Aan het einde van het eerste seizoen MyTeam kreeg ik dus de mogelijkheid voor een andere motorleverancier te kiezen. Maar gek genoeg waren alle motoren eigenlijk al hetzelfde (na 1 seizoen dus al!). Allemaal rond de 97-100 performance en 98-100 duurzaamheid. Was dat bij jullie ook zo? Ik vind het eigenlijk niet leuk dat alle teams nu gelijke motoren hebben. Williams stond met de powerunit gewoon 5e bij mij....
Hier geen last van om eerlijk te zijn. De motoren waren bij Seizoen 2 ongeveer hetzelfde kwa verschil als het eerste seizoen.Aomi schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:33:
Aan het einde van het eerste seizoen MyTeam kreeg ik dus de mogelijkheid voor een andere motorleverancier te kiezen. Maar gek genoeg waren alle motoren eigenlijk al hetzelfde (na 1 seizoen dus al!). Allemaal rond de 97-100 performance en 98-100 duurzaamheid. Was dat bij jullie ook zo? Ik vind het eigenlijk niet leuk dat alle teams nu gelijke motoren hebben. Williams stond met de powerunit gewoon 5e bij mij....
Ben zelf van Honda overgestapt naar Mercedes. Motorgeluid is niet veranderd, en ben op de rechte stukken niet duidelijk sneller dan de andere motoren vreemd genoeg.
Sowieso vind ik de motorkeuze wat vreemd. Er zit weinig verschil tussen de prijs (1 miljoen tussen goedkoopste en duurste, en dat is peanuts in MyTeam). Dat vind ik ook wel jammer. Sowieso zou MyTeam wel wat beter en uitgebreider kunnen. Maar it is wat it is. Het is iig iets!
De Monaco hairpin is met een stuur anders niet veel prettigerpjlgt schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:55:
[...]
Vind het prima te doen met een ps4 controller Sommige bochten zijn en blijven ruk spelen op die manier, Monaco hairpin bijv. maar verder vermaak ik me zo prima. Ben gestart met carriere in F2 en ben nu bijna aan het eind van seizoen 1. Pak wel setups van internet, die spelen vaak ook al een stuk beter dan de standaard setups. En heb geen zin om zelf veel tijd te steken in het tunen van de setup. Gewoon gas geven!
Ik merkte wel dat halverwege het eerste seizoen mijn Power unit niet mee kon met de rest. Langzame tijden met de kwalificatie, bij de FP haalde ik de delta maar zelden en in de race werd ik op de rechte stukken door iedereen behalve Haas en Williams ingehaald. Toen een major upgrade gedaan op de powerunit, Honda zelf kwam ook met wat upgrades en tot slot heb ik nog de dragreduction upgrade gedaan. Sindsdien haalde ik de deltas weer, haalde ik Q2 en op het rechte stuk was ik ineens net zo snel als de rest.Waah schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:46:
[...]
Hier geen last van om eerlijk te zijn. De motoren waren bij Seizoen 2 ongeveer hetzelfde kwa verschil als het eerste seizoen.
Ben zelf van Honda overgestapt naar Mercedes. Motorgeluid is niet veranderd, en ben op de rechte stukken niet duidelijk sneller dan de andere motoren vreemd genoeg.
Sowieso vind ik de motorkeuze wat vreemd. Er zit weinig verschil tussen de prijs (1 miljoen tussen goedkoopste en duurste, en dat is peanuts in MyTeam). Dat vind ik ook wel jammer. Sowieso zou MyTeam wel wat beter en uitgebreider kunnen. Maar it is wat it is. Het is iig iets!
Dat stuk is echt goed uitgedacht vind ik!
Ik speelde altijd met Xbox controller, nu met een stuur. Maar heel eerlijk: Kwa niveau ben ik er nauwelijks op vooruit gegaan. Speel nog altijd op dezelfde difficulty, maar Traction Control op Medium ipv Full.
Maar het speelt wel fijner. Een lijn volgen is een stuk makkelijker dan met een twitchy controller.... Zeker bij tracks waar je veel half moet insturen.
@Aomi dat stuk vond ik ook goed uitgedacht. Maar als je dan van Honda naar Mercedes gaat, wat bijna 10 punten hoger is kwa performance.... En je ook in de progress-grafiek een enorme sprong ziet (van midfield naar Red Bull niveau, wat een best gat is bij mij na 1 seizoen) verwacht je ook een stuk sneller te zijn dan de langzamere motoren. Maar kwa snelheid lijk ik nog even "gewaagd" te zijn aan de auto's van het jaar ervoor....
Ook vreemd dat de motor-upgrades van de fabrikant niet gereset zijn ofzo. Ik heb exact dezelfde upgrades, terwijl ik een volledig andere motor heb
IMHO is daar nog wel wat te halen. Mijn auto is na anderhalf seizoen al top 3... En in de ranking ben ik nu bovenaan. En eigenlijk si die kwa performance NOG hoger, want heb bijna geen reliability gedaan nog, en dat wordt wél meegenomen in die comparison chart als "performance".
Ik mis (misschien is die er wel) een performance chart vergelijking met andere teams, waar je kunt zien hoe goed jouw aero is vergeleken met een tegenstander, of enkel je chassis.
Maar het speelt wel fijner. Een lijn volgen is een stuk makkelijker dan met een twitchy controller.... Zeker bij tracks waar je veel half moet insturen.
@Aomi dat stuk vond ik ook goed uitgedacht. Maar als je dan van Honda naar Mercedes gaat, wat bijna 10 punten hoger is kwa performance.... En je ook in de progress-grafiek een enorme sprong ziet (van midfield naar Red Bull niveau, wat een best gat is bij mij na 1 seizoen) verwacht je ook een stuk sneller te zijn dan de langzamere motoren. Maar kwa snelheid lijk ik nog even "gewaagd" te zijn aan de auto's van het jaar ervoor....
Ook vreemd dat de motor-upgrades van de fabrikant niet gereset zijn ofzo. Ik heb exact dezelfde upgrades, terwijl ik een volledig andere motor heb
IMHO is daar nog wel wat te halen. Mijn auto is na anderhalf seizoen al top 3... En in de ranking ben ik nu bovenaan. En eigenlijk si die kwa performance NOG hoger, want heb bijna geen reliability gedaan nog, en dat wordt wél meegenomen in die comparison chart als "performance".
Ik mis (misschien is die er wel) een performance chart vergelijking met andere teams, waar je kunt zien hoe goed jouw aero is vergeleken met een tegenstander, of enkel je chassis.
[ Voor 64% gewijzigd door Waah op 17-08-2020 10:18 ]
@Waah die is er ook. Bij R&D selecteer je de afdeling en dan krijg je rechts in beeld een vergelijking hoe (bijvoorbeeld) jouw chassis is tov de rest. Bij Powerunit sta ik inmiddels ook 4e (begin 2e seizoen) met de Honda, maar met chassis en aero sta ik ergens onderaan.
Misschien een domme vraag hoor, maar wat is het verschil tussen groene en paarse sectortijden? Ik dacht altijd dat paars betekende dat je de snelste tijd overall neerzette en groen dat je je eigen snelste tijd neerzette. Maar net had ik in een race met drie groene sectortijden de snelste overall laptijd...
Wat je zegt klopt en dat laatste kan ook.Timbox88 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:19:
Misschien een domme vraag hoor, maar wat is het verschil tussen groene en paarse sectortijden? Ik dacht altijd dat paars betekende dat je de snelste tijd overall neerzette en groen dat je je eigen snelste tijd neerzette. Maar net had ik in een race met drie groene sectortijden de snelste overall laptijd...
Andere rijders kunnen per een van de sectoren het snelste zijn, maar als die daarna in de andere sectoren langzamer zijn, kun je met groene sectoren (jouw snelste sectoren) de snelste tijd neerzetten.
Er zouden dus 3 verschillende rijders kunnen zijn die paars hebben neergezet, elk in 1 sector, maar die dan traag waren in de andere sector(en.)
Groen = persoonlijk snelste sector
Paars = snelste sectortijd
[ Voor 13% gewijzigd door Hann1BaL op 17-08-2020 14:29 ]
Ah zo! Dus dat betekent dat ik in geen van de drie sectoren de snelste overall tijd had, maar qua laptijd dus wel?Hann1BaL schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:28:
[...]
Wat je zegt klopt en dat laatste kan ook.
Andere rijders kunnen per een van de sectoren het snelste zijn, maar als die daarna in de andere sectoren langzamer zijn, kun je met groene sectoren (jouw snelste sectoren) de snelste tijd neerzetten.
Er zouden dus 3 verschillende rijders kunnen zijn die paars hebben neergezet, elk in 1 sector, maar die dan traag waren in de andere sector(en.)
Groen = persoonlijk snelste sector
Paars = snelste sectortijd
Precies dat inderdaad.Timbox88 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:38:
[...]
Ah zo! Dus dat betekent dat ik in geen van de drie sectoren de snelste overall tijd had, maar qua laptijd dus wel?
20+20+20
vs
21+21+19
19+21+21
etc
Yes helemaal helder! Thanks!Temujin schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:46:
[...]
Precies dat inderdaad.
20+20+20
vs
21+21+19
19+21+21
etc
Wat ik dan dus niet begrijp is dat ik soms een paarse sectortijd rij, en dan de ronde erna diezelfde sector groen. Zou ie dan niet weer paars moeten zijn?
Mss is iemand anders nog sneller gegaan ondertussenAomi schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:44:
Wat ik dan dus niet begrijp is dat ik soms een paarse sectortijd rij, en dan de ronde erna diezelfde sector groen. Zou ie dan niet weer paars moeten zijn?
Ohja.stijn014 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:48:
[...]
Mss is iemand anders nog sneller gegaan ondertussen

Ik heb trouwens nog steeds de current strategy of zero stops bug.
Lapped cars may now overtake zit blijkbaar ook niet in de safety car regels.
Lapped cars may now overtake zit blijkbaar ook niet in de safety car regels.
Is er iemand die met mij een trofee (PS4) wil boosten? Ik dien namelijk een competitiemedaille te winnen. Komt er op neer dat je 5 x 5 laps moet rijden.
[ Voor 21% gewijzigd door Kevaai op 18-08-2020 00:45 ]
Ik kwam er vandaag achter dat je de camera settings ook per auto kunt saven. Dat vind ik echt een geweldige feature.
Ik heb een opstelling waarbij ik door de bovens helft van mijn stuurtje naarr het scherm kijk. Dat geeft veel immersion en de mogelijkheid om de camera settings te saven helpt enorm hierbij.
Ik heb een opstelling waarbij ik door de bovens helft van mijn stuurtje naarr het scherm kijk. Dat geeft veel immersion en de mogelijkheid om de camera settings te saven helpt enorm hierbij.
Dit spel is mij te realistisch 
My team, eerste seizoen dus lekker in de achterhoede. Op China heb ik het duidelijk beter voor elkaar dan eerdere races. Dan regent het tijdens de kwalificatie (one shot lap) en heb ik een derde tijd! Start als 2e op de grid. Na een goede start de binnenbocht en lig ik eerste met die rammelbak van mij.
Weet gewoon te verdedigen door ERS op het juiste moment (lange rechte stukken) te deployen zodat ik eerste blijf liggen.
BOEM, versnellingsbak stopt er mee, halverwege de race.
Hij schakelde heel erg vertraagd, soms wel, soms niet. Wat ik dan vreemd vind is dat het spel vindt dat je dan gewoon door moet rijden, maar dat was echt compleet kansloos. Het zou realistischer zijn als ze je binnen zouden halen om daar te blijven.
Echt balen, want ik had dus zeer goede punten kunnen scoren.
Vergeten en we gaan op Zandvoort weer verder.
(Het schiet niet echt op met de carriere modus bij mij..)
Voor mijn race setup gebruik ik vaak de setups op deze pagina. Voor mij werken ze erg goed. (Ik heb zelf geen zin om al te veel te sleutelen en afstellingen te testen op circuits.)
https://realsport101.com/racing/f1/
My team, eerste seizoen dus lekker in de achterhoede. Op China heb ik het duidelijk beter voor elkaar dan eerdere races. Dan regent het tijdens de kwalificatie (one shot lap) en heb ik een derde tijd! Start als 2e op de grid. Na een goede start de binnenbocht en lig ik eerste met die rammelbak van mij.
Weet gewoon te verdedigen door ERS op het juiste moment (lange rechte stukken) te deployen zodat ik eerste blijf liggen.
BOEM, versnellingsbak stopt er mee, halverwege de race.
Hij schakelde heel erg vertraagd, soms wel, soms niet. Wat ik dan vreemd vind is dat het spel vindt dat je dan gewoon door moet rijden, maar dat was echt compleet kansloos. Het zou realistischer zijn als ze je binnen zouden halen om daar te blijven.
Voor mijn race setup gebruik ik vaak de setups op deze pagina. Voor mij werken ze erg goed. (Ik heb zelf geen zin om al te veel te sleutelen en afstellingen te testen op circuits.)
Ik heb de game zelf nog niet gekocht maar dit waren juist de dingen die ik miste in F1 2019.Hann1BaL schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:22:
Dit spel is mij te realistisch
BOEM, versnellingsbak stopt er mee, halverwege de race.![]()
![]()
De auto ging mij te weinig stuk, zelfs zo erg dat ik al 5 volle seizoenen heb gereden zonder uitvallen door defecte onderdelen. Ben blij om te lezen dat dit in F1 2020 wel anders kan zijn, wat dan alleen wel onrealistisch is dat je niet in de pit in word geroepen en de race stopt. Dit zouden ze in het echt wel doen met de auto
Hopelijk hoef je bij een klapband nu ook niet direct een flashback te gebruiken maar kan je hem gewoon naar de pit toe rijden of de race uitrijden zoals Hamilton laatst deed, dit was ook altijd een ding in F1 2019.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Glas halfvol benaderingG_Dragon schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:39:
[...]
Ik heb de game zelf nog niet gekocht maar dit waren juist de dingen die ik miste in F1 2019.
De auto ging mij te weinig stuk, zelfs zo erg dat ik al 5 volle seizoenen heb gereden zonder uitvallen door defecte onderdelen. Ben blij om te lezen dat dit in F1 2020 wel anders kan zijn, wat dan alleen wel onrealistisch is dat je niet in de pit in word geroepen en de race stopt. Dit zouden ze in het echt wel doen met de auto
Hopelijk hoef je bij een klapband nu ook niet direct een flashback te gebruiken maar kan je hem gewoon naar de pit toe rijden of de race uitrijden zoals Hamilton laatst deed, dit was ook altijd een ding in F1 2019.
Ja, het hoort bij het spel. Ergens moest ik ook juist wel lachen om de malaise. Gaat het zo goed en dan gebeurt dat. Ik heb dus ook niet de race opnieuw gereden, maar het uiteraard gewoon geaccepteerd. Het is tenslotte onderdeel van de F1.
Ja precies het hoort erbij maar ik snap heel goed dat het op dat moment wel extreem frustrerend kan zijn, vooral als je met myteam op kop rijdt en je veel punten kan scoren. Beste is accepteren of de pit ingaan en stoppen met de race, alleen ik lees uit je verhaal dat die 2e optie dus onrealistisch niet mogelijk wasHann1BaL schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:41:
[...]
Glas halfvol benadering
Ja, het hoort bij het spel. Ergens moest ik ook juist wel lachen om de malaise. Gaat het zo goed en dan gebeurt dat. Ik heb dus ook niet de race opnieuw gereden, maar het uiteraard gewoon geaccepteerd. Het is tenslotte onderdeel van de F1.

✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik kreeg in de pits keurig nieuwe banden en werd zo de baan weer op gestuurd. Toen na 2 bochten via het menu "retire session" gekozen.G_Dragon schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:45:
[...]
Ja precies het hoort erbij maar ik snap heel goed dat het op dat moment wel extreem frustrerend kan zijn, vooral als je met myteam op kop rijdt en je veel punten kan scoren. Beste is accepteren of de pit ingaan en stoppen met de race, alleen ik lees uit je verhaal dat die 2e optie dus onrealistisch niet mogelijk was.
Whahahaha wat een realistische beslissing van de gameHann1BaL schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:49:
[...]
Ik kreeg in de pits keurig nieuwe banden en werd zo de baan weer op gestuurd. Toen na 2 bochten via het menu "retire session" gekozen.
Sorry ik lach niet om u maar vind het gewoon ontzettend grappig dat zo'n realistische game er zoiets heeft inzitten
Ik heb zelf eigenlijk 0,0 problemen met de versnellingsbak. Heb 1 durability upgrade gedaan voor de versnellingsbak en kan met heel veel gemak de 6 races uitrijden.
Heb wel 1 keer gehad dat mijn DRS open bleef staan i.p.v. dicht. Toen kreeg ik wel de melding van de engineer om te pitten om het te repareren.
Verder wel jammer dat je niet een willekeurig defect kan krijgen waardoor je uitvalt zoals in het echt en zoals de AI. Zo blijf je toch wel een groot voordeel behouden tegenover de AI. Al is het maar als optie om aan of uit te zetten dat het kan gebeuren.
Heb wel 1 keer gehad dat mijn DRS open bleef staan i.p.v. dicht. Toen kreeg ik wel de melding van de engineer om te pitten om het te repareren.
Verder wel jammer dat je niet een willekeurig defect kan krijgen waardoor je uitvalt zoals in het echt en zoals de AI. Zo blijf je toch wel een groot voordeel behouden tegenover de AI. Al is het maar als optie om aan of uit te zetten dat het kan gebeuren.
Ik heb nu 2 keer meegemaakt dat in een van de laatste rondes ik ineens een versnelling verlies. Ben blij dat ze me dan niet binnen roepen want hoewel erg lastig kan ik gewoon de race uitrijden.
Ik loop nu wel tegen een vervelende bug aan. In de kwalificatie (ik doe altijd de volledige) in MyTeam sta ik dan bijv op P8 met de tijd, in de laatste ronde van de kwalificatie (ik ga dan echt als laatste aan de lap beginnen, de auto na mij rijdt al op de geblokte vlag binnen) verbeter ik dan mijn tijd niet (of maar met een paar honderste) maar volgens de ranking links in beeld sta ik gewoon op P8. Nogmaals, er rijdt echt niemand meer achter mij in de kwali.
Vervolgens in de nabeschouwing sta ik ineens op P9 of P10?
Ik loop nu wel tegen een vervelende bug aan. In de kwalificatie (ik doe altijd de volledige) in MyTeam sta ik dan bijv op P8 met de tijd, in de laatste ronde van de kwalificatie (ik ga dan echt als laatste aan de lap beginnen, de auto na mij rijdt al op de geblokte vlag binnen) verbeter ik dan mijn tijd niet (of maar met een paar honderste) maar volgens de ranking links in beeld sta ik gewoon op P8. Nogmaals, er rijdt echt niemand meer achter mij in de kwali.
Vervolgens in de nabeschouwing sta ik ineens op P9 of P10?
Beste allen,
Ik had heel kort een Logitech G29 gebruikt met F1 2020, daarbij zag je in game mooi de button mapping zoals de toetsen ook op het stuurtje zijn aangegeven.
Deze had ik vrij snel omgeruild voor een Thrustmaster T300 RS GT, welke overigens een stuk beter voelt voor mij. Echter, helaas is de button mapping op de PC erg algemeen. De toetsen worden in-game aangeduid met de nummers 1 t/m 12. Daardoor moet je zelf de vertaalslag maken naar welke toets op je stuur dit is, aangezien deze de PlayStation aanduidingen hebben.
Is hier een oplossing voor?
Ik had heel kort een Logitech G29 gebruikt met F1 2020, daarbij zag je in game mooi de button mapping zoals de toetsen ook op het stuurtje zijn aangegeven.
Deze had ik vrij snel omgeruild voor een Thrustmaster T300 RS GT, welke overigens een stuk beter voelt voor mij. Echter, helaas is de button mapping op de PC erg algemeen. De toetsen worden in-game aangeduid met de nummers 1 t/m 12. Daardoor moet je zelf de vertaalslag maken naar welke toets op je stuur dit is, aangezien deze de PlayStation aanduidingen hebben.
Inmiddels ook maar eens F1 2020 aangeschaft op PC, vermakelijk . . . wel ff wennen t.o.v. iRacing.
Ik vraag me echter iets af kwa instellingen van de camera/FoV.
Als ik de online tools voor FoV uitrekenen voor F120XX gebruik dan voelt dat niet echt goed aan.
(en rijd ik ook als een dwijl, (nog meer dan dat ik dat normaal doe
))
Ik kom op heel andere waardes uit. (ik stel het zo in dat de FoV een beetje overeen komt met iRacing)
Ik vroeg me af of er anderen zijn die ook in iRacing actief zijn die dit ook ervaren?
(mijn FoV in iracing is ca. 76gr. bij F12020 kom ik op -0.80 uit single monitor)
Ik vraag me echter iets af kwa instellingen van de camera/FoV.
Als ik de online tools voor FoV uitrekenen voor F120XX gebruik dan voelt dat niet echt goed aan.
(en rijd ik ook als een dwijl, (nog meer dan dat ik dat normaal doe
Ik kom op heel andere waardes uit. (ik stel het zo in dat de FoV een beetje overeen komt met iRacing)
Ik vroeg me af of er anderen zijn die ook in iRacing actief zijn die dit ook ervaren?
(mijn FoV in iracing is ca. 76gr. bij F12020 kom ik op -0.80 uit single monitor)
--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--
waarom heb je het stuur omgeruild als ik vragen mag?-Edwin- schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:50:
Beste allen,
En wat zeggen jullie, dit spel op de PC of op de PS4?
Ter land, ter zee en in de kroeg
Ik had de Logitech G29, super lief van vriendin, alvast als verjaardagscadeau gekregen. Dit was echter op een prijspeil van 275 euro, wat vrij veel lijkt als je de geschiedenis van de prijzen bekijkt. Een dag later daalde de Thrustmaster van 400 euro naar 330 euro.Christiano007 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:18:
[...]
waarom heb je het stuur omgeruild als ik vragen mag?
En wat zeggen jullie, dit spel op de PC of op de PS4?
Deze prijsdaling in combinatie met toch de betere reviews voor de T300 RS GT Edition (dus wel met de betere pedalen!), heeft mij doen besluiten het stuurtje om te ruilen.
Ik moet zeggen dat de FFB van de Thrustmaster echt een veel realistischere ervaring biedt dan de gears van de G29. Al met al ben ik erg tevreden dat ik toch de ruil heb gemaakt.
Ik zou zelf, indien je een goede pc hebt, voor de PC versie gaan. Alleen al het feit dat er een SSD in zit ipv een HDD is voor mij overtuigend genoeg. Daarbij kan ik makkelijk 144 FPS halen met mijn PC, terwijl mijn PS4 dit niet kan.
Maar eigenlijk ligt dit volledig aan je eigen situatie. Wat voor tv heb je bij je PS4, hoe goed is je pc, waar wil je gamen etc.
[ Voor 17% gewijzigd door -Edwin- op 20-08-2020 13:24 ]
Dat is duidelijk-Edwin- schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:17:
[...]
Ik had de Logitech G29, super lief van vriendin, alvast als verjaardagscadeau gekregen. Dit was echter op een prijspeil van 275 euro, wat vrij veel lijkt als je de geschiedenis van de prijzen bekijkt. Een dag later daalde de Thrustmaster van 400 euro naar 330 euro.
Deze prijsdaling in combinatie met toch de betere reviews voor de T300 RS GT Edition (dus wel met de betere pedalen!), heeft mij doen besluiten het stuurtje om te ruilen.
Ik moet zeggen dat de FFB van de Thrustmaster echt een veel realistischere ervaring biedt dan de gears van de G29. Al met al ben ik erg tevreden dat ik toch de ruil heb gemaakt.
Ik zou zelf, indien je een goede pc hebt, voor de PC versie gaan. Alleen al het feit dat er een SSD in zit ipv een HDD is voor mij overtuigend genoeg. Daarbij kan ik makkelijk 144 FPS halen met mijn PC, terwijl mijn PS4 dit niet kan.
Maar eigenlijk ligt dit volledig aan je eigen situatie. Wat voor tv heb je bij je PS4, hoe goed is je pc, waar wil je gamen etc.
Mij gaat het meer om de player base . Ik wil gemakkelijk potjes kunnnen doen zonder dat het uitgestorven is over een paar maanden
Ter land, ter zee en in de kroeg
/f/image/zpnl7TVVLlwkc9OYEboM7eHN.png?f=fotoalbum_large)
Dit weekend
Word veel spelen dit weekend, ben benieuwd tot in hoever de game veranderd is
[ Voor 10% gewijzigd door G_Dragon op 21-08-2020 08:44 ]
Hoe wat waar wanneer?G_Dragon schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 08:44:
[Afbeelding]
Dit weekend
Word veel spelen dit weekend, ben benieuwd tot in hoever de game veranderd is
Ik kon hem gisteravond al downloaden omdat ik Xbox Live Ultimate heb.Pyr0_ schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:19:
[...]
Hoe wat waar wanneer?Wil 'm ook wel even proberen dan!
From now until August 23rd at 11:59 p.m. PT, Xbox Live Gold and Xbox Game Pass Ultimate members can download and play Overwatch, F1 2020, and Wreckfest. Head on over to the Gold member area on the Xbox One dashboard to install these games.
Ja dat is ff jammer, mijn xbox staat al maanden stof te happen...G_Dragon schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:21:
[...]
Ik kon hem gisteravond al downloaden omdat ik Xbox Live Ultimate heb.
[...]
Dat is inderdaad erg jammer, kan je hem niet even aan slingeren en 1 maandje gold halen.Pyr0_ schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:24:
[...]
Ja dat is ff jammer, mijn xbox staat al maanden stof te happen...
Want ook mensen zonder ultimate kunnen hem vanaf vandaag downloaden.
Ultimate members konden hem alleen eerder al krijgen.
Nouja.. dat zóu kunnen ja.. Maar dat is zo'n gedoe, ding staat nu in de woonkamer netjes in het tv-meubel. M'n racesim staat in de kamer ernaast, dan moet ik dat weer helemaal gaan omzetten, en dan speel ik op een inferieur systeem tegenover mijn PC, op een 1440p 144hz scherm... Mij niet de moeite waard voor dat uurtjeG_Dragon schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:26:
[...]
Dat is inderdaad erg jammer, kan je hem niet even aan slingeren en 1 maandje gold halen.
Want ook mensen zonder ultimate kunnen hem vanaf vandaag downloaden.
Ultimate members konden hem alleen eerder al krijgen.
Dat snap ikPyr0_ schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:30:
[...]
Nouja.. dat zóu kunnen ja.. Maar dat is zo'n gedoe, ding staat nu in de woonkamer netjes in het tv-meubel. M'n racesim staat in de kamer ernaast, dan moet ik dat weer helemaal gaan omzetten, en dan speel ik op een inferieur systeem tegenover mijn PC, op een 1440p 144hz scherm... Mij niet de moeite waard voor dat uurtje
Nu ongeveer 5 uur gespeeld en ik ben diep onder de indruk van de grote verbeteringen in F1 2020, ik ben mijn carreer begonnen met een volledig F2 seizoen ( nu bij race 8 van de 12). Was na silverstone al kampioen in de F2 en ga het denk ik dit weekend niet meer redden tot de F1.
De grote verbeteringen:
De grote verbeteringen:
- Amper nog laadschermen tussen de Vrije trainingen, kwalificaties en races. Ze duren maximaal 2 tot 3 seconden.
- Grafisch ziet de game er wederom weer iets mooier uit, meer realitische kleuren.
- De besturing voelt fijner aan, alsof je beter op de weg ligt en er is gespeeld met de snelheid.
Is dat niet gewoon een kwestie van de taal van de Xbox op NL zetten? Staat bij mij op engels en heb dus ook engels commentaar (regio staat wel op NL btw).G_Dragon schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:58:
De enige optie die ik nergens kan vinden is Olaf Mol, weet iemand waar ik dit in settings kan verranderen?
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
Is daar niet gewoon een keuze voor in settings?skreppiedoe schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 08:32:
[...]
Is dat niet gewoon een kwestie van de taal van de Xbox op NL zetten? Staat bij mij op engels en heb dus ook engels commentaar (regio staat wel op NL btw).
Om nou me hele Xbox op een andere taal te moeten zetten is ook veel gevraagd

:strip_exif()/f/image/8svnAAumZwRQAty1v8PGeCyD.jpg?f=fotoalbum_large)
Ondanks ik nog nergens de optie heb gevonden om Olav Mol te activeren, heb ik wel even mijn eerste race als My team gewonnen!
[ Voor 22% gewijzigd door G_Dragon op 24-08-2020 12:26 ]
Hier ook toch maar overstag gegaan en gekocht. Nog geen spijt van moet ik zeggen! My Team is een heel leuke toevoeging alleen vind ik 't lastig de juiste balans te vinden tussen difficulty en eind resultaten, met difficulty op 95 rijd ik nog steeds mijn teammate helemaal zoek maar had ik de grootste moeite het quali programma te halen in Bahrain.. Quali zelf 3x 14de (toeval...?) geworden maar in bocht 1 is de AI nog altijd bedroevend en kan je steeds makkelijk plekken pakken, daardoor vrij gemakkelijk 4de en 6de geworden in Bahrain/Vietnam, mooie gevechten gehad met de AI ook, erg vermakelijk. Nu even China afraffelen en dan op naar Zandvoort
Kan iemand me trouwens vertellen hoe ik met een vriend kan samenspelen online? Misschien ben ik scheel maar ik zie nergens iets van een friendslist staan. Speel via PC (steam).
Kan iemand me trouwens vertellen hoe ik met een vriend kan samenspelen online? Misschien ben ik scheel maar ik zie nergens iets van een friendslist staan. Speel via PC (steam).
Daarvoor moet je de instellingen van Steam ofzo op Nederlands zetten.G_Dragon schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 12:25:
[Afbeelding]
Ondanks ik nog nergens de optie heb gevonden om Olav Mol te activeren, heb ik wel even mijn eerste race als My team gewonnen!
:fill(white):strip_exif()/f/image/YI5uL07RNMYjbjS5hBH72JMx.png?f=user_large)
[ Voor 14% gewijzigd door Sir_Lion op 24-08-2020 20:08 ]
Friendlist gaat af van de Steamlijst volgens mij.Pyr0_ schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 18:39:
Hier ook toch maar overstag gegaan en gekocht. Nog geen spijt van moet ik zeggen! My Team is een heel leuke toevoeging alleen vind ik 't lastig de juiste balans te vinden tussen difficulty en eind resultaten, met difficulty op 95 rijd ik nog steeds mijn teammate helemaal zoek maar had ik de grootste moeite het quali programma te halen in Bahrain.. Quali zelf 3x 14de (toeval...?) geworden maar in bocht 1 is de AI nog altijd bedroevend en kan je steeds makkelijk plekken pakken, daardoor vrij gemakkelijk 4de en 6de geworden in Bahrain/Vietnam, mooie gevechten gehad met de AI ook, erg vermakelijk. Nu even China afraffelen en dan op naar Zandvoort![]()
Daar was ik al bang voor, speel zelf op Xbox.Sir_Lion schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:07:
[...]
Daarvoor moet je de instellingen van Steam ofzo op Nederlands zetten.
[Afbeelding]
Ga niet de hele console in het Nederlands zetten, jammer dat er niet gewoon een slider is in settings.
Jup voor console moet je dus de gehele console op de taal zetten.G_Dragon schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:31:
[...]
Daar was ik al bang voor, speel zelf op Xbox.
Ga niet de hele console in het Nederlands zetten, jammer dat er niet gewoon een slider is in settings.
Ja daar ben ik ook achter gekomen. Wat een slechte oplossing van Codemasters..Sir_Lion schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 21:53:
[...]
Jup voor console moet je dus de gehele console op de taal zetten.
Waardeloos. Heb nu mijn PS4 in het Engels gezet om van termen als Veiligheidsauto en Geesten af te komen. Taal is gewoon een google translate dingetje geweest of ze hebben het slechtste vertaalbureau ooit ingeschakeld.

Mijn youtube channel: https://www.youtube.com/channel/UCy-23p6kSmP2n7O7v8_eMQQ/
Sony/Polyphony Digital met GT Sport heeft hetzelfde probleem, als de PS4 in NL hebt, zitten er echt hele domme taal/spelfouten in de game, die heel ergerlijk zijn...Rb88 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:47:
[...]
Ja daar ben ik ook achter gekomen. Wat een slechte oplossing van Codemasters..
Waardeloos. Heb nu mijn PS4 in het Engels gezet om van termen als Veiligheidsauto en Geesten af te komen. Taal is gewoon een google translate dingetje geweest of ze hebben het slechtste vertaalbureau ooit ingeschakeld.
www.youtube.com/DerOllie
Ik heb zojuist Nvidia's DLSS geprobeerd en ben zwaar onder de indruk. In de eerste plaats oogt het net weer wat scherper dan TAA. Echter er is ook een enorme fps winst.
Ultra met TAA op 3440x1440 rondje Japan: 88 fps gemiddeld, 79 min, 95 max, 1% low 75, 0.1% low 66
Ultra met DLSS op 3440x1440 rondje Japan: 113 fps gemiddeld, 103 min, 119 max, 1% low 95, 0.1% low 84
Dan praten we dus over 28% meer fps en 27% verbetering van de 'drops'. Belangrijker, ik hoef niet langer terug naar "high" te gaan om rond de 120 Hz van mijn monitor te blijven. Als The Division 2 dit ook gaat inbouwen heb ik voorlopig geen 3xxx serie nodig
.
Ultra met TAA op 3440x1440 rondje Japan: 88 fps gemiddeld, 79 min, 95 max, 1% low 75, 0.1% low 66
Ultra met DLSS op 3440x1440 rondje Japan: 113 fps gemiddeld, 103 min, 119 max, 1% low 95, 0.1% low 84
Dan praten we dus over 28% meer fps en 27% verbetering van de 'drops'. Belangrijker, ik hoef niet langer terug naar "high" te gaan om rond de 120 Hz van mijn monitor te blijven. Als The Division 2 dit ook gaat inbouwen heb ik voorlopig geen 3xxx serie nodig
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Deze week met de kortingsactie van bol.com ook maar F1 2020 besteld, mijn eerste F1-game (PS4). Heb geen stuurtje, en die gaat er voorlopig ook niet komen, dus zal wel even wennen worden qua controls
Blauwe vlaggen blijven toch brak in de reeks. Je moet vaak volledig stilstaan om ze voorbij laten en ook al liggen ze 3 bochten achter "5 second penalty".
En breek me de bek niet open over het niet voorbijgaan in de trainingen om dat in je kont te hangen.
En breek me de bek niet open over het niet voorbijgaan in de trainingen om dat in je kont te hangen.
Valt wel mee hoor heb f1 2019 een uur of 150 met de xbox controller gespeeld. Juist een stuur heeft een wat fellere learning curve.Blik1984 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:04:
Deze week met de kortingsactie van bol.com ook maar F1 2020 besteld, mijn eerste F1-game (PS4). Heb geen stuurtje, en die gaat er voorlopig ook niet komen, dus zal wel even wennen worden qua controls
F1 2020 - Deluxe Schumacher Edition - PC is bij Bol nu in prijs verlaagd naar €29,99
en
F1 2020 - F1 Seventy Edition - PC in prijs verlaagd bij Bol naar €24,99
Betreft in beide gevallen een blu-ray schijfje.
en
F1 2020 - F1 Seventy Edition - PC in prijs verlaagd bij Bol naar €24,99
Betreft in beide gevallen een blu-ray schijfje.
Sinds vandaag ook eigenaar van F1 2020, zijn er nog fora die jullie aanraden om topics over MyTeam te volgen?
Wie het laatst lacht, denkt het traagst.
Gisteren alvast een vervroegd verjaardagskado gekregen van me moeder, F1 2020!
Nu na het free to play weekend weer verder gegaan met my team, ik begin toch wel te merken dat ik bepaalde radio orders mis onder het rijden en het team soms je naar binnen roept voor een 2e pitsstop terwijl de rest geen 2e stop maakt.
Het meest storend vind ik dat je bij het beheren van je eigen team niks kan verbeteren aan de pitsstops, dit zou je toch wel verwachten?
Kleine foutjes die hopelijk nog gefixed worden met een patch
Nu na het free to play weekend weer verder gegaan met my team, ik begin toch wel te merken dat ik bepaalde radio orders mis onder het rijden en het team soms je naar binnen roept voor een 2e pitsstop terwijl de rest geen 2e stop maakt.
Het meest storend vind ik dat je bij het beheren van je eigen team niks kan verbeteren aan de pitsstops, dit zou je toch wel verwachten?
Kan je de strategie w.b. pitstops niet aanpassen aan het begin vd race? Dat kan in ieder geval in 2019. Ik doe juist vaak twee stoppers omdat ik het leuker vind (meer actie en inhaalraces) maar dat terzijde.G_Dragon schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:45:
Gisteren alvast een vervroegd verjaardagskado gekregen van me moeder, F1 2020!
Ja klopt dat kan welTheProf82 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:46:
[...]
Kan je de strategie w.b. pitstops niet aanpassen aan het begin vd race? Dat kan in ieder geval in 2019. Ik doe juist vaak twee stoppers omdat ik het leuker vind (meer actie en inhaalraces) maar dat terzijde.
Maar ik bedoel zoals in F1 2019 kon je ook kiezen hoe goed je stops waren wanneer je een nieuw contract aanging en met deze My team had ik juist veel diepgang van het regelen van de pitstops verwacht.
Heeft iemand Olav Mol al werkend?
Ik weet niet wat Max Verstappen aan het doen was maar dit is wel heel dom..
Multiplayer>online>unranked lobby. Helaas kan de 'campaign' niet in co-op. Eventueel kun je ook een eigen league maken, dan blijven de resultaten bewaard.Pyr0_ schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 18:39:
Hier ook toch maar overstag gegaan en gekocht. Nog geen spijt van moet ik zeggen! My Team is een heel leuke toevoeging alleen vind ik 't lastig de juiste balans te vinden tussen difficulty en eind resultaten, met difficulty op 95 rijd ik nog steeds mijn teammate helemaal zoek maar had ik de grootste moeite het quali programma te halen in Bahrain.. Quali zelf 3x 14de (toeval...?) geworden maar in bocht 1 is de AI nog altijd bedroevend en kan je steeds makkelijk plekken pakken, daardoor vrij gemakkelijk 4de en 6de geworden in Bahrain/Vietnam, mooie gevechten gehad met de AI ook, erg vermakelijk. Nu even China afraffelen en dan op naar Zandvoort![]()
Zo kan je ook een race winnen lol
Was je wel ok met de verschillende compound regel?
Ja als je maar op twee verschillende rijdt in een race is er geen probleem jastijn014 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:20:
Was je wel ok met de verschillende compound regel?
Ben het spel nu 3 dagen aan het spelen en heb eigenlijk nog nooit serieus geraced . Voor mij is dit spel dus echt een enorme uitdaging .
Zit in Melbourne en moet echt het licht uit mijn ogen rijden om de practice goals te halen. Wel gaaf hoor want ik zie elke dag dat ik tijd win en ik zit nu op of net boven de target time van de goals. Ik verlies zeker .5 a .6 bij de een na laatste bocht ... frustrerend en gaaf tegelijk. Ik ben wel happy met deze game. Speel trouwens op 90% AI, alle hulpmiddelen uit
Zit in Melbourne en moet echt het licht uit mijn ogen rijden om de practice goals te halen. Wel gaaf hoor want ik zie elke dag dat ik tijd win en ik zit nu op of net boven de target time van de goals. Ik verlies zeker .5 a .6 bij de een na laatste bocht ... frustrerend en gaaf tegelijk. Ik ben wel happy met deze game. Speel trouwens op 90% AI, alle hulpmiddelen uit
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Tipje, zet de AI een paar tandjes lager (75 ofzo) en ga dan lekker racen, alles op alles moeten zetten om die practise goals te halen gaat snel vervelen en je focused zo ook teveel op 1 ding. Ga lekker het seizoen afwerken waarmee je vooral veel oefend. Dan word je vanzelf beter en kan je dan eens langzaam de moeilijkheidsgraad omhoog gooien. Zorg er natuurlijk wel voor dat de AI competitief blijft (dus als je ez eerste word met 75 gooi 'm dan maar lekker omhoogbackupdevice schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:48:
Ben het spel nu 3 dagen aan het spelen en heb eigenlijk nog nooit serieus geraced . Voor mij is dit spel dus echt een enorme uitdaging .
@backupdevice wat Pyr0_ zegt. Ik kijk meestal zelf waar ik "hoor" te eindigen. Dus zelfde tijd als teamgenoot in de kwalificatie. En daar pas ik dan de difficulty op aan. Ik dacht dat 5 punten AI-difficulty hoger, de AI 1 seconde sneller rijd.
Sommige tracks zal dat te makkelijk zijn, en sommige te moeilijk (Monaco, anyone?)
Sommige tracks zal dat te makkelijk zijn, en sommige te moeilijk (Monaco, anyone?)
@Waah & @Pyr0_ Dank je voor de tips. Reden waarom ik de AI zo hoog heb staan is dat ik bijv niet de doelstellingen haal, maar wel een tijd rij in My teams die mijzelf nog boven de Williams en Alfa’s zet . Mijn inziens lijkt het mij dat ik net onder de Williams zou moeten komen ?
Ik had gelezen dat als je je doelstellingen zou halen je recourse punten krijgt dus vandaar dat ik daar op focus
Ik had gelezen dat als je je doelstellingen zou halen je recourse punten krijgt dus vandaar dat ik daar op focus
[ Voor 19% gewijzigd door backupdevice op 02-09-2020 19:27 ]
Klopt ook helemaal wat je zegt. Vooral die practice goals blijven halen op paars, maximaliseer de punten. Maar ik doe ze ook niet op de difficulty waarmee ik de quali/race doe, in practice schroef ik het terug tot 90 meestal en dan haal ik op m'n sloffen werkelijk alles op paars (ook omdat ik een sponsor heb waarvoor ik in 1 sessie de snelste moet zijn, easy money dus). Voorheen deed ik ook altijd out & inlaps rijden om de bandjes in zo goed mogelijke conditie te houden en wear op de onderdelen te minimaliseren, maar dat zijn zulke minimale gains dat ik daar ook mee gestopt ben, gewoon iedere keer flying lap en gaan met die banaan. Des te sneller kan ik de races doen en daar draait het uiteindelijk om.backupdevice schreef op woensdag 2 september 2020 @ 18:43:
@Waah & @Pyr0_ Dank je voor de tips. Reden waarom ik de AI zo hoog heb staan is dat ik bijv niet de doelstellingen haal, maar wel een tijd rij in My teams die mijzelf nog boven de Williams en Alfa’s zet . Mijn inziens lijkt het mij dat ik net onder de Williams zou moeten komen ?
Maar goed, als nieuwe speler zou ik de practise vooral wel 'serieus' blijven nemen maar wat ik vooral wil meegeven is, stel het niet té moeilijk in. Dingen als fuel & ers management zijn eigenlijk nutteloos (in deze game) dat je er gewoon niet teveel aandacht aan moet besteden. Track acclimatisation is grappig maar staar je niet kapot op die poortjes volledig door gaan, met 1 band maar voldoende snelheid is genoeg voor paars meestal, en die lijnen zijn vaak ook niet geweldig... Tyre managment / race pace / quali pace zijn imho wel goed uitgewerkt, die vooral 'serieus' nemen
Qua AI zou ik vooral ook even naar de teams statistieken kijken, ergens bij R&D staat een grafiekje met de onderlinge verhoudingen. Dan zie je waar je auto ongeveer zou moeten staan. In de quali's zou je dan ongeveer rond hun tijd moeten zitten, pas daar je AI difficulty op aan
Vanavond weer ff gespeeld. Maar nu een andere tactiek om de AI in te stellen:
In practice de Race Pace. Zonder ERS. Als je klaar bent kijken naar de grafiek van de tijd die je zou moeten halen, en welke je daadwerkelijk haalt. Ik pak het gemiddelde van die 3/5 rondes (hele slechte rondes laat ik er uit) en kijk hoeveel sneller of trager ik ben.
Elke 0,2 seconden sneller dan de target-tijd stel ik de difficulty 0,2 seconden hoger in.
Net 2x gedaan, en 2 zeer spannende races gehad. Veel leuker dan toen ik het baseerde op quali. Moeilijkheid heb ik nu van 85 naar 90 gezet.
Wat betreft punten: misschien ben ik te goed in management-games. Maar na iets meer dan een seizoen stond ik al bovenaan kwa performance. En nu anderhalf seizoen in career mode sta ik best ver los qua performance ... Dus zou niet àlle punten elke keer halen en de difficulty omlaag zetten.
:strip_exif()/f/image/evxRbKZnuW7fxIPCXMvc0fni.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fwPoPQDpKPngzkGlaQkyliyX.jpg?f=fotoalbum_large)
Oranje lijn ben ik. Begint net boven Haas, einde seizoen in het midden... En seizoen 2 race 4 gelijk met Mercedes....
Ik doe nu vooral nog de acclimatisation (rustig de baan leren kennen), ERS (voor de punten), race pace (difficulty én voor betere tactiek voor pitstops) en kwalificatie.
Is er trouwens een mogelijkheid om vóór raceday de verwachte pitstop-,tactiek te zien? Dan zou je in quali bijvoorbeeld op Medium kunnen proberen te kwalificeren om een andere tactiek toe te passen. Maar heb het nog niet gevonden.
Setups instellen vind ik trouwens enorm saai. Niet mijn ding. Dus die heb ik van Realsport101 (eerste hit in Google als je tracknaam + setup F1 2020 intikt. Zijn gemaakt om fijn te rijden
In practice de Race Pace. Zonder ERS. Als je klaar bent kijken naar de grafiek van de tijd die je zou moeten halen, en welke je daadwerkelijk haalt. Ik pak het gemiddelde van die 3/5 rondes (hele slechte rondes laat ik er uit) en kijk hoeveel sneller of trager ik ben.
Elke 0,2 seconden sneller dan de target-tijd stel ik de difficulty 0,2 seconden hoger in.
Net 2x gedaan, en 2 zeer spannende races gehad. Veel leuker dan toen ik het baseerde op quali. Moeilijkheid heb ik nu van 85 naar 90 gezet.
Wat betreft punten: misschien ben ik te goed in management-games. Maar na iets meer dan een seizoen stond ik al bovenaan kwa performance. En nu anderhalf seizoen in career mode sta ik best ver los qua performance ... Dus zou niet àlle punten elke keer halen en de difficulty omlaag zetten.
:strip_exif()/f/image/evxRbKZnuW7fxIPCXMvc0fni.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fwPoPQDpKPngzkGlaQkyliyX.jpg?f=fotoalbum_large)
Oranje lijn ben ik. Begint net boven Haas, einde seizoen in het midden... En seizoen 2 race 4 gelijk met Mercedes....
Ik doe nu vooral nog de acclimatisation (rustig de baan leren kennen), ERS (voor de punten), race pace (difficulty én voor betere tactiek voor pitstops) en kwalificatie.
Is er trouwens een mogelijkheid om vóór raceday de verwachte pitstop-,tactiek te zien? Dan zou je in quali bijvoorbeeld op Medium kunnen proberen te kwalificeren om een andere tactiek toe te passen. Maar heb het nog niet gevonden.
Setups instellen vind ik trouwens enorm saai. Niet mijn ding. Dus die heb ik van Realsport101 (eerste hit in Google als je tracknaam + setup F1 2020 intikt. Zijn gemaakt om fijn te rijden
[ Voor 29% gewijzigd door Waah op 03-09-2020 00:17 ]
Career begonnen bij Williams. AI op 88 en in FP1 zet ik op mediums de 9e tijd neer.
Wanneer ik het qualificatie programma doe zit ik er telkens een seconde onder 😂 waarom is die quali training zo moeilijk te halen..?
Wanneer ik het qualificatie programma doe zit ik er telkens een seconde onder 😂 waarom is die quali training zo moeilijk te halen..?
Twente komt eraan!
Genoeg om te lezen en uit te proberen.
Heb de AI op 81 staan wat inhoud dat ik met de quali voor de Willams sta en .8 achter mijn teamgenoot. Heb al een paar ronden in de race gereden en zie dan ook dat ik gelijk ben met Williams. Overall ben ik gewoon te langzaam maar dat komt wel goed. Veel oefenen
Heb de AI op 81 staan wat inhoud dat ik met de quali voor de Willams sta en .8 achter mijn teamgenoot. Heb al een paar ronden in de race gereden en zie dan ook dat ik gelijk ben met Williams. Overall ben ik gewoon te langzaam maar dat komt wel goed. Veel oefenen
Hier ook sinds dit weekend na lang twijfelen het spel gekocht. En ik moet zeggen het is de moeite waard. Vorige versie was 2018, dus een jaartje overgeslagen. Toen had ik al de tractie controle volledig weggelaten, nu laatste hulpmiddel (automatisch schakelen) er ook uit gehaald. En als je dat er ook nog eens bij neemt dan denk je ook: hoe doen die mannen dat, en nog eens aan hun settings prutsen aan 300km/u aan het racen tegen elkaar?
Gisteren in my team begonnen op 80IA, eerste race meteen driver of the day geworden, dus zal het nog wat moeten verhogen, hoewel ik in quali mooi kon strijden met de Williams en Sauber wagens en 18e. In race snel alphatauri's en een Haas voorbij. Nog wat uitvallers en dan 13e geworden, daar mij wel goed breed voor moeten maken.
Gele vlaggen zijn wel slecht. Eerste gele vlag hield ik mij beetje in (zoals het hoort) en werd ik meteen voorbij gegaan. Die kreeg daar geen straf ofzo voor of gaf die plek niet terug ofzo
Tweede gele vlag viel Vettel stil, op die lange linkse bocht in australië. Ik voelde de andere in mijn rug drukken en passeerde dan maar nogal kort langs de stilvallende wagen. Toch wel net toen Grosjean dacht een gaatje gezien te hebben en vol op Vettel knalde
Maar anders ging ie weer onder gele vlag inhalen, zelfs al hield ik deze keer niet in.
Gisteren in my team begonnen op 80IA, eerste race meteen driver of the day geworden, dus zal het nog wat moeten verhogen, hoewel ik in quali mooi kon strijden met de Williams en Sauber wagens en 18e. In race snel alphatauri's en een Haas voorbij. Nog wat uitvallers en dan 13e geworden, daar mij wel goed breed voor moeten maken.
Gele vlaggen zijn wel slecht. Eerste gele vlag hield ik mij beetje in (zoals het hoort) en werd ik meteen voorbij gegaan. Die kreeg daar geen straf ofzo voor of gaf die plek niet terug ofzo

Tweede gele vlag viel Vettel stil, op die lange linkse bocht in australië. Ik voelde de andere in mijn rug drukken en passeerde dan maar nogal kort langs de stilvallende wagen. Toch wel net toen Grosjean dacht een gaatje gezien te hebben en vol op Vettel knalde
N000b vraagje maar als het goed is arriveert morgen alles voor mijn game pc en kan de Xbox aan de kant.
Aangezien F1 2020 in de aanbieding was bij Bol.com (had de deluxe versie met alle content al op de Xbox) maar meteen aangeschaft om morgen verder te kunnen met F1 zodra de pc in elkaar zit.
Er is alleen 1 maar, ik heb geen optical drive in de nieuwe pc bedenk ik me net.
Vraag is dus, ondanks dat het een hardcopy BluRay is, bevat deze ook een eventuele download code / product key waarmee ik de game op Steam kan downloaden? Of is het jammer maar helaas, terugsturen naar Bol.com en gewoon de digitale variant op Steam aanschaffen?
Gelukkig schoot het me nog net te binnen voor ik de folie van de verpakking af rukte
Aangezien F1 2020 in de aanbieding was bij Bol.com (had de deluxe versie met alle content al op de Xbox) maar meteen aangeschaft om morgen verder te kunnen met F1 zodra de pc in elkaar zit.
Er is alleen 1 maar, ik heb geen optical drive in de nieuwe pc bedenk ik me net.
Vraag is dus, ondanks dat het een hardcopy BluRay is, bevat deze ook een eventuele download code / product key waarmee ik de game op Steam kan downloaden? Of is het jammer maar helaas, terugsturen naar Bol.com en gewoon de digitale variant op Steam aanschaffen?
Gelukkig schoot het me nog net te binnen voor ik de folie van de verpakking af rukte
Ik zie best wel hoge AI settings hier en daar. Zit zelf op AI 60 met alle assists uit. Dat vind ik al een uitdaging op zich.
Ik rij zelf op 95% in my team en ben wereld kampioen geworden in mijn eerste seizoenlethal pi schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:43:
Ik zie best wel hoge AI settings hier en daar. Zit zelf op AI 60 met alle assists uit. Dat vind ik al een uitdaging op zich.
Was er zelf behoorlijk verbaast over...
Ik heb de AI op zelfde niveau staan en ervaar hetzelfde. Heb dan ook wel al een tijdje niet meer serieus een racegame gespeeld. Ik speel ook zonder assists, maar heb in de bochten alleen nog wel de racelijn aanstaan. Ik heb tot nu toe wel moeite om op het juiste moment aan te remmen voor de bochten, rem vaak te laat waardoor ik de bochten mis, maar als ik vroeger rem verlies ik veel tijd op de AI. Het op- en afschakelen gaat wel al vrij goed, in het begin nog vaak wheelspin maar nu niet meer.lethal pi schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:43:
Monaco is overigens echt geen leuke baan, ben tijdens de practice-sessies wel meer dan een keer de muur ingedoken
Bol.com benoemd de Windows Download als apart platform en die is een stuk duurder, dus ik vermoed dat het echt een bluray is.R2D2 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:42:
N000b vraagje maar als het goed is arriveert morgen alles voor mijn game pc en kan de Xbox aan de kant.
Kreeg net de volgende reactie van Codemasters,dutchgio schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:57:
[...]
Bol.com benoemd de Windows Download als apart platform en die is een stuk duurder, dus ik vermoed dat het echt een bluray is.
Lijkt er dus op dat er wel een key bij zit voor Steam.Thank you for submitting your recent request to Codemasters Customer Services concerning F1 2020.
All physical copies of the game include a Steam key.
Hope this helps.
Kind regards
Rob
Codemasters Customer Services
@R2D2
Dus je krijgt er eigenlijk 2, je zou in theorie de Steam key kunnen doorverkopen dus?
Dus je krijgt er eigenlijk 2, je zou in theorie de Steam key kunnen doorverkopen dus?
Hier nog zo een, ik moet 'm echt op 100 zetten wil ik niet makkelijk winnen, maar ook op 100 een paar keer gehad dat ik door gewaagde acties bij de start makkelijk podium koers of zelfs eerste lag, en dan is het een kwestie van verdedigen. Wat echt een fluitje van een cent is meestal, gewoon bij ieder DRS recht stuk je overtake en rich fuel gebruiken, dan komen ze er soms wel langszij maar dan zorgen dat je de binnenkant hebt en uitremmen. Zo lig ik nu ook eerste in het kampioenschap en dat ga ik echt niet weggeven.G_Dragon schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:50:
[...]
Ik rij zelf op 95% in my team en ben wereld kampioen geworden in mijn eerste seizoen.
Was er zelf behoorlijk verbaast over...
Denk toch wel te herinneren dat jij meerdere racegames voor een langere tijd speelt. Ikzelf heb de laatste ronde op Iracing 7 jaar geleden gereden en toen waren het ook mijn eerste stapjesPyr0_ schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:48:
[...]
Hier nog zo een, ik moet 'm echt op 100 zetten wil ik niet makkelijk winnen, maar ook op 100 een paar keer gehad dat ik door gewaagde acties bij de start makkelijk podium koers of zelfs eerste lag, en dan is het een kwestie van verdedigen. Wat echt een fluitje van een cent is meestal, gewoon bij ieder DRS recht stuk je overtake en rich fuel gebruiken, dan komen ze er soms wel langszij maar dan zorgen dat je de binnenkant hebt en uitremmen. Zo lig ik nu ook eerste in het kampioenschap en dat ga ik echt niet weggeven.
Ach ja, ik klaag niet. Vind de uitdaging wel leuk en 80 is voor mij moeilijk genoeg. Ik moet echt leren racen en leren om juist met het gaspedaal om te gaan. Maar elke dag vind ik weer .5 van een seconde... alleen die laatste twee bochten op Melbourne... .daar laat ik gewoon .7 van een seconde liggen
[ Voor 10% gewijzigd door backupdevice op 03-09-2020 15:41 ]
Geen idee? Ik heb de verpakking nog niet open gehaald... eerst maar eens kijken of ik niet ergens nog een externe dvd reader heb liggen voor ik de verpakking open rukschumi2004 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:42:
@R2D2
Vond zelf dat er wat weinig "racen" was in My Team. OF je bent veel sneller, of langzamer... en dan vecht je weinig.
Dus maar eens een mod geprobeerd. "F1 2020 improved dirty air for more battles".
Is het realistisch? absoluut niet.... Is het leuk? hell yeah.
Vanaf ronde 1 tot 12 alleen maar in gevecht geweest met teammate en 2 anderen. Na de pit op 2 seconden achterstand (undercut) en daar langzaam naartoe gekropen. Zodra ik binnen 0,6 seconden was doet de mod zijn werk en heb je enorm veel slipstream
Denk dat ik een aparte career doe voor met mod, en dan my team zonder mod ofzo. Bij My Team wordt je auto IMHO sowieso veel te snel goed. Geld is totaal niet in balans IMHO (verschil tussen de goedkoopste en duurste motor is een miljoen dacht ik... peanuts als je ziet wat je elke race verdient en wekelijks nog) en R&D punten op basis van hoeveel trainingen je doet? te simpel. Je eigen perks zijn ook echt goedkoop, en dat je per 5 levels een heel rijtje kan unlocken... mwah.
Codemasters maakt duidelijk geen Simcity of RPG's
Dus maar eens een mod geprobeerd. "F1 2020 improved dirty air for more battles".
Is het realistisch? absoluut niet.... Is het leuk? hell yeah.
Vanaf ronde 1 tot 12 alleen maar in gevecht geweest met teammate en 2 anderen. Na de pit op 2 seconden achterstand (undercut) en daar langzaam naartoe gekropen. Zodra ik binnen 0,6 seconden was doet de mod zijn werk en heb je enorm veel slipstream

Denk dat ik een aparte career doe voor met mod, en dan my team zonder mod ofzo. Bij My Team wordt je auto IMHO sowieso veel te snel goed. Geld is totaal niet in balans IMHO (verschil tussen de goedkoopste en duurste motor is een miljoen dacht ik... peanuts als je ziet wat je elke race verdient en wekelijks nog) en R&D punten op basis van hoeveel trainingen je doet? te simpel. Je eigen perks zijn ook echt goedkoop, en dat je per 5 levels een heel rijtje kan unlocken... mwah.
Codemasters maakt duidelijk geen Simcity of RPG's
De boel is nu aan het installeren met de meegeleverde key dus dat werkt gewoon. Schijfje is dus overbodig wat dat betreft.schumi2004 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:42:
@R2D2
Kun je die weer doorverkopenR2D2 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:56:
[...]
De boel is nu aan het installeren met de meegeleverde key dus dat werkt gewoon. Schijfje is dus overbodig wat dat betreft.
Oh yeah done it!
Samen met me team maat Antonio Giovinazzi op het podium in My team !
/f/image/erbxZ68epfKZq3VI8aqW6fbV.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Jx9arS9TEYasFb3Tf5CymwqL.png?f=fotoalbum_large)
En op 95% ai alles gewonnen in het eerste seizoen
Samen met me team maat Antonio Giovinazzi op het podium in My team !
/f/image/erbxZ68epfKZq3VI8aqW6fbV.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Jx9arS9TEYasFb3Tf5CymwqL.png?f=fotoalbum_large)
En op 95% ai alles gewonnen in het eerste seizoen
:strip_exif()/f/image/dQa3oiGhzSjQOlBmKJjaOarv.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 70% gewijzigd door G_Dragon op 03-09-2020 22:45 ]
Als.je in het eerste seizoen wint, zou ik:
Wat assists uitzetten
de difficulty wat hoger zetten
Tenminste, als je van uitdaging houd
Wat assists uitzetten
de difficulty wat hoger zetten

Daar wou ik na dit seizoen inderdaad naar gaan kijkenWaah schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:56:
Als.je in het eerste seizoen wint, zou ik:
Wat assists uitzetten
de difficulty wat hoger zetten![]()
Maar er staat ook al best veel uit.
Zelf heb ik Traction Control nog op Medium... Voor My Team. Nu met Career begonnen zonder Traction Control... in F2G_Dragon schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 08:14:
[...]
Daar wou ik na dit seizoen inderdaad naar gaan kijken
Maar er staat ook al best veel uit.
Ik heb duidelijk Binotto als race engineer. Nog nooit zo vaak gespind

Dus mocht je Traction Control nog op medium, of full hebben
Trouwens waarom is Ferrari zo snel in F1 2020?
Dit is eerlijk gezegd toch niet realistisch met hoe het seizoen op tv nu verloopt, vind dat daar wel een patch voor moeten maken.
Dit is eerlijk gezegd toch niet realistisch met hoe het seizoen op tv nu verloopt, vind dat daar wel een patch voor moeten maken.
Reeds aangekondigd:G_Dragon schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 15:56:
Trouwens waarom is Ferrari zo snel in F1 2020?
https://www.formula1game....f1-2020-spa-sports-update
helemaal onderaan:
Performance Update
We’re aiming to bring a performance update to F1® 2020 in the first half of October. This will include balancing the performance of Racing Point and Scuderia Ferrari. We’ll be revealing more soon!
www.youtube.com/DerOllie
Zijn er hier serieuze ps4 racers ? Uiteraard voor de lol maar respect voor de regels misschien een competitie?
Man... weer een uurtje of 2 zitten racen . Zit nog steeds in Melbourne en probeer een race uit te rijden maar doordat ik soms te gretig ben gaat het mis en begin ik weer opnieuw. Moet wel zeggen dat Ik meer in controle van de auto ben .... laatste uitval was eigenlijk omdat ik niet meer kon
Vind wel dat de AI behoorlijk lomp kan zijn . Soms wordt je er zomaar vanaf getikt
Voor de rest , de rig is goed afgesteld en het spel is echt super

Vind wel dat de AI behoorlijk lomp kan zijn . Soms wordt je er zomaar vanaf getikt
Voor de rest , de rig is goed afgesteld en het spel is echt super
[ Voor 21% gewijzigd door backupdevice op 05-09-2020 16:59 ]
[PS4] F1 2020 GoT Racing Leagueglydoscoop schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 20:37:
Zijn er hier serieuze ps4 racers ? Uiteraard voor de lol maar respect voor de regels misschien een competitie?
Join the club! Eind september hebben we een race off om de grids in te delen.
PSN: riznind
Bestaat er ook zoiets voor de Xbox?Rizn schreef op maandag 7 september 2020 @ 08:34:
[...]
[PS4] F1 2020 GoT Racing League
Join the club! Eind september hebben we een race off om de grids in te delen.
Uhm ik heb een beetje teveel gespeeld oeps
..
Afgelopen zondag begonnen met My Team toen ik het spel een week geleden als vervroegd verjaardagscadeau kreeg van mijn moeder en bonus vader. Afgelopen zondag het eerste seizoen uitgereden en gewonnen

Afgelopen zondag begonnen met My Team toen ik het spel een week geleden als vervroegd verjaardagscadeau kreeg van mijn moeder en bonus vader. Afgelopen zondag het eerste seizoen uitgereden en gewonnen
Niet via tweakers volgens mij. Het kan zijn dat via andere kanalen er wel een xbox league is. (facebook groepen e.d.)ChaosChameleon schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:24:
[...]
Bestaat er ook zoiets voor de Xbox?
PSN: riznind
Trainingen simuleren, hot-lap quali en 3 lap races?G_Dragon schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:53:
Uhm ik heb een beetje teveel gespeeld oeps..

Tip: als je na 1 seizoen al kampioen bent, de difficulty wat hoger zetten. Waar eindigde je teamgenoot? daar moet je wat rond zitten normaal gesproken, wat hoger mag natuurlijk want je hebt natuurlijk meer talent dan een F2 rijder

Ik doe minimaal 1 vrije training om zoveel mogelijk punten binnen te halen ( Track acclimatization, Drs Test, qualifying page en race strategy) en soms rij ik ze allemaal volledig, ik heb het hele seizoen 1ste gereden en mijn teammaat reed onder de top 10. In 1 race is hij 2e geworden doordat er veel uitvallers waren, maar ik heb Giovinazzi nu aan de kant gezet voor Raikkonen in de hoop dat dit minimaal top 10 gaat rijden.Waah schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:53:
[...]
Trainingen simuleren, hot-lap quali en 3 lap races?![]()
Tip: als je na 1 seizoen al kampioen bent, de difficulty wat hoger zetten. Waar eindigde je teamgenoot? daar moet je wat rond zitten normaal gesproken, wat hoger mag natuurlijk want je hebt natuurlijk meer talent dan een F2 rijder![]()
Die AI staat al op 95% dus ik kan niet veel meer omhoog, want er is een grens tot hoever je met controller kan. Volgens mij is boven de 100% AI alleen te halen met een stuur?
Ik heb toen in het gratis weekend het hele F2 seizoen gereden
Er zijn mensen die 110 doen met controller. Er zijn zelfs mensen die competitief zijn op controller. Dus laat dat je niet tegenhouden.G_Dragon schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:04:
[...]
Ik doe minimaal 1 vrije training om zoveel mogelijk punten binnen te halen ( Track acclimatization, Drs Test, qualifying page en race strategy) en soms rij ik ze allemaal volledig, ik heb het hele seizoen 1ste gereden en mijn teammaat reed onder de top 10. In 1 race is hij 2e geworden doordat er veel uitvallers waren, maar ik heb Giovinazzi nu aan de kant gezet voor Raikkonen in de hoop dat dit minimaal top 10 gaat rijden.
Die AI staat al op 95% dus ik kan niet veel meer omhoog, want er is een grens tot hoever je met controller kan. Volgens mij is boven de 100% AI alleen te halen met een stuur?
Ik heb toen in het gratis weekend het hele F2 seizoen gereden

Tenzij je dit prima vind natuurlijk. Maar (waarschijnlijk) vooraan starten en vervolgens alleen vooruit rijden is een stuk simpeler dan in de middenmoot vechten voor posities.
[ Voor 8% gewijzigd door Waah op 07-09-2020 15:16 ]
Nee het is een beetje Hamilton stijl, saai om makkelijk te winnenWaah schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:15:
[...]
Er zijn mensen die 110 doen met controller. Er zijn zelfs mensen die competitief zijn op controller. Dus laat dat je niet tegenhouden.
Tenzij je dit prima vind natuurlijk. Maar (waarschijnlijk) vooraan starten en vervolgens alleen vooruit rijden is een stuk simpeler dan in de middenmoot vechten voor posities.
Dan gaat die nog wat meer omhoog