Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Zonnepanelen advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
Even een vraagje?
Hoe wil je 24 panelen schuindak, combineren met 4 panelen platdak op een 3-fase string omvormer?
Die panelen kijken toch niet allemaal hetzelfde met verschillende hellingsvlakken?

PV Output - Panasonic Hit Kuro/Solar Frontier - 5 kW Mitsubsidie - Aton power to heat

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mr.MarQuez
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 21-01 22:48
@FD2
De schotel is niet meer in gebruikt en moet alleen nog een keer worden weggehaald. Los daarvan zou het natuurlijk wel fijn zijn als de sneeuw in de goot terecht komt :).

Heb de nokvorst niet meegeteld maar wel de pan die er voor een deel onder ligt. Als die pan dus niet meetelt komen we uit op 19 pannen en dus 6,08m.

5x5 op het grote dak en dan nog 5 in landscape boven elkaar op het kleine dak zou zonder problemen moeten passen en dan hoeft er niet echt op de maat gelet te worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FD2
  • Laatst online: 20-01 04:25
Mr.MarQuez schreef op zondag 24 mei 2020 @ 15:36:

5x5 op het grote dak en dan nog 5 in landscape boven elkaar op het kleine dak zou zonder problemen moeten passen en dan hoeft er niet echt op de maat gelet te worden.
Nee, maar als je nu slordig omspringt met de beschikbare mogelijkheden dan voel je je later misschien beperkt.
In plaats van 5 panelen op het lage dak zou ik ook nog eens heel goed kijken of er niet 4 'dakjes' Oost-West panelen op het platte dak passen (aparte omvormer). Die zie je niet, en zorgen wel voor spreiding van de opbrengst. Straks als het salderen wegvalt is dat belangrijk.

SolarEdge 7980Wp (2280 Oost, 3420 Zuid, 2280 West)    en    Daikin multisplit 2MXM50M met FTXA50A & FTXM25M

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FD2
  • Laatst online: 20-01 04:25
Ik heb getekend:
panelen van 1,000 meter breed, op Clickfit EVO
zo hoog mogelijk tegen de nok aan

Volgens mij kan het NET, maar misschien is het verstandiger om iets bredere panelen met een hoog vermogen te nemen. En dan kom je dus op 5 hoog uit.

SolarEdge 7980Wp (2280 Oost, 3420 Zuid, 2280 West)    en    Daikin multisplit 2MXM50M met FTXA50A & FTXM25M

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21-01 22:01

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Mr.MarQuez schreef op zondag 24 mei 2020 @ 19:06:
@FD2
Bij het overschrijden van de 10kwp kun je niet meer gebruiken maken van het forfait en moet ik de btw via de volgende forfait regeling belastingdienst terug vragen.
Aangezien dit stuk omslachtiger was mijn idee om onder die 10k wp te blijven.
Geef je toch minder op dan kWp
Daarnaast kom ik met 33x345=11385wp boven het maximale van de 3x25a fase aansluiting uit volgens de NEN regels, weet niet of iedere installateur dit zomaar installeert. Een van de installateurs gaf in ieder geval niet boven die grens uit te gaan.
Dat is dc vermogen, op een 10 kW omvormer is er toch niets aan de hand? Maar je kan 17kW op 3 fase doen, echter 11,2kW op een 16A.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mr.MarQuez
  • Laatst online: 21-01 22:48
Rol-Co schreef op zondag 24 mei 2020 @ 19:16:
[...]

Geef je toch minder op dan kWp

[...]

Dat is dc vermogen, op een 10 kW omvormer is er toch niets aan de hand? Maar je kan 17kW op 3 fase doen, echter 11,2kW op een 16A.
Niet over nagedacht om om gewoon minder op te geven, kunnen we dat puntje ook weer doorstrepen.

En nu valt ook het kwartje met betrekking tot het dc vermogen, ik doelde inderdaad op die 11,2 met een 16a automaat, maar dat is dus aan de AC kant.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True