Ik word op het moment echt gillend gek van de hoeveelheid motoren die hier door de stad scheuren met knallende uitlaat. Eerst de motor even lekker hoog in de toeren jagen, dan gas los en dan maar genieten van de knallen uit de uitlaat.
Vorig jaar waren het voornamelijk motoren en quads, dit jaar zijn daar ook de auto's bij gekomen (veelal 10-15 jaar oude AMG-Mercedessen, maar ook een R8 en zelfs een Golf VII).
De politie is op de hoogte van het fenomeen en geeft ook aan met regelmaat te controleren, maar ja, dan gaan ze op 1 hoek staan, en nadat de eerste is aangehouden rijdt de rest voortaan het rondje rechtsom.
Primair wilde ik het even van me afschrijven, maar er is misschien ook wel discussiewaarde:
* Wat kan ik nog meer doen dan af en toe de wijkagent stalken?
* Hoe kan een moderne auto überhaupt dit geluid maken? Er zijn toch geluidsnormen waar alle modellen aan moeten voldoen? Knallende uitlaten vallen daar toch nooit onder? En als er al iets gemodificeerd is dan rijden al die auto's toch rond met een check-engine lichtje?
Edit: Dit idee dus:
Vorig jaar waren het voornamelijk motoren en quads, dit jaar zijn daar ook de auto's bij gekomen (veelal 10-15 jaar oude AMG-Mercedessen, maar ook een R8 en zelfs een Golf VII).
De politie is op de hoogte van het fenomeen en geeft ook aan met regelmaat te controleren, maar ja, dan gaan ze op 1 hoek staan, en nadat de eerste is aangehouden rijdt de rest voortaan het rondje rechtsom.
Primair wilde ik het even van me afschrijven, maar er is misschien ook wel discussiewaarde:
* Wat kan ik nog meer doen dan af en toe de wijkagent stalken?
* Hoe kan een moderne auto überhaupt dit geluid maken? Er zijn toch geluidsnormen waar alle modellen aan moeten voldoen? Knallende uitlaten vallen daar toch nooit onder? En als er al iets gemodificeerd is dan rijden al die auto's toch rond met een check-engine lichtje?
Edit: Dit idee dus:
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeNIEUWE UITLAAT ONDER MIJN AUTO! *HARDE KNALLEN* (Mercedes A45 AMG)
[ Voor 6% gewijzigd door SeatRider op 10-05-2020 14:07 ]
Nederlands is makkelijker als je denkt