Verplicht bij renovatiewerkzaamhgeden inderdaad.twiekert schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:12:
[...]
Schrijft de NEN1010 ook niet voor dat als je aan de elektra installatie gaat knutselen je ook moet zorgen dat alle WCD's geaard zijn? Dat zou ik ook meteen even nakijken.
Wat je schaart onder renovatie kunnen we lang over discussieren.
* _ferry_ afgelopen week heel veel rood+groen draad verwijderd heeft en nieuw blauw+bruin+aarde getrokken heeft
En er een nieuwe groepenkast er in geschroefd.
Ja, jammer, maar wat wil je er mee? Je geeft zelf al aan, ouderdomsclausule. Dan weet je gewoon dat vaak door meerdere voorgaande bewoners geklust is. Een voorgaande bewoner niet volledig weet heeft van wat er in de jaren ervoor gedaan is. En niet alles volgens de huidige normen gebouwd is, en niet onder de huidige normen verbouwd is. Alleen op zaken zoals een afvoer die dichtzit kun je ze aanspreken, dat is aanwezig hoort ook gewoon te werken, en als dat niet tijdens de overdracht getest kan worden (eigenlijk dan ook meteen vastleggen) kun je daar dus later op terugkomen.HTT-Thalan schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:42:
- ik vond bekabeling die zonder buizen door het huis getrokken was
- de verbindingsstukjes tussen de gebruikte elektrabuizen was niet verlijmd, dus toen ik een trekveer door de buis duwde om een netwerkkabel te trekken kwam de buis in de meterkast naar beneden zetten
Bekabeling zonder pijp mag niet, maar die sokjes zijn niet verplicht om te lijmen. Lijm ze zelf ook niet. Zorg alleen dat de buis zelf vast zit.
[ Voor 55% gewijzigd door _ferry_ op 15-05-2020 23:15 ]