Heb de PDF uiteraard niet woord voor woord gelezen, maar wel wat me relevant lijkt.
Wat betreft die 24 uur staat er dus overal bij "under the border traffic regime" of "for the purpose of border traffic". En dat brengt ons weer bij de definitie van "grensverkeer". Als ik even iemand wil ophalen/brengen in Dusseldorf dan is dat volgens mij geen grensverkeer. Een andere tweaker hier wil een dagje naar een pretpark -- dat is volgens mij ook geen grensverkeer.
Misschien is het dat wel hoor, ik weet het niet. Ik kan niet vinden wat ze nu verstaan onder "grensverkeer".
Uit je laatste link:
However, restrictions at land borders will be relaxed. All cross-border traffic routes will be reopened. Checks will no longer be systematic, but rather flexible and risk-based, in close coordination with the police authorities of the neighbouring states. While travellers will still need a valid reason for entering Germany, more allowances will be made for travel for family-related and personal reasons.
Even los van het feit dat deze informatie erg verouderd is, weet ik nu nog steeds niet wat een "valid reason" is. Of hoe "grensverkeer" nu gedefinieerd is.
Een andere uit de PDF:
"(1) Sections 3 and 4 do not apply to persons who" en dan heb je die lijst met uitzonderingen, waaronder de eerder genoemde 24-uur uitzondering.
Section 3: Obligation to register
Section 4: Obligation to self-isolate
Echter hebben we ook nog Section 5: Obligation to provide proof [of testing, proof of recovery
or proof of vaccination]
Het hebben van een negatieve test valt volgens de PDF dus sowieso niet onder de uitzonderingen. Echter als je
hier kijkt dan lijkt het alsof je ook geen test hoeft te hebben bij de uitzonderingen.
Ik ben het met je eens (zoals ik eerder al aangaf) dat je natuurlijk naar de DE informatie moet kijken. Maar sommige hier refereerde juist naar de NL informatie, en dat levert dus verwarring en tegenstrijdige informatie op.
Overigens probeer ik hier niemand aan te vallen of de les te lezen. Ik plemp hier enkel m'n bevindingen neer in de hoop dat iemand er wat mee kan of ook mij van meer informatie kan voorzien.