Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickV
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 11:03
Daar kan ik eigenlijk alleen de Broonel usi pen vinden, en daar hoor ik niet heel erg goede verhalen over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brro38
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 18:08
PatrickV schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:34:
Daar kan ik eigenlijk alleen de Broonel usi pen vinden, en daar hoor ik niet heel erg goede verhalen over
Heb de Broonel usi pen en moet zeggen die werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 10:33
Adviesprijs VS:
64GB: $ 279
128GB: $ 299

Laagste prijs in NL:
64GB: € 239
128GB: € 349

Het prijsverschil voor 64GB extra is momenteel exorbitant. De 64GB versie is weer € 30,- goedkoper te krijgen dan vorige week. De 128GB versie kostte kort na de introductie ook €100,- minder dan nu. Verwachten jullie binnenkort nog een prijsdaling voor de 128GB versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
LVGH schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:50:
Adviesprijs VS:
64GB: $ 279
128GB: $ 299

Laagste prijs in NL:
64GB: € 239
128GB: € 349

Het prijsverschil voor 64GB extra is momenteel exorbitant. De 64GB versie is weer € 30,- goedkoper te krijgen dan vorige week. De 128GB versie kostte kort na de introductie ook €100,- minder dan nu. Verwachten jullie binnenkort nog een prijsdaling voor de 128GB versie?
Ik denk dat het vooral een kwestie is van vraag en aanbod. Wat dat betreft denk ik niet dat de prijs van de 128Gb gaat dalen. 95% van de gebruikers heeft ook echt voldoende aan de 64Gb. Data opslaan doe je in de cloud. Veel apps ga je niet installeren want de meeste toepassingen werken (vaak beter) vanuit de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 08:12
intoxicated schreef op maandag 14 september 2020 @ 18:09:
[...]

[...]

Ik heb dit exemplaar van AliExpress net ontvangen, dit leek de enige die qua maten goed past. En hij past als gegoten, geen onnodige speling en niet te strak (tablet + keyboard + back-cover). Kwalitatief prima ook.

Onderstaande link is geen affiliate en ik heb geen betrokkenheid met de verkoper :)

https://nl.aliexpress.com/item/33006071528.html
Als ik de link volg dan kan ik kiezen dus een Tab A model en een Tab a7 model. Kwa afmetingen komen ze beide niet echt overeen. Welke hebben jullie gekozen? Ik gok zelf de A7 versie want de Tab A versie is nog kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 08:12
@BarôZZa en @sorcees hebben jullie een idee welke van de 2 sleeves de juiste is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

SuperKneus schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:49:
@BarôZZa en @sorcees hebben jullie een idee welke van de 2 sleeves de juiste is?
Deze:
Shockproof handbag Sleeve Case for Samsung Galaxy Tab A 10.1 2019 SM T510 T515 Pouch Bag Case Tab a 10.1'' Tablet Funda Cover

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Vulcano
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 12:03
PatrickV schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:34:
Op de site van Lenovo is de USI pen ook weer te krijgen, alleen zijn er wel veel reacties dat de pen het snel laat afweten (onduidelijk wat de oorzaak is). Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g_v_rijn
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-07 12:08
Geen probleem hier - werkt 👍
Chrome OS factory reset is dè EHBO fix (5 min) welke ik bij issues Chrome OS toepas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Vulcano
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 12:03
Top, alleen krijg ik net voor het betalen de melding: "Het spijt ons, maar TAB ACC_BO Lenovo USI Pen is momenteel niet in voorraad en kan niet aan uw winkelwagen worden toegevoegd. Wij bieden onze excuses aan voor het ongemak."

Lukt het iemand anders wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnok1
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 31-08 10:46
g_v_rijn schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:09:
Geen probleem hier - werkt 👍
Chrome OS factory reset is dè EHBO fix (5 min) welke ik bij issues Chrome OS toepas.
Bij mij is hij er begin januari mee opgehouden. De klantenservice van Lenovo geeft aan dat dit waarschijnlijk aan de chrome os versie ligt. Ik heb al een powerwash uitgevoerd en batterij vervangen maar helaas nog geen resultaat. Nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g_v_rijn
Doe een cross check op ander Chrome OS device. Een evt. negatief resultaat aanmelden bij Lenovo. Evt vervolgstap rechtsbijstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-08 14:45
Nu ze wederom in de aanbieding waren, toch besloten een Duet te halen. Ook een berg reviews gekeken en die waren eigenlijk allemaal zeer positief. En ik ook. Alles lijkt te kloppen. Makkelijk schakelen tussen laptop en tablet, Toetsenbord dat uitschakelt als je het omklapt, draait vloeiend.

Het enige nadeel tot nu toe is het compacte toetsenbord, maar dat is misschien ook een kwestie van wennen, na een tijd lang een 14" Chromebook te hebben gebruikt. Toetsenbord voelt verder wel goed aan.

Nou zie ik hier verschillende verhalen over USI pens. Is er iemand die er een heeft die goed is en er niet mee ophoudt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bribrab
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 12:55
Framoes schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:51:
Nu ze wederom in de aanbieding waren, toch besloten een Duet te halen. Ook een berg reviews gekeken en die waren eigenlijk allemaal zeer positief. En ik ook. Alles lijkt te kloppen. Makkelijk schakelen tussen laptop en tablet, Toetsenbord dat uitschakelt als je het omklapt, draait vloeiend.

Het enige nadeel tot nu toe is het compacte toetsenbord, maar dat is misschien ook een kwestie van wennen, na een tijd lang een 14" Chromebook te hebben gebruikt. Toetsenbord voelt verder wel goed aan.

Nou zie ik hier verschillende verhalen over USI pens. Is er iemand die er een heeft die goed is en er niet mee ophoudt?
Ik heb de Lenovoversie nu een tijdje. Werkt prima. Kleine lag, maar niet enorm storend. Wel weinig apps die er echt fatsoenlijk / met toegevoegde waarde gebruik van kunnen maken.

Aanvullend op jouw eerste ervaringen: ook ik ben tevreden, het vloeiende ervaar ik in sommige gevallen wat minder. Als je van "laptop naar tablet" gaat, d.w.z. het toetsenbord afkoppelt verandert dat blijkbaar op de achtergrond iets wat niet alle apps kunnen waarderen. Een Teams meeting word ik bijv. uitgeknikkerd op het moment dat ik dat doe.
Maar in algemene zin herken ik het positieve beeld ook. Nadeel dat ik nog wel ervaar (maar dat ligt aan mijn eigen gebrekkige vooronderzoek) is dat het geen "volwaardige" Android tablet is. Dat wil zeggen: apps die ik open op m'n Duet ondersteunen bijv. de in Android ingebouwde passwordmanager niet, VPN apps doen het niet en moet je handmatig instellen en sommige apps schalen niet prettig (Microsoft Teams als je je toetsenbord aangesloten hebt opent in portret-telefoonmodus).
Desalniettemin ook erg tevreden tot nu toe 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:41
Ik ben juist steeds meer gaan omarmen dat het geen volwaardige android-tablet is, maar -als grote voordeel boven een android tablet- wel een volwaardige Chrome-browser heeft.

Het is me al meerdere keren gebeurd dat de android app, ook als ie prima draait op de chromebook, een mindere ervaring is dan de website/webapp van diezelfde dienst: MS Teams, Google Meet (sowieso veel google apps), Netflix, Prime Video, KPN iTV, nog veel meer.

Soms met je functionaliteit (offline videos bij netflix), soms is de website ook uitgebreider (grid-view in google meet), maar bijna altijd is het beter geintegreerd in de ChromeOS manier van werken. En je hoeft niet te kiezen natuurlijk, ka prima naast elkaar bestaan.

Ik kan iedereen die problemen heeft met bepaalde android apps dan ook van harte aanraden om in ieder geval de website eens te proberen. En als het bevalt kan je via "Meer hulpprogramma's..."->"Snelle Link maken" een snelkoppeling maken die tussen je andere apps terecht komt.

Dat laatste is wel eens verwarrend als je ze alletwee wil gebruiken trouwens, soms de android app en soms de web app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g_v_rijn
@MaffeMaarten Onderschrijf jouw ervaring. Ook wat betreft de optie (3 puntjes | > Meer Hulpprogramma's > Snelle Link maken. Je bent dan niet afhankelijk van geinstalleerde PlayStore Apps.
Voel wel duidelijk dat Chrome OS in een ontwikkelfase zit - als het zich onderscheid - is dat het 2 omgevingen support (Android v.s. Chrome Os.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-08 14:45
MaffeMaarten schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:32:
Ik ben juist steeds meer gaan omarmen dat het geen volwaardige android-tablet is, maar -als grote voordeel boven een android tablet- wel een volwaardige Chrome-browser heeft.

Het is me al meerdere keren gebeurd dat de android app, ook als ie prima draait op de chromebook, een mindere ervaring is dan de website/webapp van diezelfde dienst: MS Teams, Google Meet (sowieso veel google apps), Netflix, Prime Video, KPN iTV, nog veel meer.

Soms met je functionaliteit (offline videos bij netflix), soms is de website ook uitgebreider (grid-view in google meet), maar bijna altijd is het beter geintegreerd in de ChromeOS manier van werken. En je hoeft niet te kiezen natuurlijk, ka prima naast elkaar bestaan.

Ik kan iedereen die problemen heeft met bepaalde android apps dan ook van harte aanraden om in ieder geval de website eens te proberen. En als het bevalt kan je via "Meer hulpprogramma's..."->"Snelle Link maken" een snelkoppeling maken die tussen je andere apps terecht komt.

Dat laatste is wel eens verwarrend als je ze alletwee wil gebruiken trouwens, soms de android app en soms de web app.
Die ervaring heb ik ook wel met Android apps. Ze draaien prima, maar zijn (logischerwijs) niet altijd 100% geschikt. De Ziggo Go app werkt trouwens uitzonderlijk goed. Beter dan de webapp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g_v_rijn
PWA's .... wat's dat 🤨 Progressive Web Apps werken volledig in de webbrowser en worden direct gestart zonder een app te downloaden.
Als je wilt, kunnen ze net als elke andere app op je startscherm opslaan / plaatsen.

Nieuwsgierig geworden
Handige PWA / Progressive Web Apps vind je op de website https://appsco.pe/
Van spelletjes tot radio stations tot teken & schrijf enzovoort tot tooling PWA's aan toe.
https://www.emerce.nl/ach...p-alles-wat-je-moet-weten

Samenvatttend
De term Progressive Web Apps werd in 2015 in het leven geroepen om apps te beschrijven die nieuwe features gebruiken die ondersteund worden door moderne browsers. Deze features zijn:

Progressief ze werken voor iedere gebruiker ongeacht browserkeuze;
Responsive ze passen/werken overal op;
Verbindingsonafhankelijk offline en online, ook op slechte netwerken;
App-achtig voelt als een app aan door design en navigatie;
Fresh altijd up-to-date;
Veilig want https;
Vindbaar met zoekmachines herkenbaar als apps, zoekmachines kunnen ze vinden;
Re-engageable Opnieuw inschakelbaar met gebruiker makkelijker door pushnotificaties;
Installeerbaar bewaren op homescreen;
Linkbaar met URL geen complexe installaties

[ Voor 97% gewijzigd door g_v_rijn op 01-02-2021 17:57 . Reden: Artikel aangevuld / verduideljkt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Ik heb sinds kort deze table ook aangeschaft voor mijn zoontje (lijkt heel prima qua prijs/kwaliteit).
Maar nu kom ik een vreemde lacune tegen: de Lego Boost app kan ik er niet op installeren.

Weet iemand een manier om dit er wel op te krijgen? Of is dat een helaas (en moet het via de oude (klote) table).

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 21:53
qadn schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:23:
Ik heb sinds kort deze table ook aangeschaft voor mijn zoontje (lijkt heel prima qua prijs/kwaliteit).
Maar nu kom ik een vreemde lacune tegen: de Lego Boost app kan ik er niet op installeren.

Weet iemand een manier om dit er wel op te krijgen? Of is dat een helaas (en moet het via de oude (klote) table).
Ik ken de app niet maar ik zie inderdaad dat het niet gaat. Ontwikkelaars kunnen kiezen om Android apps niet toe te staan op Chromebooks. Geen idee wat de reden zou zijn. Als het geen betaalde app of iets met een abonnement is zou je de losse apk kunnen installeren via Linux. Het is niet veel moeite en het werkt prima.

https://beebom.com/how-sideload-android-apps-chromebook/

[ Voor 35% gewijzigd door Silvin op 01-02-2021 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Nee is een eenvoudige app om je Lego ding te programmeren, geschikt voor de koter.

Straks maar eens proberen.

[ Voor 15% gewijzigd door qadn op 01-02-2021 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 14:37
qadn schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:38:
Nee is een eenvoudige app om je Lego ding te programmeren, geschikt voor de koter.

Straks maar eens proberen.
Die app connect met bluetooth met de controller in het Lego ding. Die integratie met bluetooth is misschien het probleem. Op een iPad werkt de Lego app in ieder geval probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
Iemand enig idee wat het verschil is tussen de ZA6F0063NL en de ZA6F0004NL?
Bijde hebben namelijk zelfde kleur en 128gb opslag.

Edit: Inmiddels is het duidelijk dat er bij de 63NL een USI pen word meegeleverd.

[ Voor 24% gewijzigd door renbull op 03-02-2021 07:47 ]

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

kwaazaar schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:35:
[...]

Die app connect met bluetooth met de controller in het Lego ding. Die integratie met bluetooth is misschien het probleem. Op een iPad werkt de Lego app in ieder geval probleemloos.
Hij doet het in ieder geval niet ;)
Maar ik heb wel via de ADB een app kunnen sideloaden zonder het hele ding insecure te maken.
Ach ja, weer wat geleerd.
Kans dat de tablet de verkeerde bluetooth 4.2 chip heeft (Lego hardware heeft LE nodig, maar LE is niet verplicht in de standaard; super-praktisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
Ik heb onlangs een usb naar HDMI connector met displaylink aangeschaft https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Met deze adapter heb je geewoon full HD output naar een externe monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 21:53
emil_406 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:01:
Ik heb onlangs een usb naar HDMI connector met displaylink aangeschaft https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Met deze adapter heb je geewoon full HD output naar een externe monitor.
Zo dat is niet mis qua prijs. Ik doe het voorlopig wel met m'n 18 euro usb-c hub op 720p60. Voor die enkele keer is dat wel prima en dan heb ik gelijk nog wat USB A poorten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bribrab
Los van de hoge prijs van connector, op de afbeelding staat een USB-A aansluiting. Gebruik je die dan met een koppelstukje ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
bribrab schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 08:47:
Los van de hoge prijs van connector, op de afbeelding staat een USB-A aansluiting. Gebruik je die dan met een koppelstukje ofzo?
Via een usb c hubje. Dan laadt de duet ook nog op ondertussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
qadn schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:29:
[...]

Hij doet het in ieder geval niet ;)
Maar ik heb wel via de ADB een app kunnen sideloaden zonder het hele ding insecure te maken.
Ach ja, weer wat geleerd.
Kans dat de tablet de verkeerde bluetooth 4.2 chip heeft (Lego hardware heeft LE nodig, maar LE is niet verplicht in de standaard; super-praktisch).
@qadn :
Ik overweeg ook een Duet te kopen. En daarmee met Lego Boost te spelen, dus dank voor je waarschuwing. Voor de zekerheid: Ik lees veel over een issue met location services: Wanneer bij de initiële inrichting van de Chromebook "location services" zijn uitgeschakeld, dan zal Chrome OS geen locatie doorgeven aan Google play. En Google play weer niet aan de app Boost.
Klinkt niet heel gerelateerd, maar op de een of andere manier wordt bluetooth gezien als onderdeel van "location services". Hier een topic over de lego boost extension op Scratch. (Andere app, praat met hetzelfde ding).
Mocht je zin hebben eens te kijken of "location services" op jouw Duet aan of uit staan: Graag. En als je nog zin hebt deze fix te proberen ('t is wel werk: Powerwash), dan ben ik al helemaal benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Hoi onkl, als ik het van te voren had geweten had ik het wel geprobeerd, maar nu ... Nee.
Klinkt mij als teveel gedoe, en iedereen (lees: de koter) is gewent aan hoe de tablet nu is ingeregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Nu online
Rustig verder gespit over het internet en kwam deze discussie tegen. Grofweg: "Duet wil niet meer kletsen met mijn fietscomputer (ook BLE).". Deed het eerst wel, toen niet en na powerwash weer wel.
Bottom line krijg ik door het "deed het wel, deed het niet" karakter van dat issue de indruk dat
  1. de chipset op zich wel iets kan met BLE: Het apparaat is fysiek in staat BLE gemoduleerde berichten te zenden/ontvangen, anders zou die fietscomputer nooit gewerkt hebben.
  2. maar dat vervolgens de softwarestack (Chrome OS - Play - Android apps) een beetje labiel kan zijn, vermoedelijk dus doordat een deel van bluetooth volgens Chrome OS valt onder "location services", wat door veel mensen reflexmatig wordt uitgezet. Waardoor aan Play het (virtuele) Bluetooth device niet/deels wordt getoond, wat leidt tot een verwarrend verhaal tussen Play en apps. "Ja, nee, net was er nog bluetooth. Maar nu toch weer niet. Nee, ik snap er ook niets van. Rare telefoon zitten we in, vindt je ook niet?"
In de hoop dat mijn inschatting van de inner works van Chrome OS enigszins kloppen waag ik het er maar op, maar ik ga er goed op letten dat ik bij de installatie de location services aanzet. (Ook al ligt het ding daarna vermoedelijk de rest van z'n leven in mijn woonkamer, dus echt interessante dynamische sensordata wordt dat ook weer niet..)
@qadn : Zal hier de resultaten posten, dan weet je of je een herinstallatie wel/niet op je "ooit, als ik er eens zin in heb" lijstje kan zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 20:01
Ik heb mijn duet nu even niet bij de hand, maar kan je op deze manier de location services niet aanzetten (zonder dus je hele duet te resetten).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3zvun8nH1bteIfCYdyAURYGAthc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xDho7DyuAzrTjQzZ13N2Gi6L.png?f=user_large

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgoor
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-06 15:40
Hi, ik ben ook aan het kijken naar deze chromebook/tablet, maar één ding is me niet duidelijk: wat is het verschil tussen de ZA6F0063NL en de ZA6F0004NL?

Op het oog dezelfde specs? Maar de 63NL is goedkoper en wordt kennelijk mét USI pen geleverd, terwijl de 04NL duurder is, en zonder USI pen geleverd wordt? Da's op het oog letterlijk het enige verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g_v_rijn
Coolblue is blijkbaar het overzicht kwijt - dus ik zou zeggen - sla je slag :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgoor
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-06 15:40
g_v_rijn schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 16:15:
Coolblue is blijkbaar het overzicht kwijt - dus ik zou zeggen - sla je slag :-)
Ik neem even aan dat je reageerde op mijn vraag t.a.v. deze twee modellen.

Nou, diep verstopt op de specificaties pagina, blijkt het verschil er toch te zijn.

De ZA6F0004NL heeft namelijk een USB C aansluiting met USB 3 snelheid (ipv 2), en in plaats van een 480p video, 720p video wat bij videobellen wel fijner is...

Althans, als ik de spec-pagina moet geloven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g_v_rijn
@hgoor Als er een 2e variant zou zijn .... zou het te verwachten zijn dat dit op de Lenovo site ook terug te vinden is... lijkt mij. Wellicht kan Coolblue jouw constatering bevestigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDP
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-06-2022

JDP

@hgoor Al wat meer te weten gekomen over de verschillen? Ik vind het heel verwarrend zo. Tot zover heb ik 4 verschillende serienummers voor de Duet kunnen ontdekken voor de Nederlandse markt. Des te verwarrender is dat het serienummer voor de Coolblue aanbieding, overeenkomt met het serienummer voor het 128G model op de Lenovo website, maar beide tonen verschillende resoluties voor de webcam en enorme prijsverschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g_v_rijn
Lenovo website toont 2 type Ideapad Duet Chromebook -> ZA6F0027NL met ZA6F0063NL
https://www.lenovo.com/nl/nl/productcompare/openCompare
Blijkt enkel verschil in opslag en prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richardtrip
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 17:37
g_v_rijn schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 23:10:
Lenovo website toont 2 type Ideapad Duet Chromebook -> ZA6F0027NL met ZA6F0063NL
https://www.lenovo.com/nl/nl/productcompare/openCompare
Blijkt enkel verschil in opslag en prijs.
Het verschil tussen de 0063 en de 0004 is alleen de usi pen bij de 0063.

Voor de verschillende versies is hier het overzicht:
https://psref.lenovo.com/...s/IdeaPad_Duet_Chromebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:25
Zijn er inmiddels al mensen die een paar maanden met de usi pen werken? Is het echt iets dat je veel gebruikt?

Ik gebruik hem meestal in laptop-stand met scaling op 75%(1440x900 virtueel). Vooralsnog een ideaal apparaat op reis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bribrab
BarôZZa schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:37:
Zijn er inmiddels al mensen die een paar maanden met de usi pen werken? Is het echt iets dat je veel gebruikt?

Ik gebruik hem meestal in laptop-stand met scaling op 75%(1440x900 virtueel). Vooralsnog een ideaal apparaat op reis.
Ik heb de USI pen een paar maanden en gebruik hem zelden tot nooit. Het werkt net niet lekker genoeg en heb nog niet de juiste applicaties gevonden waar het echt van toegevoegde waarde is. Ik maak best veel presentaties voor m'n werk en dacht bijv. dat ik de pen kon gebruiken om eenvoudige icoontjes te tekenen (categorie: pijltjes, poppetje, etc) maar het tekenen gaat minder soepel dan ik dacht doordat net te vaak je hand toch als input geregistreerd wordt waardoor je in of uit zoomt. Ik heb overigens ook nog geen tekenapplicatie gevonden die afbeeldingen als PNG met transparante achtergrond laat exporteren (tips, iemand?)

Wellicht dat de pen nog wel handig blijkt met fotobewerking onderweg binnen Lightroom, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik moet zeggen dat onenote best een fijn all-in-one applicatie is voor al je kantoor notities. Wellicht is dat de moeite waard om uit te proberen @bribrab

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Ik heb regelmatig (eens per twee weken) dat het scherm niet meer aan gaat. Krijg het apparaat ook vrijwel niet geboot dan. GBoard als toetsenbord app werkt niet altijd lekker en met de standaard toetsenbord kan ik vaak niet plakken. Browser en Gmail hangen ook af en toe.

Ik gebruik hem vooral als tablet voor internetten en dat werkt prima. Maaar verder vind ik het verre van stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@kwaazaar Ik heb ook wel eens dat het touchscreen niet reageert of donker blijft. Als ik de hoes weer even dicht doe en weer open is het vaak opgelost. Het lijkt er dan dus op de Duet denkt dat ie nog "dicht zit" of zo. Een hard reboot lukt altijd door de powerknop 10 seconden (volgens mij) ingedrukt te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:50
Is er in deze Chromebook eigenlijk een plaatsje voorzien om je pennetje vast te maken?

Ik heb nog geen enkele foto gezien waar dit aangeduid staat maar ik wou het toch even vragen voor de zekerheid.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:26

TdV

Kenhas schreef op zondag 23 mei 2021 @ 13:26:
Is er in deze Chromebook eigenlijk een plaatsje voorzien om je pennetje vast te maken?

Ik heb nog geen enkele foto gezien waar dit aangeduid staat maar ik wou het toch even vragen voor de zekerheid.
Na wat onderzoek op google en youtube vond ik een filmpje precies hierover. Er is een magnetische plaats achter midden op de cover waar je pen aan blijft hangen, niet super stevig maar hij blijft wel zitten. Ook de onderkant is magnetisch waar het toetsenbord aan de tablet klikt en daar kan de pen ook aan. Verder nog geen opties gevonden behalve het leggen van de pen boven het toetsenbord in de richel waar hij aan de tablet vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Dit is ook nog een mogelijkheid, geen idee of dit op de lange termijn goed blijft gaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nWqPUwqN2r7bsUOInDLZ5WWNQ4g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iFrXUx5wljsQk8B0iRJJrZxV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JguMUeXLIWx3LVD0Ml6miGew44M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6naM3yKgoE90L8cgOamNtIib.jpg?f=fotoalbum_large

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Nu online
Update over Duet en Bluetooth low energy (BLE) van een tijdje terug
onkl schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:24:
Rustig verder gespit over het internet en kwam deze discussie tegen. Grofweg: "Duet wil niet meer kletsen met mijn fietscomputer (ook BLE).". Deed het eerst wel, toen niet en na powerwash weer wel.
Bottom line krijg ik door het "deed het wel, deed het niet" karakter van dat issue de indruk dat
  1. de chipset op zich wel iets kan met BLE: Het apparaat is fysiek in staat BLE gemoduleerde berichten te zenden/ontvangen, anders zou die fietscomputer nooit gewerkt hebben.
  2. maar dat vervolgens de softwarestack (Chrome OS - Play - Android apps) een beetje labiel kan zijn, vermoedelijk dus doordat een deel van bluetooth volgens Chrome OS valt onder "location services", wat door veel mensen reflexmatig wordt uitgezet. Waardoor aan Play het (virtuele) Bluetooth device niet/deels wordt getoond, wat leidt tot een verwarrend verhaal tussen Play en apps. "Ja, nee, net was er nog bluetooth. Maar nu toch weer niet. Nee, ik snap er ook niets van. Rare telefoon zitten we in, vindt je ook niet?"
In de hoop dat mijn inschatting van de inner works van Chrome OS enigszins kloppen waag ik het er maar op, maar ik ga er goed op letten dat ik bij de installatie de location services aanzet. (Ook al ligt het ding daarna vermoedelijk de rest van z'n leven in mijn woonkamer, dus echt interessante dynamische sensordata wordt dat ook weer niet..)
@qadn : Zal hier de resultaten posten, dan weet je of je een herinstallatie wel/niet op je "ooit, als ik er eens zin in heb" lijstje kan zetten. :)
Heb intussen een Duet gekocht. Bij installatie "Location services" aangezet en BLE werkt prima. Dus @qadn : Wanneer je nog eens reden hebt de installatie te verversen, dan kan dit meteen mee. :)
Als terzijde: Alleen de Lego boost app werkt nog steeds niet, had even over het hoofd gezien dat sideloading niet gaat lukken op het afgegrendelde google-kindeke account wat nu op de Duet draait. Lego Boost is op zich prima te besturen met de "normale" Scratch app (Daarin kan je een Lego Boost plugin/module/feature gebruiken). Heb je alleen de kindvriendelijke bouwinstructies niet, maar kan je ook veel pret mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchscientist
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-08-2022
na twee weken plezier, vandaag mijn tablet laten vallen. Hele barst in het scherm. Iemand een idee waar dit te fixen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Dutchscientist schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 23:04:
na twee weken plezier, vandaag mijn tablet laten vallen. Hele barst in het scherm. Iemand een idee waar dit te fixen is?
Geen bedrijf gaat dat op voorraad hebben, voor zo'n niche tablet, je kan het zelf proberen:
https://nl.aliexpress.com/item/1005002597089297.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.7ecabef6oRwwuy&algo_pvid=1ed5352d-796e-466e-ac25-78aeba340f4e&algo_exp_id=1ed5352d-796e-466e-ac25-78aeba340f4e-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Waarschijnlijk is een nieuwe of 2e hands kopen goedkoper/makkelijker...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g_v_rijn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hU16sUU9QJrDkZyW3FwIKqs2yRE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wYjvKl3d2zSjbFOUX3WVErrF.jpg?f=fotoalbum_large

Draai het scherm om - waardoor de magnetisch onderkant - bovenaan zit.
De styles 'plakt' prima op de bovenkant *)
De steun - werkt nog steeds prima!

*) Feitelijk zou Lenovo het huidige concept moeten upgraden door meerdere zijkanten magnetisch te maken.

[ Voor 25% gewijzigd door g_v_rijn op 23-07-2021 13:52 . Reden: tekst toevoegen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbit13
  • Laatst online: 06-09 07:56
Heb deze tablet een paar maanden in gebruik, vrijwel alleen om kinderspelletjes e.d. op te spelen (deel van de basisschoolomgeving is alleen voor ChromeOS beschikbaar).

De hardware bevalt, hoewel ik niet zo enthousiast ben over de kickstand. Het is lastig om die uit te klappen zonder dat de hele plaat los komt van de tablet. Zeker als je het toetsenbord eraan hebt zitten, kom je soms handen te kort om de kickstand te bedienen. Heb zelf een Surface Pro, misschien waren m'n verwachtingen wat te hoog ;) Heeft iemand al geprobeerd om dat deel met dubbelzijdig tape oid vast te zetten aan de tablet?

ChromeOS werkt best OK, maar mijn Android ervaring is echt hopeloos. Apps verdwijnen regelmatig zonder enige waarschuwing, soms al na een paar seconden. Gaat om apps als YouTubeKids en NLZiet. De Google browser blijft wel altijd doorwerken, ook als ik daarin video ga streamen.

Iemand een oplossing voor de "verdwijnende" Android apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@Hobbit13 wat bedoel je met verdwijnen? Als in helemaal verwijderd van je chromebook? Want dat is zeker niet normaal en heb ik ook nog nooit last van gehad. Of is er een family account aangemaakt via Google en worden apps door andere wellicht op "disabled' gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbit13
  • Laatst online: 06-09 07:56
renzo4000 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:39:
@Hobbit13 wat bedoel je met verdwijnen? Als in helemaal verwijderd van je chromebook?
Nee, je kan de app gewoon weer opnieuw starten. Het verdwijnen is dat ie instant van het scherm verdwenen is, dus ook geen afsluit sequence start oid, gewoon ineens weg, zoals wanneer je iets killed via de task manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
hmm vreemd... geen last van. Wel de laatste updates gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de Duet ook makkelijk te gebruiken op een scherm , zodat je bijvoorbeeld Stadia en/of Netflix "groot" af kan spelen. Trekt dat apparaatje dat ?

Heb nu een "grote" chromebook die ik op die manier gebruik, zo kan ik het allemaal wat handzamer maken

Ik heb wel een USB C Dock

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2021 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferdw
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Dat gaat prima, afgelopen weekend tijdens de 24hr LeMans een Duet aan een extra monitor gehangen en met twee webbrowser stream ruim 24 uur aangehad (beide op de externe monitor)

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:46:
Is de Duet ook makkelijk te gebruiken op een scherm , zodat je bijvoorbeeld Stadia en/of Netflix "groot" af kan spelen. Trekt dat apparaatje dat ?

Heb nu een "grote" chromebook die ik op die manier gebruik, zo kan ik het allemaal wat handzamer maken

Ik heb wel een USB C Dock
Gaat inderdaad prima, ik merk geen performance verlies bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Ik heb 2 USB C docks getest, waaronder een die ik bij een dure Dell Precision laptop kreeg (dus waarschijnlijk goed spul). Beiden werkten niet (geen beeld). Het lijkt dus wel belangrijk om een specifieke dock te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 13:44
Zie hier de wondere wereld van USB-C.

Waarschijnlijk zijn die docks Thunderbolt 3. Dat ondersteunt de Lenovo idd niet.

De Duet doet bijvoorbeeld wel displayport Alt Mode met max 900P (beperking van de chipset) en voor volle resolutie heb je een Displaylink dock nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-09 16:12
Mijn USB dock (AliExpress) geeft geen beeld als ik externe voeding op de dock heb aangesloten. Zonder voeding wel beeld vreemd genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:06
Nu in de aanbieding voor €209!

Ik heb hem besteld ben benieuwd :) Zocht nog een tablet voor rond de 200 euro dus eens kijken hoe dit bevalt!

edit:
hm zo te zien vergeten de link er bij te zetten:

https://nl.pepper.com/aan...-iron-grey-met-pen-209503

[ Voor 98% gewijzigd door Mattie112 op 20-09-2021 16:36 ]

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elvisdehamster
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 02-08 09:18
Mattie112 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:14:

Ik heb hem besteld ben benieuwd :) Zocht nog een tablet voor rond de 200 euro dus eens kijken hoe dit bevalt!
Heb deze ook gescoord, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al een fix voor dat gmail zo lagged ? Heb nu een HP X360 i3.. superleuke specs en behoorlijk snel. Maar ik wil graag iets compacts, dat ik onderweg ook makkelijk kan meenemen.

• kwaazaar
De hele tablet is niet erg snel. Maar gezien de prijs en inmiddels de leeftijd kun je weinig meer verwachten, lijkt me. Voor basale dingetjes als internetten en youtube is hij prima bruikbaar, maar zware websites of bv switchen tussen meerdere Android apps gaat een stuk minder.

• Mattie112
Voor de mensen die bijv Youtube Vanced willen installeren maar niet meteen naar de 'beta' te switchen:

https://beebom.com/how-sideload-android-apps-chromebook/

Werkt perfect, als je (net als ik) meerder apk files krijgt voor vanced gebruik dan 'adb install-multiple a.apk b.apk c.apk .....'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stroom
  • Laatst online: 23:15
Mattie112 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:14:

edit:
hm zo te zien vergeten de link er bij te zetten:

https://nl.pepper.com/aan...-iron-grey-met-pen-209503
Ook gezwicht voor deze aanbieding. Mooie tablet met alle accessoires. Ben nu chromebook aan het ontdekken. Leuk dat je ook Linux kunt draaien. Helaas doen mijn Freebuds 3 bluetooth oortjes het niet op de tablet (een andere bluetooth koptelefoon wel). Maar ik had al gelezen dat bluetooth niet altijd lekker werkt op chromebooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Bluetooth hier nog niet getest, wel inmiddels een stuck (blauwe) pixel ontdekt :( Lenovo maar ff een mail gestuurd normaal zou ik denken WKOA maarja niet meer leverbaar....

Ook even 2 hoesjes getest (vind het vrij fors en voor normaal gebruik ik toch alleen tablet mode)

https://www.amazon.nl/gp/product/B08LNSZ5N7

An sich prima maar de flap is erg ruim waardoor de elastische band niet goed blijft zitten. Handige plek voor pennetje!

https://www.amazon.nl/gp/product/B08LDN5K1D

Lijkt en wat betere kwaliteit te zijn en magnetisch dus sowieso geen elastische band nodig maar geen plek voor pennetje helaas :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LVGH
codegro schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 16:50:
Mijn USB dock (AliExpress) geeft geen beeld als ik externe voeding op de dock heb aangesloten. Zonder voeding wel beeld vreemd genoeg.
Dit had ik in eerste instantie ook met mijn dock. Ik dacht zelfs dat die niet goed werkte, omdat ik ook niet tegelijk meerdere apparaten (incl. de Duet zelf) kon opladen. Totdat ik in de instellingen bij voeding > voedingsbron de instelling aanpaste van batterij naar USB-C-apparaat. :F Nu kan ik tegelijk een groot scherm gebruiken via hdmi (wel maar 30Hz) en de Duet en andere apparaten via de USB-poorten in de dock opladen.
Hobbit13 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:30:
[...]
Nee, je kan de app gewoon weer opnieuw starten. Het verdwijnen is dat ie instant van het scherm verdwenen is, dus ook geen afsluit sequence start oid, gewoon ineens weg, zoals wanneer je iets killed via de task manager.
Dit heb ik ook regelmatig. Bijvoorbeeld bij de youtube app maar ook bij ziggo en kpn itv. De Duet heeft af en toe rare fratsen, zo was er ook een tijd dat ik elke keer mijn BT muis opnieuw moest verbinden. Maar dat probleem is nu weer opgelost, misschien door een update. Ondanks dit soort onvolkomenheden vind ik het nog steeds een heel handig apparaatje, dat ik echter niet vaak in tabletmodus gebruik, omdat het touchscreen niet erg nauwkeurig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
LVGH schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 18:34:
[...]

Dit had ik in eerste instantie ook met mijn dock. Ik dacht zelfs dat die niet goed werkte, omdat ik ook niet tegelijk meerdere apparaten (incl. de Duet zelf) kon opladen. Totdat ik in de instellingen bij voeding > voedingsbron de instelling aanpaste van batterij naar USB-C-apparaat. :F Nu kan ik tegelijk een groot scherm gebruiken via hdmi (wel maar 30Hz) en de Duet en andere apparaten via de USB-poorten in de dock opladen.
Mijn vreugde was van korte duur, de optie om bij voeding te selecteren dat de Duet wordt opgeladen via de externe voeding is opeens weer verdwenen. Volgens mij na weer een chromeOs update. 8)7 (mijn motto om nooit goed werkende software te updaten tenzij het echt niet anders kan gaat helaas niet samen met een chromebook). Mijn USB hub werkt nog wel, ik kan nog wel gewoon apparaten verbinden met de Duet. Zijn er nog meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stroom
  • Laatst online: 23:15
Ik heb Krita als Linux app geïnstalleerd met apt install maar het was niet mogelijk de pen te gebruiken om te tekenen (wel om menu's te selecteren). Daarna heb ik de Android versie via Google Play geïnstalleerd, die werkt wel zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
stroom schreef op zondag 26 september 2021 @ 13:53:
[...]

Ook gezwicht voor deze aanbieding. Mooie tablet met alle accessoires. Ben nu chromebook aan het ontdekken. Leuk dat je ook Linux kunt draaien. Helaas doen mijn Freebuds 3 bluetooth oortjes het niet op de tablet (een andere bluetooth koptelefoon wel). Maar ik had al gelezen dat bluetooth niet altijd lekker werkt op chromebooks.
Blij mee?

Ik raak steeds vaker gefrustreerd van dit ding. Beetje internetten werkt, maar als het iets zwaarder wordt, dan hangt het of reboot de tablet spontaan. De Ziggo app bv gebruikte ik regelmatig, maar die start nu niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
Hier weinig problemen mee. Alles draait redelijk soepel eigenlijk. Heb dan geen Ziggo maar KPN. Ook geen spontane reboots. Ik denk dat er een bepaalde app bij jouw wellicht roet in het eten gooit. Als je de boosdoener niet kunt vinden probeer dan eens een factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Eensch met @codegro Chromeos heeft eigenlijk geen last van het trager worden over tijd (wat je bij Windows wel ziet). Welke apps heb je nog meer geïnstalleerd? Onze kinderen hebben er allebei één en die willen nog wel een spelletje hebben die ook de boel vertraagd. Zodra dit spel verwijderd is zijn die problemen ook weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
renzo4000 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 18:21:
Eensch met @codegro Chromeos heeft eigenlijk geen last van het trager worden over tijd (wat je bij Windows wel ziet).
Dat bij Windows is ook iets uit het verleden. Al zeker zo'n 10 jaar geen last meer van gehad. Android/iOS daarentegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
BarôZZa schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 21:48:
[...]

Dat bij Windows is ook iets uit het verleden. Al zeker zo'n 10 jaar geen last meer van gehad. Android/iOS daarentegen ;)
Dat zou ik niet zo willen stellen, het is absoluut beter geworden(WindowsME anyone :p) maar Windows heeft nog steeds een slag te maken in memory/registery management. Wie weet gaat Windows 11 een flinke verbetering opleveren.

Zelf ben ik jarenlang Android gebruiker maar de laatste versies bijna geen last van slowdowns meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcofrank
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-11-2024
Hey allen,

Ik overweeg de Lenovo Ideapad Duet Chromebook te kopen óf de Dell Latitude 5400 Chromebook Enterprise.
Met plezier lees ik de positieve reviews in deze thread over de Duet, maar ik wil nog even checken of die goed voor mij is.

Het doel waar ik het voor wil gebruiken is Microsoft Office, vooral Word en Powerpoint.
Daarnaast vindt ik streaming naar de grote TV in de woonkamer belangrijk, omdat het scherm aan de kleine kant is voor zakelijk gebruik.

Nu heb ik veel gelezen dat Microsoft Office op Chromebooks soms beperkingen kennen.

Daarom vroeg ik mij af wat jullie ervaringen zijn?

Wat mij van de Duet aanspreekt is dat het kan dienen als tablet voor chillen op de bank en streamen naar m'n TV, maar omdat het scherm en toetsenbord klein zijn is het waarschijnlijk minder fijn als het niet goed te combineren is met een los toetsenbord, draadloze muis en streaming op een groter scherm. Ook is de processor niet heel sterk.

Wat de Duet mist heeft de Dell well, beter toetsenbord, 14 inch scherm en sterkere processor. Anderzijds is de Dell Latitude iets duurder (ik kan er een voor slechts 50 euro duurder 2ehands krijgen), maar die mist dan weer een dubbelfunctie als tablet.

Kortom, hoe werkt de Duet voor jullie? (met name Word en Powerpoint editing)

Gr. Falco

[ Voor 5% gewijzigd door falcofrank op 10-11-2021 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codegro
Word en PowerPoint doe ik niet echt met de duet, daarvoor gebruik ik toch liever een laptop. Maar voor het gebruik hiervan heb je 2 opties. Het kan in de browser of je gebruikt de Android app. Kwa snelheid hiervoor voldoet de duet prima. Het toetsenbord is dan wel een dingetje, dan ben je met een laptop ook beter af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Of je sluit gewoon een (draadloos) toetsenbord aan op je duet? Dan heb je gewoon een prima "office" device voor de momenten dat je echt productief moet zijn. Voor de andere momenten werkt het bijgeleverde toetsenbordje prima maar is niet ideaal(maar dat geldt bijna voor alle 10" devices met toetsenbordje).

Als je perse ms office wil gebruiken kan je beter de online versie gebruiken, dat lijkt beter te werken op chromebooks.

Streamen is uiteraard geen probleem middels casten op compatible devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
renzo4000 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:19:
Of je sluit gewoon een (draadloos) toetsenbord aan op je duet? Dan heb je gewoon een prima "office" device voor de momenten dat je echt productief moet zijn. Voor de andere momenten werkt het bijgeleverde toetsenbordje prima maar is niet ideaal(maar dat geldt bijna voor alle 10" devices met toetsenbordje).

Als je perse ms office wil gebruiken kan je beter de online versie gebruiken, dat lijkt beter te werken op chromebooks.

Dan kan je toch beter gewoon een wat groter apparaat halen?

Ik zou zelf de Duet niet echt halen voor serieus werk, dan heb je gewoon meer aan extra schermoppervlak, processorkracht en een groter toetsenbord.

De Duet vind ik vooral een ideaal apparaat om dingen te lezen, te surfen en voor op reis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
BarôZZa schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:56:
[...]

Dan kan je toch beter gewoon een wat groter apparaat halen?

Ik zou zelf de Duet niet echt halen voor serieus werk, dan heb je gewoon meer aan extra schermoppervlak, processorkracht en een groter toetsenbord.

De Duet vind ik vooral een ideaal apparaat om dingen te lezen, te surfen en voor op reis.
Hoezo? Dat verschilt toch per persoon? Als ik hoor dat iemand een beetje office werk wil kunnen doen dan volstaat een Duet prima. Als je in de hoek van de compacte devices aan het zoeken bent is een Duet daarvoor prima geschikt. Ik heb ook een dagje gewerkt met een Duet omdat mijn laptop niet voorhanden was. Simpel aangesloten op mijn monitor middels een hubje waar ook mijn muis/toetsenboard aan hangt en dat ging prima.

Ik ben het met je eens dat een Duet geen volwaardige > 13" laptop vervanger is maar dan zoekt @falcofrank gewoon in de verkeerde hoek. Maar als het gaat om hybride device waar je EN een volwaardige tablet hebt EN average productiviteits device dan kan dat met gemak. Mijn punt was vooral dat wanneer je langere tijd moet werken in office applicaties (oftewel veel typen/muis gebruiken) dat je dan beter een losse keyboard/muis erbij kan nemen en idealiter ook een monitor aansluit.

Zelf heb ik ook nog een good old MS Surface Pro 4 die ik standaard meeneem naar kantoor (ik connect altijd via een VDI op mijn werkplek en aan een grote monitor/toestenbord/muis combinatie. Een Surface is meer gericht op productiviteit en draait uiteraard op Windows. Dit is dus meer een laptop in een tablet formaat maar is weer iets minder comfortabel als "multimedia device". Kortom, het ligt er dus een beetje aan waar je prioriteiten liggen.

Voor de goede orde; we hebben hier thuis 2 Duet's voor de kinderen en die gebruiken hem als "kinder tablet" en werkt over het algemeen erg goed. Ik heb ze gekoppeld aan mijn gezinsaccount icm GoogleFamily zodat we de schermtijd/security goed kunnen managen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g_v_rijn
- Duet aangeschaft - > puur uit interesse om Chrome OS ontwikkelilngen te kunnen volgen.
- Daarnaast gebruik ik Duet als media-spelertje:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
renzo4000 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:19:
Mijn ervaring is dat streaming stopt kort nadat het scherm is uitgegaan. Kan zijn dat dat enkel bij de Ziggo app is. Sowieso is mijn telefoon 10x sneller dan de Duet, dus doe ik dat veel liever daarmee.

En vergeet niet dat sommige Android apps niet stabiel werken, waaronder Netflix. Die geeft soms zwart scherm. Herstart van Netflix lost dat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
kwaazaar schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:01:
[...]

Mijn ervaring is dat streaming stopt kort nadat het scherm is uitgegaan. Kan zijn dat dat enkel bij de Ziggo app is. Sowieso is mijn telefoon 10x sneller dan de Duet, dus doe ik dat veel liever daarmee.

En vergeet niet dat sommige Android apps niet stabiel werken, waaronder Netflix. Die geeft soms zwart scherm. Herstart van Netflix lost dat op.
De Ziggo app wordt hier niet gebruikt maar problemen met Netflix heb ik hier nog nooit gehoord en wordt veel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcofrank
@BarôZZa @renzo4000

Dank voor de reacties beiden. Ik zoek een budget apparaat wat vooral tijdelijk en voor erbij is.

Met name voor naast m'n werklaptop, zoals zaken als belastingaangifte, budgetering vakanties etc. kortom voor zaken die wel met office te maken hebben maar wat je liever niet op een werklaptop doet.
Ook is het meer voor overbrugging totdat ik weer een zwaardere persoonlijke laptop heb (o.a. als de nieuwe Intel chips uit zijn - mogelijk biedt Black Friday bovendien kansen)

Kortom, hoeft geen powerhouse te zijn maar ook niet dat je je geel en groen ergert aan hoe traag of onhandig het werkt puur omdat het een budget apparaat is. (Dat had ik destijds wel met mn oude Asus Transformer 101)

Vandaar ook de afweging tussen de Duet en de Dell (die zo'n 75 euro duurder is) maar ook krachtiger.
Anderzijds vraag ik mij af of ik die nog veel zal gebruiken als media apparaat als ik eenmaal een nieuwe echt goede laptop heb aangeschaft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Misschien even de Lenovo Duet 5 in de gaten houden? Die biedt meer power en een groter (oled) scherm en dus ook een groter bruikbaar toetsenbord. Waarschijnlijk komt ie voor €350-€400 op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
@renzo4000 een dagje werken is iets anders dan regelmatig erop moeten werken. Zoals gezegd ben ik prima tevreden met de Duet, alleen als ik wil werken dan moet het gewoon soepel, snel en stabiel zijn. Alle bestanden moet je kunnen openen, niet dat het ineens slomer wordt als je een gigantische spreadsheet opent of een zware powerpoint. Ook heeft dat ding geen extra ports dus zoiets simpels als dat ding opladen terwijl je een powerpoint via HDMI afspeelt op een projector wordt al lastiger. Moet je weer een hub halen en dan nog is de resolutie brak en/of hij laadt niet tegelijkertijd. Het is gewoon concessies doen.

@falcofrank de duet is absoluut soepeler dan die: oude transformers, maar je merkt nog steeds wel dat je niet op tophardware zit. Bij Google Maps merk je al dat het langzamer draait.

De nieuwe Duet is misschien ook een optie idd, wel een stuk duurder, waardoor het minder in de impulsaankoop valt voor naast een normale laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
Sinds ik voor mijn werk een high-end chromebook heb valt het me op dat de duet vooral een traag ding is. Vooral bij het bewerken van grotere spreadsheets, of bijvoorbeeld een raw bewerken in lightroom mobile, dan is de duet echt onbruikbaar.

Voor mij is het nu meer een tablet met chromebookfuncties dan echt een volwaardig chromebook.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• renzo4000
Mensen mensen... we moeten de Duet wel even in perspectief zetten vinden jullie niet?

Het is een device van €250 die op de eerste plaats prima geschikt is voor media consumptie. Dat je er ook prima wat office gerelateerde zaken op kan doen is mooi toch?

Ik heb ook nergens gezegd dat het een dagelijkse powerhouse is waar je weet ik wat voor een zware spreadsheets e.d. op gaat bewerken. Ik las dat @falcofrank er ook wat WORD en PPT op wil bewerken en dat gaat prima hoor.

Maar nogmaals, het is geen laptop van >13" met een zware proc en intern geheugen maar die aspiraties heeft de Duet helemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iTmen79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:03
Ik heb ook een Duet, fijn chromebookje maar nu heeft Microsoft haar Office apps erafgehaald:

https://tweakers.net/nieuws/186092/microsoft-stopt-met-office-android-apps-op-chrome-os-en-verwijst-naar-webapps.html

Best jammer, ik had er graag een USI pen bijgenomen en zo kunnen krabbelen in Onenote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Google DOCS is ook een prima oplossing voor de standaard office applicaties en functies. Je mist alleen de expert functies wellicht in sommige gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTmen79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:03
Hi,

Ik heb een Office 365 tenant en daarvoor ben ik nogal gesteld op Microsoft Office. Maar nu Microsoft Windows 11 SE heeft aangekondigd hebben ze ook hun Apps van de ChromeOS store gehaald..
https://nl.hardware.info/nieuws/79332/microsoft-kondigt-antwoord-op-chromeos-windows-11-se-aan-speciaal-voor-onderwijs

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
renzo4000 schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:16:
Mensen mensen... we moeten de Duet wel even in perspectief zetten vinden jullie niet?
Helemaal mee eens. Ik gebruik vooral om naast me in een browser de hele dat WhatApp open te hebben. Dankzij het toetsenbord kun je ook nog eens fatsoenlijk reageren.
Alleen daarvoor vind ik de Duet zn geld al waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
renzo4000 schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:16:

Het is een device van €250 die op de eerste plaats prima geschikt is voor media consumptie. Dat je er ook prima wat office gerelateerde zaken op kan doen is mooi toch?

Ik heb ook nergens gezegd dat het een dagelijkse powerhouse is waar je weet ik wat voor een zware spreadsheets e.d. op gaat bewerken. Ik las dat @falcofrank er ook wat WORD en PPT op wil bewerken en dat gaat prima hoor.

Maar nogmaals, het is geen laptop van >13" met een zware proc en intern geheugen maar die aspiraties heeft de Duet helemaal niet.
Dat doen we toch juist?

De Duet is ideaal om te surfen en wat media consumption. Tabletwerk met af en toe wat extra's dankzij de volledige browser en keyboard.
Voor de prijs nog altijd een geweldig apparaat, zeker vanwege de resolutie en de keyboard sleeve die erbij komt.

Maar als iemand andere verwachtingen heeft, dan is het soms beter om die te temperen. Zeker als het ook nog eens om Microsoft Office draait waarvan ik nu lees dat de support gestopt is. Wachten op de Duet 5 kan ook geen kwaad denk ik. De Duet is toch alweer anderhalf jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcofrank
Ha allemaal,

Nogmaals dank voor de reacties. Bij deze geef ik graag een terugkoppeling waar mijn keuze op gevallen is: de Dell latitude 5400 Chromebook.

Ik had de mogelijkheid een tweedehands Duet voor 125 euro over te nemen of deze Dell voor 180.

Doorslaggevend was dat de Duet een tablet is met Chromebook functies ipv een volwaardige Chromebook. En daarmee mogelijk ook te traag. Een snellere laptop die net wat makkelijker voor office werk gebruikt kan worden had mn voorkeur, wat het verschil van 55 euro waard was.

Inmiddels heb ik de Dell Chromebook en de snelheid en handzaamheid zijn prettig. Wel moet ik zeggen dat de Office functionaliteit op deze Chromebook tegenvalt, ook al wist ik dat het net wat anders ging zijn. De Android apps van Office worden - zoals enkelen van jullie al benoemden -namelijk in zn niet (meer) ondersteund. Dus alleen de webapplicatie blijft over. Met name van Powerpoint en Word (ook de betaalde 365 versie) mis ik de wat meer geavanceerde functionaliteit.

Kortom, voor een lage prijs prima maar mijn conclusie is dat een Chromebook inderdaad alleen geschikt is voor media & documenten consumptie - niet echt voor het creeren ervan.

Update: daarnaast herkent hij bestanden op mn externe SSD blijkbaar niet. Nog een kleine tegenvaller.

[ Voor 7% gewijzigd door falcofrank op 16-11-2021 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@falcofrank mocht je toch meer de Office ervaring willen hebben dan kan je ook eens kijken naar https://www.freeoffice.com/en/ > installatie ervan op ChromeOs heeft wat extra stappen nodig maar dan heb je denk ik wel een heel goed alternatief.

Wat betreft je externe schijf wat voor soort bestanden zijn het? En op welke manier is je schijf geformatteerd? Staat er een encryptie op? Bitlocker?

In het extreemste geval zou je de bestanden even tijdelijk veilig kunnen stellen op bijv je pc en daarna de externe drive formateren op je Chromebook: https://www.lifewire.com/...th-external-drive-4782622

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:04
iTmen79 schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:12:
Ik heb ook een Duet, fijn chromebookje maar nu heeft Microsoft haar Office apps erafgehaald:

https://tweakers.net/nieuws/186092/microsoft-stopt-met-office-android-apps-op-chrome-os-en-verwijst-naar-webapps.html

Best jammer, ik had er graag een USI pen bijgenomen en zo kunnen krabbelen in Onenote.
Hoewel ik een Duet niet zou aanraden als office model, maakt het niet veel uit dat de apps zijn gestopt. Ze waren functioneel al geruime tijd minder goed dan de webvariant die het nog prima doet. Ik had de apps al veel eerder weer gedeinstalleerd. Enige echte nadeel van de webvariant van office is dat je wel een Microsoft account nodig hebt, maar office 365 family heb je voor minder dan 100 euro per jaar voor 6 personen. Dat heb ik er ruim voor over. Office werkt in ons gezin prima in mixed use op Windows en Chromebooks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 13:44
Voor de Office Apps an sich maakt het mij ook niet veel uit. Ik heb zowel privé als zakelijk een Office365 subscripion en kan mij redelijk redden met de webapps als ik wat op mijn Duet doe.

Vervelender vind ik dat Microsoft de Outlook App ook niet meer ondersteunt op chrombebooks en daarin tegenwoordig ook steeds een verwijzing naar outlook.com geeft.

Dat is heel leuk en aardig, maar ik heb 4 mailboxen gekoppeld: 2x Office365, 1x shared (office365) en 1x Exchange Activesync. Dit is niet te doen via de browser om steeds te schakelen tussen die mailboxen die over verschillende Office365 omgevingen verspreid zijn.

@falcofrank Ik denk dat je de goede keuze hebt gemaakt voor die Dell. Ik ben (zeker voor het geld) best tevreden over mijn Duet en alles werkt wel maar ik merk dat de cpu af en toe toch best underpowered is en het scherm net te klein is bij serieus tekstverwerken.

Ik wacht ook geduldig af tot de nieuwe Duet met snellere processor en groter scherm beschikbaar komt. Ik ben verder namelijk wel enorm te spreken over ChromeOS en al met al is de ervaring best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcofrank
@renzo4000

Ik zal eens naar FreeOffice kijken, maar omdat ik Microsoft Office zo goed ken en op een wat meer geavanceerde manier gebruik voel ik er weinig voor weer een ander programma te gebruiken. (Keynote was bijvoorbeeld ook een mooi programma toen ik nog een Macbook had, maar als je eenmaal Powerpoint gewend bent...)

Ik vermoed dat de SSD issue idd komt doordat de reparatieservice de backup van mn Macbook hierop gedaan heeft en het dus zo geformatteerd is dat je het alleen met MacOS kunt inlezen.
Nadeel is alleen dat ik geen andere laptop of computer heb dus dat switchen wordt zo wel lastig. Ik heb nog wel de oude interne SSD die uifgelezen is, maar ook die vergt een Apple apparaat. Nog tips hoe ik dit handig kan fixen? :p

@jurjen_g
Eens, maar het is toch jammer dat zelfs de betaalde variant webversie afwijkt van de native one die je op een Windows of MacOS zou installeren Je betaalt immers hetzelfde.
Bij normaal gebruik merk je dit niet, maar als je het intensief gebruikt wel.

@michel2506
Ja dat met de koppelingen is ook een ding. Het sluit aan bij het beeld dat het toch net wat onderdoet voor een lokaal geinstalleerde variant.

Des te meer ik de Dell gebruik de meer ik denk dat het wel een goede keuze geweest is. Zelfs met het ding op je schoot op de bank is dat iets grotere scherm en toetsenbord wel fijn, naast de snelheid.

Het is ook niet echt een eerlijke vergelijking want in nieuwstaat is het prijsverschil tussen beiden veel groter. Deze Dell was achteraf gezien een koopje, al vind ik Dell altijd wel beetje overpriced - met name de zakelijke modellen.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste