haha, ik voel met jullie mee.
Vorige week een 15e plek in Australië en zojuist Bahrein gereden. Deze baan ligt mij iets beter, dus de hoop dat ik in de race wat makkelijker kan mee komen (Aus was 6 plekken winst bij de start en verder alleen maar verdedigen..).
Trainingen gingen redelijk, met de qualificatie sim kwam ik zelfs tegen de top 10 aan. Qualificatie zelf toch 21e, met ongeveer dezelfde tijd als in VT3. Had toch op meer gehoopt, maar zag in VT3 al dat anderen niet allemaal hun tijd op softs hadden gezet.
De race dan: Wat een start! In eerste instantie kwam ik slecht weg, te veel wielspin waardoor ik al direct een plek verloor en laatste lag. Bij het aanremmen van bocht 1 zat ik volledig aan de buitenkant, met 4 wielen op de curbs. Gelukkig maar, want aan de binnenkant was het chaos. Met ietswat extra snelheid de bocht buitenom gepakt, om nog eens een aantal plekken te pakken. Hierdoor kwam ik wel slecht uit voor de volgende bocht, maar met wat hangen en wurgen toch zonder schade door bocht 2 gekomen. Ik lag ineens 8e! Helaas kon ik het tempo totaal niet bijhouden. Tot aan de pitstops met fuel mix Rich en ERS aangereden, toch mijn plek kunnen behouden. Had inmiddels al wel 8 seconde achterstand op #7. Norris en Ricciardo waren achter mij met elkaar in gevecht, wat mij steeds wat ruimte gaf. Na de wissel naar Medium kon ik het echter niet meer volhouden. Binnen enkele ronde kwamen Ricciardo en Norris op pure snelheid al voorbij. Tegen het einde van de race waren mijn banden versleten en kon ik ook Kyvat niet meer achter mij houden. Lag nu 11 en ook Raikkonen kwam dichterbij. In de laatste 2 ronden vielen ineens Bottas en Stroll uit, plotseling lag ik 9e, in de punten! Had in de tussentijd ook mijn ERS en fuel gespaard. Raikkonen zat pas in de laatste ronde vlak achter mij, maar met fuel mix weer op Rich en een volle ERS kon ik hem met gemak achter mij houden. De eerste 2 puntjes binnen!
En dan op naar Vietnam.. VT1, man wat een drama. Had al 3 flashbacks nodig om fatsoenlijk de pitstraat uit te komen

. Vervolgens rondjes gemaakt om de baan te leren. Hierbij meerdere keren de muur aangetikt, dus meteen al een slecht gevoel. Uiteindelijk een clean rondje gereden waar ik best een goed gevoel over had. Eindstand eerste vrije training: 22e, 2,5 seconde achter Latifi

. Ben benieuwd of het nog wat gaat worden op deze baan.