Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net een nieuwe besteld van de nieuwe lichting van CoolBlue, hopelijk heeft deze geen lekkend licht en dezelfde goede backlight. Krijg hem morgen dus ik laat het weten of het nu wel eindelijk opgelost is.

AMD R7 7800X3D - ASUS TUF 3080 - 64GB 6000Mhz CL30 - Samsung Odyssey G9 - Samsung S23 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33
lt_cmd_data schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:56:
Ik kwam deze twee op een volgende reviews tegen van de Samsung G9 Odyssey waar de reviewer na 1 maand terug komt op zijn 1e review.

Deel 1 - 18-Juli
YouTube: Samsung G9 Odyssey - Unbox and Initial Review

Deel 2 - The 1 Month Update - 21 augustus
YouTube: Samsung G9 Odyssey Gaming Monitor - The 1 Month Update
Die 2e had ik ook al gezien; "de monitor gaf aardig wat warmte af maar toen ik eenmaal doorhad dat de brightness ook wel van 100 naar 20 kon was het toch een stuk minder"...

Ik krijg gewoon pijn aan mijn ogen op 100%, 20 is ideaal :)

Een aantal zaken wordt met een komende driver van Nvidia gefixt, dus ik heb niks meer te klagen. Vandaag een groter bureau binnen gekregen, maar da's meer 1st world problems.

[ Voor 10% gewijzigd door CopyCatz op 26-08-2020 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die van mij staat nu op 9 en dat is ook prima, zeker 's avonds of vandaag met veel bewolking

AMD R7 7800X3D - ASUS TUF 3080 - 64GB 6000Mhz CL30 - Samsung Odyssey G9 - Samsung S23 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudems13
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-09 22:23
vanthome schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:20:
Net een nieuwe besteld van de nieuwe lichting van CoolBlue, hopelijk heeft deze geen lekkend licht en dezelfde goede backlight. Krijg hem morgen dus ik laat het weten of het nu wel eindelijk opgelost is.
Je hebt een nieuwe net besteld van de nieuwe lichting bij Coolblue en krijgt het morgen? Dat zou vreemd zijn.. Wel chill voor jou natuurlijk, maar ik heb in juni pre-order gedaan en wacht nog.. :/

Laat je weten als je het echt hebt? Dan ga ik
namelijk wel weer even met Coolblue bellen.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is raar. Ik heb er al een gekregen vorige week vrijdag en nu dus morgen een nieuwe, op de website zijn ze ook nog niet uitverkocht. Ik zou even contact opnemen, had al de mail gekregen dat ie verzonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudems13
Maar weet je dat dit de nieuwe batch is? Want ik dacht misschien zijn ze daarop aan het wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had gehoord van een medewerker dat vandaag, 26 aug, een nieuwe levering kwam. Dus ga er vanuit dat dit nieuwe schermen waren. Nu denk ik ook dat de schermen die wij al hebben gekregen vrij nieuw zijn, omdat wel al firmware 1.0.0.4 erop stond.

Het is afwachten of het scherm morgen geen last heeft van licht.

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:55
dudems13 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 21:00:
[...]

Je hebt een nieuwe net besteld van de nieuwe lichting bij Coolblue en krijgt het morgen? Dat zou vreemd zijn.. Wel chill voor jou natuurlijk, maar ik heb in juni pre-order gedaan en wacht nog.. :/

Laat je weten als je het echt hebt? Dan ga ik
namelijk wel weer even met Coolblue bellen.. :'(
Ik zou even bellen met CB over je bestelling. Ook ik heb eind juni al een bestelling geplaatst en toen ik hoorde dat er voorraad was even contact opgenomen met CB. Een medewerker heeft toen een nieuwe order aan moeten maken waarna de monitor dezelfde dag nog werd verzonden naar mij.

• dudems13
Ja dat ga ik doen. Wel een beetje stom, je zou denken dat Coolblue iets beter zou inlichten wat er gaande was, vooral als je € 1550 uitgeeft en het niet volgens afspraak geleverd kan worden.. Ik heb niet één bericht van ze ontvangen over dat de levering uitgesteld moest worden. Juist hier besteld omdat het klanterservice goed was...

• KG66682
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-08 22:01
dudems13 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:09:
Ja dat ga ik doen. Wel een beetje stom, je zou denken dat Coolblue iets beter zou inlichten wat er gaande was, vooral als je € 1550 uitgeeft en het niet volgens afspraak geleverd kan worden.. Ik heb niet één bericht van ze ontvangen over dat de levering uitgesteld moest worden. Juist hier besteld omdat het klanterservice goed was...
Eigenlijk beetje zelfde tegen gekomen,
Pre-order, alles ok, gingen 31-07 leveren,
Maar toen ik vanalles las over het scherm, belde ik CB op, hun antwoord was " er zijn geen problemen, alles loopt zoals gepland"...

1 week later werdt mijn order gecanceld ( zonder mijn weten) en bedrag terug overgemaakt...CB klanten dienst wist niet waren of hoe het kwam ( bug in pre-order systeem), maakten een nieuw order aan voor levering 28-08....

Toen ik email kreeg dat je het scherm terug kon bestellen ( had me ingeschreven) en de dag erna levering, zei ik toch ff, waarom pre-order als anderen het "vlugger" konden krijgen ... dus terug gebeld met CB, mijn order werdr direct doorgezet voor levering.

Maar wel telkens zelf moeten CB opbellen voor info, nooit mail ontvangen voor probleem of cancel of wat dan ook.. dit is een beetje jammer..

Of dit nu een goede keuze was of niet...weet ik niet...maar het lichtrandje stoort me niet ( nog niet) en verder (voorlopig) totaal geen probleem met het scherm... ok voor zo'n bedrag zou er niets mogen aan mis zijn...

Als ook heb ik een 3 jaar extra verzekering erbij genomen..dus ben nog ff zeker dat ik een ander zal krijgen mocht het plots helemaal mis gaan.

De firmware was hier ook 1004 dus het zal wel al "iets" nieuwer zijn..maar toch raar dat dan de gekende lichtrand er nog zit...

Swat, we testen verder en zien wel hoe het verloop ervan is...het is tenslote new-new ..

1 ding weet ik wel zeker, pre-orderen doe ik niet / nooit meer...zal wel op mijn tanden bijten en een paar maandjes extra wachten ... bvb voor de rtx 3090
Net nieuw scherm binnen. Geen last van dode pixels, backlight bleeding of licht uit de bezel. Vorige scherm had serie nummer dat begon met 600 na de letters, deze begint met een 7. Scherm leek wel getest te zijn omdat er vingerafdrukken opzaten, maar alles is nog dicht dus zou wel in de fabriek zijn gebeurd. Geen probleem imo.

Dus oude terug sturen en dan eindelijk zorgeloos genieten en wachten op een 3080/3090 :)

Edit: Ben nu terug op mijn kamer waar het iets donkerder is, heb nu wel twee bleeding spots aan beide kanten aan de onderkant. Even aankijken wat ik daarmee ga doen.

[ Voor 16% gewijzigd door vanthome op 27-08-2020 18:46 ]

• Valkje
Toevallig had ik ook verschillende vingerafdrukken op mijn scherm toen ik het voor het eerst uit de doos haalde. Dacht eigenlijk dat iemand ergens onderweg (fabriek>mijn thuis) het scherm even had bekeken maar kan natuurlijk ook zijn dat ze dat in de fabriek al hebben gedaan. Ook trouwens een serienummer in de 600-reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KG66682
weet er per toeval iemand wat de Version 1005.4 allemaal veranderd heeft? (ik heb nog de 1004)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudems13
Bij mij is ie vandaag ook binnen! Serienummer in de 500, ik weet niet of dat het iets betekent. Tot nu ziet het er goed uit, kan geen dode pixels zien, en geen lekkend licht vanuit de bezel. Inderdaad ook vingerafdrukken op de scherm. Maar vanavond als het donker is echt testen natuurlijk.

Bij is is het wel versie 1001.0 Maar alles ziet er tot nu top uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
dudems13 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:23:
Bij mij is ie vandaag ook binnen! Serienummer in de 500, ik weet niet of dat het iets betekent. Tot nu ziet het er goed uit, kan geen dode pixels zien, en geen lekkend licht vanuit de bezel. Inderdaad ook vingerafdrukken op de scherm. Maar vanavond als het donker is echt testen natuurlijk.

Bij is is het wel versie 1001.0 Maar alles ziet er tot nu top uit!
Ik heb ook versie 1001 uit mei (500 range), maar vrijwel ok scherm. Wat je nu moet doen:

NIET:
- In de linkerbovenhoek van je schemrand gaan kijken als je vanavond laat in het donker aan het gamen bent
- Terugkomen in dit topic

WEL:
- Gamen
- Genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudems13
Haha wat is er met de linkerbovenhoek dan? Ik kan niets zien.. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTurk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-02 23:20
Ik heb net de mijne uitgepakt. Vol met vinger afdrukken en strepen (krassen?) op het scherm. Geen dode/stuck pixels. Maar de kromming is extreem, wie wat de perfect afstand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 13:06
Kan er misschien iemand de afstand meten van het verste punt van de voet tot het midden van de kromming.
Weet niet of deze op mijn bureau zou passen.
Heb momenteel een LG 34GK950F en heb niet veel meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheTurk schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:25:
Ik heb net de mijne uitgepakt. Vol met vinger afdrukken en strepen (krassen?) op het scherm. Geen dode/stuck pixels. Maar de kromming is extreem, wie wat de perfect afstand is?
De radius is 1m. Dus als je 1m van het scherm af zit is alles even ver van je ogen. Ik zit zelf ook op 1m van het scherm en dit voelt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Hier trouwens aan het zoeken geweest of er een zwarte (achterkant) variant van de g9 gaat komen, maar daar heb ik nog niets over gevonden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentje1981
  • Laatst online: 22-08 21:37
savale schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:32:
Hier trouwens aan het zoeken geweest of er een zwarte (achterkant) variant van de g9 gaat komen, maar daar heb ik nog niets over gevonden helaas.
strak tegen de muur plaatsen zie je het bijna niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je niet naar het scherm kijkt bij deze monitor doe je sowieso wat fout! 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Nu online
Hehe hij komt op een race sim die helemaal in het thema zwart / rood is, dus ja... :P Wordt netjes afplakken en spuiten dan maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou je hem niet beter kunnen 'skinnen' zoals bijvoorbeeld dbrand dat doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Nu online
vanthome schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:16:
Zou je hem niet beter kunnen 'skinnen' zoals bijvoorbeeld dbrand dat doet?
Dat is wel wat minder destructief inderdaad. Ik denk dat ik nog even een maandje aankijk of er iets van nieuws komt over een zwarte variant en anders wordt het even creatief zijn inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 11:03
savale schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:31:
[...]

Dat is wel wat minder destructief inderdaad. Ik denk dat ik nog even een maandje aankijk of er iets van nieuws komt over een zwarte variant en anders wordt het even creatief zijn inderdaad.
Als de achterkant los kan, zou ik plastidip overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTurk
vanthome schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:35:
[...]

De radius is 1m. Dus als je 1m van het scherm af zit is alles even ver van je ogen. Ik zit zelf ook op 1m van het scherm en dit voelt goed.
1 meter is echt te ver voor mij, heb niet de ruimte voor :(, zit nu op 50cm. Misschien is het alleen ff wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
sn0w13 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:28:
Kan er misschien iemand de afstand meten van het verste punt van de voet tot het midden van de kromming.
Weet niet of deze op mijn bureau zou passen.
Heb momenteel een LG 34GK950F en heb niet veel meer over.
De afstand van de voet (achterste stuk) tot aan het midden van het scherm is zo'n 25cm. Hou er wel rekening mee dat de voet recht en links uitloopt met de ronding van het scherm mee en dus meer uitsteekt dat het midden van het scherm.Reken op zo'n 8 cm meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
Valkje schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 10:29:
[...]

De afstand van de voet (achterste stuk) tot aan het midden van het scherm is zo'n 25cm. Hou er wel rekening mee dat de voet recht en links uitloopt met de ronding van het scherm mee en dus meer uitsteekt dat het midden van het scherm.Reken op zo'n 8 cm meer.
Bedankt voor deze nuttige info.
Valt goed mee dan, is maar 1cm meer dan mijn huidig LG scherm.
Overal zag ik zo'n 43cm staan en dat zou niet lukken.
Maar dat zal de afmeting zijn van het achterste stuk naar de zijkant van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 12:00
Vandaag ook mijn G9 ontvangen, gelukkig geen enkel defect :)

Het enige wat nog niet goed gaat zijn de fonts. De lettertypes zijn lelijk en hebben een low-res uiterlijk. Het lijkt een probleem te zijn met clear type. Als ik de clear type tuner start dan zegt hij dat het scherm niet in de native resolution staat en of ik de current resolution (5120x1440) wil aanpassen naar 3840x1080.

Dat klopt natuurlijk niet maar het is me nog niet duidelijk hoe ik dit kan verhelpen. Natuurlijk staan de laatste NVidia drivers er al op en ik heb inmiddels ook de Samsung monitor driver geïnstalleerd.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

edit: voor alle duidelijkheid, mijn huidige settings:

- resolutie in nvidia panel 5120*1440
- change the size of text: 100%
- display resolution (windows panel): 5120*1440 (recommended)
- let windows try to fix apps so they're not blurry - on
- custom scaling - niet ingevuld

Hardware GTX 2080

[ Voor 20% gewijzigd door spoor12b op 29-08-2020 21:36 ]

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:52

MazeWing

The plot thickens...

Wat staat er in je nvidia control panel onder het kopje "change resolution" en dan (helemaal onderaan) bij "3. apply the following settings"?

Output color format moet op RGB staan. Mogelijk staat die nu op YCbCr422 waardoor er chroma subsampling is met als gevolg "lelijke" fonts.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentje1981
Nog een filmpje van Odyssey G9. Haal alleen niet de monitor uit de doos zoals Linus het doet...

YouTube: This gaming setup is INCREDIBLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
Bedankt voor de tip, Ik heb de instelling gecontroleerd en deze staat gewoon op RGB. Overigens zijn de kleine letters in MMC toepassingen perfect scherp. Zodra er "mooie" fonts worden gebruikt gaat het mis. Ik vermoed dat er nog verkeerde instellingen zijn die ergens onder een HKLM key staan van de vorige monitor. Ik zal straks eens kijken of ik deze kan verwijderen. Anders blijft er nog een trucje over om de andere poort van de kaart te gebruiken, die erft dan niet de instellingen van het vorige scherm.

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KG66682
Jeroentje1981 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 10:58:
Nog een filmpje van Odyssey G9. Haal alleen niet de monitor uit de doos zoals Linus het doet...

YouTube: This gaming setup is INCREDIBLE!
Dit is nu iets dat ik niet snap, hoe hij met het scherm omgaat.. face down op tafel.. uit de doos nemen zoals het niets is... alles wat ik / wij niet durven te doen....

Zou het dan echt niet zo breekbaar zijn zoals we denken of zijn wij gewoon zo bang van het 😁🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
TFT central heeft een uitgebreide bespreking van de G7. Zo te zien heeft Samsung een grote stap gemaakt in de kwaliteit van VA panels (smearing). Ben benieuwd naar de G9 review die ongetwijfeld later dit jaar nog komt.

Font problemen zijn plotseling ook verdwenen. Scherm aangesloten op de ander stekker (kaart), dat hielp niet, display color calibration gestart en plotseling was het probleem weg.

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingofkamikaze
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-09 07:25
KG66682 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:11:
[...]

Dit is nu iets dat ik niet snap, hoe hij met het scherm omgaat.. face down op tafel.. uit de doos nemen zoals het niets is... alles wat ik / wij niet durven te doen....

Zou het dan echt niet zo breekbaar zijn zoals we denken of zijn wij gewoon zo bang van het 😁🤨
Linus heeft er niet voor betaald, dus doet het hem geen pijn als het stuk is.
Also, Linus is (uit mijn hoofd) 25 miljoen waard, dus al had hij ervoor betaald dan gaf ie nog geen neuk😂😂

Ze noemen mij de GeizMeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
Tegen mijn gewoonte in heb ik unboxing videos bekeken om te zien waar je op wil letten maar ze gaan bijna altijd ruw met het scherm om in plaats van de instructies te volgen. Stoer hoor, zolang het niet stuk gaat...

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
spoor12b schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:50:
Tegen mijn gewoonte in heb ik unboxing videos bekeken om te zien waar je op wil letten maar ze gaan bijna altijd ruw met het scherm om in plaats van de instructies te volgen. Stoer hoor, zolang het niet stuk gaat...
Meestal komt het niet zo nauw natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
spoor12b schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:50:
Probleem is dat ze vaak het scherm te leen hebben gekregen, en dus niet de bezorgdheid hebben die wij als kopers wel ervaren. Aan de andere kant zie ik ook wel graag de kwetsbare punten van een apparaat, alleen niet bij mezelf ;)

Ik heb voor het eerst nauwgezet de instructies gevolgd en dan gaat het prima. Alleen de klep op de achterkant heb ik mijn twijfels over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
CopyCatz schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 14:33:
[...]
Ik heb voor het eerst nauwgezet de instructies gevolgd en dan gaat het prima. Alleen de klep op de achterkant heb ik mijn twijfels over.
Ik heb de klep aan de achterkant gewoon in de verpakking gelaten, daar zie je bij mij niets van en het is wel zo gemakkelijk.

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben jullie ook last van twee backlight bleeding spots links en rechts onderin het scherm, zo'n 10-15cm van de buitenkant van de monitor. Heb er nu twee die hetzelfde probleem tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KG66682
vanthome schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 16:59:
Hebben jullie ook last van twee backlight bleeding spots links en rechts onderin het scherm, zo'n 10-15cm van de buitenkant van de monitor. Heb er nu twee die hetzelfde probleem tonen.
weet niet direct wat je wil zeggen... maar voorlopig zie ik hier niets mis

Acties:
  • 0 Henk 'm!
------------------
| |
| . . |
------------------

Stel even voor dat dit het mooie scherm is, dan heb ik op alle de monitoren op de puntjes een backlight bleeding spot. Ze beginnen rond de 10cm van de zijkant af.

Monitoren hebben allebei een serie nummer dat begint met 7.

Heb ze wel even allebei naast elkaar gezet om ze te vergelijken, wat een uitzicht is dat. Echt ongekend..

Edit: de formatting is niet helemaal goed gegaan. De spaties worden weggehaald :(

[ Voor 9% gewijzigd door vanthome op 30-08-2020 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KG66682
vanthome schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 21:43:
------------------
| |
| . . |
------------------

Stel even voor dat dit het mooie scherm is, dan heb ik op alle de monitoren op de puntjes een backlight bleeding spot. Ze beginnen rond de 10cm van de zijkant af.

Monitoren hebben allebei een serie nummer dat begint met 7.

Heb ze wel even allebei naast elkaar gezet om ze te vergelijken, wat een uitzicht is dat. Echt ongekend..

Edit: de formatting is niet helemaal goed gegaan. De spaties worden weggehaald :(
Komen wel goed als je quote 😉
Ik check deze morgen avond eens.. ( als ik het niet vergeet)

Denk zelfs dat ik de localdimming zones heb afgelegd in de menu ( terug ik check morgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De local dimming zones werken alleen als je hdr gebruikt. Ik doe alleen hdr aan als een game het ook echt ondersteund, windows is er nog steeds niet goed in helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTurk
Ik heb geen enkele backlight bleeding kunnen waarnemen. En ben gaan wennen aan de kromming. Wat mij opvalt is, dat mijn ips panel lg38w99 er dof uitziet vergeleken met g9. Ik had hiervoor de C49RG en het lijkt erop dat de verticale kijken hoeken nu beter zijn. Ik kan niet wachten op de RTX 3090 en de kerst vakantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat de dofheid(?) komt doordat het VA paneel een groter contrast heeft.

Ik lijk de enige te zijn dan, maar om nou nog een nieuw scherm te ontvangen.. Ik weet ook dat ik nu niet meer zonder kan, er is geen enkel scherm waar ik van af weet dat in de buurt komt van dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KG66682
ok, ik heb iets nieuws ;)

je weet dat je een beetje licht hebt zo 15cm van de linkerzijkant - bovenste rand....

nu als je heel zacht een druk uit zal voeren waar je het licht er zit door komen , op de zwarte band (heel zacht)
dan zal je het licht zien verdwijnen

het is net een soort van "fome" (moese , rubber) die je aan het dichtknijpen bent...

hier is mijn licht randje weg... ik zal zien of het morgen terug gekomen is ;)

YuY

edit :

ik heb denk ik te vroeg YuY gedaan :(

het is daar terug, maar als ik het uitwrijf van aan de randen, blijft het langer weg.. dus het moet iets zijn die er tussen zit en dan terug los komt...hum

[ Voor 21% gewijzigd door KG66682 op 01-09-2020 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingofkamikaze
Eindelijk, ik heb m nu ook binnen (via bol.com).
Firmware 1001, dus even kijken hoe ik dat update. Maar verder geen raariteiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KG66682
kingofkamikaze schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:25:
Eindelijk, ik heb m nu ook binnen (via bol.com).
Firmware 1001, dus even kijken hoe ik dat update. Maar verder geen raariteiten
de mijnen is 1004 en de firmware 1005.4 is uit.. maar voorlopig update ik niets,
verder heb ik geen last van iets dus..

btw.. succes met je nieuwe scherm :D :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
Ik heb ook even heel zacht gedrukt op het randje waar wat licht uitkomt en het is nu ook weg... zal vast morgen wel weer terug zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KG66682
Valkje schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:00:
Ik heb ook even heel zacht gedrukt op het randje waar wat licht uitkomt en het is nu ook weg... zal vast morgen wel weer terug zijn.
zal mss eens zien voor seconde lijm met spuitkopje, enkel ben ik bang dat de lijn iets zal "weg-eten"

zal eens rond zien welke lijmen er allemaal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
Vandaag is ook de mijne aangekomen van Bol.
Serienummer begint met 6 en firmware 1004 stond er op.
Heb er nu 1005.4 op gezet.
Alles werkt perfect maar heb ook last van het randje bovenaan waar licht door komt.
Weet nog niet wat ik ga doen maar het stoort me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gister de G9 opgehaald in de winkel met helaas twee dode pixels, links boven in het scherm (boven de X in de toegevoegde foto) en de tweede spotte ik onderin midden.

Ik mag de G9 direct omruilen voor een nieuwe i.v.m. pixel garantie maar dat gaat helaas niet omdat de winkel geen voorraad meer heeft. Ook kan ik ervoor kiezen om de G9 terug te brengen ook dan krijg ik direct mijn geld terug inclusief het bedrag van de pixel garantie en elders te kopen. De winkel gaf tevens aan dat de distributeur ook voorlopig niets meer op de plank heeft liggen.

Kortom ik mag de G9 uitgebreid binnen 1 maand testen van de winkel en mocht hij binnen 1 maand nog niet op voorraad zijn ook dan krijg ik bij inlevering van G9 mijn volledige aankoopbedrag en pixelgarantiebedrag terug.

Eerste scherm
Voor de rest ziet het scherm er prima uit geen andere klachten.
FW 1004 geupgraded naar 1005.4
SN **8**4**700****

Vandaag hadden ze een nieuwe levering dus omgeruild voor een nieuwe dode pixel vrij scherm *O* bouw kwaliteit ziet er prima uit.
FW 1004 geupgraded naar 1005.4
SN **8**4**701****

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ySoI1WbCFR-sKgNXam9mGbPiOqs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pKsgKEjfeCtn0i9SncuiGOGz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door lt_cmd_data op 02-09-2020 14:09 . Reden: Scherm omgeruild ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingofkamikaze
Ik heb gister wat met de instellingen zitten kloten. Maar zodra ik HDR aanzet (in de windows settings) wordt alles wat grauwer, donkere scenes zijn niet meer te zien (alsof ik 15 jaar geleden een film downloade met limewire) en veel elementen op bijvoorbeeld de startbalk worden wat wazig.
Ook verdwijnen er een hoop settings op de monitor wanneer ik HDR aanzet (maar bij het activeren van gsync in de nvidea settings was dat ook zo voor de framerate settings, dus ik vermoed dat dat normaal is)

Iemand enig idee wat ik fout doe? Of is het mijn bejaarde 1070 die aan het opbranden is?😂😂

[ Voor 21% gewijzigd door kingofkamikaze op 02-09-2020 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaporboy
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 24-04-2021
Hahaha nee je moet het pas activeren als een game het ondersteund 😂 call of duty of red dead redemption bijvoorbeeld, ik had het ook met gta v geprobeerd maar dat zag er niet uit hahaha

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kingofkamikaze schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:43:
Ik heb gister wat met de instellingen zitten kloten. Maar zodra ik HDR aanzet (in de windows settings) wordt alles wat grauwer, donkere scenes zijn niet meer te zien (alsof ik 15 jaar geleden een film downloade met limewire) en veel elementen op bijvoorbeeld de startbalk worden wat wazig.
Ook verdwijnen er een hoop settings op de monitor wanneer ik HDR aanzet (maar bij het activeren van gsync in de nvidea settings was dat ook zo voor de framerate settings, dus ik vermoed dat dat normaal is)

Iemand enig idee wat ik fout doe? Of is het mijn bejaarde 1070 die aan het opbranden is?😂😂
Windows is nog steeds slecht met HDR. Je kan bij de kleurinstellingen (in Windows) zodra je hdr inschakelt de helderheid omhoog gooien, en dit helpt wel wat. Ik zou het gewoon uit laten, totdat wat eerder gezegd was je een hdr game speelt. Sommige zetten het zelf aan (Division 2) maar bij andere spellen (bijv fh4) moet je eerst hdr aanzetten, dan de game opstarten en dan kan je daar hdr aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:03
Heeft iemand een idee waar je de 27 inch variant in de winkel kan bewonderen? Ben een beetje huiverig voor VA door vroegere ervaring en wil de voorkant in het echt zien, vind die 2 RGB hoekjes er maar vreemd uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
De g9 staat zo erg op mijn verlanglijstje, maar wil eerst even wachten tot de 3080 een beetje te krijgen is, mijn 2080 zal het er te zwaar mee krijgen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-08 11:13

m00

418O2 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 19:58:
De g9 staat zo erg op mijn verlanglijstje, maar wil eerst even wachten tot de 3080 een beetje te krijgen is, mijn 2080 zal het er te zwaar mee krijgen denk ik
Ik heb juist alvast de G9 in huis en t.z.t. komt de GPU upgrade wel. Vandaag de Amazon deal van begin juli binnen gekregen :D. Even kijken of een 3070 er genoeg aan kan trekken of anders een 3080 inderdaad. Tenzij AMD nog iets competitiefs weet neer te zetten.

Helaas hier ook dat randje met doorlatend licht... Nu 's avonds zie je het wel, maar alleen als je er echt op let. Dat erop duwen zou ik maar laten, die herhalende flexie op het materiaal of het adhesief maakt het alleen maar erger. Zo is het op zich prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaultvdb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-07 19:48
Uit deze reddit thread lijkt het leak probleem opgelost vanaf productiedatum Juli.
De mijne heeft er (nog) geen last van en is in Juli gebouwd. Ook geen dode pixels.
Ik ben al wat flickering tegen gekomen in windows maar nog niet in games. 2080ti is verkocht die trok het toch niet helemaal. Ik ga nog even wachten met wat AMD komt.

Ik ben er een nieuwe bureau voor aan het bouwen, het is echt een gigantisch scherm. Mijn prestaties in cod zijn er wel sterk op achteruit gegaan, het is echt wennen. Ik kom van een 24inch 144hz aoc.

https://www.reddit.com/r/...ction_manufacturing_date/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
m00 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 21:23:
[...]

Ik heb juist alvast de G9 in huis en t.z.t. komt de GPU upgrade wel. Vandaag de Amazon deal van begin juli binnen gekregen :D. Even kijken of een 3070 er genoeg aan kan trekken of anders een 3080 inderdaad. Tenzij AMD nog iets competitiefs weet neer te zetten.

Helaas hier ook dat randje met doorlatend licht... Nu 's avonds zie je het wel, maar alleen als je er echt op let. Dat erop duwen zou ik maar laten, die herhalende flexie op het materiaal of het adhesief maakt het alleen maar erger. Zo is het op zich prima te doen.
Ik heb het niet echt super erg nodig, dus ik hoef niet gelijk te kopen. Als ik wacht worden de issues opgelost en de prijs zal ook wel iets zakken.

Heb nu 34" uw en 27". Denk dat die UW weggaat en die 27" naast de G9 komt. Wordt wel krap, maar dan is het wel een ultieme setup voor mijn gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingofkamikaze
thibaultvdb schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 11:48:

Ik ben er een nieuwe bureau voor aan het bouwen, het is echt een gigantisch scherm. Mijn prestaties in cod zijn er wel sterk op achteruit gegaan, het is echt wennen. Ik kom van een 24inch 144hz aoc.
Haha, ja ik kom van een simpel 1080p schermpje en ben gewend alles in een oogopslag te kunnen zien.
Deze ultrawide schermen zorgen ervoor dat je view groter is en je dus dingen (in theorie) eerder ziet aankomen, maar de interface van mijn games is verspreid over het hele scherm dus ik moet wel echt rondkijken om de knoppen te vinden.
Wat me overigens opvalt is hoe slecht de menus en laadschermen van sommige games meeschalen. Van de in-game cinematics had ik niet anders verwacht, maar de menus worden vaak ook alleen in het midden van het scherm getoond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m00

m00

kingofkamikaze schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:17:
[...]

[... ]maar de menus worden vaak ook alleen in het midden van het scherm getoond.
Kan erger: over de hele 49" uitgesmeerd.
Menu instelling - 1 meter achtergrond - waarde instelling.
Om nekpijn van te krijgen :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaultvdb
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FHzqw9NALOmokPKDIMR0GC17SfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SKCSVgKOC9kb8njMlll7sQSh.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe bureau is ongeveer klaar, er komt nog een ergotron hx wallmount voor de monitor.
Nu buigt het blad door. GPU is verkocht dus 60 fps is wel even aanpassen, zelfs gewoon in windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
Ik denk dat ik de mijne maar retourneer.
Ik dacht dat groter beter was maar in dit geval niet.
Ik krijg het beeld maar niet goed om op een comfortabele manier er naar te kijken.
Na 4 dagen heb ik pijn aan me ogen en de brightness staat echt niet hoog.
De zoon heeft er ook last van bij COD MW.
Toen me dochter Borderlands 2 speelde werd ze zelfs misselijk na 15min. en ze is gewend om uren aan een stuk te spelen op een 34'.

Ofwel ligt het aan mij ofwel is er toch iets mis met het scherm.
Het serienummer is **8**4**600 en heb ook die lichtstrip linksboven (maar dat stoort me niet)

Morgen maar eens mijn vertrouwde LG Ultragear 34GK950F terug plaatsen.
Ik kan er niet aan doen maar vind de LG veel scherper van beeld dan de Samsung.

Had er veel van verwacht maar vindt het toch maar een teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar heb je last van dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
Het is hetzelfde gevoel als toen ik vroeger naar een discotheek ging met die flikkerende lichten.
Toen had ik ook veel last van me ogen.

Het kan zijn dat dit scherm ook flikkert maar zie het niet.
Mijn LG was veel rustgevender en kon ik uren naar kijken.

Welke instellingen gebruik jij bij het scherm?
ik gebruik een 6800K en 2080TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaultvdb
sn0w13 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:58:
Ik krijg het beeld maar niet goed om op een comfortabele manier er naar te kijken.
Toen me dochter Borderlands 2 speelde werd ze zelfs misselijk na 15min. en ze is gewend om uren aan een stuk te spelen op een 34'.

Het serienummer is **8**4**600 en heb ook die lichtstrip linksboven (maar dat stoort me niet)

Kan ik inkomen, MW speelt niet meer zo leuk als op mn 24inch 16/9, maar flight simulator 2020 en race simulators zijn wel veel leuker op de ultrawide IMO.
Immersie zonder het discomfort van VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sn0w13 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 22:58:
[...]

Het is hetzelfde gevoel als toen ik vroeger naar een discotheek ging met die flikkerende lichten.
Toen had ik ook veel last van me ogen.

Het kan zijn dat dit scherm ook flikkert maar zie het niet.
Mijn LG was veel rustgevender en kon ik uren naar kijken.

Welke instellingen gebruik jij bij het scherm?
ik gebruik een 6800K en 2080TI
Ik heb na toch al even dit scherm te hebben geen last gehad van misselijkheid of iets dergelijks. Het is wel even wennen, omdat je zoveel informatie tot je moet nemen. Maar vond dat snel wennen.

Ik gebruik een r5 3600 en een gtx 1080(soon to be 3080 :)). 5120x1440@120hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
sn0w13 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:58:

Heb je het geprobeerd met G-Sync uitgezet? Dit klinkt als het flickering probleem met deze monitoren, mijn G7 is ook al terug naar de winkel.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ik kwam op overclockers.co.uk (https://www.overclockers.co.uk/forums/posts/33876954/ en https://www.overclockers.co.uk/forums/posts/33879744/)
een diy fix voor de lightbleed tegen: Sugru, een kneedbaar “rubber” dat na 24h hard wordt. Hiermee kun je behoorlijk precies het “gat” dichtmaken en is het ook weer makkelijk te verwijderen mocht het nodig zijn.

Het lijkt er dus op dat een laag van het scherm zelf loslaat. Dat dit blijft “plakken” als je er tegen aan drukt is logisch want er zit lijm aan de binnenkant. Echter is deze lijm niet voldoende sterk waardoor het dus los laat.

Maar sugru is dus volgens mij een prima oplossing zonder nadelen...

[ Voor 4% gewijzigd door MazeWing op 05-09-2020 11:48 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Ik ga ook ff sugru bestellen, ken het nog uit de modelbouw tijd. Overigens zie ik mijn gap van 1cm al niet meer, en breidt na een aantal weken ook niet uit. Het tikken is ook weg bij het opwarmen, dus ik denk dat de boel gesetteld is. Nu wachten op de 3090 FE :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
Avioto schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 08:31:
[...]

Heb je het geprobeerd met G-Sync uitgezet? Dit klinkt als het flickering probleem met deze monitoren, mijn G7 is ook al terug naar de winkel.
Ik heb G-Sync uitgezet en zal het zo een tijdje proberen.
Heb nog 3 weken tijd om hem terug te sturen naar Bol.

Indien het nu beter is zal er toch iets mis zijn met het scherm.
Het kan niet de bedoeling zijn dat je dit koopt met G-Sync en het vervolgens uit moet zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
sn0w13 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 14:01:
[...]

Het kan niet de bedoeling zijn dat je dit koopt met G-Sync en het vervolgens uit moet zetten?
Tjah...daar sla je de spijker op zijn kop. Dat is precies het probleem met deze schermen en ze hadden daardoor nooit mogen uitkomen naar mijn mening. En ze hadden ook nooit een certificatie mogen krijgen van Nvidia, dat kan ik nu ook onmogelijk nog serieus nemen.

Heel leuk dat je G-Sync op de doos kan plakken, maar dan moet het wel werken.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 16:14
thibaultvdb schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 11:48:
Hmmm, mijn skills zijn na overgang van 24 "1080p naar 34" UW er ook niet bepaald op vooruit gegaan. Ligt misschien toch wel aan de hoeveelheid informatie op eht scherm dat je hersenen willen verwerken en dat dat reactietijd kost. Kan je ook gewoon FHD of QHD simuleren op de G9? Dus dat links en rechts verticale zwarte balken zichtbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Avioto schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:13:
[...]

Tjah...daar sla je de spijker op zijn kop. Dat is precies het probleem met deze schermen en ze hadden daardoor nooit mogen uitkomen naar mijn mening. En ze hadden ook nooit een certificatie mogen krijgen van Nvidia, dat kan ik nu ook onmogelijk nog serieus nemen.

Heel leuk dat je G-Sync op de doos kan plakken, maar dan moet het wel werken.
Mijn G-Sync werkt gewoon prima. Geen last van flikkeringen of andere rare fratsels. Speel nu meestal tussen de 60 en 110fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Moondust- schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:25:
[...]

Hmmm, mijn skills zijn na overgang van 24 "1080p naar 34" UW er ook niet bepaald op vooruit gegaan. Ligt misschien toch wel aan de hoeveelheid informatie op eht scherm dat je hersenen willen verwerken en dat dat reactietijd kost. Kan je ook gewoon FHD of QHD simuleren op de G9? Dus dat links en rechts verticale zwarte balken zichtbaar zijn.
Met windowed mode is dat zeker mogelijk. Volgens mij ondersteund niet elke game het in full screen, bf4 dacht ik van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingofkamikaze
sn0w13 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 14:01:
[...]

Heb je de laatste firmware op het scherm gezet?
Dat schijnt wat te doen aan het flickeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
kingofkamikaze schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 17:00:
[...]

Heb je de laatste firmware op het scherm gezet?
Dat schijnt wat te doen aan het flickeren
Ja firmware 1005.4 staat er op.

G-sync aan of uit maakt geen verschil.

Wat verschil maakt is dat nu met Dynamic Brightness uit het beter lijkt.
Vanavond weer testen bij een potje gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sn0w13 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 19:05:
[...]

Ja firmware 1005.4 staat er op.

G-sync aan of uit maakt geen verschil.

Wat verschil maakt is dat nu met Dynamic Brightness uit het beter lijkt.
Vanavond weer testen bij een potje gamen.
Ik heb vanaf het begin al dynamic brightness uitgezet omdat ik dat soort functies niet fijn vind. Al kan ik me niet herinneren dat het 'flikkert'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
vanthome schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 19:16:
[...]

Ik heb vanaf het begin al dynamic brightness uitgezet omdat ik dat soort functies niet fijn vind. Al kan ik me niet herinneren dat het 'flikkert'.
Wat zijn verder je instellingen.
bij mij nu

Brightness: 20
black equalizer:15
refreshrate: 240
adaptive sync on
picture mode: custom
sharpness: 60
contrast: 75
local dimming on
eye saver mode off

Is er ook een manier om de functie van de joystick te veranderen?
momenteel:
links: input source
rechts: input source
onder: koptelefoon volume
boven:brightness, sharpness en contrast

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uit mijn hoofd heb ik:

Brightness: 15-70 (dag nacht)
black equalizer:17
refreshrate: 120
adaptive sync on
picture mode: custom
sharpness: 72
contrast: 75
local dimming off
eye saver mode off
Local dimming: auto

Ben momenteel niet thuis, maar de instellingen zullen niet veel verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuttPutt
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-07 00:06
Heb hem Twee weken geleden aangekocht bij coolblue maar helaas zat er een dooie en een stuck pixel op het scherm (beide aan de uiteindes van het scherm). dit stoort me feitenlijk nooit tijdens het spelen maar ga hem toch terugsturen omdat het om zoon dure monitor gaat.

Nu hebben ze wel geen stock meer dus kan alleen mijn geld terugkrijgen. Alleen heb ik schrik dat het volgende scherm in een ergere staat gaat arriveren..

Weet iemand of je bij bol.com ook garantie hebt bij dooie pixels of die bezel bleed?
Weet iemand winkels waar ze dit toepassen zodat ik niet in meer problemen geraak door om te ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentje1981
PuttPutt schreef op zondag 6 september 2020 @ 00:09:
Heb hem Twee weken geleden aangekocht bij coolblue maar helaas zat er een dooie en een stuck pixel op het scherm (beide aan de uiteindes van het scherm). dit stoort me feitenlijk nooit tijdens het spelen maar ga hem toch terugsturen omdat het om zoon dure monitor gaat.

Nu hebben ze wel geen stock meer dus kan alleen mijn geld terugkrijgen. Alleen heb ik schrik dat het volgende scherm in een ergere staat gaat arriveren..

Weet iemand of je bij bol.com ook garantie hebt bij dooie pixels of die bezel bleed?
Weet iemand winkels waar ze dit toepassen zodat ik niet in meer problemen geraak door om te ruilen?
Zolang je online heb je altijd de koop op afstand. Dus dan kun je het product binnen 2 weken terugsturen zonder reden van opgaaf en moet je je geld terugkrijgen. Dat maakt overigen de betaalde pixelgaranties van 2 weken ook onzin.

Qua pixeldefecten is voor de odyssey g9 een class 2. ISO 9241-307 Class 2
  • 2 full bright pixels
  • 2 full dark pixels
  • 5-10 single or double bright or dark sub-pixels (again, depending on the number of each; no more than 5 bright (“stuck on”) subpixels are permitted)
Had eigenlijk voor de highquality die ze pretenderen dat het wel een class 1 had moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuttPutt
Jeroentje1981 schreef op zondag 6 september 2020 @ 09:25:
[...]

Zolang je online heb je altijd de koop op afstand. Dus dan kun je het product binnen 2 weken terugsturen zonder reden van opgaaf en moet je je geld terugkrijgen. Dat maakt overigen de betaalde pixelgaranties van 2 weken ook onzin.

Qua pixeldefecten is voor de odyssey g9 een class 2. ISO 9241-307 Class 2
  • 2 full bright pixels
  • 2 full dark pixels
  • 5-10 single or double bright or dark sub-pixels (again, depending on the number of each; no more than 5 bright (“stuck on”) subpixels are permitted)
Had eigenlijk voor de highquality die ze pretenderen dat het wel een class 1 had moeten zijn.
Oke merci, Kan hem dan opzich overal bestellen neem ik aan. Waar hebben jullie hem kunnen kopen zonder defecten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00

m00

PuttPutt schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:29:
[...]

Oke merci, Kan hem dan opzich overal bestellen neem ik aan. Waar hebben jullie hem kunnen kopen zonder defecten ?
Denk je dat bepaalde winkels de exemplaren met pixeldefecten verzamelen ofzo? Er is een kans op en die is overal hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingofkamikaze
PuttPutt schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:29:
[...]

Bol.com
Firmware liep wel achter maar verder heb ik geen defecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingofkamikaze
m00 schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:31:
[...]

Denk je dat bepaalde winkels de exemplaren met pixeldefecten verzamelen ofzo? Er is een kans op en die is overal hetzelfde.
Ik heb wel het gevoel dat coolblue een slechte batch heeft gehad (of ze gewoon nooit teruggestuurd heeft ter reparatie).
De meeste klachten lijken voor orders van hun te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuttPutt
m00 schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:31:
[...]

Nee maar kan wel zo zijn dat sommige winkels nieuwere ladingen al in stock kunnen hebbe met logisch der wijze minder defecten hopenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuttPutt
kingofkamikaze schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:38:
[...]

Bol.com
Firmware liep wel achter maar verder heb ik geen defecten.
Hier ga ik hem ook bestellen nadat ik mijn geld terugkrijg van CB, welke versie stond er op de jouwe?
Bij mij was het iets met versie 0001 die ik geupgrade had naar 0005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingofkamikaze
PuttPutt schreef op zondag 6 september 2020 @ 15:31:
[...]

Hier ga ik hem ook bestellen nadat ik mijn geld terugkrijg van CB, welke versie stond er op de jouwe?
Bij mij was het iets met versie 0001 die ik geupgrade had naar 0005.
Ja ik had ook een 1001 volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Gewoon bij bol bestellen. Die hanteren 30 dagen dat het retour moet. Meer dan genoeg tijd om te kijken of je dode pixels hebt.

Een scherm, zeker met zo’n prijs, hoort gewoon 0 dode pixels te hebben. Lang leve wet koop op afstand! Daarnaast slaan die dead pixel policies van fabrikanten ook nergens op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoggyX
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 14:25
Voor de Odyssey G7 is een nieuw FW uitgebracht. (1007.1)

Ik heb het gevoel dat de g-sync flikker weg is buiten de laadschermen.

https://org.downloadcente...CAA-1007.1.zip&OriginYN=N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentje1981
De G5 wordt inmiddels ook vermeld op de website van Samsung in de US. prijs $299

vergelijkend tov de G7. lagere refreshrate 144. kleuren 16.7M vs 10bit.

https://www.samsung.com/u...G55TQWNXZA,LC27G75TQSNXZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudems13
2 weken geleden mijn G9 gekregen, was er erg blij mee, niets aan de hand. Nu heb ik ineens na 2 dagen dat het scherm zwart blijft wanneer het is aangesloten op de displayport.

Als ik de kabel eruit haal en er weer in doe, krijg ik soms ineens weer beeld. Dan blijft hij het doen, totdat de scherm even uit is geweest. Doordat Windows bijvoorbeeld de scherm na een aantal minuten uitzet, of als ik de resolutie verander en het een fractie van een seconden uitgaat om de nieuwe resolutie in te stellen, dan komt het niet meer op.

De scherm ziet wel dat er een kabel is aangesloten, het blijft alleen zwart. Behalve soms dus als ik de kabel een x aantal keer opnieuw erin doe.

Via HDMI doet hij het wel, maar daar koop je het natuurlijk niet voor. Ik heb wel een displayport naar HDMI kabel. Dan krijg ik wel beeld, het ligt dan waarschijnlijk niet aan het displayport van mijn videokaart (alhoewel dit natuurlijk niet de resolutie met ververssnelheid haalt). Andersom werkt de kabel sowieso niet.

Iemand anders hier problemen mee? Heb het sinds 10-9-2020. Heb inmiddels drivers opnieuw geinstalleerd. Ook oude drivers. Heb zelfs de bios van mijn moederbord geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
Dat is balen zeg, ik heb er gelukkig nog geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan het zijn dat het je videokaart zelf is. Heb je andere computers/laptops die je kan gebruiken om te kijken of 't echt het scherm is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudems13
Dat zou kunnen zijn, ik schat de kans wel klein in, omdat ik het met de andere kabel (displayport -> hdmi) heb geprobeerd en het wel werkte. Maar zou nog steeds zo kunnen zijn op hogere resoluties..

Verder heb ik niet een extra computer of monitor liggen met displayport.. jammer. Maakt het wel wat lastiger troubleshooten.

Inmiddels wel contact met coolblue, zij denken dat het misschien de kabel is, en sturen me gratis een nieuwe kabel op waarmee ik het dan kan testen. Als het werkt, super en hoef ik niets te doen. Zo niet moet ik weer contact met ze opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je de originele kabel gebruikt moet er niks mis mee zijn. Ik had wel last met andere kabels dus pas daar goed op.

Jammer dat je geen andere device hebt daarvoor. Mijn pc staat regelmatig in slaapstand en heb geen probleem gehad.

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste