Nee, eigenlijk andersom. Je hebt veel meer bereik van je pedaal in gebruik en kunt dus nauwkeuriger gas geven. Je wint alleen maar, de regel is daarom een zo klein mogelijke deadzone. 0 is het beste. 1 voor kleine afwijkingen. Hoger is voor slechtere kwaliteit pedalen.
Maar voelt dat niet gek voor je om bijna de helft van het pedaal voor niks in te drukken, om daarna met verder indrukken pas gas te geven? Lijkt mij dat je dan bijna altijd of geen gas of vol gas geeft in je rijstijl?
Dus de 40 en 12 in de huidige settings veranderen naar 1-5, als ik het goed begrijp.
Liefst in 0 en 0. Voor een hele kleine marge kun je 1 en 1 kiezen. Tot aan 5 zou het deadzone effect minimaal moeten zijn, dus indien nodig kun je ze ophogen.
100 stond hij aan het begin (FFB), heb ik niks aan verandert maar las zowel hier op t forum en op andere sites dat 70-75 realistischer is inderdaad.
Niet realistischer, maar geeft je stuur de kans om alle FFB goed en in balans door te geven. Voorkomt zogenaamde clipping.
Als het spel zelf voor een kracht van 100 kiest, dan zou het kunnen dat dat wel goed is. Kun je beter op jouw specifieke stuur zoeken naar aanbevolen instellingen. Eerst in ieder geval maar alles op default. Dus dan 100 daar.
Mbt instellingen aan de setup (break bias etc) is het me allemaal nog een groot raadsel. Ben ik nog te veel leek voor😂 staat dat normaal op 100? Is dat de setup vd wagen of heb je het hier over de setup van het stuur?😜
Setup van de auto. 100 is default en ook aanbevolen. Alleen als je de remmen te sterk vindt over het algemeen (bij regen of straatasfalt) kun je soms beter de remmen algemeen wat zwakker zetten. Niet om één bocht beter te kunnen remmen. 90 is al vrij laag, je raakt immers remkracht kwijt.
Succes!