Algemeen skeeler topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:44
Het weer wordt mooier en warmer, dus nu is de tijd voor mij om maar eens wat gewicht te verliezen.
Gezien de sportschool dicht zit (gelukkig wordt mijn abbo opgeschoven, dus geen extra kosten), ben ik dus verplicht zelf wat te gaan doen.

Ik heb vroeger (ruim 15 jaar geleden :X ) veel met de skeelers rond lopen rollen, maar die passen helaas niet meer. DUS, ik ben op zoek naar wat nieuws, maar zit met wat vraagjes.

Ik heb maat 48~ betreft schoenen (geen sportschoenen, dan moet ik maat 49/50 hebben, ik heb erg brede voeten), en deze maat is nou niet bepaald veel beschikbaar. Als ik maat 47 zou nemen (deze maat is dus wel beschikbaar), valt deze groot/kleiner uit dan bijv een paar sportschoenen, of zit ik een verkeerde vergelijking te maken?

Buiten dat, ik ben 196cm, breed postuur en weeg ongeveer 150(!) KG ondertussen.
ik ben bang dat als ik op een paar skeelers ga staan, het zaakje het niet gaat houden, dus wilde wat ervaringen vragen betreft de stevigheid van skeelers. Waar moet ik bijvoorbeeld op letten als ik skeelers ga halen, wat voor materiaal kan ik het beste hebben voor mijn postuur?

De prijs zal rond de 250/300 gaan liggen, maar ik ben bang dat dit te weinig is, ik heb wel skeelers gezien rond de 120 euro, dat zou natuurlijk ideaal zijn, maar ik ben bang dat hier wel wat ogen en haken aan gaan zitten. Ik heb verder niet veel ervaring betreft skeelers, dus ik weet niet precies wat ik zou moeten googlen gezien het topic zo breed is.

Vandaar vraag ik graag om jullie ervaringen en/of aanbevelingen betreft goede skeelers.

Alvast bedankt voor de genomen moeite :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:02
Ik zou met jouw specificaties gaan shoppen bij een expert. Er zullen er vast een heleboel zijn, maar waar ik erg fijne ervaringen mee heb is https://www.stouwdam.nl/nl/skeelers-skates .
Het is geen prijsvechter, maar leveren topkwaliteit. Mijn vrouw heeft daar klapschaatsen op maat gekocht. Dat zijn schoenen die de oven in gaan, waarna jij met je voeten erin mag. Zo worden ze perfect op maat gemaakt.
Ikzelf ga er altijd met mijn racefiets naartoe voor onderhoud.
Topzaak!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 21:18
Hallo,

Ik weet niet of het je al gelukt is maar de vorige reactie geeft een goede shop. (geen ervaring mee maar iedereen stuurt je daar naartoe) Let bij aanschaf op stabiliteit! Een hoge schoen geeft een hoop meer stabiliteit rondje enkel. Daarbij is het goed om voor wat grotere wielen te gaan, 110mm is betaalbaar om te vervangen en is vrij gangbaar (125mm is misschien overdreven). De grootte zorgt er namelijk voor het het geheel wat makkelijker over die paar steentjes rolt. Je wielen blijven minder snel hangen en het geeft wat meer comfort.

Even een toevoeging na de post van @Puntlasser . Koop ook bescherming! In ieder geval een helm en polsbeschermers. Je hoeft daarbij echt niet gelijk voor het duurste te gaan. Een simpel setje van pols, knie en elleboog beschermers is prima. Let daarbij wel op de maat. De helm is ook niet onhandig, daarbij is het handig om ook rekening te houden met de warmte. Je krijgt snel een warm hoofd en op de mooie dagen dat je gaat skeeleren is dat niet heel fijn.

Veel succes. Ik ben benieuwd waar je mee thuis komt.

Zelf skeeler ik op Powerslide Swell 125mm.

[ Voor 26% gewijzigd door stevens20 op 25-05-2020 11:43 ]

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 13:14
Roces is erg actief op social media. Misschien kun je hun eens contacten. Een kennis van me plaatste als grap een foto van zijn 30 jaar oude skates die afgescheurd waren en dat het tijd was voor nieuwe. Direct een berichtje terug van Roces.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:19
Laat je eens (telefonisch) adviseren door https://www.onlineskatesh...service/contact-en-winkel . De winkel is dan wel gesloten, maar ze hebben mij destijds prima geholpen. Ze hebben een enorm assortiment en daar zit vast iets geschikts voor je tussen.
stevens20 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 08:41:
Zelf skeeler ik op Powerslide Swell 125mm.
125mm vind ik ook fijn. Ik heb zelf de Rollerblade Maxxum 125.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnMercable
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-06 23:44
Zelf heb ik schoenmaat 45, dus het zou niet zo heel moeilijk moeten zijn om skates te vinden in mijn maat zou je denken. Toen ik een paar jaar geleden de sportzaken af ging kwam ik er al snel achter dat skates over het algemeen veel kleiner vallen. Uiteindelijk ben ik naar een speciaalzaal in Rotterdam gegaan (RSI) aangezien dat de enige plek was waar ze K2's in mijn maat hadden. Met jouw schoenmaat zul je dus sowieso naar een speciaalzaak moeten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-06 13:53
Ik heb als tiener uren op rolschaatsen gestaan.
Laatst heb ik ze nog eens aan gedaan.

Man man man...
Dat is dus duidelijk niet zoals fietsen. Dat verleer je dus wel. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puntlasser
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16:12
Sinds deze zomer rij ik ook op 125 mm wielen. Een stuk comfortabeler op slecht wegdek.

De laatste tijd zie ik steeds meer mensen die de skeelers weer van zolder halen, maar allemaal zonder helm op! Soms wel helemaal ingepakt met ander beschermingsmateriaal maar dat is mijns inziens een stuk minder noodzakelijk. Vallen doet pijn maar wonden groeien weer dicht en botten groeien weer aan elkaar. Je hersenen daarentegen lopen vrij makkelijk blijvende of landurige schade op. Vooral als je ondervaren bent of na jaren opnieuw begint kun je zomaar een keer achterover op je hoofd vallen.

Zet alsjeblieft een helm op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Puntlasser schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:20:
Sinds deze zomer rij ik ook op 125 mm wielen. Een stuk comfortabeler op slecht wegdek.

De laatste tijd zie ik steeds meer mensen die de skeelers weer van zolder halen, maar allemaal zonder helm op! Soms wel helemaal ingepakt met ander beschermingsmateriaal maar dat is mijns inziens een stuk minder noodzakelijk. Vallen doet pijn maar wonden groeien weer dicht en botten groeien weer aan elkaar. Je hersenen daarentegen lopen vrij makkelijk blijvende of landurige schade op. Vooral als je ondervaren bent of na jaren opnieuw begint kun je zomaar een keer achterover op je hoofd vallen.

Zet alsjeblieft een helm op!
Ik skeeler zelf ook zonder helm. Wel polsbeschermers maar verder ook niks. Ik heb wel eens een helm op gehad maar die drukte op mijn sportbril (tegen vliegen) en voornamelijk daarom heb ik die niet meer (op). Als minder vaardige skeeleraar moet je idd echt bescherming aan. Heb je al wat ervaring en skeeler je alleen op rustige plekken dan kan het ook zonder alles. Toegegeven dat een helm en polsbeschermers eigenlijk in de standaard uitrusting moeten zitten.

Ik zie overigens ook veel mensen zonder rem. Zelf heb ik een rem op mijn rechter skeeler, dit omdat honderd meter uitrollen geen uitzondering is. Daarbij wil ik mijn wielen sparen omdat ik ze erg duur vind. Ik heb zojuist twee nieuwe moeten kopen omdat er een helemaal gescheurd is. Ik ben wel heel benieuwd hoe veel kilometers 125mm wielen mee zouden moeten gaan.

Daarbij ben ik benieuwd hoe jullie skeeleren. Alleen, met een vaste groep, achter je partner aan die op de fiets zit.. noem maar op. Hoe ver en hard gaan jullie ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-04 15:21
Ik heb recent een set skeelers van mijn vriendin gekregen.
Ook ik heb een grote schoenmaat(46) en heb skates van Zandstra met 5 wielen van 76mm ø.
Deze skates zouden een stel schaatsen na moeten bootsen, en dat doen ze verdomde goed.

Over de staat waarin de skates worden aangeleverd heb ik wel wat(negatiefs) te zeggen, maar dit kan je oplossen dmv. demonteren van de wielen, viezigheid in de roller-busjes schoonmaken en opnieuw de bouten op moment vastdraaien. Ze worden af fabriek namelijk niet goed gemonteerd.

Ik moest de eerste set die ik binnen kreeg terug sturen ivm. een defect, maar het paar wat ik nu heb zijn goed na dat ik alles heb gedemonteerd en weer op de juiste manier heb gemonteerd.

Het is zeker een aanrader als je voor de feel van een klapschaats/noor wil gaan.
Een vereiste is wel dat je mooi asfalt weet te vinden, zodra je over tegels/klinkers/andere stenen heen rolt dan wil het nog wel eens gevaarlijk worden :p

Ik vond ze, voor wat het is, erg betaalbaar. Maar dan schort het wel een beetje in de kwaliteit van de inner shell.

Hier een linkje; *knip*
Referral links zijn niet toegestaan
stevens20 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:33:
[...]

Ik skeeler zelf ook zonder helm. Wel polsbeschermers maar verder ook niks. Ik heb wel eens een helm op gehad maar die drukte op mijn sportbril (tegen vliegen) en voornamelijk daarom heb ik die niet meer (op). Als minder vaardige skeeleraar moet je idd echt bescherming aan. Heb je al wat ervaring en skeeler je alleen op rustige plekken dan kan het ook zonder alles. Toegegeven dat een helm en polsbeschermers eigenlijk in de standaard uitrusting moeten zitten.

Ik zie overigens ook veel mensen zonder rem. Zelf heb ik een rem op mijn rechter skeeler, dit omdat honderd meter uitrollen geen uitzondering is. Daarbij wil ik mijn wielen sparen omdat ik ze erg duur vind. Ik heb zojuist twee nieuwe moeten kopen omdat er een helemaal gescheurd is. Ik ben wel heel benieuwd hoe veel kilometers 125mm wielen mee zouden moeten gaan.

Daarbij ben ik benieuwd hoe jullie skeeleren. Alleen, met een vaste groep, achter je partner aan die op de fiets zit.. noem maar op. Hoe ver en hard gaan jullie ongeveer?
Ik ga meestal met mijn vriendin op pad, maar vind het ook erg fijn om alleen te gaan in combinatie met mooi weer en koptelefoon :)
Hoe hard ik ga? cruising snelheid ligt niet veel hoger dan een fiets, wanneer je dus rustig aan doet. Op het moment dat ik snelheid ga maken heb ik het al een keer meegemaakt dat ik bosjes met fietsers met gemak in kon halen.

[ Voor 41% gewijzigd door tweakduke op 25-05-2020 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyPinguin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:49
Ik heb een tijdje terug bij Ooms Sport in Den Haag deze nieuwe inline skates gehaald. Vind het een heel fijne schoen. Heb er nu een tiental uren opgestaan, en wil uiteindelijk overstappen naar skeelers. Skeeler wel met pols-, elleboog- en kniebeschermers, meestal alleen een rondje van 10-15 km.

Ik ben blij dat er een rem op de rechterschoen zit, die komt bij stoplichten regelmatig van pas. Dat weerhoudt me er ook van om over te stappen naar skeelers, zou niet weten hoe ik snel en handig kan remmen (zonder rem)...? Is dat een kwestie van veel proberen, of hoe doen jullie dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

Hebben we het over skeelers of over skates?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-06 20:48

CSB

:D

Ik speel met het idee om op skeelers naar het werk te gaan. Ik heb een hekel aan fietsen en vermijd het als het niet hoeft, maar om nou voor 8 km met de auto te gaan vind ik een beetje onzin. Daarbij is er van mijn huis tot het werk 90% fietspad beschikbaar, dus ik hoef niet over de openbare weg, behalve als ik onze wijk uit ga.

Heb echter in mijn 37 levensjaren nog nooit op skeelers gestaan en weet ook niet of ik het kan. Ik kan wel schaatsen (altijd ijshockeyschaaten gehad vroeger) en ALS we dan schaatsweer hebben kan ik na een half uurtje ploeteren weer aardig uit de voeten op die dingen.

Ik ben ook niet iemand die gaat lopen stunten op die dingen, ik wil gewoon soepel en liefst snel van A naar B komen.

Gewoon even wat vragen voor de doorgewinterde skater hier:
- Hoe snel ben je gemiddeld als je 10 km skate? Niet overdreven, gewoon op je gemak zeg maar.
- Wat is beter? 5 kleine wielen of juist 3 of 4 grotere voor zoiets als ik wil gaan doen?
- Mag je uberhaubt op de 'openbare weg" met die dingen, zoals wat ik wil gaan doen?
- zijn er al mensen die op skates naar het werk gaan en wat zijn jullie ervaringen?

Bedankt alvast!

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-06 13:53
Het grote nadeel aan skaten/skeeleren op het fietspad of de openbare weg is dat je vrij veel plaats nodig hebt in de breedte.

Als je dat dan nog doet tijdens de spits is dat vrij frustrerend vind ik.

In de regel is het handiger en veiliger om grotere wielen te nemen op straat omdat die gemakkelijker over steentjes rijden. Ik heb altijd gerolschaatst en de keren dat ik het asfalt van te kort bij gezien heb was telkens door te blokkeren op een steentje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stevens20
Het gaat ineens snel hier met de reacties. Skeeleren/skaten is weer populairder geworden. Apart topic voor maken?

@TecHHeaD
Zandstra is, volgens mij, altijd een goed merk geweest. Zonde van de negatieve ervaring. Al wat km's op gemaakt? Je zou kunnen kijken of je er een ander frame onder kan monteren zodat je na deze wielen over kan stappen op een grotere maat. Voor nu lekker van genieten en veel de weg op.

@HappyPinguin
Ontdek eerst wat je graag wil en op welk soort ondergrond en soort gebieden je onderweg bent. Moet je wendbaar zijn, ga je lange afstanden afleggen, ga je met een groepje... noem maar op. Er is best wel wat te vinden voor aankoopadviezen.

Wat remmen betreft zou je de T-rem techniek kunnen gebruiken. Je sleept dan met één been achter je aan maar dat kost je wel je wielen. Zelf heb ik wel de rem omdat je niet merkt dat hij er zit en je kan gewoon altijd remmen. Ondanks dat het ook dan meerdere meters kost om stil te staan. Je moet sowieso ver van tevoren anticiperen in het verkeer. Je remweg is hoe dan ook lang.

@CSB
Als ik jou was zou ik eerst eens gaan kijken hoe het is om te doen als hobby. In het begin werk je je helemaal het leplazarus. Sowieso is het erg weersafhankelijk en niet echt handig voor Woon Werk verkeer. Als je kan douchen op het werk is het een optie maar als je wind tegen hebt moet je 2 keer zo veel tijd uittrekken om op de bestemming te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 11:01

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Als je niet constructief wil reageren, reageer dan niet

[ Voor 55% gewijzigd door tweakduke op 25-05-2020 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWL92
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19:29
Hier een paar jaar terug redelijk knappe skates gehaald, om te blijven bewegen met mn knie. Staan nu in de kast om dat het toch wat moeite kost alles te pakken... Zoals eerder genoemd is, is dit inderdaad heel anders dan fietsen. Dat is toch makkelijker en sneller.

@CSB Wat me bijstond dat verteld werd door verkoper dat kleinere wielen vooral fijn zijn voor de kleine stukjes waarop je snel snelheid wil maken, voor de langere stukken kan je beter grotere wielen nemen. (vandaar dus t verschil in wielen met bijv stunt skates) Met kleinere wielen sta je wel dichter bij de grond, wat makkelijker kan zijn voor evenwicht.

@Joeri.Bijlsma Betreft de maat, misschien niet overal even makkelijk, maar zoek een winkel waar je gewoon kan passen. (wel n grote kans dat ze je gewenste maat niet op voorraad hebben, dus misschien vooraf bellen / mailen?) dan weet je daadwerkelijk hoe het zit, en of je niet toch gewoon een maatje groter moet hebben. Sport schoenen zitten in mijn ervaring niet altijd t zelfde dus op basis daarvan een vergelijking maken lijkt me niet handig.

Eventuele dieet tip van een oud collega, drink n glaasje of 2-3 water extra voor eten en tussendoor zodat je je iets voller voelt.

@cadsite oef, herinner me de val partijen op t pleintje bij mij in de buurt. K*T steentjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:01
ocdaan schreef op maandag 25 mei 2020 @ 14:01:
Als je gewicht wilt verliezen moet je minder eten O-)
Op een bepaalde leeftijd is minder eten (niet uithongeren) geen optie en is bewegen er gewoon een noodzaak erbij. Dat gebeurd heel langzaam als je de 40 over rolt en wordt na 50 erger.
Uitzonderingen daargelaten uiteraard.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puntlasser
stevens20 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:33:
[...]

Ik bedoelde niet dat pols en kniebeschermers overbodig zijn, maar als je investeert in bescherming moet de helm het eerste zijn. Ook als je ervaren bent vind ik een helm noodzakelijk, er kan van alles gebeuren: Steentje tussen je wiel, gat in de weg, verkeer. Met een beetje ervaring ga je net zo hard als een wielrenner, die zie je ook niet meer zonder helm.

Remmen blijft lastig inderdaad, de meeste skeelers worden zonder rem geleverd. In dit filmpje worden wat remmethodes uitgelegd: YouTube: ⛸️Skeeleren | 1 - De kunst van het remmen.
Ik gebruik de stappende methode wanneer ik de tijd heb en bij een noodstop de berm in.

Als ik een rondje ga skeeleren doe ik dat achter mijn partner op de racefiets, die ik ook meteen als rem kan gebruiken. Vaak zo'n 30 km tussen 25 en 30 km/uur
CSB schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:09:

- Wat is beter? 5 kleine wielen of juist 3 of 4 grotere voor zoiets als ik wil gaan doen?
- Mag je uberhaubt op de 'openbare weg" met die dingen, zoals wat ik wil gaan doen?
- 5 wielen zie je nauwelijk meer, voor op de openbare weg zou ik 3x125 mm aanbevelen. Dat is wel een stuk hoger dus even wennen
- Je bent een voetganger als skeeleraar, dus eigenlijk moet je op de stoep. Is alleen niet realistisch als je net zo hard als een fietser gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 316512

cadsite schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:01:
Ik heb als tiener uren op rolschaatsen gestaan.
Laatst heb ik ze nog eens aan gedaan.

Man man man...
Dat is dus duidelijk niet zoals fietsen. Dat verleer je dus wel. :'(
Ik heb toevallig pas skates gekocht en hier ging het direct zoals vroeger. Wat mij betreft verleer je het dus niet. En bij mij zit er minimaal 15 jaar tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-04 15:21
stevens20 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:56:
Het gaat ineens snel hier met de reacties. Skeeleren/skaten is weer populairder geworden. Apart topic voor maken?

@TecHHeaD
Zandstra is, volgens mij, altijd een goed merk geweest. Zonde van de negatieve ervaring. Al wat km's op gemaakt? Je zou kunnen kijken of je er een ander frame onder kan monteren zodat je na deze wielen over kan stappen op een grotere maat. Voor nu lekker van genieten en veel de weg op.

@HappyPinguin
Ontdek eerst wat je graag wil en op welk soort ondergrond en soort gebieden je onderweg bent. Moet je wendbaar zijn, ga je lange afstanden afleggen, ga je met een groepje... noem maar op. Er is best wel wat te vinden voor aankoopadviezen.

Wat remmen betreft zou je de T-rem techniek kunnen gebruiken. Je sleept dan met één been achter je aan maar dat kost je wel je wielen. Zelf heb ik wel de rem omdat je niet merkt dat hij er zit en je kan gewoon altijd remmen. Ondanks dat het ook dan meerdere meters kost om stil te staan. Je moet sowieso ver van tevoren anticiperen in het verkeer. Je remweg is hoe dan ook lang.

@CSB
Als ik jou was zou ik eerst eens gaan kijken hoe het is om te doen als hobby. In het begin werk je je helemaal het leplazarus. Sowieso is het erg weersafhankelijk en niet echt handig voor Woon Werk verkeer. Als je kan douchen op het werk is het een optie maar als je wind tegen hebt moet je 2 keer zo veel tijd uittrekken om op de bestemming te komen.
Jazeker! Ik heb opzich niks tegen het product zelf, gezien dit duidelijk een assemblage gerelateerde fout is. Daar kan het product, wanneer deze goed was gemonteerd, niet zo heel veel aan doen.

Nu ik dit 2e paar al een aantal weken in gebruik heb en ze direct na ontvangst zelf goed heb gemonteerd heb ik er geen problemen meer mee.

Ik heb volgens de tracking van Google Fit al een dikke 75km te pakken op de skates.
Dus afhankelijk van hoe accuraat Gfit is is dat toch een beste afstand.

Overigens ben ik zelf 1,95 en heb eigenlijk schoenmaat 46, maar gekgenoeg heb ik na het retourneren een maat 45 skates terug gekregen. En ik moet zeggen dat de pasvorm een stuk beter is met het maatje kleiner(ondanks dat het een foutje was van de leverancier).

En daarnaast; waarom word het linkje weggemod? Het is helemaal geen referral link...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
Kennen jullie deze held nog? ;)

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kolderindekop
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-06 18:13

kolderindekop

yeaahhhh

Ik ben niet de lichtste en heb brede voeten ik heb salomon skates al 10 jaar en ze zijn nog steeds super.

kolder ?wat is dat voor een kolder (na tientallen jaren dood te zijn wordt er nog steeds om ze gelachen ik ben nog springlevend en niemand lacht?!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-05 09:16

mutsje

Certified Prutser

Paar weken geleden voor 6 tientjes :+ Rollerblade tempest 100 skates maat 43 gescored inc helm en hele rataplan. Wel 10x gebruikt maar na valpartij durfde verkoper niet meer. Via MP ook nog regenwielen gekocht en moet zeggen met nat wegdek inderdaad veel meer grip. Onze hele familie skate, niet zo vaak meer maar toch.

@Joeri.Bijlsma heb je nog goede skeelers kunnen vinden? Ben wel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
@Puntlasser mag ik je vragen welk soort helm je hebt? Ik had namelijk een wielrenhelm van 500vChr. Een helm stond al langer op het verlanglijstje en om straks mee te mogen doen in een groepstraining, op banen of in een tourgroepje is een helm veelal verplicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Joeri.Bijlsma Het is beter om op andere wijze eerst wat af te vallen. oa stevig lopen a 1uurtje ED.
Dat is beter om blessureleed te voorkomen. Jammer om veel geld uit te geven voor Skeelers en een blessure op te lopen waardoor de schik er snel afgaat. Je voeten zullen ook wat slanker worden als je gewicht gaat verliezen, waardoor de skeelers die je nu gaat kopen niet fijn meer kunnen zitten met de tijd.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puntlasser
@stevens20 Ik heb een Giro Cinder MIPS, een wielrenhelm. Verschillende merken hebben verschillende pasvormen dus een helm die lekker zit is erg persoonlijk. In een grote speciaalzaak zoals Mantel kun je alles uitproberen, maar dan kunnen de kosten ook stijgen. Goedkopere helmen vind je bij de Decathlon of soms zelfs bij de Aldi of Lidl. Voor de veiligheid maakt het niet uit waar je een helm koopt, ze moeten allemaal aan normen voldoen. Het verschil zit hem in pasvorm, comfort en ventilatie. Het probleem van warmteontwikkeling hoeft niet op te treden bij een goed geventileerde helm.
Let op dat een helm veroudert door zonlicht, zweet en tijd. Veel fabrikanten zeggen om de 3 jaar, maar dat is wat overdreven. Als je een helm niet veel gebruikt zou ik 8 jaar aanhouden, bij intensief gebruik 5 jaar. Als er een barst in zit door een val(met of zonder hoofd in de helm) moet je hem ook weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Puntlasser schreef op maandag 25 mei 2020 @ 18:33:
@stevens20 Ik heb een Giro Cinder MIPS, een wielrenhelm. Verschillende merken hebben verschillende pasvormen dus een helm die lekker zit is erg persoonlijk. In een grote speciaalzaak zoals Mantel kun je alles uitproberen, maar dan kunnen de kosten ook stijgen. Goedkopere helmen vind je bij de Decathlon of soms zelfs bij de Aldi of Lidl. Voor de veiligheid maakt het niet uit waar je een helm koopt, ze moeten allemaal aan normen voldoen. Het verschil zit hem in pasvorm, comfort en ventilatie. Het probleem van warmteontwikkeling hoeft niet op te treden bij een goed geventileerde helm.
Let op dat een helm veroudert door zonlicht, zweet en tijd. Veel fabrikanten zeggen om de 3 jaar, maar dat is wat overdreven. Als je een helm niet veel gebruikt zou ik 8 jaar aanhouden, bij intensief gebruik 5 jaar. Als er een barst in zit door een val(met of zonder hoofd in de helm) moet je hem ook weggooien.
Ik ga er eens even naar zoeken. Deze week bij de intersport outlet hier in Arnhem kijken. Zou mooi zijn om er tegenaan te lopen daar. Direct een wielren shirt erbij met zakken (met rits) op de rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Ik heb vandaag mijn nieuwe wielen, lagers en rem binnengekregen. Morgenochtend de boel installeren en dan lekker gaan toeren. Ik vond trouwens wel dat de wielen snel kapot gaan, zo rond de 200km was de eerste al aan flarden. Daarom dus twee nieuwe besteld zodat ik aan beide zeiden een nieuwe kan installeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:08

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik maak hier even een algemeen topic voor, je kan skeeleren voor meerdere doeleinden en afvallen is er een van.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Outerspace schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:35:
Ik maak hier even een algemeen topic voor, je kan skeeleren voor meerdere doeleinden en afvallen is er een van.
Nice. Kunnen we dan ook een de topicstart post aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:08

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

stevens20 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 18:47:
[...]

Nice. Kunnen we dan ook een de topicstart post aanpassen?
Iemand zijn topicstart overnemen en verbouwen is wat rigoureus. @Joeri.Bijlsma , wat vind jij?

Desnoods bouwen we een nieuw topic en sluiten we deze.

[ Voor 9% gewijzigd door Outerspace op 29-05-2020 19:07 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Outerspace schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:06:
[...]

Iemand zijn topicstart overnemen en verbouwen is wat rigoureus. @Joeri.Bijlsma , wat vind jij?

Dat zou idd niet chic zijn. Nu lijk het er nog niet op dat ts veel actief is. Ik zou er best moeite in willen steken maar nog iemand die dit wil erbij zou fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben dus pas weer begonnen met skaten, jarenlang niet gedaan. Nu krijg ik nogal snel last van m'n voeten soms met skaten. Heb al een andere zool geprobeerd en qua houding dénk ik op zich wel goed te bewegen. Ik probeer een ontspannen houding aan te hangen.

Nu heb ik er niet altijd last van, maar bijvoorbeeld vandaag had ik al na 1 km zoveel last dat ik amper door kon skaten. De pijn merk ik vooral aan de zijkant van mijn fout. Volgens mij zitten de skates verder wel goed (vast), vooral omdat ik ook gewoon keren heb gehad dat ik 10-20 km skate zonder problemen.

Heeft iemand nog een goede tip? Of is het een kwestie van doorbijten totdat het allemaal wat soepeler gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
@Anoniem: 316512 Heb je wel de juiste sokken aan? Probeer eens compressiesokken. Daar kan ik zelf een stuk verder mee.

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Napsju schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 19:38:
@Anoniem: 316512 Heb je wel de juiste sokken aan? Probeer eens compressiesokken. Daar kan ik zelf een stuk verder mee.
Ik gebruik eigenlijk gewoon 'normale' sokken. Maar bedankt voor de tip, dan ga ik die eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -suus-
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 05-06-2020
Ik heb een vraag over hard heid van de skeeler wielen ik heb skeelers gezien van 85 a en 83a maakt dit veel verschil en wat zou beter zijn ?? Kan iemand mij hierbij helpen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
Outerspace schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:06:
[...]

Dit vind ik prima.
Zie maar wat je wilt doen (verbouwen / nieuwe maken)

Excuus voor de hele late reactie, ik had niet verwacht dat dit topic nog reareageerd zou worden gezien de leeftijd haha.

ik lees en volg dit topic ff in de tussentijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
@Joeri.Bijlsma Heb je inmiddels een ‘passende’ oplossing?

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
Napsju schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:01:
@Joeri.Bijlsma Heb je inmiddels een ‘passende’ oplossing?
Helaas, de meeste skeelers gaan maar tot maat 47 en ben ik verplicht om een custom skeeler te maken.
Dit gat aardig in de centen lopen, dus ik weet nog niet wat ik precies wil.

150 of 200 voor een paar goede skeelers had geen probleem geweest, maar ik ben bang dat een custom maat skeeler toch wat meer gaat kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik wel. M'n skeelers wat losser gedaan, en daarna geen pijn meer gemerkt. Nu moet het weer even mooi weer worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:29
Ook skeeleren opgepakt. Via via kon ik een mooi ongedragen paar Powerslide Swell 110MM overnemen voor een leuke prijs. Bon zat er zelfs nog bij voor eventuele garantie.

Nu drie keer geweest, eerste keer zo’n 10 km. Daarna 20 en afgelopen week 17. Ik vind het erg leuk maar ik moet nog wel even goede (lees strak en goed asfalt) en leuke routes gaan opzoeken.

Ik gebruik momenteel Runkeeper op mijn iPhone, helaas kan je de skate functie niet vanaf de Apple Watch starten. Daarnaast voegt hij de waarden wel toe aan mijn activiteit maar niet als workout.

Welke app (iOS, voorkeur Apple Watch) gebruiken jullie om je route, snelheid en calorieën bij te houden? De workout app van Apple laat met skaten helaas geen snelheid en kaart zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:02

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Nieuwe skeeleraar meldt zich! Voor vaderdag nieuwe skeelers mogen uitzoeken en meteen gisteren op pad gegaan om gevoel te krijgen. Los van een enkele keer schaatshuur bij de Efteling heb ik zo`n 15 jaar niet op een (rol)schaats gestaan :)

Nu zoek ik met hardlopen altijd schoenen uit voor overpronatie: mijn voet kantelt teveel naar binnen. Mijn skeelers zitten volgens mij qua pasvorm prima maar ik heb wel het gevoel dat door mijn stand, de wielen toch een beetje naar buiten staan. Moet je als hardloper met overpronatie ook bijv. zooltjes in je skeelers of wordt dat automatisch met de hoge schoen/laars opgelost?

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ook maar eens posten in dit topic...

In de jeugd enorm veel geskeelerd, en 2 jaar geleden de Powerslide Phuzion Lambda gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SZlLD64RY61NNoMmoSTflrrNHHM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YfKqwSy6aZATgPEgH7xs78sY.jpg?f=user_large

Helaas veel teleurstellingen.
* De winkel waar ze vandaan komen (Oosterhavensport, Groningen) profileert zich als een expert in deze en andere sporten, maar in werkelijkheid is mijn ervaring dat je keihard wordt afgezet qua prijs en het advies is ook niet zo geweldig. Het zal wel zo'n ons-kent-ons bolwerk zijn dat instort als de vaste klantengroep weg is.
* De harde 100mm 85A wielen maken rijden oncomfortabel op de gemiddelde weg. Wat ik herinner van vroeger is dat de eerste skeelers die ik had zeer comfortabel waren, de tweede minder. Deze nog erger.
* Powerslide100mm 82A besteld, 85A ontvangen, teruggestuurd, die winkel net failliet, niets meer ontvangen.
* Weinig zachte wegen in de buurt.
* Wendbaarheid van de skeelers is het net niet. Ze zijn te lomp.
* Bij het doorwisselen en schoonmaken van de wielen tóch zand om/in de lagers geraakt, paar lagers uit de wielen gehaald volgens de handleiding van Powerslide: beschadigingen. Inmiddels zelf een betere methode gevonden. Maar ik weet niet of ik nog ga doorwisselen, ik heb het idee dat het niet opweegt tegen de nadelen van al dat zand. Wellicht dat vooraf met perslucht schoonblazen een optie is, maar dat zand kruipt toch overal in.

Het goede nieuws:
* Inmiddels uitgevonden dat je met een paar wintersokken over de normale sokken al flinke demping hebt.
* Redelijke wegen gevonden die naar een bedrijventerrein leiden waar het ook aardig is.

Door al het negatieve waardoor de herinnering uit de jeugd meer een droom lijkt dan geschiedenis, slechts een stuk of 10 ritten gemaakt in die 2 jaar, maar wel 3 in de afgelopen 2,5 weken. Toch proberen ritme en gewenning op te bouwen, en goedkope methoden vinden om het aangenamer te maken.

@Twee Dee
YouTube: How to adjust your frames perfectly? - Speaking Specs
https://www.facebook.com/...7698286/1574190399364239/

[ Voor 5% gewijzigd door Saturnus op 06-08-2020 13:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-06 09:32

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Wat ik heel erg mis, is uitwisseling van mooie routes. Ik heb al van alles geprobeerd, zoeken op internet, apps, rondvragen.

Ik woon zelf in Oegstgeest, en man, man, man, wat is het hier slecht skaten! Fietspaden zijn voornamelijk betegeld met stoeptegels, die ook nog eens vaak in de lengte gelegd zijn, waardoor je wielen snel tussen de tegels blijven haken. Waar er al asfalt is, rij je samen met de auto's, en is er om de 50 meter een drempel - die niet geasfalteerd is, en waar het overgaat in gewone straattegels. Maar het zebrapad wat op die drempel ligt, is dan wél weer geasfalteerd. Tevens is zowel het asfalt, als de tegels verre van glad.

Ik heb net een half jaar in oost-Brabant vertoeft, en daar is het precies het omgekeerde: vrijwel overal glad, goed asfalt, en heerlijk afwisselende omgeving.

Dus, waar kan ik vinden welke straten/routes prettig zijn om te skeeleren?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-06 17:14
Waarschijnlijk bijna einde seizoen voor het skeeleren maar ik wil er ook aan beginnen.
Van de week skeelers van m’n broertje geleend ( 3 maten te groot🙈) en was best tof.Nog niet gevallen en ging best aardig, nu wil ik powerslide tri skate swell lite 100 mm of een 125 mm aanschaffen.
Is 100 mm een goede instapmaat om het goed te leren? Dan kan ik later als het echt bevalt altijd nog een 125 mm kopen.
Zou graag tzt tochten van 30 km willen maken .
Ben zelf altijd fanatiek met sporten (halve marathon hardlopen 200+km wielrennen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Niemand die een manier weet om goede skeeler-routes te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-04 19:04
Ik heb je vraag gezien maar weet ook geen antwoord. Een aantal jaar terug was er een site met wat routes. Er was niet veel bij mij in de regio, dus ik had er niet veel aan. Wel mooi bedacht, met commentaar over de aard van de ondergrond, verkeer, eventuele hoogteverschillen en andere hindernissen die je onderweg kunt tegenkomen.

Ik heb destijds zelf met wat moeite een rondje kunnen samenstellen waar ik voldoende mee uit de voeten kon als training, maar het bleef een beetje behelpen en altijd hetzelfde rondje gaat ook vervelen. Een gebied met lekker rustige polderweggetjes met strak asfalt, geen vuil of lossen steentjes en weinig verkeer zou ideaal zijn. Daarvoor moet ik in de auto stappen en een eind rijden. Dan is de lol er al gauw vanaf.

Een paar jaar terug heb ik een knie nogal pijn gedaan op een vakantie (ongelukkige val bij waterskieën). Daarom heb ik de afgelopen jaren niet geskeelerd. Ik overweeg om het komend voorjaar weer voorzichtig te gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Ik ben er ook naar op zoek geweest maar heb eigenlijk geen echte routes gevonden. Ik giets nog wel eens met mijn vriendin en dan houdt ik de ondergrond een beetje in de gaten. Dan kan je relatief snel een beeld krijgen van de wegen in de omgeving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
@Ardana Als je geen kaarten kan vinden is het beste wat je kan doen zoeken naar bedrijventerreinen. In de avonden zal het er over het algemeen rustig zijn. Als die er niet zijn, een street view gebruiken om te zoeken naar goede paden/wegen. Dat kan uren in beslag nemen maar met geluk ontdek je een goed gebied waardoor je maandenlang voorzien bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Ik zit na te denken over hoe ik 2021 sportief in ga vullen, ik ben absoluut geen fanatieke sporter en combineer nu vaak fietsen en hardlopen. Het doel is vooral beweging en recreatie, niet om grenzen te verleggen of prestaties te leveren.

Alleen zit het hardlopen me wel dwars, in mijn directe omgeving is er vooral verhard terrein en weinig zachtere ondergrond en uiteindelijk is dat op lange termijn niet echt gezond voor de knieën. Ik lees zo af toe dat skeeleren vaak wordt opgepakt als alternatief voor hardlopen omdat het minder belastend is voor de knieën.

Omdat ik toch graag buiten en individueel op mijn eigen tijden sport voldoet het op dat vlak wel aan de criteria, echter heb ik zo mijn twijfels bij het praktisch zijn van deze sport qua omgeving waar ik woon. D.w.z. dit lijkt me iets wat je eigenlijk alleen goed kan doen als je fietspaden hebt die van goede kwaliteit zijn, aangezien je niet op de openbare weg mag. Ik zie in mijn omgeving ook weinig mensen deze sport beoefenen.

Dus voordat ik het überhaupt in overweging neem, waar zou ik op moeten letten qua omgeving om dit zonder al te veel problemen te kunnen beoefenen ? En is dit überhaupt een praktische sport met andere weggebruikers of is het beter geschikt voor rustige gebieden of aparte banen ?

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Waarom zou het niet op de openbare weg mogen? Daar heb ik nog nooit van gehoord. In een drukke stad is het onpraktisch, maar als je iets rustiger woont kan het volgens mij prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Ardana schreef op zondag 10 januari 2021 @ 23:52:
Waarom zou het niet op de openbare weg mogen? Daar heb ik nog nooit van gehoord. In een drukke stad is het onpraktisch, maar als je iets rustiger woont kan het volgens mij prima?
Dat mag blijkbaar alleen als er geen fietspad is
Wat zijn de verkeersregels voor skaters?
Met skates, skeelers, inlineskates, rolschaatsen, een step of een skateboard mag u:
  • op de stoep;
  • op het voetpad;
  • op het fietspad.
Is er geen stoep, voetpad of fietspad, dan mag u op de rijbaan rijden.
In de praktijk ligt het denk ik ook wel aan de verkeerssituatie qua drukte en omgeving. Maar ik heb hier geen ervaring mee, dus ik ben vooral benieuw hoe mensen dit in de praktijk ervaren :)

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

defiant schreef op zondag 10 januari 2021 @ 23:59:
[...]

Dat mag blijkbaar alleen als er geen fietspad is
Wat zijn de verkeersregels voor skaters?

[...]

In de praktijk ligt het denk ik ook wel aan de verkeerssituatie qua drukte en omgeving. Maar ik heb hier geen ervaring mee, dus ik ben vooral benieuw hoe mensen dit in de praktijk ervaren :)
Ah, maar dat lijkt me ook logisch. Wat hier in de buurt een punt is: de fietspaden zijn vaak niet geschikt om te skeeleren, en de weg is te druk. Ik mis Brabant...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06 10:42

McGryphon

Veul vrouwkes!

defiant schreef op zondag 10 januari 2021 @ 23:47:
Ik zit na te denken over hoe ik 2021 sportief in ga vullen, ik ben absoluut geen fanatieke sporter en combineer nu vaak fietsen en hardlopen. Het doel is vooral beweging en recreatie, niet om grenzen te verleggen of prestaties te leveren.

Alleen zit het hardlopen me wel dwars, in mijn directe omgeving is er vooral verhard terrein en weinig zachtere ondergrond en uiteindelijk is dat op lange termijn niet echt gezond voor de knieën. Ik lees zo af toe dat skeeleren vaak wordt opgepakt als alternatief voor hardlopen omdat het minder belastend is voor de knieën.

Omdat ik toch graag buiten en individueel op mijn eigen tijden sport voldoet het op dat vlak wel aan de criteria, echter heb ik zo mijn twijfels bij het praktisch zijn van deze sport qua omgeving waar ik woon. D.w.z. dit lijkt me iets wat je eigenlijk alleen goed kan doen als je fietspaden hebt die van goede kwaliteit zijn, aangezien je niet op de openbare weg mag. Ik zie in mijn omgeving ook weinig mensen deze sport beoefenen.

Dus voordat ik het überhaupt in overweging neem, waar zou ik op moeten letten qua omgeving om dit zonder al te veel problemen te kunnen beoefenen ? En is dit überhaupt een praktische sport met andere weggebruikers of is het beter geschikt voor rustige gebieden of aparte banen ?
O hai :w

Paar dingen om op te letten? Nou, met name ondergrond. Is er overal mooi asfalt beschikbaar, of is het anders?
Een greep uit de voor skeeleren (erg) ongeschikte, maar wel verharde, ondergronden:
- weg met bladeren
- gladde klinkers
- kinderkopjes
- erg ruw asfalt (agrarisch kiezelasfalt oid is niet fijn)
- tegels waarbij de lange voegen in de rijrichting lopen
- asfalt met doorbrekende wortels

Ik ken jouw omgeving (vziw) niet echt, maar het verschilt vrij veel hoe geschikt het wegdek (en/of fietspad) in je buurt is.

Gewoon grof asfalt of ruwe klinkers zijjn een stuk minder vervelend als je grotere wielen hebt, maar dat vereist dan wel weer meer balans en sterkere enkels.

Er zijn een handvol goeie skatewinkels in Nederland die je prima op weg kunnen helpen als je je gebruiksprofiel een beetje kan definiëren en een beetje idee hebt van de ondergronden in je omgeving :)

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:29
Ardana schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 11:20:
Wat ik heel erg mis, is uitwisseling van mooie routes. Ik heb al van alles geprobeerd, zoeken op internet, apps, rondvragen.

Ik woon zelf in Oegstgeest, en man, man, man, wat is het hier slecht skaten! Fietspaden zijn voornamelijk betegeld met stoeptegels, die ook nog eens vaak in de lengte gelegd zijn, waardoor je wielen snel tussen de tegels blijven haken. Waar er al asfalt is, rij je samen met de auto's, en is er om de 50 meter een drempel - die niet geasfalteerd is, en waar het overgaat in gewone straattegels. Maar het zebrapad wat op die drempel ligt, is dan wél weer geasfalteerd. Tevens is zowel het asfalt, als de tegels verre van glad.

Ik heb net een half jaar in oost-Brabant vertoeft, en daar is het precies het omgekeerde: vrijwel overal glad, goed asfalt, en heerlijk afwisselende omgeving.

Dus, waar kan ik vinden welke straten/routes prettig zijn om te skeeleren?
Je zou eventueel eens kunnen kijken in Komoot of je daar iets kan vinden van mooie routes als je selecteert op wielrennen. Zou het wel inderdaad zoals hierboven staat eerst snel via google maps checken of er toevallig onderweg geen kinderkopjes o.i.d. zijn :+

En wil je wat uitdaging dan selecteer je MTB route :9

Ik kom uit het Zeeuwse en heb echt gelukt wat dat betreft, de kust route is compleet strak asfalt op de fietspaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevens20
Voor de onderrond moet je kijken of het schoon en vlak is. Het liefst zo glad mogelijk asfalt. Fiets een paar keer rond en kijk hoe de ondergrond is. Als je een beetje sportief aangelegd bent en grote goede wielen hebt dan kan je lekker mee met de elektrische fietsen, 22/25km/u red je in de luwte van een fietser prima.

Wat je ook kan doen is heen met de skeelers en terug met het ov. Dan kan je ergens een snelfietspad kiezen en zonder al te veel moeite terug komen. Lekker alleen met de wind mee. Want dat scheelt zo ontzettend veel in je snelheid. Met een flinke wind tegen kom je niet verder dan 6/10km/u.

Zelf heb ik het erg naar mijn zin op de skeelers. Hier bij Armhem heb je een mooi snelfietspad wat kilometers lang geen bocht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
McGryphon schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 08:30:
Paar dingen om op te letten? Nou, met name ondergrond. Is er overal mooi asfalt beschikbaar, of is het anders?
Check, ik zal van het weekend eens kijken op de fiets of ik wat routes kan bedenken hier in de buurt. Ik woon gelukkig aan de rand van de stad met veel verbindingswegen/fietspaden. Niets vervelender dan een sport op te pakken die je lastig kan beoefenen vervolgens :)
Er zijn een handvol goeie skatewinkels in Nederland die je prima op weg kunnen helpen als je je gebruiksprofiel een beetje kan definiëren en een beetje idee hebt van de ondergronden in je omgeving :)
Ik had er al eentje gezien in mijn stad (burnside), die ga ik maar eens benaderen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
defiant schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:04:
[...]

Check, ik zal van het weekend eens kijken op de fiets of ik wat routes kan bedenken hier in de buurt. Ik woon gelukkig aan de rand van de stad met veel verbindingswegen/fietspaden. Niets vervelender dan een sport op te pakken die je lastig kan beoefenen vervolgens :)

[...]

Ik had er al eentje gezien in mijn stad (burnside), die ga ik maar eens benaderen denk ik :)
Burnside is volgens mij meer een skateboard winkel. Daar ga je geen skeelers vinden om uitgebreid mee te toeren. Je kan het natuurlijk altijd vragen. Google even op skeelers kopen en scroll dan langs alle bol.com’s heen op zoek naar een goede winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
stevens20 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 08:40:
Burnside is volgens mij meer een skateboard winkel. Daar ga je geen skeelers vinden om uitgebreid mee te toeren. Je kan het natuurlijk altijd vragen. Google even op skeelers kopen en scroll dan langs alle bol.com’s heen op zoek naar een goede winkel.
Check, ik zag ze er al wel expliciet mee adverteren, maar het leek me primair inderdaad een skateboard/snowboard winkel gezien het assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
@defiant Dat assortiment zal waarschijnlijk seizoensafhankelijk zijn. Ik ken de winkel niet. Ze hebben geen webshop maar zijn wel bereikbaar voor advies en verkoop op afstand. https://www.burnside.nl/shop/inline/

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDol
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-02-2021
Hey!

Ik heb een vraagje over het vastmaken van mijn skeelers. De veters zijn erg lang met een haakje in het midden. Het zal vast heel eenvoudig zijn maar ik begrijp niet hoe je deze vastmaakt. Nu stop ik het touw langs mijn sok wat niet fijn zit en ook vaak losschiet tijdens het skeeleren. Heeft iemand een idee hoe dit moet ? :)

Groetjes

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZAFxpcmKT62i8_rH5B8F8zBAnqU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sBiD44hzkrhX68bd6gQfLobh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
@RDol Welk merk en evt model is dit?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDol
Roces abec 5 staat er op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
@RDol Ik ben eens aan het zoeken gegaan en kwam deze tegen. Mogelijk relevant vanaf 1:40. Zitten ze er wel goed in?

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RDol
Bedankt voor je zoektocht. Ja volgens mij zit het er gewoon goed in, ik heb alle ringetjes gehad. Er is gewoon heel veel touw over, veel meer dan bij het model in het filmpje. Hahaha. Ik zal eens uitzoeken of ik contact op kan nemen met roces.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qJ-f50tiNBeamwBqjtc79bxrWSk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U2UmwKBDmCnTFbXEeTWzeKOK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ansichtkaart
  • Laatst online: 14-12-2024
Hallo, ik ben een quadskater en ik vroeg mij af of ik hier bij aan mag sluiten?
veel dingen komen namelijk overeen met skeeleren.

De naam is denk ik niet roces abec 5, (roces plaatst op elke soort skate welke lagers er in zitten )
heb je een foto van de gehele zijkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ansichtkaart
Aah de ink,
ik zie overal dat die lange losse veters heeft op plaatjes, maar kan zo 123 niet informatie vinden over lacing.
https://www.amazon.es/Roc...re-plateado/dp/B009VZNO1W
hier wel een mooie foto van hoe ze dat ding tussen de straps in doen.

Ik denk dat het geen bijzondere vetering heeft omdat het een instap fitness model is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

ansichtkaart schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:37:
Hallo, ik ben een quadskater en ik vroeg mij af of ik hier bij aan mag sluiten?
veel dingen komen namelijk overeen met skeeleren.
Ah, gewoon rolschaatsen dus :P Je hebt ze dus niet allemaal op 'n rij :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EMHNet
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-06 12:49
@Ardana Routes heb ik ook nooit echt kunnen vinden. In Oegstgeest maak ik nog wel regelmatig een rondje om de Klinkenbergerplas. Vanaf de parkeerplaats rechtsaf het fietspad op. Rechts blijven volgen langs Teylingereind, Dan een linksaf onder de A44 door rechts het spoor over en dan weer rechts. 100 meter etteren over klinkers, maar dan glad asfalt door wat bos naar Warmond. In Warmond rechts onder het spoor terug naar Oegstgeest. Bij de verkeerslichten weer rechtsaf richting Klinkenbergerplas. Ook dit laatste stuk weer glad asfalt. Bij elkaar een rondje van 5 Km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ansichtkaart
Ardana schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:20:
[...]

Ah, gewoon rolschaatsen dus :P Je hebt ze dus niet allemaal op 'n rij :P
hahaha ja!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:59
Al een aantal jaren dat ik er aan denk om skeeleren weer op te pakken. Maar wil dan met name afstand skeeleren met het idee om zo dicht mogelijk bij schaatsen te komen. Maar weet eigenlijk niet zo goed wat voor materiaal het meest geschikt is. Daarnaast, ik woon in België en fietspaden zijn niet altijd geschikt of iig nooit goed aaneengesloten, dus mooi vlak fietspad, km slecht, weer goed fietspad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ansichtkaart
ik zou beginnen met helder hebben wat je zoekt. wil je gewone inline skates of speed.
https://www.skatepro.nl/blog/a1151.htm

je leert over cracks en dingen heen skaten imho hier in nl valt het ook vaak erg tegen wat voor wegdek je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:59
sowieso zal het speed worden. Inline skates heb ik lang gehad maar te weinig gebruikt omdat het te langzaam ging voor langere tochten. Wil eigenlijks stillaan beginnen met schaatsen, de paar dagen op het ijs vond ik heel erg tof om weer te doen dat ik daar in de toekomst wat werk van wil gaan maken. Probleem is dat de ijshallen nu gesloten zijn en (hier in Antwerpen althans) vanaf eind Maart ook weer dicht gaan tot Oktober. Dus dacht ik, hey misschien is dit een mooie (zomer) oplossing!

Liefst begin ik met een tweedehands set om te zien of ik het ook echt leuk vind. Nadeel is alleen dat men allerlei termen gebruikt om dit op internet te verkopen. Dus zeer veel inline skates ipv speed skeelers/skates

[ Voor 18% gewijzigd door Zorg op 19-02-2021 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-06 04:52
Ik meld mij in dit topic! Na een positieve ervaring vorige week op het ijs waar ik erachter kan dat ik mij nog best aardig kon voort bewegen op schaatsen, heb ik besloten om na 20 jaar inline skaten weer een kans te geven. Van de week een mooi instapmodel gekocht (Rollerblade Zetrablade) met alle veiligheidsaccessoires.

Vandaag een klein rondje kunnen skaten, was wel even wennen maar ik had de smaak te pakken. Ik werd alleen beetje overmoedig door na 2 minuten al te versnellen en bij een klein hoogteverschilletje mijn houding te vergeten waardoor ik achterover viel. (niks aan de hand, gevallen op genoeg zitvlees) Daarna in mijn rondje (een kleine 2km) rustig op slakkentempo mij gefocust op kalm voortbewegen en evenwicht behouden met nog wel veel gezwabber met mn handen. Het beviel mij erg goed en het verbaasde me dat ik volgens mijn fitbit toch nog een best hoge hartslag registreerde tijdens dit rondje.

Mijn doel is ook om lekker te kunnen skaten als afwisseling/vervanging voor mijn hometrainer en gym bezoeken in coronatijd voor wat meer gewichtverlies (momenteel 95KG/180cm, jaar geleden nog 115)dus dat stemt positief. Morgen weer verder met het volgende ritje!

Hebben jullie nog nuttige beginnertips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stevens20
michel2506 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 21:58:
Ik meld mij in dit topic! Na een positieve ervaring vorige week op het ijs waar ik erachter kan dat ik mij nog best aardig kon voort bewegen op schaatsen, heb ik besloten om na 20 jaar inline skaten weer een kans te geven. Van de week een mooi instapmodel gekocht (Rollerblade Zetrablade) met alle veiligheidsaccessoires.

Vandaag een klein rondje kunnen skaten, was wel even wennen maar ik had de smaak te pakken. Ik werd alleen beetje overmoedig door na 2 minuten al te versnellen en bij een klein hoogteverschilletje mijn houding te vergeten waardoor ik achterover viel. (niks aan de hand, gevallen op genoeg zitvlees) Daarna in mijn rondje (een kleine 2km) rustig op slakkentempo mij gefocust op kalm voortbewegen en evenwicht behouden met nog wel veel gezwabber met mn handen. Het beviel mij erg goed en het verbaasde me dat ik volgens mijn fitbit toch nog een best hoge hartslag registreerde tijdens dit rondje.

Mijn doel is ook om lekker te kunnen skaten als afwisseling/vervanging voor mijn hometrainer en gym bezoeken in coronatijd voor wat meer gewichtverlies (momenteel 95KG/180cm, jaar geleden nog 115)dus dat stemt positief. Morgen weer verder met het volgende ritje!

Hebben jullie nog nuttige beginnertips?
Ik ben benieuwd naar de spierpijn. Na een eerste rondje is dat vaak het meest aanwezig.

Om het plezier en de comfort te verbeteren is het slim om goed naar de ondergrond te kijken. Zoek een route die fijn en egaal asfalt heeft. Daarbij is de tip om niet te snel te hard te willen. Let eerst op je techniek en kijk hoe lang je dit vol kan houden. Zodra je de afstand hebt die je ongeveer wil afleggen en die met goede techniek vol kan houden dan komt de snelheid vanzelf.

Meest belangrijke is dat je plezier hebt en houdt.

Nog 1 tip: start je route tegen de wind in wanneer je op open stukken komt. Als je al leeg bent en je moet er dan nog tegenin wordt het echt afzien. Dat terwijl het andersom juist een beloning is als je dat laatste stuk nog even lekker kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10:58
Ik wilde eens even iets vragen over skates met binnen schoenen. ik wilde graag zulke skates gaan aanschaffen maar zit een beetje met de juiste maat te krijgen .omdat de winkels dicht zijn is er geen optie om daar plaatselijk eerst te passen.

maar mijn vraag gaat over of het zo is dat ze met zulke skates verschillende maten binnen schoen in dezelfde maat buitenschaal proppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
Ik heb net mijn 2e rondje af moeten breken. Ineens reed mijn linkerskate niet soepel meer en had ik een hobbelend gevoel met ratelend geluid. Ik was gelukkig niet ver van huis.

Blijkt bij thuiskomst dat er een kleine spijker in m'n achterste wiel zat. Deze heb ik er nu uitgekregen maar ik vraag me nu af: kan ik hier nu veilig mee door rijden? Ik zit eigenlijk niet te wachten om nu al een complete set wielen ter vervanging aan te schaffen want de overige 7 zijn natuurlijk praktisch nieuw.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F4nnLMK7V1akqgcVmPGuzRApfcw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oic1GDpccoQifI0YWrANEUpY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:31

Rmg

michel2506 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 14:28:
Ik heb net mijn 2e rondje af moeten breken. Ineens reed mijn linkerskate niet soepel meer en had ik een hobbelend gevoel met ratelend geluid. Ik was gelukkig niet ver van huis.

Blijkt bij thuiskomst dat er een kleine spijker in m'n achterste wiel zat. Deze heb ik er nu uitgekregen maar ik vraag me nu af: kan ik hier nu veilig mee door rijden? Ik zit eigenlijk niet te wachten om nu al een complete set wielen ter vervanging aan te schaffen want de overige 7 zijn natuurlijk praktisch nieuw.[Afbeelding]
Zou even kijken of je wielen ook los te krijgen zijn, kan lang goed gaan maar ze kunnen ook af gaan brokkelen. Nu zit er ook nog bijna geen slijtage op en kom je met 1 nieuw wiel wel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
Rmg schreef op zondag 21 februari 2021 @ 14:34:
[...]

Zou even kijken of je wielen ook los te krijgen zijn, kan lang goed gaan maar ze kunnen ook af gaan brokkelen. Nu zit er ook nog bijna geen slijtage op en kom je met 1 nieuw wiel wel weg.
Ik heb ook al een mail naar de winkel gestuurd met deze vraag. Ik kan ze online in elk geval niet per stuk vinden. Alleen in set van 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ansichtkaart
ik zou deze persoonlijk vervangen extra reserve wielen is nooit weg, ze kunnen best hard slijten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:35
Ik zou het wiel sowieso in het midden (of een van de middelste bij een set van 4) zetten, heb je toch net iets minder druk en mocht er wat mee gebeuren tijdens een rit ga je niet gelijk onderuit. Vervangen voor een setje van 4 nieuwe is beter natuurlijk. En reserve wielen werken niet echt, want de slijtage op de andere wielen is dan veel groter waardoor het weer heel raar voelt, zeker op een skeelerbaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ansichtkaart
dat zien wij dan anders, ik let erg goed op mijn wielen en als je bij rotatie ziet dat er 1 eigenlijk verder is dan de ander zou je er imho best een nieuwe er in kunnen zetten.
maar ik vervang ook veel liever gewoon alle wielen en voor mij is dat onderdeel van de dure hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik wissel ze regelmatig door: opschuiven en omdraaien. Zo slijten ze gelijkmatig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Ardana schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:00:
Ik wissel ze regelmatig door: opschuiven en omdraaien. Zo slijten ze gelijkmatig.
Dat wel, maar als je 3 wielen hebt met slijtage en gaat daar een nieuw wiel tussen zetten werkt dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:10
@stevens20 heb jij nog goede suggesties voor Arnhem qua routes? Zit er ook half aan te denken om misschien eens wat aan te schaffen. Loop me continue van de ene naar de andere blessure en zoek een alternatief (het andere is om de MTB weer af te stoffen). Woon zelf in noord, daar is het wat heuvelachtig en wellicht niet meteen zo'n goed idee voor een beginner. Snelfietspad is zeker een goed idee, maar zonder variatie ben ik er snel op uit gekeken.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ardana schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:00:
Heb je dan niet dat het zand juist extra in de lagers komt?
Na die ervaring vorig jaar durf ik bijna niet meer te wisselen, wat een irritant geknars krijg je dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Saturnus schreef op maandag 22 februari 2021 @ 17:10:
[...]

Heb je dan niet dat het zand juist extra in de lagers komt?
Na die ervaring vorig jaar durf ik bijna niet meer te wisselen, wat een irritant geknars krijg je dan.
Je laat de wielen om de lagers zitten? Je wisselt de wielen door met lagers en al. Dus de voorste draai je om en gaat er 1 naar achteren, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ardana schreef op maandag 22 februari 2021 @ 17:13:
[...]

Je laat de wielen om de lagers zitten? Je wisselt de wielen door met lagers en al. Dus de voorste draai je om en gaat er 1 naar achteren, etc.
Yes. Wat ik kreeg was dat er door het losmaken van de moer en bout/as zand kwam tussen de twee lagers, 'in het wiel'. Dat ging op de as zitten en knarsen en bij het schoonmaken daarvan werd het alleen maar erger en begon het in de lagers te gaan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Saturnus schreef op maandag 22 februari 2021 @ 17:17:
[...]

Yes. Wat ik kreeg was dat er door het losmaken van de moer en bout/as zand kwam tussen de twee lagers, 'in het wiel'. Dat ging op de as zitten en knarsen en bij het schoonmaken daarvan werd het alleen maar erger en begon het in de lagers te gaan. 8)7
Nee, eigenlijk nooit last van gehad, zelfs niet na het rijden in 'n onverwachte regenbui waarbij we tot op onze onderbroek doorweekt waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Eens zien of het dit jaar beter te doen is. Perslucht staat al klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-06 20:00
Hoi,

Na de schaatsen uit de kast te hebben getrokken bleef dit goede gevoel hangen. Toen ik jong was had ik bauers en was vaak op de skates te vinden, ik heb nu dus weer besloten om het weer op te pakken.

Ik heb de rollerblade zetrablade elite (80mm 82a) besteld, hoop dat ik hier de juiste mee heb voor nu, qua Wiel formaat dus gewoon standaard beginnen weer(wie weet hierna dan naar de grotere wielen ooit) . En hoop zo snel mogelijk op de weg te vinden te zijn en dat ik het nog niet verleerd ben :)

Ik moet nog wel alle beschermingsmiddelen kopen. Toen bleef het bij de pols, ondanks dat ik begin op wat landwegen lijkt mij knie, pols en hoofd gewoon belangrijk om meteen mee te beginnen.

[ Voor 28% gewijzigd door AMARONE op 22-02-2021 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonius
Yep, bescherming is zeker aan te raden want asfalt is naar om op te vallen. Zeker met een beetje vaart raspt dat lekker door. Elleboog beschermen is ook verstandig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Full plate heeft me al meermaals gered. En dan nog heb ik weken rondgelopen met 'n mega-blauwe-plek op m'n kont. Enige wat ik tot nu toe niet nodig heb gehad, is m'n helm. Maar voor de rest: knie, elleboog en polsen waren echt al heul stuk geweest zonder bescherming.

Maar goed, ik ben dan ook niet super-bang om te vallen, maar beschadig wel heel snel.

Decathlon heeft 'n setje voor € 15, + € 15 voor de helm. Bescherming: onbetaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Ardana schreef op maandag 22 februari 2021 @ 20:59:
Full plate heeft me al meermaals gered. En dan nog heb ik weken rondgelopen met 'n mega-blauwe-plek op m'n kont. Enige wat ik tot nu toe niet nodig heb gehad, is m'n helm. Maar voor de rest: knie, elleboog en polsen waren echt al heul stuk geweest zonder bescherming.

Maar goed, ik ben dan ook niet super-bang om te vallen, maar beschadig wel heel snel.

Decathlon heeft 'n setje voor € 15, + € 15 voor de helm. Bescherming: onbetaalbaar.
Heb je nog een goede tip voor pols/handbeschermers? Kosten geen bezwaar, na 2 keer ziekenhuis foto’s maken met m’n dochter betaal ik liever meer voor wat goeds

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Holk schreef op maandag 22 februari 2021 @ 22:27:
[...]
Heb je nog een goede tip voor pols/handbeschermers? Kosten geen bezwaar, na 2 keer ziekenhuis foto’s maken met m’n dochter betaal ik liever meer voor wat goeds
Mwao, ik heb gewoon de goedkoopste bij de Decathlon genomen. Hebben tot nu toe prima hun werk gedaan. Verder geen ervaring mee (gelukkig), maar wellicht anderen wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-06 20:00
De skates zijn binnen en passen perfect, voelde qua gevoel ook meteen goed in huis. Benieuwd hoe de techniek buiten is. Misschien vanavond al even testen hoewel de bescherming morgen komt.

Ik zag de volgende aanbieding en die lijken mij prima voor nu, iemand ervaring?
https://www.intersporttwi...t-30e1210-1-1_165269.html

Gevoel is goed van de rollerblade, stoepje en klinkers even onderschat. Snel het asfalt vinden qua routes maar verder top.

[ Voor 15% gewijzigd door AMARONE op 23-02-2021 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonius
Ik vermoed dat ik dezelfde heb als Ardana, bevalt mij ook goed.

Helm niet vergeten. Je hoofd is nog belangrijker dan handen/polsen/ellebogen/knieën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Antonius schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 17:56:
Ik vermoed dat ik dezelfde heb als Ardana, bevalt mij ook goed.

Helm niet vergeten. Je hoofd is nog belangrijker dan handen/polsen/ellebogen/knieën.
Ja en nee. De kans dat je op je knieën, polsen of ellebogen valt is 'n stuk groter dan dat je op je hoofd valt of deze stoot. Daarentegen zijn de gevolgen van een fikse kopstoot dan weer ernstiger. Dus an sich ben ik het met je eens :)

Pagina: 1 2 3 Laatste