Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

vraagje aan de ervaringsdeskundigen: kan er gelijktijdig een BT muis en een BT headfoon worden aangesloten / gekoppeld?

[ Voor 5% gewijzigd door sorcees op 15-08-2020 19:45 ]

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakeNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:33
sorcees schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 19:45:
vraagje aan de ervaringsdeskundigen: kan er gelijktijdig een BT muis en een BT headfoon worden aangesloten / gekoppeld?
Ja dit kan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:44
Net bij Paradigit een Microsoft Bluetooth muis in de aanbieding gehaald voor 19 euro.

Stadia gratis trial gedaan met 10 euro korting op een game, Rage 2 in de aanbieding gehaald met 2 euro bijbetalen. Trial zeg ik op, want 1080p is voldoende.

Stadia werkt trouwens als een tierelier. Heel tof om games te zien draaien op zo'n betaalbaar apparaatje. Niet te vergelijken met flinke PC, maar vergeleken met m'n Switch (shooters vaak 30fps en rond de 720p) is de 1080p/60fps heel aardig. Lag merk ik niet enorm veel van, sowieso werkt toetsenbord + muis al preciezer dan een controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:42
DeOS schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:58:
[...]

Ah, fijn om te horen :). Ik begon al te twijfelen of het lag aan mijn exemplaar. Zal wel iets zijn in de Android app integratie. Hopelijk wordt het opgelost in de toekomst.
Om hier nog even op terug te komen. Ik ervaar op dit moment gelukkig ook geen problemen meer met Ziggo go.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14:23
Nu bij BCC 249. Zit al een tijdje naar deze te kijken. Denk dat ik hem toch maar ga bestellen.

[ Voor 74% gewijzigd door codegro op 31-08-2020 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
codegro schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:18:
Nu bij BCC 249. Zit al een tijdje naar deze te kijken. Denk dat ik hem toch maar ga bestellen.
Als je nog 250 euro in een wollen sok hebt liggen moet je hem gewoon blind aanschaffen, je zal verbaasd zijn wat je voor het geld krijgt.

Ik vind het nog steeds bijna 'too good to be true' voor de 300 euro die ik ervoor heb betaald. Vind het niet erg om wat uit te geven aan goede hardware, maar hier merk je gewoon niks van. Voelt gewoon aan als een apparaat dat dubbel zoveel kost.

Denk dat je profiteert van het early adopter zijn van ChromeOs als tablet (voor veel mensen zal het een gok zijn vergeleken met iOS of Android). Als het populairder wordt zullen de prijzen van toekomstige apparaten wel stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Als je je ook maar een klein beetje verdiept in Chrome OS dan is hier prima mee te werken, vooral de combinatie met tablet werkt gewoon heel fijn en vlot.
Ik heb hem gekocht als ultra portable laptopje maar merk nu dat ik er bijna alles mee doe (behalve werken op een 3-monitoropstelling en serieus gamen).
Wel heb ik er nog een BT mouse en een USB hubje bijgekocht.
Een echte aanrader, ook voor erbij, nog nooit zoveel lol en voldoening gehad van een budget pc aanschaf.

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

Ik heb hem ook maar besteld. Ik wil eigenlijk al heel lang een tablet, maar wil geen normale android en een iPad zal een buitenbeetje worden van mijn ecosysteem. ChromeOS lijkt mij ideaal alleen tot nu toe waren er niet echt goeie tablet opties die tegelijkertijd ook laptop functies heeft of je betaald er de hoofdprijs voor.

Dit lijkt mij een ideale optie om er bij te hebben voor op de bank gezien de prijs. Ik krijg hem vanmiddag binnen en ben heel benieuwd.

Ook maar direct deze 5-in-1 hub besteld met pd, 3 usb en een HDMI poort.

edit:
Wat een geweldig ding! Ik heb er nu een paar uurtjes mee zitten spelen, maar voor het geld wat je ervoor betaald krijg je echt een geweldig apparaat!

Stadia werkt ook als een tierelier. Voor de mensen die nog gratis 3 maanden Stadia pro willen proberen is er een promotie voor chromebooks. Werkt ook als je al Stadia pro hebt, dan hoef je 3 maanden je abonnement niet te betalen.

[ Voor 41% gewijzigd door ulTimaS op 02-09-2020 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Ik heb hem sinds eergisteren ook in huis. Fijn voor lichte taken en voor 249 euro (BCC aanbieding) is de price-value ongekend.

Een kleine waarschuwing: de Office android-app vereist een betaalde subscription voor edit/save. Omdat ik al een Office 2019-licentie heb voor alle andere devices, ben ik niet bereid om speciaal voor incidenteel gebruik op de Duet een 365-licentie te kopen.

Dat is tamelijk irritant, omdat de MS-site een "10.1 inch nog gratis"-inclusieve formulering heeft:
https://www.microsoft.com...=1#coreui-heading-3b8v07b - "Basisbewerkingen zijn gratis beschikbaar op Android-apparaten met schermafmetingen van 10,1 inch of kleiner" / https://www.microsoft.com...=1#coreui-heading-3b8v07b - "Core editing is available for free on Android devices with screen sizes of 10.1 inches or less.".

Toen ik hierover contact had met de MS Office support chat, linkten ze naar een andere MS-site met de volgende mededeling: What you can do in the Office apps on mobile devices with a Microsoft 365 sub... - "* Editing available only on screen sizes up to 10.1 inches.", dus een 10.1 inch-exclusieve formulering. Daar houden ze nu aan vast.

Daarom even gezocht naar alternatieven en daarbij gestuit op Collabora: https://play.google.com/s...com.collabora.libreoffice
Dit is een fork van LibreOffice, die door LibreOffice ook is goedgekeurd ( https://www.libreoffice.org/download/android-and-ios/ ).
Mijn eerste indruk is dat dat ook uitstekend werkt.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
intoxicated schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:07:
Ik heb hem sinds eergisteren ook in huis. Fijn voor lichte taken en voor 249 euro (BCC aanbieding) is de price-value ongekend.

Een kleine waarschuwing: de Office android-app vereist een betaalde subscription voor edit/save. Omdat ik al een Office 2019-licentie heb voor alle andere devices, ben ik niet bereid om speciaal voor incidenteel gebruik op de Duet een 365-licentie te kopen.

Dat is tamelijk irritant, omdat de MS-site een "10.1 inch nog gratis"-inclusieve formulering heeft:
https://www.microsoft.com...=1#coreui-heading-3b8v07b - "Basisbewerkingen zijn gratis beschikbaar op Android-apparaten met schermafmetingen van 10,1 inch of kleiner" / https://www.microsoft.com...=1#coreui-heading-3b8v07b - "Core editing is available for free on Android devices with screen sizes of 10.1 inches or less.".

Toen ik hierover contact had met de MS Office support chat, linkten ze naar een andere MS-site met de volgende mededeling: What you can do in the Office apps on mobile devices with a Microsoft 365 sub... - "* Editing available only on screen sizes up to 10.1 inches.", dus een 10.1 inch-exclusieve formulering. Daar houden ze nu aan vast.

Daarom even gezocht naar alternatieven en daarbij gestuit op Collabora: https://play.google.com/s...com.collabora.libreoffice
Dit is een fork van LibreOffice, die door LibreOffice ook is goedgekeurd ( https://www.libreoffice.org/download/android-and-ios/ ).
Mijn eerste indruk is dat dat ook uitstekend werkt.
Je kunt office-bestanden prima bewerken vanuit de google drive?!? (Google Docs / Google sheets etc)

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Matter of preference, die interface vind ik niet zo fijn ;)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAIZEprince
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 31-08 12:04
Nu sinds een paar dagen de Duet (128GB met AZERTY toetsenbord), zeer tevreden van!

Gekocht via de website van Lenovo en een paar dagen later al geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:44
Ik heb hem ook sinds vandaag. Inderdaad wel een leuk ding. Mooi scherm en best wel snel. Enige dat ik jammer vind is dat ie geen verlicht toetsenbord heeft. Maar je kunt niet alles hebben, zeker niet voor dat geld :) .

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
Heb hem ook nu een dag, gekocht bij BCC voor 249. Denk dat m'n Windows laptop gaat verstoffen. Wat een ongelooflijk leuk en handig apparaatje is dit zeg. ChromeOS went snel. Alleen Google docs en sheets is even wennen maar is wel heel intuïtief opgezet.

USB-C hub komt morgen binnen en ga ik gebruiken als een docking station met vaste monitor, toetsenbord en muis. Ben bang dat Windows hier thuis niet veel meer gebruikt gaat worden.

[ Voor 26% gewijzigd door codegro op 04-09-2020 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
codegro schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 22:41:
Heb hem ook nu een dag, gekocht bij BCC voor 249. Denk dat m'n Windows laptop gaat verstoffen. Wat een ongelooflijk leuk en handig apparaatje is dit zeg. ChromeOS went snel. Alleen Google docs en sheets is even wennen maar is wel heel intuïtief opgezet.

USB-C hub komt morgen binnen en ga ik gebruiken als een docking station met vaste monitor, toetsenbord en muis. Ben bang dat Windows hier thuis niet veel meer gebruikt gaat worden.
Aansluitend op een vaste monitor gaat je tegenvallen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
emil_406 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 00:07:
[...]

Aansluitend op een vaste monitor gaat je tegenvallen....
Naja, monitor....tis een oude 37" plasma 1080p. Is gelijk aan de resulutie van de chromebook.
Wordt vooral door de kinderen gebruikt om youtube, ziggo-go, spotify en dat soort zaken op te doen. Hangt nu een oude laptop aan en dat ding is best traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Het probleem is vooral dat wanneer jouw TV niet via HDMI adverteert ook 1080p 30Hz input te accepteren (veel TV's doen dat niet), de Duet default naar 60Hz 720p of zelfs 1024x768. Dat is een beperking van de SoC.

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
codegro schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 09:07:
[...]

Naja, monitor....tis een oude 37" plasma 1080p. Is gelijk aan de resulutie van de chromebook.
Wordt vooral door de kinderen gebruikt om youtube, ziggo-go, spotify en dat soort zaken op te doen. Hangt nu een oude laptop aan en dat ding is best traag.
Dat gaat niet werken. Output van de Duet is geen 1080P op 50hz. Ik zou gewoon een chromecast in je tv steken. 3 tientjes en een perfecte oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
emil_406 schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:10:
[...]

Dat gaat niet werken. Output van de Duet is geen 1080P op 50hz. Ik zou gewoon een chromecast in je tv steken. 3 tientjes en een perfecte oplossing.
Dat kan natuurlijk ook. Nooit aangedacht 8)7 . Geen last van lag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

emil_406 schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:10:
[...]

Goed idee, ik heb nog een chromecast liggen, die ga ik testen op mijn oude plasma tv.

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

BarôZZa schreef op zondag 14 juni 2020 @ 11:51:
Heeft er iemand trouwens al een goede goedkope sleeve gevonden?
BarôZZa schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 15:00:
[...]
Een goedkope eenvoudige sleeve zoek ik nog wel, als iemand daar een tip voor heeft...
Ik heb dit exemplaar van AliExpress net ontvangen, dit leek de enige die qua maten goed past. En hij past als gegoten, geen onnodige speling en niet te strak (tablet + keyboard + back-cover). Kwalitatief prima ook.

Onderstaande link is geen affiliate en ik heb geen betrokkenheid met de verkoper :)

https://m.nl.aliexpress.com/item/33006071528.html

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
intoxicated schreef op maandag 14 september 2020 @ 18:09:
[...]

[...]

Ik heb dit exemplaar van AliExpress net ontvangen, dit leek de enige die qua maten goed past. En hij past als gegoten, geen onnodige speling en niet te strak (tablet + keyboard + back-cover). Kwalitatief prima ook.

Onderstaande link is geen affiliate en ik heb geen betrokkenheid met de verkoper :)

Dank! Meteen besteld, minder dan 7 euro incl verzenden, perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiniMan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-08 10:19
[...]

[...]

heb hem ook besteld (5 eurootjes en 2 centen na korting bon), ik verwacht een paar weken in de post onderweg en dan duimen dat de Belgische douane het pakje ongemoeid laat, zoniet nog maand extra wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
[...]

[...]

Interessante sleeve. Past daar ook een normale muis in dat extra vakje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

codegro schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 16:28:
[...]
Interessante sleeve. Past daar ook een normale muis in dat extra vakje?
Nee. De meegeleverde oplader past er prima in, maar iets met een wat hoger profiel zit heel strak. Bij een muis gaat de rits van het extra vakje niet meer goed dicht.

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
intoxicated schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 20:06:
[...]
Nee. De meegeleverde oplader past er prima in, maar iets met een wat hoger profiel zit heel strak. Bij een muis gaat de rits van het extra vakje niet meer goed dicht.
Ok, thanks.

• sorcees
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

[...]

[...]

Ook besteld.

Cititzen of Ladonia

• codegro
Voor diegenen die een USI stylus zoeken en die van HP te duur vinden, Lenovo heeft vanaf deze week nu zelf ook een USI stylus te koop.

https://www.lenovo.com/us...novo-USI-Pen/p/4X80Z49662

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de duet al met stadia geprobeerd? Werkt dat stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forceworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-06-2024
Ja, ik speel wel eens op de Duet met Stadia. Werkt prima als je wifi signaal stabiel is.

• Stijnok1
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 31-08 10:46
Ik loop tegen een vreemd probleem aan met betrekking tot de symbolen op het toetsenbord.

In de adresbalk werken alle toetsen prima, maar in de browser en google documents worden andere symbolen getypt dan op het toetsenbord staat.

? toets wordt dan =
- toets is dan ?

Dit probleem doet zich alleen voor op de websites. In de balk waarin ik het adres typ werken alle toetsen wel zoals het zou moeten horen. Enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb al meerdere keer de toetsenbord instellingen veranderd zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Stijnok1 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:56:
Ik loop tegen een vreemd probleem aan met betrekking tot de symbolen op het toetsenbord.

In de adresbalk werken alle toetsen prima, maar in de browser en google documents worden andere symbolen getypt dan op het toetsenbord staat.

? toets wordt dan =
- toets is dan ?

Dit probleem doet zich alleen voor op de websites. In de balk waarin ik het adres typ werken alle toetsen wel zoals het zou moeten horen. Enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb al meerdere keer de toetsenbord instellingen veranderd zonder resultaat.
Weet je zeker dat je op dat moment geen verkeerde taalinstelling rechtsonder in je taskbar ziet?

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnok1
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 31-08 10:46
intoxicated schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:10:
[...]
Weet je zeker dat je op dat moment geen verkeerde taalinstelling rechtsonder in je taskbar ziet?
Ja dat weet ik zeker. Ik heb verschillende talen aan en uitgezet. Ik was er zo klaar mee dat ik een powerwash heb uitgevoerd. Het probleem is daarmee opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brro38
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 18:08
Weet iemand waar je de Lenovo Usi pen kunt bestellen. Diverse sites gevonden maar lijken allemaal niet te verzenden naar Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

brro38 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 08:40:
Weet iemand waar je de Lenovo Usi pen kunt bestellen. Diverse sites gevonden maar lijken allemaal niet te verzenden naar Nederland.
Gewoon bij lenovo.com voor 39 euro.

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
sorcees schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 08:47:
[...]

Gewoon bij lenovo.com voor 39 euro.
Verscheept toch niet naar Nederland? En op de Nederlandse site heb je wel een 'Actieve Pen', maar die is anders dan de USI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiniMan
  • Laatst online: 29-08 10:19
MiniMan schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:52:
[...]

heb hem ook besteld (5 eurootjes en 2 centen na korting bon), ik verwacht een paar weken in de post onderweg en dan duimen dat de Belgische douane het pakje ongemoeid laat, zoniet nog maand extra wachten...
vandaag is de case aangekomen , verrassend snel (16 dagen)!
Past goed, enkel in de hoogte van de Duet is de speling wat groter dan nodig, maar niet overdreven.

Zat nog een kadootje bij : een touch screen pen, op het eerste zicht ter waarde van 2 cent - maar het is de gedachte die telt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
Hier ook de hoes ontvangen die hier eerder gepost werd. Prima ding voor dat geld.

Iemand al een goede glazen screenprotector gevonden?

[ Voor 25% gewijzigd door codegro op 10-10-2020 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
De hoes is prima, m'n muis past er trouwens ook in, dus perfect. Nogmaals dank voor de tip @intoxicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

BarôZZa schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 00:02:
De hoes is prima, m'n muis past er trouwens ook in, dus perfect. Nogmaals dank voor de tip @intoxicated
Ik heb de hoes ook, prima hoes, muis matje past er ook in maar mijn muis past niet.
Heb jij misschien een bijzonder platte muis?

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel_67
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06-12-2024
Hallo,

Nadat ik jaren tablets en laptops heb gebruikt was ik op zoek naar een tussen oplossing. Dit apparaat is wat mij betreft een goede keus, licht, afneembaar toetsenbord, ik heb wel de 128gb versie aangechaft voor 3 tientjes meer ;) . Verder had ik nog nooit met chrome OS gewerkt en moet zeggen dat het t.o.v. mijn tfn en tabs niet veel afwijkt. Het voldoet volledig aan mijn verwachtingen en kan het iedereen aanraden.
Het enigste probleem waar ik tegen aan loop is dat als ik hem opstart hij automatisch google chrome opstart. Dit gebeurt in zowel de tab als laptop versie. Ik heb gezocht maar kan nergens vinden hoe ik dit uitschakel. Heeft iemand hier enig idee voor ?

Het enigste minpuntje tot nu toe is het ontbreken van de page up/down knoppen, voor de rest is het een kwestie van leren omgaan met het OS systeem ;) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
sorcees schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 08:18:
[...]

Ik heb de hoes ook, prima hoes, muis matje past er ook in maar mijn muis past niet.
Heb jij misschien een bijzonder platte muis?
Microsoft Design Mouse, was onlangs twee tientjes. Op amazon.nl staat hij voor 24

Platter dan normaal, maar wel normaal formaat en prima comfortabel.
Marcel_67 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 08:22:

Het enigste minpuntje tot nu toe is het ontbreken van de page up/down knoppen, voor de rest is het een kwestie van leren omgaan met het OS systeem ;) 8)
Uit m'n hoofd ctrl of alt + pijltjestoetsen. Maar ik weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 14:37
Heeft iemand geprobeerd een TV/monitor aan te sluiten? Kan dat met iedere USB-C naar HDMI kabel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvbragt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-09 18:40
kwaazaar schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:43:
Heeft iemand geprobeerd een TV/monitor aan te sluiten? Kan dat met iedere USB-C naar HDMI kabel?
Kijk maar eens naar; Duet met HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidovanspellen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-11-2023
Oh nee, die heb ik eerder gezien en ik kan zijn stemgebruik en stijl niet uitstaan. Rillingen... Ik zou deze video eerder aanraden.

[ Voor 8% gewijzigd door guidovanspellen op 17-10-2020 00:36 . Reden: Ik had de link niet als plaatje moeten doen, dat werkt niet ;-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbragt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-09 18:40
guidovanspellen schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 00:35:
[...]

Oh nee, die heb ik eerder gezien en ik kan zijn stemgebruik en stijl niet uitstaan. Rillingen... Ik zou deze video eerder aanraden.
Klopt, maar de HDMI in mijn youtube is net wat handiger O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
kwaazaar schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:43:
Ja, maar de maximale resolutie bij 60hz is 1440x900. En dat blijf ik een enorme domper vinden.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
30Hz bij 4K? Of haalt hij dat uberhaupt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Zit te overwegen deze te kopen nu hij slechts 229euro is bij bol.com Hoe zijn de ervaringen met het typen/gebruiken van het toetsenbord terwijl je bijv. op de bank zit? Is het daarvoor stabiel/stevig genoeg? Heb laptop bijv. wel eens op 1 been balanceren terwijl ik hem gebruik en twijfel of dat hiermee ook zou werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Homeland schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:03:
Zit te overwegen deze te kopen nu hij slechts 229euro is bij bol.com Hoe zijn de ervaringen met het typen/gebruiken van het toetsenbord terwijl je bijv. op de bank zit? Is het daarvoor stabiel/stevig genoeg? Heb laptop bijv. wel eens op 1 been balanceren terwijl ik hem gebruik en twijfel of dat hiermee ook zou werken.
Dat is bij een Surface met meer magneten om de boel bij elkaar te houden al onhandig, met deze is het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Homeland schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:03:
Voor 229 euro zou ik het zeker doen, maar op de bank, balancerend op een been is typen niet te doen, als tablet wel prima.

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinMeulman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 17:15
Blijkbaar zijn de active stylus pennen al weer uitverkocht in Europa voor 39euro (4X80Z49662);

lenovo.com/us/en/p/4X80Z49662
lenovo.com/nl/nl/p/4X80Z49662
lenovo.com/in/en/p/4X80Z49662

Sunwoda Electronic Co.,Ltd. Lenovo USI pen SPEN-USI-02 Stylus

https://universalstylus.org/usi-certified-products

Blijkbaar krijgen ze in Azië en Amerika voorrang op technologie.

[ Voor 58% gewijzigd door ErwinMeulman op 07-11-2020 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwaazaar
Van die generieke stylus pennen van AliExpress werken ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
Ik lees dat bepaalde USB-C hubs de mogelijkheid hebben om tóch 1920x1080 @ 60Hz als output te kunnen genereren.

https://www.reddit.com/r/...upport_multiple_external/

Het gaat dan om een hub met "Display link". Iemand die zo'n dingetje heeft liggen en dat eens wil testen?

Deze zou bijvoorbeeld werken:
pricewatch: Targus ACP71EU

[ Voor 17% gewijzigd door emil_406 op 29-10-2020 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Ik heb een USB-C hub geprobeerd. De monitor wordt herkend en in de settings wordt ook "LG Ultrawide" getoond als beeldschermnaam, dus er vindt communicatie plaats. Maar ik krijg geen beeld. Ook valt er niets in te stellen. Teleurstelling dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikkiedikzak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-01 22:05
Lijkt me wel mooi voor wat mailen en noteren.
Iemand al ervaring met het werken met een stylus op de duet?

Gisteren heeft hij bij mediamarkt een paar uur op 239 euro gestaan, wilde hem 's avonds thuis bestellen is de 128 GB versie weer teruggezet naar 299 euro :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:41
dikkiedikzak schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:33:
Lijkt me wel mooi voor wat mailen en noteren.
Iemand al ervaring met het werken met een stylus op de duet?

Gisteren heeft hij bij mediamarkt een paar uur op 239 euro gestaan, wilde hem 's avonds thuis bestellen is de 128 GB versie weer teruggezet naar 299 euro :-(
https://nl.pepper.com/aan...gb-at-lenovo-store-167998

239 bij lenovo zelf met "BLACKFRIDAY" als code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikkiedikzak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-01 22:05
zie dat de online prijzen dagelijks fors fluctueren Lenovo en Mediamarkt hebben hem online al op 239 gehad deze week en zitten nu weer hoger BCC en Bol zakken nu naar 265.

Maar gokken op black friday week voor dit item.

Is er nog ergens een tool die continu monitoort en waarschuwt waar de laagste prijs is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
dikkiedikzak schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:48:
zie dat de online prijzen dagelijks fors fluctueren Lenovo en Mediamarkt hebben hem online al op 239 gehad deze week en zitten nu weer hoger BCC en Bol zakken nu naar 265.

Maar gokken op black friday week voor dit item.

Is er nog ergens een tool die continu monitoort en waarschuwt waar de laagste prijs is?
De knop ‘prijs volgen’ naast de prijs in de pricewatch? Daar kan je een alert instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekinkg
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09-11-2023
Goedemorgen,
Ik heb inmiddels de Lenovo Duet, ben er tot nu toe erg blij mee. Ik ben alleen nog op zoek naar een goed werkende stylus.
Had er eentje besteld bij bol.com: https://www.bol.com/nl/p/...ok/9300000015125053/?s2a=
maar deze kan terug, want het is een hele andere pen dan op de foto's (goedkoop chinees pennetje) en werkt niet goed met de Duet.
Iemand een tip?

Edit: Sorry, had even terug moeten lezen, maar iemand nog tips? grootste probleem met de pen van bol.com is dat hij niet herkend wordt als stylus door de chromebook, ik kan er mee schrijven, maar kan bijvoorbeeld niet met mijn handpalm op het scherm rusten. Krijg ook geen stylus icoontje onder in het scherm...

[ Voor 25% gewijzigd door beekinkg op 06-11-2020 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_22
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:22
Qua stylus zou je moeten kijken naar een USI stylus. Onder andere HP en Lenovo hebben die, maar volgens mij nog niet goed verkrijgbaar in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekinkg
Bijzonder dat die dingen echt nergens te bestellen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
beekinkg schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:10:
Bijzonder dat die dingen echt nergens te bestellen zijn...
Op Amazon.nl staat er eentje van Lenovo die je kan bestellen en die later deze maand geleverd wordt. 50 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekinkg
BarôZZa schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:58:
[...]

Op Amazon.nl staat er eentje van Lenovo die je kan bestellen en die later deze maand geleverd wordt. 50 euro
Ja, dat is degene die ik ook bij bol.com besteld had en toen kreeg ik een volledig andere stylus, dus ik ben een beetje sceptisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heimdallr
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-09 21:23

Heimdallr

Asgard

Vraagje ik sta op het punt dit leuke apparaat aan te schaffen, maar ik lees wat verhalen op het internet dat het toetsenbord het scherm zou bekrassen.

Hebben jullie hier ook last van, raden jullie een screenprotector aan of stoppen jullie bijv. een microvezel doekje tussen toetsenbord en scherm.

Lidet er om den mans vrede, som ingen vurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Heimdallr schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 20:29:
Vraagje ik sta op het punt dit leuke apparaat aan te schaffen, maar ik lees wat verhalen op het internet dat het toetsenbord het scherm zou bekrassen.

Hebben jullie hier ook last van, raden jullie een screenprotector aan of stoppen jullie bijv. een microvezel doekje tussen toetsenbord en scherm.
Daar heb ik geen last van, maar sinds kort heb ik een dun muismatje dat ik er tussen leg, maar vooral om de muismat kreukvrij op te bergen.
Verder een dikke aanrader, die Duet, ik heb er veel plezier van, hij gaat altijd mee.

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namba
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-12-2023
Ik was opzoek naar een tablet op waar ik eenvoudig mee kan browsen en PDF'jes op kan lezen. Aanvankelijk wilde ik mijn zes jaar oude Nexus 9 weer nieuw leven inblazen voor dit doeleinde, maar al snel bleek dat die zijn beste tijd wel heeft gehad, haha :9~ .

Via Tweakers kwam ik terecht op deze tablet. De 64GB versie is momenteel voor 239 euro verkrijgbaar bij de MediaMarkt, inclusief een gratis Google Nest Mini. Als ik alle bang-for-buck reacties mag geloven, dan is dit echt een werelddeal. Ik dacht dat Black Friday nog moest beginnen?

Nu realiseer ik mij dat ik echt klink als een vertegenwoordiger van de MediaMarkt. Dat is niet mijn bedoeling, want ik heb eigenlijk helemaal niets met die zaak. Maar misschien worden anderen erg blij van die combi-deal, dus ik dacht, ik tip hem maar even in dit draadje.

Mijn gebruikswensen zijn dus browsen en PDF'jes lezen. Ik ben benieuwd hoe de Duet mij bevalt. Ik zal proberen niet te vergeten om mijn ervaringen hier binnenkort even op te schrijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Namba schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 22:03:
Ik was opzoek naar een tablet op waar ik eenvoudig mee kan browsen en PDF'jes op kan lezen. Aanvankelijk wilde ik mijn zes jaar oude Nexus 9 weer nieuw leven inblazen voor dit doeleinde, maar al snel bleek dat die zijn beste tijd wel heeft gehad, haha :9~ .

Via Tweakers kwam ik terecht op deze tablet. De 64GB versie is momenteel voor 239 euro verkrijgbaar bij de MediaMarkt, inclusief een gratis Google Nest Mini. Als ik alle bang-for-buck reacties mag geloven, dan is dit echt een werelddeal. Ik dacht dat Black Friday nog moest beginnen?

Nu realiseer ik mij dat ik echt klink als een vertegenwoordiger van de MediaMarkt. Dat is niet mijn bedoeling, want ik heb eigenlijk helemaal niets met die zaak. Maar misschien worden anderen erg blij van die combi-deal, dus ik dacht, ik tip hem maar even in dit draadje.

Mijn gebruikswensen zijn dus browsen en PDF'jes lezen. Ik ben benieuwd hoe de Duet mij bevalt. Ik zal proberen niet te vergeten om mijn ervaringen hier binnenkort even op te schrijven!
Ik vind die recensies iets te overdreven. Het is een mooi apparaat, verrassend vlot, maar het is wel een budget product. Het scherm is best goed, de speakers matig en het toetsenbord voldoende. Ik had hiervoor een Suface Go en die was, vooral het toetsenbord, op alle vlakken beter. Blijft een goede koop hoor, de surface was 2x zo duur. Ik heb er 229 voor betaald en dat is het zeker waard.

Voor browsen en PDFjes lezen meer dan voldoende

Edit: eigenlijk zijn de buggy Android apps mijn grootste irritatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bribrab
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 12:55
Ik overweeg de Duet als vervanging van mijn inmiddels aardig gedateerde Huawei M3 8.4. Deze draait op een dermate oude Android versie dat ik daar geen MS Teams op mag draaien door de policy die mijn werkgever enforcet via de Bedrijfsportal app.
Ik vraag me daarom af:
- Heeft iemand hier ervaring met het verplichte gebruik van de "Microsoft Bedrijfsportal"(Intune Company App) op de Duet en werken Outlook en Teams als apps?
- Ik had al even gezocht in dit topic en zag dat een medetweaker melding maken van stabiliteitsproblemen van de Teams app. Spelen die nog steeds?

Ben benieuwd! Zou op zich een mooi apparaat zijn hiervoor vanwege het formaat en het bijgeleverde toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Ik gebruik teams in de browser. Werkt goed, maar wil nog wel eens crashen bij veel deelnemers. Maar dat geldt voor de Windows app op een snelle laptop ook 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donjoost23
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 01-09 17:44
Causio schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 19:22:
Heb hem vanmiddag ontvangen! In een klein kleurrijk doosje, looking good! Al zoveel unboxing videos gezien, ging heel vertrouwd.
Indruk gelijk positief, tablet en book. Ik wil er heel wat op gaan schrijven, was een beetje bezorgd over het toetsenbord, formaat toetsen e.d. Maar het gaat eigenlijk heel fijn! Fijn toetsenbord en trackpad, fijn in het gebruik, geen enkele last van kleine toetsen, eigenlijk beter dan mijn gewone toetsenbord. Toetsen drukken heel prettig in. Eigenlijk kom ik op twee nadelen aan de Duet, waarmee te leven valt: geen headphone ingang en geen verlicht toetsenbord, maar ben verder heel blij met mijn nieuwe apparaatje. Lekker browsen, lekker luisteren en lekker schrijven, anywhere I go!
Gewoon een dac in de usb c poort en je hebt nog beter geluid ook. Een AQ dragonfly ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_E_T_E_R
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-07 08:33
Het valt mij op dat de tablet kraakt in de bovenste hoeken (bij het blauwe deel). Ik hoef maar iets druk te zetten. Meer mensen met dit probleem? Ik vind het namelijk niet erg prettig klinken en overweeg het apparaat om te wisselen voor een nieuwe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codegro
PeterB92 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 18:20:
Het valt mij op dat de tablet kraakt in de bovenste hoeken (bij het blauwe deel). Ik hoef maar iets druk te zetten. Meer mensen met dit probleem? Ik vind het namelijk niet erg prettig klinken en overweeg het apparaat om te wisselen voor een nieuwe.
Hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:26
[...]

[...]

voor de zekerheid: Welke neem ik het best, de tab uit 2019 of de tab a7 10.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bribrab
Ik zie net dat de Lenovo USI stylus per begin januari verwacht wordt bij Central Point:
https://www.centralpoint....-4x80z49662-num-13536887/
Wie weet levert Lenovo hem dan ook zelf voor een vergelijkbare prijs als waar ze hem in de VS voor leveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marc_22
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:22
Dat zou fijn zijn, €71 ex btw vind ik zelf wel iets te duur voor een extra ‘hebbedingetje’. Zit niet super ver van de prijs af wat ik voor de stylus voor m’n Surface heb betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bribrab
Heeft iemand voor het volgende "probleem" al een oplossing gevonden?
Op al m'n recente Android apparaten kan ik binnen apps gebruik maken van het automatisch invullen van de wachtwoorden die in Chrome opgeslagen staan. Dat is handig, omdat ik dat met name doe voor de wat minder relevante apps die ik niet zo vaak gebruik (webwinkels, spelletjes).
Op de Duet lukt het me echter niet dit voor elkaar te krijgen: op websites werkt het prima, maar binnen apps ontbreekt de auto-fill mogelijkheid.
Iemand dit wel al voor elkaar gekregen?

Overigens: iets wat ik me eerder afvroeg, en waar hier ten dele antwoord op gegeven was al: MS Teams werkt prima in combinatie met de door m'n werkgever verplicht gestelde Bedrijfsportal van Microsoft. Idem voor Outlook, Powerpoint, etc. Wellicht nuttig voor mensen die dit topic volgen, maar de Duet nog niet gekocht hebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g_v_rijn
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:19
De Lenovo USI Pen is weer te bestellen - zojuist dan ook besteld - yes :z
https://www.lenovo.com/nl...novo-USI-Pen/p/GX81B10212

Ps: ik had nog een 10 % kortingscode - dus 4,90 korting op de prijs van 49,- :*)

[ Voor 8% gewijzigd door g_v_rijn op 16-12-2020 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bribrab
g_v_rijn schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:05:

Ps: ik had nog een 10 % kortingscode - dus 4,90 korting op de prijs van 49,- :*)
Thanks voor de tip! Meteen besteld.
Voor de mensen die de 10% kortingscode willen: die krijg je door je aan te melden voor de nieuwsbrief, maar die registratie loopt denk ik eenmaal daags via een batchsysteem want ik kreeg de code pas een uur of 5 later (ergens rond 21.00u). Uiteraard te ongeduldig geweest om daar op te wachten :*)

• codegro
bribrab schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:10:
Heeft iemand voor het volgende "probleem" al een oplossing gevonden?
Op al m'n recente Android apparaten kan ik binnen apps gebruik maken van het automatisch invullen van de wachtwoorden die in Chrome opgeslagen staan. Dat is handig, omdat ik dat met name doe voor de wat minder relevante apps die ik niet zo vaak gebruik (webwinkels, spelletjes).
Op de Duet lukt het me echter niet dit voor elkaar te krijgen: op websites werkt het prima, maar binnen apps ontbreekt de auto-fill mogelijkheid.
Iemand dit wel al voor elkaar gekregen?
Hiervoor gebruik ik een wachtwoord manager, in mijn geval Lastpass. Werkt prima op de duet, zowel in de browser als ook in apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bribrab
codegro schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:54:
[...]

Hiervoor gebruik ik een wachtwoord manager, in mijn geval Lastpass. Werkt prima op de duet, zowel in de browser als ook in apps.
Thanks, fijn om te weten dat de functionaliteit op zich dus wel werkt. Ik zou verwachten dat als het via een third party app als lastpass werkt, de ingebouwde functionaliteit die Android zit dit ook ondersteunt op een Chromebook. Ik kan er ook niets over vinden op internet dus ofwel niemand gebruikt deze functionaliteit waardoor niemand het mist of ik kijk gewoon ergens overheen..
Iemand die de wachtwoordmanager van Google (Chrome / Android) zelf gebruikt en dit werkend heeft op de Duet binnen Android apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:36
Ik heb nu een Lenovo Tab M10 met Android, maar ben toch niet helemaal tevreden. Zit toch wat lag in en heb binnen een maand al problemen met de audio aansluiting.

Dit was toen de andere optie, maar omdat deze Chrome draait toch voor de Android tablet gegaan.

Nu de vraag: kan dit voor de basisdingen ook als vervanger voor een Android (gezins)tablet werken? Dus Youtube, Netflix en Android games zoals Roblox.

En hoe vloeiend draait hij met 15-20 tabs open in Chrome? Kan ik dan nog een beetje snel facturen opmaken in Google Spreadsheets?

Heb namelijk ook een Lenovo S330 Chromebook (met MediaTek MT8173C) en die is relatief traag.

Heel veel vragen met hopelijk antwoorden. Alvast bedankt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BarôZZa
Framoes schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:00:
Ik heb nu een Lenovo Tab M10 met Android, maar ben toch niet helemaal tevreden. Zit toch wat lag in en heb binnen een maand al problemen met de audio aansluiting.

Dit was toen de andere optie, maar omdat deze Chrome draait toch voor de Android tablet gegaan.

Nu de vraag: kan dit voor de basisdingen ook als vervanger voor een Android (gezins)tablet werken? Dus Youtube, Netflix en Android games zoals Roblox.

En hoe vloeiend draait hij met 15-20 tabs open in Chrome? Kan ik dan nog een beetje snel facturen opmaken in Google Spreadsheets?

Heb namelijk ook een Lenovo S330 Chromebook (met MediaTek MT8173C) en die is relatief traag.

Heel veel vragen met hopelijk antwoorden. Alvast bedankt!
Klinkt alsof je een power user bent en beter iets krachtigers kan halen. Of twee devices, een android tablet for de familie en een krachtigere laptop voor jezelf.

Google Spreadsheets (of een beetje Excel-document) is zelfs laggy op m'n high end laptop. Spread sheets zijn altijd hel.

Voor werk heb ik krachtigere hardware. Dit vind ik meer een ideaal tweede apparaat.

[ Voor 3% gewijzigd door BarôZZa op 28-12-2020 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atillicious
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-09 19:39
Heb zojuist een Duet besteld voor mijn 'schoolgaande' kind, beetje Zoom, Microsoft Teams vooral.
Maakte ik een goede keuze of kon ik beter voor een, ik noem maar iets Tab S6 Lite gaan?
Thuis hebben we al een iPad 2018, die gaat dan naar haar broertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g_v_rijn
Toch wel de 128 GB versie. Anders kan de pret wel eens van korte duur zijn.
serie: IdeaPad Duet Chromebook

[ Voor 37% gewijzigd door g_v_rijn op 06-01-2021 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
atillicious schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:22:
Heb zojuist een Duet besteld voor mijn 'schoolgaande' kind, beetje Zoom, Microsoft Teams vooral.
Maakte ik een goede keuze of kon ik beter voor een, ik noem maar iets Tab S6 Lite gaan?
Thuis hebben we al een iPad 2018, die gaat dan naar haar broertje.
Moet je aan je kind vragen straks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atillicious
Nou ja, we zien wel. Zodra ik hem binnenkrijg ga ik testen voor bovenstaande applicaties.
Mocht ie niet geschikt zijn zal ik dat hier delen zodat toekomstige kopers dat alvast weten.
Was de 64 GB trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g_v_rijn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4HKiR9V-AGYeWisPLFbXxHKXIKA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/261g4875fKVg0oMF0Zw5Rmm6.png?f=fotoalbum_large

Zoals je ziet reeds nu 28 GB voor Android systeem.
Op een nieuw Ideapad met 64 GB slechts 30 GB over - wat rap minder gaat worden. Kinderen kennende .... zijn onderzoekende, installeren ook games.... loop je al gauw tegen beperkingen op.... Het systeem heeft daarnaast ook 'vrije' opslag nodig bij het openen en open houden van bestanden.

Ja - er is een workaround om constant zaken naar de cloud te schrijven. Echter Cloud is ook niet (oneindig) gratis. Persoonlijke zou ik zeggen - cancel of retouneren en voor de 128 GB gaan.

[ Voor 49% gewijzigd door g_v_rijn op 06-01-2021 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
64GB is bij mij nog altijd meer dan zat. Ben veel minder geneigd hier veel applicaties op te installeren of bestanden te downloaden(liever in de cloud, dat maakt het wat zorgeloos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atillicious
g_v_rijn schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:06:
[Afbeelding]

Zoals je ziet reeds nu 28 GB voor Android systeem.
Op een nieuw Ideapad met 64 GB slechts 30 GB over - wat rap minder gaat worden. Kinderen kennende .... zijn onderzoekende, installeren ook games.... loop je al gauw tegen beperkingen op.... Het systeem heeft daarnaast ook 'vrije' opslag nodig bij het openen en open houden van bestanden.

Ja - er is een workaround om constant zaken naar de cloud te schrijven. Echter Cloud is ook niet (oneindig) gratis. Persoonlijke zou ik zeggen - cancel of retouneren en voor de 128 GB gaan.
Ik heb Office 365 met black friday voor rond de 45 euro gekocht met 6 x 1TB opslag. 3 zijn er al vergeven, dus nog 3 TB over.
Ik probeer het ff, anders kan ik altijd nog retourneren.
Maar het gaat mij er vooral om of de apps die erop komen te staan het soepel doen.

[ Voor 3% gewijzigd door atillicious op 06-01-2021 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:44
Mijn zoon en ik hebben allebei de 64GB versie. Hij gebruikt het vooral voor school (MS Teams en wat office applicaties) en gebruikt het voor Stadia. Ikzelf beetje Netflixen, Stadia, Duo en wat internetten.

We hebben beiden ruim voldoende aan 64GB maar gebruiken dus veel cloud diensten. Ga je veel applicaties en spellen downloaden kan het natuurlijk wel hard gaan.

Maar het hele idee van een Chromebook is volgens mij dat je meer in de cloud werkt dan met een traditionele laptop :) .

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Vulcano
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 12:03
g_v_rijn schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:05:

Helaas is de pen nu niet meer te verkrijgen. Er zit niets anders op dan (hopelijk) een paar weken wachten. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:56
Hier twee duet's in gebruik voor de kinderen(3 en bijna 6). Icm met Family Link is dat echt een super oplossing om ze "vrij" met de chromebooks aan de slag te laten gaan. Tot op heden erg tevreden hierover.

Een puntje waar ik tegenaan loop is dat sommige bluetooth headsets niet goed werken, waaronder een van de twee die wij hebben. Lopen jullie ook tegen dit probleem aan? Op reddit zie je hier ook veel topics over. Mijn vraag aan jullie, welke bluetooth headsets werken bij jullie wel? En is ook geschikt voor kinderen?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Ik heb ook regelmatig problemen met het koppelen van BT headsets en BT boxjes b.v. JBL charge 4.
Is er een procedure om te scannen en te koppelen die altijd werkt wanneer ik niets zie verschijnen in het BT menuutje?

[ Voor 38% gewijzigd door sorcees op 07-01-2021 16:01 ]

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1977
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-08 03:18
Ik heb sinds vandaag ook een Duet maar begrijp niet helemaal hoe de mediakeys zouden moeten werken. Als ik youtube in chrome open werkt spatiebalk voor play pauze prima maar via apps als youtube en netflix niet. Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g_v_rijn
Gisteravond getest - bij mij werkt de media key spatiebalk niet bij beide YouTube versies (App en Web) Spotify weer wèl 🤔 *)bleek fu** up browser cache.
Even snel Google geraadpleegd - lees eens https://www.omgchrome.com/chrome-google-music-media-keys/
Dit artikel legt uit dat Chrome in feite beslag legt op de media keys. En er staat hoe dit alsnog af te dwingen zou zijn. Zelf gebruik ik vrijwel niet de Apps maar de WebApps (vanuit Chrome / officiële benaming voor Web App's is PWA -> Power Web App)

https://9to5google.com/2019/07/08/chrome-media-controls/

*) na browser factory reset - werkt de spatiebalk nu weer in YouTube vanuit Chrome browser als pauze / play media key O-)
Of en hoe spatiebalk vanuit de YT App evt is te activeren... nog geen idee....

Er is natuurlijk wel een workaround - tik gewoon op het scherm voor Pauzeren / Play of om de media Keys toe te kennen aan de numerieke / Fn toetsen.

[ Voor 72% gewijzigd door g_v_rijn op 08-01-2021 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goovy11
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12-01-2021
Dag allemaal,

Ik heb voor mijn dochter ook een Lenovo duet Chromebook aangeschaft. Top toestel! Zij is zeer grote fan van Tiktok. Maar tik tok werkt niet helemaal. Wij kunnen wel opnemen maar als wij het willen bekijken, krijgen we geen beeld. er is geen playback na opnamen. Als we het willen posten krijgen we de melding "kan video niet uploaden en wordt opgeslagen in concepten. hier krijgen we het beeld ook niet te zien.

Het lukt wel als wij met de app camera video opnemen, uploaden in tik tok, bewerken, en dan plaatsen.

Tiktok lijkt het beeld dat gefilmd wordt, niet te kunnen opslagen. Ik heb de app volledig toestemming gegeven. Ook al de cache gewist van de app maar helaas.

Iemand hier ervaring mee of een oplossing die het probleem kan verhelpen? Of kan het zijn dat TikTok gewoon niet compatibel is voor een Chromebook?

Alvast heel hard bedankt Voor jullie antwoorden.

Mvg Goovy11

[ Voor 4% gewijzigd door Goovy11 op 08-01-2021 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:26
Iemand een idee hoe je op een azerty duet gemakkelijk cijfers kan ingeven? De capslock geeft hoofdletter é en dergelijk ipv cijfers. De enige oplossing die ik vind is een qwerty toetsenbord softwarematig toevoegen en te switchen met ctrl-spatie tussen azerty en qwerty. Het lijkt wel alsof Google ¨fuck de Fransen¨ heeft gezegd (en met uitbreiding dus de Belgen) en er geen oplossing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickV
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 11:03
weet iemand waar die Lenovo USI pen te krijgen is op dit moment, kan hem nergens vinden op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
PatrickV schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:00:
weet iemand waar die Lenovo USI pen te krijgen is op dit moment, kan hem nergens vinden op dit moment?
Amazon
Pagina: 1 2 3 4 Laatste