Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:02
Strava heeft recentelijk een aanpassing gedaan waardoor trail running apart wordt gezien en niet meer wordt meegeteld bij het aantal km voor je ingestelde hardloopdoel. Het viel me op dat Strava maar 20km weergaf voor deze week terwijl ik bijna 35km gelopen heb deze week. En bij de doelen kun je dit niet aanpassen… trail running heeft geen doel en hardlopen telt dus trail km’s niet meer mee.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wmfHpXO_WtBkaBaPrX5Nl11NmkE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zqyec1pa68sME3MTp8jDIqzE.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yfNpo--PJpQYK98hhe65v9UxiT8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ayu5Kp3VSSr8KMnNCrVbjcvP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door PatrickC op 19-06-2022 21:13 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-07 22:41
PatrickC schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:35:
Strava heeft recentelijk een aanpassing gedaan waardoor trail running apart wordt gezien en niet meer wordt meegeteld bij het aantal km voor je ingestelde hardloopdoel. Het viel me op dat Strava maar 20km weergaf voor deze week terwijl ik bijna 35km gelopen heb deze week. En bij de doelen kun je dit niet aanpassen… trail running heeft geen doel en hardlopen telt dus trail km’s niet meer mee.[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zou dat met fietsen vs mountainbiken ook zijn?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:26
Mistraller schreef op zondag 19 juni 2022 @ 23:57:
[...]

Zou dat met fietsen vs mountainbiken ook zijn?
Ja. Je kunt ritten nu aanmerken als MTB rit en ook een apart MTB doel aanmaken. Een gewone fietsrit telt niet voor het MTB doel en omgekeerd.

MAAR.... je kunt nu ook doelen per categorie aanmaken. Dus een doel voor alle soorten fietssport en voor alle soorten loopjes. Er lijkt dus over nagedacht 👍

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
klaaas schreef op maandag 20 juni 2022 @ 00:17:
[...]

Ja. Je kunt ritten nu aanmerken als MTB rit en ook een apart MTB doel aanmaken. Een gewone fietsrit telt niet voor het MTB doel en omgekeerd.

MAAR.... je kunt nu ook doelen per categorie aanmaken. Dus een doel voor alle soorten fietssport en voor alle soorten loopjes. Er lijkt dus over nagedacht 👍
Hoe doe je dat dan? Want als ik mijn doelen aanklik dan kan ik nergens een categorie van hardlopen kiezen. Er staat een hardloopschoen met daarbij een weekdoel en jaardoel in km’s of duur.

Verder zie ik in de activiteit die Strava de titel trailrun mee heeft gegeven verder nergens dat het om een trailrun gaat. Sport = hardloopsessie

Edit: Ik zie nu dat je via de app wel doelen kunt aanmaken voor hardlopen en trailrunning apart, maar dus niet via de Strava website (daar zijn ze ook niet zichtbaar na het aanmaken in de app). Maar dan heb ik nog steeds niet gevonden waar Strava dan het type op trailrun heeft gezet voor mijn trailrun activiteiten van de laatste 2 weken. Ik heb op mijn Garmin horloge wel trailrun gekozen, maar dat zou ik dan toch ergens in een type veld moeten terugzien op Strava? Verder kan ik nu dus niet hardlopen en trailrun km’s in één doel combineren. Ik heb bijvoorbeeld het doel dat ik elke week 30km wil hardlopen (incl trailrunning) en 1600km per jaar. Als ik nu bijvoorbeeld een jaardoel aanmaak voor trailrun, telt Strava alleen de laatste 2 weken. Alle eerdere trailrun activiteiten worden nog meegeteld bij het hardlopen doel. Dus deze doelen kan ik nu niet goed meer instellen omdat Strava de logica halverwege het jaar heeft aangepast. Voor hardlopen loop ik nu ver voor op de planning en trailrun ver achter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/15a83XBStrr42owhN2hgfWARtls=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fd9UDwueUwGr4LrYbjLMWxUC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door PatrickC op 20-06-2022 00:51 ]

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
klaaas schreef op maandag 20 juni 2022 @ 00:17:
[...]

Hmmmzz okay.. Ik tel zelf alles mee als het pedalen heeft bij mijn fietsdoel (dat doet strava altijd al bij bv de virueel fietsen en fietsen categorien); zelfde bij wandelen en hiken.
Beetje lastig dat de app en de site nog niet gelijk zijn.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Misschien je doelen weggooien en opnieuw aanmaken?

De ritten die ik met de nieuwe MTB type had gemarkeerd telden niet mee voor mijn fietsdoel. Dit fietsdoel was voor "all rides" en bestond al voor het nieuwe type werd geintroduceerd. Nadat ik het fietsdoel had verwijderd en opnieuw een "all ride" doel had aangemaakt werd nu wel de MTB ritten meegeteld 7(8)7

Er is in de app een "all run" doel, waar trails en gewone runs worden samengeteld. Dus misschien is bovenstaande truc ook voor jou nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
In aanvulling op @pdukers : stap 1 is idd het aanmaken van een nieuw, gecombineerd doel. Daarmee heb je hetzelfde inzicht als voorheen. Oude doel kun je dan verwijderen.

Wil je trail en weg loopjes scheiden dan maak je, naast het gecombineerde doel, aparte doelen aan voor deze activiteiten. Enige probleem is dan nog dat Strava niet met terugwerkende kracht de activiteiten die je in Garmin als trailrun hebt aangegeven, gaat aanmerken als zodanig. Je kunt echter wel handmatig je eerdere activiteiten voorzien van de juiste activiteitsoort.
Als het inzicht zo belangrijk is lijkt me dat een kleine moeite.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Inmiddels ook antwoord van Strave. Dankjewel allemaal voor het meedenken en info.

De keuze van Strava om het oude doel wat gold voor alle loopsporten om te zetten naar alleen hardlopen is natuurlijk vreemd. Deze hadden ze om moeten zetten naar alle loopsporten. Inmiddels heb ik m’n oude doelen maar verwijderd en opnieuw aangemaakt met ‘Alle loopsporten’.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K0mGPls3SaMAYV0ZDNRzqRNxy_c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YEqtQdLtGxLhfDK4Nu986PfX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door PatrickC op 22-06-2022 09:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Waar is Strava nu helemaal mee bezig!?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 08:54

Galois

1811 - 1832

Mooi filmpje! Wat een koning is die Ray Maker ook!

Wel bijzonder wat Strava hier probeert te doen… gek…

Dit overzicht komt van het filmpje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OaII1J-OffQ7_Tq-jXNQ72wZyiQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HgdfT3ZnqOCdUHJrXQ7tTIXC.png?f=fotoalbum_large

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:12
Galois schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 18:15:
Mooi filmpje! Wat een koning is die Ray Maker ook!

Wel bijzonder wat Strava hier probeert te doen… gek…

Dit overzicht komt van het filmpje.

[Afbeelding]
Opzich zijn die lokale tarieven heel gangbaar natuurlijk. Dat doet volgens mij bijna elke dienst.

Maar het gebrek aan communicatie is wel echt bizar. Nederlandse tarieven gaan in elk geval nog niet omhoog dus. Mijn subscription verloopt in mei altijd. Even kijken hoe dan de vlag erbij hangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:49

Roozzz

Plus ultra

De zeer fanatieke wijze waarop ze in december jaar abonnementen probeerden te verkopen gaf al wat aan waar de prio ligt: korte termijn geld verdienen. Ook deze actie is gewoon een ordinaire cashgrab.

Kennelijk is de financiële nood hoog momenteel. Hebben ze ondertussen al een keer winst weten te maken?

Die jongens zouden eens een lange termijn plan moeten verzinnen. Ze zitten al jaren op een schat van data, maar in plaats van dat ze dat op alle mogelijke manieren vermarkten lijkt het enige plan om de gebruikers (de databron) almaar verder uit te melken.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Shinji schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 20:33:
[...]

Opzich zijn die lokale tarieven heel gangbaar natuurlijk. Dat doet volgens mij bijna elke dienst.

Maar het gebrek aan communicatie is wel echt bizar. Nederlandse tarieven gaan in elk geval nog niet omhoog dus. Mijn subscription verloopt in mei altijd. Even kijken hoe dan de vlag erbij hangt.
Ik betaal al een paar jaar €59,99 dus dan gaat het €10 omhoog toch? DCR zei ook al dat het in NL niet omhoog ging maar dat klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:46
PatrickC schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 21:33:
[...]

Ik betaal al een paar jaar €59,99 dus dan gaat het €10 omhoog toch? DCR zei ook al dat het in NL niet omhoog ging maar dat klopt niet.
NL prijs gaat met een tientje omhoog voor zover ik kan opmaken, maar is natuurlijk ook afhankelijk van wanneer je abbo afloopt. Mijne is net automatisch verlengd voor 59.99. Maar als het jaar om is zeg ik op; vond 60 al redelijk veel voor wat je ervoor terugkrijgt en 70 helemaal. Voor routes gebruik ik liever Komoot. Verder is er maar weinig ontwikkeling bij Strava en laten zelfs de meest simpele features jaren op zich wachten.

Overigens is automatisch verlengen van abbo's al onderwerp van aandacht bij de toezichthouders in Europa (bv ACM in NL). En helemaal in combinatie met een zeer slecht gecommuniceerde prijsstijging. Denk dat je hier prima een signaal voor kan indienen als je het er oneens mee bent.

[ Voor 6% gewijzigd door Morrar op 14-01-2023 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Morrar schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 14:01:
[...]

NL prijs gaat met een tientje omhoog voor zover ik kan opmaken, maar is natuurlijk ook afhankelijk van wanneer je abbo afloopt. Mijne is net automatisch verlengd voor 59.99. Maar als het jaar om is zeg ik op; vond 60 al redelijk veel voor wat je ervoor terugkrijgt en 70 helemaal. Voor routes gebruik ik liever Komoot. Verder is er maar weinig ontwikkeling bij Strava en laten zelfs de meest simpele features jaren op zich wachten.

Overigens is automatisch verlengen van abbo's al onderwerp van aandacht bij de toezichthouders in Europa (bv ACM in NL). En helemaal in combinatie met een zeer slecht gecommuniceerde prijsstijging. Denk dat je hier prima een signaal voor kan indienen als je het er oneens mee bent.
Ik vind €60 best een schappelijke prijs. De dienst en software ontwikkelaars moeten ergens van betaald worden. Toen ik nog de gratis versie gebruikte heb ik verder ook nooit reclame gezien, in tegenstelling tot vaak andere ‘gratis’ services en apps. Maar een €10 verhoging vind ik dan weer erg fors. Ik moet voor de volgende verlenging nog maar eens een keertje bekijken of ik de premium features nog wel de moeite waard vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:03

Fisico

by Fabian

Een keer bij MAAP-shoppen met een strava-code en het abonnement is alweer terugverdiend. Ik vind de langere segmenten wel interessant en probeer mijn richttijd op een klim altijd te bepalen aan de KOM en de tijd van bekenden. Op vakantie zou ik de live-segmenten dan ook wel missen, al hebben veel cols ook kilometerbordjes en kom je met een beetje voorbereiding ook wel een eind.

Ik weet alleen niet zo goed waar strava nou precies heen wil met de app. Voor analyses kan ik net zo goed intervals gebruiken en als ik alleen zou wielrennen dan is zelf de info van Wahoo voldoende.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Mijne verloopt in aug, en er staat nu nog 59,95.
Screenshot maken en ze eraan houden? Vraag me ook af of je niet vooruit kunt betalen ....

Nederland staat ook niet in de lijst met landen waar de prijs wijzigt??

[ Voor 21% gewijzigd door Mistraller op 15-01-2023 23:33 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Mistraller schreef op zondag 15 januari 2023 @ 23:31:
Mijne verloopt in aug, en er staat nu nog 59,95.
Screenshot maken en ze eraan houden? Vraag me ook af of je niet vooruit kunt betalen ....

Nederland staat ook niet in de lijst met landen waar de prijs wijzigt??
Waarom zou je ze er aan mogen houden als ze de prijzen toch aanpassen? Zolang het op tijd gecommuniceerd is (dus dat is even de vraag hoe dat gaat).

Maar er zijn al meerdere mensen bij wie die is aangepast naar 69,95. Geen idee waarom dat nog niet bij iedereen is maar ik vermoed dat in de komende weken wel gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Net gecheckt nav dit topic en bij mij staat al 69,95 als prijs, abo loopt af in juni.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Ach... zoals zo vaak gebeurt: in het begin zijn ze klein en sympathiek, later groot, log en is de sympathie ver te zoeken... :)

Ik heb al jaren de premium en eerlijk gezegd weet ik eigenlijk niet wat ik zou missen als ik de gratis versie zou zijn. Ik denk dat ik voor 90% gebruik maak van de 'social media' functie (dus het geven van kudos en het zien wat vrienden gedaan hebben) en voor 10% de segmentenfunctie. De overige functies gebruik ik volgens mij niet (voor routes gebruik ik altijd Komoot).

En vind ik 70 euro acceptabel? Ik zal dat in augustus maar beslissen...

Overigens heb ik elk jaar minder betaald: ik heb de iOS-versie en verlengde 'm via iTunes kaarten die ik dan met 10-20% korting kocht. Maar dat doet Apple niet meer aan, dus is mijn Strava-prijs ook omhoog gegaan door Apples' keuzes! :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:13
Blijkbaar zijn er op dit moment geen features meer die interessant genoeg zijn om achter de paywall te zetten en daarmee gebruikers over de streep te trekken voor een abo. Laatste verschuiving (voor zover mij bekend) was het jaaroverzicht wat nu alleen nog maar betaald te zien is. Maar dat kun je ook op andere manieren zien.

Maar ik gebruik Strava eigenlijk alleen maar voor het social media deel. Segmenten zijn grappig, maar ook niet meer dan dat. En voor routes bouwen heb je inderdaad Komoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Oogje schreef op maandag 16 januari 2023 @ 08:06:
Net gecheckt nav dit topic en bij mij staat al 69,95 als prijs, abo loopt af in juni.
Bij mij loop het in mei af en staat er nog steeds 59,99. Heb jij geen NL account dan? NL zou niet omhoog gaan namelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door PatrickC op 16-01-2023 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:53

aerofreak

Steve Jobs

Oogje schreef op maandag 16 januari 2023 @ 08:06:
Dan ben je in ieder geval op tijd geinformeerd. :P

Mijn subscription loopt begin februari af en renewal staat op 59 euro, dus ik zit nog aan de goede kant.

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H93tYiclU7Pq_cUJhVWfj0E4H1E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/U4RfZMSbT8fB5jGnEekGIY5Y.png?f=user_large

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Bij mij eind februari nog steeds voor 60 euro. Abonnee/subscriber sinds 2014, betalend sinds 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
PatrickC schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:20:
[...]

Bij mij loop het in mei af en staat er nog steeds 59,99. Heb jij geen NL account dan? NL zou niet omhoog gaan namelijk.
Loopt via mn iCloud, maar die staat gewoon op NL.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Oogje schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 16:29:
[...]

Loopt via mn iCloud, maar die staat gewoon op NL.
Apple moet er ook aan verdienen, dus Strava maakt zo’n account dan duurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-07 01:52
Hier 30 april renewal met een nieuwe jaarlijkse prijs van E 69,99 waar ik sinds 2016 E 54,99 betaalde. Nu snap ik dat prijzen soms aangepast moeten worden maar dit is me wat te gortig voor wat ik krijg. Als dit idd het geval is, zal ik cancellen en eens aankijken of ik echt wat mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
OK, apart. Mijn abo wordt 2 dagen later verlengd, maar ik ga wel extra betalen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PiUpbQj.png

Hoewel het behoorlijk raar verloopt allemaal, vind ik de prijsstijging van een tientje per jaar nog wel meevallen. 85 cent per maand. Gaat me lukken.

[ Voor 68% gewijzigd door BreadFan op 25-01-2023 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Laatst online: 18:08

Kluus

Gang is alles

Zelfde hier, prijsverhoging vanaf augustus voor mij. Tegen die tijd maar eens kijken wat ik er mee doe, de features worden steeds minder interessant en de prijs steeds hoger.

Voor "fitness management" zit ik inmiddels weer op Garmin, routes inderdaad op Komoot, segmenten, tsja, dat is wel een beetje een guilty pleasure van mij... Live segmenten verder weer niet en voor het inschatten van de lengte van een klim gebruik ik Climbpro op mijn Garmin die ook meer informatie geeft over het verloop.

Edit: Wel gelijk mijn subscription beeindigd net zodat die niet automatisch verlengd wordt tegen die tijd, gelijk even een signaaltje afgeven. Het valt wel mee inderdaad maar je krijgt er eigenlijk niets voor terug behalve dingen als die lelijke nieuwe satellite maps die ik toch automatisch terug draai met activityfix. Ik ben al premium lid sinds forever (ook toen segmenten enzo nog niet achter de paywall zaten) dus heb al meerdere prijsstijgingen geslikt.

[ Voor 32% gewijzigd door Kluus op 25-01-2023 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:21
Strava neemt 3d-kaartenmaker Fatmap over en wil 3d-kaarten in app integreren
Het bedrijf achter fitnessapp Strava heeft Fatmap overgenomen. Fatmap maakt 3d-kaarten die bedoeld zijn voor mensen die buiten willen sporten. Strava wil op termijn Fatmaps 3d-kaarten integreren in zijn Strava-app.

Fatmap maakt 3d-kaarten van bijvoorbeeld bergen waar mensen routes op kunnen maken, zoals ski-, wandel- of fietsroutes. Die routes kunnen ze weer delen met anderen. Strava zegt Fatmap over te nemen en betalende abonnees medio dit jaar volledige toegang te geven tot Fatmaps diensten, iets dat normaal dertig euro per jaar kost.

Strava wil uiteindelijk ook Fatmaps kaarten in Strava integreren, maar zegt tegen TechCrunch wel dat dit een project is waar veel tijd in gaat zitten. Fatmap blijft daarom nu een eigen app, mogelijk verdwijnt de Fatmap-app als de dienst in Strava is geïntegreerd. Strava is een fitnessapp die gebruikers onder meer laat tracken wat voor route ze hebben gesport. Deze routes worden met kaarten weergegeven, die weer gedeeld kunnen worden. Nu zijn dit nog 'platte' kaarten, maar op termijn wil Strava dus dat dit 3d-kaarten van Fatmaps worden.

De 3d-kaartenmaker werkt samen met satelliet- en luchtvaartbedrijven om de gedetailleerde kaarten te maken, waar bergpieken, rivieren, paden en meer op te zien zijn. Hoeveel de overname Strava kostte, is niet duidelijk.

Bron: Tweakers.Net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Dat had ik inderdaad ook gezien maar dat is dus een feature waar ik volgens mij niet op zit te wachten. Zoals gezegd, die satelliet kaarten van nu vind ik ook al niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
BreadFan schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 09:39:
[...]

OK, apart. Mijn abo wordt 2 dagen later verlengd, maar ik ga wel extra betalen:

[Afbeelding]

Hoewel het behoorlijk raar verloopt allemaal, vind ik de prijsstijging van een tientje per jaar nog wel meevallen. 85 cent per maand. Gaat me lukken.
Ze hebben al aangekondigd dat vanaf ergens begin februari (ik dacht 2) ook alle tarieven te updaten die je in de web interface ziet. Het kan dus zijn dat dit voor sommigen al wel is en voor anderen nog niet. Ik verwacht eerlijk gezegd dat iedereen in NL vanaf begin februari het nieuwe tarief gaat betalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Shinji schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 12:44:
[...]

Ze hebben al aangekondigd dat vanaf ergens begin februari (ik dacht 2) ook alle tarieven te updaten die je in de web interface ziet. Het kan dus zijn dat dit voor sommigen al wel is en voor anderen nog niet. Ik verwacht eerlijk gezegd dat iedereen in NL vanaf begin februari het nieuwe tarief gaat betalen
Tja, maar dan moet je dus niet heel hard aankondigen a) dat Nederland geen prijsaanpassing krijgt en b) welk bedrag je exact voor je eerstvolgende verlenging moet gaan betalen.
Ik denk dat de manier waarop het nu gaat, mogelijk niet toegestaan is in Nederland. Er is een aanbod gedaan tegen een bepaalde prijs en ik denk dat er dan leveringsverplichting is.
Ik heb zelf een support request gedaan, met ongeveer dezelfde strekking. Bij mij zijn de prijzen nu ook aangepast dus ben benieuwd of de screenshots wat doen.
Het is me uiteraard niet om de prijs te doen maar de gang van zaken vind ik niet netjes.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Maar het is toch niet zo dat als je ooit prijs x hebt betaald je dat altijd zo moet houden? Netflix verhoogt ook regelmatig de prijzen. Ook 100% ofzo erbij sinds ze in NL begonnen.

Zolang de prijs een bepaalde termijn (wat is redelijk) voor de verlenging wordt aangepast is er niks aan de hand. Netflix doet fat middels een mailtje, dus als ze dat begin februari versturen is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Nu online
Ik had nog altijd een maandabonnement lopen en zag toevallig gisteren dat deze in februari van €7,99 naar €10,99 gaat. Een dergelijke verhoging is mij toch net iets te gortig, heb dan ook meteen opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Hmm, ik twijfel sowieso elk jaar of ik mijn Strava wel wil verlengen, ik doe het steeds wel omdat het een combi van dingen biedt die de prijs steeds net rechtvaardigen, maar het voert al die functies redelijk matig uit. Wat gebruik ik:
  • Social functies met kudo’s foto’s en gepaste trots anderen laten zien wat ik gedaan heb. Mijn vrienden zitten op Strava dus ik ook.
  • Route builder voor op de weg vind ik zelf erg prettig werken. In onbekende gebieden kan ik vaak toffe routes maken met behulp van de heatmaps en segmenten. Komoot is weer beter voor gravel/trail paden maar ik stoei met de builder zelf en zou graag de turn-by-turn uitschakelen. Is toch niet te lezen op mijn Wahoo.
  • Met de ActivityFix plug-in heb ik eea geautomatiseerd en voeg ik iets makkelijker informatie over doelen die ik nastreef toe.
  • Met de intervals.icu plug-in bekijk ik mijn sportieve vooruitgang.
  • Met de Statshunter plug-in zie ik net wat meer leuke metrics
Natuurlijk zou ik graag zien dat bepaalde functies beter uitgewerkt worden, maar de combi van features en plug-ins maken dat ik waarschijnlijk toch bij Strava blijf. Plus dat aan alternatieven ook weer kosten gekoppeld zijn.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:49
SirLenncelot schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 23:29:
Hmm, ik twijfel sowieso elk jaar of ik mijn Strava wel wil verlengen, ik doe het steeds wel omdat het een combi van dingen biedt die de prijs steeds net rechtvaardigen, maar het voert al die functies redelijk matig uit. Wat gebruik ik:
  • Social functies met kudo’s foto’s en gepaste trots anderen laten zien wat ik gedaan heb. Mijn vrienden zitten op Strava dus ik ook.
  • Route builder voor op de weg vind ik zelf erg prettig werken. In onbekende gebieden kan ik vaak toffe routes maken met behulp van de heatmaps en segmenten. Komoot is weer beter voor gravel/trail paden maar ik stoei met de builder zelf en zou graag de turn-by-turn uitschakelen. Is toch niet te lezen op mijn Wahoo.
  • Met de ActivityFix plug-in heb ik eea geautomatiseerd en voeg ik iets makkelijker informatie over doelen die ik nastreef toe.
  • Met de intervals.icu plug-in bekijk ik mijn sportieve vooruitgang.
  • Met de Statshunter plug-in zie ik net wat meer leuke metrics
Natuurlijk zou ik graag zien dat bepaalde functies beter uitgewerkt worden, maar de combi van features en plug-ins maken dat ik waarschijnlijk toch bij Strava blijf. Plus dat aan alternatieven ook weer kosten gekoppeld zijn.
Alleen je 2de argument, dat van de routeplanner zit in de betaalde versie.

Komoot is echt even wennen, maar achteraf lukt mij er veel meer mee dan ik eerst dacht.

Je kan er voor kiezen om het op te zeggen en kijken of het het echt gaat missen. En ik weet niet of je het hele jaar bijzondere routes maakt. Je kan bijvoorbeeld ook alleen die ene maand dat je met vakantie bent een abonnement nemen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Shinji schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:43:
Maar het is toch niet zo dat als je ooit prijs x hebt betaald je dat altijd zo moet houden? Netflix verhoogt ook regelmatig de prijzen. Ook 100% ofzo erbij sinds ze in NL begonnen.

Zolang de prijs een bepaalde termijn (wat is redelijk) voor de verlenging wordt aangepast is er niks aan de hand. Netflix doet fat middels een mailtje, dus als ze dat begin februari versturen is er niks aan de hand.
Eens. Maar als je een jaarbetaling doet en Strava kondigt in die periode je prijs aan voor het komend jaar, dan is dat net even anders dan bij een maandbetaling waarbij de volgende maand nog niet in is gegaan.
Een beetje hetzelfde als; je pakt iets van het schap tegen prijs X. Terwijl je naar de kassa loopt vervangt een medewerker achter je rug het prijskaartje. Bij de kassa wordt je gevraagd om prijs Y te betalen. Dat is wat er nu gebeurt. Als Strava niet heel expliciet de nieuwe periode beprijsd had, was het een ander verhaal geweest. Wat ze nu doen is heel vreemd.

Maar nog veel onduidelijker is het doordat Nederland helemaal niet opgenomen was in de lijst met landen waar de prijs zou stijgen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EgCo0A12bgkIVZgTAGXCVNDSXWM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ImfqnHAK5I8WQE6vozwJmXK6.png?f=fotoalbum_large

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ah oke, ik dacht dat de integraties via api ook een betaald account vereisten. Misschien nog maar eens kijken inderdaad om het abonnement te stoppen in de zomer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:11

vhal

ಠ_ಠ

kwiebus schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 22:54:
Ik had nog altijd een maandabonnement lopen en zag toevallig gisteren dat deze in februari van €7,99 naar €10,99 gaat. Een dergelijke verhoging is mij toch net iets te gortig, heb dan ook meteen opgezegd.
Ik betaalde altijd per jaar (meestal zo'n eindejaarsactie) maar ik zag nu ook in mijn account dat ik medio maart €10,99 per maand mag betalen. Het vreemde is dat ik niet kan nagaan of ik "gewoon" een jaartje kan afsluiten a €69 zoals voorheen. Anders wordt het maar weer de gratis variant :+

[ Voor 4% gewijzigd door vhal op 26-01-2023 11:24 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docslik
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:55
Mijn abbo gaat per Maart over van de Betaalde versie naar de Gratis versie (dat zal ze leren! ;) ). Meeste functionaliteit zit al in de Polar app en de manier waarop ze deze prijsstijging (niet) communiceren was de druppel. Afgelopen drie jaar al getwijfeld of ik het het waard vond. Het begon als 2 biertjes per maand, maar (ondanks dat biertjes ook in prijs zijn gestegen), is me 70,- per jaar te gortig.

[ Voor 0% gewijzigd door Docslik op 26-01-2023 13:38 . Reden: Haakje vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
SirLenncelot schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 11:03:
Ah oke, ik dacht dat de integraties via api ook een betaald account vereisten. Misschien nog maar eens kijken inderdaad om het abonnement te stoppen in de zomer...
Dat API gebruik niet achter de paywall zit verbaast mij ook al lang, want dat is de kracht van strava. Ik denk dat dat zeker hoog op de lijst staat om premium te maken. Alleen durven ze dat nog niet vermoed ik want dat gaat zeker gebruikers wegjagen. Misschien maximum api calls voor free users ooit?

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
Er is een update van DC rainmaker:

https://www.dcrainmaker.c...-pricing-country.html/amp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Met als hoogtedieptepunt dat Strava de EU regels lijkt te overtreden met verschillende prijzen binnen de EU voor hetzelfde product. Nice ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ik ben striekem heel benieuwd waarom de prijsverschillen zijn zoals ze zijn. Wat doet Zweden waardoor het daar zo goedkoop is? Wat is er met NL en Duitsland om er zo bovenuit te schieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
SirLenncelot schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 22:55:
Ik ben striekem heel benieuwd waarom de prijsverschillen zijn zoals ze zijn. Wat doet Zweden waardoor het daar zo goedkoop is? Wat is er met NL en Duitsland om er zo bovenuit te schieten?
Nederland had ik verwacht omdat het hier denk ik relatief populair bekend is vanwege onze fiets cultuur. Ik ben wel benieuwd hoeveel actieve gebruikers elk land heeft, ik verwacht dat Nederland een relatief hoog percentage heeft.

Of het dan eerlijk is om daar mensen meer te laten betalen is discutabel maar misschien verwachten ze dat de groepsdruk hier hoger is om het toch maar aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Shinji schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 23:01:
[...]

Nederland had ik verwacht omdat het hier denk ik relatief populair bekend is vanwege onze fiets cultuur. Ik ben wel benieuwd hoeveel actieve gebruikers elk land heeft, ik verwacht dat Nederland een relatief hoog percentage heeft.
Waarschijnlijk ja. Vermoedelijk veel en "slapende" premium gebruikers.
Of het dan eerlijk is om daar mensen meer te laten betalen is discutabel maar misschien verwachten ze dat de groepsdruk hier hoger is om het toch maar aan te houden.
Discutabel is het niet. Het is domweg verboden binnen de EU. Met de huidige media aandacht, voorzie ik dat strava binnenkort tekst en uitleg mag gaan geven.

Hoe zie jij groepsdruk voor je? Wat heeft premium strava tov de gratis variant dat zo belangrijk is in een groep? De segmenten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Roozzz schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 17:41:
[...]

Discutabel is het niet. Het is domweg verboden binnen de EU. Met de huidige media aandacht, voorzie ik dat strava binnenkort tekst en uitleg mag gaan geven.
Daar kunnen ze mogelijk wel onderuit komen. Deze regelgeving geldt voor aanbieders binnen de EU, niet voor de afnemers. Mijn Strava abonnement wordt uitgekeerd aan hun hoofdkantoor in San Fransisco, ik neem dus iets af van een Amerikaanse aanbieder en die kunnen dit soort prijs differentiaties wel doorvoeren.

Ik heb ook een aantal abonnementen bij andere Amerikaanse techbedrijven met een kantoor in de EU die vanuit de EU facturen en die kunnen dat niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Zo heb ik de regels zeker niet begrepen. Richt je je op de EU markt dan heb je te voldoen aan de regels. Maar goed, mogelijk zit er nog wat nuance ergens. Im not a lawyer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Ik heb vanochtend een email ontvangen van Strava mbt de prijsverhoging. Hadden ze veel eerder moeten doen, had al wat PR ellende voorkomen ;)
Since 2015 you’ve been a loyal Strava subscriber, supporting improvements and new features like 3D maps, route discovery, prehab tools with Recover Athletics and much more. And in our 14 years, the price has remained largely unchanged.

However, our continuous investments to increase the value of a subscription, plus shifting market conditions, means we need to adjust. Starting on February 28, 2023, your subscription price will increase and automatically renew at € 69,99 per year. You can update your subscription or revert to the free experience anytime.

We’re grateful for the miles and momentum you’ve put into Strava. And we’re excited to keep building it with your support.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwiebus
  • Nu online
Wel fijn data Strava naar mij geluisterd heeft. Nu Strava de prijzen weer verlaagd heeft naar €7.99 per maand of €49.99 per jaar toch maar een jaarabonnement genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Was de CEO niet opgestapt?

Ja dus https://www.dcrainmaker.c...vath-resigns-company.html

[ Voor 64% gewijzigd door SirLenncelot op 03-03-2023 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 18:11

vhal

ಠ_ಠ

kwiebus schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 18:54:
Wel fijn data Strava naar mij geluisterd heeft. Nu Strava de prijzen weer verlaagd heeft naar €7.99 per maand of €49.99 per jaar toch maar een jaarabonnement genomen.
En daarom snap ik er weinig meer van. Vanaf 28 maart zou ik dus €10.99/maand betalen, een jaarprijs was er met de beste wil van de wereld niet te vinden.

Schijnbaar zijn jouw nieuwe prijzen geldend icm een kortingscode die je krijgt als je een ticket aanmaakt.

[ Voor 11% gewijzigd door vhal op 04-03-2023 07:11 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Nu online
vhal schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 07:06:
[...]

En daarom snap ik er weinig meer van. Vanaf 28 maart zou ik dus €10.99/maand betalen, een jaarprijs was er met de beste wil van de wereld niet te vinden.

Schijnbaar zijn jouw nieuwe prijzen geldend icm een kortingscode die je krijgt als je een ticket aanmaakt.
Wat ik gedaan heb is in januari opgezegd,en als reden opgegeven dat ik het abonnement te duur vind. Ik had op dat moment ook enkel de keuze voor het maandabonnement van €10.99. Nu keek ik toevallig gisteren en kon ik voor €7.99 een maand of voor €49.99 een jaar abonnement afnemen.

Ik heb nu wat verder gezocht en er is bij mij toch iets vreemds aan de hand. Als ik naar https://www.strava.com/pricing ga dan blijk ik in Spanje te zitten en nu dus de abonnementsprijs voor Spanje te betalen.

Spain
Subscribers pay €7.99/month or €49.99/year.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Was het dan niet zo dat je ooit blijkbaar vanuit Spanje je Strava account hebt aangemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:48
Als ik naar die pagina ga dan kost het 70 euro per jaar. Ik ben dan weg als premium member. Ze zijn echt gek geworden met al die prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Nu online
BreadFan schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 19:30:
Was het dan niet zo dat je ooit blijkbaar vanuit Spanje je Strava account hebt aangemaakt?
Nee ik was toen gewoon in Nederland en betaal, nu lijkt het door een glitch, de Spaanse prijs.

Membership Status: SUBSCRIBER SINCE DECEMBER 12, 2020
Annual Plan €49.99/yr
Your subscription is set to automatically renew on March 3, 2024.
🎉 You’re saving 47% through our annual plan!

Als ik nu naar https://www.strava.com/pricing ga, krijg ik wel weer de Nederlandse prijzen voorgeschoteld:

Netherlands
Subscribers pay €10.99/month or €69.99/year.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
tlpeter schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 19:46:
Als ik naar die pagina ga dan kost het 70 euro per jaar. Ik ben dan weg als premium member. Ze zijn echt gek geworden met al die prijzen.
Tja, zo gek is het niet, een keer een prijs verhoging na 10 jaar met de huidige inflatie?

Prima dat je de dienst niet dat geld waard vind maar dat ze prijzen verhogen vind ik niet gek.

Wel dat ze in Europa verschillende prijzen hanteren voor dezelfde dienst. Als dat verboden is ben ik benieuwd wat er gebeuren gaat, of iemand daar nog wat aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Laatst online: 09-07 19:56

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Jullie kregen tenminste een mail. Ik ben een maandelijkse subscriber en keek toevallig vandaag voor iets anders op mijn PayPal en merkte daar dat ik opeens 10,99 betaal voor Strava. Eens kijken wat een support ticket aanmaken oplevert en anders bekijken ze het zich maar. :(

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-07 22:37
Tijd dat ze een soort light abonnement introduceren. Ik gebruik eigenlijk alleen de klassementen voor de fun en de routebouwer. Rest van de stats zijn grappig maar niet noodzakelijk voor me, Garmin houdt ook wel een en ander bij. In dat licht is 12 euro per maand veel geld. Het zat eerder op 60 euro, 5 euro per maand omgerekend. Dat vind ik nog een faire prijs. Het lijkt wel dat ik in USD afreken:

ABONNEE SINDS 24 MEI 2021
Jaarabonnement
$ 79,99/jr
Je lidmaatschap wordt automatisch verlengd op 27 juli 2023.

Zou tegen huidige koers 72 euro zijn. Iemand enig idee hoe ik dit omzet naar NL? Mijn locatie staat gewoon op mijn woonplaats.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Vroeger (3 jaar geleden?) had men inderdaad een apart abo's voor groeperig aan functionaliteit die je dan weer kon stapelen (3 dacht ik). Dat vonden klanten toen ook niet handig en is het huidige model bedacht. Maar het klinkt als het verplaatsen van wat vroeger gratis was naar betaalde abo's dit weer ter discussie stelt.

Met je vraag qua currency kun je het beste met strava support contact opnemen. Zelf kun je het toch niet wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Ik ben helemaal niet tegen betalen voor diensten, maar als je mij niet fatsoenlijk informeert en het gewoon verdubbeld, dan ben ik er wel klaar mee.. Handige manier om na 6,5 jaar iemand weg te jagen... ;)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Van 60 naar 70 is toch geen verdubbeling? Er zijn landen waar het wellicht is verdubbeld maar de prijsverhoging hier is op zich niet gek.

De prijs differentiatie ten opzichte van andere (EU) landen daarentegen.

En het gebrek aan informeren is ook kwalijk absoluut.

Ik gebruik het en vind los van communicatie en de EU regels het een nette prijs(verhoging) dus ik blijf wel abonnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Shinji schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:44:
Van 60 naar 70 is toch geen verdubbeling? Er zijn landen waar het wellicht is verdubbeld maar de prijsverhoging hier is op zich niet gek.

De prijs differentiatie ten opzichte van andere (EU) landen daarentegen.

En het gebrek aan informeren is ook kwalijk absoluut.

Ik gebruik het en vind los van communicatie en de EU regels het een nette prijs(verhoging) dus ik blijf wel abonnee.
Nou, van €5,49 naar €10,99 wel. ;) Ik had een maandelijks abo. Als ik op tijd geïnformeerd was was ik gewoon overgestapt naar een jaarabo, dan was ik praktisch hetzelfde kwijt geweest. Maar nu ben ik gewoon boos. Ofzo.

Ag, ik gebruikte het al weinig en zie dat niet veel veranderen de komende tijd. Dus misschien ook maar beter, anders was ik dat abo blijvenhouden.

[ Voor 13% gewijzigd door Rowdy.nl op 20-04-2023 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
@Rowdy.nl Merkwaardig dat blijkbaar niet iedere (betalende) klant geinformeerd is. Ik heb onderstaande email eind januari ontvangen, ongeveerd 1 maand voordat mijn jaarlijkse subscriptie zou vernieuwen.
Since 20xx you’ve been a loyal Strava subscriber, supporting improvements and new features like 3D maps, route discovery, prehab tools with Recover Athletics and much more. And in our 14 years, the price has remained largely unchanged.

However, our continuous investments to increase the value of a subscription, plus shifting market conditions, means we need to adjust. Starting on February 28, 2023, your subscription price will increase and automatically renew at € 69,99 per year. You can update your subscription or revert to the free experience anytime.

We’re grateful for the miles and momentum you’ve put into Strava. And we’re excited to keep building it with your support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

pdukers schreef op donderdag 20 april 2023 @ 16:11:
@Rowdy.nl Merkwaardig dat blijkbaar niet iedere (betalende) klant geinformeerd is. Ik heb onderstaande email eind januari ontvangen, ongeveerd 1 maand voordat mijn jaarlijkse subscriptie zou vernieuwen.
[...]
Jaar-abo he. Ik was maandelijks, sinds 2016, echter, op mijn account page stond dat ik per april lid was. Daar ging ook iets niet lekker.

Toen ik echter support contacteerde beweerden ze dat ze me gemail hebben, wat ik betwijfel, aangezien ik niks kon vinden (en ik niks weggooi) maar goed, misschien spam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Met een beetje jammeren en zeuren (en een verwijzing naar DC rainmaker) kreeg ik hetzelfde mailtje, met een kortingscode van 33%. Je kunt hem blijkbaar pas toepassen nadat je subscription expired is. Dus ik kan pas in augustus checken of ie werkt.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Huh?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wzUdORsMHohzN8XnpOU7XJKO824=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QobptTD2apf1kPPCvXFOHXBx.jpg?f=fotoalbum_large
En dat terwijl ik in augustus 3 weken in Zwitserland was met veel hoogtemeters…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Misschien -/+ foutje bij de berekening?

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:27
Of vooral naar beneden gerend in Zwitserland :p

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PatrickC
Wie maakt deze software bij Strava? |:(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-WovNcMAhjXyWgHx004tmF48OQI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PWi9MHpMpvOdgYqnZxWb9jj8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:27
Kabouters!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:33
Het is dan ook triestig gesteld met de hoogtemeters in Nederland. Je moet wat hé:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Tarkin schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 19:33:
[...]

Het is dan ook triestig gesteld met de hoogtemeters in Nederland. Je moet wat hé:+
Valt wel mee… :+ op 100m van waar ik woon zijn wat hellinkjes van 10m… bij een training van 10km maak ik dan eenvoudig 100 hoogtemeters. Maar als ik die trainingsronde loop, krijg ik nooit complimentjes van Strava! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
YouTube: Strava Announces Big Changes That'll Kill Apps

Ben benieuwd waar dit naar toe gaat leiden.

Ik gebruik een aantal apps die dan denk ik niet meer mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Ben ook wel benieuwd wat voor impact dit heeft op bijv. Statshunters.
Intervals.icu kan je er makkelijk omheen werken door alles rechtstreeks vanaf bijv. je Garmin te uploaden.

Edit Artikel Cycloworld:
https://www.cycloworld.cc...okkeren-externe-apps/4392

[ Voor 25% gewijzigd door mhr-zip op 20-11-2024 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Ja en ook voor een app als Komoot: die gebruikt ook veel Strava data om populaire wegen te labelen.

Dit lijkt niet in een gebruikersvoordeel uit te gaan monden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:22
Vanuit Strava's optiek wellicht ergens ook wel begrijpelijk.

Hun dataplatform wordt veel gebruikt als een soort centraal upload punt wat synct met allerhande apps. Voor die service worden ze niet betaald. En uiteindelijk moet er ook gewoon geld binnenkomen bij Strava.

Voor mezelf is de synchronisatie met intervals.icu het belangrijkste en die kan ik gewoon via m'n Garmin laten lopen zodat Strava niet meer nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:12
Ik heb het vermoeden dat het aan de achterkant iets is met onderzoek vanuit EU ofzo waardoor ze nu opeens snel aan voorwaarden moeten voldoen om niet een boete van tig miljoen te krijgen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:52
DDX schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:48:
Ik heb het vermoed dat het aan de achterkant iets is met onderzoek vanuit EU ofzo waardoor ze nu opeens snel aan voorwaarden moeten voldoen om niet een boete van tig miljoen te krijgen.
Scherp van je, maar tenzij ze expliciet een verbod gekregen hebben om er over te communiceren, vind ik het apart dat ze geen melding van iets dergelijks hebben gemaakt bij de aankondiging van deze aanpassing.
Dit gaat op veel onbegrip stuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Requiem19 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:44:

Hun dataplatform wordt veel gebruikt als een soort centraal upload punt wat synct met allerhande apps. Voor die service worden ze niet betaald. En uiteindelijk moet er ook gewoon geld binnenkomen bij Strava.

Voor mezelf is de synchronisatie met intervals.icu het belangrijkste en die kan ik gewoon via m'n Garmin laten lopen zodat Strava niet meer nodig is.
Dat denk ik net niet. Ik denk dat er genoeg in Strava hun plaats zouden willen zitten om gewoon de middleman te spelen. Er zijn, naar mijn kennis toch, weinig markten waar iedereen naar één populair platform stuurt om vervolgens andere data uit dat platform te laten halen door andere apps.

Strava gaat hiermee gewoon gebruikers verliezen. Het sociale van Strava was heel leuk, maar voor mij is dat ook niet meer wat het geweest is en als Garmin gebruiker heb ik hen sowieso niet nodig.
De kleine spelers (zoals Karoo bv.) gaan er veel last van hebben.

Op het einde van de rit zegt Strava nu: "hey, stuur jou data maar naar mij, zodat ik mijn AI engine erop kan loslaten, maar jou data mag niet door externe apps gebruikt worden want wij willen deze data voor onszelf". Waarom zou ik dan die data nog naar Strava sturen? Hun heatmaps bestaan ook maar door de data die ernaar toe gestuurd wordt, en dat zijn volgens mij ook veel slapende gebruikers die Strava enkel hebben voor de koppeling met een 3th party app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:22
UnderAVoidSky schreef op woensdag 20 november 2024 @ 20:52:
[...]

Dat denk ik net niet. Ik denk dat er genoeg in Strava hun plaats zouden willen zitten om gewoon de middleman te spelen. Er zijn, naar mijn kennis toch, weinig markten waar iedereen naar één populair platform stuurt om vervolgens andere data uit dat platform te laten halen door andere apps.

Strava gaat hiermee gewoon gebruikers verliezen. Het sociale van Strava was heel leuk, maar voor mij is dat ook niet meer wat het geweest is en als Garmin gebruiker heb ik hen sowieso niet nodig.
De kleine spelers (zoals Karoo bv.) gaan er veel last van hebben.

Op het einde van de rit zegt Strava nu: "hey, stuur jou data maar naar mij, zodat ik mijn AI engine erop kan loslaten, maar jou data mag niet door externe apps gebruikt worden want wij willen deze data voor onszelf". Waarom zou ik dan die data nog naar Strava sturen? Hun heatmaps bestaan ook maar door de data die ernaar toe gestuurd wordt, en dat zijn volgens mij ook veel slapende gebruikers die Strava enkel hebben voor de koppeling met een 3th party app.
Ik denk niet dat Strava de juiste oplossing bedacht heeft, maar ik begrijp wel dat je niet de gratis middleman wilt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
[...]

en dat zijn volgens mij ook veel slapende gebruikers die Strava enkel hebben voor de koppeling met een 3th party app.
Ik denk het precies andersom. We zitten hier in een aardige data-fetisjisten bubble.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-07 21:00
DDX schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:48:
Ik heb het vermoeden dat het aan de achterkant iets is met onderzoek vanuit EU ofzo waardoor ze nu opeens snel aan voorwaarden moeten voldoen om niet een boete van tig miljoen te krijgen.
Ik denk niet dat de EU Strava zou aansporen om concurrentie en dataportabiliteit te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Requiem19 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 21:44:
[...]

Ik denk niet dat Strava de juiste oplossing bedacht heeft, maar ik begrijp wel dat je niet de gratis middleman wilt zijn.
Ik betaal voor Strava, dan wil ik het ook meenemen naar een derde partij.

Dat ze die API achter betaalmuur zouden zetten snap ik. Dit niet.

Abonnement maar opgezegd. Dat zal ze leren als straks de stagiair de cijfers uitdraait om aan de directie te laten zien hoeveel betalende klanten ze dit gekost heeft :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

[...]

Ja precies, ze zijn zelf ook al afhankelijk van data van anderen, stel je voor dat Garmin en/of Wahoo hun data niet meer naar Strava zouden sturen, dan hebben ze zelf nauwelijks nog bestaansrecht op die anderhalve gebruiker die nog ritten via hun app logged na… Vreemde zet is dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
Kluus schreef op woensdag 20 november 2024 @ 23:14:
[...]

Ja precies, ze zijn zelf ook al afhankelijk van data van anderen, stel je voor dat Garmin en/of Wahoo hun data niet meer naar Strava zouden sturen, dan hebben ze zelf nauwelijks nog bestaansrecht op die anderhalve gebruiker die nog ritten via hun app logged na… Vreemde zet is dit.
Maar Wahoo en Garmin hebben niks te winnen en veel te verliezen als ze hun data niet meer delen met het go to platform dat Strava is. Strava is idd afhankelijk van data, maar die relatie is niet symmetrisch.

Hij wil.

• Mistraller
Requiem19 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:44:

We betalen hier 2x 69 euro, dat is FORS meer dan ik voor mijn bankrekening kwijt ben. Beide subscriptions heb ik stop gezet in elk geval.
Mijn advies: hark zo gauw als je kan al je data van strava af met tapiriik.com nu het nog kan. Dan ben je straks wat vrijer om over te stappen naar wat nieuws.
En misschien gaat tapiriik nu wel weer heel veel klanten krijgen, want die harkt alleen je data binnen en doet er niks mee.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:25

McLambo

MTB Junky

Vervelend nieuws!

Ik ben gelukkig niet meer zo’n segment kinky als vroeger. Ook heb ik ooit via tapirlik al mijn fitness account synchroon getrokken. Sindsdien synct mijn Garmin zowel naar Strava alsmede Komoot.

Als dat straks niet meer kan met Strava, bye bye Strava. Op Komoot is het ook gezellig 🤗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:18
Voor iedereen die geen filmpje van 12 minuten wil kijken: nieuws: Strava past API-voorwaarden aan: apps mogen minder data tonen en geen...

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:13
McLambo schreef op donderdag 21 november 2024 @ 07:00:
Vervelend nieuws!

Ik ben gelukkig niet meer zo’n segment kinky als vroeger. Ook heb ik ooit via tapirlik al mijn fitness account synchroon getrokken. Sindsdien synct mijn Garmin zowel naar Strava alsmede Komoot.

Als dat straks niet meer kan met Strava, bye bye Strava. Op Komoot is het ook gezellig 🤗
Ik heb al mijn "Strava data" ook al binnen gehengeld. Tegenwoordig gaat de data van een rit ook naar Komoot.
Strava gebruik ik ook alleen nog voor loggen. Alle ritten op prive, ik volg niemand, niemand volgt mij (vorig jaar alles teruggebracht tot 0). Heerlijk rustig nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
wisselwerking schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:01:
[...]

Ik heb al mijn "Strava data" ook al binnen gehengeld. Tegenwoordig gaat de data van een rit ook naar Komoot.
Strava gebruik ik ook alleen nog voor loggen. Alle ritten op prive, ik volg niemand, niemand volgt mij (vorig jaar alles teruggebracht tot 0). Heerlijk rustig nu.
Je moet alleen je onderschrift nog even aanpassen 8)

Hij wil.

• mhr-zip
Wat is een data verzamel alternatief voor Strava?

Heel vroeger nam ik op met een Endomondo app, Garmin en vanaf toen alles naar Strava gesynchroniseerd. Later alles rechtgetrokken met Tapiriik, dus mijn ritjes uit 2012 van Endomondo staan nu ook in Strava & Garmin.

Maar Strava doet raar en Garmin is ook maar een merk, kan natuurlijk ook overstappen op Wahoo (puur hypothetisch). Komoot doet volgens mij dan weer niet zoveel met power data.

• klaaas
Wat wil je precies doen met die verzamelde data?

Hij wil.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:12
Voor strava hield ik mijn ritten bij via google.
Via telefoon want fietscomputer had ik toch niet.

Zie dat google nu google fit heeft en die kan ook syncen met garmin en wahoo.

Ik hou het voorlopig nog lekker op strava al maken ze wel regelmatig maffe keuzes maar voorlopig naar mijn mening nogsteeds beste tool.
Ik heb volgende apps gekoppeld en zou jammer zijn als die straks niet meer (zoals nu) werken.
Veloviewer.
Wandrer
ActivityFix
Garmin Connect

https://www.strava.com/athletes/2323035

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:36

sapphire

Die-hard pruts0r

mhr-zip schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:52:
Wat is een data verzamel alternatief voor Strava?

Heel vroeger nam ik op met een Endomondo app, Garmin en vanaf toen alles naar Strava gesynchroniseerd. Later alles rechtgetrokken met Tapiriik, dus mijn ritjes uit 2012 van Endomondo staan nu ook in Strava & Garmin.

Maar Strava doet raar en Garmin is ook maar een merk, kan natuurlijk ook overstappen op Wahoo (puur hypothetisch). Komoot doet volgens mij dan weer niet zoveel met power data.
Die kende ik niet, thanx.

Jammer dat Wahoo er niet tussen staat want daar zou ik alle data nog wel eens af willen hengelen. Dit maakt een eventuele overstap van Wahoo naar Garmin wel een stuk makkelijker lijkt me :)

Gabriël AM5

• mhr-zip
klaaas schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:09:
Wat wil je precies doen met die verzamelde data?
Ja das een goede vraag.
sapphire schreef op donderdag 21 november 2024 @ 12:02:
[...]

Die kende ik niet, thanx.

Jammer dat Wahoo er niet tussen staat want daar zou ik alle data nog wel eens af willen hengelen. Dit maakt een eventuele overstap van Wahoo naar Garmin wel een stuk makkelijker lijkt me :)
Wahoo kan volgens mij naar dropbox en dropbox naar tapiriik.
Maar ik heb geen Wahoo, dus dat kan vast iemand anders hier beter vertellen.

• klaaas
In dat geval: externe HD voor je gpx-en. Alles in eigen beheer.

Hij wil.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Het wordt echt tijd voor een Strava kloon op ActivityPub.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Pagina: 1 2 3 4 Laatste