Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:16
Op mijn Pixel7a met standaard ROM opent de playstore met het login scherm als ik de ABN Amro app probeer te starten.
cache gegevens en app verwijderen en dan opnieuw installeren met aurora store bied helaas ook geen soelaas.

Ik heb geen google account ingesteld en was dat ook niet van plan.
Meer mensen hier last van of tips met wat er aan de hand is?

Nieuw topic gemaakt gezien meer mensen last van hebben(Tazzios in "ABN Amro op Graphene OS?")
tweak_dude schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 11:03:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Ik vraag me of waarom het nu opeens mis gaat aangezien er geen recente update van de app was.
Triteron schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 20:21:
Bij mij werkt de app sinds een paar dagen ook niet meer. Ik heb wel een Google account gekoppeld en de app uit de Play Store gehaald. Heeft iemand al een oplossing gevonden?
Opent hij bij jou nog een specifieke app pagina of gewoon het startscherm van de playstore?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Had een vergelijkbaar probleem hier. App opnieuw geïnstalleerd resulteerde in foutmelding met dat de playservice out of date was.

Aangezien ik hier lineageos met microg draai heb ik zelfstanding microg van source gemaakt (was geen nieuwere versie beschikbaar) en nu werkt ABN AMRO app weer. Denk dus dat je playservices moet updaten naar 23.30.13

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
De playservices is al 23.32.15 en ik zie geen updates klaar staan. Het zal helaas dus wat anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:57
Ik draai GrapheneOS met Google Play Service versie 23.30.13, er is nog geen update naar 23.32.15 beschikbaar (kunnen niet via de Play Store worden bijgewerkt).

Ik wilde nog een oudere versie van de ABN AMRO app proberen maar deze optie is via de Aurora Store niet erg handig, je kunt niet het het "normale" versienummer proberen (bijvoorbeeld 12,29) maar een lang nummer - wat ik dus niet heb voor de eerdere versie en ook nergens terug kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios
Workaround, downgraden:
  • Verwijder de abn app
  • zoek de abn app op in de Aurora store app
  • Klik links boven op de puntjes en kies handmatig installeren
  • Vul als versiecode 10260089 in. Dit is de release van 26 juli.
  • Stel de abn app opnieuw in
@Triteron @geenwindows @tweak_dude

instructies bijgewerkt met app eerst verwijderen.

edit2 28-8: juiste versiecode O-)

[ Voor 30% gewijzigd door Tazzios op 28-08-2023 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Tazzios schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 15:43:
Workaround, downgraden:
  • Vul als versiecode 12060089 in. Dit is de release van 26 juli.
versie code is niet beschikbaar...

ik zit me nu al een aantal uur me rot te zoeken naar een oudere versie, maar bankieren apps zijn goed afgeschermd helaas...
dan maar een 2e telefoon moeten gaan gebruiken puur voor bankieren...

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
Ik heb met deze handelingen 12.37 succesvol kunnen installeren. De versiecode daarvan heb ik via APKPure achterhaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
apkpure kan ik de abnamro app niet vinden...
ik heb m' n les in ieder geval geleerd en ga niet meer zonder onderzoek de app updaten

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
In de aurora store kun je in het menu instellen dat je een ander toestel hebt misschien kun je hem dan wel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
na aurorastore handmatig helemaal stoppen en opnieuw openen werkt het nu wel.
echter dien je wel eerst de abn amro app te verwijderen als voren de handmatige installatie, dit houd dus ook in dat je 'm opnieuw moet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
ja klopt, zal het er even bij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triteron
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-06 09:59
Tazzios schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 15:43:
Workaround, downgraden:
  • Verwijder de abn app
  • Vul als versiecode 12060089 in. Dit is de release van 26 juli.
  • [/li]Stel de abn app opnieuw in [/li]

instructies bijgewerkt met app eerst verwijderen.
Topper! Dit werkte bijna meteen, maar ik geloof dat het juiste versienummer 10260089 is, anders vindt hij niks. Hopelijk blijft dit zo een poosje werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
Joeps, zeer slordig. 8)7
Versienummer in de instructie aangepast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tazzios
App begint nu meldingen te geven over oude versie. Ik heb digitale.ondersteuning@nl.abnamro.com maar een mail gestuurd. Hoe meer mensen het probleem melden hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:35
Tazzios schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:15:
App begint nu meldingen te geven over oude versie. Ik heb digitale.ondersteuning@nl.abnamro.com maar een mail gestuurd. Hoe meer mensen het probleem melden hoe beter.
Gok dat ze daar niks mee doen. Ze ondersteunen alleen officiële stores zoals Google Playstore en Apple store.

https://www.abnamro.nl/nl...l/abn-amro-app/index.html
Met een toestel dat gejailbreakt of geroot is, kunt u apps downloaden die niet gecontroleerd zijn door de officiële appstores. Dit soort apps kunnen schade toebrengen aan uw toestel of andere apps. Dat vinden wij zeer onveilig voor de ABN AMRO app. Daarom ondersteunen we bij gejailbreakte of geroote toestellen de werking van de ABN AMRO app niet meer. Ook kunt u op zo'n toestel niet alle functies van de app gebruiken (bijvoorbeeld vingerafdruk).
https://www.abnamro.nl/nl...mobiel-bankieren-app.html
ABN AMRO app werkt meestal niet op bètaversies van iOS en Android. Ook werkt de app niet op nieuwe Huawei-toestellen of toestellen zonder Google-diensten (zoals Google Play) of toestellen met de AppGallery-app (Huawei Media Services).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
@corporalnl Zoals in mijn TS staat 'Pixel7a met standaard ROM'; Ik heb niet geroot en mijn telefoon bevat ook gewoon alle google diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:35
Tazzios schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 15:26:
@corporalnl Zoals in mijn TS staat 'Pixel7a met standaard ROM'; Ik heb niet geroot en mijn telefoon bevat ook gewoon alle google diensten.
Maar je geeft aan je gebruikt geen Google Play. Maar Aurora Store.

ABN Amro mailen heeft dus geen nut, want die geven geen ondersteuning.

Je hebt google play nodig ( actief ) om de ABN Amro app te kunnen gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door corporalnl op 05-09-2023 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:46
Ik vraag me wel af hoe lang de workaround gaat werken.
Ik kreeg eerder altijd eerst een pop-up dat ik bij moest werken, welke je weg kon klikken tot een bepaalde tijd, daarna werkte de app niet meer voordat je bijwerkte naar de laatste versie.

Dat zal hier ook gebeuren verwacht ik als je een oude versie installeert.
Ik heb overigens een Huawei P40Pro+ zonder google play services, en ABN-Amro geeft ook aan bij de app dat deze niet werkt op Huawei`s van na 2020. :(

Ik zal dus eens kijken voor een oude versie maar verwacht een maand uitstel daarmee.
Dure fijne telefoon useless gemaakt........

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1995888

Ik heb. Google Play Store altijd uitgeschakeld omdat deze applicatie voortdurend mijn telefoon leegmaakt en allerlei soorten onzin op mijn telefoon installeert. Maar nu, na de laatste update van de bankapplicatie Abn Amro, werkt het niet zonder dat de Play Store is ingeschakeld.
Dus nu kan ik alleen onder toezicht van de Play Store of nadat ik toestemming heb gekregen van de Play Store om het saldo op mijn bankrekening te bekijken of een online aankoop of een transactie met mijn bankrekening te doen? Hoe zit het met de privacy van gegevens?

update: na het updaten naar app versie 12.42 werkt de bank app zelfstandig, zonder de ingeschakeled play store.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 1995888 op 10-10-2023 13:37 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
Moment is helaas gekomen dat versie 12.37(10260089 ) niet meer werkt.
Iemand al een nieuwere versie gevonden die werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Anoniem: 1995888 schreef op maandag 11 september 2023 @ 21:01:
Is het duidelijk dat Google Play Market nu mijn bankrekening beheert...
maar ik kan me niet herinneren dat ik een bankrekening bij Google heb geopend.
Ik vind deze gang van zaken helemaal niet leuk.
Begrijp ik je nu niet goed of is dit gewoon niet waar? Voor het gebruik van de ABN app is een normale Android telefoon met de officiele Play store nodig. Dat staat los van "beheer door de google play market"?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MovingEarth
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Tazzios schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:02:
Moment is helaas gekomen dat versie 12.37(10260089 ) niet meer werkt.
Iemand al een nieuwere versie gevonden die werkt?
Bij mij doet 12.37 het idd ook niet meer. Ik verwacht niet dat er een versie is/komt die het wel doet. We zullen moeten kiezen tussen een geactiveerd playstore account of de ouderwetse identifier (voor zolang die nog ondersteund wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 10:57
Onder GrapheneOS heb ik nu versie 12.42 werkend, met gebruik van Google Play services. Ik ben niet ingelogd in de Google Play Store. Zie tweak_dude in "ABN Amro op Graphene OS?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
MovingEarth schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:56:
[...]
Bij mij doet 12.37 het idd ook niet meer. Ik verwacht niet dat er een versie is/komt die het wel doet. We zullen moeten kiezen tussen een geactiveerd playstore account of de ouderwetse identifier (voor zolang die nog ondersteund wordt)
12.42 probleemloos kunnen installeren (via de aurora store). _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MovingEarth
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Dat een bank je toch nog zo kan verrassen 😀
Pagina: 1