Hallo Allemaal,
Ook wij zijn ons aan het verdiepen in de aanschaf van zonnepanelen. Nu heb ik ondertussen enkele offertes ontvangen en zou graag nog wat extra advies willen inwinnen hierop het forum.
Situatie:
Verbruik 7500 kwh.
Aansluiting 3x25A
Dakhelling 27 graden
Zuidoost (-19 azimut)
Grote dakvlak is 9,03m bij 6,40m
Locatie zuid Limburg
Gewenste opbrengst rond de 10k kwh.
3 fase omvormer.
Leverancier uit de regio.
Hieronder een legplan dat bij 1 van de offertes zat en wat in mijn ogen ook het maximale mogelijk is op ons dak.
/f/image/3bMY4MB7QvHguPvRjOb6IIh3.png?f=fotoalbum_large)
Offerte 1 met 3 verschillende panelen: In gesprek aangegeven dat ik liefst een serie omvormer wil ivm geen schaduw op het dak, desondanks toch offerte gekregen met SE.
/f/image/KYu44ZAs298g13jNZ5ZEhLAl.png?f=fotoalbum_large)
Offerte 2:
Offerte 1 is van 2 maanden terug en toen was het plan om het helemaal vol te leggen zoals op de het legplan,
deze valt in mijn ogen zelf al af ivm SE omvormer en het niet leveren van andere merken.
Offerte 2 heeft 4 panelen te weinig op de offerte geplaatst, vraag staat uit om dit aan te passen. Daarnaast geeft sunnydesign aan dat de omvormer eigenlijk te licht is voor deze 24 panelen. Vermogensverhouding van 83%.
Offerte 3 geen eisen gesteld bij eerste aanvraag behalve om onder de 10kwp te blijven. Ook hier staat vraag uit om offerte uit te brengen met SMA of Goodwe omvormer. Daarnaast denkt men deze 28 panelen op het grote dakvlak te plaatsen wat zeker niet gaat passen, ook dit gevraagd om aan te passen.
Wat heb ik zelf al gedaan:
Heb behoorlijk wat websites bekijken en daar de prijzen vergeleken en ingevoerd in sunnydesign.
Zelf heb ik volgende 3 samengesteld op de website https://www.jenm-zonnepanelen.nl/:
28x Trina SM-325DD06M.05 (II)
1x STP8.0-3AV-40
3x Clickfit EVO set rij van 8 panelen portrait zwart
1x Flatfix Fusion set 2 rijen van 2 panelen zwart
1x Montage € 1820
Kosten +/- 9000 inc btw
Hierbij is volgens sunnydesign de Nom. vermogensverhouding 90%
28x Longi LR4-60HPB-350M
1x STP8.0-3AV-40
1x Montage € 1820
Kosten +/- 9500 inc btw
Hierbij is volgens sunnydesign de Nom. vermogensverhouding 83%
28x Longi LR4-60HPB-350M
1x STP10.0-3AV-40
1x Montage € 1820
Kosten +/- 9800 inc btw
Hierbij is volgens sunnydesign de Nom. vermogensverhouding 104%
Daarnaast heb ik nog een paar vragen.
Mocht ik iets hebben gemist dan hoor ik het graag.
edit: dakhelling aangepast
Ook wij zijn ons aan het verdiepen in de aanschaf van zonnepanelen. Nu heb ik ondertussen enkele offertes ontvangen en zou graag nog wat extra advies willen inwinnen hierop het forum.
Situatie:
Verbruik 7500 kwh.
Aansluiting 3x25A
Dakhelling 27 graden
Zuidoost (-19 azimut)
Grote dakvlak is 9,03m bij 6,40m
Locatie zuid Limburg
Gewenste opbrengst rond de 10k kwh.
3 fase omvormer.
Leverancier uit de regio.
Hieronder een legplan dat bij 1 van de offertes zat en wat in mijn ogen ook het maximale mogelijk is op ons dak.
/f/image/3bMY4MB7QvHguPvRjOb6IIh3.png?f=fotoalbum_large)
Offerte 1 met 3 verschillende panelen: In gesprek aangegeven dat ik liefst een serie omvormer wil ivm geen schaduw op het dak, desondanks toch offerte gekregen met SE.
/f/image/KYu44ZAs298g13jNZ5ZEhLAl.png?f=fotoalbum_large)
Offerte 2:
- 24 x Panasonic HIT 320 Wp Full Black zonnepaneel, 7680 Wp
- SolarConstruct montagesysteem
- 1 x SMA Tripower 6.0
- Montage
- Kosten: € 9.550 inc btw
- 24 x Canadian Solar 320 Wp Full Black Hidm, 7680 Wp
- SolarConstruct montagesysteem
- 1 x SMA Tripower 6.0
- Montage
- Kosten: € 7800 inc btw
- 28x Longi 350Wp All Black half Cut
- SolarEdge SE9K omvormer
- SolarEdge Optimizer P505
- ClickFit Evo zwart
- Kosten: € 10.780 inc btw
Offerte 1 is van 2 maanden terug en toen was het plan om het helemaal vol te leggen zoals op de het legplan,
deze valt in mijn ogen zelf al af ivm SE omvormer en het niet leveren van andere merken.
Offerte 2 heeft 4 panelen te weinig op de offerte geplaatst, vraag staat uit om dit aan te passen. Daarnaast geeft sunnydesign aan dat de omvormer eigenlijk te licht is voor deze 24 panelen. Vermogensverhouding van 83%.
Offerte 3 geen eisen gesteld bij eerste aanvraag behalve om onder de 10kwp te blijven. Ook hier staat vraag uit om offerte uit te brengen met SMA of Goodwe omvormer. Daarnaast denkt men deze 28 panelen op het grote dakvlak te plaatsen wat zeker niet gaat passen, ook dit gevraagd om aan te passen.
Wat heb ik zelf al gedaan:
Heb behoorlijk wat websites bekijken en daar de prijzen vergeleken en ingevoerd in sunnydesign.
Zelf heb ik volgende 3 samengesteld op de website https://www.jenm-zonnepanelen.nl/:
28x Trina SM-325DD06M.05 (II)
1x STP8.0-3AV-40
1x Montage € 1820
Kosten +/- 9000 inc btw
Hierbij is volgens sunnydesign de Nom. vermogensverhouding 90%
28x Longi LR4-60HPB-350M
1x STP8.0-3AV-40
1x Montage € 1820
Kosten +/- 9500 inc btw
Hierbij is volgens sunnydesign de Nom. vermogensverhouding 83%
28x Longi LR4-60HPB-350M
1x STP10.0-3AV-40
1x Montage € 1820
Kosten +/- 9800 inc btw
Hierbij is volgens sunnydesign de Nom. vermogensverhouding 104%
Daarnaast heb ik nog een paar vragen.
- Kun je nog btw terug vragen als je boven de 10kwp legt? Zover ik heb kunnen kan dit wel maar gaat dit niet via de gebruikelijk staffels die gebruikt kunnen worden tot 10kwp, is het btw voordeel hetzelfde?
- Kunnen we maximaal maar 11040 wp op onze 3x25a aansluiting kwijt, klopt dit?
- En volgens offerte 1 mag het ex btw niet hoger zijn dan € 11904 omdat je dan geen btw mag terugvragen, dit heb niet direct kunnen vinden op de website van de belastingdienst.
Mocht ik iets hebben gemist dan hoor ik het graag.
edit: dakhelling aangepast