Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiofreak
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09-2024
Starbucks schreef op zondag 12 juli 2020 @ 10:35:
[...]

Dat is dezelfde update die op 24 juni uitkwam. Geen problemen mee, alles stabiel!
Bedankt, ik zie nu dat de release notes idd hetzelfde zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frepelkweeltje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-09 17:42
Radiofreak schreef op zondag 12 juli 2020 @ 10:25:
Ik kreeg vanochtend een update aangeboden, RMX2075_11_A.22. Volgens iemand op Reddit had hij 'm al op 1 juli geïnstalleerd, maar heeft hij sindsdien het probleem dat de telefoon regelmatig opnieuw opstart. Ik ben dus een beetje huiverig om mijn toestel te updaten. Iemand andere ervaringen?
Ik draai deze update (RMX2075_11_A.22) sinds 19 juni. Ook hier nog geen last gehad van een onverwachte herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_nieuwelaar
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-10-2023
Sinds gisteren deze telefoon in bezit en ik moet zeggen dat ik erg blij ben met alle informatie die ik hier vind over instellingen en opties. _/-\o_

Ik loop tegen 1 ding aan wat waarschijnlijk simpel op te lossen is maar ik krijg het niet gevonden:
Als ik een app of snelkoppeling op het startscherm zet komen deze standaard van boven naar beneden te staan. Ik kan hem wel verplaatsen maar niet helemaal naar beneden (waar ik de belangrijkste apps wil hebben, dicht bij mijn duim). Een widget kan ik dan weer wel overal op het scherm neer zetten waar ik wil. (Hoe) is dit aan te passen?
Bij mijn werkmobiel (iphone 6s) loop ik overigens tegen precies hetzelfde probleem aan dus mocht iemand ook daar de oplossing voor weten heb je mijn eeuwige dank. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m_nieuwelaar
m_nieuwelaar schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:47:
Sinds gisteren deze telefoon in bezit en ik moet zeggen dat ik erg blij ben met alle informatie die ik hier vind over instellingen en opties. _/-\o_

Ik loop tegen 1 ding aan wat waarschijnlijk simpel op te lossen is maar ik krijg het niet gevonden:
Als ik een app of snelkoppeling op het startscherm zet komen deze standaard van boven naar beneden te staan. Ik kan hem wel verplaatsen maar niet helemaal naar beneden (waar ik de belangrijkste apps wil hebben, dicht bij mijn duim). Een widget kan ik dan weer wel overal op het scherm neer zetten waar ik wil. (Hoe) is dit aan te passen?
Bij mijn werkmobiel (iphone 6s) loop ik overigens tegen precies hetzelfde probleem aan dus mocht iemand ook daar de oplossing voor weten heb je mijn eeuwige dank. ;)
oke, per toeval zelf ontdekt: instellingen > startscherm & achtergrond > " invullen-pictogram" uit zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_nieuwelaar
oke,

na 4 dagen geef ik het echt op. Wie kan me helpen?

Hoe krijg ik toch mijn oude vertrouwde navigatie en direct bellen widgets terug? Voorheen had ik 1 map met widgets naar verschillende locaties. 1x klikken en de navigatie naar dat punt startte. Nu kan ik dit enkel nog instellen voor mijn huis en mijn werk locatie. Hetzelfde voor bellen. Voorheen kon ik meerdere mensen bellen met 1 klik. Nu kan ik maar 2 nummers toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 19:39
m_nieuwelaar schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 23:17:
oke,

na 4 dagen geef ik het echt op. Wie kan me helpen?

Hoe krijg ik toch mijn oude vertrouwde navigatie en direct bellen widgets terug? Voorheen had ik 1 map met widgets naar verschillende locaties. 1x klikken en de navigatie naar dat punt startte. Nu kan ik dit enkel nog instellen voor mijn huis en mijn werk locatie. Hetzelfde voor bellen. Voorheen kon ik meerdere mensen bellen met 1 klik. Nu kan ik maar 2 nummers toevoegen.
Ik snap je vraag niet... Over welke bel en navigatie app heb je het? Je kunt nog steeds widget op je scherm zetten. En als je de groene belknop even ingedrukt houdt zie ik ook bel contacten,wrs mijn vips (starred).

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_nieuwelaar
ttb_82 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 09:23:
[...]

Ik snap je vraag niet... Over welke bel en navigatie app heb je het? Je kunt nog steeds widget op je scherm zetten. En als je de groene belknop even ingedrukt houdt zie ik ook bel contacten,wrs mijn vips (starred).
Ik doe het volgende, zoals ik in android 9 gewend was:
Tik en vasthouden op een lege plek op het scherm. Onderaan widgets selecteren. Ik zie geen enkele widget staan voor maps (Google). (Voorheen had je widgets als snel rijden / route. Stelde je 1x in, klikte je op en navigatie starten meteen naar die plek.)
Wat gedeeltelijk werkt is de app maps lang ingedrukt houden. Dan verschijnt er een scherm waar thuis, werk, app-info en verwijderen staan. Werk en thuis kan ik vervolgens slepen naar mijn beginscherm . Als ik daar op klik kan ik er direct heen navigeren. Maar er moet toch meer in te stellen zijn dan thuis en werk als snelkoppeling?
Hetzelfde geld voor bellen (de gewone app waar je mee belt). Ook daar kan ik maar voor 4 mensen een snelkoppeling/widget maken en staan ze niet in mijn widgets. Moet mogelijk zijn lijkt me toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frepelkweeltje
Hoi, ik neem nog maar sinds kort frequent foto's met mijn Realme x50 pro en ben best tevreden over de resultaten. Snel leuke foto's maken op vakantie in Denemarken lukt erg goed! Ook foto's waarbij het onderwerp nogal beweeglijk is (mijn zoontje...) zien er nog verrassend scherp uit (bij goed buitenlicht). De camera app werkt intuitief en natuurlijk erg vlot, zoals de rest van de het toestel. Bij mindere belichting binnen heb ik wel gemerkt dat een veel voorkomende kleur in het interieur vaak de hele foto overheerst, al kan dat snel hersteld worden via de ingebouwde filters.

Ik ken amper iets van fotografie en mijn eisen zijn ook helemaal niet hoog, maar natuurlijk wil ik ook dat mijn huis-tuin-en-keuken foto's er zo goed mogelijk uitzien 😉. Vandaar mijn vraag of er mensen zijn die al wat meer ervaring hebben met het gebruik van de camera's van de Realme x50 pro en misschien wat tips kunnen geven.

Heeft er iemand trouwens al een GCam mod uitgeprobeerd? Loont dit de moeite in vergelijking met de standaard app (in bepaalde omstandigheden)?

Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:46
Gister ook de Realme x50 pro besteld, in de 12 G uitvoering bij Edway :) Kreeg vanochtend al de verzendbevestiging en morgen wordt de telefoon al geleverd. Ben benieuwd!

Ik kom nu van een Xiaomi MI9T af, maar deze is doordat ik gister struikelde kapot gegaan helaas.

• Radiofreak
Realme is druk bezig met introduceren van nieuwe telefoons en het updaten van andere modellen maar een update van mijn X50 Pro laat op zich wachten :-(
Mijn versie (RMX2075) zit nog op de juni bev.update, terwijl ik zie dat de CN-versie (RMX2071) al een update met o.a. de augustus bev.update heeft ontvangen. Ook de RMX2076 uitvoering met de EU-versie (RMX2076EU) en de IN-versie (RMX2076PU) zitten al op de juli bev.update.
Weet trouwens iemand het verschil tussen de RMX2075 en RMX2076?

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
Radiofreak schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:49:
Realme is druk bezig met introduceren van nieuwe telefoons en het updaten van andere modellen maar een update van mijn X50 Pro laat op zich wachten :-(
Mijn versie (RMX2075) zit nog op de juni bev.update, terwijl ik zie dat de CN-versie (RMX2071) al een update met o.a. de augustus bev.update heeft ontvangen. Ook de RMX2076 uitvoering met de EU-versie (RMX2076EU) en de IN-versie (RMX2076PU) zitten al op de juli bev.update.
Weet trouwens iemand het verschil tussen de RMX2075 en RMX2076?
Dit is de changelog van RMX2076:

Security
● Android Security Patch: June&July, 2020

Status Bar
● Added 5G Switch toggles of notification panel

Game Space
● Added Autoplay feature

Settings
● Optimized the transparency of swipe back gesture style
● Optimized the default brightness adjustment mechanism in Power Saving Mode
● Optimized the turn off automatically mechanism when charged in Power Saving Mode

Bluetooth
● Fixed the uneven volume change issue of the first few levels when connected to Bluetooth headset.
● Fixed the lower volume issue when connected to Airpods/Enco Free

Games
● Optimized the power consumption issue of PUBG
● Optimized the heating issue of games

Notifications
● Fixed the NFC file transfer ringing issue after changing NFC notification sound

Network
● Optimized the stability and performance of the network

System
● Optimized flight mode, Bluetooth status will not be affected after flight mode is turned on
● Optimized the issue that input methods are sometimes double clicked for one tap
● Optimized the compatibility of third-party applications in Dark Mode
● Fixed the issue that status bar occasionally flickers when switching the Dark Mode on

En hier is hij te downloaden en zelf te installeren: https://www.realme.com/eu/support/software-update

Waarom je de update (nog) niet gepusht krijgt weet ik niet. Misschien heb je pech met de 'staged roll-out' waardoor niet iedereen hem op hetzelfde moment krijgt.

• Radiofreak
En hier is hij te downloaden en zelf te installeren: https://www.realme.com/eu/support/software-update
Kan ik deze update voor de RMX2076 zonder gevolgen ook op mijn RMX2075 zetten?

• Potenscia
Radiofreak schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:24:
[...]

Kan ik deze update voor de RMX2076 zonder gevolgen ook op mijn RMX2075 zetten?
Ja, als je genoeg opslag vrij hebt om de update te downloaden herkent je telefoon automatisch dat het om een update gaat (misschien nadat je hem wil openen) en vraagt hij of je 'm wilt updaten.

• Radiofreak
Ik heb de RMX2076EU_11_A.30 van realme.com gedownload en geïnstalleerd...en ik zit nu op versie RMX2075_11_A.30 met dit changelog:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ecS26949j6l7RErvT1-VyfAvVE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ica8TiBbwNr27zrG409iG1Md.jpg?f=user_large
Maar hier zat ik al op🤨 Ik zie wel dat de datum van de beveiligingspatch nu 5 juli 2020 is en niet 2020#6 zoals het log vermeldt, maar mss was dit voorheen ook al. Er zit dus niks anders op dan te wachten op volgende update.

• Potenscia
Radiofreak schreef op donderdag 3 september 2020 @ 18:56:
Ik heb de RMX2076EU_11_A.30 van realme.com gedownload en geïnstalleerd...en ik zit nu op versie RMX2075_11_A.30 met dit changelog:[Afbeelding]
Maar hier zat ik al op🤨 Ik zie wel dat de datum van de beveiligingspatch nu 5 juli 2020 is en niet 2020#6 zoals het log vermeldt, maar mss was dit voorheen ook al. Er zit dus niks anders op dan te wachten op volgende update.
Dus je bent niet van RMX2075 naar RMX2076 gegaan?

• Radiofreak
Nee, volgens mij zijn de RMX2075 en RMX2076 verschillende hw uitvoeringen met ieder hun eigen firmware, vandaar ook mijn eerdere vraag.

• Potenscia
Radiofreak schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:10:
Nee, volgens mij zijn de RMX2075 en RMX2076 verschillende hw uitvoeringen met ieder hun eigen firmware, vandaar ook mijn eerdere vraag.
Oh, ja, ik heb inderdaad ook RMXxxxxEX i.p.v. RMXxxxxEU. Dat zal het wel zijn denk ik.

• Radiofreak
Nieuwe update RMX2075_11_A.32 is beschikbaar met o.a. augustus bev.update aldus Duits forum vandaag. De update voor RMX2076 zal binnenkort ook wel volgen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XFj7IgYWMNNN7y-w9_FUSSc7D9I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6zAigXFTc6uhOaX6cUBqEa76.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
Ik zie de update helaas nog niet. De vorige keren toen er een update gemeld werd was ik ook pas na 2 weken aan de beurt.

Ik hoop dat ze een keer die limiet van 5 apps verwijderen of het aantal verhogen, dat je in de achtergrond kan draaien. @AirtjE heeft dit wel beschreven hoe dit manueel te doen, maar hier zitten risico's aan verbonden. Ik weet ook niet of je dit na elke update dan opnieuw zou moeten doen. Iemand die daar een antwoord op heeft?

Respectfully, TTB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07:39
https://www.gsmarena.com/..._sale_date-news-45071.php

voor de geintereseerden...

is er een groot verschil tussen oneplus en realme want ze behoren tot hetzelfde moederbedrijf ?BBK Electronics

en qua software updates ?

edit : ze zijn nu bezig met een live conferentie

YouTube: Realme brand debuts at IFA Berlin 2020 on 4 Sept, 12:25PM (GMT+2)

[ Voor 26% gewijzigd door Vincent91 op 04-09-2020 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niq
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09 15:39

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Is er een optie om iets van een ICE (noodnummer) in te stellen als de telefoon aan gaat (van helemaal uit of reboot), of op het lockscherm staat? Ik kan dit nergens in de menu's terug vinden.

Bij zowel de simkaart pincode scherm, telefoon ontgrendel scherm en het lock ontgrendel scherm zie ik geen mogelijkheid om een tekst of nummer te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiofreak
Bedoel je wat onder Instellingen>Privacy>SOS bij noodsituaties>Alarmnummers staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niq

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Radiofreak schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 14:58:
Bedoel je wat onder Instellingen>Privacy>SOS bij noodsituaties>Alarmnummers staat?
Soort van. Daar kan je aangeven wie je contact is voor noodgevallen, het nummer van mijn vrouw in mijn geval (Mijn noodcontact).
Dit nummer zou ik graag in beeld hebben als de telefoon opstart of als de telefoon vergrendeld is.
Zodat een hulpverlener of eerlijke vinder van mijn telefoon contact op kan nemen met dit nummer.

Op mijn oude Lenovo Moto G5 kon dit. Maar hier kom ik niet verder dan een noodnummer instellen, maar die is verder nergens zichtbaar.benaderbaar zonder dat ik de telefoon ontgrendel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiofreak
De nummers komen in beeld als je 5x de aan/uit knop indrukt, maar ja...weet de hulpverlener dat?🤨
Je moet dit wel aanzetten bij "SOS bij noodsituaties".

[ Voor 21% gewijzigd door Radiofreak op 04-09-2020 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frepelkweeltje
Radiofreak schreef op donderdag 3 september 2020 @ 23:22:
Nieuwe update RMX2075_11_A.32 is beschikbaar met o.a. augustus bev.update aldus Duits forum vandaag. De update voor RMX2076 zal binnenkort ook wel volgen.
Ik heb deze versie (RMX2075_11_A.32) binnengehaald:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2uUEdNNdPrPxqbGAVA9dZFlKX5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GXY5gDx1OHIwLyJOENELuxBH.jpg?f=fotoalbum_large

De beveiligingspatch dateert nu van 5 augustus, hoewel het logboek nog steeds 2020#6 aangeeft:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/reyFr_YEaOAoEIHDDq9yAZ6Wucc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lRNTV2CxLGu7g0sJkjO0PFNm.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iUUmSpyYaZ4qxK8Xly39WjxWMt8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4fYZZoVuaG48B5svRjnTvAmz.jpg?f=fotoalbum_large

Het logboek is verder alles behalve informatief met enkel 'Enkele bekende problemen opgelost' (dat was bij de vorige update ook al zo). Zou dit de lijst van updates omvatten die doorgaans vermeld wordt bij de RMX2076EU versie? Of is de RMX2075 een achtergestelde versie wat betreft updates?

Beetje vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
Als het klopt lopen de RMX2075 en RMX2076 exact 1 maand achter op de RMX2071 rom qua features, maar zijn de security patches wel up to date.

Zo heb ik gister de A22 update ontvangen voor de RMX2071:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rVL-DHEbIy1NDK8P6RhAWLTY0ZE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qYMTsAOx0fMP9kqzQ3cBGhS4.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9BbwXD8bv7B4mE0PChaYecdsoG4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WRTsmKnhiWBEsy6MARK1dets.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frepelkweeltje
AirtjE schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 11:18:
Als het klopt lopen de RMX2075 en RMX2076 exact 1 maand achter op de RMX2071 rom qua features, maar zijn de security patches wel up to date.

Zo heb ik gister de A22 update ontvangen voor de RMX2071:
Interessant! Ik merk dat ik op z'n minst een aantal van de functies die bij de RMX2071 update vermeld worden, ook heb ontvangen bij de laatste RMX2075 update (waaronder gesplitst scherm bij third-party launcher, snel een app verwijderen door icoon ingedrukt te houden, autoscroll bij screenshots...).

Met andere woorden: de RMX2075 ontvangt wel degelijk nieuwe of aangepaste functies, alleen staan ze niet in de changelog... Toch handig en geruststellend om te weten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiofreak
Frepelkweeltje schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 04:52:

Via OTA (in NL)?
Met andere woorden: de RMX2075 ontvangt wel degelijk nieuwe of aangepaste functies, alleen staan ze niet in de changelog... Toch handig en geruststellend om te weten :).
Ws een luie updater die verantwoordelijk is voor de rmx2075😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frepelkweeltje
OTA maar via een VPN connectie met een Duitse server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
Frepelkweeltje schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 13:26:
Klopt. In meeste gevallen is het dus 1 maand later. Soms merk ik dat volgens de changelog enkele features eerder komen. Ik zou bijna het gevoel soms hebben dat ik beta test :P

Overigens krijg ik de updates voor mijn RMX2071 gewoon via OTA. Geen VPN of wat dan ook. Tot nu toe 'ergens' in de laatste week van de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiofreak
Frepelkweeltje schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 04:52:
[...]

De beveiligingspatch dateert nu van 5 augustus, hoewel het logboek nog steeds 2020#6 aangeeft:

Het logboek is verder alles behalve informatief met enkel 'Enkele bekende problemen opgelost' (dat was bij de vorige update ook al zo). Zou dit de lijst van updates omvatten die doorgaans vermeld wordt bij de RMX2076EU versie? Of is de RMX2075 een achtergestelde versie wat betreft updates?

Beetje vreemd...
Ik kreeg vandaag deze versie via OTA aangeboden. Sec.patch is van 5 augustus en het logboek is idd niet aangepast, maar dit is de changelog bij de RMX2076EU_11_A.32:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qAeEOUfLAi1HWmaYpyrmvAanUqI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gu604WaqNZlRRHcRq6mDlcp6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frepelkweeltje
Radiofreak schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:05:
[...]
dit is de changelog bij de RMX2076EU_11_A.32
Op welke site vind jij die changelog voor de RMX2076EU?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Radiofreak
Frepelkweeltje schreef op maandag 7 september 2020 @ 18:34:
[...]

Op welke site vind jij die changelog voor de RMX2076EU?
Via deze update tracker. Een andere tracker is deze. Het grappige is dat nergens de specifieke updates voor de RMX2075 zijn te vinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Radiofreak
Android 11 komt steeds dichterbij voor Realme bezitters. Nieuwe testfase voor Indiase X50 Pro bezitters aldus de CEO van Realme India (en sinds kort ook Europa).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1m2mRR0xbHl10AiguiOr35ndVro=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WXhPehEOH6PY38vKIEgxwqI1.jpg?f=fotoalbum_large

• Jacob de Keizer
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-06 14:41
Hallo iedereen,

Ik ben aan het twijfelen tussen de Pocophone f2 pro en deze telefoon. De redenen dat ik voor deze telefoon wil gaan is de 90 HZ en de schonere android schil. Ik heb gelezen dat de Realme UI android schil dichter in de buurt van stock android komt dan de die van de Pocophone, maar heb ook gelezen dat de schil soms niet vloeiend is.

Wat is jullie ervaring met deze schil? Loopt alles vloeiend of zijn er ook bugs? en zouden jullie deze telefoon boven de Pocophone f2 pro aanraden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Jacob de Keizer schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 20:42:
Hallo iedereen,

Ik ben aan het twijfelen tussen de Pocophone f2 pro en deze telefoon. De redenen dat ik voor deze telefoon wil gaan is de 90 HZ en de schonere android schil. Ik heb gelezen dat de Realme UI android schil dichter in de buurt van stock android komt dan de die van de Pocophone, maar heb ook gelezen dat de schil soms niet vloeiend is.

Wat is jullie ervaring met deze schil? Loopt alles vloeiend of zijn er ook bugs? en zouden jullie deze telefoon boven de Pocophone f2 pro aanraden?
Lastig te zeggen. Ik ben van een pocophone F1 naar de X50 pro geswitcht. Ik vond dat de Pocophone F1 een rommelig, maar zeer stabiele schil had. Daar waar de X50 logischer in elkaar zit, maar de schil soms wat buggy kan zijn. Zijn hele kleine bugs, dus niet echt storend.

De 90Hertz heeft ervoor gezorgd dat ik voor deze telefoon ben gegaan en ben daar erg blij mee. De F2 was toen nog niet uit, maar zou ook niet snel ruilen. Ze zijn redelijk gewaagd aan elkaar, maar die die hoge verversingsnelheid zou ik niet willen missen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Radiofreak
Uitrol realmeUI 2.0 (Android11) is bekend. Onderstaande datums gelden voor India, wat dit betekent voor Europa is nog onbekend.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jbM1VBaZSF2VQ3Zc9yYBlc9ZQto=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mPfTGUkytBwyWzR56DJRY4rB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Radiofreak op 23-09-2020 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avatox
  • Laatst online: 11-09 11:07
Iemand een idee waar ik een extra oplader kan bestellen? Mijn zoektocht heeft jammer genoeg nog niet veel opgeleverd.
Vind het namelijk handig om een extra oplader te hebben :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• niq

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Update RMX2075_11_A.34 beschikbaar via OTA. Met oa beveiligingspatch 2020#9

Ik gok dezelfde patchnotes als de 2076

Update log
Security
● Updated Android security patch: September, 2020

Settings
● Optimized the responding speed when turing power saving mode on and off

Networks
● Fixed the probabilistic issue of unable to connect to 5G network when switching network modes

Screenshot
● Added Disable physical buttons in screenshot settings
● Fixed the probabilistic overlap issue of scrolling screenshot
● Fixed the layout issue when scrolling screenshot in screenshot settings after a horizontal screenshot

https://otafsg.realmemobi...1753/en-US_175c5_5_0.html

[ Voor 82% gewijzigd door niq op 09-10-2020 08:41 . Reden: notes ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 16:18
Avatox schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:56:
Iemand een idee waar ik een extra oplader kan bestellen? Mijn zoektocht heeft jammer genoeg nog niet veel opgeleverd.
Vind het namelijk handig om een extra oplader te hebben :)
Zelf heb ik bij deze verkoper op Ali een extra oplader gekocht voor mijn X2 Pro. Was er snel (binnen 2 weken) en betreft een EU-variant.

Wel opletten als je een kabeltje meebesteld dat je de goede krijgt. Bij mij hadden ze er een 'VOOC'-kabel bijgedaan en geen SuperVOOC. Na wat communiceren via de chat kreeg ik zonder problemen een nieuw kabeltje opgestuurd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ttb_82
Ik kreeg vandaag update RMX2075_11_A_34 gepushed. Daar zit oa Android beveiligingspatch van 09-2020 in.

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avatox
  • Laatst online: 11-09 11:07
JdJtA schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:50:
[...]

Zelf heb ik bij deze verkoper op Ali een extra oplader gekocht voor mijn X2 Pro. Was er snel (binnen 2 weken) en betreft een EU-variant.

Wel opletten als je een kabeltje meebesteld dat je de goede krijgt. Bij mij hadden ze er een 'VOOC'-kabel bijgedaan en geen SuperVOOC. Na wat communiceren via de chat kreeg ik zonder problemen een nieuw kabeltje opgestuurd.
Bedankt, ik heb de EU oplader met kabel besteld, en erbij gezegd dat ze op moeten letten dat ze een SuperVOOC kabel moeten meeleveren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Radiofreak
Update RMX2075_11_A.36/RMX2076EU_11_A.36 is beschikbaar via OTA.

Update log
Security
● Android security patch: October, 2020

Settings
● Added toggle for system icons in Status bar
● Added From Sunset to Sunrise toggle for eye comfort
● Added toggle for display keyboard when entering app drawer

Album
● Fixed the probabilistic screen flicker when entering the album

Daarnaast is al een paar dagen update RMX2071_11_A.24 beschikbaar voor de Chinese versie. Hiermee zou je de openbare beta van Realme UI 2.0 (Android11) kunnen installeren. Iemand al geprobeerd?

• KoBie147
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-09 23:23
Radiofreak schreef op maandag 16 november 2020 @ 07:15:
Update RMX2075_11_A.36/RMX2076EU_11_A.36 is beschikbaar via OTA.

...
Ik heb intussen de update naar RMX2075_11_A.36 gedaan. Nu heb ik wel het probleem dat ik geen notifications meer krijg. Bij bvb Gmail krijg ik pas notifications als ik de app zelf open.
Is er nog iemand met dit probleem?

• ttb_82
KoBie147 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:40:
[...]

Ik heb intussen de update naar RMX2075_11_A.36 gedaan. Nu heb ik wel het probleem dat ik geen notifications meer krijg. Bij bvb Gmail krijg ik pas notifications als ik de app zelf open.
Is er nog iemand met dit probleem?
Ik herken dit probleem. Dit heb ik opgelost door:
- Te controleren in de accounts of het syncen wel goed nog staat ingesteld;
- De rechten te checken van de app (app-info -> details data verbruik -> Gegevens op achtergrond gebruiken EN machtigingen EN Meldingen toestaan)
- Gmail 1 van de 5 applicaties te maken die 'vergrendeld' is. Hierdoor blijft Gmail altijd in het geheugen op de achtergrond draaien;

Respectfully, TTB.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Radiofreak
Update RMX2076EU_11_A.38 is beschikbaar, maar nog niet sinds 7 dec ook via OTA (in NL). Hopelijk de laatste voor de upgrade naar het nieuwe realmeUI 2.0.

Update log
Security
● Updated Android security patch: Nov, 2020

Flashlight
● Added short-press the power button to turn off flashlight feature while screen-off

Contacts
● Added QR code scanning feature on Scan card page
● Added QR code sharing feature on detailed pages of contacts

Privacy Safe
● Fixed the probabilistic issue of being required to enter password twice to log into Privacy Safe

Screenshot
● Fixed the issue of a screenshot floating toggle flashing on the screenshot setting page

[ Voor 1% gewijzigd door Radiofreak op 07-12-2020 09:28 . Reden: nieuwe informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiofreak
Radiofreak schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:44:
Hopelijk de laatste voor de upgrade naar het nieuwe realmeUI 2.0.
Sinds 4 december 2020 wordt een stabiele versie van het op Android 11 gebaseerde realmeUI 2.0 uitgerold naar de Indiase gebruikers. Misschien krijgt Europa deze ook voor de Kerstdagen o<:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
Radiofreak schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:29:
[...]

Sinds 4 december 2020 wordt een stabiele versie van het op Android 11 gebaseerde realmeUI 2.0 uitgerold naar de Indiase gebruikers. Misschien krijgt Europa deze ook voor de Kerstdagen o<:)
Ik kwam de roadmap voor India tegen inderdaad. Helaas nog geen Europese, maar we zullen zien. 't Zou leuk zijn als het voor mn b-day beschikbaar is (voor m'n X2 Pro dan, maar beiden staan voor december gepland in India.).

[ Voor 7% gewijzigd door Potenscia op 07-12-2020 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-10-2024
Ik ben op zoek naar een tweede lader. Iemand een idee waar ik originele lader kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renszo
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-09 15:58
Marbe schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:40:
Ik ben op zoek naar een tweede lader. Iemand een idee waar ik originele lader kan halen?
Ik gebruik zelf de lader van oneplus, deze word ook gewoon herkend als "Dart" lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyclone
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-07 16:39
Op de website van CECT Shop staat er dat ie dual sim is en in hun eigen video zie je hem ook de tray uithalen. Hoe komt het dan dat sommige hier spreken van een enkele sim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frepelkweeltje
Psyclone schreef op maandag 28 december 2020 @ 19:23:
Op de website van CECT Shop staat er dat ie dual sim is en in hun eigen video zie je hem ook de tray uithalen. Hoe komt het dan dat sommige hier spreken van een enkele sim?
De CECT Shop verkoopt de Chinese versie (RMX2071) die een dual SIM heeft. De Europese variant (RMX2075 of RMX2076EU) heeft wel degelijk een mono SIM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiofreak
Update RMX2076EU_11_A.40 is beschikbaar via OTA.

Update Log
Security
● Added Android security patch: Dec, 2020

Bluetooth
● Added a new incoming call icon for Bluetooth earphones

Control Center
● Added screenshot feature in control center

Unlock
● Optimized the experience when using the combination of fingerprint and face to unlock

Status Bar
● Optimized the banner of low-battery reminder

Album
● Fixed the probabilistic screen flicker when editing the album

Photos
● Fixed the probabilistic crashing issue when editting photos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Radiofreak
Update RMX2076EU_11_A.42 is beschikbaar via OTA.

Update Log
Settings
● Fixed the exceptional issue of the optimizing time of One Click Power-Saving page

Network
● Fixed the probabilistic no-signal issue

Daarnaast is Realme gestart met het uitrollen van een stabiele versie van het op Android 11 gebaseerde Realme UI 2.0 in Europa. Het zou gaan om versie RMX2075EUNV44_11_C.17/ RMX2075EU_11_C.17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeCorruptio
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-11-2024
Heeft iemand al de een download link kunnen vinden van de Android 11 stable update? Of via ota binnengekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ttb_82
SmokeCorruptio schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 07:20:
Heeft iemand al de een download link kunnen vinden van de Android 11 stable update? Of via ota binnengekregen?
Ik hou deze vaak in de gaten voor updates (telegram):
https://t.me/realmeupdaternews
Daarin staat deze:
New Version Detected for realme X50 Pro Europe:
RMX2075EUNV44_11_C.17 (3.01 GB)

Short Changelog:
A new realme UI version is available. Upgrade now to try out new features!
Your system will upgrade to realme UI 2.0 and Android 11.

Download Link for Custom Recoveries:
Custom ozip

Download Link for Stock and Custom Recovery:
Unavailable at the moment, check back later

Version Full Name:
RMX2076EU_11_OTA_11700680_all_IJh2dfY8wa3O_d7b8.ozip

Full Changelog

Join @realmeupdaternews & get notified for latest update info
Ik hou het zelf bij ota's. En zit nog op Android 10.

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiofreak
Sinds update A.42 heb ik last van een bug bij het downloaden van bestanden in Chrome. Ondanks dat het bestand gedownload en geopend is, blijft het download icoontje actief in de notificatiebalk en het navolgende scherm. Alleen door een stop te forceren van de Chrome app verdwijnt de melding. Hebben meer gebruikers hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
Radiofreak schreef op maandag 22 februari 2021 @ 23:04:
Sinds update A.42 heb ik last van een bug bij het downloaden van bestanden in Chrome. Ondanks dat het bestand gedownload en geopend is, blijft het download icoontje actief in de notificatiebalk en het navolgende scherm. Alleen door een stop te forceren van de Chrome app verdwijnt de melding. Hebben meer gebruikers hier last van?
Nee, ik heb hier geen last van.
Misschien kan je Chrome opnieuw installeren (alle data verwijderen); heb je dat al geprobeerd?

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiofreak
Nee, ik heb hier geen last van.
Misschien kan je Chrome opnieuw installeren (alle data verwijderen); heb je dat al geprobeerd?
Ik heb alle data verwijderd en alleen als ik de update (van Chrome) ook verwijder dan werkt het als gewoonlijk. Als ik de update doorvoer via de Play Store dan is de bug er weer, mss wachten tot nieuwe update van Chrome?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiofreak
Radiofreak schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:10:
[...]
Ik heb alle data verwijderd en alleen als ik de update (van Chrome) ook verwijder dan werkt het als gewoonlijk. Als ik de update doorvoer via de Play Store dan is de bug er weer, mss wachten tot nieuwe update van Chrome?
Op de support site van Google Chrome vond ik een item over hetzelfde euvel en men had deze tip: "I was having same problem and I solved it. There is Completed Download Notification in noti settings and I enabled it. After that it’s working perfectly."
In meldingbeheer voor Chrome heb ik de melding voor voltooide downloads aangezet en de bug is verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laibalion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 12:51
Ik heb recent gemerkt dat mij X50Pro EU versie geen WideVine L1 meer ondersteund. Hierdoor spelen de meeste videostreams maar op max 580p.

Na wat speurwerk, lijkt het dat dit is gebeurd rond oktober afgelopen jaar.

Hebben jullie dit ook voor?

Ik heb Realme support gecontacteerd en de enige manier om het opgelost te krijgen is het toestel opsturen naar een service center. Aangezien dit mijn primair toestel is kan ik hem hiervoor niet missen. Maar vind het toch raar dat dit niet op te lossen zou zijn met een software fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
laibalion schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 08:48:
Ik heb recent gemerkt dat mij X50Pro EU versie geen WideVine L1 meer ondersteund. Hierdoor spelen de meeste videostreams maar op max 580p.

Na wat speurwerk, lijkt het dat dit is gebeurd rond oktober afgelopen jaar.

Hebben jullie dit ook voor?

Ik heb Realme support gecontacteerd en de enige manier om het opgelost te krijgen is het toestel opsturen naar een service center. Aangezien dit mijn primair toestel is kan ik hem hiervoor niet missen. Maar vind het toch raar dat dit niet op te lossen zou zijn met een software fix.
Ik heb dit niet (ervaren). Tooltje gedownload met resultaat:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FMlfx00px5EggTVoDO8RiZ1rEDQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rHFozEBglVgoPE5DSs8avLy9.jpg?f=fotoalbum_large

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laibalion
Damn, bij mij ziet er dit zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AeEPBeHWr52QQopaX6054LMwU6k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SVkrjqblTpd7tObg5ya6C0ZW.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb zo geen goesting om m'n toestel op te sturen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niq

niq

Eet nooit gele sneeuw!

laibalion schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 18:53:
Ik heb zo geen goesting om m'n toestel op te sturen :(
Bij mij ziet het er hetzelfde uit als bij ttb_82.

Welke software versie heb je draaien? RMX2075_11_A.42 heb ik iig.

Alles al eens teruggezet naar fabrieksinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laibalion
niq schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:50:
[...]

Bij mij ziet het er hetzelfde uit als bij ttb_82.

Welke software versie heb je draaien? RMX2075_11_A.42 heb ik iig.

Alles al eens teruggezet naar fabrieksinstellingen?
Hier ook versie RMX2075_11_A.42. Ik heb nog een kleine hoop dat de Android 11 update mss nog soelaas kan bieden, maar die update komt maar niet door in BE en NL.

Ik heb nog geen factory reset gedaan, maar ik heb gelijkaardige gevallen tegengekomen op het net en daar helpt een factory reset niet.
Als dat het zou kunnen oplossen, zou ik hopen dat Realme support me dat had voorgesteld. Ze stellen onmiddelijk voor om het toestel op te sturen, wat toch lijkt dat het een gekend probleem zou zijn bij hen.

;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBechai
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-08 13:01
Ik was ook wel benieuwd en ik ervaar hetzelfde als laibalion. Nou is het dat ik gelukkig nu veel thuis zit, dus zo'n ramp is het voor mij nog niet dat ik op L1 zit. Versie: RMX2075_11_A.42.

Ik wacht het ook lekker af tot Android 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laibalion
Ter info, een factory reset verhelpt het probleem niet.
Net een halve dag weggegooid met alles terug te herinstalleren.
Ik heb de indruk dat factory resets de 'have you tried turning in off and on again'-oplossing is van support diensten van smartphone fabriekanten.
Ik heb nog nooit een probleem gehad, dat effectief opgelost was door een factory reset.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JBechai
Ik heb dan eindelijk Android 11 binnen en ik moet zeggen dat ik blij verrast ben met de look. Ziet er een stuk beter uit :). Moet wel zeggen dat er wat mist van de update log maar die kan je verder wel online vinden.

Overigens heb ik ook weer Widevine L1, dus dat is erg goed nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laibalion
Damn, heb jij geluk.
Ik heb nog steeds geen Android11 update binnen gekregen.

Volgens Realme support zou inderdaad het euvel verholpen moeten zijn bij de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBie147
JBechai schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:31:
Ik heb dan eindelijk Android 11 binnen en ik moet zeggen dat ik blij verrast ben met de look. Ziet er een stuk beter uit :). Moet wel zeggen dat er wat mist van de update log maar die kan je verder wel online vinden.

Overigens heb ik ook weer Widevine L1, dus dat is erg goed nieuws!
Via OTA of ROM geïnstalleerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frepelkweeltje
KoBie147 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 18:43:
[...]
Via OTA of ROM geïnstalleerd?
Ik heb de update naar Realme UI 2.0 en Android 11 vanmiddag binnen gekregen via OTA (RMX2075EU_11_C.18).

De installatie ging erg vlot. Daarna even bezig geweest met het herstellen van Nova als primaire launcher, maar uiteindelijk niets problematisch. Ook enkele toegankelijkheidsopties moesten opnieuw ingesteld worden. Verder lijkt alles vlot te werken, maar ik heb nog geen tijd gehad om het in detail te bekijken.

[ Voor 10% gewijzigd door Frepelkweeltje op 09-03-2021 20:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laibalion
Heb hier ondertussen ook de (RMX2075EU_11_C.18) update binnen.
Jammer genoeg nog steeds WideVine L3 🥴

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KoBie147
Hier is de upgrade naar realme Ui 2.0/android 11 deze ochtend ook binnen gekomen 🙂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ttb_82
KoBie147 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:37:
Hier is de upgrade naar realme Ui 2.0/android 11 deze ochtend ook binnen gekomen 🙂
Hier nu net ook O-)

Respectfully, TTB.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Radiofreak
Ik kreeg daarstraks de melding voor nieuwe firmware versie RMX2075EU_11_C.19. Ik heb nog geen release notes kunnen vinden dan deze summiere toelichting bij de update zelf:
Update-log
Beveiliging
● Android-beveiligingspatch: (2021#03&2021#04)
Systeem
● Enkele bekende problemen opgelost en de systeemstabiliteit verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laibalion
Jup, hier ook.
Jammer genoeg nog steeds WideVine L3 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
Ik heb sinds enige tijd het probleem dat mijn notificatie 'geluid' niet meer werkt. Ik krijg nu een kort 'ploink' geluid bij elke notificatie. Daarbij gaf de app 'Sleep' nu opeens een standaard wekker geluid terwijl deze op een mp3 staat ingesteld.

Ik heb wat settings nagekeken (volume geluiden, geluiden aan, permissies apps om de mp3s te kunnen lezen van filesysteem, etc). Dit heeft er niet toe geleid dat het probleem is opgelost. |:(

En aanvullend; mijn bluetooth doet sinds kort ook vreemd. Muziek afspelen via een bluetooth speaker wordt soms onderbroken. Dan gaat het geluid opeens via mijn telefoon speaker. Soms pakt ie daarna weer automatisch de verbinding terug met de bluetooth speaker. Hij gebruikt Bluetooth v1.4 (ontwikkelaars settings). Heeft onder Android 10 (en ook op mijn vorige foon) prima gewerkt.

Hebben jullie toevallig ook issues met de notificatie/wekker geluiden, of bluetooth issues?

[ Voor 27% gewijzigd door ttb_82 op 03-05-2021 10:47 ]

Respectfully, TTB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laibalion
De issues met wekker/notificaties heb ik niet, maar ik heb ook probleem dat er een verkeerde ringtone wordt gebruikt wanneer ik gebeld wordt. Ook BT doet exact wat jij beschrijft.
Daarnaast, heb ik ook nog altijd last van een kapotte WideVine, waar de telefoon vast zit op L3 en ik dus geen HD kan streamen van Netflix, Prime, etc...

Ik moet zeggen, dat ze bij Realme hun software precies niet op orde krijgen en mogelijks hierdoor de volgende smartphone een ander merk gaat zijn (mijn vrouw heeft nochtans geen enkel van deze issues met haar Realme 7 Pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niq

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Vandaag nieuwe update gekregen met oa security patches.

RMX2075EU_11_C.20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laibalion
niq schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 22:10:
Vandaag nieuwe update gekregen met oa security patches.

RMX2075EU_11_C.20
Hier ook de update binnengekregen. Jammer genoeg is WideVine is nog steeds stuck :(.
De bluetooth issues ga ik in de gaten houden of het gefixed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
laibalion schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 22:25:
[...]

Hier ook de update binnengekregen. Jammer genoeg is WideVine is nog steeds stuck :(.
De bluetooth issues ga ik in de gaten houden of het gefixed is.
Ook gekregen. Ook ik hou de bt in de gaten. So far so good na 1 dag.

Respectfully, TTB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiofreak
Update log rmx2075EU_11_C.20 (kon helaas geen betere versie vinden) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bnZFft1K8tnJJ8RuGufUYv01gLU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oAOKgn7VPIzQHxUM3DgUomZq.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb sinds kort bij een aantal apps helemaal geen notificaties meer, maar ik heb volgens mij niks in de instellingen aangepast. Dat wordt de boel eens goed nalopen dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ttb_82
@Radiofreak, ik heb geen problemen met notificaties. In het verleden heb ik wel gehad dat Gmail opeens niet meer synct, en dan krijg je geen meldingen van nieuwe mails meer. Ik heb dit opgelost door Gmail als 1 van de 5 primary apps te selecteren (vergrendelen; altijd actief) EN door handmatig via settings -> accounts -> google -> etc. de boel handmatig te syncen. En toen ging het weer een tijd goed.

Maar... je schrijft dat je issues hebt met meerdere apps. Dat heb ik dus niet.

Sinds de update heb ik nu ook geen problemen meer met:
- het geluid bij notificaties (de ploink is weg; nu weer mijn ingestelde geluid voor meldingen);
- bluetooth

Misschien ben ik nog wat voorbarig, maar het lijkt erop dat deze update meer fixed dan de changelog hierboven aangeeft in de post van @Radiofreak

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 15:35
Goedemorgen, ik overweeg een realme X50 Pro aan te schaffen. Wat zijn de positieve en negatieve kanten van het toestel? Belangrijke items voor mij zijn de camera, kwaliteit van het scherm, software en de snelheid. Ik hoor het graag van jullie. Alvast bedankt 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niq

niq

Eet nooit gele sneeuw!

zuukie schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:21:
Belangrijke items voor mij zijn de camera, kwaliteit van het scherm, software en de snelheid.
De camera, het scherm, de snelheid en de Android schil van Realme zijn allemaal dik in orde op de 50X pro. Ik ervaar bij deze onderdelen geen enkel probleem, doen wat ik van ze verwacht. Security updates komen regelmatig langs en Realme UI 2.0 is een vrij schone versie van Android.

Als ik dan toch een negatief punt zou moeten noemen is de dikte en het gewicht. Beide zou minder kunnen, maar je went er ook snel weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
zuukie schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:21:
Goedemorgen, ik overweeg een realme X50 Pro aan te schaffen. Wat zijn de positieve en negatieve kanten van het toestel? Belangrijke items voor mij zijn de camera, kwaliteit van het scherm, software en de snelheid. Ik hoor het graag van jullie. Alvast bedankt 👍
Ik zou zeggen, lees dit eens door. Hierin staat een brede uiteenzetting van mede tweakers over de telefoon.

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiofreak
ttb_82 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:10:
@Radiofreak, ik heb geen problemen met notificaties.
Hier ook niet meer. Of het kwam door de update of door het nalopen weet ik niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnyvdlaar
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-11-2023
Heeft iemand al geprobeerd om met de ABN Amro app de Google Pay optie aan te zetten? Bij mij werkt het niet doordat hij niet bij de "Contactloos betalen" lijst met "Standaard betaalapps" komt te staan. Iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renszo
johnnyvdlaar schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 17:20:
Heeft iemand al geprobeerd om met de ABN Amro app de Google Pay optie aan te zetten? Bij mij werkt het niet doordat hij niet bij de "Contactloos betalen" lijst met "Standaard betaalapps" komt te staan. Iemand anders hier ook last van?
Waar/hoe kan ik die lijst vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBechai
johnnyvdlaar schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 17:20:
Ik heb wel google pay via de ABN AMRO app aan kunnen zetten. De store gaf wel aan dat mijn device niet compatible zou zijn, dus die heb ik maar van het internet geplukt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnyvdlaar
Renszo schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 21:23:
[...]

Waar/hoe kan ik die lijst vinden?
Instellingen, verbindingen en delen, contactloos betalen

Daar staat bij mij alleen simkaartbeveiligingsmodule. Geen ABN Amro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnyvdlaar
JBechai schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 21:44:
[...]

Ik heb wel google pay via de ABN AMRO app aan kunnen zetten. De store gaf wel aan dat mijn device niet compatible zou zijn, dus die heb ik maar van het internet geplukt. 8)7
Je hebt de ABN app niet vanuit de app store? Ik wel namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renszo
johnnyvdlaar schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 07:46:
[...]

Instellingen, verbindingen en delen, contactloos betalen

Daar staat bij mij alleen simkaartbeveiligingsmodule. Geen ABN Amro
Bij mij staat daar ook niks.

Via:
Instellingen, Google, instellingen voor google apps, Google pay

Kan ik de passen wel zien.
Dit is ook de plek die in de FAQ van ABN Amro staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnyvdlaar
Renszo schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 07:54:
[...]

Bij mij staat daar ook niks.

Via:
Instellingen, Google, instellingen voor google apps, Google pay

Kan ik de passen wel zien.
Dit is ook de plek die in de FAQ van ABN Amro staat.
Daar staan ze bij mij ook, echter klaagt de ABN Amro app dat het niet ingesteld is als standaard betalen app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBechai
johnnyvdlaar schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 07:47:
[...]

Je hebt de ABN app niet vanuit de app store? Ik wel namelijk
Ik heb de ABN AMRO app wel uit de store, maar Google Pay verder van het internet geplukt omdat mijn device niet compatible zou zijn. Was een beetje onduidelijk in m'n vorige post :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnyvdlaar
Ik heb de ABN AMRO betaling toch werkend gekregen. Toen ik mijn simkaart eruit haalde en er weer instopte was de melding in de ABN app opeens weg. Op de Vodafone sim staat wel iets met NFC, dus misschien kwam het daardoor, maar verder geen idee wat het nu was

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ttb_82
Nieuwe update binnen (RMX2075EU_11_C.21). Weinig details.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XTinOgRKdUeqdwfV28LphudfS7A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YXEWfPp0u8ws7FgzrV0tL7YQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 77% gewijzigd door ttb_82 op 13-07-2021 15:07 ]

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laibalion
Jup, hier ook binnen gekregen.
WideVine is nog nog steeds stuk 🙁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frepelkweeltje
Ik kreeg gisteren een nieuwe update RMX2075EU_11_C.22 binnen. Zoals gewoonlijk bevat de changelog bitter weinig informatie, op de beveiligingsupdate na (juli en augustus). Ook op de Realme update trackers in Telegram zie ik niets verschijnen.
Android 11
Officiële versie Versie is up-to-date 2021.08.24
RMX2075EU_11_C.22
Over deze update
Deze release bevat een Android-beveiligingspatch, waarmee enkele bekende problemen zijn opgelost.

Update-log
Beveiliging
● Android-beveiligingspatch: (2021#7/2021#8)
Systeem
● Enkele bekende problemen opgelost en de systeemstabiliteit verbeterd
Heeft iemand meer informatie over deze update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laibalion
Hier ook de update binnen gekregen. in de updatelog staat iets meer info, maar niets bijzonders.

WideVine is nog steeds kapot hier (L3) :(
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Voor levertijden en prijzen:
[Realme X50 Pro] Prijzen & Levertijden