Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-06 21:50
Ik las dat er nu dus een verplichte quarantaineplicht komt. Hoe gaan ze dat in godsnaam controleren? Het stikt hier in Amsterdam ook van de Duitsers die lekker een weekendje weg doen. Er is alleen een quarantaine melding die je moet invullen en bij je moet dragen. Dat is toch niet controleerbaar? Waarom is er geen electronisch meldingssysteem zoals in Duitsland?

Edit: ik lees net dat de quarantaineplicht alleen nog maar is voor hoge risico landen dus dit gaat niet meer op

[ Voor 13% gewijzigd door Viavia28 op 31-05-2021 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-06 14:12
Viavia28 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:53:
Ik las dat er nu dus een verplichte quarantaineplicht komt. Hoe gaan ze dat in godsnaam controleren? Het stikt hier in Amsterdam ook van de Duitsers die lekker een weekendje weg doen. Er is alleen een quarantaine melding die je moet invullen en bij je moet dragen. Dat is toch niet controleerbaar? Waarom is er geen electronisch meldingssysteem zoals in Duitsland?

Edit: ik lees net dat de quarantaineplicht alleen nog maar is voor hoge risico landen dus dit gaat niet meer op
Klopt, zie https://www.rijksoverheid...derland/quarantaineplicht voor lijst landen. Binnen de EU dus bijna niet van toepassing. Dan geldt alleen test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04:03
Maasluip schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 21:39:
Ik lees op https://www.bundesgesundh...eisende/einreise-sms.html

[...]

Dus je moet je aanmelden en een negatieve test kunnen overleggen. De negatieve test kan worden vervangen door een inentings- of genezingsbewijs. De negatieve test mag je tot 48 uur na inreis overleggen als je niet per vliegtuig Duitsland binnenkomt.
Dus ik denk dat je in de praktijk 48 uur in Duitsland kunt zijn voordat ze moeilijk gaan doen. Maar goed Herr Kommissar, bewijs maar eens dat ik al 48 uur in Duitsland ben.
Zijn eerste vraag zal waarschijnlijk zijn om je aanmelding te overhandigen waarin staat wat je aankomst was en wanneer je het land weer verlaat. Ook hier zijn weliswaar uitzonderingen (https://www.bundesgesundh...BAnz_AT_12.05.2021_V1.pdf), maar ik vrees dat je moet kunnen lullen als Brückemann om een paar Beierse agenten te kunnen overtuigen dat je na de Schnitzel weer op tijd aan de Nederlandse grens bent om niet 24 uur in Duitsland te zijn.

Een expliciet bedrag voor boetes wordt niet genoemd, enkel de bandbreedte van "foei" < 25.000€. Of je Herr Kommissar die wedervraag wilt stellen zou ik mezelf eerst goed afvragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 15:47

BramT

Rule #1

Vanuit Duitsland kunnen we inmiddels zonder problemen NL in, maar andersom is dat nog niet het geval (helaas). https://www.einreiseanmeldung.de geeft in ieder geval nog een dieprode waarschuwing. Het is nu natuurlijk even wachten op het moment dat DE ook NL 'veilig genoeg' verklaart.

Nog steeds is niet alles duidelijk (hier) overigens. Als ik iemand wil brengen/halen in DE (Dusseldorf), kan/mag dat? Ik kom de auto niet uit en ben binnen een paar uur weer weg uit DE (maar is dat wel officieel "grensverkeer"?). Nog even los van de regels m.b.t. de persoon zelf die gebracht/gehaald wordt natuurlijk. Vooralsnog riskeer ik het er nog maar even niet op...

Ik zat ook op https://reopen.europa.eu/nl te kijken. Op het kaartje daar is NL nog steeds rood, maar volgens hun eigen legenda/classificatie en de cijfers op https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensen zou NL toch ook al oranje moeten zijn? Positief getest zit nog >4%, maar we zitten al lang onder de 50 per 100k inwoners...

Het zal allemaal niet lang meer duren... maar gezien wat (ernstige) gezondheidsperikelen in de familie (van vriendin) begint het wel echt goed k#t te worden allemaal.

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:52

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

@BramT Je moet 10 dagen in quarantaine als je Duitsland ingaat (of je dan ook verplicht bent 10 dagen te blijven of dat je eerder weg mag is me dan niet duidelijk). Je kunt je quarantaine beëindigen door een negatief testresultaat of bewijs van vaccinatie die je kunt uploaden bij je aanmelding.

In de praktijk denk ik dat er geen haan naar kraait, maar ik weet niet wat de politie doet als ze je staande houden.

Ik ben gisteren Duitsland ingeweest, getankt, de kassajuffrouw was heel vriendelijk en vroeg me niet WTF ik als Nederlander in Duitsland kom doen en ik heb geen politie gezien.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Maasluip schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:55:
@BramT Je moet 10 dagen in quarantaine als je Duitsland ingaat (of je dan ook verplicht bent 10 dagen te blijven of dat je eerder weg mag is me dan niet duidelijk). Je kunt je quarantaine beëindigen door een negatief testresultaat of bewijs van vaccinatie die je kunt uploaden bij je aanmelding.

In de praktijk denk ik dat er geen haan naar kraait, maar ik weet niet wat de politie doet als ze je staande houden.

Ik ben gisteren Duitsland ingeweest, getankt, de kassajuffrouw was heel vriendelijk en vroeg me niet WTF ik als Nederlander in Duitsland kom doen en ik heb geen politie gezien.
Ik begreep dat je bij de grens of net na de grens gewoon gratis sneltesten kon doen in Duitsland. Met zo'n sneltest krijg je (neem ik aan ) toch ook een bewijs wat je dan kan uploaden bij je digitale reiseanmeldung?

Dan zou je geen quarantaine hoeven te doen lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:29

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Ik hoor van alle kanten dat er nauwelijks controle is, op korte termijn doe ik een weekend Duitsland, i'll take my changes :)

[ Voor 4% gewijzigd door revolution-nl op 10-06-2021 15:10 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:48
Maasluip schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:55:

Dat mag toch ook gewoon weer op dit moment? Uitzonderingen op de Duitse reisregels zijn er onder meer voor klein grensverkeer....Alles wat betreft bezoek familie, tanken, boodschappen is gewoon toegestaan.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Testen is voor duitsland maar voor een aantal situaties verplicht:

https://www.nederlandwere...sadvies#anker-coronavirus

<24 uur verblijf hoef je helemaal niks
Registratie Test Quarantaine
Doorreizigers of reizigers die in Duitsland overstappen en het land rechtstreeks weer verlaten - - -
Verblijf van max. 24 uur in Duitsland - - -
Uitgebreide versie: https://www.bundesgesundh....2021_V1_EN_angepasst.pdf

[ Voor 51% gewijzigd door YakuzA op 10-06-2021 15:15 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:13:

[...]

Uitgebreide versie: https://www.bundesgesundh....2021_V1_EN_angepasst.pdf
Correct, dus bij >48hr is het toch een kwestie van jezelf bij binnenkomst te laten testen bij een tankstation of één van de vele plekken in Duitsland en de uitslag uploaden? Of mis ik nu een stap?
Voor reizigers naar Duitsland geldt een quarantaineplicht. Als u voor vertrek het negatieve testresultaat heeft geüpload via de registratiewebsite dan hoeft u niet in quarantaine. Laat u zich in Duitsland testen, dan is thuisquarantaine in Duitsland verplicht. Deze kunt u direct beëindigen als u het negatieve testresultaat geüpload heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

YakuzA schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:13:

Bijzonder, hoe moet men gaan aantonen dat je langer dan 24uur in Duitsland bent 8)7

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

revolution-nl schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:20:
[...]
Bijzonder, hoe moet men gaan aantonen dat je langer dan 24uur in Duitsland bent 8)7
Met de Jedi hand-wave natuurlijk.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 09:05
Wolly schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:07:
[...]

Ik begreep dat je bij de grens of net na de grens gewoon gratis sneltesten kon doen in Duitsland. Met zo'n sneltest krijg je (neem ik aan ) toch ook een bewijs wat je dan kan uploaden bij je digitale reiseanmeldung?

Dan zou je geen quarantaine hoeven te doen lijkt mij.
Wij steken de grens over voor een pretpark, en moeten blijkbaar een Max 48u oude negatieve sneltest tonen.
Is er ergens een overzicht waar je die kan krijgen gratis in Duitsland?
Zie wel een paar opties, maar die liggen niet op de route.

American Express vraagbaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramT

BramT

Rule #1

Paar posts boven je zegt iemand nog dat je bij verblijf <24 uur niets hoeft te doen (testen/registreren/quarantaine).

Tabelletje hier: https://www.nederlandwere...sadvies#anker-coronavirus

In het brondocument staat echter: spent less than 24 hours in a risk area or will spend less than 24 hours in the Federal Republic of Germany under the border traffic regime.

Weet niet zeker wat ze nou precies bedoelen met dat laatste stukje.
Verder geldt de uitzondering volgens dat document ook alleen m.b.t. registratie & isolatie. Niet m.b.t. het testen.

Verwarrende info dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 13:11

Dennahz

Life feels like hell should.

revolution-nl schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:10:
Ik hoor van alle kanten dat er nauwelijks controle is, op korte termijn doe ik een weekend Duitsland, i'll take my changes :)
Hou je ons op de hoogte? ;) Volgens mij is die onduidelijkheid bewust. Het is verdomme half juni en we weten nu nog niet hoe en wat.

Ben die spelletjes inmiddels wel een beetje zat :{

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:21

3DDude

I void warranty's

Ik volg wel is iemand op instagram die is afgelopen week 3 dagen naar duitsland geweest en 1 dag Belgie... Hoe? gewoon rijden met de auto ;).

Kan prima dus, als je dat wilt....

[ Voor 5% gewijzigd door 3DDude op 13-06-2021 00:50 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

3DDude schreef op zondag 13 juni 2021 @ 00:49:
Ik volg wel is iemand op instagram die is afgelopen week 3 dagen naar duitsland geweest en 1 dag Belgie... Hoe? gewoon rijden met de auto ;).

Kan prima dus, als je dat wilt....
Buiten de vakantieperiode is er vaak weinig aan de hand. Was met België ook zo. De enige controle die we gehad hebben was aan het begin van een vakantie.

Ben er gisteren nog geweest met Nederlands kenteken, allerlei politie gezien, maar niemand die me ook maar raar aankeek :+ Hier in Zeeuws-Vlaanderen zitten de wegen ook weer vol met Belgen.

Maar goed, Duitsland is natuurlijk wel wat strikter qua regels. Daar wil je geen geouwehoer hebben als je gewoon even een weekje weg wilt (of op doorreis bent, zoals wij deze zomer als we naar Denemarken gaan).

Ik vermoed dat ze vlak voor het begin van de vakantieperiode veel landen op groen gaan zetten en dat er vrijwel geen controles zullen plaatsvinden. In principe kan je met de huidige cijfers al spreken van het (al dan niet voorlopige) einde van de pandemie. In Engeland nog wat gedoe met een nieuwe variant, maar dat zal ook wel loslopen.

Hoop dat dit systeem snel weer uitgefaseerd zal worden, want op een gegeven moment is het gewoon niet meer nodig.

[ Voor 21% gewijzigd door Dennahz op 13-06-2021 01:00 ]

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:11
Ik ben vorige week nog in DE wezen tanken, geen problemen (ook geen politie gezien) en geen controle aan de grens. Minder dan 48 uur mag gewoon, geen idee hoe ze willen controleren dat je langer dan 48 uur in het land bent. In 48 uur kan ik zelfs naar Berlijn kachelen, daar wat leuke dingen doen (voor zover er wat te doen is) en weer terug rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Dennahz schreef op zondag 13 juni 2021 @ 00:58:
[...]

Buiten de vakantieperiode is er vaak weinig aan de hand. Was met België ook zo. De enige controle die we gehad hebben was aan het begin van een vakantie.

Ben er gisteren nog geweest met Nederlands kenteken, allerlei politie gezien, maar niemand die me ook maar raar aankeek :+ Hier in Zeeuws-Vlaanderen zitten de wegen ook weer vol met Belgen.

Maar goed, Duitsland is natuurlijk wel wat strikter qua regels. Daar wil je geen geouwehoer hebben als je gewoon even een weekje weg wilt (of op doorreis bent, zoals wij deze zomer als we naar Denemarken gaan).

Ik vermoed dat ze vlak voor het begin van de vakantieperiode veel landen op groen gaan zetten en dat er vrijwel geen controles zullen plaatsvinden. In principe kan je met de huidige cijfers al spreken van het (al dan niet voorlopige) einde van de pandemie. In Engeland nog wat gedoe met een nieuwe variant, maar dat zal ook wel loslopen.

Hoop dat dit systeem snel weer uitgefaseerd zal worden, want op een gegeven moment is het gewoon niet meer nodig.
toon volledige bericht
Ze hebben de normen voor groen ✅ al verlicht, grote kans dat je straks gewoon kan reizen.

https://www.trouw.nl/buit...neller-op-groen~ba6a9860/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
Mijn Duits collega op mijn werk heeft mij verteld dat Duitsland weer code geel is en open is gegaan. Je kan weer zonder test en quarantaine naar Duitsland volgens hem

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Van der Berg schreef op zondag 13 juni 2021 @ 09:09:
Mijn Duits collega op mijn werk heeft mij verteld dat Duitsland weer code geel is en open is gegaan. Je kan weer zonder test en quarantaine naar Duitsland volgens hem
Staat ook al even op de reisadvies website:
YakuzA in "Nu reizen naar Duitsland?"

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-06 11:34
BramT schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:26:
Paar posts boven je zegt iemand nog dat je bij verblijf <24 uur niets hoeft te doen (testen/registreren/quarantaine).

Tabelletje hier: https://www.nederlandwere...sadvies#anker-coronavirus

In het brondocument staat echter: spent less than 24 hours in a risk area or will spend less than 24 hours in the Federal Republic of Germany under the border traffic regime.

Weet niet zeker wat ze nou precies bedoelen met dat laatste stukje.
Verder geldt de uitzondering volgens dat document ook alleen m.b.t. registratie & isolatie. Niet m.b.t. het testen.

Verwarrende info dus.
Vermoedelijk moeten ze de uitslag van de test bij het pretpark laten zien…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-06 10:58
martwoutnl schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 16:27:
[...]

De GGD;s weigeren dat gele boekje te vullen. Is zelfs nu nationaal beleid: https://ggdghor.nl/actueel-bericht/gele-boekje/ En inderdaad eist Duitsland het gele boekje: https://www.auswaertiges-...daufenthalt/coronavirus#9 Dus dankzij de regering kunnen de Nederlanders met volledige vaccinatie niet de grens over. Ze zullen echt afspraken moeten maken met de landen totdat de app zover is.
Really? Dat is waardeloos beleid.
Als dat boekje ergens voor bedoeld is, is het aantonen dat je gevacineerd bent -_-'

Edit: Lijkt erop dat de link nu wat anders zegt.
Het is alleen geen officieel vacinatie-bewijs volgens de overheid

[ Voor 8% gewijzigd door hackerhater op 13-06-2021 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT

BramT

Rule #1

Van der Berg schreef op zondag 13 juni 2021 @ 09:09:
Zo werkt dat niet helemaal. Dat DE 'geel' is wil zeggen dat NL (en andere landen) verkeer uit DE geen probleem meer vindt. Dat betreft dus Duitsers die hier heen komen, of NL'ers die terug komen na een verblijf in DE.

Andersom is NL nog rood/oranje (wat DE betreft). D.w.z. al het verkeer vanuit NL naar DE is nog steeds moeilijk. En dat betreft dus NL'ers die (even) naar DE willen, en evenzogoed Duitsers die terug naar DE gaan na een verblijf in NL.

Het hele probleem is dat de regels voor NL -> DE verkeer niet helemaal duidelijk zijn. Of ja, in de basis wel, maar er gaat wat tegenstrijdige informatie rond en de regels (en uitzonderingen) zijn niet helemaal sluitend of anderzijds ambigu. Vandaar dat we hier met z'n allen deze discussie hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT

BramT

Rule #1

En daar wil ik dus aan toevoegen dat wat er op die NL reisadvies website staat niet overeenkomt met dat Duitse document wat je hebt gelinkt. En als je in discussie gaat (moet gaan) met zo'n Duitse snor dan gaat hij weinig boodschap hebben aan de informatie op een of andere NL website.

[ Voor 9% gewijzigd door BramT op 14-06-2021 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-06 16:06
hackerhater schreef op zondag 13 juni 2021 @ 13:01:
[...]

Really? Dat is waardeloos beleid.
Als dat boekje ergens voor bedoeld is, is het aantonen dat je gevacineerd bent -_-'

Edit: Lijkt erop dat de link nu wat anders zegt.
Het is alleen geen officieel vacinatie-bewijs volgens de overheid
Is ondertussen weer achterhaald: vorige week nummer 1 gehaald. Boekie mee, stempeltje.

Het mag dan niet gelden voor NL, maar volgens mij wel voor DE. Daarnaast vertrouw ik de Nederlandse overheid qua IT voor zover ik ze kan werpen.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
BramT schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:26:
[...]

En daar wil ik dus aan toevoegen dat wat er op die NL reisadvies website staat niet overeenkomt met dat Duitse document wat je hebt gelinkt. En als je in discussie gaat (moet gaan) met zo'n Duitse snor dan gaat hij weinig boodschap hebben aan de informatie op een of andere NL website.
Dat breng je erg stellig, zelf de PDF gelezen? Als je wilt registeren krijg je onderstaande uitzonderingen etc...
Het lijkt mij dat je bij het minst of geringste discussie deze site van DE zelf kan laten zien.

https://www.einreiseanmeldung.de/#/
If, for the purpose of border traffic, you spent less than 24 hours in a risk area or are only entering the Federal Republic of Germany for up to 24 hours.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gi9pyPFdRyh2SV4fUy7WICyPPoQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/F7oaHbEhc5CNeyLQwJ8m7aFg.png?f=fotoalbum_large

Daarnaast; erg duidelijk, binnen de 24 uur.
https://www.bundesgesundh....2021_V1_EN_angepasst.pdf
spent less than 24 hours in a risk area or will spend less than 24 hours in the Federal Republic of Germany under the border traffic regime,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rxNxqyZdz2ffSbmagMFX7ikwckQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XArj8iL1F8TORtyEPtHirYTJ.png?f=fotoalbum_large

https://www.bmi.bund.de/S...in-the-border-regime.html

Dit is zeg maar een voorbeeld van de wijziging vorig jaar, het gaat dus om de border regime zoals besproken in de eerste PDF met bijbehorende uitzonderingen en daarnaast ook het EU border regime.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramT

BramT

Rule #1

Heb de PDF uiteraard niet woord voor woord gelezen, maar wel wat me relevant lijkt.

Wat betreft die 24 uur staat er dus overal bij "under the border traffic regime" of "for the purpose of border traffic". En dat brengt ons weer bij de definitie van "grensverkeer". Als ik even iemand wil ophalen/brengen in Dusseldorf dan is dat volgens mij geen grensverkeer. Een andere tweaker hier wil een dagje naar een pretpark -- dat is volgens mij ook geen grensverkeer.

Misschien is het dat wel hoor, ik weet het niet. Ik kan niet vinden wat ze nu verstaan onder "grensverkeer".

Uit je laatste link: However, restrictions at land borders will be relaxed. All cross-border traffic routes will be reopened. Checks will no longer be systematic, but rather flexible and risk-based, in close coordination with the police authorities of the neighbouring states. While travellers will still need a valid reason for entering Germany, more allowances will be made for travel for family-related and personal reasons.

Even los van het feit dat deze informatie erg verouderd is, weet ik nu nog steeds niet wat een "valid reason" is. Of hoe "grensverkeer" nu gedefinieerd is.

Een andere uit de PDF:
"(1) Sections 3 and 4 do not apply to persons who" en dan heb je die lijst met uitzonderingen, waaronder de eerder genoemde 24-uur uitzondering.

Section 3: Obligation to register
Section 4: Obligation to self-isolate

Echter hebben we ook nog Section 5: Obligation to provide proof [of testing, proof of recovery
or proof of vaccination]

Het hebben van een negatieve test valt volgens de PDF dus sowieso niet onder de uitzonderingen. Echter als je hier kijkt dan lijkt het alsof je ook geen test hoeft te hebben bij de uitzonderingen.

Ik ben het met je eens (zoals ik eerder al aangaf) dat je natuurlijk naar de DE informatie moet kijken. Maar sommige hier refereerde juist naar de NL informatie, en dat levert dus verwarring en tegenstrijdige informatie op.

Overigens probeer ik hier niemand aan te vallen of de les te lezen. Ik plemp hier enkel m'n bevindingen neer in de hoop dat iemand er wat mee kan of ook mij van meer informatie kan voorzien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Ook wel belangrijk, bij hotels kan het verplicht zijn om regelmatig een negatief testresultaat te laten zien. Bij inchecken en daarna iedere 24-48hr.

Ik denk dat dit per deelstaat verschilt, maar hier een voorbeeld van deze regeling:
https://www.schleswig-hol...urismus/beherbergung.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

@BramT ik ga er inderdaad min of meer vanuit dat het complete ministerie van BuZa alles netjes uitzoekt en correct op de officiële website zet.
Dan hoeven mensen tenminste niet zelf door meerdere pdf’jes met vaktermen, bepalingen en uitzonderingen heen te zoeken.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-06 19:29
Het is idd wel een doolhof.

Wij willen de komende week vanaf de 18e een weekje naar de moezel.

Iedereen roept, niet laten testen, je wordt toch jiet gecontroleerd. Als ze dat doen dan is satvin een straal van 30km rond de grens. Dan zeg he gewoon dat he onderweg naar Oostenrijk bent....

Ze moeten gewoon wederzijds dezelfde kleur aanhouden. Dit is gewoon waanzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:40
Heeft er iemand ervaring met testen in Duitsland als Nederlander? Volgende week ga ik naar Brandenburg, maar het enige dat ik kan vinden is dat inwoners recht hebben op minstens één gratis test per week. Maar of je je als buitenlander ook (gratis?) kunt laten testen kan ik nergens vinden. Sowieso moet je je voor het hotel al elke 72 uur laten testen, dus vaker dan 1x per week.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cid Highwind
Om maar even wat nuance aan te brengen en duidelijkheid te verschaffen. Er is een verschil tussen het land in mogen reizen en *alles* te mogen doen. Op het moment mag je vanuit een risicogebied, waar Nederland toe behoort, Duitsland inreizen voor hooguit 24 uur zonder het bewijs van een negatieve test te hoeven uploaden op het meldingsportaal van de overheid. Je melden én een test (of bewijs van vaccinatie) te uploaden moet pas wanneer je van plan bent langer dan 24 uur te blijven, pro actief, tenzij technisch niet mogelijk.

Als het spontaan is, dan heb je de tweede dag nog om er voor te zorgen dat je dus binnen 48 uur je bewijs hebt geupload via dat portaal.

Verdere beperkingen kunnen gesteld zijn voor toeristische attracties of restaurants en zijn veelal afhankelijk van de lokale besmettingswaarden. Op het moment zijn die vrijwel overal laag, maar uitzonderingen bestaan ook nog altijd. Zo kan het dus zijn dat je voor bepaalde activiteiten nog wel een negatieve test moet tonen (of bewijs van volledige inenting, laatste inenting 14 dagen in het verleden). Ook dat laatste is dus weer afhankelijk van de lokale "Incidenzwert".

Bij het inlezen voor een trip met vrienden bekenden ben ik er zowaar op gestoten dat ook de regels met betrekking tot groepsvorming van dit laatste afhankelijk zijn. In theorie kan het dus zijn dat je van de ene op de andere gemeente dus niet meer met vier man in een auto mag zitten indien je niet uit hooguit 2 huishoudens komt. Wederom, het aantal besmettingen is inmiddels dus al dusdanig gedaald dat het niet meer van toepassing is voor het grootste gedeelte van Duitsland. Afgezien van het feit dat er nu niet bepaald veel controles lijken te zijn. Met nadruk op lijken dus citeer me er liever niet op :D

De vraag is inderdaad hoe vaak er controle plaats gaat vinden, persoonlijk vind ik het nogal respectloos je niet aan de regels van een land te houden waar je te gast bent, maar je zal de eerste Nederlander niet zijn.
vanisher schreef op maandag 14 juni 2021 @ 18:36:
Het is idd wel een doolhof.

Wij willen de komende week vanaf de 18e een weekje naar de moezel.

Iedereen roept, niet laten testen, je wordt toch jiet gecontroleerd. Als ze dat doen dan is satvin een straal van 30km rond de grens. Dan zeg he gewoon dat he onderweg naar Oostenrijk bent....

Ze moeten gewoon wederzijds dezelfde kleur aanhouden. Dit is gewoon waanzin.
Als Nederland gewoon tevens dezelfde maatregelen aan had gehouden, dan had je deze onzin ook niet gehad ;) Can't have your cake and eat it too.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 14:51

Indoubt

Always be indoubt until sure

PhilipsFan schreef op zondag 13 juni 2021 @ 01:22:
Ik ben vorige week nog in DE wezen tanken, geen problemen (ook geen politie gezien) en geen controle aan de grens. Minder dan 48 uur mag gewoon, geen idee hoe ze willen controleren dat je langer dan 48 uur in het land bent. In 48 uur kan ik zelfs naar Berlijn kachelen, daar wat leuke dingen doen (voor zover er wat te doen is) en weer terug rijden.
Ik ben in Februari nog naar Berlijn gekacheld voor urgent matters. 11 uur weg in de ochtend, 's nachts om 2 uur weer thuis.

Was natuurlijk geen vakantie, en ook niet leuk maar ik ben niet aangehouden of zo. Natuurlijk alleen gestopt om te tanken en even te rusten. Ik had wel een aantal zakelijke verklaringen bij me dat het een noodzakelijke en dringende reis was maar die heb ik dus niet nodig gehad.

Je weet het nooit, die Duitsers zijn geen grappenmakers met regels en boetes.

Ik moet aan het eind van de zomer voor langere tijd naar Duitsland (zakelijk) ik verwacht dat het dan ook allemaal weer genormaliseerd is.

Edit: ik heb net naar een hotel gebeld in Sachsen Anhalt waar ik zo'n 100 nachten per jaar afneem (met mijn team, niet zelf). Die zijn dus wel genegen om mij uitgebreid te woord te staan.

Indien niet gevaccineerd en/of geen bewijs van doorlopen ziekte dan moet er elke 48 uur een nieuwe test worden gedaan.

Edit2: de formele duitse regels voor entry in het Engels: https://www.bundesgesundh....2021_V1_EN_angepasst.pdf

[ Voor 18% gewijzigd door Indoubt op 15-06-2021 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 05-06 11:20
In het andere Covid-19 reis topic 'Digital Green (Vaccine) Certificate' heb ik zojuist een bericht geplaatst omtrent het laatste nieuws van gisterochtend wat de 27 ambassadeurs en EU raad hebben besloten omtrent algemene EU richtlijnen en mag bijv. qua aantal vaccinaties (1 of 2) een land zelf nog steeds bepalen of 1 genoeg is om niet in quarantaine te hoeven en zonder PCR te reizen (Oostenrijk en Nederland bijvoorbeeld) ik weet echter dat Duitsland de regels wel een stuk strikter hanteert en 2 vaccinatie prikken eist en minimaal 14 dagen na 2e prik (Pfizer, Moderna, Astra Zenica).

De kleurcodes worden wel iets versoepelt (waardoor Duitsland snel naar groen zal gaan en Nederland van rood naar oranje zal gaan in EU) en hopelijk komt ook hiermee de verschillen in kleuren te vervallen tussen wat de individuele landen bepalen o.a. hier wat Nederlandse Buitenlandse Zaken aangeeft en de EU aangeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 09:05
dennistd schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:36:
Heeft er iemand ervaring met testen in Duitsland als Nederlander? Volgende week ga ik naar Brandenburg, maar het enige dat ik kan vinden is dat inwoners recht hebben op minstens één gratis test per week. Maar of je je als buitenlander ook (gratis?) kunt laten testen kan ik nergens vinden. Sowieso moet je je voor het hotel al elke 72 uur laten testen, dus vaker dan 1x per week.
Ja, ik (inmiddels)!

stelde dezelfde vraag hierboven een paar dagen geleden, ivm tripje naar pretpark met verplichte toegangstest.

Wat ik uiteindelijk heb gevonden is een partij die gratis test en een redelijk netwerk had, in ieder geval op de route lag:

https://c2testcenter.com

Process was makkelijk, heb me met telefoonnummer en e-mail adres aangemeld en een locatie en tijd gekozen.
Daar aangekomen werd de QR code gescant en een test werd gescant.
Snel hokje in, alwaar ze oppervlakkig een stokje in mijn neus staken en rustig terug trokken.
Hadden binnen 15m uitslag in de vorm van een PDF in onze mail zitten.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-06 23:01
Wij gaan komende donderdag net als vorig jaar weer met de motor naar de Eifel, wat ik had begrepen moet je nog steeds een negatieve test bij je hebben als je langer dan 48 uur in Duitsland bent. Derhalve ook via de Chayns app een gratis test afspraak gemaakt in Bocholt ( vlak over de grens bij ons )

Heb liever niet zo'n staaf in mijn neus ( heb dat ook nog nooit gedaan ) Maar ik laat daar het weekend niet van afhangen natuurlijk ;)

Nu dan ook vast even aanmelden via die Einreiseanmeldung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-06 19:29
Zijn die sneltesten ook geldig dan? Ik dacht alleeen een pcr test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-06 07:42
Volgens mij betekent een negatieve test in dat geval idd altijd een (dure) pcr variant. Ik moet zeggen dat ik ook veel “blij met een dode mus”-nieuwsberichten zie nu. Het een na het andere land gaat op “geel” (zoals sinds vandaag ook Zwitserland) maar als je dan verder kijkt dan zie je dat die landen zelf nagenoeg altijd nog een berg eisen stellen aan landen als NL, zoals PCR en 10 dagen quarantaine… Dat schiet dus niet zo op. Hopelijk snel meer echt vrij reizen met coronapaspoort icm 2x prik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Valorian schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 12:45:
Ik moet zeggen dat ik ook veel “blij met een dode mus”-nieuwsberichten zie nu. Het een na het andere land gaat op “geel” (zoals sinds vandaag ook Zwitserland) maar als je dan verder kijkt dan zie je dat die landen zelf nagenoeg altijd nog een berg eisen stellen aan landen als NL, zoals PCR en 10 dagen quarantaine… Dat schiet dus niet zo op. Hopelijk snel meer echt vrij reizen met coronapaspoort icm 2x prik.
Landen die roepen dat op dit gebied alles kan en mag hebben vast grotere kans code donkerrood te hebben ;) W.m.b.: wees blij met niet te snel loslaten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:00

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

vanisher schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:52:
Zijn die sneltesten ook geldig dan? Ik dacht alleeen een pcr test.
PCR tests zijn 72 uur geldig, antigeen tests 24 uur, maar beide worden wel erkend
https://www.rki.de/DE/Con...es_Coronavirus/Tests.html
Anerkannt werden Tests nach Verfahren der sogenannten Nukleinsäureamplifikationstechnik (PCR, LAMP1, TMA2) zum direkten Nachweis des Coronavirus SARS-CoV-2die auf einem geeigneten Probenmaterial der oberen oder unteren Atemwege sowie Speichel oder Rachenspülwasser basieren. Grundsätzlich werden Tests nach Verfahren der Nukleinsäureamplifikationstechnik (PCR, LAMP1, TMA2) aus allen Staaten der Europäischen Union sowie aus in der Liste unten genannten Staaten akzeptiert.

(..)

Anerkannt werden außerdem Antigen-Teste zum direkten Nachweis des Coronavirus SARS-CoV-2 aus allen Ländern. Voraussetzung ist, dass die verwendeten Antigenteste die von der WHO empfohlenen Mindestkriterien für die Güte von SARS-CoV-2-Ag-Schnellteste erfüllen. Hierzu zählen Teste, die eine ≥80% Sensitivität und ≥97% Spezifität, verglichen mit PCR-Tests, erreichen (WHO: Antigen-detection in the diagnosis of SARS-CoV-2 infection using rapid immunoassays. Interim guidance, 11 September 2020).
volgens mij moet je in RLP voor een verblijf in een hotel als buitenlander nu iedere 48 uur een test laten afnemen, maar dit kan ook een sneltest zijn en deze kun je relatief makkelijk doen (officieel zijn de gratris sneltest stations enkel voor burgers van RLP, maar darover doen deze volgens mij nooit moeilijk)..

de initiele negatieve test is vooral om een quarantaine te ontlopen,
als je gevaccineerd bent of een immuniteitsnachweis hebt is dat sowieso al niet nodig

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

De experts verwachten in Duitsland mogelijk ook nog een merkbaar effect van de Indische mutant v/h virus, idem dit wat ook hier zich ompraat binnen een termijn van ca 5 weken.

Dan kan de rem er weer op gaan net als in de UK,

https://www.zdf.de/nachri...tion-deutschland-100.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik ben gisteren en vandaag naar midden-Duitsland geweest voor een stukje wandelen. Politie heb ik nauwelijks gezien en ze waren iig niet in mij geïnteresseerd. Douane wel en die waren dan weer niet geïnteresseerd in mijn vaccinatiestatus.
Wel een tip: als amfetaminen wil smokkelen, de truuk met het water kennen ze.
YMMV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:36

mphilipp

Romanes eunt domus

Vrinden, weer even een corona vraag:
ik heb vanaf volgende week vrij en wil dan de weg gaan versperren in Luxemburg. Voornamelijk omdat je voor Luxemburg geen tests enzo hoeft te doen. Ik krijg pas na de vakantie de tweede prik, vandaar. Duitsland en België vereisen vooralsnog een PCR zag ik op ANWB, maar je mag er wel doorheen als je niet langer dan 24 of 48 uur blijft.
Vraag is even of er nu echt overal grenscontroles staan tussen Nederland/België/Duitsland? Of is dat alleen bij de grote grensposten? Ik ben niets illegaals van plan hoor, ik vroeg het mij alleen af.

Verplaatst uit Hét grote motortopic - Deel 24

[ Voor 150% gewijzigd door Señor Sjon op 18-06-2021 13:32 ]

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:38

Bommes

Capo del formaggio

@mphilipp ik lees op het motorfroum de ene na de andere post van mensen die lekker aan het vakantie vieren zijn op de motor in Luxemburg en Frankrijk.
Pas 1 post gezien van iemand die bij een tolpoortje in FR werd aangehouden door een paar agenten.
Kreeg slechts wat vragen over waar hij vandaan kwam en waar hij heen ging, er werd niet naar tests of vaccinaties gevraagd.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M14
  • Laatst online: 13-06 14:21

M14

mphilipp schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:34:
ik heb vanaf volgende week vrij en wil dan de weg gaan versperren in Luxemburg. Voornamelijk omdat je voor Luxemburg geen tests enzo hoeft te doen. Ik krijg pas na de vakantie de tweede prik, vandaar. Duitsland en België vereisen vooralsnog een PCR zag ik op ANWB, maar je mag er wel doorheen als je niet langer dan 24 of 48 uur blijft.
Vraag is even of er nu echt overal grenscontroles staan tussen Nederland/België/Duitsland? Of is dat alleen bij de grote grensposten? Ik ben niets illegaals van plan hoor, ik vroeg het mij alleen af.
Ik ben een paar weken terug (laatste week van mei) via Belgie en Luxemburg naar Frankrijk gereden (auto, aanhanger met 2 motoren). Nergens enige vorm van controle meegemaakt.

In Frankrijk 1x staande gehouden. Na het laten zien van het rijbewijs en kentekenbewijs en de motor-agent klaar was met kwijlen konden we weer door rijden. Ook geen gedoe met verplichte alcoholtesten, hesjes of wat dan ook (die we uiteraard ook niet bij hadden 8)7 ).

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Laatst online: 07:29
Het gaat alle kanten op in Duitsland, ik woon aan de grens en er wordt niks gechecked hier, hoeft ook niet bij NRW momenteel (verschilt per deelstaat).
Mijn vriendin is nu in Kiel en die zegt ook dat per restaurant alles verschilt, soms wel inschrijven soms niet.
Ook lang niet altijd mondkapjes plicht in winkels en restaurants gek genoeg.

Dus de onduidelijkheid is er nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 22:39
Ik ga volgende week met mijn vader naar Duitsland maar wissel elke 2 nachten van hotel(route Keulen, rhudesheim aan de rijd, Bamberg). De regels zijn er inderdaad erg vaag. Ik rij zondag gewoon naar het 1e hotel en als ze erom vragen haal ik wel een test, zoniet, dan niet.
Officieel moet je je, als je langer dan 48 uur in Duitsland bent, aanmelden via een speciale website en daar je testbewijs uploaden.
Echter 1 probleem: je moet op die website aangeven hoe je de grens overkomt. Dit kan per vliegtuig, trein, auto etc, maar er is geen optie voor motorfiets.

[ Voor 16% gewijzigd door darkkingll op 17-06-2021 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

kneusteun schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:52:
[...]
Het gaat alle kanten op in Duitsland, ik woon aan de grens en er wordt niks gechecked hier, hoeft ook niet bij NRW momenteel (verschilt per deelstaat).
Ok, volgens de ANWB moet je voor Duitsland nog wel een test doen en je via een of andere website aanmelden enzo. De Duitsers kennende zou je nog wel eens tegen een controle aan kunnen lopen en als je je dan niet hebt aangemeld, krijg je dat weer op je bord. Kweenie of ik daar zin in heb. Maar ik hou het in de gaten en als het verandert, kan ik altijd mijn plannen aanpassen, want Duitsland stond eigenlijk hoger op het lijstje. Aan de andere kant: Luxemburg ben ik tot nu toe alleen nog maar doorheen gereden, en het is best mooi. Dus een keer een paar dagen daar blijven is ook geen straf. Ik heb al een paar mooie tochten meegepikt.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
mphilipp schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:12:
[...]

Ok, volgens de ANWB moet je voor Duitsland nog wel een test doen en je via een of andere website aanmelden enzo. De Duitsers kennende zou je nog wel eens tegen een controle aan kunnen lopen en als je je dan niet hebt aangemeld, krijg je dat weer op je bord. Kweenie of ik daar zin in heb. Maar ik hou het in de gaten en als het verandert, kan ik altijd mijn plannen aanpassen, want Duitsland stond eigenlijk hoger op het lijstje. Aan de andere kant: Luxemburg ben ik tot nu toe alleen nog maar doorheen gereden, en het is best mooi. Dus een keer een paar dagen daar blijven is ook geen straf. Ik heb al een paar mooie tochten meegepikt.
Test hoeft alleen als je nog niet volledig gevaccineerd bent of als je de afgelopen x maanden geen covid hebt gehad. Aanmelden via die website is zo gedaan volgens mij. Ik betwijfel echter het nut van die site. Ik zat net namelijk even te kijken en hoefde er zelfs geen id nummer in te voeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
mphilipp schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:12:
[...]

Je moet je inderdaad aanmelden van te voren. Voor een verblijf van <48 uur is geen test noodzakelijk >48 uur is test vooraf noodzakelijk of in Duitsland direct in quarantaine in afwachting van een test aldaar.

Voor zover ik het heb begrepen ga je er met een simpele boete niet vanaf komen overigens, geen test en niet in quarantaine gaat volgens mij richting de €5000-€10.000 boete als ik het goed heb begrepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Nou dat is dus raar mijn vriendin (werkt voor defensie/overheid) moest dus niks geen test doen of aanmelding om Duitsland in te komen, maar bij sommige restaurants moet je wel een test doen (kan vaak gewoon ergens op straat) maar bij andere niet.

Maar hotels/restaurants/winkels is dus gewoon geen peil op te trekken gek genoeg.

Dus check het even goed per deelstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

kneusteun schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:22:
Nou dat is dus raar mijn vriendin (werkt voor defensie/overheid) moest dus niks geen test doen of aanmelding om Duitsland in te komen
Bedoel je dat ze het haar niet gezegd hebben en er ook niet naar gevraagd is? Want die aanmelding zou inderdaad verplicht zijn. Hoe ze daarop handhaven weet ik niet. Misschien niet heel streng, maar als je tegen de lamp loopt is het blijkbaar niet mals... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
Ligt inderdaad heel erg aan de deelstaat en het aantal covid gevallen in die staat. Volgens mij als dat <25 is over de afgelopen 7 dagen hoef je niet te testen en is alles gewoon "normaal" open. Als de inzidenz onder 50 ligt hoef je ook voor de hotelovernachtingen etc geen test te tonen. Voor zover ik kan zien is die test dan alleen nog nodig voor de einreiseanmelding/quarantaine.

Maar goed, motortopic: dus iemand nog suggesties voor leuke routes langs de rijn/rond Bamberg?

[ Voor 24% gewijzigd door darkkingll op 17-06-2021 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
mphilipp schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:26:
[...]

Bedoel je dat ze het haar niet gezegd hebben en er ook niet naar gevraagd is? Want die aanmelding zou inderdaad verplicht zijn. Hoe ze daarop handhaven weet ik niet. Misschien niet heel streng, maar als je tegen de lamp loopt is het blijkbaar niet mals... :X
Ze had vorige week voor haar en haar collega's dat hele plan opgezet van aanmelding etc.
En toen hoorde ze Zaterdag dat aanmelden niet meer noodzakelijk was voor die deelstaat.

Dus was in principe niks meer nodig dan mogelijk wat tests daar op locatie voor hotels en restaurants, maar ook dat blijkt dus tegen te vallen.

Ze komt vanavond weer thuis en zal eens vragen hoe het nu allemaal ging, maar tot nu toe zei ze dat er geen pijl op te trekken was. En dat al haar uitzoekwerk dus voor niks was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-06 13:00
@rijdendewegversperring @mphilipp ik was twee weken geleden in Luxemburg en daar ben ik twee dagen niets van controles tegengekomen. Via de Ruhrsee naar Eupen de grens bij België over gegaan, niets aan controles. Ook aan de relatief grote grensovergang bij Weiswampach naar Luxemburg geen controle. Wel een groot bord met 'Corona controles! Test uw zelf'... ja, maar waar dan? :+

Terug naar Duitsland via een kleine grens bij Rosport, maar ook daar niets te zien. Kortom, geen reden om je zorgen te maken over de grenzen/controles. Dit was namelijk twee weken geleden en inmiddels is de druk er nog meer vanaf, omdat de getallen verder dalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-04 21:34
2 weken geleden nog in Luxemburg geweest, bij het hotel een zelftestje 'moeten' doen waar niemand meer naar gevraagd heeft. Zolang je buiten op een terras zit kijkt er niemand meer naar. Bij de grensovergangen tussen BE/DLD/LUX ook geen enkele controle gezien. Wij gingen wel binnendoor, wellicht dat het bij de grote grensovergangen op de snelwegen anders is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
Groningen, Zeeland en Friesland zijn volgens het Duitse RKI vanaf zondag geen risicogebied meer: mensen uit die provincies hoeven dan geen negatieve test ofzo meer te laten zien bij hun vakantie naar Duitsland. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
darkkingll schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:16:
Groningen, Zeeland en Friesland zijn volgens het Duitse RKI vanaf zondag geen risicogebied meer: mensen uit die provincies hoeven dan geen negatieve test ofzo meer te laten zien bij hun vakantie naar Duitsland. :)
Heb je toevallig een bron link? Ben wel benieuwd naar de voorwaarden en hoe ze dat controleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
Wolly schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:30:
[...]

Heb je toevallig een bron link? Ben wel benieuwd naar de voorwaarden en hoe ze dat controleren.
Ja, ik heb het zelf van dvhn: https://www.dvhn.nl/groni...esmettingen-26892313.html

Maar ook het rki zelf: https://www.rki.de/DE/Con...us/Risikogebiete_neu.html

Geen idee hoe ze de controle gaan doen, misschien dat ze kijken naar de woonplaats op het identificatiemiddel? Anders is het echt niet te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door darkkingll op 19-06-2021 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

darkkingll schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:16:
Het zal voornamelijk gericht zijn op dat Duitsers die naar die gebieden op vakantie gaan bij terugkomst geen test meer hoeven doen. :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
YakuzA schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 12:41:
[...]

Het zal voornamelijk gericht zijn op dat Duitsers die naar die gebieden op vakantie gaan bij terugkomst geen test meer hoeven doen. :)
Vast en zeker, maar daardoor betekent het ook dat ik en iedereen die in 1 van die provincies woont, zonder me aan hoef te melden of te hoeven laten testen op vakantie kan naar Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

darkkingll schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 12:45:
[...]

Vast en zeker, maar daardoor betekent het ook dat ik en iedereen die in 1 van die provincies woont, zonder me aan hoef te melden of te hoeven laten testen op vakantie kan naar Duitsland.
Ik denk dat de complete controle gewoon vervalt, gezien de Duitse politie toch niet in de GBA kan kijken.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik ben al een aantal keer de grens met België over geweest (vanuit Limburg) via provinciale weg en autosnelweg en geen enkele keer een controle gezien. Nu ook al weer een paar keer naar Duitsland, maar ook daar niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Maasluip schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 23:31:
[...]

Ik ben al een aantal keer de grens met België over geweest (vanuit Limburg) via provinciale weg en autosnelweg en geen enkele keer een controle gezien. Nu ook al weer een paar keer naar Duitsland, maar ook daar niets.
Wij gaan wekelijks naar België (m'n schoonouders wonen daar) en wist niet eens dat dat officieel niet mocht eigenlijk :+ Er is sowieso 0 controle bij de grens of elders in het land. Vanavond ook nog gewoon geweest. Niks aan 't handje.

Vorige week zelfs met m'n Nederlandse auto door België gereden, allerlei politie tegengekomen, maar niks van rare blikken of zo. Volgens mij zijn al die berichten over controles vooral bangmakerij :)

[ Voor 3% gewijzigd door Dennahz op 19-06-2021 23:47 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:49
darkkingll schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 12:45:
[...]Vast en zeker, maar daardoor betekent het ook dat ik en iedereen die in 1 van die provincies woont, zonder me aan hoef te melden of te hoeven laten testen op vakantie kan naar Duitsland.
Dat verschilt een beetje per deelstaat. Het advies is om, wanneer je naar Duitsland gaat, eerst de info te bekijken van de deelstaat waar je naar toe wil.
Net zoals Duitsland nu een aantal Nederlandse provincies als relatief 'veilig' heeft aangemerkt kan dat ook voor sommige deelstaten in Duitsland zijn, maar dat is aan de deelstaten zelf om dat te beslissen en het verschilt dus.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Komend weekend een tripje DL voor één overnachting. Ik ben binnen 24 uur het land weer uit. Als ik het goed begrijp valt dat inder klein grensverkeer / doorreizen en dan zou ik daarmee:
- geen test hoef te doen
- geen quarantaineperiode heb in DL
- geen aanmelding online hoeven te doen van aankomst
- geen test of quarantaine terug in NL hoeven te doen

Zie ik nog iets over het hoofd, of is zo’n 1-dags-trip dus gewoon doable zonder gedoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Mijn ouders zijn gecontroleerd in DE. Hadden eigenlijk een test moeten hebben, want hun papiertje met 2 vaccinatiestickers was natuurlijk niet geldig. "Maar prettige vakantie verder." Camper met NL kenteken, dus dat valt wel op.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 20-06-2021 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

martwoutnl schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:19:
[...]

Volgens de KvK hoef je bij minder dan 24 uur niet aan te melden: https://www.kvk.nl/corona...grensovergang%20Duitsland
Ik was er gisteren (kort bezoek) en kreeg een SMS van de bundesregierung. Je bent alleen ontslagen van verplichtingen als je ofwel ingeënt bent of genezen van een eerdere besmetting, en van beiden moet je bewijs bij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Anoniem: 39993 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 18:32:
Mijn ouders zijn gecontroleerd in DE. Hadden eigenlijk een test moeten hebben, want hun papiertje met 2 vaccinatiestickers was natuurlijk niet geldig. "Maar prettige vakantie verder." Camper met NL kenteken, dus dat valt wel op.
Als je met een camper komt langs tuffen vind ik het niet zo raar dat je gecontroleerd wordt.
Ongeveer 100% kans dat die langer dan 24 uur in Duitsland gaat blijven. :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
Valorian schreef op zondag 20 juni 2021 @ 18:30:
Komend weekend een tripje DL voor één overnachting. Ik ben binnen 24 uur het land weer uit. Als ik het goed begrijp valt dat inder klein grensverkeer / doorreizen en dan zou ik daarmee:
- geen test hoef te doen
- geen quarantaineperiode heb in DL
- geen aanmelding online hoeven te doen van aankomst
- geen test of quarantaine terug in NL hoeven te doen

Zie ik nog iets over het hoofd, of is zo’n 1-dags-trip dus gewoon doable zonder gedoe?
Hangt er van af waar je verblijf is en welke eisen het hotel zelf stelt. Voor het land zelf is een negatieve test of vaccinatiebewijs niet nodig. Maar voor hotelovernachtingen hangt het ook af van de lokale waarden en staat het hotels waarschijnlijk ook gewoon vrij het zelf van hun gasten te verlangen. Het hotelpersoneel zal je het dus het beste kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op zondag 20 juni 2021 @ 18:32:
[...]

Ik was er gisteren (kort bezoek) en kreeg een SMS van de bundesregierung. Je bent alleen ontslagen van verplichtingen als je ofwel ingeënt bent of genezen van een eerdere besmetting, en van beiden moet je bewijs bij hebben.
Dat is niet correct.
Per deelstaat zitten daar verschillen in.
Toevallig is mijn vriendin vorige week in Kiel geweest 5 dagen voor werk en hoefde op een goedgekeurd mondkapje na weinig anders te doen.

Bij hotel ter plaatse 1x een test moeten doen en bij sommige restaurants en hotels moet je je naam noteren (dat doet blijkbaar niemand) en ook dat was per locatie verschillend.

Omdat zij op een marine basis moest werken heeft ze daar op locatie ook nog een test gehad.

Dus lees je goed in per deelstaat hoe de huidige regels zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kneusteun schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:04:
[...]

Dat is niet correct.
Per deelstaat zitten daar verschillen in.
Toevallig is mijn vriendin vorige week in Kiel geweest 5 dagen voor werk en hoefde op een goedgekeurd mondkapje na weinig anders te doen.

Bij hotel ter plaatse 1x een test moeten doen en bij sommige restaurants en hotels moet je je naam noteren (dat doet blijkbaar niemand) en ook dat was per locatie verschillend.

Omdat zij op een marine basis moest werken heeft ze daar op locatie ook nog een test gehad.

Dus lees je goed in per deelstaat hoe de huidige regels zijn.
Dan is het niet correct te stellen dat mijn advies geheel niet correct is, alleen dat het advies alleen aangenomen mag worden voor de deelstaat waar ik me zaterdag in bevond :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:32:
[...]

Dan is het niet correct te stellen dat mijn advies geheel niet correct is, alleen dat het advies alleen aangenomen mag worden voor de deelstaat waar ik me zaterdag in bevond :P.
Welke deelstaat heb je het over dan? want de paar die ik heb gezien wordt er nergens gerept over het geval gevaccineerd of je moet het gehad hebben om er in te mogen. Ben stiekem wel benieuwd welke deelstaat zo erg in lockdown is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
[...]

Vreemd. Op Rijksoverheid, ANWB, wijs op reis, etc. lees ik overal dat je bij 24 uur niets hoeft te doen. En ook op het Duitse "Grenzinfo.eu" staat dat er een uitzondering is voor mensen die minder dan 24 uur in het land verblijven:

Ausnahmen von der Melde-, Quarantäne- und Testpflicht bei Einreise aus den Niederlanden

Bei einer Einreise aus einem Risikogebiet nach Deutschland gibt es für bestimmte Personengruppen Ausnahmen von der oben genannten Quarantäne-, Melde- und Testpflicht. Dies gilt für Durchreisende oder für den sogenannten kleinen Grenzverkehr, bei dem man sich weniger als 24 Stunden in einem Risikogebiet bzw. in Deutschland aufhält.

Zudem gelten die Pflichten nicht für Transportmitarbeiter sowie für Grenzpendler. Auch Besuche bei Verwandten ersten Grades oder bei Lebenspartnern sind bis zu 72 Stunden wieder ohne Anmelde-, Test- und Quarantänepflicht möglich. Einen Nachweis über das Vorliegen einer Ausnahme sollte man bei sich führen.

:?

NB: Bedankt voor diegene die tipte wel nog even het hotel te checken. Dat is wel een goede, wie weet hebben die nog aanvullingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT

BramT

Rule #1

Stukje even vertaald vanuit het Duits:
This applies to transit passengers or to the so-called local border traffic, in which one stays less than 24 hours in a risk area or in Germany.‎

Werkelijk overal staat er toevoeging als "This applies to transit passengers or to the so-called local border traffic".

Ik blijf het opmerkelijk vinden dat iedereen dit vertaald naar "iedereen/altijd/overal, als het maar minder dan 24 uur is". Als ik diep Duitsland in rijd voor een pretpark/whatever, ben ik dan een "transit passengers"? Valt dat onder "so-called local border traffic"?

Verder is dit nu natuurlijk een vooral academische discussie (geworden). De beperkingen zullen op zeer korte termijn wel opgeheven gaan worden, controle op die details is niet te doen en was er al niet/nauwelijks, en zo te horen is het beleid ter plaatsen ook alles behalve consistent. 🤷

Enfin.... we zijn er bijna mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Don't shoot the messenger :P.

Je (ik in ieder geval) krijgt een sms met 'welkom, let op de regels' met een link (short-url) naar:

https://www.bundesgesundh...nreise-sms/entry-sms.html
Information for persons who have received a vaccine or have recovered from COVID-19:

Proof of vaccination or of recovery from COVID-19 can replace a negative test certificate and exempt from quarantine on entry. This does not apply if you have spent time in an area of variants of concern prior to entry.
Er staat ergens wel dikgedrukt 'exceptions may apply' maar geen link naar wat die dan zouden moeten/kunnen zijn. De FAQ:

https://www.bundesgesundh...einreisende-englisch.html

Legt uit wat ze zien als 'het land in komen' maar ook daar geen notitie of info over grensverkeer.

Ik heb geen idee waar die grensverkeer regel vandaan komt maar voorzover die er is communiceren zij hem niet zodra je het land binnentreedt. Niet dat ik de andere bronnen teniet wil doen, maar ANWB en 'grenzinfo' zijn geen staatsinstanties en ook de rijksoverheid (waar ik overigens absoluut van verwacht dat ze hierover in nauw contact staan met hun duitse wederhelften) is niet de duitse overheid.

Dus ja, zeg het maar :). Wij hebben de vaccinatie + het bewijs ervan, dus we zijn overal van vrijgesteld (wonen 5km van de grens, dus wel handig ook). Maar ik kan me goed voorstellen dat het verwarrend is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

BramT schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:21:
This applies to transit passengers or to the so-called local border traffic, in which one stays less than 24 hours in a risk area or in Germany.‎

Werkelijk overal staat er toevoeging als "This applies to transit passengers or to the so-called local border traffic".

Ik blijf het opmerkelijk vinden dat iedereen dit vertaald naar "iedereen/altijd/overal, als het maar minder dan 24 uur is". Als ik diep Duitsland in rijd voor een pretpark/whatever, ben ik dan een "transit passengers"? Valt dat onder "so-called local border traffic"?

Verder is dit nu natuurlijk een vooral academische discussie (geworden). De beperkingen zullen op zeer korte termijn wel opgeheven gaan worden, controle op die details is niet te doen en was er al niet/nauwelijks, en zo te horen is het beleid ter plaatsen ook alles behalve consistent. 🤷

Enfin.... we zijn er bijna mensen!
We hebben een complete organisatie voor, het ministerie van buitenlandse zaken.

Die zoeken het continu uit en zetten dat op de reisadvies website, daar staat de 24 uur vermeld.
Hoe hun dat intern afspreken met hun collega's van buza van DE zal me eigenlijk niet zoveel uitmaken :+

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 21-06-2021 16:21 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:54:
Don't shoot the messenger :P.

Je (ik in ieder geval) krijgt een sms met 'welkom, let op de regels' met een link (short-url) naar:

https://www.bundesgesundh...nreise-sms/entry-sms.html

[...]

Er staat ergens wel dikgedrukt 'exceptions may apply' maar geen link naar wat die dan zouden moeten/kunnen zijn. De FAQ:

https://www.bundesgesundh...einreisende-englisch.html

Legt uit wat ze zien als 'het land in komen' maar ook daar geen notitie of info over grensverkeer.

Ik heb geen idee waar die grensverkeer regel vandaan komt maar voorzover die er is communiceren zij hem niet zodra je het land binnentreedt. Niet dat ik de andere bronnen teniet wil doen, maar ANWB en 'grenzinfo' zijn geen staatsinstanties en ook de rijksoverheid (waar ik overigens absoluut van verwacht dat ze hierover in nauw contact staan met hun duitse wederhelften) is niet de duitse overheid.

Dus ja, zeg het maar :). Wij hebben de vaccinatie + het bewijs ervan, dus we zijn overal van vrijgesteld (wonen 5km van de grens, dus wel handig ook). Maar ik kan me goed voorstellen dat het verwarrend is!
toon volledige bericht
Hier aan de grens heb ik al 5x dat bericht gehad inderdaad, maar als ik dan de ervaring in Duitsland meeneem is het allemaal compleet anders.

Voornaamste is gewoon een goedgekeurd masker, en als ze ergens een test willen loop je even naar een testzentrum (die staan op veel plekken) en doe je even een gratis test.

Maar ik vind het allemaal ook super onduidelijk en verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
BramT schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:21:

Als academici onder mekaar :P

Ik denk dat je het verkeerde citaat te pakken hebt namelijk. De wetgeving is namelijk hier te vinden:
https://www.bundesgesundh...oronaEinreiseV_120521.pdf

Paragraaf 6 (Ausnahmen), 6e punt:
Die §§ 3 und 4 gelten nicht für Personen, die

(...)
sich im Rahmen des Grenzverkehrs weniger als 24 Stunden in einem Risikogebiet auf-gehalten haben oder für bis zu 24 Stunden in die Bundesrepublik Deutschland einreisen
§3 omschrijft de meldplicht (online)
§4 omschrijft de quarantaineplict

§5 omschrijft de Nachweispflicht in het geval je in een hoogrisicogebied was of een zogeheten virusvariantengebied, wat echter op Nederland niet van toepassing is.

Dit is dus de regel voor heel Duitsland inmiddels. Tot midden mei, dacht ik, was het per Bundesland geregeld en had bijvoorbeeld NRW dus de uitzondering voor grensverkeer maar andere Bundesländer hadden dat dus niet. Nu is daar dus de bovenstaande landelijke wet voor gekomen waar de site van NRW dus ook naar verwijst.

Voor de duidelijkheid, het gaat hier dus enkel om het aanreizen naar Duitsland, het land binnenkomen. Voor activiteiten binnen het land zijn andere regels van toepassing, afhankelijk van of het iets binnen of buiten is, hoeveel mensen bij elkaar komen en de 7-daagse besmettingsgraad. Ook belangrijk te kijken is welk soort mond-neusmasker je nodig hebt, omdat ook hier verschillen kunnen bestaan.

En om het maar geheel duidelijk te maken zijn ook niet alle restaurants reeds op de laatste stand, de versoepelingen zijn sommigen toch net iets te snel gekomen. Maar zoals gezegd met even navragen kom je een heel eind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramT

BramT

Rule #1

Cid Highwind schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:05:
[...]

Als academici onder mekaar :P

Ik denk dat je het verkeerde citaat te pakken hebt namelijk. De wetgeving is namelijk hier te vinden:
https://www.bundesgesundh...oronaEinreiseV_120521.pdf
Ik refereerde eerder ook naar die PDF. Ook daar staat dat stukje mbt "grensverkeer" expliciet in: sich im Rahmen des Grenzverkehrs...
Cid Highwind schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:05:
Paragraaf 6 (Ausnahmen), 6e punt:

§3 omschrijft de meldplicht (online)
§4 omschrijft de quarantaineplict

§5 omschrijft de Nachweispflicht in het geval je in een hoogrisicogebied was of een zogeheten virusvariantengebied, wat echter op Nederland niet van toepassing is.
Nu niet meer, maar tot 30 mei nog wel en deze discussie gaat al wat langer terug :+

Ik heb ook geen punt om te maken hoor eigenlijk. Dit gemier over kleine details voegt op dit moment niet zoveel meer toe denk ik. Maar ik heb iets met slakjes en zoutjes denk ik.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
Ah duidelijk :) Grensverkeer is wat dat betreft een enorm rekbaar begrip. Ik meen me te herinneren dat het vooral gedacht was voor de kleine inkopen, even tanken, of voor mensen die dus aan de andere kant van de grens werken. Maar er is geen harde afbakening die stelt dat dagjesmensen hier niet onder vallen.

Het enige wat voor dat laatste dus van belang is, is dus dat vrij in mogen reizen niet betekent dat er elder geen beperkingen, testplichten of vaccinatiebewijzen van toepassing zijn. En dat het duidelijk 24 uur is, en niet de 48 uur waar men het wel eens over heeft.

De eerder genoemde ANWB website heeft overigens ook nog een aantal fouten, al is het vooral wat strenger dan dat de realiteit is, dus je zit er wel veilig mee. De vraag hoe je gaat bewijzen dat je uit Groningen komt en niet uit Utrecht is wat dat betreft ook vooral een theoretische en oogt voor mij ook echt heel Duits, waar het in de regel erg makkelijk is zoiets aan het kenteken af te leiden of de ID-kaart waar het adres op staat. Voor Hollanders met geel kenteken en een paspoort is dat net wat anders :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-06 14:12
[...]

Ik heb inmiddels een gestempeld geel boekje en sinds vandaag ook de QR-code. Dus volgend weekeindje dag Munster en Tecklenburg gaat lukken. Binnen 24 uur ben ik het land weer uit. En zover ik begrijp zijn restaurants/winkels zonder test open (is daar onder de 35 en landelijk ook).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

https://nos.nl/l/2386534#UPDATE-container-54076020
Tegelijkertijd worden de Duitse buurlanden Nederland, Denemarken en Luxemburg zondag van de lijst met risicogebieden geschrapt. Voor wie vanuit die landen over land Duitsland binnenkomt, gelden geen beperkingen meer. Alleen vliegtuigpassagiers moeten nog een negatieve test kunnen laten zien.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Je mag nu weliswaar weer Duitsland in maar houd er rekening mee dat je voor hotels en eten binnen restaurants een bewijs moet hebben van inenting of sneltest.

Die sneltest kan je overigens op elke hoek van de straat gratis laten doen 8)

[ Voor 20% gewijzigd door Wolly op 27-06-2021 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
Stempels in het gele boekje gelden niet officieel als vaccinatiebewijs, volgens Rijksoverheid. https://www.rijksoverheid...s-na-de-prik-tegen-corona

Een certificaat van inenting geeft je meer zekerheid bij eventuele controles. De QR code ook natuurlijk, maar die werkt nog niet bij iedereen.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

OneTimer schreef op zondag 27 juni 2021 @ 10:40:
Stempels in het gele boekje gelden niet officieel als vaccinatiebewijs, volgens Rijksoverheid. https://www.rijksoverheid...s-na-de-prik-tegen-corona

Een certificaat van inenting geeft je meer zekerheid bij eventuele controles. De QR code ook natuurlijk, maar die werkt nog niet bij iedereen.
Waarop zou je gecontroleerd moeten worden? er gelden toch geen reisbeperkingen meer vanuit NL?
Ah je doelt waarschijnlijk op bezoek van horeca en voorzieningen etc?

[ Voor 5% gewijzigd door de Peer op 27-06-2021 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
de Peer schreef op zondag 27 juni 2021 @ 10:55:
[...]

Waarop zou je gecontroleerd moeten worden? er gelden toch geen reisbeperkingen meer vanuit NL?
Ja als je ergens naar binnen wilt, kun je nog gecontroleerd worden.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Gisteren naar Oberhausen geweest Centro. Het was geen enkel probleem om Duitsland via Arnhem binnen te rijden en niemand vroeg ons om enige bewijs. We waren voor 1 dagje

Vrijdag was ik in België Antwerpen voor 1 dagje en niemand vroeg mij iets

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
de Peer schreef op zondag 27 juni 2021 @ 10:55:
[...]

Omgekeerd: er gelden geen inreisbeperkingen om NL weer binnen te komen vanuit DE. Wat er in Duitsland/deelstaten zelf nog geldt, heeft onze overheid uiteraard niks over te zeggen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Herko_ter_Horst schreef op zondag 27 juni 2021 @ 12:37:
[...]

Omgekeerd: er gelden geen inreisbeperkingen om NL weer binnen te komen vanuit DE. Wat er in Duitsland/deelstaten zelf nog geldt, heeft onze overheid uiteraard niks over te zeggen.
Nee maar Duitsland wel, en die hebben de inreisbeperkingen voor Nederlandse reizigers opgeheven. Dat bedoelde ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
de Peer schreef op zondag 27 juni 2021 @ 13:01:
[...]

Nee maar Duitsland wel, en die hebben de inreisbeperkingen voor Nederlandse reizigers opgeheven. Dat bedoelde ik.
Ah, dat is vanaf vandaag inderdaad (alleen als je met vliegtuig gaat moet je je nog laten testen, blijkbaar).

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 05-06 11:20
Let er wel op dat in veel regios je binnen nog steeds medische mondneusmaskers of FFP2 verplicht is.Kijk dat van te voren even goed na bij de deelstaat / deelstaten (afhankelijk waar je heen gaat en door gaat).

[ Voor 37% gewijzigd door funrider op 28-06-2021 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
OneTimer schreef op zondag 27 juni 2021 @ 10:40:

Dat is te kort door de bocht, zoals ook de site (nogal schoorvoetend) aangeeft. Het gele boekje is het de facto internationale bewijs, dit in tegenstelling tot een Nederlandstalige uitdraai waar je al helemaal niks mee kunt. De communicatie in Nederland is wat dat betreft erg onprofessioneel en zet puur in op het nog uit te rollen certificaatsysteem. Er is geen enkele reden om het niét in je gele boekje bij te laten schrijven omdat dit voorlopig dus het enige internationaal erkende bewijsmiddel is. En met de verschillen tussen het Nederlandse systeem en dat wat mogelijk internationaal gebruikt gaat worden denk ik dat het wel handig is het als backup in je jaszak mee te kunnen dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:16

DDX

Wolly schreef op zondag 27 juni 2021 @ 10:08:
Je mag nu weliswaar weer Duitsland in maar houd er rekening mee dat je voor hotels en eten binnen restaurants een bewijs moet hebben van inenting of sneltest.

Die sneltest kan je overigens op elke hoek van de straat gratis laten doen 8)
Hoe snel is zo'n sneltest daar dan ?
Want om nou eerst een paar uur te moeten wachten voordat je een restaurant in mag nadat je om de hoek een test hebt gedaan is ook zo onhandig.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

DDX schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:24:
[...]

Want om nou eerst een paar uur te moeten wachten voordat je een restaurant in mag nadat je om de hoek een test hebt gedaan is ook zo onhandig.
15 minuutjes ... overal zijn sneltest locaties waar je veelal gratis dat af kunt nemen, en dan krijg je een certifIcaat dat een bepaalde tijd geldig is.
in veel restaurants kun je ook gewoon een zelftest afnemen, dat het personeel dan moet bevestigen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
DDX schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:24:
[...]

Ik ben afgelopen zaterdag naar Oberhausen in Duitsland geweest, het grote Centro nabij Arnhem. Ik kon daar gewoon binnen eten in de grote hal Centro Coca Cola Oase zonder enige bewijs van vacinatie of een test. In de Coca Cola Oase is een grote plein met allerlei resturants erom heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Van der Berg schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:00:
[...]

Ik ben afgelopen zaterdag naar Oberhausen in Duitsland geweest, het grote Centro nabij Arnhem. Ik kon daar gewoon binnen eten in de grote hal Centro Coca Cola Oase zonder enige bewijs van vacinatie of een test. In de Coca Cola Oase is een grote plein met allerlei resturants erom heen.
Dat is het nadeel van Duitsland, het ene gebied doet het A en het andere B. Ga er dus niet van uit dat het overal zonder test kan, ik was twee weken terug in Bitburg en daar mocht je alleen naar binnen in het restaurant als je wilde plassen of eten met een bewijs. De ongevaccineerden zaten op het terras _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Wolly schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:49:
[...]

Dat is het nadeel van Duitsland, het ene gebied doet het A en het andere B. Ga er dus niet van uit dat het overal zonder test kan, ik was twee weken terug in Bitburg en daar mocht je alleen naar binnen in het restaurant als je wilde plassen of eten met een bewijs. De ongevaccineerden zaten op het terras _/-\o_
het ligt zowel aan het Bondsland als aan de 7-daagse inzidenz in de Landkreis..
Oberhausen ligt in NRW en Bitburg in RLP.. de regelingen per bondsland kunnen afwijken

maar bovenal zijn de regels ook afhankelijk van de 7-daagse incidentie binnen de Landkreis.
momenteel gaat het volgens mij om 35 infecties per 100K inwoners per week in RLP... Bitburg zit daar momenteel weer onder, maar twee weken terug net boven door een cluster meldingen.
nu zitten ze er ook op 7 besmettingen per week (dus 1 per dag)

in dat geval geld de 3G regeling: deelnemers aan bijeenkomsten in gesloten ruimtes moeten Getest, Genesen of Geimpft zijn, buiten mag meer (tenzij dus 7-daagse incidentie wer boven de 50 komt, dan gelden in die Landskreis gelijk strengere regels, boven de 100 zelfs een Ausgangssperre)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:12
Is in NRW een halve Pfizer-vaccinatie voldoende of moet je volledig gevaccineerd zijn?
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.