Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lange_Slurf
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:50

Lange_Slurf

Doe Bij Die Ba

luckyluc100 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 21:30:
Hier werkend met GMS, update van nieuwe Android 10.1.0.114 (gisteren) heeft geen invloed gehad op de werkzaamheid van het toestel dus alles blijft volledig functioneel. Apps worden netjes ge-update via de Playstore. Het enige wat niet goed werkt zijn de push notificaties van Gmail. Verder is de accuduur zeer goed en foto’s zijn subliem. Met name bewegende beelden (mijn kinderen): alles in focus en scherp. Lang gezocht naar een toestel om mijn mate 20 x te vervangen, maar na 2 weken gebruik zeer tevreden. Hiervoor de find x2 pro geprobeerd maar die kan geenszins tippen aan de Huawei wizardry. :)
Een tutorial die ik volg om GMS te activeren stelt dat je na het toevoegen van je Google account, geen andere accounts meer kan toevoegen.
Kun jij dit bevestigen?

30 dagen EvE online trial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyluc100
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-08 16:10
Geen idee niet geprobeerd want ik heb maar een enkele Gmail account. In de tutorial die ik gevolgd heb staat dat je gelijk alle adressen die je wilt gebruiken moet toevoegen tijdens het proces. Andere accounts toevoegen gaat probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Hier werkend met GMS, update van nieuwe Android 10.1.0.114 (gisteren) heeft geen invloed gehad op de werkzaamheid van het toestel dus alles blijft volledig functioneel. Apps worden netjes ge-update via de Playstore. Het enige wat niet goed werkt zijn de push notificaties van Gmail. Verder is de accuduur zeer goed en foto’s zijn subliem. Met name bewegende beelden (mijn kinderen): alles in focus en scherp. Lang gezocht naar een toestel om mijn mate 20 x te vervangen, maar na 2 weken gebruik zeer tevreden. Hiervoor de find x2 pro geprobeerd maar die kan geenszins tippen aan de Huawei wizardry. :)
Goed om te horen! Thanks voor het posten.
Waarom kan de Find X2 pro niet tippen aan de P40 Pro voor je?

En zou je misschien willen proberen om met GMS de 'Regiobank Mobiel Betalen' (niet bankieren) app te installeren en runnen, even benieuwd of ik met NFC kan blijven afrekenen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyluc100
Majesty schreef op zondag 19 april 2020 @ 12:22:
[...]

Goed om te horen! Thanks voor het posten.
Waarom kan de Find X2 pro niet tippen aan de P40 Pro voor je?

En zou je misschien willen proberen om met GMS de 'Regiobank Mobiel Betalen' (niet bankieren) app te installeren en runnen, even benieuwd of ik met NFC kan blijven afrekenen :).
Oppo had veel problemen met het focussen op bewegende beelden. Ook kwam er bij alle foto's met tegenlicht (met name zonlicht) een soort waas over het beeld.

RegioBank mobiel betalen is niet compatibel, dus deze werkt niet. Soortgelijk geval zelf gehad met de Afvalkalender app, maar doordat deze is gekopieerd van de Oppo met phone clone werkt die wel. Dus het is niet uit te sluiten dat een soortgelijke methode wel functioneert.

[ Voor 14% gewijzigd door luckyluc100 op 19-04-2020 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magatsu
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-09 12:48
Wat heb jij gedaan voor de gms erop te krijgen? Ben benieuwd wat werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
luckyluc100 schreef op zondag 19 april 2020 @ 12:38:
[...]

Oppo had veel problemen met het focussen op bewegende beelden. Ook kwam er bij alle foto's met tegenlicht (met name zonlicht) een soort waas over het beeld.

RegioBank mobiel betalen is niet compatibel, dus deze werkt niet. Soortgelijk geval zelf gehad met de Afvalkalender app, maar doordat deze is gekopieerd van de Oppo met phone clone werkt die wel. Dus het is niet uit te sluiten dat een soortgelijke methode wel functioneert.
Ah duidelijk.

Wat betreft RegioBank: ik denk inderdaad dat het met PhoneClone wel zal werken, maar dank voor het proberen in ieder geval :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comilion
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-10 09:20
magatsu schreef op zondag 19 april 2020 @ 12:45:
[...]

Wat heb jij gedaan voor de gms erop te krijgen? Ben benieuwd wat werkt...
Ik heb zelf deze methode gebruikt:

YouTube: Huawei P40 / P40 Pro - How to Install Google Apps and Google Play St...

Ook na de nieuwe .114 update nog geen problemen gehad, alleen het gevoel dat ik niet al mijn mail notificaties (outlook) binnen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyluc100
Comilion schreef op zondag 19 april 2020 @ 15:12:
[...]

Ik heb zelf deze methode gebruikt:

YouTube: Huawei P40 / P40 Pro - How to Install Google Apps and Google Play St...

Ook na de nieuwe .114 update nog geen problemen gehad, alleen het gevoel dat ik niet al mijn mail notificaties (outlook) binnen krijg.
Klopt Outlook ook hier vertoont kuren.

@magatsu YouTube: Installing GMS On P40 P40 Pro/Plus Mate 30 Pro/RS/XS 100% Works 31 M...

[ Voor 17% gewijzigd door luckyluc100 op 19-04-2020 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magatsu
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-09 12:48
Vreemd, bij mij werkt het eventjes en daarna komt die play services melding terug.. Is er iets dat jullir speciaal hebben gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comilion
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-10 09:20
magatsu schreef op zondag 19 april 2020 @ 21:50:
[...]

Vreemd, bij mij werkt het eventjes en daarna komt die play services melding terug.. Is er iets dat jullir speciaal hebben gedaan?
Reboot na de hele serie, voor de reboot crashte play store vaak en kwamen notificaties terug, verder alles in de video gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lange_Slurf
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:50

Lange_Slurf

Doe Bij Die Ba

Wil iemand eens proberen om via de ING app een betaalkaart te activeren voor contactloos (NFC) betalen?
Bij mij geeft de ING app een error bij het creeren van een kaart.

30 dagen EvE online trial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:18

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Voor diegene die aan het stoeien zijn met het werkend krijgen van bepaalde apps, hier is een centraal topic voor: [Huawei Mobile Services (HMS) ] Ervaringen & Discussie

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees in de review dat er GEEN gorlla glass op zit. Maar er zit weeldegelijk g''orilla glass '' op maar generiek. Dus qua bescherming is deze gelijkwaardig als de merknaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeke1989
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-10 17:57
Verwijderd schreef op zondag 26 april 2020 @ 02:33:
Ik lees in de review dat er GEEN gorlla glass op zit. Maar er zit weeldegelijk g''orilla glass '' op maar generiek. Dus qua bescherming is deze gelijkwaardig als de merknaam?
Dat is ook het enige stukje uit de review die ik een beetje kort door de bocht vond.
Had verder nog nergens gelezen over krassen op de schermen, maar Tweakers geeft door een paar krasjes en het feit dat Gorilla Glas Amerikaans is wel minpunten voor krasbestendigheid. Zet die vraag dan ieder geval even uit bij Huawei...
Een mogelijkheid is namelijk dat er het uit Japan afkomstige Dragontrail glas op zit, wat ook al veel in Sony toestellen is gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-10 14:57
Pimmeke1989 schreef op zondag 26 april 2020 @ 08:59:
[...]

Dat is ook het enige stukje uit de review die ik een beetje kort door de bocht vond.
Had verder nog nergens gelezen over krassen op de schermen, maar Tweakers geeft door een paar krasjes en het feit dat Gorilla Glas Amerikaans is wel minpunten voor krasbestendigheid. Zet die vraag dan ieder geval even uit bij Huawei...
Een mogelijkheid is namelijk dat er het uit Japan afkomstige Dragontrail glas op zit, wat ook al veel in Sony toestellen is gebruikt.
Bwaa glas krast nou eenmaal of het nu gorilla glass is dragontrail, of toughest glass ever(iphone), als je je telefoon normaal gebruikt krijg je sowieso na verloop van tijd krasjes, wil je die niet -> screenprotector.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 22:48

Kiswum

Gadget reviewer

Volgens Wikipedia bevat de P40- serie Gorilla Glass protectie:
Wikipedia: Huawei P40
The P40 series is constructed with anodized aluminum for the frame, while the back uses Gorilla Glass on the P40 and P40 Pro or ceramic on the P40 Pro+.
De laatste aanpassing van de pagina was op 28 april. Ik ga bij Huawei navragen of die informatie klopt.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeke1989
Kreeg gister (al?) de update naar .121 binnen. April Security Patches, wat verbetering in de camera, en alle Huawei Assistant instellingen hebben nu een eigen plek gekregen in de settings.
Vooral mooi om te zien dat ze vreest snel de updates uitbrengen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-09 06:55
Meer mensen last van dat de nieuwe versie van de ABN AMRO bankieren app niet meer opstart? Versie 10.61

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-10 21:50
Hier is in huis de p40 lite versie sinds vrijdag , nu hebben we wat problemen met apps als Videoland , meer mensen dit probleem door het gebrek aan de play store ?

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
taker1987 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 21:54:
Hier is in huis de p40 lite versie sinds vrijdag , nu hebben we wat problemen met apps als Videoland , meer mensen dit probleem door het gebrek aan de play store ?
Uhm ja... Die app (en vele andere) hebben Google Mobile Services nodig en die zijn niet aanwezig op een Huawei P40 Lite, zodoende.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
CLB schreef op maandag 4 mei 2020 @ 00:08:
[...]

Uhm ja... Die app (en vele andere) hebben Google Mobile Services nodig en die zijn niet aanwezig op een Huawei P40 Lite, zodoende.
Ook niet bekend of dit in de toekomst ondersteunt gaat worden ? Bedoel die dingen worden toch getest voor dat ze het uitbrengen lijkt me , zal hetzelfde zijn als alle apps ineens zeggen van , hey we hebben Apple nodig , heb je dat niet dan heb je pech ..

Ik snap dat de play store weg is , maar als normale basis apps niet werken omdat ze verplicht Google nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amerika is nu ook bezig om Huawei bij tsmc weg te jagen. Weet iemand wanneer dit ophoudt en Huawei weer gebruik kan maken van Play Services en de US supply chain?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
taker1987 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 00:46:
[...]

Ook niet bekend of dit in de toekomst ondersteunt gaat worden ? Bedoel die dingen worden toch getest voor dat ze het uitbrengen lijkt me , zal hetzelfde zijn als alle apps ineens zeggen van , hey we hebben Apple nodig , heb je dat niet dan heb je pech .. Ik snap dat de play store weg is , maar als normale basis apps niet werken omdat ze verplicht Google nodig hebben.
Lees je eens in, in de kwestie zou ik zeggen :)
Tevens is de vraag natuurlijk wat een 'normale basis app' is natuurlijk.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-10 07:46
Verwijderd schreef op maandag 4 mei 2020 @ 08:04:
Amerika is nu ook bezig om Huawei bij tsmc weg te jagen. Weet iemand wanneer dit ophoudt en Huawei weer gebruik kan maken van Play Services en de US supply chain?
Wie het weet, laat het weten. Kunnen we met zijn allen aandelen Huawei kopen.

Zonder gekheid, zoals CLB al aangeeft is hierover genoeg te vinden.
Kijkend naar de vragen die je hebt zou ik, als dat nog gaat, de telefoon terug sturen en een telefoon nemen die wel GMS ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soskes schreef op maandag 4 mei 2020 @ 08:38:
[...]

Wie het weet, laat het weten. Kunnen we met zijn allen aandelen Huawei kopen.

Zonder gekheid, zoals CLB al aangeeft is hierover genoeg te vinden.
Kijkend naar de vragen die je hebt zou ik, als dat nog gaat, de telefoon terug sturen en een telefoon nemen die wel GMS ondersteund wordt.
Ik heb de P40 Pro nooit gehad. Prachtige telefoon met tophardware maar zonder de juiste software een big no no. Vergelijk het maar het kopen van een nieuwe Tesla zonder OS erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Als er online een gehele softwarepakket klaar staat die in 20 minuten te installeren is (incl. handleiding lezen/bekijken), dan zou ik het als Tweaker wel weten. Als ik die Tesla aan mijn vrienden moet aanraden, dan zou ik dat weer niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackwaterEl1te
  • Laatst online: 07-01 10:08
Verwijderd schreef op maandag 4 mei 2020 @ 08:04:
Reken er maar niet op dat Huawei binnenkort weer play services kan gebruiken.
De VS gaat/wil richting een nieuwe koude oorlog tegen China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
boeit me in principe niet dat google play store niet werkt of er niet op kan .. maar het lijkt me niet meer dan logisch dat dit grondig getest word en diensten als netflix etc moet toch gewoon werkend worden op dit soort toestellen. nu word je verplicht om een nieuw toestel te kopen omdat hun hun zooi niet op orde hebben waardoor bepaalde apps niet werken die in de store staan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Internetbankieren mag tot zover wel werken maar reken maar niet op support van je bank. Officieel wordt de Huawei app store niet ondersteund. Dus je hebt totaal geen zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
taker1987 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 23:17:
boeit me in principe niet dat google play store niet werkt of er niet op kan .. maar het lijkt me niet meer dan logisch dat dit grondig getest word en diensten als netflix etc moet toch gewoon werkend worden op dit soort toestellen. nu word je verplicht om een nieuw toestel te kopen omdat hun hun zooi niet op orde hebben waardoor bepaalde apps niet werken die in de store staan .
Uhm nee, zo werkt dat niet en verplicht word je ook niks toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-10 15:12
13art schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 22:55:
En vergeet niet dat de bankieren apps ook niet zullen werken omdat die steunen op de Google services... Hoe mooi het toestel ook is, voor mij is het op dit moment nog een no go. Zoiets als een bankieren app is voor mij toch wel een crusiale app.

Hopelijk lukt het ze om een flinke app store op te bouwen met de vele bekende apps er in.
ING wel als het goed is. Ik geloof Rabo of ABN die maken weer gebruik van Google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Ik wou eerst ook de P40 pro kopen zowel voor mij als mijn vrouwtje, maar ze had geen zin in gedoe zonder google play en ze had de app store bekeken op het toestel van mijn dochter met een mate 20 en ze zag het niet zitten. Ik vind het niet zo'n drama want ben bbos10 gewend met android runtime en moest je ook alles sideloaden en had je ook geen google play store.

De prijs was uiteindelijk doorslag gevend om niet het toestel te kopen en gewoon 2x een P30 pro te kopen á 550 euro per stuk en erg tevreden dat ik weer een nieuw toestel heb na 3 jaar.

ik wacht nog wel een jaar en kijk dan hoe het met de Huawei store gaat en ze moeten echt iets doen aan goed werkende populaire apps en vooral bankapps. iedereen wil toch draadloos betalen en die moeten gewoon te downloaden zijn. Sideloaden kan ook ,maar hoop dat ze het makkelijker maken voor de standaard consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Sideloaden van bank-apps kan (bijna) niet.
Tevens is het dan ook niet zeker of zo'n app wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeke1989
De gewone bank apps van zowel Rabobank als ABN werken voor 95%.
Je kunt alleen geen notificaties instellen en geen QR code scannen.
De Wallet apps daarentegen werken weer helemaal niet. ABN was er uit zichzelf al mee gestopt, en bij het instellen van de Rabo Wallet app krijg je een foutmelding.

Daarnaast zou in theorie de Netflix app wel ooit moeten kunnen gaan werken, maar in HD volgens mij niet. Moest een vorig model van OnePlus ook niet terug gestuurd worden om de L3 Widevine naar L1 te zetten?
nieuws: OnePlus vraagt eigenaren 5 en 5T hun toestel op te sturen voor drm-up...

[ Voor 22% gewijzigd door Pimmeke1989 op 05-05-2020 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
Pimmeke1989 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:13:
De Wallet apps daarentegen werken weer helemaal niet. ABN was er uit zichzelf al mee gestopt, en bij het instellen van de Rabo Wallet app krijg je een foutmelding.

Daarnaast zou in theorie de Netflix app wel ooit moeten kunnen gaan werken, maar in HD volgens mij niet. Moest een vorig model van OnePlus ook niet terug gestuurd worden om de L3 Widevine naar L1 te zetten?
nieuws: OnePlus vraagt eigenaren 5 en 5T hun toestel op te sturen voor drm-up...
De laatste versie 10.61 van de ABN AMRO bankieren app werkt niet meer, deze start helemaal niet op helaas. 10.60 werkt nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pimmeke1989 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:13:

Maar het grote probleem is dat wanneer de app niet weer werkt je daarvoor niet bij je bak kan aankloppen. Zij stellen immers alleen de Google app store te ondersteunen, mits zij ook hun apps in de Huawei store gaan publiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeke1989
donpablo80 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:48:
[...]

De laatste versie 10.61 van de ABN AMRO bankieren app werkt niet meer, deze start helemaal niet op helaas. 10.60 werkt nog wel.
Vreemd, bij mij werkt de 10.61 versie wel. Al een keer opnieuw geïnstalleerd? En uit welke source haal je hem?
Verwijderd schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:25:
[...]
Maar het grote probleem is dat wanneer de app niet weer werkt je daarvoor niet bij je bak kan aankloppen. Zij stellen immers alleen de Google app store te ondersteunen, mits zij ook hun apps in de Huawei store gaan publiceren.
Klopt, zo heb ik bij de Rabobank aangeklopt voor de Wallet, en zodra ze hoorden dat ik geen Play Services had, stopte de IT met het helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pimmeke1989 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:37:
[...]

Klopt, zo heb ik bij de Rabobank aangeklopt voor de Wallet, en zodra ze hoorden dat ik geen Play Services had, stopte de IT met het helpen.
Kan ik wel begrijpen. Je kunt de apps wel sideloaden maar daar zitten de nodige risico's aan en er is geen auto update. Zou goed kunnen dat de banken dat gaan blokkeren, apps alleen legaal die de play store gedownload kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
Pimmeke1989 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:37:
[...]

Vreemd, bij mij werkt de 10.61 versie wel. Al een keer opnieuw geïnstalleerd? En uit welke source haal je hem?
Nu werkt hij wel ineens, gek want ik had de app een paar keer opnieuw geïnstalleerd van de week toen wilde hij echt niet opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Naast de Huawei P40 Lite, heeft Huawei ook de P40 Lite E stilletjes geïntroduceerd, een toestel van 199 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13-10 14:17
Kiswum schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:38:
Als er online een gehele softwarepakket klaar staat die in 20 minuten te installeren is (incl. handleiding lezen/bekijken), dan zou ik het als Tweaker wel weten. Als ik die Tesla aan mijn vrienden moet aanraden, dan zou ik dat weer niet doen.
Ik heb wel ervaring met custom roms flashen enzo, echter vraag ik mij af of dit wel blijft werken. Zit te overwegen om de p40 pro te halen vanwege de camera en dat met een beetje tweaken de services er wel in te krijgen zijn, maar ik vraag mij af of het wel blijft werken en niet dat Google het patched. Enig idee, of blijft het gewoon een gok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Het hoort eigenlijk in het HMS discussie topic, maar het is koffiedik kijken hoe Huawei en Google daarmee omgaan. Bij mij bleef alles werken na elke update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-10 21:31
taker1987 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 23:17:
Het is heel simpel !
Mensen Lezen en luisteren niet 8)7
Ik heb hier al heel vaak gepost dat Google veel verder gaat als een playstore maar velen laten zich lijmen door sideload verhalen en MicroG en weet ik wat.
Google levert met name Google services en steeds meer apps maken daar gebruik van. Hiermee kunnen ze eenvoudig een bepaalde standaard haneteren voor DRM, Locatie data, Payment, overal security, etc etc.
Als je dus eenmaal aan de gang gaat met een telefoon zonder Google dan zie je soms pas welke het echt nodig hebben of niet.
Sommige apps geven alleen een bericht dat ze de service niet kunnen vinden en werken evengoed (toch vervelend) maar anderen werken helemaal niet of slecht.

Sterker nog, apps die NU werken kunnen met toekomstige updates wellicht stoppen met werken want het is niet ondenkbaar dat de developer gebruik gaat maken van Gservices, immers vrijwel niemand in de westerse wereld gaat apps maken voor een specifieke kleine gebruikers groep.

Kortom, je moet ECHT zeker zijn van je zaak en heel erg graag die camera willen hebben om de keuze voor een P40 te maken mijn inziens.
Er nu achter komen dat bepaalde apps niet werken is gewoon dom (ja ik zeg het gewoon) want dat is al een jaar bekend nu en zelfs bij de freaks die van alles sideloaden, apps clones, microG installen en weet ik wat is er NIEMAND maar dan ook niemand die alles 100% werkend heeft gekregen.

Als jij dus die apps wel werkend wilt hebben dan heb je nu de verkeerde smartphone. Mischien als je hem nu snel verkoopt vind je nog iemand die er nog een redelijk bedrag voor wilt geven.

[ Voor 4% gewijzigd door Bomberman71 op 13-05-2020 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-10 15:16

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Hier net weer een laatste update binnen gehaald

beveiligingsupdates, camera verbeteringen en Petal Search wat dat ook moge zijn

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Rubman schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 08:21:
Hier net weer een laatste update binnen gehaald

beveiligingsupdates, camera verbeteringen en Petal Search wat dat ook moge zijn
Petal search is een goed google store (extra) alternatief, heb deze al een tijdje en je kan hiermee zoeken naar apps en hier wordt weergegeven waar ze beschikbaar zijn (Appgalery, APKPure, Website enz)

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Iemand die erin is geslaagd play services te installeren, de methode met lzplay lijkt niet meer te werken, de app geeft een foutmelding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

izzet3838 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 14:51:
Iemand die erin is geslaagd play services te installeren, de methode met lzplay lijkt niet meer te werken, de app geeft een foutmelding?
Ik heb deze handleiding gebruikt, Duitse kennis niet nodig als je volgt wat hij doet is het goed na te doen.

Merk dat ik wel af en toe nog een play store foutmelding krijg, maar verder werkt alles.

Misschien binnenkort maar ff opnieuw doen met een frisse installatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmeke1989
izzet3838 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 14:51:
Ik heb de volgende handleiding gevolgd:
https://www.huaweiblog.de...ienste-installieren-push/
Inderdaad ook in het Duits. Uitgevoerd op Firmware .131
Wat ik wel anders heb gedaan, is dit niet op een schone installatie, maar gewoon met all m'n apps geinstalleerd.
Nadat ik in de Notification Tester alle vinkjes kreeg, via Icebox het Framework bevroren. Hierdoor werkt de Play Store niet meer, maar gebruik hiervoor Aurora Store. Verder werken alle apps die Play Services nodig hebben wel weer (Strava, NFC bankieren etc), en krijg ik alle notificaties van apps weer binnen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
Pimmeke1989 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:24:
[...]

Ik heb de volgende handleiding gevolgd:
https://www.huaweiblog.de...ienste-installieren-push/
Inderdaad ook in het Duits. Uitgevoerd op Firmware .131
Wat ik wel anders heb gedaan, is dit niet op een schone installatie, maar gewoon met all m'n apps geinstalleerd.
Nadat ik in de Notification Tester alle vinkjes kreeg, via Icebox het Framework bevroren. Hierdoor werkt de Play Store niet meer, maar gebruik hiervoor Aurora Store. Verder werken alle apps die Play Services nodig hebben wel weer (Strava, NFC bankieren etc), en krijg ik alle notificaties van apps weer binnen! :)
Ik las juist overal dat je nergens NFC bankieren aan het werk krijgt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeke1989
Rzarect0r schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 20:33:
[...]

Ik las juist overal dat je nergens NFC bankieren aan het werk krijgt :S
Ik heb afgelopen week al 2x via NFC betaald via m'n P40 Pro met GMS en Icebox, dus lijkt mij wel te werken.
Denk dat dat een van de voordelen is van de manier waarop in Nederland de bankieren apps werken. Veel landen werken met Google Pay, de in mijn geval Rabo Wallet app maakt direct gebruik van NFC.
De rede waarom de app niet werkt zonder GMS is dat de app een foutmelding geeft bij het activeren van de NFC pas. Waarschijnlijk gebruikte hij voor validatie iets in de GMS.
Als iemand een uitgebreide walkthrough will hebben hoe ik het heb gedaan, laat maar weten!
Zag nu zelf na het updaten van Google Play Services de Corona API in m'n settings erbij staan. Las ergens dat je de Services niet mocht updaten, maar tot nu toe nog geen problemen mee gehad, alles werkt nog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Pimmeke1989 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 22:01:
[...]

Ik heb afgelopen week al 2x via NFC betaald via m'n P40 Pro met GMS en Icebox, dus lijkt mij wel te werken.
Denk dat dat een van de voordelen is van de manier waarop in Nederland de bankieren apps werken. Veel landen werken met Google Pay, de in mijn geval Rabo Wallet app maakt direct gebruik van NFC.
De rede waarom de app niet werkt zonder GMS is dat de app een foutmelding geeft bij het activeren van de NFC pas. Waarschijnlijk gebruikte hij voor validatie iets in de GMS.
Als iemand een uitgebreide walkthrough will hebben hoe ik het heb gedaan, laat maar weten!
Zag nu zelf na het updaten van Google Play Services de Corona API in m'n settings erbij staan. Las ergens dat je de Services niet mocht updaten, maar tot nu toe nog geen problemen mee gehad, alles werkt nog. :)
Merkte dit ook op wil ook graag Play Services updaten heb je gewoon simpel de laatste apk geinstalleerd?

Een uitgebreide walkthrough in het Nederlands kan nooit kwaad voor toekomstige kopers en eventueel in topicstart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeke1989
mafiatounes schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 20:17:
[...]

Merkte dit ook op wil ook graag Play Services updaten heb je gewoon simpel de laatste apk geinstalleerd?

Een uitgebreide walkthrough in het Nederlands kan nooit kwaad voor toekomstige kopers en eventueel in topicstart :)
Ik heb Aurora Store erop staan, en die gaf een update aan, dus maar gewoon gedaan. Nog steeds geen problemen ondervonden.

Wat betreft de uitgebreide walkthrough, ik lees dat de methode die ik heb gebruikt niet meer werkt, en heb nog geen berichten voorbij zien komen die aangeven dat het nu 100% zeker werkt. Dus wacht nog even af totdat dat bekend is, zodra ik iets heb gevonden laat ik het weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e2c
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-04-2024

e2c

Als je een telefoon hebt uit de Huawei P40-reeks dan bestaat de kans dat je nu al de Vind apps-widget hebt gekregen via een software-update. De widget werkt namelijk via Huawei's nieuwe zoekmachine voor apps genaamd 'Petal Search' en die kreeg je dan recent via een EMUI-update op je telefoon.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IWZr8rRwnMMyKpWqvQ2FLxVaxNk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9sOF5BOKwHA3f9tEEJRs4qVT.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Pimmeke1989 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:14:
[...]

Ik heb Aurora Store erop staan, en die gaf een update aan, dus maar gewoon gedaan. Nog steeds geen problemen ondervonden.

Wat betreft de uitgebreide walkthrough, ik lees dat de methode die ik heb gebruikt niet meer werkt, en heb nog geen berichten voorbij zien komen die aangeven dat het nu 100% zeker werkt. Dus wacht nog even af totdat dat bekend is, zodra ik iets heb gevonden laat ik het weten!
Was me inmiddels ook gelukt via Aurora, alles werkt gewoon zonder errors ofzo dus top!

Inderdaad denk dat de procedure wat aangepast is omdat er bij G account niet meer ingelogd kon worden, niet goed gevolgd of alles nu netjes terug werkt.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-10 18:47
Ik kom het topic versterken. ;)
Net een P40 Pro Plus aangeschaft, een beetje ontgooglen leek me geen kwaad kunnen en de camera is niet van deze wereld zag ik.
Meeste apps werken inmiddels ook had ik begrepen.
We gaan het beleven. _/-\o_

Voor de liefhebber is er op dit moment nog één te koop voor weinig, in het zwart.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laagheim
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-10 14:24
Ik heb sinds een paar dagen ook een p40 pro en ik moet zeggen het is leuk speelgoed (daarom heb ik hem ook genomen, omdat niet alles out of the box werkt en ik er lekker mee kan prutsen). Paar van de dingen waar ik tegen aan liep: vpn instellen is anders dan op ios, het toestel heeft een eigen willetje wat betreft het gebruik van dns servers dus pihole deed het niet en de Philips hue app deed het ook niet. Gek genoeg nadat je een hue widget aanmaakt en koppelt met de bridge werkt de app wel. Tsja.

Volgende uitdaging: de Tado app :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
P40 Pro+ vandaag ontvangen en is geheel smetteloos, geen gebruikssporen, nieuw in de doos en ook de earplugs zijn ongebruikt en zitten er bij in tegenstelling tot wat de site meldde ivm Corona..
Erg leuk speelgoed, erg blij mee, instellen zal iets meer werk zijn dan normaal.

De camera is echt niet van deze wereld.
Gewoon wat probeersels, op automaat, geen verdere instellingen.
Een afstandshot en ingezoomd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P1RvLFverUhVhQ40lwlEU7CbcuI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i06wI73utdvKopZ21yygLI1n.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5fVJx-7RBRENrc6vt9I-x-r_yKM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/89r1Vu2lR9oCUOa97hAitJdR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WDjTocgyyugRt8r6VmC5dITOzBo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G7CoEwhU5cGq7jn0LvE5OM1r.jpg?f=fotoalbum_tile

En eendjes, die in de rechtersloot in de verte op 100x.
Gewoon omdat het kan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gDlbU3IEtly22aAvrid8tUB2tcc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eGkgXfc2bEtl4ImsSaG9sBHR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O7XS0ZvaRPhyqAoGUpAJyD5csWA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Cbf56cTBnxAsJnfSMwKNlVg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vb7B0m1hRy_GF1F_YO3vdaHlE3A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2WaHD4fdVc1QZm6Ivar2oQr7.jpg?f=fotoalbum_tile

Een musje, het huis er achter is van de buren aan de overkant van de sloot.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UlsYqX8DQBSkx_N3W3fNNVPT1UU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KtB41z49bNulrwbq0fVEk43p.jpg?f=fotoalbum_large

Moet duidelijk even wennen........
Maar _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• e2c

e2c

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GehB6kUHkhcL8UivAuoSJUkbsAA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9SHsCzWvc3yAIZVMQof7fTgn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e2c

e2c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
En 5G doet het sinds vanmiddag *O* (T mobile)

[ Voor 5% gewijzigd door Teijgetje op 31-07-2020 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Had tot vanmiddag 4G+.

Maar lekker dan........

[ Voor 40% gewijzigd door Teijgetje op 31-07-2020 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Hier zou ik ook 5G moeten hebben maar kom niet verder dan een 4G+ icoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

In de omgeving van Eindhoven is de verbinding eigenlijk hetzelfde via het KPN netwerk. Voor nu staat hij bij mij weer op maximaal 4G.

https://www.instagram.com/p/CDOX_7Gnun3/?igshid=i6mf662difuv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Ik lees veel over alternatieven zoals de aurora store etc, maar staat daar ook bijvoorbeeld ING, RABO en ABNA tussen qua banken of niet of moet ik die ergens anders vandaan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Kun je beter overzetten met PhoneClone imo.
Staan er of niet in en eventueel aan de slag met een losse bank-app-apk, mwah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• his.dudeness
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-10 20:56

his.dudeness

The Dude Abides.

Noresponse schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 23:33:
Ik lees veel over alternatieven zoals de aurora store etc, maar staat daar ook bijvoorbeeld ING, RABO en ABNA tussen qua banken of niet of moet ik die ergens anders vandaan downloaden.
ik heb gewoon google services + google play store op de mijne gezet
met behulp van: Knip, op Tweakers staan we niet toe te linken naar hoe de Play services op een Huawei toestel te krijgen.

[ Voor 53% gewijzigd door 13art op 10-08-2020 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
Noresponse schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 23:33:
Aurora is naar mijn weten een soort van wrapper van de playstore, hij downloadt de bestanden ook gewoon van de play store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
his.dudeness schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 01:53:
[...]

ik heb gewoon google services + google play store op de mijne gezet
met behulp van: Knip
Werkt dat goed?
Heb je nu alle "limieten" omzeild en kun je alle apps weer installeren zoals je gewend bent ?

[ Voor 33% gewijzigd door 13art op 10-08-2020 17:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laagheim
Ik heb de telefoon nu bijna een maand en niet de noodzaak gehad om dit soort work arounds the gebruiken. Nu ben ik niet echt een power user dus veel apps gebruik ik niet maar bijv. alle apps die mijn werkgever gebruikt heb ik zonder problemen kunnen installeren. Met phone clone and petal search heb ik tot nu toe alles werkend gekregen. Het suffe is wel dat ik voor bepaalde apps (bijv de domoticz app) best wil betalen om van de advertenties af te komen maar dat dat niet kan omdat deze niet aangeboden worden in de app gallery.

Overigens in de reacties onder het betaalde artikel dat Huawei vorige week op tweakers.net plaatste gaven een paar mensen aan dat Huawei dit soort toestellen niet zou mogen aanbieden omdat onwetende consumenten het zouden kopen en dan niet hun favoriete apps zouden kunnen gebruiken. Dat is dus complete onzin.

Anyway ik heb de tijd van internet explorer ellende nog meegemaakt dus ben gewend om
naar alternatieven te zoeken en ik zit niet vast aan 1 app (natuurlijk zijn de apps die niet werken de overheids apps, net zoals 15 jaar geleden de sites die niet werkten op Linux de overheids sites waren) en ik ben blij met de concurrentie. Wat we nodig hebben zijn meerdere elkaar beconcurrerende app stores, open standaarden voor gegevens delen (Google agenda zucht) en moge de beste winnen.

Dit is mijn eerste nieuwe telefoon in jaren omdat er geen enkele reden was om te upgraden. En dat terwijl ik mijn eerste smartphone in 2008 al kocht. Er moet gewoon concurrentie komen anders zitten we weer jaren met toestellen die alleen elk jaar veranderen van kleur en niet beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Goed om allemaal te lezen en doet me denken aan de tijd dat ik BlackBerry OS 10 die gebruikte en steeds een aantal android apps ging downloaden om up to date te blijven.

Ik denk dat ik ga voor de P40 pro of mischien toch nog voor de mate 40 pro Ik wacht nog wel even een tijdje als de prijzen wat naar beneden gaan. Ik geef meestal rond de 400-500 euro uit voor een toestel en meer niet. Dan maar een jaar oud :)

[ Voor 43% gewijzigd door Noresponse op 10-08-2020 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bresbres68
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 31-01 09:54
Laagheim schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:20:
Ik heb de telefoon nu bijna een maand en niet de noodzaak gehad om dit soort work arounds the gebruiken. Nu ben ik niet echt een power user dus veel apps gebruik ik niet maar bijv. alle apps die mijn werkgever gebruikt heb ik zonder problemen kunnen installeren. Met phone clone and petal search heb ik tot nu toe alles werkend gekregen. Het suffe is wel dat ik voor bepaalde apps (bijv de domoticz app) best wil betalen om van de advertenties af te komen maar dat dat niet kan omdat deze niet aangeboden worden in de app gallery.

Overigens in de reacties onder het betaalde artikel dat Huawei vorige week op tweakers.net plaatste gaven een paar mensen aan dat Huawei dit soort toestellen niet zou mogen aanbieden omdat onwetende consumenten het zouden kopen en dan niet hun favoriete apps zouden kunnen gebruiken. Dat is dus complete onzin.

Anyway ik heb de tijd van internet explorer ellende nog meegemaakt dus ben gewend om
naar alternatieven te zoeken en ik zit niet vast aan 1 app (natuurlijk zijn de apps die niet werken de overheids apps, net zoals 15 jaar geleden de sites die niet werkten op Linux de overheids sites waren) en ik ben blij met de concurrentie. Wat we nodig hebben zijn meerdere elkaar beconcurrerende app stores, open standaarden voor gegevens delen (Google agenda zucht) en moge de beste winnen.

Dit is mijn eerste nieuwe telefoon in jaren omdat er geen enkele reden was om te upgraden. En dat terwijl ik mijn eerste smartphone in 2008 al kocht. Er moet gewoon concurrentie komen anders zitten we weer jaren met toestellen die alleen elk jaar veranderen van kleur en niet beter worden.
Welke overheidsapps bedoel je dan? berichtenbox, belastingdienst, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzarect0r
Als je opmerkingen hebt op de moderatie op het forum is het feedbacktopic de juiste plek om daaroverin discussie te gaan. Niet in een toesteltopic

[ Voor 79% gewijzigd door PaT op 13-08-2020 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 14:32
Hi allemaal! Zit er aan te denken om de P40 Pro Plus aan te schaffen, maar vanwege de Google Play Services weet ik niet wat er wel of niet mogelijk is...

De huidige apps die ik dagelijks gebruik zijn:

Whatsapp
Rabobank
ABN Amro
Nuki
Microsoft Authenticator
DUO Mobile
Google Authenticator
Reddit
9Gag
CHECK (scooter gebruik)
GO Sharing
Google Photos (met backup via wi-fi)
I AM (VoIP voor mobiel)
Instagram
Lightroom mobile
Waze
Tikkie
YouTube

Ik zou graag de P40 willen hebben/gebruiken, maar als ik een workaround moet verzinnen voor bijvoorbeeld YouTube (dus via browser) haak ik al af

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
En ook voor jou is het feedbacktopic de plek om dit te bespreken

[ Voor 91% gewijzigd door PaT op 13-08-2020 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeke1989
Knamix schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:18:
Hi allemaal! Zit er aan te denken om de P40 Pro Plus aan te schaffen, maar vanwege de Google Play Services weet ik niet wat er wel of niet mogelijk is...

De huidige apps die ik dagelijks gebruik zijn:

Whatsapp
Rabobank
ABN Amro
Nuki
Microsoft Authenticator
DUO Mobile
Google Authenticator
Reddit
9Gag
CHECK (scooter gebruik)
GO Sharing
Google Photos (met backup via wi-fi)
I AM (VoIP voor mobiel)
Instagram
Lightroom mobile
Waze
Tikkie
YouTube

Ik zou graag de P40 willen hebben/gebruiken, maar als ik een workaround moet verzinnen voor bijvoorbeeld YouTube (dus via browser) haak ik al af
Ik heb op het begin een tijdje zonder Google te installeren gespeeld, en dat ging eigenlijk best goed!
Uiteindelijk toch maar GMS erop gezet, ook om het gewoon eens te proberen. Maar zijn paar dingen die niet werkte zonder.
Op dit moment is het (volgens mij) niet mogelijk meer om GMS te installeren, sinds de laatste updates is die workaround dichtgetimmerd.
Zal je apps voor zo ver ik kan even bespreken:

Whatsapp --> Geen problemen, alleen backup naar Google
Rabobank --> De Bankieren app werkt volledig, op de QR-code scanner na. De Wallet app werkt niet zonder GMS.
ABN Amro --> Zelfde als Rabobank, bankieren app werkt behalve de QR-scanner
Nuki
Microsoft Authenticator --> *Deze werkte niet zonder GMS
DUO Mobile
Google Authenticator
Reddit --> Geen problemen, werkt volledig
9Gag
CHECK (scooter gebruik)
GO Sharing --> *Deze werkte niet zonder GMS (heeft Maps API nodig)
Google Photos (met backup via wi-fi) --> Deze werkt niet zonder GMS
I AM (VoIP voor mobiel)
Instagram --> Geen problemen
Lightroom mobile
Waze --> Geen problemen
Tikkie --> Geen problemen
YouTube --> De standaard Youtube app werkt, maar je kunt niet inloggen. Dat kan wel op Youtube Vanced

Bij sommige heb ik een * gezet, aangezien deze (waarschijnlijk) niet werken doordat sommige API's niet aanwezig zijn. Wat waarschijnlijk wel helpt, is het installeren van MicroG. Hierdoor krijg je bepaalde functionaliteiten weer terug (verbinding tot de Maps API, FirebaseNotifications), maar verder niet. Hierdoor zullen wel meer apps gaan werken (Go Sharing, Uber, Strava). Dit kan ik niet 100% garanderen, maar heb wel gelezen dat het verbetering geeft.

• Teijgetje
Wat ik toch een opvallend plaatje vond.... als in knap dat de camera zo klein kan focussen.
Grote Iibelle in volle vlucht op ca 8 meter afstand met bijna 10x zoom.
Hij vloog als een raket in de rondte.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nnG9rjxWy15zK9-zOYVspLyRu2w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qSpy1X5f0uIbBznRZOFGaToo.jpg?f=fotoalbum_large

Zoekplaatje........ linksboven het gele bloemetje. klik voor groot

[ Voor 8% gewijzigd door Teijgetje op 13-08-2020 17:51 ]

• Laagheim
@Knamix Ik heb 9gag even voor je getest: niet te installeren via de app galary (regio block), wel via petal search en werkt prima voor zover ik het kan beoordelen. Andere apps had ik ook wel willen testen maar er is een firmware update en die is nu aan het installeren 🙃

• Teijgetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-10 21:31
Wellicht dat in begin 2021 de boel verandert als er mischien een andere president zit in de USA.
Dan wordt de P50 pro weer echt interessant.
Zoals we nu al maanden zien is dit alles behalve comfortabel.
Mensen die doorgaans behoefte aan dit soort toestellen hebben zijn vaak toch echt wel powerusers en beperkingen en workarounds zijn dat niet bepaald fijn.
Daarbij zien we ook dat iets wat verleden week werkte dat nu niet gegarandeerd is en dat apps straks ook gewoon GMS kunnen gaan gebruiken omdat het de coder of app ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Het is toch wel werkzaam met google maps bijvoorbeeld en bank apps werken ook en dan heb je wat populaire apps nodig zoals spotify, netflix en wat sociaal media apps zoals facebook en whatsapp. Die kun je gewoon downloaden via Amazon.com alleen de bank app moet sideloaden of downloaden via een google downloader naar je toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Noresponse schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 21:16:
Het is toch wel werkzaam met google maps bijvoorbeeld en bank apps werken ook en dan heb je wat populaire apps nodig zoals spotify, netflix en wat sociaal media apps zoals facebook en whatsapp. Die kun je gewoon downloaden via Amazon.com alleen de bank app moet sideloaden of downloaden via een google downloader naar je toestel.
Het is doenbaar ja, maar waarom zou je als je voor vergelijkbare prijs vergelijkbare smartphones kunt kopen die al die problemen niet hebben toch een Huawei nemen, ik raad telefoons aan aan mensen binnen mijn omgeving, en de laatste keer dat ik iemand een Huawei heb kunnen aanraden was helaas een jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Geen Google en je bent niet verplicht om alle apps van Huawei te gebruiken. Kun je allemaal uitschakelen en verbergen. Je gebruikt alleen de apps die je wil en die zijn zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Vraagje is er een Chromecast applicatie die wel werkt met google Chromecast of Chromecast TV's ? Niet dat dit een issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laagheim
Ik heb al jaren geen chromecast meer dus kan geen antwoord geven :). Ik heb overigens de eerste app gevonden waar ik geen oplossing voor heb: de Loogman was app. Nu moet ik op zoek naar iemand die mijn auto wil wassen :D

• Noresponse
TomTom released its own navigation app on Huawei AppGallery. Zo TOMTOM komt met een app. 30 dagen gratis daarna een jaar abonnement voor 13 dollar. Mooie deal voor een up to date routeplanner ")

[ Voor 4% gewijzigd door Noresponse op 03-09-2020 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Guys hoe werkt pega services. Ik lees dat je hiermee alle apps kunt downloaden zoals spotify door gewoon in een search engine het te downloaden. Zag de video on youtube en zag er goed uit.

iemand al ervaring hiermee.

UPDATE :

Ik heb ondertussen al wat ervaring opgedaan met PEGA en het is super. Ik heb zelfs de google clock gedownload en maps via PEGA search via Google zelf blijkbaar (GO) en een aantal apps via APKpure. Ze werken allemaal perfect en super.

Het clonen gaat ook op de Yp6 en P40 pro van Huawei en het is echt beter dan in het begin toen ze met de mate 30 pro kwamen. Ze bieden echt goed oplossingen aan. Wel merk je dat apps als ziggo,iptv ,npo niet werken mede door google service aka chromecast.

UPDATE 2: De Yp6 blijft de zoon gebruiken, maar kom er gewoon achter dat de bank app perfect werkt, maar geen mobiel betalen heeft via NFC. Het wordt gewoon niet zichtbaar in de APP. Ik heb het toestel maar retour gedaan ,want dat gebruik ik dagelijks |:( Ik kon een aantal dingen wel laten, maar dit was een een vereiste, zelf een apps met reclame ,waarbij ik geen abonnement voor kon afsluiten is Akkoord, maar niet betalen via NFC is a NO GO

[ Voor 76% gewijzigd door Noresponse op 06-09-2020 22:18 ]

• NickStkl
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-09-2020
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen, Ik heb een nieuwe huawei P40 Lite gehaald en ik kan dus niet met de PhoneClone werken omdat mijn oude huawei zijn beeldscherm het niet meer doet.

Hoe krijg ik nou div apps zoals ING Bankieren en Gmail op mijn telefoon?

• Noresponse
Is er al iemand geweest die draadloos kan betalen via een betaal app en zo ja welke bank of app?

ik kom wel payconic tegen ,maar weet niet of je daar draadloos mee kan betalen met de P40

[ Voor 32% gewijzigd door Noresponse op 10-09-2020 21:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noresponse
NickStkl schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:40:
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen, Ik heb een nieuwe huawei P40 Lite gehaald en ik kan dus niet met de PhoneClone werken omdat mijn oude huawei zijn beeldscherm het niet meer doet.

Hoe krijg ik nou div apps zoals ING Bankieren en Gmail op mijn telefoon?
je kan chrome op je pc installeren en apk downloader installeren als add-on voor de browser. Je gaat via chrome naar google play store en zoekt ING. Copier je URL die er staat van ING en open de APK downloader en je kan de app downloaden en dan via cloud (box, huawei, etc.) of per mail naar je zelf versturen of vanuit je cloud downloaden.

Je gmail adres kan je gewoon gebruiken in apps als outlook, waar ook een kalender ingebouwd is die je kunt gebruiken met je gmail account . werkt perfect en dan kun je meteen je gedownloade ING bestand doorsturen naar je zelf en installeren. LET wel op je kan niet draadloos betalen al het andere werkt wel , hoewel ik nog niet betalen online met een code heb getest. Wellicht kun je dat eens testen en delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickStkl
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-09-2020
Top het is gelukt, heel erg bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laagheim
Ik heb vandaag de betaalde versie van de domoticz app gekocht in de playstore en die via phone clone overgezet naar de p40. Ik had genoeg van de advertenties en wilde kijken of ik erop deze manier vanaf kon komen. Resultaat: de advertenties zijn weg :) Dus als je van advertenties in apps af wilt dan is dit dus een optie. (voor de enkeling (ik gok dat er in Nederland maar een paar mensen zijn met deze combinatie) die ook domoticz gebruikt en een p40 heeft, geo locatie werkt niet maar de beacon optie gaf geen foutmelding dus ik ga ervan uit dat dit werkt. Ik heb het nog niet getest want het heeft alleen maar geregend en ben de deur niet uitgeweest :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2024
Binnenkort wil ik een Huawei telefoon kopen, maar ik vraag mij af of het mogelijk is om de Google nest Hello er werkend op te krijgen? (al dan niet via een omweg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
maurits187 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 20:32:
Binnenkort wil ik een Huawei telefoon kopen, maar ik vraag mij af of het mogelijk is om de Google nest Hello er werkend op te krijgen? (al dan niet via een omweg)
Als ik mag vragen waarom wil je een Huawei kopen, besef meteen dat je problemen zal tegenkomen, het zou perfect dat iets de ene dag perfect werkt de andere dag gedeeltelijk, en de dag erna helemaal niet.

Update: lijkt op een handige app https://www.xda-developer...__twitter_impression=true

[ Voor 13% gewijzigd door izzet3838 op 22-10-2020 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2024
izzet3838 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 21:42:
[...]

Als ik mag vragen waarom wil je een Huawei kopen, besef meteen dat je problemen zal tegenkomen, het zou perfect dat iets de ene dag perfect werkt de andere dag gedeeltelijk, en de dag erna helemaal niet.

Update: lijkt op een handige app https://www.xda-developer...__twitter_impression=true
ik ben goed op de hoogte dat je geen google apps kan krijgen op een Huawei toestel. Ik wil de mate 40 pro kopen, omdat ik denk dat dit het beste toestel is qua hardware op dit moment. Veel apps kan je in alternatieve app stores krijgen. Maar ik zit dus met mijn video deurbel en vraag mij af of ik de nest hello werkend kan krijgen op een huawei toestel?

edit: thanks voor de link (Y) misschien dat het dan daarmee wel wil?

[ Voor 4% gewijzigd door maurits187 op 22-10-2020 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-10 21:32
Een vraag. Kan ik via Google bij de app mijn Google foto's uploaden? Anders ben ik al mijn foto's kwijt. Wie o wie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Heeft iemand een glazen screenprotector die heel blijft?

Ik zit inmiddels aan de 7e...... :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
Teijgetje schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:16:
Heeft iemand een glazen screenprotector die heel blijft?

Ik zit inmiddels aan de 7e...... :(
Heb je een uv screen protector geprobeerd, op mijn p30 pro gingen die vrij goed mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Nu heb ik hier geen Nest-installatie, maar ik kan wel wat apps installeren als je wilt? Of andere vragen:
Huawei Mate 40 Pro

Ik zal later vandaag even los topicje maken voor de Mate 40 Pro trouwens :)

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Huawei P40 (Pro)] Prijzen & Levertijden
Discussies over Huawei Mobile Services mogen hier: [Huawei Mobile Services (HMS) ] Ervaringen & Discussie

Let op: Hier op Tweakers hebben we besloten niet te discussiëren over hoe Google services op toestellen te krijgen die hier niet mee komen.