Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:25

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Playa del C. schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:35:
[...]

Is een (grote) bug en bekend bij Codemasters. Exact zoals je beschrijft. Je doet het goed, maar het spel denkt ergens dat je geen banden hebt gewisseld.
Tijdelijke oplossing is om bij de pitstop even de banden handmatig te veranderen en dan dus alsnog te eindigen op dezelfde band als die er standaard geselecteerd is.
Kwam deze ook al 2x tegen.. En je tijdelijke oplossing, dan bij / net voor de pitstop in de MFD te switchen en dan weer terug gaan naar de type banden die je oospronkelijk al wilde? Begrijp ik het zo goed?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Ik bedacht met net dat ik 1 ding echt wel mis in de F1 games, ben benieuwd of dit in F1 2020 veranderd is.
Als je een klapband krijgt moet je gelijk een replay gebruiken of het is einde race, ik zou het leuker en realistischer vinden als je dan door kon rijden naar de pit.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-09 22:56
@Playa del C. dus als ik die 40 omlaag haal naar 1 tot 5 zal ik dus nauwkeuriger en “subtieler” met de pedalen om moeten gaan om te voorkomen dat ik achterste voren ga staan?

Dus de 40 en 12 in de huidige settings veranderen naar 1-5, als ik het goed begrijp.

100 stond hij aan het begin (FFB), heb ik niks aan verandert maar las zowel hier op t forum en op andere sites dat 70-75 realistischer is inderdaad.

Mbt instellingen aan de setup (break bias etc) is het me allemaal nog een groot raadsel. Ben ik nog te veel leek voor😂 staat dat normaal op 100? Is dat de setup vd wagen of heb je het hier over de setup van het stuur?😜

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Iemand misschien een suggestie voor een goede F1 2020 FOV calculator? Ik heb hem nu berekent op -0.40 via deze site maar ik twijfel of dat wel helemaal juist is.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:53

Oxigeon

En zo is dat!

Mensen die denken dat er nog nieuwe tracks worden toegevoegd ga ik nu teleurstellen.

In een of ander interview heeft codemasters aangegeven dat er geen tracks worden toegevoegd omdat dit gewoonweg te veel tijd kost.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Oxigeon schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:08:
Mensen die denken dat er nog nieuwe tracks worden toegevoegd ga ik nu teleurstellen.

In een of ander interview heeft codemasters aangegeven dat er geen tracks worden toegevoegd omdat dit gewoonweg te veel tijd kost.
Maar welke missen er dan?
Kan me niet voorstellen dat zoiets incompleet is :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:50
G_Dragon schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:09:
[...]

Maar welke missen er dan?
Kan me niet voorstellen dat zoiets incompleet is :o
F1 gaat in 2020 in ieder geval naar Mugello. Die race stond niet op de originele kalender maar is dus een alternatieve race vanwege corona. Wellicht worden er ook nog andere circuits toegevoegd aan de kalender dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37
Het huidige seizoen bevat nog maar een paar races en wordt waar mogelijk aangevuld. Mugello is recent toegevoegd aan de kalender, en er komt waarschijnlijk ook nog een race in Portugal. Die circuits zitten nu niet in de game.

Je kunt hier een korte docu zien over het maken van Zandvoort:
[YouTube: The making of: Circuit Zandvoort maakt entree in F1 2020]

Dat gaan ze voor nu aangekondigde races echt niet meer voor elkaar krijgen. Hooguit voor volgend jaar als de races blijvend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Fuwor schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:15:
[...]

F1 gaat in 2020 in ieder geval naar Mugello. Die race stond niet op de originele kalender maar is dus een alternatieve race vanwege corona. Wellicht worden er ook nog andere circuits toegevoegd aan de kalender dit jaar.
Oh, ik had ook niet verwacht dat die dan plotseling in de game zou komen :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:53
JoteW schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 12:49:
@Playa del C. dus als ik die 40 omlaag haal naar 1 tot 5 zal ik dus nauwkeuriger en “subtieler” met de pedalen om moeten gaan om te voorkomen dat ik achterste voren ga staan?
Nee, eigenlijk andersom. Je hebt veel meer bereik van je pedaal in gebruik en kunt dus nauwkeuriger gas geven. Je wint alleen maar, de regel is daarom een zo klein mogelijke deadzone. 0 is het beste. 1 voor kleine afwijkingen. Hoger is voor slechtere kwaliteit pedalen.
Maar voelt dat niet gek voor je om bijna de helft van het pedaal voor niks in te drukken, om daarna met verder indrukken pas gas te geven? Lijkt mij dat je dan bijna altijd of geen gas of vol gas geeft in je rijstijl?
Dus de 40 en 12 in de huidige settings veranderen naar 1-5, als ik het goed begrijp.
Liefst in 0 en 0. Voor een hele kleine marge kun je 1 en 1 kiezen. Tot aan 5 zou het deadzone effect minimaal moeten zijn, dus indien nodig kun je ze ophogen.
100 stond hij aan het begin (FFB), heb ik niks aan verandert maar las zowel hier op t forum en op andere sites dat 70-75 realistischer is inderdaad.
Niet realistischer, maar geeft je stuur de kans om alle FFB goed en in balans door te geven. Voorkomt zogenaamde clipping.
Als het spel zelf voor een kracht van 100 kiest, dan zou het kunnen dat dat wel goed is. Kun je beter op jouw specifieke stuur zoeken naar aanbevolen instellingen. Eerst in ieder geval maar alles op default. Dus dan 100 daar.
Mbt instellingen aan de setup (break bias etc) is het me allemaal nog een groot raadsel. Ben ik nog te veel leek voor😂 staat dat normaal op 100? Is dat de setup vd wagen of heb je het hier over de setup van het stuur?😜
Setup van de auto. 100 is default en ook aanbevolen. Alleen als je de remmen te sterk vindt over het algemeen (bij regen of straatasfalt) kun je soms beter de remmen algemeen wat zwakker zetten. Niet om één bocht beter te kunnen remmen. 90 is al vrij laag, je raakt immers remkracht kwijt.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:39
Ik weet even niet goed wat ik met de moeilijkheidsgraad moet doen bij het spelen van MyTeam. In het begin werd ik veelal eerste, maar dat kan natuurlijk realistisch gezien niet met een nieuw team, en zeker als je vooraan racet is dit vrij saai. Echter ik heb daar in het begin ook mijn sponsoren op gekozen omdat een podium halen en <10 kwalificeren appeltje eitje leek. Toen heb ik de moeilijkheidsgraad wat veel omhoog geschroefd (tegen de 90) en toen werd het een stuk pittiger en eindigde ik rond de 10e plek. Dat is al wat realistischer maar ik merk wel dat ik nu bepaalde doelstellingen niet haal van de sponsoren die ik op het begin gekozen heb en omdat ik van regelmatig podium naar plek 8e-12e ga, lijken de statistieken van het team te dalen. Hoe zouden jullie dit oplossen? Overnieuw beginnen of komt dit vanzelf goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Alexknl schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:48:
Ik weet even niet goed wat ik met de moeilijkheidsgraad moet doen bij het spelen van MyTeam. In het begin werd ik veelal eerste, maar dat kan natuurlijk realistisch gezien niet met een nieuw team, en zeker als je vooraan racet is dit vrij saai. Echter ik heb daar in het begin ook mijn sponsoren op gekozen omdat een podium halen en <10 kwalificeren appeltje eitje leek. Toen heb ik de moeilijkheidsgraad wat veel omhoog geschroefd (tegen de 90) en toen werd het een stuk pittiger en eindigde ik rond de 10e plek. Dat is al wat realistischer maar ik merk wel dat ik nu bepaalde doelstellingen niet haal van de sponsoren die ik op het begin gekozen heb en omdat ik van regelmatig podium naar plek 8e-12e ga, lijken de statistieken van het team te dalen. Hoe zouden jullie dit oplossen? Overnieuw beginnen of komt dit vanzelf goed?
contracten van sponsoren lopen vanzelf af, mag je nieuwe kiezen met beter passende challenges.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:59
Ik heb het op 94% staan omdat ik eerst het slechtste team wil zijn, maar ik haal vooral mijn practicegoals niet. Ik ben echt geen slechte rijder, maar de tijden die je minimaal moet halen zijn onmogelijk :+ Alleen de poortjes zijn te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 10:43
Beakzz schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:23:
[...]

Ik heb het op 94% staan omdat ik eerst het slechtste team wil zijn, maar ik haal vooral mijn practicegoals niet. Ik ben echt geen slechte rijder, maar de tijden die je minimaal moet halen zijn onmogelijk :+ Alleen de poortjes zijn te doen :)
Hmm dat heb ik hier dus ook waardoor ik waarschijnlijk te snel en te hard wil in Australië waardoor ik steeds om ga. Die doelen, op basis waarvan zijn die bepaald? 1e plek?

Heb gewoon 90 gepakt, was 95 in 2019. Maar dacht nja ik verlies wat door TC uit te schakelen, dus wat lager niveau gepakt.

Nog een vraagje; die opwarmronde, maak je daar je banden echt warm mee waarmee je vervolgens ook start? Of start je altijd op een standaardtemperatuur ongeacht de opwarmronde?

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:40
Beakzz schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:23:
[...]

Ja dat is leuk he.

Ik merk zelf vooral dat die moeilijkheidsgraad eigenlijk onnodig "hoog" is. Afhankelijk van je assist settings moet je hoger/lager. Maar op 75 pak ik pole met praktisch het slechtste team en op 80 zit ik 1 seconde van p21. Bizar groot verschil op maar 5 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19FR08
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-11-2020
Ik weet niet of het eerder is gemeld maar als je een cockpit view wilt zonder de halo: preferences>camera customization>Halo Column: off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubSun
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Terranova schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:42:
[...]

Ja dat is leuk he.

Ik merk zelf vooral dat die moeilijkheidsgraad eigenlijk onnodig "hoog" is. Afhankelijk van je assist settings moet je hoger/lager. Maar op 75 pak ik pole met praktisch het slechtste team en op 80 zit ik 1 seconde van p21. Bizar groot verschil op maar 5 punten.
Zelfde ervaring hier. Op 75% zat ik rond de 15e plek. Vervolgens tussen 2e en 3e training verhoogd naar 80 en rij nu een seconde achter p21. En dan rij ik nog met TRC, racelijn in de bochten en automatisch schakelen.

Nu heb ik alleen de eerste 3 GP's in F1 2019 gereden en nu de vrije trainingen van Australië in F1 2020 (My team). Het wordt vast wel beter als ik wat meer kan spelen, maar op het moment is het erg pittig >:)

//Overigens haal ik de practise goals ook zelden..

[ Voor 4% gewijzigd door SubSun op 17-07-2020 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik heb ook het probleem. Op 65% alleen TC op medium aan, op Bahrein haal ik nog pole met mijn team. Uiteindelijk 5e in de race.

Maar nu in Vietnam kan ik het bij de DP challenges compleet vergeten. De poortjes lukken ongeveer wel, maar fuel saving kom ik niet in de buurt van paars en red ik de tijd niet of ik blijf in het rood hangen.

Hoewel ik niet realistisch 16e wil zijn, is mijn doel om te kunnen strijden voor zo rond de 10e plek. Middle of the action

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
Hann1BaL schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 08:12:
[...]

Ik heb ook het probleem. Op 65% alleen TC op medium aan, op Bahrein haal ik nog pole met mijn team. Uiteindelijk 5e in de race.

Maar nu in Vietnam kan ik het bij de DP challenges compleet vergeten. De poortjes lukken ongeveer wel, maar fuel saving kom ik niet in de buurt van paars en red ik de tijd niet of ik blijf in het rood hangen.

Hoewel ik niet realistisch 16e wil zijn, is mijn doel om te kunnen strijden voor zo rond de 10e plek. Middle of the action
Ik weet niet of het zo is, maar fuel saving kan je doen door lean mixture, lage wing, hoge bandendruk, enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Playa del C. schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 08:29:
[...]

Ik weet niet of het zo is, maar fuel saving kan je doen door lean mixture, lage wing, hoge bandendruk, enz.
Dat maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burt_Reynolds
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-02 22:19
Of eerste practice zelf proberen, daarna de volgende 2 laten simuleren. Krijg je in ieder geval nog wat puntjes voor de ontwikkeling van de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:40
Is de AI is Monza kaputt of is het gewoon zo makkelijk daar. Op het niveau waar ik normaal met moeite Q2 kan halen heb ik op Monza opeens pole en werd p4 in de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:29
Klopt het dat er geen demo beschikbaar is (PS4) voor de uitgave van dit jaar?

Voordat ik hem aan wil schaffen wil ik eigenlijk beoordelen hoe het bevalt om met controller te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexknl
Joster schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:35:
Klopt het dat er geen demo beschikbaar is (PS4) voor de uitgave van dit jaar?

Voordat ik hem aan wil schaffen wil ik eigenlijk beoordelen hoe het bevalt om met controller te rijden.
Ik denk dat je dat prima kan beoordelen met de demo van F1 2019, daar zit geen verschil in betreffende controller besturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barriie
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09-09 17:59
SubSun schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 23:58:
[...]

Zelfde ervaring hier. Op 75% zat ik rond de 15e plek. Vervolgens tussen 2e en 3e training verhoogd naar 80 en rij nu een seconde achter p21. En dan rij ik nog met TRC, racelijn in de bochten en automatisch schakelen.

Nu heb ik alleen de eerste 3 GP's in F1 2019 gereden en nu de vrije trainingen van Australië in F1 2020 (My team). Het wordt vast wel beter als ik wat meer kan spelen, maar op het moment is het erg pittig >:)

//Overigens haal ik de practise goals ook zelden..
Had een practice op Bahrain, poortjes lukte aardig maar die banden gaan zo diep het rood in bij bocht 10 dat het daarna niet veel nut meer heeft. Ongeveer 3 kwartier geprobeerd om de qualifying pace te halen maar dat lukte niet. Daarna de kwalificatie zelf gedaan en als 13e gekwalificeerd. :F

Staat nu op 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Laatst online: 01-09 08:48
barriie schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:58:
[...]

Had een practice op Bahrain, poortjes lukte aardig maar die banden gaan zo diep het rood in bij bocht 10 dat het daarna niet veel nut meer heeft. Ongeveer 3 kwartier geprobeerd om de qualifying pace te halen maar dat lukte niet. Daarna de kwalificatie zelf gedaan en als 13e gekwalificeerd. :F

Staat nu op 80
ik haal in de trainingprogram op bahrain dus ook de Q oefening niet.
in practice haalde ik Q2 en had ik plek 14 te pakken in de race.

ditzelfde gebeurde me al in australie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubSun
  • Niet online
Dat geeft perspectief. Ik wil in Australië graag kunnen strijden met het 10e team, dus misschien kan de AI nog iets hoger. Alleen die doelen in de trainingen zijn voor mij niet te doen. Geeft wel voldoening als ik dan tijdens het seizoen kan groeien.

Nu vind ik Australië ook best een moeilijke baan, met name de laatste 2 bochten. In F1 2019 had ik ook al grootste moeite, terwijl in het in Bahrein en Shanghai het al een stuk beter ging. Baku was echter weer een groot drama.. en toen ben ik over gegaan naar 2020 :)

Hoop van het weekend wat tijd te kunnen pakken om de qualificatie+race te kunnen rijden.

[ Voor 8% gewijzigd door SubSun op 17-07-2020 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Ik kijk ook lapvideos op Youtube om een beetje een idee te krijgen van versnellingen en rempunten. Dat helpt. Wat me alleen opvalt: Alle videos laten de halo view zien en geen cockpitview zien.

Speelt iedereen die een serieuze tijd rijdt dit met halo view? (Wat een beter overzicht geeft en makkelijker is.)
Ik speel met cockpit view en dat is zeker lastiger om rempunten en de juiste apex te vinden in bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Hann1BaL schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 13:29:
Ik kijk ook lapvideos op Youtube om een beetje een idee te krijgen van versnellingen en rempunten. Dat helpt. Wat me alleen opvalt: Alle videos laten de halo view zien en geen cockpitview zien.

Speelt iedereen die een serieuze tijd rijdt dit met halo view? (Wat een beter overzicht geeft en makkelijker is.)
Ik speel met cockpit view en dat is zeker lastiger om rempunten en de juiste apex te vinden in bochten.
Mensen die puur voor de prestatie gaan, rijden meestal in de halo view. Ik ben niet anders gewend en zou ook niet anders willen dan cockpit view. Het gaat mij om de simulatie, het gevoel zelf een coureur te zijn. Is iets lastiger t.o.v. halo view, maar alsnog prima te doen en ook zeer snelle tijden zijn net zo goed mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Op welke 'distance' zetten jullie je races? Gewoon even benieuwd: ik eigenlijk altijd op 25 % en dat bevalt me goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexknl
Timbox88 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 11:16:
Op welke 'distance' zetten jullie je races? Gewoon even benieuwd: ik eigenlijk altijd op 25 % en dat bevalt me goed!
25% hier, 5 laps is wel erg kort en meer dan 15 laps (>25%) zie ik ook niet zo zitten. Met 25% kun je ook nog een pitstop meepakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Timbox88 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 11:16:
Solo op 100%. Online 50%.

Of je nou 4 races doet van 25% of 1 van 100% maakt qua tijd niet uit, toch? :)
Vind het prestatiegevoel na een 100% race wel een stuk hoger. En het is realistischer/immersiever.

Maar de optie is er niet voor niks en iedereen mag natuurlijk zelf weten wat hij leuk vindt en/hoeveel hoeveel tijd er te besteden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 06-09 03:43
Speel 'm hier altijd op 50%.
Bij 25% is er amper mogelijkheid om dmv een goede pace nog in te lopen op je voorganger. Ik vind het heerlijk om een gat van 6 seconden nog even dicht te rijden in de laatste 10 rondes en dan in de laatste lap toeslaan.

Ben net begonnen aan Monaco. Maar pfoe wat een pittige baan. In de practice Sessions haalde ik m'n doeltijden totaal niet (gewoon +3 seconden meestal) en in de Q met pijn en moeite P18 gehaald met de Alpha Tauri (waar ik normaal wel P9/10 haal). En de rewind functie gebruik ik maar zelden maar in Monaco is 't m'n grootste vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 13:26
Als je gewoon een Red Bull auto pakt dan maakt het niet zoveel uit wanneer je laag eindigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Playa del C. schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 12:16:
[...]

Solo op 100%. Online 50%.

Of je nou 4 races doet van 25% of 1 van 100% maakt qua tijd niet uit, toch? :)
Vind het prestatiegevoel na een 100% race wel een stuk hoger. En het is realistischer/immersiever.

Maar de optie is er niet voor niks en iedereen mag natuurlijk zelf weten wat hij leuk vindt en/hoeveel hoeveel tijd er te besteden is.
Haha nou, qua tijd maakt het inderdaad weinig verschil. Maar het is natuurlijk wel een verschil of je dan vier races verder bent of 'slechts' eentje.

Kan me wel voorstellen hoor, dat 100% realistischer aanvoelt en je er ook wat meer voldoening uithaalt. Maar ik vind het wel erg lang ;-)

Hoe zit dat online eigenlijk (heb nog geen race online gedaan)? Staat 'ie dan standaard op 50 procent? En hoe werkt het dan met eventuele hulpmiddelen: worden die bij iedereen gelijk getrokken?

[ Voor 11% gewijzigd door Timbox88 op 18-07-2020 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Aomi schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 13:29:
Speel 'm hier altijd op 50%.
Bij 25% is er amper mogelijkheid om dmv een goede pace nog in te lopen op je voorganger. Ik vind het heerlijk om een gat van 6 seconden nog even dicht te rijden in de laatste 10 rondes en dan in de laatste lap toeslaan.

Ben net begonnen aan Monaco. Maar pfoe wat een pittige baan. In de practice Sessions haalde ik m'n doeltijden totaal niet (gewoon +3 seconden meestal) en in de Q met pijn en moeite P18 gehaald met de Alpha Tauri (waar ik normaal wel P9/10 haal). En de rewind functie gebruik ik maar zelden maar in Monaco is 't m'n grootste vriend.
Dat is inderdaad wel iets dat ik bij 25 procent een beetje mis, die echte mogelijkheid om na een foutje of bij een achterstand tijd goed te maken.

Wat betreft Monaco: ik heb zo'n hekel aan die baan. Hahaha, echt te lastig. Rewind functies gebruik ik per definitie niet (Hoe shit dat ook kan zijn)

[ Voor 30% gewijzigd door Timbox88 op 18-07-2020 18:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
In Monaco soms de neiging om hem maar gewoon in de muur te parkeren om naar de volgende race te gaan, niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-09 11:54
Gekocht in navolging op 2019, die vond ik leuk om te spelen. Draaide super. Wel jammer dat ik nu microstutters heb op de PC. Op de laptop draait hij dan weer vloeiend. Iig er leuk om Zandvoort te racen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aomi
Homeland schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 19:26:
In Monaco soms de neiging om hem maar gewoon in de muur te parkeren om naar de volgende race te gaan, niets aan.
Precies wat ik net gedaan heb. Reed op P16 de boel op te houden, na de pitstop kon ik de pace van P19 bij langena niet halen en werd ik bijna gelapt. Na 't zoveelste foutje de auto maar in de muur geparkeerd. Nu op naar Azerbeidzjan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Laatst online: 18:27
same here...ik sla hem standaard altijd over..je kunt gewoon de race simuleren..gaat nog sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Timbox88 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 18:45:
[...]

Haha nou, qua tijd maakt het inderdaad weinig verschil. Maar het is natuurlijk wel een verschil of je dan vier races verder bent of 'slechts' eentje.

Kan me wel voorstellen hoor, dat 100% realistischer aanvoelt en je er ook wat meer voldoening uithaalt. Maar ik vind het wel erg lang ;-)

Hoe zit dat online eigenlijk (heb nog geen race online gedaan)? Staat 'ie dan standaard op 50 procent? En hoe werkt het dan met eventuele hulpmiddelen: worden die bij iedereen gelijk getrokken?
Online kan de race vooraf ingesteld worden. Daarbij zijn de instellingen voor iedereen gelijk (of op basis van een minimum waarde).
Xfade schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 19:26:
Gekocht in navolging op 2019, die vond ik leuk om te spelen. Draaide super. Wel jammer dat ik nu microstutters heb op de PC. Op de laptop draait hij dan weer vloeiend. Iig er leuk om Zandvoort te racen.
Klinkt alsof er iets op je pc niet goed is. nVidia driver update? Of Dx11 proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
haha maar echt hoor, ik doe dit dus ook gewoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Michel242186 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 19:46:
[...]

same here...ik sla hem standaard altijd over..je kunt gewoon de race simuleren..gaat nog sneller.
Ja maar dat simuleren voelt voor mij toch een beetje als 'oneerlijk punten pakken'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
Aomi schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 19:41:
[...]

Precies wat ik net gedaan heb. Reed op P16 de boel op te houden, na de pitstop kon ik de pace van P19 bij langena niet halen en werd ik bijna gelapt. Na 't zoveelste foutje de auto maar in de muur geparkeerd. Nu op naar Azerbeidzjan.
Azerbeidzjan is ook een beroerde baan! hahaha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-09 11:54
Playa del C. schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 20:08:
[...]

Online kan de race vooraf ingesteld worden. Daarbij zijn de instellingen voor iedereen gelijk (of op basis van een minimum waarde).

[...]

Klinkt alsof er iets op je pc niet goed is. nVidia driver update? Of Dx11 proberen?
Geen idee wat het is. Ik heb dit in geen enkele andere game. Driver al met DDU erover opnieuw geïnstalleerd e.d. DX11 helpt ook niet. Ik zal voor de gein de oude F1 2019 er eens bij opzetten.

Zal toch raar zijn als ik voor de betere ervaring het stuurtje op de laptop moet aansluiten :+

Edit: 2019 draait prima. Zal wel iets specifieks in de driver of de game zijn voor mijn kaart wat nog aangekaart moet worden oid.

[ Voor 17% gewijzigd door Xfade op 18-07-2020 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:10
Als ik rem met automatisch schakelen dan gaat hij ook altijd ineens in achteruit. In dirt rally kon je dat uitschakelen, maar hier vind ik de optie niet. Kijk ik er over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
stijn014 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 21:26:
Als ik rem met automatisch schakelen dan gaat hij ook altijd ineens in achteruit. In dirt rally kon je dat uitschakelen, maar hier vind ik de optie niet. Kijk ik er over?
Moet wel kunnen zou ik zeggen, want volgens mij gaat hij bij mij niet automatisch in de reverse...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodaap
  • Laatst online: 14-09 08:57
Roodaap schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 18:03:
Wat een mooie toevoeging dat mijn team! Heerlijk knokken achterin het middenveld.

Heb echter een probleem, de eerste versnellingsbak gaf al tijdens de tweede race de geest. Nieuwe gepakt voor Zandvoort, incl. gridpenalty, zit die bak na de race ook al op 95% wear (incl. vastlopen tijdens de race). Weer een nieuwe voor Canada, krijg ik halverwege de race weer de melding dat ik te veel schakel (?) en mijn versnellingsbak slecht is. Hoe kun je nou schakelen tot een minimum beperken (zonder direct veel tijd te verliezen). Kan ik net zo goed direct opgeven.

Speel wel een kort seizoen (10 races totaal), dus zou me kunnen voorstellen dat ze ingesteld hebben dat alles sneller slijtage vertoond, maar ik moet wel gewoon 6 races met 1 versnellingsbak doen.

Doe ik iets fout of een bug??

Edit: denk dat het aan instelling schade op standje simulatie ligt. Kennelijk sloop ik daarmee per race een bak. Nu maar stapje terug gezet. Kan ik er iig twee races doen.
Ligt dus niet aan de schade instelling. Zelfs bij schade op uit doe ik maar 1.5 race met een versnellingsbak. Kom o.a. op het Codemaster forum wel wat anderen tegen met hetzelfde probleem, maar eigenlijk te weinig meldingen om er zeker van te zijn dat het een bug is.

Wel erg zuur, ik heb nu alle 6 beschikbare versnellingsbakken gebruikt en heb nog 2 races te gaan (10 races seizoen). Los van het zure om na een goede kwalificatie elke keer 5 plekken achteruit gezet te worden. En tijdens de race steeds de melding dat je "onnodige slijtage veroorzaakt op je versnellingsbak" en het verzoek om schakelen tot een minimum te beperken...

Niemand hier op het forum met problemen met (belachelijk) hoge slijtage van de versnellingsbak (80% na 1 raceweekend)?

Zou nog aan mijn rijstijl kunnen liggen, maar dan is er dit jaar wel iets veranderd in de game, want mijn rijstijl is hetzelfde als bij F1 2017 en 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 22:38
Gisteren F1 2020 van mijn vriendin gehad, alvast voor mijn verjaardag :D

Het is echt al jaren geleden dat ik een race game heb gedaan maar het My Team leek me wel enorm leuk, hou wel van management spellen. Racete altijd met toetsenbord en muis en dat werkt natuurlijk gewoon ruk, nu de PS4 controller aangesloten op de PC en dat werkt op zich wel aardig. Gisteren een team gemaakt (al wat bugs tegen gekomen met teksten die zichzelf oneindig herhaalde bij kiezen van de motor etc. maar goed) en het hele weekend in Australië uitgereden.
Aangezien ik echt n00b ben heb ik de settings op comfort staan, ik begon met de tegenstanders op 20% maar dat werd wel heel erg simpel dus ze naar 50% gezet ondertussen. In kwali lag ik 8ste, na een paar crashes in de eerste bochten lag ik 5de tot aan de pitsstops. Toen een domme fout en lag op een gegeven moment weer 8ste. Uiteindelijk toch langzaam naar de auto's voor mij gereden en lag in de FL net 6de, maar door een time penalty wegens te vaak naast de baan rijden alsnog 8ste xD
Ach het is wel fun :P, gaat wel een time sink worden overigens. Heb de 3 vrije trainingen wel nodig om de banen een beetje te leren kennen, dan kwali en de race (25%) gaat stiekem wel tijd in zitten.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Roodaap schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:32:
[...]

Ligt dus niet aan de schade instelling. Zelfs bij schade op uit doe ik maar 1.5 race met een versnellingsbak. Kom o.a. op het Codemaster forum wel wat anderen tegen met hetzelfde probleem, maar eigenlijk te weinig meldingen om er zeker van te zijn dat het een bug is.

Wel erg zuur, ik heb nu alle 6 beschikbare versnellingsbakken gebruikt en heb nog 2 races te gaan (10 races seizoen). Los van het zure om na een goede kwalificatie elke keer 5 plekken achteruit gezet te worden. En tijdens de race steeds de melding dat je "onnodige slijtage veroorzaakt op je versnellingsbak" en het verzoek om schakelen tot een minimum te beperken...

Niemand hier op het forum met problemen met (belachelijk) hoge slijtage van de versnellingsbak (80% na 1 raceweekend)?

Zou nog aan mijn rijstijl kunnen liggen, maar dan is er dit jaar wel iets veranderd in de game, want mijn rijstijl is hetzelfde als bij F1 2017 en 2018.
Ja en in hoeverre zou een rijstijl de slijtage van je versnellingsbak dermate verergeren? Kan me bijna niet voorstellen. Ik heb er zelf nog geen problemen mee gehad overigens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
TgR_KILLER schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:49:
Gisteren F1 2020 van mijn vriendin gehad, alvast voor mijn verjaardag :D

Het is echt al jaren geleden dat ik een race game heb gedaan maar het My Team leek me wel enorm leuk, hou wel van management spellen. Racete altijd met toetsenbord en muis en dat werkt natuurlijk gewoon ruk, nu de PS4 controller aangesloten op de PC en dat werkt op zich wel aardig. Gisteren een team gemaakt (al wat bugs tegen gekomen met teksten die zichzelf oneindig herhaalde bij kiezen van de motor etc. maar goed) en het hele weekend in Australië uitgereden.
Aangezien ik echt n00b ben heb ik de settings op comfort staan, ik begon met de tegenstanders op 20% maar dat werd wel heel erg simpel dus ze naar 50% gezet ondertussen. In kwali lag ik 8ste, na een paar crashes in de eerste bochten lag ik 5de tot aan de pitsstops. Toen een domme fout en lag op een gegeven moment weer 8ste. Uiteindelijk toch langzaam naar de auto's voor mij gereden en lag in de FL net 6de, maar door een time penalty wegens te vaak naast de baan rijden alsnog 8ste xD
Ach het is wel fun :P, gaat wel een time sink worden overigens. Heb de 3 vrije trainingen wel nodig om de banen een beetje te leren kennen, dan kwali en de race (25%) gaat stiekem wel tijd in zitten.
Hahaha, plan maar vast wat vrije dagen ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Is de awareness van Bottas al iets gezakt d.m.v. een update? Iets met startlichten. :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Luxicon schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:23:
Is de awareness van Bottas al iets gezakt d.m.v. een update? Iets met startlichten. :)
Hahahaha heb je zijn uitleg na afloop gehoord? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Update tijd:
https://formula1game.com/...auWUP_zMPtUMWKDoSs82RoGnw

V1.05

"Players will no longer be incorrectly disqualified for not using the mandatory tyres during a race"
+nog meer bugs, zie bericht Codemasters...

wohoo!

[ Voor 7% gewijzigd door DerOllie op 20-07-2020 16:38 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Roodaap schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:32:
[...]

In de carrière modus ben ik begonnen met een verkort F2 seizoen. Daar speelde ik ook met realistische schade en zelf schakelen en ik had idd ook steeds last van een snel versleten versnellingsbak. Speel nu F1 met verminderde schade en automatisch schakelen en heb nergens last van.

Ik heb overigens wel snel last van een oververhitte motor. Als ik achter iemand rij schiet ie al snel naar de 145 graden, tijdens gewone laps 125 graden. Daardoor slijt m'n motor ook weer sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodaap
Timbox88 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 11:01:
[...]

Ja en in hoeverre zou een rijstijl de slijtage van je versnellingsbak dermate verergeren? Kan me bijna niet voorstellen. Ik heb er zelf nog geen problemen mee gehad overigens...
Ik schakel bij een bocht snel terug naar aanbevolen versnelling tijdens het remmen, waardoor ie wel kort hele hoge toeren maakt. Beter is natuurlijk eerst remmen en dan pas terug schakelen. Maar kan me niet voorstellen dat iets wat ik al jaren doe nu plots het spel onspeelbaar zou maken.

Update: zie net in de laatste update: Gearbox wear is no longer scaled based on season length. Dus dat gaat het hopelijk oplossen 👍🏻

[ Voor 10% gewijzigd door Roodaap op 20-07-2020 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Roodaap schreef op maandag 20 juli 2020 @ 17:05:
[...]

Ik schakel bij een bocht snel terug naar aanbevolen versnelling tijdens het remmen, waardoor ie wel kort hele hoge toeren maakt. Beter is natuurlijk eerst remmen en dan pas terug schakelen. Maar kan me niet voorstellen dat iets wat ik al jaren doe nu plots het spel onspeelbaar zou maken.
Hmm, het is inderdaad wel gek, zeker ook omdat je dus blijkbaar rijd zoals je dat al jaren doet. Sorry, kan je niet helpen want ik heb er dus nog geen last van gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
DerOllie schreef op maandag 20 juli 2020 @ 16:37:
Update tijd:
https://formula1game.com/...auWUP_zMPtUMWKDoSs82RoGnw

V1.05

"Players will no longer be incorrectly disqualified for not using the mandatory tyres during a race"
+nog meer bugs, zie bericht Codemasters...

wohoo!
Wel veel fixes die ze er eigenlijk voor release al uit hadden kunnen/moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Homeland schreef op maandag 20 juli 2020 @ 17:38:
[...]

Wel veel fixes die ze er eigenlijk voor release al uit hadden kunnen/moeten halen.
Tja, welkom bij game industrie in 2020 (is eigenlijk al jaren zo, maar goed)...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 13:26
Ben zo blij dat deze bug er uit is:

'The character walking on water during the introduction cutscene at Australia now correctly has a boat to stand on.'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SubSun
  • Niet online
Zoals eerder aangegeven reed ik, nadat ik de AI van 75 naar 80 heb verhoogd in de derde training een seconde achter #21 (met AI 75, zat ik rond de 15e plek). Om een of andere reden had ik het gevoel dat mijn stuur niet helemaal goed stond en heb ik op internet gezocht of ik iets kon aanpassen. Uiteindelijk wat dingetjes aangepast, met name in Windows de rotatie van 200 naar 360 graden gezet. Dat voelde al meteen iets beter aan en met AI op 85 de qualificatie gereden. Geen foutloze ronde, maar mocht toch als 21e starten. Tevreden.

Wat wheelspin, maar toch nog een redelijke start. In de eerste bocht buitenom 3 plekken kunnen pakken. Goed door bocht 2 gekomen en aansluiting richting bocht 3. Hier wat risico genomen door flink later te remmen dan mijn voorligger. Wel de binnenkant van de bocht kunnen pakken en hierdoor 3 auto tegelijk kunnen pakken, p16. Mijn tempo op softs was niet goed. Erg onrustig en continu onder druk, er begon een treintje achter mij te vormen. Paar keer wijd gegaan, maar met de ERS toch de plek kunnen behouden. Tegen de pitstops aan maakte ik toch een foutje waardoor ik bijna spinde. Hierbij een plekje verloren.

Door een ronde later de pits in te gaan toch weer als 16e naar buiten. Op mediums ging het een stuk beter, zat ook wat beter in de wedstrijd maar kon niet echt los komen. ERS gebruikt om te verdedigen en uit de DRS te blijven. In de laatste 2 rondjes toch wat afstand kunnen nemen, en een plekje opgeschoven omdat Norris uitviel.

Wel een aantal keer flashbacks gebruikt overigens. Wil dit zo min mogelijk gebruiken, liefst helemaal niet. Iets waar ik wel naar toe wil groeien. Zat een keer te slapen waardoor ik compleet de bocht miste.. een keertje werd ik schuinachter aan getikt waardoor ik haaks de muur in ging en een derde flashback omdat ik een time penalty kreeg te vaak afsnijden }:O

Vind het jammer dat ik op het moment zo weinig tijd heb. Heb ruim anderhalve week gedaan over de eerste GP. Hierdoor zat er steeds 1-2 dagen tussen de sessies. Het kost hierdoor steeds weer wat tijd om er in te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Ik heb de AI vandaag maar van 50 naar 60 gezet nadat ik Bahrein gewoon won... Nu Vietnam FP1 gereden, morgen weer verder. Wat een baan is dat.. zoveel rechte stukken, en dan ineens allerlei bochten xD zit wel alles in..

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Ik kan het met Google zo gauw even niet vinden, maar is pitten tijdens een safetycar niet toegestaan?
Ik kreeg een DSQ omdat ik de pit in ging tijdens safetycar, met als reden: ignoring yellow flag (oftewel ik had auto's ingehaald, maar dat valt niet te voorkomen op Silverstone als je de pit in gaat terwijl de rest achter een safetycar rijdt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Aomi schreef op maandag 20 juli 2020 @ 23:32:
Ik kan het met Google zo gauw even niet vinden, maar is pitten tijdens een safetycar niet toegestaan?
Ik kreeg een DSQ omdat ik de pit in ging tijdens safetycar, met als reden: ignoring yellow flag (oftewel ik had auto's ingehaald, maar dat valt niet te voorkomen op Silverstone als je de pit in gaat terwijl de rest achter een safetycar rijdt)
Da's apart, want tijdens een Safety Car mag je gewoon pitten. Sterker nog: daar wordt altijd gretig gebruik van gemaakt omdat je de achterstand dan binnen een ronde weer dichtrijdt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Aomi schreef op maandag 20 juli 2020 @ 23:32:
Je mag de pit wel in, maar je mag niemand inhalen. Niet op de baan, maar ook zeker niet via de pitlane. Het is wat een onhandige entry daarvoor, dus ik denk dat je dan heel langzaam moet rijden of zelfs even moet stilstaan op het stuk voor de pit, totdat je voorganger je linksnvoorbij rijdt. Op het stuk parallel aan de pitlane zal de SC pace sneller zijn dan 80 km/h, dus in de pitlane zelf loop je daarna denk ik geen gevaar.
Maar geen idee hoe het in het echt wordt bepaald en of het spel dit goed simuleert. Je zou zeggen dat zolang je achter je voorganger uit de pits komt, het goed moet zijn. Maar misschien zijn er officieel strengere regels die ik niet ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Het lijkt me niet dat dat in het echt ook zo streng beoordeeld wordt. Ik gebruik pit assist dus zodra je erin rijdt kun je er eigenlijk niks meer aan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

TgR_KILLER schreef op maandag 20 juli 2020 @ 23:10:
Ik heb de AI vandaag maar van 50 naar 60 gezet nadat ik Bahrein gewoon won... Nu Vietnam FP1 gereden, morgen weer verder. Wat een baan is dat.. zoveel rechte stukken, en dan ineens allerlei bochten xD zit wel alles in..
Bahrein was ik 5e, maar AI stond hoger en assistants uit. Dat is eigenlijk al "te goed" met de beginnersauto, maar in Vietnam hoef ik me daar geen zorgen over te maken, want die baan ligt mij totaal niet. Extreem lastige baan. Als je je exits verknalt verlies je zo veel tijd.

Wel een setup online gevonden van iemand die aanzienlijk beter werkt dan de balanced setting die standaard is.

De instuurpunten vinden en de bochten scherp aansnijden, zonder de muur te raken, is echt heel moeilijk. Bochten gaan bij mij nog vaak te wijd en daardoor te langzaam en kom je bij de volgende bocht niet goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Hann1BaL schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 08:43:
[...]
Bahrein was ik 5e, maar AI stond hoger en assistants uit. Dat is eigenlijk al "te goed" met de beginnersauto, maar in Vietnam hoef ik me daar geen zorgen over te maken, want die baan ligt mij totaal niet. Extreem lastige baan. Als je je exits verknalt verlies je zo veel tijd.

Wel een setup online gevonden van iemand die aanzienlijk beter werkt dan de balanced setting die standaard is.

De instuurpunten vinden en de bochten scherp aansnijden, zonder de muur te raken, is echt heel moeilijk. Bochten gaan bij mij nog vaak te wijd en daardoor te langzaam en kom je bij de volgende bocht niet goed uit.
Bahrein had ik uiteindelijk redelijk onder de knie, verbaasde mezelf dat ik daar eerste werd, lukte in Australië echt niet. Vietnam is inderdaad een lastige baan.. :p Ik heb wel veel assists aan staan, niet de stuur assist though, daar 1 keer mee gereden, toen moest ik de pits in en stuurde dat ding me weer de baan op haha. Maar ondertussen rijd ik ook prima zelf. Maar ik ben echt een race noob, heb mijn volle aandacht nodig om dat ding op het asfalt te houden, daarnaast nog met alle settings en DRS klooien dat zit er echt ff niet in.

Ik heb vooral last met krappe bochten dat ik die compleet verkeerd aan snijd. Daar wil ik nog weleens een bak tijd verliezen. Heb ook wel het idee dat het rijden met de controller me daar niet veel helpt maar ach. Het is fun, en daar is een game voor bedoeld toch? :P Ik probeer de moeilijkheidsgraad gewoon steeds beetje te tweaken dat het niet te makkelijk wordt maar ik niet kansloos 22ste wordt haha. Zet hem nu steeds in stapjes van 10 omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
TgR_KILLER schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 08:54:
[...]

Bahrein had ik uiteindelijk redelijk onder de knie, verbaasde mezelf dat ik daar eerste werd, lukte in Australië echt niet. Vietnam is inderdaad een lastige baan.. :p Ik heb wel veel assists aan staan, niet de stuur assist though, daar 1 keer mee gereden, toen moest ik de pits in en stuurde dat ding me weer de baan op haha. Maar ondertussen rijd ik ook prima zelf. Maar ik ben echt een race noob, heb mijn volle aandacht nodig om dat ding op het asfalt te houden, daarnaast nog met alle settings en DRS klooien dat zit er echt ff niet in.

Ik heb vooral last met krappe bochten dat ik die compleet verkeerd aan snijd. Daar wil ik nog weleens een bak tijd verliezen. Heb ook wel het idee dat het rijden met de controller me daar niet veel helpt maar ach. Het is fun, en daar is een game voor bedoeld toch? :P Ik probeer de moeilijkheidsgraad gewoon steeds beetje te tweaken dat het niet te makkelijk wordt maar ik niet kansloos 22ste wordt haha. Zet hem nu steeds in stapjes van 10 omhoog.
Sommige bochten zijn met een controller inderdaad wel heel moeilijk. Zoals Silverstone bocht 10 t/m 14. Stuur daar 1 keer een tikkeltje te licht of te hard en je bent van je ideale lijn af, moet in de remmen om niet van de baan te raken en je wordt aan alle kanten ingehaald, of je gaat te langzaam de DRS zone in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roodaap
Gisteren aan mijn tweede seizoen begonnen, na een (ondanks gearbox problemen) een verdienstelijke 13 punten in het eerste (korte) seizoen. Nu maar een volledig seizoen gekozen om de (hier eerder vermelde) problemen met gearbox wear te voorkomen.
Volgens Codemasters stoppen Raikkonen en Vettel ermee in 2021, dat zorgde voor behoorlijke verschuivingen bij de rijders. Max stond bij de eerste race vertrouwd tussen de twee Mercedes coureurs in (die zijn natuurlijk gebleven), maar wel in een rood Ferrari pak. Dat is een raar gezicht! Ricciardo mocht weer terug bij Red Bull, samen met Albon. En nog wat andere verrassende verschuivingen. Ben benieuwd of dat altijd zelfde is bij tweede seizoen, iemand van jullie al zo ver?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:07

Wom

Nog mensen die vaak mis zijn op Bahrein en de pits daar in draaien? Geen idee waarom ik dat zo vaak heb, maar heb altijd de neiging om de bocht te volgen richting de pits ipv scherper naar links te sturen. Zou er bijna de racelijn terug voor aanzetten op dat circuit :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Wom schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 10:20:
Nog mensen die vaak mis zijn op Bahrein en de pits daar in draaien? Geen idee waarom ik dat zo vaak heb, maar heb altijd de neiging om de bocht te volgen richting de pits ipv scherper naar links te sturen. Zou er bijna de racelijn terug voor aanzetten op dat circuit :+
Nope, maar ik heb die racelijn sowieso aan staan haha xD
Erger vind ik dat ik steeds de pit ingang op Vietnam steeds bijna mis, zit voor mijn gevoel op zo'n rare plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Vietnam is een rare baan met hele vreemde bochten, ik krijg het maar moelijk onder de knie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Wom schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 10:20:
Bahrain? Die pit ingang zit aan een lang recht stuk en je zit dan al even weer op een recht stuk. Lijkt me niet logisch dat je die fout neemt. Bedoel je niet een ander circuit?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:07

Wom

DerOllie schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:49:
[...]

Bahrain? Die pit ingang zit aan een lang recht stuk en je zit dan al even weer op een recht stuk. Lijkt me niet logisch dat je die fout neemt. Bedoel je niet een ander circuit?
Stom, Yas Marina bedoel ik. Bahrain is eenvoudig inderdaad :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Wom schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:52:
[...]

Stom, Yas Marina bedoel ik. Bahrain is eenvoudig inderdaad :)
ok die snap ik iets beter, zitten soort van 2 bochten vlak bij elkaar, de eerste is de pits, en de 2e is de daadwerkelijke bocht. Tja gewoon oefenen, oefenen, oefenen, dan slijt het er vanzelf in.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Roodaap schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 10:15:
Gisteren aan mijn tweede seizoen begonnen, na een (ondanks gearbox problemen) een verdienstelijke 13 punten in het eerste (korte) seizoen. Nu maar een volledig seizoen gekozen om de (hier eerder vermelde) problemen met gearbox wear te voorkomen.
Volgens Codemasters stoppen Raikkonen en Vettel ermee in 2021, dat zorgde voor behoorlijke verschuivingen bij de rijders. Max stond bij de eerste race vertrouwd tussen de twee Mercedes coureurs in (die zijn natuurlijk gebleven), maar wel in een rood Ferrari pak. Dat is een raar gezicht! Ricciardo mocht weer terug bij Red Bull, samen met Albon. En nog wat andere verrassende verschuivingen. Ben benieuwd of dat altijd zelfde is bij tweede seizoen, iemand van jullie al zo ver?
Ik ben halverwege het seizoen (in carriere) van Alpha Tauri naar Ferrari gegaan, Vettel is toen verdwenen en mijn oude stoeltje bij AT is door Kvyat ingenomen. Ik weet niet of het altijd zo gaat maar ik vind het vreemd en verre van realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Aomi schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:06:
[...]

Ik ben halverwege het seizoen (in carriere) van Alpha Tauri naar Ferrari gegaan, Vettel is toen verdwenen en mijn oude stoeltje bij AT is door Kvyat ingenomen. Ik weet niet of het altijd zo gaat maar ik vind het vreemd en verre van realistisch.
Is niet heel vreemd eigenlijk. Coureurs wisselen redelijk veel en ook teams veranderen door de jaren heen qua niveau en doelstelling. Kijk maar bij de gegevens van elk F1 jaar sinds 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Wel cool dat iig de coureurs wisselen, ik dacht in eerdere games te hebben gezien dat elk seizoen zelfde teams met dezelfde coureurs weer was. Wellicht doordat F2 erbij is gekomen is ook een pool voor nieuwe coureurs te kiezen...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Playa del C. schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:29:
[...]

Is niet heel vreemd eigenlijk. Coureurs wisselen redelijk veel en ook teams veranderen door de jaren heen qua niveau en doelstelling. Kijk maar bij de gegevens van elk F1 jaar sinds 2000.
Het is niet zozeer het coureurwisselen waar ik op doel maar dat een Vettel ineens compleet verdwenen is uit de competitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
Ik las laatst op één of andere website dat het AI niveau wanneer je dat telkens met 1 verhoogd dat ze er dan per verhoging 2 tiende sneller gaan qua ronde tijden, klopt dat?

Ik ben bijvoorbeeld in een Alfa Romeo één na laatste geworden in Q1 en #17 in de Australische GP met AI op 85. Als ik hem rond de 76 zet rij ik rond P15. Vind het lastig in te stellen kijkend naar het realisme.

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Difficulty is inderdaad lastig in te stellen vind ik, maar ook vooral omdat je jezelf ook ontwikkeld. Ik ben nieuw in de F1 games en daarom begon ik op 50. Nu in carriere ben ik inmiddels bij race 12 aangekomen en ik heb 'm langzaam opgeschroefd naar 80 omdat ik telkens (naar mijn idee) te hoge uitslagen haalde. P3 met een Alpha Tauri bijvoorbeeld, terwijl ik eerst aan het vechten was voor P14.

Verder verschilt het ook per track, bij de Hungaroring had ik moeite om in de top 6 te eindigen met een Ferrari (diff 80) en in Spa haal ik pole, ook met diff 80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Aomi schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:20:
[...]

Het is niet zozeer het coureurwisselen waar ik op doel maar dat een Vettel ineens compleet verdwenen is uit de competitie.
De kans is juist bij Vettel wel aanwezig. Daar wordt al twee jaar over gesproken, ook door hemzelf. Eind dit jaar is er een redelijke kans op. Het spel kijkt denk ik meer naar leeftijd en rouleert dan coureurs uit F2 in.
Coureurs vallen rond 35 jaar uit de F1 en Vettel is nu 33.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZuidJ
  • Laatst online: 12-09 18:02
Roodaap schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 10:15:
Raikkonen zit stopte bij mij ook na één seizoen maar Bottas verving hem bij Alfa Romeo. Max ging vervolgens naar Mercedes en wint bijna alle races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Tja de coureurwissels zijn wel grappig, maar ik heb dit nu mid season, misschien omdat ik met mijn team zelf een andere driver heb overgenomen uit een ander team.
Ik had zelf als tweede driver Mick Schumacher, daar heb ik Vettel voor in de plaats genomen, Mick zit nu bij Ferrari. Tot zover is het logisch echter:
Bottas zit nu bij Red Bull,
Verstappen zit bij Alfa
Albon bij Williams
Ricciardo bij Mercedes
Raikonnen bij Red Bull
Perez bij Renault

En zo is er nog meer veranderd. Totaal niet realistisch en gewoon heel vaag, vooral omdat het halverwege het seizoen gebeurt.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Aomi schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:20:
[...]

Dit had ik gisteren, maar dan met Hamilton. Einde van mijn eerste jaar carriere ben ik van ferrari naar mercedes gegaan. Hamilton verdween toen, maar kwam ook niet bij een andere ploeg te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Als ik me niet vergis is 't in F1 2020 op de PS4 niet mogelijk timetrial in splitscreen te rijden, of kijk ik echt verkeerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Playa del C. schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:29:
[...]

Mid season wissels gebeuren echter zelden... Red Bull heeft het afgelopen jaren 3x (Verstappen, Gasly en Albon) keer gedaan en daarvoor was het in 2009 Fisichella die Massa wegens een ongeval (en omdat Badoer heel vies tegen viel in de Ferrari).

edit:
Correctie, Sainz is tussendoor ook nog een keer van Torro Rosso naar Renault gegaan

Ik ben gestopt met de "My Team career" en ben met de normale career mode begonnen, ik vond het namelijk alles behalve realistisch overkomen. Ik had ook dat Hamilton mid-season ineens verdween en achterhoede coureurs ineens bij top teams reden.

No offence maar het moment dat Grosjan bij Ferrari in stapt zal ook de laatste dag zijn dat ik Formule 1 kijk ;)

[ Voor 5% gewijzigd door R2D2 op 22-07-2020 08:48 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoteW
AI weer op 80 en dan word je 4e... I know, FP1 etc zegt niet alles maar toch, als ik hem nu weer hoger zet naar 85 word ik er weer finaal afgereden 😩

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q6EEScKBNvU0XqVLIJGZiYR6yPo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tzTSk0edKWfdmEkhRyCL8DUS.jpg?f=fotoalbum_large

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
JoteW schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 09:06:
AI weer op 80 en dan word je 4e... I know, FP1 etc zegt niet alles maar toch, als ik hem nu weer hoger zet naar 85 word ik er weer finaal afgereden 😩

[Afbeelding]
Maak je trouwens goed gebruik van fuel mixture, ERS en DRS? In een race ben ik vrijwel elk rondje op meerdere punten die onderdelen aan het bijstellen, zoals het ook in het echt gaat.
Dat is het verschil met FP en Q, waar je uiteindelijk alleen het snelste rondje ziet. In Q rijdt je met een (automatische) hotlap ERS die eigenlijk een permanente boost geeft. Dat zie je op het ingame stuur goed terug. In de wedstrijd rijdt je 70 rondjes (of 35 of 18) en dan komt planning en race pace naar voren.

Je kunt overwegen om de AI eens vast op 90 te zetten om daarna uiteraard lager te scoren in FP en Q om dan daarna een strakke race te rijden. Als de lat iets hoger is, leer je sneller. Het klinkt namelijk alsof je de AI setting gebruikt en aanpast om zonder te veel moeite op een leuk resultaat te eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
Playa del C. schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:55:
[...]

Maak je trouwens goed gebruik van fuel mixture, ERS en DRS? In een race ben ik vrijwel elk rondje op meerdere punten die onderdelen aan het bijstellen, zoals het ook in het echt gaat.
Dat is het verschil met FP en Q, waar je uiteindelijk alleen het snelste rondje ziet. In Q rijdt je met een (automatische) hotlap ERS die eigenlijk een permanente boost geeft. Dat zie je op het ingame stuur goed terug. In de wedstrijd rijdt je 70 rondjes (of 35 of 18) en dan komt planning en race pace naar voren.

Je kunt overwegen om de AI eens vast op 90 te zetten om daarna uiteraard lager te scoren in FP en Q om dan daarna een strakke race te rijden. Als de lat iets hoger is, leer je sneller. Het klinkt namelijk alsof je de AI setting gebruikt en aanpast om zonder te veel moeite op een leuk resultaat te eindigen.
M.b.t. Fuel / ERS / DRS doe ik dat handmatig om het zo snel mogelijk onder de knie te krijgen. Echter met/op het standaard T300 stuur heb ik moeite om alles in te stellen zonder ineens een rempunt over t hoofd te zien of uberhaupt te slecht kunnen focussen op het sturen zelf.

Ik verzet de AI niet om een leuk resultaat te halen maar om het realistisch te houden. Met een Renault op P2 eindigen of rond P15/16 rijden is niet realistisch mijn inziens 😜

Nou doe ik net de kwalificatiepace oefening in FP2 en dan kom ik dik 1,5 sec te kort (streven was P9) maar vervolgens rij ik wel een 1.24.6 wat genoeg is voor P3 na afloop FP2.

In principe wil het dan toch zeggen dat wanneer ik 1,5 sec te kort kom de AI wel goed staat qua moeilijkheid?

Heb hem nu op 88 gezet voor FP3, kijken hoe dat gaat

[ Voor 11% gewijzigd door JoteW op 22-07-2020 12:04 ]

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
Q1 met AI op 90 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a6KCiK2811KX2rESSUwKEC_FkqA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Cgxhta1TSwzv77q14ginB6tk.png?f=fotoalbum_large

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
In FP met kwalisim rij ik ook altijd een van de hoogte tijden (en meestal zelfs P1) maar met de echte kwalificatie lukt dat maar zelden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoteW
AI voor de race teruggezet naar 89, maximale eruit kunnen halen de laatste rondes door in de laatste ronde nog Kimi en Gasly in te halen.

Race afstand op 50%.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gnuBNmdJf7TO3rt9542amvpkzqI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bjPlzhS9MoIG1x3vlHcHJJ4q.jpg?f=fotoalbum_large

Twente komt eraan!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Timbox88
We kunnen wel wat onderlinge time trials met elkaar gaan organiseren? Dat we bijvoorbeeld in een week - van maandag tot en met zondag ofzo - een zo snel mogelijk rondje neer moeten zetten op een bepaalde baan
en op bepaalde settings (eventueel zelfs twee settings, eentje voor de ervaren coureurs onder ons en eentje voor de wat minder ervaren coureurs onder ons)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
Vraagje tbv timetrial. Ik zou graag tegen de ghost van een maat willen rijden. Ik zie hem echter niet tussen friends staan bij de betreffende timetrial lab. Hij is wel vrienden op de PS4. Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg? (F1 2019)

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
lethal pi schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:29:
Vraagje tbv timetrial. Ik zou graag tegen de ghost van een maat willen rijden. Ik zie hem echter niet tussen friends staan bij de betreffende timetrial lab. Hij is wel vrienden op de PS4. Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg? (F1 2019)
Dan heeft hij nog geen tijd gereden op die baan. Voor de rest zou ik het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er1k989
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-09 15:26
Hanoi ligt mij echt niet, met mijn eigen team kom ik op Bahrein op 99% AI redelijk mee tegen de Haas/Williams rijders in het achterveld. In Hanoi op 70% AI lukt het mij nog steeds niet om de aansluiting met de achterhoede te krijgen. Moet nog maar een hoop oefenrondjes eruit persen voor ik mij aan de kwalificatie en race waag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Er1k989 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:52:
Hanoi ligt mij echt niet, met mijn eigen team kom ik op Bahrein op 99% AI redelijk mee tegen de Haas/Williams rijders in het achterveld. In Hanoi op 70% AI lukt het mij nog steeds niet om de aansluiting met de achterhoede te krijgen. Moet nog maar een hoop oefenrondjes eruit persen voor ik mij aan de kwalificatie en race waag..
Hanoi vond ik ook lastig, heb het idee dat de AI daar een stuk beter is. Zelfde met regenraces, soms ook een flink voordeel voor de AI daarbij (of ik ben gewoon slecht in de regen, ook goed mogelijk).
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste