iemand een idee wanneer de nieuwe G9 komt?
Ik weet niet of er een G9 met qd oled op de planning staat. Ik kan mij alleen nieuws van de Arc herinneren.
AMD R7 7800X3D - ASUS TUF 3080 - 64GB 6000Mhz CL30 - Samsung Odyssey G9 - Samsung S23 Ultra
Iemand hier die de G9 gebruikt in combinatie met een bureau met een diepte van 80cm?
Vraag mij af of ik niet te dicht op het scherm kom te zitten?
En als ik eventueel een monitor arm gebruik of het scherm dan iets verder naar achter kant?
Vraag mij af of ik niet te dicht op het scherm kom te zitten?
En als ik eventueel een monitor arm gebruik of het scherm dan iets verder naar achter kant?
Mijn bureau is ook 80cm diep maar ik heb mijn monitor in de hoek geplaatst en dat gaat prima. In dit topic staan meerdere voorbeelden waarbij de monitor op een arm is geplaats. Zoek even in dit topic naar posts inclusief afbeeldingen.
En staat die van jou op een arm of gewoon op de meegeleverde stand?Valkje schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 14:21:
Mijn bureau is ook 80cm diep maar ik heb mijn monitor in de hoek geplaatst en dat gaat prima. In dit topic staan meerdere voorbeelden waarbij de monitor op een arm is geplaats. Zoek even in dit topic naar posts inclusief afbeeldingen.
Vraagje, is een G9 beetje bruikbaar voor fotobewerking? "LC49G95TSSRXEN"
Kleuren zijn redelijk ok, maar als dat je primaire taak is zou ik zelf voor wat anders kiezen.Tuner_111 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 18:44:
Vraagje, is een G9 beetje bruikbaar voor fotobewerking? "LC49G95TSSRXEN"
Ben benieuwd naar jullie ervaringen met Samsung en de G9, in het specifieke geval de SSU variant. Ik lig al een half jaar in de clinch met samsung over het al dan niet naar behoren functioneren van mijn G9. Ik heb de SSU variant en daarin hebben ze nog een issue die in de SSR variant is opgelost. Namelijk bij bepaalde grijswaarden op het scherm met de Black Equalizer op een bepaalde waarde, krijg je diagonale strepen of zelfs flikkerend beeld.
/f/image/0Opqp08X7OocH4GYjQZxwnUc.png?f=fotoalbum_large)
Na weken van support zoeken werd er eindelijk een reparatieverzoek aangemeld. Daarbij werd aangegeven als het volgende monteur binnen de specificaties viel ik zelf de voorrij kosten moest betalen. Dat was helemaal prima. De monteur die hier kwam van CE repair was een aardige gast, zag het probleem en ging het scherm vervangen, want dat hoorde niet zo inderdaad. Vervolgens zetten we het scherm weer aan en met mijn test screenshots weer getest en is het probleem er nog. We zaten beide wat lastig qua tijd, want volgens protocol moet hij het dan terug bouwen. Hij gaf aan dat ik dan de volgende dag bij Samsung maar weer aan moest kaarten en dan gingen ze het moederbord ook vervangen.
Ik vervolgens weer een reparatieverzoek ingediend, maar die werd opeens door CE repair afgekeurd. Na veelvuldig contact zoeken kreeg ik het volgende terug:
Mijn collega heeft de SSR en heeft dezelfde problemen niet, ik kan het daar ook niet reproduceren. Goed, we gaan dus zien hoe en wat verder. Ik gebruik mijn scherm alleen voor kantoor doeleinden en dan is een flikkering bij bepaalde grijstinten (code editor die grijs is) best wel irritant..
/f/image/0Opqp08X7OocH4GYjQZxwnUc.png?f=fotoalbum_large)
Na weken van support zoeken werd er eindelijk een reparatieverzoek aangemeld. Daarbij werd aangegeven als het volgende monteur binnen de specificaties viel ik zelf de voorrij kosten moest betalen. Dat was helemaal prima. De monteur die hier kwam van CE repair was een aardige gast, zag het probleem en ging het scherm vervangen, want dat hoorde niet zo inderdaad. Vervolgens zetten we het scherm weer aan en met mijn test screenshots weer getest en is het probleem er nog. We zaten beide wat lastig qua tijd, want volgens protocol moet hij het dan terug bouwen. Hij gaf aan dat ik dan de volgende dag bij Samsung maar weer aan moest kaarten en dan gingen ze het moederbord ook vervangen.
Ik vervolgens weer een reparatieverzoek ingediend, maar die werd opeens door CE repair afgekeurd. Na veelvuldig contact zoeken kreeg ik het volgende terug:
Maar er is op 21-04 hier helemaal niemand geweest. Vervolgens kom ik daarmee terug bij ze en krijg ik:Bedankt voor uw terugkoppeling.
De monteur heeft inderdaad het scherm vervangen eerder, maar dat was bij de eerste aanmelding waarbij het uitgevoerd is op 07-04.
Vervolgens is de monteur op 21-04 geweest en geeft hij aan dat het voldoet aan de specificaties.
Nou zakt mijn broek hier een beetje van af, dus maar weer terug naar Samsung om vervolgens te horen te krijgen dat ik het maar via de verkopende partij moet regelen (bol.com). Dus daar staat nu een reparatieverzoek uit.. ik ben benieuwd.We hebben navraag gedaan bij de planning en er heeft inderdaad geen nieuwe afspraak meer plaatsgevonden op 21-04. De order is deze datum afgesloten omdat het geen zin had om langs te gana gezien het toestel binnen specificaties valt.
Gelieve dit met uw winkel of Samsung bespreken.
Mijn collega heeft de SSR en heeft dezelfde problemen niet, ik kan het daar ook niet reproduceren. Goed, we gaan dus zien hoe en wat verder. Ik gebruik mijn scherm alleen voor kantoor doeleinden en dan is een flikkering bij bepaalde grijstinten (code editor die grijs is) best wel irritant..
Net even gekeken wat ik hier heb. Ook een SSU model. Het is mij nog nooit opgevallen. Heb even alle black equalizer settings doorlopen(op 120/240), en alleen op 240hz met BE op 20 zag ik de scanlines, maar geen dioganele artifacts. Dus misschien niet perse een SSU probleem. Deze monitor is van aug 2020 (ieder geval toen besteld).
Ik was zelf eerst naar bol.com gegaan ipv Samsung. Mijn ervaring met bol.com qua service is dikke prima.
Ik was zelf eerst naar bol.com gegaan ipv Samsung. Mijn ervaring met bol.com qua service is dikke prima.
AMD R7 7800X3D - ASUS TUF 3080 - 64GB 6000Mhz CL30 - Samsung Odyssey G9 - Samsung S23 Ultra
Het is gewoon met bepaalde tinten dat ik het kan reproduceren. Ik heb in mijn geval het met BE op 13 of 12 en dat zijn de default settings. Andere kabels, source etc allemaal geprobeerd. Met mijn screenshot altijd te reproduceren op mijn monitor. Hang ik hem vervolgens met dezelfde kabel aan de SSR van mijn collega, nergens last van :-)vanthome schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:12:
Net even gekeken wat ik hier heb. Ook een SSU model. Het is mij nog nooit opgevallen. Heb even alle black equalizer settings doorlopen(op 120/240), en alleen op 240hz met BE op 20 zag ik de scanlines, maar geen dioganele artifacts. Dus misschien niet perse een SSU probleem. Deze monitor is van aug 2020 (ieder geval toen besteld).
Als het goed is wordt de monitor volgende week opgehaald door bol.com, ben benieuwd hoe lang ik hem kwijt ben en of zij het kunnen reproduceren..
[ Voor 7% gewijzigd door Scr33x0r op 23-06-2022 11:00 ]
Mijn BE staat ook op 13. Heb het zelf geprobeerd met Github Desktop en Android Studio (dracula thema denk ik). Maar klinkt idd als een probleem van het moederbord, daar komen de meeste problemen met het scherm vandaan volgens mij.
Zelf zo'n 2 weken ervaring met de G9 Neo en er tot zover erg blij mee.
Zeer tevreden met mijn exemplaar. Games (m.n. dayz) is indrukwekkend op deze resolutie. Draai trouwens firmware 1008. Iemand een idee wat het verschil is met 1011?
Zeer tevreden met mijn exemplaar. Games (m.n. dayz) is indrukwekkend op deze resolutie. Draai trouwens firmware 1008. Iemand een idee wat het verschil is met 1011?
Als er geen changelogs zijn zou ik het ook niet weten.
Iets anders, zag laatst dat de details van de Odyssey Ark tevoren zijn gekomen. Wat een tegenvaller joh, had hem graag willen halen maar niet zo.
Iets anders, zag laatst dat de details van de Odyssey Ark tevoren zijn gekomen. Wat een tegenvaller joh, had hem graag willen halen maar niet zo.
Mijn G9 heeft een raar iets wat me laatste tijd weer meer opvalt. Ik dacht dat ik het er uit had middels het aan of uit zetten van een setting maar ik kan niet meer achterhalen welke het was.
Het volgende is te zien in onderstaand filmpje: Ik speel een spel in het midden van het scherm als je een 3/3 verdeling aanhoud. Spel in het midden. Links vaak browser/Discord en rechts meestal nog een of 2 dezelfde game clients. Echter zodra ik een client van rechts ongeveer op valk 2/3 zet en ik klik ergens op waardoor er op een specifieke plek het contrast/kleur veranderd dan lijkt het contrast over het hele scherm te verspringen naar een donkere waarde.
Dit gebeurt ook als je het scherm sleept maar dat is slechter te zien op de video.
Komt iemand dit betekend voor?
Het volgende is te zien in onderstaand filmpje: Ik speel een spel in het midden van het scherm als je een 3/3 verdeling aanhoud. Spel in het midden. Links vaak browser/Discord en rechts meestal nog een of 2 dezelfde game clients. Echter zodra ik een client van rechts ongeveer op valk 2/3 zet en ik klik ergens op waardoor er op een specifieke plek het contrast/kleur veranderd dan lijkt het contrast over het hele scherm te verspringen naar een donkere waarde.
Dit gebeurt ook als je het scherm sleept maar dat is slechter te zien op de video.
Komt iemand dit betekend voor?
Het klinkt mij ergens wel bekend in de oren, maar kan het niet zo snel reproduceren op mijn scherm. Misschien is het een instelling ergens. Welke firmware draai je?
Ik zit op Firmware M-T9549GGAA-1012.1
Heb even rond gekeken op reddit en kwam deze post tegen (https://www.reddit.com/r/...ng_dimmed_interlacing_on/), misschien is het zoiets. Ik heb er een heel klein beetje last van als ik wissel tussen de pagina's. Maar mijn Xiaomi scherm heeft er zoveel meer last van. De G9 alleen lichtelijke brightness changes.
Via de search van tweakers kwam ik bij jouw post uit en zou ik je willen vragen om iets op te meten als je in de gelegenheid bent, de maat waarnaar ik opzoek ben is namelijk nergens te vinden.Zimakai schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:16:
Ik heb de Dell MSA20
Moest de bijgeleverde VESA adapater gebruiken, en dan past de ring niet meer. Die ring zelf lig ik echter niet wakker van. De arm ben ik erg blij mee :-)
:strip_exif()/f/image/Ko3mPfI3t8VvYcMP9hkgU690.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik wil de arm op een verhoging monteren en wil graag weten hoeveel er dus onder het blad uitsteekt.
Vanmiddag mijn Samsung Odyssey G7 LC32G75T weg gebracht naar de BCC voor reparatie. Heb de monitor in februari gekocht maar tot mijn grote verbazing laat het scherm los van de behuizing. Ik kon zo achter in de "kast" kijken. Reparatie kan 3 weken duren. Nu hoop ik alleen dat ze dit beter doen dat dat ze ooit mijn Samsung telefoon hebben "gemaakt".
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Heb hetzelfde meegemaakt met mijn G9, gekocht bij Bol.comKloever schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 19:53:
Vanmiddag mijn Samsung Odyssey G7 LC32G75T weg gebracht naar de BCC voor reparatie. Heb de monitor in februari gekocht maar tot mijn grote verbazing laat het scherm los van de behuizing. Ik kon zo achter in de "kast" kijken. Reparatie kan 3 weken duren. Nu hoop ik alleen dat ze dit beter doen dat dat ze ooit mijn Samsung telefoon hebben "gemaakt".
Gewoon Samsung gecontacteerd en 2 dagen later stond er een technieker voor de deur die er een nieuw paneel geplaatst heeft .
Ik moet van Bol contact opnemen met BCC. Deze hebben hem opgestuurd naar Samsung. We zullen het zien, ben vanaf woensdag toch 3 weken op vakantie.sn0w13 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 22:25:
[...]
Heb hetzelfde meegemaakt met mijn G9, gekocht bij Bol.com
Gewoon Samsung gecontacteerd en 2 dagen later stond er een technieker voor de deur die er een nieuw paneel geplaatst heeft .
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Dat zal normaal zijn want Samsung komt maar ter plaatse voor schermen vanaf 42'Kloever schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 23:21:
[...]
Ik moet van Bol contact opnemen met BCC. Deze hebben hem opgestuurd naar Samsung. We zullen het zien, ben vanaf woensdag toch 3 weken op vakantie.
Eindelijk bericht over mijn monitor. Ik mag een nieuwe uitzoeken voor het aanschaf bedrag. Maar daar ga ik ze nog even over bellen. De monitor heb ik aangeschaft voor 552 euro. Een nieuwe, zelfde, kost nu 595 euro. Dus zou ik bij moeten betalen. Geen idee of dit zomaar mag. De oude is stuk dus volgens mij valt dit onder garantie. Dus zelfde monitor omruilen zonder bij betalen. Maar dat moet ik uitzoeken of dat klopt.
Edit, lezen is ook een vak. Begrijpend helemaal
Ik mag de monitor omruilen of een betere uitzoeken en bij betalen.
Edit, lezen is ook een vak. Begrijpend helemaal

[ Voor 13% gewijzigd door Kloever op 19-09-2022 11:22 ]
Zeer tevreden met mijn G9 Neo, behalve dan dat de behuizing zachtjes lijkt te 'kraken' als hij opwarmt.
Anderen die dit geluid ook herkennen en misschien een oplossing hebben, of dat het minder wordt naarmate hij ouder wordt?
Anderen die dit geluid ook herkennen en misschien een oplossing hebben, of dat het minder wordt naarmate hij ouder wordt?
Ik denk dat ik het soms nog steeds heb. Stoor mij er eigenlijk nooit aan, komt door het plastic dacht ik.
Ik hoop dat er binnenkort nog is een QD-OLED versie van komt met 1000R, dus niet die van MSI. Dat lijkt mij helemaal gaaf, en dan doen we wel een dual G9 setup
Ik hoop dat er binnenkort nog is een QD-OLED versie van komt met 1000R, dus niet die van MSI. Dat lijkt mij helemaal gaaf, en dan doen we wel een dual G9 setup
Heeft er iemand problemen met de nieuwe Nvidia Drivers (527.56) icm de RTX 3080? Elke keer als ik een scherm opende flikkerde het beeld heel even op zwart. Andere kabel geprobeerd, settings gereset etc. Uiteindelijk de drivers teruggezet naar 527.37 en het lijkt opgelost te zijn.
Ik update mijn drivers bijna nooit, dus kan niet zeggen dat ik er last van heb gehad. Aan je verhaal te horen is het niet iets dat mis is met je hardware. Hopelijk volgende driver beter
Ik ervaar hetzelfde probleem met mijn G9 49' en een RTX3090.Grawler schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:13:
Heeft er iemand problemen met de nieuwe Nvidia Drivers (527.56) icm de RTX 3080? Elke keer als ik een scherm opende flikkerde het beeld heel even op zwart. Andere kabel geprobeerd, settings gereset etc. Uiteindelijk de drivers teruggezet naar 527.37 en het lijkt opgelost te zijn.
Als ik 120Hz gebruik ipv 240 heb ik geen flickering.
Ook ondertussen de firmware van het scherm geflashed van 1012.1 naar 1016.0 maar blijft hetzelfde.
Zal eens terug keren naar oudere drivers.
Ik heb het ding nu twee dagen, dus ik was blij dat het tot nu toe probleemloos was. We zullen zien.vanthome schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:37:
Ik update mijn drivers bijna nooit, dus kan niet zeggen dat ik er last van heb gehad. Aan je verhaal te horen is het niet iets dat mis is met je hardware. Hopelijk volgende driver beter
e: het probleem begint als ik van displayport naar hdmi schakel, om de een of andere reden. Het enige wat dan helpt is om opnieuw de drivers te installeren. Ik snap niet waarom dat het verschil maakt, maar het is in ieder geval een workaround. Maar waarschijnlijk doe ik er beter aan het ding terug te sturen.
e2: Op 120Hz is het probleem weg. Daarna op 240Hz geprobeerd met Adaptive-Sync uit en het blijft weg.
e3: Ondertussen een G9 Neo geprobeerd, die hetzelfde heeft. Het lijkt dus in mijn videokaart of the Nvidia drivers te zitten. Overigens is het probleem weer weg als HDR aanstaat, dus icm Windows 11 is dat niet zo'n ramp om naar te kijken (alles is grijs) dan bij Windows 10.
e4: Mijn laatste update waarschijnlijk. Ik ben overgestapt van een Nvidia naar een AMD kaart, en de problemen van het wegvallend beeld hebben zich niet meer voorgedaan.
[ Voor 54% gewijzigd door Grawler op 27-04-2023 02:55 ]
Wat vinden jullie van de nieuw aangekondigde schermen?
De OLED variant ziet er erg netjes uit, maar jammer dat het 1800R is. Als ik deze nu zou staken met mijn huidige G9 zie je dat verschil zo erg. Was ie 1000R geweest was ik erg verleid geweest.
De 8K monitor vind ik te veel pixels. Ik weet dat sommige wel fan zijn van 4k op 27 inch, maar ik hoef geen tekst kleiner dan 1440p 27inch 100% scaling. Kan me voorstellen dat voor videobewerking het wel handig kan zijn.
De OLED variant ziet er erg netjes uit, maar jammer dat het 1800R is. Als ik deze nu zou staken met mijn huidige G9 zie je dat verschil zo erg. Was ie 1000R geweest was ik erg verleid geweest.
De 8K monitor vind ik te veel pixels. Ik weet dat sommige wel fan zijn van 4k op 27 inch, maar ik hoef geen tekst kleiner dan 1440p 27inch 100% scaling. Kan me voorstellen dat voor videobewerking het wel handig kan zijn.
Ik ben wel fan van de Neo G7 43".vanthome schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 23:11:
Wat vinden jullie van de nieuw aangekondigde schermen?
https://www.sammobile.com...-43-inch-launched-taiwan/
Ik lijk alleen al scanlines te zien op dit filmpje.
YouTube: Game HDR - 삼성전자 오디세이 Neo G7 S43CG700
[ Voor 11% gewijzigd door CerandoX.nl op 17-01-2023 10:48 ]
Die was mij niet opgevallen, al vind ik 43" zonder curve wel groot als monitor. En zie ik niks over het aantal dimming zones.
Bij mijn Xiaomi VA paneel kan ik ook op sommige kleuren hetzelfde zien, mijn G9 heeft er vooral last van bij 240Hz, maar vraag mij af of het geen probleem kan zijn van (Samsung) VA panelen.
Vind het aan de ene kant wel leuk dat ze smart features in bouwen, kan het snappen als je student oid bent en je maar een scherm hebt, aan de andere kant kost het wel weer extra.
Edit: ik denk dat de 'scanlines' gewoon van de camera komen, en niet van het scherm, of je moet even een specifiek moment doorgeven.
Bij mijn Xiaomi VA paneel kan ik ook op sommige kleuren hetzelfde zien, mijn G9 heeft er vooral last van bij 240Hz, maar vraag mij af of het geen probleem kan zijn van (Samsung) VA panelen.
Vind het aan de ene kant wel leuk dat ze smart features in bouwen, kan het snappen als je student oid bent en je maar een scherm hebt, aan de andere kant kost het wel weer extra.
Edit: ik denk dat de 'scanlines' gewoon van de camera komen, en niet van het scherm, of je moet even een specifiek moment doorgeven.
[ Voor 11% gewijzigd door vanthome op 17-01-2023 11:41 ]
Ik wil mijn 3 schermen vervangen door één scherm, maar wel gewoon de normale 16:9 ratio houden, dus dan is dit scherm denk ik wel een uitkomst. De gewone Neo G7 is ook een oplossing, maar door de curve ben ik bang dat ik moeite heb met design werk.vanthome schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:37:
Die was mij niet opgevallen, al vind ik 43" zonder curve wel groot als monitor. En zie ik niks over het aantal dimming zones.
Zou mooi zijn.Edit: ik denk dat de 'scanlines' gewoon van de camera komen, en niet van het scherm, of je moet even een specifiek moment doorgeven.
[ Voor 15% gewijzigd door CerandoX.nl op 17-01-2023 11:44 ]
Ah ik heb zelf geen last van curves, maar doe ook geen design werk.
Als je nu 3 monitoren hebt, heb je ook geen 16:9 in totaal toch? Waarom wil je graag bij 16:9 blijven?
Als je nu 3 monitoren hebt, heb je ook geen 16:9 in totaal toch? Waarom wil je graag bij 16:9 blijven?
Sinds Januari heb ik de G7 uitvoering: Samsung Odyssey G7 (G75TQSR) 27" Zwart
Was/ben er zeer tevreden mee. Heb hem van het weekend helaas terug moeten sturen naar de winkel voor reparatie / vervanging.
Wel bekende knop/jog probleem speelde bij mij.
Baal ik wel enorm van want het scherm zelf was perfect.
Nu speel ik op een 1080 scherm en dat voelt toch terug in de tijd.
Hadden jullie hier ook last van?
Edit vervangend exemplaar ontvangen. Die heeft last van artifacts op 244hz... gaat lekker. Twijfel of ik een nieuw exemplaar doe of totaal wat anders.
Was/ben er zeer tevreden mee. Heb hem van het weekend helaas terug moeten sturen naar de winkel voor reparatie / vervanging.
Wel bekende knop/jog probleem speelde bij mij.
Baal ik wel enorm van want het scherm zelf was perfect.
Nu speel ik op een 1080 scherm en dat voelt toch terug in de tijd.
Hadden jullie hier ook last van?
Edit vervangend exemplaar ontvangen. Die heeft last van artifacts op 244hz... gaat lekker. Twijfel of ik een nieuw exemplaar doe of totaal wat anders.
[ Voor 13% gewijzigd door corporalnl op 31-05-2023 23:48 ]
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen deze versies, buiten de prijs?
:fill(white):strip_exif()/f/image/78DlXHta0iTY7r596jqY8Qxu.png?f=user_large)
Bedankt
Edit:
Klopt dit?
SSU 2020
SSR 2021
SSP 2023? Ook de goedkoopste?
:fill(white):strip_exif()/f/image/78DlXHta0iTY7r596jqY8Qxu.png?f=user_large)
Bedankt
Edit:
Klopt dit?
SSU 2020
SSR 2021
[ Voor 30% gewijzigd door Obl1viA op 20-07-2023 21:25 ]
Uit een reddit draadje:Obl1viA schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 20:36:
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen deze versies, buiten de prijs?
[Afbeelding]
Bedankt
Edit:
Klopt dit?
SSU 2020
SSR 2021
The "G95" part is the country code. Samsung has a bunch of codes for different countries/regions. They don't really matter though.
The more important part ist the "TSSU" and "TSSR". The "TSSR" version is the refresh of this year. It is more power efficient (afaik ~55W instead of 100W) and comes with the newest version of the screens OS. This fixes some issues the screen had in the past.
Otherwise they are identical.
The newest OS version can be installed on the "TSSU" version manually.
ha, iemand die mij hiermee kan helpen? maakt die 2 kleine verschillen met type scherm en helderheid echt uit?
is de Samsung Odyssey C32G54TQBU Zwart beter als C32G55TQBU?
is de Samsung Odyssey C32G54TQBU Zwart beter als C32G55TQBU?
Hey mensen, ik zoek al eigenlijk best lang een nieuwe monitor, 1440p widescreen. gewoon om te ervaren hoe het is als je omringt bent door een scherm!
Maar mijn grootste angs blijft burnins, ik speel vaak WoW of 4x games, soms wel een paar uur achter elkaar. IN deze game zitten vaak statische iconen of UI elementen. Is het dan slim om zo'n dure scherm te kopen? Of wachten op een nieuwe versie die mss toch weer wat meer tech heeft om burnins tegen te gaan.
Ik zit trouwens in een kamer met gordijnen, hoewel ik ze liever niet dicht heb kan het wel, dus de helderheid hoeft absoluut niet op 100% ( bewijzen van )
Maar mijn grootste angs blijft burnins, ik speel vaak WoW of 4x games, soms wel een paar uur achter elkaar. IN deze game zitten vaak statische iconen of UI elementen. Is het dan slim om zo'n dure scherm te kopen? Of wachten op een nieuwe versie die mss toch weer wat meer tech heeft om burnins tegen te gaan.
Ik zit trouwens in een kamer met gordijnen, hoewel ik ze liever niet dicht heb kan het wel, dus de helderheid hoeft absoluut niet op 100% ( bewijzen van )
AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
Je kan natuurlijk online kijken of veel mensen er last van hebben, maar de OLED versie is nog wel nieuw, dus weet niet of daar veel nuttige data is.
De meeste versies van Odessey zijn VA panelen en hebben dus geen burn-in. Alleen (QD)OLED panelen hebben hier last van.
De meeste versies van Odessey zijn VA panelen en hebben dus geen burn-in. Alleen (QD)OLED panelen hebben hier last van.
Ik heb ervaring met Alienware en Razer gaming laptops met oled scherm en heb nog nooit iets van burn in gemerkt. In het begin heb ik nog de windows startbalk laten inklappen enzo vanwege paranoia (zat bijna nooit op de desktop en inderdaad veel meer in games met statische elementen). Ik denk dat je die bezorgdheid wel kan laten varen, binnen de afschrijftermijn van zo'n monitor heb ik nooit burn in gezien.JinShepard schreef op maandag 31 juli 2023 @ 10:31:
Ik heb nu de Samsung Odyssey G8 OLED (LS34BG850SU) Zilver en Alienware AW3423DWF Zwart op het oog, natuurlijk QD Oled, wat je al zegt is gevoelig voor inbranding, of elk geval meer. van IPS naar VA gaan vind ik lastig, mijn hersenen hebben ingebrand (vanthome schreef op maandag 31 juli 2023 @ 10:38:
Je kan natuurlijk online kijken of veel mensen er last van hebben, maar de OLED versie is nog wel nieuw, dus weet niet of daar veel nuttige data is.

Ik moet misschien ook kijken naar de garantie en hoeveel jaar. Deze scherm die ik nu heb is al 5-10 jaar oud. Maar ik merk zeker met mijn Early Adopter Gsync dat er was issues zijn met mijn 4070 TI. En zoals ik al eerder zei, wil toch is die widescreen ervaren maar geen 4k, want dan moet ik gelijk een 4090 hebben om beetje fatsoenlijk FPS te krijgen, ben er nogal gevoelig voor.CopyCatz schreef op maandag 31 juli 2023 @ 10:53:
[...]
Ik heb ervaring met Alienware en Razer gaming laptops met oled scherm en heb nog nooit iets van burn in gemerkt. In het begin heb ik nog de windows startbalk laten inklappen enzo vanwege paranoia (zat bijna nooit op de desktop en inderdaad veel meer in games met statische elementen). Ik denk dat je die bezorgdheid wel kan laten varen, binnen de afschrijftermijn van zo'n monitor heb ik nooit burn in gezien.
AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
@JinShepard Het VA paneel op de G9 is erg goed, zoals je ook kan zien in tests van Monitor Unboxed. Daar staat ie nog altijd netjes bij. Ik denk niet dat de kleinere modellen daar onder aan doen.
Ik zou mij daar in ieder geval niet teveel zorgen van maken. Alleen OLED is natuurlijk beter.
Ik zou mij daar in ieder geval niet teveel zorgen van maken. Alleen OLED is natuurlijk beter.
Vraag me af of het nut heeft om nog een jaar te wachten, komt er iets aan wat wéér de techniek beter maakt, vooral op gebied van inbranding?vanthome schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:21:
@JinShepard Het VA paneel op de G9 is erg goed, zoals je ook kan zien in tests van Monitor Unboxed. Daar staat ie nog altijd netjes bij. Ik denk niet dat de kleinere modellen daar onder aan doen.
Kwam deze post tegen, maar nog ben ik niet zeker waar ik nu goed aan doe. Uit de PW lijk ik deze naar boven te halen.dekilo schreef op zondag 30 juli 2023 @ 19:14:
[...]
Uit een reddit draadje:
The "G95" part is the country code. Samsung has a bunch of codes for different countries/regions. They don't really matter though.
The more important part ist the "TSSU" and "TSSR". The "TSSR" version is the refresh of this year. It is more power efficient (afaik ~55W instead of 100W) and comes with the newest version of the screens OS. This fixes some issues the screen had in the past.
Otherwise they are identical.
The newest OS version can be installed on the "TSSU" version manually.
uitvoering: Samsung Odyssey G9 (G95TSSP) 49" Zwart
uitvoering: Samsung Odyssey G9 (G94TSSP) 49" Zwart
Waarbij ik de aanname maak dat deze post klopt en TSSP de laatste versie is (https://www.reddit.com/r/...i/new_odyssey_g9_version/). Maar...wat is dan weer het verschil tussen G94 en G95? Lager verbruik en responstijd (als specs kloppen op T.net).
Zie dat de G95 lager verbruik heeft dat lijkt me dus nieuwer. En anders maak ik onbewust de aanname dat G95 een hoger getal is dan G94 en dus nieuwer is.
Iemand een idee?
Zijn allemaal verschillende regionale codes, per land, continent.Perkouw schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:49:
[...]
Kwam deze post tegen, maar nog ben ik niet zeker waar ik nu goed aan doe. Uit de PW lijk ik deze naar boven te halen.
uitvoering: Samsung Odyssey G9 (G95TSSP) 49" Zwart
uitvoering: Samsung Odyssey G9 (G94TSSP) 49" Zwart
Waarbij ik de aanname maak dat deze post klopt en TSSP de laatste versie is (https://www.reddit.com/r/...i/new_odyssey_g9_version/). Maar...wat is dan weer het verschil tussen G94 en G95? Lager verbruik en responstijd (als specs kloppen op T.net).
Zie dat de G95 lager verbruik heeft dat lijkt me dus nieuwer. En anders maak ik onbewust de aanname dat G95 een hoger getal is dan G94 en dus nieuwer is.
Iemand een idee?
Samsung is een beetje doorgedraafd ermee.
Volgens mij ook bewust om lastiger vergelijkingen te maken.
Ik heb me eens de tijd genomen en dit met Samsung zelf besproken, heb 3 verschillende mensen aan de lijn gehad maar geen van allen kon het me vertellen.
Ik zou de specs naast elkaar leggen en kijken of ze overeenkomen, zo ja, goedkoopste kopen.
Ben nog steeds zeer tevreden ermee, of het goed voor de ogen is betwijfel ik echter ernstig.
Ik heb wel eens last van tikken van de plastic kappen, bij opwarmen en afkoelen.
Er is een nieuwe firmware update 1603.1 voor de Odyssey G8 OLED. Vandaag of morgen maar een testen. https://www.samsung.com/hk_en/support/model/LS34BG850SCXXK/
Weet iemand hoe ik de 1000 nits mode kan gebruiken want bij nvidia display staat HDR 400 en met Windows calibration tool krijg ik ook maar max 400 nits. Bij igorlabs word wel de 1000 nits gehaald. Zie hier.
https://www.igorslab.de/d...r-mit-dem-gewissen-extra/
Ik gebruik dezelfde instellingen, HDR 10+ basic, peak brightness max en kleuren op auto. In de windows HDR calibration tool kan ik tot maximaal 400 nits gaan maar de tool test geen 1 of 2 % windows. Of zegt 400 peak nits bij displaydrivers niets zo veel dan wat daadwerkelijk word weergegeven in een 1-2 % windows?
https://www.igorslab.de/d...r-mit-dem-gewissen-extra/
Ik gebruik dezelfde instellingen, HDR 10+ basic, peak brightness max en kleuren op auto. In de windows HDR calibration tool kan ik tot maximaal 400 nits gaan maar de tool test geen 1 of 2 % windows. Of zegt 400 peak nits bij displaydrivers niets zo veel dan wat daadwerkelijk word weergegeven in een 1-2 % windows?
Ik ben op zoek naar een stevig tafelblad die de G9 kan dragen met de ergotron arm. Liefst een tafelblad in lengte 180 en 80 breed.
Wat voor tafelblad gebruiken jullie?
Ik denk niet dat het tafelblad heel veel uitmaakt. Had hiervoor een tafel van de ikea en nu een secretlabs bureau.
Ik heb een solide houten van Ikea.sakurakilla schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 19:05:
Ik ben op zoek naar een stevig tafelblad die de G9 kan dragen met de ergotron arm. Liefst een tafelblad in lengte 180 en 80 breed.
Ik had een bureaublad van Ikea die hol was, die had de g9 niet gehouden denk ikvanthome schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:11:
Ik denk niet dat het tafelblad heel veel uitmaakt. Had hiervoor een tafel van de ikea en nu een secretlabs bureau.
Die van mij was volgens mij van mdf (of iets wat er op lijkt) en was een uitschuifbare tafel. Niks speciaals, maar van een holle tafel heb ik nog niet gehoord
Secret Lab. niet de goedkoopste, wel de moeitesakurakilla schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 19:05:
Kan ik daar los een tafelblad kopen, zit sta bureau heb ik alJan-Remco schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:56:
[...]
Secret Lab. niet de goedkoopste, wel de moeite
Ik loop tegen een probleem aan met het aansluiten van mijn Samsung Odyssey G9 (G95C) monitor op twee laptops en hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik ben niet super technisch, maar ik heb wel geprobeerd het één en ander uit te zoeken. Hier is mijn situatie:
• Monitor: Samsung Odyssey G9 (G95C), 5120x1440
• Laptops:
1. Beide laptops moeten de monitor in full-screen kunnen gebruiken op 5120x1440.
2. Ik wil de monitor in Picture-by-Picture (PBP) modus gebruiken, zodat de ene laptop 1/3 of 1/2 van het scherm gebruikt en de andere de rest.
Het probleem:
• De monitor heeft maar één Displayport-aansluiting, en dat lijkt essentieel om de volledige resolutie te halen. Via HDMI lukt dit niet goed; ik krijg geen 5120x1440 of een goede resolutie in PBP-modus.
• Mijn huidige Displayport naar HDMI-kabels bieden ook geen oplossing (ik krijg maar beperkte resolutie). Wellicht dat displayport 1.4 vanaf dock naar HDMI 2.1 gaat werken?
• Ik overweeg een Displayport-switch, maar ik vermoed dat PBP dan niet meer mogelijk is; je switcht dan op 1 poort vd monitor.
Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken? Op basis van zoekwerk lijkt een actieve DP 1.4 > HDMI 2.1 een oplossing (monitor heeft HDMI 2.1 ingang), maar dit zijn soms best prijzige adapters en ik weet het niet zeker.
Alvast bedankt voor jullie hulp! 🙏
• Monitor: Samsung Odyssey G9 (G95C), 5120x1440
• Laptops:
- Werk: Dell Latitude 5410 (via een Dell D6000 usb c dock)
- Prive: MacBook Air M1 (ook via een ander Dell D6000 dock mbv usb c)
1. Beide laptops moeten de monitor in full-screen kunnen gebruiken op 5120x1440.
2. Ik wil de monitor in Picture-by-Picture (PBP) modus gebruiken, zodat de ene laptop 1/3 of 1/2 van het scherm gebruikt en de andere de rest.
Het probleem:
• De monitor heeft maar één Displayport-aansluiting, en dat lijkt essentieel om de volledige resolutie te halen. Via HDMI lukt dit niet goed; ik krijg geen 5120x1440 of een goede resolutie in PBP-modus.
• Mijn huidige Displayport naar HDMI-kabels bieden ook geen oplossing (ik krijg maar beperkte resolutie). Wellicht dat displayport 1.4 vanaf dock naar HDMI 2.1 gaat werken?
• Ik overweeg een Displayport-switch, maar ik vermoed dat PBP dan niet meer mogelijk is; je switcht dan op 1 poort vd monitor.
Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken? Op basis van zoekwerk lijkt een actieve DP 1.4 > HDMI 2.1 een oplossing (monitor heeft HDMI 2.1 ingang), maar dit zijn soms best prijzige adapters en ik weet het niet zeker.
Alvast bedankt voor jullie hulp! 🙏
Zou deze stevig genoeg zijn?vanthome schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:37:
Die van mij was volgens mij van mdf (of iets wat er op lijkt) en was een uitschuifbare tafel. Niks speciaals, maar van een holle tafel heb ik nog niet gehoord
https://www.praxis.nl/hou...dgf204aAqBXEALw_wcB#specs
Lijkt mij wel, maar misschien dat is puur gevoel. Afhankelijk van hoe je je scherm gebruikt heb je ook niet veel nodig
Dat is ongeveer wat ik heb denk ik, dat wil prima.sakurakilla schreef op woensdag 27 november 2024 @ 15:10:
[...]
Zou deze stevig genoeg zijn?
https://www.praxis.nl/hou...dgf204aAqBXEALw_wcB#specs
https://www.ikea.com/nl/n...rd-eikenpatroon-30460830/
denk dat ik deze heb, is wel een stukje dikker, 34mm vs 26mm
Wow wat een verschil in prijs met die ikea en praxis.418O2 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 15:36:
[...]
Dat is ongeveer wat ik heb denk ik, dat wil prima.
https://www.ikea.com/nl/n...rd-eikenpatroon-30460830/
denk dat ik deze heb, is wel een stukje dikker, 34mm vs 26mm
Ik zie wel staan kwa materiaal dag de ikea uit deze bestaat
hardboard, Geprinte acrylverf; reliëfdruk, Kunststof rand, Papiervulling met honingraatstructuur (min. 70% gerecycled), spaanplaat, hardboard
Heb je bezwaar om een foto van jou setup te delen met mij
Dan is dat niet de juiste. De mijne is echt solide hout. Deze is niet sterk genoeg denk iksakurakilla schreef op woensdag 27 november 2024 @ 19:17:
[...]
Wow wat een verschil in prijs met die ikea en praxis.
Ik zie wel staan kwa materiaal dag de ikea uit deze bestaat
hardboard, Geprinte acrylverf; reliëfdruk, Kunststof rand, Papiervulling met honingraatstructuur (min. 70% gerecycled), spaanplaat, hardboard
Heb je bezwaar om een foto van jou setup te delen met mij
Heb zo heen foto, maar het is gewoon een plank
Dat dacht ik al, ik zie helaas geen solide tafelblad bij ikea418O2 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 19:34:
[...]
Dan is dat niet de juiste. De mijne is echt solide hout. Deze is niet sterk genoeg denk ik
Heb zo heen foto, maar het is gewoon een plank
Maakt verder weinig uit waar je het haalt natuurlijk, als het maar hout issakurakilla schreef op woensdag 27 november 2024 @ 19:47:
[...]
Dat dacht ik al, ik zie helaas geen solide tafelblad bij ikea
Mijn G9 gaat vaak niet aan zodra ik de computer opstart.
Het beeld van Asrock zie ik wel tijdens het starten. Echter zodra ik in het Windows aanmeld scherm kom blijft het zwart.
Enige optie om heb weer aan de gang te krijgen is de Display port kabel in een andere poort te steken op de videokaart.
Andere kabel maakt geen verschil.
Zowel videokaart drivers (4090) als de firmware op het scherm zijn up to date. Heb het scherm ook al eens gereset naar fabrieksinstellingen.
Soms gaat het dagen goed en nu is het weer dagelijks dat ik de kabel opnieuw moet steken.
Zijn er meer mensen die dit herkennen?
Het beeld van Asrock zie ik wel tijdens het starten. Echter zodra ik in het Windows aanmeld scherm kom blijft het zwart.
Enige optie om heb weer aan de gang te krijgen is de Display port kabel in een andere poort te steken op de videokaart.
Zowel videokaart drivers (4090) als de firmware op het scherm zijn up to date. Heb het scherm ook al eens gereset naar fabrieksinstellingen.
Soms gaat het dagen goed en nu is het weer dagelijks dat ik de kabel opnieuw moet steken.
Nee, herken ik niet. Maar lijkt mij een software probleem, omdat het opstartscherm wel goed getoond wordt?JayZeeTie schreef op donderdag 26 december 2024 @ 20:12:
Mijn G9 gaat vaak niet aan zodra ik de computer opstart.
Je geeft al aan dat je de drivers hebt geupdate. Wellicht kan je de bios drivers eens updaten? Zie ook hier.
Ik heb zojuist de derde of vierde reparatie voor mijn g9 uit 2020 aangevraagd. Twee jaar geleden is alles van binnen vervangen, hij viel net uit en je ziet een soort screen doors als je hem aanzet, verder niets. Powerled doet het zelfs niet, osd niet, je ziet wel dat de backlight aan gaat