Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:16
@barriie Eerlijk gezegd, als je doel is om uiteindelijk alle assists uit te hebben, dan kun je het beste vanaf nu alle assists uitzetten.
Je leert met rij-assist het rijden 'verkeerd' aan, maar moet dat daarna ook nog afleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barriie
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09-09 17:59
Playa del C. schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:27:
@barriie Eerlijk gezegd, als je doel is om uiteindelijk alle assists uit te hebben, dan kun je het beste vanaf nu alle assists uitzetten.
Je leert met rij-assist het rijden 'verkeerd' aan, maar moet dat daarna ook nog afleren.
Ik weet niet of dat het doel is, het is meer dat ik had verwacht dat als ik de moeilijkheidsgraad omhoog zou gooien ik vanzelf achteraan zou rijden. Nu kom ik nog met aardig boute rondjes mee met de top 15 - top 10.

Andere manier om de moeilijkheidsgraad omhoog te hogen is assists uit te zetten. En aangezien schakelen aardig wat doet dacht ik dan proberen we een andere. Kan wel alles uit zetten, maar dan denk ik dat ik ook de moeilijkheidsgraad moet terug schroeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Vraagje aan de mensen die ook zonder assists spelen, met traction control is het haast onmogelijk (voor mij tenminste) om trage bochten uit te komen zonder te spinnen.

Ik ben wat time trials aan het doen en wanneer ik de “snelle” tijden als ghost in stel verlies ik ongelofelijk veel bij uitkomen van juist deze bochten... iemand een tip behalve de wielen recht en sneller opschakelen bij het gas geven?

En iemand misschien een goede FOV calculator voor F1 2020?

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
R2D2 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 15:13:
Vraagje aan de mensen die ook zonder assists spelen, met traction control is het haast onmogelijk (voor mij tenminste) om trage bochten uit te komen zonder te spinnen.

Ik ben wat time trials aan het doen en wanneer ik de “snelle” tijden als ghost in stel verlies ik ongelofelijk veel bij uitkomen van juist deze bochten... iemand een tip behalve de wielen recht en sneller opschakelen bij het gas geven?

Is echt vooral een kwestie van niet te veel gas geven. Het lijkt alsof een ander als ghost meteen vol gas gaat, maar dat is niet zo. In de twee kun je onder perfecte omstandigheden ook niet vol gas geven (dank aan de start van een race). Rekening houden met curbs en op FFB gevoel gas geven. Inderdaad soms wat sneller opschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithrandirrr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:44
Wat je kan doen is je rem en gas wat minder gevoelig zetten. Ik heb beiden op 20% gezet geloof ik. Weet even niet welke optie het precies is maar iets als linearity oid. Voor mij werkt dat! (In ieder geval niet de deadzone :))

One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
Game gehaald na laatste tijd alleen rFactor2 te hebben gespeeld. Natuurlijk is het geen sim, maar ik vind het eigenlijk best wel een prima game. Je voelt inderdaad geen flat spots en dergelijke, maar de gameplay, graphics en dergelijke vind ik tot dusver prima uitgewerkt.

Rijd met alle assists uit en AI op 100%, lijkt nog wat veel van het goede. Eigen team gemaakt, met Williams als concurrent, en ben tot dusver wel een halve seconde per ronde langzamer dan Latifi. In ieder geval met die settings uitdagend genoeg, dus ik ga er wel wat plezier aan beleven.

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
R2D2 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 15:13:

Ik merk dat ik in de lagere versnelling mn gaspedaal nooit volledig indruk, moet echt goed doseren anders sta je binnen no-time achterstevoren. Verder eigenlijk de twee dingen die je zelf al aangeeft haha, snel opschakelen en niet te vroeg op het gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithrandirrr
Inderdaad zo rustig maar efficiënt mogelijk gas geven. Met name bocht 2 en 3 in Oostenrijk. Wie dat het beste doet heeft de beste exit en die zijn zeer belangrijk op dat circuit :)

One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Xamsix schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:54:
Game gehaald na laatste tijd alleen rFactor2 te hebben gespeeld. Natuurlijk is het geen sim, maar ik vind het eigenlijk best wel een prima game. Je voelt inderdaad geen flat spots en dergelijke, maar de gameplay, graphics en dergelijke vind ik tot dusver prima uitgewerkt.

Rijd met alle assists uit en AI op 100%, lijkt nog wat veel van het goede. Eigen team gemaakt, met Williams als concurrent, en ben tot dusver wel een halve seconde per ronde langzamer dan Latifi. In ieder geval met die settings uitdagend genoeg, dus ik ga er wel wat plezier aan beleven.
Mooi gezegd. Zo denk ik er ook over. Kom zelf van iRacing en PC2 en allerlei oudere sims. F1 2020 rijdt alsnog realistisch genoeg en ook zeker uitdagend genoeg. En de hele sfeer en simulatie buiten het rijden is prima. Plus natuurlijk de officiële content van F1 en F2 die je in andere spellen niet of nauwelijks hebt.
Vind het een goed en vooral leuk spel. Met ook veel goede extra's die de sfeer maken.

Op AI 100% en Elite assists lukt het mij ook niet goed om op niveau te presteren. Ik kan vaak wel wat meekomen, maar dat is op een baan die ik veel heb geoefend en dan is het alsnog net te moeilijk allemaal. Rij dan een paar plaatsen achter de teammate. Ga denk ik eerst maar voor een seizoen op 90%. Of ik moet misschien wat meer met de setup aan de slag.

Zonet met de RB op RB ring een tijd van 1:04.9xx gereden in Time Trial met standard balanced setup. Misschien is dat een goede benchmark. Ben benieuwd hoe anderen daar presteren. In de TT lijst staan uiteraard vooral mercedessen, of RB met assists en/of met custom setup. Lastig vergelijken. En volgens mij zijn de eerste paar tijden niet eerlijk gegaan. Stond net een Renault op 1:01:xxx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
mithrandirrr schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:25:
Inderdaad zo rustig maar efficiënt mogelijk gas geven. Met name bocht 2 en 3 in Oostenrijk. Wie dat het beste doet heeft de beste exit en die zijn zeer belangrijk op dat circuit :)
Je bedoelt denk ik bocht 3 en 4 ;)
https://www.formula1.com/...7EC2bGta7o1thZkVPbbq.html
Bocht 2 lijkt mij voor de meeste spelers geen probleem...

Maar in bocht 3 en 4 inderdaad kun je niet vol op het gas.

In bocht 3 rem ik wel extra af door terug te schakelen naar de 1e. Dat deden ze vandaag in de echte race volgens mij nooit en dat is ook wel logisch, want het is niet fijn voor de versnellingsbak. Echt zo'n time trial techniek. Dan bij insturen meteen naar de 2e, omdat dat bochtje in de 1e te veel wheelspin oplevert. En ook in de 2e kun je niet meteen vol gas. De techniek scheelde ongeveer 0,3 s in die bocht plus een hogere exit snelheid.
Dan in bocht 4 eigenlijk dezelfde truc, maar dan terug schakelen naar de 2e en vrij snel weer in de 3e opschakelen in de exit om wheelspin te voorkomen. Ook is het goed om te trailbraiken in met name bocht 4. Tijdens het remmen al insturen: door de extra druk op de voorbanden stuurt het beter in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mithrandirrr
Oh ja bocht 2 had ik niet meegenomen haha. Dat dat als bocht wordt gezien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
Playa del C. schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:30:
[...]

Mooi gezegd. Zo denk ik er ook over. Kom zelf van iRacing en PC2 en allerlei oudere sims. F1 2020 rijdt alsnog realistisch genoeg en ook zeker uitdagend genoeg. En de hele sfeer en simulatie buiten het rijden is prima. Plus natuurlijk de officiële content van F1 en F2 die je in andere spellen niet of nauwelijks hebt.
Vind het een goed en vooral leuk spel. Met ook veel goede extra's die de sfeer maken.

Op AI 100% en Elite assists lukt het mij ook niet goed om op niveau te presteren. Ik kan vaak wel wat meekomen, maar dat is op een baan die ik veel heb geoefend en dan is het alsnog net te moeilijk allemaal. Rij dan een paar plaatsen achter de teammate. Ga denk ik eerst maar voor een seizoen op 90%. Of ik moet misschien wat meer met de setup aan de slag.

Zonet met de RB op RB ring een tijd van 1:04.9xx gereden in Time Trial met standard balanced setup. Misschien is dat een goede benchmark. Ben benieuwd hoe anderen daar presteren. In de TT lijst staan uiteraard vooral mercedessen, of RB met assists en/of met custom setup. Lastig vergelijken. En volgens mij zijn de eerste paar tijden niet eerlijk gegaan. Stond net een Renault op 1:01:xxx...
Denk dat ik inderdaad ook wat de AI naar beneden ga zetten, wil wel graag blijven oefenen zonder assists, omdat je anders te erg went aan een bepaald gevoel. Betekent wel dat ik af en toe de herhaling moet gebruiken om te resetten, soms toch te snel op gas en dan ligt je vleugeltje al snel eraf.

Ik zal komende week eens RB op de RB ring doen met balanced setup. Eerlijk gezegd ben ik ook geen setup held, meestal doet het bij mij meer slechts dan goeds haha.

Maar wat je zegt inderdaad, denk tov sims dat de hele 'ervaring' en goede UI gewoon verfrissend is. Dat hele my team is natuurlijk ook een ontzettend tof concept. Dit is ook meer een game die je nog even gaat spelen als je een beetje moe bent, omdat het niet zo serieus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Xamsix schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:47:
[...]

Denk dat ik inderdaad ook wat de AI naar beneden ga zetten, wil wel graag blijven oefenen zonder assists, omdat je anders te erg went aan een bepaald gevoel. Betekent wel dat ik af en toe de herhaling moet gebruiken om te resetten, soms toch te snel op gas en dan ligt je vleugeltje al snel eraf.

Ik zal komende week eens RB op de RB ring doen met balanced setup. Eerlijk gezegd ben ik ook geen setup held, meestal doet het bij mij meer slechts dan goeds haha.

Maar wat je zegt inderdaad, denk tov sims dat de hele 'ervaring' en goede UI gewoon verfrissend is. Dat hele my team is natuurlijk ook een ontzettend tof concept. Dit is ook meer een game die je nog even gaat spelen als je een beetje moe bent, omdat het niet zo serieus is.
Precies. Setups ben ik wel goed in, maar de standaard setup is al prima voor RB ring en voor de auto in het algemeen kwam ik achter. Alleen misschien moet alles voor 100% AI net iets scherper staan afgesteld.

Te snel op het gas wil wel in een F1 auto. Maar moet zeggen dat de auto ook steeds vertrouwder voelt. Kan hem ondertussen ook goed opvangen als er een overstuur-situatie is.

Het spel is inderdaad goed uitgewerkt en compleet (ook qua licenties) in tegenstelling tot veel simrace-games, waarbij het meer een random verzameling van banen en auto's is. MyTeam is een sterke toevoeging inderdaad.

Iets anders: de halo. Ik gebruik cockpit-cam en uit ervaring weet ik dat de halo in het echt niet eens zo zichtbaar is, omdat een mens met twee ogen 'langs' de stang kijkt. Op het platte scherm is hij voor één oog realistisch in beeld gebracht, maar dat is dus niet zoals een coureur hem ervaart. Heb lang met halo gereden, maar heb hem nu om die reden toch maar uitgezet en dat geeft toch wel een wat overzichtelijker beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
Playa del C. schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:49:
[...]

Precies. Setups ben ik wel goed in, maar de standaard setup is al prima voor RB ring en voor de auto in het algemeen kwam ik achter. Alleen misschien moet alles voor 100% AI net iets scherper staan afgesteld.

Te snel op het gas wil wel in een F1 auto. Maar moet zeggen dat de auto ook steeds vertrouwder voelt. Kan hem ondertussen ook goed opvangen als er een overstuur-situatie is.

Het spel is inderdaad goed uitgewerkt en compleet (ook qua licenties) in tegenstelling tot veel simrace-games, waarbij het meer een random verzameling van banen en auto's is. MyTeam is een sterke toevoeging inderdaad.

Iets anders: de halo. Ik gebruik cockpit-cam en uit ervaring weet ik dat de halo in het echt niet eens zo zichtbaar is, omdat een mens met twee ogen 'langs' de stang kijkt. Op het platte scherm is hij voor één oog realistisch in beeld gebracht, maar dat is dus niet zoals een coureur hem ervaart. Heb lang met halo gereden, maar heb hem nu om die reden toch maar uitgezet en dat geeft toch wel een wat overzichtelijker beeld.
Inmiddels heb ik AI op 90 gezet, eerste race had ik overgeslagen, was in de regen en lag er vrij snel vanaf. Tweede race bij de start vleugel beschadigd, safety car meteen nieuwe vleugel gehaald en harde band erop. Net als anderen hier heb ik veel last van linksvoor. Die zat tegen het einde op 80% slijtage terwijl de rest van de banden op 65% zat. Daardoor moest ik alsnog een 2e stop maken, anders was ik in de punten gevallen, nu helaas P16. Maar toch prima, hoger dan het doel haha.

TT inmiddels ook de crash bug ervaren, toen ik even Oostenrijk probeerde. Geloof dat ik nog een 5.2 heb neergezet. Kan zeker nog wel stukje sneller, maar na 2 crashes even overgeslagen. Zal de ghost eens uitzetten in ieder geval.

Qua camera rijd ik met de view boven de halo, geloof dat dat in F1 games gewoon het fijnste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Xamsix schreef op maandag 13 juli 2020 @ 00:01:
[...]
TT inmiddels ook de crash bug ervaren, toen ik even Oostenrijk probeerde. Geloof dat ik nog een 5.2 heb neergezet. Kan zeker nog wel stukje sneller, maar na 2 crashes even overgeslagen. Zal de ghost eens uitzetten in ieder geval.
Ben benieuwd of je onder de 1:05 weet te komen. Als dat lukt, hoor ik graag wat tips. Dat is zonder assists neem ik aan? En met de RB auto?
Qua camera rijd ik met de view boven de halo, geloof dat dat in F1 games gewoon het fijnste is.
Dat denk ik ook, maar persoonlijk wil ik alleen rijden met een realistische camera, zoals de coureur het ziet. Zou uiteindelijk qua snelheid niet moeten uitmaken, maar van bovenaf zijn de bochten vaak wel beter in te schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:56

Oxigeon

En zo is dat!

Hoeveel rpm gebruiken jullie bij de starts? Merk als ik vol gas ga en de overtake knop indruk dat ik best 1 of 2 personen kan pakken. Maar volgens mij rij ik weg met best wel veel wheelspin. Dat kan dus beter :)

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Oxigeon schreef op maandag 13 juli 2020 @ 07:22:
Hoeveel rpm gebruiken jullie bij de starts? Merk als ik vol gas ga en de overtake knop indruk dat ik best 1 of 2 personen kan pakken. Maar volgens mij rij ik weg met best wel veel wheelspin. Dat kan dus beter :)
Lol wut? :+

Ja kan beter. Als je manual start aan hebt, dan moet je de clutch (knop) vasthouden en de juiste rpm aanhouden. Bij start laat je de clutch los en kun je met weinig gas wegrijden en opschakelen naar 2 en 3. Daarna kun je plankgas.

Het optimale aantal rpm voor de start zit net op het punt dat de lampjes op het stuur beginnen te branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik dacht toch even zelf te gaan schakelen, maar daar ben ik duidelijk nog niet klaar voor. Opschakelen is niet zozeer het probleem, maar weten tot waar je moet terugschakelen in bochten is waar de problemen liggen. Dat is nog niet zo makkelijk.

Gisteren met mijn team de eerste race, Australie, gereden (25% race distance, one-shot quali) en het spel moet duidelijk nog wat tandjes moeilijker.

Hoewel ik weet dat je zou moeten strijden met Williams en Alfa Romeo, doe ik toch liever iets meer voorin mee. Nu heb ik de race gewonnen. Nu heb ik Melbourne wel vaker gereden in het verleden en zullen andere circuits moeilijker gaan worden, maar ik wil voor de top 10 kunnen strijden. (Ja dat zou met de ontwikkeling van de auto niet moeten kunnen, maar dat maakt mij niets uit :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Ik vind het wel heel toevallig en opvallend dat de Xbox Gift Cards uitverkocht zijn wanneer er een spel spot goedkoop is op xbox-store-checker, zoals nu is F1 2020 al 3 weken te kopen voor 20 euro in turkije maar die Gift Cards zijn nog steeds niet aangevuld. Anders had ik hem voor die prijs kunnen halen

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 21:49
Hann1BaL schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:43:
Ik dacht toch even zelf te gaan schakelen, maar daar ben ik duidelijk nog niet klaar voor. Opschakelen is niet zozeer het probleem, maar weten tot waar je moet terugschakelen in bochten is waar de problemen liggen. Dat is nog niet zo makkelijk.

Gisteren met mijn team de eerste race, Australie, gereden (25% race distance, one-shot quali) en het spel moet duidelijk nog wat tandjes moeilijker.

Hoewel ik weet dat je zou moeten strijden met Williams en Alfa Romeo, doe ik toch liever iets meer voorin mee. Nu heb ik de race gewonnen. Nu heb ik Melbourne wel vaker gereden in het verleden en zullen andere circuits moeilijker gaan worden, maar ik wil voor de top 10 kunnen strijden. (Ja dat zou met de ontwikkeling van de auto niet moeten kunnen, maar dat maakt mij niets uit :))
Gelukkig kun je de moeilijkheidsgraad tussen weekenden instellen.

En probeer zo snel mogelijk naar handmatig schakelen over te schakel. Losse time trial, losse races. oefenen en nog eens oefenen. Dan wordt het zoveel leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

MarcoM schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:49:
[...]

Gelukkig kun je de moeilijkheidsgraad tussen weekenden instellen.

En probeer zo snel mogelijk naar handmatig schakelen over te schakel. Losse time trial, losse races. oefenen en nog eens oefenen. Dan wordt het zoveel leuker.
Het is wel tempting om naar manual te gaan, maar het probleem is "oefenen en nog eens oefenen." Dit kost veel tijd.
Ik heb 2 jonge kinderen en mijn T300 op een stand gebruik ik in de woonkamer. Dit kan alleen als de kids slapen en dan heb ik ook nog een vrouw die gebruik wil maken van de TV. De tijd is een grote beperkende factor en dan is de vraag of ik zeer veel tijd per circuit kan doorbrengen om het seizoen uit te rijden.

Nu pas 1 event gedaan, nog 25 te gaan.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 21:49
Snap ik. Ik heb mijn rig op zolder en ben gescheiden. Dus heb wat meer tijd. Meestal toch niet meer dan een uur per dag gemiddeld. Ben wel al sinds 1992 ermee bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Hann1BaL schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:53:
[...]

Het is wel tempting om naar manual te gaan, maar het probleem is "oefenen en nog eens oefenen." Dit kost veel tijd.
Ik heb 2 jonge kinderen en mijn T300 op een stand gebruik ik in de woonkamer. Dit kan alleen als de kids slapen en dan heb ik ook nog een vrouw die gebruik wil maken van de TV. De tijd is een grote beperkende factor en dan is de vraag of ik zeer veel tijd per circuit kan doorbrengen om het seizoen uit te rijden.

Nu pas 1 event gedaan, nog 25 te gaan.....
Heb zelf ook twee jonge kinderen. Als je wil kan je elke dag uren simracen natuurlijk. Maar dat gaat wel het beste met een eigen systeem en dan ergens anders dan de woonkamer. Keuzes ;)
Maar het manueel schakelen met flippers op een stuur is eerlijk gezegd in een klein uur aangeleerd (of sneller). Je wordt er een stuk sneller door ook als je het goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:55
Vreemd, speel in My Team met 25% racelengte. De Zandvoort race begonnen op de soft compound en in ronde 12 gepit voor de mediums.

Toch gaf het spel in de laatste ronde aan dat ik de verplichte compounds niet heb gebruikt en wordt zo gediskwalificeerd! In het overzicht na de race heeft iedereen dezelfde strategie aangehouden maar ik ben als enige gediskwalificeerd. Lijkt op een bugje dus...

[ Voor 3% gewijzigd door Fuwor op 13-07-2020 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
Fuwor schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:29:
Vreemd, speel in My Team met 25% racelengte. Begonnen op de soft compound en in ronde 12 gepit voor de mediums.

Toch gaf het spel in de laatste ronde aan dat ik de verplichte compounds niet heb gebruikt en wordt zo gediskwalificeerd! In het overzicht na de race heeft iedereen dezelfde strategie aangehouden maar ik ben als enige gediskwalificeerd. Lijkt op een bugje dus...
Is een (grote) bug en bekend bij Codemasters. Exact zoals je beschrijft. Je doet het goed, maar het spel denkt ergens dat je geen banden hebt gewisseld.
Tijdelijke oplossing is om bij de pitstop even de banden handmatig te veranderen en dan dus alsnog te eindigen op dezelfde band als die er standaard geselecteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
Playa del C. schreef op maandag 13 juli 2020 @ 04:39:
[...]

Ben benieuwd of je onder de 1:05 weet te komen. Als dat lukt, hoor ik graag wat tips. Dat is zonder assists neem ik aan? En met de RB auto?

[...]

Dat denk ik ook, maar persoonlijk wil ik alleen rijden met een realistische camera, zoals de coureur het ziet. Zou uiteindelijk qua snelheid niet moeten uitmaken, maar van bovenaf zijn de bochten vaak wel beter in te schatten.
Even geen time trial meer gedaan, denk dat ik heel nét wel of nét niet eronder kom. Dus zoveel tips zal ik je niet kunnen geven, inderdaad met de RB en zonder assists.

Snap inderdaad dat je met cockpitview wilt rijden, maakt het wel realistischer. Ben zelf zo gewend aan die halo cam dat ik het zo maar laat, helpt inderdaad met het beter inschatten van de bochten.

Inmiddels wel tegen wat bugs aangelopen;

- Ik werd ingehaald onder een gele vlag, terwijl dat volgens mij niet mag officieel.
- Bij safety car situatie ging ik de pits in, bij uitrijden pitlane kreeg ik de melding dat ik Grosjean illigaal had ingehaald.
- Toen heb ik gewacht op Grosjean en hem voorbij gelaten, Kvyat dook (in diezelfde safety car situatie achter hem aan). Ze waren bij de safety car rij voordat ik Kvyat weer voorbij kon, daarna mocht ik Kvyat niet meer inhalen. Had dus 2 plekken verloren door de bug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
Xamsix schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:45:
[...]

Even geen time trial meer gedaan, denk dat ik heel nét wel of nét niet eronder kom. Dus zoveel tips zal ik je niet kunnen geven, inderdaad met de RB en zonder assists.

Snap inderdaad dat je met cockpitview wilt rijden, maakt het wel realistischer. Ben zelf zo gewend aan die halo cam dat ik het zo maar laat, helpt inderdaad met het beter inschatten van de bochten.

Inmiddels wel tegen wat bugs aangelopen;

- Ik werd ingehaald onder een gele vlag, terwijl dat volgens mij niet mag officieel.
- Bij safety car situatie ging ik de pits in, bij uitrijden pitlane kreeg ik de melding dat ik Grosjean illigaal had ingehaald.
- Toen heb ik gewacht op Grosjean en hem voorbij gelaten, Kvyat dook (in diezelfde safety car situatie achter hem aan). Ze waren bij de safety car rij voordat ik Kvyat weer voorbij kon, daarna mocht ik Kvyat niet meer inhalen. Had dus 2 plekken verloren door de bug.
Niet te druk maken verder om die tijd. Hij is vrij scherp denk ik. Alleen zijn er nog wel een heel aantal Red Bulls die voor mii staan. Een deel daarvan ook met standaard setup en zonder assist. Vraag mij dan echt af hoe dat kan, alhoewel er ondertussen ook duidelijk cheaters tussen zitten.

Zonet een losse GP van Oostenrijk gedaan. Reed met Max met een groot gat achter mij op plek 3. Steeds in gevecht met nummer 2. Dat dus op AI 90%, wat denk ik wel een leuke setting is. Op 100% zit ik in het middenveld te stoeien.

Straks eerst op vakantie en dan daarna eens met MyTeam beginnen, denk ik.

Met vlaggen en SC heb ik ook al een paar keer gedoe gehad. Of alles een bug is weet ik niet, maar de AI doet soms rare dingen.
Had zonet in Q3 met een hotlap dat een AI net voor mij op de baan kwam. Dan gaan ze netjes aan de kant, dus reed ik er mooi voor. Tikt hij mij eruit in de volgende bocht... |:( Terwijl ik gewoon goed op tempo en op de juiste lijn reed.
Verder wel tevreden over de AI in de race. Zie regelmatig mooie gevechten voor mij en ook zelf natuurlijk lekker in gevecht.

Nieuwe ERS systeem is een sterke toevoeging. Werkt realistisch en ben er elke ronde wel mee bezig. Ook fuel mixture op stand 3 helpt. Kun je zo proberen om rond de 0,6 s achter iemand te zitten om daarna constant DRS te kunnen gebruiken. Dan eerst een paar rondjes opladen en dan een paar aanvallen met DRS+ERS.

---

Voor nVidia + factory overclock.
Veel spellen, met name in dx12, crashen op die kaarten de laatste tijd. Door de clocks terug te zetten naar standaard kun je dat eventueel voorkomen. Dat kun je doen door in het Control Panel op Help en dan Foutopsporingsmodus (Debug Mode in het Engels) te klikken. Bij vorige versies bleef die instelling staan, bij de laatste moet je het elke keer na opstarten weer aanzetten.
Het doet verder niks, behalve het forceren van standaard kloksnelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-09 13:50
Ik heb het idee dat ik geen acclaim krijg van activities. Als ik net zo'n activity gedaan heb voor de driver, en dan gelijk naar rivals ga, zie ik dat het balkje nog op precies dezelfde plek staat. Zijn er meer mensen hier die last hebben van dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barriie
Playa del C. schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:30:
[...]

Ik zit hier op een 1:05:852. Assists op elite alleen de lijn aan in de corner, merk dat ik geen idee heb waar ik moet remmen zonder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Playa del C.
barriie schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:25:
[...]

Ik zit hier op een 1:05:852. Assists op elite alleen de lijn aan in de corner, merk dat ik geen idee heb waar ik moet remmen zonder.
Nog een seconde te gaan ;)

Op zich al een nette tijd. Maar als je niet zonder assist een rempunt hebt, dan wordt het lastig om echt snel te rijden. De 'ideale lijn' is niet altijd het snelste. Trail braking is enorm handig op RB Ring. Insturen terwijl je nog vaart moet minderen en dus in de bocht blijven remmen (niet te hard).
Je kunt dan later beginnen met remmen. Je houdt langer je snelheid vast bij entry. Je drukt door het remmen extra op de voorbanden, waardoor je extra effectief kan insturen. Wel risico op oversteer uiteraard. F1 auto's zijn door de hoge downforce uitermate geschikt om te trailbraken, want ze kunnen meer zijdelingse versnelling opvangen (oftewel sturen zonder slippen).

Bocht 1 rem je net voor 75 meter, dus net na het bordje van 100m. Laat insturen, met trailbraking, vlak langs of over de rechter curb. Kan in de 4 bij een hotlap of in de 3 afhankelijk van setup en hoe vol de benzinetank is.

Bocht 3 remmen op 90 meter. Helemaal tot de 1 terug schakelen om af te remmen, maar meteen daarna naar de 2 opschakelen om mee door te rijden in de bocht.

Bocht 4 remmen op 100 meter. Tot de 2 terugschakelen, trailbraken vanaf de 3e versnelling en niet te veel gas in de bocht, maar vroeg opschakelen naar de 3.

Eénnalaatste bocht, insturen op 50 meter en dan in de 7 voor een hotlap. Nauwelijks remmen daar.

De rest spreekt voor zich. Uiteraard DRS aanzetten drie keer.

Succes -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barriie
Playa del C. schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:45:
[...]

Nog een seconde te gaan ;)

Op zich al een nette tijd. Maar als je niet zonder assist een rempunt hebt, dan wordt het lastig om echt snel te rijden. De 'ideale lijn' is niet altijd het snelste. Trail braking is enorm handig op RB Ring. Insturen terwijl je nog vaart moet minderen en dus in de bocht blijven remmen (niet te hard).
Je kunt dan later beginnen met remmen. Je houdt langer je snelheid vast bij entry. Je drukt door het remmen extra op de voorbanden, waardoor je extra effectief kan insturen. Wel risico op oversteer uiteraard. F1 auto's zijn door de hoge downforce uitermate geschikt om te trailbraken, want ze kunnen meer zijdelingse versnelling opvangen (oftewel sturen zonder slippen).

Bocht 1 rem je net voor 75 meter, dus net na het bordje van 100m. Laat insturen, met trailbraking, vlak langs of over de rechter curb. Kan in de 4 bij een hotlap of in de 3 afhankelijk van setup en hoe vol de benzinetank is.

Bocht 3 remmen op 90 meter. Helemaal tot de 1 terug schakelen om af te remmen, maar meteen daarna naar de 2 opschakelen om mee door te rijden in de bocht.

Bocht 4 remmen op 100 meter. Tot de 2 terugschakelen, trailbraken vanaf de 3e versnelling en niet te veel gas in de bocht, maar vroeg opschakelen naar de 3.

Eénnalaatste bocht, insturen op 50 meter en dan in de 7 voor een hotlap. Nauwelijks remmen daar.

De rest spreekt voor zich. Uiteraard DRS aanzetten drie keer.

Succes -O-
We hebben huiswerk 8)

Bedankt voor de tips, morgen denk nog even paar rondjes oefenen. Had een paar rondjes zonder corner assist gedaan, maar toen was men tijd steeds invalid. :+

Als je terug naar zen 1 gaat, en daarna naar 2. Moet je dan gas geven? Of kun je dit rollend uit de bocht doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
barriie schreef op maandag 13 juli 2020 @ 22:20:
[...]

We hebben huiswerk 8)

Bedankt voor de tips, morgen denk nog even paar rondjes oefenen. Had een paar rondjes zonder corner assist gedaan, maar toen was men tijd steeds invalid. :+

Als je terug naar zen 1 gaat, en daarna naar 2. Moet je dan gas geven? Of kun je dit rollend uit de bocht doen?
Ga zelf ook regelmatig over de track limit. Je wilt zo snel en de track limit is zo ... limiterend.

Als je RB Ring goed aan kan, heb je eigenlijk de belangrijkste vaardigheden geleerd en worden andere circuits allemaal heel wat makkelijker. RB Ring is een goede baan om mee te beginnen.

Als je naar de 2 terug opschakelt is je auto nog niet lekker in balans en zit je ook nog eens op de vreemde heuvel van bocht 3 en je stuurt hard. Je kunt daar niet snel op het gas. Ik rol met zeer licht gas daar doorheen in de 2. En dan daarna is het op gevoel snelheid proberen te maken. Het is geen schande om heel vroeg naar de 3 te gaan. En heuvelafwaarts krijg je zelfs in de 3 of soms 4 nog wheelspin met vol gas. Heb je ook nog dat de DRS daar aan moet en tijdens een race ook nog soms de ERS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
Nou net ff getest met meerdere nieuwe games beginnen, de ene keer die acclaim activities gedaan en de andere keer niet. Je krijgt er geen acclaim van hoor, de driver niet en het team ook niet. Het balkje na de eerste training die aangeeft hoeveel acclaim je hebt, komt op precies hetzelfde punt te staan.

[ Voor 23% gewijzigd door Timba- op 13-07-2020 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barriie
Playa del C. schreef op maandag 13 juli 2020 @ 22:39:
[...]

Ga zelf ook regelmatig over de track limit. Je wilt zo snel en de track limit is zo ... limiterend.

Als je RB Ring goed aan kan, heb je eigenlijk de belangrijkste vaardigheden geleerd en worden andere circuits allemaal heel wat makkelijker. RB Ring is een goede baan om mee te beginnen.

Als je naar de 2 terug opschakelt is je auto nog niet lekker in balans en zit je ook nog eens op de vreemde heuvel van bocht 3 en je stuurt hard. Je kunt daar niet snel op het gas. Ik rol met zeer licht gas daar doorheen in de 2. En dan daarna is het op gevoel snelheid proberen te maken. Het is geen schande om heel vroeg naar de 3 te gaan. En heuvelafwaarts krijg je zelfs in de 3 of soms 4 nog wheelspin met vol gas. Heb je ook nog dat de DRS daar aan moet en tijdens een race ook nog soms de ERS.
Het voelt soms als een "spin nu" knop :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
barriie schreef op maandag 13 juli 2020 @ 22:44:
[...]

Het voelt soms als een "spin nu" knop :o
:) Klopt, maar je hebt het zelf in de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
Fuwor schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:29:
Vreemd, speel in My Team met 25% racelengte. De Zandvoort race begonnen op de soft compound en in ronde 12 gepit voor de mediums.

Hele spel zit vol met bugs, ik word er helemaal gestoord van. Ik speel denk maar niet meer totdat er een uitgebreide patch komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Jaren geen F1 gespeeld, wat is het nu erg uitgebreid zeg.
Online is ook leuk. Alleen heb ik wat vragen over online.

- Klassement rijden kan alleen maar 5 rondes of 25 procent?
- Voertuig schade staat op verminderd, kan dit niet op uitgebreid?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Playa del C. schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:06:
[...]

Heb zelf ook twee jonge kinderen. Als je wil kan je elke dag uren simracen natuurlijk. Maar dat gaat wel het beste met een eigen systeem en dan ergens anders dan de woonkamer. Keuzes ;)
Maar het manueel schakelen met flippers op een stuur is eerlijk gezegd in een klein uur aangeleerd (of sneller). Je wordt er een stuk sneller door ook als je het goed doet.
Ok, gisteravond toch naar manual gegaan. Afhankelijk van het circuit te doen of erg lastig. (Ik waag me niet aan Monaco op dit moment :))

Aangezien ik bij race 2 met My Team ben een tijdje Bahrein gereden en toch lastig om een volledige ronde naar volle tevredenheid te rijden. (Ook andere assists uitgezet, alleen TC nog aan op medium (er is geen low) en de ideale lijn.)

In langzame bochten is het nog lastig om de juiste versnellingen te houden en op tijd te schakelen, maar dat moet er een beetje "insluiten" en automatisme worden. Het gaat toch wel met manual.

Kijken hoe het Bahrein event zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rb88
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-04 09:05
Mars18 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:07:
Jaren geen F1 gespeeld, wat is het nu erg uitgebreid zeg.
Online is ook leuk. Alleen heb ik wat vragen over online.

- Klassement rijden kan alleen maar 5 rondes of 25 procent?
- Voertuig schade staat op verminderd, kan dit niet op uitgebreid?
Unranked kan je alles zelf instellen of een leuke lobby zoeken.
Zodra je ranked gaat rijden is het inderdaad 5 ronden of 25% race. Waarbij de damage altijd op reduced zal staan.

Mijn youtube channel: https://www.youtube.com/channel/UCy-23p6kSmP2n7O7v8_eMQQ/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Is dit serieus gameplay ? :9~
Ik heb de game zelf nog niet maar dit ziet er onwijs goed uit _/-\o_
Benieuwd hoe het eruit zal zien op de Xbox One X, F1 2019 was al fantastisch.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rb88
Overigens wordt er weer een league georganiseerd voor de PS4 gamers onderons.
Mocht je interesse hebben kijk dan even in dit topic:
[PS4] F1 2020 GoT Racing League

Het rijden in deze auto's is echt een stuk beter geworden dan in F1 2019! Wow! Wat liggen die dingen lekker op de weg, vooral in de snelle bochten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
Hann1BaL schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:26:
[...]

Ok, gisteravond toch naar manual gegaan. Afhankelijk van het circuit te doen of erg lastig. (Ik waag me niet aan Monaco op dit moment :))

Aangezien ik bij race 2 met My Team ben een tijdje Bahrein gereden en toch lastig om een volledige ronde naar volle tevredenheid te rijden. (Ook andere assists uitgezet, alleen TC nog aan op medium (er is geen low) en de ideale lijn.)

In langzame bochten is het nog lastig om de juiste versnellingen te houden en op tijd te schakelen, maar dat moet er een beetje "insluiten" en automatisme worden. Het gaat toch wel met manual.

Kijken hoe het Bahrein event zal gaan.
Goed bezig. Alsnog zou ik ook TC uitzetten...
De ideale lijn is prima om een baan mee te leren, maar ook daar geldt, zo snel mogelijk uitzetten als je zo snel mogelijk wil ontwikkelen. Daarna rijd je eigenlijk op elite en kun je je focussen op de baan en de wedstrijd. Je kunt met de AI setting natuurlijk alles met je skill level balanceren.
G_Dragon schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:46:
[...]

Is dit serieus gameplay ? :9~
Ik heb de game zelf nog niet maar dit ziet er onwijs goed uit _/-\o_
Benieuwd hoe het eruit zal zien op de Xbox One X, F1 2019 was al fantastisch.
Dat is ingame. In de race zelf zie je het natuurlijk vanuit een andere camera en dan is het denk ik iets minder indrukwekkend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Playa del C. schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:36:
[...]

De ideale lijn is prima om een baan mee te leren, maar ook daar geldt, zo snel mogelijk uitzetten als je zo snel mogelijk wil ontwikkelen. Daarna rijd je eigenlijk op elite en kun je je focussen op de baan en de wedstrijd. Je kunt met de AI setting natuurlijk alles met je skill level balanceren.

[...]

Dat is ingame. In de race zelf zie je het natuurlijk vanuit een andere camera en dan is het denk ik iets minder indrukwekkend ;)
Ja dat is waar, maar het ziet er wel erg goed uit als je het vergelijkt met F1 2019.
Hebben ze trouwens die lelijke regenboog livery van Mclaren ook in de game gegooit?

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 14-07-2020 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

G_Dragon schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:55:
[...]

Ja dat is waar, maar het ziet er wel erg goed uit als je het vergelijkt met F1 2019.
Hebben ze trouwens die lelijke regenboog livery van Mclaren ook in de game gegooit?
Nee, de regenboog zit er niet in. De zwarte Mercedessen ook niet.
Vraag me af of het nog komt, is toch meer een politiek statement en wellicht wil Codemasters hier niet aan meedoen...

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Playa del C. schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:36:
[...]

[...]

Natuurlijk wordt het realistischer met TC uit en ideale lijn uit, maar dan voeg je NOG meer factoren toe die de tijd om een circuit te leren doen toenemen. Ik ga dit spel geen 10 uur per week (of meer) kunnen spelen. Dus kan ik dan kiezen om geen career mode te doen en focussen op een paar banen, of ik houd de lijn aan zodat je snel weet hoe het circuit ongeveer werkt.

Door zelf te schakelen merk ik al dat je vaker met uitdagingen komt qua schakelen (net te ver terug schakelen kan zorgen voor wheelspin bij het uitkomen van de bocht) dus kan die TC nog wel even aanblijven. :)

Voor mij is het nu moeilijk genoeg, maar nog eenvoudig genoeg om een circuit te leren. Alles uit zorgt er voor dat je straks uren per circuit (behalve Monza dan) bezig bent om de baan te leren.

Alles blijft een keuze tussen misschien wel uiteindelijk het beste uit je rondjes persen met zo min mogelijk hulp vs zo snel mogelijk OK over de baan kunnen gaan op een circuit dat je niet kent. Gewoon een quick race starten op een baan waarop je nog nooit gereden hebt bijvoorbeeld. Voor de fun.

Iets heel anders: Wel fijn dat de game vraagt of je updates toe wilt passen op je career mode die al bezig is. Ik ga er vanuit dat ze de performance van de autos aanpassen aan de realiteit. Dat zou betekenen dat je met je nieuwe team tegen Ferrari kunt vechten >:)

Ik merk wel dat Albon met nogal veel quick races wint... Of ligt dat aan mijn PS4? Nogal opvallend.

[ Voor 9% gewijzigd door Hann1BaL op 14-07-2020 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
freddyathlon schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:17:
[...]

Nee, de regenboog zit er niet in. De zwarte Mercedessen ook niet.
Vraag me af of het nog komt, is toch meer een politiek statement en wellicht wil Codemasters hier niet aan meedoen...
Geen idee, maar ben blij dat het er niet inzit :)
Ondanks ik de zwarte MERC wel gaaf vind en van mij mag blijven.

[ Voor 8% gewijzigd door G_Dragon op 14-07-2020 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
barriie schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:25:
[...]

Je kunt bijna overal op de RBring op ongeveer 100m remmen. De 2 laatste bochten op 50m, vooral de op 1 na laatste al flink insturen terwijl je remt. Het middenstuk (dus bocht 4) pas heel laat remmen dat je precies de bocht in valt en gewoon zoveel mogelijk gas geven zonder dat je de volgende bochten uit vliegt.

Ik zou de eerste keren wel op softs doen.

Succes, het is VEEL leuker rijden zonder die racing line. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:07

Wom

Hann1BaL schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:18:
[...]

Ik merk wel dat Albon met nogal veel quick races wint... Of ligt dat aan mijn PS4? Nogal opvallend.
Albon staat bij mij vaker boven Verstappen dan andersom, dus het ligt iig niet aan je PS4 ;)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barriie
Timba- schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:23:
[...]

Je kunt bijna overal op de RBring op ongeveer 100m remmen. De 2 laatste bochten op 50m, vooral de op 1 na laatste al flink insturen terwijl je remt. Het middenstuk (dus bocht 4) pas heel laat remmen dat je precies de bocht in valt en gewoon zoveel mogelijk gas geven zonder dat je de volgende bochten uit vliegt.

Ik zou de eerste keren wel op softs doen.

Succes, het is VEEL leuker rijden zonder die racing line. :)
Had hierboven van Tjeerd ook wat tips gekregen, straks is kijken of we er wat van af kunnen schaven :)

De fout marges zijn echt heel klein, en merk dat ik nog niet "klein" genoeg kan corrigeren om die fouten op te vangen, dan lig ik alweer in de vangrails :o

Kun je het spel ook op 0.5x snelheid zetten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timba-
barriie schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:31:
[...]

Had hierboven van Tjeerd ook wat tips gekregen, straks is kijken of we er wat van af kunnen schaven :)

De fout marges zijn echt heel klein, en merk dat ik nog niet "klein" genoeg kan corrigeren om die fouten op te vangen, dan lig ik alweer in de vangrails :o

Haha ja het moment van insturen is megabelangrijk en bij elke bocht weer anders. Persoonlijk vind ik frankrijk heel erg moeilijk met al die bochten die steeds scherper worden. Maargoed dan maar een raceje met de difficulty wat lager en steeds hoger proberen te komen zonder dat je zo frustrerend als laatste eindigt haha.

In oostenrijk kun je wel gewoon redelijk op de binnenkant mikken en gas beginnen te geven zonder dat je heel bizar uitkomt, behalve misschien de laatste bocht die telkens toch net wat scherper is dan je verwacht. :+

[ Voor 12% gewijzigd door Timba- op 14-07-2020 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barriie
Timba- schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:40:
[...]

Haha ja het moment van insturen is megabelangrijk en bij elke bocht weer anders. Persoonlijk vind ik frankrijk heel erg moeilijk met al die bochten die steeds scherper worden. Maargoed dan maar een raceje met de difficulty wat lager en steeds hoger proberen te komen zonder dat je zo frustrerend als laatste eindigt haha.

In oostenrijk kun je wel gewoon redelijk op de binnenkant mikken en gas beginnen te geven zonder dat je heel bizar uitkomt, behalve misschien de laatste bocht die telkens toch net wat scherper is dan je verwacht. :+
Ik heb echt haat voor die bocht in Bahrain, die rare omhoog en dan uit de bocht vol op het gas. Stuntel er meestal doorheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 17:06
Ik ben ook van plan om het spel te gaan spelen via Stadia (aangezien ik geen pc heb die het aankan).

Alleen kan ik dan geen gebruik maken van een steering wheel. Zijn er onder jullie nog spelers die een controller gebruiken en is dat een beetje te doen?

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Zou mooi zijn als ze na 10 jaar eindelijk eens de AI in kwalificatie en vrije training zouden aanpakken..

AI komt uit de pits terwijl ik in een snelle ronde / training programma zit, laat mij keurig voorbij en gaat vervolgens als een malle lopen drukken... Pfff

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.
schumi1986 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:58:
Zou mooi zijn als ze na 10 jaar eindelijk eens de AI in kwalificatie en vrije training zouden aanpakken..

AI komt uit de pits terwijl ik in een snelle ronde / training programma zit, laat mij keurig voorbij en gaat vervolgens als een malle lopen drukken... Pfff
Inderdaad, had ik ook. Zelfs door de AI er op die manier eens afgetikt in een bocht.

AI is niet vlekkeloos in bijzondere gevallen, maar als alles vrij normaal verloopt, dan is het alsnog een prima AI eerlijk gezegd.

Ik zie het meer als: als het nu acceptabel is, dan wordt het als het goed is elk jaar beter. Benieuwd hoe het over twintig jaar is :)
Vergelijk het met 28 jaar geleden: YouTube: MicroProse - Grand Prix 1 - 1992
:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timba-
Ik heb overigens een bug report ingediend met filmpje en al zodat jullie ook begrijpen wat ik bedoel, please don't mind my language ik had niet door dat de microfoon aan stond :+

Ben erg benieuwd of ik de enige ben die dit heeft op pc, of dat iedereen het heeft maar niet doorheeft.

https://forums.codemaster...ities-dont-yield-rewards/

[ Voor 24% gewijzigd door Timba- op 14-07-2020 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 15:58
Ik speel het spel op Stadia. Ben behoorlijk tevreden over hoe goed het werkt. Ben met een MyTeam begonnen en vermaak me er goed mee. Heb hier wat tips gezien en ga er vanavond weer mee verder! Zou mooi zijn als er cross-play met de andere consoles zou zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Laatst online: 13:26
Kaasdipje schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:14:
Ik speel het spel op Stadia. Ben behoorlijk tevreden over hoe goed het werkt. Ben met een MyTeam begonnen en vermaak me er goed mee. Heb hier wat tips gezien en ga er vanavond weer mee verder! Zou mooi zijn als er cross-play met de andere consoles zou zijn!
Heb het op Stadia en PC. Merk toch dat het in Stadia niet echt lijkt op 60 FPS hoewel hij dit wel aangeeft. Heb een KPN Glasvezel 500/500 verbinding. Maar wel apart om te zien hoe zo'n game via de Chrome browser gewoon goed te spelen is met een Xbox controller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Laatst online: 13-09 15:58
LAPJENL70 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:30:
[...]

Heb het op Stadia en PC. Merk toch dat het in Stadia niet echt lijkt op 60 FPS hoewel hij dit wel aangeeft. Heb een KPN Glasvezel 500/500 verbinding. Maar wel apart om te zien hoe zo'n game via de Chrome browser gewoon goed te spelen is met een Xbox controller.
Ik speel tot nu toe via CCU, heb een paar races skipped frames gezien maar voor de rest lijkt het me prima.

Dit is wel het eerste spel waar Stadia crashed op momenten, maar tot nu toe alleen tijdens het hoofdmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
barriie schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:31:
[...]

Tips verschillen... ik was zelf het meest geholpen met het kijken van wat hot laps op Youtube, daaruit bleek al snel dat ik met te lage versnellingen bochten nam (eigenlijk zoals Tjeerd hierboven aan gaf als tips om sneller te zijn... didn't work for me ;) ).

Gister er nog eens goed voor gaan zitten, focus op de terugschakel momenten en de enige bocht die in z'n 2 é versnelling gaat is bocht 3. Uiteindelijk kwam ik uit op 1.03.418, helaas werd de ronde afgekeurd omdat ik bij de laatste bocht iets te wijd ging schijnbaar maar er zijn dus meerdere wegen die naar Rome leiden voor een snelle ronde (ik heb namelijk ook wel wat filmpjes voorbij zien komen van mensen die in bocht 3 helemaal terug naar z'n 1 gaan maar op een hele ronde ontloopt het elkaar praktisch niets).

Door wat hoger in de versnellingen te blijven zitten had ik in ieder geval minder spins en correcties nodig bij het uitkomen van met name bocht 1, 3 en 4 op de Red Bull Ring.

Vanavond maar eens beginnen aan career mode... die time trials ben ik inmiddels al wel zat ;)

[ Voor 3% gewijzigd door R2D2 op 14-07-2020 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barriie
R2D2 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:59:
[...]

Tips verschillen... ik was zelf het meest geholpen met het kijken van wat hot laps op Youtube, daaruit bleek al snel dat ik met te lage versnellingen bochten nam (eigenlijk zoals Tjeerd hierboven aan gaf als tips om sneller te zijn... didn't work for me ;) ).

Gister er nog eens goed voor gaan zitten, focus op de terugschakel momenten en de enige bocht die in z'n 2 é versnelling gaat is bocht 3. Uiteindelijk kwam ik uit op 1.03.418, helaas werd de ronde afgekeurd omdat ik bij de laatste bocht iets te wijd ging schijnbaar maar er zijn dus meerdere wegen die naar Rome leiden voor een snelle ronde (ik heb namelijk ook wel wat filmpjes voorbij zien komen van mensen die in bocht 3 helemaal terug naar z'n 1 gaan maar op een hele ronde ontloopt het elkaar praktisch niets).

Door wat hoger in de versnellingen te blijven zitten had ik in ieder geval minder spins en correcties nodig bij het uitkomen van met name bocht 1, 3 en 4 op de Red Bull Ring.
Tips voor "Hot-lap" kanalen? Probeer wel wat te kijken maar het heeft allemaal nogal een hoog "Youtube gehalte"

Als ik terug naar zen 1 ga en dan naar 2 hoor ik de versnellingsbak altijd "kraken", dus denk dat ik dit nog niet echt goed doe

1.03.418 is volgens mij wel echt een nette tijd!

[ Voor 7% gewijzigd door barriie op 14-07-2020 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
barriie schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:01:
[...]

Tips voor "Hot-lap" kanalen? Probeer wel wat te kijken maar het heeft allemaal nogal een hoog "Youtube gehalte"

Als ik terug naar zen 1 ga en dan naar 2 hoor ik de versnellingsbak altijd "kraken", dus denk dat ik dit nog niet echt goed doe

1.03.418 is volgens mij wel echt een nette tijd!
@R2D2 Je moet er wel bij vermelden of je assists gebruikt en met welke auto en setup. Maar als je echt zo snel bent, dan horen we graag hoe jij dat doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
barriie schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:01:
[...]

Tips voor "Hot-lap" kanalen? Probeer wel wat te kijken maar het heeft allemaal nogal een hoofg "Youtube gehalte"
Ik zoek gewoon op track + hotlap + f1 2020 + sim. Ik deed het eerder nooit maar aangezien ik nu een seat + stuur en pedals heb van fatsoenlijke kwaliteit vond ik dat ik ook wel eens een fatsoenlijke tijd mocht gaan rijden.

Daarnaast moet het natuurlijk niet zo zijn dat vrienden die langs komen om "even een rondje te rijden" sneller zijn dan ik dus dat betekent dat er een fatsoenlijke tijd als "personal best" moet staan :+
Playa del C. schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:07:
[...]

@R2D2 Je moet er wel bij vermelden of je assists gebruikt en met welke auto en setup. Maar als je echt zo snel bent, dan horen we graag hoe jij dat doet.
0 assists, alleen de racelijn in de Merc, gekopieerde setup van de nummer 1 op het leaderboard... en dat heeft me 1,5 dag gekost om op die tijd te komen want ik heb heeeeeeeeel lang tussen de 1.05 en 1.06 gehangen als ik überhaupt al een ronde helemaal foutloos aan elkaar wist te rijgen.

Maar mijn hulp was het kijken van deze video, YouTube: Austria: Hotlap + Setup | 1:02.537 | JxshF1 | F1 2020

Wat mij op viel is dat deze meneer vrij hoog in de versnellingen bleef zitten en niet of nauwelijks trager was dan mensen die helemaal terug gaan naar zijn eerste in bijvoorbeeld bocht 3. Ik ben dat dus ook gaan proberen waardoor ik met gas geven bocht uit veel minder de boel op hoefde te vangen.

Ik krijg mijn rondes nu vrij consistent onder de 1,05 en toen alles samen viel dus 1 keer onder de 1,04 maar vooral bocht 3 en 4 verloor ik relatief veel doordat de auto uit brak, ik niet snel genoeg opschakelde e.d, de bochten er na gingen eigenlijk vanaf begin zonder al teveel problemen.

En in mijn snelste ronde ben ik dus nog altijd dik 1 tot 2 seconden trager dan al die mensen die hun ronde op Youtube zetten :+

[ Voor 53% gewijzigd door R2D2 op 14-07-2020 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 08:39
Nog een bug gevonden. Op de startgrid werd ik " A Mercedes" ipv mijn team

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• barriie
stijn014 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:07:
Nog een bug gevonden. Op de startgrid werd ik " A Mercedes" ipv mijn team
Toevallig bij Racing Point bezig? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

barriie schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:12:
[...]

Toevallig bij Racing Point bezig? :+
Hier ook. In mijn team heb ik voor de Mercedes motor gekozen. Misschien dat het daar aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 08:39
Ik heb een Renault motor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-09 22:56
Mannen!

Wat zijn goede instellingen voor een T300 RS GT set?

Morgen komt’ie binnen en ben een beginnend bestuurder, qua racegames dan :p.

Eigenlijk wil ik het liefst zo snel mogelijk zonder assists rijden! Echter met TC ook uit begin ik al te spinnen als ik heeeeeel iets gas geef .. (bij kameraad op een T150 RS set).

Wat kan je het beste doen als beginner?

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
JoteW schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 19:15:
Mannen!

Wat zijn goede instellingen voor een T300 RS GT set?

Morgen komt’ie binnen en ben een beginnend bestuurder, qua racegames dan :p.

Eigenlijk wil ik het liefst zo snel mogelijk zonder assists rijden! Echter met TC ook uit begin ik al te spinnen als ik heeeeeel iets gas geef .. (bij kameraad op een T150 RS set).

Wat kan je het beste doen als beginner?
De T300 draait 1080 graden. Netjes installeren en alle instellingen standaard laten. Rotatie op maximaal aantal graden.

In het spel zet je bij instellingen van het stuur het fysieke stuur op de kop (180 graden gedraaid). Daarna de saturation instellen zover dat het spel aangeeft dat je stuur op dat moment 100% stuurt. Dat is rond de 75 saturation. Je mag ook een andere stuuruitslag kiezen om op 100% te stellen, maar 2x180=360 graden is realistisch en veel gebruikt.

Andere instellingen naar eigen inzicht. Deadzone van pedalen kan misschien op 1 bijvoorbeeld.
Knoppen op het stuur naar eigen inzicht. DRS en ERS op een handige plek.

Qua rijden als beginner, gewoon alle assists uit en met een standaard setup gewoon een uur rondjes rijden op een simpel circuit. Snelste manier om zo snel mogelijk skills aan te leren.
In de 1e en 2e en soms de 3e versnelling kun je niet vol gas geven, maar dat leer je vanzelf door gewoon uren te maken.

Veel plezier!

[ Voor 4% gewijzigd door Playa del C. op 14-07-2020 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij een link sturen met handleidingen over dit spel. Wil graag weten hoe het zit met de licenties in de online races. Zie D staan oranje punten. Andere hebben witte punten. Wil graag uitleg hierover. Iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barriie
Austria | Red Bull | Balanced | Assist: Elite

1:05:852 1:05:786 8)

Was wel effe wennen maar toch mijn tijd kunnen verbeteren. Merk dat als er bordjes staan ik heb wel ok kan inschatten. 75mtr is tussenin, 90mtr is net erna. Maar in bocht 6(?) moet je na het laatste bordje remmen, en dan is het weer lastig.

Nog wat hot lap videos kijken en morgen weer potje proberen. Bedankt voor de tips nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 21:06
Iemand een idee of er binnenkort een update aankomt om de kinderziektes en de Nederlandse taal te verbeteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:07

Wom

Vanavond wat F2 races afgewerkt. Fijne bolides om in te rijden, maar al mijn teammembers werden zonder ogen weergegeven. Bizar eng om te zien eigenlijk. Geen spelbrekende bug, maar hoef het niet nog eens te zien :x

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Sunri5e schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:38:
Iemand een idee of er binnenkort een update aankomt om de kinderziektes en de Nederlandse taal te verbeteren?
Ik verwacht wel een patch de komende dagen.
Ik heb het spel meteen op het Engels gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:59

Player1S

Probably out in the dark

Sunri5e schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:38:
Heb mn xbox default al op Engels staan om dit soort onzin te voorkomen. Teveel games die automatisch de taal instellen van je systeem en je geen optie bieden het aan te passen.

Heel eerlijk gezegd wacht ik ook op een update. Zeker de performance tweaks. Heb afgelopen weekend 1 race gedaan in My Team maar verder nog niet echt gespeeld.
Zit wel op youtube aantal te volgen maar beleef er nauwelijks plezier aan dat Ferrari zo goed is bijvoorbeeld. Ik wacht wel tot al dat beetje realistischer is.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 10:43
Hier ook begonnen aan MyTeam op Elite met alle assists uit.
F1 2018 en 2019 gespeeld op Elite met TC op laag en ABS aan maar het is gewoon niet te doen zonder...

Ik speel met een G29 in een Playseat Challenge dus zit opzich prima, remmen zonder ABS gaat ook goed maar die tractie is niet te doen.
Sta in Australie (tijdens de vrije trainingen, Q en Race nog niet aan begonnen) echt om de haverklap om. Terwijl dit met een Mercedes op Oostenrijk in Time Trial wel goed gaat.

Heb de saturation of liniearity van het gaspedaal al iets hoger staan zodat ik wat meer speling heb onderin het gas maar echt snel en vloeiend wordt het niet.

Iemand tips voor mij? Het plezier met tractie uit is eigenlijk er wel vanaf, terwijl als het wel lukt dit wel goed voelt.

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
GAITii schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:36:
Hier ook begonnen aan MyTeam op Elite met alle assists uit.
F1 2018 en 2019 gespeeld op Elite met TC op laag en ABS aan maar het is gewoon niet te doen zonder...

Ik speel met een G29 in een Playseat Challenge dus zit opzich prima, remmen zonder ABS gaat ook goed maar die tractie is niet te doen.
Sta in Australie (tijdens de vrije trainingen, Q en Race nog niet aan begonnen) echt om de haverklap om. Terwijl dit met een Mercedes op Oostenrijk in Time Trial wel goed gaat.

Heb de saturation of liniearity van het gaspedaal al iets hoger staan zodat ik wat meer speling heb onderin het gas maar echt snel en vloeiend wordt het niet.

Iemand tips voor mij? Het plezier met tractie uit is eigenlijk er wel vanaf, terwijl als het wel lukt dit wel goed voelt.
Is deels ook gewenning geworden nu. Gewoon TC uitlaten en uren maken. Ik rij met een oude G25 (dezelfde pedalen als G29) en hoef niks aan te passen en rij prima op Elite.

Je zegt dat het in TT wel goed gaat. In TT rij je met optimale banden qua grip. Soft, warme baan, constante temperatuur.
Buiten TT heb je dus soms koude banden, versleten banden of medium/hard. De grip is dan minder. Aanleren dat je in de 1 en 2 vrijwel nooit plankgas kan gaan. En dan in de 3 en soms 4 een beetje opletten met het gas. Pas in de 5 t/m 8 kun je zonder tractie-problemen altijd vol gas geven.
Ik gebruik de FFB om aan te voelen wat de limiet is bij optrekken. Elke keer dat je nu spint, leer je vanzelf iets beter met TC omgaan.
Ik denk niet dat je setups handmatig aanpast op dit moment, maar dat kan eventueel ook juist een auto heel slecht bestuurbaar maken.

In je G29 zou ik alles op standaard en Elite zetten. Dan even 2x90 minuten FP1 en FP2 van een GP rijden op een voor jou makkelijke baan. Eventueel de setup richting iets meer downforce. Daarbij rechtsonder de bandentemperatuur weergeven. Zodra er uitroeptekens bij staan, heel rustig aan doen. Als je slipt, gewoon terug de baan op, even rustig aan en daarna weer een ronde proberen. Na drie uur moet het dan wel lukken. Alleen als je echt op het randje gaat kun je dan alsnog eens spinnen, maar zolang je conservatief rijdt, moet je het gevoel hebben nooit in een spin te kunnen komen.

Tenslotte kun je dan nog aan de setup beginnen om de auto meer naar wens te laten gedragen. Echter als je de setup gebruikt om de auto lekkerder te laten rijden, worden de rondetijden in principe slechter. De setup hoort juist op de grens van de auto/coureur/baan-combi ingesteld te worden. Zo weinig mogelijk downforce, zo veel mogelijk on throttle differential, enz. Vandaar dat je de grens van de auto en dus de snelste rondetijd ook pas kan vinden zonder enige assist aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
GAITii schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:36:
Ik had exact hetzelfde en voor mij was de truc om EN meer gevoel met het gas te krijgen (oftewel rustiger gas geven) EN om niet al te laag in de versnellingen te duiken bij trage bochten en soms misschien iets te snel op te schakelen.

Ik heb het overigens ook nog steeds niet 100% onder controle hoor, de snelheid is er wel maar ik kan dat niet 10 ronden achter elkaar zonder te spinnen en een snelle lap onder de 1,05 op de RBR is ook het geluk hebben dat er geen track limits worden overschreden en alles even samen valt in mijn geval.

Gister even Canada gereden en die was een stuk makkelijker om te rijden dan de RBR, misschien is het dus ook handig een andere baan te pakken wanneer de frustratie teveel toeslaat ;)

[ Voor 10% gewijzigd door R2D2 op 15-07-2020 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
R2D2 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:58:
[...]

Ik had exact hetzelfde en voor mij was de truc om EN meer gevoel met het gas te krijgen (oftewel rustiger gas geven) EN om niet al te laag in de versnellingen te duiken bij trage bochten en soms misschien iets te snel op te schakelen.
Precies dit. Het idee om snel te willen, werkt volop tegen bij het matigen vnlan het gas pedaal. Wheelspin is uiteindelijk altijd minder snel, dus liever te weinig gas dan te veel.
Snel opschakelen is inderdaad veiliger én meestal sneller.
Net als in regen trouwens. Is gladder op de baan en het is gebruikelijk en aan te raden om dan de fuel mix laag te zetten (minder pk) en sneller op te schakelen (minder koppel) en de dfifferential zo open mogelijk.
Ik heb het overigens ook nog steeds niet 100% onder controle hoor, de snelheid is er wel maar ik kan dat niet 10 ronden achter elkaar zonder te spinnen en een snelle lap onder de 1,05 op de RBR is ook het geluk hebben dat er geen track limits worden overschreden en alles even samen valt in mijn geval.
Dat samen vallen klopt als een bus. En gek genoeg zijn de toptijden die je ooit bereikte op een gegeven moment weer langzame tijden.
Gister even Canada gereden en die was een stuk makkelijker om te rijden dan de RBR, misschien is het dus ook handig een andere baan te pakken wanneer de frustratie teveel toeslaat ;)
Ook Hungoraring rijdt soepeler. Is een complexere baan, met eigen uitdagingen, maar iets meer downforce en minder snel dan RBR. Spin op die baan eigenlijk nooit, al vanaf de eerste ronde. Op RBR in het begin veel meer.
Heb RBR ook veel in Project Cars gereden en ook daar hetzelfde effect. Er zitten drie gevaarlijke plekken in, door curbs en/of heuvels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 10:43
Thanks voor jullie feedback!

Australië is in mijn geval wel echt een moeilijk circuit met vervelende curbs (plat maar glad en gevoelig voor tractie), lastige rempunten, die eerste 3/4 bochten zijn echt een kriem wat betreft remmen.

Gekke was dus toen ik TT ging doen op Oostenrijk dat ik ronde na ronde verbeterde en na 5/6 rondjes dacht staat tractie wel aan? Ja dat wel.

Vervolgens vrije trainingen op Australië was dus drama. Beetje appels met peren vergelijken op het gebied van tractie dan denk ik maar.

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-07 14:26
@Playa del C. wel pedaal gebruik jij om te remmen? Ik gebruik zelf de linker omdat met mijn wheel stand pro die stang anders in de weg zit bij het standaard racepedaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:55
Playa del C. schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 19:23:
[...]
In het spel zet je bij instellingen van het stuur het fysieke stuur op de kop (180 graden gedraaid). Daarna de saturation instellen zover dat het spel aangeeft dat je stuur op dat moment 100% stuurt. Dat is rond de 75 saturation. Je mag ook een andere stuuruitslag kiezen om op 100% te stellen, maar 2x180=360 graden is realistisch en veel gebruikt.
Begrijp ik het goed dat de wheel rotation in-game op 360 graden staat,aangezien het maximum(in ieder geval bij mij) 540 graden is?
Ik speel zelf met een TM TX die op 900 graden staat ingesteld (maximaal dus).

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodaap
  • Laatst online: 08:57
Wat een mooie toevoeging dat mijn team! Heerlijk knokken achterin het middenveld.

Heb echter een probleem, de eerste versnellingsbak gaf al tijdens de tweede race de geest. Nieuwe gepakt voor Zandvoort, incl. gridpenalty, zit die bak na de race ook al op 95% wear (incl. vastlopen tijdens de race). Weer een nieuwe voor Canada, krijg ik halverwege de race weer de melding dat ik te veel schakel (?) en mijn versnellingsbak slecht is. Hoe kun je nou schakelen tot een minimum beperken (zonder direct veel tijd te verliezen). Kan ik net zo goed direct opgeven.

Speel wel een kort seizoen (10 races totaal), dus zou me kunnen voorstellen dat ze ingesteld hebben dat alles sneller slijtage vertoond, maar ik moet wel gewoon 6 races met 1 versnellingsbak doen.

Doe ik iets fout of een bug??

Edit: denk dat het aan instelling schade op standje simulatie ligt. Kennelijk sloop ik daarmee per race een bak. Nu maar stapje terug gezet. Kan ik er iig twee races doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Roodaap op 15-07-2020 23:22 . Reden: Oplossing gevonden. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
servival7 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:51:
@Playa del C. wel pedaal gebruik jij om te remmen? Ik gebruik zelf de linker omdat met mijn wheel stand pro die stang anders in de weg zit bij het standaard racepedaal.
Ik zie het. Ik gebruik de middelste om te remmen. Die heeft ook een zwaardere tegendruk. Durf niet te zeggen of de linker of middelste beter is. Met die stang heb je alsnog geen keus helaas. Middelste bevalt mij goed in ieder geval.
skreppiedoe schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:34:
[...]

Begrijp ik het goed dat de wheel rotation in-game op 360 graden staat,aangezien het maximum(in ieder geval bij mij) 540 graden is?
Ik speel zelf met een TM TX die op 900 graden staat ingesteld (maximaal dus).
Welk maximum is 540 graden? Kan dat niet helemaal volgen.
Ingame draait het stuurwiel volgens mij 360 graden, wat zo ongeveer gemiddeld gebruikt wordt in F1.
Op saturation 0 gebruikt het spel de maximale uitslag zoalso ingesteld in windows. In ons geval zou dan het stuur in je hand 450 graden draaien (volledig naar één kant) en in het spel dan 189 graden (ook volledig ingame).
Je wilt het liefst een 1:1 verhouding. Dus door de manier van instellen zoals ik beschreef. In het instelmenu ingame zie je dan staan dat de huidige stuuruitslag ook 100% uitslag in game is.
Misschien begreep ik je niet goed, hoop dat het duidelijk is zo.
Je kunt het ook op andere manieren aanpakken. Je kunt ook in windows een 360 instellen en dan 0 saturation ingame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:55
@Playa del C. Ik heb mijn stuur via windows op de maximale rotatie gezet (900 graden), ik speel de game op de Xbox en als ik in-game naar de settings ga ,is 540 graden de maximale waarde. Ik had hem op 500 staan en met de saturation op nul had ik een stuuruitslag van 100 als ik het stuur 180 graden draaide.
Ik heb zojuist de rotatie teruggezet van 500 naar 360 graden, en de saturation wat omhoog gezet.

Het was knap wennen aangezien de wagen veel directer reageerd op stuurbewegingen,ik ga morgen een beetje met die settings spelen om te kijken wat voor mij het beste werkt.
Alvast bedankt voor de tips😎

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
skreppiedoe schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:37:
@Playa del C. Ik heb mijn stuur via windows op de maximale rotatie gezet (900 graden), ik speel de game op de Xbox en als ik in-game naar de settings ga ,is 540 graden de maximale waarde. Ik had hem op 500 staan en met de saturation op nul had ik een stuuruitslag van 100 als ik het stuur 180 graden draaide.
Ik heb zojuist de rotatie teruggezet van 500 naar 360 graden, en de saturation wat omhoog gezet.

Het was knap wennen aangezien de wagen veel directer reageerd op stuurbewegingen,ik ga morgen een beetje met die settings spelen om te kijken wat voor mij het beste werkt.
Alvast bedankt voor de tips😎
Geen probleem. Maar ik snap je uitleg noet echt. Je kunt het stuur toch niet in windows op 900 graden zetten en dan op de xbox spelen? Die setting blijft niet bewaard (vziw).

Een stuuruitslag van 100 op 180 graden is juist wat je wil. Zal blijkbaar op de xbox met jouw stuur automatisch goed gaan.
Je kunt eigenlijk controleren of alles klopt door het ingame stuur te vergelijken met de stand van je echte stuur. Dat zou 1:1 moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
Weer een bug gereport, weer met filmpje:

YouTube: F1 2020 second driver bug

3:33 Watch me do the weekly activity thats supposed to upgrade stats
3:45 the upgraded stats have appeared
6:53 the upgraded stats have disappeared

https://forums.codemaster...r-after-one-race-weekend/

Heeft iemand misschien zin om even bij die post te zetten dat je dat probleem ook hebt? Wie weet wordt er dan naar gekeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-09 22:56
Na 3 lekkere uurtjes oefenen en met jullie advies gaat het rijden zonder assists “met de minuut” steeds beter. Het schakelen heb ik nog even op automatisch staan zodat ik me even op het rijden zonder assists kan focussen. De racelijn heb ik aan staan om de banen te leren kennen. Deze hoop ik snel uit te kunnen zetten daarna. Heb nog enkele kleine vraagjes.

- Rij nu met AI op 55 als beginner en word met FP1 en FP2 respectievelijk 1e en 6e op mediums met Renault. Is dat een teken dat ik de AI omhoog moet zetten daar je met Renault in het midden van het veld hoort te rijden?

(Was wel in Australie waar ik de baan als 1 van de weinigen wel aardig uit mijn hoofd ken qua bochten etc)

- Af en toe locken mn banden bij het aanremmen / insturen. Is dat een teken van te laat remmen of kan ik daar qua instellingen wat aan doen?

- Onderstuur verbeteren heb ik op UIT gezet. Ik dacht dat wanneer je het op uit zet dat het meer op je eigen rem/rij kunsten aan komt of heb ik dat juist verkeerd gedacht? 😜

- Met Traction Control uit had ik in het begin dat ik bij het minste gasgeven de auto al achterste voren had staan. Is er een mogelijkheid om de start van een race te oefenen? Ben namelijk bang dat wanneer ik vol ga gassen ik achterste voren sta, en met geleidelijk gasgeven zonder te draaien ben ik juist weer bang dat ik veel te langzaam uit de startblokken kom. Hoe kan ik dat het beste onder de knie krijgen?

Zijn er nog dingen die ik anders/beter in kan stellen om beter en sneller te wennen of is het zo goed?

Hoor het graag van de jullie kenners! Wederom bedankt alvast!

Ik rij overigens met de Thrustmaster T300 RS GT!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ETq6KigU2IT_vrs1XNg4RJYqpaU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/594g6UIsHkt5zTTa6x9UC2BT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yVIUTBr0BTsq_euM_1uS7dDp12c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FKhjGCiaPvEkQ8RTfXiVyVcI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FA4p1gxAjv4QT0M0IFaHW3GEQeM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FBZt8VO4cjHQ6bQn5KxG5evn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door JoteW op 16-07-2020 09:44 ]

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 16:34
Mijn advies is om dit topic eens door te nemen: https://forums.codemaster...ing-driving-and-setup-qa/

David Greco is verantwoordelijk voor de physics en handling van de f1 games. Hij geeft diverse tips en uitleg over de f1 game. let ook op de force feedback settings die hij geeft. OVer het algemeen dus niet boven de 70 voor algemene trillingen en force feedback in game.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.
JoteW schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:40:
Na 3 lekkere uurtjes oefenen en met jullie advies gaat het rijden zonder assists “met de minuut” steeds beter. Het schakelen heb ik nog even op automatisch staan zodat ik me even op het rijden zonder assists kan focussen. De racelijn heb ik aan staan om de banen te leren kennen. Deze hoop ik snel uit te kunnen zetten daarna. Heb nog enkele kleine vraagjes.
Klinkt goed! Het handmatig schakelen gaat wel hand in hand met het remmen en sturen. Ik vind persoonlijk autoshift juist een handicap :) Zou het zo snel mogelijk uitzetten en dan een half uur even doorzetten.
Racelijn heb ik meestal uit, maar bij een voor mij nieuwe baan zet ik hem ook wel eens aan. Leer je de baan gewoon sneller en zie je ook wat voor de lijn de AI zo ongeveer gaat rijden. Niet vergeten dat de racelijn niet altijd het snelste is i.v.m. rijstijl, setup en geavanceerde rijtechniek (zoals trailbraking). Als voorbeeld Max zelf die bijvoorbeeld niet mooi door de bocht gaat in een cirkelvorm, maar meer hoekig.
- Rij nu met AI op 55 als beginner en word met FP1 en FP2 respectievelijk 1e en 6e op mediums met Renault. Is dat een teken dat ik de AI omhoog moet zetten daar je met Renault in het midden van het veld hoort te rijden?
FP1 en FP2 zeggen niet alles. Zou mooi zijn als je in een race kan testen.
Voor zover ik het kan vergelijken lijkt 55 in jouw geval wel te makkelijk. Hangt er vanaf hoe moeilijk je het jezelf wil maken. Rijden in het middenveld is 10x leuker dan in de top 3... Ik zou een stuk hoger gaan, 75 tot 80.
- Af en toe locken mn banden bij het aanremmen / insturen. Is dat een teken van te laat remmen of kan ik daar qua instellingen wat aan doen?
Beide. Het gebeurt zo nu en dan in een F1 race. Als je het steeds op dezelfde plek hebt met de voorbanden (neem ik aan), kun je de brake bias meer naar achteren zetten. 50 tot 52 procent. Je kunt daarna overwegen om de remkracht te verlagen. Eerst op 90, dan met kleinere stappen omhoog of omlaag. Ik laat het zelf liever op 100 en pas dan mijn remkracht met het pedaal aan. Tenzij ik bij elke remactie zou locken, dan heb je op geen enkele plek baat bij meer remkracht en dan is het dus juist nuttig om de maximale remkracht standaard te verlagen. Kan ook bij regen zijn bijvoorbeeld of een baan op gewone wegen.
- Onderstuur verbeteren heb ik op UIT gezet. Ik dacht dat wanneer je het op uit zet dat het meer op je eigen rem/rij kunsten aan komt of heb ik dat juist verkeerd gedacht? 😜
Zoiets. Het geeft je meer feedback door het stuur over waar de limiet van grip zit. Het voelt dus iets onrealistisch, maar ik vind dat in een echte auto je door de beweging (via de stoel) je ook veel beter kan voelen hoe je grip is. In die zin vind ik het wel eerlijk om via het stuur wat extra feedback te krijgen over grip. Daarnaast proberen veel pro-simracers ook niet de meest realistische FFB te krijgen, maar die met de duidelijkste feedback. Zelf ga ik voor realisme, maar vond ik deze setting dus juist wel eerlijker. Als beginner zou ik het zeker aanzetten trouwens, niks mis mee.
In dezelfde lijn heb ik trouwens de halo ook op doorzichtig, aangezien dat in het echt met twee ogen en 3D ook doorzichtig lijkt (in tegenstelling tot het dikke zwarte blok wat je anders voor je ziet op een 2D scherm.) Houd je hand maar eens een meter voor je en kijk innde verte. En dan met één of twee ogen open.
- Met Traction Control uit had ik in het begin dat ik bij het minste gasgeven de auto al achterste voren had staan. Is er een mogelijkheid om de start van een race te oefenen? Ben namelijk bang dat wanneer ik vol ga gassen ik achterste voren sta, en met geleidelijk gasgeven zonder te draaien ben ik juist weer bang dat ik veel te langzaam uit de startblokken kom. Hoe kan ik dat het beste onder de knie krijgen?
Mooie vraag. Je kunt het beste een losse GP starten. Eventueel met Q zodat je op een voor jou geschikte plek komt. Daarna kun je de start doen en oneindig de sessie herstarten. Na een half uur heb je dan de grip rond starten en lage versnelling aardig aangeleerd.
Zijn er nog dingen die ik anders/beter in kan stellen om beter en sneller te wennen of is het zo goed?
Ik zou de FFB weer op default terug zetten. Zelf schuiven kun je pas doen als je na genoeg rijervaring merkt dat er iets uit balans is naar jouw smaak. 100,% FFB ingame is meestal niet aan te raden, behalve voor een DirectDrive wheel die ook werkelijk die 100% kan doorgeven. Je krijgt anders dat je stuur eigenlijk te slap is en bij sterkere effecten langdurig op zijn max zit en daardoor kun je geen gedetaileerde effecten meer voelen op die momenten.
Verder zijn de deadzones op de pedalen veel te hoog (naar mijn mening). Met name het gaspedaal. Je wilt ze juist zo groot mogelijk inzetten. 0 tot 100 kan prima. Eventueel een deadzone op 1 tot 5 om ongewenste effecten te vermijden (voet op pedaal rusten, kleine sensorafwijkingen opvangen). Heb zelf beide pedalen op een deadzone van 1.
Met 40 doet je gas dus de eerste 40% niks (!) en daarna heb je iets meer dan de helft van je gasbereik over om mee te doseren. En dus is je precisie qua gasgeven zo ongeveer twee keer slechter geworden. Daardoor wordt het gas gevoeliger en kom je ook makkelijker in wheelspin.
Hoor het graag van de jullie kenners! Wederom bedankt alvast!

Ik rij overigens met de Thrustmaster T300 RS GT!
Geen dank. En een mooi stuur is dat. Veel plezier!

[ Voor 8% gewijzigd door Playa del C. op 16-07-2020 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:54
Voor de PC rijders, we hebben ook een topic geopend voor de F1 2020 PC GoT league: [PC] F1 2020 league - Preseason

[ Voor 8% gewijzigd door Bartske op 16-07-2020 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rb88
Bartske schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:59:
Voor de PC rijders, we hebben ook een topic geopend voor de F1 2020 PC GoT league: [PC] F1 2020 league - Preseason
Wow jullie beginnen vroeg met de league...
Wij starten express pas in september om Codemasters de tijd te geven om game breaking bugs te verwijderen..

Ben erg benieuwd hoe dat zal gaan bij jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 16:34
Het is een pre season league. Dus om te testen hoe het allemaal loopt en om toch lekker bezig te blijven.

Echte seizoen start na de vakanties (6/7 september zo uit mijn hoofd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rb88
Ja zo had ik het nog niet eens bekeken. Op de PS4 doen wij iedere zondag avond testraces. Echter compleet zonder competitie verband. Door de week wordt er ook veel gereden maar dat is meer oefenen om beter te worden O-)
Maar misschien wel slim om dat bij ons ook te doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bGf59Y87kBv5C9Zz3-Qj9SHgOO0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G6TAPrqbV8CLO2WgurAdY286.jpg?f=fotoalbum_large

Update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rb88
https://www.formula1game....s/f1-2020-week-one-update

Mooi de zwarte mercedes komt eraan!
Helaas geen nieuwe circuits erbij die de formule 1 toevoegt aan hun kalender.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
Moet zeggen dat ik er snel doorheen ga, hoewel ik races op 50% doe, heb ik al de GP van Baku net achter de rug. Denk dat het tijd begint te worden om de AI omhoog te zetten, die staat nog op 90, maar ik werd in Baku gewoon 4e. Kan ook met het circuit te maken hebben, in Monaco kwam ik er totaal niet aan te pas en heb ik het uiteindelijk zelfs opgegeven. Maar even aankijken.

AI voelt wel echt beter aan dan vorig jaar, leuke gevechten, logische inhaalacties. Ze mogen misschien nog íets agressiever zijn, maar het bevalt echt goed. Leuke game.

Inmiddels ook goed gewend aan alle assists uit, ik kan steeds langere stints doen zonder te crashen of te snel op het gas te gaan, het laatste is het voornaamste probleem. Ik gebruik nog steeds wel de replay/reset als ik een domme fout maak, maar merk dat het steeds minder wordt.

Leuke game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
Rb88 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:34:
https://www.formula1game....s/f1-2020-week-one-update

Mooi de zwarte mercedes komt eraan!
Helaas geen nieuwe circuits erbij die de formule 1 toevoegt aan hun kalender.. :(
Dat is wat vroeg, die tracks werden natuurlijk later aangekondigd dan die nieuwe livery. Dan moet je dus gaan kijken of je data kan kopen van die tracks, die kan implementeren in je game engine, etc etc. Volgens mij is dat nog best wat werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:54
Rb88 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:25:
Ja zo had ik het nog niet eens bekeken. Op de PS4 doen wij iedere zondag avond testraces. Echter compleet zonder competitie verband. Door de week wordt er ook veel gereden maar dat is meer oefenen om beter te worden O-)
Maar misschien wel slim om dat bij ons ook te doen!
Ja inderdaad de zomer gebruiken wij als pre-season, we verwachten wat bugs tegen te komen maar zo weet iedereen wel waar hij aan toe is en kan goed oefenen in de 'officiele' setting met alle regels die daar bij horen. En we hopen natuurlijk onze leuke community verder uit te bouwen voor de start van het echte seizoen :)
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste