Toon posts:

geluid kabel

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.018 views sinds 30-01-2008

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-02 19:40

Valium

- rustig maar -

Op donderdag 09 augustus 2001 08:05 schreef servaas het volgende:

[..]

Foei en dat doet electrotechniek. Je hebt het afgelopen jaar zeker niet gehaald.... |:(
Er gaat GEEN geluid door jouw luidsprekerkabels, daar gaat een electrische stroom doorheen. Of kom je soms net terug uit de kroeg dat je zo'n onzin uitkraamt ;)
Je hoeft niet persoonlijk te worden omdat je "denkt" dat mijn verhaal niet klopt. :(

Ik zeg nergens in mijn verhaal dat er geluid door een kabel heen gaat. Ik zeg dat geluid een trilling is van het elektromagnetisch veld in de kabel. En dat is zo. 8-)

Enne, een biertje op z'n tijd moet toch kunne? :) (waarom zijn er geen smilies met een bierflesje???)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:14
Op zaterdag 04 augustus 2001 22:32 schreef JoeCool het volgende:

[..]

Zou ik graag eens willen zien, om 4 als 8 als 12 als 16 ohm door een kabel te jagen.
:? :? :? :?
Dat is niet zo moeilijk.. aangezien een luidspreker geen vast impendantie heeft.
Dus dat doe je automatisch al als je een muziekje draait met een beetje breed spectrum.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• tbusquet
  • Laatst online: 23:14
Volgensmij maakt het geen ene hol uit watvoor soort kabels je gebruikt kwa geluid.. Dikte kan wel belangrijk zijn. Heb net 4mm kabel gehaald voor mijn speakers.. en dat klinkt wel beter dan het veel dunnere snoer dat er eerst tussen zat.. Maar verder hoor ik geen verschil tussen verschillende merken kabels.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 23:05 schreef hetisik het volgende:
hey hey, klare is echt een tegekke winkel, ik zit nog met mijn VLS kabel, dat is die met die blauwe kleur, 4mm2. heb je de 1000i al gezien?
klare is echt een uiterst zeldzame winkel

mijn echte naam is trouwens novardi, miischien ken je me daar wel van.
trouwens die z1, dat is een tijdcorrectie kabel toch? ik dacht dat hij 30,- per meter koste, ooit aan de Monster 400 gedacht?? 8 )
Ik dacht dat tijdcorrectiekabel betekende dat er zo min mogelijk weerstand is in de kabel waardoor het signaal beter en sneller aankomt bij de speaker. Ik gebruik dan ook een korte afstand 1.8m en 1m. Degene waar ik hem kocht zei niet dat het alleen voor langere afstanden was. Maar ik ben ook nog maar een leek, dit is m'n eerst setje ;)
Kabeltje koste 35,- p meter wat ik toch wel genoeg vind :) Geef mij maar pc's daar weet ik meer van(is m'n werk).

• hetisik
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

hetisik

geen flauw idee wat ik in zal

dus zonder dat jij het weet heb jij een hele goeie kabel gekcoht, grappig.
Nee, je hoeft niet persee 10 meter te kopen, maar dan heb je wel het meeste effect

8 )

• hetisik

hetisik

GRRRRRR, sorry, maar ik wordt hier wel heel erg chacherijnig van, JE HOORT IN HET BEGIN OOK BIJNA GEEN VERSCHIL IN KABELS OMDAT ZE INMOETEN SPELEN, als je het niet geloofd, laat ze eens een hele week, het liefst een maand de hele dag muziek aanstaan of wanner je weg bent, en check dan die kabels naar minimaal een week weer en kijk dan maar eens of je verschil hoort. Als je dat gedaan hebt wil ik het graag horen. Als je het niet geprobeerd heb, zeg dan niks.
Je wou bewijs zien, werk dan eens even mee!!
ik kom over een week wel weer hier kijken

8 )

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Let even op je bloeddruk ;)

• hetisik

hetisik

sorry, ik probeer ze het al 6 pagina's, en bijna een week lang om het nou een gewoon laten te proberen

8 )

Verwijderd

Ik denk dat de meesten van ons (waaronder ik) te lui zijn om het te proberen, sad but true. Daarom is iedereen op zoek nara natuurkundig bewijs voor het feit dat inspelen beter zou zijn. Zodra dat gegeven is, is proberen niet meer nodig.

Ik denk dat het verhaal over de polarisatie van de kabel, en de constante stroom die uit je versterker komt, nog best eens zou kunnen kloppen. Ik ben er dan ook erg voor om een keer een meeting te organiseren om het verschil te horen.

hetisik: Is jouw kabel (exact dezelfde!) nog te koop? Dan lijkt het me het mooist als we daar een tweede stk van kopen, dit nooit gebruiken, en dan vergelijken met jouw ingespeelde kabels (of met een andere set ingespeelde kabels, als ze amar gelijk zijn).

Wat je dan wel nodig hebt is een goede versterker, waar twee sets speakers op aangesloten kunnen worden (met zo'n A/B switch), zodat je snel van de ene naar de ndere kabel kan switchen.

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:15

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Op vrijdag 10 augustus 2001 14:48 schreef ^JaapvR^ het volgende:
Ik denk dat de meesten van ons (waaronder ik) te lui zijn om het te proberen, sad but true. Daarom is iedereen op zoek nara natuurkundig bewijs voor het feit dat inspelen beter zou zijn. Zodra dat gegeven is, is proberen niet meer nodig.

Ik denk dat het verhaal over de polarisatie van de kabel, en de constante stroom die uit je versterker komt, nog best eens zou kunnen kloppen. Ik ben er dan ook erg voor om een keer een meeting te organiseren om het verschil te horen.

hetisik: Is jouw kabel (exact dezelfde!) nog te koop? Dan lijkt het me het mooist als we daar een tweede stk van kopen, dit nooit gebruiken, en dan vergelijken met jouw ingespeelde kabels (of met een andere set ingespeelde kabels, als ze amar gelijk zijn).

Wat je dan wel nodig hebt is een goede versterker, waar twee sets speakers op aangesloten kunnen worden (met zo'n A/B switch), zodat je snel van de ene naar de ndere kabel kan switchen.
We gaan het zeker proberen!
Mijn plan is om ook het oven verhaal, hoe belachelijk ik het ook vindt, te proberen. Warm 'm alvast maar voor :)

Als we bij een welwillende hifi toko een opstelling mogen maken kunnen we een set kabels een maand laten inspelen. Tevens kunnen we bij zo'n meting allerlij andere dingen uittesten. Hoeveel animo is er voor zoiets? Dit is i.v.m. het commerciele verhaal.

Is Jag al terug dan kan ik hier een topic over openen of misbruiken we gewoon dit topic >:)

(hetisik; mijn server is in rook opgegaan maar ik heb je nog wel een bericht gestuurd)

No news is bad news.

• hetisik

hetisik

hehe, ik ben blij dat julie eindelijk eens luisteren, ik vind het een prima idee.
O ja, laat mij dan ook uit kiezen wat voor kabels want er is een hoop nep ja, dat klopt.
naar een stuk gebromd, gegrauwd en zeer sacharijnig geweest te zijn ben ik een stuk bkijer, als julie daar nou eerder mee gekomen waren was ik hele maal blij, en oh ja, dit geld niet allen voor kabelds, in luisprekers zit natuurlijk ook gewoon draad.

oh en alle andere dingen waar julie natuurlijk niet in geloven moeten we dan ook gaan testen, het zou leuk zijn als ik mijn buizenversterker en mijn zelfbouw boxen mee zou kunnen nemen om te vergelijkenEr
is nog wel een ding, mijn buizen heb ik een keertje in de zzon laten staan waardoor ze its te warm zijn geworden, dus het laag wordt iets mider goed weergegeven, als julie zeggen wanneer, kan ik misschien nieuwe buizen halen, om ze optimaal mogelijke prestaties te krijgen En natuurlijk een zo'n groot mogelijke ruimte zodat je ook alle frequenties kan horen

oh he elsegree, ik heb niks ontvangen, waardoor ik een beetje negatief inzicht van jou kreeg, het is goed dat je het zegt, want nu is het weer weg.

Coll jongens, we zullen deze topic maar een flink misbruiken, oh en het testen van gelkuids kaarten is natuurlijk ook een interesant onderdeel, tesamen met cdrom spelers, pak het meteen groot aan 8 )

oh en die winkel waar ik altijd kom die hadden eens een zet speakers te koop zien staan voor 100.000 gulden, ze hebben die eens nagebouwd met prcies de zelfde spullen allen de kast was van hout inplaats van kunstof, het geheel koste pplotseling maar 5000 gulden, het zou leuk zijn als ik die zou kunnen regelen, het geluid laat mij al behoorlijk goeie boxen helemaal in het niets vallen. 8 )

8 )

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op zondag 05 augustus 2001 14:09 schreef hetisik het volgende:
ohms door een kabeltje heen jagen, leuk leuk

voor een kabel voor 15o watt boxen is 2,5kwardraat draad het minimum, ik zou je aanraden om een van 4 kwadraat te nemen.

Een heel goed merk met een super goede prijsqualiteit verhoudeing zijn Moster en VLS
probeer je draad zo kort mogelijk te houden voor de minste verliezen.
En drrad moet ingespeeld worden, ze moeten minimaal een maand inspelen voor dat zel echt lekker hun baantje doen
Ik lees dit topic nu voor het eerst, maar euh... kabels inspelen?! WHAHAHAHA!!!! please boys, gimme a break!! |:( :P

• Thefirstikke
  • Niet online
Op woensdag 08 augustus 2001 00:50 schreef little_soundman het volgende:

[..]

En dan niet te vergeten dat de kabels vandaag niet lekker klinken |:( (Gister klonken ze veel zachter en mooier)

Verwijderd

Ja kabels moet je inspelen maar niet de kabels die bij deze luidsprekers horen. We hebben het dan over siltech, cardas, etc, in een echt high end installatie
Voor de jbl's is een gewoon audiokabeltje van 2-5 p/m zeker genoeg en inspelen zul je ook niet horen.
Maar er zullen altijd mensen zijn die dit betwijvelen omdat ze het niet gehoord hebben.

• hetisik

hetisik

hey the first strike, heb je alles goed gelezen, geem gezeur meer, het zal allemaal geteset worden.

8 )

• Thefirstikke
  • Niet online
Op vrijdag 10 augustus 2001 23:42 schreef hetisik het volgende:
hey the first strike, heb je alles goed gelezen, geem gezeur meer, het zal allemaal geteset worden.
Hey ikbenhetnetniet, ik mag er toch wel even hartelijk openbaar om lachen?

• hetisik

hetisik

maar ik vrees dat je niet als laatste zal lachen, dus ik waarsxchuw je maar alvast om je zelf niet in de penari te werken

8 )

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Quote:

High damping factor numbers go hand-in-hand with amplifiers that can drive very low impedance loads (these are amplifiers with power supplies capable of delivering tremendous current). If you want to "artificially" degrade the damping factor of your system (to hear the effects), a simple test can be done. Listen to your system at a "healthy" volume (use a CD with lots of low, tight percussion type sounds); be sure to use a heavy gauge short length speaker wire. If you have a sound level meter, note the sound level you listened at. Then, connect your speaker up through a 100 foot (give or take) wire with much smaller gauge (use #20 or higher). Play the same music as before, but make sure the volume (to your ears, not the volume control!) is the same (this is where the sound level meter comes in handy). The volume control on the amp will have to be turned up a bit to overcome the power loss in the smaller wire. You should be able to tell that the sound has changed (for the worst, in most people's opinion).

Do not be terribly concerned with damping factor when choosing quality equipment. Most of the good amplifiers and speakers available today will yield excellent sound when used together. To avoid degrading the damping factor of your system, simply follow these (easy) steps:

Don't load up an amp with multiple pairs of low impedance speakers
Use heavy gauge speaker wire, ESPECIALLY in long runs
Never wire resistors in series with your speakers (you can't change a 4 ohm speaker to 8ohms by doing this!)
Use a heavy duty (i.e.12 gauge or heavier) extension cord when plugging your amp into the wall outlet

End quote

BRON

Lees allemaal deze hele pagina is helemaal door ,dan zal er voor een hoop mensen veel duidelijk worden wat betreft audio.(dus niet alleen kabels)
Het wordt simpel doch kundig verteld.

Is wel iets voor de faq *D

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 22:09
Leuke discussie btw ...
als we niet te erg gaan flamen kan dit best leuk worden

Puntje 1 : verzilverde kabels

weet iemand waarom ze die verzilveren ?
nee ?

om de zelfde reden dat je kabels hebt met meerdere geisoleerde kernen
vraag maar eens aan een zend ammateur
hoogfrequent spoelen worden nl van die types draad gemaakt

waarom ?

Skin effect

elekronen gaan bij hoge frequenties niet meer door de hele draad maar verplaatsen zich naar de buitenkant van de draad

dus als je je draad verzilverd gaan de elektronen door het zilver (wat immers de buitenkant van de geleider is )
en beter geleid dan koper

als je nu meer dere geisoleerde draden hebt gaan de elektronen door iedere buitenkant van de fijne draadjes = grotere opervalkte = kleinere weerstand

FEIT !!
ieder die dat niet gelooft kan ik wel een artikel scanner uit elektronica handboek deel 1 !!

in hoog vermogen zenders gaat men zelfs zo ver dat ze geen draden meer gebruiken maar buizen omdat de elektronen toch niet meer door de binnen kant vloeien
(dit gewoon ff als interresant extratje )

puntje 2 Kabels moeten inspelen
Het bovengenoemde richtingseffect moet zich opbouwen waardoor in het begin kabels wat onrustig klinkt.
het bovengenoemde zijnde :
Dit is niet zo moeilijk, elke versterker heeft op z'n uitgangen een klein beetje gelijkspanning. Deze kleine spanning zorgt er voor dat er altijd een kleine stroom door de kabels loopt.
Bullshit dus !
want door een buizen eindtrap (met een uitgangs trafo wel te verstaan) kan GEEN gelijkspanning vloeien

als in onmogelijk

een trafo kan namelijk alleen wissespanning transformeren

dit is namelijk 1 van de eigenschappen van een trafo

en zo spreekt men zichzelf op deze site nog wel meer tegen
http://www.snijders-hifi.com/hifi_winkel/kabels.htm

dus hetisik
als je d8 dat je hiermee het inspelen verklaard had ...
jammer dan , want je hebt zoals je zelf zegt een buizen amp met een uitgangs trafo

edit:

aardig textje geworden

Hier is dus echt nix als flame bedoelt

en als me iemand kan bewijzen
(daarmee niet bedoelende je hoort het verschil )
durf ik die theorie van " inspelen " misschien nog wel te accepteren

maar alsnog heb ik hier geen bewijs voor kunnen vinden

[ps aan hetisik]

met het veranderen van de karaterestiek van buizen bedoelde ik niet kortsluitvastheid

dat je dat ding kunt kortsluiten geloof ik graag buizen kunnen wat overbelasting bereft wat meer hebben dan halfgeleiders
(hoewel ik buizen ook al letterlijk heb zien knetteren)

ik bedoelde meer dat de eigenschappen van buizen (en dan vooral de eindbuizen die de power voor hun kiezen krijgen) veranderen
buizen "slijten" (het beste woord wat ik er voor kan bedenken)
maw ze worden wat minder stijl (reageren trager) en hun interne weerstand wordt groter

[/ps aan hetisik]

Repareren doe je zo.

• hetisik

hetisik

sine 1, betere geleiding zegt nog niks, elke soort stof wat je als geluids kabel gebruikt geeft een andere klankleur en dus ook een andere frequentie karakterastiek, een kopen kabel, ik geef maar een ruw voorbeeld, geeft de frequentie 5000 hertz met 30 db door, en een zilveren doet dat misschien met 38 dB ofzo, STEL HE..
Het is afhankleijk van de stof. Bovendien, Zilver is zeer slecht in combinartie omdat onedel met edel reageert, bovendien is zilver een halfedele metaal, dacht ik, ik weet het niet zeker meer, maar afijn.
Als je die twee bij elkaar stopt reageren die met elkaar. resultaat: groene aanslag, stof die overblijft wanner coper en zilver met elkaar reageren, daarom gebruikt men ook het liefst goud of rhodium, rhodium is veel slijter vast dan goud, klinkt wel even mooi, doie reageren niet met koper.
maar ik heb gehoord dat zilver te goed geleid, die kerel waar ik bij kom het het aan mij uitgelged, ik zal het nog een keer vragen, voor de rest moet ik je over punt 1 helemaal gleijk geven.

Punt 2: ik weet dat het effect er is, ik heb het getracht proberen te verklaren, maar is tot nu toe mislukt, ik heb er zlef ervaring mee, dus voor mij is het een feit. We kunnen nog geen goede verklaring vinden, maar het effect is er nog steeds, boven dien was die uitleg niet van mij, bovendien, geloofde ik dat verhaal ook niet echt hoewel er naatuurlijk via aardes wel nog lek srtomen kunnen lopen, maar dat legt het nog steeds niet uit. Een feit heeft niet altijd een uitleg nodig, hoewel dat natuurlijk wel interesant is.
maar dan punt 3, als buizen slijten gaan ze niet naar verloop van tijd beter en zuiverder klinken, dat klopt natuurlijk niet, we moeten gewoon wachten op de test 8 )

ps: ik ben hier nog tot 7 uur 8 )

8 )

• Sine
Op zaterdag 11 augustus 2001 02:58 schreef hetisik het volgende:
sine 1, betere geleiding zegt nog niks, elke soort stof wat je als geluids kabel gebruikt geeft een andere klankleur en dus ook een andere frequentie karakterastiek,
Helemaal mee eens

ik wilde alleen ff uitleggen wat het laagje om een draad (of dat nou zilver , goud of iets anders is) of meerdere kernen voor een nut heeft

en dat is zeker meetbaar
(bij het berekenen van draad diameters bij wikkelingen van alternators (wisselspannings generator) moet bij 50 Hz de diameter zelfs met 1,1 vermenigvuldigd worden
(dit weer ff als interresante bijkomstigheid)

en over inspelen en richtings gevoelig ...
tja ...

ik weet aleen dat de uitleg van snijders hifi niet toegepast kan worden op versterkers met een uitgangs trafo

Repareren doe je zo.

• hetisik

hetisik

daarom zie je ook dat goeie kabels veel dunnen geleiders hebben zodat de inhoud zo optimaal mogelijk wordt gebruikt en minder warmte ontwikkelt, en natuurlijk daardoor ook betere geleiding

8 )

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Howly Cow!

Ik heb een hoop gelezen op het AV forum, maar dit slaat echt alles!!!

De ene "waarheid" is nog niet gesteld, of de volgende komt alweer met overtuigende "bewijzen" boven tafel.

Het gaat toch niet om meetbare verschillen? Het gaat bij audio om hoe het geluid is!

Ik heb aan mijn Rotel AudioTechnica kabels (zo u wilt: interconnects) hangen van zuurstofvrij koperdraad die maar op een manier aan de plus en de min mogen worden geknoopt en die maar op een manier van de versterker naar de speakers mogen gaan. (tenminste, volgens de fabrikant)

Ik vind het echt zo'n ongeloofelijke onzin!

Je hoort echt het verschil niet of een kabel verkeerd om zit (aiii... de electronen moeten zich omdraaien!)

Natuurlijk moet een kabel wel wat door kunnen geven, dus met een piepklein draadje kom je niet ver; die wordt te warm door de overdracht en verliest daardoor signaal. Logisch.

Maar de verhalen dat het een beter is dan het ander zal heeeel wellicht met gevoelige apparatuur uit te vogelen zijn, maar hoorbaar? Lijkt me sterk!

Uiteindelijk is de zwakke schakel in het hele geheel de speaker die er maar het beste van moet maken.
Klinkt je geluid niet mooi, dan zul je nooit er over piekeren om de kabel te vervangen, maar om betere speakers danwel versterker aan te schaffen.

Ik vind het nog steeds prima dat Raf me bij aanschaf van mijn set me die kabels gaf, maar ik had er nooit over gepiekerd om 15 gulden per meter uit te geven aan wat veredeld koperdraad!

Het gaat hier (imho) niet om de techniek etcetera, maar om hoe het klinkt. Daarin maakt het verdraaid weinig uit wat voor kabeltjes je gebruikt. Zo'n miniem verschil hoor je echt niet.

Wellicht leuk voor een volgende discussie: het verschil tussen interlinks! :)

• hetisik

hetisik

het verschil was absoluut niet minimiem bij mij zekerste weten niet, het gingzelfs nog sterk boven mijn verwachtingen uit, en daar komt ook nog eens bij, als het bij jou kabels niet werkt hoeft het bij andere kabels ook niet zo te zijn, er is een hoop nep, en ik ken die Raf, tussen al die top merken zetten ze gerust nog even philpis neer of iets dergelijks

8 )

Verwijderd

Dit lijkt me een aardig ja en nee spelentje te worden. Ik houd het op ja omdat ik het zelf hoor en als jullie het niet horen ook goed, dan houden jullie het bij nee.

Verwijderd

Zo denk ik er oo over Don, maar ik wil het verschil toch zelf horen, om eindelijk alle audiofielen met hun eigen wapens ("Het klinkt toch mooier!") terug te pakken >:).

Het lijkt me idd een goed plan om zoiets bij een hifi-toko te doen, die hebben tenminste een berg apparatuur en een goede ruimte op voorraad.

Maaruhm, hetisik: Buizenversterkers?
Dat ze mooier klinken ben ik met je eens. MAar mooi is een subjectief begrip. Objectief goed geluid is voor mij een zo perfect mogelijke kopie van de opname. En dat bereik je eerder met een gewone torren-amp, hoe je het ook wendt of keert, buizen vervormen, net als vinyl. Nogmaals: mooier klintk het in mijn oren ook meestal, maar een goede reproductie is het niet.

• Thefirstikke
  • Niet online
Op zaterdag 11 augustus 2001 00:36 schreef hetisik het volgende:
maar ik vrees dat je niet als laatste zal lachen, dus ik waarsxchuw je maar alvast om je zelf niet in de penari te werken
pa&ma hebben sinds enige tijd gloedje nieuwe B&W 804 speakers aan een NAD amp hangen, dat spul is verbonden met veel te prijzige van den hul kabel. Al gooi ik er die kabels tussen uit, en hang ik er gewoon standaard utp kabel tussen, zelfs DAN hoor je geen kont verschil. Ook heb ik mijn kabels (standaard, fl 5,- per meter) er tussen gelegd, en je hoord gewoon he-le-maal G-E-E-N verschil. niks, noppes, nada. En inspelen? wuhahaha!!!

Vul suc6 met je test

[edit]
wat dingetjes verbeterd

Verwijderd

Ik wil het nog ff sterker maken het verschil tussen netkabel is net zo groot als het verschil in spreaker kabel.
ik hoor het verschil en ben blij met mijn netsnoeren.
Waarom vaak geen verschil gehoord wordt komt omdat veel mensen hun speakers al verkeerd plaatsen.

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Dus we krijgen nu de discussie hoe je speakers moet neerzetten?

Simpel, met de conussen naar de grond en zo dicht mogelijk naast elkaar toch? :+

Sommige mensen kunnen zich zo heerlijk druk maken om niets he! :) Raar Tweakers-trekje misschien?

• hetisik

hetisik

the first strike, heb je ze in laten spelen???
Nee dus, probeer dat eens, als je het niet wil geloven is de eenigste manier het te testen, je moet niet zeuren als je het ook niet geprobeerd hebt, ik begin weer chagarijnig te worden, het was net zo mooi geeindigd!!
Oh en platen is niet alleen mooi omdat het geen ander geluid heeft, zet eens een plaat naast een cd, een cd begint al behoorlijk op blok golven te lijken vanag 10000Hz, een plaat niet omdat die analoog is, een plaat geeft een veel grotere benadering tot dichtbij het echte singaal en een cd juist niet, omdat het digitaal is.
En buizen klinken echt niet alleeen voller, het geluid klinkt ook veel cleaner, ik zal zo en zo mijn buizenbak meenemen, je moet het zelf horen, de frequentie karaktera stiek van buizen zijn elegaler dan die van transistoren.
De uitgangsimpendantie is veel en veel hoger voor luidsprekers, hetgeen buizenversterkers op dat gebied robuuster maakt.
Ook het frequentie bereik van buizen is veel hoger dan die van transistoren, dan komt er ook nog eens een keer bij dat de stof voor transistoren minder mooie klankkleur geeft, dus andere frequentie karakterastiek dan buizen, de stoffen die in buizen gebruikt wodren zijn beter voor je geluid dan die van transistoren.
Heb je ooit wel eens naar het frequentie bereik van een buizen versterker gekeken?
mijne gaat van 0-80kHertz probeer dat maar eens met een transistor versterker, ik heb nog een printje erbij dat het laag nog wat omhoog krikt zodat de ideale frequentie karakterastiek zeer goed benaderd is.
En bovendien is die van mij nog klasse A ook.
ooit van audyn cap condensatoren gehoord, 5%afwijking?
Ik heb transformatoren er op die ze zelf hebben laten wikkelen, 0-150 kHertz.
Ik heb helaas alleen nog geen roodkopere gouden pluggen
het eenigste wat philips nog wel heel goed kan is elco's maken en die heb ik dan ook.
En natuurlijk niet te vergeten veel mkt condensatoren, 1%afwijking, maak je maar geen zorgen over mijn buizen versterker 8 )
en overigens, ik ken van der hul niet, dus ik kan daar niks over zeggen, maar het ziet er wel allemaal veelste mooi uit die van der hul spullen, ik heb ook gehoord dat ze ook een hoop nep verkopen, voor de rest weet ik niks van die gasten. Zo te zien zijn er ver veel mensen die van der hul kabels hebben en niet het effect kunnen krijgen zoals de bedoeling was, dat zou dus OOK kunnen betekenen dat van der hul de boel flink oplicht.

jcag, vertel eens wat over jou kabels, welk merk, en waar te verkrijgen, de kosten etc.

8 )

Verwijderd

De sony SACD kan frequenties tot 100KHz bereiken, dus het frequentiebereik-argument is hierbij weerlegt.

Je hebt het over de klankleur van verschillende stoffen, en dat de klankkleur van buizen mooier is. Maar nogmaals: mooi is een subjectief begrip! Ik wil geen klankkleuring, ik wil een perfecte kopie van mijn origineel! Als ik klanken wil kleuren, koop ik wel een EQ...

Het probleem met vinyl: vinyl slijt! De eerste twee keer dat je die plaat draait, is je analoge geluid misschien nog wel vrij mooi, maar daarna slijten de hoge frequenties eruit, ook met hele dure naalden.
Ik heb nu wat weinig tijd voor een goede uitleg, ik zal asap wat helderder zijn. Tot die tijd verwijs ik je naar het "wat klinkt beter: lp of cd" -topic...

• hetisik

hetisik

trouwens, hoeveel kost diesony versterker dan wel?? transistoren hebben ook klankkleur, alles heeft dat, maar ja, ik neemm mijn versterker gewoon een keertje mee, ik kan je het wel lopen vertellen, en jij mij ook, maar horen is nog steeds het beste, maar ik wil dan toch graag die prijs weten van die sony versterker, want ik heb het gevoel dat er een addertje onder het gras zit, oh, je hebt ook russcische buizen, die gaan tot its van 150Khertz en die dingen kosten niet eens zo veel, ze werden in vliegtuigen gebruikt

8 )

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:28
hetisik blaatte ooit:
ik heb er zlef ervaring mee, dus voor mij is het een feit
Een feit voor jezelf, in normaal Nederlands noemt men dat een mening. Als jij iets hoort is dat niet per definitie waar (wat je dus wel beweerd met je inspeeltheorie van kabels).
trouwens, hoeveel kost diesony versterker dan wel??
We hebben het over een nieuw formaat audio cd's, SACD, ik dacht dat het voor Super Audio Compact Disc stond oid, het frequentiebereik hiervan is dus groter.
en overigens, ik ken van der hul niet, dus ik kan daar niks over zeggen, maar het ziet er wel allemaal veelste mooi uit die van der hul spullen, ik heb ook gehoord dat ze ook een hoop nep verkopen
Ik ken ze niet, kan er nix over zeggen, maar heb wel een rits vooroordelen klaar staan |:(

Owja, leer aub een keer fatsoenlijk typen, want soms is er geen touw aan vast te knopen!

• Thefirstikke
  • Niet online
Op zaterdag 11 augustus 2001 16:32 schreef hetisik het volgende:
the first strike, heb je ze in laten spelen???
Nee dus, probeer dat eens, als je het niet wil geloven is de eenigste manier het te testen, je moet niet zeuren als je het ook niet geprobeerd hebt, ik begin weer chagarijnig te worden, het was net zo mooi geeindigd!!
Oh en platen is niet alleen mooi omdat het geen ander geluid heeft, zet eens een plaat naast een cd, een cd begint al behoorlijk op blok golven te lijken vanag 10000Hz, een plaat niet omdat die analoog is, een plaat geeft een veel grotere benadering tot dichtbij het echte singaal en een cd juist niet, omdat het digitaal is.
En buizen klinken echt niet alleeen voller, het geluid klinkt ook veel cleaner, ik zal zo en zo mijn buizenbak meenemen, je moet het zelf horen, de frequentie karaktera stiek van buizen zijn elegaler dan die van transistoren.
De uitgangsimpendantie is veel en veel hoger voor luidsprekers, hetgeen buizenversterkers op dat gebied robuuster maakt.
Ook het frequentie bereik van buizen is veel hoger dan die van transistoren, dan komt er ook nog eens een keer bij dat de stof voor transistoren minder mooie klankkleur geeft, dus andere frequentie karakterastiek dan buizen, de stoffen die in buizen gebruikt wodren zijn beter voor je geluid dan die van transistoren.
Heb je ooit wel eens naar het frequentie bereik van een buizen versterker gekeken?
mijne gaat van 0-80kHertz probeer dat maar eens met een transistor versterker, ik heb nog een printje erbij dat het laag nog wat omhoog krikt zodat de ideale frequentie karakterastiek zeer goed benaderd is.
En bovendien is die van mij nog klasse A ook.
ooit van audyn cap condensatoren gehoord, 5%afwijking?
Ik heb transformatoren er op die ze zelf hebben laten wikkelen, 0-150 kHertz.
Ik heb helaas alleen nog geen roodkopere gouden pluggen
het eenigste wat philips nog wel heel goed kan is elco's maken en die heb ik dan ook.
En natuurlijk niet te vergeten veel mkt condensatoren, 1%afwijking, maak je maar geen zorgen over mijn buizen versterker 8 )
en overigens, ik ken van der hul niet, dus ik kan daar niks over zeggen, maar het ziet er wel allemaal veelste mooi uit die van der hul spullen, ik heb ook gehoord dat ze ook een hoop nep verkopen, voor de rest weet ik niks van die gasten. Zo te zien zijn er ver veel mensen die van der hul kabels hebben en niet het effect kunnen krijgen zoals de bedoeling was, dat zou dus OOK kunnen betekenen dat van der hul de boel flink oplicht.

jcag, vertel eens wat over jou kabels, welk merk, en waar te verkrijgen, de kosten etc.
Hoezoe Nee dus? :? Ja, de speakers zijn dik een half jaar ingespeeld, helemaal volgens de 'regeltjes' en dus ook de kabels (en of er ook daadwerklijk 300+ dagen over gedaan is om die dingen in te spelen weet ik niet, weet alleen dat we ze dik een half jaar hebben). Toch blijf ik volhouden dat je het NIET hoort. En dat jij daardoor chagarijnig wordt, das helemaal jouw probleem.

Owja, het is niet the first strike, maar thefirstikke, in case you didn't notice....

Voor het geval je niks van m'n geblaat begrijpt zet ik hier alles nogmaals op een rijtje:

• Speakers + kabels + amp zijn helemaal volgens de regeltjes ingespeeld
• van den hul kabels vervangen door standaard UTP kabel, verschil NIET hoorbaar.
• kabels vervangen door mijn eigen, oningespeelde bekabeling van fl 5,-/meter, verschil wederom NIET hoorbaar.
• Alle bekabeling was nagenoeg even lang

• hetisik

hetisik

dan is er nog steeds die ene mogelijkheid, ik merk veel dat die van der hul kabels bijna voor geen verschil zorgen of helemaal geen verschil, ik krijg de indruk dat van de hul de boel oplicht, ik had zo en zo van die zaak waar ik kom ook negatieve dingen over dat merk gehoord.
hoe lang zijn jou kabels, want dat is ook heel belangrijk?
en welk merk boxen, plus prijs?
Nogmaals ik ken die van der hul kabels helmaal niet, dus ik kan daar voor de rest uit eigen ervaring niks over zeggen, laat ik het zo zeggen, als je vls of monster kabels hebt, dan moet je er wat van zeggen, dat is de eenigste soort waar ik zelf ervaring mee heb

8 )

• Thefirstikke
  • Niet online
Alles +/- 17 meter, dus zowel van den hul, de utp bekabeling en m'n eigen bekabeling.
Merk boxen? zoals al eerder genoemd de B&W DM804, van fl 4000,- per stuk

[edit]
prijs erbij

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-02 11:23

Sick Nick

Drop the top!

Op zaterdag 11 augustus 2001 16:32 schreef hetisik het volgende:
mijne gaat van 0-80kHertz probeer dat maar eens met een transistor versterker
Kerel, wil jij mij vertellen dat jij frequenties van 0 tot 10 Hz kan horen en boven de 30 Khz :D
En dan neem je het al ruim en heb je goede oren als je tussen de 10 en 30.000 Hz kan horen. De meeste mensen haken toch al bij de 22.000 en 24.000 af. En lager dan 10 Hz kan je gewoon niet horen, wel voelen.

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:28
Op zaterdag 11 augustus 2001 19:20 schreef hetisik het volgende:
dan is er nog steeds die ene mogelijkheid, ik merk veel dat die van der hul kabels bijna voor geen verschil zorgen of helemaal geen verschil
[..]
Nogmaals ik ken die van der hul kabels helmaal niet, dus ik kan daar voor de rest uit eigen ervaring niks over zeggen
Djeez, wat ben jij full of crap, je doet niets anders dan jezelf tegenspreken en onzin verklaren...

• hetisik

hetisik

sla ik het vanuit mijn oogpunt bekijk is er dan maar een ding, van de hul licht de boel behoorlijk op, met17 meter zou je duidelijk het verschil moeten horen, we moeten echt eens een kabel round up gaan doen

8 )

• Thefirstikke
  • Niet online
Op zaterdag 11 augustus 2001 20:17 schreef hetisik het volgende:
we moeten echt eens een kabel round up gaan doen
Daar ben ik het helemaal mee eens! :)

• hetisik

hetisik

als jou versterker tot 20khertz gaat betekent dat, het een zeer onstabile frequentie karaktera stiek is, en als je cersterker tot 80 khertz kaat heb je een zeer ideaal frequentie karakterasteik, dat bedoel ik nou, en denk eventjes wat langer naar, voor dat je antwoordt gaat geven, hoe meer je er kwaad tegen ingaan, en ik krijg gelijk hoe erger je in de nesten werkt, hetzelfde geld ook voor mij, het is voor je eigen bestwil

the first strike, ik hoop HEEL erg voor jou dat die spullen van jou beter klinken dan die van mij, anders heb ik echt medelij met jou, dat meen ik serieus

vertel trouwen eens waar je het gekocht hebt, dat zegt ook heel veel

8 )

• Thefirstikke
  • Niet online
Op zaterdag 11 augustus 2001 20:25 schreef hetisik het volgende:
als jou versterker tot 20khertz gaat betekent dat, het een zeer onstabile frequentie karaktera stiek is, en als je cersterker tot 80 khertz kaat heb je een zeer ideaal frequentie karakterasteik, dat bedoel ik nou, en denk eventjes wat langer naar, voor dat je antwoordt gaat geven, hoe meer je er kwaad tegen ingaan, en ik krijg gelijk hoe erger je in de nesten werkt, hetzelfde geld ook voor mij, het is voor je eigen bestwil
Vind je het erg als ik totaal niet snap wat je hier nu lult? :?

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op zaterdag 11 augustus 2001 20:25 schreef hetisik het volgende:
Jij weet helemaal niet wat voor versterker ik heb dus hoe kan je daar nou over oordelen :?
Toevallig heb ik een Kenwood A-91 staan. Volgens het boekje heeft dit 14 jaar oude beestje een frequentie beriek van 6 tot 50.000 Hz en een vermogen van 2*200 Watt. Het is misschien niet zoveel als al die superdure versterkers maar hij doet het goed en het geluid is zuiver. Komt misschien omdat ik niet echt slechte speakers heb staan maar dat is een ander verhaal. Heb 2 * Pyle New Wave Pounder staan. Dat zijn van die grote speakers met duubbel 3 weg systeem. Volgens pyle zijn ze 760 Watt per stuk :P

• hetisik

hetisik

zucht, het is een voorbeeld, mijn versterker is ook 8 jaar oud, en ik heb niet gezegd dat die van jou slecht is sterker nog, als jij een oude versterker heb geloof ik dat die beter is dan zo'n nieuw ding, de qualitiet die je tegenwoordig voor hetzelfde geld krijgt is aardig achter uit gehold.
Als jij een philps, of een sony versterker van vroeger hadm perfect, maar als je zo'n nieuwe hbt, oei!!
en btw, je hebt toch niks aan het watage, en boekjes liegen heel vaak, dat weet je zelf ook wel. Ik heb alles zelfbouw, dus ik kan zelf de kwaliteit betalen voor zeer weinig geld, wat jij in de winkel misschien koopt voor 2000 gulden, kan je zelfbouwe voor nog niet eens 750,-. Het hangt natuurlijk af van welk merk, en klopt het ook wat ze zeggen, en is het ook een echte goeie prijsqualiteit veroudering, winkels zijn vaak commercieel ingesteld, en die gasten waar ik kom nietm dat zijn echt puur hobieisten. Wil je kabel testen, neem maar mee naar huis, nieuwe versterker kopen, neem de hele mikmak maar mee. Ik heb vet veel buizen van die gasten gehad, ik heb er misschien gewoon 7 gehad, zo uit de verpakking, ze koste normaal 15 gulden per stuk, hier heb je een zooitje koolstof weerstanden, 1% koperen hoedjes, of met nikkel op het koolstof vast gesmolten
Dat is nou een echte winkel, niet verkopen, nee mensen het vak bij brengen.
Ik zal nog een poaar voorbeelden geven.
De zaak klare waar ik altijd komnt verkoopt philips weerstandjes, die dingen kosten een kwartje per stuk. Een tijdje later had ik ze ook op het internet gezien, alleen toen waren ze groen in plaats van beje, voor maar 2,20 te koop per stuk.
Tulp kabeltjes, 2,50 verderop bij flandria en dat soort winkels, 10 piek.
scartkabels, 40 piek bij de block en andere shit, bij klare, 15,- met vergulde stekker en alle draadjes apart geisoleert.
Rhodium pluggen, rood kope, ik dacht 25 of 40 gulden per stuk, in zo'n duur merken blaadje, voor maar liefst 200 gukden!!!!
Oh, mooie speakerset, voor maar 100.000 gulden, ik heb ze zelf gezien, goh laten wij het maar eens zelfbouwen, alles hetzelfde behalve de kast, klare, 5000 gulden helemaal perfect afgewerkt,95.000 gulden voor een kusnstof kast? dacht het eventjes niet!!
zo kan ik nog een tijdje door gaan.

the first strike, je weet hopelijk toch wel wat een frequentie karakterastiek is??

8 )

• Thefirstikke
  • Niet online
Op zaterdag 11 augustus 2001 21:06 schreef hetisik het volgende:
zucht, het is een voorbeeld, mijn versterker is ook 8 jaar oud, en ik heb niet gezegd dat die van jou slecht is sterker nog, als jij een oude versterker heb geloof ik dat die beter is dan zo'n nieuw ding, de qualitiet die je tegenwoordig voor hetzelfde geld krijgt is aardig achter uit gehold.
Als jij een philps, of een sony versterker van vroeger hadm perfect, maar als je zo'n nieuwe hbt, oei!!
en btw, je hebt toch niks aan het watage, en boekjes liegen heel vaak, dat weet je zelf ook wel. Ik heb alles zelfbouw, dus ik kan zelf de kwaliteit betalen voor zeer weinig geld, wat jij in de winkel misschien koopt voor 2000 gulden, kan je zelfbouwe voor nog niet eens 750,-. Het hangt natuurlijk af van welk merk, en klopt het ook wat ze zeggen, en is het ook een echte goeie prijsqualiteit veroudering, winkels zijn vaak commercieel ingesteld, en die gasten waar ik kom nietm dat zijn echt puur hobieisten. Wil je kabel testen, neem maar mee naar huis, nieuwe versterker kopen, neem de hele mikmak maar mee. Ik heb vet veel buizen van die gasten gehad, ik heb er misschien gewoon 7 gehad, zo uit de verpakking, ze koste normaal 15 gulden per stuk, hier heb je een zooitje koolstof weerstanden, 1% kopen hoedjes, of met nikkel op het koolstof vast gesmolten
Dat is nou een echte winkel, niet verkopen, nee mensen het vak bij brengen.

the first strike, je weet hopelijk toch wel wat een frequentie karakterastiek is??
Dat wel, maar ik snap niet wat je precies bedoelt in je tekst. Ik zeg niet dat het aan jouw ligt hoor, en als dat wel zo over kwam mijn welgemeende excuses :)

• hetisik

hetisik

is goed joh, maar nog wel even die post van mij nog lezen, ik heb nog wat extra's toegevoegd
Ik zal nog een keerttje een voorbeeld geven.

STEL, je hebt eeen versterker, die gaat tot 20.000hertz. dat haalt hij dan met moeite, maar als jij een versterker hebt die tot 80.000Hertz gaat, dan haalt hij al die hoorbare frequenties zonder eenig probleem. Hetgeen betekent dus een vlakkere frequentie karakterea stiek, hij geeft bijna alle frequenties met de zelfde geluidssterkte weer , misschien met 1dB vverschil als maximum tussen onderliggende frequenties , terwijl die ene vertsreker die tot 20.000hertz gaat, alle frequenties weergeeft met misschien een max verschil van 4 db ofzo, snap je?
maar, ik ga nu slapen, ik ben om 24:00 weer op tot max 10:00 uur ofzo, ik zie je straks wel, veel plezier damens 8o)

8 )

• Thefirstikke
  • Niet online
Het is me helemaal duidelijk :)

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op zaterdag 11 augustus 2001 20:22 schreef thefirstikke het volgende:
KAbel roundup
[..]

Daar ben ik het helemaal mee eens! :)
Ja, zou zeker leuk zijn. Theoretisch zou er flink verschil in kunnen zijn, maar de praktijk wijst vaak genoeg anders uit.

• Thefirstikke
  • Niet online
Op zondag 12 augustus 2001 14:26 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Ja, zou zeker leuk zijn. Theoretisch zou er flink verschil in kunnen zijn, maar de praktijk wijst vaak genoeg anders uit.
exact

• Jag
  • Laatst online: 08:54

Jag

Verschillen tussen kabels zijn zeker wel meetbaar, al is het alleen maar de weerstand. Maar ook dingen als inductie en capaciteit verschillen. En je kan nog wel een hoop ingewikkelde elekrotechniek erop loslaten. Alleen is het sterk de vraag wat de hoorbare invloed hiervan is. Ik vond het voorbeeld van de speakers die uit fase stonden aangesloten in de Leidense HiFi zaak (was geloof ik deze topic als ik me niet vergis) echt een sprekend voorbeeld. Die gasten hebben misschien wel kabels in de oven gelegd, maar hoorden niet dat de luidsprekers uit fase stonden. Dat geeft wel aan waar veel audiofielen mee bezig zijn, dat zijn al lang niet meer wezenlijke verbeteringen aan het geluid, maar een hoop verzinsels zonder dat het gecontroleerd wordt gedreven door hun ziekelijke behoefte naar verbeteringen. De audio is een soort religie geworden, waarbij een heleboel leaps of faith worden gezet. En net zoals met religie is het schieronmogelijk om er tegen in te gaan, omdat die mensen al lang niet meer op rationele gronden redeneren.
Soms breien ze nog wel een soort van een theorie, maar dat is dan meestal van het niveau Snijders HiFi, wat echt een dieptepunt genoemd mag worden. Ik zag dat in deze draad ook al naar die site werd verwezen. Die gasten weten echt bijzonder weinig en maken de ene na de andere fout, of ik erom moet lachen of huilen weet ik niet meer. Wat een verzameling onzin.

Om een test te gaan doen met ingespeelde en niet ingespeelde kabels vind ik zonde van mijn tijd, en ben ik niet bereid moeite voor te doen.
Maar een test met verschillende kabels lijkt mij zeer interessant. Neemt niet weg dat het wel een zeer lastig uit te voeren test is, maar ik vind het wel een interessant idee.

En over versterkers en frequentiebereiken: dit is helemaal geen interessant onderwerp omdat een versterker die boven de 30 KHz goed weergeeft helemaal niet interessant is met een medium dat maar tot 20KHz kan bevatten. Maar goed, ik wil toch iets rechtzetten. Solid state verstekers zijn namelijk prima in staat om tot ver boven de 30KHz te versterken. Het is echt absoluut niet moeilijk om een versterker te maken die redelijk lineair (+/-3dB ofzo) tot 100KHz versterkt. Een speaker verzinnen die dat ook weergeeft is een stuk moeilijker.

• hetisik

hetisik

LEES mijn verhaal nog eens een keertje goed jag, ik bedoel dat helemaal niet, het belangrijke ondferdeel van een buizen versterker zijn de buizen en de voedein, die bepalen heel erg het te halen frequentie bereik en en ook hoe sterk de ideale frequentie karakterastiek behaald wordt,
EN DAAR HEB JE HET WEER!!!!! ALS JE KABELS LAAT INSPELEN DAN KRIJG JE NA VERLOOP VAN TIJD VEEL STREKERE VERSCHILLEN< ALS JE DAT WIL TESTEN< DAN MOET JE HET NATUURLIJK WEL PROBEREN JAg!!!!
Zucht. k zal overigens nog meer bewijs materiaal meenemen.
Ik heb mijn stero instalatie langzaam opgebouwd. Zo ook met mijn boxen, mijn eerste box was al een jaar oud, toen ik na een jaar weer dezelfde nieuwe box had inelkaar gezet, het is nameijk zelfbouw, merkte ik dat mijn nieuwe box veel zacht klonk,veel grauwer klonk, en natuulijk minder laag, omdat de luidsprekers nog soeple moeten lopen, het was niet een klein beetje, maar het was heel erg, ik ergerde me er ook afen toe aan.
DIT is dus een andere bewijs, dat ook laat zien dat luidsprekers in moeten spelen.
DIT geld voor jaapvr, omdat die maar niet wil luisteren dat je hetverschil tussen kabels pas echt goed merkt als je ze een tijd in laat spelen, en als je bewijs wilt zien moet je het gaan testen ook!!!!!!

dit is voor jag.
ZUCHT

8 )

• Thefirstikke
  • Niet online
Op zondag 12 augustus 2001 19:27 schreef hetisik het volgende:
LEES mijn verhaal nog eens een keertje goed, ik bedoel dat helemaal niet, het belangrijke ondferdeel van een buizen versterker zijn de buizen en de voedein, die bepalen heel erg het te halen frequentie bereik en en ook hoe sterk de ideale frequentie karakterastiek behaald wordt,
EN DAAR HEB JE HET WEER!!!!! ALS JE KABELS LAAT INSPELEN DAN KRIJG JE NA VERLOOP VAN TIJD VEEL STREKERE VERSCHILLEN< ALS JE DAT WIL TESTEN< DAN MOET JE HET NATUURLIJK WEL PROBEREN JAAPVR!!!!
Zucht. k zal overigens nog meer bewijs materiaal meenemen.
Ik heb mijn stero instalatie langzaam opgebouwd. Zo ook met mijn boxen, mijn eerste box was al een jaar oud, toen ik na een jaar weer dezelfde nieuwe box had inelkaar gezet, het is nameijk zelfbouw, merkte ik dat mijn nieuwe box veel zacht klonk,veel grauwer klonk, en natuulijk minder laag, omdat de luidsprekers nog soeple moeten lopen, het was niet een klein beetje, maar het was heel erg, ik ergerde me er ook afen toe aan.
DIT is dus een andere bewijs, dat ook laat zien dat luidsprekers in moeten spelen.
DIT geld voor jaapvr, omdat die maar niet wil luisteren dat je hetverschil tussen kabels pas echt goed merkt als je ze een tijd in laat spelen, en als je bewijs wilt zien moet je het gaan testen ook!!!!!!

dit is voor jaapvr.
ZUCHT
Maar dat je speakers in moet spelen is toch een heel verhaal apart? ik snap niet hoe je dat in hemelsnaam kan vergelijken met het inspelen van kabels? please explain it to me... Speakers zijn ontzettend beweeglijke dingen, dat is dus logisch dat die dingen ingespeeld moeten worden, net zoals een nieuwe auto ingereden moet worden voordat je het maximale eruit kan halen. Maar kabels inspelen? Ik kan me voorstellen dat als je kabels inspeelt dat ze dan iets beter hun werk kunnen doen, op papier athans. Maar in praktijk? ik geloof ab-so-luut niet dat je het hoord, sorry ;)

• Jag

Jag

EN DAAR HEB JE HET WEER!!!!! ALS JE KABELS LAAT INSPELEN DAN KRIJG JE NA VERLOOP VAN TIJD VEEL STREKERE VERSCHILLEN< ALS JE DAT WIL TESTEN< DAN MOET JE HET NATUURLIJK WEL PROBEREN JAg!!!!
Ten eerste moet je niet schreeuwen, en ten tweede wil ik dat helemaal niet testen. Ik weet niet waar je dat vandaan haalt.

• Sine
ik sta in spanning te w88 totdat ze ergens " ingespeelde kabel " gaan verkopen aan veel $$

Repareren doe je zo.

Verwijderd

in augustus 2001 schreef hetisik het volgende:

/een heleboel...
(ik heb niet het hele topic kunnen bekijken, maar ik vind het hele gebeuren een beetje *vaag*
Zoals: Ik heb het gehoord en daarom is het een feit en ow wat zijn jullie lomp dat je dat niet kunnen *begrijpen*

en...

kabels inspelen (ik weet dat hier zat mensen met een elektro opleiding hebben gepost maar waar komt deze wijsheid vandaan (nooit van gehoord, iemand anders?)

...

Ik zal er geen doekjes gaan omwinden maar als je naar mijn post's (ook in het verleden) kijkt zal je hier en daar toch zien dat ik wat moeite heb met de nederlandse taal (dislect :{ )
maar ik probeer het altijd zo min mogelijk te houden door heel simpel:

1. de tekst die ik net heb getyped ff na te lezen voor fouten,
mocht ik een woord echt niet weten leg het ff anders uit.

2. En maak het wat overzichtelijker door hier en daar ff een [enter]-tje te gebruiken (kan echt geen kwaad)

Mischien komt dit een (beetje) kwaad over maar dat is niet mijn bedoeling. :)

• hetisik

hetisik

Je wil toch weten of ik gelijk heb, TEST DAT DAN!!!
sorry, maar zo kan je me heel sacherijnig maken door gewoon dingen te negeren. ik kom wel en dan zal ik als beloofd mijn luisprekers en kabels meenemen, dan kan het meteen getest worden
Dan begrijp je wel, dat dus de kables roundup niet in een dag geklaart moet worden.
Als je het niet wil testen kan je ook niks zeggen of ik wel of niet gelijk heb!!

btw, die vergelijking van speoelen luisprekers met kabels, ze bestaan toch allebi uit koper draad? zo simpel, al gaat het inspeel proces bij luidsprekers wel iets anders. met luidsprekers heb je nog met inductie te maken, dat laat het proces langer duren

8 )

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Op maandag 13 augustus 2001 02:33 schreef hetisik het volgende:btw, die vergelijking van speoelen luisprekers met kabels, ze bestaan toch allebi uit koper draad? zo simpel, al gaat het inspeel proces bij luidsprekers wel iets anders. met luidsprekers heb je nog met inductie te maken, dat laat het proces langer duren
het idee van inspelen bij luidsprekers is niet gebaseerd op een theorie dat de koperen spoel ook maar iets zou veranderen. het gaat er hier om dat de ophanging en het membraan na inspelen veranderen. dat is ook logisch, het zijn bewegende delen.

de vergelijking tussen het inspelen van speakers of van kabel gaat dus niet op deze manier op.

• hetisik

hetisik

je zegt het verkeert, beide effecten spelen mee

8 )

• Thefirstikke
  • Niet online
Op maandag 13 augustus 2001 04:11 schreef aatos het volgende:

[..]

het idee van inspelen bij luidsprekers is niet gebaseerd op een theorie dat de koperen spoel ook maar iets zou veranderen. het gaat er hier om dat de ophanging en het membraan na inspelen veranderen. dat is ook logisch, het zijn bewegende delen.

de vergelijking tussen het inspelen van speakers of van kabel gaat dus niet op deze manier op.
dat is precies wat ik ook al zij...

Verwijderd

verloopje van 63 naar cinch
dan werkt alles!!! >:)

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Op maandag 13 augustus 2001 08:23 schreef hetisik het volgende:
je zegt het verkeert, beide effecten spelen mee
als er al meerdere effecten zijn, dan heeft het effect van het soepeler worden van de bewegende delen zoveel meer invloed dan de spoel, dat die invloed van de spoel makkelijk verwaarloosd kan worden.

ik denk overigens niet dat ik je hiermee kan overtuigen, ik heb gisterenavond deze hele draad doorgelezen, en ik heb echt kromgelegen van het lachen :+ . en dan de overtuiging waarmee je het brengt: "het zijn feiten". geweldig :D

• hetisik

hetisik

het heeft geen zin om over dat inspelen verder te dicuseren, maar ik zal mijn luidsprekers zien, het verschil is ZEER groot. en het effect van zuiver klinken en hadrder gaan heeft niks met de ophanging te maken, maar met de spoel, en niet zo'n klein effect ook, ik ga ze meenemen, kan je met nieuwe gaan vergelijken en dan zie je dat ik gelijk heb.

8 )

Verwijderd

Met groot amusement heb ik de afgelopen 8 pagina's doorgelezen. Het is werkelijk waanzinnig wat er weer beweerd wordt. Zo heb ik ergens aan het begin gewoon iemand horen zeggen dat we BINAS er nog maar eens goed op na moeten slaan, omdat zilver een hogere soortelijke weerstand zou hebben dan koper. Nou heb ik BINAS hier niet liggen, maar ik durf er best 100 piek op te leggen dat de soortelijke weerstand van zilver lager is dan die van koper (iemand?).

Verder heb ik me vooral verbaasd over het doorzettingsvermogen waarmee hetisik in quasi-nederlands mij probeert te vertellen welke feiten de wetenschap allang bekend zijn. Nu wil ik even zeggen dat ik Elektrotechniek studeer in Eindhoven, en aan deze faculteit wordt op zijn zachts gezegd extreem getwijfeld aan de vakdeskundigheid van de wetenschapper die dit soort wilde theorien voor waar verkondigt. Tijd voor een paar voorbeelden:

De optimale lengte van een kabel ivm tijdcorrectie (??). Wow, das een nieuwe term voor mij. Net als dat het een nieuw begrip is dat de ene frequentie sneller aan het eind van een kabel zou zijn dan een andere?? En wel omdat hij een grotere golf zou moeten doorlopen dan een laagfrequent signaal?
Newsflash: elektronen maken die golfbeweging niet in het echt. Ze gaan niet omhoog en omlaag door de kabel. Dat is alleen maar een manier om het grafisch weer te geven. De looptijd van een signaal door een kabel hangt in NO WAY af van de frequentie van dat signaal.
Dan die correctie die een kabel zou toepassen op dit effect. Een soort mislukte fasedraaing dus. Zeer inventief maar in geen geval waarheid gelukkig. Dat zou leuk zijn. Stel de optimale lengte zou 8 meter zijn en je hebt 10 meter nodig. Dan moet je dus 9 meter kabel kopen en 1 meter anti-kabel. :? hehehe.

Maar goed volgend onderwerp. De geweldige term frequentiekarakteristiek (ja dat schrijf je zo). Deze term is ook veelvuldig gebruikt, vooral om toe te lichten dat het handig is om vier keer het nodige frequentiebereik te halen, zodat je er zeker van bent dat het onderste gedeelte mooi vlak verloopt. Helaas gaat dit nergens over, omdat er geen enkel verband bestaat tussen maximaal bereik en vlakheid van de karakteristiek. Het lijkt misschien dat dat onderste deel makkelijker is ofzo, maar dat is gewoon niet waar. Het is zelfs veel moeilijker om over een groter bereik een vlakke karakteristiek te halen, dus ik zou eerder bij de versterker met het nutteloos grote bereik mijn vraagtekens plaatsen.

Ook was ik zeer verheugd te lezen dat men nu ook kabels met geisoleerde aders verkoopt, en dat ze bij radiozenders zelfs buizen gebruiken vanwege het skin-effect. Nu heb ik vanochtend nog een tentamen velden gemaakt, waar skin-effect ook in zat. Nu heb ik even de rekenmachine erbij gepakt, en ik kom voor koper bij 20 kHz niet verder dan een skindiepte van 0.45 mm. Deze waarde kan je trouwens overal op het internet terugvinden. Dit betekent dus dat je bij aders met een dikte van minder dan 0.9 mm sowieso helemaal niets wint door ze onderling te isoleren. De reden dat ze buizen gebruiken bij zenders is de aanzienlijk hogere frequenties die daar een rol spelen, waarbij skin-effect wel een rol van betekenis speelt.

De isolatie van een kabel schijnt tegenwoordig ook al belangrijk te zijn om elektronen binnen het metaal te houden. En niet vergeten je kabels recht te leggen, anders vliegen de elektronen uit de bocht *D Elektronen vertonen (gelukkig) niet dit soort gedrag. Of je harde of zachte isolatie gebruikt zal een elektron aan zijn reet roesten. De elektronen gaan bewegen alleen maar door de kabel doordat er een potentiaalverschil over de kabel bestaat.

Dan nu de speerpunt: inspelen van kabels. Mooie theorieen over mechanische stress, kristalroosters, en vergeet ook vooral de polarisatie van de elektronen niet. Alsof dat bij wisselspanning nog uitmaakt. Alsof dat sowieso uitmaakt. Het gaat werkelijk waar nergens over. Elektronen gaan echt niet makkelijker over van het ene naar het andere atoom als ze in een andere richting liggen. De gevorderde (en minder gevorderde :) )deeltjeschemicus weet dat electronen in een schil om de atoomkern zitten. En dat ze niet links of rechts zitten, maar heel, heel hard eromheen draaien. Dat maakt de complete polarisatie theorie wat betreft het inspelen achterhaald als zijnde een onwaarheid. Mechanische stress en kristalroosters kan ik niet zo makkelijk ontkrachten, maar zijn daarom zeker niet waar. Sterker nog, ook dit is gewoon heel erg onwaar. Maar daarvoor moet je bij een chemicus zijn en niet bij een elektrotechnicus.

Wat ik wel wil zeggen is dat ik graag bij enige test aanwezig wil zijn, om met eigen ogen te zien dat mensen het verschil kunnen horen tussen al dan niet ingespeelde kabels. Mijns insziens zit het verschil tussen de oren, en ligt aan gewenning aan het geluid, of aan het placebo effect ofzo. In ieder geval niet aan een andere waarneming door het menselijk oor..

Even snel een paar kritieke dingen behandeld. Helaas zijn mij alweer een paar dingen ontschoten waar ik nog ff op wou reageren, maar dit is ook wel weer genoeg voor nu. Nu eerst tijd voor een Bavaria.. Hopende u allemaal weer wat gespreksstof gegeven te hebben..

edit: typo

• hetisik

hetisik

whahaha, maak je maar geen zorgen, dat zijn alle effecten die ik zelf ervaren heb, ik weet dat het zo is, nou allen julie nog, daarom wordt het meeste ook getest

btw, er klopt niet veel van die hele natuurkunde, het atoom model klopt voor een heel groot gedeelte niet, bovendien is er een nieuw soort atoom daar zijn electronen ECHTE golven die rond de krn heen circelen, het heet het
schrodings quantummechanische atoom model.
Ook slaat dat weer kompleet nergens op, alle modellen die ze gehad hebben hebben allemaal nog gaten, onverklaarbare effecten, met dat nieuwe atoom model hebben ze nog steeds niet alles kunnen verklaren, het wordt op school zo vast gepresenteert, maar die gasten geven zelf toe dat er nog heel veel gaten in de theorien zitten, dus eigenlijk heeft het nog niet veel zijn over de kwantum mechanische dingen te gaan praten, over 100 jaar mischien wel, hangt vanaf of we nog een 2e einstein krijgen 8 )

8 )

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Op maandag 13 augustus 2001 17:32 schreef hetisik het volgende:
btw, er klopt geen bal van die he;le natuurkunde, het atoom model klopt van geen kant,
Idd, klopt niet.
En dat de aarde rond is, is ook niet waar |:(

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 17:32 schreef hetisik het volgende:
(dat ga ik echt niet allemaal herhalen....)
Hey hetisik, laat in je ondertitel dat "qualiteits" maar weg! Bwoehaaahahahaaaa, wat een kul allemaal! Zelden zo'n hilarische discussie gelezen...

Verwijderd

Ik hou me verder maar stil, ik hor het nog steeds heb gisteren weer ff geluisterd. En geniet nog elke dag van mijn "te dure" interlinks. Ik wil het wel met jullie delen maar geloof niet dat het aan jullie besteed is, dus doe ik het maar niet. Ik wil graag ee keer bij iemand komen luistern die het niet geloofd en wat mooie interlinks mee nemen. Kan het eigenlijk toch niet laten.

• Sine
Op maandag 13 augustus 2001 16:56 schreef Entil'zha een vermakelijk stukje text:
[..............]
Heb ik weinig of niets aan toe te voegen

die van die isolatie heb ik gemist dadelijk toch nog ff terug lezen :P

en over dit stukje
Ook was ik zeer verheugd te lezen dat men nu ook kabels met geisoleerde aders verkoopt, en dat ze bij radiozenders zelfs buizen gebruiken vanwege het skin-effect. Nu heb ik vanochtend nog een tentamen velden gemaakt, waar skin-effect ook in zat. Nu heb ik even de rekenmachine erbij gepakt, en ik kom voor koper bij 20 kHz niet verder dan een skindiepte van 0.45 mm. Deze waarde kan je trouwens overal op het internet terugvinden. Dit betekent dus dat je bij aders met een dikte van minder dan 0.9 mm sowieso helemaal niets wint door ze onderling te isoleren. De reden dat ze buizen gebruiken bij zenders is de aanzienlijk hogere frequenties die daar een rol spelen, waarbij skin-effect wel een rol van betekenis speelt.
dat het bij die frequenties geen barst uit maakt zou best kunnen

mijn verhaaltje was alleen een uitleg over het waarom er van

en idd ze gebruiken buizen bij zenders
en ik heb ook nog wel een paar foto's van een zender waarvan de spoelen zelfs uit buizen bestaan (een 600kW AM zender :9 )

Repareren doe je zo.

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 21:41
Op maandag 13 augustus 2001 17:42 schreef little_soundman het volgende:

[..]

Idd, klopt niet.
En dat de aarde rond is, is ook niet waar |:(
hetisik had in dit geval wel gelijk... Atoommodellen zijn zoals t woord al aangeeft modellen. dwz representaties van de werkelijkheid zodat je eraan kunt rekenen.
De werkelijk is waarschijnlijk net zoveel complexer als de aardbol is vergeleken met een globe met lichtje erin!

PS:
hetisik
qualiteits gestoorde
kwaliteit schrijf je zo

• hetisik

hetisik

ik heb overigens nog wat gewijzigt, ik was iets te negatief over de wetenschap, maar daar komen julie binnenkort wel achter 8 )
little soundman lees het nog eens goed.
wou jij zeggen als je elke keer weer dingen moet gaan wijzigen omdat er iets niet klopt da het model wat je gemaakt hebt goed is ??!!

oh en sinus, dat apart geisoleerde aders is niet bedoelt voor gewone kabels maar voor kabels met tijd correctie, om de verschillende frequenties niet allemaal over elkaar te laten lopen gaat men elke adaer apart isoleren zodat elke frequentie zijn eigen ader krijgt en dus de bijna perfecte tijdscorrectie, lees het nog maals eens goed hetgeen ik eerder geschreven had.

ps:sorry, ik ben gebruik veel nog de oude spelling

8 )

• Sine
Op maandag 13 augustus 2001 18:00 schreef hetisik het volgende:
oh en sinus, dat apart geisoleerde aders is niet bedoelt voor gewone kabels maar voor kabels met tijd correctie, om de verschillende frequenties niet allemaal over elkaar te laten lopen gaat men elke adaer apart isoleren zodat elke frequentie zijn eigen ader krijgt en dus de bijna perfecte tijdscorrectie, lees het nog maals eens goed hetgeen ik eerder geschreven had.
Hmm lijkt me niet echt logisch ! toch ?

hoe weet die een frequentie nu welke ader ie moet pakken ???

met bi wiring zie ik dat wel zitten
maar met die geisoleerde draadjes dus echt niet

voor de ieder die het interresant vindt

hier een stukje uit die 600 kW zender
Afbeeldingslocatie: http://www.hcrs.htl-hl.ac.at/BILDER/600KW3.JPG

Door die zwarte slangen word perslucht door de aansluit leidingen van de spoelen geblazen om ze te koelen

en door de rode slangen loopt gedestileerd water om de spoelen zelf te koelen

btw voor de gene die een beetje duits kan lezen is dit een heel interresante site

http://www.hcrs.htl-hl.ac.at/

Repareren doe je zo.

• hetisik

hetisik

mooi ding, maar ik ben slecht in duits
ps: ik had die vraag al verwacht, ik weet niet waarom hogere frequenties een dunnere ader en lagere dikke aders kiezenkiezen, maar ik weet dat het wel werkt, ik heb het namelijk zelf gehoord.

8 )

• elsegre

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Koper; soortelijke weerstand voor electriciteit: ca. 0,00000000017¥Øper meter bij 20¢ªC
Zilver; soortelijke weerstand voor electriciteit: ca. 0,000000000159¥Ø per meter bij 20¢ªC
Bron; Winkler Prins
Weet iemand de alt code voor ohm en graden?

Waar hetisik wel gelijk in heeft; het is qualiteit. Al die nieuwlichterij :):z

No news is bad news.

• hetisik

hetisik

einegn lijk zou je een boekje hebben waar de weerstand van koper en zilver bij verschillende temperaturen gemeten wordt, school boeken geven vaak niet alle details, hetgeen hangt ook vooral af wek niveau je school is, ik weet niet of koper net als water ook vreemde dingen kan doen bij lagere temperaturen

8 )

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 21:41
Op maandag 13 augustus 2001 19:57 schreef elsegre het volgende:
Koper; soortelijke weerstand voor electriciteit: ca. 0,00000000017¥Øper meter bij 20¢ªC
Zilver; soortelijke weerstand voor electriciteit: ca. 0,000000000159¥Ø per meter bij 20¢ªC
Bron; Winkler Prins
Weet iemand de alt code voor ohm en graden?

Waar hetisik wel gelijk in heeft; het is qualiteit. Al die nieuwlichterij :):z
het is nooit qualiteit geweest, misschien voor de eerste wereldoorlog nog...
(ik ben een talenwonder hoor, pas maar op! ;) )

• Jag

Jag

Je wil toch weten of ik gelijk heb, TEST DAT DAN!!!
Sommige dingen zijn niet de moeite om te testen. Zo vertelde Lord Daemon (mod W&L) mij net dat het helpt als je een emmer neemt, daar drie pakken melk, twee eieren en een pak hagelslag (puur) erin gooit. Daar 2500 keer omheen danst terwijl je oeleboele roept en vervolgens de emmer leegdrinkt. Daarna komen de demonen van Satan in je speakers zitten die de vervorming weghalen.
Kijk, als ik dat hoor krijg ik ook niet de neiging om dat meteen te proberen. Ik krijg een beetje gevoel als ik jouw "theorie" hoor.

En ik heb ook geen zin om met jou erover te discussieren. Wat je beweert en de zogenaamd achterliggende theorieen zijn van een niveau waardoor ik weinig zin krijg om er op in te gaan. En al helemaal niet om daar een middag testen aan te besteden.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op dinsdag 14 augustus 2001 01:16 schreef Jag het volgende:

[..]

Sommige dingen zijn niet de moeite om te testen. Zo vertelde Lord Daemon (mod W&L) mij net dat het helpt als je een emmer neemt, daar drie pakken melk, twee eieren en een pak hagelslag (puur) erin gooit. Daar 2500 keer omheen danst terwijl je oeleboele roept en vervolgens de emmer leegdrinkt. Daarna komen de demonen van Satan in je speakers zitten die de vervorming weghalen.
Dat ga ik morgen toch maar eens proberen.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• hetisik

hetisik

het GAAT NIET OM DIE THEORIEN!!
het gaat dat het een feit is, ik heb die effecten zlef gehoord, of die theorien nou kloppen of niet, in de praktijk bestaat het.
Ik kan ook niet alles verklaren.....
zucht.
ik ga wel mijn eigen kabel roundup organiseren sjonge jonge jonge

8 )

• Lord Daemon
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Jag, wat doe je nou! Mijn geheimen verklappen! Nou krijg ik vette ruzie met de mensen die geld verdienen met het inspelen van kabels, omdat die demonen buiten de mededingingswet vallen...
btw, er klopt niet veel van die hele natuurkunde,
Interessant, als derdejaars natuurkunde ben ik wel ge-interesseerd in die fouten.
het atoom model klopt voor een heel groot gedeelte niet, bovendien is er een nieuw soort atoom daar zijn electronen ECHTE
golven die rond de krn heen circelen, het heet het schrodings quantummechanische atoom model.
Welk atoommodel? Het klassieke schillenmodel van Entil'zha is een leuke benadering, maar natuurlijk klassiek en niet QM. Daarom zijn er nieuwe modellen opgezet. We hebben het het hier niet over nieuwe atomen (right) maar over nieuwe modellen... en wel het atoommodel van Planck, niet dat van Schrodinger.
Ook slaat dat weer kompleet nergens op,
Dat noem ik nog eens een onderbouwing! Als je de QM wilt weerleggen, doe dat dan even met argumenten.
alle modellen die ze gehad hebben hebben allemaal nog gaten, onverklaarbare effecten, met dat nieuwe atoom model hebben ze nog steeds niet alles kunnen verklaren, het wordt op school zo vast gepresenteert, maar die gasten geven zelf toe dat er nog heel veel gaten in de theorien zitten, dus eigenlijk heeft het nog niet veel zijn over de kwantum mechanische dingen te gaan praten, over 100 jaar mischien wel, hangt vanaf of we nog een 2e einstein krijgen 8 )
Einstein heeft vrij weinig gedaan aan het atoommodel, by the way. Maar zoals ik al zei: als je geen concrete voorbeelden van problemen kan geven kan ik er ook niet op in gaan. (Ik moet toegeven dat ik me sterk afvraag of je ook maar enig idee hebt waar de quantummechanica over gaat, maar laat ik je het voordeel van de twijfel gunnen.)
Op dinsdag 14 augustus 2001 01:51 schreef hetisik het volgende:
het GAAT NIET OM DIE THEORIEN!!
Nee, tuurlijk niet. Theorieen, wat moet je ermee? Waarom zou je in godesnaam eerst een vliegtuigmodel testen op je PC voordat je het bouwt? Dan zie je toch wel of het werkt of niet! Evenzo: waarom zou je eerst kijken of het inspelen van kabels wel enig effect *kan* hebben als je je vrije tijd ook kan besteden aan het uittesten? *zucht*
het gaat dat het een feit is, ik heb die effecten zlef gehoord, of die theorien nou kloppen of niet, in de praktijk bestaat het.
Ik kan ook niet alles verklaren.....
Nee? Goh, dat had ik eigenlijk wel verwacht van iemand die honderd jaar gevestigde natuurkunde kan omverwerpen zonder dat hij daar ook maar een enkel argument bij nodig heeft.
zucht.
ik ga wel mijn eigen kabel roundup organiseren sjonge jonge jonge
Veel plezier :)

Groeten,
Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• hetisik

hetisik

oh btw, ik wou het niet zeggen, maar ik ben misschien wel die persoon de boel omver gaat gooien en niet zo'n klein beetje ook, ik ben zelf namelijk een boek aan het schrijven, al 3 jaar, en ik heb BIJNA alle problemen die de wetenschap heeft opgelost, kijk julie gaan uit van een chaotisch heelal, noch begin noch eind, oftewel niks heeft een reden. MIJN natuurkunde gaat uit van een GEORDEND heelal, alles heeft een reden, de klasieke natuurkunde dus, maaruhhmm..en ik wou er niet verderop ingaan, omdat er dan heel veel te vertellen valt.
hihihi

sorry, ik kom mischien een beetje arrogant over 8 )

8 )

• dreeke

dreeke

outdated icon

[lullig-mode]
ik hoop dat je in je boek kwaliteit wel met kw schrijft, en leestekens plaatst
[/lullig-mode]

en mocht het ooit eens zover komen dat het uitgebracht wordt, zal het ongetwijfeld graag gelezen worden

• hetisik

hetisik

ja sorry, nu weet je ook waarom ik veel tijd in de spellings controle zit 8 ) hihi
mijn bewijs methode is trouwens ook heel anders, julie hedendaagse wetenschappers rekenen te veel en denken niet logisch na.
In die drie jaar kwamen veel dingen voor dat ik dacht van; nou moet ik echt opschieten, anders zullen ze dat ook al ontdekken, maar elke keer dwalen ze verder van de werkelijkheid af, merk ik steeds meer.

Ps: als iemand me wil uitlachen, van mij mag het best, maar ja, er zijn toch al een hele boel dingen precies, tot 100 procent in de details voorspeld EN uitgekomen ook.
ja, ik ga julie natuurlijk niks vertellen nog, maar op school weten ze er al van, ik mag het binnenkort op de site van de school zetten, maarja die is alleen intern bereikbaar, maar eerst nog al die copyright troep regelen enzo en patenten. De leraren wouden mij ook eerst niet geloven. Totdat er dingen uitkwamen 8 ) tihi

oh en of het graag gelezen zal worden, uit ervaring met leraren op school, ik vrees van niet, ze zien niet echt al dat werk omgegooit worden door een een of andere totaal van het beeld van de clishe wetenschapper afweikende persoon. En dat allemaal in 3 jaar waar hun zolang over gedaan hebben!!
ik vind het ook best wel lullig voor die wetenschappers, al die miljarden *triljarden onderhand) weggegooid voor niks en ik heb nog net misschien een gulden aan onderzoeken besteet. ik vind dit zo leuk, n=maar ook wel zielig voor de wetenschappers, en ja ik ben een aanhanger van het onverklaarbare, voor zover dat nog onverklaarbaar is

en hetgeen, dat het niet om de theorien gaat bedoelde ik mee, je hoeft niet persee een theorie te hebben, als hetgeen werkelijkheid is dan is dat ook zo.

moet dreeke niet slapen?? whahaha lol
oh en er klopt iets niet, mijn icq staat wel aan, mocht je het willen gebruiken

PS: wat het nog veel moeilijker maaakt om moijn boek door te laten breken, ik heb de mavo gedaan.. JE snapt al, als dat er ook nog bij komt zijn de wetenschappers helemaal niet blij 8 )

8 )

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op dinsdag 14 augustus 2001 04:05 schreef hetisik het volgende:
oh en of het graag gelezen zal worden, uit ervaring met leraren op school, ik vrees van niet, ze zien niet echt al dat werk omgegooit worden door een een of andere totaal van het beeld van de clishe wetenschapper afweikende persoon. En dat allemaal in 3 jaar waar hun zolang over gedaan hebben!!
Om die reden zou ik het eerder wel lezen, maarja wie ben ik :)
En nee ik ga pas om 7:15 slapen!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

hetisik, weet je wat jouw probleem is. Je bent gewoon te slim voor ons _OF_ je bekijkt het op een heel andere manier dan de rest van de wereld. Je maakt de dingen veels te ingewikkeld. Over verschillende soorten kabel enz. Tuurlijk, professionele kabels zullen beter klinken maar dat is zeeeeer minimaal en alleen hoorbaar voor een audiofiel/ge-oefende luisteraar. Voor de gemiddelde luisteraar moet het gewoon lekker kunnen blazen.

• hetisik

hetisik

nee joh, ik ben niet te slim voor julie,ik vind het verrekt makkelijk.

mdat de natuurkunde een heel ander beeld heeft dan dat ik dat heb, passen daar dingen die men vreemd noemt niet in *in tegenstelling tot die van mij.
En als het moeilijk te horen was die effecten ging ik er niet mijn geld aan besteden, ik ben ook maar een arm studentje.

oh en lord deamon het is heel makkelijik te verklaren dat de theorien van de wetenschap niet kloppen zonder ook maar 1 tegen sprekende theorie te geven. Als je elke keer weer wat moet gaan wijzigen omdat je voorspelling niet klopte, ja, je raad het al 8 )
ja ik ga ook rond 8 uur slapen ofzo, ik ben nu weer met mijn boek bezig, en mijn internetverslaving natuurlijk 8 )

8 )

Verwijderd

Mensen, wordt het niet eens tijd om die hetisik gewoon in zijn sop te laten gaarkoken? Hij weet duidelijk niet waar hij het over heeft, heeft een opleidingsnivo van lik-me-vestje, en lijdt nog aan grootheidswaanzin ook. Of het is hem erom te doen om iedereen op de kast te jagen, en in dat geval lukt het hem uitstekend. Ik zie hem al schaterend achter zijn PC zitten...
Wat mij betreft, ik laat deze thread verder voor wat-ie is.

• Lord Daemon
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Hetisik, zou jij misschien je crackpot-index even willen uitrekenen? :)

<TITLE>Crackpot index</TITLE>

<H2>THE CRACKPOT INDEX</H2>

<H4>A simple method for rating potentially revolutionary contributions
to physics.</H4>

<OL>
<LI> A -5 point starting credit.
<LI> 1 point for every statement that is widely agreed on to be false.
<LI> 2 points for every statement that is clearly vacuous.
<LI> 3 points for every statement that is logically inconsistent.
<LI> 5 points for each such statement that is adhered to despite careful
correction.
<LI> 5 points for using a thought experiment that contradicts the results
of a widely accepted real experiment.
<LI> 5 points for each word in all capital letters (except for those
with defective keyboards).
<LI> 5 points for each mention of "Einstien", "Hawkins" or "Feynmann".
<LI> 10 points for each claim that quantum mechanics is fundamentally
misguided (without good evidence).
<LI> 10 points for pointing out that you have gone to school, as if this
were evidence of sanity.
<LI> 10 points for beginning the description of your theory by saying
how long you have been working on it.
<LI> 10 points for mailing your theory to someone you don't know
personally and asking them not to tell anyone else about it, for
fear that your ideas will be stolen.
<LI> 10 points for offering prize money to anyone who proves and/or
finds any flaws in your theory.
<LI> 10 points for each statement along the lines of "I'm not good at
math, but my theory is conceptually right, so all I need is for someone
to express it in terms of equations".
<LI> 10 points for arguing that a current well-established theory
is "only a theory", as if this were somehow a point against it.
<LI> 10 points for arguing that while a current well-established theory
predicts phenomena correctly, it doesn't explain "why" they
occur, or fails to provide a "mechanism".
<LI> 10 points for each favorable comparison of yourself to Einstein, or
claim that special or general relativity are fundamentally misguided
(without good evidence).
<LI> 10 points for claiming that your work is on the cutting
edge of a "paradigm shift".
<LI> 20 points for suggesting that you deserve a Nobel prize.
<LI> 20 points for each favorable comparison of yourself to Newton or
claim that classical mechanics is fundamentally misguided (without
good evidence).
<LI> 20 points for every use of science fiction works or myths as if
they were fact.
<LI> 20 points for defending yourself by bringing up (real or imagined)
ridicule accorded to your past theories.
<LI> 20 points for each use of the phrase "hidebound reactionary".
<LI> 20 points for each use of the phrase "self-appointed defender
of the orthodoxy".
<LI> 30 points for suggesting that a famous figure secretly disbelieved
in a theory which he or she publicly supported. (E.g., that Feynman
was a closet opponent of special relativity, as deduced by reading
between the lines in his freshman physics textbooks.)
<LI> 30 points for suggesting that Einstein, in his later years, was
groping his way towards the ideas you now advocate.
<LI> 30 points for claiming that your theories were developed by an
extraterrestrial civilization (without good evidence).
<LI> 40 points for comparing those who argue against your ideas to
Nazis, stormtroopers, or brownshirts.
<LI> 40 points for claiming that the "scientific establishment" is
engaged in a "conspiracy" to prevent your work from gaining its
well-deserved fame, or suchlike.
<LI> 40 points for comparing yourself to Galileo, suggesting that
a modern-day Inquisition is hard at work on your case, and so on.
<LI> 40 points for claiming that when your theory is finally appreciated,
present-day science will be seen for the sham it truly is. (30 more
points for fantasizing about show trials in which scientists who mocked
your theories will be forced to recant.)
<LI> 50 points for claiming you have a revolutionary theory but
giving no concrete testable predictions.
</OL>

<P>
<HR>

<A HREF="mailto:baez@math.ucr.edu">baez@math.ucr.edu
</A></address>
© 1998 John Baez</address>

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

[kermis style]

Al weer een winaar!

[/kermis style]

:P

(ja sorry ik wordt een beetje meilig van dit topic)

Verwijderd

Hallo,

Na een tijdje vermakelijk gelezen te hebben reageer ik ook..

Hetisik heeft in zekere zin gelijk met de geluidkabel. Er is zeker kabel wat ingespeeld moet worden.. Het verschil in geluid is daarintegen niet of nauwelijks te horen.. Heb sinds vandaag een nieuwe stereo en heb ook met de verkoper van HOBO in enschede er over gehad.. Die wilde zelfs de niet gelovenden wel het tegendeel bewijzen in kabels.. Misschien een idee om daar eens naar toe te gaan.

Al zeg ik zelf het verschil is nauwelijks hoorbaar.. En dat doordrammen erover (sorry dat ik et zeg) vind ik een beetje overdreven..

Wat wel zo is en niet direct hoorbaar is.De betere speaker kabel zorgt ervoor dat de speakers stabieler reageren. En dus op moeilijkere volumes/frequenties beter reageren en mooier klinken..

Getver... krijg er met moeite uit wat ik wil zeggen.. Ga eerst wel lekker naar me nieuwe harman/kardon hk3370 reciever met HD 710 cd speler luisteren..

Vind em wel erg mooi klinken op de achter grond en de dozen staan me nog in de weg :D

Het punt is dat er zeker verschil is in ingespeelde kabel al dan niet 1,2,3 hoorbaar. En het lijkt me leuk om die vergelijking eens te doen ook met diverse soorten gewonen kabel (geen zin om een maand te wachten dat die touwtjes ingespeeld zijn >:) )

Nu eerst ff genieten ;)

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 13:33 schreef Lord Daemon het volgende:
Hetisik, zou jij misschien je crackpot-index even willen uitrekenen? :)
Kan hij niet. Zo ver kan hij niet tellen... >:)

(Ik kon het niet laten om hierop te reageren. 't Was een schot voor open doel.)

• hetisik

hetisik

he raccoon, jij bent een zeer groot voorbeeld van wat je ook onder hun neus schuift, hoe goed het ook waar is ze het gewoon negren, alleen omdat ik van de mavo af kom.
BTW jij wou zeggen dat als er een heleboel dingen uit zijn gekomen die precies zo als ik ze beschereven had. Dat die theorien fout zijn?? sorry hoor maar dan maak je het wel errig bont!!
natuurkunde is mijn hobby ik heb veel boeken gelezen. dus ik weet er heel veel van, al is het alleen maar om uit te zoeken wat niet klopt of wat ik nog niet uitgezocht heb.
De enigste die nog heel huids ervan af zijn gekomen zijn Newton en Einstein. Het eenigste wat ik onzin vond en ik dus ook vele redenen voor heb is deie ruimt-tijd krommings rotzooi. Stephen Hawking daar blijft niks vanover, helaas.En zo zijn er nog veel meer namen, en ja, wiskunde is niet mijn beste kant.

8 )

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 15:24 schreef hetisik het volgende:
he raccoon, jij bent een zeer groot voorbeeld van wat je ook onder hun neus schuift, hoe goed het ook waar is ze het gewoon negren, alleen omdat ik van de mavo af kom.
BTW jij wou zeggen dat als er een heleboel dingen uit zijn gekomen die precies zo als ik ze beschereven had. Dat die theorien fout zijn?? sorry hoor maar dan maak je het wel errig bont!!
natuurkunde is mijn hobby ik heb veel boeken gelezen. dus ik weet er heel veel van, al is het alleen maar om uit te zoeken wat niet klopt of wat ik nog niet uitgezocht heb.
Q.E.D. :)

• hetisik

hetisik

maar ja. Eistein wouden ze ook pas na 20 jaar geloven hoe goed zijn theorie ook was. Die negeerden ze ook gewoon in het begin. Het is een irritante eigenschap van een groot aantal wetenschappers. Ze negeren gewoon de boel, inplaats van dat ze zeggen , laat maar eens zien, dan kan de wereld misschien ook een stukje er op vooruit gaan, nee, ze denken gewoon zelfzuchtig om hun eigen hactje te redden.
Oh ik heb nog een hele interessante theorie over super magnetisme daarmee is het mogelijk om kernfusie te gaan maken met ALLEEN waterstof en andere stoffen, het heeft overigens niks te maken met supergeleiding.
wat betekent q.e.d ik ben slecht in afkortingen helaas
Is dit niet een topic over geluidskabels?

8 )

• elsegre

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Quad erat demonstrandum; hetgeen viel te bewijzen.
Mocht ik het fout hebben; eratum humanum est :)

No news is bad news.

• hetisik

hetisik

tuurlijik. wat betekent dat nou weer???!!
lol.
ik heb overigens helemaal geen wiskundde hoeve te gebruiken, ik wil er wel verder op gaan leren om wel de nodige formules bij de behorende theorien uit te zoeken..

8 )

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 15:41 schreef elsegre het volgende:
Quad erat demonstrandum; hetgeen viel te bewijzen.
Mocht ik het fout hebben; eratum humanum est :)
"erratum est inderdaad humanum" :) maar je zat er dichtbij. Het is 'Quod erat demonstrandum' (en ik weet niet zeker of erat met een t of een d is, Latijn was niet echt m'n stiel tijdens mijn studie). En je vertaling klopte. En mijn stelling "Q.E.D." ook, maar dat was al eerder duidelijk... Met dank aan Hetisik. :)

Verwijderd

Huhu. Most likely. Zoals ik al eerder geprobeerd heb duidelijk te maken is het niet zo dat verschillende frequenties verschillende looptijden hebben. Net als dat er niet zoiets bestaat als een kabel met tijdcorrectie. Een signaal dat zich spontaan in verschillende frequenties splitst die vervolgens allemaal door een eigen ader gaan, hoe kom je erop?? Het is echt gewoon geweldig wat jij allemaal weet te verzinnen.

Nee, volgens mij heeft raccoon wel een goed punt. Volgens mij zit die vent gewoon thuis achter zijn computer een paar waanzinnige theorieen te spuien om ze vervolgens te posten puur met het doel om ons op de kast te jagen. Die gast ligt gewoon al een week naast zijn stoel van het lachen over hoe wij reageren. Maar ja, als hij dat nou een leuke bezigheid vindt, wie zijn wij dan om daarover te klagen? Oh ja, wij zijn degenen die er last van hebben...
Tijd om gewoon ff sociaal te doen en te nokken met die onzin, hetisik?

Verwijderd

gewoon naar de dichtsbijzijnde gamma of praxis gaan, en een kabeltje van 2,5 mm kopen zijn 2 a 3 gulden de meter

suc6

• hetisik

hetisik

ga ga maar eens voor de Moster Z1 en 400 kijken, dat zijn tijdcorrectie kabels. je hebt ook nog een 1000i maar ik weet niet van welk merk hij is. Monster Z1 en 1000i is voor tussen de apparatuur en de de monster 400 is luidspreker kabel, ga eens naar die merken op zoek, ze moeten makkelijk te vinden zijn. Dat zijn 3 tijdcorrectie kabel soorten.
voor gewonen kabels moet je eens naar het merk VLS kijken.. als degene die mij niet geloven dat gedaan hebben, dan spreken we weer verder.
ik weet al dat het zo is nou julie nog, als je het niet wil geloven en ook dat van mijn boek, ik waarschuw je, je bent jezelf flink in de nesten aan het werken....
ik zou julie wat van mijn boek toe kunnen zenden, maar ik ben bang dat het gejat wordt.

8 )

• Jag

Jag

Op dinsdag 14 augustus 2001 13:33 schreef Lord Daemon een heleboel grappge dingen
Hehe, en hij scoort ook nog echt hoog ook :)

Maar nu stop ik ermee. Deze draad gaat op slot en Hetisik krijgt een waarschuwing voor het posten van onzin en forumvervuiling.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.