Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiofreak
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09-2024
Update RMX2076EU_11_A.40 is beschikbaar via OTA.

Update Log
Security
● Added Android security patch: Dec, 2020

Bluetooth
● Added a new incoming call icon for Bluetooth earphones

Control Center
● Added screenshot feature in control center

Unlock
● Optimized the experience when using the combination of fingerprint and face to unlock

Status Bar
● Optimized the banner of low-battery reminder

Album
● Fixed the probabilistic screen flicker when editing the album

Photos
● Fixed the probabilistic crashing issue when editting photos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Radiofreak
Update RMX2076EU_11_A.42 is beschikbaar via OTA.

Update Log
Settings
● Fixed the exceptional issue of the optimizing time of One Click Power-Saving page

Network
● Fixed the probabilistic no-signal issue

Daarnaast is Realme gestart met het uitrollen van een stabiele versie van het op Android 11 gebaseerde Realme UI 2.0 in Europa. Het zou gaan om versie RMX2075EUNV44_11_C.17/ RMX2075EU_11_C.17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeCorruptio
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-11-2024
Heeft iemand al de een download link kunnen vinden van de Android 11 stable update? Of via ota binnengekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ttb_82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 19:39
SmokeCorruptio schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 07:20:
Heeft iemand al de een download link kunnen vinden van de Android 11 stable update? Of via ota binnengekregen?
Ik hou deze vaak in de gaten voor updates (telegram):
https://t.me/realmeupdaternews
Daarin staat deze:
New Version Detected for realme X50 Pro Europe:
RMX2075EUNV44_11_C.17 (3.01 GB)

Short Changelog:
A new realme UI version is available. Upgrade now to try out new features!
Your system will upgrade to realme UI 2.0 and Android 11.

Download Link for Custom Recoveries:
Custom ozip

Download Link for Stock and Custom Recovery:
Unavailable at the moment, check back later

Version Full Name:
RMX2076EU_11_OTA_11700680_all_IJh2dfY8wa3O_d7b8.ozip

Full Changelog

Join @realmeupdaternews & get notified for latest update info
Ik hou het zelf bij ota's. En zit nog op Android 10.

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiofreak
Sinds update A.42 heb ik last van een bug bij het downloaden van bestanden in Chrome. Ondanks dat het bestand gedownload en geopend is, blijft het download icoontje actief in de notificatiebalk en het navolgende scherm. Alleen door een stop te forceren van de Chrome app verdwijnt de melding. Hebben meer gebruikers hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
Radiofreak schreef op maandag 22 februari 2021 @ 23:04:
Sinds update A.42 heb ik last van een bug bij het downloaden van bestanden in Chrome. Ondanks dat het bestand gedownload en geopend is, blijft het download icoontje actief in de notificatiebalk en het navolgende scherm. Alleen door een stop te forceren van de Chrome app verdwijnt de melding. Hebben meer gebruikers hier last van?
Nee, ik heb hier geen last van.
Misschien kan je Chrome opnieuw installeren (alle data verwijderen); heb je dat al geprobeerd?

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiofreak
Nee, ik heb hier geen last van.
Misschien kan je Chrome opnieuw installeren (alle data verwijderen); heb je dat al geprobeerd?
Ik heb alle data verwijderd en alleen als ik de update (van Chrome) ook verwijder dan werkt het als gewoonlijk. Als ik de update doorvoer via de Play Store dan is de bug er weer, mss wachten tot nieuwe update van Chrome?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiofreak
Radiofreak schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:10:
[...]
Ik heb alle data verwijderd en alleen als ik de update (van Chrome) ook verwijder dan werkt het als gewoonlijk. Als ik de update doorvoer via de Play Store dan is de bug er weer, mss wachten tot nieuwe update van Chrome?
Op de support site van Google Chrome vond ik een item over hetzelfde euvel en men had deze tip: "I was having same problem and I solved it. There is Completed Download Notification in noti settings and I enabled it. After that it’s working perfectly."
In meldingbeheer voor Chrome heb ik de melding voor voltooide downloads aangezet en de bug is verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laibalion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 12:51
Ik heb recent gemerkt dat mij X50Pro EU versie geen WideVine L1 meer ondersteund. Hierdoor spelen de meeste videostreams maar op max 580p.

Na wat speurwerk, lijkt het dat dit is gebeurd rond oktober afgelopen jaar.

Hebben jullie dit ook voor?

Ik heb Realme support gecontacteerd en de enige manier om het opgelost te krijgen is het toestel opsturen naar een service center. Aangezien dit mijn primair toestel is kan ik hem hiervoor niet missen. Maar vind het toch raar dat dit niet op te lossen zou zijn met een software fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
laibalion schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 08:48:
Ik heb recent gemerkt dat mij X50Pro EU versie geen WideVine L1 meer ondersteund. Hierdoor spelen de meeste videostreams maar op max 580p.

Na wat speurwerk, lijkt het dat dit is gebeurd rond oktober afgelopen jaar.

Hebben jullie dit ook voor?

Ik heb Realme support gecontacteerd en de enige manier om het opgelost te krijgen is het toestel opsturen naar een service center. Aangezien dit mijn primair toestel is kan ik hem hiervoor niet missen. Maar vind het toch raar dat dit niet op te lossen zou zijn met een software fix.
Ik heb dit niet (ervaren). Tooltje gedownload met resultaat:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FMlfx00px5EggTVoDO8RiZ1rEDQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rHFozEBglVgoPE5DSs8avLy9.jpg?f=fotoalbum_large

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laibalion
Damn, bij mij ziet er dit zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AeEPBeHWr52QQopaX6054LMwU6k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SVkrjqblTpd7tObg5ya6C0ZW.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb zo geen goesting om m'n toestel op te sturen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niq
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09 15:39

niq

Eet nooit gele sneeuw!

laibalion schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 18:53:
Ik heb zo geen goesting om m'n toestel op te sturen :(
Bij mij ziet het er hetzelfde uit als bij ttb_82.

Welke software versie heb je draaien? RMX2075_11_A.42 heb ik iig.

Alles al eens teruggezet naar fabrieksinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laibalion
niq schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:50:
[...]

Bij mij ziet het er hetzelfde uit als bij ttb_82.

Welke software versie heb je draaien? RMX2075_11_A.42 heb ik iig.

Alles al eens teruggezet naar fabrieksinstellingen?
Hier ook versie RMX2075_11_A.42. Ik heb nog een kleine hoop dat de Android 11 update mss nog soelaas kan bieden, maar die update komt maar niet door in BE en NL.

Ik heb nog geen factory reset gedaan, maar ik heb gelijkaardige gevallen tegengekomen op het net en daar helpt een factory reset niet.
Als dat het zou kunnen oplossen, zou ik hopen dat Realme support me dat had voorgesteld. Ze stellen onmiddelijk voor om het toestel op te sturen, wat toch lijkt dat het een gekend probleem zou zijn bij hen.

;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBechai
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-08 13:01
Ik was ook wel benieuwd en ik ervaar hetzelfde als laibalion. Nou is het dat ik gelukkig nu veel thuis zit, dus zo'n ramp is het voor mij nog niet dat ik op L1 zit. Versie: RMX2075_11_A.42.

Ik wacht het ook lekker af tot Android 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laibalion
Ter info, een factory reset verhelpt het probleem niet.
Net een halve dag weggegooid met alles terug te herinstalleren.
Ik heb de indruk dat factory resets de 'have you tried turning in off and on again'-oplossing is van support diensten van smartphone fabriekanten.
Ik heb nog nooit een probleem gehad, dat effectief opgelost was door een factory reset.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JBechai
Ik heb dan eindelijk Android 11 binnen en ik moet zeggen dat ik blij verrast ben met de look. Ziet er een stuk beter uit :). Moet wel zeggen dat er wat mist van de update log maar die kan je verder wel online vinden.

Overigens heb ik ook weer Widevine L1, dus dat is erg goed nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laibalion
Damn, heb jij geluk.
Ik heb nog steeds geen Android11 update binnen gekregen.

Volgens Realme support zou inderdaad het euvel verholpen moeten zijn bij de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBie147
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-09 23:23
JBechai schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:31:
Ik heb dan eindelijk Android 11 binnen en ik moet zeggen dat ik blij verrast ben met de look. Ziet er een stuk beter uit :). Moet wel zeggen dat er wat mist van de update log maar die kan je verder wel online vinden.

Overigens heb ik ook weer Widevine L1, dus dat is erg goed nieuws!
Via OTA of ROM geïnstalleerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frepelkweeltje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-09 17:42
KoBie147 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 18:43:
[...]
Via OTA of ROM geïnstalleerd?
Ik heb de update naar Realme UI 2.0 en Android 11 vanmiddag binnen gekregen via OTA (RMX2075EU_11_C.18).

De installatie ging erg vlot. Daarna even bezig geweest met het herstellen van Nova als primaire launcher, maar uiteindelijk niets problematisch. Ook enkele toegankelijkheidsopties moesten opnieuw ingesteld worden. Verder lijkt alles vlot te werken, maar ik heb nog geen tijd gehad om het in detail te bekijken.

[ Voor 10% gewijzigd door Frepelkweeltje op 09-03-2021 20:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laibalion
Heb hier ondertussen ook de (RMX2075EU_11_C.18) update binnen.
Jammer genoeg nog steeds WideVine L3 🥴

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KoBie147
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-09 23:23
Hier is de upgrade naar realme Ui 2.0/android 11 deze ochtend ook binnen gekomen 🙂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ttb_82
KoBie147 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:37:
Hier is de upgrade naar realme Ui 2.0/android 11 deze ochtend ook binnen gekomen 🙂
Hier nu net ook O-)

Respectfully, TTB.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Radiofreak
Ik kreeg daarstraks de melding voor nieuwe firmware versie RMX2075EU_11_C.19. Ik heb nog geen release notes kunnen vinden dan deze summiere toelichting bij de update zelf:
Update-log
Beveiliging
● Android-beveiligingspatch: (2021#03&2021#04)
Systeem
● Enkele bekende problemen opgelost en de systeemstabiliteit verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laibalion
Jup, hier ook.
Jammer genoeg nog steeds WideVine L3 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
Ik heb sinds enige tijd het probleem dat mijn notificatie 'geluid' niet meer werkt. Ik krijg nu een kort 'ploink' geluid bij elke notificatie. Daarbij gaf de app 'Sleep' nu opeens een standaard wekker geluid terwijl deze op een mp3 staat ingesteld.

Ik heb wat settings nagekeken (volume geluiden, geluiden aan, permissies apps om de mp3s te kunnen lezen van filesysteem, etc). Dit heeft er niet toe geleid dat het probleem is opgelost. |:(

En aanvullend; mijn bluetooth doet sinds kort ook vreemd. Muziek afspelen via een bluetooth speaker wordt soms onderbroken. Dan gaat het geluid opeens via mijn telefoon speaker. Soms pakt ie daarna weer automatisch de verbinding terug met de bluetooth speaker. Hij gebruikt Bluetooth v1.4 (ontwikkelaars settings). Heeft onder Android 10 (en ook op mijn vorige foon) prima gewerkt.

Hebben jullie toevallig ook issues met de notificatie/wekker geluiden, of bluetooth issues?

[ Voor 27% gewijzigd door ttb_82 op 03-05-2021 10:47 ]

Respectfully, TTB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laibalion
De issues met wekker/notificaties heb ik niet, maar ik heb ook probleem dat er een verkeerde ringtone wordt gebruikt wanneer ik gebeld wordt. Ook BT doet exact wat jij beschrijft.
Daarnaast, heb ik ook nog altijd last van een kapotte WideVine, waar de telefoon vast zit op L3 en ik dus geen HD kan streamen van Netflix, Prime, etc...

Ik moet zeggen, dat ze bij Realme hun software precies niet op orde krijgen en mogelijks hierdoor de volgende smartphone een ander merk gaat zijn (mijn vrouw heeft nochtans geen enkel van deze issues met haar Realme 7 Pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niq

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Vandaag nieuwe update gekregen met oa security patches.

RMX2075EU_11_C.20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laibalion
niq schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 22:10:
Vandaag nieuwe update gekregen met oa security patches.

RMX2075EU_11_C.20
Hier ook de update binnengekregen. Jammer genoeg is WideVine is nog steeds stuck :(.
De bluetooth issues ga ik in de gaten houden of het gefixed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
laibalion schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 22:25:
[...]

Hier ook de update binnengekregen. Jammer genoeg is WideVine is nog steeds stuck :(.
De bluetooth issues ga ik in de gaten houden of het gefixed is.
Ook gekregen. Ook ik hou de bt in de gaten. So far so good na 1 dag.

Respectfully, TTB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiofreak
Update log rmx2075EU_11_C.20 (kon helaas geen betere versie vinden) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bnZFft1K8tnJJ8RuGufUYv01gLU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oAOKgn7VPIzQHxUM3DgUomZq.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb sinds kort bij een aantal apps helemaal geen notificaties meer, maar ik heb volgens mij niks in de instellingen aangepast. Dat wordt de boel eens goed nalopen dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ttb_82
@Radiofreak, ik heb geen problemen met notificaties. In het verleden heb ik wel gehad dat Gmail opeens niet meer synct, en dan krijg je geen meldingen van nieuwe mails meer. Ik heb dit opgelost door Gmail als 1 van de 5 primary apps te selecteren (vergrendelen; altijd actief) EN door handmatig via settings -> accounts -> google -> etc. de boel handmatig te syncen. En toen ging het weer een tijd goed.

Maar... je schrijft dat je issues hebt met meerdere apps. Dat heb ik dus niet.

Sinds de update heb ik nu ook geen problemen meer met:
- het geluid bij notificaties (de ploink is weg; nu weer mijn ingestelde geluid voor meldingen);
- bluetooth

Misschien ben ik nog wat voorbarig, maar het lijkt erop dat deze update meer fixed dan de changelog hierboven aangeeft in de post van @Radiofreak

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 15:35
Goedemorgen, ik overweeg een realme X50 Pro aan te schaffen. Wat zijn de positieve en negatieve kanten van het toestel? Belangrijke items voor mij zijn de camera, kwaliteit van het scherm, software en de snelheid. Ik hoor het graag van jullie. Alvast bedankt 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niq

niq

Eet nooit gele sneeuw!

zuukie schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:21:
Belangrijke items voor mij zijn de camera, kwaliteit van het scherm, software en de snelheid.
De camera, het scherm, de snelheid en de Android schil van Realme zijn allemaal dik in orde op de 50X pro. Ik ervaar bij deze onderdelen geen enkel probleem, doen wat ik van ze verwacht. Security updates komen regelmatig langs en Realme UI 2.0 is een vrij schone versie van Android.

Als ik dan toch een negatief punt zou moeten noemen is de dikte en het gewicht. Beide zou minder kunnen, maar je went er ook snel weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
zuukie schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:21:
Goedemorgen, ik overweeg een realme X50 Pro aan te schaffen. Wat zijn de positieve en negatieve kanten van het toestel? Belangrijke items voor mij zijn de camera, kwaliteit van het scherm, software en de snelheid. Ik hoor het graag van jullie. Alvast bedankt 👍
Ik zou zeggen, lees dit eens door. Hierin staat een brede uiteenzetting van mede tweakers over de telefoon.

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiofreak
ttb_82 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:10:
@Radiofreak, ik heb geen problemen met notificaties.
Hier ook niet meer. Of het kwam door de update of door het nalopen weet ik niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnyvdlaar
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-11-2023
Heeft iemand al geprobeerd om met de ABN Amro app de Google Pay optie aan te zetten? Bij mij werkt het niet doordat hij niet bij de "Contactloos betalen" lijst met "Standaard betaalapps" komt te staan. Iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renszo
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-09 15:58
johnnyvdlaar schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 17:20:
Heeft iemand al geprobeerd om met de ABN Amro app de Google Pay optie aan te zetten? Bij mij werkt het niet doordat hij niet bij de "Contactloos betalen" lijst met "Standaard betaalapps" komt te staan. Iemand anders hier ook last van?
Waar/hoe kan ik die lijst vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBechai
johnnyvdlaar schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 17:20:
Ik heb wel google pay via de ABN AMRO app aan kunnen zetten. De store gaf wel aan dat mijn device niet compatible zou zijn, dus die heb ik maar van het internet geplukt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnyvdlaar
Renszo schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 21:23:
[...]

Waar/hoe kan ik die lijst vinden?
Instellingen, verbindingen en delen, contactloos betalen

Daar staat bij mij alleen simkaartbeveiligingsmodule. Geen ABN Amro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnyvdlaar
JBechai schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 21:44:
[...]

Ik heb wel google pay via de ABN AMRO app aan kunnen zetten. De store gaf wel aan dat mijn device niet compatible zou zijn, dus die heb ik maar van het internet geplukt. 8)7
Je hebt de ABN app niet vanuit de app store? Ik wel namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renszo
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-09 15:58
johnnyvdlaar schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 07:46:
[...]

Instellingen, verbindingen en delen, contactloos betalen

Daar staat bij mij alleen simkaartbeveiligingsmodule. Geen ABN Amro
Bij mij staat daar ook niks.

Via:
Instellingen, Google, instellingen voor google apps, Google pay

Kan ik de passen wel zien.
Dit is ook de plek die in de FAQ van ABN Amro staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnyvdlaar
Renszo schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 07:54:
[...]

Bij mij staat daar ook niks.

Via:
Instellingen, Google, instellingen voor google apps, Google pay

Kan ik de passen wel zien.
Dit is ook de plek die in de FAQ van ABN Amro staat.
Daar staan ze bij mij ook, echter klaagt de ABN Amro app dat het niet ingesteld is als standaard betalen app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBechai
johnnyvdlaar schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 07:47:
[...]

Je hebt de ABN app niet vanuit de app store? Ik wel namelijk
Ik heb de ABN AMRO app wel uit de store, maar Google Pay verder van het internet geplukt omdat mijn device niet compatible zou zijn. Was een beetje onduidelijk in m'n vorige post :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnyvdlaar
Ik heb de ABN AMRO betaling toch werkend gekregen. Toen ik mijn simkaart eruit haalde en er weer instopte was de melding in de ABN app opeens weg. Op de Vodafone sim staat wel iets met NFC, dus misschien kwam het daardoor, maar verder geen idee wat het nu was

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ttb_82
Nieuwe update binnen (RMX2075EU_11_C.21). Weinig details.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XTinOgRKdUeqdwfV28LphudfS7A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YXEWfPp0u8ws7FgzrV0tL7YQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 77% gewijzigd door ttb_82 op 13-07-2021 15:07 ]

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laibalion
Jup, hier ook binnen gekregen.
WideVine is nog nog steeds stuk 🙁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frepelkweeltje
Ik kreeg gisteren een nieuwe update RMX2075EU_11_C.22 binnen. Zoals gewoonlijk bevat de changelog bitter weinig informatie, op de beveiligingsupdate na (juli en augustus). Ook op de Realme update trackers in Telegram zie ik niets verschijnen.
Android 11
Officiële versie Versie is up-to-date 2021.08.24
RMX2075EU_11_C.22
Over deze update
Deze release bevat een Android-beveiligingspatch, waarmee enkele bekende problemen zijn opgelost.

Update-log
Beveiliging
● Android-beveiligingspatch: (2021#7/2021#8)
Systeem
● Enkele bekende problemen opgelost en de systeemstabiliteit verbeterd
Heeft iemand meer informatie over deze update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laibalion
Hier ook de update binnen gekregen. in de updatelog staat iets meer info, maar niets bijzonders.

WideVine is nog steeds kapot hier (L3) :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• niq

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Realme UI 3.0 met Android 12 zou er moeten komen volgend jaar.
Eerste kwartaal van 2022 : Realme X50 Pro 5G

https://androidworld.nl/n...efoons-krijgen-android-12
Along with a revamped UI, the update also promises a significant improvement in performance, thanks to an AI Smooth Engine. Realme UI 3.0 is claimed to reduce memory usage by 30% and improve app launch times by 13%. Realme also claims a 12% increase in battery life, which sounds quite impressive. On the privacy front, Realme UI 3.0 lets users share photos without the EXIF data and prevent apps from getting their precise location.

[ Voor 55% gewijzigd door niq op 18-10-2021 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
niq schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:34:
Realme UI 3.0 met Android 12 zou er moeten komen volgend jaar.
Eerste kwartaal van 2022 : Realme X50 Pro 5G

https://androidworld.nl/n...efoons-krijgen-android-12

[...]
Dat zou mooi zijn. Persoonlijk had ik het idee dat de telefoon stabieler draaide onder Android 10. Nu op Android 11 zie ik soms kleine rare dingen, zoals connectiviteit bluetooth dat niet heel erg lekker loopt of dat ik bij Gmail periodiek de cache moet wissen want anders zie ik de inhoud van mijn mails niet.

Kleine dingetjes, maar wel irritant. Hopelijk opgelost met Android 12.

Respectfully, TTB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiofreak
Update RMX2075EU_11_C.23 is beschikbaar via OTA.

Update Log (van Indiase versie RMX2076PU_11_C.22):
- Security
Integrates the September and October 2021 Android security patches.
- System
Improves system performance and stability.
- Settings
Fixes an issue where the Raise to wake feature might occasionally fail to work.
Fixes an issue where the recent tasks page might appear on the screen when you unlock your phone with your fingerprint.
- Apps
Fixes an issue where the screen would occasionally flicker when opening the Games app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiofreak
Update RMX2075EU_11_C.24 is beschikbaar via OTA.

Update-log
Beveiliging
● Android-beveiligingspatch: (2021#11/2021#12)
Systeem

Update Log van Indiase versie RMX2076PU_11_C.23 is net zo summier:

Security
• Integrates the November and December 2021 Android security patches.

System
• Improves system performance and stability.

Hopelijk de laatste update voor de upgrade naar Realme UI 3.0 / Android 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
Radiofreak schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:49:
Update RMX2075EU_11_C.24 is beschikbaar via OTA.

Update-log
Beveiliging
● Android-beveiligingspatch: (2021#11/2021#12)
Systeem

Update Log van Indiase versie RMX2076PU_11_C.23 is net zo summier:

Security
• Integrates the November and December 2021 Android security patches.

System
• Improves system performance and stability.

Hopelijk de laatste update voor de upgrade naar Realme UI 3.0 / Android 12
Ik heb de update ook gehad. Geen bijzonderheden verder te vermelden; alles werkt zoals hiervoor. Dat betekent voor mij nog steeds dat de kleine ergernis er is met Bluetooth (weergave van het nummer via Spotify in de auto werkt niet lekker EN hij schakelt soms niet lekker tussen bluetooth devices (maar hersteld dat zelf weer na 10 sec ongeveer)).

Ik hoop ook op de nieuwe Android versie op de korte termijn, en hoop nog harder op het loslaten van die 5 app restrictie. Eigenlijk vind ik dat deze foon het lekkerste werkte op Android 10.

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:24
Misschien ten overvloede, maar is de UI in het Nederlands?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niq

niq

Eet nooit gele sneeuw!

BlueSS50 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:36:
Misschien ten overvloede, maar is de UI in het Nederlands?
Ja, alles is netjes in het Nederlands

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiofreak
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VBTe-5T_4WVfEa3xF-0iHkkpCCM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k5hI3X5dXPeVlwzVLz9c11IM.jpg?f=fotoalbum_large

Roadmap voor realme UI 3.0 in Europa. Upgrade X50 Pro staat voor april gepland. Nog even wachten dus.

[ Voor 9% gewijzigd door Radiofreak op 02-02-2022 22:57 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niq

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Nieuwe update met beveiligingspatch Feb 2022 is beschikbaar ota

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:11
Hoe ervaren de gebruikers de camera kwaliteit ondertussen van de X50? En maakt het gebruik van gcam veel verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
niq schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:22:
Nieuwe update met beveiligingspatch Feb 2022 is beschikbaar ota
Deze update zorgt er nu eindelijk voor dat mijn bluetooth connecties veel stabieler zijn. Er is wat veranderd. Hopelijk blijft dat zo als ze de nieuwe Android versie gaan uitrollen over een paar maanden.

@WizzlerNL Persoonlijk ben ik nooit ontevreden geweest over de camera's. Het is goed, niet top. Ik denk dat je een antwoord over gcam beter elders kunt zoeken. Ik heb daar iig geen ervaring mee.

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laibalion
Aangezien de WideVine problemen nog altijd niet opgelost zijn na meer dan 1.5 jaar, heb ik de beslissing gemaakt om naar iPhone te gaan.
Met Android, en dus ook Realme, heb ik de indruk dat er altijd wel iets niet goed is. Ofwel slechte software updates, ofwel bloatware, ofwel slechte batterij management, etc...
Ik hoopte echt dat met Realme het anders zou lopen, maar helaas. Ze verkiezen om om de vijf tellen een nieuw model te lanceren ipv hun bestaande lineup deftig te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
laibalion schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 15:00:
Aangezien de WideVine problemen nog altijd niet opgelost zijn na meer dan 1.5 jaar, heb ik de beslissing gemaakt om naar iPhone te gaan.
Met Android, en dus ook Realme, heb ik de indruk dat er altijd wel iets niet goed is. Ofwel slechte software updates, ofwel bloatware, ofwel slechte batterij management, etc...
Ik hoopte echt dat met Realme het anders zou lopen, maar helaas. Ze verkiezen om om de vijf tellen een nieuw model te lanceren ipv hun bestaande lineup deftig te ondersteunen.
Ik snap dat wel.... Ik vind dat deze telefoon goed werkte toen er nog Android 10 op zat. Sinds android 11 is het een net niet telefoon. Ook het feit dat je max 5 apps continu op de achtergrond mag laten draaien is naar mijn idee zo primitief.
Mijn volgende foon zal zeker Android zijn, maar niet meer Realme.

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frepelkweeltje
Ik ben na een kleine 2 jaar nog steeds tevreden over mijn Realme X50 Pro. Om één of andere reden lijken de vaak vermelde problemen met meldingen, bluetooth en Widevine aan mij voorbij te gaan. En dan is het gewoon een heel degelijk toestel.

In goede lichtomstandigheden voldoet ook de camera in combinatie met de stock app zeker aan mijn behoeften. Met Gcam lijken foto's genomen bij niet-ideale lichtomstandigheden wel wat beter, al merk ik dat ik er weinig gebruik van maak (vooral uit gewoonte).

Louter op basis van mijn eigen ervaringen zou ik Realme zeker nog overwegen bij de keuze van een volgende telefoon Anderzijds schrikken de problemen van andere gebruikers, die schijnbaar 'ad random' voorkomen bij bepaalde toestellen en niet meteen snel verholpen worden, me enigszins af.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frepelkweeltje
Realme UI 3.0 met Android 12 is hier aan het binnenkomen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DsJfU2JeAlwtC-oHH0syq31u_fg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Us2CEMV7shl2i2vYpG6PYMkJ.jpg?f=fotoalbum_large]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laibalion
Frepelkweeltje schreef op donderdag 28 april 2022 @ 19:00:
Realme UI 3.0 met Android 12 is hier aan het binnenkomen!

[Afbeelding]]
Dat lijkt niet de EU versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frepelkweeltje
laibalion schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:11:
[...]
Toch wel, waarom denk je van niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiofreak
Op Reddit zie ik meldingen uit VK, Italië en België over deze firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laibalion
Frepelkweeltje schreef op donderdag 28 april 2022 @ 22:55:
[...]

Toch wel, waarom denk je van niet?
Omdat de versie RMX2075 is en niet RMX2075EU zoals de mijne nu is ( en krijg ook de update niet binnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frepelkweeltje
laibalion schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 08:50:
[...]
Omdat de versie RMX2075 is en niet RMX2075EU zoals de mijne nu is ( en krijg ook de update niet binnen)
Ik heb altijd gedacht dat de RMX2075-versie van deze telefoon enkel in Europa is uitgekomen, in tegenstelling tot RMX2076 met zowel een IN- (RMX2076PU) en een EU-versie (RMX2076EU). De CN-versie is dan weer RMX2071. Het verschil tussen RMX2075 en RMX2076EU is me nooit duidelijk geweest... En van RMX2075EU heb ik dan weer nog nooit gehoord 8)7 .

In ieder geval, ik denk dat je de update binnenkort zal krijgen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiofreak
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sbE-QaDVXrcAppipy4sO3dqC7z4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SskrEINd3efYn20RdcmUjLAh.jpg?f=fotoalbum_large
Zojuist binnengekregen via ota. Morgen maar eens installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
Realme ui 3.0 geïnstalleerd. 2 dingen vallen me op:
- opstarten van de mobiel duurt langer
- de apps die beginnen met een nummer (9292ov, etc) in het app overzicht staan nu onderaan.

Verder stabiel, geen bijzonderheden.

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laibalion
Ik merk op dat de WideVine problemen met mijn X50 Pro (en velen met mijn als ik het wat opzoek), niet opgelost zijn met deze Android 12 update :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:46
Wie heeft nog meer dat je sinds de laatste update niet meer kunt internetten terwijl je aan het bellen bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiofreak
Sinds de upgrade naar Android 12 werkt mobiel betalen via NFC bij mij niet meer, iig met ING. Hebben meer gebruikers hier last van? Op forum van Oneplus zegt iemand: "Exact zelfde probleem treedt ook op bij de telefoons van OPPO. De Find X2 Pro heeft na een update naar Android 12 hetzelfde probleem met de ING bankieren app. En dat kan wel kloppen omdat ColorOS van OPPO en OxygenOS van OnePlus vanaf Android 12 op dezelfde basis zijn gebouwd." Onze firmware is ook op ColorOS gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
Zojuist een nieuwe update geïnstalleerd. Betreft de sec patches van mei 2022. Geen bijzonderheden.

@Radiofreak Ik gebruik de nfc niet voor de ING app, dus ik kan het niet bevestigen.

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiofreak
Update geïnstalleerd. Alleen opnieuw opgestart en verder niks gedaan, maar betalen via nfc (ING) lukt nog steeds niet😢
Volgende stap is de mobiele pas maar weer eens opnieuw installeren.
Mobiele pas verwijderd, opnieuw opgestart, mobiele pas toegevoegd en opnieuw opgestart, maar het werkt nog steeds niet😭 In de laatste update zat dus waarschijnlijk nog geen oplossing voor de problemen met nfc. Iemand anders een work-around? Mss moet ik intern eerst wat achtergebleven files deleten ofzo. Ik heb nu nog geen zin om terug te gaan naar fabrieksinstellingen.

[ Voor 49% gewijzigd door Radiofreak op 03-06-2022 13:42 . Reden: Mobiele pas opnieuw geïnstalleerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niq

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Sinds de update naar Android 12 heb ik het vermoeden dat de batterij een stuk sneller leeg is. Meer die dit lijken te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
niq schreef op maandag 13 juni 2022 @ 15:08:
Sinds de update naar Android 12 heb ik het vermoeden dat de batterij een stuk sneller leeg is. Meer die dit lijken te hebben?
Nee dit herken ik niet zo. Ik had meer het vermoeden dat Android 11 meer accu trok dan 10 en 12.

Respectfully, TTB.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Radiofreak
Radiofreak schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 17:05:
..., maar betalen via nfc (ING) lukt nog steeds niet😢
Uiteindelijk maar de tip van het Oneplus forum gebruikt en een nieuwe simkaart besteld. En ja hoor, ik kan weer mobiel betalen (met ING) _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Radiofreak
Update RMX2075_11_F.05 beschikbaar via OTA. Bevat sec. patch van juli 2022.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MM5ejdZlg8x0CYZxjmnuYkZqWgE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CFnybpWNnoQD95OFx8b3h9CY.jpg?f=fotoalbum_large

• ttb_82
Nu Google Android 13 released, ziet het er naar uit dat deze update niet naar de x50 pro komt. Helaas....

Respectfully, TTB.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ttb_82
Zojuist heb ik de september security update geïnstalleerd. Er is dus iig nog support qua security patches. Betreft RMX2075_11_F.06.

Zijn er sowieso nog tweakers die de Realme x50 pro gebruiken?

Respectfully, TTB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnnyvdlaar
ttb_82 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 11:09:
Yes ik gebruik hem ook nog. In ieder geval zolang we security updates krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laibalion
Ik gebruik hem alleszins niet meer. Straffer nog, de povere software support (voornamelijk fixen van bugs mbt WideVine) van Realme heeft me naar het Apple kamp doen verhuizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frepelkweeltje
Ik gebruik de Realme X50 pro nog als daily driver. Ik ben er ook nog steeds tevreden over. Enkele van de vermeldde problemen lijken voorbij te gaan aan mijn toestel (o.a. WideVine issues)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokeCorruptio
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-11-2024
Hier wordt de X50 ook nog naar volle tevredenheid gebruikt. Nog steeds een rap toestel en ook accuduur nog steeds prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marbe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-10-2024
Ik gebruik hem ook nog steeds. De accu begint wat minder lang mee te gaan, maar ben verder nog steeds tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiofreak
Het toestel bevalt mij ook nog steeds prima en het laadt lekker snel op👍🏻
Wat me wel tegenvalt is de ontwikkeling op de Europese markt door het merk realme. Ze beloofden een grootse investering maar het blijft een beetje een niche merk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Radiofreak
Update RMX2075_11_F.10 beschikbaar via OTA. Bevat sec. patch van november 2022.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/luVgPQtGT2VcbU1-EF_wQqgde14=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gSH0MGmK5S7kwf5A9v8UlFEq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frepelkweeltje
Hoi hoi,

Ik vroeg mij af of er hier nog mensen zijn die de Realme X50 Pro nog steeds als belangrijkste toestel gebruiken. Ik heb 'm inmiddels 3 jaar en ben er nog steeds tevreden over. De batterij gaat natuurlijk langzaam achteruit, maar niet problematisch. Verder werkt alles nog vlot. Vorige week kwam de beveiligingsupdate van mei 2023 binnen.

Geen klachten dus, maar toch begint het te kriebelen om naar een nieuwe telefoon uit te kijken in het komende jaar. Misschien hebben jullie wel tips voor een goede vervanger (budget rond 500 euro) met vooral een wat betere camera?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ttb_82
Hoi @Frepelkweeltje,

Jouw post klinkt erg herkenbaar. De Realme X50 Pro 5G werkt bij mij nog steeds uitstekend, maar ook hier jeukt het enorm om weer eens over te stappen. Ook ik heb de laatste security update ontvangen, dat is dan wel weer prettig. Opvallend hoe goed de mobiel nog mee komt hedendaags. Pure luxe om de telefoon te vervangen (en is eigenlijk dus niet nodig).

Na een beetje rondkijken had de Pixel 7a mijn complete aandacht, maar ja... 128GB geheugen. Nee dus. Jammer, want de specs zijn verder prima. Verder denk ik wel van Realme af te willen stappen. Die max 5 apps regel, waarbij er dus max 5 apps actief op de achtergrond mogen blijven functioneren irriteert wel. Ik wil daar zelf controle over hebben.

Een half jaar geleden ben ik overgestapt van KPN naar Vodafone. Erg opvallend dat de mobiel op het KPN netwerk veel beter werkt: beter bereik en veel sneller netwerk. Nu ik op Vodafone zit downscale ik soms naar 4G om beter bereikbaar te kunnen zijn. Dat was met KPN niet nodig.

Ik wacht voor nu nog om naar een andere mobiel te gaan. Het is niet nodig, en ik wil wel waardige opvolger voor ongeveer 500 euro. Qua aanbod heb ik tot op heden geen goede opvolger kunnen vinden (was er maar een Pixal 7a met 256GB).

Respectfully, TTB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frepelkweeltje
Hoi @ttb_82 ,

Thx voor je reactie!

De Pixel 7a heb ik inderdaad ook overwogen. Veel pluspunten waaronder voor mij zeker de goede camera. 128 GB geheugen stoort mij persoonlijk niet (dat volstaat nu ook), maar het trage opladen (18 W tegenover 65 W voor de Realme X50 Pro) gaat voor mij een bron van ergernis zijn.

Zelf ben ik nog maar net begonnen van het verkennen van de markt; ik heb nog geen toestel op het oog. Maar zoals jij ook aangeeft: er is geen haast bij, want eigenlijk werkt de Realme nog steeds prima.

Overigens heb ik nooit last gehad van de beperking van het aantal actieve apps op de achtergrond. Er zijn er momenteel meer dan 10 actief op de achtergrond bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
Hoi @Frepelkweeltje,

Ja, snel laden is zeker een superhandige feature. Eigenlijk blijkt deze mobiel zo compleet dat een goede opvolger best lastig is, zonder concessies te willen doen. Voor mij is het niet hebben van 256GB (of SD kaart optie) een dealbreaker; ook snel laden is soms erg handig.... En dat we nu na 3 jaar geen Android updates meer krijgen, is gezien de hardware zonde. Hij kan nog prima mee. Mja, een nieuwe mobiel uitkiezen lijkt dan niet zo eenvoudig door al die keuzes :-)

Mocht je een (voor jou) waardige opvolger hebben gevonden, dan ben ik wel benieuwd.

Overigens, die max 5 apps waar ik het over heb... er draaien bij mij meer apps op de achtergrond. Alleen killed soms het OS de apps terwijl ik dat niet wil. Voorbeeld: 5k runner (hardloop app) wordt automatisch gekilled na ongeveer 10 minuten als mijn scherm uit staat. Ik moet hem dus geforceerd actief laten tijdens het hardlopen. Dit heet "vergrendelen". Zie screenshot hieronder (hij heeft een slotje voor de vergrendeling); daar is hij al vergrendeld en krijg ik de optie om te "ontgrendelen". Ik vind dit irritant.
Nog een kleine irritatie, is dat is regelmatig na meestal een maand of 2 opeens niet meer een melding krijg als ik een nieuwe mail via de Gmail app binnen krijg. Dan moet ik Gmail opnieuw installeren/instellen. Maar ook dat overleven we wel. Voor de rest is dat ding helemaal prima :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m4W8tv1BX6G_3_ipEjDb2amAWHo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KOazpgZuSdd4gUebdkQqitIE.jpg?f=fotoalbum_large

Respectfully, TTB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ttb_82
Vorige week de overstap gemaakt van de Realme X50 Pro naar... (tromroffel...) de Asus Zenfone 10.
En zo kom ik erachter dat de Realme nog steeds technisch een beest van een smartphone is. Ook al heb ik de Realme meer dan 3 jaar in bezit voelt de overstap naar de Zenfone 10 als een kleine upgrade.

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen!

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frepelkweeltje
Hoi @ttb_82 ,

Veel plezier met je Asus Zenfone 10!

Mag ik vragen waarom je uiteindelijk voor dit toestel gekozen hebt? Waaruit bestaat de 'kleine upgrade' ten opzichte van de Realme?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ttb_82
Frepelkweeltje schreef op zondag 30 juli 2023 @ 21:46:
Hoi @ttb_82 ,

Veel plezier met je Asus Zenfone 10!

Mag ik vragen waarom je uiteindelijk voor dit toestel gekozen hebt? Waaruit bestaat de 'kleine upgrade' ten opzichte van de Realme?
Tnx!

Er waren diverse redenen om te kiezen voor een "nieuw toestel". De Realme kreeg geen updates meer. Er treedt door het dagelijks opladen enige slijtage op bij de usb poort, in de vrees dat er mogelijk een dag komt dat de telefoon niet meer op te laden is. De batterij deed het nog prima, hoewel ik het idee had dat deze in de loop der tijd ongeveer 10 procent minder goed performed. Daarbij zijn de kleine ongemakken die specifiek bij deze telefoon spelen (max 5 actieve apps op de achtergrond, soms geen nieuwe gmail meldingen) een optelsom om een nieuw toestel te overwegen.

Neemt niet weg dat het Realme toestel nog steeds heel goed is en een nieuwe telefoon luxe is en geen noodzaak!

Waarom de Zenfone?
Kleiner formaat. Ik merk dat ik dat toch wel prettiger vind. Dat is persoonlijke voorkeur natuurlijk.
3.5mm aansluiting. Ik gebruikte tot op heden voornamelijk bedrade headsets, dus die 3.5mm is wel erg prettig. Tot op heden gebruikte ik een bluetooth ontvanger naar 3.5mm. Die is niet meer nodig icm mobiel.
Security updates. Eens dat Asus hierin helaas niet denderend is, maar ik kan 4 jaar vooruit.
Draadloos laden. Minder slijtage bij opladen.
Accu. Gaat bij mij makkelijk een dag mee.
Bijna stock Android. Amper bloatware.

De optelsom voelt als een kleine upgrade. Vandaar deze bewoording. Mogelijk vergeet ik nog wat te benoemen, maar dit is het in hoofdlijnen.

Respectfully, TTB.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Radiofreak
Update RMX2075_11_F.14 beschikbaar via OTA.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xz7vaceBG_peTHks11fHVtw_eYg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P5eExztwpNfC1yzBL1pjqMIe.jpg?f=fotoalbum_large
Realme en Europa is nooit een goed huwelijk geworden volgens mij. Ze richten zich nog steeds meer op India. De andere BBK merken doen het hier wel beter lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frepelkweeltje
Het wordt hier alsmaar stiller 😉. Ook ik laat de Realme x50 Pro bijna achter mij, na 3,5 jaar tevreden gebruikt te hebben. Momenteel in afwachting van de levering van een Oneplus 11...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
Frepelkweeltje schreef op woensdag 22 november 2023 @ 19:15:
Het wordt hier alsmaar stiller 😉. Ook ik laat de Realme x50 Pro bijna achter mij, na 3,5 jaar tevreden gebruikt te hebben. Momenteel in afwachting van de levering van een Oneplus 11...
De Oneplus 11 lijkt me een prima keuze. Veel plezier ermee. Ik ben intussen helemaal zen (en tevreden) met mijn Zenfone 10.

Respectfully, TTB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niq

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Deze week trouwens de Nov 2023 beveiligingsupdate via OTA binnen gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frepelkweeltje
aaaido schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 10:09:
Al meer dan 3,5 jaar een tevreden gebruiker van de realme x50 pro. Ooit de overstap gemaakt naar de eerste OnePlus. Dat was al een verademing wat betreft prijs/kwaliteit. Helaas was deze OnePlus al na twee jaar redelijk op. De realme heeft mij daarin het meest verbaasd. Alles doet het nog prima behalve dat ik de telefoon dagelijks tweemaal moet snelladen. Dat vind ik persoonlijk een belangrijke (en is imo vaak het begin van het einde). Dus ik ben op zoek naar een nieuwe. Graag soortgelijks, tussen de 400-600 euro/dollar.

Iemand tips?
Hoi, ik ben onlangs overgeschakeld van de Realme x50 Pro naar een OnePlus 11 (omwille van dezelfde reden: slijtage batterij).

De OnePlus 11 bezit, net als de Realme x50 pro in zijn tijd, een top processor (Snapdragon 8 Gen 2). Dit resulteert hopelijk in een goede performantie voor de komende jaren. Hij heeft ook snelladen (100 W) en de batterijduur is zeer degelijk. Ik laad 's ochtends tot 80% en de volgende ochtend zit ie meestal nog boven 20%. Ten opzichte van de Realme x50 Pro werkt alles weer een stuk vlotter, het scherm is mooier en de camera's zijn duidelijk beter (het zijn natuurlijk niet de topcamera's van Google of Samsung). Omdat zowel OxygenOS als RealmeUI afgeleiden zijn van ColorOS, voelt de software erg vertrouwd, al zitten er natuurlijk wel wat verschillen in Android 13/14 ten opzichte van Android 12.

Ik ben zelf heel tevreden over de overstap. Het enige wat ik mis is de tekstscanner van de Realme, onderdeel van de camera app. Maar daarvoor zijn natuurlijk externe apps beschikbaar.

Zelf heb ik het duurste model van de OnePlus 11 (16/256 Gb) gekocht tijdens BF voor de erg lage prijs van 580 €. Als ik de huidige prijzen bekijk, liggen die wel boven je budget. Maar misschien zakken ze nog wat, aangezien volgende week de OnePlus 12 wordt aangekondigd.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Voor levertijden en prijzen:
[Realme X50 Pro] Prijzen & Levertijden