landelijk gemiddelde is niet zo heel erg belangrijk verder voor welke regels gelden of niet... zoals gezegd is dit systeem in DLD juist gebaseerd op regionale data en kent verschillen in maatregelen per Landkreis (en overkoepelend per Bondsland).
die 7-tages inzidenz meet vooral de waarde in een Landskreis en de strengheid hangt af van de situatie in die Landskreis... en ook dan kan het erom gaan dat de waarde een aantal dagen onder een niveau moet liggen (naar ik meen drie dagen, waardoor men niet teveel 'wisselingen' krijgt als een waarde net op of onder een niveau ligt)
Het kan dus zijn dat de waarde in de ene net wat hoger ligt en daarom andere maatregelen gelden. in de ene stad dan de andere, ook als daartussen maar een 20-25 kilometers liggen.
Ook al is bv nu het overal extreem laag, enkele weken terug was het verschil tussen bepaalde regionen nog wat groter en waren er relatief veel Landkreise die nog rond de grens van 35 zaten.
momenteel is volgens mij de grens van 5 belangrijker en bepaald of de testplicht in de Gastronomie ook voor binnenruimtes geld... in de stad waar ik woon is die vanaf vandaag niet meer nodig en kunnen mensen ook in een restaurant eten zonder eerst getest te zijn
Overigens, die persoon waarop ik reageerde meldde een bezoek aan Bitburg twee weken terug, toen was de inzidenz daar in die betreffende Eifel-Landkreis net tijdelijk iets verhoogd, volgens mij vanwege een lokale uitbraak ergens in een Eifeldorp (dat betreft een redelijk uitgestrekte gebied.... meestal is het gemiddelde er laag, maar als er een lokale uitbraak is, betreft het gelijk een groter cluster)
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen