Uitbouw - voorkomen van burenruzie

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Of je nu tegen dat hout aanbouwt of een mm overlaat; de buurman kan er alsnog niet bij. Lijkt me eerlijk gezegd logischer dat die houten laag er af gaat en je de woningscheidende muur (in ieder geval de helft) vlak doortrekt. Maar daar zul je dan ook met de buurman uit moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:11

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
kaboom1555 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:09:
Je kan toch gewoon naar de voorkant? Heb ik ook op mn uitbouw. Die gezamenlijk met de buren van de dakgoot loost op mn uitbouw , en dan van de uitbouw naar de grond.

[Afbeelding]
Dat ziet er inderdaad prima uit, voor ons wat het vooral niet duidelijk of de regenbuis onder de uitbouw door kan met het beton. Dit hebben we vandaag van de aannemer gehoord dat dat wel kan en geen probleem is (terwijl hij het eerder zei dat die eigenlijk op het grond van de buren moet komen te liggen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Even weer een update van onze kant:

Members only:
BastaRhymez schreef op woensdag 29 april 2020 @ 17:01:
Waarom alles in mo tags plaatsen? Lezen je buren mee? Met de quotes leest dat echt niet prettig weg...

Je zegt dat je meerdere aannemers op bezoek hebt gehad en je niet voor de "goedkoopste" bent gegaan. Ik neem aan, dat je dus ook bouwtekeningen e.d. hebt ontvangen, voordat ze zijn begonnen. Hoe weet je anders wat je straks krijgt? Of geloof je de "plaatjes" / schetsjes die zijn gemaakt en de referenties van de buren?

Ruimte opofferen om een goot te behouden (en binnen een verspringen te krijgen in de kamer) zou ik echt niet doen! Daar ga je straks echt spijt van krijgen. Waarom:
* Je kan alsnog niet bij de goot
* Je gaat je irriteren aan de verspringingen in je kamer

Als ik jou was, zou ik zo snel mogelijk met de bouwtekeningen eens buurten bij je buren. Heb je de tekeningen niet, dan zou ik die zo snel mogelijk opvragen bij de aannemer!

Voor de goot met de buren die geen uitbouw hebben, kan de oplossing heel simpel zijn. Kort de regenpijp tot vlak boven de afbouw af, zet een bochtje er onder en verleng de goot over je uitbouw en laat hem op het einde naar beneden afwateren.
Met de andere buren (die al een uitbouw hebben) is het wat lastiger, maar dan kan je aannemer je vast wel in advies voorzien. Deze situatie heeft hij ook gezien, voordat hij het werk aannam. Dus laat hem ook met de oplossing komen.
Members only:

[ Voor 23% gewijzigd door Oekol op 29-04-2020 21:48 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evjatar
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 14:45
Het lijkt me wel zo netjes dat je de muur bij de buren zonder uitbouw in ieder geval ‘netjes’ maakt. Zij kijken straks tegen een muur aan ipv een schutting, ene muur die een stuk hoger is. En dat het geld kost, ja dat zal. Maar zo’n uitbouw kost altijd geld, en het lijkt me niet dat je het van je laatste centen doet.

Qua inspringen binnen zou ik dit koste wat kost vermijden, aan beide kanten. Niks is zo rottig als een kast die niet past vanwege een hoekje van 5-15 cm. En een strakke muur die doorloopt in de uitbouw is wel iets wat bij verkoop ook mee speelt. Of meer, als daar een verspringing in zit kan dit wel tegenwerken bij verkoop.

Wat betreft de buurman met een uitbouw, is het niet een mogelijkheid om tegen zijn uitbouw en blijkbaar binnenmuur onder het hout, een muur te zetten waardoor er een spouw ontstaat tussen beide uitbouwen? Scheelt onderhoud aan die muur, contactgeluid, stoken in de winter, en de inspringing in je woonkamer. Ik zou me daar de komende 20 jaar aan kapot irriteren, maar dat ben ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
Lumics schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:52:
Heb je ook al zicht op wat de aannemer gaat doen onder de grond? Toen mijn buren een uitbouw hebben geplaatst tegen de erfgrens, is er toch een klein deel fundering bij mij op het erf geplaatst.
Is dit in overleg gegaan of heb je hier toestemming voor moeten geven? Onze aannemer heeft het over isolatie van 5 tot 7 cm onder de grond en tegels van de buren. Aangezien onze muur tot de erfgrens zou gaan in dat geval.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:16
De basisbeginselen van onderhandelen zijn toch wel er achter komen wat de andere partij echt wil en bereid zijn ook daadwerkelijk op enig vlak de partij tegemoet te komen.

Wat de buren echt willen kan tweeerlei zijn. Ten eerste dat topicstarter ze fatsoenlijk had betrokken en laat zien dat ze serieus genomen worden. Hierbij is het lastige dat het al deels verkloot is. Ten tweede dat ze er fatsoenlijk uitkomen. Bij dat punt is het goed om te realiseren dat de buren hoe dan ook verliezen, want niemand zit echt te wachten om vanuit de woonkamer uit te kijken op een blinde muur van 2.60m ofzo. Dit laatste is nog deels te redden door het netjes op te leveren. Tevens zorgt topicstarter voor elke dag dat hij dit voort laat duren voor stress bij de buren die zich elke dag verder in zullen graven.

Als je op een totale verbouwing nog geen 1000 euro over hebt om het netjes achter te laten bij de buren dan ben je conflictgericht bezig. In dit geval is het potentieel praktisch 0 euro, omdat het de oplossing opent voor een niet inspringende uitbouw.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Rukapul schreef op woensdag 29 april 2020 @ 22:57:

Als je op een totale verbouwing nog geen 1000 euro over hebt om het netjes achter te laten bij de buren dan ben je conflictgericht bezig. In dit geval is het potentieel praktisch 0 euro, omdat het de oplossing opent voor een niet inspringende uitbouw.
Netjes en volledig naar smaak van zijn wel twee verschillende dingen. Een bakstenen muur is netjes. En €1000 goedkoper. Buiten het feit dat de buren geen recht hebben op het bepalen van het uiterlijk van de muur, ik zou er nogal huiverig voor zijn. Wie is er aansprakelijk voor het onderhoud aan de muur? Wie is degene die accepteert of het geleverde werk in orde is? Ik zou mijn welgemeende excuses aanbieden, maar die muur blijft hoe hij is/wordt.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:54
Oekol schreef op woensdag 29 april 2020 @ 22:39:
[...]

Is dit in overleg gegaan of heb je hier toestemming voor moeten geven? Onze aannemer heeft het over isolatie van 5 tot 7 cm onder de grond en tegels van de buren. Aangezien onze muur tot de erfgrens zou gaan in dat geval.
Correct, het betrof o.a. isolatie voor de fundering. Bij mij betrof het een nieuwbouw woning en ik zag dit pas toen de aannemer hier mee bezig was. Ik heb dit laten rusten. Echter het voortraject ging niet zonder slag af stoot. Ook de aannemer van de buren kon niet met een tekening inzichtelijk maken wat hij ging doen. De buren wilden eerst de spouwmuur over de erfgrens plaatsen. Hier ben ik niet mee akkoord gegaan en de uitbouw staat volledig op eigen erf van de buren. Uiteindelijk is het een mooie uitbouw geworden, maar leerpunt voor de buren was dat ze vooraf beter de zaken inzichtelijk hadden moeten maken en met mij afstemmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:15
Bedenk ook dat de buurman alleen maar ellende heeft van jouw overval. Je bent zonder duidelijke plannen begonnen. je wilde zijn zijde eigenlijk niet eens afwerken, want daar heb je zelf niets aan. Als je tot de erfgrens bouwt, zul je altijd op zijn grond komen tijdens de bouw. Sterker, je wilt jouw isolatie/bekisting in zijn grond stoppen. Het lijkt mij dat je je weinig respectvol naar je buurman opstelt. Verwacht niet dat deze daardoor meer mee gata werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oekol schreef op woensdag 29 april 2020 @ 22:39:
[...]

Natuurlijk moet iemand daar toestemming voo rgeven. Het is immers zijn/haar grond. Of het nou 1 of 10 cm is, dat maakt niet eens uit eigenlijk. Zolag het bekisting is die je achteraf weer kunt verwijderen, is dat natuurlijk geen probleem, maar als de aannemer het over "isolatie" heeft, dan klinkt dat toch wel wat permanent en dan moet het op eigen grond als je geen toestemming hebt. Maar dat regel je dus vóór je gaat graven. Hier hebben de buren aan 1 kant ook een uitbouw (al geplaatst voor ik dit huis kocht). De buitenmuur staat hier zelfs op de erfgrens (dus half op mijn grond). Op die manier hebben de buren geen verspringende muur en de boel is zo gebouwd dat wij dat ook niet hebben als we ooit zouden besluiten om ook uit te bouwen. Dan mogen we er gewoon tegenaan bouwen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2020 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08 12:49
MeTooPV schreef op woensdag 29 april 2020 @ 23:44:
Bedenk ook dat de buurman alleen maar ellende heeft van jouw overval. Je bent zonder duidelijke plannen begonnen. je wilde zijn zijde eigenlijk niet eens afwerken, want daar heb je zelf niets aan. Als je tot de erfgrens bouwt, zul je altijd op zijn grond komen tijdens de bouw. Sterker, je wilt jouw isolatie/bekisting in zijn grond stoppen. Het lijkt mij dat je je weinig respectvol naar je buurman opstelt. Verwacht niet dat deze daardoor meer mee gata werken.
Bekisting kan gewoon. Dat heet ladderrecht. Er heeft altijd iemand overlast van een verbouwing van een ander. Zeker als een huis achterstallig is. Ik heb in mijn huis van bepaalde muren het pleisterwerk afgejekkerd omdat dit so slecht was. Ben je met 6,5 a 7 m² een hele dag bezig. Is voor de rest van het blok niet prettig, mja, ik moet toch mijn nieuwe huis netjes krijgen.

Een bakstenen afwerking is toch een prima afwerking? Je kan niet zonder afwerking een buitenmuur plaatsen, zo simpel is dat. Het is niet zo dat de buurman tegen een berg puin, rot hout of gewoon een berg rotzooi aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Pizza_Boom schreef op donderdag 30 april 2020 @ 08:47:
[...]
Bekisting kan gewoon. Dat heet ladderrecht. Er heeft altijd iemand overlast van een verbouwing van een ander. Zeker als een huis achterstallig is. Ik heb in mijn huis van bepaalde muren het pleisterwerk afgejekkerd omdat dit so slecht was. Ben je met 6,5 a 7 m² een hele dag bezig. Is voor de rest van het blok niet prettig, mja, ik moet toch mijn nieuwe huis netjes krijgen.

Een bakstenen afwerking is toch een prima afwerking? Je kan niet zonder afwerking een buitenmuur plaatsen, zo simpel is dat. Het is niet zo dat de buurman tegen een berg puin, rot hout of gewoon een berg rotzooi aan.
Wat betreft de afwerking zou ik het zo stellen:
- Als de muur volledig op eigen grond komt, dan gewoon standaard metselwerk.
- Als de muur op de erfgrens mag staan, dan netjes afgewerkt naar smaak van de buren (zolang ze 't niet te gek maken natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2020 @ 09:01:
[...]

Wat betreft de afwerking zou ik het zo stellen:
- Als de muur volledig op eigen grond komt, dan gewoon standaard metselwerk.
- Als de muur op de erfgrens mag staan, dan netjes afgewerkt naar smaak van de buren (zolang ze 't niet te gek maken natuurlijk).
Members only:
MeTooPV schreef op woensdag 29 april 2020 @ 23:44:
Members only:

[ Voor 28% gewijzigd door Oekol op 30-04-2020 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oekol schreef op donderdag 30 april 2020 @ 09:25:
[...]

***members only***

[...]

***members only***
Ook daar weer omdraaien: Als die muur op eigen grond staat, mogen de buren hem eigenlijk niet schilderen. Maar omdat je ze tegemoet wil komen, wil je het wel toestaan dat ze - op eigen risico - de muur schilderen met muurverf (maar dan ook niet meer dan dat). Volgens mij is het juridisch lastig om iets te doen als ze er bijvoorbeeld een gaatje in boren om een hangplantje of spiegeltje op te hangen (een enkel gaatje tast de kwaliteit van de muur niet aan, vormt ook geen extra bealsting en wordt - als ik me niet vergis - niet aangemerkt als "schade")

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:56
Als je de muur op jouw grond zet kunnen ze het wel lelijk vinden, maar hebben ze het er mee te doen.
Als ze hem ZELF willen stuccen of schilderen zouden ze in principe jouw toestemming hiervoor nodig hebben.

Schoon metselwerk is gewoon netjes, Als zij een schutting willen ipv muur, zetten ze die schutting maar op hun grond.
De uitbouw van onze buren is zelfs op onze grond gemetseld (nieuwbouw vanuit de bouw) en wij hadden hier zelfs niets over te zeggen of we dat wel of niet goed vonden...).

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Ik zou voornamelijk benieuwd zijn waar de buren de informatie vandaan hebben dat zij zouden mogen bepalen hoe de muur wordt afgewerkt. Als de muur op jullie grond staat hebben zij daar in principe vrij weinig over te zeggen.

Het enige dat ik zou toezeggen is dat de muur netjes gemetseld zal worden. Of hooguit die muur in een kleur verven die zij mooi vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeTooPV
Excuus, dat had ik verkeerd begrepen. Schoon metselwerk is natuurlijk een prima afwerking voor een muur op eigen grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
frumper schreef op donderdag 30 april 2020 @ 09:45:
Als je de muur op jouw grond zet kunnen ze het wel lelijk vinden, maar hebben ze het er mee te doen.
Als ze hem ZELF willen stuccen of schilderen zouden ze in principe jouw toestemming hiervoor nodig hebben.

Schoon metselwerk is gewoon netjes, Als zij een schutting willen ipv muur, zetten ze die schutting maar op hun grond.
De uitbouw van onze buren is zelfs op onze grond gemetseld (nieuwbouw vanuit de bouw) en wij hadden hier zelfs niets over te zeggen of we dat wel of niet goed vonden...).
Dat is het voordeel van een uitbouw in de bouwfase. Dan wordt dat geregeld, en wordt er inderdaad recht uitgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18:30
@Oekol

Bij de buren die geen uitbouw willen.

Ik zou gewoon proberen overeen te komen dat de schutting er tijdelijk uit gaat.
Fundering en buitenmuur tot exact tegen de erfgrens.

Regenpijp laten afwateren op jouw dak, en dan via een regenpijp aan de voorkant de grond in en door de fundering aansluiten op jouw riool. (zou echt niet weten waarom een riool niet door de fundering zo kunnen.)

Hun terras op jouw kosten weer laten herstellen (alleen het stuk wat eruit is gegaan)
na voegen en dergelijke houten regels op je muur schroeven waarna de schuttingplanken weer terug kunnen.

Zo hebben zij de schutting, en geen schade.
En jij hebt je uitbouw.

Aan de andere kant zou ik de doorloop open houden en mogelijk het hele dammetje weghalen zodat bij een grote bui al het water kan wegstromen.
Tegen de gevel van de buurman kan dan nog een beetje restwater blijven staan, maar dat is niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
Update 2-5

Members only:

[ Voor 18% gewijzigd door Oekol op 02-05-2020 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Raar verhaal wat betreft die isolatie. Heeft de aannemer uitgelegd waarom dat moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
FirePuma142 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:02:
Raar verhaal wat betreft die isolatie. Heeft de aannemer uitgelegd waarom dat moet?
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:06

MLLL

Palm Treo 650

Waarschijnlijk gebruikt de aannemer isobouw bekisting.
Als de buurman echt moeilijk gaat doen over die 10 cm tempex van die bekisting ram je dat er gewoon af na het storten van het beton. Isolatiewaarde van dat stukje is nihil.

Ik heb al wat aanbouwtjes neergezet met zo´n dergelijke bekisting maar heb nog nooit een buurman meegemaakt die daar moeilijk over deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Heeft die isolatie nog invloed op de mogelijkheden voor de buurman als die tzt zelf wil gaan uitbouwen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
Valorian schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:43:
Heeft die isolatie nog invloed op de mogelijkheden voor de buurman als die tzt zelf wil gaan uitbouwen?
Nee dat haal je dan weg en je bouwt tegen de muur aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
.

[ Voor 99% gewijzigd door michael3 op 30-10-2020 16:20 ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De buren moeten niet zeuren als TS het op eigen grond zet.

Kunnen ze zelf een schutting neerzetten tegen de erfgrens (straks de muur dus) en dat hoeft TS niet te betalen. Die staat immers op grond van de buren.

Als er een bestaande schutting gehandhaafd wordt heeft TS ook zich netjes aan de regels gehouden.

Echt met buren die er zo inzaten en elke cent willen doorbelasten ging ik het gesprek niet meer aan. Ook al is het niet handig aangepakt voorafgaand aan de plannen is dat nog geen excuus om je meer toe te eigenen dan waar je recht op hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
@Verwijderd Ik neem aan dat @Oekol daar ook nog enige tijd prettig wil wonen aangezien er in een uitbouw geinvesteerd wordt. Mijn insteek zou precies die van jou zijn maar ik zou het in de communicatie wel heel anders aanpakken ;)

Ik heb ooit aan de andere kant van een deels vergelijkbare situatie gestaan, Uitbouw buurman gebruikt zonder toestemming onze muur. Toen heeft de bouwende buur (dat is @Oekol in dit geval) een derde een bouwtechnische keuring laten doen. Ik gunde mijn buren hun uitbouw maar wilde gewoon weten of het allemaal degelijk ging geberuren, na inspectie van ontwerp en werkzaamheden kon dat toen met een paar kleine aanpassingen doorgaan.

In dit soort situaties werkt het meestal het beste als je je verplaatst in je buren. Speel even advocaat van de duivel: als je buren dit zouden doen, wat zijn dan jouw zorgen en hoe kunnen die weggenomen worden? Als er geen zorg te verzinnen is en men vindt het gewoon 'niet leuk' kan je de relatie nog steeds goed houden door te vragen wat voor kleur zij in hun uitzicht geschilderd willen hebben. Of stel voor er een mooie plant tegenaan te zetten, krijg je nog extra isolatie gratis ook :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Jheroun schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:25:
@Verwijderd Ik neem aan dat @Oekol daar ook nog enige tijd prettig wil wonen aangezien er in een uitbouw geinvesteerd wordt. Mijn insteek zou precies die van jou zijn maar ik zou het in de communicatie wel heel anders aanpakken ;)

Ik heb ooit aan de andere kant van een deels vergelijkbare situatie gestaan, Uitbouw buurman gebruikt zonder toestemming onze muur. Toen heeft de bouwende buur (dat is @Oekol in dit geval) een derde een bouwtechnische keuring laten doen. Ik gunde mijn buren hun uitbouw maar wilde gewoon weten of het allemaal degelijk ging geberuren, na inspectie van ontwerp en werkzaamheden kon dat toen met een paar kleine aanpassingen doorgaan.

In dit soort situaties werkt het meestal het beste als je je verplaatst in je buren. Speel even advocaat van de duivel: als je buren dit zouden doen, wat zijn dan jouw zorgen en hoe kunnen die weggenomen worden? Als er geen zorg te verzinnen is en men vindt het gewoon 'niet leuk' kan je de relatie nog steeds goed houden door te vragen wat voor kleur zij in hun uitzicht geschilderd willen hebben. Of stel voor er een mooie plant tegenaan te zetten, krijg je nog extra isolatie gratis ook :P
En waarom zou je niet prettig wonen als je buren het niet bevalt dat jij een uitbouw neerzet op eigen grond?

Dat hele inleven in anderen is een groot goed en altijd het proberen waard. Alleen verschillen sommige mensen zo erg dat het moeilijk is om daar enige sympathie voor op te wekken. Dat kun je alleen zelf inschatten, ik ken de buren van TS niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaboom1555
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-07 17:07
Foto's?! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
Members only:

[ Voor 7% gewijzigd door Oekol op 12-05-2020 19:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kaboom1555
En hoe staat het er inmiddels bij/mee? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
kaboom1555 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:30:
[...]

En hoe staat het er inmiddels bij/mee? :)
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Laatst online: 20:17

Superflip

*pwiet*

Je hebt @Jellabie nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Bouwverlof :p

Maar wij kunnen normaal na +-6 weken leveren :P

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Dus nu heb je een soort afdak ipv uitbouw?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
kabeltjekabel schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 23:57:
[...]

Dus nu heb je een soort afdak ipv uitbouw?
We hebben letterlijk een dure overkapping.
Ik heb zeker @Jellabie nodig. Die man is veel te handig en doet alles zelf. Leuke topics heb jij altijd!
Jellabie schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 22:47:
[...]

Bouwverlof :p

Maar wij kunnen normaal na +-6 weken leveren :P
Ze zeiden op begin een uitbouw duurt 3 a 4 weken. Nou.. Dat konden ze bij nader inzien noooooit redden. Die mannetjes komen 1x per week of heel soms 2x en anders gewoon helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Oekol schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 06:33:
Die mannetjes komen 1x per week of heel soms 2x en anders gewoon helemaal niet.
Er moet nog betaald worden toch? In dat geval ben jij de persoon die dwang kan uitoefenen.

De pui komt als het goed is gewoon tussen een paar muren en een plafond te staan. Dat betekent dat de hele boel in ieder geval waterdicht gemaakt kan worden. Die eis moet je ook bij de aannemer neerleggen. Dat de pui later komt staat los van de rest. Het plaatsen van een pui is een dagje werk. Dat men voor de tijd nog niks aan de vloer doet is op zich goed denkbaar, straks is de pui te groot omdat de vloer een paar centimeter te hoog ligt etc. Dat wil je ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
sypie schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 07:03:
[...]

Er moet nog betaald worden toch? In dat geval ben jij de persoon die dwang kan uitoefenen.

De pui komt als het goed is gewoon tussen een paar muren en een plafond te staan. Dat betekent dat de hele boel in ieder geval waterdicht gemaakt kan worden. Die eis moet je ook bij de aannemer neerleggen. Dat de pui later komt staat los van de rest. Het plaatsen van een pui is een dagje werk. Dat men voor de tijd nog niks aan de vloer doet is op zich goed denkbaar, straks is de pui te groot omdat de vloer een paar centimeter te hoog ligt etc. Dat wil je ook niet.
Dat gaan ze ook als een gek doen nu. 2e factuur kan namelijk pas gestuurd worden als het bitumen er op ligt. Ze hebben 't over volgende week dak docht en dan factuur. Daarna eind augustus de pui.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
Update wat betreft de status nu is als volgt:
Members only:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:13

LankHoar

Langharig tuig

Oekol schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 13:36:
Update wat betreft de status nu is als volgt:

***members only***
Meer mensen hebben een buur nodig zoals jij! :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
LankHoar schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 16:18:
[...]

Meer mensen hebben een buur nodig zoals jij! :)
Ze moesten eens weten wat het ons allemaal gekost heeft. Van de aannemer krijg je gewoon doodleuk extra factuurtjes voor de gekste dingen. Bijv stenen terug er in leggen, die ze er zelf uitgehaald hadden om de isolatie onder te leggen.

Je zou denken: oké je haalt het er uit dus dan leg je het ook terug. Afijn het zal allemaal wel. Uiteindelijk wordt het wel mooi. Het aanzicht vanuit woonkamer naar tuin is nog wel 1 bende. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Da's niet goeie.

Heb net een erker binnen 3 weken opgeleverd inclusief boorpalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Oekol schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 18:29:
[...]

Ze moesten eens weten wat het ons allemaal gekost heeft. Van de aannemer krijg je gewoon doodleuk extra factuurtjes voor de gekste dingen. Bijv stenen terug er in leggen, die ze er zelf uitgehaald hadden om de isolatie onder te leggen.

Je zou denken: oké je haalt het er uit dus dan leg je het ook terug. Afijn het zal allemaal wel. Uiteindelijk wordt het wel mooi. Het aanzicht vanuit woonkamer naar tuin is nog wel 1 bende. -O-
Heb je geen totaalprijs afgesproken? Dat klinkt namelijk niet als meerwerk. Dat zou het pas zijn wanneer de isolatie niet bij de oorspronkelijke opdracht zou horen, maar dan moeten ze dat hele gedeelte extra factureren en niet enkel het terugleggen van stenen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Oekol schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 18:29:
[...]

Tezamen met de enorme vertraging klinkt het alsof de aannemer niet uit het juiste hout gesneden is. Ik zou eens een serieus gesprek gaan voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kire88
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
Klinkt ook alsof het allemaal niet echt goed is afgesproken en op papier gezet. Je lijkt constant verrast door wat de aannemer allemaal uitspookt.

3.05 kWp Zuid - https://pvoutput.org/list.jsp?userid=80995 - Daikin Comfora FTXP 3.5 kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaboom1555
Hey @Oekol is het inmiddels al af en goedgekomen?

[ Voor 4% gewijzigd door kaboom1555 op 09-09-2020 18:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
kaboom1555 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:53:
Hey @Oekol is het inmiddels al af en goedgekomen?
Het is nog niet af. Zal later een update plaatsen. Pui is er vorige week zaterdag in gezet, mega vertraging met aluminium blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaboom1555
Oekol schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:18:
[...]

Het is nog niet af. Zal later een update plaatsen. Pui is er vorige week zaterdag in gezet, mega vertraging met aluminium blijkbaar.
Ah okay. Ja ik blijf nieuwschierig naar de afloop van sommige forumposts :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18:30
Er is natuurlijk ook een bouwvak overheen gegaan.
Maar zou toch nu maar even duidelijk maken dat jullie op prio 1 staan.

Hij zei 3 weken voor een uitbouw?
Hij is al 4 maanden bezig.
Dan geef je hem vanaf nu 2 weken en elke dag later gaat er 10% van het restbedrag af.

Dan zal hij wel gaan opschieten.

Even ter vergelijking.
Mijn hele dakopbouw waarvoor de halve kapconstructie van mijn huis weggezaagd moest worden en tot over de helft van de bovenverdieping alle wanden moesten worden vervangen door draagmuren heeft totaal 6 weken geduurd. Toen was het hele casco klaar.

+ De stukadoor, drogen en ons eigen getreuzel geklus.
Maar dat was VEEL ingrijpender en veel sneller klaar.

[ Voor 43% gewijzigd door FRANQ op 10-09-2020 13:02 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
kaboom1555 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:36:
[...]

Ah okay. Ja ik blijf nieuwschierig naar de afloop van sommige forumposts :D
Vorige week zaterdag is dus de pui geplaatst en gisteren is gestuct. Nu zitten we met het volgende waar we graag advies voor kunnen gebruiken. De oude houten vloer leggen we niet door maar we gaan laminaat leggen in andere kleur. Echter is de vloer 8cm hoog bij de pui en bij de houten vloer 10cm. Over een stuk van ruim 2,90cm moet de vloer dus 2 cm aflopen. Maak ik me druk om niks en ga je dat niet merken of is dit een probleem?

En dan nu foto's
Members only:
FRANQ schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:14:
Er is natuurlijk ook een bouwvak overheen gegaan.
Maar zou toch nu maar even duidelijk maken dat jullie op prio 1 staan.

Hij zei 3 weken voor een uitbouw?
Hij is al 4 maanden bezig.
Dan geef je hem vanaf nu 2 weken en elke dag later gaat er 10% van het restbedrag af.

Dan zal hij wel gaan opschieten.

Even ter vergelijking.
Mijn hele dakopbouw waarvoor de halve kapconstructie van mijn huis weggezaagd moest worden en tot over de helft van de bovenverdieping alle wanden moesten worden vervangen door draagmuren heeft totaal 6 weken geduurd. Toen was het hele casco klaar.

+ De stukadoor, drogen en ons eigen getreuzel geklus.
Maar dat was VEEL ingrijpender en veel sneller klaar.
Zijn we ons van bewust inderdaad. We hebben veel problemen gehad met buren waar ze zich achter verschuilen wij vinden op onze beurt dat de pui te laat is ingemeten en daardoor (OK aluminium was ook slecht te verkrijgen en in Polen hadden ze ook bouwvak) was de pui er pas vorige week. We hebben al gesprekken gehad met rechtsbijstand maar je kunt vrij weinig behalve dat je nu eist dat ze gassen. Maar ze zijn hier 3 dagen geweest afgelopen week en afgezet van zetwerk, hwa en de zandcementvloer er in zijn ze klaar. Sowieso zijn ze volgende week woensdag binnen klaar.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Laat je die convectieput zitten?

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
Wolly schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 11:34:
Laat je die convectieput zitten?
Nee zeker niet, zijn we nu veel van aan het weg halen. Die wordt dicht gemaakt en vanaf daar laminaat gelegd.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Oekol schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 10:58:
[...]

Vorige week zaterdag is dus de pui geplaatst en gisteren is gestuct. Nu zitten we met het volgende waar we graag advies voor kunnen gebruiken. De oude houten vloer leggen we niet door maar we gaan laminaat leggen in andere kleur. Echter is de vloer 8cm hoog bij de pui en bij de houten vloer 10cm. Over een stuk van ruim 2,90cm moet de vloer dus 2 cm aflopen. Maak ik me druk om niks en ga je dat niet merken of is dit een probleem?
Hebben ze de huidige vloer niet aangehouden als referentie?
Mij lijkt het een behoorlijk verschil.

Heb ik bij onze uitbouw duidelijk aangegeven, oude afwerk vloer aanhouden als maat zodat we de houten vloer konden doorliggen (en opnieuw opschuren).

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:42

ShadowBumble

Professioneel Prutser

ZeRoC00L schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 13:34:
[...]

Heb ik bij onze uitbouw duidelijk aangegeven, oude afwerk vloer aanhouden als maat zodat we de houten vloer konden doorliggen (en opnieuw opschuren).
Als ik het zou zie, ( en de huidige vloer in de aanbouw ) lijkt het mij meer ruimte om te egaliseren die vloer maar bij twijfel gewoon aan de aannemer vragen daar is hij immers voor ;)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

De hoogte van je huidige vloer moet natuurlijk overeenkomen met de nieuwe vloer, waarom zou je een afschot accepteren? Heeft deze aannemer geen waterpas 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
Beetje zonde ook om laminaat te gaan leggen als je een groot deel een echte houten vloer hebt. Als je de convector put eruit sloopt moet je dat toch ook gaan vullen met een vloer.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Die betonvloer ziet er niet al te recht uit, denk dat ik met twee kratten bier in mijn mik die vloer nog rechter afwerk.

Je zegt zelf dat de zandcementvloer er nog in moet die maakt de vloer glad en vlak, dus daar hoef je je niet teveel zorgen over te maken.

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:50
Een duidelijke "ja"....die 2 cm ga je voelen en moet je niet accepteren....
2cm op een heel huis is misschien acceptabel, maar dit toch niet.
En hoe ga je dat doen met je plinten, met zo'n verloop?

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
2 cm is best veel...

...als het over de hele lengte van een huis zou gaan ja.

2 cm over nog geen 3 meter is ontzettend veel! Dit ga je hoe dan ook merken!
Geen idee of je kinderen hebt, maar als die straks een potje gaan knikkeren, dan wordt het knikkeren met een hindernis...

Ook als je straks een meubelstuk op de overlap wilt plaatsen tussen oude en nieuwe vloer, dan ga je het verschil ook merken!

Laat het ze maar fatsoenlijk oplossen!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:47
Wij hebben ook 2cm afschot op 2.5meter.. zou niet weten hoe je er iets van merkt.. niet met lopen iig!
Misschien dat het met laminaat wegrolt maar bij mijn PVC iig niet.
Neemt niet weg dat het vlak moet zijn maar zou er geen te groot probleem van maken!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:52

DukeBox

loves wheat smoothies

Op zolder een verloop van 1.5cm over 2.5m en dat voel ik ook.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Maar ze zijn hier 3 dagen geweest afgelopen week en afgezet van zetwerk, hwa en de zandcementvloer er in zijn ze klaar. Sowieso zijn ze volgende week woensdag binnen klaar.
Zoals ik het lees moet de afwerkvloer nog gesmeerd worden. Ik was geen ster in begrijpend lezen , dat dan weer wel....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:29
Maar als daar nog 10cm dekvloer in moet, dan is de dorpel van de pui toch veel te laag? :?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
ZeRoC00L schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 13:34:
[...]

Wij hebben het ook aangegeven en dat we dus zelf laminaat gaan leggen in een contrasterende kleur. In dit geval grijze tegellaminaat.
ShadowBumble schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 13:42:
[...]

Als ik het zou zie, ( en de huidige vloer in de aanbouw ) lijkt het mij meer ruimte om te egaliseren die vloer maar bij twijfel gewoon aan de aannemer vragen daar is hij immers voor ;)
Plafond tot oude ondergrond is 242cm (plafond tot houten vloer is 240cm)
Plafond in aanbouw tot onder kozijn is 245.5 cm, wat betekent dat de vloer 3,5cm boven de drempel ligt van de pui en als je van buiten naar binnen loopt je tegen een vloer aan kijkt die boven je drempel is.
Wolly schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 13:42:
[...]

De hoogte van je huidige vloer moet natuurlijk overeenkomen met de nieuwe vloer, waarom zou je een afschot accepteren? Heeft deze aannemer geen waterpas 8)7
Wij worden er zelf ook een beetje moedeloos van. Wij hebben zojuist ook een mail gestuurd met onze constatering en de vraag hoe we dit gaan oplossen. Het lijkt alsof hij verkeerd is ingemeten.
Wooldoor schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 14:05:
Beetje zonde ook om laminaat te gaan leggen als je een groot deel een echte houten vloer hebt. Als je de convector put eruit sloopt moet je dat toch ook gaan vullen met een vloer.
Ik snap niet helemaal wat je zegt, maar we gaat de houten vloer niet door trekken omdat het nooit gelijk wordt. Het wordt dus contrasterend laminaat met een grijze kleur in tegel vorm.
MLLL schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 15:02:
Die betonvloer ziet er niet al te recht uit, denk dat ik met twee kratten bier in mijn mik die vloer nog rechter afwerk.

Je zegt zelf dat de zandcementvloer er nog in moet die maakt de vloer glad en vlak, dus daar hoef je je niet teveel zorgen over te maken.
MLLL schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 18:54:
[...]

Zoals ik het lees moet de afwerkvloer nog gesmeerd worden. Ik was geen ster in begrijpend lezen , dat dan weer wel....
Precies, maar we hebben nu opgemeten dat het dus niet goed komt dan zie bovenstaande.
weertenaar schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 15:53:
Een duidelijke "ja"....die 2 cm ga je voelen en moet je niet accepteren....
2cm op een heel huis is misschien acceptabel, maar dit toch niet.
En hoe ga je dat doen met je plinten, met zo'n verloop?
Dat is onze angst ook inderdaad. Mail is vanavond gestuurd en wij hebben liever niet meer dat de vloer aangesmeerd wordt woensdag tot dit is opgelost.
BastaRhymez schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:17:
2 cm is best veel...

...als het over de hele lengte van een huis zou gaan ja.

2 cm over nog geen 3 meter is ontzettend veel! Dit ga je hoe dan ook merken!
Geen idee of je kinderen hebt, maar als die straks een potje gaan knikkeren, dan wordt het knikkeren met een hindernis...

Ook als je straks een meubelstuk op de overlap wilt plaatsen tussen oude en nieuwe vloer, dan ga je het verschil ook merken!

Laat het ze maar fatsoenlijk oplossen!
Thanks voor je reactie, meegenomen in onze overweging om alles zwart op wit te zetten in de mail vanavond.
ID-College schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 17:27:
Wij hebben ook 2cm afschot op 2.5meter.. zou niet weten hoe je er iets van merkt.. niet met lopen iig!
Misschien dat het met laminaat wegrolt maar bij mijn PVC iig niet.
Neemt niet weg dat het vlak moet zijn maar zou er geen te groot probleem van maken!
Onze angst is meer met kasten die dan voor een deel op het vlakke staan en voor een deel niet. Maar de grootste angst is minder prijstoename van het huis dan we hopen met zo'n flinke investering omdat mensen geen schuine vloer willen.
DukeBox schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 18:17:
Op zolder een verloop van 1.5cm over 2.5m en dat voel ik ook.
Bedankt voor je reactie. Goed om te weten.
Xander schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 19:11:
Maar als daar nog 10cm dekvloer in moet, dan is de dorpel van de pui toch veel te laag? :?
Dat klopt, de pui is -denken wij- verkeerd ingemeten en hierdoor te laag gemonteerd of iets dergelijks? Het staat in ieder geval buiten kijf dat de vloer af moet lopen om hem goed te laten lopen met de pui, iets wat wij niet willen.

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Weet je hoe hoog het pui staat tov de bestaande houten vloer?

[ Voor 92% gewijzigd door MLLL op 12-09-2020 20:38 ]

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Als je geen laser hebt zou je dit kunnen meten vanuit het plafond,

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
MLLL schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 20:35:
Weet je hoe hoog het pui staat tov de bestaande houten vloer?
Vanaf plafond gemeten 245,5cm en plafond houten vloer 240cm en plafond tot betonvloer onder houten vloer is 242cm

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Hoe halen ze het in hun hoofd om je een vloer te geven waar 2 centimer inzit? Dat is toch voor niemand acceptabel? En dat hoef je toch ook niet specifiek te zeggen in de opdracht? Zou een mooie bak zijn wanneer ze dat ook bij de muren en plafond hadden gedaan, alles in verschillende maten. Kan me geen mens indenken die hier op zit te wachten 8)7

-EDIT- ik zou eisen dat ze dit oplossen. Gelukkig is het te laag, dus kan dat lijkt mij makkelijk opgehoogd worden met een vloeibare vloer o.i.d. Zou helemaal drama zijn wanneer de nieuwe vloer te hoog was..

[ Voor 23% gewijzigd door LankHoar op 12-09-2020 21:20 ]

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
LankHoar schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 21:17:
Hoe halen ze het in hun hoofd om je een vloer te geven waar 2 centimer inzit? Dat is toch voor niemand acceptabel? En dat hoef je toch ook niet specifiek te zeggen in de opdracht? Zou een mooie bak zijn wanneer ze dat ook bij de muren en plafond hadden gedaan, alles in verschillende maten. Kan me geen mens indenken die hier op zit te wachten 8)7

-EDIT- ik zou eisen dat ze dit oplossen. Gelukkig is het te laag, dus kan dat lijkt mij makkelijk opgehoogd worden met een vloeibare vloer o.i.d. Zou helemaal drama zijn wanneer de nieuwe vloer te hoog was..
Onder de drempel zit nog wel 8cm aan ruimte en aan de kant van oude vloer zit 10 cm. Probleem is juist dat dit niet gelijk is en de vloer dus 3,5cm boven de drempel komt. Daar moet dus de zand cementvloer nog komt aankomende week.

[ Voor 3% gewijzigd door Oekol op 12-09-2020 21:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Oekol schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 21:12:
[...]

Vanaf plafond gemeten 245,5cm en plafond houten vloer 240cm en plafond tot betonvloer onder houten vloer is 242cm
Dit gaat zo inderdaad niet goed komen, hoe is de aansluiting bovenkant pui en het plafond?
Zit daar nog ruimte in?
Het pui zou 50mm omhoog moeten of 50mm kleiner qua hoogte.
Dit zijn rommelaartjes eerste klas....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:32
2cm is echt teveel!

Mijn aannemer heeft 3 maanden terug ook hier een uitbouw gezet. Kleine 4 week tussen start graven en opleveren casco binnenkant. Zat mischien 1 mm in de afwerkvloer en dat heeft ie samen met een collega in 2 uurtjes erin gelegd op het oog met een lange waterpas.

2 weken later zelf de egalisatie erin gelegd over hele huis waardoor ik op sommige plekken 2 tot 3 mm verschil heb waardoor ik heb moeten vechten om de plinten goed erin te krijgen (hebben plinten van 12 cm hoog). Laat staan als je 20 mm verschil moet wegwerken met je plinten dat wordt geen porum.

[ Voor 7% gewijzigd door Jan-man op 12-09-2020 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
MLLL schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 21:39:
[...]

Dit gaat zo inderdaad niet goed komen, hoe is de aansluiting bovenkant pui en het plafond?
Zit daar nog ruimte in?
Het pui zou 50mm omhoog moeten of 50mm kleiner qua hoogte.
Dit zijn rommelaartjes eerste klas....
We hebben net een balk neergelegd en die loopt waterpas van ondervloer tot drempel. Er komt alleen dus een vloer op van laten van 2 cm zodat hij gelijk loopt met houten vloer. Zie foto's voor ruimte etc. Onder de schuifpui zal het prima kunnen daar hebben we ruimte over. Alleen bij drempel is de inloop lager en heb je die ruimte dus niet.
Jan-man schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 23:30:
2cm is echt teveel!

Mijn aannemer heeft 3 maanden terug ook hier een uitbouw gezet. Kleine 4 week tussen start graven en opleveren casco binnenkant. Zat mischien 1 mm in de afwerkvloer en dat heeft ie samen met een collega in 2 uurtjes erin gelegd op het oog met een lange waterpas.

2 weken later zelf de egalisatie erin gelegd over hele huis waardoor ik op sommige plekken 2 tot 3 mm verschil heb waardoor ik heb moeten vechten om de plinten goed erin te krijgen (hebben plinten van 12 cm hoog). Laat staan als je 20 mm verschil moet wegwerken met je plinten dat wordt geen porum.
Hier zijn we idd bang voor. Begin zo klaar te geraken met deze uitbouw. Maar hij ziet er ere wie ere toekomt heel mooi uit. Alleen kloppen de afmetingen dus niet :+

Foto's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WH-ZJDJL59I21qMAo0-1XRLkMIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZAAnTlZvwHiRBxRB8WOqrbLv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C2FNBE5THGVFF1FErULniPdDuP0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oZJojlj6k53J8ZbcjpKWiMNW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/feQ4irMkkD_uQJSWPzZITLxJdc0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XtqTwS8obJ1kvmkJGDoj8E1S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PGQgvNOzZVznQrLzS23YVmxXPZc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZqmvbesbNLrwyWBf1J3lvEfw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1xJLuDdtx2zpqyRvhRieCqVzd3U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jxRivKiMza59sstC1Leq5Lgj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fo_7QesuMqvcHOrmII4SL8qFmIs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hZ2BKTxKMpDDmpBlqav8NuPM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Wat ga je met de bestaande houten vloer doen?
Laat je liggen met een nieuwe vloer er over heen, of ga je die verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
MLLL schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:46:
Wat ga je met de bestaande houten vloer doen?
Laat je liggen met een nieuwe vloer er over heen, of ga je die verwijderen?
Die blijft liggen. We hebben een strip er tussen en dan beginnen we met een grijze laminaat tegels zodat het echt iets anders is. Soort andere ruimte. Tegels van 60x90cm uit m'n hoofd. Vloer straks doortrekken levert geen problemen op bij de schuifpui, alleen bij de deur hebben we net gemeten. De deur heeft de drempel lager dus we zaten net in de tuin met een biertje... We dachten dat ze dan dus iets met de deur moeten doen, dan kunnen we het doortrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Persoonlijk vind ik het zonde dat je die mooie parketvloer niet door gaat leggen :).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
Sport_Life schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:06:
Persoonlijk vind ik het zonde dat je die mooie parketvloer niet door gaat leggen :).
Is een bewuste keuze omdat het door vele afgeraden werd. En dan bedoel ik niet de 17 miljoen vloerleggers die we hebben in NL. Nee, dan bedoel ik verschillende parketboeren en de man die de vloer een beurt heeft gegeven vorig jaar & hier de vloer heeft gelegd jaren geleden. Hij zegt het hout wordt anders en je krijgt het nooit hetzelfde. Vandaar de keuze samen met hem om totaal iets anders te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Lekker vol gooien met egaline. Alleen de pui/kozijn/drempel hebben ze te laag geplaatst.
En waarom zit er een regenpijp ter hoogte van een openslaande deur. :?

[ Voor 29% gewijzigd door jadjong op 13-09-2020 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
jadjong schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:25:
Lekker vol gooien met egaline. Alleen de pui/kozijn/drempel hebben ze te laag geplaatst.
Correct, we denken alleen de deur bij nader inzien. Als die verhoogt kan worden zou 't goed zijn. Bij de pui hebben we geen probleem met ee hogere vloer. Nu met de deur wel dus dat zou opgelost moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoNoS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-02 08:59
Bij de deur kun je ook nog een inloopmat leggen, die je iets lager kunt leggen dan je laminaat. Zou dan wel profielen aanbrengen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 11:38
isolatieplaten horen, minimaal rondom en aan elkaar getaped te zijn, zo heeft die isolatie geen enkel nut

diskeltische lurker

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Pui staat gewoon te laag, durf te wedden dat 99% van onze klanten het niet zou pikken om te gaan rommelen met oplossingen bij de deur.
Het is nog de mazzel dat het een naar buitendraaiende deur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:48
Is er daar ergens iets van vloerisolatie voorzien ? Staat die pui gewoon rechtstreeks op de beton ? Is er een onderbreking met isolatie tussen buitenste terrastegels en de binnenkant ? Anders gaat de betonmassa rond de pui in de winter wel wat afkoelen lijkt me.

Akkoord, het zijn precies geen winters meer als vroeger maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Heisenberg_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-02 15:39
Ik heb een groot gedeelte van dit draadje gelezen, maar het lijkt echt alsof de aannemer zijn werk niet goed heeft gedaan. En dan te bedenken dat het alleen om een stuk aanbouw ging, wat al meer dan 4 maanden heeft geduurd. Ik hoop niet dat hier een forse rekening aan verbonden is, ik zou echt geen meerwerk facturen gaan betalen. Hopelijk is het nu gauw klaar en kun je weer genieten van je huis!

[ Voor 9% gewijzigd door _Heisenberg_ op 15-09-2020 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Makkelijkere aanbouwtjes dan dit vind je niet , zo te zien hoefde er geen staalconstructie te worden aangebracht ter plekke van het oude pui, voor de rest appeltje eitje.

Binnen een maand moet dit gewoon staan.
Weet je ook hoeveel dagen ze er ongeveer mee bezig geweest zijn?
Zal bouwvak tussen gezeten hebben van 4 weken , dan blijven er nog 3 maanden over

Vraag mij ook af wat ze met die hemelwaterafvoeren gaan doen.

Zie ook zo 1 2 3 geen andere optie, het gemetselde dammetje is te smal, je zou die doorvoeren er doorheen kunnen maken maar dat is eigenlijk ook geen gezicht, dan krijg aan weerzijde een halve kop naast de doorvoer.

Toch denk ik wel dat minder storend is dan een bocht aan de afvoer bovenin om in het hart van het metseldammetje te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Oekol schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:20:
[...]

Is een bewuste keuze omdat het door vele afgeraden werd. En dan bedoel ik niet de 17 miljoen vloerleggers die we hebben in NL. Nee, dan bedoel ik verschillende parketboeren en de man die de vloer een beurt heeft gegeven vorig jaar & hier de vloer heeft gelegd jaren geleden. Hij zegt het hout wordt anders en je krijgt het nooit hetzelfde. Vandaar de keuze samen met hem om totaal iets anders te doen.
Had het al eerder aangegeven, wij hebben de bestaande vloer laten doorleggen.
Planken zijn natuurlijk niet in 1 lijn doorgroefde, maar stukkentussen uit gehaald. Is echt niets van te zien.

Als ik de foto een beetje kan zien lijkt het erg op onze vloer. Houten plaat en daarop houten planken geniet.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:52

DukeBox

loves wheat smoothies

Oekol schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:20:
Hij zegt het hout wordt anders en je krijgt het nooit hetzelfde.
In een huis van een vriend iets soortgelijks gehad, daar lag vrij recent parket in en de leverancier kwam met het idee om alles er uit te halen en met zoveel mogelijk gelijke delen geheel opnieuw te leggen. Op die manier zouden afwijkende delen netjes verspreid liggen waardoor het netjes een geheel leek. Na het leggen alles opgeschuurd en in de lak gezet en het zag er echt prachtig uit (ook een ~2 jaar later nog, onderhand wonnen ze er niet meer).

Bij mijn schoonouders is na het weghalen van een muur ook parket aangelegd, mijn schoonvader heeft dat zelf gedaan (is ook erg handig met hout bewerking) en het ziet er ook echt als een geheel uit.

Oftewel, het kan wel en bij het eerste voorbeeld kan je evt. het aflopen ook makkelijker verhelpen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lothar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:40
Ik dacht even dat jij dit was maar toch niet, misschien goed om een onafhankelijke partij te laten kijken of de rest wel klopt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8EFcnf9cakvMDKaDV5es3FADbTg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y75tsOPhTSTU1Le6iJpyhj3K.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
@Oekol heb je weer een update? jullie zijn inmiddels al weer bijna 2 weken verder...
Ben wel benieuwd hoe het is afgelopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
Staat er heel goed voor! Zal vanavond eens wat foto's sturen hoe ver het is. Vloer is er in gedaan en muur gestuct. Tevens hangen de verticale radiatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
Zoals beloofd @BastaRhymez @lothar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4AdxpqD9GwQ6RZFJQt4_3lXrZHA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3EgZHrYu0xN3VN62fkfVPJyB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hI7p7trMZvJXq59l-0f_R77XD5k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g4Jay02ao1LuAzDisAWhQg4f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RZooKAacZWcHYa5P6S_bgUnaVYQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QEPjneK0ynirSXT4yjzQXIIt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I7seZCI3iKLuhvSqls0NS6O8euM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h99ufxgJ104DsVVB81MWIS4z.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Oekol op 25-09-2020 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Hoe is het afgelopen met de de deur?
Op de foto lijkt de vloer af te lopen naar de deur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
MLLL schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:11:
Hoe is het afgelopen met de de deur?
Op de foto lijkt de vloer af te lopen naar de deur
Lijkt wel zo idd maar is waterpas. De deur waren ze vergeten een strip er voor te monteren. Dat lost alles op en is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Nofi, ik vind dit topic echt typerend voor een tweaker die een aannemer z'n werk ziet doen. Gaat roepen op tweakers met dat het scheef is en dergelijke, terwijl de aannemer er gewoon een oplossing voor heeft _O-

Wel een vraagje aan jou, die verwarming laat je zo zitten? Is er vloerverwarming?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
evleerdam schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 23:07:
Nofi, ik vind dit topic echt typerend voor een tweaker die een aannemer z'n werk ziet doen. Gaat roepen op tweakers met dat het scheef is en dergelijke, terwijl de aannemer er gewoon een oplossing voor heeft _O-

Wel een vraagje aan jou, die verwarming laat je zo zitten? Is er vloerverwarming?
Aannemer gaf zelf toe dat het kwam omdat hij iets vergeten was. Dus naja snap wat je bedoelt maar aannemer was gewoon nalatig en iets vergeten.

Geen vloerverwarming alleen die verticale radiatoren en de convectorput gaat weg. Wordt dichtgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_aimy
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-09 23:15
Mag ik vragen in welke prijsklasse deze aanbouw zit?

Ik wil in de toekomst ook een aanbouw laten plaatsen.
Het is bij mij een 2-1 kap en ik zou graag de binnenmuur willen doortrekken.
Qua hwa geen problemen vanwege een huis uit 2015 met ieder een eigen hwa.

Ontopic; ik vind het een mooie uitbouw, alleen benieuwd naar de prijs vanwege ook neiging tot een uit/aanbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
J_aimy schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 14:14:
Mag ik vragen in welke prijsklasse deze aanbouw zit?

Ik wil in de toekomst ook een aanbouw laten plaatsen.
Het is bij mij een 2-1 kap en ik zou graag de binnenmuur willen doortrekken.
Qua hwa geen problemen vanwege een huis uit 2015 met ieder een eigen hwa.

Ontopic; ik vind het een mooie uitbouw, alleen benieuwd naar de prijs vanwege ook neiging tot een uit/aanbouw.
Dat mag zeker. Zie DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaboom1555
Alles al af @Oekol ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
Vandaag was de oplevering. We moeten nog witten en de vloer leggen zelf en dan genieten.

Pagina: 1 2 Laatste