Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 29-05 14:52
Dag allemaal,

Ik zoek een tablet welke ik aan de muur wil bevestigen ten behoeve van domotica, waarop ik onder andere lampen wil bedienen en camera’s wil bekijken. De software is echter niet het probleem, het gaat om de tablet zelf.

De tablet die ik zoek kun je aanroepen met een simpele tik op het display. Het probleem waar ik steeds tegen aanloop is dat de tablet vanzelf op slot gaat of niet op slot gaat waardoor het scherm 24/7 aan staat. Daardoor schiet ie een beetje zn doel voorbij, waardoor je niet even snel wat kunt checken.

Ik zoek dus een tablet die niet op slot gaat, maar waar wel het scherm uit gaat en aanroepbaar is met een simpele tik op het display.

Suggesties zijn meer dan welkom!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 20:23

DarkSide

theres no place like ::1

Op slot gaat ie toch alleen als je hem beveiligd?
Anders zou je ook smart unlock kunnen toepassen. Dat thuis als "veilig" gezien wordt.

Dan gaat het scherm uit. Maar hoef je hem niet te unlocken met code, ww oid.
Gewoon even aanklikken en gaan met die banaan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
DarkSide schreef op zondag 19 mei 2019 @ 19:09:
Op slot gaat ie toch alleen als je hem beveiligd?
Anders zou je ook smart unlock kunnen toepassen. Dat thuis als "veilig" gezien wordt.

Dan gaat het scherm uit. Maar hoef je hem niet te unlocken met code, ww oid.
Gewoon even aanklikken en gaan met die banaan.
Welke tablets kunnen dit? Ik heb het reeds met een iPad geprobeerd, maar geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Valt zoiets niet te maken met bijv. Windows 10 en dan een zwarte screensaver?
Ik heb geen ervaring met Windows op een tablet hoor, dus misschien zeg ik iets heel geks.

Ik heb wel een virtual pinball kast met een 27 inch touchscreen, waarop ook windows 10 draait. Daar werkt dit principe wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 20:23

DarkSide

theres no place like ::1

Oh vergeten te melden: Android kan dit iig.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Tablet zoeken met goede custom kernel en ROM ondersteuning, kan je vaak double tap to wake optie gebruiken. Had ik ook op een HTC one m7. 2x snel tikken en aan en geunlocked.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:10

de Peer

under peer review

Ik gebruik gewoon een Android tablet en domoticz met fully kiosk browser om het scherm aan te laten gaan als er iemand in de buurt van de tablet loopt (pir sensor). Na 1 of 2 minuten laat fully kiosk browser het scherm weer uit gaan. Snachts gaat de tablet geheel uit (in te stellen in Android)

Ipad vind ik onhandig ivm beperkte tweak mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
de Peer schreef op zondag 19 mei 2019 @ 19:21:
Ik gebruik gewoon een Android tablet en domoticz met fully kiosk browser om het scherm aan te laten gaan als er iemand in de buurt van de tablet loopt (pir sensor). Na 1 of 2 minuten laat fully kiosk browser het scherm weer uit gaan. Snachts gaat de tablet geheel uit (in te stellen in Android)

Ipad vind ik onhandig ivm beperkte tweak mogelijkheden.
Klinkt goed, welke tablet gebruik je hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Rgerr schreef op zondag 19 mei 2019 @ 19:41:
[...]

Klinkt goed, welke tablet gebruik je hiervoor?
Lenovo tab 4 10, maar kan volgens mij met elke Android tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
de Peer schreef op zondag 19 mei 2019 @ 19:44:
[...]

Lenovo tab 4 10, maar kan volgens mij met elke Android tablet.
Ah oké, dus een Android tablet met front camera en die browser geïnstalleerd zou al voldoende zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Rgerr schreef op zondag 19 mei 2019 @ 19:53:
[...]

Ah oké, dus een Android tablet met front camera en die browser geïnstalleerd zou al voldoende zijn?
Ja, al gebruik ik een losse pir sensor ipv de front camera. Maar de front camera gebruiken kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
de Peer schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:08:
[...]

Ja, al gebruik ik een losse pir sensor ipv de front camera. Maar de front camera gebruiken kan ook.
Vanwaar die keuze, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Rgerr schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:12:
[...]

Vanwaar die keuze, als ik vragen mag?
Nou mijn huis hangt sowieso al vol met sensoren dus leek het mij een logische keuze. Ik zou ook verwachten dat bij gebruik van de front camera je de tablet toch enigszins 'belast' qua processorverbuik (en stroomverbruik) maar dat weet ik niet zeker. Daarnaast kun je pir sensor richten terwijl de front camera alleen recht vooruit kijkt. Geen idee of dat echt uit maakt. Maar dat waren mijn overwegingen.

Die fully kiosk browser is echt geweldig trouwens. Heel veel mogelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
de Peer schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:17:
[...]

Nou mijn huis hangt sowieso al vol met sensoren dus leek het mij een logische keuze. Ik zou ook verwachten dat bij gebruik van de front camera je de tablet toch enigszins 'belast' qua processorverbuik (en stroomverbruik) maar dat weet ik niet zeker. Daarnaast kun je pir sensor richten terwijl de front camera alleen recht vooruit kijkt. Geen idee of dat echt uit maakt. Maar dat waren mijn overwegingen.

Die fully kiosk browser is echt geweldig trouwens. Heel veel mogelijkheden.
Dank je, ik ga aan de slag! Iedereen natuurlijk bedankt voor het meedenken! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT Consultant
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-08-2024
Bij ons thuis ligt een iPad zonder wachtwoord. Werkt gewoon. Je moet alleen wat waarschuwingen negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
ICT Consultant schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:31:
Bij ons thuis ligt een iPad zonder wachtwoord. Werkt gewoon. Je moet alleen wat waarschuwingen negeren.
Maar ook dan moet je de tablet unlocken dmv een slider, of drukken op een knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:55

rg-mohwa

Phoe Hé

je zou ook is kunnen kijken naar een eneco toon en deze eventueel rooten, dan kan je volgens mij ook alles wat je wilt en ook direct je termostaat mee vervangen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Simply_jeroen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:15
Hier mijn oplossing.

Ipad Ingebouwd in de achterwand van de keuken

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NqBvWRm.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Simply_jeroen op 19-05-2019 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVG555
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:47
@jeroenvervuren

Erg strakke oplossing, bij uitstek de mooiste die ik tot nu toe gezien heb!

Kan je er wat meer over vertellen zoals hoe bijvoorbeeld de ontgrendeling werkt, welke frontend en niet te vergeten wat voor frame je hebt gebruikt (of zelfbouw)?

Mijn voorkeur gaat ook uit naar een Ipad alleen is er dan weer minder aan te tweaken zoals camera gebruiken voor proximity detection en allerlei andere handige zaken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simply_jeroen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:15
PVG555 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 21:33:
@jeroenvervuren

Erg strakke oplossing, bij uitstek de mooiste die ik tot nu toe gezien heb!

Kan je er wat meer over vertellen zoals hoe bijvoorbeeld de ontgrendeling werkt, welke frontend en niet te vergeten wat voor frame je hebt gebruikt (of zelfbouw)?

Mijn voorkeur gaat ook uit naar een Ipad alleen is er dan weer minder aan te tweaken zoals camera gebruiken voor proximity detection en allerlei andere handige zaken.
Het frame komt van Amazon.com
https://www.amazon.com/Wa...8294813&s=gateway&sr=8-19

Ontgrendelen gaat heel simpel door de Home knop in te drukken 😊 geen code of iets er op

Ik draai er Domotiz op met plattegronden en daarna gewoon los alle apps van de verschillende hardware .

Ik heb juist voor een ipad gekozen voor de eenvoud en stabiliteit, heel het gezin snapt hoe het werkt. Daarnaast is het makkelijk om even een serie te kijken tijdens het eten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

de Peer in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 3"

Zie hier mijn opstelling. Ik wilde niet op een knop hoeven drukken want dat nodigt toch minder uit dan dat het scherm vanzelf aan gaat als je er langs loopt.

Voor mij was externe apps gebruiken ook geen optie, dus ik heb alles centraal in 1 app geregeld. Domoticz+dashticz+fully kiosk browser.

Ik regel er inmiddels ook o.a. warmtepompboiler en airco's mee. Je blijft bezig met verder uitbouwen. erg gaaf.

Snoertje verdwijnt in de muur naar een stopcontact.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/z8KRLfn.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door de Peer op 19-05-2019 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT Consultant
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-08-2024
Rgerr schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:34:
[...]

Maar ook dan moet je de tablet unlocken dmv een slider, of drukken op een knop?
Slider, hij gaat tot maximaal iOS 9...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:38
de Peer schreef op zondag 19 mei 2019 @ 22:49:
de Peer in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 3"

Zie hier mijn opstelling. Ik wilde niet op een knop hoeven drukken want dat nodigt toch minder uit dan dat het scherm vanzelf aan gaat als je er langs loopt.

Voor mij was externe apps gebruiken ook geen optie, dus ik heb alles centraal in 1 app geregeld. Domoticz+dashticz+fully kiosk browser.

Ik regel er inmiddels ook o.a. warmtepompboiler en airco's mee. Je blijft bezig met verder uitbouwen. erg gaaf.

Snoertje verdwijnt in de muur naar een stopcontact.
[Afbeelding]
Wat voor houder gebruik jij? Ik zoek nog steeds iets fatsoenlijks om hem meer aan de muur te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:21
@Rgerr afhankelijk van wat je precies wilt kunnen doen en wanneer je het allemaal gereed wilt hebben is Atmos Control misschien iets voor je?
Ik vind het er zelf behoorlijk netjes uitzien van wat ik online heb gezien, waarschijnlijk wat minder uitgebreid als Domoticz of Home Assistant maar daarentegen ziet het er wel gelikt uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

vinom schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 18:34:
[...]

Wat voor houder gebruik jij? Ik zoek nog steeds iets fatsoenlijks om hem meer aan de muur te hangen.
https://www.amazon.de/Doc...59235103&s=gateway&sr=8-2

Deze was het dacht ik. Bevalt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Wekko306 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 18:41:
@Rgerr afhankelijk van wat je precies wilt kunnen doen en wanneer je het allemaal gereed wilt hebben is Atmos Control misschien iets voor je?
Ik vind het er zelf behoorlijk netjes uitzien van wat ik online heb gezien, waarschijnlijk wat minder uitgebreid als Domoticz of Home Assistant maar daarentegen ziet het er wel gelikt uit.
Ziet er zeker gelikt uit, maar 300 dollar vind ik vrij prijzig als ik niet weet wat er wel en niet van mijn smartphone op kan.

Heb een tweedehands Samsung galaxy 2 op de kop getikt, alleen krijg ik de kiosk browser er niet op geïnstalleerd. Android 4.4 dingetje? Andere suggesties om het wel voor elkaar te krijgen? De optie om onveilige bronnen uit te schakelen en zelf de nieuwste apk downloaden werkt tot nog toe ook niet. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:58
https://github.com/WallPanel-Project/wallpanel-android

Misschien werkt dit beter, nog niet uitgebreid getest
Rgerr schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 19:59:
[...]

Ziet er zeker gelikt uit, maar 300 dollar vind ik vrij prijzig als ik niet weet wat er wel en niet van mijn smartphone op kan.

Heb een tweedehands Samsung galaxy 2 op de kop getikt, alleen krijg ik de kiosk browser er niet op geïnstalleerd. Android 4.4 dingetje? Andere suggesties om het wel voor elkaar te krijgen? De optie om onveilige bronnen uit te schakelen en zelf de nieuwste apk downloaden werkt tot nog toe ook niet. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

@Rgerr elke tablet kan dit ik zou alleen de accu verwijderen (dit kan je makkelijk omzeilen er zijn genoeg filmpjes/google hits waarbij ze de tablet zonder accu draaien ..

Als je ruimte hebt, zou je wellicht beter aan een 2din "autoradio" die zijn er tegenwoordig ook met android camera aansluiting enzv .. 12v voeding kan je al snel vinden bij ikea/action (12v ledstrings bv)

Anders hieronder een "relaas" hoe je zelf een houder maakt.

Alleen de laadkabel moet genoeg "ruimte" hebben, en de goedkope houder heeft enige flexibiliteit om de tablet vast te houden.. ik zou wel iets van magneten lijmen ofzo..

Voeg je eigen creativiteit eraan toe :) maar dit zijn "paar" stappen die je zou kunnen doen. kosten 20 euro oid ?

- meeste tablet hoesjes hebben een harde casing waar de tablet inpast en een cover van stof, snij het stof eraf en je hebt 75% klaar
- pak een fotolijst waar de casing inpast .. (of maak er zelf 1)
- plak eerst met de epoxy de magneten op de casing
- wikkel die "casing" nu in plastic folie
- in een doe het zelf winkel hebben ze plastic hoekprofielen die je met een scherp stanley mes neem gelijk 2 ijzeren plaatjes mee (als het maar magnetisch is)
- plastic primer & witte spuitbuis

- lak ?
- 2 componenten epoxy voor plastic (of seconde lijm met bakpoeder)
- 2 sterke magneten bv oude harde schijf demonteren ..

- leg het lijstje en 2 ijzeren plaatjes op een vlakke ondergrond, (wel een plastic zak eronder)
- Vul het foto lijstje met "gips" en druk de met folie bedekte casing erin .. laat het hard worden en haal de casing eruit .. schuur het vlak. pak de plastic profielen en bevestig die aan de rand van het foto lijstje met kleine schroeven/spijkers ,... zodat je een rand erom heen krijgt.
- Epoxy nu de randjes en schuur het netjes vlak.

- Boor een gat ter grote van de micro-usb/lightning stekker en zorg dat je de kabel netje kan wegwerken.. (lijm de kabel NIET vast ..) ,

- zet alles in de plastic primer .. (1 tot 2 dunne lagen) en goed laten drogen.

Als je het goed hebt gedaan kan de casing uit de folie halen in de gemaakte "houder" geklikt worden en blijft het op zijn plek door de magneten. nu kan je het met een spuitbus (korte stoten in zwaaiende beweging) verven ..dit herhaal je een paar maal voor optimaal resultaat. de casing kan je ook meespuiten.

je kan de foto lijst weglaten en bv met seconde lijm en de casing & hoekprofielen aan elkaar verbinden.. en met vulmiddel (voor auto bumpers enzv ook doe het zelf toko) een mooi resultaat behalen. maar dan zou ik de hoekprofielen eerst op maat maken, licht schuren en voorzien van primer voordat je gaat lijmen. voor optimale hechting..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:18

BLACKfm

o_O

Je hebt inmiddels al een toestel zie ik, maar wat betreft het aan gaan van de tablet/smartphone zijn er mogelijk ook (goede) apps te vinden die je scherm aanzetten door er op te tikken (of 2x tikken) om het scherm aan te zetten.

Die kun je denk ik beter vinden op het XDA forum, in de play store krijg je voornamelijk apps met reclame.

Er zijn ook toestellen die het ingebouwd hebben.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:39

Metalfreak

Hoije woh!

Er zijn ook speciale kiosk tablets op de markt die gevoed kunnen worden met PoE. Ik weet alleen de types niet meer (ben al anderhalf jaar weg uit de AV wereld), maar weet wel dat bijvoorbeeld Philips zoiets maakte.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Gewoon ter documentatie: ik gebruik Dashticz als frontend voor Domoticz, en draai dat op een Xoro MegaPad 2154. Goede combo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannibal2206
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:20
ik heb deze pricewatch: Archos 133 Oxygen Zwart nog liggen; eens kijken of ik die netjes aan de muur gemonteerd krijg ..

15kW solar, 800 Ltr hygiëneboiler, 80 Heatpipes, 2 * L/L, Pana monoblock 5F en 5J, HR++/+++ , gasloos sinds Feb 2015

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-06 20:20
Ik heb deze gekocht
https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

zodat ik mijn samsung tab S3 kan voeden via PoE (unifi switch, keuze tss 24V passive of PoE+)
Na aansluiten merk ik dat de splitter toch behoorlijk warm krijgt...
Kan dit kwaad?

De switchpoort staat op PoE+

Bijkomend probleem, het scherm

Ik maak gebruik van fully kiosk browser.
Normaal zou het scherm aan/uit gaan middels de camera

Dat doet hij niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skank
Uiteindelijk andere beslissing gedaan omdat die PoE to usb te warm kreeg.
Een inbouw scharge voedingsadapter gekocht
https://www.tabletsolutio...pter-met-usb-c-conne.html
Hij hangt hier nu ook ! En op voeding !

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/KbHw1rZ/IMG-20200815-112106.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/9Z9SqQy/IMG-20200815-114821.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/K63Wdb7/IMG-20200815-115159.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/80B9KrC/IMG-20200815-115204.jpg

Kan het eigenlijk kwaad dat hij continu op lading staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
Vraag ik mij ook af.. de batterij van mijn tecaplast is al dood. Kan het veel kwaad om de batterij niet te demonteren?
Tablets open maken niet mijn hobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Accu’s gaan op zeker stuk van 24/7 voeding. Als je de accu niet wil verwijderen zou je in je domotics natuurlijk de accustatus kunnen koppelen aan de laadspanning.

Accu’s houden het meest van tussen 20% en 80% te blijven. Dan kan die tablet theoretisch minstens 3 jaar mee.

Even een theoretische uitwerking in pseudo OOP-lang (is immers zeer afhankelijk van je domotica van keuze):

code:
1
2
3
4
5
6
If battery.muurtablet <= 20% {
  power.muurtablet = true
}
If battery.muurtablet >= 80% {
  power.muurtablet = false
}

Waarbij power.muurtablet een domoticageschakelde voeding voor de tablet is.

We hebben bij een klant de Philips kiosk tablet op PoE hangen, weet niet type uit m’n hoofd maar is ook meer een B2B device dus lastig(er) regulier te koop en geen consumer support, en relatief prijzig. In China vind je ook nog wel 7” PoE tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
Is er een grotere kans op brand?
Wilf schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 22:12:
Accu’s gaan op zeker stuk van 24/7 voeding. Als je de accu niet wil verwijderen zou je in je domotics natuurlijk de accustatus kunnen koppelen aan de laadspanning.

Accu’s houden het meest van tussen 20% en 80% te blijven. Dan kan die tablet theoretisch minstens 3 jaar mee.

Even een theoretische uitwerking in pseudo OOP-lang (is immers zeer afhankelijk van je domotica van keuze):

code:
1
2
3
4
5
6
If battery.muurtablet <= 20% {
  power.muurtablet = true
}
If battery.muurtablet >= 80% {
  power.muurtablet = false
}

Waarbij power.muurtablet een domoticageschakelde voeding voor de tablet is.

We hebben bij een klant de Philips kiosk tablet op PoE hangen, weet niet type uit m’n hoofd maar is ook meer een B2B device dus lastig(er) regulier te koop en geen consumer support, en relatief prijzig. In China vind je ook nog wel 7” PoE tablets.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 16:31
Ik heb een Asus Nexus 7 uit 2013 (let op v2 dus) aan de muur gehangen. Dit is een van de zeer weinige tablets met qi laden. Daarnaast heeft ie nog een prima HD resolutie en voor het doel is het een prima tablet. Koste me 70,- op marktplaats.
Daar heb ik 6 sterke magneetjes aanvast gelijmd en 6 metalen ringen op m'n muur geschroefd. Aan de andere kant van die muur heb ik een kast. Door de muur en kast heen heb ik een gat geboord.
Goedkope qi lader open gesloopt. Spoeltje op m'n muur gemonteerd en de elektronica in de kast gemaakt.
En nu heb ik een tablet aan de wand, die ik er simpel af kan halen. En die onzichtbaar wordt opgeladen.
Alleen als je vrijwel tegen de muur aan gaat kijken zie je iets van het meganisme.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rw0vddBScI7wVzpQ8kLMj_HIVNM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C2snrgt3D1CQ84wFfYwx4c5H.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wLPsQXqX6hiryinJMWwtLrTdALo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/juQwQECurxJ9VLAXdFVkueX1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iy1g-OZC3OmcbTEOsISiW-NEiA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YhCXO5lPK6VoFoemBvp5OM4O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uoxUW8rt26wWMHiPxwHH9Mb_pZc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wudLH3s3KLuROuXd9CT0W9k3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jv6OaFZW4f075-fu_1UIpe5N5ww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B16MazfXbAjoKAiITGyDatHX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door SonOfSam op 17-08-2020 11:37 . Reden: tablet ipv laptop ]

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

joostnl schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 06:13:
Is er een grotere kans op brand?

[...]
Bij een fatsoenlijk gebouwde tablet zou ik zeggen: niet per sé. Immers: er zit meestal wel een veiligheidssysteem in de tablet zelf die de batterij reguleert. Het enige is dat Lithium ion-batterijen slecht tegen full cycle en constante volledige lading kunnen. Ik heb daar Samsung tablets én iPads binnen maanden tijd echt stuk van zien gaan (in de zin van dat, eenmaal van stroom, de accu waardeloos is).

Als je hem nooit van de muur haalt is dat misschien theoretisch niet zo erg maar zonde is het sowieso. :) ook als je een keer een nieuwe wilt en de oude wil verkopen of weggeven.

[ Voor 11% gewijzigd door Wilf op 17-08-2020 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
skank schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 14:20:
Uiteindelijk andere beslissing gedaan omdat die PoE to usb te warm kreeg.
Een inbouw scharge voedingsadapter gekocht
https://www.tabletsolutio...pter-met-usb-c-conne.html
Hij hangt hier nu ook ! En op voeding !

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kan het eigenlijk kwaad dat hij continu op lading staat?
Welke interface/software heb je hiervoor? Dashboard ziet er mooi overzichtelijk uit.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Galaxy Tab 3
Ikea Ribba fotolijst
Custom made passe-partout laten maken

Via mqtt kan ik commandos naar de tablet sturen welke door tasker opgepakt worden. Tablet scherm uit of aan zetten, herstarten, screensaver (daydream) aan of uit, etc.
Zodra we naar bed gaan, of niemand thuis is, gaat het scherm uit. Wanneer we wakker worden of er komt iemand thuis gaat het scherm weer aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g5UiUvsKy_4zfcLx7GTaFrVdjys=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x7Psec35SBO0IHHNnPRpn6Ar.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VPmIktmGbhs0xlPRkVoXiznfVDQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YynHlKA6YrxvOMFDDEXTxUce.jpg?f=fotoalbum_tile

De muur waar hij aan hangt is een holl wand van giips. Ik heb een kabel met 220 daar de binnenkant van de muur gebracht, stekker eraan en een USB adapter erin. In het midden, achter de tablet komt het USB kabeltje de muur uit.
Op de muur een stukje hout geschroefd en wat magneetjes erop gelijmd. Op de achterkant van de lijst zitten ook magneetjes gelijmd.
Op dit manier schuif je de lijst met tablet erin makkelijk aan de muur en zit deze goed vast.

Voor home automation besturing gebruik ik 'm eigenlijk nooit meer, een smartphone is sneller gepakt en more responsive :P (en zowel mijn eigen config als de moderne oplossingen werken zo goed dat ingrijpen amper nodig is).
Gebruik 'm voornamelijk als 'slim' digitaal fotolijstje :+

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ik had zelf overigens het idee om een raspberry pi 4 met HA achter een 7” raspberry touch screen te hangen maar HA heeft zelf geen gui. Nou heb ik nog wel een paar R-pi 2’s liggen en ben nu voornemens om daar eentje in te richten als kiosk en die aan de muur te bevestigen. Werkt ook op 5v maar zonder batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiet
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:19
Om het 'op slot probleem' te vermijden: In Android kun je met de 'Developer options' instellen dat de tablet nooit in de screensaver/op slot gaat.

Android developer options is een set van aanvullende instellingen die normaal niet zichtbaar zijn: https://tunesgo.wondersha...3IvuIPYiUwNBoC4dIQAvD_BwE

Mijn setup voor domotica te bedienen:
* Lenovo tab E7
* Staat op het kastje in een simpele tablet houder van ikea
* Met developer options ervoor gezorgd dat hij niet in screensaver/lock sprigt
* 'Fully app' om webpagina in fullscreen te tonen
* HADashboard als frontend voor HomeAssistant.

Werkt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Rgerr schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 07:34:
[...]

Welke interface/software heb je hiervoor? Dashboard ziet er mooi overzichtelijk uit.
Home assistant
Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:10
Iemand ook ervaring met magnetische stickers (verkrijgbaar op bv AliExpress) welke je op de muur en de achter zijde van een tablet plakt? Of is dat een afrader omdat de tablet te zwaar is?

Ik zit zelf te kijken naar een goedkope Chinese tablet (max eur 200) voor mijn dasticz dashboard.
Tot nu toe vind ik ze niet echt veel groter dan 10.1 inch, zoals bv de Teclast T30 (voldoet qua specs denk ik prima), deze weegt 560gr. Of de wat oudere Teclast M16 welke dan wel 11.1 inch is, wel mooie dunne randen maar ook een stukje zwaarder 920gram.

Het liefst heb ik een wat groter formaat scherm (max 32cm breed, of tablet in portrait kan natuurlijk ook).
Iemand nog (goedkope) suggesties daarvoor?

Mijn PVOutput

Pagina: 1