Ik heb op het begin een tijdje zonder Google te installeren gespeeld, en dat ging eigenlijk best goed!Knamix schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:18:
Hi allemaal! Zit er aan te denken om de P40 Pro Plus aan te schaffen, maar vanwege de Google Play Services weet ik niet wat er wel of niet mogelijk is...
De huidige apps die ik dagelijks gebruik zijn:
Rabobank
ABN Amro
Nuki
Microsoft Authenticator
DUO Mobile
Google Authenticator
9Gag
CHECK (scooter gebruik)
GO Sharing
Google Photos (met backup via wi-fi)
I AM (VoIP voor mobiel)
Lightroom mobile
Waze
Tikkie
YouTube
Ik zou graag de P40 willen hebben/gebruiken, maar als ik een workaround moet verzinnen voor bijvoorbeeld YouTube (dus via browser) haak ik al af
Uiteindelijk toch maar GMS erop gezet, ook om het gewoon eens te proberen. Maar zijn paar dingen die niet werkte zonder.
Op dit moment is het (volgens mij) niet mogelijk meer om GMS te installeren, sinds de laatste updates is die workaround dichtgetimmerd.
Zal je apps voor zo ver ik kan even bespreken:
Whatsapp --> Geen problemen, alleen backup naar Google
Rabobank --> De Bankieren app werkt volledig, op de QR-code scanner na. De Wallet app werkt niet zonder GMS.
ABN Amro --> Zelfde als Rabobank, bankieren app werkt behalve de QR-scanner
Nuki
Microsoft Authenticator --> *Deze werkte niet zonder GMS
DUO Mobile
Google Authenticator
Reddit --> Geen problemen, werkt volledig
9Gag
CHECK (scooter gebruik)
GO Sharing --> *Deze werkte niet zonder GMS (heeft Maps API nodig)
Google Photos (met backup via wi-fi) --> Deze werkt niet zonder GMS
I AM (VoIP voor mobiel)
Instagram --> Geen problemen
Lightroom mobile
Waze --> Geen problemen
Tikkie --> Geen problemen
YouTube --> De standaard Youtube app werkt, maar je kunt niet inloggen. Dat kan wel op Youtube Vanced
Bij sommige heb ik een * gezet, aangezien deze (waarschijnlijk) niet werken doordat sommige API's niet aanwezig zijn. Wat waarschijnlijk wel helpt, is het installeren van MicroG. Hierdoor krijg je bepaalde functionaliteiten weer terug (verbinding tot de Maps API, FirebaseNotifications), maar verder niet. Hierdoor zullen wel meer apps gaan werken (Go Sharing, Uber, Strava). Dit kan ik niet 100% garanderen, maar heb wel gelezen dat het verbetering geeft.