Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeke1989
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:26
Knamix schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:18:
Hi allemaal! Zit er aan te denken om de P40 Pro Plus aan te schaffen, maar vanwege de Google Play Services weet ik niet wat er wel of niet mogelijk is...

De huidige apps die ik dagelijks gebruik zijn:

Whatsapp
Rabobank
ABN Amro
Nuki
Microsoft Authenticator
DUO Mobile
Google Authenticator
Reddit
9Gag
CHECK (scooter gebruik)
GO Sharing
Google Photos (met backup via wi-fi)
I AM (VoIP voor mobiel)
Instagram
Lightroom mobile
Waze
Tikkie
YouTube

Ik zou graag de P40 willen hebben/gebruiken, maar als ik een workaround moet verzinnen voor bijvoorbeeld YouTube (dus via browser) haak ik al af
Ik heb op het begin een tijdje zonder Google te installeren gespeeld, en dat ging eigenlijk best goed!
Uiteindelijk toch maar GMS erop gezet, ook om het gewoon eens te proberen. Maar zijn paar dingen die niet werkte zonder.
Op dit moment is het (volgens mij) niet mogelijk meer om GMS te installeren, sinds de laatste updates is die workaround dichtgetimmerd.
Zal je apps voor zo ver ik kan even bespreken:

Whatsapp --> Geen problemen, alleen backup naar Google
Rabobank --> De Bankieren app werkt volledig, op de QR-code scanner na. De Wallet app werkt niet zonder GMS.
ABN Amro --> Zelfde als Rabobank, bankieren app werkt behalve de QR-scanner
Nuki
Microsoft Authenticator --> *Deze werkte niet zonder GMS
DUO Mobile
Google Authenticator
Reddit --> Geen problemen, werkt volledig
9Gag
CHECK (scooter gebruik)
GO Sharing --> *Deze werkte niet zonder GMS (heeft Maps API nodig)
Google Photos (met backup via wi-fi) --> Deze werkt niet zonder GMS
I AM (VoIP voor mobiel)
Instagram --> Geen problemen
Lightroom mobile
Waze --> Geen problemen
Tikkie --> Geen problemen
YouTube --> De standaard Youtube app werkt, maar je kunt niet inloggen. Dat kan wel op Youtube Vanced

Bij sommige heb ik een * gezet, aangezien deze (waarschijnlijk) niet werken doordat sommige API's niet aanwezig zijn. Wat waarschijnlijk wel helpt, is het installeren van MicroG. Hierdoor krijg je bepaalde functionaliteiten weer terug (verbinding tot de Maps API, FirebaseNotifications), maar verder niet. Hierdoor zullen wel meer apps gaan werken (Go Sharing, Uber, Strava). Dit kan ik niet 100% garanderen, maar heb wel gelezen dat het verbetering geeft.

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:21
Wat ik toch een opvallend plaatje vond.... als in knap dat de camera zo klein kan focussen.
Grote Iibelle in volle vlucht op ca 8 meter afstand met bijna 10x zoom.
Hij vloog als een raket in de rondte.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nnG9rjxWy15zK9-zOYVspLyRu2w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qSpy1X5f0uIbBznRZOFGaToo.jpg?f=fotoalbum_large

Zoekplaatje........ linksboven het gele bloemetje. klik voor groot

[ Voor 8% gewijzigd door Teijgetje op 13-08-2020 17:51 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• Laagheim
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19:54
@Knamix Ik heb 9gag even voor je getest: niet te installeren via de app galary (regio block), wel via petal search en werkt prima voor zover ik het kan beoordelen. Andere apps had ik ook wel willen testen maar er is een firmware update en die is nu aan het installeren 🙃

• Teijgetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-09 22:58
Wellicht dat in begin 2021 de boel verandert als er mischien een andere president zit in de USA.
Dan wordt de P50 pro weer echt interessant.
Zoals we nu al maanden zien is dit alles behalve comfortabel.
Mensen die doorgaans behoefte aan dit soort toestellen hebben zijn vaak toch echt wel powerusers en beperkingen en workarounds zijn dat niet bepaald fijn.
Daarbij zien we ook dat iets wat verleden week werkte dat nu niet gegarandeerd is en dat apps straks ook gewoon GMS kunnen gaan gebruiken omdat het de coder of app ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-09 00:56
Het is toch wel werkzaam met google maps bijvoorbeeld en bank apps werken ook en dan heb je wat populaire apps nodig zoals spotify, netflix en wat sociaal media apps zoals facebook en whatsapp. Die kun je gewoon downloaden via Amazon.com alleen de bank app moet sideloaden of downloaden via een google downloader naar je toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:42
Noresponse schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 21:16:
Het is toch wel werkzaam met google maps bijvoorbeeld en bank apps werken ook en dan heb je wat populaire apps nodig zoals spotify, netflix en wat sociaal media apps zoals facebook en whatsapp. Die kun je gewoon downloaden via Amazon.com alleen de bank app moet sideloaden of downloaden via een google downloader naar je toestel.
Het is doenbaar ja, maar waarom zou je als je voor vergelijkbare prijs vergelijkbare smartphones kunt kopen die al die problemen niet hebben toch een Huawei nemen, ik raad telefoons aan aan mensen binnen mijn omgeving, en de laatste keer dat ik iemand een Huawei heb kunnen aanraden was helaas een jaar geleden.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Geen Google en je bent niet verplicht om alle apps van Huawei te gebruiken. Kun je allemaal uitschakelen en verbergen. Je gebruikt alleen de apps die je wil en die zijn zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Vraagje is er een Chromecast applicatie die wel werkt met google Chromecast of Chromecast TV's ? Niet dat dit een issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laagheim
Ik heb al jaren geen chromecast meer dus kan geen antwoord geven :). Ik heb overigens de eerste app gevonden waar ik geen oplossing voor heb: de Loogman was app. Nu moet ik op zoek naar iemand die mijn auto wil wassen :D

• Noresponse
TomTom released its own navigation app on Huawei AppGallery. Zo TOMTOM komt met een app. 30 dagen gratis daarna een jaar abonnement voor 13 dollar. Mooie deal voor een up to date routeplanner ")

[ Voor 4% gewijzigd door Noresponse op 03-09-2020 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Guys hoe werkt pega services. Ik lees dat je hiermee alle apps kunt downloaden zoals spotify door gewoon in een search engine het te downloaden. Zag de video on youtube en zag er goed uit.

iemand al ervaring hiermee.

UPDATE :

Ik heb ondertussen al wat ervaring opgedaan met PEGA en het is super. Ik heb zelfs de google clock gedownload en maps via PEGA search via Google zelf blijkbaar (GO) en een aantal apps via APKpure. Ze werken allemaal perfect en super.

Het clonen gaat ook op de Yp6 en P40 pro van Huawei en het is echt beter dan in het begin toen ze met de mate 30 pro kwamen. Ze bieden echt goed oplossingen aan. Wel merk je dat apps als ziggo,iptv ,npo niet werken mede door google service aka chromecast.

UPDATE 2: De Yp6 blijft de zoon gebruiken, maar kom er gewoon achter dat de bank app perfect werkt, maar geen mobiel betalen heeft via NFC. Het wordt gewoon niet zichtbaar in de APP. Ik heb het toestel maar retour gedaan ,want dat gebruik ik dagelijks |:( Ik kon een aantal dingen wel laten, maar dit was een een vereiste, zelf een apps met reclame ,waarbij ik geen abonnement voor kon afsluiten is Akkoord, maar niet betalen via NFC is a NO GO

[ Voor 76% gewijzigd door Noresponse op 06-09-2020 22:18 ]

• NickStkl
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-09-2020
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen, Ik heb een nieuwe huawei P40 Lite gehaald en ik kan dus niet met de PhoneClone werken omdat mijn oude huawei zijn beeldscherm het niet meer doet.

Hoe krijg ik nou div apps zoals ING Bankieren en Gmail op mijn telefoon?

• Noresponse
Is er al iemand geweest die draadloos kan betalen via een betaal app en zo ja welke bank of app?

ik kom wel payconic tegen ,maar weet niet of je daar draadloos mee kan betalen met de P40

[ Voor 32% gewijzigd door Noresponse op 10-09-2020 21:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noresponse
NickStkl schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:40:
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen, Ik heb een nieuwe huawei P40 Lite gehaald en ik kan dus niet met de PhoneClone werken omdat mijn oude huawei zijn beeldscherm het niet meer doet.

Hoe krijg ik nou div apps zoals ING Bankieren en Gmail op mijn telefoon?
je kan chrome op je pc installeren en apk downloader installeren als add-on voor de browser. Je gaat via chrome naar google play store en zoekt ING. Copier je URL die er staat van ING en open de APK downloader en je kan de app downloaden en dan via cloud (box, huawei, etc.) of per mail naar je zelf versturen of vanuit je cloud downloaden.

Je gmail adres kan je gewoon gebruiken in apps als outlook, waar ook een kalender ingebouwd is die je kunt gebruiken met je gmail account . werkt perfect en dan kun je meteen je gedownloade ING bestand doorsturen naar je zelf en installeren. LET wel op je kan niet draadloos betalen al het andere werkt wel , hoewel ik nog niet betalen online met een code heb getest. Wellicht kun je dat eens testen en delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickStkl
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-09-2020
Top het is gelukt, heel erg bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laagheim
Ik heb vandaag de betaalde versie van de domoticz app gekocht in de playstore en die via phone clone overgezet naar de p40. Ik had genoeg van de advertenties en wilde kijken of ik erop deze manier vanaf kon komen. Resultaat: de advertenties zijn weg :) Dus als je van advertenties in apps af wilt dan is dit dus een optie. (voor de enkeling (ik gok dat er in Nederland maar een paar mensen zijn met deze combinatie) die ook domoticz gebruikt en een p40 heeft, geo locatie werkt niet maar de beacon optie gaf geen foutmelding dus ik ga ervan uit dat dit werkt. Ik heb het nog niet getest want het heeft alleen maar geregend en ben de deur niet uitgeweest :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2024
Binnenkort wil ik een Huawei telefoon kopen, maar ik vraag mij af of het mogelijk is om de Google nest Hello er werkend op te krijgen? (al dan niet via een omweg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
maurits187 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 20:32:
Binnenkort wil ik een Huawei telefoon kopen, maar ik vraag mij af of het mogelijk is om de Google nest Hello er werkend op te krijgen? (al dan niet via een omweg)
Als ik mag vragen waarom wil je een Huawei kopen, besef meteen dat je problemen zal tegenkomen, het zou perfect dat iets de ene dag perfect werkt de andere dag gedeeltelijk, en de dag erna helemaal niet.

Update: lijkt op een handige app https://www.xda-developer...__twitter_impression=true

[ Voor 13% gewijzigd door izzet3838 op 22-10-2020 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2024
izzet3838 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 21:42:
[...]

Als ik mag vragen waarom wil je een Huawei kopen, besef meteen dat je problemen zal tegenkomen, het zou perfect dat iets de ene dag perfect werkt de andere dag gedeeltelijk, en de dag erna helemaal niet.

Update: lijkt op een handige app https://www.xda-developer...__twitter_impression=true
ik ben goed op de hoogte dat je geen google apps kan krijgen op een Huawei toestel. Ik wil de mate 40 pro kopen, omdat ik denk dat dit het beste toestel is qua hardware op dit moment. Veel apps kan je in alternatieve app stores krijgen. Maar ik zit dus met mijn video deurbel en vraag mij af of ik de nest hello werkend kan krijgen op een huawei toestel?

edit: thanks voor de link (Y) misschien dat het dan daarmee wel wil?

[ Voor 4% gewijzigd door maurits187 op 22-10-2020 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:42
Een vraag. Kan ik via Google bij de app mijn Google foto's uploaden? Anders ben ik al mijn foto's kwijt. Wie o wie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Heeft iemand een glazen screenprotector die heel blijft?

Ik zit inmiddels aan de 7e...... :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
Teijgetje schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:16:
Heeft iemand een glazen screenprotector die heel blijft?

Ik zit inmiddels aan de 7e...... :(
Heb je een uv screen protector geprobeerd, op mijn p30 pro gingen die vrij goed mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Nu heb ik hier geen Nest-installatie, maar ik kan wel wat apps installeren als je wilt? Of andere vragen:
Huawei Mate 40 Pro

Ik zal later vandaag even los topicje maken voor de Mate 40 Pro trouwens :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
CLB schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:13:
[...]

Nu heb ik hier geen Nest-installatie, maar ik kan wel wat apps installeren als je wilt? Of andere vragen:
[Afbeelding: Huawei Mate 40 Pro]

Ik zal later vandaag even los topicje maken voor de Mate 40 Pro trouwens :)
İs het niet beter als we 1 topic aanhouden, er is hier sowieso al niet veel actie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
izzet3838 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:10:
İs het niet beter als we 1 topic aanhouden, er is hier sowieso al niet veel actie...
Denk niet dat de TS er dan veel beter uit gaat zien eerlijk gezegd qua overzichtelijkheid :)

EDIT: [Huawei Mate 40 (Pro)] Ervaringen & Discussie

[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 23-10-2020 16:01 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
izzet3838 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:18:
[...]

Heb je een uv screen protector geprobeerd, op mijn p30 pro gingen die vrij goed mee.
Nee, op jouw tip vond ik deze van Mocolo.
Die ga ik eens proberen.
Wellicht lijmt deze ook de randen, die gaan namelijk snel stuk omdat ze "zweven" bij die welke ik al geprobeerd heb.

Begint namelijk een dure hobby te worden, al ben ik na twee gestopt met protectors van 25 euro en via een paar van 15 euro naar 2 voor 24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Teijgetje schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 19:03:
[...]

Nee, op jouw tip vond ik deze van Mocolo.
Die ga ik eens proberen.
Wellicht lijmt deze ook de randen, die gaan namelijk snel stuk omdat ze "zweven" bij die welke ik al geprobeerd heb.

Begint namelijk een dure hobby te worden, al ben ik na twee gestopt met protectors van 25 euro en via een paar van 15 euro naar 2 voor 24.
Ik koop ze coor 3 euro op ali :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllesIsVoorbij
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-08 14:25
Bomberman71 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:40:
Wellicht dat in begin 2021 de boel verandert als er mischien een andere president zit in de USA.
Dan wordt de P50 pro weer echt interessant.
Zoals we nu al maanden zien is dit alles behalve comfortabel.
Mensen die doorgaans behoefte aan dit soort toestellen hebben zijn vaak toch echt wel powerusers en beperkingen en workarounds zijn dat niet bepaald fijn.
Daarbij zien we ook dat iets wat verleden week werkte dat nu niet gegarandeerd is en dat apps straks ook gewoon GMS kunnen gaan gebruiken omdat het de coder of app ten goede komt.
De zogenaamde "pivot to Asia" (lees: ten koste van alles de Chinese opmars stoppen) is begonnen onder Obama. Dit is (helaas - samenwerking zoeken zou veel beter zijn) een de weinige onderwerpen waar de Republikeinen en Democraten het volledig met elkaar eens zijn. Weinig kans dus dat een andere president hier iets aan gaat veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milinichi
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 09-11-2020
Iemand enig idee hoe ik mijn NFC betalingen kan doen via de ING app? Ik heb GMS erop. Alles werkt behalve het aanmaken van de mobiele pas. De rest van de ING app werkt prima. Verder werkt Google services helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Even hier, omdat dit het meest actieve topic is over HMS-ervaringen...
Rabobank-app is overgezet vanaf oude telefoon naar Huawei P Smart (2021), maar activeren lukt niet. Je krijgt dan een QR-code te zien op je oude toestel toch? Die moet je scannen met je nieuwe (P Smart) dus?
Ik krijg dan: "Waarschuwing: op dit moment is het niet mogelijk om om QR-codes te scannen. Probeer het later opnieuw" te zien. Iemand die dat herkent? Een ING Bankieren-app activeren werkt bijvoorbeeld wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeke1989
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:26
CLB schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:26:
Even hier, omdat dit het meest actieve topic is over HMS-ervaringen...
Rabobank-app is overgezet vanaf oude telefoon naar Huawei P Smart (2021), maar activeren lukt niet. Je krijgt dan een QR-code te zien op je oude toestel toch? Die moet je scannen met je nieuwe (P Smart) dus?
Ik krijg dan: "Waarschuwing: op dit moment is het niet mogelijk om om QR-codes te scannen. Probeer het later opnieuw" te zien. Iemand die dat herkent? Een ING Bankieren-app activeren werkt bijvoorbeeld wel prima.
Klopt, QR-scanner in Mobiele Bankieren apps (hier Rabo en ABN) is afhankelijk van GMS.
Maar volgens mij kun je bij de Rabo ook activeren met je Rabo-scanner? Dat is ieder geval wat ik heb gedaan (ergens half jaartje geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inniscor
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-02-2024
Milinichi schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:39:
Iemand enig idee hoe ik mijn NFC betalingen kan doen via de ING app? Ik heb GMS erop. Alles werkt behalve het aanmaken van de mobiele pas. De rest van de ING app werkt prima. Verder werkt Google services helemaal.
Ik ben van plan om een P40 of Mate 40 te kopen, maar twijfel ivm de ING app. Nu gebruik ik op t moment vaak m'n bankpas voor betalingen, maar heb deze niet altijd bij me dus dan is het NFC-betalen wel erg fijn.

Kan iemand al aangeven of dit werkt met GMS geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Pimmeke1989 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:01:
Maar volgens mij kun je bij de Rabo ook activeren met je Rabo-scanner?
Dat is ieder geval wat ik heb gedaan (ergens half jaartje geleden)
Ik ga checken! Dank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kiekeboeboe
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
de oplossing voor GMS - Googlefier van XDA Senior Member bender_007
https://www.xda-developer...gms-huawei-honor-devices/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:48
Na wat stoeien is het gelukt GMS via Googlefier te installeren op mijn nieuwe P40 Pro+. Ik krijg nog wat notificaties van play services, maar via settings heb de notificaties van play services uit gezet. Nu lijkt alles het goed te doen, waaronder de Play Store en GMail. Mijn ABNAMRO app doet het ook, daar ging het mij vooral om.

De P40 Pro+ is nu met aardig wat korting te koop (1000 euro ipv 1400 euro), inclusief Freebuds 3 (gratis) en Freebuds Studio (+99 euro, normaal 299 euro) en SuperCharge Stand 40W (+20, euro normaal 130 euro). De goedkopere SuperCharge komt door de 10% extra combi korting die je krijgt. Je kunt je abonneren op de nieuwsbrief, dit levert nog eens 20 euro korting op, waarmee je in feite ook de SuperCharge er gratig bij krijgt.

Kortom, voor 1100 euro heb ik de Huawei P40 Pro+, Freebuds 3, Freebuds Studio en de SuperCharge. :)

https://consumer.huawei.com/nl/phones/p40-pro-plus/buy/
https://consumer.huawei.c...ess-charger-max-40-w/buy/

Het heeft trouwens wel geholpen dat ik me vooraf had ingelezen en daarom niet direct de nieuwste update had geïnstalleerd. Op mijn mobiel stond versie 10.1.0.137. Let erop dat je direct automatisch updaten uitzet als je opstart.

[ Voor 10% gewijzigd door KoffieAnanas op 10-02-2021 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Een van de meest irritante eigenschappen van EMUI 11 (en 10?) is de Optimizer app. Meerdere keren per dag een notificatie dat apps teveel batterij verbruiken.

Er is een simpele oplossing, beschikbaar via de Google Play. Download de app NCleaner (Notification Blocker & Cleaner & Heads-up Off).
https://play.google.com/s...ils?id=co.easy4u.ncleaner

Na installatie sta toe dat de app toegang heeft tot notificaties. Klik in de app op de 3 puntjes rechtsbovenin. Ga naar Settings. Zoek naar Optimizer. Klik op de app Optimizer (dus niet op de toggle) , hierna verschijnt een nieuw scherm. Hier kun je alles uitvinken.

Zolang je niet de notificatie settings van de app Optimizer opent, blijft deze wijziging bewaard. Je kunt de app NCleaner dus direct weer verwijderen na gebruik, scheelt resources en batterij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Vandaag is de firmware update binnengerold naar versie 11.0.0.175. Het bevat de Android security update van januari 2021.

https://consumer.huawei.com/en/support/bulletin/2021/1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
KoffieAnanas schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:51:
Vandaag is de firmware update binnengerold naar versie 11.0.0.175. Het bevat de Android security update van januari 2021.

https://consumer.huawei.com/en/support/bulletin/2021/1/
Zojuist is een kleine update binnengerold.
"This update modifies certain system parameters to deliver improved performance.
Optimizes system compatibility with certain third-party apps."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefanmiler
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-10 10:28
Moesten google assistent en payconic werken, bestel ik die direct. Heb nu nog de mate 20 pro, maar zou toch graag upgraden, en de hardware van deze is alles wat ik moet hebben, vooral de camera's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Google Assistant werkt, zojuist voor je gecheckt. Payconic lijkt ook te werken, al heb ik niet het hele registratieproces doorlopen. Dus Payconic kan ik niet bevestigen, maar dit is vast ergens online te vinden.

Ik heb dus wel eerst de Google Services moeten installeren, dit is wel even wat extra geklooi nadat je je mobiel ontvangen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmiler
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-10 10:28
KoffieAnanas schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:51:
Google Assistant werkt, zojuist voor je gecheckt. Payconic lijkt ook te werken, al heb ik niet het hele registratieproces doorlopen. Dus Payconic kan ik niet bevestigen, maar dit is vast ergens online te vinden.

Ik heb dus wel eerst de Google Services moeten installeren, dit is wel even wat extra geklooi nadat je je mobiel ontvangen hebt.
Dat is geen probleem, maar ik heb vorige week nog eens online gezocht, en vond dat die niet werkend te krijgen zijn. Dus misschien toch door de update? In elk geval bedankt om dat na te kijken. Ik wacht nog even wat af en zoek dan nog wat verder voor nieuwe commentaren e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Vandaag is de firmware update binnengerold naar versie 11.0.0.178. Het bevat de Android security update februari 2021.

https://consumer.huawei.com/en/support/bulletin/2021/2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjbork
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-10-2023
Knip, nope dat bespreken we niet op tweakers.

[ Voor 75% gewijzigd door 13art op 30-03-2021 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Knip, op GoT is besloten het niet te hebben over hoe Google services te krijgen op toetstellen die hier niet mee komen.

[ Voor 76% gewijzigd door 13art op 13-04-2021 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:23
Ik meld mijzelf ook hier. Ik heb het topic doorgelezen en wilde het graag proberen. Op het moment wil ik nog niet de moeite nemen om GMS erop te laten draaien maar kijk wat ik onder kan bereiken.

De 'nadelen' of het gemis is snel te merken. Maar wat werkt er goed, buiten de hardware en hoe werkbaar is het? Ik ben benieuwd.

Ik hoop wel dat de Nederlandse banken over gaan of ook een app aan kunnen bieden. Maar ik ben benieuwd naar het gebruik van de Huawei HMS telefoons. Ik denk dat de aantallen ook in Nederland flink geslonken zijn en dus minder interessant voor de banken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-10 11:35
soskes schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 14:54:
Ik hoop wel dat de Nederlandse banken over gaan of ook een app aan kunnen bieden. Maar ik ben benieuwd naar het gebruik van de Huawei HMS telefoons. Ik denk dat de aantallen ook in Nederland flink geslonken zijn en dus minder interessant voor de banken.
De bunq app is te installeren via Aurora store. Je kan geen QR codes scannen of NFC betalen. Vanuit een website iDeal openen werkt wel.

De enige bank die ik vond met NFC is iCard. Die bieden een Visa kaart aan die goed werkt, maar je kan in Nederland niet overal met Visa betalen.

Ben benieuwd naar andere ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Gisteren is de update naar EMUI12 binnengerold. Inmiddels dus van EMUI10.1 naar EMUI11 naar EMUI12.

Verder is er iedere 1 tot 3 maanden een kleinere update, meestal gericht op het installeren van de nieuwste security patches.

Tussentijds heb ik ook mijn garantietermijn kosteloos kunnen verlengen.

Al met al een nette ondersteuning vanuit Huawei, zeker gezien de beperkte mogelijkheden opgelegd vanuit Amerika.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Delay schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 23:28:
[...]

De bunq app is te installeren via Aurora store. Je kan geen QR codes scannen of NFC betalen. Vanuit een website iDeal openen werkt wel.

De enige bank die ik vond met NFC is iCard. Die bieden een Visa kaart aan die goed werkt, maar je kan in Nederland niet overal met Visa betalen.

Ben benieuwd naar andere ervaringen!
Ik heb inmiddels Curve en kan daarmee contactloos betalen met Mastercard. Helaas wordt dit nog niet ondersteund door de supermarkten waar ik kom. Schijnt bij de Jumbo, Lidl en Aldi wel te kunnen. Ik heb het nog niet kunnen testen of dit werkt.

Volgend jaar verdwijnt Maestro en dan verwacht ik dat Curve ook werkt bij onder andere de AH. En dan is ook mijn grootste minpunt van mijn P40 Pro+ weggenomen, niet contactloos kunnen betalen.

NB. Ik heb ook Stocard geprobeerd, die biedt ook contactloos betalen aan. Maar dat lijkt nog niet goed te gaan. Stocard geven aan dat ze werken aan een oplossing voor HMS, maar dit duurt al een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Zojuist is aangekondigd dat ook de P50 Pro en P50 Pocket naar Nederland komen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
  • Laatst online: 03-05 10:06
Kreeg vanochtend pas:

Huawei P40 Pro ELS-NX9 11.0.0.230(C432E3R4P3) binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:30

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Hier al enige tijd op de .230 ben benieuwd wanneer 12 binnen komt druppelen.

Voor nu met wat GMS aanpassingen werkt hij nog prima, zal wel op ten duur naar een nieuwe niet Huawei gaan gezien het ontbreken van GMS en ik daar toch wel wat dingen in mis nu.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Nadeel aan EMUI12 is dat als ik een swipe down doe op het home screen, ik nu alleen de notificaties zie. Niet meer de standaard toggles en brightness slider. Dat kan alleen als je een swipe down doet rechtsbovenin het scherm. Dat vind ik wel echt onhandig.

Ik heb GMS geïnstalleerd toen ik nog op EMUI10.1 zat. Werkt nu nog steeds. Kan alle applicaties vanuit Google Play installeren.

De enige applicaties die het niet doen zijn de ABN en Rabo wallets. En Google Pay doet het ook niet. Hopelijk gaat Curve daar een oplossing voor zijn.

De P50 toestellen hebben in tegenstelling tot de P40 toestellen geen 5G. Inmiddels is er een embargo van Amerika op levering van 5G chips aan Huawei namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

ja gemis aan 5G is wel een dingetje inderdaad.

Het is jammer want qua camera wel echt top toestellen en 1 van de weinige toestellen waar ik niet na een krap jaar zoiets heb van ik moet nu wat anders.
Van de P40Pro een korte uitstap naar de Samsung gedaan maar binnen paar weken weer terug, telefoon gewoon terug gestuurd want kan er niet mee overweg en camera vond ik echt drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Rubman schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:54:
Vandaag EMUI 12.0.0.218 (C432E3R3P4) geïnstalleerd, kreeg hem een paar dagen geleden al aangeboden maar was dus vanaf de 20e al te vinden.
Ik zat op de laatste 11.

Changelog
https://www.huaweiupdate....stable-emui-12-in-europe/

Grappige situatie van de week.......
Een iPhone bezitster die niet zo veel weet van een iPhone gaat een Samsungbezitster uitleggen hoe je een screenshot maakt. Ze kwamen er niet uit. :+
Nadat ik na dit een half uur gadegeslagen te hebben opmerkte dat de ander een Android telefoon had, en dat dus anders werkte, moest ze even nadenken en antwoordde met "Ah, oh, is dat Andro-iet" .
Dus werd het voor Android uitgezocht waarop ik zei dat Samsung zijn eigen versie had en je dus even bij Samsung moest zoeken, omdat dat best anders kon zijn.

Nadat ik vol ongeloof aangekeken werd liet ik zien hoe ik met de P40pro+, zonder het toestel aan te raken, met een handknijp voor het scherm, een screenshot maakte, zag ik alle radertjes vastlopen. _O-

[ Voor 45% gewijzigd door Teijgetje op 26-01-2022 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
KoffieAnanas schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:53:
Nadeel aan EMUI12 is dat als ik een swipe down doe op het home screen, ik nu alleen de notificaties zie. Niet meer de standaard toggles en brightness slider. Dat kan alleen als je een swipe down doet rechtsbovenin het scherm. Dat vind ik wel echt onhandig.
Wat bedoel je precies met onhandig?
De notificaties swipe je naar beneden op elk scherm vanaf de linker 3/4e van de bovenkant en de toggles met het rechter 1/4 van de bovenkant.
Wat is er onhandig aan dat je nu overal kan kiezen uit toggles of notificaties ipv alles tegelijk/boven elkaar en vaak de toggles nog een keer aan moeten raken om ze uit te vouwen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Teijgetje schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:32:
[...]

Wat bedoel je precies met onhandig?
De notificaties swipe je naar beneden op elk scherm vanaf de linker 3/4e van de bovenkant en de toggles met het rechter 1/4 van de bovenkant.
Wat is er onhandig aan dat je nu overal kan kiezen uit toggles of notificaties ipv alles tegelijk/boven elkaar en vaak de toggles nog een keer aan moeten raken om ze uit te vouwen?
Ik wil die keuze helemaal niet. Voor mij was de oplossing zoals onder 10.1 en 11 goed. Ik wil niet nadenken of ik rechts of links moet swipen en als ik rechts swipe ik wel rechts genoeg swipe. Daarnaast kan het alleen als je bovenin swiped met je vinger. Voor mij extreem onhandig. Mijn vingers bewegen zich onderin het toestel, niet bovenin. Ik doe altijd een swipe down midden onderin op het toestel, daar zit mijn duim nu eenmaal. Ik moet een onhandige beweging maken om met een vinger rechts bovenin het scherm te komen.

Ik vind het erg onhandig. Jammer dat er geen keuze is voor de oude situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Rubman schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:54:

Voor nu met wat GMS aanpassingen werkt hij nog prima, zal wel op ten duur naar een nieuwe niet Huawei gaan gezien het ontbreken van GMS en ik daar toch wel wat dingen in mis nu.
Bedankt voor het doorgeven! Het is goed om te weten dat GMS nog steeds werkt. Dit maakt het voor mij in ieder geval gemakkelijker om straks Emui 12 te installeren als die wordt aangeboden. Momenteel moet mijn P40 het nog even met versie 11 doen.

Ik verwacht niet dat ik hierna nog een nieuwe Huawei haal, mede doordat GMS er zo moeilijk opgezet kan worden en ik bepaalde functies (gedeelde Google agenda), simpelweg nodig heb.
De enige Huawei waar ik enigszins nog wel interesse in heb, zou de Pocket variant zijn vanwege het kleine formaat, maar ik vrees dat die ook concessies moet doen m.b.t. high features.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Kiswum schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:19:
[...]

Bedankt voor het doorgeven! Het is goed om te weten dat GMS nog steeds werkt. Dit maakt het voor mij in ieder geval gemakkelijker om straks Emui 12 te installeren als die wordt aangeboden. Momenteel moet mijn P40 het nog even met versie 11 doen.

Ik verwacht niet dat ik hierna nog een nieuwe Huawei haal, mede doordat GMS er zo moeilijk opgezet kan worden en ik bepaalde functies (gedeelde Google agenda), simpelweg nodig heb.
De enige Huawei waar ik enigszins nog wel interesse in heb, zou de Pocket variant zijn vanwege het kleine formaat, maar ik vrees dat die ook concessies moet doen m.b.t. high features.
Ik heb 12 nog niet hoor, maar las op XDA dat hij met 12 nog wel de GMS functies houd mits ze er al op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Rubman schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:45:
[...]

Ik heb 12 nog niet hoor, maar las op XDA dat hij met 12 nog wel de GMS functies houd mits ze er al op zitten.
Ik heb GMS inderdaad behouden met 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
KoffieAnanas schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:29:

Voortaan eerst het changelog bekijken? ;)

Met wat moeite kun je terug naar 11. En dan niet meer updaten.

https://device-wiki.com/n...or-terugdraaien-naar.html

Door 7x te klikken op ("over telefoon" >) buildnummer en het invoeren van je schermwachtwoord daarna wordt je ontwikkelaar, de rest (vorige versie installeren) gaat via Hi-suite op de pc.

Succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoffieAnanas
KoffieAnanas schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:29:
[...]

Ik wil die keuze helemaal niet. Voor mij was de oplossing zoals onder 10.1 en 11 goed. Ik wil niet nadenken of ik rechts of links moet swipen en als ik rechts swipe ik wel rechts genoeg swipe. Daarnaast kan het alleen als je bovenin swiped met je vinger. Voor mij extreem onhandig. Mijn vingers bewegen zich onderin het toestel, niet bovenin. Ik doe altijd een swipe down midden onderin op het toestel, daar zit mijn duim nu eenmaal. Ik moet een onhandige beweging maken om met een vinger rechts bovenin het scherm te komen.

Ik heb het nu zo ingesteld dat een swipe down op het home screen de quick settings worden geopend. En een klik op de home button op het home screen opent de notificaties. Dat is prima werkbaar zo.

• herlin14
OTA:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W_-hzKRZJ4J_ReH7pGZnmn6TIkg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F9J1C08ImZMrojK2X2cpHk5d.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QXntrGkMiGRm55BW0JJdjSx55VU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1boecdGmn1REkrhTXG0rNkED.jpg?f=fotoalbum_large

• herlin14
OTA:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Erq0UWSxFv3IbZdMnPa60hEBl7o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d046fQAOlmW5iX4YXH559Hds.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K_jNnLRh-XHPfm4LkMsISoJ0gQM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uAgBGv0mVMieyMwRcIJEuUUS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
KoffieAnanas schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:09:
Ik heb inmiddels Curve en kan daarmee contactloos betalen met Mastercard.
Bedankt voor de tip, ik ga Curve eens proberen!

Revolut staat ook in de Huawei App Gallery, maar ondersteunt geen NFC. Je kan wel iDeal betalen, al is het erg bewerkelijk, met inloggen op de website met een SMS code en daarna in de app.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Wat nou P40 Pro... :+
Huawei P50 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
Vandaag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HGbbd9S9R6RlTh8EdJCZRH2X-aU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zg4bwoKmz2AhfAhkztfXwPga.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
Verkeerde topic?
Of kom je showen met een cheap-ass grotere telefoon met minder geheugen, een kleinere schermratio met maar 395ppi en geen 5G? :+
En dat alleen voor Harmony? (Werken alle "belangrijke" apps wel?)

Maar not impressed, ik blijf lekker bij de P40pro+ :+

[ Voor 5% gewijzigd door Teijgetje op 01-03-2022 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:23
@Teijgetje @Delay

Werken jullie puur met HMS of hebben jullie ook GMS geïnstalleerd? Ik twijfel heel erg om toch weer terug te gaan naar de P40 pro maar ik weet gewoon niet hoe bruikbaar het is. Mail etc zou ik om kunnen zetten naar Outlook zodat hij makkelijker synced.

Mijn vraag aan jullie is, als je enkel HMS gebruikt, hoe werkbaar is het voor jullie in simpele dagelijkse taken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
Ik heb EMUI 12 zonder GMS.
Werkt prima, alles werkt qua apps dat ik nodig heb, een uitzondering daargelaten, al kan ik die niet gelijk benoemen. Overal zijn goede andere apps voor.
Heel af en toe doet een functie het niet vanwege het gebrek aan GMS.

Vrijwel alle apps staan in Aurora. Heel soms moet je zelf de APK downloaden uit de playstore met de apkdownloader in de Chrome-browser op de pc.
De KLIC viewer-app van het kadaster moest afgelopen week bijvoorbeeld zo. Niet te vinden in Aurora. Werkt na installatie perfect.

Maar Google mis ik absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Vraagje heeft iemand als PAYPAL draadloos betalen geprobeerd. Het schijnt te kunnen met de Huawei, maar vraag me af of dit echt kan in Nederland met de app van paypal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herlin14
mijn DigiD app scan de qr code niet. Hmm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k-W3ct7jWsJGVUjGrlsh7bb1MGs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DMmAcrFmPV2Nxtw1dI0Iifsm.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7CXICNJS_gJnaV27BMWC023LO-g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bdYdM2x4lhMRVSWTZ8Y0aQE1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qu5O0kMQ6A9hOQi9-W-Uv4MUB-Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hj7Buwt5cPwD6gZ8QbwaEidG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wqJnUkMvT7SDHM_LAI8QbJCK3Aw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LbTTiwj4BAZZX76FA0pwhWOD.jpg?f=fotoalbum_large
Merk eigenlijk weinig veranderingen.
Alleen beveiligingspatchniveau in nu 1 april 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickela
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 31-03 18:42
KoffieAnanas schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:53:

Ik heb GMS geïnstalleerd toen ik nog op EMUI10.1 zat. Werkt nu nog steeds. Kan alle applicaties vanuit Google Play installeren.

De enige applicaties die het niet doen zijn de ABN en Rabo wallets. En Google Pay doet het ook niet. Hopelijk gaat Curve daar een oplossing voor zijn.

De P50 toestellen hebben in tegenstelling tot de P40 toestellen geen 5G. Inmiddels is er een embargo van Amerika op levering van 5G chips aan Huawei namelijk.
Ik vind het ook heel onhandig. Ik gebruikte het meerdere keren per dag. Het is nu een stuk onoverzichtelijker en lastiger te bereiken.

Wat ik ook gemerkt heb is dat ik niet meer naar rechts kan swipen vanaf het beginscherm. Als ik nu naar mijn 6e scherm met apps wil, moet ik 6x naar links swipen. Voor de update kon ik ook 1x naar rechts swipen. Heel onhandig, en ik zie ook niet het nut om dit er uit te verwijderen.

Iemand een tip hoe dit wel sneller kan?

Zijn er nog meer dingen veranderd met de EMUI12?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickela
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 31-03 18:42
KoffieAnanas schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 00:36:
[...]

Ik heb het nu zo ingesteld dat een swipe down op het home screen de quick settings worden geopend. En een klik op de home button op het home screen opent de notificaties. Dat is prima werkbaar zo.
Hoe heb je dit gedaan, om beide functies zo in te stellen?
#durftevragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
OTA:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pqOJgMslUoMf7kWoJXraExhRzlc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qVjwQKGRUvZEbhRuJAPTM1qc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Ik kreeg rond dezelfde tijd (iets eerder) C432E3R3P4, zelfde update verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
Teijgetje schreef op maandag 23 mei 2022 @ 22:29:
[...]

Ik kreeg rond dezelfde tijd (iets eerder) C432E3R3P4, zelfde update verder.
Hebben we 't wel over de zelfde update? Of een type foutje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HdGj69Qt8aAg47OoTxU0dkNOFRY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ONkqnmA8LJCukExTJsJRvoIp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Vl9gOsuajCKv52OM7mr1bvJvSQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VUrQ1WmrP7EFAqOgES0tm6GV.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/teRgDQGiJ0T_r7KRrGUtUEpydPo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ftHsOworiS1a1DUAxjptwwUv.jpg?f=fotoalbum_large
Beveiligingspatchniveau 1juni 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:26

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Mickela schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 15:41:
[...]

Ik vind het ook heel onhandig. Ik gebruikte het meerdere keren per dag. Het is nu een stuk onoverzichtelijker en lastiger te bereiken.

Wat ik ook gemerkt heb is dat ik niet meer naar rechts kan swipen vanaf het beginscherm. Als ik nu naar mijn 6e scherm met apps wil, moet ik 6x naar links swipen. Voor de update kon ik ook 1x naar rechts swipen. Heel onhandig, en ik zie ook niet het nut om dit er uit te verwijderen.

Iemand een tip hoe dit wel sneller kan?

Zijn er nog meer dingen veranderd met de EMUI12?
heel erg irritant inderdaad in emui 12 dat je niet meer met één swipe alles ziet maar echt moet nadenken hoe je swiped om de notificaties of de instellingen te veranderen.

Wat ik erg irritant vind ook is het nieuwe lettertype :/

Probleem dat jij beschrijft heb ik overigens niet (maar heb ook geen p40 O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:26

Shadow_Agent

Wat mij ook opvalt na de update is dat de batterij echt sneller leegloopt. Vanmorgen 100%, nu nog 79% en afgezien van wat internet en drie YT filmpje van max half uur totaal niets gedaan.

Ik overweeg toch een rollback naar 11, probleem is dat je dan alles kwijt bent :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inniscor
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik kreeg vorige week een melding dat mijn GMS niet meer gecertificeerd zou zijn en Play Store ondersteuning zou stoppen. Heb bij aanschaf via Googlefier GMS geinstalleerd en heeft zonder problemen gewerkt, nu werkt helaas alles wat GMS nodig heeft niet (goed) meer.

Fabrieksinstellingen gedaan om Googlefier opnieuw te proberen, maar dit werkt niet (ook niet met rollback naar EMUI 10). Iemand nog tips ? Gebruik nu tijdelijk een oude Samsung S9+ als reserve ivm betalingen en werk-apps die GMS nodig hebben (sinds kort).

Zit te kijken naar een ander toestel bij mijn verlenging (vanaf half augustus) maar vind de P40 qua batterij nog steeds zo goed mee gaan... Daarin ook nog tips, of is dat een ander topic?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• herlin14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0AdVz0mENmd9sfkPqUFcIHHocoo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sZNh1hEjrl9lCF51w1Q63aVa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3W4e_JSSSzRAYl6AQUON76XwjUk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dtO9wzhP26AVT9N6wdWOaywc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zLGE99tmcP_ss0E4QLaObZ59zDU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0hnsdQq4CqCEMASzNgA8pya8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P6TCjrXkVAnEurJKKi6mAu-krPM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wLas8NYJ3WKWztPDjByDV4Fj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/goW_1iLCLOnkpIIw6h4rLZmYG6A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RLZtKgf6kqRcJ74tV53U9xbC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PWMlMdqIiBZVFpGEIoZbpEfeB4A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mvq3KD4UUo8wZ5zY5I7DAwuX.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eWZEkAzgGJc2UWL76vzy5-WRhHw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WxwmtRLPdoWbG73HHodntik0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g42I2FtEX5InrFRSuWeboI-ANH0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B9uVfXsjwIvVuBvjBCj1P8X8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IV10CL3awjjpctNypHrHgO07eRk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QBpDjOT49YP04FFRgzkgf0O1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eGNrtkfqqFnt3f8u3YL7ixC0g0k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1PKj0gaNIFaJoOKJWbe6bH8g.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rpnPGXu7F-tKCIGEdQDFvv1brLI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4nAQ5rw0UjOYFyoLjwWdjyEo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QrPpA90xC7Gyd3KZcA39poHKtN0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EJw5TEnopUL02HV0QRM8DIYw.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7gu5x01nz7ZKVD-YeX710EFXTX0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EJL8YUjKFAu7Cq2aJiZbMkni.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4KpkAz6KEug1yG4HoFecHNIBXUA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JMhKpNfoc0eFyVWGaRGxiybc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w2bS9NbUBVt6Jp8SUsIwPxIfs6g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4fKGTi9nPQo4ZvcFFWzqrfez.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
ABN-AMRO heeft bij mij met de laatste update van de app de deur voorgoed dichtgedaan voor Huawei.
Werkte de app eerst gewoon, nu krijg ik de melding dat ik eerst Google Play Services aan moet zetten/hebben.

Hebben meer mensen daar last van? Of is er een workaround? Behalve de website.

En ook Chipolo heeft een probleem sinds de laatste update, draait wel in de achtergrond maar wil niet fullscreen blijven staan.

Ziet er dus langzaam naar uit dat ik gedwongen wordt een nieuw toestel te gaan kopen. :(
En dat terwijl er helemaal niets mankeert aan mijn toestel dat na alle valpartijen nog steeds haast in nieuwstaat verkeert. Onverwoestbaar. :( :( :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Teijgetje schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 16:06:
ABN-AMRO heeft bij mij met de laatste update van de app de deur voorgoed dichtgedaan voor Huawei.
Werkte de app eerst gewoon, nu krijg ik de melding dat ik eerst Google Play Services aan moet zetten/hebben.

Hebben meer mensen daar last van? Of is er een workaround? Behalve de website.

En ook Chipolo heeft een probleem sinds de laatste update, draait wel in de achtergrond maar wil niet fullscreen blijven staan.

Ziet er dus langzaam naar uit dat ik gedwongen wordt een nieuw toestel te gaan kopen. :(
En dat terwijl er helemaal niets mankeert aan mijn toestel dat na alle valpartijen nog steeds haast in nieuwstaat verkeert. Onverwoestbaar. :( :( :(
Zie ABN Amro app start playstore op

Daar vind je ook een workaround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Even een crosspost dan:

Ik vraag me wel af hoe lang de workaround gaat werken.
Ik kreeg eerder altijd eerst een pop-up dat ik bij moest werken, welke je weg kon klikken tot een bepaalde tijd, daarna werkte de app niet meer voordat je bijwerkte naar de laatste versie.

Dat zal hier ook gebeuren verwacht ik als je een oude versie installeert.
Ik heb overigens een Huawei P40Pro+ zonder google play services, en ABN-Amro geeft ook aan bij de app dat deze niet werkt op Huawei`s van na 2020. :(

Ik zal dus eens kijken voor een oude versie maar verwacht een maand uitstel daarmee.
Dure fijne telefoon useless gemaakt........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
Met de bunq app werkt de camera niet, dus ik kan geen QR codes scannen. En uiteraard geen Google Pay. Verder doet de app het prima.

NFC betalingen werken wel via iCard of Curve.

Laatst WeChat Pay geprobeerd, maar dat gaf een foutmelding bij betalen in de winkel.

[ Voor 36% gewijzigd door Delay op 09-09-2023 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
De workaround hield het inderdaad ca. een maand vol voordat Amro verplicht liet updaten.
Of de update daarna deinstalleren en de nog werkende versie er weer op zetten ging werken heb ik niet meer geprobeerd.
Samen met het langzaam kreupel of onwerkbaar worden van veel apps werd het toestel steeds minder bruikbaar.

Heb inmiddels met pijn in mijn hart dit topic verlaten en zit bij nu bij de S23 Ultra met 12Gb RAM/512Gb opslag. ;)

• herlin14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nOMMxZQwoEU8X1zfPdfUw3b3VGw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ocgGx5SkYi7NUJOMgtLelj1j.jpg?f=fotoalbum_large
Er is een update.
Maar lukt niet met installeren (Systeemfout. Probeer het later opnieuw.)

• Delay
Hier nog geen update te zien. Huidige versie: EMUI 12.0.0.285. Op een Huawei P40 Lite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herlin14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WPGBCFXb-kKAJEJ0X8SLi-UKE_4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9NN5lLmwW32UDsQPy3src7Xp.jpg?f=fotoalbum_large
Update naar 12.0.0.356(C432E3R4P5) nu gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Beste tweakers. Mijn P30 is inmiddels na 2/2.5 jaar toe aan vervanging. Eigenlijk werkt hij verder nog goed, maar dit jaar de telefoon nog vervanging is fiscaal aantrekkelijk en ik vermoed dat de accu ook op z'n retour is inmiddels.

Nu zat ik te kijken naar de P50 als opvolging, echter is het gemis van google play store teveel moeite. Dit was bij de launch een issue, is dit inmiddels opgelost of ligt de US nog steeds dwars?
Ik zie overigens geen P50 topic alleen deze (P40), is daar een reden voor?

Zo niet dan lijkt de Oneplus 11 een mooi alternatief.

Zelf al wat vonden:
https://www.reddit.com/r/..._play_services_on_huawei/
Please don't. People say there are alternatives but it's a pain in the butt. Lot of things don't work properly. Notification might not work and gapps is not safe don't even think about using gpay on gspace because it's not safe.

Buy something that works if you want Google services
Geen Huawei voor mij. Thanks :>

[ Voor 35% gewijzigd door Viper® op 26-12-2023 17:48 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Huawei P40 (Pro)] Prijzen & Levertijden
Discussies over Huawei Mobile Services mogen hier: [Huawei Mobile Services (HMS) ] Ervaringen & Discussie

Let op: Hier op Tweakers hebben we besloten niet te discussiëren over hoe Google services op toestellen te krijgen die hier niet mee komen.