Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

Snippertje

Light up your life

De mount van Ergotron heeft een update gehad, waardoor je die heavy tilt niet meer nodig hebt. Na wat zoeken kwam ik hem tegen bij PCking voor geen gekke prijs. Buitenland verschepen kost je wel nog 25 euro, maar is nog steeds goedkoper dan ik hem bij andere winkels vond (en zij hebben hem op voorraad): https://www.pcking.de/esh...pfilter_category=hardware
Sehr geehrter Herr / Frau Landman,

Leider war der bestellte Artikel zum Bestellzeitpunkt bereits ausverkauft und nicht mehr lieferbar.
Wir haben mehrere Filialen und die Artikel können auch dort verkauft werden.
Bei dem knappen Warenbestand kommt es vor, dass der Artikel bereits verkauft ist.

Wir Danken für Ihr Verständnis.

Mit freundlichen Grüßen

Ihr PC-KING Team
Zelfs geannuleerd, dus dat is jammer :)

[ Voor 41% gewijzigd door Snippertje op 11-06-2021 16:04 ]

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-07 13:55
Geldt dat alleen voor de desk-mount, of ook voor de wall-mount? Op de website van Ergotron staat bij de wall-mount nog steeds de opmerking dat de heavy tilt aanvullend nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Nu online

Snippertje

Light up your life

ZatarraNL schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:24:
Geldt dat alleen voor de desk-mount, of ook voor de wall-mount? Op de website van Ergotron staat bij de wall-mount nog steeds de opmerking dat de heavy tilt aanvullend nodig is.
Ik vermoed de desk mount. Ik heb nu toch maar voor 2 tientje meer de tilt en stand besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
Hebben jullie nog tips? Ik wil mijn G9 aan de muur bevestigen. Hij hoeft alleen maar in hoogte verstelbaar te zijn en mag verder vlak tegen de muur.
Ik vind eigenlijk alleen de HX muurbeugel arm van Ergotron met de heavy duty tilt pivot. Hebben/weten jullie nog alternatieve opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Nu online

Snippertje

Light up your life

ZatarraNL schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 18:08:
Hebben jullie nog tips? Ik wil mijn G9 aan de muur bevestigen. Hij hoeft alleen maar in hoogte verstelbaar te zijn en mag verder vlak tegen de muur.
Ik vind eigenlijk alleen de HX muurbeugel arm van Ergotron met de heavy duty tilt pivot. Hebben/weten jullie nog alternatieve opties?
In principe zou je kunnen kijken naar TV beugels met Vesa. TV zijn soms nog zwaarder en groter dan de G9 dus zal vast iets tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
Snippertje schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 19:26:
[...]

In principe zou je kunnen kijken naar TV beugels met Vesa. TV zijn soms nog zwaarder en groter dan de G9 dus zal vast iets tussen zitten.
Dat was ook mijn gedachte, maar daar zit niks tussen dat in hoogte verstelbaar is... Dat wil zeggen: mijn zoektocht heeft nog niks opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Nu online

Snippertje

Light up your life

ZatarraNL schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:43:
[...]

Dat was ook mijn gedachte, maar daar zit niks tussen dat in hoogte verstelbaar is... Dat wil zeggen: mijn zoektocht heeft nog niks opgeleverd.
Goh dat is inderdaad nog niet zo makkelijk. Ik vond nog deze: pricewatch: Tripp-Lite Display TV Monitor Wall Mount Swivel / Tilt / Rotate 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
Die zou in theorie het scherm moeten kunnen dragen met een maximum gewicht van 18kg, maar dan maar hopen dat die pivot sterk genoeg is om het moment van het uitstekende scherm op te kunnen vangen. Niet voor niets moet er ook een zwaardere pivot van Ergotron bij... Dat is niet een gokje die ik graag neem. Dan neem ik die van Ergotron wel.

Het rare is juist dat ik die pivot niet hoef. Net zo min als die arm. Alleen in hoogte verstelbaar is genoeg. Maar dat is dus niet te vinden.

Ik denk dan bijvoorbeeld aan zoiets, maar dan met de juiste vesa-mount (en betaalbaar):
https://www.ergotron.com/...1-061#/tab-specs-collapse

Of deze, maar dan sterk genoeg:
https://www.ergotron.com/...1-113#/tab-specs-collapse

[ Voor 11% gewijzigd door ZatarraNL op 11-06-2021 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fortissimus
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-06 13:07
@MazeWing Ik moet zeggen dat ik volgens mij nog nooit de fov in een spel heb aangepast, maar ik ben in de veronderstelling dat die het beste overeen kan komen met de hoek die wordt beschreven door ene zijkant scherm, mijn gezicht, andere zijkant scherm. Dus afhankelijk van de breedte van je scherm en hoe ver ik er vanaf zit, toch?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Snippertje
  • Nu online

Snippertje

Light up your life

ZatarraNL schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:34:
[...]

Die zou in theorie het scherm moeten kunnen dragen met een maximum gewicht van 18kg, maar dan maar hopen dat die pivot sterk genoeg is om het moment van het uitstekende scherm op te kunnen vangen. Niet voor niets moet er ook een zwaardere pivot van Ergotron bij... Dat is niet een gokje die ik graag neem. Dan neem ik die van Ergotron wel.

Het rare is juist dat ik die pivot niet hoef. Net zo min als die arm. Alleen in hoogte verstelbaar is genoeg. Maar dat is dus niet te vinden.

Ik denk dan bijvoorbeeld aan zoiets, maar dan met de juiste vesa-mount (en betaalbaar):
https://www.ergotron.com/...1-061#/tab-specs-collapse

Of deze, maar dan sterk genoeg:
https://www.ergotron.com/...1-113#/tab-specs-collapse
Ik heb eindelijk tijd (en vooral koelte) gevonden om de ergotron met heavy duty pivot te installeren. Moet zeggen installeren was heel eenvoudig en de arm is echt heel stevig. Doet alles wat hij moet doen.

Ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0QSD-g1d0O6rIXUf8H3cYziySEs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FdtYboxEYvb7fG33QYeVPMwz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 211516

Oops
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aAocWgq.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9xXZkNz.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yup inmiddels achter dat verschil in bedrag terug kan krijgen volgens chat robot.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dp9OCtn.png
Hoop dat direct goed scherm krijg ik heb geen zin in dode pixels backlight bleeding heb ik nog nooit aan irriteert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snippertje
  • Nu online

Snippertje

Light up your life

Biij coolblue is die nu voor 1199, zag hem toevallig langskomen via een alert. Zelf voor 1124 met een toegetakelde doos via Amazon. Ook wel waard om te checken, via prime verzonden ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scherm is binnen 0 pixel fouten nog ontdekt wel problemen met freesync in somige games, maar als ik VRR aan zet verdwijnen de issues is VRR freesync en moet dat aan staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Anoniem: 211516 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:59:
Scherm is binnen 0 pixel fouten nog ontdekt wel problemen met freesync in somige games, maar als ik VRR aan zet verdwijnen de issues is VRR freesync en moet dat aan staan ?
Ja.

VRR = Variable Refresh Rate en Freesync is in principe een VRR implementatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

418O2 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:01:
[...]

Ja.

VRR = Variable Refresh Rate en Freesync is in principe een VRR implementatie
Blijkbaar zie ik hele rare screen tearing op scherm tenzij freesync uit zet of VRR aan, moet nog verder checken, ik wou eigenlijk valheim spelen maar die heeft veel last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Anoniem: 211516 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:02:
[...]

Blijkbaar zie ik hele rare screen tearing op scherm tenzij freesync uit zet of VRR aan, moet nog verder checken, ik wou eigenlijk valheim spelen maar die heeft veel last van
Ik heb zelf een Nvidia kaart dus ik zou het niet weten. Heb je het scherm geupdatet? En je drivers etc? aangesloten via DisplayPort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het soms ook bij bepaalde games, weet niet waar het aan ligt, soms gebeurd het ook met hoge refreshrates. Misschien pakt een ander venster de aandacht van gsync?

AMD R7 7800X3D - ASUS TUF 3080 - 64GB 6000Mhz CL30 - Samsung Odyssey G9 - Samsung S23 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

418O2 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:04:
[...]

Ik heb zelf een Nvidia kaart dus ik zou het niet weten. Heb je het scherm geupdatet? En je drivers etc? aangesloten via DisplayPort?
Het heeft de laatste versie zag ik 1010.2, als ik informatie check laat hij huidige freesync refresh rate zien ongeacht VRR aan staat doet ie refresh rate wel fps matchen, met VRR uit geeft ie alleen problemen dus neem aan dat VRR altijd aan moet staan met freesync / gsync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Anoniem: 211516 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:12:
[...]

Het heeft de laatste versie zag ik 1010.2, als ik informatie check laat hij huidige freesync refresh rate zien ongeacht VRR aan staat doet ie refresh rate wel fps matchen, met VRR uit geeft ie alleen problemen dus neem aan dat VRR altijd aan moet staan met freesync / gsync
https://www.reddit.com/r/...amd_freesync_premium_pro/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb er niet last van in doom eternal bv met VRR uit heb ik geen problemen alleen in bv Valheim / wow / days gone heb ik nog problemen ontdekt ik heb iets minder erg gehad met gsync display op nvidia gpu in verleden het voelt als of freesync uit of sync gaat met fps van de gpu het is ook geen flickering het is meer soort van extreme vorm van tearing heb nog niet zo extreem vasgelegd in een filmpje YouTube: VID 20210624 164943

VRR zegt ter informatie te syncen met gpu dus ik neem aan dat dit gewoon standaard aan hoort te staan met freesync premium pro

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 211516 op 24-06-2021 17:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-07 09:12
Met een nvidia kaart (3080 in mij geval) werkt dit het beste:

- 1010.2 firmware op je scherm zetten
- niet de laatste nvidia driver pakken (47...) maar eentje ervoor
- aansluiten via display port
- scherm op 240Hz, VRR aan
- Max framerate in nvidia control panel voor je game op 240Hz, Gsync aan, Vsync uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

savale schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 22:00:
Met een nvidia kaart (3080 in mij geval) werkt dit het beste:

- 1010.2 firmware op je scherm zetten
- niet de laatste nvidia driver pakken (47...) maar eentje ervoor
- aansluiten via display port
- scherm op 240Hz, VRR aan
- Max framerate in nvidia control panel voor je game op 240Hz, Gsync aan, Vsync uit!
Uit ervaring weet ik dat vsync aan het beste is met framerate cap van 236 fps bv gaat vsync nooit aan, terwijl het wel tearing voorkomt boven de 200 fps, ik kom zelf van gtx 1080 voor dati k mijn 6900 XT binnen kreeg toen ik nog 1080p 240hz gsync display had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Anoniem: 211516 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 07:14:
[...]

Uit ervaring weet ik dat vsync aan het beste is met framerate cap van 236 fps bv gaat vsync nooit aan, terwijl het wel tearing voorkomt boven de 200 fps, ik kom zelf van gtx 1080 voor dati k mijn 6900 XT binnen kreeg toen ik nog 1080p 240hz gsync display had.
Ja je wil of vsync of vrr aan hebben. Eerst had ik vsync aan op 120Hz, maar dan moet je wel zorgen dat je videokaart het altijd bij kan benen. Zelf vind ik de vrr implementatie nu wel heel netjes werken. Ik zal nog eens spelen met de maximale framerate. Zou zomaar kunnen inderdaad dat 236fps beter werkt dan 240fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog nooit dode pixels gehad alleen stuck pixels tot vandaag 2 dode groene 1 dode rode pixel 0 dode blauwe en 0 stuck pixels tot nu toen, vermoeden dat elke keer HDR content afspeel er pixels dood kunnen gaan vanwege peek nits, hard verzaking gekregen gelukkig kan ik binnen 100 dagen retour doen bij Mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordynegen11
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14-07 12:44
appollonius333 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:15:
[...]

Ik probeer nu (op basis van wat tips), de linker en rechteronderzoek licht in te drukken iedere keer als je 'tik' hoort. Schijnbaar als je dat een paar dagen volhoudt dan gaat de tik weg. Waarschijnlijk komt het door het plastic en de kromming.

Overige problemen heb ik ook nog niet gehoord, alleen net las ik op Tweakers dat er een G9 komt met een miniledbacklight paneel en ben toch wel heeeeel nieuwsgierig of die problemen zal hebben net als de huidige G9's...
Ik heb mijn display nu 4 weken ongeveer en het tikken bij mij is ook opeens begonnen. Echt 1x per 10 seconden. Is het bij jou gefixt uiteindelijk of kan ik hem beter retour gaan sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appollonius333
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 24-06 10:30
jordynegen11 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:39:
[...]

Ik heb mijn display nu 4 weken ongeveer en het tikken bij mij is ook opeens begonnen. Echt 1x per 10 seconden. Is het bij jou gefixt uiteindelijk of kan ik hem beter retour gaan sturen?
Ik let er niet meer zo heel erg op, maar nu ik er een dagje op heb gelet is het vanzelf weggegaan. Althans wanneer ik de monitor in gebruik heb kan die heeeeel af en toe eens tikken (ongeveer eens in het uur), maar dit is ook gering trouwens. Dus af en toe de hoeken van voorzichtig naar me toetrekken/van me af drukken heeft wel geholpen.

Wanneer de monitor uitstaat tikt die ook maar heel af en toe, dit komt denk ik door de hitte die het plastic/materiaal doet vergroten/verkleinen.

Ik denk door mijn eigen ervaring nu dat het tikken langzaam zal verdwijnen. Het plastic is namelijk op een gegeven moment wel uitgehard gok ik, waardoor het tikken zal gaan verdwijnen. Vergelijk het met een televisie, die tikt ook weleens, dat doet dit scherm nu ook, alleen iets meer in het begin maar zal door de tijd heen verminderen.

De keuze om te retourneren ligt nog bij jou natuurlijk, maar ik vind het tikken minder irritant worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
Ik merkte dat ik bij mijn G9 toch ook last had van wat flikkeringen. Ik stond op het punt om mijn scherm te retourneren, maar toen ik mijn 1080ti vervangen had door mijn nieuwe 3080ti waren de flikkeringen zo goed als verdwenen. Hebben jullie ook deze ervaring?

Note: ik had alleen flikkeringen als gsync geactiveerd was in games.

[ Voor 12% gewijzigd door ZatarraNL op 04-07-2021 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb op mijn 1080 en 3080 geen last gehad van flikkeringen, alleen heel soms in bijvoorbeeld microsoft teams documenten lijst, maar in normaal gebruik en gamen niet.

Dat flikkeren is volgens mij meer een vrr/gsync probleem, omdat een programma dan lage hz doorstuurt. Denk dat je het kan oplossen door gysnc alleen in full screen te draaien.

AMD R7 7800X3D - ASUS TUF 3080 - 64GB 6000Mhz CL30 - Samsung Odyssey G9 - Samsung S23 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Intussen van 2 dode groene pixels 1 dode rode pixel na 0 dode rode pixels gegaan na 2 dode groene en nu 3 dode groene pixels, volgens mij heb ik straks 100 dode pixels, nog nooit dode pixels gehad wel heldere pixels zelfs 100 op 1 scherm, hopelijk kan ik volgende week afspraak maken om hem om te ruilen anders ben ik flinke korting kwijt bij mediamarkt.
Heb de TSSR versie
ZatarraNL schreef op zondag 4 juli 2021 @ 12:36:
Ik merkte dat ik bij mijn G9 toch ook last had van wat flikkeringen. Ik stond op het punt om mijn scherm te retourneren, maar toen ik mijn 1080ti vervangen had door mijn nieuwe 3080ti waren de flikkeringen zo goed als verdwenen. Hebben jullie ook deze ervaring?

Note: ik had alleen flikkeringen als gsync geactiveerd was in games.
Ik zie het soms als hij op zijn limiet zit kwa Display Port Compresion dan zie ik zelfs de kwaliteit pixel achtig worden vooral als ik bv steam overlay open of windows sniping tool de compresie heeft problemen met wat transparant is en gaat dan heel merkbaar kwa beeld kwaliteit omlaag

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 211516 op 06-07-2021 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb dat nog nooit gezien, voor zo ver ik weet overschrijdt het niet de bandbreedte, dan zou je altijd op statisch 240hz er over heen gaan. Weet je zeker dat het geen ander probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5120x1440 240hz gebruikt denk ik meer bandbreedte dan 4k 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, maar daarvoor hebben we DSC. Ik heb iedergeval geen last van dat soort artifacten, wat voor gpu gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

6900 XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Wat jij ervaart is echt geen limiet van DP, dat durf ik wel met zekerheid te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga hem nu niet meer uit de doos halen omdat ie volgende week opgehaalt wordt en dan omgeruilt wordt als alles goed gaat, hij heeft 3 dode pixels, heb me hele leven nog niet eerder niet eens 1 dode pixel gehad dus ik ben echt teleurgesteld vind de pixels ook wel stuk groter lijken dan 0,234mm ter vergelijking op mijn oude 1440p scherm met 1 stuck pixel en dot pitch van 0,233mm zie ik de stuck pixel met heel veel moeite pas als ik met me hoofd er recht voor ga zitten lijk de dode pixel wel 4x groter dan dat maar mischien komt dat omdat dode pixels zichtbaarde zijn op volledig helder beeld dan stuck pixels zijn op volledig zwart beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Met alle respect als je dyslectisch bent, of iets in die trant. Maar zou je iets meer leestekens willen gebruiken? Ik moet je posts echt een paar keer lezen voor ik snap wat je zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
vanthome schreef op zondag 4 juli 2021 @ 12:44:
Ik heb op mijn 1080 en 3080 geen last gehad van flikkeringen, alleen heel soms in bijvoorbeeld microsoft teams documenten lijst, maar in normaal gebruik en gamen niet.

Dat flikkeren is volgens mij meer een vrr/gsync probleem, omdat een programma dan lage hz doorstuurt. Denk dat je het kan oplossen door gysnc alleen in full screen te draaien.
Ik heb ook met mijn huidige 3080ti wel wat flikkeringen, maar niet zo veel meer. Ik kan nog niet bevestigen of het juist met hoge of juist met lage framerates voor komt. Met Gsync op zowel 70 als 100 fps merk ik het. Andere fps ga ik binnenkort maar eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZatarraNL schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:16:
[...]

Ik heb ook met mijn huidige 3080ti wel wat flikkeringen, maar niet zo veel meer. Ik kan nog niet bevestigen of het juist met hoge of juist met lage framerates voor komt. Met Gsync op zowel 70 als 100 fps merk ik het. Andere fps ga ik binnenkort maar eens uitproberen.
Ik krijg het alleen bij bepaalde programma's. Als je weet waar, dan kan ik ook even kijken of ik het ook heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Nu online

Snippertje

Light up your life

Nieuwe firmware is uit. 1012.1. Alleen nergens een changelog. Heb hem zelf wel geflasht.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Lh6LgFH.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Snippertje schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 02:31:
Nieuwe firmware is uit. 1012.1. Alleen nergens een changelog. Heb hem zelf wel geflasht.

[Afbeelding]
Draait hier ook prima. Heb nog de laatste nvidia 471 .22 hotfix geprobeerd, maar dan werkt gsync niet lekker met de 3080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06 12:31
Ik sta zelf op het punt een G7 32inch aan te schaffen en zie een 2020 en 2021versie. Deze laatste is alleen levebaar bij Amazon en Bol.com. Ik heb gister uitgebreid contact gehad met Samsung, Coolblue en nog een paar shops, maar niemand die me kan vertellen wat nu het verschil is. Zijn er hier mensen die dat weten? In het prijswatch vergelijk zie ik het ook niet (of ik kijk ergens overheen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand in dit topic heeft het al is gezegd over de G9. Volgens mij zijn het gewoon kleine verbeteringen. Weet niet of het alleen firmware is, of dat het echt beter is. Meer kan ik helaas niet zeggen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snippertje
  • Nu online

Snippertje

Light up your life

Met de laatste firmware en Nvidia drivers heb ik geen last meer van washed out HDR:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wuudlhCagj5liIlCFB-Q1eB9Y_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YhxZDQIs1j4UrP1nWcC2wmbj.jpg?f=fotoalbum_large

En gsync en alles werkt ook prima:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bzcEktCpmwTLqr3co0yRtQoEzdo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/oUHMAi8USNJQHFTs4GwHDKF4.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-07 22:08
Snippertje schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:56:
Met de laatste firmware en Nvidia drivers heb ik geen last meer van washed out HDR:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Damn, dat is geen goedkope setup die je hebt :9~

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Nu online

Snippertje

Light up your life

Luuk1983 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 16:24:
[...]

Damn, dat is geen goedkope setup die je hebt :9~
Haha nee, ik heb echt mijn jongensdroom gebouwd :+ . Zat zelf door een operatie aan mijn heup een aantal maanden thuis + corona en dus geen vakantie. Verder geluk met een 3090 via Amazon voor MSRP.

Dus toen dacht ik waarom niet? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Snippertje schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 16:39:
Verder geluk met een 3090 via Amazon voor MSRP.
Zelfs voor de MSRP kan je onderhand twee vakanties doen :D
Maar groot gelijk heb je! 't is mooi spul. Ik kan het mijzelf alleen niet verkopen om zo hoog te gaan zitten, ookal is het financieel prima te doen. Komt misschien ook door de leeftijd en beperkte tijd om te gamen. Das toch zonde als je een 3090 hebt! Maar zeker met deze monitor kom je niet weg met een 3060 ofzo. Das ook een factor waarom ik zelf de monitor nog niet gekocht heb. Behalve de kwaliteitsissues en problemen (die steeds minder lijken te worden) zit een 1080 toch wel een beetje op het randje voor bijna 4K aan pixels.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Nu online

Snippertje

Light up your life

Luuk1983 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 16:44:
[...]

Zelfs voor de MSRP kan je onderhand twee vakanties doen :D
Maar groot gelijk heb je! 't is mooi spul. Ik kan het mijzelf alleen niet verkopen om zo hoog te gaan zitten, ookal is het financieel prima te doen. Komt misschien ook door de leeftijd en beperkte tijd om te gamen. Das toch zonde als je een 3090 hebt! Maar zeker met deze monitor kom je niet weg met een 3060 ofzo. Das ook een factor waarom ik zelf de monitor nog niet gekocht heb. Behalve de kwaliteitsissues en problemen (die steeds minder lijken te worden) zit een 1080 toch wel een beetje op het randje voor bijna 4K aan pixels.
Ja die prijzen 8)7

Maar het is mijn passie en hobby. Moet zeggen zoveel tijd heb ik er ook weer niet voor, maar ik werk ook thuis. Dus productiviteit is ook toegenomen en het werkt fantastisch. Dus ergens verdien ik het terug. Ik heb per maand gewoon een X bedrag wat naar mijn hobbies mag en dan ben je er zo. Let ik niet zo op de prijs ook. Maar inderdaad een 30x0 is nodig voor dit scherm en ik heb hem daarnaast ook nog aangesloten op mijn LG B9 oled. Zodat ik in de woonkamer ook heerlijk kan gamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Snippertje schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:56:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier werkt gsync niet meer sinds de 471.xx drivers. (monitor op 240Hz). Ik heb een rtx 3080 ipv rtx3090, maar dat zal niet veel uitmaken denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Nu online

Snippertje

Light up your life

savale schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 20:09:
[...]

Hier werkt gsync niet meer sinds de 471.xx drivers. (monitor op 240Hz). Ik heb een rtx 3080 ipv rtx3090, maar dat zal niet veel uitmaken denk ik
Wat gebeurt er dan? VRR en adaptive sync aan? Die laatste uit en aan zetten kan helpen. Overigens moest ik wel een clean install doen van de drivers en de firmware updaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savale
Snippertje schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 20:27:
[...]

Wat gebeurt er dan? VRR en adaptive sync aan? Die laatste uit en aan zetten kan helpen. Overigens moest ik wel een clean install doen van de drivers en de firmware updaten.
Ik zie dat het beeld niet vloeiend loopt: beetje alsof je vsync aan hebt staan en continu je onder je vsync framerate komt. adaptive sync staat aan. In het nvidia profile vsync uit en gsync compitibility aan. Met de 465 driver werkt dit wel gewoon goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snippertje
  • Nu online

Snippertje

Light up your life

savale schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 20:44:
[...]

Ik zie dat het beeld niet vloeiend loopt: beetje alsof je vsync aan hebt staan en continu je onder je vsync framerate komt. adaptive sync staat aan. In het nvidia profile vsync uit en gsync compitibility aan. Met de 465 driver werkt dit wel gewoon goed.
Vsync moet je aanzetten in control panel en uitzetten in game. Daarnaast max framerate instellen in control panel. Ook Gsync voor zowel windowed als fullscreen aanzetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NowlUa5X_9Dvffe5t4FcMR1lbKk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8lHZwpjydDFeVrm33DUEC3P2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RRkc1QgcyvmRs4tOSwmRHTTCwaQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eXA0XhnEtsvHh26ksZ9K2FKz.jpg?f=fotoalbum_tile

Zie ook: Do you need V Sync on if you are using G SYNC?
quote: Reddit
You want gsync on, vsync on in nvidia control panel, and fps limit set to your monitor refresh rate -3 (so 141). Use either in, game fps limit, or if you can’t then use riva tuner limiter, and if even that won’t work for some reason use nvidia control panel limiter.

https://blurbusters.com/g...ag-tests-and-settings/14/

You can read here why, but basically even with vsync on, it’s technically never active since your in the gsync range all the time (hence the - 3). But you still need to turn it on because some occasional tearing might occur when your hitting that 141fps and it will solve the tearing without any input lag

[ Voor 28% gewijzigd door Snippertje op 22-07-2021 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savale
Snippertje schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 20:52:
[...]

Vsync moet je aanzetten in control panel en uitzetten in game. Daarnaast max framerate instellen in control panel. Ook Gsync voor zowel windowed als fullscreen aanzetten.

[Afbeelding][Afbeelding]

Zie ook: Do you need V Sync on if you are using G SYNC?

[...]
Issue opgelost! Het probleem was heel simpel: mijn scherm stond wel op 240Hz, maar de windows display setting ging terug naar de default 60Hz... Dus ik zag in game ineens een max refresh rate van 60Hz. Windows display setting naar 240Hz en het probleem was uiteraard weg. 8)7

edit: ik gok dat dit "probleem" ogelost is als ze deze oplossen:
"Unable to detect supported display modes for the Samsung Odyssey G9 display [3332327]"

[ Voor 16% gewijzigd door savale op 22-07-2021 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
nieuws: Samsung Odyssey Neo G9-monitor met piekhelderheid van 2000cd/m² kost ...

de nieuwe wordt een stuk duurder, zoals ik al verwachtte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeya
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 23:06

mikeya

:o

niet geheel onverwacht inderdaad. Wel een stuk interessanter, hoewel ik hartstikke blij ben met mijn G9.
Al zal de huidige wereldeconomie en de enorm gestegen prijzen over de gehele breedte er gerust ook wel wat mee te maken hebben.
Hoop dat QC een stuk beter is deze keer.

Mike,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
mikeya schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:58:
[...]

niet geheel onverwacht inderdaad. Wel een stuk interessanter, hoewel ik hartstikke blij ben met mijn G9.
Al zal de huidige wereldeconomie en de enorm gestegen prijzen over de gehele breedte er gerust ook wel wat mee te maken hebben.
Hoop dat QC een stuk beter is deze keer.
dit is vrij nieuwe techniek, dat is altijd wat duurder.

ik ga er niet om upgraden, dat kan ik niet verantwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb hetzelfde, lijkt me supergaaf, maar dan had ik deze niet moeten hebben staan.

Zag wel dat je met een studenten email flinke korting kan krijgen :) (je hoeft er niet bij te kunnen lijk het, weet niet of ze het ook doen in NL)

[ Voor 20% gewijzigd door vanthome op 30-07-2021 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Ik heb nu zelfs met HDR aan de brightness niet boven de 75% omdat het anders de witte delen gewoon te fel zijn. 2000dm/m2 voegt dan niet zoveel toe toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat is meer voor de peak brightness, bijvoorbeeld als er een zon of felle lamp op het scherm is. Ikzelf zit nu achter een raam en speel op 88%, soms mag wat meer licht wel. Toch denk ik dat de meerwaarde echt in de dimming zones zitten, en niet perse die piek helderheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Laatst online: 07-07 00:21
vanthome schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:52:

Zag wel dat je met een studenten email flinke korting kan krijgen :) (je hoeft er niet bij te kunnen lijk het, weet niet of ze het ook doen in NL)
Je krijgt de link naar studentenwebshop via die email..... Na registratie dus zal er toch wel bij moeten kunnen en je zal niet a.b@student.vu.nl kunnen doen 😉

Verder even gekeken maar de g7 32" geeft iets van 50$ korting op hun prijs volgens hun advertentie op Amerikaanse site, dus zeker geen 30%. En zelfs met 30% korting is het denk ik 1 van de duurste monitoren verkrijgbaar

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lord_T schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 22:12:
[...]

Je krijgt de link naar studentenwebshop via die email..... Na registratie dus zal er toch wel bij moeten kunnen en je zal niet a.b@student.vu.nl kunnen doen 😉

Verder even gekeken maar de g7 32" geeft iets van 50$ korting op hun prijs volgens hun advertentie op Amerikaanse site, dus zeker geen 30%. En zelfs met 30% korting is het denk ik 1 van de duurste monitoren verkrijgbaar
Ik zag deze post op Reddit: https://www.reddit.com/r/.../hiya_fellas_neo_ordered/ of het klopt kan ik zelf niet beoordelen, maar de $500 korting klinkt netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Laatst online: 07-07 00:21
vanthome schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 22:17:
[...]

Ik zag deze post op Reddit: https://www.reddit.com/r/.../hiya_fellas_neo_ordered/ of het klopt kan ik zelf niet beoordelen, maar de $500 korting klinkt netjes.
Stel dat er 20% dus afgaat, dan is dat nog 0,8*2200€= 1760€ en een headset die je moet zien te verkopen.....(geen idee wat realistisch is om ervoor te krijgen)1

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is toch 20%, of de miniled je het waard is ligt natuurlijk volledig aan jou. Als je de monitor wilt is 20% mooi meegenomen, zie dat de headset voor 185 dus misschien 150 ervoor krijgen. Maar als je er eentje nodig hebt is het mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Had ik de afspraak gemaakt mijn samsung g9 te ruilen vanwege 2 dode pixels en 1 half dode die er bij kwam, nu kreeg ik voor dit weekend mail dat ze willen repareren dat 16 dagen duurt.
Dit is wel heel erg lame, hoop niet dat ze tijd zitten te rekken zo dat ie niet meer retour kan, begin nogal gestrest te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij Coolblue duurde het ook lang. Die heeft tegen mij gezegd dat het altijd kan binnen de garantie (voor de scanlines). 16 dagen kan gewoon zijn door de complexiteit. Anders stuur je hem gewoon terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Anoniem: 211516 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 15:29:
Had ik de afspraak gemaakt mijn samsung g9 te ruilen vanwege 2 dode pixels en 1 half dode die er bij kwam, nu kreeg ik voor dit weekend mail dat ze willen repareren dat 16 dagen duurt.
Dit is wel heel erg lame, hoop niet dat ze tijd zitten te rekken zo dat ie niet meer retour kan, begin nogal gestrest te raken.
Vanaf moment dat je rma aanvraagt gaat dat in, dus je hoeft je niet druk te maken om de garantieperiode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rhwerkman schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:36:
[...]

Vanaf moment dat je rma aanvraagt gaat dat in, dus je hoeft je niet druk te maken om de garantieperiode
Garantie periode maak me niet druk om eerder 100 dagen retour periode en of ik me geld nog terug krijg als ze lopen te rekken, want Samsung fixed geen panelen met minder dan 7 dode pixels voor zo ver ik weet, maar mij hebben ze wel verteld dat ze hem zouden omruilen na ontvangst nu doen ze toch weer fixen tegen afspraak in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Niet online
Anoniem: 211516 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:38:
[...]

Garantie periode maak me niet druk om eerder 100 dagen retour periode en of ik me geld nog terug krijg als ze lopen te rekken, want Samsung fixed geen panelen met minder dan 7 dode pixels voor zo ver ik weet, maar mij hebben ze wel verteld dat ze hem zouden omruilen na ontvangst nu doen ze toch weer fixen tegen afspraak in.
Lijkt me dat dat ook geldt vanaf moment dat je aangeeft dat ie niet goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rhwerkman schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:40:
[...]

Lijkt me dat dat ook geldt vanaf moment dat je aangeeft dat ie niet goed is?
Morgen krijg ik hopelijk reactie van Mediamarkt hopelijk sturen ze dan als nog nieuwe op of doen ze geld terug helemaal geen zin nog eens 16 dagen te wachten op reparatie die waarschijnlijk toch niet gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Niet online
Anoniem: 211516 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:42:
[...]

Morgen krijg ik hopelijk reactie van Mediamarkt hopelijk sturen ze dan als nog nieuwe op of doen ze geld terug helemaal geen zin nog eens 16 dagen te wachten op reparatie die waarschijnlijk toch niet gebeurt.
Ik heb die van mij nu ruim driekwart jaar, ze hebben vrijwel direct een ander paneel in behuizing gezet bij mij thuis.
Die gast was een half uurtje bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rhwerkman schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:44:
[...]

Ik heb die van mij nu ruim driekwart jaar, ze hebben vrijwel direct een ander paneel in behuizing gezet bij mij thuis.
Die gast was een half uurtje bezig
hoeveel foute pixels had je toen ? dood en stuck ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Niet online
Anoniem: 211516 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:44:
[...]

hoeveel foute pixels had je toen ? dood en stuck ?
Ik had een flikkerende verticale streep van ongeveer 3cm breed ongeveer 20cm vanaf de linkerkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rhwerkman schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 00:07:
[...]

Ik had een flikkerende verticale streep van ongeveer 3cm breed ongeveer 20cm vanaf de linkerkant
Dat doet me denken aan wat ik had met 3dtv waar de monteur 2 jaar lang weigerde te fixen en de winkel mij moest terug betalen uiteindelijk.
Anyway ik had direct 3 dode pixels 2 groene 1 rode de rode is weg gegaan, toen kwam er weer 3e half dode groene pixel bij waar ik 100% zeker van weet dat ze die mogelijk niet vinden tenzij ik ze precies aanwijs als of stukje stoff er in zit, anyway ik zit niet op te wachten dat hij in zelfde staat terug komt en niet meer retour kan doen voor geld terug wegens slechte service, ik heb 3x een huawei p10 retour gedaan voor garantie vanwege 100 stuck pixels, bij de 2e keer heb ik ze uitgelegt hoe ik ze makkelijk zie en hebben ze na 3e poging geld terug gedaan, anyway Mediamarkt doet dat tegenwoordig niet meer dus ben zwaar geirriteerd, en samsung wil minstens 7 dode pixels voor dat ze paneel vervangen voor zo ver ik weet.

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 211516 op 02-08-2021 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Niet online
Anoniem: 211516 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 00:08:
[...]

Dat doet me denken aan wat ik had met 3dtv waar de monteur 2 jaar lang weigerde te fixen en de winkel mij moest terug betalen uiteindelijk.
Anyway ik had direct 3 dode pixels 2 groene 1 rode de rode is weg gegaan, toen kwam er weer 3e half dode groene pixel bij waar ik 100% zeker van weet dat ze die mogelijk niet vinden tenzij ik ze precies aanwijs als of stukje stoff er in zit, anyway ik zit niet op te wachten dat hij in zelfde staat terug komt en niet meer retour kan doen voor geld terug wegens slechte service, ik heb 3x een huawei p10 retour gedaan voor garantie vanwege 100 stuck pixels, bij de 2e keer heb ik ze uitgelegt hoe ik ze makkelijk zie en hebben ze na 3e poging geld terug gedaan, anyway Mediamarkt doet dat tegenwoordig niet meer dus ben zwaar geirriteerd, en samsung wil minstens 7 dode pixels voor dat ze paneel vervangen voor zo ver ik weet.
Ik heb die van mij bij Megekko gekocht, ik wist dat dit het model met problemen was toe hij aankwam.
Vrijwel direct de verticale problemen gemeld ze zeiden eerst dat het probleem bij mijn pc lag, heb ik maar gefilmd wat hij deed en dat opgestuurd, toen kon er ineens zomaar een nieuw paneel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rhwerkman schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 00:31:
[...]

Ik heb die van mij bij Megekko gekocht, ik wist dat dit het model met problemen was toe hij aankwam.
Vrijwel direct de verticale problemen gemeld ze zeiden eerst dat het probleem bij mijn pc lag, heb ik maar gefilmd wat hij deed en dat opgestuurd, toen kon er ineens zomaar een nieuw paneel komen.
Ik had met freesync problemen tot ik vrr aan zetten scherm werkte perfect toen dag later 3 dode pixels nog 1 dag later weer 2, 2 weken later nog 1 half dode pixel, ik zie de bui al hangen over 1 maand zijn het 6 dode pixels en wil Samsung hem niet fixen, dus had ik gevraagd om hem om te ruilen vandaar dat in paniek raak, heb gewoon geen zin in die stress, ik moest 1 week wachten tot ie opgehaald werd, dan nog eens 2 weken na dat ie opgehaald was voor update en nu willen ze hem fixen voor weekend zouden ze nog uitzoeken wat de bedoeling was zonder reactie.

Mediamarkt zegt nu dat Samsung zegt dat er geen defect is, leuk om bevestiging te krijgen dat Samsung altijd volop tegen mij in gaat.
Ik weet nog niet of ie omgeruild wordt als nog want dit was wel afgesproken.
Net mailtje ontvangen dat ze ontvangen hebben en gaan omruilen nog geen verzend bevestiging, doen ze alleen omdat dat ze dit hadden afgesproken normaal zouden ze dat niet doen.

Volgens mij is Mediamarkt in de war en storten ze mijn geld terug + doen ze hem omruilen tegelijk want verzending wordt al klaar gemaakt heb nog geen track en trace.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 211516 op 03-08-2021 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben nog aan het tellen maar 3 dode groene pixels in 1 area en er vormt langzaam een lijntje dode pixels naast elkaar waar 2 of 3 dode pixels zitten echt dit is echt diep triest hoe durfen ze dit te verkopen 2x achter elkaar dode pixels het ergste wat ooit gehad was is 100 stuck pixels maar nooit dode pixels, ik ben zwaar gestressed nu echt diep teleurgesteld dit wordt een Samsung boycot, echt diep teleurgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij een defect paneel kan je toch gewoon garantie claimen? Het is jammer ja, maar boycotten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Niet online
vanthome schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 17:51:
Bij een defect paneel kan je toch gewoon garantie claimen? Het is jammer ja, maar boycotten?
Als ik slechte ervaringen met een fabrikant heb, blijf ik daar zeker weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Denk dat hij dat gedaan heeft, maar met zijn schrijfstijl ben ik er niet helemaal zeker van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn vorige scherm was de bedoeling direct om te ruilen hebben ze na samsung gestuurt had 3 dode pixels hebben ze niet gefixed hebben ze zelf besloten om te ruilen, nu heb ik nieuw scherm met zo te zien tegen de 7 dode pixels, die gaan ze ook niet fixen bij Samsung, ik heb nare herinneringen aan Samsung heb 3dtv gehad met hele rij storende pixels die knipperde wouden ze ook niet fixen van want kon niet en vervanging was niet mogelijk, BCC heeft toen geld terug gegeven na dat garantie periode afliep heb heel veel moeite voor moeten doen.
Mediamarkt vraagt nu foto's van de schade en verpakings material volgens mij hebben ze niet door dat dit een QC issue is, heb ze aangeraden te stoppen met verkoop van het product want deugt gewoon niet, als ze 3e poging willen doen verwacht ik wel binnen 2 weken nieuwe monitor ga niet nog eens 1 maand wachten.
Ik ga denk ik als nog voor geld terug, het is vooral irritant omdat ik dan opzoek moet gaan na een ander 240hz freesync paneel dat wordt volgens mij dan niet eens een ultrawide

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 211516 op 04-08-2021 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb tot nu toe geen problemen gehad, natuurlijk vervelend voor jou. MM lijkt zijn standaard ding te doen, maar voor goeie service zou ik gewoon bij Coolblue of bol.com bestellen.
Ook contact zoeken met Samsung heeft meestal geen zin, het product heb je denk ik daar niet gekocht. Ik heb er denk ik 3 gehad, paar backlight issues maar geen problemen met pixels ofzo.

Edit: 1x de light bleeding en 1x backlight.

[ Voor 5% gewijzigd door vanthome op 04-08-2021 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Backlight issues check ik nooit ik focus vooral op dode pixels en stuck pixels, altijd stuck pixels gehad nooit dode tot de laatste 2 samsung g9 schermen dan, ik heb 1x scherm gehouden met stuck pixel die tijdens normaal gebruik nouwelijks zichtbaar was zelfs niet tijdens ongunstige omstandigheden, dat scherm heeft nu burn in issues, dus dat accepteer ik nooit meer
als ik er nu al 5+ heb ik er volgende week 10+ 1 is er al te veel snap ook niet waarom dit mij overkomt nu elke keer, ik doe de doos open monteer de stand til hem direct uit de doos via de stand en zet hem direct op mijn bureau sluit hem aan en direct dode pixels.
Enige wat kan voorstelen als dit niet normaal is dat Mediamarkt alleen refurbs verkoopt en dit niet meld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry voor dubbele post, meer om extra notificatie te geven wie topic leest, maar heb meer dode pixels gevonden nu van 5+ toen ontdekt dat bij de plek met 2 dode groene pixels ook 2 dode rode en 2 dode blauwe zit, en heb ik nog 1 half dode pixel gevonden die alleen zichtbaar is vanaf bepaalde kijkhoek dus zit nu op totaal 10+
Heb dit scherm nog maar sinds 17:00 ongeveer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZatarraNL
@Anoniem: 211516: Het spijt me heel erg, maar ik vind het buitengewoon ingewikkeld om jouw posts te lezen. Wil je iets meer interpunctie gebruiken, en goed letten op wanneer een zin ophoudt en wanneer niet?

Ik begrijp je boosheid, maar ik merk dat ik afhaak omdat het me teveel moeite kost het te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

ZatarraNL schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 20:25:
@Anoniem: 211516: Het spijt me heel erg, maar ik vind het buitengewoon ingewikkeld om jouw posts te lezen. Wil je iets meer interpunctie gebruiken, en goed letten op wanneer een zin ophoudt en wanneer niet?

Ik begrijp je boosheid, maar ik merk dat ik afhaak omdat het me teveel moeite kost het te lezen.
Sorry nooit iets wat goed heb aangeleerd, ik ben meer frusteerd en depresief nu want nu mag ik heel lang wachten op nieuwe monitor, of mijn geld terug.
11+ dode pixels nu totaal 10 minuten days gone in HDR, en 1 raar lijntje pixels dat half dood is of dust heeft, ik denk straks nog eens 3 potentiële dode pixels er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Anoniem: 211516 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 20:27:
[...]

Sorry nooit iets wat goed heb aangeleerd, ik ben meer frusteerd en depresief nu want nu mag ik heel lang wachten op nieuwe monitor, of mijn geld terug.
11+ dode pixels nu totaal 10 minuten days gone in HDR, en 1 raar lijntje pixels dat half dood is of dust heeft, ik denk straks nog eens 3 potentiële dode pixels er bij.
Dat is dan heel sneu voor je, maar dat hoeft niet in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:08
Ik heb een G9.

Had last van loslaten van panel en strepen.
Heb deze gekocht bij Bol en mocht deze terug sturen onder garantie maar kon lang duren.
Heb vriendelijk bedankt en contact opgenomen met Samsung zelf.
Na 2 dagen kwam er een technieker aan huis en binnen een halfuurtje was het paneel vervangen.

Bij Samsung is het zo dat indien het scherm groter is dan 42inch ze het bij je thuis komen herstellen/vervangen gelijk waar je het gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is de beste setting in dit geval trouwens op 240hz 10 bit ? ik zie soms zware compressie als of ik alle pixels in eens grotere worden des te meer detail er op scherm is.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/A1shKEl.png

3e monitor ontvangen nu kwam met 2 dode pixels 1 is volledig hersteld dus ik verbeelde me niet bij eerste scherm dat ook met 3 kwam, en 1 van herstelde en een nieuwe bij kwam.
Maar nu tijdens dyson sphere program ging scherm op tilt volledig zwart bleef wel aan staan, power button reageerde niet geen menu, enige oplossing was display port kabel er uit en terug er in.
en dan is die enige dode pixel die ik heb zichtbaar donker groen van dichtbij of op de foto soms, op kijk afstand zwart.
Mijn herstelde pixel was alleen zichtbaar van niet kijk hoek en is verdwenen, schat de kans in dat ik scherm vind zonder dode pixel lager is dan de kans dat huidige dode pixel hersteld.
Maar ja een scherm dat uit op zwart springt en niet meer reageert spontaan is irritant....

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 211516 op 22-08-2021 13:13 ]

• Supahted
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:01
Ik ben mij aan het oriënteren op de Samsung Odyssey G9. Ik zal deze deels voor gaming gebruiken, maar vraag mij af of deze monitor ook prettig is om mee te werken. Wat ik mij af vraag of het scherm niet te breed is waardoor je erg veel naar links en rechts aan het kijken bent? Ik werk nu op een Acer Predator Z35P ultra-wide 35 inch scherm, maar hiermee vergeleken is de Samsung Odyssey G9 nog een stuk breder.

Zijn er mensen die de Samsung Odyssey G9 voor werk gebruiken en hoe is jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZatarraNL
Supahted schreef op donderdag 2 september 2021 @ 08:03:
Ik ben mij aan het oriënteren op de Samsung Odyssey G9. Ik zal deze deels voor gaming gebruiken, maar vraag mij af of deze monitor ook prettig is om mee te werken. Wat ik mij af vraag of het scherm niet te breed is waardoor je erg veel naar links en rechts aan het kijken bent? Ik werk nu op een Acer Predator Z35P ultra-wide 35 inch scherm, maar hiermee vergeleken is de Samsung Odyssey G9 nog een stuk breder.

Zijn er mensen die de Samsung Odyssey G9 voor werk gebruiken en hoe is jullie ervaring hiermee?
Ik gebruik deze dagelijks voor werk. Ik ben bouwkundig adviseur en gebruik deze dus voor tekstverwerking, Excel en bouwkundige tekeningen. En ik ga nooit meer terug.

Ik heb nog een tweede werkplek met 2 stuks 27inch 1440p monitors. Evenveel pixels, maar wel de eeuwige bezels in het midden.

De G9 geeft mij veel meer vrijheid in het inrichten van mijn scherm. Een vereiste hierbij is overigens Windows power toys, zodat je het scherm in vlakken kan onderverdelen. Ik heb het scherm zelf in 4 kolommen verdeeld, zodat ik alle vensters makkelijk kan schuiven tussen een of meerdere kolommen. Een 27" deel in het midden kan dus ook, iets wat niet mogelijk is met 2 monitoren.

De curve van het scherm maakt dat de afstand tot het scherm ongeveer overal even groot is. En dat komt overeen met het ietswat draaien van twee losse monitoren.

Ik gebruik het scherm ook voor gaming, maar de meeste toegevoegde waarde zit hem wat mij betreft in het dagelijks gebruik voor Office taken.

Ik kan het je dus alleen maar aanbevelen. En als die dingen niet zo rete duur zijn zou ik er ook een op mijn tweede werkplek neerzetten.

Een belangrijke beperking: het hele scherm delen in Microsoft Teams maak je de andere gebruikers niet heel blij mee. Dus je zult in een dergelijke situatie alleen maar losse vensters moeten delen. Zolang nog niet iedereen 49" heeft, zal deze beperking blijven. Als je de baas bent kun je daar natuurlijk wat aan doen...

[ Voor 12% gewijzigd door ZatarraNL op 02-09-2021 08:23 ]

@ZatarraNL heeft het heel mooi verwoord. Gebruik het zelf ook voor gaming en nu ook voor werk (developing) op een Mac. Zeer ideaal op een full size window in het midden te hebben met de emulator en debugger ernaast. Ik gebruik rectangle op Mac als vervanger voor PowerToys.

• Luuk1983
Ik zit de hele tijd naar deze monitor te kijken, maar ik ben nog steeds terughoudend om 'm te kopen vanwege de vele problemen die er met de monitor waren. En één van de dingen die ik ook erg jammer vind is de beperkte HDR mogelijkheden, zeker voor deze prijs. Nu de G9 Neo er is voelt het alsof dit veruit een inferieure versie is van de G9, ondanks dat deze iets van 800 euro goedkoper is. Dillema's :P

Oh en mijn GTX1080 zal moeite hebben om al die pixels aan te sturen, dus eigenlijk moet er ook een nieuwe videokaart komen. Beetje kansloos op dit moment :(

[ Voor 16% gewijzigd door Luuk1983 op 02-09-2021 08:48 ]

Luuk1983 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 08:47:
Ik zit de hele tijd naar deze monitor te kijken, maar ik ben nog steeds terughoudend om 'm te kopen vanwege de vele problemen die er met de monitor waren. En één van de dingen die ik ook erg jammer vind is de beperkte HDR mogelijkheden, zeker voor deze prijs. Nu de G9 Neo er is voelt het alsof dit veruit een inferieure versie is van de G9, ondanks dat deze iets van 800 euro goedkoper is. Dillema's :P

Oh en mijn GTX1080 zal moeite hebben om al die pixels aan te sturen, dus eigenlijk moet er ook een nieuwe videokaart komen. Beetje kansloos op dit moment :(
Ik merkte ook dat een gtx1080 niet sterk genoeg is voor full screen. Je kan altijd een kleiner venster draaien, maar heb uiteindelijk wel een rtx3080 gehaald hierom. Ik zou ook graag de nieuwe hdr versie willen, maar om nou een nieuwe te kopen.. :/

• Supahted

Dat is inderdaad ook een ander dillema wat ik heb. Voor deze prijs categorie mag je toch een fatsoenlijke bouw kwaliteit verwachten, maar naar mijn idee zitten er nog steeds maandagochtend exemplaren tussen. En de Neo G9 variant vind ik echt te duur.

• Supahted
ZatarraNL schreef op donderdag 2 september 2021 @ 08:15:
[...]

Ik gebruik deze dagelijks voor werk. Ik ben bouwkundig adviseur en gebruik deze dus voor tekstverwerking, Excel en bouwkundige tekeningen. En ik ga nooit meer terug.

Ik heb nog een tweede werkplek met 2 stuks 27inch 1440p monitors. Evenveel pixels, maar wel de eeuwige bezels in het midden.

De G9 geeft mij veel meer vrijheid in het inrichten van mijn scherm. Een vereiste hierbij is overigens Windows power toys, zodat je het scherm in vlakken kan onderverdelen. Ik heb het scherm zelf in 4 kolommen verdeeld, zodat ik alle vensters makkelijk kan schuiven tussen een of meerdere kolommen. Een 27" deel in het midden kan dus ook, iets wat niet mogelijk is met 2 monitoren.

De curve van het scherm maakt dat de afstand tot het scherm ongeveer overal even groot is. En dat komt overeen met het ietswat draaien van twee losse monitoren.

Ik gebruik het scherm ook voor gaming, maar de meeste toegevoegde waarde zit hem wat mij betreft in het dagelijks gebruik voor Office taken.

Ik kan het je dus alleen maar aanbevelen. En als die dingen niet zo rete duur zijn zou ik er ook een op mijn tweede werkplek neerzetten.

Een belangrijke beperking: het hele scherm delen in Microsoft Teams maak je de andere gebruikers niet heel blij mee. Dus je zult in een dergelijke situatie alleen maar losse vensters moeten delen. Zolang nog niet iedereen 49" heeft, zal deze beperking blijven. Als je de baas bent kun je daar natuurlijk wat aan doen...
Dank voor de feedback. Daar kan ik wat mee! Waar ik nog wel benieuwd naar ben, is in één oogopslag het hele scherm te zien of ben je dan echt me je hoofd aan het bewegen. Ik bemerk bij mij huidige 35 inch ultrawide, dat dit nog net te doen is.

• 418O2
Supahted schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:12:
[...]

Dank voor de feedback. Daar kan ik wat mee! Waar ik nog wel benieuwd naar ben, is in één oogopslag het hele scherm te zien of ben je dan echt me je hoofd aan het bewegen. Ik bemerk bij mij huidige 35 inch ultrawide, dat dit nog net te doen is.
Dat wil echt prima. Ik heb dezelfde ervaring als @ZatarraNL, het is echt een genot om mee te werken.

Ik heb er zelfs nog een 27" 1440p scherm naast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZatarraNL
Supahted schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:12:
[...]

Tja, dat vind ik lastig om te beoordelen. Je focus heb je vóór je. En dat kan ook prima met dit scherm. De zaken waar je het meest mee werkt zet je dus in het midden van je scherm. Dan hoef je je hoofd minder te bewegen dan als je 2 losse schermen gebruikt. Je zit dan tenslotte vast aan links of rechts.

De uiteinden zijn best een eind weg. Je ziet ze wel vanuit je periferial view, maar als je ze echt wil bekijken, dan zit er toch niets anders op dan je nekspieren te gebruiken. Het scherm gebruikt praktisch je hele gezichtsveld.

Persoonlijk vind ik dat geen bezwaar, maar mijn nek doet het dan ook nog prima.

• ZatarraNL

Ik heb hem een tijd gebruikt met een 1080ti. Als je de grafische eisen niet te hoog hebt, dan kun je daar nog prima een potje mee gamen. Een 1080 weet ik niet. Ik ben nu overgestapt naar een 3080ti. Dat bevalt natuurlijk prima.

• Supahted
Nog een vraagje: op wat voor afstand zitten jullie vanaf monitor? (even inschatten of ik genoeg bureau ruimte/diepte heb ;) )
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste