Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 16:10
Weet iemand hoe ik dit menu uitgeschakeld krijg?

Is altijd in beeld en kan geen instelling vinden...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fquIep6gddlKDLFuMXc1rKixK8s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RGM5itecTh8KatQsxCstc5Rn.jpg?f=fotoalbum_large

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:56
Ook niet als je je vinger erop houdt? Toevallig een nieuwe app geïnstalleerd de laatste tijd (lijkt op een multimedia achtige app)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 17:29

greatgonzo

schit-te-rend!

Kan het misschien het beste hier vragen.
Ik denk erover om een Pixel 6 te kopen, aangezien ze in DLD de Ideapad Duet Chromebook erbij kado geven.

Maar voor mij zou het alleen interessant zijn voor:
- kranten te lezen (Bijvoorbeeld de volkskrant APP)
- NL Ziet
- Netflix

Werkt dit hier op, of kun je stellen dat alles uit de playstore wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaukeW
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-08 14:59
De ReadEra app werkt prima op mijn Duet, voor epub en pdf
Groet, Bauke

Bauke Welle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bribrab
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 12:55
greatgonzo schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 14:26:
Ik denk erover om een Pixel 6 te kopen, aangezien ze in DLD de Ideapad Duet Chromebook erbij kado geven.

- NL Ziet
- Netflix

Zo goed als alles uit de Playstore werkt gewoon. Krantenapps als Parool en FD werken prima. Netflix idem. NLziet zou ik niet weten, maar zou ook niet weten waarom niet.
Enige wat ik vroeger nog wel eens met wat apps meemaakte was dat deze in telefoonmodus ipv tabletmodus opende, maar daar heb ik al zeker een jaar geen probleem meer mee. Dat waren overigens allemaal Microsoft werkgerelateerde apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 14:37
Verkopen ze tegenwoordig geen vernieuwde versie van de Duet? Ik vind hem dusdanig langzaam dat ik deze nu niet meer aan iemand zou aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bribrab
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 12:55
kwaazaar schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:14:
Verkopen ze tegenwoordig geen vernieuwde versie van de Duet? Ik vind hem dusdanig langzaam dat ik deze nu niet meer aan iemand zou aanraden.
De vraag was van iemand die de Duet gratis bij een Pixel kreeg. Als je hem gratis krijgt is het best een prima device voor een vrij beperkte toepassing: krantjes en magazines lezen. Voor iets anders zou ik 'm inderdaad ook niet aanbevelen. Mijn 6 jaar (oid) oude Huawei tablet is momenteel sneller dan de Duet :)

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:41
greatgonzo schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 14:26:

- NL Ziet
- Netflix

NLZiet kan ik ook bevestigen. Hoewel ik zelf liever de web-app gebruik ("geinstalleerd" als eigen icoon op desktop en zonder adresbalk). Das wel vaker de fijnere manier op chomebooks vind ik.

• kapi_tijn
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-06 11:33
kwaazaar schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:14:
Dat ervaar ik ook, zelfs na een powerwash en zonder apps is hij bijzonder traag. Erg jammer, maar ik ga op zoek naar een alternatief. Dan kies ik denk ik wel voor een chromebook icm fijner toetsenbord. De toetsfeedback van de duet was wel erg dramatisch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-09 16:12
Ik heb hem deze week nog met veel plezier gebruikt in het vliegtuig om films/series te kijken. Je haakt hem zo met de stand aan de stoel voor je, ideaal. Top apparaatje. En gebruik hem ook regelmatig om remote in te loggen op een andere Linux pc. En daarnaast webpaginas bezoeken en documenten bijwerken (office). Gamen doe ik wel op de console en zwaardere applicaties op de PC. Ik merk dat ik door de duet veel minder de pc ben gaan gebruiken.

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
Ik heb besloten mijn duet te verkopen omdat ik toch de voorkeur geef aan een android tablet.

V&A aangeboden: Lenovo IdeaPad Duet Chromebook (ZA6F0027NL, Qwerty toetsenbor...

Voor de liefhebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g_v_rijn
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-07 12:08
JIPPIE ! Vandaag heeft [mijn] Lenovo IdeaPad Duet 3 Chromebook een 'essentiele' update gekregen.
Het Chrome OS op dit device is bijgewerkt - echter ook de aanwezige Android 9 is naar 11 'geupgrade'!
Alles draait nu nèt wat soepeler. Apps kun je nu in 3 verschillende modussen openen [Telefoon, Tablet of Formaat aanpasbaar].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapi_tijn
Het blijft een zeer mooi en functioneel apparaat, maar ondanks de laatste upgrade is het helaas erg traag geworden. Ik gebruik het alleen voor internet en heb slechts één actieve app draaien om bestanden te encrypten. Ondanks dit minimale gebruik, twijfel ik of ik moet overstappen naar een snellere apparaat. Ik zal dan echter het comfort van het handige reisformaat met toetsenbord en muis missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:45
kapi_tijn schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:27:
Het blijft een zeer mooi en functioneel apparaat, maar ondanks de laatste upgrade is het helaas erg traag geworden. Ik gebruik het alleen voor internet en heb slechts één actieve app draaien om bestanden te encrypten. Ondanks dit minimale gebruik, twijfel ik of ik moet overstappen naar een snellere apparaat. Ik zal dan echter het comfort van het handige reisformaat met toetsenbord en muis missen.
Welke heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapi_tijn
Lenovo IdeaPad Duet Chromebook (ZA6F0027NL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g_v_rijn
Ikzelf heb de 128 GB versie - waarbij de respons - m.n. uit slaap stand komen - nu langer duurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaffeMaarten
Ik las dit op (een Advertorial op) de frontpage:
Bijkomend voordeel is dat ChromeOS na verloop van tijd niet vertraagt. Dat is een probleem dat vaak voorkomt bij traditionele besturingssystemen, als gevolg van softwareconflicten, registerverstoppingen andere problemen.
Dit klink heel leuk natuurlijk, maar mijn ervaring, en zo te lezen die van meer mensen hier, met de IdeaPad Duet Chromebook is juist dat ie, met name afgelopen jaar, in één keer een heel stuk trager is geworden, met alles. En eigenlijk niet meer praktisch bruikbaar is. Ik denk dat een software-update een specifieke feature heeft toegevoegd die gewoon niet lekker draait op deze hardware.

Ik heb een powerwash geprobeerd, alle play-store apps eraf gegooid (moest met het handje, na de powerwash ging ie ze allemaal weer installeren, op zich leuk, maar niet wat ik wou). Maar het blijft ontzettend traag.

Heeft er hier iemand een andere ervaring? En belangrijker: heeft hier iemand een oplossing gevonden? Een bepaalde feature die je uit kan zetten, een hardere reset die wel werkt?
Ik vind het best jammer, hij is nooit supersnel geweest, maar was altijd fijn werken. En hij krijgt nog softwareupdates, dus het is stom om 'm weg te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 14:37
Chrome werkt bij mij nog prima. Wel merk ik dat na een reboot/start je er even 5 min af moet blijven, want dan werkt vrijwel geen enkele app. Daarna is het te doen. Mijn dochter speelt er nog Hayday op. Zelf gebruik ik hem niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g_v_rijn
Chrome browser wordt op korte termijn los gekoppeld van het Chrome OS. Positief effect op de lichte hardware sluit ik niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g_v_rijn
De kogel is door de kerk - mijn IdeaPad Duet ga ik vervangen met de OnePlus Pad 2.
Nu tijdelijk incl gratis keyboard en oplader of pencil Stylo 2.
Krachtige(r) processor, scherm ratio 5:7 (prettiger voor lees en tik werk),fijner keyboard + meer opslag èn RAM.
Plus 3 active Applicaties modus. Kijk er naar uit. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s.maes
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08-09 14:37
g_v_rijn schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 10:39:
De kogel is door de kerk - mijn IdeaPad Duet ga ik vervangen met de OnePlus Pad 2.
Nu tijdelijk incl gratis keyboard en oplader of pencil Stylo 2.
Krachtige(r) processor, scherm ratio 5:7 (prettiger voor lees en tik werk),fijner keyboard + meer opslag èn RAM.
Plus 3 active Applicaties modus. Kijk er naar uit. :)
Yep, same here. De OnePlus Pad 2 reeds besteld. 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaffeMaarten
nieuws: Lenovo brengt productiviteitstablet Chromebook Duet met stylus uit

Eindelijk een nieuwe duet aangekondigd!
Ik denk wel dat ik de eerste reviews even afwacht, maar ik denk dat dit toch wel heel interessant is, ik mis m'n "chrome-os tablet met folio keyboard" best wel, en heb geen alternatieven gevonden in de tussentijd (met Chrome - OS ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g_v_rijn
Benieuwd of de als opvolger aangekondigde Lenovo Duet Chromebook ook net zo handzaam / reisformaat heeft. Ben j.l. overgestapt op de OnePlus Pad 2 - incl keyboard. Ondanks dat het geen Chromebook is, ben ik er zeer content mee. Plus punt is display ratio 7:5 - het lezen en het werken is hiermee een stuk prettiger.
Evt min puntje is dat het gewicht 135 gr (incl keyboard/cover/stand) hoger is dan mijn IdeaPad Duet.

[ Voor 0% gewijzigd door g_v_rijn op 04-10-2024 21:02 . Reden: tik foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
Hier weten mensen dat misschien wel: ik ben met m'n chrome-os heel blij met: een echte browser, connectie met m'n telefoon (wifi-ap van de telefoon aanzetten op de chromebook, notificaties, foto's).

Bestaat dat ook op android-tablets? Ik heb daar eigenlijk geen ervaring mee. Wat ga ik missen als ik naar Android ga voor de tablet?

Doet bijvoorbeeld de web-app van: Teams, Netflix het gewoon op android tablets? Of krijg je toch vaak een muur met dat je de app moet installeren? Ik weet dat dit op m'n telefoon niet echt werkt.(Zelfs als je de "show desktopversie" aanzet in de browser).

En die "show desktopversie", is die lekker bruikbaar, of wordt alles dan lettertype mini?

En de verbinding met m'n telefoon, bestaat dat in android-tablets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
Hij was nou €329,- met Bol Select, ik ik had precies nog een hoop Bol tegoed, en ik kon me toch niet inhouden O-)
uitvoering: Lenovo Chromebook Duet 11M889 (83HH0012MH, Qwerty toetsenbord) Grijs

Eerste indruk: hij doet alles weer zo snel, of een klein stukje sneller, als dat mijn origine Duet dat in het begin deed toen ik 'm net had. Niet razendsnel, maar prima genoeg dat ik me er niet aan stoor.

Hij voelt hetzelfde qua formaat, het is wel een half jaar geleden dat ik die oude heb vastgehad, dus dat is op gevoel, ik heb ze nog niet naast elkaar gehouden.

Ik weet nog niet helemaal wat ik vind van die nieuwe halfscheve achterflap. In de extreme posities staat het toch wat wiebelig, in normale situaties waarschijnlijk gewoon prima. Het is wel weer grappig dat je 'm ook verticaal neer kan zetten (hoewel ik me af vraag of ik dat ooit ga gebruiken). Wel jammer dat ie geen textiellaag meer heeft, maar gewoon saai grijs plastic.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mfe5VMpcepkJY738JS4fy9T6-qs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7HOj8zDJ3SLEzNiELyvzRb3Q.jpg?f=fotoalbum_large
(ik had m'n lens wel even schoon mogen maken...)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WLuumjIRA4VZjmHMTcpZW1XB1BI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UKf0Ythtuuc0zrWq7zSTwwyt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iw5hkb_qM_Fsaaz845__uTcZUuE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sLtmyXAn3gzQLjkgXgg4Lv4x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yz8jtiAqTYtUW9tSuPLr4_EQqtM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AuSFLBz2JLmsE8SlgIIt222Z.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door MaffeMaarten op 26-03-2025 17:21 . Reden: plaatjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g_v_rijn
Goed gescoord. Gebruik de (vorige) Duet nog. Echter x maanden terug de OnePlus Pad 2 aangeschaft, super snel met mooi uitgevoerde magnetische achterkant met uitklapbare - in elke hoek vast te zetten steun, zeer stabiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g_v_rijn
Goed gescoord. Gebruik de (vorige) Duet nog. Echter x maanden terug de OnePlus Pad 2 aangeschaft, super snel met mooi uitgevoerde magnetische achterkant met uitklapbare - in elke hoek vast te zetten steun, zeer stabiel. Wacht nog even op de Chrome OS samenvoeging met Android OS af - benieuwd wat dit gaat betekenen.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste