Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
Ik zie niks over dc-dimming in de specs, wordt het misschien anders genoemd?

Maar toch bedankt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
ninasky11 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 13:33:
[...]

Ik zie niks over dc-dimming in de specs, wordt het misschien anders genoemd?

Maar toch bedankt
Het staat in de marketing-slide, sorry.
Ietsje naar beneden toe, bij de schermfeatures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bapemania
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-09 10:43
@CLB Zou jij kunnen/willen proberen of VoWifi ook werkt met de Vodafone SIM? De vraag werd al eerder gesteld door iemand anders toen kwam er 1 antwoord dat het met KPN niet werkt. Bij voorbaat dank.
CLB schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:00:
[...]

Simkaartje van Vodafone erin en klaar, niks in te hoeven stellen of aan te moeten passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
bapemania schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 07:58:
@CLB Zou jij kunnen/willen proberen of VoWifi ook werkt met de Vodafone SIM?
Op alle toestellen die ik test, heb ik die functie nog nooit gezien eerlijk gezegd.
Ook op de Poco F2 Pro niet, als ik ergens specifiek in de instellingen moet rommelen / kijken, let me know!

EDIT: Een 'bel-via-wifi'-optie zie ik niet in de telefoon-instellingen

[ Voor 9% gewijzigd door CLB op 04-06-2020 08:50 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdweij
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-07 18:59
Vowifi werkt volgens mij pas als je echt heel slecht signaal hebt. Op mijn werk heb ik bijvoorbeeld geen signaal door de dikke betonnen muren, sinds mijn oneplus 6 volte en vowifi ondersteund heb ik nu wel bereik. Op plekken waar voldoende bereik is maar bijvoorbeeld de WiFi beter is ik hem nog niet zien overschakelen.

@CLB heb je wel volte met de poco?

[ Voor 0% gewijzigd door mvdweij op 04-06-2020 09:01 . Reden: Taal ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bapemania
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-09 10:43
Rufzz meldde in dit topic dat VoLTE in elk geval met KPN werkt, wordt ook wat ruimer ondersteund door providers dan VoWIFI. Mijn bereik is in de bunker waar ik woon superslecht (ook 4G) waardoor ik weinig aan VoLTE heb en de lijst van Vodafone met ondersteunde VoWIFI is niet heel erg actueel te noemen qua toestellen, vandaar dat ik even benieuwd was naar een praktijktest.

Als het zo is dat VoWIFI alleen te gebruiken/selecteren is wanneer de GSM en LTE verbinding te slecht is weet ik dat ik het even uitgebreid moet testen wanneer het toestel er is. Heb de 256GB versie besteld bij Belsimpel en daarop de 50 euro bizarre korting op afgedwongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ook dat heb ik op de Poco F2 Pro niet gezien vooralsnog, wel weer standaard op mijn OnePlus 8 Pro.
Standaard staat 'type voorkeursnetwerk' natuurlijk wel op '5G', maar ook 'LTE' gaf daarbij geen VoLTE.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Misschien leuk voor tweakers in andere landen:

In Spanje, Frankrijk en Duitsland nu te koop voor de gecommuniceerde 499 euro (alleen vandaag 4 juni). Daarna gaat de prijs weer omhoog naar 599.

Bijvoorbeeld: https://www.mi.com/de/buy/product/poco-f2-pro

Beetje vies van Poco om de gecommuniceerde prijs duidelijk te baseren op een tijdelijke adviesprijs.
Helaas is er nog geen fatsoenlijke Nederlandse webshop vanuit Xiaomi zelf. Alleen een bar slecht vertaalde op https://www.mi.com/nl/

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
bapemania schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:38:
Als het zo is dat VoWIFI alleen te gebruiken/selecteren is wanneer de GSM en LTE verbinding te slecht is weet ik dat ik het even uitgebreid moet testen wanneer het toestel er is.
Op mijn huidige Samsung kan ik in de Dialer aangeven dat ik VoWifi wil hebben als voorkeur. Na dat te wijzigen en reboot van het toestel had ik inderdaad zodra ik Wifi heb, VoWifi aan staan, op de 1ste SIM kaart.
2de SIM blijft op de Samsung op provider netwerk staan.

Mocht het dus niet helemaal werken als gewenst, kun je daar zoeken, of alternatieve Dialer app proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-09 13:37
Op de 9T Pro is de dialer van Google indien uitgeleverd met Global of EU Global rom.
Is dat op de F2 Pro ook het geval?

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:40
snah001 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:25:
Op de 9T Pro is de dialer van Google indien uitgeleverd met Global of EU Global rom.
Ben je daar zeker van? Ik heb zelf namelijk een 9T non-pro en deze heeft dus niet de Google dialer (waardoor call recording aanwezig is, iets wat ik nu wel mis alsmede op mijn Mi Note 10 Pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 13:08

PromWarMachine

Forsaken Archer

Mooi toestel!

Enige waar ik mij zorgen over maak, is het gewicht.
Mijn huidige Poco F1 vind ik met zijn 182g al behoorlijk zwaar..
Deze is weer 20% zwaarder.. Hebben jullie geen last van een (te) zware telefoon?

Dividend for Starters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Goed beschreven review van GsmArena.

Conclusie, erg goed toestel voor deze prijs!

https://www.gsmarena.com/xiaomi_poco_f2_pro-review-2116.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maan330
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 31-08 20:21
PromWarMachine schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:31:
Mooi toestel!

Enige waar ik mij zorgen over maak, is het gewicht.
Mijn huidige Poco F1 vind ik met zijn 182g al behoorlijk zwaar..
Deze is weer 20% zwaarder.. Hebben jullie geen last van een (te) zware telefoon?
Persoonlijk geen last van. Ik vind hem wel prettig in de hand liggen en je weet tenminste dat hij er nog is.

Voor de rest ben ik er erg blij mee. Wat een vooruitgang. Al denk ik dat alles een vooruitgang is als je van een trage en overvolle Note 4 komt. En met een accuduur: 2 dagen en 5,5 uur, met een scherm aan tijd van 6 uur 32 minuten ben ik ook niet ontevreden.

Kortom, nog veel te ontdekken, maar eerste indrukken zijn goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:55
maan330 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 06:08:
[...]

Persoonlijk geen last van. Ik vind hem wel prettig in de hand liggen en je weet tenminste dat hij er nog is.

Voor de rest ben ik er erg blij mee. Wat een vooruitgang. Al denk ik dat alles een vooruitgang is als je van een trage en overvolle Note 4 komt. En met een accuduur: 2 dagen en 5,5 uur, met een scherm aan tijd van 6 uur 32 minuten ben ik ook niet ontevreden.

Hier ook een verademing TOV een Galaxy S8+, vooral qua snelheid en accuduur ...wat een verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe vallen de kleuren van het toestel in het echt uit? Volgens de foto's lijken alle 4 de mogelijke kleuren redelijk mat, maar als ik unboxing filmpjes kijk kijken de witte en blauwe variant vrij glossy qua finish en de grijze en paarse redelijk metallic. Is dat in het echt ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08-09 22:27
maan330 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 06:08:
[...]

Galaxy Note 4 toevallig? Want die heb ik momenteel en ik twijfel over de Poco

Hoe bevalt de speaker eigenlijk? Want het enige wat ik in mijn Note 4 mis zijn de stereospeakers van HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maan330
TTMJ! schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:59:
[...]

Galaxy Note 4 toevallig? Want die heb ik momenteel en ik twijfel over de Poco

Hoe bevalt de speaker eigenlijk? Want het enige wat ik in mijn Note 4 mis zijn de stereospeakers van HTC.
Ja, Galaxy Note 4 inderdaad. Voor mij is de speaker prima. Bij het navigeren en dergelijke duidelijk en hard genoeg, Ik ben niet iemand die heel veel media afspeelt op de telefoon. Wil jij de telefoon wel daarvoor gebruiken, dan zou ik de kwaliteit van de speaker beperkt willen noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
bob-nwk schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:27:
[...]

Ben je daar zeker van? Ik heb zelf namelijk een 9T non-pro en deze heeft dus niet de Google dialer (waardoor call recording aanwezig is, iets wat ik nu wel mis alsmede op mijn Mi Note 10 Pro).
De Global en Global EU versie heeft op de 9T Pro ALTIJD de Google Dialer omdat de Mi dialer niet aan de EU eisen ten aanzien van privacy voldoet omdat in de Mi Dialer o.a. call recorder zit.

Zie ook deze link:

https://c.mi.com/thread-2506167-1-0.html

[ Voor 6% gewijzigd door snah001 op 05-06-2020 11:50 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Al ervaringen van mensen met een Poco in de hand over de verschillende platforms?

Belsimpel is nogal aan de prijs, en Banggood levert normaal prima, maar vroeg me nog af of er verschil zou zitten in regio's qua updates etc.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
snah001 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:48:
[...]

De Global en Global EU versie heeft op de 9T Pro ALTIJD de Google Dialer omdat de Mi dialer niet aan de EU eisen ten aanzien van privacy voldoet omdat in de Mi Dialer o.a. call recorder zit.

Zie ook deze link:

https://c.mi.com/thread-2506167-1-0.html
Wellicht een beetje offtopic nu maar ik zie dat ik op mn Mi 9T de Global Stable draai, deze zou volgens de thread op het mi forum dus niet de Google dialer moeten draaien.
[quote]
Dear user, Thanks for your report, Due to Google new regulations, Global Stable and Global Stable EEA rom will come with Google Contacts and Dialer and Google message. Thanks.
[\quote]

Ik heb geen andere firmware op dit toestel geflashed (Global version via Banggood gekocht destijds) en toch heb ik de call recorder.

On-topic: betekent dit dat we op de Poco F2 Pro ook gewoon een call recorder kunnen krijgen zonder hiervoor een Magisk module te hoeven gebruiken? :)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bpp2wsUbHGs-coKEsY_ioN_l2XM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/46R4G5wCBqhl2VO48lhiIPRd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lunuEfqnSgwtJC74O9d0xdPYOrc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RrcRzSIZcRpeoUoRAz793SCA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MAOAkVpTxV2cWcm5utYkuGv5WSo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1daoF8LbCQvIkCw6XyaJQgN9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Wat vergelijking qua camera app in het donker nacht modus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x0I7rHwq8LwvscMdauJ0x0UyW3w=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/65VkSN2SEssI6wrTAW899j5L.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jiQLP-FCy0J39OdVq-jOUs19YO8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QGTEO8bfy1FeXdHOV9sztwgf.jpg?f=fotoalbum_medium

Boven standaard camera app

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mBK06zqsvQk_BtUc9i7Y1QvO9W0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0QkUB6bsAEB0mUZ67US7J8Jl.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/68tx2mjWgi9pxTI_VLX2nQluQek=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D866u2OpBB2OhvtWeypYaSdl.jpg?f=fotoalbum_medium

Gcam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maan330
Whiskey48 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 21:51:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Boven standaard camera app

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gcam
Wat een verschil. Die moet je als Apk ergens downloaden of niet? Want in de Play Store zie ik hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
maan330 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 22:16:
[...]

Wat een verschil. Die moet je als Apk ergens downloaden of niet? Want in de Play Store zie ik hem niet.
Ik weet niet of ik de juiste heb, maar heb de laatste beta van arnova gedownload

https://www.celsoazevedo....amera/dev-arnova8G2-beta/

Volgens mij heb ik google cam 7.3 nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
Whiskey48 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 21:51:
Behoorlijk verschil idd. Welke Gcam gebruik je?
Ik momenteel
code:
1
Gcam_7.3.018_Urnyx05-v1.9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiskey48
bob-nwk schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 22:57:
[...]

Behoorlijk verschil idd. Welke Gcam gebruik je?
Ik momenteel
code:
1
Gcam_7.3.018_Urnyx05-v1.9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wu2duUDZYNELxPYPh0DVt5zoRlI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LNtz1IgizyOm6CYQAqGufYCY.jpg?f=fotoalbum_medium
Ik heb deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Net weer een paar vergeleken ... Gcam maakt véél betere foto's onder omstandigheden zonder veel licht.

[ Voor 3% gewijzigd door Whiskey48 op 05-06-2020 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
Ik zie non-nightmode niet veel verschil met stock camera. Wel wat onscherper maar ik heb de foto's ook even snel uit de hand genomen zondert statief oid.
Stock camera:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fJBtCyvFD366n3GHv8DeW5RNw7Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n6lRZA9xqwxngFxCkLCSDtK1.jpg?f=fotoalbum_large
Gcam:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zbEnnpPfdrTvBisxgVG5yAynC0s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v58YQE1WGb99qJptMhiCTwVO.jpg?f=fotoalbum_large
Gcam Nightmode:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X3p6Mx1I-61GeZC_8bEZKL1FiCs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bH9hsHXCe86xjTAcmSoligvN.jpg?f=fotoalbum_large

Morgen even met daglicht proberen want ik weet met eerdere Xiaomi toestellen dat dat destijds ook een heel verschil maakte in kleurintensiteit (stock vs GCam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Waarom zijn de posts met de cases voor deze foon verwijderd? Moeten we echt voor alle gsm's op de markt een nieuwe draad aanmaken voor accessoires? Daar is toch geen beginnen aan? Met alle respect voor de mods, ik snap goed genoeg dat hun "hobby" niet altijd even evident is, maar soms zoeken het jullie wel zelf...
@bob-nwk
Vind de Gcam stock eigenlijk beter als de nightmode. Night mode lijkt me hier zo net een te overbelicht. Allez, ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen. Gewoon Gcam lijkt me echt wel een donkere avond weer te geven, terwijl nightmode net het tegenovergestelde veroorzaakt. Imo...

[ Voor 31% gewijzigd door Acemath op 07-06-2020 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
Gcam stock ziet er idd het mooiste uit als ik de foto vergroot. De xiaomi stock geeft me een beetje slechte HTC One m7 flashbacks met de paarse camera bug... check de randen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
Met "Gcam stock" bedoelen jullie de eerste Gcam foto neem ik aan? There is no such thing as "Gcam stock.".
Het is óf stock, óf Gcam maar beiden tegelijk kan niet.

Hier nog een vergelijking met daglicht.

Stock:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R-cgTwn27ivQNFTpYYPjWEsfFGA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h6bXgnzQJwrRkwK0qXm56gef.jpg?f=fotoalbum_large

Gcam:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/czehp2lTZmJhCxSU-8pehgQ-qG0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pWxYtKgzNDymidBmIDicDgPp.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie - op een heel beetje meer detail en contrast na bij de Gcam - bijna geen verschillen. Niets om over naar huis te schrijven iig. Wellicht dat dit in toekomstige versies verandert (of de stock cam van de Poco is gewoon al heel goed :)).

P.S. het lijkt erop dat er toch een vorm van compressie plaatsvind met uploaden. Ik zie op deze post meer verschil dan bij de originele in mijn Google Photos account. Gcam komt hier beter uit de verf vind ik, maar oordeel zelf.

[ Voor 7% gewijzigd door bob-nwk op 07-06-2020 09:57 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maan330
Heeft iemand al succesvol betaald met de Rabo Wallet? Bij mij lukte het net niet. Maar goed, misschien ligt het aan mij. Ik ga ook geen 2 minuten staan proberen bij de kassa, dan pak ik mijn bankpas erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy_01
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01 10:26
@bob-nwk
De GCam foto is iets scherper. Kijk maar naar de graskant van de middenberm. Ook lijken de kleuren net een tikkeltje natuurlijker over te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
kan aub iemand die verwijderde posts met de hoesjes voor deze telefoon eens posten via pm? Ik heb Poco F2 pro in order staan bij coolblue, dus ben al op zoek naar cases, aangezien dat meestal een pokketijd duurt eer die geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Acemath schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:16:
kan aub iemand die verwijderde posts met de hoesjes voor deze telefoon eens posten via pm? Ik heb Poco F2 pro in order staan bij coolblue, dus ben al op zoek naar cases, aangezien dat meestal een pokketijd duurt eer die geleverd worden.
De bijgeleverde case is erg goed! Ik had er een paar op Ali besteld, maar blijf bij de meegeleverde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-09 23:21
M.b.t. het gewicht vind ik het nog best meevallen. Ja, hij is natuurlijk zwaar, maar gezien ik van een Galaxy S7 kom en hij meer dan 50 gram zwaarder is, had ik erger verwacht. Het gewicht is goed gebalanceerd en het toestel is vooral langer.

Grootste minpunt vind ik zelf de camera of misschien beter gezegd de camera software. In reviews viel het mij ook al op dat foto's gewoon niet heel scherp zijn, ik zou dan ook zeker Gcam gebruiken, foto's lijken inderdaad scherper.

Ik had de blauwe kleur besteld bij Belsimpel omdat ik een keer wat anders wou, maar hij gaat toch terug. Ziet er naar mijn mening (en die van de vrouw) uit als een goedkope speelgoedtelefoon. Maar goed, over smaak valt niet te twisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerVitesse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06-09 17:08
hrichard schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:52:
M.b.t. het gewicht vind ik het nog best meevallen. Ja, hij is natuurlijk zwaar, maar gezien ik van een Galaxy S7 kom en hij meer dan 50 gram zwaarder is, had ik erger verwacht. Het gewicht is goed gebalanceerd en het toestel is vooral langer.

Grootste minpunt vind ik zelf de camera of misschien beter gezegd de camera software. In reviews viel het mij ook al op dat foto's gewoon niet heel scherp zijn, ik zou dan ook zeker Gcam gebruiken, foto's lijken inderdaad scherper.

Ik had de blauwe kleur besteld bij Belsimpel omdat ik een keer wat anders wou, maar hij gaat toch terug. Ziet er naar mijn mening (en die van de vrouw) uit als een goedkope speelgoedtelefoon. Maar goed, over smaak valt niet te twisten.
En dan een heel ander toestel? Of andere kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
RutgerVitesse schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:04:
[...]

En dan een heel ander toestel? Of andere kleur?
Ben er nog niet uit, misschien de grijze of wachten tot de prijs zakt of toch een Oppo Reno 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiePie
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-08 23:15
Ik ga die van mij terug sturen, ik moet tegenwoordig 20 op een dag mijn simcode weer invullen en in die tussentijd heb ik dus ook geen bereik..

Contact met Belsimpel gehad over het retouren van het product. Ze vertellen me nu dat ze hem gaan repareren maar hier neem ik geen genoegen mee. Ik heb binnen 2 weken aangegeven dat het product niet voldoet aan mijn verwachtingen (kapot is) En ik graag een ander (geen gerepareerde) wil terughebben en anders mijn geld terug wil krijgen.

Ik hoop dat ze dat ook gaan doen. Iemand anders hier ervaringen mee?

Inmiddels is alles opgelost, Ze hebben hem omgeruild voor een nieuw exemplaar.Dus alles is netjes opgelost

[ Voor 8% gewijzigd door TiePie op 18-06-2020 14:30 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Ze mogen reparatie aanbieden maar of jij dat wilt is een andere zaak maar jij maakt die keuze of je een nieuwe wilt of reparatie tenzij het een kleine reparatie betreft want dan mogen ze wel reparatie aanbieden maar jij kunt niet inschatten wat een kleine reparatie betekent.

https://www.consuwijzer.n...pot/wat-zijn-mijn-rechten

Tijdig de koop binnen die 14 dagen schriftelijk ontbinden is belangrijk:

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/retourneren

[ Voor 44% gewijzigd door snah001 op 09-06-2020 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
TiePie schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:28:
Ik ga die van mij terug sturen, ik moet tegenwoordig 20 op een dag mijn simcode weer invullen en in die tussentijd heb ik dus ook geen bereik..

Contact met Belsimpel gehad over het retouren van het product. Ze vertellen me nu dat ze hem gaan repareren maar hier neem ik geen genoegen mee. Ik heb binnen 2 weken aangegeven dat het product niet voldoet aan mijn verwachtingen (kapot is) En ik graag een ander (geen gerepareerde) wil terughebben en anders mijn geld terug wil krijgen.

Ik hoop dat ze dat ook gaan doen. Iemand anders hier ervaringen mee?
Wellicht een overbodige vraag maar andere simslot al geprobeerd? Lijkt erop dat de sim geen goede connectie maakt (zelf geknipt toevallig?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyronith
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-07-2024
Kan je met de Gcam ook fotos maken met de macro lens? Ik kan die optie niet vinden...

Verder wel erg blij met het toestel! Had wel twee software bugs (geen edit button in quick settings en hidden android night mode dat telkens aanging om 23:00 uur) die ik alleen kon fixen met systemuituner, maar nu doet alles het perfect!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
hrichard schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:39:
Ben er nog niet uit, misschien de grijze...
Omdat het kan, wat foto's uit m'n review;
Poco F2 Pro

Poco F2 Pro

Poco F2 Pro

Poco F2 Pro

[ Voor 53% gewijzigd door CLB op 09-06-2020 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Nice, ziet er een stuk beter uit. Je werkt nog aan de review?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiePie
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-08 23:15
bob-nwk schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 18:21:
[...]

Wellicht een overbodige vraag maar andere simslot al geprobeerd? Lijkt erop dat de sim geen goede connectie maakt (zelf geknipt toevallig?).
Wad een oude simkaart van 3 jaar, ben naar de KPN geweest (huidige provider) en die hebben er een nieuwe ingezet. Maar helaas zonder resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
hrichard schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:25:
Nice, ziet er een stuk beter uit. Je werkt nog aan de review?
Staat online, maar niet hier op Tweakers als je daar zocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
CLB schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:07:
[...]

Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
En waar vind ik die review?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Zie 'm net op Androidplanet verschijnen :-) https://www.androidplanet...iaomi-poco-f2-pro-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

CLB schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:07:
[...]

Leuke review, met een heldere conclusie. Ga je nog testen met goede Gcam ports? Ik verwacht dat het publiek voor een Poco het helemaal niet erg vind om Gcam te flashen, en eventueel later nog een config file. Dat zal de kwaliteit vooral in het donker echt sterk verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy_01
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01 10:26
Bedankt voor je heldere review!

Misschien later ook nog wat foto's met Gcam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Jammer dat in de review niet wordt ingegaan waarom Belsimpel het toestel € 100 boven de adviesprijs van Xiaomi zelf aanbiedt.
Ligt zeker aan het spreekwoord "een gegeven paard..........".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Jeroenneman schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:36:
Leuke review, met een heldere conclusie.
Thanks
Ga je nog testen met goede Gcam ports?
Niet uitgebreid meer, toestel is namelijk alweer weg, helaas.
Wel denk ik aan een overkoepelend verhaal over Gcam en mogelijkheden met meerdere devices.
Timmy_01 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:20:
Bedankt voor je heldere review!
Merci
Misschien later ook nog wat foto's met Gcam?
In onze reviews nemen we dat niet mee, omdat we testen hoe het product out-of-the-box wordt geleverd.
Daarom gebruik ik bijvoorbeeld ook niet mijn favoriete launcher of versnel ik de animatie-instellingen enz.
snah001 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:07:
Jammer dat in de review niet wordt ingegaan waarom Belsimpel het toestel € 100 boven de adviesprijs van Xiaomi zelf aanbiedt.
Xiaomi zelf biedt het toestel niet aan hier in Nederland, dus dat klopt al niet. Ik begrijp wel waar je vraag vandaan komt, aangezien Xiaomi zelf andere prijzen noemde tijdens hun presentatie. Belsimpel is een officiële partner van Xiaomi en hanteert dan ook de door Xiaomi (aan hen vertelde) adviesprijs. Hoe of wat qua genoemde prijs in de officiële presentatie heb ik nog steeds uitstaan bij Xiaomi Nederland. Dat heb ik onder andere beschreven in dit artikel, maar zal ik nog even copy-pasten naar de review, dus dank.
Ligt zeker aan het spreekwoord "een gegeven paard..........".
Dit is dus een aanname die zeer zeker niet klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Dit is dus een aanname die zeer zeker niet klopt.
Waarom dan niet in deze officiële review het prijsverschil tussen adviesprijs en Belsimpel- en andere aanbieders prijs benoemd of daarin niet verwezen naar de eerdere vraagstelling hieromtrent in het kennismakingsartikel.
Prijs relevantie is gewoon in dit segment een erg belangrijk item en hoort gewoon thuis in een review en kun je niet weglaten en daarna in een comment naar een eerder artikel verwijzen.

[ Voor 8% gewijzigd door snah001 op 10-06-2020 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bob-nwk
snah001 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:03:
[...]

Waarom dan niet in deze officiële review het prijsverschil tussen adviesprijs en Belsimpel- en andere aanbieders prijs benoemd of daarin niet verwezen naar de eerdere vraagstelling hieromtrent in het kennismakingsartikel.
Prijs relevantie is gewoon in dit segment een erg belangrijk item en hoort gewoon thuis in een review en kun je niet weglaten en daarna in een comment naar een eerder artikel verwijzen.
Schrijf de volgende keer zelf een review zou ik zeggen, kan je er alles in kwijt wat je nu mist.
Tip: beperk je dan s.v.p. wel tot feiten en laat de aannamen achterwege. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Jeroenneman schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:36:
[...]

Leuke review, met een heldere conclusie. Ga je nog testen met goede Gcam ports? Ik verwacht dat het publiek voor een Poco het helemaal niet erg vind om Gcam te flashen, en eventueel later nog een config file. Dat zal de kwaliteit vooral in het donker echt sterk verbeteren.
Idd, Gcam installeren op een Xiaomi telefoon is eigenlijk wel een beetje een standaard ding.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TTMJ!
Ik vind het wel een terechte opmerking eigenlijk. De 100 euro die belsimpel erbij optelt zorgt ervoor dat de F2 plots met een ander segment wordt vergeleken dan waarvoor Xiaomi 'm bedoeld heeft :).

Verder inhoudelijk een goede review hoor. Maar of iets wel of geen concessie te noemen is hangt deels af van de prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

TTMJ! schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:40:
Ik vind het wel een terechte opmerking eigenlijk. De 100 euro die belsimpel erbij optelt zorgt ervoor dat de F2 plots met een ander segment wordt vergeleken dan waarvoor Xiaomi 'm bedoeld heeft :).

Verder inhoudelijk een goede review hoor. Maar of iets wel of geen concessie te noemen is hangt deels af van de prijs
Vooral pijnlijk als je ziet dat Xiaomi hem in Duitsland, Spanje en Italië wél voor de beloofde 499 euro kan leveren. Waarom is Nederland dan minder (of juist meer) waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modelstudent
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 15:47
Blijft door die iets hogere prijs ook zwaar twijfelen tussen deze en de realme x50 pro

X50:
+ 90Hz
+ iets betere camera
+ laadt sneller op
- punchhole

F2 Pro:
+ grotere batterij, iets zuiniger
+ geen punchhole
+ betrouwbaarder inzake updates enz?
- unlocken (fingerprint)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Omdat dit de officiële prijs is die Xiaomi in Nederland hanteert, zover mij bekend is.

EDIT: Zoals genoemd staat dit nu ook in de review, naar aanleiding van jouw eerdere opmerking.
Whiskey48 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:29:
Idd, Gcam installeren op een Xiaomi telefoon is eigenlijk wel een beetje een standaard ding.
Voor jou misschien wel ja, voor veel Tweakers ook, voor veel anderen weer niet.
TTMJ! schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:40:
Ik vind het wel een terechte opmerking eigenlijk.
Die tellen er niks bij op, dit is de prijs die zij vanuit Xiaomi Nederland dienen te voeren, zoals genoemd.
Dat mensen zich blindstaren op een genoemde prijs tijdens EU-lancering, daar kan ik niks aan doen.
Xiaomi presenteert iets als Europese prijs, maar noemt daarbij niet dat het per EU-land nog kan verschillen. Dat verschillende mensen hier blijven volhouden dat sommige verkoopkanalen er dan geld bij optellen, tsjaa.

EDIT: Als webshops er wat op doen en ze bieden het toestel allemaal aan voor dezelfde afgesproken prijs, dan is er sprake van prijsafspraken. Dat is wettelijk verboden en doet echt geen enkele grote webshop hier.
Jeroenneman schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:47:
Dat Xiaomi hem in Duitsland, Spanje en Italië wél voor de beloofde 499 euro kan leveren.
Vooralsnog gaat dat om kleine stunts op bepaalde dagen of in bepaalde specifieke perioden.
Prijzen van Xiaomi-toestellen in andere Europese landen zijn vaak al lager (geweest) dan hier, helaas.

[ Voor 9% gewijzigd door CLB op 10-06-2020 18:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snah001
bob-nwk schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:26:
[...]
Schrijf de volgende keer zelf een review zou ik zeggen, kan je er alles in kwijt wat je nu mist.
Tip: beperk je dan s.v.p. wel tot feiten en laat de aannamen achterwege. Succes!
Wat een zwakke en onzorgvuldige reactie.
Dus als er enigszins kritiek, hoe klein of hoe groot dan ook, op een review geuit wordt dan moet iedereen volgens jou zwijgen en dat maar slikken en anders maar zelf een review schrijven zónder dat ze een toestel hiervoor ter leen krijgen.
Helaas zit de wereld zo niet in elkaar en waarom mag iemand van jou geen kritiek leveren op een review?
Omdat JIJ het daar niet mee eens bent soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
[b]CLB in "[Poco F2 Pro] Ervaringen & Discussie" EDIT: Zoals genoemd staat dit nu ook in de review, naar aanleiding van jouw eerdere opmerking.
Bedankt voor het alsnog opnemen in de review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken_ie
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-03 18:56
Maandag mijn toestel besteld op edwaybuy, woensdag toegekregen. De 8/256GB variant. Komende van een oneplus 6 die constant vol zat :)
Fingerprint doet inderdaad ambetant, mogelijks door de screenprotector die erop ligt (en toch zal die er nog enkele weken op blijven).
De oneplus slider zal ik wel missen.

Hoesje dat erbij is geleverd is top.
De camera is wel degelijk visueel een verbetering tov. de oneplus 6 (zegt niet zoveel natuurlijk, maar toch, het valt op).
Blij hiervoor gekozen te hebben boven de realme x50 pro omdat de batterij langer meegaat en er geen notch is.

Mono geluid en gewone scherm refreshrate neem ik er graag bij. Gewicht valt me niet eens op, goed gebalanceerd. Dit kan eigenlijk gezegd worden over de telefoon in zijn geheel: perfectly balanced as all things should be.

Toch flink veel bang voor 576€. Ik ben alvast tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
ken_ie schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:58:
Maandag mijn toestel besteld op edwaybuy, woensdag toegekregen. De 8/256GB variant. Komende van een oneplus 6 die constant vol zat :)
Fingerprint doet inderdaad ambetant, mogelijks door de screenprotector die erop ligt (en toch zal die er nog enkele weken op blijven).
De oneplus slider zal ik wel missen.

Hoesje dat erbij is geleverd is top.
De camera is wel degelijk visueel een verbetering tov. de oneplus 6 (zegt niet zoveel natuurlijk, maar toch, het valt op).
Blij hiervoor gekozen te hebben boven de realme x50 pro omdat de batterij langer meegaat en er geen notch is.

Mono geluid en gewone scherm refreshrate neem ik er graag bij. Gewicht valt me niet eens op, goed gebalanceerd. Dit kan eigenlijk gezegd worden over de telefoon in zijn geheel: perfectly balanced as all things should be.

Toch flink veel bang voor 576€. Ik ben alvast tevreden.
Da's inderdaad veel bang for deze bucks en zelfs minder dan in NL voor de 128Gb gerekend wordt.
En wordt verzonden vanuit de EU dus geen problemen met verzending.
Probeer eens dezelfde vinger meerdere malen (telkens als andere vinger) in te lezen en op te slaan.
Lees op XDA dat dit toch wel helpt, zeker met een screenprotector.

[ Voor 4% gewijzigd door snah001 op 11-06-2020 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modelstudent
ken_ie schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:58:
Hier ook twijfel om deze aan te schaffen, komende van een OP6. Ik wacht voorlopig nog even af als er een realme x3 pro komt, wat blijkbaar wel de verwachting is. Deze valt op banggood momenteel trouwens voor 460 te verkrijgen (vanuit Spanje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Oftewel, alles wat ik heb gezegd over de pricing klopte:
Amsterdam, 11 juni 2020 – Wereldwijd technologieleider Xiaomi biedt een geliefde smartphone aan met een geweldige aanbieding via Belsimpel en Coolblue. Mi Fans en gebruikers kunnen de 6GB+128GB-variant van de populaire POCO F2 Pro aanschaffen voor de prijs van €499 in plaats €599 tijdens een twee dagen durend flash sale op 17 en 18 juni, gedurende 48 uur.

EDIT: In ander nieuws, de eerste beta van Android 11 komt ook officieel uit voor de Poco F2 Pro.

[ Voor 17% gewijzigd door CLB op 11-06-2020 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 19:30
CLB schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:19:
Amsterdam, 11 juni 2020 – Wereldwijd technologieleider Xiaomi biedt een geliefde smartphone aan met een geweldige aanbieding via Belsimpel en Coolblue. Mi Fans en gebruikers kunnen de 6GB+128GB-variant van de populaire POCO F2 Pro aanschaffen voor de prijs van €499 in plaats €599 tijdens een twee dagen durend flash sale op 17 en 18 juni, gedurende 48 uur.

EDIT: In ander nieuws, de eerste beta van Android 11 komt ook officieel uit voor de Poco F2 Pro.
Balen dat de 8gb+258GB niet mee gaat, heb nu een op6 (8gb+128GB) en ben bang dat ik straks spaak loop met 6gb ram omdat ik nu al wat laks ben qua app-management. Vind het snappy gevoel van de op6 wel belangrijk.
En hoe zit het met de widevine? ik vind er weinig over op google, alleen dit:

It would have been nice if the Poco F2 Pro is whitelisted by Netflix on its site for HD playback, but as of now, nope.

It means even if the Poco F2 pro is announced by Gsmarena to have Widevine L1 certification, it still won't playback or stream DRM content (Netflix, Amazon prime, etc.) in HD.

[ Voor 17% gewijzigd door lennertvdkort op 11-06-2020 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
lennertvdkort schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 20:25:
[...]

Balen dat de 8gb+258GB niet mee gaat, heb nu een op6 (8gb+128GB) en ben bang dat ik straks spaak loop met 6gb ram omdat ik nu al wat laks ben qua app-management. Vind het snappy gevoel van de op6 wel belangrijk.
En hoe zit het met de widevine? ik vind er weinig over op google, alleen dit:

It would have been nice if the Poco F2 Pro is whitelisted by Netflix on its site for HD playback, but as of now, nope.

It means even if the Poco F2 pro is announced by Gsmarena to have Widevine L1 certification, it still won't playback or stream DRM content (Netflix, Amazon prime, etc.) in HD.
Holy shit, Netflix is niet in HD idd! :S ....wtf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-09 15:15
Whiskey48 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 21:12:
[...]

Dat is wel een bummer idd

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
Whiskey48 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 21:12:
[...]

ja zeker wtf, Netflix moet blijkbaar de f2 whitelisten. Maar bij de f1 gaven ze aan dat ze dat enkel bij nieuwe telefoons doen die L1 hebben, omdat de f1 naderhand pas L1 gekregen heeft wilde ze het niet doen. Maar de F2 is uitgekomen met L1 en is niet gewhitelist door netflix. |:(

De rest moet het blijkbaar wel gewoon doen(prime YT etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
CLB schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:19:

Dan ook maar even het hele bericht waar ook nog eens de door Xiaomi gehanteerde officiële adviesprijs van € 499,- wordt genoemd:

POCO F2 Pro Flash Sale
Xiaomi kondigt een Flash Sale aan. Gedurende deze actie kost de Poco F2 Pro met 6 GB werkgeheugen en 128 GB opslag gedurende 48 uur geen 599 euro maar 499 euro. Xiaomi biedt deze aanbieding in samenwerking met Belsimpel en Coolblue aan. Feitelijk biedt Xiaomi de telefoon dan aan voor de advies prijs. De Poco F2 Pro heeft namelijk een adviesprijs van 499 euro voor het model met 6 GB RAM en 128 GB opslag. De variant met 8 GB RAM en 256 GB opslag kreeg een adviesprijs vanaf 599 euro.
Belsimpel biedt de telefoon (6 GB/128 GB) momenteel aan voor 597 euro en bij Coolblue kost deze variant 599 euro. De duurdere versie (8 GB/256 GB) koop je bij Belsimpel voor 649 euro en Coolblue biedt deze telefoon aan ook voor 649 euro aan.
Het loont dus om te wachten tot de Flash Sale bij Belsimpel en Coolblue begint. Deze actie duurt van van 17 juni om 00:00 uur tot 18 juni om 23:59 uur. De prijs gaat na afloop van de sale terug naar 599 euro.

Bron: Androidworld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Geloof je nou liever een Nederlandse website die iets schrijft of een officieel persbericht van de fabrikant zelf?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
Bromvermelding staat onderaan en geloof wat je wil geloven.

En om het helemaal compleet te maken de foto die tijdens de persvoorstelling (launch-event in NL) werd gedeeld met daarop de prijs die Xiaomi zei te gaan hanteren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dso4zmHP1Ton6cJhMDdIHEpeSPM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4MWQxGaA6NG2OW5GS0nuD5L8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 82% gewijzigd door snah001 op 11-06-2020 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
snah001 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 22:48:
Bromvermelding staat onderaan en geloof wat je wil geloven.

En om het helemaal compleet te maken de foto die tijdens de persvoorstelling (launch-event in NL) werd gedeeld met daarop de prijs die Xiaomi zei te gaan hanteren:

[Afbeelding]
De starting prijs ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bob-nwk
lennertvdkort schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 20:25:
[...]

..heb nu een op6 (8gb+128GB) en ben bang dat ik straks spaak loop met 6gb ram omdat ik nu al wat laks ben qua app-management.
Hoe bedoel je "spaak lopen" ? RAM-management wordt door keurig door Android beheert, zou je helemaal niets van moeten merken. Het enige wat kan gebeuren is dat apps of bepaalde browser tabbladen worden afgesloten op de achtergrond op het moment dat de RAM vol loopt (niet al te veel moeite om deze indien noodzakelijk weer op te starten voor de SD865).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
bob-nwk schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:08:
[...]

Hoe bedoel je "spaak lopen" ? RAM-management wordt door keurig door Android beheert, zou je helemaal niets van moeten merken. Het enige wat kan gebeuren is dat apps of bepaalde browser tabbladen worden afgesloten op de achtergrond op het moment dat de RAM vol loopt (niet al te veel moeite om deze indien noodzakelijk weer op te starten voor de SD865).
Je hebt gelijk, ik wissel veel. Maar wel vaak tussen 3-4 apps, dus dat valt zo wel mee. Maar eerst even afwachten wat netflix gaat doen, want dat is persoonlijk een no-go voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Ongeacht wat Xiaomi of anderen communiceren: kunnen we het eens zijn dat het niet handig is om verschillende prijzen te hanteren in landen binnen de EU, als je op een evenement een prijs suggereert van 499 euro.

Leerpuntje voor de marketingafdeling binnen Xiaomi, er had gewoon een flinke disclaimer bij moeten staan met "prices may vary by country". En naast de prijs gewoon een *limited launch price.

Ik wil het niet gelijk misleidend noemen, maar erg duidelijk was het allemaal niet.

Fijn dat we op 17-18 juni de telefoon alsnog tijdelijk voor de gecommuniceerde prijs gaan krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
lennertvdkort schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:16:
[...]

Je hebt gelijk, ik wissel veel. Maar wel vaak tussen 3-4 apps, dus dat valt zo wel mee. Maar eerst even afwachten wat netflix gaat doen, want dat is persoonlijk een no-go voor mij!
Waarom doet Netflix dit eigenlijk? Er zijn hele makkelijke app alternatieven dat je 4K HDR alsnog alles kan kijken, maar dan gratis. Ik wil liever gewoon Netflix gebruiken, maar ook heel graag HD beeld hebben. (Even vergeleken, het verschil is goed te zien).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lennertvdkort
Whiskey48 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:22:
[...]

Waarom doet Netflix dit eigenlijk? Er zijn hele makkelijke app alternatieven dat je 4K HDR alsnog alles kan kijken, maar dan gratis. Ik wil liever gewoon Netflix gebruiken, maar ook heel graag HD beeld hebben. (Even vergeleken, het verschil is goed te zien).
Ja dat durf ik niet voor de volledige 100% te zeggen, heeft iig iets te maken met de beveiliging.(bij oneplus raak je je L1 ook kwijt als je hem root bijv.).
de Mi 10 serie staat wel op de lijst, maar de k30 pro weer niet(de k20 weer wel 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerVitesse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06-09 17:08
lennertvdkort schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 19:51:
[...]

Ja dat durf ik niet voor de volledige 100% te zeggen, heeft iig iets te maken met de beveiliging.(bij oneplus raak je je L1 ook kwijt als je hem root bijv.).
de Mi 10 serie staat wel op de lijst, maar de k30 pro weer niet(de k20 weer wel 8)7 )
Ik wilde de Pocofone F2 Pro halen. Maar dit is wel echt een dooddoener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Netflix doet er altijd even over om een nieuw toestel te whitelisten.
Even geduld zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
snah001 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 21:59:
Netflix doet er altijd even over om een nieuw toestel te whitelisten.
Even geduld zou ik zeggen.
Ja dat zeiden ze ook over de F1, maar zonder gekheid.. laten we het hopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
lennertvdkort schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 13:06:
[...]

Ja dat zeiden ze ook over de F1, maar zonder gekheid.. laten we het hopen!
Ik vraag het Netflix zelf even :p

https://www.netflix-neder...20kun,via%200800-022-5173.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickh18
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Ik heb een poco F2 en mijn Netflix app zegt dat het HD is. Of zie ik dit verkeerd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q6Qca2itlwC3Ns_aM5dmFlXXm4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7YXn4w9TxLrHjnKr2qnlKYql.jpg?f=fotoalbum_large

Sitenote: ik heb Netflix beta.
(versie: 7.60.1 build 63 34929)

[ Voor 6% gewijzigd door rickh18 op 13-06-2020 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
rickh18 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 15:17:
Ik heb een poco F2 en mijn Netflix app zegt dat het HD is. Of zie ik dit verkeerd?

[Afbeelding]

Ah zo te zien wel! Top!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bob-nwk

[Afbeelding]

Same here, kan aan mij liggen maar is voor zover ik kan zien toch echt gewoon HD hoor (en zonee, dan is het scherm blijkbaar te klein om het verschil te zien, laat staan je eraan te ergeren..).
Maargoed, ik kijk ook echt NOOIT Nexflix op mn smartphone (of uberhaubt films of series, daar heb ik zat andere schermen voor).

P.S: ik heb geen Netflix beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
Vandaag is mijn bestelling D-Brand skins eindelijk binnen gekomen, heb momenteel de Carbon Black erop zitten. Ben er erg blij mee (niet zo'n fan van cases).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ypIyYFH5Ls_IhMg6nxgCuKoqXmM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6C8A8kMpm3f6SXwvukuOGElV.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan mijn bootloader vandaag ook unlocken. Heb dat echter nog niet gedaan omdat heel mn device dan weer gewiped wordt en ik weinig tijd heb om alles weer opnieuw te configureren. Er zijn inmiddels diverse opties om alles weer te restoren na een factory reset:
- Google Backup
- Xiaomi backup tool
- Mi Mover

Iemand toevallig tips over welke variant de beste/snelste is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
bob-nwk schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 15:32:
[...]

Same here, kan aan mij liggen maar is voor zover ik kan zien toch echt gewoon HD hoor (en zonee, dan is het scherm blijkbaar te klein om het verschil te zien, laat staan je eraan te ergeren..).
Maargoed, ik kijk ook echt NOOIT Nexflix op mn smartphone (of uberhaubt films of series, daar heb ik zat andere schermen voor).

P.S: ik heb geen Netflix beta.
Ah goed om te horen, ik ging ook alleen uit van de reacties van hier en van een reactie om gsmarena..
Verschil van 480p vs 1080p lijkt me wel waarneembaar, ook op een Klein scherm..
Bij de instellingen kan je op de afspeelspecificaties klikken om te zien wat ie aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
lennertvdkort schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 15:58:
[...]
Bij de instellingen kan je op de afspeelspecificaties klikken om te zien wat ie aangeeft.
Dan zie ik hetzelfde als @rickh18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
Nice, dan ga ik de gok maar wagen denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modelstudent
Komende week zal de beslissing hier vallen: deze of de oneplus 7t pro. Beide kosten me ongeveer evenveel, oneplus 60euro duurder wat verwaarloosbaar is. Verschil lijkt me nu vooral in het betere scherm van de OP te zitten en de aanwezigheid van 5g? Vermoed ook dat de batterij van de F2 het wel beter zal doen, door het mindere scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Whiskey48 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:22:
Netflix is gewoon een vreselijk zeikerige dienst op welk apparaat/platform dan ook!

Wil je Netflix kijken dan kan je dat beter lekker thuis op je grote TV doen dan op zo'n mini scherm van een telefoon! :P

Als ik heel eerlijk ben dan snap ik niet eens waarom Netflix zo populair is :
- Allerlei vreselijke beperkingen waaraan je apparatuur moet voldoen.
- De Client software is ontzettend beperkt en slecht opgezet!
Er zit niet eens een automatische refresh rate matching optie in :F
- De bitrates zijn bij lange na niet wat ze zouden moeten zijn en dan heb ik het niet over de maatregelen sinds een paar weken geleden...
lennertvdkort schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:16:
Weet je wel hoeveel je kan doen met 6 of 8 GB RAM :?

Die lullige apps op een telefoon mogen echt geen probleem voorstellen op welke telefoon dan ook vanaf 3 a 4 GB RAM ongeveer en dat alleen omdat Android zo'n log OS is! :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
nero355 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 18:06:
[...]

Weet je wel hoeveel je kan doen met 6 of 8 GB RAM :?

Die lullige apps op een telefoon mogen echt geen probleem voorstellen op welke telefoon dan ook vanaf 3 a 4 GB RAM ongeveer en dat alleen omdat Android zo'n log OS is! :P
Ja heb nu een op6 met 8gb ;) Had me niet goed genoeg ingelezen over het ram-management van android, geef ik eerlijk toe. Maar toekomst gericht lijkt het me geen gekke gedachte dat meer beter is :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

lennertvdkort schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 18:15:
Ja heb nu een op6 met 8gb ;) Had me niet goed genoeg ingelezen over het ram-management van android, geef ik eerlijk toe. Maar toekomst gericht lijkt het me geen gekke gedachte dat meer beter is :9
Ik zie de nood niet echt, tenzij we straks eindelijk/ineens de langverwachte verschuiving richting Android Desktop/DeX/Continuum/Convergence krijgen ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big_clarence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-09 08:07

big_clarence

wat kan het schele

modelstudent schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 16:55:
Komende week zal de beslissing hier vallen: deze of de oneplus 7t pro. Beide kosten me ongeveer evenveel, oneplus 60euro duurder wat verwaarloosbaar is. Verschil lijkt me nu vooral in het betere scherm van de OP te zitten en de aanwezigheid van 5g? Vermoed ook dat de batterij van de F2 het wel beter zal doen, door het mindere scherm
Ik geloof zeker dat je aan de oneplus 7 t pro veel plezier zult beleven. Voor mij was de dealbreaker de headphone jack: die ontbreekt bij de 7t pro.
Maar als je daar geen waarde aan hecht is dat een prima alternatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• modelstudent
big_clarence schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 18:50:
[...]

Ik geloof zeker dat je aan de oneplus 7 t pro veel plezier zult beleven. Voor mij was de dealbreaker de headphone jack: die ontbreekt bij de 7t pro.
Maar als je daar geen waarde aan hecht is dat een prima alternatief.
Daar hecht ik inderdaad geen belang aan. Grootste twijfel tussen de OP en deze blijft mogelijke batterijduur die bij F2 vermoedelijk een stuk beter zal zijn (grotere batterij, zuiniger scherm). 7Tpro is dan weer een pak meer premium, maar mankeert oa 5G. En dan is er altijd nog dat tikkeltje twijfel om op de Realme x3 pro te wachten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
5G blijft de komende 2 jaar niet interessant daar de oplossing van Vodafone m.b.v. de frequenties voor 4G nauwelijks voor snelheidswinst zorgen en de echter 5G frequenties pas over 2 jaar mondjesmaat uitgerold worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiskey48

[Afbeelding]

Nog even goed naast elkaar gekeken, resolutie lijkt idd toch HD, de bitrate is denk ik net ietsjes minder momeneel.
Fijn, was anders enorm gedoe. Kan nu dus toch gewoon m'n series in HD in de trein kijken. #blij

[ Voor 6% gewijzigd door Whiskey48 op 13-06-2020 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

modelstudent schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 19:01:
[...]

Daar hecht ik inderdaad geen belang aan. Grootste twijfel tussen de OP en deze blijft mogelijke batterijduur die bij F2 vermoedelijk een stuk beter zal zijn (grotere batterij, zuiniger scherm). 7Tpro is dan weer een pak meer premium, maar mankeert oa 5G. En dan is er altijd nog dat tikkeltje twijfel om op de Realme x3 pro te wachten...
Hoe kom je op een prijsverschil van slechts 60 euro? Als ik in de Pricewatch kijk, dan is een 7T pro toch echt een smak duurder.

Pagina: 1 ... 3 ... 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Poco F2 Pro] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [Poco F2 Pro] Rooten en Custom Rom's