Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-07 12:08
Heeft iemand ervaring met reizen naar Duitsland nu?

Het gaat over bezoek van een vakantiehuisje in de natuur. Ik lees dat er bij de grens gevraagd kan worden over je doel. Maar hoe is dit in de praktijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Bigfoot schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:36:

Het gaat over bezoek van een vakantiehuisje in de natuur. Ik lees dat er bij de grens gevraagd kan worden over je doel. Maar hoe is dit in de praktijk?
Nog niet

https://www.nu.nl/coronav...zen-in-eu.html?redirect=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Ik vraag het me af hoor, volgens die berichten wordt er niet meer gecontroleerd bij de Nederlandse grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:58
Officieel pleeg je een misdrijf, vraag is of de politie het door de vingers ziet wanneer je naar een hutje op de hei gaat(bij wijze van spreken).

https://duitslandinstituu...sland-veelgestelde-vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:22
Schoonouders hebben een huisje in Duitsland, die mogen er niet naartoe. Wij wilden eind Mei een weekje naar de Duitse Alpen maar hebben geannuleerd. Hotels mogen dan wel weer open, maar de regels zijn nog zo onduidelijk.

Je kan trouwens ook als je al over de grens bent aangehouden worden, als je ergens midden in Duitsland de enige bent met NL kenteken dan kan ik me voorstellen dat de Duitse politie je staande houd.

Daarnaast het risico als je wat gebeurt, waarschijnlijk ben je dan niet verzekerd i.v.m. de code oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Maar hoe is dit in de praktijk?
Voor zover ik weet worden mensen willekeurig uit het verkeer gehaald, en wordt hun gevraagd met wat voor doel ze naar Duitsland komen. Als het niet voor werk oid is wordt je teruggestuurd.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 09:49
Bigfoot schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:44:
Ik vraag het me af hoor, volgens die berichten wordt er niet meer gecontroleerd bij de Nederlandse grens.
Uhm, ik kan je vertellen dat er zeer zeker nog streng gecontroleerd wordt bij de grens hoor! Beide kanten op!
Mijn vriendin heeft collega's die in Duitsland wonen en in Nederland werken, en die staan regelmatig lang te wachten in de file voor de grens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Het mag niet, het kan wel.
En kans dat je ergens in Duitsland staande wordt gehouden met een NL-kenteken lijkt mij reeel.

Waarschijnlijk een maandje wachten, tot 15 juni
https://fantastischoosten...sland-gooit-grenzen-open/

[ Voor 3% gewijzigd door Cheesy op 15-05-2020 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Bigfoot schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:44:
Dat er geen snelheidscontrole is betekent niet dat je 160 wilt of mag rijden op de NL snelweg. ;)
En ook als je probleemloos de grens over komt:
VulcanRaven schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:47:
Je kan trouwens ook als je al over de grens bent aangehouden worden, als je ergens midden in Duitsland de enige bent met NL kenteken dan kan ik me voorstellen dat de Duitse politie je staande houd.

Daarnaast het risico als je wat gebeurt, waarschijnlijk ben je dan niet verzekerd i.v.m. de code oranje.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:55

Nibbz

Postmaster General

Hoorde toevallig dat m'n Ma gister naar duitsland is geweest (inclusief mondkapje, alsnog stom.. maargoed). En ze zei dat er wel meerder Nederlandsers waren. En geen controles (nu wonen wij wel praktisch tegen duitlsland aan, en op de grenscontroles hier word niet gecontroleerd)

13:37

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
Wat snapt men niet aan: Blijf thuis.

Wat is de dringende motivatie om naar Duitsland te gaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:27

ZieMaar!

Moderator General Chat
MoldyInko schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:56:

Het is niet meer 'blijf thuis', maar 'vermijd drukte'. Dat zou op zich prima moeten kunnen lukken in hutje op de hei.

Volgens mij is er geen eenduidig antwoord, omdat het volgens mij alleen hele dringende adviezen zijn, die inmiddels niet meer landelijk geregeld zijn, maar per deelstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
ZieMaar! schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:02:
[...]

Het is niet meer 'blijf thuis', maar 'vermijd drukte'. Dat zou op zich prima moeten kunnen lukken in hutje op de hei.

Volgens mij is er geen eenduidig antwoord, omdat het volgens mij alleen hele dringende adviezen zijn, die inmiddels niet meer landelijk geregeld zijn, maar per deelstaat.
Dan snap ik de motivatie nog niet om nu naar een ander land te reizen.

Alsof het risico profilering ontbreekt. Mensen zijn zelf goed in staat om de risico’s in te schatten en toch doet men het.

Ik snap heus wel dat thuis blijven ook niet alles is maar ik zou eerder je eigen feestje maken. Ontdek nieuwe hobbies, ga lezen of doe iets anders wat leuk kan zijn maar reizen of op bezoek gaan is iets wat ik in deze tijden zoveel mogelijk zou uitstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Vorig weekend nog de grens over gereden met Duitsland, we gingen gewoon even een stukje rijden.. in de verste verte geen enkele controle gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:50
https://www.ad.nl/buitenl...ten-tot-15-juni~a28be1a5/
In Duitsland geldt tot 15 juni een restrictie op reizen vanuit andere EU-landen en de rest van de wereld maar minister van Buitenlandse Zaken Heiko Maas wil die beperking geleidelijk opheffen. Te beginnen met de Europese landen. ,,Het zal zeker mogelijk zijn om de restrictie eerder op te heffen voor bezoekers uit landen in Europa dan voor die uit landen daarbuiten. Mits de huidige positieve besmettingstrend in veel EU-landen doorzet”, zei de minister woensdagavond in een politieke talkshow. Een datum voor het opheffen van deze zogenoemde ‘reiswaarschuwing’ noemde hij niet.

De grens met Nederland en België is open maar de politie controleert verscherpt in een zone van 30 kilometer rond de grensovergangen. Sinds 10 april wordt alleen goederenvervoer doorgelaten en mensen die voor hun werk op pad zijn of een andere ‘dwingende reden’ hebben. Andere bezoekers kunnen worden teruggestuurd. Duitsers en andere inwoners van de Bondsrepubliek moesten tot vandaag twee weken in thuisquarantaine als ze langer dan 72 uur buiten Duitsland verbleven. Het schrappen van de maatregelen maakt een langer verblijf elders in Europa weer mogelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:00
De Duitse deelstaten hebben gisteren met de federale regering afgesproken dat reizigers die uit andere EU-landen Duitsland binnenkomen, worden vrijgesteld van de quarantaineverplichting. Noordrijn-Westfalen heeft dat gisteren nog verwerkt in de regelgeving en die is om middernacht ingegaan.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-07 20:47
Lichtelijk offtopic maar was verbaast om deze week toch enkele Duitse auto's te zien rijden op de NLse wegen, ben zelfs een auto met Italiaans kenteken tegengekomen... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 13:34
Ik licht §1 (3) er even expliciet uit. Is geen lolletje op die manier:

(3) Die in Absatz 1genannten Personen sind verpflichtet, unverzüglich das für sie zuständige Gesundheitsamt zu kontaktieren und auf das Vorliegen der Verpflichtungen nach Absatz 1 hinzuweisen. Sie haben dem Gesundheitsamt Auskunft über ihren Gesundheitszustand zu ge-ben und sind verpflichtet, das Gesundheitsamt beim Auftreten von Krankheitssymptomen un-verzüglich zu kontaktieren.

@Lensent Ik heb als duits ingezetene uiteraard een auto met duits kenteken. Als ik om dwingende reden in NL had moeten/mogen zijn, had je bijv. mijn auto kunnen zien.

[ Voor 51% gewijzigd door Vanoverdegrens op 15-05-2020 12:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robbertvw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:05
Mijn vriendin woont in Bremen. Sinds de Corona crisis reis ik al op en neer in de weekeinden om haar te bezoeken. Eigenlijk heb ik nooit meer politie gezien dan anders..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Lensent schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:47:
Lichtelijk offtopic maar was verbaast om deze week toch enkele Duitse auto's te zien rijden op de NLse wegen, ben zelfs een auto met Italiaans kenteken tegengekomen... :S
Die kunnen hier ook gewoon wonen natuurlijk. ;) Ik heb redelijk wat buitenlandse collegae die hier wonen (al dan niet 'tijdelijk') die met een auto rondrijden met kenteken uit hun eigen land.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
naitsoezn schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 16:43:
[...]

Die kunnen hier ook gewoon wonen natuurlijk. ;) Ik heb redelijk wat buitenlandse collegae die hier wonen (al dan niet 'tijdelijk') die met een auto rondrijden met kenteken uit hun eigen land.
Met een gezin erin en een kofferbak vol zut die je normaliter verwacht als je op autovakantie gaat? :P

Vandaag weer eentje gespot op de a15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-07 18:59

Nox

Noxiuz

Het is ook niet zo dat wij Nederlanders buitenlanders weren voor niet-essentiele reizen. De andere landen weren ons en niet andersom.

Als ik het goed heb kan je Nederland zo inrijden vanuit Duitsland (al werd het ontmoedigd door wat extra controles) en België maar andersom niet. Er werd ook gevreesd voor enorme drukte maar die bleef uit, wat je ziet is een handvol buitenlanders die hier ergens een hutje op de hei opzoeken ofzo geloof ik...

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:08
MoldyInko schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:56:

ik woon dicht bij de Duitse grens en er zijn veel mensen in de buurt die halen daar de boodschappen dat deden ze daar voor ook al heb niet gehoord dat ze terug gestuurd werden ( mondkapje verplicht dat wel)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-07 15:30
Vooral dat boodschappen doen net over de grens mis ik hier. Dat scheelt soms echt de helft met wat het hier in NL kost. Hopelijk dat het binnenkort niet meer gecontroleerd wordt, ben nu wat sceptisch om toch de grens over te gaan..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07 05:05

Maf

Bedenk wel dat Nederland al zijn reisadviezen nog op "oranje" heeft staan; en dat je dus niet verzekerd bent als je de grens over gaat (vrijwel alle verzekeringen dekken niet bij code oranje reisadvies)

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 19:48
Ik denk dat er vanaf 15 juni weer een hoop 'officieel open gaat' qua grenzen. Even tussen aanhalingstekens, want formeel is er veel ook nooit echt officieel dicht geweest natuurlijk.

Italië heeft afgelopen vrijdagavond besloten vanaf 3 juni hun eigen volk weer vrij te laten reizen én toeristen uit schengen-landen toe te laten.

Zwitserland heeft i.s.m. Oostenrijk en Duitsland en Frankrijk besloten onderling hun grenzen weer open te gooien op 15 juni.

Alles onder voorbehoud van blijvende lage corona-cijfers. Wat dat precies betekent voor de mogelijkheden ligt nog even in het midden (hangt immers ook af van regelgeving m.b.t. hotels, campings, berghutten, etc.) maar lijkt de goede kant op te gaan.

PS: Stel dat ik met 2 vrienden naar Italië wil rijden, dan heb ik natuurlijk formeel nog steeds niets aan open grenzen zolang ik vanuit NL niet samen in één auto mag zitten ;) ..

[ Voor 18% gewijzigd door Valorian op 17-05-2020 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Maf schreef op zondag 17 mei 2020 @ 11:54:
Bedenk wel dat Nederland al zijn reisadviezen nog op "oranje" heeft staan; en dat je dus niet verzekerd bent als je de grens over gaat (vrijwel alle verzekeringen dekken niet bij code oranje reisadvies)
Je reisverzekering keert wellicht niet uit bij code oranje. Maar dat is ook niet zo relevant, dat relatief bescheiden risico kan je prima nemen. Veel mensen hebben niet eens een reisverzekering en die gaan ook gewoon jaarlijks op vakantie. Belangrijker is dat je autoverzekering en zorgverzekering gewoon uitkeren, zelfs bij code rood. Wel even goed checken van tevoren, weet niet of het voor allemaal geldt, maar meeste volgens mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:18
(jarig!)
Ik vraag me dit ook af, ik wil In juni een soortgelijk iets doen. Met mijn vriendin en baby in een auto naar Rijnland-Palts. Daar met 2 vrienden die een baby hebben in het bos klimmen. Uiteraard kunnen we het reizen, overnachten en eten allemaal apart doen. Mijn moeder woont in Duitsland en rijdt dagelijks de grens over, ze zegt dat Nederlanders nooit gecontroleerd worden. Ze rijdt echter zelf een Duits kenteken dus ik durf niet helemaal op haar af te gaan.

Edit: anwb keert bij alle reisadviezen uit, ook rood.

[ Voor 5% gewijzigd door Makkelijk op 18-05-2020 06:56 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:57
Mocht je plannen hebben, bekijk vooral de regelingen van het Bundesland waar je heen wilt, niet alleen die van de federale overheid. NRW heeft afgelopen vrijdag de regeling versoepeld, voorheen moest je 2 weken in quarantaine als je langer dan 72 uur in een risicogebied was. Voor Beieren was het echter al bij 48 uur verblijf in een risicogebied het geval. NRW heeft de regeling inmiddels voor EU-landen opgeschort, maar Beieren nog altijd niet. Daar verwacht ik dat het in begin juni wordt vrijgegeven, want dan zou de regeling sowieso van zichzelf aflopen.

Let ook op, indien je tot quarantaine verplicht bent, ben je ook verplicht jezelf te melden. Dit niet te doen is voor zover ik het heb begrepen dus ook een strafbaar feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:10
Valorian schreef op zondag 17 mei 2020 @ 12:45:
PS: Stel dat ik met 2 vrienden naar Italië wil rijden, dan heb ik natuurlijk formeel nog steeds niets aan open grenzen zolang ik vanuit NL niet samen in één auto mag zitten ;) ..
Ik ben benieuwd wanneer hier versoepeling in komt. Theoretisch kunnen stelletjes die niet samen wonen nu ook niet samen/close zijn of samen in 1 voertuig zitten. Toch gebeurd dit vast wel.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-07 11:20

BramT

Rule #1

Wil graag een familielid van vriendin even in Düsseldorf (NRW) ophalen (ik hoef dus zelf letterlijk de auto niet eens uit) komend weekend, en zondag weer terugbrengen. Officieel mag het nog niet(?), maar als ik (anekdotisch) hoor dat er beide kant op mensen al lekker aan het winkelen zijn...

Zaken gaan nu ook best snel en de meeste sites/overzichten zijn vaak ook al weer achterhaald.

Denk dat ik dit topic ook even in de gaten ga houden...

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-07 15:24
Ik ben half maart voor het laatst in Duitsland geweest. Om precies te zijn 3 dagen voor alles met spoed werd gesloten. Grensovergang A12/A3 bij Elten was er niks aan de hand maar toch werd ik na enkele afritten ingehaald door een undercover politie auto en aan de kant gezet. Ze vroegen mij hoe ik mij voelde qua gezondheid, of ik recentelijk in Italie/China was geweest en wat ik in Duitsland kwam doen. Ik had zelf een goede reden dus ik mocht na controle mijn weg vervolgen.

Moraal van dit verhaal: er werd al voor de aankondigingen steekproefsgewijs gecontroleerd in Duitsland. Volgens mij kunnen ze je niet formeel terugsturen en krijg je een preekje te horen als je geen goed verhaal hebt bij een controle. Beetje hetzelfde als men bij de grens bij Roermond doet met al die shoppers voor de outlet. Vertellen dat ze beter naar huis gaan en dan vervolgens rijden die lui vrolijk door want ze mogen niet geweerd worden.

Maar wat is nu zo moeilijk aan nog even wachten. Het gaat langzaam de goede kant op in de wereld. Als je niet dringend het land uit moet op dit moment blijf dan lekker hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:04
Ik rij dagelijks heen en weer. Aan de NL kant wordt sowieso nauwelijk gecontroleerd. Duitse kant staan ze af en toe te controleren, maar heb nog nooit iemand terug gestuurd zien worden.

Even los van het morele verhaal, nee het mag niet, maar als jij daadwerkelijk in een hutje op de hei gaat zitten, zal niemand je een strobreed in de weg leggen hoor.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
BramT schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:41:
Wil graag een familielid van vriendin even in Düsseldorf (NRW) ophalen (ik hoef dus zelf letterlijk de auto niet eens uit) komend weekend, en zondag weer terugbrengen. Officieel mag het nog niet(?), maar als ik (anekdotisch) hoor dat er beide kant op mensen al lekker aan het winkelen zijn...

Zaken gaan nu ook best snel en de meeste sites/overzichten zijn vaak ook al weer achterhaald.

Denk dat ik dit topic ook even in de gaten ga houden...
Over of je de grens over mag weet ik niets, maar weet wel dat in Nederland je überhaupt niet met drie mensen in één auto mag, tenzij het familie is, anders is het “samenscholing” en riskeer je 3x 390 euro boete. Als de grenzen verder gewoon open zijn dan kan je hier lezen (even ver naan beneden scrollen) hoe je iemand toch de Duitse grens over krijgt in een auto... https://www.google.nl/amp...-in-a-bmw-isetta.amp.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-07 09:24
Wij hebben het weekend van 13 juni een trip met 40 man gepland staan naar Winterberg, het hotel zegt dat wij welkom zijn en dat zelfs onderweg de terrassen weer open zijn, mits je gebruikt maakt van een mondkapje. Maar je leest dus overal nog tegenstrijdige verhalen, vooral over het ' geen dwingende reden hebben ' Nu is toerisme dat natuurlijk zeer zeker niet :)

Ik denk dat wij nog gewoon moeten afwachten tot er meer duidelijkheid komt, we hebben nog 2 weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:22
dropkikker schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:54:
Wij hebben het weekend van 13 juni een trip met 40 man gepland staan naar Winterberg, het hotel zegt dat wij welkom zijn en dat zelfs onderweg de terrassen weer open zijn, mits je gebruikt maakt van een mondkapje. Maar je leest dus overal nog tegenstrijdige verhalen, vooral over het ' geen dwingende reden hebben ' Nu is toerisme dat natuurlijk zeer zeker niet :)

Ik denk dat wij nog gewoon moeten afwachten tot er meer duidelijkheid komt, we hebben nog 2 weken :)
Ik snap er ook niks meer van, wij zouden eigenlijk komende week naar Duitsland gaan. Gelukkig kosten loos kunnen annuleren. Maar nu zie ik her en der berichten op o.a. FB van div. mensen die dit weekend naar Duitsland zijn met de opmerking " het mag gelukkig weer". Die zitten gewoon op vakantieparken e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:27

ZieMaar!

Moderator General Chat
Het is nooit dicht geweest he. Het advies was om alleen noodzakelijke reizen te ondernemen, maar echt tegenhouden gebeurde volgens mij niet. Alle hotels waren dicht voor toeristen, maar dat is nu niet meer van toepassing.

Ik zou ook echt nu prima een huisje in de Eifel of in Sauerland durven boeken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Bigfoot Voor welke datum ?
Je kunt hier info lezen voor wat er geldt = > https://www.bundespolizei...1604#doc13824392bodyText1

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-06 21:26
Volgens mij is het formeel best helder; niet noodzakelijk is nog gewoon verboden (lees: bindend advies) tot 15 juni. Anderzijds zijn hotels e.d. ook gewoon weer open in veel deelstaten, dus in hoeverre dit dan gehandhaaft wordt...

https://duitslandinstituu...eelgestelde-vragen#Reizen

Heb zelf een vakantiehuis gehuurd in Kroatië eind juni, maar zie eerlijk gezegd geen enkel signaal wat mij kan doen twijfelen of het doorgang gaat vinden. Hoop doet leven zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 13:34
Wij hebben het weekend van 13 juni een trip met 40 man gepland staan naar Winterberg, het hotel zegt dat wij welkom zijn en dat zelfs onderweg de terrassen weer open zijn, mits je gebruikt maakt van een mondkapje.
Let op:
"An einem Tisch dürfen maximal zehn Personen zusammensitzen – oder Personen aus zwei Hausständen bzw. Verwandte in gerader Linie." (bron: https://www.land.nrw/de/w...ntworten-zum-corona-virus )

Als deze groep 40 personen uit verschillende huishoudens / geen familie 1e graad betreft, gaan jullie bij een bezoek op een terrasje 20 tafels nodig hebben! :+
(ikzelf was vorige week met zo'n soort groep van 9 onderweg. 7 gingen een terrasje doen en zaten aan 4 tafels. -O- )
Aan tafel kan het mondkapje af. (zou anders ook lastig eten/drinken zijn)

[ Voor 10% gewijzigd door Vanoverdegrens op 02-06-2020 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:53

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik woon in duitsland...
en in een gebied dat zeer geliefd is bij nederlandse toeristen.

iig de laatste twee weken zijn er overduidelijk al meer toeristen gekomen, voornamelijk nederlanders, maar ook zwitsers en wat andere nationaliteiten.

ik zou wel goed opletten in welk gebied je gaat (specifiek welke Landskreis)... hoe de '7-tage-inzidenz' daar is.
Dat is de maatstaf hoe streng men de maatregelen naleeft
https://experience.arcgis...17327b2bf1d4/page/page_1/

momenteel is vooranmelijk een gebied in noord-bayern noch zorgelijk, maar in vrijwel alle andere gebieden zit men onder de 10-15 gemeten besmettingen per 100.000 inwoners in de laatste 7 dagen.

op terassen en restaurants moet je je adresggegevens invullen.. maar dat wordt meestal niet zo streng nageleeft... je kunt gewoon zeggen dat je tot een huishouden behoort, en meestal doen ze er niet moeilijk over (als je die moeilijkheden zelf ok niet gaat opzoeken).
maar met een groep van 40 personen heel dicht op elkaar gaan zitten is gewoon algemeen niet echt wenselijk. Zulk gedrag hoort nu gewoon niet en het is een teken van respect om daarbij dan wel de nodige afstand te houden.

[ Voor 18% gewijzigd door RM-rf op 02-06-2020 15:54 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
ZieMaar! schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:02:
[...]

Het probleem is als iedereen zo denkt, het niet meer rustig is op die hei...
Valorian schreef op zondag 17 mei 2020 @ 14:45:
[...]

Je reisverzekering keert wellicht niet uit bij code oranje. Maar dat is ook niet zo relevant, dat relatief bescheiden risico kan je prima nemen. Veel mensen hebben niet eens een reisverzekering en die gaan ook gewoon jaarlijks op vakantie. Belangrijker is dat je autoverzekering en zorgverzekering gewoon uitkeren, zelfs bij code rood. Wel even goed checken van tevoren, weet niet of het voor allemaal geldt, maar meeste volgens mij wel.
Juist je reisverzekering dicht extra risico’s af als het om zorg gaat, wat niet onder je reguliere zorgverzekering gedekt is.

Hogere tarieven in het buitenland? Speciaal vervoer? Spoedoperaties die in Nederland veel minder kosten?

Collega van mij is wel eens per helikopter vervoerd naar een ander ziekenhuis. De kosten daarvoor waren veel hoger dan het gebruikelijke Nederlandse wegvervoer, dat hij daarvoor zijn reisverzekering moest aanspreken.
Zelfde gold voor een begeleider (zijn broer) die toen daarheen is gevlogen om hem te begeleiden. Die kosten zitten niet in de zorgverzekering, maar in de reisverzekering.

Hij moest toen opgehaald worden door iemand in Nederland, omdat hij niet alleen mocht vliegen.

Als er écht iets ernstigs gebeurt ben je blij met dergelijke verzekeringen.

En in Duitsland zal het nog wel meevallen, maar als je verder weg zit... Better Safe than sorry!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
BlakHawk schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 08:45:
[...]

[...]

Juist je reisverzekering dicht extra risico’s af als het om zorg gaat, wat niet onder je reguliere zorgverzekering gedekt is.

Hogere tarieven in het buitenland? Speciaal vervoer? Spoedoperaties die in Nederland veel minder kosten?

Collega van mij is wel eens per helikopter vervoerd naar een ander ziekenhuis. De kosten daarvoor waren veel hoger dan het gebruikelijke Nederlandse wegvervoer, dat hij daarvoor zijn reisverzekering moest aanspreken.
Zelfde gold voor een begeleider (zijn broer) die toen daarheen is gevlogen om hem te begeleiden. Die kosten zitten niet in de zorgverzekering, maar in de reisverzekering.

Hij moest toen opgehaald worden door iemand in Nederland, omdat hij niet alleen mocht vliegen.

Als er écht iets ernstigs gebeurt ben je blij met dergelijke verzekeringen.

En in Duitsland zal het nog wel meevallen, maar als je verder weg zit... Better Safe than sorry!
toon volledige bericht
Ha, misschien was ik wat onduidelijk of kort door de bocht... Ik ben mij absoluut bewust van waar een reisverzekering zijn nut heeft. Heb zelf ook een goede inclusief heli-repatriatie etc. en dekking voor risicosporten, off piste wintersport, rotsklimmen etc. En heli-kosten zijn hoog ja. Die dingen vliegen in no-time heen en weer maar de rekening zit al snel boven de 5K als het niet meer is...

Maar wat ik bedoel is dat diezelfde reisverzekering vaak niet uitkeert bij code oranje/rood. Dus in het geval dat landen dat nog voeren maakt het in praktijk niet uit of je die wel of niet hebt. Wat op dat moment nog wel uitkeert is je normale zorgverzekering. Maar je hebt gelijk, die dekt niet alles dus naar een code oranje-rood land gaan betekent in praktijk een risico lopen dat je in een situatie kan komen waarin je ongedekte kosten gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 12:28

unclero

MB EQA ftw \o/

Ik ben zelf ook in het bezit van een 'buiten' in Duitsland. Sinds 1 mei kom ik daar weer. En heb daar ook al weer op terrassen gezeten. ;)

Totnogtoe niks gemerkt van grenscontroles. (hooguit dat er aan de Duitse kant op de terugreis een paar Marechaussee-auto's op de vluchtstrook staan) Ik heb papieren op m'n dashboard liggen (naast het verplichte mondkapje) die aan zouden kunnen tonen dat ik wel iets te doen heb in Duitsland.

Daarnaast ben ik ook nog grensbewoner, en eerlijk gezegd merk ik niks van gesloten grenzen of iets. Nog steeds gele kentekens bij de Kaufland, nog steeds witte kentekens hier op de dijk en bij het winkelcentrum.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-07 11:20

BramT

Rule #1

Valorian schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 08:54:
[...]Maar wat ik bedoel is dat diezelfde reisverzekering vaak niet uitkeert bij code oranje/rood. Dus in het geval dat landen dat nog voeren maakt het in praktijk niet uit of je die wel of niet hebt. Wat op dat moment nog wel uitkeert is je normale zorgverzekering. Maar je hebt gelijk, die dekt niet alles dus naar een code oranje-rood land gaan betekent in praktijk een risico lopen dat je in een situatie kan komen waarin je ongedekte kosten gaat maken.
Het ligt iets genuanceerder. De verzekeringen dekken (vaak/juist) niet waar de code oranje/rood voor is afgegeven: ga je in dit geval naar een land en maak je kosten vanwege COVID-19 gerelateerde zaken, dan ga je (waarschijnlijk) bot vangen bij je verzekering. Is het iets totaal ongerelateerds, zoals het kwijtraken van bagage, dan dekt de verzekering dat wel.
Zoals altijd, en juist bij verzekeringen, zijn er altijd uitzonderingen en kleine lettertjes. De enige die het je met zekerheid kan vertellen is je eigen verzekering (en dan nog zou ik het ze per mail vragen zodat je het ook zwart op wit hebt).

Uiteindelijk heb ik overigens zelf DE niet in hoeven rijden en zijn ze zelf vanuit DE gekomen met de auto. Heen en terugweg geen enkel probleem gehad.

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
Kan iemand mij hier vertellen of dit nog actueel is in Duitsland? Heb 2 passagiers (niet-huisgenoten) eind komende week mee in de auto maar ben erg onzeker of dit eigenlijk wel mag in zowel NL (wordt enkel niet actief gehandhaafd zviw), als DE.

Is er overigens ook een website waar dit soort info per land geaggregeerd wordt?

[ Voor 8% gewijzigd door JanvdVeer op 12-06-2020 04:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Iemand die ik ken is recent met z'n hobbyauto naar de Nurburgring Nordschleife gereden voor een circuitdag. Probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-07 12:04
BlakHawk schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 08:45:
[...]

[...]
Voordeel daarentegen is dat niet iedereen een huisje heeft op die hei en daarom daar niets te zoeken heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:57
JanvdVeer schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 04:30:
Kan iemand mij hier vertellen of dit nog actueel is in Duitsland? Heb 2 passagiers (niet-huisgenoten) eind komende week mee in de auto maar ben erg onzeker of dit eigenlijk wel mag in zowel NL (wordt enkel niet actief gehandhaafd zviw), als DE.

Is er overigens ook een website waar dit soort info per land geaggregeerd wordt?
https://www.autobild.de/a...st-erlaubt--16620789.html
https://www.bayreuther-ta...in-meinem-auto-mitfahren/

Ik heb zo snel geen artikel kunnen vinden waarin iets anders wordt verkondigd als in het bovenstaand artikel: Autorijden wordt gezien als het samenkomen in de openbare ruimte. Dat mag met mensen van één ander huishouden maar met het in acht nemen van de anderhalve meter minimumafstand. Hoe men dat laatste wil rijmen met vier man van twee huishoudens in één auto die geen Escalade is zou ik ook graag willen weten, daar wordt niet expliciet op ingegaan. Het aangehaalde ADAC artikel stelt dat in bepaalde gevallen / staten de anderhalve meter regel in de auto niet letterlijk van toepassing is.

Daarnaast moet er dus een masker gedragen worden net als in het OV, maar dan wél op zo een manier dat de bestuurder nog herkenbaar is, want anders hangt daar een boete van 60€ boven het hoofd.

Kort gezegd: Als je zeker wilt zijn beperk je tot één gezin per auto. Heb je geen gezeur met mondkapjes en afstand. Zeker als je wat verder Duitsland in gaat is er ook nog eens het risico dat de regels en/of de handhaving zich per Bundesland verschilt. Als je twee niet-huisgenoten beiden ook niet uit hetzelfde huishouden komen zit je sowieso al over de grens van het toegestane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

JanvdVeer schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 04:30:
Kan iemand mij hier vertellen of dit nog actueel is in Duitsland?
ligt aan het bundesland... de rergelen kunnen afwijken in verschillende Bundeslanden.

In zowel RLP alswel NRW is het nu (in NRW vanaf maandag) toegestaan tot 10 personen of juist bestaand uit twee verschillende huishoudens in onbeperkt aantal dicht samen te komen, wat betekent dat je ook in een auto mag zitten
In der Öffentlichkeit dürfen bis zu zehn Personen aus unterschiedlichen Haushalten zusammenkommen, bei Verwandten in gerader Linie (Geschwister, Ehegatten, Lebenspartner), Personen aus maximal zwei verschiedenen häuslichen Gemeinschaften und zur Begleitung minderjähriger oder unterstützungsbedürftiger Personen entfällt die Begrenzung der Personenzahl.
Overigens, de kans dat dit gecontroleerd en gehandhaafd wordt durf ik best op -null- in te schatten, niet bestaand.
Je kunt probleemloos met meerdere personen in een auto zitten en als iemand vraagt kun je gewoon zeggen dat je uit hetzelfde huishouden komt, dat te zeggen voldoet al.

in de beginfase is er wel degelijk streng gehandhaaft en werden er stevige boetes uitgedeeld, maar daar is momenteel vrijwel geen reden toe, overal is de ontwikkeling eerder positief en genoeg reden om niet boos te doen omdat mensen zich niet aan regels zouden houden... het blijkt juist dat deze redelijk goed aangehouden worden en ook werken.

[ Voor 6% gewijzigd door RM-rf op 12-06-2020 15:13 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
Cid Highwind schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:44:
Kort gezegd: Als je zeker wilt zijn beperk je tot één gezin per auto. Heb je geen gezeur met mondkapjes en afstand. Zeker als je wat verder Duitsland in gaat is er ook nog eens het risico dat de regels en/of de handhaving zich per Bundesland verschilt. Als je twee niet-huisgenoten beiden ook niet uit hetzelfde huishouden komen zit je sowieso al over de grens van het toegestane.
RM-rf schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:11:
Overigens, de kans dat dit gecontroleerd en gehandhaafd wordt durf ik best op -null- in te schatten, niet bestaand.
Je kunt probleemloos met meerdere personen in een auto zitten en als iemand vraagt kun je gewoon zeggen dat je uit hetzelfde huishouden komt, dat te zeggen voldoet al.

in de beginfase is er wel degelijk streng gehandhaaft en werden er stevige boetes uitgedeeld, maar daar is momenteel vrijwel geen reden toe, overal is de ontwikkeling eerder positief en genoeg reden om niet boos te doen omdat mensen zich niet aan regels zouden houden... het blijkt juist dat deze redelijk goed aangehouden worden en ook werken.
Dit is ook mijn beeld ja. Zeker als vanaf aanstaande maandag Duitsland weer officieel ‘open’ gaat voor toeristen kan ik mij niet voorstellen dat dergelijke bindende ‘adviezen’ nog te handhaven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

vanDaal

-ismeereentje

Kickje :)

Is iemand de afgelopen weken of de komende weken van plan om naar Duitsland te gaan? Wij hebben eind oktober vier nachten vakantie gepland in Saarland. Je moet dan een coronatest kunnen overhandigen van maximaal 48 uur oud.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-06 23:12
vanDaal schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:49:

Is iemand de afgelopen weken of de komende weken van plan om naar Duitsland te gaan? Wij hebben eind oktober vier nachten gepland in Saarland. Je moet dan een coronotest kunnen overhandigen van maximaal 48 uur oud.
Klopt, maar niet als je uit Zeeland komt. Dan mag je zonder test het land in. Hoe gaan ze dat controleren dat je niet uit Zeeland komt?

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

vanDaal

-ismeereentje

PM_Petrol schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:51:
[...]

Klopt, maar niet als je uit Zeeland komt. Dan mag je zonder test het land in. Hoe gaan ze dat controleren dat je niet uit Zeeland komt?
Haha, dat kunnen ze vast niet controleren, maar ik heb eerlijk gezegd geen zin om te gaan liegen. Ik kom vanuit regio Utrecht.

[ Voor 3% gewijzigd door vanDaal op 05-10-2020 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
PM_Petrol schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:51:
[...]

1 belletje naar een OvD in Nederland (via meldkamer DE), dan horen ze snel genoeg Ja Oder Nein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-06 23:12
Het lijkt me ook lastig om een test te laten uitvoeren bij de GGD die max 48 uur oud is. Naar mijn weten krijg je alleen telefonisch een bevestiging van de uitslag. En het is nogal druk nu, dus als je belt voor een afspraak ben je misschien pas over een aantal dagen aan de beurt. Of je bent juist te snel aan de beurt waardoor de test al langer dan 48 uur geleden is gedaan.

Een commerciele test is dan denk ik de beste oplossing.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
PM_Petrol schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:57:
Het lijkt me ook lastig om een test te laten uitvoeren bij de GGD die max 48 uur oud is. Naar mijn weten krijg je alleen telefonisch een bevestiging van de uitslag. En het is nogal druk nu, dus als je belt voor een afspraak ben je misschien pas over een aantal dagen aan de beurt. Of je bent juist te snel aan de beurt waardoor de test al langer dan 48 uur geleden is gedaan.

Een commerciele test is dan denk ik de beste oplossing.
Ik verwacht dat ze dit doen eerder om 100x na te denken of je die ellende allemaal wel wilt voor je vertier, soort van afschrik beleid. Gooi de drempel hoog op, hopende dat mensen hun verantwoordelijk nemen en gewoon eieren voor hun geld kiezen. (Ik zeg niet dat dit zo is, maar verboden zijn nogal lastig te handhaven in de EU)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:54

Is iemand de afgelopen weken of de komende weken van plan om naar Duitsland te gaan? Wij hebben eind oktober vier nachten vakantie gepland in Saarland. Je moet dan een coronatest kunnen overhandigen van maximaal 48 uur oud.
Ik was 2 weken geleden bij mijn broer in Duitsland. Toen was net aangekondigd dat Noord en Zuid Holland en Utrecht "rood" geworden waren (met terugwerkende kracht).

Mijn broer legde uit, dat doorreizen wel mag en dat je ook ergens heen mag rijzen om daar vervolgens in Quarantaine te gaan. Omdat ik mijn lang verwachte motorweekend met hem niet wilde missen, ben ik gewoon gegaan. Heb alleen onderweg niet in DE gegeten (wel getankt, motor komt niet zo ver), om bij staande houding te kunnen zeggen dat ik rechtstreeks naar mijn broer onderweg was en van plan om in quarantaine te gaan.
Bij de rondritten met mijn broer afgesproken dat ik al >2 weken bij hem logeerde, mochten we gecontroleerd worden... (de motorroutes worden op mooie dagen gecontroleerd voor snelheids- en geluidsoverlast).

Je woonplaats is uiteraard gemakkelijk te achterhalen, aan de hand van je kenteken (tenzij je een lease-auto o.i.d. hebt). EDIT: Ik lees zojuist dat dat alleen opvraagbaar is bij specifieke verkeersovertredingen. Maar als je staande gehouden wordt, is ook wel wat af te leiden uit afgifteplaatsen van Rijbewijs en Identiteitsbewijs/paspoort.

Nu bijna alle delen van Nederland "rood" zijn voor de Duitsers, wordt de kans dat je met een NL kenteken onderweg spontaan staande gehouden en gecontroleerd wordt natuurlijk wel een stuk groter. Ik zou nu dus denk ik niet meer gaan (maar het laatste mooie weekend was dan ook precies 2 weken geleden toen wij met de motor gingen rijden :*) )

[ Voor 10% gewijzigd door Wild Chocolate op 05-10-2020 14:10 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Je moet dan een coronatest kunnen overhandigen van maximaal 48 uur oud.
En die afgegeven is in duitse, engelse of franse taal:
Nach der aktuellen Verordnung zu Quarantänemaßnahmen für Ein- und Rückreisende zur Bekämpfung des Coronavirus sind Berufspendlerinnen und -pendler von der zweiwöchigen Quarantänepflicht ausgenommen, ebenso wie Personen, die sich weniger als 72 Stunden in Luxemburg aufgehalten haben oder einen triftigen Reisegrund haben. Zu den triftigen Gründen zählen insbesondere soziale Aspekte wie ein geteiltes Sorgerecht, der Besuch der Lebenspartnerin oder des Lebenspartners, die Betreuung und Pflege Angehöriger sowie dringende medizinische Behandlungen. Auch für Menschen, die aus Ausbildungs- und Studienzwecken in das Saarland einreisen, entfällt die Quarantänepflicht. Gleiches gilt für Durchreisende.

Weiterhin kann auf die Quarantäne verzichtet werden, sofern die betroffenen Personen einen negativen Corona-Test vorweisen können. Dieser darf nicht älter als 48 Stunden sein und muss in deutscher, französischer oder englischer Sprache gefasst sein.
https://corona.saarland.d...xemburg-risikogebiet.html

regerling die specifiek in Saarland geld (per Bundesland kunnen er verschillen zijn)

ik zou overigens gewoon navraag doen bij het Hotel, die zouden op de hoogte moetenm zijn van de maatregelen en misschien kunnen zij al de melding aan het Gesundheitsamt doen (mogelijk moeten ze dat sowieso voor de gasten-registratie die nu verplicht is en wel streng gehandhaaft wordt)

Bij mijn weten vinden er geen grenscontrole's plaats, en zijn de grenzen gewoon open.
er is wel aangegeven dat er misschien 'steekproef-controle's gehouden kunnen worden, maar iig Saarland en Rheinland-Pfalz hebben geweigerd hieraan mee te werken omdat ze juist grensverkeer niet willen hinderen en graag zien, los van de 'risico-gebied-classificatie' (voor die Bundeslanden gaat het vooral om de open grenzen met Luxemburg, die als essentieel voor de economie gezien worden, of dat voor NRW en de grens van nederland ook precies zo geld weet ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hefaistos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-07 19:42

hefaistos

feestelijk gehandicapt

Ik moet vrijdag voor een survey in Düsseldorf zijn, maar ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen. Heb geen direct contact met mensen, en ik neem een mondkapje mee.

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Laatst online: 06-07 15:24
Alle Nederlanders, ook zij die uit een rood gebied komen, zijn momenteel gewoon welkom in de deelstaat Noordrijn-Westfalen voor een kort bezoek. Dat wil zeggen: korter dan 24 uur en geen overnachting. Dit staat expliciet in de regels die de landsregering heeft uitgevaardigd.

Er geldt voor een kort bezoek onder de 24 uur geen test- en quarantaineplicht op dit moment. Wel moet je je formeel melden bij het Gezondsheidsambt in de regio waar je op bezoek gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-07 11:20
Wellicht dat iemand dit weet.
Wat wordt er in deze zin als bewijs gezien om aan te kunnen tonen dat je negatief bent getest?
Is dit door middel van de corantest.nl website of moet je dit op een andere manier kunnen aantonen?
Ik kan dit niet ergens duidelijk terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:44
Ninjaman schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:22:
Wellicht dat iemand dit weet.
Wat wordt er in deze zin als bewijs gezien om aan te kunnen tonen dat je negatief bent getest?
Is dit door middel van de corantest.nl website of moet je dit op een andere manier kunnen aantonen?
Ik kan dit niet ergens duidelijk terugvinden.
Als je een commerciele test doet, krijg je een (papieren) verklaring met het resultaat.
Die moet je dan bij je hebben.

De GGD-testen geven geen schriftelijke verklaring; zijn dus in de gevallen dat er verklaringen nodig zijn niet voldoende.

[ Voor 10% gewijzigd door Ryur op 07-10-2020 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Ninjaman schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:22:

voor het duitse gezondheidsamt gelden deze regels voor erkenning van een test
https://www.rki.de/DE/Con...es_Coronavirus/Tests.html
Einreisende aus Risikogebieten können gemäß den jeweiligen Quarantäneverordnungen der zuständigen Bundesländer von der Absonderungsverpflichtung ausgenommen sein, sofern sie durch ein ärztliches Zeugnis nachweisen können, dass sie nicht mit SARS-CoV-2 infiziert sind (bzw. zum Zeitpunkt der Testung kein SARS-CoV-2 nachgewiesen werden konnte).

Der Test darf höchstens 48 Stunden vor der Einreise durchgeführt worden sein. Molekularbiologische Teste (PCR-Teste) werden derzeit grundsätzlich aus allen Staaten der Europäischen Union sowie aus unten genannten Staaten akzeptiert.
ofwel, het moet een door artsen afgenomen PCR-test zijn die hooguit 48 uur afgenomen is voor de inreis.
Het testresultaat moet beschikbaar zijn in de engelse, duitse of franse taal (ik neem echter aan dat de EU staten hieroer ook afspraken gemaakt hebben, aangezien ze melden dat alle tests uit EU-staten zouden voldoen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:12
Mandera schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:42:
Alle Nederlanders, ook zij die uit een rood gebied komen, zijn momenteel gewoon welkom in de deelstaat Noordrijn-Westfalen voor een kort bezoek. Dat wil zeggen: korter dan 24 uur en geen overnachting. Dit staat expliciet in de regels die de landsregering heeft uitgevaardigd.

Er geldt voor een kort bezoek onder de 24 uur geen test- en quarantaineplicht op dit moment. Wel moet je je formeel melden bij het Gezondsheidsambt in de regio waar je op bezoek gaat.
Is dat nog steeds zo?

Laatst gewijzigd op: 09-10-2020 | Nog steeds geldig op: 09-10-2020
In de deelstaat Nedersaksen zijn grensbewoners en andere bezoekers uit Nederland toegestaan - onder bepaalde voorwaarden - een kort bezoek te brengen om bijvoorbeeld te tanken of boodschappen te doen. Dit geldt ook nog steeds voor de deelstaat Noordrijn-Westfalen. Als u uit de Nederlandse provincies Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht, Groningen, Friesland, Drenthe, Overijssel, Gelderland, Flevoland, Limburg en Noord-Brabant, of uit Curaçao komt, moet u bij inreis in Duitsland een negatieve COVID-19 test tonen die niet langer dan 48 uur eerder is afgenomen. Dit geldt niet als u uit de provincie Zeeland komt. Het testresultaat moet altijd vergezeld gaan van een doktersattest en in het Duits of Engels zijn. Als u de negatieve test niet kunt overleggen moet u zich bij aankomst in Duitsland preventief laten testen. Dan wordt gevraagd om daarna 14 dagen in zelfquarantaine te gaan. Deze quarantaine kan opgeheven worden als de test negatief is. De test- en quarantaineregels van de Duitse overheid gelden niet voor reizigers die uit Zeeland komen of op doorreis zijn naar een ander land. Meer informatie over de regels en uitzonderingen vindt u onder het kopje ‘Coronavirus’. Het bovengenoemde geldt ook voor kinderen (van alle leeftijden)
Bron: https://www.nederlandwere...itsland/reizen/reisadvies

Wat is de definitie van een kort bezoek? Alles. minder dag 24u en uitgezonderd overnachting?
Ik zit zelfs de verdieping van Buitenlandse zaken te lezen, en de Duitse Verordnung Zum Schutz voor Neuinfizierungen..... in buzug af Ein und Ruckreisende.....
Maar ik wordt er niet heel veel wijzer van.

Casus is: Kom zelf niet uit Zeeland (want dat is de enige uitzondering) en wil een dagje met mijn zoontje naar een pretpark daar. Zitten zelf al weken thuis te werken, en neem mijn verantwoordelijkheid voor als het een van ons niet lekker is.
Mag dat? Nergens staat dat niet niet mag, maar ook nergens dat het wel mag..... (ben niet op zoek naar of het verstandig is ja of nee, dat is een tweede vraag die ik pas hoef te beantwoorden als het antwoord op de 1ste vraag is dat het mag) .

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Stinger_Ventura Voor korte periode, als even boodschappen doen, tanken of op doorreis naar ander land.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 12:37

Dennahz

Life feels like hell should.

Wij gaan over 2 weken naar Phantasialand en wonen in Zeeland. Dus technisch gezien kan dit allemaal gewoon (tot nu toe). Stel dat het hier ook code rood wordt, dan zou ik een corona test moeten laten doen en het resultaat meenemen.

Enig idee waar ik dat dan moet voorleggen? Bij de grens als ze toevallig controleren? Of hoe moet ik dat zien?

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Hackus schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 18:14:
@Stinger_Ventura Voor korte periode, als even boodschappen doen, tanken of op doorreis naar ander land.
Dat lees ik ook op de ministerie van buitenlandse zaken.
Echter de volgende 2 sites maken daar volgens mij geen melding van, en geven alleen aan dat je niet mag overnachten.

https://duitslandinstituu...sland-veelgestelde-vragen

https://www.land.nrw/de/w...zum-corona-virus#ef504a21

Land.nrw FAQ
Touristische Reisen für Personen aus Gebieten mit einer hohen Infektionsrate sind grundsätzlich möglich, unterliegen aber gegebenenfalls Beschränkungen: Reisezielländer können Beherbergungsverbote verhängen. Ausnahme von Beherbergungsverboten gelten bei Vorlage eines negativen Corona-Testergebnisses.

En de vertaling:

Toeristenreizen voor mensen uit gebieden met een hoog besmettingspercentage zijn in principe mogelijk, maar kunnen aan beperkingen onderhevig zijn: bestemmingslanden kunnen een verblijfsverbod opleggen. Uitzonderingen op het accommodatieverbod zijn van toepassing als een negatief Corona-testresultaat wordt gepresenteerd.

Van Duitsland instituut:
De aan Noord-Nederland grenzende deelstaat Nedersaksen maakt deze uitzondering voor grensverkeer vanaf vrijdag 9 oktober ook. Nederlanders mogen de grens over, als ze niet langer dan 24 uur blijven. Ook maakt Nedersaksen een uitzondering op de quarantaineplicht voor inwoners van Nedersaksen die korter dan 48 uur in risicogebied zijn geweest en voor mensen die een dringende persoonlijke, beroepsmatige of medische reden hebben om naar Nedersaksen te komen of die een verplichte ambtelijke afspraak hebben. Ook reizigers met een negatieve coronatest die niet ouder dan 48 uur is hoeven niet in quarantaine, vooropgesteld dat ze geen Covid19-symptomen hebben.

[ Voor 59% gewijzigd door Stinger_Ventura op 09-10-2020 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dennahz schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 18:47:
Wij gaan over 2 weken naar Phantasialand en wonen in Zeeland. Dus technisch gezien kan dit allemaal gewoon (tot nu toe). Stel dat het hier ook code rood wordt, dan zou ik een corona test moeten laten doen en het resultaat meenemen.

Enig idee waar ik dat dan moet voorleggen? Bij de grens als ze toevallig controleren? Of hoe moet ik dat zien?
Bij het gezondheidsambt in kreis waar je verblijft.

@Stinger_Ventura je kunt bij vragen bellen met oa Bundesministerium für Gesundheit.
of e-mailen: poststelle@bmg.bund.de
Telefon: 0228/99441-0 030/18441-0 bonn en berlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Iemand recentelijk nog wel es geweest?

Ik begrijp dat je een gratis sneltest moet doen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-07 15:33

ThunderNet

Flits!

Bigfoot schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:57:
Iemand recentelijk nog wel es geweest?

Ik begrijp dat je een gratis sneltest moet doen daar.
Naar DE toe? Vziw (zo was het iig 1,5wk geleden nog) moet je een negatieve test kunnen aantonen. Waarbij een GGD-test niet goedgekeurd is. Je moet een commercieel test kunnen laten zien.

Daarnaast zijn ze met een pilot bezig om je bij de grens te kunnen laten testen (gratis) als je voor werk/studie/familiezorg DE in moet.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 19:35
Je kunt met een testcertificaat en met online aanmelding van je reis gewoon naar DE reizen. Maar volgens mij is er nog niet veel open voor toerisme.

Doorreizen is open. Wel testcertificaat nodig (vanaf 12 of 13 jaar leeftijd). Antigeen en PCR zijn okee, 48 uur oud bij inreizen. Geen aanmeldingsplicht als je verblijf in DE korter dan een etmaal is.

Van handhaving heb ik niets gemerkt bij de grens of op de snelweg.

[ Voor 9% gewijzigd door t_captain op 04-05-2021 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-07 14:59
Vorige week was ik in Venlo-Oost. Het was sneller om via Duitsland via de snelweg terug naar huis te gaan dan door de stad. Verder niet bij nagedacht, want ik doe het zo vaak... Niks gezien van controle bij de grens. Misschien het er toch maar weer eens een op wagen om een paar kratjes Paulaner te halen van de week....

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Beieren haar open volgens het nieuwsblog van de Telegraaf;
Premier Markus Söder zegt dat de Duitse deelstaat Beieren deze maand weer opengaat voor toeristen. Vanaf 21 mei zou vakantie weer mogelijk moeten zijn in regio’s met een laag besmettingspercentage. Beieren is een populaire bestemming voor reizigers uit Duitsland en daarbuiten.

Het besluit van Beieren komt op het moment dat het aantal nieuwe besmettingen in heel Duitsland is gedaald na een langdurige lockdown. Berlijn en verschillende deelstaten, waaronder Beieren, willen ook de volledig gevaccineerden en de mensen die hersteld zijn meer vrijstelling van de coronaregels geven.
Söder zei dat hotels, vakantieappartementen, campings, openluchtrestaurants, theaters, concertzalen, operagebouwen en bioscopen weer open mogen in gebieden met minder dan 100 coronabesmettingen per 100.000 inwoners over de afgelopen zeven dagen.

Verschillende maatregelen tegen het virus blijven wel van kracht, zei Söder. Hiertoe behoren sluiting van de openluchtrestaurants om 22.00 uur en de voortzetting van de mondkapjes-en-testvoorschriften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-07 15:33

ThunderNet

Flits!

bramv82 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:50:
Vorige week was ik in Venlo-Oost. Het was sneller om via Duitsland via de snelweg terug naar huis te gaan dan door de stad. Verder niet bij nagedacht, want ik doe het zo vaak... Niks gezien van controle bij de grens. Misschien het er toch maar weer eens een op wagen om een paar kratjes Paulaner te halen van de week....
Ze mogen in een straal van 30km van de grens controleren. En de boete is alles behalve mals.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
ThunderNet schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 08:29:
[...]

Ze mogen in een straal van 30km van de grens controleren. En de boete is alles behalve mals.
Een tweede keer vlakbij de grens toch controle gezien. Dus ik ga het er maar niet op wagen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:02
Ben zelf 3 keer nu naar Duitsland gegaan voor mijn werk dan. Die 3 keer geen controle gezien. Ook wordt ik pas op het werk getest. Hebben een brief bij van het werk die dit aangeeft. Schijnbaar doen ze daar niet zo lastig ver ook. Ook pas 1 keer gehoord van een collega dat hij gecontroleerd werd op de terug weg.

Wat ik ook begreep zijn de boetes niet direct, je wordt begeleid naar een test centrum. Nou was dit wel op het begin van de maatregel dus wellicht is dit nu veranderd al?

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Overal langs de grens zijn sneltestcentra. Vaak zijn de sneltesten daar gratis. Ja, er wordt met enige onregelmaat gecontroleerd. Maak gewoon vlak over de grens een afspraak. Bv in Wyler of Kranenburg zijn de sneltesten gewoon gratis. In Elten heb je ook zo'n testfaciliteit bij de Aral.

Kan me niet voorstellen dat je een boete krijgt als je aangeeft onderweg naar een test te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:01

mb1

Doorreizen mag.
Duitsland binnen rijden met als bestemming een testcentrum mag ook.
In Elten kun je idd bij de Aral kostenloos laten testen, handiger is https://www.testzentrumkolpinghaus.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
mb1 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 21:44:
Doorreizen mag.
Duitsland binnen rijden met als bestemming een testcentrum mag ook.
In Elten kun je idd bij de Aral kostenloos laten testen, handiger is https://www.testzentrumkolpinghaus.de/
Hier in Kleef is Paessens de locatie die het minste vraagt en vastlegt. Daar hoef je niet eens je verzekeringspas te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-07 15:31
Negatieve test moet nog steeds: https://www.gelderlander....t-de-grens-over~a42ad6f7/

Volgens het artikel is Duitsland bezig met een landelijke regeling om gevaccineerd gelijk te stellen aan negatieve test. Dan wordt ook de einreiseordnung aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 20:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

martwoutnl schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:42:
Negatieve test moet nog steeds: https://www.gelderlander....t-de-grens-over~a42ad6f7/

Volgens het artikel is Duitsland bezig met een landelijke regeling om gevaccineerd gelijk te stellen aan negatieve test. Dan wordt ook de einreiseordnung aangepast.
Dat is blijkbaar aangepast, in de link die je per SMS krijgt staat nu
Impf- und Genesenennachweise können einen negativen Testnachweis ersetzen und von der Einreisequarantäne befreien

Proof of vaccination or of recovery from COVID-19 can replace a negative test certificate and exempt from quarantine on entry.
Ik lees "kan een negatieve test vervangen", dus het kan ook zijn dat het niet is.
Je moet je wel nog registreren, misschien dat daar meer duidelijk wordt of een vaccinatie voldoende is om Duitsland in te mogen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Maasluip schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:59:
[...]

Dat is blijkbaar aangepast, in de link die je per SMS krijgt staat nu

[...]

Ik lees "kan een negatieve test vervangen", dus het kan ook zijn dat het niet is.
als je hem hebt _kan_ zo'n verklaring idd een negatieve test vervangen, dus hoef je zulk een test niet meer te tonen

https://www.bundesregieru...terungen-geimpfte-1910886
Welche Nachweise müssen Geimpfte und Genesene vorlegen?

Geimpfte müssen einen Nachweis für einen vollständigen Impfschutz vorlegen – zum Beispiel den gelben Impfpass. Je nach Impfstoff bedarf es ein oder zwei Impfungen für einen vollständigen Schutz. Seit der letzten erforderlichen Einzelimpfung müssen mindestens 14 Tage vergangen sein. Zusätzlich darf man keine Symptome einer möglichen Covid-19-Infektion aufweisen. Dazu gehören Atemnot, neu auftretender Husten, Fieber und Geruchs- oder Geschmacksverlust.
Genesene benötigen den Nachweis für einen positiven PCR-Test (oder einen anderen Nukleinsäurenachweis), der mindestens 28 Tage und maximal sechs Monate zurückliegt. Auch hier gilt zusätzlich, dass die Freiheiten nur für Menschen ohne Covid-19-typische Krankheits-Symptome gelten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
RM-rf schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:27:
[...]

als je hem hebt _kan_ zo'n verklaring idd een negatieve test vervangen, dus hoef je zulk een test niet meer te tonen

https://www.bundesregieru...terungen-geimpfte-1910886

[...]
Zover ik begrijp, zijn die maatregelen alleen voor Duitsers zelf. Tagesschau.de schreef dat laatst.

Wel is de quarantaineplicht weg als ik https://www.auswaertiges-...undaufenthalt/coronavirus lees mits volledig gevaccineerd. Maar vraag is of ons vaccinatiebewijs al geldig is.

Edit: NRW maakt het weer verwarrend: https://www.land.nrw/de/w...zum-corona-virus#70088aff Eerst bezoeken van minder dan 24 uur uitsluiten van de regels maar net eronder staat bij bezoek uit Nederland weer wel plicht.

[ Voor 16% gewijzigd door martwoutnl op 14-05-2021 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

martwoutnl schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:18:
[...]

Zover ik begrijp, zijn die maatregelen alleen voor Duitsers zelf. Tagesschau.de schreef dat laatst.

Wel is de quarantaineplicht weg als ik https://www.auswaertiges-...undaufenthalt/coronavirus lees mits volledig gevaccineerd. Maar vraag is of ons vaccinatiebewijs al geldig is.

Edit: NRW maakt het weer verwarrend: https://www.land.nrw/de/w...zum-corona-virus#70088aff Eerst bezoeken van minder dan 24 uur uitsluiten van de regels maar net eronder staat bij bezoek uit Nederland weer wel plicht.
Volgens mij is dat vooral een verwarring over het verschil van beleid van bondslanden, die deels dezelfde maatregel een week eerder al invoerden, maar dit dus enkel mogen bepalen binnen hun grenzen en die niet gaan over de inreis van buitenlanders in bondsgebied, maar enkel an mensen woonachtig in hun eigen bondsland

of dat het een maatregel is die ingevoerd is door de Bondsregering zelf, en die heel duitsland en bv ook de inreis van buitenlanders betreft...
De maatregel die afgelopen zondag ingegaan is, betreft een besluit van de Bundesregierung en dus ook buitenlanders die inreizen vallen hieronder, daarnaast heeft gisteren de Bundesregering een update gepubliceerd van de inreismaatregelen, die gelden voor zowel terugkeerders als inreizenden.

https://www.bundesregieru...inreiseverordnung-1913466

de enige uitzondering die er nog staat is dat or mensen uit virus-varianten-gebieden er meer beperkingen zijn en geen vrijbrief voor genezenen of gevaccineerden.
Dat betreft enkel Brazilie, India, Zuid-afrika en enkele afrikaanse landen... nederland is gelukkig nog geen irusarianten-gebied (al rees ik gezien de slordigheid en slappe maatregelen in NL dat dat wel een serieus risico kan gaan worden over enige tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Ik lees het inderdaad via de engelstalige versie: https://www.bundesregieru...ation-regulations-1913692 Nu is de vraag wat ze als bewijs van vaccinatie zien. Wordt ons vaccinatiebewijs van de GGD als bewijs gezien?

Edit: Ik lees wel over een geel bewijs maar die wordt hier niet ingevuld. En de Europese app is er nog niet.

[ Voor 18% gewijzigd door martwoutnl op 15-05-2021 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

martwoutnl schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 16:04:
Ik lees het inderdaad via de engelstalige versie: https://www.bundesregieru...ation-regulations-1913692 Nu is de vraag wat ze als bewijs van vaccinatie zien. Wordt ons vaccinatiebewijs van de GGD als bewijs gezien?

Edit: Ik lees wel over een geel bewijs maar die wordt hier niet ingevuld. En de Europese app is er nog niet.
Voorlopig telt alleen je gele reis vaccinatie boekje als officieel bewijs voor Duitsland.

Het vaccinatie printje is alleen in de NL taal, en wordt daarom officieel gezien niet geaccepteerd.

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 15-05-2021 16:20 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
YakuzA schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 16:18:
[...]

Voorlopig telt alleen je gele reis vaccinatie boekje als officieel bewijs voor Duitsland.

Het vaccinatie printje is alleen in de NL taal, en wordt daarom officieel gezien niet geaccepteerd.
De GGD;s weigeren dat gele boekje te vullen. Is zelfs nu nationaal beleid: https://ggdghor.nl/actueel-bericht/gele-boekje/ En inderdaad eist Duitsland het gele boekje: https://www.auswaertiges-...daufenthalt/coronavirus#9 Dus dankzij de regering kunnen de Nederlanders met volledige vaccinatie niet de grens over. Ze zullen echt afspraken moeten maken met de landen totdat de app zover is.

[ Voor 24% gewijzigd door martwoutnl op 15-05-2021 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vanaf zondag 30 mei valt Nederland niet meer onder "Hochinzidenzgebiet" (maar vanaf dan een niveau lager, onder "Risikogebiet") (bron).

Dus vanaf dan mag je weer naar Duitsland zonder test. Zie ook: https://www.rtvdrenthe.nl...een-hoogrisicogebied-meer

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-07 15:30
Top, kunnen we weer naar Kaufland :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Alexknl schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 20:11:
Top, kunnen we weer naar Kaufland :9
Kaufland? Trinkgut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Voor wie korter dan 24 uur vanuit Nederland naar Duitsland gaat vervalt de test- en quarantaineplicht.
https://www.ed.nl/dossier...rt-in-duitsland~a63c8f46/
Een test is wel nog verplicht indien men langer dan 48 uur in Duitsland verblijft.
https://www.rtvdrenthe.nl...een-hoogrisicogebied-meer

Hoe lang mag je er nou vanaf zondag zijn zonder test/vaccinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik lees op https://www.bundesgesundh...eisende/einreise-sms.html
Risikogebiet

Vor Einreise:
☑ Anmeldung
☑ Testnachweis negativ (sofern keine Einreise per Flugzeug auch noch bis zu 48h nach Einreise möglich)

Nach Einreise:
Ggf. Testnachweis nachholen (bis spätestens 48h nach Einreise)*
Quarantäne**, Ausnahmen insb. für Genesene und Geimpfte, Freitestung durch Vorlage Testnachweis

* Informationen zu Testmöglichkeiten in Deutschland unter: www.116117.de / Tel. 116117
** Die Quarantänepflicht ist vorerst bis zum 30. Juni 2021 befristet.
Dus je moet je aanmelden en een negatieve test kunnen overleggen. De negatieve test kan worden vervangen door een inentings- of genezingsbewijs. De negatieve test mag je tot 48 uur na inreis overleggen als je niet per vliegtuig Duitsland binnenkomt.
Dus ik denk dat je in de praktijk 48 uur in Duitsland kunt zijn voordat ze moeilijk gaan doen. Maar goed Herr Kommissar, bewijs maar eens dat ik al 48 uur in Duitsland ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Laatst online: 22:25
Niet helemaal waar, je mag inreizen zonder negatieve test, maar dan moet je in Duitsland testen en de uitslag in quarantaine afwachten. Er zijn nog wat uitzonderingen waardoor je niet niet hoeft te testen, die kun je vinden op de duitse sites (oa eerstegraads fam bezoek enzo).

Voor vliegen moet je wel nog een test hebben om in te reizen.

https://www.nederlandwere...itsland/reizen/reisadvies

Edit, excuus ik zie inderdaad dat je dit ook aangeeft na beter lezen.

[ Voor 8% gewijzigd door Patox op 29-05-2021 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Maasluip schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 21:39:

Dus ik denk dat je in de praktijk 48 uur in Duitsland kunt zijn voordat ze moeilijk gaan doen. Maar goed Herr Kommissar, bewijs maar eens dat ik al 48 uur in Duitsland ben.
Laat maar even je telefoon zien. De "welkom op het netwerk van <insertprovider> in Duitsland" notificatie zegt wel genoeg >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:34

jgj82

Ja, maar = nee

downtime schreef op zondag 30 mei 2021 @ 14:03:
[...]

Laat maar even je telefoon zien. De "welkom op het netwerk van <insertprovider> in Duitsland" notificatie zegt wel genoeg >:)
Je bedoelt de SMS die je automatisch krijgt met de info over test- en quarantaineplicht van de Duitse overheid? Bmg.bund.de/covid19

[ Voor 3% gewijzigd door jgj82 op 30-05-2021 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

jgj82 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 14:47:
[...]

Je bedoelt de SMS die je automatisch krijgt met de info over test- en plicht van de Duitse overheid? Bmg.bund.de/covid19
Krijg je die tegenwoordig ook? Ik ben al twee jaar niet in Duitsland geweest.

Maar nee. Ik bedoel de standaard SMS die ik altijd van mijn provider krijg als ik de grens over ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:34

jgj82

Ja, maar = nee

downtime schreef op zondag 30 mei 2021 @ 14:56:
[...]

Krijg je die tegenwoordig ook? Ik ben al twee jaar niet in Duitsland geweest.

Maar nee. Ik bedoel de standaard SMS die ik altijd van mijn provider krijg als ik de grens over ga.
Ik woon er, en ik werk in Nederland. Die SMS krijg je standaard en in de link staat alles wat je weten moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

downtime schreef op zondag 30 mei 2021 @ 14:03:
[...]

Direkt wissen dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Maasluip schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 21:39:
Ik lees op https://www.bundesgesundh...eisende/einreise-sms.html

[...]

Dus je moet je aanmelden en een negatieve test kunnen overleggen. De negatieve test kan worden vervangen door een inentings- of genezingsbewijs. De negatieve test mag je tot 48 uur na inreis overleggen als je niet per vliegtuig Duitsland binnenkomt.
Volgens de KvK hoef je bij minder dan 24 uur niet aan te melden: https://www.kvk.nl/corona...grensovergang%20Duitsland
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.