Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

chaola schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:41:
Ook het "trainingslogboek" is betalend geworden blijkbaar. Ik vond hun weergave met gekleurde bollen zeer overzichtelijk. Ik gebruikte het veld "type hardloopsessie" om trainingen (intervallen e.d.), lange afstandslopen en races aan te duiden. Zo kon ik gemakkelijk zien wat ik in het verleden allemaal gedaan had als voorbereiding op een bepaalde wedstrijd bv.
Op Polar Flow of Garmin Connect heb ik dat nog niet meteen gevonden: die bieden wel een kalenderweergave van je trainingen aan maar alle activiteiten zien er daar hetzelfde uit. In runalyze kun je wel het "type" aanduiden, maar er is niet echt een mooi grafisch overzicht van een bepaalde periode.
Zijn er andere platformen die een mooie grafische voorstelling van je trainingsgeschiedenis tonen?
Je kunt in Runalyze wel bij een maand zien wat je er in gedaan hebt, alleen in een tabel. Tabje Analysis geeft je een overzicht welke training types gedaan zijn, en in welke pace/HR zones.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-06 18:28
Poekie schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:03:
[...]

Je kunt in Runalyze wel bij een maand zien wat je er in gedaan hebt, alleen in een tabel. Tabje Analysis geeft je een overzicht welke training types gedaan zijn, en in welke pace/HR zones.
Thx, ik denk dat er nog een schat aan mogelijkheden in Runalyze zit, die ik niet ken/gebruik. Maar die gebruiksvriendelijkheid en overzichtelijkheid van Strava zie ik daar nog niet meteen terug. Het blijft altijd een beetje ploegen in die data. Qua UX Design kunnen die nog een gigantische stap voorwaarts zetten. ;)

It's just technology, not religion

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-06 15:18
Strava is prima app en toont wat ik wil weten en doen. Die paar euro's per maand heb ik er voor over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
In veloviewer is type run/ride uit Strava ook een kolom in de tabel, dus daar kan je het ook zien mocht je dat als een optie zien. En je kan je eigen grafiekje maken met bollen als je dat zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
nokie schreef op maandag 25 mei 2020 @ 17:53:
In veloviewer is type run/ride uit Strava ook een kolom in de tabel, dus daar kan je het ook zien mocht je dat als een optie zien. En je kan je eigen grafiekje maken met bollen als je dat zou willen.
Bedankt voor de tip. Veloviewer had ik nog maar recent ontdekt. Ondanks de naam ook heel interessant voor lopers. Maar helaas ook beperkt door de nieuwe voorwaarden van Strava: je trainingslog kun je enkel nog een maand terug zien. De vorige maanden en jaren zijn niet meer zichtbaar, helaas.
Maar helaas in de gratis versie beperkt tot 25 activiteiten, dus niet mogelijk om je volledige geschiedenis te zien.

[ Voor 9% gewijzigd door chaola op 26-05-2020 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:36
Galois schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:51:
[...]

Je kunt al je data downloaden. Al je routes, al je foto's, al je loggegevens, ...

Je bent vast ook met ze overeengekomen dat die data ook van hun is. En wat ze je dus niet meer aanbieden is een tool om die data te analyseren oid. Dus als jij daar een tool voor hebt, dan kan je alsnog die data gebruiken...

Onder 'instellingen' op strava.com kan je kiezen voor 'mijn account' en vervolgens 'Download of verwijder je account'. Dan kies je voor downloaden en krijg je binnen een paar minuten een mailtje met een downloadlink met al je data.
Dat weet ik en was hierboven ook al aangekaart. Alle GPS data en foto's zijn te downloaden. Ik heb ook geen issue met ownership van de data. Punt is dat de dataset alleen werkt binnen Strava. De dataset is grotendeels waardeloos als je de functionaliteit om die integraal te analyseren verliest en dat is nu het geval. Er is nl. geen off the shelf tool dat je deze dataset laat importeren in zijn geheel.

Ik ben bij Strava gegaan vanwege de functionaliteit, er waren en zijn legio andere tools die me helpen GPS data te verzamelen. Het voelt voor mij niet correct dat je nu je de effort gemaakt hebt om dit te doen én hen te helpen hun platform te bouwen je nu 90% van de functionaliteit verliest, dé reden waarom ik bij ze ben begonnen in the first place.

Ik heb trouwens feedback gehad van ze op de vraag wanneer ze hiking support gaan uitbreiden.
Thanks for your feedback. We'll take note of this for future enhancements.
:')

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:51

Galois

1811 - 1832

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:02:
[...]

Dat weet ik en was hierboven ook al aangekaart. Alle GPS data en foto's zijn te downloaden. Ik heb ook geen issue met ownership van de data. Punt is dat de dataset alleen werkt binnen Strava. De dataset is grotendeels waardeloos als je de functionaliteit om die integraal te analyseren verliest en dat is nu het geval. Er is nl. geen off the shelf tool dat je deze dataset laat importeren in zijn geheel.

Ik ben bij Strava gegaan vanwege de functionaliteit, er waren en zijn legio andere tools die me helpen GPS data te verzamelen. Het voelt voor mij niet correct dat je nu je de effort gemaakt hebt om dit te doen én hen te helpen hun platform te bouwen je nu 90% van de functionaliteit verliest, dé reden waarom ik bij ze ben begonnen in the first place.

Ik heb trouwens feedback gehad van ze op de vraag wanneer ze hiking support gaan uitbreiden.

[...]

:')
Ik snap je verontwaardiging.
Maar kennelijk weet Strava geen ander verdienmodel te bedenken... Ik ben ook een fanatieke gebruiker van Strava en waar ik het meest bang voor ben is als weinig besluiten over te stappen op de betaalde versie en genoegen nemen met de 'sportfacebook-functie' in Strava, dat ook voor de betaalde mensen veel van die aanvullende (betaalde) opties van lagere (geen?) waarde zijn. Segmenten hebben Strava groot gemaakt, maar als jij de enige bent van jouw vrienden die de segmenten ziet, maakt de segmenten voor jou ook waardeloos.
Tot nu toe zie ik weinig van mijn Strava-vrienden overgaan op de betaalde versie...

Wel een mooie reactie van Strava. Lijkt op de reactie 'We nemen het mee.' uit de managementwereld :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Galois schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:17:
[...]

Ik snap je verontwaardiging.
Maar kennelijk weet Strava geen ander verdienmodel te bedenken... Ik ben ook een fanatieke gebruiker van Strava en waar ik het meest bang voor ben is als weinig besluiten over te stappen op de betaalde versie en genoegen nemen met de 'sportfacebook-functie' in Strava, dat ook voor de betaalde mensen veel van die aanvullende (betaalde) opties van lagere (geen?) waarde zijn. Segmenten hebben Strava groot gemaakt, maar als jij de enige bent van jouw vrienden die de segmenten ziet, maakt de segmenten voor jou ook waardeloos.
Tot nu toe zie ik weinig van mijn Strava-vrienden overgaan op de betaalde versie...

Wel een mooie reactie van Strava. Lijkt op de reactie 'We nemen het mee.' uit de managementwereld :)
dat is precies hoe ik er ook tegenaan kijk en waarom ik (nog) niet over ga op betalen.. misschien ga ik ooit overstag, maar op dit moment vind ik te toegevoegde waarde te laag. (hoewel ik segmenten vergelijken wel mis)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-06 15:21
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:02:
[...]

n én hen te helpen hun platform te bouwen je nu 90% van de functionaliteit verliest, dé reden waarom ik bij ze ben begonnen in the first place.
Serieus, jij vindt dat Strava 90% van de functionaliteit is verloren voor iedereen?

Ik denk dat het een groot deel van de gebruikers niet eens door heeft dat er iets veranderd is.. Hoge plaatsen in segmenten waren voor de normale recreatieve sporter al onbereikbaar en je kan nog steeds je eigen pogingen vergelijken volgens mij. Verder denk ik dat de routebouwer ook maar door een heel beperkt aantal mensen gebruikt wordt.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

M@cer schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:29:
[...]

Serieus, jij vindt dat Strava 90% van de functionaliteit is verloren voor iedereen?

Ik denk dat het een groot deel van de gebruikers niet eens door heeft dat er iets veranderd is.. Hoge plaatsen in segmenten waren voor de normale recreatieve sporter al onbereikbaar en je kan nog steeds je eigen pogingen vergelijken volgens mij. Verder denk ik dat de routebouwer ook maar door een heel beperkt aantal mensen gebruikt wordt.
Nee, de enige (echte) functionaliteit die over is gebleven is die van het sociale medium: het geven van kudos en laten zien wat je gedaan hebt.

Strava is groot geworden (dat zeggen ze zelf) door het idee van 'segmenten'. Dat is er nu helemaal uit. Je kunt jezelf niet meer met jezelf van vorig jaar vergelijken, je kunt jezelf niet meer vergelijken met je vrienden, enz. Dat is toch wat veel gebruikers deden.

Of dat voor de gemiddelde gebruiker (die Strava bv. alleen gebruikt in de zomerperiode (fietsperiode) en dan ook nog eens in de twee weken) voldoende gemis is om 60 euro per jaar te betalen, betwijfel ik.

Ik ben heel benieuwd hoeveel extra betalende gebruikers dit op zal leveren. Ik vrees weinig...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
M@cer schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:29:
[...]

Dit van Strava's eigen website over wat achter de paywall gaat:
Overall segment leaderboards.
Your segment results: Comparing, filtering, and analyzing segment efforts.
Filtered Leaderboards: Filter segment leaderboards by over certain periods of time, by just your followers or clubs you've joined and by your age and weight.
Segment Efforts: Compare performances with other athletes on your favorite segments.
Dus nee, je kan niet je eigen pogingen meer vergelijken, je kan alleen je CR en PR nog zien.

Ik kan niet voor anderen spreken maar voor mij, ja, ik ben een groot deel van wat ik ermee deed kwijt, naast wat hierboven al staat:

- Routes plannen en doorrekenen en vervolgens gebruiken tijdens mijn hikes.
- Segmenten aanmaken.
- Maandelijkse performance en stats vergelijken.
- Cumulative Stats: View monthly stats for all sport types and compare to previous months.
- Matched Activities: Benchmark yourself against past performances on your most common routes.
- Race Analysis: Detailed post-race breakdowns of your pace fluctuation and splits.

Als jij denkt dat een groot deel van gebruikers dat niet door heeft dan heb je Strava zelf nog nooit gebruikt vermoed ik. Dit zijn basic en essentiële features van het platform.

[ Voor 8% gewijzigd door Dr. Strangelove op 26-05-2020 13:47 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• M@cer
Maar als het zo belangrijk voor je is, dan is het die 60 euro per jaar toch wel waard?? En als het je niet waard is en je toch 90% van de functionaliteiten kwijt bent kan je waarschijnlijk ook wel naar een platform overstappen waar ze 50% van de mogelijkheden gratis aanbieden (toch 40% meer dan Strava :) )

Ik gebruik Strava al 6 jaar zeer fanatiek en intensief, maar er was voor mij (op 1 jaar na) nooit een reden om een abonnement te nemen, omdat de extra opties voor mij geen meerwaarde hadden. De routebuilder gebruik ik overigens maar zelden, gewoon op de fiets stappen en kijken waar je uitkomt werkt ook. En ik ken genoeg gebruikers die niets met de segmenten doen.

Na deze wijziging is er voor mij nu wel genoeg reden om een abonnement te nemen en heb ik inmiddels ook gedaan. Voor die 4,28 per maand de eerste periode ga ik me verder niet druk maken en ik snap ook wel dat ze zo'n platform niet voor niets kunnen laten draaien.

Zoals ik al eerder heb gezegd hebben ze al met heel veel manieren geprobeerd om nieuwe abonnees te krijgen, maar dat was waarschijnlijk niet genoeg om het juiste aantal abonnee's te krijgen.. Dan moet je op een gegeven moment wat anders verzinnen. We zijn in het verleden gewoon veel te veel verwend met alles wat maar gratis is op internet, op een gegeven moment gaat dat blijkbaar dus niet meer.
Galois schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:43:
[...]

Of dat voor de gemiddelde gebruiker (die Strava bv. alleen gebruikt in de zomerperiode (fietsperiode) en dan ook nog eens in de twee weken) voldoende gemis is om 60 euro per jaar te betalen, betwijfel ik.

Ik ben heel benieuwd hoeveel extra betalende gebruikers dit op zal leveren. Ik vrees weinig...
Ik meen ergens gelezen te hebben dat maar 5% van alle gebruikers een betaalde gebruiker is, dus 95% niet.. Als ze van die 95% maar 5 tot 10 procent weten om te zetten naar een betalende gebruiker is dat dus al een flinke verbetering..

[ Voor 25% gewijzigd door M@cer op 26-05-2020 14:27 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Maravilla
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Iemand anders die na de overgang naar de nieuwe route-builder (Premium had ik al) de nieuw gemaakte routes niet in z'n Wahoo of Garmin krijgt? Ik heb een Wahoo Elemnt Bolt, maar de routes die ik afgelopen dagen heb gemaakt worden niet gesynchroniseerd met Strava. De eerder gemaakte routes staan er wel allemaal in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Il Maravilla schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 19:27:
Iemand anders die na de overgang naar de nieuwe route-builder (Premium had ik al) de nieuw gemaakte routes niet in z'n Wahoo of Garmin krijgt? Ik heb een Wahoo Elemnt Bolt, maar de routes die ik afgelopen dagen heb gemaakt worden niet gesynchroniseerd met Strava. De eerder gemaakte routes staan er wel allemaal in.
Dacht ergens gelezen te hebben dat je ze een sterretje moet geven. Heb je dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
chaola schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:48:
[...]

Bedankt voor de tip. Veloviewer had ik nog maar recent ontdekt. Ondanks de naam ook heel interessant voor lopers. Maar helaas ook beperkt door de nieuwe voorwaarden van Strava: je trainingslog kun je enkel nog een maand terug zien. De vorige maanden en jaren zijn niet meer zichtbaar, helaas.
Maar helaas in de gratis versie beperkt tot 25 activiteiten, dus niet mogelijk om je volledige geschiedenis te zien.
Ja dat klopt, ik betaal 10£ per jaar voor Veloviewer, dat vind ik het waard (en is goedkoper dan Strava). Ik twijfel voorlopig om te betalen voor Strava, heb het nooit de moeite gevonden tot nog toe, maar ik vind het wel de moeite waard dat het platform blijft bestaan. Ik weet alleen nog niet of mijn idealisme een goed argument is om te betalen, ik had graag een paar extra features gezien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:08

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
MrAcid schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 11:35:
Voor alle mensen die het puur als 'sociale sportfeed' zien en gebruiken: er is toch niks veranderd voor jullie?
Neuh niet echt inderdaad. Was al klaar aan het raken met Strava door de immense hoeveelheid popups en inline advertenties om Summit te nemen, dit maakt het zeker niet beter maar ook niet zozeer slechter. Niet betalende gebruikers passen overduidelijk al een tijdje niet meer in de strategie van Strava, die optie is niet meer dan een springplank voor de betaalde versie.

Zelf gebruik ik gewoon m'n Garmin spul voor het inzicht, maar niet iedereen gebruikt Garmin dus als sportfeed is een Strava koppeling nog steeds wel oké denk ik.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Maravilla
  • Niet online
MrAcid schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 20:45:
[...]

Dacht ergens gelezen te hebben dat je ze een sterretje moet geven. Heb je dat gedaan?
Nog niet, ga ik proberen, al zou het wel een gekke work-around zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Il Maravilla schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 08:50:
[...]

Nog niet, ga ik proberen, al zou het wel een gekke work-around zijn.
Denk ook dat het niet klopt wat ik zei. Was in de war met de nieuwe feature om routes vanaf Strava zonder tussenkomst van een Connect IQ app op je Garmin te krijgen. Zie: https://www.dcrainmaker.c...devices-a-decade-old.html

Maar via de Strava Routes Connect IQ app zou het gewoon moeten werken zoals altijd. En jij hebt een Wahoo dus dan is het sowieso anders, goeiemorgen... :X

[ Voor 6% gewijzigd door MrAcid op 27-05-2020 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
M@cer schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:14:
Maar als het zo belangrijk voor je is, dan is het die 60 euro per jaar toch wel waard?? En als het je niet waard is en je toch 90% van de functionaliteiten kwijt bent kan je waarschijnlijk ook wel naar een platform overstappen waar ze 50% van de mogelijkheden gratis aanbieden (toch 40% meer dan Strava :) )
Daar heb je helemaal gelijk in maar het is gewoon de manier waarop.

Ik heb een hekel aan bedrijven die me geld uit de zak kloppen onder het mom van 'betere dienstverlening'.

En het was fair geweest als ze je van tevoren hadden ingelicht - nu ben je van de ene op de andere dag alles kwijt tenzij je betaalt.

Ik heb inmiddels besloten dat ik de free trial ga doen om te kijken wat de waarde is van de features die voorheen achter Summit zaten en ik dus nooit gebruikt heb. Uiteindelijk ben ik te gewend aan het programma om het te dumpen maar het voelt echt wel een beetje als extortion.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Il Maravilla
  • Niet online
MrAcid schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:09:
[...]

Denk ook dat het niet klopt wat ik zei. Was in de war met de nieuwe feature om routes vanaf Strava zonder tussenkomst van een Connect IQ app op je Garmin te krijgen. Zie: https://www.dcrainmaker.c...devices-a-decade-old.html

Maar via de Strava Routes Connect IQ app zou het gewoon moeten werken zoals altijd. En jij hebt een Wahoo dus dan is het sowieso anders, goeiemorgen... :X
Thanks voor het meedenken!

Het is net gelukt, door Strava te ontkoppelen in de Wahoo app waardoor alle Strava routes verdwenen, en daarna opnieuw te koppelen met Strava. Een beetje een 'stekker eruit, 10 seconden wachten, stekker erin' oplossing maar het werkt weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Dr. Strangelove schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:22:
[...]

Ik heb een hekel aan bedrijven die me geld uit de zak kloppen onder het mom van 'betere dienstverlening'.

En het was fair geweest als ze je van tevoren hadden ingelicht - nu ben je van de ene op de andere dag alles kwijt tenzij je betaalt.

Ik heb inmiddels besloten dat ik de free trial ga doen om te kijken wat de waarde is van de features die voorheen achter Summit zaten en ik dus nooit gebruikt heb. Uiteindelijk ben ik te gewend aan het programma om het te dumpen maar het voelt echt wel een beetje als extortion.
Ik denk dat het ook wel het gevolg is van de vele sites die de data van Strava gebruiken en daar wel gewoon jaarlijks een bedrag voor vragen om te gebruiken, zoals bijvoorbeeld Veloviewer. Als je ziet dat daar bergen informatie naar toe gaan en je eigen abonnee's nemen amper toe, moet je ook wat.

Wat betreft timing hadden ze het inderdaad wel anders kunnen doen, ze hadden het ook per 1 juni in kunnen laten gaan.. Ik denk, vooral bij gebrek aan beter, dat ze maar heel weinig accounts (gratis/betaald) kwijt raken door de wijziging, ook als ze het per 1 juni hadden doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

M@cer schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:16:
[...]

Ik denk dat het ook wel het gevolg is van de vele sites die de data van Strava gebruiken en daar wel gewoon jaarlijks een bedrag voor vragen om te gebruiken, zoals bijvoorbeeld Veloviewer. Als je ziet dat daar bergen informatie naar toe gaan en je eigen abonnee's nemen amper toe, moet je ook wat.
Tsja, verstop je API dan achter een private key waardoor je alleen via strava die info kan zien :?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Dr. Strangelove schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:22:
[...]

Ik vind het wel een heerlijk stukje framing jouwerzijds dat een gratis dienst jou ineens 'geld uit de zak klopt' en gebruik maakt van 'extortion' omdat ze niet rond kunnen komen.

De keuze die ze bieden vind ik zelf heel fair. Je krijgt via de website NU al de kans om te ervaren hoe de nieuwe gratis versie is :*) (sorry, dit is wel flauw van mij).

Maar je krijgt ook 60 dagen trial.

Persoonlijk vind ik het wel slim dat ze het zo doen want het betekent ook dat concurrerende diensten niet snel een tooltje kunnen bakken om al je shit van het platform te trekken en met al die data hun eigen dienst te verbeteren. Als je weet dat het straks minder wordt kan je al die gebruikers van het platform jatten.

Maarja de pleister gaat er wel in 1x af ja, en dat is wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-06 15:58
Ik begrijp dat ze aan het eind van de rit graag winst maken, in plaats van structureel verlies. Dat laatste was mij onbekend en vond ik ook vrij onverwacht. Blijkbaar wordt er toch het nodige uitgegeven.

Ik heb al jaren een betaald abonnement, louter vanwege de powermeter gegevens die niet zichtbaar waren/zijn in de gratis versie. Dus ik merk er zelf niets van. Wat mij betreft had het bij het oude mogen blijven, maar ik snap dat ze nu features achter de betaalmuur hebben geplaatst.

Ben benieuwd hoeveel mensen daadwerkelijk Strava verwijderen. Ik gok weinig. Strava is voor wielrenners gelijk aan wat FaceBook/Instagram voor social media is. Strava is wielrennen en FaceBook is social media.

Natuurlijk zullen er een paar principiële mensen weglopen. De meesten zullen de moeite niet willen nemen. Zolang je elkaar nog kan volgen en elkaars ritjes kunt 'liken', de belangrijkste features, zal Strava de grootste blijven.

Het clubje mensen dat bijvoorbeeld actief op segmenten jaagt , en klassementen bekijkt, is klein. De meeste geven er weinig tot niets om.

De die-hards hadden toch al een abonnement.

Ik vermoed dat ze hiermee de gebruikers van met name de routeplanner en trainingshistorie willen overreden. En ik denk dat ze dat ook gaat lukken. Of het genoeg is geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Anoniem: 1302638 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:31:
[...]

Ik vind het wel een heerlijk stukje framing jouwerzijds dat een gratis dienst jou ineens 'geld uit de zak klopt' en gebruik maakt van 'extortion' omdat ze niet rond kunnen komen.

De keuze die ze bieden vind ik zelf heel fair. Je krijgt via de website NU al de kans om te ervaren hoe de nieuwe gratis versie is :*) (sorry, dit is wel flauw van mij).
Ik vind het een heerlijk stukje framing jouwerzijds dat je een gratis dienst die gemaakt is wat het is door de data van users diezelfde users van de ene op de andere dag de toegang tot die data ontzegt 'fair' noemt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki1985
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Weet er iemand dat als je de 60 dagen trial neemt dat je dan direct vast hangt aan 1 jaar summit of dat je na die 60 dagen kunt opzeggen zonder te betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Nee je kan gewoon opzeggen, volgens mij meteen nadat je trial geactiveerd hebt. Je verliest dan na 60 dagen je toegang weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 01:36
"Al je shit van het platform trekken". Ik gebruik al jaren Tapiriik, die al jaren al mijn "shit" van het platform trekt en dat weer verspreid naar runkeeper, endomondo, en dropbox.
Tapiriik kan met idioot veel sport-apps praten. En dan zie je bijv meteen hoe schandalig slecht runkeeper is geworden, want die API functioneert heel vaak slecht. (Daarom ben ik daar ooit weggegaan, runkeeper ging hard bergaf)

Ik denk dat het niet lang zal duren voor Strava de API access zal limiteren. Deze is bij Strava van hoge kwaliteit, daarom zijn er zoveel third party apps. En als ze dat gaan doen, dan betaal ik subiet, want een goede API vind ik absoluut meerwaarde hebben.
Ik gebruik de API nu voor tapiriik, klimat.app, commutemarker, Zwift, Garmin en statshunter.

Ik zie wel meer diensten waar met name het aantal API toegangen beperkt is bij gratis versies.

[ Voor 4% gewijzigd door Mistraller op 27-05-2020 11:38 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Dr. Strangelove schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:02:
[...]

Ik vind het een heerlijk stukje framing jouwerzijds dat je een gratis dienst die gemaakt is wat het is door de data van users diezelfde users van de ene op de andere dag de toegang tot die data ontzegt 'fair' noemt :P
Haha true :P

Maar ik heb alles wat mijn horloge verzamelt nog :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-06 19:14
Il Maravilla schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 19:27:
Hoi,

Eerste post hier, maar ik lurk al een tijdje mee in het wielrenervaringen topic...

Ik had gister hetzelfde probleem met mijn Elemnt Bolt. Na veel gedoe was dit mijn oplossing:

1. Open de Wahoo app op je telefoon.
2. Trainingen -> Routes -> Synchroniseer van web -> Strava
3. Strava account deautoriseren
4. Strava weer opnieuw autoriseren
5. Feest! O-)

Ben benieuwd of het werkt!
____
Ik zie dat je het zelf ook al gevonden hebt!

[ Voor 3% gewijzigd door hulkie op 27-05-2020 15:21 . Reden: spuit 11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Maravilla
  • Niet online
Il Maravilla schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:28:
[...]

Thanks voor het meedenken!

Het is net gelukt, door Strava te ontkoppelen in de Wahoo app waardoor alle Strava routes verdwenen, en daarna opnieuw te koppelen met Strava. Een beetje een 'stekker eruit, 10 seconden wachten, stekker erin' oplossing maar het werkt weer. :)
Dat was het dan ook, het werkte eenmalig, maar de nieuwe routes laadt hij weer steeds niet. Opnieuw ontkoppelen werkt wel, maar lijkt me niet de bedoeling. Meer mensen die hier nog steeds (na firmware update van Wahoo) last van hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:37

ZieMaar!

Moderator General Chat
Yes, strava routes synct hij niet meer, sinds de routebuilder vernieuwd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
hmm, in het wielren topic ging nog een stukje over wat je nog met elevate kan doen, en het leek erop dat elevate nog best nuttig was om meer inzicht in je eigen segment tijden te krijgen (je ziet in ieder geval je delta met je PR en delta met je PR van het huidige (of laatste 12 maanden??) jaar). Maar daar was ik dus een beetje mee aan het spelen en nu krijg ik als ik een rit probeer te openen een lege pagina met de volgende melding:
Too Many Requests
sterker nog, ik kan niet eens de home page meer zien op de website, de app werkt nog wel.

Komt dit omdat elevate teveel API calls maakt naar strava??

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsD91
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 14:01
Ik vind het geen probleem om te betalen voor Strava, echter heb ik geen creditcard en is de enige andere manier om met PayPal te betalen. Gek genoeg heb je ook daar credit card gegevens voor nodig als ik het op die manier probeer. Klopt dit of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
Volgens mij kan je je Paypal gewoon aan je bankrekening koppelen en heb je geen creditcard nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:45
M@cer schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:23:
Volgens mij kan je je Paypal gewoon aan je bankrekening koppelen en heb je geen creditcard nodig.
Dat ligt aan waar Strava voor heeft gekozen volgens mij. Ik heb ook ooit PayPal genomen omdat ik nog geen creditcard had en kwam toen ook sites tegen waar je alsnog aan paypall een creditcard moest hebben hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsD91
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 14:01
M@cer schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:23:
Net weer even gekeken. Als ik het via PayPal wil doen, krijg ik de volgende melding: 'Voeg een creditcard toe om uw aankoop te voltooien.'

Daaronder moeten dus de gegevens komen. Best raar vind ikzelf. Je geeft als Strava twee opties, maar uiteindelijk eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

NielsD91 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:57:
Ik vind het geen probleem om te betalen voor Strava, echter heb ik geen creditcard en is de enige andere manier om met PayPal te betalen. Gek genoeg heb je ook daar credit card gegevens voor nodig als ik het op die manier probeer. Klopt dit of doe ik iets verkeerd?
Met een iPhone/iPad/apple-ding kan het ook via de App Store...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Zo toch ook maar ingestapt op 60 dagen trial. Denk dat het een blijvertje gaat worden...

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k53
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 02-11-2024

k53

Mistraller schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 01:25:
Zo toch ook maar ingestapt op 60 dagen trial. Denk dat het een blijvertje gaat worden...
Hoe kom je aan 60 dagen trial?
Ik zie op verschillende plaatsen (zowel op de website als in de app) een verwijzing naar "30 day trial".
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nKxQ1e1dLLgvDzFcSGMHJphz-n4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ZQNX2VDe7kIJv58nU95rgAxn.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cyBfTKmsuMuUOcOVHFKwPBNdHMQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/UVS4fZBd6RWCXrGjARNu6QIS.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ffHlrEOWtzratjtWHUuipOf1a0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/jKMorgTWcvxuSd5xKtZl8ElS.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:22
k53 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 23:26:
[...]

Ik zie op verschillende plaatsen (zowel op de website als in de app) een verwijzing naar "30 day trial".
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Was tijdelijk, ergens vorige week is die actie gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
k53 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 23:26:
[...]

Ik kreeg een melding dat ik nog maar heel even de tijd had. Dus inderdaad, de actie liep af.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Ben wel heel benieuwd of deze zet van Strava ook het gewenste effect heeft... Hoeveel 'trials' zijn er afgesloten en hoeveel mensen zullen blijven hangen (en dus winstgevend worden voor Strava)?

Zullen ze vast niet bekend gaan maken nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-06 17:51
Galois schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 08:36:
Ben wel heel benieuwd of deze zet van Strava ook het gewenste effect heeft... Hoeveel 'trials' zijn er afgesloten en hoeveel mensen zullen blijven hangen (en dus winstgevend worden voor Strava)?

Ze zullen vast wel over een jaartje roepen dat ze +x% nieuwe betalende members hebben.. De vraag is dan natuurlijk nog of dat ook genoeg gaat zijn. Ik heb zelf ook de trial meegepakt maar ga deze wel weer opzeggen voor ik ervoor moet gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Verona27 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 08:40:
[...]

Ze zullen vast wel over een jaartje roepen dat ze +x% nieuwe betalende members hebben.. De vraag is dan natuurlijk nog of dat ook genoeg gaat zijn. Ik heb zelf ook de trial meegepakt maar ga deze wel weer opzeggen voor ik ervoor moet gaan betalen.
opzeggen kan direct na afsluiten, scheelt weer een risico, ik ken genoeg mensen die per ongelukt direct een jaar extra te pakken hebben (de standaard instelling is namelijk 60 /jaar, en niet x/maand, dus ga je over je trial heen, ben je 60 euro armer en een jaar verder voor je er vanaf bent.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Verona27 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 08:40:
[...]

Je gaat weer opzeggen? Bevalt niet? Of gewoon 'te duur'?

Ik doe er zelf ook maar weinig mee, maar ik zeg niet op. Eigenlijk gebruik ik (van de betaalde opties) alleen maar de optie 'volgend' waarmee je jezelf vergelijkt op een bepaald segment met je volgers. Ik kijk ook weleens bij de samenvatting van de maand, maar goed, dat doet mijn Garmin ook, dus niet echt nodig om dat op Strava te willen. Verder doe ik weinig meer met de andere opties. Ik gebruik al een aantal jaren Komoot wat goed bevalt voor het maken van routes. Bij de update van Strava Routes heb ik deze nog wel een paar keer geprobeerd... Lijkt wel erg op Komoot, maar aangezien ik Komoot gewend ben, gebruik ik dat liever. Strava Routes heeft wel minder opties (wandelen, MTB, enz, enz).

Het belangrijkste van Strava blijft toch wel het sociale aspect: dat je ziet wat je vrienden doen en dat jouw vrienden zien wat jij doet. Kennelijk hebben we daar behoefte aan :)

EDIT:
Ben eigenlijk wel benieuwd: welke (betaalde) opties gebruiken jullie en is echt een reden om het betaalde abo te nemen?

[ Voor 4% gewijzigd door Galois op 02-07-2020 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
ja, ik gebruik ook vooral de segment tijden, en dan vergelijken met jezelf, vrienden, stand van de dag etc.
Ben er alleen nog niet over uit of me dat 60 euro waard is.

route builder schijnt wel goed te zijn, maar of het beter is dan komoot, geen idee...
trainings analyse zegt me niet zoveel, die track ik wel met trainerroad (dat kost ook al genoeg)

[ Voor 35% gewijzigd door Prulleman op 02-07-2020 08:51 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-06 17:51
@Galois Ik ga inderdaad weer opzeggen. Wist van te voren al dat ik het de 60 euro per jaar niet waard zou vinden. Ik gebruik voor analyse gewoon mijn horlogesoftware en ik vind de leaderboards nou ook weer niet zo interessant dat ik daar 60 euro per jaar voor ga lappen. Routes bouwen doe ik eigenlijk nooit, dus dat is dan ook niet echt relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Galois schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 08:36:

Ik zie wel veel rode hoekjes verschijnen in mijn vriendenlijstje... Ik denk dat ik het wel gewoon hou.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Mistraller schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:31:
[...]

Ik zie wel veel rode hoekjes verschijnen in mijn vriendenlijstje... Ik denk dat ik het wel gewoon hou.
En wat zijn bij jou de opties waarom je het houdt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Mistraller schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:31:
[...]

ja, goeie marketing, vooral de reminder met nog x dagen om 2 maanden gratis te krijgen heeft het goed gedaan. Maar een echte hollander zegt natuurlijk direct op :).

Ik zou nog eens rode hoekjes tellen als iedereen zijn trial op is :)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Galois schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:51:
[...]

En wat zijn bij jou de opties waarom je het houdt?
Ik heb een powermeter gekocht, en ik hou van grafiekjes en statistieken :)
En ik rij graag routes dus de routebouwer wil ik ook wel houden.
Denk dat als ik eenmaal gewend (verwend ;) ) ben, dat ik dan niet meer terug wil.

En daarnaast; ik ben meer en meer gaan betalen voor allerhande software tegenwoordig, en, hoewel ik de prijs relatief hoog vind, vind ik het wel een goed product. En voor goede spullen wil ik best wel betalen.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Interessante speculatie van The 5K runner: na Firstbeat ook Strava? Ik denk niet dat er concrete aanwijzingen zijn, maar het is een interessante denkoefening. Als Garmin het in ruil dan weer grotendeels gratis zou maken, mogen ze hun gang gaan van mij. En dat zeg ik nochtans als Polar gebruiker.
https://the5krunner.com/2...es-firstbeat-strava-next/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Voor degenen die een iPhone hebben en hun Strava daar hebben draaien... je kunt nu een iTunes kaart kopen waarbij je 15% extra tegoed krijgt...

Dat maakt, als je Strava via de Apple Store betaalt, je komend jaar net ietsje goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k53

k53

Galois schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 08:42:
Voor degenen die een iPhone hebben en hun Strava daar hebben draaien... je kunt nu een iTunes kaart kopen waarbij je 15% extra tegoed krijgt...

Dat maakt, als je Strava via de Apple Store betaalt, je komend jaar net ietsje goedkoper :)
Zelf al geprobeerd en te vertrouwen?
Verkoper van de Apple kaarten is Blackhawk Networks LTD via Albert Heijn...?

Even door de aankoopprocedure gegaan en blijkbaar enkel te betalen met een rekening bij een NL bank. Staan niet direct banken tussen die in België courant zijn (behalve ING).

[ Voor 13% gewijzigd door k53 op 05-07-2020 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

k53 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 19:34:
[...]

Zelf al geprobeerd en te vertrouwen?
Verkoper van de Apple kaarten is Blackhawk Networks LTD via Albert Heijn...?

Even door de aankoopprocedure gegaan en blijkbaar enkel te betalen met een rekening bij een NL bank. Staan niet direct banken tussen die in België courant zijn (behalve ING).
Als de AH al niet te vertrouwen zou zijn? :)

Maar ik heb inderdaad een kaart van 50 euro gekocht en mijn account is met 57,50 opgewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
chaola schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:15:
Interessante speculatie van The 5K runner: na Firstbeat ook Strava? Ik denk niet dat er concrete aanwijzingen zijn, maar het is een interessante denkoefening. Als Garmin het in ruil dan weer grotendeels gratis zou maken, mogen ze hun gang gaan van mij. En dat zeg ik nochtans als Polar gebruiker.
https://the5krunner.com/2...es-firstbeat-strava-next/
Daar zat ik ook al aan te denken. Het gros van de uploads komt al van Garmin volgens mij. Runkeeper heeft ook al een tijdlang een fysieke-spullen-verkoper (asics) achter zich.
Gratis zie ik niet zo gauw gebeuren nochtans. Misschien alleen als je een high end garmin koopt tzt...

Vandaag de route builder in de (android) strava app ontdekt. Man, die is gaaf. Swipe, en BAM. Route klaar. Ik heb nog niet naar de kwaliteit van de gekozen route gekeken, maar het werkte wel subliem!

[ Voor 11% gewijzigd door Mistraller op 05-07-2020 23:22 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k53

k53

Galois schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:44:
[...]

Als de AH al niet te vertrouwen zou zijn? :)

Maar ik heb inderdaad een kaart van 50 euro gekocht en mijn account is met 57,50 opgewaardeerd.
Is er eventueel een manier om kortingen op apple cards te kunnen krijgen en toch via Paypal te kunnen betalen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CydexTM
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-05 16:22
Ik heb even snel het hele topic doorgespit en voor mij zijn eigenlijk echt alleen de segmentjes belangrijk, zodat ik mn eigen pogingen kan vergelijken en kan zien of ik weer wat vooruitgang heb geboekt. Nu valt het mij op dat er hier nog weinig alternatieven voor genoemd worden. Zijn er wel alternatieven die je segmenten laten maken en vergelijken met eerdere pogingen? €60 voor enkel segmenten is het mij gewoon simpelweg niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

@CydexTM Gebruik je een Garmin? Dan kan je dit via Connect (De site) zien.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CydexTM
Heb sinds gisteren een Garmin Edge 130. Alleen als ik oude .gpx files importeer in Garmin komen er geen segmentjes tevoorschijn. Zou jammer zijn van mn eerdere data, maar als t niet anders is dan wordt dit het nieuwe 0 punt haha. Tenzij jij enig idee hebt? @m-vw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Nu online

m-vw

CydexTM schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 23:45:
Heb sinds gisteren een Garmin Edge 130. Alleen als ik oude .gpx files importeer in Garmin komen er geen segmentjes tevoorschijn. Zou jammer zijn van mn eerdere data, maar als t niet anders is dan wordt dit het nieuwe 0 punt haha. Tenzij jij enig idee hebt? @m-vw
Je kan al je oude ritten uploaden naar Garmin en dan kijken of de segmenten automatisch gelinkt worden.
Bestaan de segmenten niet dan kan je die aan de hand van een activiteit zelf aanmaken via het tabje Segmenten dat je ziet onder de grafieken van je activiteit. Je kan daarna je oude activiteiten linken aan dit nieuwe segment.

Mocht je het tabje Segmenten niet zien dan moet je bij Accountinstellingen -> Privacyinstellingen de segmenten aanzetten.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CydexTM
m-vw schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 07:04:
[... Het tabje Segmenten dat je ziet onder de grafieken van je activiteit. Je kan daarna je oude activiteiten linken aan dit nieuwe segment.

Mocht je het tabje Segmenten niet zien dan moet je bij Accountinstellingen -> Privacyinstellingen de segmenten aanzetten.
Het tabbladje segmenten staat er helaas niet tussen bij geïmporteerde activiteiten, maar toen ik naar een segmentje zocht waarvan ik zeker wist dat ik die gereden had, stond de tijd er wel in. Voor nu even een prima oplossing lijkt me dus. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Nu online

m-vw

@CydexTM Mijn tweede alinea gelezen? :)

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06:38

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

CydexTM schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:16:
Ik heb even snel het hele topic doorgespit en voor mij zijn eigenlijk echt alleen de segmentjes belangrijk, zodat ik mn eigen pogingen kan vergelijken en kan zien of ik weer wat vooruitgang heb geboekt. Nu valt het mij op dat er hier nog weinig alternatieven voor genoemd worden. Zijn er wel alternatieven die je segmenten laten maken en vergelijken met eerdere pogingen? €60 voor enkel segmenten is het mij gewoon simpelweg niet waard.
Dat heb ik ook. Vond de segmenten altijd leuk om te zien waar ik sneller was (of langzamer) en waar ik stond t.o.v. enkele vrienden. Nu fiets ik al niet al te veel maar 60 euro is het mij ook niet waard. Echter, klopt het dat je met een gratis abonnement ook je eigen gemiddelde niet meer kunt zien? Gisteren stuk gefietst maar zag in de app en via de browser niet meer mijn gemiddelde in km/u :/ Zie nu enkel afstand, bewegingstijd en tempo (in min/km)

Wordt wel heel erg karig zo....

[ Voor 7% gewijzigd door Shadow_Agent op 24-07-2020 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Shadow_Agent schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:40:
[...]

Dat heb ik ook. Vond de segmenten altijd leuk om te zien waar ik sneller was (of langzamer) en waar ik stond t.o.v. enkele vrienden. Nu fiets ik al niet al te veel maar 60 euro is het mij ook niet waard. Echter, klopt het dat je met een gratis abonnement ook je eigen gemiddelde niet meer kunt zien? Gisteren stuk gefietst maar zag in de app en via de browser niet meer mijn gemiddelde in km/u :/ Zie nu enkel afstand, bewegingstijd en tempo (in min/km)

Wordt wel heel erg karig zo....
Staat je activiteit wel als fietsen? Tempo is standaard voor hardlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06:38

Shadow_Agent

Poekie schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:44:
[...]

Staat je activiteit wel als fietsen? Tempo is standaard voor hardlopen.
Oeps 8)7 Dank!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Laatst online: 30-05 17:19

racoon

mooowwww

Iemand die mij kan helpen, ik wil waarschijnlijk een abonnement op Strava nemen, kan ik beter een maandabonnement bemensen of een jaarabonnement , ik weet dat een jaar goedkoper is maar weet niet of ik het elke maand gebruik, vooral in de winter

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinji
racoon schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:17:
Iemand die mij kan helpen, ik wil waarschijnlijk een abonnement op Strava nemen, kan ik beter een maandabonnement bemensen of een jaarabonnement , ik weet dat een jaar goedkoper is maar weet niet of ik het elke maand gebruik, vooral in de winter
Uhm, dat weet je vooral zelf toch? Hardloop of fiets je het hele jaar door of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Laatst online: 30-05 17:19

racoon

mooowwww

Shinji schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:21:
[...]

Uhm, dat weet je vooral zelf toch? Hardloop of fiets je het hele jaar door of niet?
Loop in de winter af en toe naar fietsen vanaf lente tot herfst

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Strava vraagt om betatesters voor de herontwikkelde bluetooth HRM ondersteuning. Blijkbaar toch te veel mensen die daar hun abonnement voor hadden opgezegd. Ik gebruik m'n Garmin maar mochten er hier nog mensen geïnteresseerd zijn, je kunt je dus via een formulier opgeven (staat een oproep op je feed, misschien moet je de taal even op Engels zetten).

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 13:14
Via KNWU krijg je 60 dagen op proef.

https://www.facebook.com/...-gratis/2014665875286009/

Al een hele oude link, maar net even gechecked en hij werkt nog.
Abonnement
Abonnee sinds 30 september 2020

Je jaarabonnement wordt op 30 november 2020 automatisch verlengd. De kosten bedragen € 59,99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Het heeft kennelijk toch wel gewerkt.

Voor deze aanpassingen had van mijn Strava-contacten zo’n 20% de betaalde versie. Momenteel is dat andersom: 20% heeft de gratis versie.

Had ik niet verwacht…

Strava doet, na jaren zo goed als stil te hebben gestaan, wel haar best nu om innovatief te zijn. Zo nu ook met een nieuwe app (die nu even down lijkt). Wel leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Galois schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:27:

Voor deze aanpassingen had van mijn Strava-contacten zo’n 20% de betaalde versie. Momenteel is dat andersom: 20% heeft de gratis versie.

Had ik niet verwacht…

Strava doet, na jaren zo goed als stil te hebben gestaan, wel haar best nu om innovatief te zijn. Zo nu ook met een nieuwe app (die nu even down lijkt). Wel leuk!
N=1 natuurlijk. In mijn bubbel had 0% de betaalde versie, en dat is nu nog steeds 0% :P Ik ben overigens wel benieuwd wat Strava globaal heeft gedaan qua betaalde users na de aanpassingen. Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:42
Galois schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:27:

Had ik niet verwacht…

Net even gekeken. 28% van mijn lijst heeft de betaalde versie.
Dat is zeker weten hoger dan voor de Strava aanpassingen, maar hoeveel hoger zou ik niet durven zeggen. Het is in ieder geval lang geen 80%.

De downtime is inmiddels weer voorbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Helaas zijn je sporten in het overzicht nog steeds fietsen/hardlopen/zwemmen. Nog steeds niet de moeite waard om er geld in te steken.

Ik zou dat graag instelbaar hebben.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
LordSinclair schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:23:
Helaas zijn je sporten in het overzicht nog steeds fietsen/hardlopen/zwemmen. Nog steeds niet de moeite waard om er geld in te steken.

Ik zou dat graag instelbaar hebben.
Ik zie van anderen ook regelmatig skeeleren voorbij komen of SUP, yoga of krachttraining etc. Maar voor die laatste twee zie ik er ook niet heel erg de meerwaarde van in en zou ik er inderdaad geen geld aan uitgeven. Maar voor ernaast zijn het leuke toevoegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:34

Fisico

by Fabian

InZane schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:03:

en een hernieuwde app.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

InZane schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:03:
[...]

Net even gekeken. 28% van mijn lijst heeft de betaalde versie.
Dat is zeker weten hoger dan voor de Strava aanpassingen, maar hoeveel hoger zou ik niet durven zeggen. Het is in ieder geval lang geen 80%.

Ok, ok, van de actieve gebruikers dan!

Ik heb inderdaad ook wat verdwaalde Strava-contacten die de app eens per maand of minder gebruiken. Dat soort gebruikers zullen vaker de gratis versie hebben.

Mijn post was nav de kudos die ik gekregen had op mijn laatste activiteit van gisteren: 15 van de 21 de betaalde versie (ok, 80% is overdreven… sorry ;-) ). Van deze 15 betaalde gebruikers, waren er 2 of 3 die hiervoor ook betaald hadden.

Als ik naar al mijn contacten kijk, met vele slapende, dan is het inderdaad een stuk lager: 42% betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:42
Galois schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:47:
[...]

Ok, ok, van de actieve gebruikers dan!

Ik heb inderdaad ook wat verdwaalde Strava-contacten die de app eens per maand of minder gebruiken. Dat soort gebruikers zullen vaker de gratis versie hebben.

Mijn post was nav de kudos die ik gekregen had op mijn laatste activiteit van gisteren: 15 van de 21 de betaalde versie (ok, 80% is overdreven… sorry ;-) ). Van deze 15 betaalde gebruikers, waren er 2 of 3 die hiervoor ook betaald hadden.

Als ik naar al mijn contacten kijk, met vele slapende, dan is het inderdaad een stuk lager: 42% betaald.
Ah, op basis van m'n laatste activiteit kom ik op een goeie 32% (10 van de 31 kudo's) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Shinji schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:35:
[...]

Ik zie van anderen ook regelmatig skeeleren voorbij komen of SUP, yoga of krachttraining etc. Maar voor die laatste twee zie ik er ook niet heel erg de meerwaarde van in en zou ik er inderdaad geen geld aan uitgeven. Maar voor ernaast zijn het leuke toevoegingen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PJ2HwxTUx50GYJVlE2PIIPBnUIM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wS1SzmA7KxUm1UmAEzLJK3hA.png?f=fotoalbum_large

Ik bedoelde dit overzicht, leuk je eigen statistieken. Alleen 2/3e van de statistieken gaan over activiteiten die ik niet doe. Terwijl ik wel andere activiteiten heb (wandelen, cross country skiën bijvoorbeeld) waar dan weer nergens statistieken over te vinden zijn.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Dit vind ik ook al jaren irritant. Je kan wel activiteiten als zodanig markeren maar het wordt niet structureel en filterbaar in je stats meegenomen, bij mij b.v. hiking. Begrijp ook niet waarom dat niet kan, lijkt me echt een supersimpele fix.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:39
Ik vind de nieuwe app wel een verbetering. Het was even zoeken, want de app is nu wat anders ingedeeld. Wat ik wel onlogisch vind is dat je je KOMs/CRs en de nieuwe Local Legends niet in je profiel (Jij) ziet, maar dat je hiervoor naar Kaarten moet gaan en dan de Opgeslagen tab moet kiezen. Die Local Legends is wel een leuke toevoeging. Wel vreemd dat je hierbij een tab ‘Alle sporters’ hebt en ‘Vrouwen’ en geen ‘Mannen’?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_TjuEfrOTEEQM0N2nl2uBnUD0N0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3WAtmT0sAV9eEPXwQsLvTfq8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door PatrickC op 08-05-2021 08:20 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Dat is omdat de kans veel groter is dat de gewone top tien uit louter mannen bestaat, en de beste 10 vrouwen misschien niet eens in de buurt komen.

Zolang de leaderboards op segmenten nog steeds niet gefilterd om sneller-dan-wereldrecords-pogingen er uit te halen ga ik sowieso niet betalen om meer te zien van segmenten. En dan zegt Strava support "ja, maar je kunt zulke activiteiten een flag geven" - wat niet kan via de app en waarom zou het niet gewoon automatisch kunnen‽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Poekie schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 14:16:
Dat is omdat de kans veel groter is dat de gewone top tien uit louter mannen bestaat, en de beste 10 vrouwen misschien niet eens in de buurt komen.
Bij Local Legends gaat het niet om tijden en snelheid, maar wie het vaakst een segment gelopen heeft in de afgelopen 90 dagen. Waarom zou dat verschillend zijn voor mannen en vrouwen?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Poekie schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 14:16:
Zolang de leaderboards op segmenten nog steeds niet gefilterd om sneller-dan-wereldrecords-pogingen er uit te halen ga ik sowieso niet betalen om meer te zien van segmenten. En dan zegt Strava support "ja, maar je kunt zulke activiteiten een flag geven" - wat niet kan via de app en waarom zou het niet gewoon automatisch kunnen‽
De betaalde versie biedt zoveel meer als alleen die segmenten. Verder komt het bij de segmenten die ik zelf volg zelden of nooit voor dat er een ‘wereldrecord’ gelopen is. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

PatrickC schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 14:25:
[...]

Bij Local Legends gaat het niet om tijden en snelheid, maar wie het vaakst een segment gelopen heeft in de afgelopen 90 dagen. Waarom zou dat verschillend zijn voor mannen en vrouwen?
Derp, je vraag verkeerd gelezen.

Gokje; Strava ziet het gewoon als een extra CR/KOM/QOM-achtig gebeuren en heeft het dus exact zo opgebouwd als CR/KOM/QOM, dus gescheiden op geslacht.

Local legend zou inderdaad compleet geslachtsloos moeten zijn - ik kan prima veel vaker dan jij over een stuk rennen/fietsen :D
PatrickC schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 14:27:
De betaalde versie biedt zoveel meer als alleen die segmenten. Verder komt het bij de segmenten die ik zelf volg zelden of nooit voor dat er een ‘wereldrecord’ gelopen is. :+
Maar een hoop van die extra functionaliteit kan ik ook bij runalyze of zelfs de browser plugin Elevate krijgen. Enige dat ik daar echt niet krijg zijn de segmenten. (Garmin heeft segmenten maar die zijn garmin-only).

Die wereldrecords zijn bij mij in de buurt vaak mensen die (door onkunde waarschijnlijk, niet echt met opzet) autoritjes als fietsrit of zelfs loopje registreren of fietsritten als loopje. En dat zijn dan vaak mensen die het niet één keer doen maar vrijwel elke keer dat ze een bepaalde route afleggen, en die waarschijnlijk dus ook niet doorhebben dat ze zo leaderboards opkloten. Zeker op segmenten naast een gewone weg is dat erg vervelend met flaggen.

[ Voor 43% gewijzigd door Poekie op 08-05-2021 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murc1elag0
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-06 12:47
Weet niet precies wanneer de update is geweest, maar app is zo langzaam als stront. Meer mensen last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:34

Fisico

by Fabian

Murc1elag0 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 22:34:
Weet niet precies wanneer de update is geweest, maar app is zo langzaam als stront. Meer mensen last van?
Yep echt niet te doen vanavond.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Beetje vreemd hoe die Local Legend werkt. Het viel me vandaag op dat ik een PR had gelopen op een segment in mijn standaard trainingsrondje, wat ik gemiddeld 2 x per week loop. Ik zie ook al die pogingen terug op het segment, maar volgens de local legend statistieken heb ik het segment maar 1 keer gelopen de afgelopen 90 dagen. Daar klopt natuurlijk helemaal niets van. En de local legend op het segment heeft ‘m maar 2 keer gelopen in de afgelopen 90 dagen. Of… is het een nieuw segment en gaat dan het tellen van de local legend pas in vanaf die datum?

[ Voor 9% gewijzigd door PatrickC op 10-11-2021 18:14 ]

• Mistraller
PatrickC schreef op woensdag 10 november 2021 @ 18:11:
Beetje vreemd hoe die Local Legend werkt. Het viel me vandaag op dat ik een PR had gelopen op een segment in mijn standaard trainingsrondje, wat ik gemiddeld 2 x per week loop. Ik zie ook al die pogingen terug op het segment, maar volgens de local legend statistieken heb ik het segment maar 1 keer gelopen de afgelopen 90 dagen. Daar klopt natuurlijk helemaal niets van. En de local legend op het segment heeft ‘m maar 2 keer gelopen in de afgelopen 90 dagen. Of… is het een nieuw segment en gaat dan het tellen van de local legend pas in vanaf die datum?
Een publiek segment wordt na verloop van tijd ook uitgebreid met oudere data maar daar gaat best wat tijd overheen.

---------------

• PatrickC
Mistraller schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:05:
[...]

Een publiek segment wordt na verloop van tijd ook uitgebreid met oudere data maar daar gaat best wat tijd overheen.
Dat weet ik, maar Strava zelf gaf al aan dat ik 53 pogingen op dit segment heb waarvan er 18 in de laatste 90 dagen, maar in de local legend staat dat ik ‘m maar 1 keer heb gelopen de laatste 90 dagen.

• Prulleman
  • Nu online
@PatrickC heb je al je ritten openbaar staan? anders zie je ze wel bij je eigen pogingen maar tellen ze niet mee voor local legends (denk ik)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:59
Maar dat local legend gebeuren is toch helemaal niet boeiend. Ik ben ook local legend omdat ik elke dag de kinderen naar school breng, en op sommige dagen hetzelfde stuk al gauw 3x fiets. Zegt niks over prestatie. Eerder over een gebrek aan opties, gebrek aan creativiteit of vul maar in.. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Ik heb een request ingediend bij Strava en daarop kreeg ik een pagina met meer uitleg, waaronder:
“ Segmentpogingen die worden voltooid op de dag voordat het segment is aangemaakt, tellen niet mee voor Local Legends.”
Dit is dus anders dan bij de normale segment statistieken, want daar telt het verleden wel mee. De vraag is alleen, waar zie ik op welke datum een segment is aangemaakt?

• PatrickC
wisselwerking schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:36:
Maar dat local legend gebeuren is toch helemaal niet boeiend. Ik ben ook local legend omdat ik elke dag de kinderen naar school breng, en op sommige dagen hetzelfde stuk al gauw 3x fiets. Zegt niks over prestatie. Eerder over een gebrek aan opties, gebrek aan creativiteit of vul maar in.. :P
Dat is natuurlijk persoonlijk. Ik vind het wel leuk om te weten dat ik de meeste pogingen gedaan heb op een bepaald segment. Want CR’s kom ik zelden of nooit voor in aanmerking. :+

• wisselwerking
@PatrickC Dan is het ook maar net hoe je een poging definieert. Als ik de kinderen naar school fiets is dat niet echt een segment poging. In andere gevallen trouwens ook niet, aangezien ik niet weet waar segmenten liggen

• Bor
  • Laatst online: 23:21

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

wisselwerking schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:36:
Ik zie in mijn Strava contacten wel eens mensen die elkaar feliciteren met een local legend benoeming. In mijn ogen zegt dat helemaal niets, in ieder geval niets over prestaties. Zoals je al aangeeft is het erg eenvoudig om local legend te worden op veel segmenten door bijvoorbeeld je dagelijkse routine te volgen. Strava benoemt alles als segment poging terwijl dit helemaal niet het geval hoeft te zijn.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• PatrickC
wisselwerking schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:43:
@PatrickC Dan is het ook maar net hoe je een poging definieert. Als ik de kinderen naar school fiets is dat niet echt een segment poging. In andere gevallen trouwens ook niet, aangezien ik niet weet waar segmenten liggen
Je neemt wel de moeite om dat fietstochtje te registreren ;) , maar ik ben het wel eens met je achterliggende redenering… dit is natuurlijk niet interessant voor alle segmenten en nogmaals… het is persoonlijk of je er überhaupt waarde aan hecht. In mijn eigen vriendengroep hebben we bijvoorbeeld wel een competitie over bepaalde segmenten en dan gaat het niet om die kleine stukjes, maar b.v. een trail van 11km die we regelmatig lopen. Het vaak lopen van die trail kun je ook zien als een prestatie, onafhankelijk van hoe hard je die dan loopt. Het geeft gewoon een extra stukje motivatie. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
Fietstochtje van vandaag was stiekem toch wel 37km. Maar je hebt zeker gelijk. Ik ben uiteindelijk net zo triest, maar dan op (een) ander vlak(ken).
Pagina: 1 2 3 4 Laatste