Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Dag allen!

Een lange zoektocht al hier met eigenlijk nog geen goed resultaat.

Ik ben op zoek naar een 12" (10 is te klein) tablet voor aan de muur. Het liefst zo plat mogelijk.

Wat ik zie dat je hier in NL / EU eigenlijk alleen uitkomt op de Surface Pro 3/4/5/etc. Die zijn mij alleen veel te prijzig en te high-end voor aan de muur.

Als ik in China kijk, kom ik bijv. uit bij deze:

https://a.aliexpress.com/_dZEVmeO

Alleen, ja. China. Ik wil niet dat mijn huis affikt omdat die tablet 24/7 draait. Nu zal het vast meevallen, maar ik las al berichten dat de oplader warm wordt. Nu kan ik daar ook wel weer zelf wat voor verzinnen.

Dan nog een ding, de stroomtoevoer. Hij komt op de plek waar de thermostaat hangt nu. 2 aderig kabeltje en that's it volgens mij die nu naar de ketel gaat. Ik kan hem uit de ketel trekken, en dan met zo'n mini USB aan de ene kant, en een 5V 2A aan de andere kant, maar de kabel is wel 15m-20m lang denk ik. Vraag me af of dat gaat werken?

En het liefst nog iets van een proximity sensor, zodat het scherm aan gaat als ik er voor langs wuif. En niet dat de tablet een volle bak de kamer in schijnt. Nu zag ik ook wel iets van kleine bewegingssensoren, maar dat afstellen lijkt mij haast onmogelijk. En de camera 24/7 aan laten staan, tja, zit ik ook niet op te wachten.

Kortom; zijn er mensen met een vergelijkbare situatie? Welke tablet heb je, en welke zou je mij adviseren?

Dank alvast!

Professioneel Heftruck Syndroom

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:23

Agent47

I always close my contracts.

Interesse vraag:

Wat wil je doen met die tablet?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Agent47 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:44:
Interesse vraag:

Wat wil je doen met die tablet?
Home Assistant op weergeven. That's it eigenlijk. Dus gewoon een webpagina.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:36
Die tablet heeft een USB-C aansluiting, als je de meegeleverde oplader niet vertrouwd (wat ik met je eens ben!) dan gooi je die weg en koop je een geschikte lader hier in NL? Bijvoorbeeld zoiets van IKEA?

P.S. Vergeet de invoerheffing niet. Je kunt ook kijken naar een gebruikte tablet hier in NL?

Heb naast m'n thermostaat een CO2-sensor hangen (voor ventilatie aansturing). Die voed ik op een zelfde manier als jij in gedachten had. Ik heb het geluk dat er een 4-aderige kabel tussen CV-ketel en thermostaat loopt. Er waren dus twee aders ongebruikt :*) Heb boven bij de ketel er 12V op gezet via een oude adapter van een router. Beneden bij de thermostaat heb ik er een DC-DC converter printplaatje tussen zitten die weer 5V er van maakt. Ik heb een inbouwdoosje achter de thermostaat zitten, dus die ruimte is er bij mij. Je zou dan zo'n USB-autolader uit elkaar kunnen halen en hiervoor gebruiken.

[ Voor 55% gewijzigd door ThinkPad op 17-04-2020 11:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:08
Is dit niet wat? https://www.waveshare.com/13.3inch-magic-mirror.htm

Dan heb je ook alles in 1, alleen is het een spiegel als er niks getoond wordt.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-07 11:19
Koop een android tablet (boven v6) en gebruik Fully Kiosk Browser om de Hass pagina op weer te geven. Als de tablet een ingebouwde front camera heeft, kun je die als motion sensor laten fungeren binnen de browser. Ik ben een tijdje geleden naar hetzelfde op zoek geweest, had een Android tablet (v4) gekocht waar het dus niet mee werkte maar dit staat nog op mijn wenslijstje en dit is de manier hoe ik het ga aanpakken, nadat ik eenzelfde topic had aangemaakt: Tablet voor aan de muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Harmsen schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:56:
Is dit niet wat? https://www.waveshare.com/13.3inch-magic-mirror.htm

Dan heb je ook alles in 1, alleen is het een spiegel als er niks getoond wordt.
Heel gaaf idd, maar lijkt erop dat je die alleen ontwaakt door te zeggen; 'magic mirror'. En ik heb nog geen zekerheid of ik daarmee wel gewoon een home assistant webpagina kan tonen?

200 dollar uitgeven met het risico dat het toch niet helemaal is wat ik zoek lijkt mij zonde? Hij heeft wel een handig ophangsysteem en ziet er smooth uit. Wat dat betreft precies wat ik zoek...
Rgerr schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:02:
Koop een android tablet (boven v6) en gebruik Fully Kiosk Browser om de Hass pagina op weer te geven. Als de tablet een ingebouwde front camera heeft, kun je die als motion sensor laten fungeren binnen de browser. Ik ben een tijdje geleden naar hetzelfde op zoek geweest, had een Android tablet (v4) gekocht waar het dus niet mee werkte maar dit staat nog op mijn wenslijstje en dit is de manier hoe ik het ga aanpakken, nadat ik eenzelfde topic had aangemaakt: Tablet voor aan de muur
Ik zag dat topic idd, maar dat was volgens mij toen niet helemaal wat ik zocht (paar maand geleden eens doorgenomen)...

Een strakke 12 inch tablet vinden is alleen lastig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
NeFoRcE schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 21:17:
[...]

Heel gaaf idd, maar lijkt erop dat je die alleen ontwaakt door te zeggen; 'magic mirror'. En ik heb nog geen zekerheid of ik daarmee wel gewoon een home assistant webpagina kan tonen?

200 dollar uitgeven met het risico dat het toch niet helemaal is wat ik zoek lijkt mij zonde? Hij heeft wel een handig ophangsysteem en ziet er smooth uit. Wat dat betreft precies wat ik zoek...

[...]

Ik zag dat topic idd, maar dat was volgens mij toen niet helemaal wat ik zocht (paar maand geleden eens doorgenomen)...

Een strakke 12 inch tablet vinden is alleen lastig..
Wat ontbreekt er aan? Wellicht kunnen we met je meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Rgerr schreef op zondag 19 april 2020 @ 08:51:
[...]

Wat ontbreekt er aan? Wellicht kunnen we met je meedenken.
Hmm, bij nader inzien niet zoveel ook inderdaad. Wat dode linkjes, maar verder..

Maar zo'n Magic mirror is wel gaaf. Dan hoeft het scherm ook niet meer uit denk ik. Volgens mij komt daar niet zoveel licht van af? Ik zie alleen nergens echt Home Assistant draaien (met de lovelace kaarten) op zo'n ding. Als het gewoon een site kan draaien, kan ik HA wel stylen zodat het wat strakker lijkt allemaal..

Of toch een tablet, maar in de PW zie ik geen betaalbare 12"..

Als iemand hier een Magic mirror heeft die demo.home-assistant.io kan openen, zou fijn zijn 😁👌🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
NeFoRcE schreef op zondag 19 april 2020 @ 09:26:
[...]

Hmm, bij nader inzien niet zoveel ook inderdaad. Wat dode linkjes, maar verder..

Maar zo'n Magic mirror is wel gaaf. Dan hoeft het scherm ook niet meer uit denk ik. Volgens mij komt daar niet zoveel licht van af? Ik zie alleen nergens echt Home Assistant draaien (met de lovelace kaarten) op zo'n ding. Als het gewoon een site kan draaien, kan ik HA wel stylen zodat het wat strakker lijkt allemaal..

Of toch een tablet, maar in de PW zie ik geen betaalbare 12"..

Als iemand hier een Magic mirror heeft die demo.home-assistant.io kan openen, zou fijn zijn 😁👌🏻
Ik begrijp dat je het scherm op basis van beweging aan/uit wil laten gaan, dat gaat bij een magic mirror niet. Het stand-by scherm (met datum/tijd e.d. verdwijnt zodra je er langs loopt (als het al mogelijk is op basis van beweging).

Edit: ik zie dat die magic mirror op een rpi draait, daar draait ook gewoon een browser op. Dus ook een pagina met Hass.

[ Voor 6% gewijzigd door Rgerr op 19-04-2020 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Je zegt dat het startscherm verdwijnt, maar ik zie ook filmpjes waarbij men gewoon drukt op het scherm?

Het liefst zie ik een Magic mirror, en gewoon een zwarte interface van HA behalve de teksten/elementen. Zodat alles spiegelt behalve wat boeit.

Of een 12-13" tablet, maar die moet niet aan gaan als je er voor langs loopt, anders gaat elke keer het scherm aan als je maar de keuken loopt, hij moet alleen aan gaan indien je bijv ervoor staat..

Lastig lastig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
NeFoRcE schreef op zondag 19 april 2020 @ 10:43:
Je zegt dat het startscherm verdwijnt, maar ik zie ook filmpjes waarbij men gewoon drukt op het scherm?

Het liefst zie ik een Magic mirror, en gewoon een zwarte interface van HA behalve de teksten/elementen. Zodat alles spiegelt behalve wat boeit.

Of een 12-13" tablet, maar die moet niet aan gaan als je er voor langs loopt, anders gaat elke keer het scherm aan als je maar de keuken loopt, hij moet alleen aan gaan indien je bijv ervoor staat..

Lastig lastig..
Ja, scherm aan on touch. Als je dat wil kan dat prima. Maar dan zie ik het nut niet echt van je hass interface, gezien je dan nog meer acties dient uit te voeren voor je dat naar voren hebt. Maar je hebt gelijk, keuzes zijn lastig in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Dan toch gewoon een tablet. En dan fix ik met een pir sensor of iets anders wel dat ie ontwaakt. Maar wellicht dat de helderheid op 0 ook prima is voor 's avonds. Of dat er een lichtsensor in zit.

Op zoek dus naar een 12-13" tablet, fullHD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:52

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Die is wel erg aan de prijs voor muurmontage. 200-230 is wel de max eigenlijk. Wel bedankt voor het meedenken uiteraard!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phlinx
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-05 18:20
NeFoRcE schreef op zondag 19 april 2020 @ 11:09:
Dan toch gewoon een tablet. En dan fix ik met een pir sensor of iets anders wel dat ie ontwaakt. Maar wellicht dat de helderheid op 0 ook prima is voor 's avonds. Of dat er een lichtsensor in zit.

Op zoek dus naar een 12-13" tablet, fullHD...
Kom je toch uit op je openingspost en dan met degelijke adapter. Anders iets kleiner? Levert je veel meer opties op. Wat maakt dat 10 inch niet mogelijk is?

Misschien heb je aan deze info nog iets: https://docs.google.com/d...qK248X6bnTKMdW2p0Gw/edit#

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
phlinx schreef op zondag 19 april 2020 @ 12:13:
[...]

Kom je toch uit op je openingspost en dan met degelijke adapter. Anders iets kleiner? Levert je veel meer opties op. Wat maakt dat 10 inch niet mogelijk is?

Misschien heb je aan deze info nog iets: https://docs.google.com/d...qK248X6bnTKMdW2p0Gw/edit#
Ik heb best wat info die ik altijd op het scherm wil zien zonder te willen wisselen van tabblad; stofzuiger laten stofzuigen, wasmachine info, scènes, energieverbruik, zonnepanelen opbrengst, voordeurcam, vuilcontainerinfo, plantinfo, etc. Dat wordt echt te krap op een 10" scherm. Daarom is 12" toch wel echt het minimum. Dat document wat je stuurde is nog wel handig, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phlinx
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-05 18:20
Ik begrijp het. Maakt het wel lastiger en/of duurder. Een aantal opties heb je gekregen en je hebt je eerste optie.

Ik zou zelf niet al die info altijd hoeven zien. Mijn vrouw en kinderen al helemaal niet. Die info bekijk ik dus op mijn device.

Ik zou het zelf splitsen: op je pc/laptop je default dashboard met alle tabs en op je muurtablet alleen de tab of tabs die je daadwerkelijk gebruikt (scenes/verlichting/noodzakelijke info voor je gezin/etc). Dat kan heel goed op een kleinere tablet.

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310408

Ik zou nadenken over een Pi met een touchscreen. Dan heb je veel minder problemen met de stroomtoevoer etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:37

Theo

moederbord

NeFoRcE schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:42:
Dag allen!
Dan nog een ding, de stroomtoevoer. Hij komt op de plek waar de thermostaat hangt nu. 2 aderig kabeltje en that's it volgens mij die nu naar de ketel gaat. Ik kan hem uit de ketel trekken, en dan met zo'n mini USB aan de ene kant, en een 5V 2A aan de andere kant, maar de kabel is wel 15m-20m lang denk ik. Vraag me af of dat gaat werken?
Nope; dat gaat niet werken.

De stroom zal tweemaal door de kabel gaan (stroom van adapter naar tablet, en een groundstroom terug) waardoor de stroom (2 ampere) dus effectief over 40 meter draad zal gaan. Stel je gebruikt hiervoor 0.75 mm2 installatiedraad van koper (gewoon usb draad is iets van 0.25mm2, 1.5mm2 gebruik je in je vaste huisinstallatie en is dus best dik draad) dan is de weerstand van dit draad 22mOhm per meter. Met 40 meter is dit 0.9 Ohm.
Dat houdt in dat met 2 ampere er een spanningsval over de kabel is van (2x0.9=) 1.8 volt. Van de 5 volt die uit je adapter komt blijft dus maar (5-1.8=) 3.2 volt over. Hier kan een tablet niks mee.

Wat je dus moet doen is ofwel de weerstand van de kabel fors verlagen, of de stroom fors verlagen. Anders gaat het echt niet werken.

De weerstand van de kabel kun je verlagen door de kabel dikker te maken. Alleen zit je dan wel aan een factor 10 te kijken waardoor dit gewoon niet haalbaar is. De kabel kun je ook proberen veel korter te maken. Loopt de CV kabel bijv in de kruipruimte? Kun je daar dan je usb voeding plaatsen zodat je niet aan zo'n enorme kabel vast zit? Idealiter wil je dat je 5 volt kabel max 4 meter in lengte is.

Andere manier is het gebruiken van een hogere spanning. De stroom kan dan omlaag, plus er is meer ruimte om een spaningsval op te vangen. Stel je kan een tablet op 19 volt aansluiten dan zal deze maar 500 mA gebruiken, en zal de spanning maar 0.5 volt inzakken. Dit is dan weer geen enkel probleem.

Er is nog een derde methode. Je zet bij je CV ketel (bijvoorbeeld) 12 volt op de kabel. Bij je tablet zet je een kleine schakelende voeding die van 12 volt 5 volt maakt. Dan is het 5 volt kabeltje misschien maar 20 centimeter lang, en zal de spanning stabiel zijn. De 12 volt zal wel inzakken, maar dit is voor de voeding dan weer geen probleem.

Maar 5 volt 2 ampere over een 20 meter usb kabel; dat zal nooit werken.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-07 15:28

stuffer

Ondertietel

Zelf draai ik dashticz op een 10inch met deze ophang beugeltjes: https://www.amazon.com/Do...e-Microsoft/dp/B01BX5YWF4

Doet wat het moet doen en laat ook de webpagina zien middels fully kiosk.

Heb je echt zoveel wat je standaard moet zien in 1 scherm of kan hass ook meerdere paginas aan waar je door heen kan bladeren?

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbouman
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-07 21:58
Misschien is AtmosHome iets voor jou? Je kan dan geen HomeAssistant tonen maar je hebt wel een smart home dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
rickbouman schreef op zondag 19 april 2020 @ 18:22:
Misschien is AtmosHome iets voor jou? Je kan dan geen HomeAssistant tonen maar je hebt wel een smart home dashboard.
Ziet er we slick uit, maar ik heb ondertussen al zoveel klaar van HA, dat ik het zonde vind om over te stappen :) Wel bedankt! Kende 'm nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

stuffer schreef op zondag 19 april 2020 @ 16:22:
Zelf draai ik dashticz op een 10inch met deze ophang beugeltjes: https://www.amazon.com/Do...e-Microsoft/dp/B01BX5YWF4

Doet wat het moet doen en laat ook de webpagina zien middels fully kiosk.

Heb je echt zoveel wat je standaard moet zien in 1 scherm of kan hass ook meerdere paginas aan waar je door heen kan bladeren?
Ik heb exact hetzelfde ja. beugeltjes+ 10 inch tablet + dashticz + fully kiosk browser.

Ik verbaas me altijd over wat anderen als 'essentieel' veronderstellen op hun 'homescreen'. Bovendien is het bij Dashticz 1 x sliden naar rechts voor overige info (volgende tabbladen).

Bijvoorbeeld stofzuiger aanzetten zou bij mij echt niet op het homescreen hoeven. 'Wasmachine info' dat kan 1 klein icoontje zijn (rood of groen). Stroomverbruik en zonnepanelen info. Tsja leuk maar is dat belangrijker dan de directe aansturing van je huis?

Ik denk dat het gaat om keuzes maken (Less = more), om een gebruiksvriendelijke aansturing te krijgen van je home automation. En voordeurcam kun je ook wel zo maken dat hij alleen beelden laat zien als er iemand voor de deur staat, scheelt ook weer nutteloze ruimte.

What is next? 27 inch monitor op hangen omdat alles in 1 oogopslag zichtbaar moet zijn? Qua gebruikersgemak geen vooruitgang denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:58
Da's natuurlijk persoonlijk hoe iedereen dat zelf inricht. Ik heb zelf een 8" Amazon Fire HD draaien met Dashticz, kostte 39 euro 2e hands. FullKiosk erop en het werkt best. Tuurlijk, zitten wat schoonheidsfoutjes hier en daar - het updatebeleid van Amazon zorgt ervoor dat ik soms wat instellingen moet veranderen - maar dat hoort bij een hobbyproject.

[ Voor 18% gewijzigd door Nat-Water op 20-04-2020 10:10 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Theo schreef op zondag 19 april 2020 @ 16:10:
[...]

Nope; dat gaat niet werken.

De stroom zal tweemaal door de kabel gaan (stroom van adapter naar tablet, en een groundstroom terug) waardoor de stroom (2 ampere) dus effectief over 40 meter draad zal gaan. Stel je gebruikt hiervoor 0.75 mm2 installatiedraad van koper (gewoon usb draad is iets van 0.25mm2, 1.5mm2 gebruik je in je vaste huisinstallatie en is dus best dik draad) dan is de weerstand van dit draad 22mOhm per meter. Met 40 meter is dit 0.9 Ohm.
Dat houdt in dat met 2 ampere er een spanningsval over de kabel is van (2x0.9=) 1.8 volt. Van de 5 volt die uit je adapter komt blijft dus maar (5-1.8=) 3.2 volt over. Hier kan een tablet niks mee.

Wat je dus moet doen is ofwel de weerstand van de kabel fors verlagen, of de stroom fors verlagen. Anders gaat het echt niet werken.

De weerstand van de kabel kun je verlagen door de kabel dikker te maken. Alleen zit je dan wel aan een factor 10 te kijken waardoor dit gewoon niet haalbaar is. De kabel kun je ook proberen veel korter te maken. Loopt de CV kabel bijv in de kruipruimte? Kun je daar dan je usb voeding plaatsen zodat je niet aan zo'n enorme kabel vast zit? Idealiter wil je dat je 5 volt kabel max 4 meter in lengte is.

Andere manier is het gebruiken van een hogere spanning. De stroom kan dan omlaag, plus er is meer ruimte om een spaningsval op te vangen. Stel je kan een tablet op 19 volt aansluiten dan zal deze maar 500 mA gebruiken, en zal de spanning maar 0.5 volt inzakken. Dit is dan weer geen enkel probleem.

Er is nog een derde methode. Je zet bij je CV ketel (bijvoorbeeld) 12 volt op de kabel. Bij je tablet zet je een kleine schakelende voeding die van 12 volt 5 volt maakt. Dan is het 5 volt kabeltje misschien maar 20 centimeter lang, en zal de spanning stabiel zijn. De 12 volt zal wel inzakken, maar dit is voor de voeding dan weer geen probleem.

Maar 5 volt 2 ampere over een 20 meter usb kabel; dat zal nooit werken.
Precies, thanks! Dat laatste kwam ik al eens tegen, dat lijkt mij de beste oplossing. Gewoon een 12V adapter bij de ketel, en in de inbouwdoos achter de tablet een 12-5V omzetter.

En voor anderen;

Stofzuiger zetten we regelmatig aan. We hebben een kleine, en als we hebben gegeten 's middags, zetten we haar (onze robotzuiger is een haar :+ ) altijd ff aan. Elke dag dus, en dan wil ik met 1 druk op het scherm zorgen dat ze een bepaalde zone gaat schoonmaken.

10" zijn er genoeg inderdaad, maar de voorkeur is toch echt wel 12/13".

Ik heb zelf een Surface Pro 2 (10"), en als ik daar mijn HA op toon, is dat toch wel echt te klein helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:23

ralpje

Deugpopje

NeFoRcE schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:37:
[...]

Ik heb zelf een Surface Pro 2 (10"), en als ik daar mijn HA op toon, is dat toch wel echt te klein helaas.
Maar die Surface heeft volgens mij ook een veel hogere resolutie. Je zou eens in een Mediamarkt / andere winkel moeten kijken hoe die demo pagina er op een 10" tablet uit ziet.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
ralpje schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:45:
[...]

Maar die Surface heeft volgens mij ook een veel hogere resolutie. Je zou eens in een Mediamarkt / andere winkel moeten kijken hoe die demo pagina er op een 10" tablet uit ziet.
Nee is ook 1920x1080, maar qua fysiek formaat staat er te weinig info op, dat maakt qua resolutie dan niet echt uit. Ik wil niet turen om bijv de thermostaat te bedienen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattenbeld
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 16:01
Ik heb vorige week dit scherm besteld:

https://a.aliexpress.com/_BUiOtB

Hier draait dashticz op via een raspberry pi, werkt perfect. Heb gekozen voor dit scherm omdat ik bezig ben met een verbouwing en deze dan mooi in de muur weggewerkt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
kattenbeld schreef op woensdag 22 april 2020 @ 08:36:
Ik heb vorige week dit scherm besteld:

https://a.aliexpress.com/_BUiOtB

Hier draait dashticz op via een raspberry pi, werkt perfect. Heb gekozen voor dit scherm omdat ik bezig ben met een verbouwing en deze dan mooi in de muur weggewerkt kan worden.
Dat is wel heel gaaf. Maar voor mij helaas te laat, 14 maanden terug de hele woonkamer verbouwd, toen was dit wel een tof idee geweest. Maar nu alleen in eenbouwdoos op die plek. Ik ga even kijken of er alternatieven voor jouw product zijn voor opbouw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:16
En hier al uit?
Ik ben zelf ook op zoek , maar eerder 10 inch, echter heb ik enkel utp klaarliggen ervoor.
Ook op zoek.. naar goedkope HA oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Ik heb destijds gekozen voor een inbouwdoos en een mount voor een surface pro 3/4.

En deze vervolgens via marktplaats 2e hands gekocht en werkt echt als een zonnetje.

Kosten bij elkaar +- 350 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Ik ben uiteindelijk voor de Waveshare 13,3" smart mirror gegaan. Toevallig dit weekend besteld. Duurt nog wel ff voor ie er is. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
NeFoRcE schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:56:
Ik ben uiteindelijk voor de Waveshare 13,3" smart mirror gegaan. Toevallig dit weekend besteld. Duurt nog wel ff voor ie er is. Ben benieuwd!
Ik wacht je ervaringen af
Zin om een video van te maken?

[ Voor 5% gewijzigd door skank op 03-06-2020 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
skank schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:47:
[...]

Ik wacht je ervaringen af
Zin om een video van te maken?
Zeker wel! Zal het linkje hier dan wel even plaatsen. Ben zelf ook zeer benieuwd. Hopelijk valt het apparaat niet tegen, en is de werking een beetje zoals ik hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-07 09:17
Ik ben ook erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Hij is sinds 4 juni al in NL, was echt in een week van China naar hier. Maar ligt nu nog ter inklaring. Geduld geduld... Lastig soms :) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
NeFoRcE schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:29:
[...]

Hij is sinds 4 juni al in NL, was echt in een week van China naar hier. Maar ligt nu nog ter inklaring. Geduld geduld... Lastig soms :) :9
Haha, herkenbaar.. Erg benieuwd naar je update straks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
NeFoRcE schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:29:
[...]

Heb je hem al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-07 20:29

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Je moet heel veel geluk hebben nu ik heb een pakje dat al sinds 21 april in China ligt.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Nog niets ontvangen helaas, ligt al sinds begin deze maand ter inklaring.

Ik hoop niet dat dit er mee te maken heeft:

https://sittard-geleen.ni...ress-niet-worden-bezorgd/
prutser001 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:28:
Je moet heel veel geluk hebben nu ik heb een pakje dat al sinds 21 april in China ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
NeFoRcE schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:44:
Nog niets ontvangen helaas, ligt al sinds begin deze maand ter inklaring.

Ik hoop niet dat dit er mee te maken heeft:

https://sittard-geleen.ni...ress-niet-worden-bezorgd/

[...]
Porto kosten wellicht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Ik hoop het niet natuurlijk. Nog geen brief o.i.d. ontvangen ook... blijft spannend dus. Als ie maar niet in die vrachtwagen uit m'n vorige post lag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
NeFoRcE schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:08:
[...]

Ik hoop het niet natuurlijk. Nog geen brief o.i.d. ontvangen ook... blijft spannend dus. Als ie maar niet in die vrachtwagen uit m'n vorige post lag..
Oei.. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Nou, duurt nu niet lang meer! Hij staat al in de PostNL app voor morgenvroeg. Zal mij benieuwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
Spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
NeFoRcE schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:52:
Nou, duurt nu niet lang meer! Hij staat al in de PostNL app voor morgenvroeg. Zal mij benieuwen!
En hoe bevalt het? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Haha, helaas, hij staat er nu weer in voor morgenvroeg. Kan nog wel wat dagen duren vermoed ik. Is namelijk niet de eerste keer... -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
NeFoRcE schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:29:
[...]

Haha, helaas, hij staat er nu weer in voor morgenvroeg. Kan nog wel wat dagen duren vermoed ik. Is namelijk niet de eerste keer... -_-
Vervelend! Ik hoor het wel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:31

Neus

www.zenaconsult.com

Wat een goeie tip, dank je wel ! Dit is perfect voor mijn HA installatie. En de Pi is al onboard, dus hij kan zelfs de Home Assistant server worden met een Zigbee USB key erin. Top! En goedkoop vanuit Polen:

https://kamami.pl/en/othe...with-voice-assistant.html

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Neus schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:58:
[...]

Wat een goeie tip, dank je wel ! Dit is perfect voor mijn HA installatie. En de Pi is al onboard, dus hij kan zelfs de Home Assistant server worden met een Zigbee USB key erin. Top! En goedkoop vanuit Polen:

https://kamami.pl/en/othe...with-voice-assistant.html
Pi 3A is wel te zwak voor hassio denk ik. Ik heb een tijd een Pi 3B+ gehad, maar die trok het uiteindelijk echt niet meer. Nu een Brix gekocht.

De pi3A die in die magic mirror zit ga ik alleen gebruiken om m'n HA pagina te tonen (black themed gekozen, zodat de spiegel strak werkt als het goed is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-07 00:16
Ik kom er wat te laat mee, maar Chuwi heeft ook al een tijd een betaalbare 12 inch tablet: https://nl.gearbest.com/tablet-pcs/pp_592783.html

Dan heb je wel een krachtigere processor dan een RPi3a ( maar die heb je niet nodig als je alleen maar die webpagina toont)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:31

Neus

www.zenaconsult.com

NeFoRcE schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:03:
[...]

Pi 3A is wel te zwak voor hassio denk ik. Ik heb een tijd een Pi 3B+ gehad, maar die trok het uiteindelijk echt niet meer. Nu een Brix gekocht.
Gebruik nu een Pi 4 4GB en die doet het prima; wellicht kan ik ze swappen als is dat natuurlijk niet echt nodig. En anders stop ik er een CC2531 bij en wordt de 3A ook een Zigbee repeater.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Hkuit schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:03:
Ik kom er wat te laat mee, maar Chuwi heeft ook al een tijd een betaalbare 12 inch tablet: https://nl.gearbest.com/tablet-pcs/pp_592783.html

Dan heb je wel een krachtigere processor dan een RPi3a ( maar die heb je niet nodig als je alleen maar die webpagina toont)
Wat een prijs om enkel en alleen HA te tonen op tablet aan een muur.
Ik ben er zelf ook nog niet uit.
Ik heb nog een tab S3 liggen maar vind geen beugel voor aan de muur waar ik de voeding in kan wegwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
NeFoRcE schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:29:
[...]

Hoor het wel als je een update hebt ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Tweakx op 01-07-2020 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ben ook wel benieuwd naar je ervaringen, het klinkt als een ideaal product. Als je een simpel demo videootje kan maken zou dat top zijn!

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Gezien de vele reacties, de grote zoektochten naar; wat past nou mooi bij de muur etc, ga ik inderdaad wel even een mooie review / verhaal erover schrijven. Hij staat niet in de PW zie ik, ik plaats het dan wel even in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
NeFoRcE schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:21:
Gezien de vele reacties, de grote zoektochten naar; wat past nou mooi bij de muur etc, ga ik inderdaad wel even een mooie review / verhaal erover schrijven. Hij staat niet in de PW zie ik, ik plaats het dan wel even in dit topic.
Heb je hem nog steeds niet binnen? :-( Ik wacht met bestellen op jouw review. Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Tweakx schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:53:
[...]

Heb je hem nog steeds niet binnen? :-( Ik wacht met bestellen op jouw review. Alvast bedankt! _/-\o_
Helaas, nog steeds 'bezorgtijd onbekend'... bijna 1,5 maand terug besteld... heb nog nooit zo lang gewacht op een Alie pakketje. Heb ook nog (losse bestelling) temperatuur sensoren besteld, dikke week later (7juni t.o.v. 28 mei), beide zelfde status nog. Hopelijk is er niets mis gegaan onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanman
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07-07 10:42
rickbouman schreef op zondag 19 april 2020 @ 18:22:
Ik kijk ook al tijden naar dit systeem. Ziet er mooi uit, echter komt hij maar niet op de markt. Staat al bijna een jaar op de status: binnenkort starten we met productie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
NeFoRcE schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 13:47:
[...]

Helaas, nog steeds 'bezorgtijd onbekend'... bijna 1,5 maand terug besteld... heb nog nooit zo lang gewacht op een Alie pakketje. Heb ook nog (losse bestelling) temperatuur sensoren besteld, dikke week later (7juni t.o.v. 28 mei), beide zelfde status nog. Hopelijk is er niets mis gegaan onderweg.
Bizar. Dank voor je update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
NeFoRcE schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 13:47:
[...]

Is hij er al? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Helaas nog niet haha! Heb vandaag aan de verkoper gevraagd een onderzoek te starten, want het duurt nu wel erg lang allemaal. Hopelijk komt ie nog. Anders moet ik 'm opnieuw bestellen en dan zijn we al bijna einde zomer ofzo :'( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:01

FreakNL

Well do ya punk?

Hier duren de Ali pakketjes ook lang hoor.

Minimaal een maand, maar veel ook langer...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:54

vanDaal

-ismeereentje

Ik heb hier een Samsung Tab A 10.5" aan de muur gehangen met behulp van magneten achterop de tablet. USB voeding gaat door de muur naar de voorraadkast aan de andere kant. Ben er erg blij mee!

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49734056382_a150719611_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49733186908_b21a64e1ff_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49733731916_982d5e6c43_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
vanDaal schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 07:18:
Ik heb hier een Samsung Tab A 10.5" aan de muur gehangen met behulp van magneten achterop de tablet. USB voeding gaat door de muur naar de voorraadkast aan de andere kant. Ben er erg blij mee!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Misschien nog een gedacht voor mijn tab S3 ?!

Waar haal je die haakse usb kabel?
Is dat veilig genoeg met magneten?
Schrik om te droppen?

Hoe is het aan/uit gaan geregeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:53

Pierre

Van nature lui!

skank schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 08:30:
[...]

Die kan je overal kopen oa bij Allekabels.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

skank schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 08:30:
[...]

Misschien nog een gedacht voor mijn tab S3 ?!

Is dat veilig genoeg met magneten?
Schrik om te droppen?

Hoe is het aan/uit gaan geregeld?
Kabel komt van Amazon:
https://www.amazon.de/gp/...age_o07_s00?ie=UTF8&psc=1

Tablet hangt nu ruim een jaar. Ik was bang dat er misschien één van de magneetjes los zou komen, maar dat is nog niet gebeurd. Ik haal de tablet er overigens vrijwel nooit af, maar dat kan redelijk gemakkelijk.

Aan/uit gaat via Fully Kiosk Browser (hier al genoemd). Dus feitelijk staat ie altijd aan, maar het beeldscherm springt aan wanneer er iemand langs loopt. Dat werkt eigenlijk feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
vanDaal schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:22:
[...]

Kabel komt van Amazon:
https://www.amazon.de/gp/...age_o07_s00?ie=UTF8&psc=1

Tablet hangt nu ruim een jaar. Ik was bang dat er misschien één van de magneetjes los zou komen, maar dat is nog niet gebeurd. Ik haal de tablet er overigens vrijwel nooit af, maar dat kan redelijk gemakkelijk.

Aan/uit gaat via Fully Kiosk Browser (hier al genoemd). Dus feitelijk staat ie altijd aan, maar het beeldscherm springt aan wanneer er iemand langs loopt. Dat werkt eigenlijk feilloos.
Doe je dat met de camera dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010

ComputerHoed

Electronica <3

NeFoRcE schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:45:
[...]

Home Assistant op weergeven. That's it eigenlijk. Dus gewoon een webpagina.
Koop een "4K tablet" op Wish.
Kost je 70 euro, die je terugkrijgt omdat hij natuurlijk geen 4K aankan, en is uitermate geschikt voor het weergeven van een webpagina.
Let op, het ding heeft 1GB ram en draait op Android 4

Ik gebruik hem zelf in de keuken om recepten op te zoeken

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

NeFoRcE schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:39:
[...]

Doe je dat met de camera dan?
Ja, de front camera van de tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Ik heb nog een tab s3

Zit zelf te denken aan het volgende..

- PoE adapter to usb-c die klein genoeg is bv https://www.onlinekabelsh...Bd4MkuUVVNmIaAhKtEALw_wcB

- een haakse adaptor https://www.allekabels.be.../usb-c-adapter-haaks.html

- Soort van beugel maken met magneten aan.

- En dan gaan met de tab s3

Zou dat werken?
Kan dan twijfelen tss de app van HA of gewoon de browser in kiosk mode zoals hier gezegd wordt

[ Voor 8% gewijzigd door skank op 16-07-2020 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:29
Werkt die niet net andersom? Dus USB-C naar PoE?

Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Ook goed :)
Nog even rondzien voor die magneten, misschien zijn er daar ook prefab dingen :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• traders
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-07 22:18
ComputerHoed schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:44:
Kost je 70 euro, die je terugkrijgt omdat hij natuurlijk geen 4K aankan
En hoe werkt dat:

- Je bestelt iets wat je weet dat niet kan
- Vervolgens ga je klagen bij het platform?
- Nu krijg je je geld terug?

Werkt dit echt zo simpel? Dit werkt ook 2 keer, want zo'n platform houd bij wie hoeveel waarmee fraudeert. Nou echt fraude is het niet, eerder fraude van de verkoper, maar als koper ben je ook niet helemaal zuiver bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed

ComputerHoed

Electronica <3

traders schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:02:
[...]

En hoe werkt dat:

- Je bestelt iets wat je weet dat niet kan
- Vervolgens ga je klagen bij het platform?
- Nu krijg je je geld terug?

Werkt dit echt zo simpel? Dit werkt ook 2 keer, want zo'n platform houd bij wie hoeveel waarmee fraudeert. Nou echt fraude is het niet, eerder fraude van de verkoper, maar als koper ben je ook niet helemaal zuiver bezig.
Ja, dit werkt zo simpel.
Het is zeker weten geen fraude, omdat de verkopers jou proberen op te lichten.

Ik probeer niet op te scheppen, maar alle orders via Wish die ik heb gedaan (circa 20) heb ik een refund voor gekregen omdat het totaal niet was als geadverteerd.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traders
ComputerHoed schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:03:
Ik probeer niet op te scheppen, maar alle orders via Wish die ik heb gedaan (circa 20
Ik heb al veel bestelt bij Ali en daar gaat het nooit fout. Ik zoek ook vooral naar verkopers met veel orders en beoordelingen (hoewel je daar ook mee kunt rommelen zoals met alle reviews).

Zit er bij Wish dan evenredig veel "troep", of ga je voor die 20 orders er min of meer naar op zoek, zoals die 4K tablet voor EUR 70 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traders
vanDaal schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 07:18:
Ik heb hier een Samsung Tab A 10.5" aan de muur gehangen met behulp van magneten achterop de tablet. USB voeding gaat door de muur naar de voorraadkast aan de andere kant.
Waar haal die magneten en plaatjes op de tablet vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed

ComputerHoed

Electronica <3

traders schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:06:
[...]

Ik heb al veel bestelt bij Ali en daar gaat het nooit fout. Ik zoek ook vooral naar verkopers met veel orders en beoordelingen (hoewel je daar ook mee kunt rommelen zoals met alle reviews).

Zit er bij Wish dan evenredig veel "troep", of ga je voor die 20 orders er min of meer naar op zoek, zoals die 4K tablet voor EUR 70 ?
Ik zit alleen op Wish om de troep te bestellen, die in sommige situaties nog nuttig kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
@traders: voor die magneten zou ik online iets zoeken ipv selfmade, kan ook natuurlijk maar je gaat het nooit zo mooi krijgen als dat je prefab krijgt denk ik

Zoiets
https://www.aliexpress.com/i/32812106293.html

[ Voor 15% gewijzigd door skank op 16-07-2020 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
[quote]vanDaal schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 07:18:
I

Man het is echt wel moeilijk om een PoE adapter te vinden die aansluit op een haakse 90 degree usb-c kabel

Ik zie 90 degree stukken die naar links of rechts lopen (is geen optie) met kabel aan, maar weinig die echt haaks zijn.

Ik zie een stukje die echt haaks is, maar dan zonder kabel (komt dan te ver van de muur terecht)
https://www.joom.com/en/products/5e2696ff36b54d0101b307c8

Als ik dan ene vind, die haaks iks met een kabel aan, dan heb ik problemen om aan te sluiten aan een PoE adapter :(

[ Voor 88% gewijzigd door skank op 16-07-2020 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinheadtje
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 23:34
Op mn werk hebben we allemaal tabletjes hangen voor bewegwijzering en worden allemaal gevoed door power over ethernet, POE, hangt al een jaar of twee, nog geen brand gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Woohoo. Nog niet binnen, maarrrr

"ma 20 jul. NL Zending is ontvangen door PostNL" (aldus de internationale tracking, postnl app zelf nog niets).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Hij is binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
Tof! Hoe is je eerste ervaring ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJohnDoe
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:19
Dan begint nu het wachten op de review. @NeFoRcE kan je al een kleine preview-review geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Helaas heeft m'n vrouw hem in ontvangst genomen, en zit ik op de zaak nog :) Vanavond even mee spelen. Zal dan ook hier even mijn eerste bevindingen plaatsen. Maar m'n vrouw was al razend enthousiast. Hopelijk ben ik dat ook :)!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Vet! Hier eerst een snelle beknopte toelichting.

Heel tof ding. Mooie dunne bezel (Al ligt het scherm wel 1,5cm van de rand, de spiegel loopt wel door). Er zit een SD in met Raspbian. Die is wel wat langzaam, maar komt mede doordat er heel veel updates zijn. Als je hem aanzet start automatisch MagicMirror2. Software speciaal voor, jawel, Magic mirrors. Maar dat ga ik niet gebruiken. Gewoon Chrome opstarten en Home assistant erop. Nog even kijken maar een Full Kiosk browser. Scherm resolutie is fullHD. Kwaliteit voelt prima aan, maar het is geen Surface Pro, maar daar zit ook wel prijsverschil in natuurlijk. 4 USB poorten, een 12V1A adapter zit erbij. Microfoon links en rechts achterop, met nog wat mediaknoppen. Bluetooth 5G wifi, eigenlijk helemaal compleet!

Vragen? Stel ze gerust. Nu eerst nog wachten op de updates... Zzzzzz :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/adU_QlLR8IlvwdPSCiBHFNlt1gg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jILGqaOytrWzgILrkD0soDaL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ceX22A1P2Bv2tnSujkurwxCzyWU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YGty81RGpnZhqCm3iG5QG7Gk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Zo, alles bijgewerkt, maar blijft wel traag helaas. Heb een rete snel SD kaartje besteld. Die nog even proberen als die binnen is. En helaas zit er een backlight leak op het scherm. In daglicht niet te zien. Maar nu het donker is wel een beetje. Ongeveer 1,5x1cm. Niet heel groot, maar toch. En ik ben benieuwd of dit inbrand. Ik wil het scherm eigenlijk altijd aan hebben behalve als we op bed liggen of niet thuis zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door NeFoRcE op 31-07-2020 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
Tof! Thanks voor de update. Valt het op dat het een tablet is als hij uit is, of lijkt het echt op een spiegel? En raad je hem aan tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJohnDoe
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:19
Ziet er goed uit. Is hij wel goed leesbaar? Op de foto's spiegelt het scherm nogal, maar kan me voorstellen dat dit niet het geval is als je er voor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
De verkoper is met de tech-afdeling kijken wat ze kunnen doen voor me omtrent de backlight. Als het scherm uit is (achterop zit een knop), dan is het echt 100% een normale spiegel. Met scherm aan, spiegelt alles waar niets getoond wordt. In het donker zie je wel een soort van echo (zoals ook wel op bovenstaande foto te zien is). Maar hij komt uiteindelijk op ooghoogte, denk dat het dan wel minder is. En de kijkhoek is niet heel groot, maar ook dat moet ik even beter beoordelen als ie aan de muur hangt.

Voor nu is het nog even wachten op die SD kaart, want Home Assistant draait echt te langzaam helaas. Vandaag nog even proberen met VNC naar een Pi3b+, en anders even VNC'en naar een Surface Pro 2 of desnoods m'n desktop PC.

Er zit ook een MicroUSB aansluiting op. Geen idee waarvoor je die zou kunnen gebruiken. Niet als voeding dunkt me gezien de adapteraansluiting. Mogelijk toch voeding, maar allleen voor de Pi ?

Of ik hem aan kan raden, durf ik nog niet te zeggen. Ik wil het even afwachten met die andere SD kaart en VNC ervaring.

-- edit

Even met VNC naar een Pi3B+ , en dat gaat verrassend goed moet ik zeggen. Alleen swipen om te scrollen werkt helaas niet, maar dat is misschien meer een VNC dingetje.

Testen etc gaat verder! :)

[ Voor 9% gewijzigd door NeFoRcE op 22-07-2020 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
NeFoRcE schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 08:04:
De verkoper is met de tech-afdeling kijken wat ze kunnen doen voor me omtrent de backlight. Als het scherm uit is (achterop zit een knop), dan is het echt 100% een normale spiegel. Met scherm aan, spiegelt alles waar niets getoond wordt. In het donker zie je wel een soort van echo (zoals ook wel op bovenstaande foto te zien is). Maar hij komt uiteindelijk op ooghoogte, denk dat het dan wel minder is. En de kijkhoek is niet heel groot, maar ook dat moet ik even beter beoordelen als ie aan de muur hangt.

Voor nu is het nog even wachten op die SD kaart, want Home Assistant draait echt te langzaam helaas. Vandaag nog even proberen met VNC naar een Pi3b+, en anders even VNC'en naar een Surface Pro 2 of desnoods m'n desktop PC.

Er zit ook een MicroUSB aansluiting op. Geen idee waarvoor je die zou kunnen gebruiken. Niet als voeding dunkt me gezien de adapteraansluiting. Mogelijk toch voeding, maar allleen voor de Pi ?

Of ik hem aan kan raden, durf ik nog niet te zeggen. Ik wil het even afwachten met die andere SD kaart en VNC ervaring.

-- edit

Even met VNC naar een Pi3B+ , en dat gaat verrassend goed moet ik zeggen. Alleen swipen om te scrollen werkt helaas niet, maar dat is misschien meer een VNC dingetje.

Testen etc gaat verder! :)
Thanks voor je updates, wordt erg gewaardeerd. Hoor graag je verdere updates!

Heb je overigens een idee wanneer je de SD-kaart krijgt? Ga hem anders gewoon uit Polen bestellen :P Wil zelf waarschijnlijk Domoticz erop knallen en naar mijn weten is dat minder zwaar dan HA.

[ Voor 5% gewijzigd door Tweakx op 22-07-2020 18:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• skank
Ik volg absoluut mee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Tweakx schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 17:54:
[...]

Thanks voor je updates, wordt erg gewaardeerd. Hoor graag je verdere updates!

Heb je overigens een idee wanneer je de SD-kaart krijgt? Ga hem anders gewoon uit Polen bestellen :P Wil zelf waarschijnlijk Domoticz erop knallen en naar mijn weten is dat minder zwaar dan HA.
Hij is binnen, vanavond als ik thuis ben even installeren :)

[ Voor 19% gewijzigd door NeFoRcE op 31-07-2020 08:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Okee, ik ben om. Wat is dit vreselijk vet.

Ik heb nu:

- 64 GB SD Kaart ( Sandisk Sdsqxcy-064G-Gn6Ma Sdxc Extreme Pro Geheugen Kaart, 64Gb )
- Raspberry PI OS Lite
- Chromium

Ik heb dus een CLI versie van Linux nu, met alleen een GUI voor een kioskversie van Chromium. Daarvoor heb ik deze handleiding gevolgd:

https://die-antwort.eu/te...pberry-pi-for-kiosk-mode/

De snelheid is aanzienlijk beter dan de volle versie van Linux. Er zit een Raspberry Pi 3A+ in. Zeker niet de snelste, maar voor mij nu eerst wel voldoende. Ik wil nu even kijken hoe hij zich houdt als het scherm een tijd aan is. Ervaring leert dat door Home Assistant het geheugen toch wel volloopt.

Even voor de duidelijkheid; ik heb een stuk of 10 volle tabbladen, veel sensoren, veel lovelacekaarten, integraties met bluetooth weegschaal, temp/humid sensoren, z-wave, zigbee, 433mhz, 4 camera's, slimme vaatwasser,stofzuiger etc. Dus er wordt veel naar HA weggeschreven en uitgelezen.

Maar potverdorie, wat ziet het er gaaf uit zo. Nu nog 12V1A regelen over zo'n 15 meter (van zolder naar woonkamer) want hij komt op de plek te hangen van de thermostaat.

Morgen heb ik papadag. Ik zal kijken of ik even een demo/video op Youtube (hidden link) kan zetten, die zal ik hier dan plaatsen.

Maar ik ben in ieder geval een stuk enthousiaster dan met de GUI versie van Linux.!

En nu ga ik bier drinken en The Hunger Games kijken. Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Haha, benieuwd waarom je het zo gaaf vindt ;)
Vooral die video posten! Een beeld zegt 10x meer dan woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertware
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-07 15:57
NeFoRcE schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:46:
Er zit een Raspberry Pi 3A+ in. Zeker niet de snelste, maar voor mij nu eerst wel voldoende.
Bedankt voor de updates! Ik volg ook al even mee, ben vooral benieuwd naar de spiegelkwaliteit (is het een goede spiegel, zonder vervorming oid?) en de helderheid/leesbaarheid overdag. Zit er achteraan toevallig een luikje of iets dergelijks zodat je de raspberry pi zou kunnen wisselen mocht je dat willen? Zou leuk zijn als het future-proof is en gewoon de GPIO header en/of HDMI van de pi gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Wel leuk om te lezen voor sommige hier ;) https://www.makeuseof.com...r-projects-weve-seen-far/

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
NeFoRcE schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:46:
Okee, ik ben om. Wat is dit vreselijk vet.

Ik heb nu:

- 64 GB SD Kaart ( Sandisk Sdsqxcy-064G-Gn6Ma Sdxc Extreme Pro Geheugen Kaart, 64Gb )
- Raspberry PI OS Lite
- Chromium

Ik heb dus een CLI versie van Linux nu, met alleen een GUI voor een kioskversie van Chromium. Daarvoor heb ik deze handleiding gevolgd:

https://die-antwort.eu/te...pberry-pi-for-kiosk-mode/

De snelheid is aanzienlijk beter dan de volle versie van Linux. Er zit een Raspberry Pi 3A+ in. Zeker niet de snelste, maar voor mij nu eerst wel voldoende. Ik wil nu even kijken hoe hij zich houdt als het scherm een tijd aan is. Ervaring leert dat door Home Assistant het geheugen toch wel volloopt.

Even voor de duidelijkheid; ik heb een stuk of 10 volle tabbladen, veel sensoren, veel lovelacekaarten, integraties met bluetooth weegschaal, temp/humid sensoren, z-wave, zigbee, 433mhz, 4 camera's, slimme vaatwasser,stofzuiger etc. Dus er wordt veel naar HA weggeschreven en uitgelezen.

Maar potverdorie, wat ziet het er gaaf uit zo. Nu nog 12V1A regelen over zo'n 15 meter (van zolder naar woonkamer) want hij komt op de plek te hangen van de thermostaat.

Morgen heb ik papadag. Ik zal kijken of ik even een demo/video op Youtube (hidden link) kan zetten, die zal ik hier dan plaatsen.

Maar ik ben in ieder geval een stuk enthousiaster dan met de GUI versie van Linux.!

En nu ga ik bier drinken en The Hunger Games kijken. Groetjes!
Super, ben benieuwd naar de video! :9
Pagina: 1 2 Laatste