Oeh een skeeler topic, die was een beetje aan de radar ontgaan!
Ik had bijna de TS van @
Joeri.Bijlsma zelf kunnen schrijven:
Lengte: 197cm
Schoenmaat: 48 (of een extreem brede 46)
Gewicht Mei: 147,6kg
Mijn achtergrond is wel dat ik vroeger ruim 10 jaar geschaatst heb 3x per week, en zomers 1x per week (kunstschaatsen o.a. op jeugd WK gestaan toen ik 13 was ofzo.)
In mei ging bij mij de knop om en heb ik bij This is Soul in Amsterdam Seba CJ boots gekocht met generic SEBA 4x84mm frames + wielen en lagers.
(uiteindelijk incl wat padding en een helm was ik €550 kwijt, de eigenaar heeft mij goed gematst)
Ik zal het maar met strava linkjes posten, dan is er meer context kwa inspanning:
Mijn eerste rit op de skates:
https://www.strava.com/activities/9040676726
Dit was een cold turkey start na een jaar terug fietsen te hebben geprobeerd wat ik veel te saai vond, en dus weer ruim 8 maanden lui op mijn reet te hebben gezeten.
Halverwegen was ik al dood, mijn longen wilde ik er bijna uitkotsen en kon voor mijn gevoel geen lucht meer krijgen. Gelukkig druk bij het pakketpunt en kon ik dus even "pauze nemen" voor ik aan de terugrit begon.
Grappig genoeg smaakte het bij terugkomst wel direct naar meer, een vriendin die mij had aangesport te gaan skaten kwam langs en we zijn in het Park van Luna (veel heuvels) gaan skaten om meer feeling te krijgen voor up- en downhill:
https://www.strava.com/activities/9065617610
wederom, hartslag sky high en elke klim was 5 min. uithijgen op het hoogste punt.
door regen, drukte en stress op de zaak alleen toen bijna 3 maanden geen tijd en energie gehad om door te zetten.
En voor mijn gevoel miste ik ook een stuk behendigheid wat ik op schaatsen wel had, dus onderzoek gedaan, en de term "Wizard"-frames ondekt.
Dus, googlen naar Wizard frames, en direct kom ik uit bij frames van €499,- wat wel erg aan de prijs was
Aangezien de skateshop mij zo goed had geholpen met het vinden van juiste boots hun gevraagd naar alternatieven, ik wilde graag grotere wielen dan 84mm ivm een stuk waar ik moet starten wat een erg grof ondergrond heeft, en ik wilde de "wizard" flexibiliteit.
Dit werden de NN Dragon+ frames met respectievelijke wielen90x80x80x80x90mm opstelling.
Sinds een maandje weer tijd/zin wat nu bijna een verslaving is geworden, vooral in de avond skate ik nu een ronde door Alkmaar en sinds zondag mijn maximale afstand per rit kunnen vergroten naar 14km
https://www.strava.com/activities/9914091146 (let vooral voor de gein op de hartslag, het misselijke oververmoeide gevoel heb ik de laatste 4 ritten niet meer ervaren)
Voor zichtbaarheid savonds wissel ik mijn voorwielen om met luminous LED wielen, en achterop heb ik 2 fietsknipperlampjes van de decathlon.
De opstelling geeft voor mij de snelheid van lange speed-frames maar ik kan zonder problemen om mijn as draaien.
Voor de oplettende: ja er zitten sensoren aan de veters op de skates, dit is links een Garmin Tempe, en rechts een Zwift Footpod welke beide gelinkt staan aan mijn garmin forerunner 955
[
Voor 4% gewijzigd door
Mortum op 27-09-2023 13:40
]