Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frepelkweeltje
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 03-07 02:54
Shutdown schreef op zondag 10 mei 2020 @ 08:36:
[...]

In de volgende video, vanaf minuut 1.25 ongeveer gaat hij in op de camera met voorbeelden. Misschien dat je hier wat aan hebt?

YouTube: Xiaomi Mi 10 Pro vs Realme X50 Pro
Dank je wel, Shutdown. Erg verhelderend! Op basis van deze video is de EIS van de Realme x50 Pro voor mij zeker voldoende. Leuk dat er ook EIS op de frontcamera wordt toegepast (wat een verschil met de Xiaomi Mi 10). Wel jammer dat er geen EIS meer is bij video-opnames onder donkere omstandigheden, maar misschien wordt dat nog aangepast via een software update. Sinds deze review (maart) is er trouwens al een camera update voor de x50 pro uitgebracht, heb ik begrepen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dentette
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 02-07 11:36
Shutdown schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 11:02:
[...]

Ik denk dat je weleens gelijk kan hebben. Ik las hetzelfde bij de Xiaomi mi 10, waar in Europa er maar 1 sim in kon en in Azië 2. Door een nieuwe tray werkt het gewoon met 2 simkaarten. Sommige mensen hebben zelfs de bijgeleverde tray bewerkt, zodat er 2 simkaarten geplaatst kon worden.

Moeten maar even afwachten of dat hier ook kan.
Een kanttekening die hierbij moet gemaakt worden is dat de officiele EU rom niet met dualsim werkt. Enkel de XIAOMI.eu rom kan hiermee om.

Acties:
  • +5Henk 'm!
  • Pinned

• P3TER_
  • Registratie: oktober 2019
  • Nu online
Realme maakt nu bekend dat de X50 Pro 5G vanaf 15 mei om 10:00 te koop gaat zijn. Van 5 t/m 15 mei 23:59 is de telefoon al te pre-orderen, waarbij je gratis een setje realme Buds Wireless krijgt. De verwachte levertijden zijn rond het midden van de maand.
8/128GB - €599
8/256GB - €669
12/256GB - €749

Voor het discussiëren over prijzen en levertijden is er
[Realme X50 Pro] Prijzen & Levertijden

• stin00
  • Registratie: mei 2013
  • Niet online
YouTube: Realme X50 Pro 5G Review Detailed Review (EU Model)

'The SIM tray takes 2 nano SIMs' --> laat 1 nano SIM zien 8)7

Acties:
  • +2Henk 'm!

• P3TER_
  • Nu online
Dat is een dubbelzijdige SIM tray volgens mij. Dus één SIM-kaart aan de voorkant en één aan de achterkant, net zoals Apple doet:

• 571Pro
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 04-07 18:13
Ik merk op dat deze telefoon geen wireless charging heeft? Klopt dit?

• stin00
  • Niet online
571Pro schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:07:
Ik merk op dat deze telefoon geen wireless charging heeft? Klopt dit?
Dat klopt inderdaad. Je mist enkele premium features als draadloos opladen en een IP rating. Nou moet ik wel zeggen dat ik liever 65w opladen heb dan inefficient draadloos opladen. Deze gaat van 0 naar 100% in 35 minuten :D

• 571Pro
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 04-07 18:13
stin00 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:29:
[...]

Dat klopt inderdaad. Je mist enkele premium features als draadloos opladen en een IP rating. Nou moet ik wel zeggen dat ik liever 65w opladen heb dan inefficient draadloos opladen. Deze gaat van 0 naar 100% in 35 minuten :D
Dat klopt maar strest de batterij dan weer meer en aangezien ik zelf de telefoon s'nachts laad opladen mag het lekker traag gaan voor mij. En dan liefst draadloos zodat er geen wear & tear op de USB connector komt.
Jammer anders had deze wel de voorkeur gehad voor mij :'(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
571Pro schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:39:
[...]
Dat klopt maar strest de batterij dan weer meer en aangezien ik zelf de telefoon s'nachts laad opladen mag het lekker traag gaan voor mij. En dan liefst draadloos zodat er geen wear & tear op de USB connector komt.
Jammer anders had deze wel de voorkeur gehad voor mij :'(
Er zijn enorm veel artikelen over (draadloos) opladen met allerlei theoriën. Het grootste probleem met draadloos opladen is de efficiëntie en dus hitte. Draadloos inductie opladen is gewoon veel minder efficiënt dan bekabeld opladen en zal dus meer hitte genereren, wat funest is voor de levensduur van een accu.

De accu van de Realme X50 Pro heeft trouwens een dual battery ontwerp, en het snelladen zorgt vooral in de oplaadstekker voor veel hitte. Maargoed het zal me niks verbazen dat bizar snel opladen minder goed is dan langzaam opladen. Daarentegen wordt het ook altijd aangeraden een smartphone accu tussen de 20 en 80% te houden, maar dat vind ik zelf geen doen. Het blijft een gebruiksvoorwerp. En wat ga ja er na 2 jaar van terugzien? Misschien is je een accu een paar procentpunten gezonder, maar dat zal geen zoden aan de dijk zetten. Batterijen slijten nou eenmaal bijzonder snel in een apparaat dat je dagelijks gebruikt en veelvuldig oplaadt.

Maargoed ik kan wel begrijpen dat draadloos laden zo z'n gemakken heeft en de USB-C poort ontziet 8) Ik durf niet te zeggen of langzaam draadloos opladen beter is dan bekabeld snel opladen.. beide zullen aardig wat hitte genereren.

[Voor 4% gewijzigd door stin00 op 14-05-2020 15:55]

• Shutdown
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 16-06 16:56
P3TER_ schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:20:
[...]

Dat is een dubbelzijdige SIM tray volgens mij. Dus één SIM-kaart aan de voorkant en één aan de achterkant, net zoals Apple doet:
[Afbeelding]
Ik denk dat je gelijk hebt. De nieuwe Oneplus 8 had het ook, alleen die heb ik retour gedaan. Hopelijk heeft de Realme X50 Pro ook een kleine sim tray voor 2 simkaarten.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• de_gijbels
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 01-07 14:35
Ik heb de telefoon vandaag ontvangen.

Het is een single sim.
Verder heb ik het getest maar het rom ondersteund simpelweg geen dual sim :-(

De telefoon gaat dus retour!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shutdown
de_gijbels schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:47:

Het is een single sim.

Waar had je hem besteld?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mindwarper
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 02-07 16:56
de_gijbels schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:47:

Het is een single sim.

Je mag m ook aan mij slijten voor een zacht prijsje :) afhankelijk van welk model je had besteld natuurlijk lol.
Ja waar had je m besteld ?

maar retour sturen kan ook altijd nog, wellicht beter voor jou in deze situatie.

[Voor 5% gewijzigd door mindwarper op 15-05-2020 11:05. Reden: extra info]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• de_gijbels
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 01-07 14:35
Het toestel komt van Realme Europa zelf.
Ik ga hem inderdaad retour sturen. Had de 12gb versie.
Werkte trouwens zeer goed maar ja ik heb echt dual sim nodig...

Er zaten realme buds wireless bij, daar was ik wel heel tevreden van.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mindwarper
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 02-07 16:56
de_gijbels schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:30:
Het toestel komt van Realme Europa zelf.
Ik ga hem inderdaad retour sturen. Had de 12gb versie.
Werkte trouwens zeer goed maar ja ik heb echt dual sim nodig...

Er zaten realme buds wireless bij, daar was ik wel heel tevreden van.
hmm dan als het de 12GB/256GB versie is, me want lol :D
Single SIM, maakt mij niet uit, is voor mij juist prima ik heb al een zakelijke telefoon en dat houd ik ook zo bewust…

Okay als je kiest voor retour, is het ook prima natuurlijk, Jij bent degene die beslist in deze; misschien makkelijker in afwikkeling situatie.

• AirtjE
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 03-07 17:06
Zie dat hij nu eindelijk op Amazon.es aangeboden wordt en er staat Dual SIM bij. Ook een eerste reviewer zegt dat, maar ik weet het nog niet zo (mede omdat de EU versie geen dual SIM heeft). Dus heb de vraag gepost of iemand kan bevestigen dat het daadwerkelijk om een dual SIM gaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nvdbrug
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 09-06 17:02
Via AliExpress (https://a.aliexpress.com/_dUpcfX9) kun je hem ook bestellen met dual SIM maar daar staan minder ondersteunde 5g bands (5G NR: N78/N41/N79/N1/N3) bij dan bij de EU versie(5G NR: n77/78/38/40/41/1/3/5/7/28). Weet iemand of die niet EU versie dan die extra bands ook niet ondersteund of gewoon niet vermeld zijn? Je zou denken met dezelfde chipset dat het gewoon ondersteund moet zijn toch?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
nvdbrug schreef op zondag 17 mei 2020 @ 16:47:
Via AliExpress (https://a.aliexpress.com/_dUpcfX9) kun je hem ook bestellen met dual SIM maar daar staan minder ondersteunde 5g bands (5G NR: N78/N41/N79/N1/N3) bij dan bij de EU versie(5G NR: n77/78/38/40/41/1/3/5/7/28). Weet iemand of die niet EU versie dan die extra bands ook niet ondersteund of gewoon niet vermeld zijn? Je zou denken met dezelfde chipset dat het gewoon ondersteund moet zijn toch?
Nee dat heeft weinig met de chipset te maken, maar met de frequenties die de ingebouwde antennes en radio chip ondersteunen. Een CN of India model ondersteunt helaas enkele Europese 5G banden niet, meestal ontbreken de 700mhz en 1400mhz banden die vooral de komende tijd ingezet gaan worden. Die zorgen tevens ook voor goede dekking in buitengebieden (dus buiten grote steden). Pas over 2 jaar ofzo zal de 3,5Ghz worden gebruikt die ook door buitenlandse modellen ondersteund wordt. Dus tot die tijd heb je sowieso alleen 4G op je buitenlandse model telefoon.

Ik zou persoonlijk geen CN of India model importeren, want:

1. 5G ontvangen zal problemen geven omdat er banden missen. 4G banden worden meestal wel ondersteund, maar zelfs dit kan per provider verschillen. Verder durf ik niet te garanderen of 4g écht lekker zal werken;
2. Er zit vaak een US charger in de doos;
3. De doos wordt vrijwel altijd opengemaakt door de verkoper, hij flasht er een global ROM op met Engelse taal en OTA update support etc en daarna ontvang jij hem. Ik word daar zelf niet zo blij van..

Maar waarom support een telefoon niet gewoon alle banden? Het zou immers wel makkelijk zijn als er 1 toestel geschikt is voor elke plek ter wereld, scheelt weer meerdere versies. Ten eerste kosten natuurlijk, maar ten tweede een meer technische reden: hoe meer RF banden ondersteuning er wordt ingebouwd, hoe slechter je ontvangst gaat zijn. Maar dat wordt een vrij technisch verhaal, daar is wel meer info over te vinden elders :D Het komt in ieder geval neer op kosten (dure licenses, veel testen, hogere productiekosten), engineer expertise (antenne design met zeer beperkte ruimte, ontvangstproblemen) en marktpositie (waarom allerlei banden toevoegen die in bepaalde regio's toch nooit gebruikt worden?).

Acties:
  • +4Henk 'm!

• AirtjE
Ik heb inmiddels de X50 Pro Dual SIM 8GB/128GB besteld via Amazon. Ben benieuwd. De verwachting is dat deze aankomend weekend binnenkomt. Ik zal wel even laten weten of het:

- daadwerkelijk Dual-SIM toestel is.
- een EU model is met ook een EU charger.

• zuukie
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 06-07 17:39
Al iemand die de realme X50 pro binnen heeft 🤔

• Shutdown
zuukie schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 11:40:
Maandag krijgen de meeste mensen hem binnen. Althans de mensen die een pre-order hebben geplaatst via edwaybuy.

• jurriaan10
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 23:12
zuukie schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 11:40:
Ja, 15 mei besteld via Realme site en hij was 18 mei binnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TiePie
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 05-07 01:45
jurriaan10 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 13:22:
[...]

Ja, 15 mei besteld via Realme site en hij was 18 mei binnen.
En hoe bevalt ie? Zit er ook over na te denken om deze telefoon te nemen. of de Poco F2.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shutdown
TiePie schreef op zondag 24 mei 2020 @ 10:08:
[...]

En hoe bevalt ie? Zit er ook over na te denken om deze telefoon te nemen. of de Poco F2.
Ik zat ook aan de Pocophone F2 te denken, maar die heeft geen 90 hertz scherm. Dat vind ik juist de grootste progressie en scrollt gewoon veel fijner.

Heb nu nog de F1, waar ik erg tevreden mee ben. Echter wil ik gewoon een fijner ogend scherm en stap ik dus over op de X50 Pro.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TiePie
Shutdown schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:12:
[...]

Ik zat ook aan de Pocophone F2 te denken, maar die heeft geen 90 hertz scherm. Dat vind ik juist de grootste progressie en scrollt gewoon veel fijner.

Heb nu nog de F1, waar ik erg tevreden mee ben. Echter wil ik gewoon een fijner ogend scherm en stap ik dus over op de X50 Pro.
90 hertz lijkt me inderdaad ook fijn. Alleen vind ik het nadeel dat de batterijen sneller op zijn.Voordeel van de F2 is dat hij een grotere batterij heeft. En dat vind ik persoonlijk meer een voordeel dan de scherm

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shutdown
TiePie schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:26:
[...]

90 hertz lijkt me inderdaad ook fijn. Alleen vind ik het nadeel dat de batterijen sneller op zijn.Voordeel van de F2 is dat hij een grotere batterij heeft. En dat vind ik persoonlijk meer een voordeel dan de scherm
Ja, ieder zijn voorkeuren natuurlijk. Wel kun je de 90 hertz op de X50 Pro verlagen naar 60 hertz. Dan houdt hij het ook langer uit. Weet alleen niet of hij het dan zo lang uithoudt als de Poco F2.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TiePie
Shutdown schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:28:
[...]

Ja, ieder zijn voorkeuren natuurlijk. Wel kun je de 90 hertz op de X50 Pro verlagen naar 60 hertz. Dan houdt hij het ook langer uit. Weet alleen niet of hij het dan zo lang uithoudt als de Poco F2.
Dat is inderdaad ook een mogelijkheid. Ik wacht de reviews nog even af over beide telefoons. Ik vind het persoonlijk een nadeel dat ik de telefoon niet in de winkel van NL kan kopen. De F2 kan je kopen bij belsimpel vanaf maandag icm de bizarre belsimpel dagen (of dat interessant is weet ik niet)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 05-07 22:46
TiePie schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:26:
[...]

Als mijn telefoon in een half uur volledig opgeladen is overleef ik dat wel

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jurriaan10
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 23:12
TiePie schreef op zondag 24 mei 2020 @ 10:08:
[...]

Hij bevalt tot nu toe goed. Ik kom van een Oneplus 3T af dus het is een hele upgrade. Camera's hebben mij positief verbaasd, vooral de nachtmodus met statief stand is goed.Telefoon is wel relatief dik en zwaar in vergelijking met mijn Oneplus. 90 hertz scherm is een hele verbetering. Games runnen soepel en de telefoon wordt ook niet warm. Het opladen gaat heel snel en de accuduur is lang. Afgelopen dagen heb ik gemiddeld 7 uur schermtijd gehad en kwam de dag door met 1x laden. De notch is relatief groot door de twee camera's. Dit kan storen tijdens het kijken van bijvoorbeeld Netflix. Gelukkig went het snel.

Tot nu toe nog geen echte klachten.

[Voor 24% gewijzigd door jurriaan10 op 24-05-2020 20:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TiePie
jurriaan10 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 20:20:
[...]

Hij bevalt tot nu toe goed. Ik kom van een Oneplus 3T af dus het is een hele upgrade. Camera's hebben mij positief verbaasd, vooral de nachtmodus met statief stand is goed.Telefoon is wel relatief dik en zwaar in vergelijking met mijn Oneplus. 90 hertz scherm is een hele verbetering. Games runnen soepel en de telefoon wordt ook niet warm. Het opladen gaat heel snel en de accuduur is lang. Afgelopen dagen heb ik gemiddeld 7 uur schermtijd gehad en kwam de dag door met 1x laden.

Tot nu toe nog geen klachten.
Ok leuk om te horen, Als je de tijd hebt zou ik wel een uitgebreide review van je willen lezen met foto's en dergelijke!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 08:41
Dag allemaal,

Weten jullie wat het software update beleid van deze telefoon is?
Hoe lang kunnen we updates verwachten?

Weten jullie ook of er al meer duidelijkheid is over de dual-sim? Zit er ook een sd opslag slot in?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P3TER_
  • Nu online
2 Android upgrades, 2 jaar software updates. Eerste 6 maanden om de maand, daarna 18 maanden om de 2 maanden.

SD-kaart slot is niet aanwezig.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Hij is binnen :D Het toestel is dus inderdaad single SIM (géén Dual, géén SD) , komt met transparant hoesje en er zit een screenprotector op vanuit de fabriek. Het meegeleverde hoesje is echt behoorlijk stug, kost aardig wat moeite om je telefoon erin te krijgen. Biedt meer dan genoeg bescherming in ieder geval.

Eerste indruk is bijzonder goed. De telefoon is wel duidelijk een stukje zwaarder en dikker ten opzichte van m'n Oneplus 6, dat voel je direct; kwestie van wennen. De software is mooi schoon, relatief weinig bloatware en alle troep kan eraf (facebook, youtube music etc). Overzetten heb ik gedaan via OPPO's 'Clone Phone' app in combinatie met Google back-up natuurlijk - dit werkte bijzonder goed, alles staat erop van apps tot kalender tot foto's.

Het 90Hz scherm ziet er prachtig uit, erg vloeiend en nauwelijks bezels. De hogere refreshrate is, voor mij, echt een wereld van verschil en zeer prettig aangezien bijv. m'n PC monitor 120 Hz heeft en ik er erg aan gewend ben. Opladen gaat echt belachelijk snel... heerlijk :D Ik heb even snel gekeken maar zie géén groene tint bij lage brightness met een grijze achtergrond (zoals bij de Oneplus 7T en 8 ). Grijze uniformiteit is echt dik in orde op mijn toestel in ieder geval. Peak brightness is een stukje hoger dan m'n Oneplus 6.

Moet nog wat kleine dingen instellen en de rest van het toestel (camera's etc.) testen, dus dit is m'n ervaring tot nu toe. Ben benieuwd hoe de rest het toestel ervaart! Oh en mocht je voor bepaalde dienten Google Authenticator gebruiken met OTP codes, vergeet deze dan niet over te zetten naar je nieuwe toestel.

[Voor 17% gewijzigd door stin00 op 25-05-2020 17:01]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AirtjE
Klinkt goed en ziet er goed uit!

De verzending van mijn toestel (zou dualsim zijn) heeft vanuit Amazon.es vertraging opgelopen. De verwachting is nu morgen voor het einde van de avond. Ik zal dan ook even laten weten hoe het zit met de configuratie (single/dual sim, ROM) en de eerste ervaringen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shutdown
Mooi toestel ja! Heb hem nu een paar uurtjes in gebruik en bevalt mij erg goed. Dat hij geen dual sim heeft is wel jammer, maar daar kan ik wel mee leven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 23:33
Prachtige gele doos. Jammer dat het toestel zelf niet in geel verkrijgbaar is. 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Weet iemand toevallig hoe je gemakkelijk kan switchen tussen trillen en silent mode? M'n Oneplus 6 had een hardwarematige switch aan de zijkant zitten, maar dat heeft Realme niet :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shutdown
stin00 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:51:
Weet iemand toevallig hoe je gemakkelijk kan switchen tussen trillen en silent mode? M'n Oneplus 6 had een hardwarematige switch aan de zijkant zitten, maar dat heeft Realme niet :+
Je hebt bovenin, wanneer je omlaag swiped een icoontje wat wisselt tussen stil en trillen. Deze kun je toevoegen wanneer hij er nog niet staat.
Daar waar je ook je wifi in en uit kunt schakelen etc.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• P3TER_
  • Nu online
stin00 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:51:
Aan/uit-knop + volume up-knop en hij staat op trillen.
Volume omhoog / omlaag, en dan op het belletje erboven klikken = trillen, stil, en weer geluid.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shutdown
P3TER_ schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:54:
[...]

Aan/uit-knop + volume up-knop en hij staat op trillen.
Volume omhoog / omlaag, en dan op het belletje erboven klikken = trillen, stil, en weer geluid.
:*) Meerdere manieren dus haha

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brammos85
Na een dag prullen erg tevreden. Wat vinden jullie van de kwaliteit van de camera? Heeft mij ondanks de vrij negatieve reviews positief verrast.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AirtjE
De telefoon vandaag ontvangen. Ziet er fantastisch uit. Maar helaas, enkel 1 SIM (in tegenstelling tot de omschrijving).

Ik heb wel kunnen zien dat in het simkaart slot de pinnen voor het uitlezen van een simkaart aan beide kanten (zowel boven als onderkant) aanwezig zijn. De tray is voorzien van enkele SIM holder (SIM1). De onderkant is eigenlijk identiek, maar door 2 plastic balkjes in de breedte voorkomt dit dat je er een SIM2 in kan plaatsen. Dit staat verder los van de software, of de EU ROM dit het überhaupt ondersteunt.

Hij gaat dus waarschijnlijk retour.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P3TER_
  • Nu online
AirtjE schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:51:
De telefoon vandaag ontvangen. Ziet er fantastisch uit. Maar helaas, enkel 1 SIM (in tegenstelling tot de omschrijving).

Ik heb wel kunnen zien dat in het simkaart slot de pinnen voor het uitlezen van een simkaart aan beide kanten (zowel boven als onderkant) aanwezig zijn. De tray is voorzien van enkele SIM holder (SIM1). De onderkant is eigenlijk identiek, maar door 2 plastic balkjes in de breedte voorkomt dit dat je er een SIM2 in kan plaatsen. Dit staat verder los van de software, of de EU ROM dit het überhaupt ondersteunt.

Interessant, er zitten dus stukjes plastic op de simtray? Kunnen die er niet af of uitgeknipt worden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shutdown
P3TER_ schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:55:
[...]

Interessant, er zitten dus stukjes plastic op de simtray? Kunnen die er niet af of uitgeknipt worden?
Zou mij niks verbazen, of een nieuwe tray bestellen voor de x50 met wel ruimte voor 2 simkaarten. Dit was ook het geval bij ik meen de Xiaomi mi 10. Ga dat sowieso in de gaten houden!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P3TER_
  • Nu online
Als het softwarematig niet geblokkeerd is, wat ik niet vermoed, snap ik toch weinig van waarom ze het niet dual-SIM maken. Bij de nieuwe X3 SuperZoom staat ook al gewoon 'SIM' i.p.v. dual, dus het lijkt een trend te zijn die ze doorzetten bij hun duurdere modellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shutdown
Ja, apart. Als ik ergens zo'n tray voor 2 simkaarten vind, dan zal ik hem bestellen. Op AliExpress in ieder geval niks gevonden nog.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AirtjE
Het zou dan zoiets als dit moeten zijn: https://www.witrigs.com/oem-sim-card-tray-for-realme-x50-5g
Helaas nog niet tegen gekomen voor de X50 Pro 5G

-

Toevallig heb ik 2 Realme toestellen besteld, ook een Realme 5 Pro. Die is wel degelijk Dual SIM. Op de verpakking staan 2 IMEI nummers, terwijl op de Realme X50 Pro 5G slechts 1 IMEI geprint is.

Nog even wat geprobeerd.
Sim kaart met lange strook plakband erin gestoken. SIM1 wordt herkend. SIM2 absoluut niet. Kan nog steeds software zijn.

[Voor 54% gewijzigd door AirtjE op 26-05-2020 17:32. Reden: Toevoeging test SIM2]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brammos85
Vrees na een dagje echt proberen dat hij toch weer in de verkoop gaat. Gewicht is echt too much voor me om lang comfortabel te zijn..

• boyette
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 05-07 04:26
AirtjE schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:51:

waar heb je dat ding besteld?

De europese modellen zijn niet gelijk aan de aziatische

• mregeling
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 07:46
Ik vind het echt een top toestel.
Hiervoor ook een X2 Pro gehad, maar deze is iets compacter en merk ik goed.
Snelheid gaat nergens over, merk zeker verschil met de X2 Pro wat ook zeker een snel toetel is.
Bouwkwaliteit is echt heel goed, wat veel reviews ook schrijven.
En het is echt een single sim.

• AirtjE
boyette schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 03:25:
waar heb je dat ding besteld?

De europese modellen zijn niet gelijk aan de aziatische
De eerste had ik besteld bij Edwaybuy maar al op tijd geannuleerd.

De tweede kwam van Amazon.es af. Zowel in de FAQ, als de reviews van eerste users, als Amazon zelf gaven aan dat het om een Dual SIM ging (stond ook in de titel én in de beschrijving). Helaas bleek dat niet te kloppen, meerdere mensen hebben erover geklaagd.

-

Ik zit nu te overwegen om een Chinese te halen. De ondersteunde 2G/3G/4G banden kloppen volledig met NL en Europa. En wat betreft 5G ook al mis je wel de 5G banden die '4G-shared' zijn, maar ik zit niet bij VodafoneZiggo dus dat maakt voor mij niet echt veel uit. Enige is dat je Nederlands als systeem taal zal missen. Maar die heb ik altijd al op Engels staan 😉

[Voor 6% gewijzigd door AirtjE op 27-05-2020 09:52]

• ttb_82
  • Registratie: december 2002
  • Nu online
AirtjE schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:00:
Ik zit nu te overwegen om een Chinese te halen. De ondersteunde 2G/3G/4G banden kloppen volledig met NL en Europa. En wat betreft 5G ook al mis je wel de 5G banden die '4G-shared' zijn. Maar ik zit niet bij VodafoneZiggo dus dat maakt voor mij niet echt veel uit.
Mocht je er 1 halen ivm dual sim, dan is dat zeker interessant om je ervaringen hier te delen.

Respectfully, TTB.

• Btje
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 07:12
[...]

De tweede kwam van Amazon.es af. Zowel in de FAQ, als de reviews van eerste users, als Amazon zelf gaven aan dat het om een Dual SIM ging (stond ook in de titel én in de beschrijving). Helaas bleek dat niet te kloppen, meerdere mensen hebben erover geklaagd.

-

Ik zit nu te overwegen om een Chinese te halen. De ondersteunde 2G/3G/4G banden kloppen volledig met NL en Europa. En wat betreft 5G ook al mis je wel de 5G banden die '4G-shared' zijn, maar ik zit niet bij VodafoneZiggo dus dat maakt voor mij niet echt veel uit. Enige is dat je Nederlands als systeem taal zal missen. Maar die heb ik altijd al op Engels staan 😉
edwabuy is toch de eu variant? waarom dan geannuleerd. En mag ik vragen waar je de china versie wil bestellen?

Realme x2 Pro

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shutdown
Btje schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:17:
[...]

edwabuy is toch de eu variant? waarom dan geannuleerd. En mag ik vragen waar je de china versie wil bestellen?
Die van edwaybuy gaf eerst dual SIM aan en is later aangepast naar single SIM. Daarna had hij hem geannuleerd.

-

Ben blij met dit toestel. Werkt goed en nog geen bugs tegengekomen. Heb hiervoor een OnePlus 8 gehad, maar die ging weer retour. Moet zeggen dat de Realme x50 pro mij beter bevalt. Mede doordat hij geen gebogen scherm heeft en de software minder buggy lijkt. Wel is deze wat zwaarder en had er misschien een paar gram vanaf gemogen.

[Voor 33% gewijzigd door Shutdown op 27-05-2020 15:55]

• AirtjE
Ja precies, bij Edwaybuy stond inderdaad eerst Dual SIM en toen is alles aangepast. Net als bij veel andere webshops.

De reden dat ik voor Amazon.es koos was, omdat naast de vermelding Dual Sim, ook de FAQ in vermeld stond en in de recensies. Inmiddels is dat ook allemaal weg gehaald. Na contact te hebben gehad met Amazon heb ik terug gekoppeld gekregen dat Dual SIM niet leverbaar is door hen. Dus op eigen kosten weer terug moeten sturen helaas.

De telefoon vond ik wel wat aan de zware kant ja, het leek op papier 'slechts' 30gr zwaarder dan m'n huidige, maar is echt wel merkbaar. Haha.
ttb_82 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:33:
Mocht je er 1 halen ivm dual sim, dan is dat zeker interessant om je ervaringen hier te delen.
Als ik er 1 voor een goede prijs weet te bemachtigen, dan zal ik het zeker laten weten.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Frepelkweeltje
Mijn eerste indrukken over de Realme X50 Pro (EU, 8/128) na enkele dagen vrij sporadisch gebruik:
  • Komende van een OnePlus 3T, is dit een duidelijk groter maar ook zwaar en vrij dik toestel. Na enkele dagen merk ik echter dat ik hier al behoorlijk aan gewend ben en dit gaat me verder weinig storen.
  • Het lijkt een erg degelijk en robuust toestel te zijn.
  • De batterij lijkt op het eerste zicht erg lang mee te gaan. Ik heb het toestel nog maar 1 keer volledig opgeladen en zit nu aan 7,5 u SOT met nog 16% resterend. Het opladen zelf is indrukwekkend. Om een dag met normaal gebruik door te komen, volstaat het wellicht om de telefoon 's ochtends tijdens het badkamerritueel even aan de lader te hangen.
  • Het scherm is erg mooi. Ik merk wel niet zo heel veel van de 90 Hz verversingssnelheid, maar dat ligt wellicht eerder aan mij :+ .
  • De telefoon werkt enorm snel en vlot. Ik had altijd de indruk dat mijn OnePlus 3T na 3 jaar nog steeds als een zonnetje liep, maar nu lijkt het wel een verroeste bak ;).
  • De camera heb ik voorlopig nog amper gebruikt. Ik heb wel al gemerkt dat de camera-app logisch in elkaar lijkt te zitten en vlot werkt. Ik vermoed dat ik plezier ga beleven aan de ultrawilde camera. De telelens blijkt al alvast erg handig voor mij om dingen op afstand beter te kunnen lezen, ondanks een vervelende oogafwijking ;).
  • Wat me voorlopig minder bevalt aan de Realme X50 Pro, is de software (Realme UI 1.0). Deze werkt wel vlot, maar van een aantal zaken hou ik niet zo. Dit zijn vooral kleine, erg subjectieve dingen zoals de vormgeving van mappen voor apps op het startscherm en de erg brede helderheidsbalk in de quick settings. Ik gebruik voorlopig de Nova Launcher om enkele van deze kleine ergernissen op te lossen, maar hou zeker de verdere ontwikkelingen aan Realme UI in de gaten. Grote bugs ben ik nog niet tegengekomen, behalve bij het aanmaken van een werkprofiel. Hij doet dan erg raar bij het ingeven van een code en reset ook het volledige startscherm. Die poging staak ik even.
  • Ik merk dat ik nog wat moet wennen aan de aanpassingen aan het meldingssysteem in Android 10. Vooral het feit dat er slechts 2 app-icoontjes in de statusbalk worden weergegeven (naast de klok) stoort me. Van zodra er meer dan 2 meldingen zijn, zie je enkel het icoontje voor de recentst binnengekomen melding, samen met een stipje om aan te geven dat er nog meer meldingen zijn. Weet iemand of je dit ergens kan aanpassen? Ik snap dat het aantal icoontjes beperkt moet worden door de grote notch, maar er is toch nog wel wat plaats over?
Dit zijn natuurlijk slechts enkele eerste, persoonlijke indrukken, maar voorlopig ben ik erg blij dat ik deze smartphone voor 550 € heb gekocht!

• boyette
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 05-07 04:26
[...]

-

op amazon moet je ook goed oppassen

daar heb je zowel aziatische als europese producten

dat is ook best een wazig platform

ik heb zelf de realme XT
die is 100% dual sim
en vind ik echt een toptoestel

wel dat gewicht is stevig

maar ja wat wil je met die specs

[Voor 7% gewijzigd door boyette op 28-05-2020 07:35]

• ttb_82
  • Nu online
Frepelkweeltje schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 06:34:
Mijn eerste indrukken over de Realme X50 Pro (EU, 8/128) na enkele dagen vrij sporadisch gebruik:
  • Ik merk dat ik nog wat moet wennen aan de aanpassingen aan het meldingssysteem in Android 10. Vooral het feit dat er slechts 2 app-icoontjes in de statusbalk worden weergegeven (naast de klok) stoort me. Van zodra er meer dan 2 meldingen zijn, zie je enkel het icoontje voor de recentst binnengekomen melding, samen met een stipje om aan te geven dat er nog meer meldingen zijn. Weet iemand of je dit ergens kan aanpassen? Ik snap dat het aantal icoontjes beperkt moet worden door de grote notch, maar er is toch nog wel wat plaats over?
Heb je dit al geprobeerd aan te passen voor je meldingen?:
Instellingen --> Meldingen- en statusbalk --> Meldingsprompt in de statusbalk --> Pictogram

Respectfully, TTB.

• Frepelkweeltje
ttb_82 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 08:51:
[...]

Heb je dit al geprobeerd aan te passen voor je meldingen?:
Instellingen --> Meldingen- en statusbalk --> Meldingsprompt in de statusbalk --> Pictogram
Ja, zo staat het ingesteld. Anders geen enkel app icoontje...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shutdown
Iemand trouwens een idee waar je een nachtfilter kunt aanzetten binnen Realme UI? Kan deze optie nergens vinden en vind de laagste brightness eigenlijk nog niet laag genoeg. Als ik google dan was er eerst een Night Shield optie, maar zie deze nergens terug.

[Voor 24% gewijzigd door Shutdown op 29-05-2020 22:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobinDomoticz
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 21:42
Shutdown schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 22:09:
Iemand trouwens een idee waar je een nachtfilter kunt aanzetten binnen Realme UI? Kan deze optie nergens vinden en vind de laagste brightness eigenlijk nog niet laag genoeg. Als ik google dan was er eerst een Night Shield optie, maar zie deze nergens terug.
Bij de X2 pro onder instellingen , scherm en helderheid , oogcomfort.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P3TER_
  • Nu online
Shutdown schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 22:09:
Ik gebruik persoonlijk een 3rd party app genaamd Darker, omdat ik (met X2 Pro) ook de laagste helderheid te fel vond. Het nadeel is dat de notificatiebalk niet gedimd wordt, maar voor de rest een aardig goede app. Je kan ook een toggle in de notificatielade zetten, net zo een als die voor Wi-Fi, GPS of Dark mode. Dark mode helpt trouwens ook wel, want verschillende witte oppervlakken worden donker gemaakt, al blijven webpagina's bijv. wel licht.

Zoals @RobinDomoticz aangeeft is er idd ook een kleurenfilter, maar die verandert aan de helderheid natuurlijk niets.

• Shutdown
Bedankt voor jullie reactie. Oogcomfort had ik inderdaad aangezet, maar dimt niet echt. Hoopte eigenlijk dat ik zonder een extra app de brightness nog verder zou kunnen verlagen. Zal bij deze een andere app installeren!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AirtjE
boyette schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 07:35:
[...]op amazon moet je ook goed oppassen
daar heb je zowel aziatische als europese producten[...]
Ja dat weet ik. Ben inmiddels al (te) lang Amazon klant en (te) veel aan gespendeerd. Dit was eigen verkoop vanuit eigen magazijn (1 van de tigtallen in de EU). Mijn toestel kwam uiteindelijk uit het magazijn van UK, dus een EU-toestel. Maar dat stond helaas niet aangegeven in de specs, gecombineerd met een aantal positieve reviews leidde dat tot de miskoop. Maar omdat dit een fout van Amazon is, zou ik als het klopt de aankoopkosten + verzendkosten heen en terug vergoed moeten krijgen.

==

Heb ook een Realme 5 Pro gelijktijdig besteld voor familielid. Die was wél Dual SIM en had ik netjes kunnen upgraden naar Android 10 + Realme UI 1.0 + clone software gebruikt om alles over te zetten zonder issues.

==

Inmiddels een Realme X50 Pro 5G / 256, Dual-SIM CN editie besteld. Even afwachten hoe dat gaat...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 05-07 10:41
Telefoon nu een dagje in gebruik.
*Pluspunten:
-snelheid
-tegelijk twee apps open op 1 scherm (bijvoorbeeld youtube onderin scherm en bovenin facebook)
-focusmode
-dark mode

*minpunten:
-wat mij betreft duidelijk het gewicht. Ik kom van een Oneplus5 en dat merk je wel
-niet waterdicht

Ik ben zeker blij met de telefoon maar het gewicht is wat mij betreft wel een dingetje. Wellicht moet ik er aan wennen maar deze telefoon gaat zeker nog sneller uit mijn broekzak vallen dan de oneplus5...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• P3TER_
  • Nu online
aaaido schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:13:
Telefoon nu een dagje in gebruik.
*Pluspunten:
-snelheid
-tegelijk twee apps open op 1 scherm (bijvoorbeeld youtube onderin scherm en bovenin facebook)
-focusmode
-dark mode

*minpunten:
-wat mij betreft duidelijk het gewicht. Ik kom van een Oneplus5 en dat merk je wel
-niet waterdicht

Ik ben zeker blij met de telefoon maar het gewicht is wat mij betreft wel een dingetje. Wellicht moet ik er aan wennen maar deze telefoon gaat zeker nog sneller uit mijn broekzak vallen dan de oneplus5...
Wat betreft waterbestendigheid:
YouTube: YouTube
Hier leggen ze hem 5 minuten in het water, zonder problemen, op 6:30, en op 4:00 zie je dat er rubber is gebruikt bij de simtray, dus ik zou er niet mee zwemmen, maar je hoeft je er niet druk om te maken bij wat regen of morsen van drinken etc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aaaido
Goed punt ik bedoel volledig waterdicht dan ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frepelkweeltje
[b]
Dit werkt inderdaad erg handig, maar helaas enkel als je de stock launcher gebruikt. Blijkbaar heeft Realme dit geblokkeerd bij gebruik van bijvoorbeeld Nova Launcher...

• aaaido
Een ander minpunt (voor mij) is dat het scherm niet heel helder kan. In de felle zon is het scherm bijvoorbeeld nog steeds niet fel genoeg voor mij op maximale brightness..

Heb hier nog geen onderzoek naar gedaan en gaat hier dus over de standaard instellingen.

• P3TER_
  • Nu online
aaaido schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 12:51:
Een ander minpunt (voor mij) is dat het scherm niet heel helder kan. In de felle zon is het scherm bijvoorbeeld nog steeds niet fel genoeg voor mij op maximale brightness..

Heb hier nog geen onderzoek naar gedaan en gaat hier dus over de standaard instellingen.
Ik kwam er pas achter dat m'n X2 Pro nog ietsje feller ging zodra hij de zon zag, ik weet niet goed meer of dat met of zonder auto brightness was, al vermoed ik het eerste. Heb jij dit niet gemerkt? Ik zou 'm sowieso op auto brightness zetten in het zonlicht, want de meeste telefoons gaan dan nog een stukje feller.

• aaaido
Ook in auto brightness is het niet voldoende met felle zon buiten.

Nu kan je dat ook wel weer positief bekijken want zo zit je nooit te lang in de felle zon ;) al heb ik liever de brightness van mijn oneplus 5..

• P3TER_
  • Nu online
aaaido schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 18:43:
Ook in auto brightness is het niet voldoende met felle zon buiten.

Nu kan je dat ook wel weer positief bekijken want zo zit je nooit te lang in de felle zon ;) al heb ik liever de brightness van mijn oneplus 5..
Raar, als je de brightness test van GSMArena bekijkt, is de X50 Pro toch een stukje feller dan de OnePlus 5:
https://www.gsmarena.com/oneplus_5-review-1623p3.php
https://www.gsmarena.com/realme_x50_pro_5g-review-2099p3.php

Daar staat dat de X50 Pro toch wel 20-45% feller zou moeten zijn, dus dat is vreemd. Ligt het misschien aan de screenprotector, die licht dimt en kijkhoeken verslechtert?

• aaaido
Hmm dat is een goede. De screenprotector die is meegeleverd lijkt ook niet echt van kwaliteit. Blijft veel stof op zitten.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Wat positieve punten:

+ Voor mij is de telefoon juist erg goed afleesbaar in de zon. Ik had hiervoor de Oneplus 6 en daarmee was het haast onmogelijk iets goed af te lezen in de volle zon, bij de Realme is de brightness dermate hoog dat ik het altijd wel kan aflezen.

+ Opladen gaat belachelijk snel.

+ De accu gaat met gemak een dag mee bij redelijk hoog divers gebruik (veel bellen, firefox, spotify via bluetooth headset). Standby verbruik lijkt beter dan bij Oneplus.

+ Het 90Hz AMOLED scherm is een verademing tov 60Hz.

+ Toestel is retesnel, nooit last van haperingen

+ De camera's vind ik persoonlijk behoorlijk goed voor point & shoot gebruik. Duidelijk een grote stap vooruit tov m'n Oneplus 6.

Hier nog wat minpunten of ergernissen:

- Toestel is relatief zwaar met 205 gram. Dit went wel enigszins omdat het toestel goed in balans is.

- Bij het overzetten van m'n OP6 naar de X50 Pro zijn de settings van m'n blauwe licht filter schema automatisch overgezet. Het probleem is dat het 'Night Eye' schema aanstaat zonder dat je het ziet of er iets aan kan veranderen in m'n telefoon settings. Het eye care 'schema' schuifje staat gewoon op uit. Ik ben niet de enige die dit probleem had. Heb dit moeten fixen met wat ADB commands, maar wel een irritante bug.. kostte wel wat tijd om dit op te sporen + te fixen.

- Ik mis de hardwarematige switch om van silent naar tril te schakelen echt enorm, die gebruikte ik namelijk zeer vaak op m'n OP6 :(

- Ik mis ook het notificatie ledje. De randen kunnen wel even kort oplichten bij een notificatie, maar dat lijkt maar eenmalig te gebeuren? Heeft iemand hier een oplossing voor, dat het bijv. elke 30 seconden even oplicht? Gok dat ik hier een app voor moet downloaden?

- Groothoekselfie camera is van weinig meerwaarde voor mezelf.

- De software voelt iets minder gepolijst aan dan bij Oneplus. Ik gebruik Nova Launcher, en soms lijkt Realme wat moeite te hebben met dit in te laden als ik de telefoon ontgrendel. Je ziet dan voor +- 0.5 sec even geen icoontjes. Als ik Spotify aan heb staan en het volgende nummer begint, dan ziet de telefoon dit als nieuwe notificatie en triggert dit de edge lightning notificatieled. Ik heb regelmatig dat het scherm in m'n broekzak aan gaat, en dit gebeurde ook 2 keer tijdens het bellen. Ik was in gesprek maar plotseling ontstond er een tweede telefoontje doordat m'n wang kennelijk een ander contact had aangeklikt.. Dit is bij m'n OP6 in 2 jaar tijd 0 keer gebeurd. Zo zijn er nog wel wat kleine dingen, maar de software lijkt gewoon iets minder volwassen.

Nou dat was het wel voor nu :D Hoe bevalt het toestel bij jullie?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Avatox
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 07:58
aaaido schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 21:57:
Hmm dat is een goede. De screenprotector die is meegeleverd lijkt ook niet echt van kwaliteit. Blijft veel stof op zitten.
Je hebt niet toevallig bij power saving mode "Reduce screen brightness" aanstaan? Dit had ik namelijk wel en nu het uit staat is hij een stuk veller dan mijn one plus 5.

• aaaido
Avatox schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:15:
[...]

Je hebt niet toevallig bij power saving mode "Reduce screen brightness" aanstaan? Dit had ik namelijk wel en nu het uit staat is hij een stuk veller dan mijn one plus 5.
_/-\o_

dit is het thanks.

• ChromeFR
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 06-07 19:06

ChromeFR

Qui est l'exemple?

Na zowel een Oneplus 8 en een Galaxy S20+ gehad te hebben overweeg ik een Realme X50 Pro. Waarom? Omdat zowel de OP8 en S20+ na +-10 min volle zon hun beeldscherm ontzettend dimmen waardoor je niet meer echt lekker gebruik kan maken van de telefoon.

Hoe zit dit met de X50 Pro? Heeft iemand de telefoon al in hogere temperaturen en in volle zon gebruikt, blijft het scherm super helder om draait het toestel de maximale helderheid ook terug? Ben benieuwd!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
ChromeFR schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 12:57:
Na zowel een Oneplus 8 en een Galaxy S20+ gehad te hebben overweeg ik een Realme X50 Pro. Waarom? Omdat zowel de OP8 en S20+ na +-10 min volle zon hun beeldscherm ontzettend dimmen waardoor je niet meer echt lekker gebruik kan maken van de telefoon.

Hoe zit dit met de X50 Pro? Heeft iemand de telefoon al in hogere temperaturen en in volle zon gebruikt, blijft het scherm super helder om draait het toestel de maximale helderheid ook terug? Ben benieuwd!
Ik heb regelmatig voor langere tijd in de brandende zon op het balkon en in de tuin gezeten. Heb niks gemerkt van een lagere helderheid, en ook geen temperatuur waarschuwingsmeldingen :) M'n oneplus 6 was in de zon zeer matig af te lezen, dat is bij de X50 Pro echt stukken beter. Gewoon op de volle resolutie en 90Hz overigens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aaaido
Weet iemand hoe je dat lijntje aan de (bij mij) linkerkant van het scherm kan verwijderen waardoor je middels een shortcut apps etc kan openen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Shutdown
aaaido schreef op zondag 14 juni 2020 @ 09:07:
Weet iemand hoe je dat lijntje aan de (bij mij) linkerkant van het scherm kan verwijderen waardoor je middels een shortcut apps etc kan openen?
Instellingen - Comfort tools - slimme zijbalk - vinkje uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: oktober 2017
  • Nu online
ChromeFR schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 12:57:

Wat een raar probleem, die maximale helderheid is er toch niet voor niets? Is dat niet gewoon een batterij instelling ofzo?

• Frepelkweeltje
Gisterenavond een systeemupdate ontvangen met de Android security patch van mei. Hopelijk blijft Realme regelmatig updates uitbrengen!

Acties:
  • +5Henk 'm!

• AirtjE
Afgelopen woensdag heb ik de realme X50 Pro 5G uit China mogen ontvangen. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de 8/256GB CN versie.

Heel kort de bevindingen tot nu toe:
  • DualSIM, beide werken op 4G+.
  • Weinig bloatware. Veelal simpel op te schonen, enkele systeemapps zijn lastiger op te schonen.
  • Razendsnel: alles werkt goed en soepel. AnTuTu test geeft inderdaad de meetresultaten weer.
  • Supersnel laden met SuperDART: daadwerkelijk van 0-100% gemeten: 35 minuten :o
  • Laadsnelheid overig: zeer langzaam (via QC2.0/3.0 charger), redelijk vlot via SmartIQ.
  • Battery life: zeer goed. Mogelijk ook mede door de zeer sterke background process killing.
  • Issues met de heftige background process killing, maar schijnt een redelijk normaal probleem te zijn. Hierdoor mis ik flink wat notificaties van eigenlijk alle apps. Workaround werkt, maar niet ideaal. Hierdoor mis ik flink wat notificaties van eigenlijk alle apps. Workaround werkt, maar niet ideaal.
  • Wat aan de zware kant, maar begint al te wennen.
  • Stock CN OS. Geen Google Play Store, maar werd door verkoper standaard op geinstalleerd/geactiveerd. Verder aantal "Chinese" standaard features aanwezig en missen er andere instellingen.
  • Krijg Google Assistant niet goed aan de praat (luistert niet naar Hey Google, of home button ingedrukt houden).
  • Engelse menu's (geen NL beschikbaar, maar dat gebruik ik toch niet). Update naar A19 verliep in het Chinees (tijdens boot).
  • Draai op de RMX2071_11_A19 versie met de security update van Mei 2020.
  • Foto's en filmpjes zijn mooi maar nog niet van het niveau WOW. Maar heb dan ook nog niet gestoeid met instellingen en de verschillende mogelijkheden.
Overwegend positief, maar moet nog meer fine-tunen en testen voordat ik er goed oordeel over kan geven.

• Frepelkweeltje
AirtjE schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:00:

• Issues met de heftige background process killing, maar schijnt een redelijk normaal probleem te zijn. Hierdoor mis ik flink wat notificaties van eigenlijk alle apps. Workaround werkt, maar niet ideaal.
Welke workaround bedoel je dan precies?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• AirtjE
Frepelkweeltje schreef op maandag 22 juni 2020 @ 20:44:
[...]
Welke workaround bedoel je dan precies?
Let op, menu opties zijn 'ongeveer' deze teksten, gezien ik zelf de Engelse taal gebruik.

Basis voor workaround:
- Batterij > optimalisatie/slimme batterij besparingsmodus uitschakelen.
- Batterij > app freeze optie uitschakelen.
- Batterij > aangepaste batterij instellingen > app > toestaan op achtergrond.
- Notificaties > app > notificaties instellen zoals je wilt.

Workaround optie #1: Apps laten mee starten
- App beheer > Opstart Manager > app laten opstarten met toestel inschakelen.
- Nadeel: max. 5 apps.

Workaround optie #2: Apps opstarten en vastpinnen (nooit sluiten)
- App opstarten.
- Task Manager openen > 3 puntjes rechts bovenin juiste app drukken > lock.

Daarnaast...
Na heel wat testen is het me ook gelukt alle meldingen/notificaties te krijgen. Hiervoor moet je wel een aantal systeem applicaties eruit slopen (geen root nodig). Je "mist" nadien wel enkele functies:
- geen realme login/cloud bovenin Instellingen.
- geen menu beveiliging meer (vingerprint/screenlock/face ID menu's wel gewoon bereikbaar).
- geen batterij menu meer.

Na de wijziging heb je totaal geen batterij optimalisatie opties meer. Drain is dus hoger als je meer applicaties open laat staan, maar weer minder omdat de batterij monitoring/appkiller niet constant draait. Ik ga vandaag verder testen om te kijken of dit verdere effect heeft op de rest van de telefoon, voordat ik details post.

===

Verder heb ik Google Assistant aan de praat gekregen inmiddels, in de auto (Android Auto). Geheel los (buiten de auto, of Home knop ingedrukt houden) heb ik niet verder meer naar gekeken, daar ik dat toch nooit gebruikte.

===

Zodra ik meer resultaten heb post ik dit. Dan volgt hopelijk ook een uitgebreide review.

• Frepelkweeltje
AirtjE schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:20:
[...]

Workaround optie #1: Apps laten mee starten
- App beheer > Opstart Manager > app laten opstarten met toestel inschakelen.
- Nadeel: max. 5 apps.
Vreemd: ik heb momenteel 11 apps gemarkeerd als 'Starten bij booten en op achtergrond toegestaan'. Er lijkt bij mij geen limiet op te staan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AirtjE
Frepelkweeltje schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:19:
Vreemd: ik heb momenteel 11 apps gemarkeerd als 'Starten bij booten en op achtergrond toegestaan'. Er lijkt bij mij geen limiet op te staan.
Let wel op dat ik zoals eerder aangegeven heb, niet de Global ROM heb. ROMs uit andere regio's (bijv. CN of IN) hebben zoals bij de meeste merken wel dit soort beperkingen. En in hoeverre dit dan weer van Global ROM verschilt kan ik niet altijd beoordelen. Tegelijkertijd melden ook op diverse fora's mensen die de Global ROM hebben en het probleem ook hebben met notificaties ontvangen / limiet.

• aaaido
Grappig toevallig kom ik precies weer naar dit topic voor het probleem met notificaties die ik steeds maar mis omdat de app op de een of andere manier gekillt wordt en AirtjE geeft hierboven al een mogelijke oplossing :)

Is trouwens wel echt een heel vervelend probleem want een van de apps is echt noodzakelijk en het missen van notificaties is echt funest voor mij...

HULDE!

• Starbucks
  • Registratie: juni 2020
  • Nu online
Nieuwe update net binnengehaald:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AirtjE
Zojuist de nieuwe update ontvangen op mijn Chinese X50 Pro 5G (RMX2071_11_A.20):
Bluetooth
- Added headset (Air & Neo) pop-up feature. This function can only be used with realme headsets and earbuds. You need the realme Link firmware update as well.

Network
- Optimized the stability and performance of the network.
- Optimized the game experience over mobile data when 2 SIM Cards are installed (Dual SIM).

Dark mode
- Optimize the compatibility of 3rd-party applications in dark mode.
- Fixed the issue that status bar occasionally flickers when switching the Dark Mode on.

Input methods
- Optimized the issue that input methods are sometimes double clicked for one tap.

Camera
- Fixed the flickering issue to the main back camera on the X50 Pro Play in some situations.
- Fixed the issue that fonts don't work after applying a third-party font.

Settings
- Fixed the issue of vibration intensity is not working properly.

Alarm clock
- Fixed the issue that Alarm ringing is temporarily shown in the status bar after switching off an alarm

Security
- Updated Android security patch (06-2020)
Inmiddels 2 weken de telefoon.

Eerst wat onwennig vanwege het gewicht (went na enkele dagen wel), notificaties die niet of niet goed werken, Android Auto dat niet werkte, abrupt afsluiten van apps, crashes van Google Play Store tijdens download of updaten van apps.

Inmiddels zijn de meeste dingen wel aan te passen of te fixen en ben ik aardig tevreden. Misschien nog her en der nog wat verbeterpuntjes, maar dat was het dan ook. Inmiddels ben ik ook flink wezen testen met de camera in verschillende omstandigheden, met de stock camera app en de GCam met modificaties voor de X50 Pro... weet nog niet welke beter is. Beide apps hebben elk hun voor- en nadeel. Dus nog even puzzelen. Tijd zal het leren.

Qua formaat vind ik het prima. Had niet groter (of zwaarder) gewild.
Verder nog flink aan het testen, review volgt binnenkort.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ttb_82
  • Nu online
De Realme watch is beschikbaar: https://www.realme.com/eu/realme-watch

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P3TER_
  • Nu online
Ik weet niet in hoeverre er vraag is naar een accesoires topic, maar ik vermoed dat die niet hoog is, klopt dat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ttb_82
  • Nu online
P3TER_ schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:09:
[...]

Ik weet niet in hoeverre er vraag is naar een accesoires topic, maar ik vermoed dat die niet hoog is, klopt dat?
Ik denk van niet. Wel apart gezien de prijs kwaliteit verhouding van Realme. Ook in de bbg geen telefoon s van Realme. Ik snap het niet....

Respectfully, TTB.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• P3TER_
  • Nu online
ttb_82 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:18:
[...]

Ik denk van niet. Wel apart gezien de prijs kwaliteit verhouding van Realme. Ook in de bbg geen telefoon s van Realme. Ik snap het niet....
Het integreert langzaam denk ik. De producten staan in de pricewatch. Maar mede doordat ze eigenlijk alleen via Realme zelf verkocht worden, blijven veel producten zonder prijs staan, dus minder interessant voor de koper. Qua BBG: Volgens de auteur van de BBG (in de reacties, vandaag) 'worden de meeste test toestellen toegestuurd door de merken zelf':

dus zolang Realme dat niet doet is de kans niet groot dat ze ze testen. Tenzij ze ze zelf kopen. (We kunnen het eens proberen >:) ) Het is jammer, maar ze zien de noodzaak er ook niet 123 van in denk ik, doordat het natuurlijk nog een vrij onbekend merk is.
Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True