Knamix schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:17:
[...]
Veel tips inderdaad, maar ik zoek naar ervaringen

. Had het anders moeten verwoorden.
Heb de protector van AnonymousWP besteld en ook gelijk de 9H UV protector van de Oneplus shop.
Ben alleen bang dat ik het ga verpesten met de lijm. Laatste keer dat ik dit deed was een kliederboel geworden.
Ik zag dat jij de UV protector er op heb zitten? Bevalt het en is de installatie makkelijk? Lees verschillende verhalen op de website zelf (reviews).
Nu ruim anderhalve maand er op zitten en bevalt nog steeds goed. Installatie is niet moeilijk maar je moet er even voor gaan zitten, al met al duurt het 10-15 minuten. Er zijn diverse youtube videos mbt UV protectors. Ga er 1 of meer bekijken. Een aantal zaken om rekening mee te houden zijn:
Zorg dat de openingen zoals speaker grill, microfoon en knoppen etc worden afgeplakt met een plakbandje. bij sommige protectors worden die er bij geleverd.
Zorg dat het scherm goed schoon en vetvrij is
Zorg dat het scherm stabiel en zuiver waterpas is. Zo niet dan loopt de vloeistof naar 1 zijkant.
Zorg dat wanneer je de vloeistof aanbrengt, dit midden op het scherm is. Breng al het vloeistof aan (1 buisje) en in 1 bubbel.
Daarna breng je de protector aan. Leg de protector op de telefoon en je ziet dat de vloeistof naar alle kanten egaal wegvloeit. DRUK DE PROTECTOR NIET AAN, het wegvloeien kan een aantal minuten duren. Geef het de tijd. Je kunt de protector nog wel een beetje verschuiven als deze niet exact in het midden ligt. Vloeistof dat onder het scherm uitloopt kun je met keuken doek of toiletpapier verwijderen.
Daarna ga je met de UV lamp ongeveer 5 minuten over het scherm langzaam heen en weer. Let op dat je geen druk uitoefend.
Eventuele lijmresten kun je met alcohol of brandspiritus verwijderen.
Zorg dat voordat je begint, alle benodigdheden gereed heb staan.