Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• P3TER_
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 18:29

Realme X50 Pro - Ervaringen & Discussie

Introductie

Realme heeft op 24 februari de Realme X50 Pro 5G gepresenteerd. De X50 Pro is het duurste toestel van Realme ooit, met een startprijs vanaf €599. Voor dat geld krijg je een bijna volledig vlaggenschip met een Snapdragon 865, een 90Hz scherm en 65W snelladen.

De telefoon heeft een 6.44" Super AMOLED scherm, met een resolutie van 2400x1080 en een verversingssnelheid van 90Hz. Het scherm heeft een piekhelderheid van 1000 nits en biedt daarnaast ondersteuning aan voor HDR10+ en kan 100% van het DCI-P3 spectrum weergeven. In het scherm zit verder ook een optische vingerafdrukscanner.

De X50 Pro heeft in totaal zes cameras, waarvan vier aan de achterkant. De hoofdcamera heeft een Samsung GW1 sensor, met een resolutie van 64-megapixel, een diafragma van f/1.8 en een sensorgrootte van 1/1.72". Daarnaast is er aan de achterkant nog een groothoeklens van 8-megapixel aanwezig, die tevens dienst doet als macrocamera. De 13-megapixel telelens heeft de mogelijkheid tot 2x optische zoom en 5x 'hybrid zoom', waarbij er ook digitale zoom wordt gebruikt. Als vierde camera is er een 2-megapixel dieptecamera aanwezig, die helpt bij het maken van portretten.

Aan de voorkant zit een uitsparing in het scherm, waarin twee selfie-camera's aanwezig zijn. Er is een 32-megapixel Sony-IMX 616 camera, en een 8-megapixel groothoeklens, voor groepsselfies. Beide camera's beschikken over elektronische beeldstabilisatie.

Qua batterij bezit de X50 Pro een 4200mAh-accu, die met de bijgeleverde 65W galliumnitride-lader op te laden is. Realme claimt dat die de telefoon in 35 minuten volledig op kan laden.

De telefoon is verkrijgbaar in de kleuren mosgroen en roestrood. Beide hebben een matte afwerking en beschikken over Gorilla Glass 5. De X50 Pro is verkrijgbaar met 6GB, 8GB of 12GB lpddr5 RAM en 128 of 256GB UFS3.0-opslag. De releasedatum is op dit moment nog niet bekend. Wanneer deze bekend is, zal dit bericht geüpdatet worden.

Kleuren: Mosgroen | Roestrood

Specificaties

Behuizing 159 x 74.2 x 8.9 mm | 205 g | Gorilla Glass 5 | aluminium frame
Scherm 6.44" | OLED | 90Hz | 180Hz | 2400x1080 | 20:9 | 1000 cd/m2 | HDR10+ | DCI-P3 | Gorilla Glass 5
SoC Qualcomm Snapdragon 865
RAM / Opslag 6 / 8 / 12 GB LPDDR5 | 128 / 256 GB UFS 3.0
Camera's (achter)Primair: Samsung GW1 | 64MP | 1/1.72" | f/1.8 | 0.8µm | 26mm
Groothoek: 8MP | f/2.3 | 119° | 15,7mm
Telelens: 2x optisch | f/2.5 | 54mm
Dieptecamera: 2MP | f/2.4
Camera's (voor)Primair: Sony IMX 616 | f/2.5
Groothoek: f/2.2 | 105°
Batterij / laden4200mAh | 65W (10V / 6.5A)
Draadloze verbindingenWi-Fi: 802.11 a/b/g/n/ac/ax | dual-band | Wi-Fi Direct
Bluetooth: 5.1 | A2DP | LE | aptX HD
GPS: dual-band | A-GPS | Galileo
Overig: NFC: Ja | FM radio: nee

Afbeeldingen

Reviews

• NeWSJuNK
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 18:28
Matige camera's en design. 90 Hz scherm wel mooi.

• boyette
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 02-07 01:40
NeWSJuNK schreef op donderdag 23 april 2020 @ 00:22:
Matige camera's en design. 90 Hz scherm wel mooi.
matige camera
hoe kom je daarbij?

Ik heb een net ander model met dezelfde camera

en de samsung s10 is een grap vergeleken met de kwaliteit van de fotos van deze camera

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 17:34

13art

Moderator Mobile
De reviews die ik gezien heb op oa YouTube, dan is de camera inderdaad niet de beste. Maar goed daar is de prijs dan ook naar. Maar verschillende reviews spreken zich hierin ook enigzins tegen. Bijvoorbeeld de twee reviews die in de TS staan.

[Voor 30% gewijzigd door 13art op 23-04-2020 07:39]

If you think it's expensive to hire a professional, wait until you hire an amateur.

• Shutdown
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 16-06 16:56
Heb de groene besteld voor 530 euro, betreft de 8gb versie. Komt rond 8-11 mei aan zoals het er nu voor staat. In Duitsland besteld en kan niet wachten.

Over de camera wordt inderdaad gezegd dat deze niet super is, echter komt er een update uit die veel zou moeten verbeteren. Voor mij niet belangrijk, want ben geen fan van fotografie.

Ook zonder goede camera is dit een prachtig toestel voor deze prijs.

• boyette
13art schreef op donderdag 23 april 2020 @ 07:34:
De reviews die ik gezien heb op oa YouTube, dan is de camera inderdaad niet de beste. Maar goed daar is de prijs dan ook naar. Maar verschillende reviews spreken zich hierin ook enigzins tegen. Bijvoorbeeld de twee reviews die in de TS staan.
Nou je moet de 64mp wel handmatig activeren misschien dat dat het is

Maar ik kan er geen kritiek op geven

• 13art

13art

Moderator Mobile
boyette schreef op donderdag 23 april 2020 @ 07:46:
[...]

Nou je moet de 64mp wel handmatig activeren misschien dat dat het is

Maar ik kan er geen kritiek op geven
Nee, de meeste reviews schrijven over dat het een goed toestel is maar de camera wat ondermaats is, en dan voornamelijk bij minder licht. Maar goed een camera is slechts één onderdeel van een telefoon. De meeste mensen gebruiken de camera alleen maar voor posten op social media ed. Dan heb je naar mijn idee ook niet het beste van het beste nodig op camera gebied.

If you think it's expensive to hire a professional, wait until you hire an amateur.

• boyette
13art schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:24:
[...]

Nee, de meeste reviews schrijven over dat het een goed toestel is maar de camera wat ondermaats is, en dan voornamelijk bij minder licht. Maar goed een camera is slechts één onderdeel van een telefoon. De meeste mensen gebruiken de camera alleen maar voor posten op social media ed. Dan heb je naar mijn idee ook niet het beste van het beste nodig op camera gebied.
de software van de camera is best uitgebreid en daar kan je veel aan instellen en ook aan verprutsen

er is ook een speciale nightmodus
die je moet inschakelen in het donker

• 13art

13art

Moderator Mobile
boyette schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:25:
[...]

de software van de camera is best uitgebreid en daar kan je veel aan instellen en ook aan verprutsen

er is ook een speciale nightmodus
die je moet inschakelen in het donker
Ik denk dat de grote reviewsites daar wel rekening mee houden denk je niet? ;)

• boyette
13art schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:29:
[...]

Ik denk dat de grote reviewsites daar wel rekening mee houden denk je niet? ;)
ja inderdaad

https://www.gsmarena.com/realme_x50_pro_5g-review-2099p5.php

en dat dan even gelezen blijkt dat de review van de meest prominente review site voor toestellen van azie de camera van dit model erg goed beoordeeld.

• Reeker
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 13:56
Mooie telefoon. Alleen het verschil tussen de x2 en de onduidelijkheid over de kwaliteit van de camera (kom van een OP6, wat ook niet goed is) doen mij twijfelen.

• Shutdown
Reeker schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:49:
Mooie telefoon. Alleen het verschil tussen de x2 en de onduidelijkheid over de kwaliteit van de camera (kom van een OP6, wat ook niet goed is) doen mij twijfelen.
Het ligt inderdaad aan je eigen wensen en daar moet je goed onderzoek naar doen. Zoek je een erg goede camera, dan neig je misschien eerder naar een ander toestel.

Ik zocht snelheid en een goed scherm voor een goede prijs en dan komt er op dit moment weinig in de buurt van de X50 Pro. De snelle processor/ram, het 90hertz scherm en het snelle laden zijn voor mij erg belangrijk.

• Vincentio
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
Wat betreft de camera, zoals ook in het artikel van AndroidAuthority staat:
About our Realme X50 Pro 5G review: I wrote this Realme X50 Pro 5G review after spending four days with the device as my primary smartphone. Realme provided us with the review unit, which was running Realme UI atop of Android 10. Realme informed us that the review unit did not run final software, and a future update will fix certain issues related to connectivity and cameras.
En zo zijn er meer hands-ons te vinden die gedaan zijn met pre-production versies. Hou daar rekening mee.

• P3TER_
Vincentio schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:53:
Wat betreft de camera, zoals ook in het artikel van AndroidAuthority staat:

[...]

En zo zijn er meer hands-ons te vinden die gedaan zijn met pre-production versies. Hou daar rekening mee.
Als je naar de specificaties kijkt, zit er geen verschil in camera-kwaliteit (behalve 12MP tele t.o.v. 13MP in X2 Pro), maar zoals @Vincentio terecht zegt, zal de camera software wél verbeterd worden. Het voordeel van de gebruikte Samsung GW1-sensor, is dat Realme die erg vaak gebruikt, waardoor ze bekend zijn met de sensor, en die dus goed kunnen optimaliseren en hun software daarop afstellen. Daarnaast komen er sowieso al nieuwe camera-features mee, zoals een betere nachtmodus en betere videostabilisatie. Die zijn d.m.v. updates (gedeeltelijk) ook naar de X2 Pro gekomen, maar niet ten tijde van de reviews, dus onder de streep is er al verbetering.

• Acemath
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22-06 20:16
Als de prijs redelijk meevalt, is dit lijn volgende telefoon. Was eerst aan het wachten op de Xiaomi MI10, of de Oneplus8, maar die prijsstijgingen die deze brands hebben doorgevoerd zijn te absurd voor woorden...

• Shutdown
Acemath schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:10:
Als de prijs redelijk meevalt, is dit lijn volgende telefoon. Was eerst aan het wachten op de Xiaomi MI10, of de Oneplus8, maar die prijsstijgingen die deze brands hebben doorgevoerd zijn te absurd voor woorden...
Ik heb er 530 euro voor betaald. Moet alleen wel wachten tot 8-11 mei. Zie de volgende link:

https://de.edwaybuy.com/r...ce=webgains&siteid=116019

Daar staat een kortingscode bij, dus betaal je 525 exclusief 5 euro verzendkosten. Verzending vanuit Duitsland.

• Reeker
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 13:56
Shutdown schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:28:
[...]

Het ligt inderdaad aan je eigen wensen en daar moet je goed onderzoek naar doen. Zoek je een erg goede camera, dan neig je misschien eerder naar een ander toestel.

Ik zocht snelheid en een goed scherm voor een goede prijs en dan komt er op dit moment weinig in de buurt van de X50 Pro. De snelle processor/ram, het 90hertz scherm en het snelle laden zijn voor mij erg belangrijk.
Wijze woorden, thanks. Besteld voor €350 :)

Edit: x2 pro natuurlijk

• boyette
P3TER_ schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:48:
[...]

Als je naar de specificaties kijkt, zit er geen verschil in camera-kwaliteit (behalve 12MP tele t.o.v. 13MP in X2 Pro), maar zoals @Vincentio terecht zegt, zal de camera software wél verbeterd worden. Het voordeel van de gebruikte Samsung GW1-sensor, is dat Realme die erg vaak gebruikt, waardoor ze bekend zijn met de sensor, en die dus goed kunnen optimaliseren en hun software daarop afstellen. Daarnaast komen er sowieso al nieuwe camera-features mee, zoals een betere nachtmodus en betere videostabilisatie. Die zijn d.m.v. updates (gedeeltelijk) ook naar de X2 Pro gekomen, maar niet ten tijde van de reviews, dus onder de streep is er al verbetering.
64MP Quad Camera with 20x Hybrid Zoom

64MP Ultra-Clear Primary Lens | 115°Ultra-wide Angle Lens | Telephoto Lens | Portrait Lens

16M front camera, support four in one, support super nightscape

64MP Main Camera

Samsung GW1 Sensor

f/1.8 aperture

1/1.72 sensor size

6P lens

13MP Tele

f/2.5 aperture

5P lens

5X Hybrid Optical Zoom

20X Hybrid zoom

8MP Wide angle

115°

f/2.2 aperture

5P lens

Support super nightscape

2MP Portrait lens

f/2.4 aperture

[Voor 24% gewijzigd door boyette op 25-04-2020 07:16]

• ttb_82
  • Registratie: december 2002
  • Nu online
Ik heb de rode 256GB/12GB versie besteld voor 749+5 euro. Via edwaybuy. Eigenlijk wilde ik een oneplus, maar de gebogen schermen aan de zijkant vind ik niet mooi.

Eveneens vind ik de camera niet het belangrijkst voor de aanschaf, maar wel fijn als deze goed werkt. En de afmetingen van de X50 pro vind ik acceptabel; niet te groot.

Het enige onzekere voor mij is het update beleid en het eventueel kunnen rooten van de telefoon. Dat wachten dan maar even af.

Respectfully, TTB.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 09:09
Ben benieuwd naar de bevindingen van de camera kwaliteit 🤗

• boyette
ttb_82 schreef op zondag 26 april 2020 @ 18:31:
Ik heb de rode 256GB/12GB versie besteld voor 749+5 euro. Via edwaybuy. Eigenlijk wilde ik een oneplus, maar de gebogen schermen aan de zijkant vind ik niet mooi.

Eveneens vind ik de camera niet het belangrijkst voor de aanschaf, maar wel fijn als deze goed werkt. En de afmetingen van de X50 pro vind ik acceptabel; niet te groot.

Het enige onzekere voor mij is het update beleid en het eventueel kunnen rooten van de telefoon. Dat wachten dan maar even af.
ik heb zelf de XT en het update beleid zit wel snor

rooten mag ook geen probleem vormen:
https://innovativebeast.com/root-realme-x50-pro-5g/

je hebt hem wel duur aangeschaft. maar liefst 50% meer dan de normale retailprijs heb je betaald.
Nu zag ik dat de garantievoorwaarden opzich wel ok zijn met 2 jaar garantie.

Maar helemaal duidelijk wordt het ook niet of men zich daarbij aan de EU voorwaarden houdt bij edwaybuy ook staat er duidelijk dat alle shipment costs voor jezelf zijn bij garantie.

Dus in dat geval vraag ik me toch af wat het voordeel is van deze webshop.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• P3TER_
ttb_82 schreef op zondag 26 april 2020 @ 18:31:

(Gekopieerd uit eigen gebruik)
Realme heeft als updatebeleid het volgende:
-1 Android upgrade voor alle telefoons.
-2 Android upgrades voor telefoons uit de Pro-series en X-series.
-24 maanden beveiligingsupdates. Elke maand in de eerste 6 maanden en elke twee maanden in de maanden 7-24.

De Realme 2 Pro (Android 8.1) krijgt in Juni Android 10, dus ze voldoen er ook aan. Daarnaast zij de CEO dat het bij de U- C- en Non-pro-series gaat om tenminste één update, omdat een paar Android 8 telefoons geen Android 10 zullen krijgen, maar volgens mij wilde hij niet uitsluiten dat dat in de toekomst verandert.

• ttb_82
  • Nu online
(Gekopieerd uit eigen gebruik)
Realme heeft als updatebeleid het volgende:
-1 Android upgrade voor alle telefoons.
-2 Android upgrades voor telefoons uit de Pro-series en X-series.
-24 maanden beveiligingsupdates. Elke maand in de eerste 6 maanden en elke twee maanden in de maanden 7-24.

De Realme 2 Pro (Android 8.1) krijgt in Juni Android 10, dus ze voldoen er ook aan. Daarnaast zij de CEO dat het bij de U- C- en Non-pro-series gaat om tenminste één update, omdat een paar Android 8 telefoons geen Android 10 zullen krijgen, maar volgens mij wilde hij niet uitsluiten dat dat in de toekomst verandert.
Kijk, dat is best ok. Ik had natuurlijk langer gehoopt dan 2 jaar, maar wie weet dat er tzt ook wat custom roms beschikbaar zijn. Tnx voor het delen.

Qua prijs heb ik inderdaad getwijfeld. Zoals @boyette al aangaf is hij vrij prijzig. Ik kan hem bv ook via banggood importeren voor 580 euro en douane kosten betalen. Keuzes...

Respectfully, TTB.

• P3TER_
BTW is 21%: 580*1,21=701,8. Je hoeft op telefoons geen invoerrechten te betalen, dus als er geen verzendkosten zijn ben je goedkoper uit dan de 759 euro.

• ChinaGeek
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 13:46
Wat bizar veel geld voor een dergelijk merk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• P3TER_
ChinaGeek schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:33:
Wat bizar veel geld voor een dergelijk merk.
Realme staat op dit moment wereldwijd 7e in de ranglijst van merken met de meest verkochte smartphones. Boven LG, Sony, OnePlus (zusterbedrijf) en Motorola. Het is geen Umidigi of een Oukitel, maar een volwaardige smartphonefabrikant met degelijke telefoons op het gebied van beide hardware en software.

€700 vind ik ook een hoop geld, maar als mensen een iPhone 11 Pro Max kopen van €1200 is het vaak wel de normaalste zaak van de wereld...

• ChinaGeek
Of iets veel gekocht is, zegt mij weinig. Je importeert een toestel, moet een hoop moeite doen voor garantie e.d.
Dan is meer dan 700 euro echt bizar veel geld. Zeker voor een toestel waar nog behoorlijke vraagtekens over de camera zijn, om maar iets te noemen.

• Shutdown
ChinaGeek schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:28:
Of iets veel gekocht is, zegt mij weinig. Je importeert een toestel, moet een hoop moeite doen voor garantie e.d.
Dan is meer dan 700 euro echt bizar veel geld. Zeker voor een toestel waar nog behoorlijke vraagtekens over de camera zijn, om maar iets te noemen.
Je hoeft een toestel niet te importeren, die keuze kun je zelf maken. Iedereen heeft zijn eigen wensen en voor de 1 is iets een risico, wat dat voor een ander weer niet is.

• P3TER_
Als je import bedoelt, is het niet slim om het te hebben over het merk. Importeren ben ik zelf ook niet zo van, maar het levert vaak een goedkoper product op, met inderdaad een groter risico.

Over de camera zijn niet zoveel vraagtekens. Die presteert niet uitzonderlijk, maar is sowieso verbetert ten opzichte van de X2 Pro d.m.v. software. De eerste reviews zijn minder enthousiast over de camera dan de reviews die later gekomen zijn, met geüpdatete software, wat erop wijst dat ze de camera aan het verbeteren zijn. Dit alles gebeurt trouwens nog met revieuw-units, omdat de echte telefoon nog niet beschikbaar is.

Deze telefoon koop je nou eenmaal niet voor de camera, en dat is logisch. Maar velen hebben genoeg aan een dergelijk camerasysteem, en stoppen het geld liever in een beter scherm of andere features.

• ChinaGeek
Shutdown schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:35:
[...]

Je hoeft een toestel niet te importeren, die keuze kun je zelf maken. Iedereen heeft zijn eigen wensen en voor de 1 is iets een risico, wat dat voor een ander weer niet is.
Ik ken geen Nederlandse website die hem verkoopt, jij wel?

Edit; zie nu dat Bol.com ook Realme heeft, maar zo te zien wel zeer beperkt en duur.
P3TER_ schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:35:
Als je import bedoelt, is het niet slim om het te hebben over het merk. Importeren ben ik zelf ook niet zo van, maar het levert vaak een goedkoper product op, met inderdaad een groter risico.

Over de camera zijn niet zoveel vraagtekens. Die presteert niet uitzonderlijk, maar is sowieso verbetert ten opzichte van de X2 Pro d.m.v. software. De eerste reviews zijn minder enthousiast over de camera dan de reviews die later gekomen zijn, met geüpdatete software, wat erop wijst dat ze de camera aan het verbeteren zijn. Dit alles gebeurt trouwens nog met revieuw-units, omdat de echte telefoon nog niet beschikbaar is.

Deze telefoon koop je nou eenmaal niet voor de camera, en dat is logisch. Maar velen hebben genoeg aan een dergelijk camerasysteem, en stoppen het geld liever in een beter scherm of andere features.
Hoezo is het logisch dat je hem niet voor de camera koopt? Je betaalt ruim 700 euro...

[Voor 64% gewijzigd door ChinaGeek op 28-04-2020 11:27]

• Caelis1
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 17-06 11:54
Het lijkt er vooral op dat men vertraging heeft opgelopen met COVID 19.
Op Amazon.es had men uiteindelijk als verkoopdatum 27 april opgetekend voor de Realme X50 pro, maar daar is die momenteel ook niet (meer?) beschikbaar. Vermoedelijk zal de gsm wel op Realme site zelf beschikbaar komen, maar het is inderdaad wel heel onduidelijk wanneer. Al wijst de verkoopsdatum op de 'edwaybuy' site die hier eerder in de reacties al werd vermeld, op begin tot half mei.

Daarnaast is de prijs van X2 pro is al licht gezakt op hun site, dus vermoedelijk komt ook de X3 (Zoom) er ook gauw aan.

• P3TER_
ChinaGeek schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:17:
Hoezo is het logisch dat je hem niet voor de camera koopt? Je betaalt ruim 700 euro...
Als iemand geen geweldige camera nodig heeft, wie ben jij dan om te zeggen dat Realme een goed camerasysteem had moeten implementeren. Hoge prijs ≠ goede camera. De OnePlus 7 Pro koste ook zoveel, en had zeker geen (noemenswaardig) betere camera. De prijs zal alleen maar stijgen, en als je de camera's niet vaak gebruikt, heb je dus eigenlijk een stukje voor niets betaald.

• boyette
ttb_82 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 08:29:
[...]

Kijk, dat is best ok. Ik had natuurlijk langer gehoopt dan 2 jaar, maar wie weet dat er tzt ook wat custom roms beschikbaar zijn. Tnx voor het delen.

Qua prijs heb ik inderdaad getwijfeld. Zoals @boyette al aangaf is hij vrij prijzig. Ik kan hem bv ook via banggood importeren voor 580 euro en douane kosten betalen. Keuzes...
ja en er zijn nog legio andere mogelijkheden
maar ik denk dat de webshop waar je hem nu hebt besteld hem ook gewoon importeert en niet EU based is.. tenmiste dat kan ik nergens uit afleiden.. lijkt gewoon een chinese shop als banggood te zijn..

• ttb_82
  • Nu online
ja en er zijn nog legio andere mogelijkheden
maar ik denk dat de webshop waar je hem nu hebt besteld hem ook gewoon importeert en niet EU based is.. tenmiste dat kan ik nergens uit afleiden.. lijkt gewoon een chinese shop als banggood te zijn..
Ik hoop inderdaad maar dat ie aan komt... :P

Respectfully, TTB.

• Dentette
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 02-07 11:36
Ik heb een 8/128 Moss Green besteld op amazon.es en daar staat de verwachte leverdatum nog steeds op vandaag of morgen maar het paketje is nog niet vertrokken. Geen idee wanneer hij dan wel vertrekt.

Ondertussen is daar enkel nog de 12/256 variant te krijgen.

• stin00
  • Registratie: mei 2013
  • Niet online
Dentette schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:36:
Ik heb een 8/128 Moss Green besteld op amazon.es en daar staat de verwachte leverdatum nog steeds op vandaag of morgen maar het paketje is nog niet vertrokken. Geen idee wanneer hij dan wel vertrekt.

Ondertussen is daar enkel nog de 12/256 variant te krijgen.
Was de prijs op Amazon ook €525 voor het 8/128 model?

• AirtjE
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 03-07 17:06
Op Amazon.es (link) is hij nu €669 voor groene model 8/128.

Bij Edwaybuy voor €599, met korting er af en verzendkosten erbij voor €530. Als daar import en BTW bij komt, is dat richting de €695. Ik zie dat dat gewoon een bedrijf uit Shenzhen, China is. Weet iemand of ik er dan invoerrechten en BTW voor betaal? Iemand ervaringen mee?

[Voor 16% gewijzigd door AirtjE op 29-04-2020 12:00]

• ttb_82
  • Nu online
AirtjE schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:57:
Op Amazon.es (link) is hij nu €669 voor groene model 8/128.

Bij Edwaybuy voor €599, met korting er af en verzendkosten erbij voor €530. Als daar import en BTW bij komt, is dat richting de €695. Ik zie dat dat gewoon een bedrijf uit Shenzhen, China is. Weet iemand of ik er dan invoerrechten en BTW voor betaal? Iemand ervaringen mee?
Ze zeggen op deze pagina dat ze vanuit Duitsland verzenden. Dat is voor mij de reden geweest om daar te bestellen met een ok-ish prijs.
Ik ga er vanuit dat er daarom geen extra kosten bijkomen. We gaan het zien...

Respectfully, TTB.

• AirtjE
Mja ik vraag het omdat ik bij andere webshops wel eens andere ervaringen heb gehad. Bijvoorbeeld bij een bestelling via amazon.de, met Amazon zelf als verkoper. Ging om een geheugenbankje van €25.

Uitvoerder liet memory bankje vanaf China opsturen naar Polen. Werd na ontvangst doorgestuurd via Amazon Duitsland naar Nederland. Maar werd hier alsnog voorzien van invoerrechten en BTW. Omdat de douane het aannemelijk vond dat het product uit China kwam en vanuit (blanco) verpakking en bon niet aannemelijk was dat er invoer en BTW afgedragen is aan de Belastingdienst in NL...

• 13art

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Wie maakt er een Prijzen en levertijden topic aan voor dit toestel?

[Voor 3% gewijzigd door 13art op 29-04-2020 12:42]

• vassago
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18:49
ttb_82 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:05:
[...]

Ze zeggen op deze pagina dat ze vanuit Duitsland verzenden.
En verderop:

"7-Is there a customs fee?
If we send it from EU warehouse,there is no customs fee.If from Chinese warehouse,there may customs fee caused.If you come across customs fee,normally we don't afford the customs fee but if you need any help,don't hesitate to contact us."

Ik verwacht dan ook geen extra kosten.

• JdJtA
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 11:33
Video-review van GSMArena.

• Dentette
stin00 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:47:
[...]

Was de prijs op Amazon ook €525 voor het 8/128 model?
599 was het.

Leverdatum is trouwens geupdate naar 13 of 14 Mei.

• AirtjE
Voor degenen die het interessant vinden: hier een Video-Review van Tech Tablets, die ik een stuk gedetailleerder vond dan die van GSM Arena. Hier gaat hij dieper in op de UI en de camera's. Nadeel tot nu toe lijkt de overbelichting in de video's en foto's, maar gezien de gebruikte camera's die prima zijn lijkt het iets dat met een software update opgelost kan worden.

• JdJtA
Wel belangrijk om te bedenken dat voor de meeste reviews een telefoon is gebruikt met 'oude' software die op bepaalde punten mogelijk nog niet helemaal af is. Er is bijvoorbeeld al een update uitgebracht die o.a. 4K met 60 frames per seconde mogelijk maakt.

• AirtjE
Uiteraard. Je moet uit de reviews halen wat de goede punten zijn die specifiek voor jou interessant zijn. En een opsomming maken van de minpunten, kijken in hoeverre die door software opgelost kunnen en zullen worden, en wat er dan over blijft is waarover je moet beoordelen of het wat is voor je.

Ik kan dan ook niet wachten totdat ik de telefoon in eigen handen heb en kan testen. Hoef zelf geen fancy look, maar het moet er robuust uit zien en doen wat het (voor mij) moet doen. Mét een juiste prijskaartje ;-)

• boyette
P3TER_ schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:23:
BTW is 21%: 580*1,21=701,8. Je hoeft op telefoons geen invoerrechten te betalen, dus als er geen verzendkosten zijn ben je goedkoper uit dan de 759 euro.
ik ontving bericht zojuist dat volgende week in europa de realme 6 pro wordt gelanceerd.

Als het nog kan zou ik daar op wachten

https://event.realme.com/eu/realme-6-pro-launch/
The new realme is just about to come. Get ready to discover our two new family members.

Our realme 6 Pro arrives with impressive features: fluid 90Hz screen, 30W fast charge and integrated dual selfie. A total of 6 cameras for a PRO technologist.

And we will also introduce you to our realme 5i, the battery king.

Do not miss it! enter this date: Tuesday, May 5 at 10:00 am.

[Voor 36% gewijzigd door boyette op 30-04-2020 12:24]

• mindwarper
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 02-07 16:56
boyette schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:16:
[...]

ik ontving bericht zojuist dat volgende week in europa de realme 6 pro wordt gelanceerd.

Als het nog kan zou ik daar op wachten

https://event.realme.com/eu/realme-6-pro-launch/

[...]
Ik heb ergens gelezen dat
  • de Realme 6i een Mediatek Helio G80 gaat zijn
  • de Realme 6 Pro een Qualcomm Snapdragon 720G gaat zijn - dus niet de 865 van X50 Pro
  • Realme X50m 5G een Qualcomm Snapdragon 765G
Bronnen
https://www.gsmarena.com/realme_6i-10130.php
https://www.gsmarena.com/realme_6_pro-10114.php
https://www.gsmarena.com/realme_x50m_5g-10197.php

• P3TER_
Op de X50m zou ik niet rekenen. Het lijkt erop dat die met de Mi 10 Youth moet concurreren in China. Net als de X50 verwacht ik niet dat die buiten China verkocht zal worden.
De 6i wordt al verkocht, en de 6 Pro al in India, dus daar is al een hoop over te vinden.

• mindwarper
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 02-07 16:56
Ik ben ernstig aan het twijfelen nu, deze X50 Pro 5G of Oppo Find X2...
een belangrijke factor is voor mij een stevige case te kunnen vinden waar telefoon in kan...
en waar nodig goede screen protector.

Ik ben al jaar en dag enorm fan van de Spigen Tough Armor series voor de foons die ik nog heb.
Tuurlijk begrijp ik dat dat van Spigen er mogelijk niet inzit, maar soortgelijke cases van andere fabrikanten zie ik wel zitten

[Voor 4% gewijzigd door mindwarper op 30-04-2020 14:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RensJ
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 23-06 11:01
verwachting dat morgen bij de release van de 6 pro ook de X50 pro Europa wordt aangekondigd?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
RensJ schreef op maandag 4 mei 2020 @ 13:11:
verwachting dat morgen bij de release van de 6 pro ook de X50 pro Europa wordt aangekondigd?
Die kans lijkt me zeer groot! Las ook al zoiets voor de UK markt: https://mightygadget.co.u...-in-the-uk-on-5th-of-may/

Dat zou ook wel goed overeenkomen met de verwachte beschikbaarheid rond 10 mei. Althans, ik heb hem in Duitsland gepreordered en daar leveren ze naar verwachting tussen 8 en 11 mei.

Ik twijfelde wel erg tussen de groene en rode kleur, maar ben voor mosgroen gegaan 8) Zal bij ontvangst wat ervaringen delen hier, vooral tov m'n huidige Oneplus 6.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RensJ
stin00 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 13:26:
[...]

Die kans lijkt me zeer groot! Las ook al zoiets voor de UK markt: https://mightygadget.co.u...-in-the-uk-on-5th-of-may/

Dat zou ook wel goed overeenkomen met de verwachte beschikbaarheid rond 10 mei. Althans, ik heb hem in Duitsland gepreordered en daar leveren ze naar verwachting tussen 8 en 11 mei.

Ik twijfelde wel erg tussen de groene en rode kleur, maar ben voor mosgroen gegaan 8) Zal bij ontvangst wat ervaringen delen hier, vooral tov m'n huidige Oneplus 6.
Heel graag. nu ook OP6 en dit moet mn vervanger worden. OP8 pro te veel slechte verhalen gelezen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shutdown
[...]

Als ik jouw link open, dan lijkt het er dus op dat er straks om 11.00 uur NL tijd een launch gaat plaatsvinden. Die gaan we dan maar eens even kijken.

Link: YouTube: realme 6 Pro & X50 Pro Online UK Launch

[Voor 5% gewijzigd door Shutdown op 05-05-2020 08:17]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
De presentaties waren echt adembenemend slecht, genieten :D "It's me it's me it's realmeeee". Maargoed, de pre-orders zijn begonnen voor de Realme X50 Pro. Ik zie alleen nergens een datum staan.. vrij onduidelijk wanneer hij nou geleverd gaat worden: https://buy.realme.com/eu/goods/136

Edit: in Duitsland is de 8/128 versie nog steeds met coupon (code: REALMEX50PROED) voor 530 incl verzending te krijgen. Verreweg de goedkoopste SD865 5G 90Hz OLED telefoon geloof ik: https://de.edwaybuy.com/r...ce=webgains&siteid=116019

[Voor 38% gewijzigd door stin00 op 05-05-2020 12:02]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Pukson
  • Laatst online: 02-07 13:53
Mooi prijsje, gezien de prijzen van de laatste Snapdragon 5G socs. Hopelijk komen er binnenkort wat reviews uit, ben benieuwd.

Ohja heb wel eens vaker bij Edwaybuy besteld. Prima gozer en service. Verstuurt vanuit Duitsland dus geen kosten.

[Voor 31% gewijzigd door Pukson op 05-05-2020 11:43]

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Hmm, de Europese versie lijkt niet Dual Sim te zijn, dus dan gaat deze helaas voor mij afvallen.
Op https://www.realme.com/eu/realme-x50-pro/specs

Daar stond eerst "Dual Nano Card Slots" en dat is nu "Nano Card Slot" geworden.
(https://web.archive.org/w...m/eu/realme-x50-pro/specs)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobinDomoticz
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 03:10
Vincentio schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:22:
Hmm, de Europese versie lijkt niet Dual Sim te zijn, dus dan gaat deze helaas voor mij afvallen.
Op https://www.realme.com/eu/realme-x50-pro/specs

Daar stond eerst "Dual Nano Card Slots" en dat is nu "Nano Card Slot" geworden.
(https://web.archive.org/w...m/eu/realme-x50-pro/specs)

Hoop toch van wel want de specs van edwaybuy gaven echt op voor de EU versie dual sim.
Ben benieuwd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Lijkt me zeer sterk dat ze de EU versie ineens geen dual SIM geven, dus zal wel goed komen.

Gaan jullie voor groen of rood? *O*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobinDomoticz
Rood. Nou nog iets van doorzichtige cover.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shutdown
stin00 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 19:04:
Lijkt me zeer sterk dat ze de EU versie ineens geen dual SIM geven, dus zal wel goed komen.

Je weet maar nooit. De nieuwe Xiaomi mi 10 komt in Europa uit met slechts 1 simslot. In China met 2. Het kan dus wel, dus dit moet eigenlijk wel even duidelijk worden.

Ik ga trouwens voor de groene versie.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• JdJtA
AirtjE schreef op woensdag 29 april 2020 @ 22:58:
Voor degenen die het interessant vinden: hier een Video-Review van Tech Tablets, die ik een stuk gedetailleerder vond dan die van GSM Arena. Hier gaat hij dieper in op de UI en de camera's. Nadeel tot nu toe lijkt de overbelichting in de video's en foto's, maar gezien de gebruikte camera's die prima zijn lijkt het iets dat met een software update opgelost kan worden.
Hier nog een vervolg van dezelfde reviewer na 2 weken gebruik en na de April-update voor de telefoon (dus o.a. met 4K60).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AirtjE
JdJtA schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 20:11:
[...]
Hier nog een vervolg van dezelfde reviewer na 2 weken gebruik en na de April-update voor de telefoon (dus o.a. met 4K60).
Je bent er snel bij 😉 thanks!

Gelukkig een over het algemeen positieve review. Precies waar ik op gehoopt had, dat de camera verbeterd wordt middels een software update. De foto's in de review zien er al stukken beter uit. Misschien nog niet op het niveau wat ik zou wensen voor zover ik dat vanuit een video review kan zien, maar prima. Geeft me toch wat geruststelling dat ik de juiste keuze heb gemaakt 😉

Zal ook m'n eerste telefoon zijn zonder een 3.5mm headphone jack. Ben benieuwd hoe het geluid zal zijn met een goede USB-C adapter.

Nu afwachten tot hij binnen is 😅

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JdJtA
AirtjE schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 20:36:
[...]

Je bent er snel bij 😉 thanks!

Gelukkig een over het algemeen positieve review. Precies waar ik op gehoopt had, dat de camera verbeterd wordt middels een software update. De foto's in de review zien er al stukken beter uit. Misschien nog niet op het niveau wat ik zou wensen voor zover ik dat vanuit een video review kan zien, maar prima. Geeft me toch wat geruststelling dat ik de juiste keuze heb gemaakt 😉

Zal ook m'n eerste telefoon zijn zonder een 3.5mm headphone jack. Ben benieuwd hoe het geluid zal zijn met een goede USB-C adapter.

Nu afwachten tot hij binnen is 😅
Toeval dat ik net op youtube keek ;) . ik volg de youtuber sinds ik zijn zeer uitgebreide rn gedetailleerde video over de Realme X2 Pro vond een paar maanden terug.

Realme doet het wat mij betreft behoorlijk goed qua updates (al duurde de update naar Android 10 vrij lang op de X2 Pro). Ze proberen wel echt door te ontwikkelen en te verbeteren. Ze maken ook wel fouten maar herstellen die dan ook weer relatief snel. Het Realme-forum staat elke dag vol met berichten van klagende mensen maar ik ervaar echt geen enkel probleem met mijn telefoon.

Ik heb vandaag ook weer lang getwijfeld om de X50 Pro te bestellen vanwege de gunstige prijs maar behalve 5G en de iets snellere processor zie ik weinig reden om deze te kopen aangezien ik al een X2 Pro heb.

Succes met wachten, ben wel erg benieuwd naar de 'echte' ervaringen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RensJ
[...]

Kon toch niet wachten. 12 / 256 Groen is inmiddels in bestelling. Krijg er ook nog een paar oordopjes bij.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dentette
stin00 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 19:04:

Ik heb toch voor de zekerheid een mailtje naar orders.eu@realme.com om zeker te zijn. Geen dualsim is voor mij ook een dealbreaker.

Groen 8/128 in bestelling.

EDIT: Confirmatie van realme Europe:
Hello,

Greetings from realme Europe.

We would like to inform you that realme X50 Pro supports single SIM.

Warm Regards,

Team realme Europe

[Voor 21% gewijzigd door Dentette op 06-05-2020 17:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Dentette schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:10:
[...]

Ik heb toch voor de zekerheid een mailtje naar orders.eu@realme.com om zeker te zijn. Geen dualsim is voor mij ook een dealbreaker.

Groen 8/128 in bestelling.

EDIT: Confirmatie van realme Europe:

[...]
Dat is toch wel echt een bummer.
Ik had het zelf op Twitter en via de service mail nagevraagd, maar nog geen antwoord op. Verwacht niet zozeer een ander antwoord en dan houdt het op voor mij. Wel stom dat de X2 Pro wel dual sim is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobinDomoticz
Volgens alle revieuws (ook van eu versies) is het gewoon dual sim. Anders gaat ie denk ik toch terug. Op die voorwaarde heb ik hem gekocht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Geen dual SIM zou wel gaar zijn.. ik heb edway even in gebrekkig Duits gemaild, ben benieuwd wat zij zeggen. Maar als Realme het zelf aangeeft.. wel vreemd dat ze bij een EU model ineens geen dual sim supporten :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AirtjE
Eek! Ik hoop echt dat het om een dual-SIM telefoon gaat. Een single SIM toestel is ook hier een deal breaker en hoef ik niet. Heb ik ook niet verwacht gezien alle reviews men spreekt over dual-SIM toestel.

Ik heb ook maar een berichtje gestuurd naar Edwaybuy. Ben benieuwd.

• broz13
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 17:15
Zie zojuist op edway buy dat de specificaties zijn gewijzigd. Dual - sim staat er niet meer bij! Alleen nog maar simcard type :nano-sim.
Dat is een flinke tegenvaller. Was eerst van plan de xiaomi mi 10 te kopen, viel af vanwege single - sim. Nu deze pre - order cancellen.
Waarom komen deze zogenaamde flagships met een single-sim?

• P3TER_

Dit is ook Edwaybuy, maar iets verder naar beneden in de specs. Daar staat gewoon 2 x nano SIM, dus misschien is de angst voor niets.

• broz13
Ik zie het, ben benieuwd. Naar mijn idee stond het bij de specs ook bovenin vermeld. Heb ze gemaild met de vraag naar dual-sim. Ik wacht de mail van edway buy wel af.

• ChinaGeek
broz13 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 08:52:
Ik zie het, ben benieuwd. Naar mijn idee stond het bij de specs ook bovenin vermeld. Heb ze gemaild met de vraag naar dual-sim. Ik wacht de mail van edway buy wel af.
Deze heeft sowieso gewoon Dual Sim.

• stin00
  • Niet online
broz13 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 08:52:
Ja het stond eerst 100% zeker bovenin bij de specs. Daar stond iets van Dual Nano SIM Dual standby, maar is nu aangepast naar 1 SIM. Dit lijkt echt te zijn gebeurd nadat ik en iemand anders een mailtje hebben gestuurd... gisteren stond het er gewoon nog.

• Vincentio
  • Niet online
stin00 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:30:
[...]

Ja het stond eerst 100% zeker bovenin bij de specs. Daar stond iets van Dual Nano SIM Dual standby, maar is nu aangepast naar 1 SIM. Dit lijkt echt te zijn gebeurd nadat ik en iemand anders een mailtje hebben gestuurd... gisteren stond het er gewoon nog.
Google Cache bevestigt dat:
General

Brand: realme
Model Number: X50 Pro
Service Provider: Unlocked
SIM Card Slot: Dual SIM,Dual Standby
SIM Card Type: Dual Nano SIM
Type: 5G Phablet
https://webcache.googleus...&cd=2&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

vs
https://www.edwaybuy.com/...dart-charge-shopping.html

• Brammos85
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 12:02
Zo, toch maar besteld met de Duitse link. Kon hem niet laten liggen voor die prijs. Hopelijk waardige vervanger van mijn Oneplus 6

• lithoijen
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 19:01
Kan me vergissen, maar als ik e.e.a. goed lees lijkt het me dat die duitse link gewoon uit china verstuurd (in het geval van nl en be dan) Andere europese landen worden blijkbaar wel uit een europees magazijn verstuurd volgens de faq op de site.

Dan lijkt me deze site helemaal niet zoveel goedkoper dan een bangood of anderre chinese site of zie ik dat verkeerd?

[Voor 3% gewijzigd door lithoijen op 07-05-2020 16:41]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brammos85
lithoijen schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:40:
Kan me vergissen, maar als ik e.e.a. goed lees lijkt het me dat die duitse link gewoon uit china verstuurd (in het geval van nl en be dan) Andere europese landen worden blijkbaar wel uit een europees magazijn verstuurd volgens de faq op de site.

Dan lijkt me deze site helemaal niet zoveel goedkoper dan een bangood of anderre chinese site of zie ik dat verkeerd?
Staat gewoon DHL vanuit Polen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lithoijen
@Brammos85 daar had ik natuurlijk weer langsgekeken. Bedankt voor de correctie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Heeft iemand nog wat gehoord over Dual SIM? Ik krijg maar geen reactie van Edwaybuy, en zit er dus over te denken m'n bestelling helaas te annuleren :-(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• broz13
Nee, zit ook te wachten op reactie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
broz13 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 12:56:
Nee, zit ook te wachten op reactie.
Ik heb reactie inmiddels:
Hallo lieber Kunde,

Danke, dass Sie uns kontaktiert haben
Entschuldigung für die späte Antwort
1- Ja, Dual-SIM-Karte ist ein Fehler. Wir haben das korrigiert
2- Wir können es in wenigen Tagen versenden, ungefähr in einer Woche später

Bei jedem anderen Problem kannst du mich gerne informieren ~ :)
Officieel geen dual SIM dus.. en verzending is volgende week. Maar ik ga m'n bestelling annuleren helaas

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lithoijen
Jammer, dan valt hij helaas af als serieuse optie als opvolger voor mijn oneplus 3t. Bedankt voor het delen van de info.

[Voor 35% gewijzigd door lithoijen op 08-05-2020 13:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bi3b0b
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 25-06 12:04
stin00 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 11:24:
De presentaties waren echt adembenemend slecht, genieten :D "It's me it's me it's realmeeee". Maargoed, de pre-orders zijn begonnen voor de Realme X50 Pro. Ik zie alleen nergens een datum staan.. vrij onduidelijk wanneer hij nou geleverd gaat worden: https://buy.realme.com/eu/goods/136

Edit: in Duitsland is de 8/128 versie nog steeds met coupon (code: REALMEX50PROED) voor 530 incl verzending te krijgen. Verreweg de goedkoopste SD865 5G 90Hz OLED telefoon geloof ik: https://de.edwaybuy.com/r...ce=webgains&siteid=116019
€54 korting, dus met transport erbij €551, wou hem bestellen ... blijkbaar enkel PayPal. Laat ik dat nu helemaal niet hebben ... iemand nog ergens anders die prijs gezien waar je met Visa ofzo kan betalen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18:49
Heb hem net geannuleerd (want single sim), anders had je de mijne mogen overnemen.

Gewoon een paypal rekening openen, kan ook zonder creditcard.

Denk dat ik hem maar bij Banggood ga bestellen, maar is daar de EU versie wel dual sim?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brammos85
Zou toch liever een SD kaart hebben als dual sim

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobinDomoticz
Ik snap er niks van. Staat op de website van edwaybuy nog steeds "E/A-Schnittstelle: 2 x Nano-SIM-Steckplatz " . Ik wacht gewoon af. Op banggood trouwens ook dual sim aangegeven

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
RobinDomoticz schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 18:55:
Ik snap er niks van. Staat op de website van edwaybuy nog steeds "E/A-Schnittstelle: 2 x Nano-SIM-Steckplatz " . Ik wacht gewoon af. Op banggood trouwens ook dual sim aangegeven
Ze zijn het daar gewoon vergeten aan te passen, alleen ergens bovenin bij de specs is het aangepast. Ga er maar gewoon vanuit dat het single SIM is gezien hun mail reactie en de reactie van realme zelf...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobinDomoticz
stin00 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 19:10:
[...]

Ze zijn het daar gewoon vergeten aan te passen, alleen ergens bovenin bij de specs is het aangepast. Ga er maar gewoon vanuit dat het single SIM is gezien hun mail reactie en de reactie van realme zelf...
Was er ook reactie van realme zelf dan ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
RobinDomoticz schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 19:14:
[...]

Was er ook reactie van realme zelf dan ?
Ja, zie deze reactie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobinDomoticz
En op het forum van realme vandaag om 16:19 gepost staat dan dit

Botones y ranuras: Bandeja extraíble que admite dual nanoSIM | Botón para encender lateral | USB tipo C | 2 Micrófonos y 2 altavoces | Botones de volúmen

Vertaald
Knoppen en sleuven: verwijderbare lade die dual nanoSIM | ondersteunt Aan / uit-knop aan zijkant | USB type C | 2 microfoons en 2 luidsprekers | Volumeknoppen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• broz13
Kreeg vanmiddag ook bericht van edway buy. Eu versie is single-sim. Heb helaas mijn order gecancelled.
wat ik niet begrijp is dat zowel de xiaomi mi 10 als de realme x50 pro als single sim uitkomt. Is dit een bezuiniging op de productiekosten of hebben ze een beeld dat Europeanen geen dual-sim telefoons nodig hebben.?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AirtjE
Mja kreeg net de mail ook al binnen. Ga deze annuleren. Hopelijk komt er nog een EU dual SIM versie ooit. :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChinaGeek
Ik geloof op geen enkele manier dat ze voor de Europese markt een apart toestel fabriceren.
Dat hij een tray heeft waar geen 2 simkaarten in passen kan ik me nog voorstellen. Maar ik kan me niet voorstellen dat hij daadwerkelijk hardwarematig maar 1 sim aankan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shutdown
ChinaGeek schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 22:45:
Ik geloof op geen enkele manier dat ze voor de Europese markt een apart toestel fabriceren.
Dat hij een tray heeft waar geen 2 simkaarten in passen kan ik me nog voorstellen. Maar ik kan me niet voorstellen dat hij daadwerkelijk hardwarematig maar 1 sim aankan.
Ik denk dat je weleens gelijk kan hebben. Ik las hetzelfde bij de Xiaomi mi 10, waar in Europa er maar 1 sim in kon en in Azië 2. Door een nieuwe tray werkt het gewoon met 2 simkaarten. Sommige mensen hebben zelfs de bijgeleverde tray bewerkt, zodat er 2 simkaarten geplaatst kon worden.

Moeten maar even afwachten of dat hier ook kan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LionkingNL
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 16:53
Shutdown schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 11:02:
[...]

Ik denk dat je weleens gelijk kan hebben. Ik las hetzelfde bij de Xiaomi mi 10, waar in Europa er maar 1 sim in kon en in Azië 2. Door een nieuwe tray werkt het gewoon met 2 simkaarten. Sommige mensen hebben zelfs de bijgeleverde tray bewerkt, zodat er 2 simkaarten geplaatst kon worden.

Moeten maar even afwachten of dat hier ook kan.
Één reden waarom er normaal een simtray voor één sim wordt geleverd is dat de mobiele providers dit kunnen eisen als voorwaarde om de telefoon in hun assortiment op te nemen. Technisch zal er wel een dual SIM in passen.

Op weg naar een duurzaam leven: goed geïsoleerd, 9500wp PV, Daikin warmtepomp en Hyundai Ioniq Electric

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shutdown
LionkingNL schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 13:19:
[...]

Één reden waarom er normaal een simtray voor één sim wordt geleverd is dat de mobiele providers dit kunnen eisen als voorwaarde om de telefoon in hun assortiment op te nemen. Technisch zal er wel een dual SIM in passen.
Ja, lijkt mij ook sterk dat Realme 2 versies uitbrengt. Softwarematig kan ik nog begrijpen dat er verschillen zijn, maar hardwarematig niet zo snel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frepelkweeltje
  • Laatst online: 03-07 02:54
Even een vraagje: ik denk aan deze Realme x50 pro als vervanging voor mijn Oneplus 3T. Iets wat mij nogal belangrijk lijkt voor het maken van degelijke foto's en video's, is image stabilization. De wat duurdere telefoons, zoals de Oneplus 8, hebben optical image stabilization, deze enkel gyro EIS (als ik het goed snap).

Zijn er hier mensen die beter kunnen inschatten of dit verschil een grote impact zal hebben op de kwaliteit van video's die gemaakt worden tijdens het stappen bijvoorbeeld of het maken van foto's bij beperkt licht? Mijn eisen zijn niet speciaal hoog; ik word alleen niet graag misselijk als ik naar m'n eigen video's kijk 😉.

Thx!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shutdown
Frepelkweeltje schreef op zondag 10 mei 2020 @ 08:24:
Even een vraagje: ik denk aan deze Realme x50 pro als vervanging voor mijn Oneplus 3T. Iets wat mij nogal belangrijk lijkt voor het maken van degelijke foto's en video's, is image stabilization. De wat duurdere telefoons, zoals de Oneplus 8, hebben optical image stabilization, deze enkel gyro EIS (als ik het goed snap).

Zijn er hier mensen die beter kunnen inschatten of dit verschil een grote impact zal hebben op de kwaliteit van video's die gemaakt worden tijdens het stappen bijvoorbeeld of het maken van foto's bij beperkt licht? Mijn eisen zijn niet speciaal hoog; ik word alleen niet graag misselijk als ik naar m'n eigen video's kijk 😉.

Thx!
In de volgende video, vanaf minuut 1.25 ongeveer gaat hij in op de camera met voorbeelden. Misschien dat je hier wat aan hebt?

YouTube: Xiaomi Mi 10 Pro vs Realme X50 Pro
Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True