Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appollonius333
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-09 20:11
-jacQues- schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 19:49:
[...]

Ik heb een G9 en nergens last van (i.c.m. RX6900XT). Overigens is er altijd flikkering bij dit type paneel in specifieke situaties. Als je daar gevoelig voor bent, is IPS de betere keuze. Maar ik zie er weinig tot niks van en ben super tevreden met mijn scherm.
Heb de monitor inmiddels ook besteld, ik ga hem gebruiken in combinatie met een RTX 2080, dus ik zal morgen/overmorgen mijn 'bevindingen' ook wel even plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:06
appollonius333 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:53:
[...]

Heb de monitor inmiddels ook besteld, ik ga hem gebruiken in combinatie met een RTX 2080, dus ik zal morgen/overmorgen mijn 'bevindingen' ook wel even plaatsen.
Als je triple A gaat gamen wordt dat nog pittig ;)

Let op dode pixels en light bleed langs de randen. En update de firmware :) en als je Windows gebruikt raad ik fancyzones aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appollonius333
418O2 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:15:
[...]

Als je triple A gaat gamen wordt dat nog pittig ;)

Let op dode pixels en light bleed langs de randen. En update de firmware :) en als je Windows gebruikt raad ik fancyzones aan
Haha ik game gelukkig niet zo heeeel veel meer :) bedankt voor de tip, zal ik zeker doen! Ik ga ook zeker even een update hier plaatsen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:06
appollonius333 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:18:
Ik zit eraan te denken om een Samsung G9 (G95T) aan te schaffen.

Zijn mensen die de Samsung G9 (G95T) hebben zoja, ervaar je nog veel problemen hiermee? Althans de problemen die ik veel op Reddit voorbij zie komen over G-Sync, Flickering etc.?
In het begin had ik icm de rtx3080 geen 240Hz en wat geflikker tijdens het laden van games, maar inmiddels na alle firmware updates / nvidia driver updates nul issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het enige probleem wat er nu is, is dat op 240hz er kleine lijntjes tevoorschijn komen. Je moet hier wel is waar goed voor inzoomen, maar ik kan het wel bevestigen. Of je het merkt weet ik niet en ik weet ook niet of Samsung een recall of oplossing hiervoor gaat bieden, omdat het een hardware probleem is.

AMD R7 7800X3D - ASUS TUF 3080 - 64GB 6000Mhz CL30 - Samsung Odyssey G9 - Samsung S23 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
vanthome schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 23:18:
Het enige probleem wat er nu is, is dat op 240hz er kleine lijntjes tevoorschijn komen. Je moet hier wel is waar goed voor inzoomen, maar ik kan het wel bevestigen. Of je het merkt weet ik niet en ik weet ook niet of Samsung een recall of oplossing hiervoor gaat bieden, omdat het een hardware probleem is.
Is me niet opgevallen, maar ik zal 120Hz en 240Hz eens vergelijken.

• -jacQues-
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-08 19:46
vanthome schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 23:18:
Heb je het over horizontale lijntjes bij grote vlakken met grijstinten? Oh is dat het scherm zelf? Ik dacht de AMD driver, die ook nog steeds veel programma-schermen verplaatst en verkleint tijdens dat het scherm in spaarstand gaat. Erg irritant. Maar die lijnen zijn dat ook. Overigens krijg ik die op 120Hz ook hoor.

• 418O2
Volgens mij zie ik die zelfs op 60hz wel eens (mbp wil niet hoger, dp op een tb dock)
-jacQues- schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 00:09:
[...]

Heb je het over horizontale lijntjes bij grote vlakken met grijstinten? Oh is dat het scherm zelf? Ik dacht de AMD driver, die ook nog steeds veel programma-schermen verplaatst en verkleint tijdens dat het scherm in spaarstand gaat. Erg irritant. Maar die lijnen zijn dat ook. Overigens krijg ik die op 120Hz ook hoor.
Het zijn inderdaad horizontale lijnen maar ik heb ze niet op 120hz (3080). Volgens mij komt het verplaatsen van de vensters doordat Windows het scherm opnieuw detecteert, ik heb er ook last van met twee schermen.

Externe link voor het probleem: https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

AMD R7 7800X3D - ASUS TUF 3080 - 64GB 6000Mhz CL30 - Samsung Odyssey G9 - Samsung S23 Ultra

418O2 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 00:12:
Volgens mij zie ik die zelfs op 60hz wel eens (mbp wil niet hoger, dp op een tb dock)
Ze lijken inderdaad op meerdere refreshrate voor te komen, ikzelf kon het niet vinden op 120hz, maar heb ook niet uitgebreid getest.

• -jacQues-
Wow ja. De gebruiker RonnieDilli heeft de perfecte test ervoor:

I made a small image to help reproduce the issue at (close to) the minimum dimensions possible: vertical lines bug provoker (minimal) A simple cursor hovering anywhere over the image stops the symptoms.

Na testen heb ik besloten mijn scherm teruggesteld van 240Hz op 120Hz. Het lijn-effect is dan een stuk minder. Wanneer er een firmware-update uit is, test ik het wel opnieuw of 240Hz dan ook minder erg is. Want je merkt het alleen in specifieke gevallen. Of hopelijk mag een 'eigen' frequentie dan (200Hz ofzo). Dat lost ook de te actieve overdrive op, die er niet is (en helemaal perfect) op 200Hz. Anders weer 240Hz en een driver-limiet op 200Hz.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:36
Heeft iemand de G9 in het zwart? En ik bedoel dan dus ook volledig zwart?

De zwarte en de witte versie staan weliswaar apart vermeld in de PW, maar als je verder klikt bij de zwarte versie blijkt het in de praktijk altijd om de witte te gaan.

De zwarte bestaat blijkbaar welAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FLOFayJbW7YEs-CIbauxHHswm8E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UNUoMkUyj7tTRqdNfaEZuiRV.jpg?f=fotoalbum_large

Maar dit is een van de weinige resultaten als je Googled op 'Samsung Odyssey G9 black'. Ook als je daarop zoekt zijn bijna alle resultaten wit.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• 418O2
Is dit geen edit dan? Zou wel tof zijn, daar niet van

• -jacQues-
alexbl69 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:26:

De zwarte en de witte versie staan weliswaar apart vermeld in de PW, maar als je verder klikt bij de zwarte versie blijkt het in de praktijk altijd om de witte te gaan.

De zwarte bestaat blijkbaar wel[Afbeelding]

Maar dit is een van de weinige resultaten als je Googled op 'Samsung Odyssey G9 black'. Ook als je daarop zoekt zijn bijna alle resultaten wit.
De voorkant is zwart en de achterkant is wit. Voor zover ik weet, is er geen geheel witte danwel zwarte versie verkrijgbaar in Nederland. De twee versies (G94 en G95) zijn andere distributiekanalen (Duitse en Benelux markt), maar verder identiek.

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
alexbl69 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:26:

De zwarte bestaat blijkbaar wel[Afbeelding]

Plaatje is volgens mij gewoon van een G7
;)

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:36
Bedankt voor jullie antwoorden.

Jammer. Gebruik hem in een simrace rig welke verder volledig zwart is.

Hij valt nu nogal op :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• appollonius333
Heb de monitor net een paar uur binnen en ik ben er nu al gek op. De monitor is gefabriceerd in november 2020 en had Firmware update 1007 erop staan. Dus daar ben ik nu mee bezig om die te upgraden (Is wel een heel gedoe heb ik begrepen). Verder begint er nu een soort van 'chemisch' luchtje af te komen, waarbij ik wel een beetje last van mijn keel begin te krijgen, maar even kijken hoelang dit 'geurtje' blijft hangen.

Heeft iemand ook ervaring met het 'chemische' luchtje?
Verder is het een top monitor, geen klachten tot dusver tegengekomen. Zal over een weekje nog wel een updaten schrijven :)
appollonius333 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:59:
Heb de monitor net een paar uur binnen en ik ben er nu al gek op. De monitor is gefabriceerd in november 2020 en had Firmware update 1007 erop staan. Dus daar ben ik nu mee bezig om die te upgraden (Is wel een heel gedoe heb ik begrepen). Verder begint er nu een soort van 'chemisch' luchtje af te komen, waarbij ik wel een beetje last van mijn keel begin te krijgen, maar even kijken hoelang dit 'geurtje' blijft hangen.

Heeft iemand ook ervaring met het 'chemische' luchtje?
Verder is het een top monitor, geen klachten tot dusver tegengekomen. Zal over een weekje nog wel een updaten schrijven :)
Kan mij niet herinneren dat er een chemisch luchtje vanaf kwam, maar ik ben meestal ook niet gevoelig dus of ik het gemerkt zou hebben.

Voor het upgraden is het belangrijk een FAT32 stick te gebruiken, NFTS wordt niet herkend. Uit mijn hoofd is het de poort het verst van jou/het dichtst bij de muur.

• appollonius333
vanthome schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:11:
[...]

Kan mij niet herinneren dat er een chemisch luchtje vanaf kwam, maar ik ben meestal ook niet gevoelig dus of ik het gemerkt zou hebben.

Voor het upgraden is het belangrijk een FAT32 stick te gebruiken, NFTS wordt niet herkend. Uit mijn hoofd is het de poort het verst van jou/het dichtst bij de muur.
Hmm nouja ik wacht het even af voor hetzelfde geldt is het een 'nieuwigheids' geurtje haha.
Ja ik ben nu al ruim 45 min ermee bezig, heb al vanalles geprobeerd alleen kan het scherm nu de juiste 'filename' niet vinden. Nu heb ik hier wat instructies gevonden die eventueel zouden kunnen helpen:
https://www.reddit.com/r/...ant_update_firmware_help/

Wordt het scherm ook nog warm bij jouw? Welke fabricatie datum heb jij? Ben wel benieuwd.
Want ik hoorde ook veel mensen klagen over een warm/heet scherm waar ik tot nu toe niet veel 'last' van heb ondervonden.

[ Voor 11% gewijzigd door appollonius333 op 18-02-2021 17:17 ]

appollonius333 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:16:
[...]

Hmm nouja ik wacht het even af voor hetzelfde geldt is het een 'nieuwigheids' geurtje haha.
Ja ik ben nu al ruim 45 min ermee bezig, heb al vanalles geprobeerd alleen kan het scherm nu de juiste 'filename' niet vinden. Nu heb ik hier wat instructies gevonden die eventueel zouden kunnen helpen:
https://www.reddit.com/r/...ant_update_firmware_help/

Wordt het scherm ook nog warm bij jouw? Welke fabricatie datum heb jij? Ben wel benieuwd.
Want ik hoorde ook veel mensen klagen over een warm/heet scherm waar ik tot nu toe niet veel 'last' van heb ondervonden.
Hij kan wel warm worden bij HDR/100% brightness. Ik draai meestal op 17 ook overdag dus zo warm is ie bij mij niet, ik zou zeggen de buitenkant even warm en het midden iets warmer dan mijn hand.
Apart dat ie niet werkt bij jou. Ben al mijn USB kwijt geraakt de nieuwe komt morgen binnen, dus kan even niet testen. Probeer de zip en img in de root directory te zetten en evt de stick leeg te halen. Je kan twee errors krijgen, eentje die zegt file niet gevonden en usb niet gevonden. Ik weet niet of je de hub gebruikt, anders die even proberen los te koppelen. Die comment lijkt ook nog wel een punt te kunnen hebben met GPT vs MBR.

Kan ik mijn productie datum nog vinden zonder de doos, want die ligt in de schuur. Ik heb hem wel al een tijdje dus zou waarschijnlijk rond augustus of september zijn.

• appollonius333
vanthome schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:45:
[...]

Hij kan wel warm worden bij HDR/100% brightness. Ik draai meestal op 17 ook overdag dus zo warm is ie bij mij niet, ik zou zeggen de buitenkant even warm en het midden iets warmer dan mijn hand.
Apart dat ie niet werkt bij jou. Ben al mijn USB kwijt geraakt de nieuwe komt morgen binnen, dus kan even niet testen. Probeer de zip en img in de root directory te zetten en evt de stick leeg te halen. Je kan twee errors krijgen, eentje die zegt file niet gevonden en usb niet gevonden. Ik weet niet of je de hub gebruikt, anders die even proberen los te koppelen. Die comment lijkt ook nog wel een punt te kunnen hebben met GPT vs MBR.

Kan ik mijn productie datum nog vinden zonder de doos, want die ligt in de schuur. Ik heb hem wel al een tijdje dus zou waarschijnlijk rond augustus of september zijn.
Heb m inmiddels geupdatet naar 1010. Iemand gaf aan dat je het beste met RUFUS de USB kan formateren met de volgende instellingen:

Boot Selection: NON-bootable
Target system: BIOS or UEFI
File system: FAT32
Quick format & Create extended label and icon files

Dit deed het bij mij in iedergeval :)

[ Voor 6% gewijzigd door appollonius333 op 19-02-2021 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appollonius333
Ik merk wel dat er een een 'luchtje' vanaf komt, met name na lang gebruik. De monitor zelf wordt 'normaal' warm, alleen ben wel nieuwsgierig waar de geur vandaan komt. Het komt ook maar van 1 kant van de monitor en dat is rechts als je ervoor zit.

Heeft iemand anders dit ook? Zo ja wat voor lucht is dit en gaat het ook weg na een lange tijd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PeterChu
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:27
Medio december leek dit de droom monitor voor mijn nieuwe build; door de negatieve berichtgeving nog even de kat uit de boom gekeken en een week geleden de knoop doorgehakt. Afgaande op de berichten die ik hier lees heb ik veel geluk gehad. Geen dode pixels of noemenswaardig last van bleeding.
De monitor bevalt zeer goed; dit is mijn eerste VA paneel en was nog wat onzeker over de kleuren, scherpte en kijkhoeken. Op al die gebieden stelt de monitor niet teleur. Ik ben van beroep programmeur en vind de aspect ratio icm de fysieke breedte van het scherm heel fijn om mee te werken, iets wat ik niet zou verwachten aangezien veel mensen de monitor alleen voor gamen geschikt achten. Waarschijnlijk is dat door de kromming en wordt er bij de beoordeling of het voor zakelijk gebruik geschikt is voornamelijk gekeken naar content creation waar een sterke kromming inderdaad hinderlijk kan zijn. Bij het programmeren is het juist heel welkom aangezien de tekst op de randen van het scherm net zo ver van je staat als in het midden.
Gamen gaat, met passende hardware en het juiste spel bijzonder goed. Onlangs begonnen aan CyberPunk 2077. Ik vergaap me aan al de pracht en praal van deze revolutionaire game. Regelmatig sta ik stil om gewoon de graphics te bekijken.

Al met al heel blij met de aankoop. Het scherm heeft mijn verwachtingen overtroffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb hetzelfde gebruik als jij @PeterChu en ben er ook gewoon erg blij mee hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@PeterChu Welkom bij de club!

Ik ben zelf ook een programmeur en vind het ook heel fijn. Emulator en debug window aan de zijkanten met de code in het midden (Ik gebruik Flutter, de emulator is meestal een telefoon).

Als je op 120hz speelt kan je ook een custom resolutie aanmaken, bijvoorbeeld 3440/3860/4280x1440
als je iets meer frames nodig hebt maar wel wilt genieten van ultrawide!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appollonius333
Ik ga de mijne wellicht retourmelden. Ik heb al enige tijd van het tikken door het heet worden van het Plastic. Nu heb ik al even rondgespookt op verschillende fora en het schijnt dat het december model dit niet zou hebben gezien wat aanpassingen vanuit samsungs kant. Daarbij heb ik op Reddit ook gelezen dat Samsung nu ook toegeeft dat bepaalde problemen wellicht aan het 'mainboard' van de monitor kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
vanthome schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 13:33:
@PeterChu Welkom bij de club!

Ik ben zelf ook een programmeur en vind het ook heel fijn. Emulator en debug window aan de zijkanten met de code in het midden (Ik gebruik Flutter, de emulator is meestal een telefoon).
Ik heb dus nog het scherm van een MBP 16" + 1440p 27" scherm naast een G9 :X

MBP met slack, 27" met React Native debugger + metro terminal + simulator, op de G9 browser en IDE
418O2 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:21:
[...]

Ik heb dus nog het scherm van een MBP 16" + 1440p 27" scherm naast een G9 :X

MBP met slack, 27" met React Native debugger + metro terminal + simulator, op de G9 browser en IDE
Zo toe maar, ik gebruik een oud LG 25: 21:9 scherm als tweede monitor, staat eronder en past mooi omdat ie niet zo hoog is. Mijn oude 27" was daar te hoog voor. Ik heb wel gemerkt dat actief 2 monitoren gebruiken mijn limiet is. Met 3 raak ik al mijn vensters kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
vanthome schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 00:08:
[...]

Zo toe maar, ik gebruik een oud LG 25: 21:9 scherm als tweede monitor, staat eronder en past mooi omdat ie niet zo hoog is. Mijn oude 27" was daar te hoog voor. Ik heb wel gemerkt dat actief 2 monitoren gebruiken mijn limiet is. Met 3 raak ik al mijn vensters kwijt.
Ja snap ik. Die twee anderen hebben een vaste indeling. "privé" werk ik op een pc en gebruik ik de tweede monitor niet eens

• WiseGuy_NL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-01-2024
appollonius333 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:15:
Ik ga de mijne wellicht retourmelden. Ik heb al enige tijd van het tikken door het heet worden van het Plastic. Nu heb ik al even rondgespookt op verschillende fora en het schijnt dat het december model dit niet zou hebben gezien wat aanpassingen vanuit samsungs kant. Daarbij heb ik op Reddit ook gelezen dat Samsung nu ook toegeeft dat bepaalde problemen wellicht aan het 'mainboard' van de monitor kan liggen.
Ik snap je frustratie maar geloof me, na een tijdje gaan deze tikken vanzelf weg. Ik heb precies hetzelfde probleem gehad, ik heb de monitor nu een maand of 5 maar na een maand of 2/3 hoorde ik al bijna niks meer.

I stuck my head out of the window and got arrested for mooning

• appollonius333
WiseGuy_NL schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:08:
[...]

Ik snap je frustratie maar geloof me, na een tijdje gaan deze tikken vanzelf weg. Ik heb precies hetzelfde probleem gehad, ik heb de monitor nu een maand of 5 maar na een maand of 2/3 hoorde ik al bijna niks meer.
Daar hoor ik meer over inderdaad dat het 1 - 3 maanden kan duren totdat dit weg is. Komt dit omdat het plastic dan wat meer 'gezet' is en zijn vorm sneller behoudt?

• WiseGuy_NL
appollonius333 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:49:
[...]

Daar hoor ik meer over inderdaad dat het 1 - 3 maanden kan duren totdat dit weg is. Komt dit omdat het plastic dan wat meer 'gezet' is en zijn vorm sneller behoudt?
Ja dat denk ik wel. Ik heb er in het begin een melding voor aangemaakt bij Samsung om hem te laten repareren. De techneut die ik toen sprak gaf aan dat ze er wel iets aan konden doen maar dat het eigenlijk niets bijzonders was. Wanneer ze langs zouden komen zou hij stukjes stof tussen de onderdelen plakken die voor de tikken zorgden. Hier had ik niet zo'n zin in en toen ik eenmaal wist dat het geen kwaad kon stoorde ik me er ook niet meer aan. Korte tijd later was het bijna helemaal weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appollonius333
WiseGuy_NL schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:14:
[...]

Ja dat denk ik wel. Ik heb er in het begin een melding voor aangemaakt bij Samsung om hem te laten repareren. De techneut die ik toen sprak gaf aan dat ze er wel iets aan konden doen maar dat het eigenlijk niets bijzonders was. Wanneer ze langs zouden komen zou hij stukjes stof tussen de onderdelen plakken die voor de tikken zorgden. Hier had ik niet zo'n zin in en toen ik eenmaal wist dat het geen kwaad kon stoorde ik me er ook niet meer aan. Korte tijd later was het bijna helemaal weg.
Apart, dus het uitzetten van plastic door de hitte waardoor het tikken tot resultaat komt, kan worden verholpen door een stukje 'stof' apart... Wellicht dat ze dat vanaf de december batches hebben gedaan?

Ik had gisteren zelfs nog iemand van Samsung aan de lijn en die zei dat het niet zou moeten en dat ik gebruik zou moeten maken van de omwissel garantie die coolblue geeft. Het aparte is ook, het tikken is ook linksonder/rechtsonder terwijl de bij de rest van de monitor ik niks hoor. Ik zal er even over nadenken, verder heb ik ook geen problemen met de monitor namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marthyn1990
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-07 14:05
Ik heb de G9 nu een paar maanden. Hij tikt af en toe, in het begin veel meer dan nu. Laatst dacht ik ook een dode pixel te zien maar inmiddels is deze niet meer te zien. Verder alleen maar lof voor deze monitor. Voor zowel werk als software developer als voor games zoals Cities Skylines en Euro Truck Simulator is het echt fantastisch.

[ Voor 0% gewijzigd door Marthyn1990 op 02-03-2021 19:01 . Reden: zinsopbouw ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appollonius333
Marthyn1990 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:00:
Ik heb de G9 nu een paar maanden. Hij tikt af en toe, in het begin veel meer dan nu. Laatst dacht ik ook een dode pixel te zien maar inmiddels is deze niet meer te zien. Verder alleen maar lof voor deze monitor. Voor zowel werk als software developer als voor games zoals Cities Skylines en Euro Truck Simulator is het echt fantastisch.
Ik probeer nu (op basis van wat tips), de linker en rechteronderzoek licht in te drukken iedere keer als je 'tik' hoort. Schijnbaar als je dat een paar dagen volhoudt dan gaat de tik weg. Waarschijnlijk komt het door het plastic en de kromming.

Overige problemen heb ik ook nog niet gehoord, alleen net las ik op Tweakers dat er een G9 komt met een miniledbacklight paneel en ben toch wel heeeeel nieuwsgierig of die problemen zal hebben net als de huidige G9's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overige problemen heb ik ook nog niet gehoord, alleen net las ik op Tweakers dat er een G9 komt met een miniledbacklight paneel en ben toch wel heeeeel nieuwsgierig of die problemen zal hebben net als de huidige G9's...
MUST. NOT. BUY.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -jacQues-
Inderdaad. Eerst een groter huis...toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-jacQues- schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:34:
[...]

Inderdaad. Eerst een groter huis...toch? ;)
Aangezien ik nog thuis woon zou de eerste stap een eigen huis zijn ;)

Alhoewelll het zou natuurlijk verstandiger zijn te wachten tot de huizen goedkoper worden...... Op zijn minst €1500 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -jacQues-
vanthome schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:37:
[...]

Aangezien ik nog thuis woon zou de eerste stap een eigen huis zijn ;)

Alhoewelll het zou natuurlijk verstandiger zijn te wachten tot de huizen goedkoper worden...... Op zijn minst €1500 O-)
Winkelpanden zullen dit jaar wel goedkoper worden, maar woonhuizen waarschijnlijk alleen maar duurder... Je eigen computerwinkel dan maar? Of een ouderwets Internet-café? De flat waarin ik woon wordt in 2023 gesloopt. Dus ben ik bezig met een winkelpand voor gaming. Alleen nog een aflossingsvrije hypotheek van een miljoen bemachtigen. Over vier jaar betaal ik dat wel ineens af van mijn Bitcoins. Oh, maak me niet wakker ok? :+

Wanneer ik verhuist ben, genoeg ruimte heb en dat nieuwe scherm is een goede verbetering...dan wil ik wel een "team blue" computer met dat microled-G9 model ja. Houdt me jong. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha ik mag altijd hopen dat het goedkoper word!
Het team maakt bij niet uit, ik ga voor diegene die mij de beste pc geeft, we moeten natuurlijk wel frames sturen naar dat scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -jacQues-
vanthome schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:57:
Haha ik mag altijd hopen dat het goedkoper word!
Het team maakt bij niet uit, ik ga voor diegene die mij de beste pc geeft, we moeten natuurlijk wel frames sturen naar dat scherm!
Ik heb nu een "team red" computer met 5950X en 6900XT. Maar net als de G9 en nieuwe G9 me blij maken, doet Intel dat ook met hun Xe-HPG ‘DG2’. Alleen jammer dat 11th gen nog 14nm wordt.

4K vind ik overigens wel leuk, maar voor films, niet games. Dan heb ik toch echt liever "immersion". En daarvoor is een G9 ongeëvenaard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-jacQues- schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 20:29:
[...]

Ik heb nu een "team red" computer met 5950X en 6900XT. Maar net als de G9 en nieuwe G9 me blij maken, doet Intel dat ook met hun Xe-HPG ‘DG2’. Alleen jammer dat 11th gen nog 14nm wordt.

4K vind ik overigens wel leuk, maar voor films, niet games. Dan heb ik toch echt liever "immersion". En daarvoor is een G9 ongeëvenaard!
Zo iemand is even all-out gegaan. Ik ben al blij met mijn 3080 en 5800x. Hopelijk gaat dlss in veel games komen voor de UE plugin, dan hebben we weer meer frames!

En jup het is echt de beste ervaring nu mogelijk qua beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• func_init
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 01-07 18:20
Nu mijn 3e G9 in huis en wederom een dode pixel :(
Straks maar weer bol.com bellen voor nummer 4? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
func_init schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 15:09:
Nu mijn 3e G9 in huis en wederom een dode pixel :(
Straks maar weer bol.com bellen voor nummer 4? 8)7
Altijd apart hoeveel geluk en ongeluk iemand ken hebben. In mijn drie schermen had ik geen enkele dode pixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik had een pixel die rood bleef, heeft twee weken geduurd en nu leeft ie weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb inderdaad gehoord dat soms monitoren even 'wakker' moeten worden voor 3 weken. Misschien dat wat geduld ook helpt. Veel termijnen zijn langer dan dat.

Source: linus ik denk op een wan show laatst, zijn source was de fabrikanten van wie hij schermen test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BodyHammeR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09 08:34
* raar artifact *

paar dagen geleden G7 32inch ontvangen en zie een apart, subtiel, horizontale lijnen artifact aan de bovenzijde van het scherm
voornamelijk zichtbaar in onderstaande fotoin het reddit icoon in de firefox browser, subtiele fel oranje lijntjes door wat normaal uniform oranjerood moet zijn. Sleep ik de browser halverwege het scherm dan zijn de kleuren mooi uniform (zie 2e foto)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UY-1mrc5K0cbHlC9TvLqaK7g2VQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y2ffKsDJeRB1Yo9TTtbd5pvH.jpg?f=fotoalbum_large
Sleep ik de browser halverwege het scherm dan zijn de kleuren mooi uniform (zie 2e foto)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kX360kwZwRviZq4FYhiCHK9m3ps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lzxJNSZyenRTVWiT0iALEZDA.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand idee wat dit kan zijn?
sharpness staat op 56, firmware 1010.3

zit te denken om de monitor terug te sturen...

zag overigens ook dat de doos ook al keer geopened was ( met plakband de witte beschermhoesjes aan elkaar geplakt en dikke nietjes door de doos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BodyHammeR schreef op zondag 28 maart 2021 @ 22:17:
* raar artifact *

paar dagen geleden G7 32inch ontvangen en zie een apart, subtiel, horizontale lijnen artifact aan de bovenzijde van het scherm
voornamelijk zichtbaar in onderstaande fotoin het reddit icoon in de firefox browser, subtiele fel oranje lijntjes door wat normaal uniform oranjerood moet zijn. Sleep ik de browser halverwege het scherm dan zijn de kleuren mooi uniform (zie 2e foto)
[Afbeelding]
Sleep ik de browser halverwege het scherm dan zijn de kleuren mooi uniform (zie 2e foto)
[Afbeelding]

zag overigens ook dat de doos ook al keer geopened was ( met plakband de witte beschermhoesjes aan elkaar geplakt en dikke nietjes door de doos)
Ik zou zeggen wacht in totaal 10 daagjes, of zorg dat je iedergeval binnen je bedenktermijn blijft. Probeer anders ook even op 120hz, weet dat er een soort gelijk probleem bij de grotere broer is. Heb je het aan allebei de kanten en over de hele hoogte? Als het lokaal is is het misschien wel een probleem. Heb volgens mij nog niks voorbij zien komen over dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BodyHammeR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09 08:34
vanthome schreef op zondag 28 maart 2021 @ 22:21:
[...]

Ik zou zeggen wacht in totaal 10 daagjes, of zorg dat je iedergeval binnen je bedenktermijn blijft. Probeer anders ook even op 120hz, weet dat er een soort gelijk probleem bij de grotere broer is. Heb je het aan allebei de kanten en over de hele hoogte? Als het lokaal is is het misschien wel een probleem. Heb volgens mij nog niks voorbij zien komen over dit.
Hi, ja het zit over de gehele hoogte en op lagere refreshrate heb ik helaas hezelfde probleem

ik vermoed dat het iets te maken heeft met de scanline artifact van deze monitor

check deze site maar eens dan is het zeer merkbaar
https://rog.asus.com/wallpapers/rog-wallpapers-2021/

gevonden via deze Reddit thread
https://www.reddit.com/r/...scanlinespixel_inversion/

ze melden dat edit een inherent ding is met 240Hz, behoorlijk irritant

Weet iemand een goed alternatief voor de G7 32 inch? (144Hz mag ook)
Groet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 13:06
BodyHammeR schreef op zondag 28 maart 2021 @ 22:17:
* raar artifact *

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik had hetzelfde op mijn G9.
Had ook het bijkomende probleem dat ik het gekende loskomen van het scherm aan het frame had.

Heb contact opgenomen met Samsung en die hebben iemand gestuurd.
De technieker zei dat dit een probleem was met het Lcd en heeft deze ter plaatse verwisseld.
Momenteel werkt het scherm perfect.
Was wel eens de moeite om de binnenkant van het scherm te zien :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DC-7YBTVsAtK6D4k4pwOzeqJa1E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P1AcQVsZD2UJ1BG3IT2cpske.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zr-gexo7raCJ9axK2Rng-y6w8Oo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c1jfxLwvXahLJA05jic9sbgt.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is het moederbord met de aansluitingen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cqV77eP7fknM1NJ9f5DnyRlpa7k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xBQEUUJzJwdgk1Y83hBhjQ6u.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is de voeding

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5zTKyXpP0GvzAthH2UPp4VN3DwU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rlFZsKbUoDhyT2EYWZ6APGVw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sn0w13 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 17:35:
[...]

Ik had hetzelfde op mijn G9.
Had ook het bijkomende probleem dat ik het gekende loskomen van het scherm aan het frame had.

Heb contact opgenomen met Samsung en die hebben iemand gestuurd.
De technieker zei dat dit een probleem was met het Lcd en heeft deze ter plaatse verwisseld.
Momenteel werkt het scherm perfect.
Was wel eens de moeite om de binnenkant van het scherm te zien :)
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit is het moederbord met de aansluitingen

[Afbeelding]

Dit is de voeding

[Afbeelding]
Betekent dat jij ook geen problemen meer hebt op 240hz met de lichte lijntjes? Ik heb dit zelf wel, al draai ik meestal op 120hz omdat je dan wel custom resoluties mag draaien. Toch als dit opgelost kan worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 13:06
vanthome schreef op maandag 29 maart 2021 @ 17:50:
[...]

Betekent dat jij ook geen problemen meer hebt op 240hz met de lichte lijntjes? Ik heb dit zelf wel, al draai ik meestal op 120hz omdat je dan wel custom resoluties mag draaien. Toch als dit opgelost kan worden..
Dit zijn mijn instellingen

-Black equalizer: 17
-refresh rate 240HZ
-Adaptive sync On
-Low inputlag On
-brightness 20
-contrast 75
-sharpness 60
-eye saver mode Off
-Local dimming Auto
-Dynamic contrst Off
-VRR control On

Hier heb ik geen problemen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qnRgm_RI3dvWrH9L67ArnkOsAAc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QXtMFDhJFViKS0vYML2Z24rg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aSYdxwNzRGX-JGzRJWeRO_rPPK4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wk91WVXamhF8ESfaBoSrkyy6.jpg?f=fotoalbum_large

Heb dit nu ook. Denk dat ik maar contact ga opnemen met Samsung. Als op het vlak van de iconen een donkere site staat dan krijg je het. De whatsapp dame is een afspraak aan het inplannen

[ Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 01-04-2021 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseGuy_NL
Ik heb hetzelfde effect met mijn G9, in de praktijk zie ik het eigenlijk bijna nooit dus ik neem het voor lief. Mijn scherm is ook al eens vervangen en de vorige had precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Lijkt me eerder een firmware achtig probleem. Welke versie draaien jullie? Ik zal eens kijken op 240Hz hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
savale schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:02:
Lijkt me eerder een firmware achtig probleem. Welke versie draaien jullie? Ik zal eens kijken op 240Hz hier
ik draai die laatste, 1010.2 ofzo. Op 240hz

als ze er voor langskomen wil ik het wel zien. Ik vind het wel irritant, als ik van een lichte naar een donkere pagina ga, dan valt het wel op. En sowieso heb ik nog wel rare backlight flickers

[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 01-04-2021 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobantonis
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 14:46
Hey mensen, misschien een rare vraag, maar heeft iemand hier toevallig die VESA adapter die met de G9 komt niet nodig / is die niet van plan te gebruiken? Ik heb net een mount binnen en nu ben ik bang dat die adapter met doos en al weg is gegooid hier. Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobantonis
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 14:46
jobantonis schreef op maandag 26 april 2021 @ 19:32:
Hey mensen, misschien een rare vraag, maar heeft iemand hier toevallig die VESA adapter die met de G9 komt niet nodig / is die niet van plan te gebruiken? Ik heb net een mount binnen en nu ben ik bang dat die adapter met doos en al weg is gegooid hier. Ik hoor het graag!
Ik kom em graag halen en heb er wel 2 tientjes voor over, lemme know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe0mot
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-09 11:35
Hi folks,

Hoe krijg ik meer dan 144hz op een mini M1 met een G7.
Settings, usbc-dp of usb4-dp ?

Thanks

Fiber 1Gb symmetric, Odido, 12mini, i7, M1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet of een M1 wel 240hz aankan. Je kan in de osd als het goed is een refreshrate selecteren, daarna kan je dit denk ik in Mac OS wel instellen. Ik zit op windows met een g9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe0mot
vanthome schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 09:46:Je kan in de osd als het goed is een refreshrate selecteren, daarna kan je dit denk ik in Mac
Dank je.
Waar kan ik dit instellen in het OSD? Bij mij staat ie op 144hz grijs, niet instelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
pe0mot schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 09:59:
[...]

Dank je.
Waar kan ik dit instellen in het OSD? Bij mij staat ie op 144hz grijs, niet instelbaar.
Ik krijg hem niet eens van 60 af met een dock (tb naar displayport). Mbp2019 16". Nog niet via tb/USB c naar het scherm geprobeerd trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik mag bij mij wel de refreshrate aanpassen onder game. Misschien kan je een ander device proberen? Ik zou het zo snel niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe0mot
Aaahhh, even met de OSD gespeeld.
Als je Freesync uit zet in Game, kun je de refresh zelf instellen. Max dus nog steeds 144hz.
Misschien omdat ik een HDMI gebruik?
Is er iemand met DP die 240 kan instellen op een M1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet of 1440p of 240hz ook DSC nodig heeft. Misschien ondersteund de M1 of usb c dat niet. Weet dat veel kabels maxen op 4k60hz.

Daar zou je even in moeten duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atmozke
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-10-2021
ik denk da ik beter voor de Dell aw2721d kan gaan, die strepen op en G7 27 240hz schrikt mij beetje af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 20:52
Zijn er nog veel issues met de samsung G9? Als ik eentje koop, heb ik dan gegarandeerd te maken met heel wat gedoe zoals backlight edge bleed, kleurverschillen en etc?

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11:21
Ik heb er zojuist een besteld, dus ik ga het dinsdag ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
Wordt overigens alleen nu de 2021 versie geleverd van de G9 of zitten hier en daar ook oude versies tussen? Ik heb begrepen dat de nieuwe versie gebruik maakt van Quantum miniled tech.

YouTube: #UnboxAndDiscover Screens Redefined | Samsung

[ Voor 23% gewijzigd door Monkeydancer op 23-05-2021 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Monkeydancer schreef op zondag 23 mei 2021 @ 23:15:
Wordt overigens alleen nu de 2021 versie geleverd van de G9 of zitten hier en daar ook oude versies tussen? Ik heb begrepen dat de nieuwe versie gebruik maakt van Quantum miniled tech.

YouTube: #UnboxAndDiscover Screens Redefined | Samsung
Hmm interessant, ik zie nog niks er over op de product pagina, ik denk dat deze nog even wachten is. De platte G7 zie ik ook nog niet. Misschien is het dan wel waard om de scanlines te laten fixen :P

Voorraad zal trouwens eerst opgemaakt worden denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door vanthome op 24-05-2021 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 18:43

Snippertje

Light up your life

Ik heb een beetje impulsief via Amazon een G9 besteld. Voor 1124 euro vond ik het een mooie deal, tweehands. Er staat dat alleen de verpakking beschadigd is en Amazon levert zelf (+prime).

Maar nu ik verhalen lees over een mogelijke opvolger in juni ga ik toch twijfelen. Mensen hier die hun eerlijke mening willen geven die nu in het bezit zijn van de G9? Had je hem in hindsight ook gekocht?

En wat zouden jullie doen, wachten op wat Samsung gaat uitbrengen of? Heb zelf geen haast, maar aas hier al wel een tijdje op.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gewoon_Jansen
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-05 22:07
Sinds 2 weken de G9 in huis en ik ben op dit moment allerminst tevreden, met name tijdens het gamen. Het gebeurd regelmatig dat de 'connectie' wegvalt. Tijdens Days Gone ineens het scherm op zwart en dan begint het zoeken naar een actieve input. Ook bij andere games (Anno 1600, GTA 5) gebeurd dit regelmatig.

Monitor is aangesloten via Displayport op een RTX 2070 Super. Heb ook wat lopen spelen met de in-game instellingen en in Windows (HDR aan/uit, verversingssnelheid aanpassen). Maar blijf last houden van schermuitval, enige fix op dat moment is scherm helemaal uitzetten en weer aanzetten. Firmware is de meest recente versie. Ga het nog een paar dagen aankijken en wat instellingen proberen maar anders gaat deze retour.

Helaas zijn er met dit formaat weinig alternatieven, zit zelf mogelijk te denken aan een 2021 LG 48" oled als vervanging. Maar super ultrawide blijft wel ontzettend fijn werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
@Snippertje ik denk zelf dat die opvolger duurder gaat zijn dan 1500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseGuy_NL
Gewoon_Jansen schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:46:
Sinds 2 weken de G9 in huis en ik ben op dit moment allerminst tevreden, met name tijdens het gamen. Het gebeurd regelmatig dat de 'connectie' wegvalt. Tijdens Days Gone ineens het scherm op zwart en dan begint het zoeken naar een actieve input. Ook bij andere games (Anno 1600, GTA 5) gebeurd dit regelmatig.

Monitor is aangesloten via Displayport op een RTX 2070 Super. Heb ook wat lopen spelen met de in-game instellingen en in Windows (HDR aan/uit, verversingssnelheid aanpassen). Maar blijf last houden van schermuitval, enige fix op dat moment is scherm helemaal uitzetten en weer aanzetten. Firmware is de meest recente versie. Ga het nog een paar dagen aankijken en wat instellingen proberen maar anders gaat deze retour.

Helaas zijn er met dit formaat weinig alternatieven, zit zelf mogelijk te denken aan een 2021 LG 48" oled als vervanging. Maar super ultrawide blijft wel ontzettend fijn werken.
Hou er rekening mee dat dit ook aan de kabel kan liggen. Ik had een andere 3 meter lange kabel gekocht van ACT (uit mijn hoofd) en die werkte ook voor geen meter, regelmatig flikkeringen en storingen in beeld. Uiteindelijk een kabel van Club3D gekocht, die werkt vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
418O2 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:47:
@Snippertje ik denk zelf dat die opvolger duurder gaat zijn dan 1500
Jup denk ik ook, een gratis upgrade lijkt mij sterk. Een artikel over een gerucht met miniled bestaat wel al een tijdje. Al is het misschien de upgrade wel waard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
vanthome schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:02:
[...]

Jup denk ik ook, een gratis upgrade lijkt mij sterk. Een artikel over een gerucht met miniled bestaat wel al een tijdje. Al is het misschien de upgrade wel waard :P
Dat gerucht was er vorig jaar ook al en dat is erg tof, maar vooralsnog is dat vrij dure tech (maar wel gaaf!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
418O2 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:05:
[...]

Dat gerucht was er vorig jaar ook al en dat is erg tof, maar vooralsnog is dat vrij dure tech (maar wel gaaf!)
Jup, zou mij niet verbazen als dit richting de 2-3k gaat.

Iets anders, heb jij je scherm laten fixen voor de 240hz lijntjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
vanthome schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:09:
[...]

Jup, zou mij niet verbazen als dit richting de 2-3k gaat.

Iets anders, heb jij je scherm laten fixen voor de 240hz lijntjes?
Het is geen issue want mijn macbook op 60hz doet het niet.

Needless to say, ben niet zo blij met die helpdesk. Heb het effect op film, maar het ligt aan de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
418O2 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:13:
[...]

Het is geen issue want mijn macbook op 60hz doet het niet.

Needless to say, ben niet zo blij met die helpdesk. Heb het effect op film, maar het ligt aan de pc.
Dat geeft geen hoop, zal het toch maar is proberen. Had het laatst ingeschakeld en het viel me echt op. Op 120hz mag ik geen 10bit gebruiken, dat is wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gewoon_Jansen
WiseGuy_NL schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:53:
[...]

Hou er rekening mee dat dit ook aan de kabel kan liggen. Ik had een andere 3 meter lange kabel gekocht van ACT (uit mijn hoofd) en die werkte ook voor geen meter, regelmatig flikkeringen en storingen in beeld. Uiteindelijk een kabel van Club3D gekocht, die werkt vlekkeloos.
Dit is de bijgeleverde kabel. Ik zou ook zeggen dat - hoewel het altijd mogelijk is - deze altijd de juist is om het scherm goed te laten werken. Lees ook heel veel van deze issues op internet met het scherm, regelmatige uitval tijdens gamen. Tips als 'borderless' gamen e.d. komen dan voorbij. Ik weiger zelf om allerlei dingen te moeten tweaken of uit te moeten zetten voordat het enigszins werkt. Een monitor van 1300 euro hoort gewoon foutloos te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
vanthome schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:02:
[...]

418O2 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:05:
[...]

Hebben jullie wel het officiele samsung filmpje gezien die ik gepost had. Het is geen gerucht, is gewoon nieuwe versie G9. Dat hij weer 1500 wordt, net zoals de huidige G9 tijdens release lijkt mij wel waarschijnlijk.

Ik denk ook zelf dat ze heel snel met een nieuwe versie gekomen zijn, omdat er eigenlijk gewoon heel veel issues zijn met het huidige model. Met het huidige model is er al een terugroepactie geweest bij release en nog steeds zijn er veel problemen met de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Monkeydancer schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:29:
[...]

[...]

Hebben jullie wel het officiele samsung filmpje gezien die ik gepost had. Het is geen gerucht, is gewoon nieuwe versie G9. Dat hij weer 1500 wordt, net zoals de huidige G9 tijdens release lijkt mij wel waarschijnlijk.

Ik denk ook zelf dat ze heel snel met een nieuwe versie gekomen zijn, omdat er eigenlijk gewoon heel veel issues zijn met het huidige model. Met het huidige model is er al een terugroepactie geweest bij release en nog steeds zijn er veel problemen met de kwaliteit.
Ik geloof ook wel dat het komt, of hij 1500 wordt weet ik niet, zou me verbazen, maar wat niet kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Monkeydancer schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:29:
[...]

[...]

Ja ik heb het filmpje gezien, en ik weet ook dat er toen al een gerucht was. Daarmee denk ik ook dat het om een aparte versie gaat en geen vervanger. Miniled is nu ook veel te duur om voor 1500 zo'n niche scherm te kunnen maken.

Misschien kunnen ze de huidige g9 prima maken en dan die gewoon blijven verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gewoon_Jansen
Hoi,

Ik heb nog een vraag en misschien dat jullie hier meer over kunnen vertellen. Bij het bestellen van de Odyssey G9 was ik in de veronderstelling dat er voor 49 inch model slechts 1 type in omloop zou zijn, namelijk de G9 C49G95T. Deze heb ik ook aangeschaft maar helaas met erg veel issues tijdens het gamen.

Nu kwam ik er vanavond achter dat er ook een '2021 model' is, de LC49G93TSSRXEN, ook een G9. Maar ik kan nergens zien wat er nou verschillend is aan deze modellen, de 2021 versie is wel 90 euro duurder.

Ik zit er aan te denken om deze retour te sturen en het 2021 model aan te schaffen, hopend dat deze geen issues heeft. Maar kan iemand mij vertellen of er überhaupt een verschil is? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
Dat was mij ook al opgevallen. Maar webshop verkopen vaak of de een of de ander. Voor mij was de verkoper vooral bepalend.

Ik meen dat de verschillende types te maken hebben met productieplaats, en dat het verder dezelfde monitoren zijn. Maar een bron moet ik verschuldigd blijven.

Ik heb mijne overigens eergisteren ontvangen. Geen dode pixels, geen backlight bleeding en geen getik. Ik heb het model dat is uitgekomen in 2019: LC49G95TSSRXEN (bij coolblue besteld). Blij dat ik hem niet terug hoef te sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:41
ZatarraNL schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 08:47:
Ik meen dat de verschillende types te maken hebben met productieplaats, en dat het verder dezelfde monitoren zijn. Maar een bron moet ik verschuldigd blijven.
Niet perse productieplaats, maar voor welke markt de monitor bedoeld is.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
Dank voor de verduidelijking. Wel vraag ik me dan nog af: 2 types zijn bedoeld voor de EU markt, en 1 voor de Nederlandse markt. Wat is dan het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZatarraNL schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:51:
[...]

Dank voor de verduidelijking. Wel vraag ik me dan nog af: 2 types zijn bedoeld voor de EU markt, en 1 voor de Nederlandse markt. Wat is dan het verschil?
Waarschijnlijk de talen op de dozen en de handleidingen. Dat is iedergeval wat ik zou denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:41
vanthome schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:57:
[...]

Waarschijnlijk de talen op de dozen en de handleidingen. Dat is iedergeval wat ik zou denken.
Ja dat denk ik ook. Ik weet er verder ook niet meer van af. Of -hoewel dat ik Europa waarschijnlijk minder van toepassing is- bepaalde iconen of regelgeving waar het product of verpakking aan moet voldoen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gewoon_Jansen
Gewoon_Jansen schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 23:33:
Hoi,

Ik heb nog een vraag en misschien dat jullie hier meer over kunnen vertellen. Bij het bestellen van de Odyssey G9 was ik in de veronderstelling dat er voor 49 inch model slechts 1 type in omloop zou zijn, namelijk de G9 C49G95T. Deze heb ik ook aangeschaft maar helaas met erg veel issues tijdens het gamen.

Nu kwam ik er vanavond achter dat er ook een '2021 model' is, de LC49G93TSSRXEN, ook een G9. Maar ik kan nergens zien wat er nou verschillend is aan deze modellen, de 2021 versie is wel 90 euro duurder.

Ik zit er aan te denken om deze retour te sturen en het 2021 model aan te schaffen, hopend dat deze geen issues heeft. Maar kan iemand mij vertellen of er überhaupt een verschil is? Bedankt!
Nog even terugkomend op dit stuk, ik zag dat de LC49G93TSSRXEN te koop is in de webshop van Samsung zelf. Om misverstanden te voorkomen (dat ik mijn huidige model C49G95T terugstuur naar bol.com en eenzelfde exemplaar bij hun bestel) heb ik ze even gebeld. Medewerker beide modelnummers gegeven en hij is zelf gaan kijken of en eventueel waar de verschillen inzitten.

Er is dus wel degelijk een geüpdatete versie van de C9 in omloop, dat is in dit geval de LC49G93TSSRXEN welke o.a. bij Samsung en Coolblue te koop is. Betere piekhelderheid, issues met 'flickering' zouden ook minder voor moeten komen. Of het mijn specifieke issue met het wegvallen van het beeld zou verhelpen durfde hij mij niet met zekerheid te zeggen, maar wel dat dit dus gaat om een nieuwer model.

Heb dus besloten mijn huidige C49G95T terug te sturen naar bol.com en heb de monitor net gelijk beseld bij Samsung, retour wordt morgen opgehaald en nieuwe scherm wordt morgen ook geleverd. Mooie is dat ik vanwege de ervaringen van mijn huidige scherm vanuit Samsung ook nog een korting heb gekregen van 200 euro op dit model. Morgen maar even kijken en het weekend testen wat de verschillen zijn, ik laat het hier nog wel even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon_Jansen schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:03:
[...]

Nog even terugkomend op dit stuk, ik zag dat de LC49G93TSSRXEN te koop is in de webshop van Samsung zelf. Om geen misverstanden te voorkomen (dat ik mijn huidige model C49G95T terugstuur naar bol.com en eenzelfde exemplaar bij hun bestel) heb ik ze even gebeld. Medewerker beide modelnummers gegeven en hij is zelf gaan kijken of en eventueel waar de verschillen inzitten.

Er is dus wel degelijk een geüpdatete versie van de C9 in omloop, dat is in dit geval de LC49G93TSSRXEN welke o.a. bij Samsung en Coolblue te koop is. Betere piekhelderheid, issues met 'flickering' zouden ook minder voor moeten komen. Of het mijn specifieke issue met het wegvallen van het beeld zou verhelpen durfde hij mij niet met zekerheid te zeggen, maar wel dat dit dus gaat om een nieuwer model.

Heb dus besloten mijn huidige C49G95T terug te sturen naar bol.com en heb de monitor net gelijk beseld bij Samsung, retour wordt morgen opgehaald en nieuwe scherm wordt morgen ook geleverd. Mooie is dat ik vanwege de ervaringen van mijn huidige scherm vanuit Samsung ook nog een korting heb gekregen van 200 euro op dit model. Morgen maar even kijken en het weekend testen wat de verschillen zijn, ik laat het hier nog wel even weten.
Klinkt apart, misschien een iets beter productie proces. Toch leuk voor je. Veel zal ook al met de software gedaan zijn, nvidia drivers waren ook niet de beste in het begin met 240hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sana1234
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 06-06-2021
[...]

Nog even terugkomend op dit stuk, ik zag dat de LC49G93TSSRXEN te koop is in de webshop van Samsung zelf. Om misverstanden te voorkomen (dat ik mijn huidige model C49G95T terugstuur naar bol.com en eenzelfde exemplaar bij hun bestel) heb ik ze even gebeld. Medewerker beide modelnummers gegeven en hij is zelf gaan kijken of en eventueel waar de verschillen inzitten.

Ik wil je even bedanken ik heb net mijn order gecanceled bij bol en ga zodra het geld weer terug is, ga ik voor de coolblue variant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fortissimus
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-09 00:57
Hallo allen,

Heel fijn om jullie ervaringen te lezen.

Sinds de eerste keer dat ik een 32:9 scherm zag in de winkel was ik verliefd. Nu ben ik voor het eerst serieus aan het overwegen om zo'n scherm aan te schaffen en de Odyssey G9 leek me perfect.

De meeste reviews die ik heb gelezen hebben het niet gedetailleerd over vervorming/distortion aan de zijkanten tijdens gamen. In een review op The Verge hebben ze het daar wel over, inclusief screenshots. (vanaf het kopje "Gaming.") Op de screenshots is heel duidelijk te zien dat de verhoudingen van de gamewerelden aan de zijkanten van het scherm merkbaar anders zijn dan in het midden. Ik begreep niet helemaal waarom dat het geval zou zijn, dus keek ik de video nVidia waarnaar gelinkt werd in de review. Vanaf 9:00 wordt het heel duidelijk geillustreerd.

Het lijkt erop dat game engines zijn ontworpen met een plat projectievlak als uitgangspunt. Op het moment dat je gaat gamen op een curved scherm, zou de vervorming dan proportioneel groter worden naarmate de curve van het scherm verder afwijkt van het platte vlak. Een soort van omgekeerde mercatorprojectie. Volgens die redenering zou de 1000R curve van de G9 de vervorming erger maken dan een even groot scherm met een 1800R curve bijvoorbeeld. En zonder curve zou er helemaal geen vervorming moeten optreden. Al begin ik hier moeite te krijgen met de screenshots in de review te begrijpen, omdat die 'plat' zijn, maar er toch vervorming zichtbaar is. Als het foto's waren geweest, had ik het begrepen, maar nu snap ik het niet.
Hoe dan ook sloopt dit een beetje mijn droom van de bruikbaarheid van de Odyssey G9.

Daarom ben ik heel erg benieuwd naar jullie ervaring van de vervorming tijdens het gamen:
Hoe sterk is deze aanwezig? Hoeveel last hebben jullie ervan? Wegen de voordelen van een (sterke) curve (immersion en consistentere kijkhoek) op tegen de vervorming?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb totaal geen last van omvorming. Ik vind het heerlijk spelen en het is lekker immersief. Ook omdat het zo'n mooie curve is hoef je niet zo vaak opnieuw te focussen wat ik wel rustig vind door de ogen. Soms zie je wel in games dat de zijkanten iets warped zijn, maar ik vind het niet afleidend, en het is niet in het directe zicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Ik loef het scherm en denk dat ieder ander scherm als achteruitgang gaat voelen. Zie er niet naar uit weer op kantoor te moeten werken.

In other news; het lijkt er op dat Samsung nu wel wat serieuzer gaat kijken naar mijn issues met donkere en lichte vlakken icm flickering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordynegen11
  • Laatst online: 24-08 04:25
Ik heb de knoop ook doorgehakt gezien mijn oude scherm van AOC ermee kapte.

Wauw wat een scherm. Ik ben echt heel tevreden tot nu toe. Gelukkig tot nu toe geen enkel probleem gehad met de issues die in deze topic zijn behandeld.

Ik kwam er ook achter dat er schijnbaar een 2021 refresh van dit scherm is: LC49G95TSSRXEN. Coolblue heeft mij ook dit nieuwere model geleverd. Misschien dat ik daarom zo geluksvogel ben? Geen dode pixels, geen backligh bleed, geen flickering (met HDR aan). Super!

Als jij eraan denkt om dit beeldscherm te bestellen dan zou ik zeker overwegen om bij een webshop te bestellen die het nieuwe model/refresh verkoopt. Sommige webwinkels verkopen het oude model nog (meestal 100-150 euro goedkoper) en ik kan me voorstellen dat die nog wat kwaaltjes hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefzp
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-06-2021
[...]

Ik ben toevallig ook dezelfde monitor gaan bekijken op de samsung webshop sinds een paar dagen maar ik zie enkel de 2020 versie staan : LC49G95TSSRXEN.

Kan je anders de link van de 2021 versie ( LC49G93TSSRXEN ) eens doorsturen.

Daarnaast de nieuwe 2021 C49G93 heeft ook een lager stroomverbruik. Waarschijnlijk zal dat ook als gevolg hebben dat het scherm minder snel zal 'tikken' door uitzetting door warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordynegen11
  • Laatst online: 24-08 04:25
Stefzp schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:37:
[...]

Ik ben toevallig ook dezelfde monitor gaan bekijken op de samsung webshop sinds een paar dagen maar ik zie enkel de 2020 versie staan : LC49G95TSSRXEN.

Kan je anders de link van de 2021 versie ( LC49G93TSSRXEN ) eens doorsturen.

Daarnaast de nieuwe 2021 C49G93 heeft ook een lager stroomverbruik. Waarschijnlijk zal dat ook als gevolg hebben dat het scherm minder snel zal 'tikken' door uitzetting door warmte.
De LC49G95TSSRXEN ook een 2021 model (Leverbaar sinds maart 2021) https://www.coolblue.nl/s...tm_campaign=product-share

Deze heb ik genomen en ik heb hem n.a.v. de klachten expres bij coolblue besteld omdat mocht er wat mee zijn, weet ik zeker dat ik goed geholpen wordt 👍

De LC49G93TSSRXEN is weer een andere variant (verkrijgbaar sinds mei 2021, alleen bij amazon)

De LC49G95TSSUXEN is het oude 2020 model.

Die rot modelnummers ook... Zou fijn zijn als Samsung wat transparanter hierover was.

Letop
Sommige webwinkels tonen LC49G95TSSUXEN (oud model) op hun website terwijl ze eigenlijk het 2021 model leveren. Coolblue ook (maar in de omschrijving staat dan wel weer LC49G93TSSRXEN). Die snappen het ook niet meer 😵.

Beste is om dus even te bellen naar de webshop waar je gaat bestellen voor het exacte modelnummer.

[ Voor 25% gewijzigd door jordynegen11 op 02-06-2021 23:25 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 18:43

Snippertje

Light up your life

Hmm blijkbaar zelf het oude model. Maar dus wel voor 1100 op de kop kunnen tikken. Doos was wel flink beschadigd, maar de monitor mankeert naar ik zo zie niets. Was eigenlijk van plan mijn andere monitor weg te doenn, maar hij staat er nu lekker naast. Moet zeggen, de immersie is echt goed. Alles lijkt ook prima te werken en rocket leaugue op dit scherm is insane. En uiteraard moet alles gesynct worden met de lichten. Wat dat betreft voegt het licht van de monitor (en die headphone stand...) niets toe.

Enige is wel dat het ding gloeiend heet wordt zeg, plastic zet ook uit. Had dat in de review ook al gehoord.Twijfel nu nog over een mount, maar dan ben je toch gauw ook weer 300 euro kwijt.

Mijn setup inclusief een filmpje van wat gameplay van Far Cry Remastered.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8xGiGomavunU5uFcHMkXzBM59HI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jWxQ23KTGyt4wDZlstOdYvkw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yxM_ot2u4kADGjgB2vDb6o4Qe4k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/l9hcumK6mdg3r9mKFPNWnWqu.gif?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jqwi3bTgyoydK-YEO_UrCUi9Et8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/n4haaBrwgL3YI8PewLDhXlMw.gif?f=user_large

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:28

MazeWing

The plot thickens...

@Fortissimus dst is de fov. In games waarbij je deze handmatig kan instellen zie je inderdaad vervormingen hoe hoger je de fov zet. Uiteindelijk krijg je gewoon een soort “fishbowl” effect.

Door de aspect ratio krijg je hoe dan ook een andere fov dan “standaard”. Ook al heeft ie bijvoorbeeld 100 aan, zal een fov op 100 er op 16:9 echt anders uit zien dan bij 21:9 en 32:9.
Dit staat helemaal los van wel of niet curved. Een plat scherm met een 32:9 zal net zo veel distortion geven als een scherm met een curve van 1R.

De enige oplossing is het verlagen van de fov. Nadeel is wel dat je dan qua verticale ruimte er weer op achteruit gaat, aangezien die praktisch aan elkaar gekoppeld zijn. Zolang 21:9 en 32:9 geen gemeen goed is, blijft dit probleem bestaan.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste