Heb ik soortgelijke ongemakkelijkheden. Ook i.c.m. een dock die op zichzelf al stronteigenwijs is. Vaak werkt aan en uit zetten met de knop op de monitor wel.dudems13 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:36:
2 weken geleden mijn G9 gekregen, was er erg blij mee, niets aan de hand. Nu heb ik ineens na 2 dagen dat het scherm zwart blijft wanneer het is aangesloten op de displayport.
Als ik de kabel eruit haal en er weer in doe, krijg ik soms ineens weer beeld. Dan blijft hij het doen, totdat de scherm even uit is geweest. Doordat Windows bijvoorbeeld de scherm na een aantal minuten uitzet, of als ik de resolutie verander en het een fractie van een seconden uitgaat om de nieuwe resolutie in te stellen, dan komt het niet meer op.
De scherm ziet wel dat er een kabel is aangesloten, het blijft alleen zwart. Behalve soms dus als ik de kabel een x aantal keer opnieuw erin doe.
Via HDMI doet hij het wel, maar daar koop je het natuurlijk niet voor. Ik heb wel een displayport naar HDMI kabel. Dan krijg ik wel beeld, het ligt dan waarschijnlijk niet aan het displayport van mijn videokaart (alhoewel dit natuurlijk niet de resolutie met ververssnelheid haalt). Andersom werkt de kabel sowieso niet.
Iemand anders hier problemen mee? Heb het sinds 10-9-2020. Heb inmiddels drivers opnieuw geinstalleerd. Ook oude drivers. Heb zelfs de bios van mijn moederbord geflashed.
Idd, als ook ik heb maar een beeld als windows op inlogscherm al staat ( mss niet zelfde, maar wel "erg" lang zwart scherm)m00 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 16:35:
[...]
Heb ik soortgelijke ongemakkelijkheden. Ook i.c.m. een dock die op zichzelf al stronteigenwijs is. Vaak werkt aan en uit zetten met de knop op de monitor wel.
Maar bij res. Verandering heb ik dit niet...
Firmware versie? ( hier 1004)
Ik overweeg ook om deze monitor aan te schaffen i.c.m. een 3080RTX. Hoe zijn jullie ervaringen tot nu toe met dit scherm? Wat is de beste plek om dit scherm aan te schaffen? Ik dacht zelf BOL.com. Ik zag dat Coolblue al 2 schermen heeft teruggekregen (2de kansje), dus dat lijkt erop dat er mensen zijn die het scherm weer retouneren. Is het probleem met het loslaten van het scherm (bezel) verholpen bij BOL (voor diegene die daar heeft aangeschaft)
Amazon en Coolblue zijn m.i. de beste plekken om iets no questions asked terug te geven, met een aankoop van dit formaat (doos is huge) is het wel handig dat je em eventueel direct in de winkel te kunnen droppen ipv bij een koerier... Ik heb dus voor Coolblue gekozen, ondanks dat de mijne niet retour hoeft na een paar weken zeer intensief gebruik.in2duhCore schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:21:
Ik overweeg ook om deze monitor aan te schaffen i.c.m. een 3080RTX. Hoe zijn jullie ervaringen tot nu toe met dit scherm? Wat is de beste plek om dit scherm aan te schaffen? Ik dacht zelf BOL.com. Ik zag dat Coolblue al 2 schermen heeft teruggekregen (2de kansje), dus dat lijkt erop dat er mensen zijn die het scherm weer retouneren. Is het probleem met het loslaten van het scherm (bezel) verholpen bij BOL (voor diegene die daar heeft aangeschaft)
Voor zo ver ik weet hebben beide geen problemen meer. Ik heb zelf bij Coolblue besteld en kon het ook makkelijk retourneren als er een probleem was.in2duhCore schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:21:
Ik denk dat de 2de kansjes komen van mensen die hem te groot vonden of niet konden wennen aan de curve.
Ik ben zelf ook van plan de 3080 te halen voor deze monitor. Helaas zijn de reviews vertraagd, maar mochten deze netjes zijn tegenover mijn gtx 1080, kan ik je laten weten hoe ze samen werken
AMD R7 7800X3D - ASUS TUF 3080 - 64GB 6000Mhz CL30 - Samsung Odyssey G9 - Samsung S23 Ultra
Top, ik ben benieuwd. De nieuwe 3000 serie lijkt een flinke stap voorruit te zijn dus daar heb ik wel vertrouwen in. Ik heb nu een 1070 i.c.m met een Acer Predator 27" maar wil altijd eens de overstap maken naar een Ultrawide. Hoge refresh en lage inputlag waren altijd een beetje een issue bij de ultrawide's maar dit is het eerste Ultrawide scherm die alle wensen afvinkt:
- 1440p
- 1ms inputlag
- 240 hz
-1000 HDR
Ben je tevreden met je aankoop, en hoe is de immersie bij dit scherm?
- 1440p
- 1ms inputlag
- 240 hz
-1000 HDR
Ben je tevreden met je aankoop, en hoe is de immersie bij dit scherm?
Ik ben zeker tevreden ja. De immersie is echt heel hoog, je zou bijna zeggen te hoog voor sommige, omdat je heel veel informatie tot je neemt. Ik heb de laatste dagen vooral division 2 gespeeld en het is gewoon vet. Maar je merkt wel dat zodra je onder de 60fps komt en gsync uitgaat, dat het minder smooth lijkt.
Ik gebruik het ook voor werk en je kan een 1440p scherm in het midden doen met een venster aan de zijkanten (met fancy zones). Hierdoor kan je zoveel informatie zien. En omdat het 1 scherm is werkt het veel fijner dan toen ik 3 of 4 schermen gebruikte.
Ik gebruik het ook voor werk en je kan een 1440p scherm in het midden doen met een venster aan de zijkanten (met fancy zones). Hierdoor kan je zoveel informatie zien. En omdat het 1 scherm is werkt het veel fijner dan toen ik 3 of 4 schermen gebruikte.
AMD R7 7800X3D - ASUS TUF 3080 - 64GB 6000Mhz CL30 - Samsung Odyssey G9 - Samsung S23 Ultra
Ik overweeg ook dit beest met eerdergenoemde fijne eigenschappen maar vraag me af of bepaalde informatie zoals HUD info en messages niet teveel in de periferie (randgebieden links en rechts) worden weergegeven waardoor je die mist tijdens het gamen. Ik heb daar nu met een ultrawide (3440x1440) al last van soms. Wellicht is het handiger om gewoon bij 16:9 te blijven maar dan 4K. Dan heb ik min of meer dezelfde werkruimte maar dan meer in de hoogte dan in de breedte. Hebben jullie dergelijke overwegingen ook (gehad) en zoja, wat is jullie mening en ervaring daarbij?
Ik heb daar eigenlijk geen last van gehad, heel veel moderne games hebben opties om dit te centreren of de safe space aan te passen. En je zou altijd nog in een kleiner venster kunnen gamen als die ene game niet goed werkt.
Een enkel 27" is maar de helft van net oppervlak!
Ik kom zelf van een fhd 27" en twee verticale 1440p schermen, maar vind dit veel relaxter.
Ik kom zelf van een fhd 27" en twee verticale 1440p schermen, maar vind dit veel relaxter.
Ik overweeg dan een 43 inch 4K scherm en niet zo'n kleine 27 inch 4K. Dan wordt ten opzichte van mijn huidige 3440x1440 de immersie ook groter maar is informatie aan de randen toegankelijker. Althans, dat is het beeld dat ik ervan heb.vanthome schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:56:
Ik heb daar eigenlijk geen last van gehad, heel veel moderne games hebben opties om dit te centreren of de safe space aan te passen. En je zou altijd nog in een kleiner venster kunnen gamen als die ene game niet goed werkt.
Heeft iedereen de G9 gewoon op z'n eigen standaard gezet, of hebben mensen ook ervaring met een monitorarm? Ik overweeg deze te kopen voor bij de volgende PC, maar mijn huidige monitorarm kan 'm niet dragen vanwege het gewicht. Nu had ik de pricewatch: Newstar NM-D775BLACKPLUS in gedachten (de witte variant), maar ben benieuwd of er mensen zijn die goede ervaringen hebben met andere monitorarmen i.c.m. de G9.
Ik moet zeggen dat ik de breedte fijner vind dan eigenlijk een grote tv voor je neus, maar dat hangt natuurlijk af waarvoor je het scherm voor gebruikt.-Moondust- schreef op maandag 14 september 2020 @ 17:49:
[...]
Ik overweeg dan een 43 inch 4K scherm en niet zo'n kleine 27 inch 4K. Dan wordt ten opzichte van mijn huidige 3440x1440 de immersie ook groter maar is informatie aan de randen toegankelijker. Althans, dat is het beeld dat ik ervan heb.
Ik was ook aan 't kijken naar dezelfde arm, omdat ik 't scherm wat laag vind staan. Maar vind het nog vrij duur. Die zwarte is in iedergeval wel bij een bekende winkel te bestellen. Ik kon bijna niks vinden wat 14 kg kan dragen.Jeoh schreef op maandag 14 september 2020 @ 17:55:
Heeft iedereen de G9 gewoon op z'n eigen standaard gezet, of hebben mensen ook ervaring met een monitorarm? Ik overweeg deze te kopen voor bij de volgende PC, maar mijn huidige monitorarm kan 'm niet dragen vanwege het gewicht. Nu had ik de pricewatch: Newstar NM-D775BLACKPLUS in gedachten (de witte variant), maar ben benieuwd of er mensen zijn die goede ervaringen hebben met andere monitorarmen i.c.m. de G9.
Monitorarmen zijn doorgaans niet gebouwd op een zwaartepunt wat ver naar voren ligt door de curve, ik heb er nog geen een kunnen vinden die garandeert te werken met de G9. Op reddit kijken ze naar de ergotron hx, maar daarvan heeft de fabrikant al aangegeven dat er een verbeterde versie moet komen die het gewicht aan kan. In ieder geval zou ik niets met een tilt pakken, die zakken weg.
[ Voor 9% gewijzigd door CopyCatz op 14-09-2020 18:55 ]
Met een beetje geluk komt de mijne morgen.
Hij gaat direct aan een vesa mount. Net even wat unboxing videos bekeken en dan lijkt het mij het handigst om het scherm in eerste instantie met doos en al aan mijn vesa mount te monteren en dan de doos te verwijderen. Een ander idee is om eerst de poot te monteren en dan eenmaal uit de doos de poot te vervangen voor de vesa mount en dan ophangen... Wat denken jullie?
Ik heb besloten dat ik hem ook wil. Wacht nu even af tot er een goede shop hem op voorraad heeft. Nu alleen Bol.com via een derde partij, dat zint me niet. De andere aanbieders vertrouw ik ook niet zo
Edit: toch maar extra betaald en via megekko besteld
Edit: toch maar extra betaald en via megekko besteld
[ Voor 12% gewijzigd door 418O2 op 14-09-2020 22:09 ]
Als het je lukt zou ik voor je eerste idee gaan, dit komt ook het meest overeen met de normale manier van uitpakken, anders zou je toch de standaard los moeten halen en dan is het scherm nergens aan vast.savale schreef op maandag 14 september 2020 @ 19:51:
Met een beetje geluk komt de mijne morgen.Hij gaat direct aan een vesa mount. Net even wat unboxing videos bekeken en dan lijkt het mij het handigst om het scherm in eerste instantie met doos en al aan mijn vesa mount te monteren en dan de doos te verwijderen. Een ander idee is om eerst de poot te monteren en dan eenmaal uit de doos de poot te vervangen voor de vesa mount en dan ophangen... Wat denken jullie?
De mount waar ik naar keek is specifiek bedoeld voor curved ultrawides. Of dat ook nog van toepassing is op een scherm van 49" met 1000R is een tweedeCopyCatz schreef op maandag 14 september 2020 @ 18:50:
Monitorarmen zijn doorgaans niet gebouwd op een zwaartepunt wat ver naar voren ligt door de curve, ik heb er nog geen een kunnen vinden die garandeert te werken met de G9. Op reddit kijken ze naar de ergotron hx, maar daarvan heeft de fabrikant al aangegeven dat er een verbeterde versie moet komen die het gewicht aan kan. In ieder geval zou ik niets met een tilt pakken, die zakken weg.
Ik heb een plan: Ik ben nu een eigen (heavy duty) vesa mount naar 40x40 profiel aan het printen. Ik verwacht dat die wel een kilo of of 50 moet kunnen houden, maar dat ga ik uiteraard nog even goed testen voordat het scherm er aan komt te hangen.vanthome schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:26:
[...]
Als het je lukt zou ik voor je eerste idee gaan, dit komt ook het meest overeen met de normale manier van uitpakken, anders zou je toch de standaard los moeten halen en dan is het scherm nergens aan vast.
Tsja, die is wel open geweest denk ik... Je moet het risico zelf nemen, hoewel je hem hoe dan ook mag terugsturen natuurlijk
Morgen komt de mijne van Megekko, hoop dat die gewoon netjes dicht is
Morgen komt de mijne van Megekko, hoop dat die gewoon netjes dicht is
Lekker is dat dan. Ik zou contact met Bol opnemen en de foto's doorsturen. Misschien hebben zij een verklaring of kun je een nieuwe krijgen, dit is niet netjes.savale schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:28:
Nieuw besteld van van bol.com en komt zo binnen:
[Afbeelding]
Lijkt me in ieder geval al een geopende doos of erger nog een teruggestuurd scherm. Überhaupt nog openmaken?
Contact opgenomen. Een heldere verklaring konden ze niet geven behalve dat het de laatste van het magazijn bleek te zijn. Ze stellen voor dat ik hem terug ga sturen. Enkel hebben ze geen vervangend exemplaar voor me dan.
Maarja... Omdat de doos toch al geopend was heb ik toch even gekeken of ik nog iets geks zag. Alles leek er exact zo in te zitten zoals gebruikelijk. Er lijkt niks geopend te zijn geweest. De bovenkant van het piepschuim er even afgehaald en het plastic opzij. Wel de bekende "vieze vingers" op het scherm. Het scherm in de helft van de doos (met de achterkant er nog in) even met eigen kabels aangesloten. Software versie is 1004. Geen dode of stuck pixels of iets anders geks te zien. (kon niet op volle resolutie testen, maar het beeld werd wel uitgerekt dus kon wel alle pixels testen)
Lijkt me niet een scherm dat eerder uitgepakt is geweest. Het lijkt op het eerste gezicht een prima exemplaar, dus die gaan we toch maar houden
Maarja... Omdat de doos toch al geopend was heb ik toch even gekeken of ik nog iets geks zag. Alles leek er exact zo in te zitten zoals gebruikelijk. Er lijkt niks geopend te zijn geweest. De bovenkant van het piepschuim er even afgehaald en het plastic opzij. Wel de bekende "vieze vingers" op het scherm. Het scherm in de helft van de doos (met de achterkant er nog in) even met eigen kabels aangesloten. Software versie is 1004. Geen dode of stuck pixels of iets anders geks te zien. (kon niet op volle resolutie testen, maar het beeld werd wel uitgerekt dus kon wel alle pixels testen)
Lijkt me niet een scherm dat eerder uitgepakt is geweest. Het lijkt op het eerste gezicht een prima exemplaar, dus die gaan we toch maar houden
[ Voor 8% gewijzigd door savale op 15-09-2020 20:55 ]
Zo ging het mijn scherm, geleverd door Megekko, ook. Even schrikken dus maar gelukkig helemaal in orde.
spoor12b
Mijn tweede scherm had hier ook last van. Ik denk dat het een fase is waar ze direct keken op de monitor of deze last had van bleeding in de bezel. Zodat ze wel gewoon verkocht konden worden.
Ik heb een 1004 uit mei recent van coolblue. Denk ook dat ze de voorraden nagelopen zijn en daarna weer vrijgegeven hebben.
Goed om te horen, ik ben benieuwd hoe het jou bevalt. Ik ga binnenkort denk ik overstag en schaf er een aan.savale schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 20:53:
Contact opgenomen. Een heldere verklaring konden ze niet geven behalve dat het de laatste van het magazijn bleek te zijn. Ze stellen voor dat ik hem terug ga sturen. Enkel hebben ze geen vervangend exemplaar voor me dan.
Ik hink op 2 gedachten over deze monitor...
- een flink aantal hebben mankementen , en het lijkt me behoorlijk irritant om zo een bakbeest terug te sturen.
- De prijs, het is duurder dan een Oled tv van LG , en dan denk ik is dat misschien niet een betere optie?
- Misschien wachten op een betere versie met gsync ultimate etc volgens jaar?
MAAR, als je een goede hebt lijkt het me wel een fantastische ervaring, de immersion alleen al! en wit past precies bij mijn andere apparaten.... ik weet het niet meer jongens >.< voor iedereen die er 1 heeft, gefeliciteerd en ik wens je er veel plezier mee!
Ik zal er over blijven nadenken
- een flink aantal hebben mankementen , en het lijkt me behoorlijk irritant om zo een bakbeest terug te sturen.
- De prijs, het is duurder dan een Oled tv van LG , en dan denk ik is dat misschien niet een betere optie?
MAAR, als je een goede hebt lijkt het me wel een fantastische ervaring, de immersion alleen al! en wit past precies bij mijn andere apparaten.... ik weet het niet meer jongens >.< voor iedereen die er 1 heeft, gefeliciteerd en ik wens je er veel plezier mee!
My two cents:Numeo schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 22:30:
Ik hink op 2 gedachten over deze monitor...
- Het terug sturen valt echt wel mee qua moeilijkheid. Heb nu zo'n 5x ingepakt (ook met verplaatsen van verdieping) en het is zo gedaan, piepschuim erop, doos erop, andere piepschuim en klaar.
- Het is wel duurder maar het is net wat je wilt. De tv heeft geen 1000R curve of 240hz. Ja het heeft wel oled en een groter formaat, maar voor gamen zou ik niet groter hoeven.
- Ik had denk ik ook wel extra betaald voor een g-sync module maar helaas. Al merk je er niet veel van met een 3080/3090 denk ik.
En plezier hebben we zeker!
De hoogte van een oled (IMHO alles boven de 30" 16:9, maar dat is persoonlijk) is niet handig voor computerwerk. De hoge prijs komt natuurlijk door de niche.
De mijne komt morgen, ben erg benieuwd. Hou mijn 27" 1440p 144hz er naast, dan heb ik wel genoeg werkruimte. Er staat nu een 34" 1080p uw naast, voor productiviteit is dat niet ideaal
De mijne komt morgen, ben erg benieuwd. Hou mijn 27" 1440p 144hz er naast, dan heb ik wel genoeg werkruimte. Er staat nu een 34" 1080p uw naast, voor productiviteit is dat niet ideaal
@vanthome 5 keer ingepakt en teruggestuurd? 6e keer pas scheepsrecht voor je? Mag ik dus in mijn handjes knijpen dat de eerste ok lijkt te zijn...
Hier ook flink zitten dubben en ook getwijfeld over een oled. Hier gaat ie dus op mijn race sim en dan is vooral de FOV in de breedte van belang. Mijn eerste indruk van het formaat en de 1000r is wel echt goed.
Met firmware 1004 leek ik ik trouwens iets van flickering te zien. Het was niet storend, maar het viel me af en toe op. Meteen maar geupgrade naar 1005.4 en het leek gelukkig weg. Vrijdag gaat ie pas echt op mijn rig, want ik wacht toch even op een metalen vesa mount. Nu nog met een 1070 sli, maar ik verwacht wel te moeten upgraden naar een 3080 om op zijn minst 120fps te gaan halen.
Hier ook flink zitten dubben en ook getwijfeld over een oled. Hier gaat ie dus op mijn race sim en dan is vooral de FOV in de breedte van belang. Mijn eerste indruk van het formaat en de 1000r is wel echt goed.
Met firmware 1004 leek ik ik trouwens iets van flickering te zien. Het was niet storend, maar het viel me af en toe op. Meteen maar geupgrade naar 1005.4 en het leek gelukkig weg. Vrijdag gaat ie pas echt op mijn rig, want ik wacht toch even op een metalen vesa mount. Nu nog met een 1070 sli, maar ik verwacht wel te moeten upgraden naar een 3080 om op zijn minst 120fps te gaan halen.
Wat is je gevoel inmiddels?DoggyX schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:14:
Voor de Odyssey G7 is een nieuw FW uitgebracht. (1007.1)
Ik heb het gevoel dat de g-sync flikker weg is buiten de laadschermen.
https://org.downloadcente...CAA-1007.1.zip&OriginYN=N
Dan hebben ze dat door een blinde laten doen, want ALLE monitoren die "open" zijn geweest (en vol zitten met vingerafdrukken) hebben gewoon nog hetzelfde probleem.vanthome schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 21:54:
Mijn tweede scherm had hier ook last van. Ik denk dat het een fase is waar ze direct keken op de monitor of deze last had van bleeding in de bezel. Zodat ze wel gewoon verkocht konden worden.
Op overclockers.co.uk is men tot de volgende conclusie gekomen qua productiemaand:
- mei: kleine kans op lightleak
- juni: praktisch alle schermen last van lightleak (dit is de meest voorkomende productiemaand)
- juli: nauwelijks lightleak (de minst voorkomende productiemaand, want nog het nieuwste)
De QC die Samsung heeft uitgevoerd op dit scherm is ronduit waardeloos. Ik weet niet wat ze hebben gedaan tijdens de verkoopstop, maar in ieder geval niet het probleem opgelost.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Mijn gevoel is nog steeds hetzelfde in game kan ik geen flikker meer waarnemen. In de menu's zie ik echter wel flikkeringen. Het valt mij op dat in game de HZ van de monitor synchroon loopt met de fps. Dit was voor de update all over the place.savale schreef op woensdag 16 september 2020 @ 00:25:
[...]
Wat is je gevoel inmiddels?Ben benieuwd of we dan gsync ook zonder flickering kunnen gaan gebruiken op de g9 straks.
Ik was al niet direct van plan deze monitor te kopen - maar het kriebelde wel. Maar door deze problemen denk ik dat ik sowieso nog wel even wacht. Met een beetje geluk gaat de prijs dan ook nog wat omlaag. Het verbaast mij sowieso hoe weinig reviews er nog zijn van deze monitor. Ik ken Samsung meestal wel als een bedrijf dat dit aangrijpt om zoveel mogelijk marketing te doen. Wie weet zijn ze ook te bang dat de reviews te negatief zijn met deze bouwkwaliteit haha. Iemand trouwens een idee of de G7 hetzelfde probleem heeft? Die is ook 1000R natuurlijk.MazeWing schreef op woensdag 16 september 2020 @ 07:08:
[...]
Dan hebben ze dat door een blinde laten doen, want ALLE monitoren die "open" zijn geweest (en vol zitten met vingerafdrukken) hebben gewoon nog hetzelfde probleem.
Op overclockers.co.uk is men tot de volgende conclusie gekomen qua productiemaand:
- mei: kleine kans op lightleak
- juni: praktisch alle schermen last van lightleak (dit is de meest voorkomende productiemaand)
- juli: nauwelijks lightleak (de minst voorkomende productiemaand, want nog het nieuwste)
De QC die Samsung heeft uitgevoerd op dit scherm is ronduit waardeloos. Ik weet niet wat ze hebben gedaan tijdens de verkoopstop, maar in ieder geval niet het probleem opgelost.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Ik heb helemaal geen last van flikkeringen, in laadschermen of gameplay, binnen of buiten de range. Let wel op: ik kan niet hoger dan 120hz nu door mijn gpu. Dus weet niet of problemen voorkomen bij hogere refreshrates.savale schreef op woensdag 16 september 2020 @ 00:25:
[...]
Wat is je gevoel inmiddels?Ben benieuwd of we dan gsync ook zonder flickering kunnen gaan gebruiken op de g9 straks.
Ik geef duidelijk aan "(ook met verplaatsen van verdieping)". Ik heb er twee teruggestuurd, eentje met light leak en een met backlight bleeding.savale schreef op woensdag 16 september 2020 @ 00:14:
@vanthome 5 keer ingepakt en teruggestuurd? 6e keer pas scheepsrecht voor je? Mag ik dus in mijn handjes knijpen dat de eerste ok lijkt te zijn...
Gisteren een G9 rechtstreeks bij Samsung besteld. Had me eerder al op de voorraad notificatie mail aangemeld en kreeg gisteren melding.
Morgen verwacht, is al onderweg met transporteur.
Niet de goedkoopste optie uiteraard maar hoop op verse, ongeopende (niet geretourneerde) voorraad met meest recente productiedatum.
Niet de goedkoopste optie uiteraard maar hoop op verse, ongeopende (niet geretourneerde) voorraad met meest recente productiedatum.
Samsung zelf is toch €1499? Dan is in lijn met de normale prijs. Alleen Coolblue is duurder.
Klopt, standaard prijs. Geen verzendkosten.
Stom dat ik daar niet aan heb gedacht. Anyhow; hij staat thuis. Letterlijke quote nadat ik zei dat de doos groot zou zijn
"[14:09, 9/16/2020] Mrs Catch: achterlijk groot!
[14:09, 9/16/2020] Mrs Catch: En zwaar"
"[14:09, 9/16/2020] Mrs Catch: achterlijk groot!
[14:09, 9/16/2020] Mrs Catch: En zwaar"
Ik ben benieuwd welke versie je krijgt, anders ga ik ook rechtstreeks bij Samsung bestellen.WackyWindsurfer schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:55:
Gisteren een G9 rechtstreeks bij Samsung besteld. Had me eerder al op de voorraad notificatie mail aangemeld en kreeg gisteren melding.
Hij staat hier, verdomme wat een apparaat! Hij is van juli, geen dode pixels, geen light leak. Komt van megekko
DHL heeft in de loop van de middag de status naar levering vandaag gewijzigd en jawel, de G9 staat inmiddels. Doos netjes ongeopend, dus i.e.g. geen retour.in2duhCore schreef op woensdag 16 september 2020 @ 19:16:
[...]
Ik ben benieuwd welke versie je krijgt, anders ga ik ook rechtstreeks bij Samsung bestellen.
Pret helaas van korte duur:
- Light-leaks op de bekende plek links
- versie FA01, dus niet de nieuwe FB01 helaas
- manufacture date via serienummer afgeleid: N6, dus juni 2020
- had firmware 1004, nu 1005.4
Maar daarnaast geeft mijn G9 ook geen geluid weer, zowel niet via DisplayPort als HDMI.
Ook getest met een losse Google ChromeCast Ultra (om zowel device als HDMI kabel uit te sluiten.
Uiteraard ook even sound settings, output device, volume en mute gecheckt. Ja, ook op de monitor!
Via de hoofdtelefoon aansluiting krijg ik overigens wel geluid op oortjes, dus het geluid komt wel degelijk de monitor binnen.
Kom er net achter dat de G9 helemaal niet eens speakers heeft...

-
[ Voor 3% gewijzigd door WackyWindsurfer op 16-09-2020 21:15 ]
cWackyWindsurfer schreef op woensdag 16 september 2020 @ 20:50:
[...]
DHL heeft in de loop van de middag de status naar levering vandaag gewijzigd en jawel, de G9 staat inmiddels. Doos netjes ongeopend, dus i.e.g. geen retour.
Pret helaas van korte duur:
- Light-leaks op de bekende plek links
- versie FA01, dus niet de nieuwe FB01 helaas
- manufacture date via serienummer afgeleid: N6, dus juni 2020
- had firmware 1004, nu 1005.4
Maar daarnaast geeft mijn G9 ook geen geluid weer, zowel niet via DisplayPort als HDMI.
Ook getest met een losse Google ChromeCast Ultra (om zowel device als HDMI kabel uit te sluiten.
Uiteraard ook even sound settings, output device, volume en mute gecheckt. Ja, ook op de monitor!
Via de hoofdtelefoon aansluiting krijg ik overigens wel geluid op oortjes, dus het geluid komt wel degelijk de monitor binnen.
Kom er net achter dat de G9 helemaal niet eens speakers heeft...
![]()
-
Je zou verwachten dat je rechtstreeks bij Samsung de laatste versie zou krijgen, oude batch wegwerken waarschijnlijk

De voorraad lijkt daar nu ook op, ik kan niets meer bestellen bij Samsung , krijg een seintje als ze weer op voorraad zijn.
Ga je deze terugsturen of houden?
Dat had ik ook een beetje verwacht. Maar je weet wat ze zeggen over assumptions...
Toen ik de email kreeg met bestelknop, kon ik alleen een bestelling doen via die link. Er was er in de shop zelf geen voorraad als ik daar keek.
Het kan zijn dat ze mensen die zich voor voorraad notificatie hebben aangemeld voorrang krijgen met een speciale link om te bestellen?
Ik kijk het even aan, de monitor zelf bevalt me verder vooralsnog prima. Nu meteen retourneren geeft ook grote kans op een nieuwe uit exact dezelfde lichting.
Met een GTX1080 kan ik nu ook nog niet het uiterste uit de G9 halen. Wie weet komt er snel een RTX3080.
Toen ik de email kreeg met bestelknop, kon ik alleen een bestelling doen via die link. Er was er in de shop zelf geen voorraad als ik daar keek.
Het kan zijn dat ze mensen die zich voor voorraad notificatie hebben aangemeld voorrang krijgen met een speciale link om te bestellen?
Ik kijk het even aan, de monitor zelf bevalt me verder vooralsnog prima. Nu meteen retourneren geeft ook grote kans op een nieuwe uit exact dezelfde lichting.
Met een GTX1080 kan ik nu ook nog niet het uiterste uit de G9 halen. Wie weet komt er snel een RTX3080.
Mijn 2080 trekt hem prima trouwens. GTA v, modern Warfare en bf v even geprobeerd. Hier en daar iets onder ultra en het loopt prima.
Wel echt naadje dat hdr in Windows zo'n drama is
Qua HDR heb ik sowieso wel hele lage verwachtingen voor dit scherm. Sowieso vind ik HDR op een LCD in bijna alle gevallen matig, maar goed de G9 heeft tenminste nog dimming zones. Het zijn er volgens mij slechts 10(!)...op dit formaat scherm. Beetje jammer! Het valt pas echt op als ik Forza Horizon 4 op mijn OLED TV speel of op mijn PC. Ondanks dat ik duidelijk kan zien dat de resolutie en fps op de XBox een stuk lager liggen, ziet het er op de XBox (dankzij de OLED TV met HDR, variable refresh rate en low latency mode) er verdomd goed uit! Ik wacht met smart op betaalbare OLED monitoren418O2 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 00:53:
Mijn 2080 trekt hem prima trouwens. GTA v, modern Warfare en bf v even geprobeerd. Hier en daar iets onder ultra en het loopt prima.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
ik heb er net ook eentje, kwam out of the box met de nieuwste firmware. alles nog netjes verpakt dus ik vermoed een vrij recent geproduceerd model. geen backlight bleed, geen dode pixels...
met adaptive sync o enorme flickers als mijn fps onder de 200 zakt.
tot nu toe 3 games getest op mijn gtx 1080 en ryzen 1700X
overwatch : tussen de 200 en 240 fps --> nooit flickers
hearthstone : 244fps locked --> nooit flickers
FFxiv : schommelt tussen de 80 en 120 fps : enorm veel geflicker. hoe minder fps hoe meer flickers. als ik settings drop kan ik 150-160 fps halen en dan is het beter maar nog altijd irritant genoeg om het voor mij onspeelbaar te maken... als ik FPS cap op 60hz dan verdwijnen alle problemen...
hopelijk lossen ze dit snel op
FFxiv : schommelt tussen de 80 en 120 fps : enorm veel geflicker. hoe minder fps hoe meer flickers. als ik settings drop kan ik 150-160 fps halen en dan is het beter maar nog altijd irritant genoeg om het voor mij onspeelbaar te maken... als ik FPS cap op 60hz dan verdwijnen alle problemen...
[ Voor 3% gewijzigd door zaj op 19-09-2020 11:41 ]
Like retro longplays? check out my youtube channel
Heb je de firmware geüpdate?
on another note; ik kan geen 2e scherm verbonden hebben als ik op 240hz draai (RTX2080). Hij herkent de samsung dan gewoon niet. Als ik hem op 120hz zet dan gaat het prima
on another note; ik kan geen 2e scherm verbonden hebben als ik op 240hz draai (RTX2080). Hij herkent de samsung dan gewoon niet. Als ik hem op 120hz zet dan gaat het prima
[ Voor 75% gewijzigd door 418O2 op 19-09-2020 11:59 ]
Mag ik vragen waar deze vandaan komt?zaj schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:41:
ik heb er net ook eentje, kwam out of the box met de nieuwste firmware. alles nog netjes verpakt dus ik vermoed een vrij recent geproduceerd model. geen backlight bleed, geen dode pixels...
kwam van azertyin2duhCore schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:18:
[...]
Mag ik vragen waar deze vandaan komt?
kwam out of the box met de laatste firmware.418O2 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:42:
Heb je de firmware geüpdate?
via de nieuwste nvdia driver is de monitor ook niet meer gsync compatible volgens de driver. ik hoop dat nvidia op tafel geklopt heeft en de g-sync certification stopzet voor dit model, tot samsung er iets aandoen. laat ons hopen dat het niet gewoon een driver bug is...
https://docs.google.com/f...ZmUGP9hMCN6gKssA/viewform
ik stel voor dat iedereen zoveel mogelijk dit forumulier invult en doorstuurt naar nvidia. misschien helpt dit wat druk zetten...
[ Voor 13% gewijzigd door zaj op 19-09-2020 17:20 ]
En andersom, ik kan geen 240hz selecteren als ik een tweede scherm aansluit (HDMI audio receiver, RTX 2080). Lijkt een bekend probleem te zijn.418O2 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:42:
ik kan geen 2e scherm verbonden hebben als ik op 240hz draai (RTX2080). Hij herkent de samsung dan gewoon niet. Als ik hem op 120hz zet dan gaat het prima
spoor12b
Meh. Gelukkig overkomelijk, maar moet wel even gefixt wordenspoor12b schreef op zondag 20 september 2020 @ 15:41:
[...]
En andersom, ik kan geen 240hz selecteren als ik een tweede scherm aansluit (HDMI audio receiver, RTX 2080). Lijkt een bekend probleem te zijn.
Ja, heb het bug report formulier ingevuld uit deze thread. Hopelijk binnenkort een fix.
spoor12b
ik heb m ook besteld net, ben erg benieuwd..... hopelijk in 1 keer een goede :-)
vertel het ons als je hem hebtExtera schreef op maandag 21 september 2020 @ 22:34:
ik heb m ook besteld net, ben erg benieuwd..... hopelijk in 1 keer een goede :-)
zeker bij megekko gekocht?
De mijne van Megekko is perfectExtera schreef op maandag 21 september 2020 @ 22:34:
geen g of freesync flickers met adaptive sync aan? voor zover ik weet hebben alle schermen hier last van wat het zou een software probleem zijn.
volgens mij is mn scherm helemaal in orde. aankomend weekend maar eens uitgebreid testen.
iig geen light leak!
Wel even wennen, en dat terwijl ik van een triple screen setup kom
iig geen light leak!
Wel even wennen, en dat terwijl ik van een triple screen setup kom
Niets van gemerkt in elk gevalzaj schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 17:53:
[...]
geen g of freesync flickers met adaptive sync aan? voor zover ik weet hebben alle schermen hier last van wat het zou een software probleem zijn.
Hoe checken jullie of Gsync werkt? Ik zie geen optie op de refeshrate weer te geven in het OSD?
Bovenin het OSD geeft hij continue 240hz weer
Bovenin het OSD geeft hij continue 240hz weer
[ Voor 23% gewijzigd door Extera op 23-09-2020 22:10 ]
Ik heb de 2de binnen, de eerste was perfect, alleen na 10 dagen 1 groene dead pixel. Deze is in principe goed, maar als ik outlook rechts boven de blauwe venster bekijk, dan zie ik interlacing. Volgens mij had de vorige dat probleem niet. Kan iemand dit confirmen? En hoe zie ik welke versie ik batch ik heb?
https://github.com/micros...er/src/modules/fancyzones
Ik kan iedereen fancyzones aanraden. Kan je makkelijk je scherm in vlakken verdelen en met slepen makkelijk een venster in een zone plaatsen. Je kan zelfs de standaard Windows key + Arrow overriden.
Ik kan iedereen fancyzones aanraden. Kan je makkelijk je scherm in vlakken verdelen en met slepen makkelijk een venster in een zone plaatsen. Je kan zelfs de standaard Windows key + Arrow overriden.
Weet iemand mij te vertellen wat het verschil is tussen de G95T en (duurdere/nieuwere) G94T?
Ik heb dat eens opgezocht. Het zijn identieke monitors, maar het ligt er maar net aan voor welke markt ze bedoeld zijn. Er zijn nog een stuk meer nummers voor deze monitor.-jacQues- schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:04:
Weet iemand mij te vertellen wat het verschil is tussen de G95T en (duurdere/nieuwere) G94T?
Edit: hier had ik dat gevonden.
[ Voor 27% gewijzigd door Luuk1983 op 25-09-2020 13:17 ]
Dankjewel!Luuk1983 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:10:
[...]
Ik heb dat eens opgezocht. Het zijn identieke monitors, maar het ligt er maar net aan voor welke markt ze bedoeld zijn. Er zijn nog een stuk meer nummers voor deze monitor.
Eergisteren een besteld bij bol.com plaza. Heb hem sinds gisteren. Geen flicker, geen light leak, scherm is echter niet helemaal uniform. Ik ga kijken of ik eraan kan wennen. Je merkt het alleen als je grote oppervlaktes in een kleur hebt. Het is niet goed te zien in de foto.
Verder is er wat bleeding, maar dat valt in gebruik niet op behalve onderin het scherm.
EDIT: Monitor is gefabriceerd in juli 2020.
Verder is er wat bleeding, maar dat valt in gebruik niet op behalve onderin het scherm.
![]() | ![]() |
EDIT: Monitor is gefabriceerd in juli 2020.
zo te zien zijn er weer veel webshops die deze op voorraad hebben, dus we kunnen aannemen dat dit de nieuwe shipments zijn? weliswaar zonder die light bleed links boven?
Ik overweeg dit scherm aan te schaffen, maar is het flickering issue er nog steeds? Zo ja, is dit Nvidia specifiek of is dit ook aanwezig bij AMD?
Ik heb er geen last van. Ik heb wel de 1005.4 firmware geinstalleerd. Het is met een GTX 1660 Super op 120Hz.Timx2 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 06:44:
Ik overweeg dit scherm aan te schaffen, maar is het flickering issue er nog steeds? Zo ja, is dit Nvidia specifiek of is dit ook aanwezig bij AMD?
Verder raad ik je aan sowieso een van na juli te halen. Op reddit las ik dat er een nieuwe batch is. Dat zal waarschijnlijk in augustus gefabriceerd zijn.
Okay bedankt, dan zal ik daar eens naar zoeken. Maar speelde het uberhaupt met freesync of is het een g-sync dingetje... dat wordt me niet echt duidelijk op het internet..Draggeta schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 20:39:
[...]
Ik heb er geen last van. Ik heb wel de 1005.4 firmware geinstalleerd. Het is met een GTX 1660 Super op 120Hz.
Verder raad ik je aan sowieso een van na juli te halen. Op reddit las ik dat er een nieuwe batch is. Dat zal waarschijnlijk in augustus gefabriceerd zijn.
Ik heb zelf een RX 5700 XT en heb geen last van een flickering issue.
nou, mijn ervaringen tot nu toe:
- Besteld bij Megekko
- Productie in Juli (staat een 7 in het serienummer)
- Versie FA01
- Geen lightbleed issue
- Geen flickering
- Scherm gaat soms spontaan uit nadat een standby timer afloopt (is uit te zetten in OSD)
- Scherm geeft soms geen beeld na inschakelen PC, moet de PC dan hard rebooten.
- Scherm gaat niet aan als deze uit is gegaan vanuit windows, en wakker wordt gemaakt door windows.
moet hem dan via OSD aanschakelen
Ik krijg daarnaast de firmware niet geupdate. Geen idee wat ik fout doe.
Ik volg de handleiding, daarin staat:
Druk op update, scherm gaat uit en weer aan na de update. Daarna gaat het scherm weer uit.
Dit laatste gebeurd bij mij niet. Ik heb na 5min wachten hierop de stekker eruit gehaald, en weer terug gedaan na een paar minuten. De firmware is dan niet geupdate.
Daarnaast ben ik benieuwd hoe jullie zien of G-Sync werkt, volgens mij geeft het scherm nergens de actuele refreshrate weer, alleen de ingestelde
- Besteld bij Megekko
- Productie in Juli (staat een 7 in het serienummer)
- Versie FA01
- Geen lightbleed issue
- Geen flickering
- Scherm gaat soms spontaan uit nadat een standby timer afloopt (is uit te zetten in OSD)
- Scherm geeft soms geen beeld na inschakelen PC, moet de PC dan hard rebooten.
- Scherm gaat niet aan als deze uit is gegaan vanuit windows, en wakker wordt gemaakt door windows.
moet hem dan via OSD aanschakelen
Ik krijg daarnaast de firmware niet geupdate. Geen idee wat ik fout doe.
Ik volg de handleiding, daarin staat:
Druk op update, scherm gaat uit en weer aan na de update. Daarna gaat het scherm weer uit.
Dit laatste gebeurd bij mij niet. Ik heb na 5min wachten hierop de stekker eruit gehaald, en weer terug gedaan na een paar minuten. De firmware is dan niet geupdate.
Daarnaast ben ik benieuwd hoe jullie zien of G-Sync werkt, volgens mij geeft het scherm nergens de actuele refreshrate weer, alleen de ingestelde
Is dit scherm ook geschikt om zakelijk (moet natuurlijk ook nog gewerkt worden tussen het gamen door) mee te werken? Is de curve niet te groot?
De curve is ideaalCount_B schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:47:
Is dit scherm ook geschikt om zakelijk (moet natuurlijk ook nog gewerkt worden tussen het gamen door) mee te werken? Is de curve niet te groot?
@Extera ik moet ook altijd even de knop onder het scherm indrukken als ik de pc aan zet.
Je usb stick moet fat32 geformatteerd zijn. Volgens mij is het de slot aan de achterkant.
Ik gebruik 'm ook voor werk, je moet wel met minimaal 3 vensters naast elkaar gaan werken anders is de kromming te groot.Count_B schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:47:
Hebben jullie ook pixelgarantie genomen bij dit scherm? Ik zie bij Megekko bijvoorbeeld de optie om voor €25,- ook nog voor 3 maanden pixelgarantie af te sluiten en daarmee zelfs bij 1 dooie pixel een nieuw scherm kunt krijgen.
Zou ik nooit doen. Vanwege de wet verkoopkoop op afstand mag je m altijd binnen twee weken zonder reden terugsturen.in2duhCore schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:26:
Hebben jullie ook pixelgarantie genomen bij dit scherm? Ik zie bij Megekko bijvoorbeeld de optie om voor €25,- ook nog voor 3 maanden pixelgarantie af te sluiten en daarmee zelfs bij 1 dooie pixel een nieuw scherm kunt krijgen.
Iemand de 1006.2 firmware al geprobeerd op zijn g9?
https://www.samsung.com/sec/support/model/LC49G95TSSKXKR/
Beetje wisselende ervaringen blijkbaar
https://www.reddit.com/r/...g9_firmware_update_10062/
Ik zit nu zelf op 1005.4 en die werkt prima. Enkel tijdens het laden van games zie ik wat geflikker.
https://www.samsung.com/sec/support/model/LC49G95TSSKXKR/
Beetje wisselende ervaringen blijkbaar
https://www.reddit.com/r/...g9_firmware_update_10062/
Ik zit nu zelf op 1005.4 en die werkt prima. Enkel tijdens het laden van games zie ik wat geflikker.
Oeps...naja vanuit hun oogpunt is het wel verkoop op afstand418O2 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:45:
Ik heb het wel gedaan, just to be sure.
Het is overigens Wet Koop op Afstand @Luuk1983

Klopt; maar de wet heet niet zoLuuk1983 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:31:
[...]
Oeps...naja vanuit hun oogpunt is het wel verkoop op afstand
True maar je mag het product gedurende de 2 weken bedenktijd wel netjes uitpakken en bekijken maar niet gebruiken. Dus daar kan een webshop moeilijk over gaan doen.Luuk1983 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:27:
[...]
Zou ik nooit doen. Vanwege de wet verkoopkoop op afstand mag je m altijd binnen twee weken zonder reden terugsturen.
Bron: ConsumentenbondJe moet het product kunnen beoordelen om na te gaan of je het wil houden en je mag het proberen net zoals je dat in een winkel zou doen. Je moet bijvoorbeeld kleding en schoenen kunnen passen. Je mag ook de verpakking openmaken om het product te bekijken, als je dit maar netjes doet. Maar je mag het product niet daadwerkelijk gaan gebruiken (bijvoorbeeld kleding gaan dragen) als je nog niet weet of je het houdt.
De verkoper mag een vergoeding vragen als na retourzending blijkt dat je iets met het product hebt gedaan dat niet nodig was om het te kunnen beoordelen.
Allemaal heel leuk natuurlijk, maar een monitor kun je pas echt goed beoordelen wanneer je deze een tijdje hebt gebruikt. Natuurlijk zit er verschil in 10 of 100 uur.-Moondust- schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:13:
[...]
True maar je mag het product gedurende de 2 weken bedenktijd wel netjes uitpakken en bekijken maar niet gebruiken. Dus daar kan een webshop moeilijk over gaan doen.
[...]
Bron: Consumentenbond
Zeker met al die problemen qua flickering, lightbleed, etc. is het logisch dat je het product toch echt moet gebruiken.
Maar er zijn altijd flinke verschillen in de "voorwaarden" die winkeliers geven omtrent de wet koop op afstand. Er zijn zelfs winkels die nog steeds mooi aangeven dat het product ongeopend moet blijven, etc.
Daarom blijft mijn advies: bestel het bij 1 van de grotere webwinkels zoals Bol.com, Amazon en CoolBlue. Zij doen eigenlijk nooit moeilijk. Bol en Amazon al helemaal niet. Waarom doen ze niet moeilijk? Omdat ze enorme omzet draaien en een geretourneerd artikel gewoon ingecalculeerd wordt. Dit is natuurlijk anders wanneer je iets bij een kleine webshop besteld en het gaat retourneren...
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Dit is backlight bleeding, die van jou lijkt wel extreem. Zou hem er gewoon voor terug sturen. Tenzij je het echt niet ziet tijdens normaal gebruik en films (door de curve pakt de camera het soms extra erg).Vaporboy schreef op woensdag 30 september 2020 @ 00:33:
[Afbeelding]
Hebben jullie dit ook? Of is dit backlight bleeding?
Beetje balen, ik kom er net achter... in het begin was dit nog niet zo of het was niet opgevallen. Ik heb hem sinds 21 augustus dus ruilen gaat het niet meer worden denk ik, ik heb wel een extra verzekering bij coolblue.
Hier een andere foto, wel een beetje wazig maar geeft wel een beter beeld van de monitor
Hier een andere foto, wel een beetje wazig maar geeft wel een beter beeld van de monitor
:strip_exif()/f/image/7ybwgB7w0U5lHsMeqVoomVgv.jpg?f=fotoalbum_large)
Het is wel jammer, ik heb het zelf een klein beetje maar het is me eigenlijk niet meer opgevallen, je zou het ook alleen zien als je niet full screen speelt met black bars. Maar dat kan nog wel is voorkomen met media consumptie. Anderhalve maand is wel een lange periode, als je het niet was opgevallen is het misschien niet zo erg als het hier lijkt?
Ik heb mijn monitor eigenlijk in afgelopen periode meer gebruikt voor werk dus was altijd wel fel licht in mijn monitor tot ik vanavond strar wars battlefront 2 ging spelen waar het me op viel... verder werkt hij prima. Lastig haha, mischien morgen coolblue even benaderen, kijken wat zij zeggen.
Je kan het altijd proberen, niet geschoten is altijd mis. Helaas kan je niks aan backlight bleeding doen voor zo ver ik weet.
Wat voor blauw moet ik precies testen, of welk gedeelte van Outlook?
Edit: ik gebruik eigenlijk alleen outlook op me mobiel of laptop
Edit2::strip_exif()/f/image/6jqoZJGS58eREfuGfTr72QhF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PmtaI7cYWlhR9JA8Vk6uqIEk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5Dqih92RYjAcGTXByI0RFafY.jpg?f=fotoalbum_large)
ik zie eigenlijk geen verschil
Edit: ik gebruik eigenlijk alleen outlook op me mobiel of laptop
Edit2:
:strip_exif()/f/image/6jqoZJGS58eREfuGfTr72QhF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PmtaI7cYWlhR9JA8Vk6uqIEk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5Dqih92RYjAcGTXByI0RFafY.jpg?f=fotoalbum_large)
ik zie eigenlijk geen verschil
[ Voor 114% gewijzigd door vanthome op 30-09-2020 23:54 ]
Als je outlook maximaliseert, is de venster blauwe balk in zijn hele breedte donjer blauw? Constante kleur?