vanDaal schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:49:
Kickje
Is iemand de afgelopen weken of de komende weken van plan om naar Duitsland te gaan? Wij hebben eind oktober vier nachten vakantie gepland in Saarland. Je moet dan een coronatest kunnen overhandigen van maximaal 48 uur oud.
Ik was 2 weken geleden bij mijn broer in Duitsland. Toen was net aangekondigd dat Noord en Zuid Holland en Utrecht "rood" geworden waren (met terugwerkende kracht).
Mijn broer legde uit, dat doorreizen wel mag en dat je ook ergens heen mag rijzen om daar vervolgens in Quarantaine te gaan. Omdat ik mijn lang verwachte motorweekend met hem niet wilde missen, ben ik gewoon gegaan. Heb alleen onderweg niet in DE gegeten (wel getankt, motor komt niet zo ver), om bij staande houding te kunnen zeggen dat ik rechtstreeks naar mijn broer onderweg was en van plan om in quarantaine te gaan.
Bij de rondritten met mijn broer afgesproken dat ik al >2 weken bij hem logeerde, mochten we gecontroleerd worden... (de motorroutes worden op mooie dagen gecontroleerd voor snelheids- en geluidsoverlast).
Je woonplaats is uiteraard gemakkelijk te achterhalen, aan de hand van je kenteken (tenzij je een lease-auto o.i.d. hebt). EDIT: Ik
lees zojuist dat dat alleen opvraagbaar is bij specifieke verkeersovertredingen. Maar als je staande gehouden wordt, is ook wel wat af te leiden uit afgifteplaatsen van Rijbewijs en Identiteitsbewijs/paspoort.
Nu bijna alle delen van Nederland "rood" zijn voor de Duitsers, wordt de kans dat je met een NL kenteken onderweg spontaan staande gehouden en gecontroleerd wordt natuurlijk wel een stuk groter. Ik zou nu dus denk ik niet meer gaan (maar het laatste mooie weekend was dan ook precies 2 weken geleden toen wij met de motor gingen rijden

)
[
Voor 10% gewijzigd door
Wild Chocolate op 05-10-2020 14:10
]