Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 147 Laatste
Acties:
  • 314.766 views

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Phusebox schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:51:
Laatste leuke was imho Underground op de OG Xbox.
De hele Underground-hype heb ik nooit gesnapt.

Hot Pursuit vond ik dan wel weer leuk, ook de iets nieuwere remake (2010), en The Run heb ik ook van genoten :).

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:48

Wom

Robsta86 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:43:
Ik moet zeggen dat ik wel uitkijk naar een vernieuwde NFS Hot Pursuit... Vroegah NFS 3 helemaal kapot gespeeld, en me ook prima weten te vermaken met de remake van 2010.

Persoonlijk vond ik Hot Pursuit een stuk leuker dan het hele Fast and the furious achtige pimp my ride gedoe wat men verder heeft uitgebracht onder het NFS label.
+1!

NFS3 is samen met Porsche Unleashed de beste uit de serie, imho. Geen idee hoe de remake is, maar als die het zelfde gevoel terug kan brengen, dan kan het zeker wat worden. Hoop op local coop, lekker op de bank cops 'n robbers spelen :p

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:19
Wom schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:13:
[...]

+1!

NFS3 is samen met Porsche Unleashed de beste uit de serie, imho. Geen idee hoe de remake is, maar als die het zelfde gevoel terug kan brengen, dan kan het zeker wat worden. Hoop op local coop, lekker op de bank cops 'n robbers spelen :p
Kon je in NFS3 nog eenvoudig andere auto's laten spinnen door te beuken? Of was dat toen veranderd? Volgens mij is dat bij nfs3 of 4 veranderd, daarna ben ik afgehaakt...

• Wom

Wom

Deleon78 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:22:
[...]

Kon je in NFS3 nog eenvoudig andere auto's laten spinnen door te beuken? Of was dat toen veranderd? Volgens mij is dat bij nfs3 of 4 veranderd, daarna ben ik afgehaakt...
Deel 4/High Stakes was erg anders, denk dat je daar op doelt. NFS3 voelde de auto's veel robuuster aan, lager steviger op de weg. Daarna werd het snel allemaal wat losser aan de achterkant, wat men toen heel spectaculair vond.

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:40

Louw Post

Cerenas

Segafreak83 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:49:
[...]

Hot Pursuit vond ik dan wel weer leuk, ook de iets nieuwere remake (2010), en The Run heb ik ook van genoten :).
De originele Hot Pursuit vond ik ook top, helemaal grijs gespeeld. Ook Need For Speed Carbon superveel gespeeld. Daarna eigenlijk er niet echt meer in kunnen komen, kon de Dirt serie toen meer waarderen en ook Dirt 5 gepreordered. O-)

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Des te dochter we bij release komen, des te meer ik baal... van dat Cyberpunk 2077 niet direct een echte next Gen patch heeft :(

Dat gaat mijn geduld op de proef stellen... ik wacht al langer op die game dan op een nieuwe console haha.. was eerst van plan hem op PC te spelen maar ik wil die met raytracing actief spelen en dat kan mijn GTX1080 niet :/

Zeker gezien de game ook op PC uitkomt snap ik ergens niet dat er nog geen datum bekend is..

[ Voor 11% gewijzigd door Thalaron op 05-10-2020 22:33 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:10
Vraagje ik ben bekend met PlayStation maar niet zo met Xbox. Als ik de series s wil kopen moet ik dan perse gamepass er bij nemen of verkoopt men in de Xbox store ook gewoon losse games? En kan je dan met Paypal betalen?

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:46
elaho schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 22:50:
Vraagje ik ben bekend met PlayStation maar niet zo met Xbox. Als ik de series s wil kopen moet ik dan perse gamepass er bij nemen of verkoopt men in de Xbox store ook gewoon losse games? En kan je dan met Paypal betalen?
Je kunt losse games kopen in de store zoals je gewend bent, gamepass is een optioneel abbo.
Edit: Paypal kun je toevoegen aan je account.

[ Voor 5% gewijzigd door Xgar op 05-10-2020 22:53 ]

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:10
Xgar schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 22:52:
[...]

Je kunt losse games kopen in de store zoals je gewend bent, gamepass is een optioneel abbo.
Oké bedankt dat wilde ik weten. Series s vind ik qua prijs heel aantrekkelijk.

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:40

L23

Wom schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:13:
[...]

+1!

Volgens mij is Hot Pursuit (2010) meer een Burnout game. De Burnout games waren vroeger ook leuk. Maar ik verwacht niet dat het het gevoel kan terug brengen van NFS 3 en Porsche unleashed.

Verwijderd

elaho schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 22:50:
GamePass is een beetje als PS Now maar toch weer heel anders en optioneel.
Heb je geen 4K TV of ga je voor S+PS5?
Je kan losse games kopen, fysiek als digitaal en/of digitale game codes via externe partijen.

Daarbij kan je ook nog eens geld terug krijgen via cashback.nl of shopbuddies.nl en als laatste de 1,- GamePass trukje (90,- voor 3 jaar GamePass + Live Ultimate + EA Play).

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-10 08:56
Losse games kan je gewoon kopen dus in dat opzicht is het niet anders, de vraag over Game Pass hangt er van af wat je bedoeling met de console is.

Ben je van plan in de toekomst MS exclusives of Bethesda games te spelen dan zou ik Game Pass nemen, krijg je ze op dag 1 ''gratis'' in Game Pass ipv 60 of 70 Euro per game te moeten schuiven en de 3th party support is ook niet heel verkeerd in Game Pass.

En met het trukje van Xbox Live Gold kaartjes te kopen online en dan om te zetten naar Game Pass ultimate met de 1 Euro trial kan je voor een 85 Euro 2 jaar Game Pass nemen of ongeveer 3 jaar voor 120 Euro.
Kan nog wat goedkoper als je Xbox live gold kaartjes van Brasil koopt en via een VPN active maakt, dan heb je 2 jaar Game Pass voor 65 Euro en 3 jaar voor ongeveer 90 Euro maar zelfs zonder Brasil kaartjes is het genoeg korting om 2 of 3 jaar te genieten van Game Pass.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:39
Die NFS game ziet er wel matig uit eigenlijk. Had wel wat meer remastered mogen worden. Nee, dit wordt hem ook niet.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-10 10:52
Ja deze had ik ook wel kunnen voorspellen, maar kan het nog steeds niet geloven. Exclusives van Machine games...

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:00
Martinspire schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 01:03:
Die NFS game ziet er wel matig uit eigenlijk. Had wel wat meer remastered mogen worden. Nee, dit wordt hem ook niet.
Met een Remake kon ik het wel waarderen, maar remasters van EA nah.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
drakiesoft schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 07:08:
Ja deze had ik ook wel kunnen voorspellen, maar kan het nog steeds niet geloven. Exclusives van Machine games...

[Twitter]
Waar zie jij iets over "exclusive" staan?

Anyhow: Wolfestein III, yes please :Y Maar dan wel meer Wolfenstein I, TNO en II en minder Young Blood.

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-10 11:10
Segafreak83 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:49:
[...]

Underground herinner ik me nog wel en dat was vet. De hype kwam vooral door films als Fast & Furious. Was een goede film en er was nog geen goede game die het het zo had gedaan en daar was Underground. Die je wel het gevoel van een straatracer gaf en het kunnen pimpen van je auto met lichtbalken en body kits. Vooral een tijds dingetje geweest vermoed ik zo.

Hot Pursuit remake wordt ik niet echt warm van. Geloof dat ik de originele zelfs na 3 uur spelen maar heb uitgezet. Waarom geen idee meer, deze game is me totaal niet bijgebleven. Most wanted weer dan wel.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:50
Underground deel 1 was fantastisch. Vooral door de F&F hype van destijds. Geweldig om je auto helemaal te customizen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• drakiesoft
Caayn schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 07:41:
[...]
Waar zie jij iets over "exclusive" staan?
Nergens, maar op pc komt ie vast wel :)

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-10 11:49
Mannen (of ook Dames),

Bedankt voor de truuk! Gisteren toch maar erop gegokt om mijn abbo 3 jaar vast te leggen (3x jaar en €1,-). Ik had al een Ultimate abbo op mijn account (voor xcloud te testen). Dus heb hem aangevraagd voor mijn 2e account. Deze als 'home account' ingesteld. En BAM het functioneerd. Echt chill..

Nu kan ik echt niet meer wachten ;)

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
drakiesoft schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 07:57:
[...]

Nergens, maar op pc komt ie vast wel :)
Op de Ps5 vast ook :)

Spellen zoals Wolfenstein zullen ze hoogstwaarschijnlijk niet exclusive maken. Al was het omdat het aankoop bedrag toch terugverdiend moet worden, en dat de Ps playerbase toch een substantieel deel uitmaakt van inkomsten..

• Caayn
  • Niet online
poor Leno schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:21:
[...]

Spellen zoals Wolfenstein zullen ze hoogstwaarschijnlijk niet exclusive maken. Al was het omdat het aankoop bedrag toch terugverdiend moet worden, en dat de Ps playerbase toch een substantieel deel uitmaakt van inkomsten..
Met die gedachten gang hadden ze andere IPs zoals Forza, Gears, Halo, Fable, Sea of Thieves, etc. ook al lang uitgebracht op Playstation. En was MS lang geleden al volledig third-party gegaan.

Wij zullen zien wat MS doet.

[ Voor 4% gewijzigd door Caayn op 06-10-2020 08:25 ]

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:56

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

[...]

Laten we er vooralsnog maar van uitgaan dat ze exclusief blijven. Kan het altijd meevallen voor de PS playerbase ;)

En het terugverdienen van het aankoopbedrag is een argument dat je vaak ziet terugkomen maar niet helemaal valide is. Zolang de operationele kosten van de studio’s lager zijn dan de opbrengsten is er in de basis maar weinig aan de hand. Het is niet zo dat ze een lening met een hoge interest hebben moeten afsluiten om Zenimax te kopen, waardoor het snel van je weg kan lopen.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-10 19:21
Met al die remasters en remakes die uit (ge)komen (zijn) ben ik eigenlijk wel benieuwd welke game(s) jullie graag als remake zouden willen zien.

Zelf lijkt een remake van Test Drive Unlimited II me wel tof. Vond het een geweldige game om te spelen, veel online gegamed ook met mede Tweakers. Er zaten alleen wel moeilijk veel bugs in dat spel dus een remake ipv een remaster zou wel op zijn plaats zijn ;).

Stiekem hoop ik nog steeds op een nieuwe game in de Test Drive reeks maar meer dan vage geruchten zijn er volgens mij nog niet geweest.

Hoe kijkt men hier eigenlijk aan tegen al die remakes en remasters? Het komt op mij een beetje over alsof de creativiteit bij de diverse game studios een beetje begint op te drogen....

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Caayn schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:25:
[...]
Met die gedachten gang hadden ze andere IPs zoals Forza, Gears, Halo, Fable, Sea of Thieves, etc. ook al lang uitgebracht op Playstation. En was MS lang geleden al volledig third-party gegaan.

Wij zullen zien wat MS doet.
Dat is toch net wat anders, hetzelfde als de Ps exclusives.

Maar dit is een bestaande IP, die altijd al cross platform is geweest.

Dus om iets nu weg te trekken van een platform omdat je toevallig nu de rechten hebt, is jezelf behoorlijk in de vingers snijden.

Ik denk dat de Bethesda en Co studio’s wel exclusives gaan maken, maar iets als een Wolfenstein zal daar (nogmaals; hoogstwaarschijnlijk) niet bij horen.

Maar je weet t niet he.. we zullen idd wel zien :)

@uchiha tijntje ik denk dat je er dus beter vanuit kunt gaan dat het wel zo is, en dat er misschien wat leuke extraatjes en dlc enzo wel Xb exclusive zijn :)

[ Voor 9% gewijzigd door poor Leno op 06-10-2020 08:40 ]

• Caayn
  • Niet online
Robsta86 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:35:
Met al die remasters en remakes die uit (ge)komen (zijn) ben ik eigenlijk wel benieuwd welke game(s) jullie graag als remake zouden willen zien.

Zelf lijkt een remake van Test Drive Unlimited II me wel tof. Vond het een geweldige game om te spelen, veel online gegamed ook met mede Tweakers. Er zaten alleen wel moeilijk veel bugs in dat spel dus een remake ipv een remaster zou wel op zijn plaats zijn ;).

Stiekem hoop ik nog steeds op een nieuwe game in de Test Drive reeks maar meer dan vage geruchten zijn er volgens mij nog niet geweest.

Hoe kijkt men hier eigenlijk aan tegen al die remakes en remasters? Het komt op mij een beetje over alsof de creativiteit bij de diverse game studios een beetje begint op te drogen....
U roept, wij draaien :)

De eerste Test Drive Unlimited is een game die ik niet snel zal vergeten, fantastische game destijds ondanks de vele bugs/quirks.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Een remake van RDR 1

Ook GTA San Andreas lijkt me zeker erg gaaf als remake.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Caayn
  • Niet online
poor Leno schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:38:
[...]

Dus om iets nu weg te trekken van een platform omdat je toevallig nu de rechten hebt, is jezelf behoorlijk in de vingers snijden.
Je bedoelt zoals Sony gedaan heeft met Spiderman ;) Wat ze zeker geen windeieren heeft opgeleverd.
Maar je weet t niet he.. we zullen idd wel zien
Mee eens :)

[ Voor 8% gewijzigd door Caayn op 06-10-2020 08:45 ]

• drakiesoft
poor Leno schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:38:
[...]

Dat is toch net wat anders, hetzelfde als de Ps exclusives.

Ik denk dat de Bethesda en Co studio’s wel exclusives gaan maken, maar iets als een Wolfenstein zal daar (nogmaals; hoogstwaarschijnlijk) niet bij horen.

Maar je weet t niet he.. we zullen idd wel zien :)
Ik denk dat de meesten exclusief worden. De reden is dat men (vooral van het andere kamp) bleef roepen dat ms geen exclusives heeft. We weten dat Microsoft onder Phil luistert naar kritiek en daar wat mee doet. Dus dit is het resultaat en ze zijn nog niet klaar met aquisities. Je kan dat uitrekenen als je elke 3 maanden een nieuwe game op gamepass uit wil brengen, dan heb je nog wel een stuk of 6 studios nodig. Ik verwacht gewoon dat alle blockbusters microsoft (xbox+pc+cloud) exclusief worden en onder gamepass komen te vallen. De reden dat men een console koopt is voor de exclusives wordt telkens beweert, dus als je microsoft exclusives wil spelen, dan koop je maar een xbox (of pc).

Overigens dat terugverdien reden is nonsens. het is niet zo dat zenimax ineens niks meer waard is als het gekocht is door ms. Sterker nog, ik denk dat het meer waard is nu, dus een goede investering.

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-10 19:21
Caayn schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:40:
[...]

[YouTube: Test Drive Unlimited Solar Crown]

De eerste Test Drive Unlimited is een game die ik niet snel zal vergeten, fantastische game destijds ondanks de vele bugs/quirks.
Nice! Hopen dat het er daadwerkelijk van gaat komen en ze iets weten neer te zetten met de feel van de voorgaande games, minus de bugs en gekke quirks :P

Development is nog wel in een vroeg stadium als ik e.e.a. zo lees online, dat wordt nog even geduld hebben dus.

• SilverMane
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-10 08:59
[...]

Het is een misvatting dat het aankoopbedrag terug verdiend moet worden. Het moet voldoende rendement opleveren. Het geld waarmee geïnvesteerd is ook nu niet zomaar weg, de onderliggende assets, studio's en IP's, behouden grotendeels hun waarde ook als de afzetmarkt kleiner wordt.

(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-10 22:23
drakiesoft schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:44:
[...]
Overigens dat terugverdien reden is nonsens. het is niet zo dat zenimax ineens niks meer waard is als het gekocht is door ms. Sterker nog, ik denk dat het meer waard is nu, dus een goede investering.
Natuurlijk is dat geen onzin. Die pegels moeten terugverdient worden middels een lange termijn visie. Ze kopen die club niet om binnen korte tijd weer van de hand te doen. Phil is juist tegen exclusives, dus ik ben wel benieuwd wat Microsoft gaat doen. Er zijn zoveel meer PS4's verkocht, waardoor MS zichzelf énorm in de vingers snijdt om Bethesda games meteen exclusief te maken. Misschien op den duur.

Op zich een aardige zet van MS om zo'n club te kopen, maar persoonlijk vind ik nou niet dat de echte knallers uit de stal van Bethesda komen (incl fallout en TES). Letterlijk mss wel met de huidige Doom en Wolfenstein games, maar dat zijn geen IP's waar ik warm voor loop.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• ArthurMorgan
  • Niet online
Hulleman schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:51:
[...]

Natuurlijk is dat geen onzin. Die pegels moeten terugverdient worden middels een lange termijn visie.
Nope. Het is met cash geld betaald. Cash levert geen rendement op. Bethseda wel. Ondertussen blijft het bedrijf veel waard. Dus voor de aandeelhouders levert dit vanaf het allereerste begin geld op. Niet pas als die 7.5 miljard zijn terugverdiend. Want de onderliggende waarde blijft hetzelfde.

• Hulleman
SilverMane schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:47:
[...]

Het is een misvatting dat het aankoopbedrag terug verdiend moet worden. Het moet voldoende rendement opleveren. Het geld waarmee geïnvesteerd is ook nu niet zomaar weg, de onderliggende assets, studio's en IP's, behouden grotendeels hun waarde ook als de afzetmarkt kleiner wordt.
De afzetmarkt wordt niet een beetje kleiner, maar echt insane veel kleiner. MS heeft vaker studio's opgekocht die naderhand helemaal naar de kloten zijn gegaan. De PS4 heeft wereldwijd 2,5x zoveel verkocht als de Xone. Zou niet slim zijn van MS om de games meteen exclusief te maken. Op den duur zie ik het wel gebeuren.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Hulleman
ArthurMorgan schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:53:
[...]

Nope. Het is met cash geld betaald. Cash levert geen rendement op. Bethseda wel. Ondertussen blijft het bedrijf veel waard. Dus voor de aandeelhouders levert dit vanaf het allereerste begin geld op. Niet pas als die 7.5 miljard zijn terugverdiend. Want de onderliggende waarde blijft hetzelfde.
Uiteraard, maar dan moet Bethesda wel blijven renderen zoals het voor de overname deed, anders is die 7,5 miljard geen 7,5 miljard meer waard. Ga er ook maar vanuit dat er flink goodwill voor betaald is, dus meer dan de daadwerkelijke waarde van Bethesda. Dat moet ook terugverdiend worden.

• drakiesoft
Hulleman schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:56:
[...]

Uiteraard, maar dan moet Bethesda wel blijven renderen zoals het voor de overname deed, anders is die 7,5 miljard geen 7,5 miljard meer waard. Ga er ook maar vanuit dat er flink goodwill voor betaald is, dus meer dan de daadwerkelijke waarde van Bethesda. Dat moet ook terugverdiend worden.
Maak het een microsoft exclusive, verkoop mega veel xboxen, pc's en cloud abo's. Vraag maar aan Sony, zo hebben zij dat ook gedaan en dat alleen nog maar voor de console alleen, dus kan je nagaan. Daarbij die 7,5 miljard is in 3 maanden terugverdiend door ms concern. Als er al iets exclusive is voor ms zijn dat $$$. Ik denk dat je daar geen zorgen over hoeft te maken.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:14
Rallisport Challenge
Splinter Cell: Chaos Theory
Crimson Skies

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• ArthurMorgan
  • Niet online
Hulleman schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:56:
[...]

Zolang je niet verkoopt is dat niet zo relevant. Mijn aandelen shell zijn duizenden euro's minder waard dan wat ik er voor betaald heb. Ook is het dividend enorm gekelderd. Toch ben ik nog steeds beter af dan als ik het op een spaarrekening had staan. Zolang ik die aandelen niet verkoop heb ik dus geen verlies.

Op dezelfde manier werkt de aankoop van Bethseda. Die levert de aandeelhouders direct geld op. Er hoeft dus niks terugverdiend te worden. Ook de eventuele meerprijs niet. Zolang Bethseda niet in de aanbieding gaat is dat niet heel relevant.

Dat een aankoop kan mislukken is waar, maar daarop voorsorteren is echt enorm prematuur.

MS wil geen console exclusives.... dat is wat anders als de andere console ook je eigen games laten afspelen. Ik heb geen idee wat MS gaat doen met de Betseda titels. We zullen inderdaad wel zien, maar voor beide keuzes is vanuit het gezichtspunt van de aandeelhouders wat te zeggen. (En laten we eerlijk zijn elk bedrijf interesseert het echt alleen maar of de aandeelhouders tevreden zijn.)

• drakiesoft
Series X in game laadtijd Far Cry New Dawn.
Impressive!

• Kadardar

Opzich zou een Jet Set Radio Remake (of gewoon nieuwe game) wel erg welkom zijn. Heb me zeer vermaakt met die game op de OG Xbox :)

Remakes ben ik wel voor omdat de game opnieuw wordt opgebouwd.
Remasters zijn imo gewoon lazy cash grabs en inspelen op nostalgie. Beetje wat hogere assets in de game stoppen maakt het niet ineens een nieuwe game. Hogere assets hadden ze net zo goed kunnen aanbieden via een patch voor de game.

• SilverMane
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-10 08:59
Hulleman schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:53:
[...]

De afzetmarkt wordt niet een beetje kleiner, maar echt insane veel kleiner. MS heeft vaker studio's opgekocht die naderhand helemaal naar de kloten zijn gegaan. De PS4 heeft wereldwijd 2,5x zoveel verkocht als de Xone. Zou niet slim zijn van MS om de games meteen exclusief te maken. Op den duur zie ik het wel gebeuren.
Een bedrijf met visie kijkt naar de toekomst i.p.v. het verleden, hierdoor durven ze nieuwe investeringen te doen met uiteraard de verwachting dat hun marktaandeel en rendement verder zal toenemen.

(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:53
SilverMane schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:13:
[...]

Een bedrijf met visie kijkt naar de toekomst i.p.v. het verleden, hierdoor durven ze nieuwe investeringen te doen met uiteraard de verwachting dat hun marktaandeel en rendement verder zal toenemen.
Sterker nog, ik denk dat de Xbox (als in de hardware) in de toekomst niet eens de focus meer is van MS. Gamepass wordt zo hard gepushed. Dat moet de toekomst worden.

Ik zie het bijvoorbeeld nog wel gebeuren dat er gamepass apps op televisies verschijnen, te beginnen met samsung (vanwege de marketing deal met betrekking tot de QLEDS)

• Lincor
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-10 11:03
ArthurMorgan schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:11:
[...]

MS wil geen console exclusives.... dat is wat anders als de andere console ook je eigen games laten afspelen. Ik heb geen idee wat MS gaat doen met de Betseda titels. We zullen inderdaad wel zien, maar voor beide keuzes is vanuit het gezichtspunt van de aandeelhouders wat te zeggen. (En laten we eerlijk zijn elk bedrijf interesseert het echt alleen maar of de aandeelhouders tevreden zijn.)
Wie weet doen ze ook geen volledige exclusives, maar timed exclusives. Wil je het meteen spelen? Dan kan dat op de Xbox, anders moet je een x aantal maanden wachten.

• drakiesoft
FrankoNL schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:15:
[...]

Sterker nog, ik denk dat de Xbox (als in de hardware) in de toekomst niet eens de focus meer is van MS. Gamepass wordt zo hard gepushed. Dat moet de toekomst worden.

Ik zie het bijvoorbeeld nog wel gebeuren dat er gamepass apps op televisies verschijnen, te beginnen met samsung (vanwege de marketing deal met betrekking tot de QLEDS)
Heb liever LG :)

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-10 09:19
Phusebox schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:06:
[...]

Rallisport Challenge
Splinter Cell: Chaos Theory
Crimson Skies
Yes please, Crimson Skies vroeger helemaal grijs gespeeld. Goede gameplay en een interessante setting, daar mag ook wel een heel nieuw deel van uitkomen wat mij betreft.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

[...]

Natuurlijk is dat geen onzin. Die pegels moeten terugverdient worden middels een lange termijn visie. Ze kopen die club niet om binnen korte tijd weer van de hand te doen. Phil is juist tegen exclusives, dus ik ben wel benieuwd wat Microsoft gaat doen. Er zijn zoveel meer PS4's verkocht, waardoor MS zichzelf énorm in de vingers snijdt om Bethesda games meteen exclusief te maken. Misschien op den duur.

Op zich een aardige zet van MS om zo'n club te kopen, maar persoonlijk vind ik nou niet dat de echte knallers uit de stal van Bethesda komen (incl fallout en TES). Letterlijk mss wel met de huidige Doom en Wolfenstein games, maar dat zijn geen IP's waar ik warm voor loop.
Ah nu is MS ineens tegen exclusives. Lees eens letterlijk wat er staat.

“Gaming is about entertainment and community and diversion and learning new stories and new perspectives,” he said. “I find it completely counter to what gaming is about to say that part of that is to lock people away from being able to experience those games. Or to force someone to buy my specific device on the day that I want them to go buy it, in order to partake in what gaming is about. Gaming is bigger than any one device…”

Je kunt dadelijk al die games op je telefoon, op je pc en ja ook op je Xbox spelen. Gaming is bigger than any one device. Dat jij hier in leest dat die ook de PS5 bedoelt, tja de wens is de vader van de gedachte (en ja dat werkt wellicht beide kanten op). En wie weet heb je gelijk en brengen ze het uit op alle mogelijke platformen met een mooi Xbox studio logo. Mij zal het niet zo boeien, want hoe meer zielen hoe meer vreugd, en hoe meer geld voor nog meer nieuwe games, maar de narative die nu ontstaat is natuurlijk wel erg bijzonder te noemen.

Verder wel grappig dat vaak in een bericht wat hierover gaat aangegeven wordt dat ze vast wel multiplatform worden, maar tegelijkertijd de games eigenlijk toch niet boeiend zijn. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 06-10-2020 09:23 ]

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:21

Nogne

>.<

[...]

Deze snap ik niet helemaal, je hoeft geen Xbox of PC te kopen om de games te spelen. Je hebt enkel GPU nodig zodat je met xCloud de exclusives kan spelen. Dus iemand met een PS5 kan straks ook de Xbox Studio Games spelen, dus hoezo word de afzetmarkt kleiner?

PS/XBL: Nogne

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Nogne schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:29:
[...]

Deze snap ik niet helemaal, je hoeft geen Xbox of PC te kopen om de games te spelen. Je hebt enkel GPU nodig zodat je met xCloud de exclusives kan spelen. Dus iemand met een PS5 kan straks ook de Xbox Studio Games spelen, dus hoezo word de afzetmarkt kleiner?
Ik denk dat als Sony het mogelijk zou maken om een Gamepass app toe te laten dat MS het graag zou doen... Maar nee, GP werkt niet op bijvoorbeeld een Switch of een PS5. Wel zie ik MS er nog voor aan om in samenwerking met Nintendo de Switch wel te voorzien van een dergelijke app trouwens...

• swoutr
  • Laatst online: 18:55
[...]

Dat jij niet warm loopt voor de games betekent niet dat de games geen commercieel succes zijn, of uberhaupt enorm goede games. Kijk naar de laatste doom games, er zijn tal van fans die wel warm lopen voor die games. Daarnaast is skyrim keer op keer geremaked, en heeft het verkocht als warme broodjes.

Ook de aankomende RPG's van bethesda wordt enorm naar uitgekeken. En zelf ben ik groot fan van de wolfenstein games. En nu moet ik eerlijk zeggen dat wolfenstein 2 me ook een beetje tegenviel. Maar deel 1 is mijn favoriete game van het desbetreffende jaar.

• Caayn
  • Niet online
Je kan het Nintendo en Sony natuurlijk niet kwalijk nemen dat hun niet zitten te wachten op een dergelijke app op hun consoles ;)

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 23:37
[...]

Of het zoveel kleiner wordt als jij denkt moet nog maar blijken. Elke generatie worden de kaarten opnieuw geschud en het is maar de vraag of Sony weer zo'n voorsprong pakt.

Feit is dat een veelgehoorde klacht en reden tot spot het gebrek aan Xbox exclusives is. Daar wordt nu gewoon wat aan gedaan. Een reden om niet voor Xbox te kiezen wordt weggenomen. Xbox gaat nu hetzelfde spelletje als Sony spelen. Iets wat Sony veel heeft opgeleverd. En het zou ontzettend slim zijn voor Xbox om direct en vol in te zetten op exclusives.

Over welke studio's heb je het? Het voorbeeld wat dan vaak naar voren wordt gehaald is Rare. Toch hebben die de tamelijk unieke en inmiddels redelijk populaire game Sea of Thieves opgeleverd en uitgebouwd. Dus welke studio's bedoel je?

• Wom

Wom

Het ligt er een beetje aan hoe ze gedaan zijn. De remake van Tony Hawk Pro Skater vind ik echt heel goed gedaan. Los van de nostalgie is het echt een hele goede en leuke game. Ook die Command & Conquer remaster van laatst was echt een schot in de roos.

Het simpel toevoegen van 16:9 ondersteuning en hogere resoluties is te makkelijk. Als men oude populaire games beschikbaar wil maken op nieuwe PC's en consoles vind ik dat prima, maar dan niet tegen een hoog aanschafbedrag. Zeker als er verder niks veranderd aan framerates of gameplay. Maar aan de andere kant vind ik het ook prima om oude games op mijn nieuwe console te spelen. Als dat via een remaster alleen kan, dan is dat ook prima natuurlijk.

Zo vond ik de Burnout Paradise remaster weinig toevoegen. In zo'n geval zou je beter Burnout 3 een volledige remake geven. Daar zit wat meer nostalgie aan vast en is een type game wat je niet veel meer tegenkomt.

Teruglezende heb ik dus liever een remake dan een remaster, maar als het de enige manier is om de game op een recente console te kunnen spelen, kan ik ook leven met een remaster.

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:03
Kadardar schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 07:43:
Hot Pursuit remake wordt ik niet echt warm van. Geloof dat ik de originele zelfs na 3 uur spelen maar heb uitgezet. Waarom geen idee meer, deze game is me totaal niet bijgebleven. Most wanted weer dan wel.
Oh ik had blijkbaar niet echt opgelet en had niet eens door dat het maar een remaster is, dan heb ik echt nul komma nul interesse...
Ik denk dat ik wel weet waarom je die game zo snel hebt laten vallen... Of in ieder geval waarom ik hetzelfde gedaan heb.
Die game is als het ware burnout die in een totaal niet passend NFS jasje gedwongen was. Het resultaat was vlees noch vis. Burnout en NFS hadden beiden hun eigen kwaliteiten, maar deze mengelmoes had geen van beiden.
Bovendien zaten er wapens in als emp en spike strips. Niet langer kon je lekker rammen of mooie pit manoeuvres uithalen om andere auto's uit te schakelen, nee gewoon een kwestie van achter iemand blijven rijden en de knop indrukken. Saai om te doen en frustrerend om mee geraakt te worden.
Pure crap wat mij betreft die game en eeuwig zonde hoe EA daarmee Criterion wat mij betreft effectief de nek omgedraaid heeft. Had die jongens gewoon lekker Burnouts laten maken, daar waren ze goed in.

Gamertag: FinrazielNL

• Kadardar
[...]

De gaming markt is groter dan consoles. Grootste nog steeds mobile en wat heeft Microsoft met gamepass? Een mooie streaming dienst naar je mobiel maar ook Laptop (soort van mobile. Vooral lagere specs laptops), tablet (ook mobile) en pc. etc. Beide van je console en/of in de cloud. Dus je koopt de hardware met eigen internet verbinding en/of je neemt de service. Beide werken top kan ik je vertellen.

Dat exclusives verhaal is goede marketing en als je er flink doorheen leest is het wel dergelijk exclusives maar alleen binnen HUN service (Xbox, Windows en Gamepass). Dat ze die service overal verkrijgbaar willen (zodat het lijkt alsof er geen exclusives van Microsoft zijn) hebben begrijp ik ook wel. Xbox heeft ook aangegeven Sony niet als directe concurrent te zien maar vooral diensten als Stadia en met Gamepass is dat wel duidelijk waarom. Er zijn nog steeds genoeg voorbeelden van Microsoft games die je niet op Nintendo/PS5 kan spelen maar ook andersom natuurlijk. Gears, Halo en Sea of Thieves om er maar even snel een paar te noemen. Als ze zo tegen exclusives waren zouden deze games nu overal speelbaar zijn.

Onderaan de streep, je platform/service moet iets bieden wat andere niet hebben. Anders verkoop je het weinig/niet.

• Wom

Wom

Wat mij betreft brengt Microsoft al zijn XGS-games ook naar Sony en Nintendo eigenlijk. Minecraft Dungeons is geen mindere game geworden omdat hij ook op PS4 en Switch te spelen is. Met de cross-play die er nu bij komt, wordt de game alleen maar beter eigenlijk.

Maar zo werkt de markt niet. En je koopt Messi niet om die vervolgens ook een helft bij de tegenpartij te laten voetballen natuurlijk.

• Granaatappel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-10 14:53
Nog 5 weken!! :*)

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-10 10:40

CerandoX.nl

Vides

Wom schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:24:
Wat mij betreft brengt Microsoft al zijn XGS-games ook naar Sony en Nintendo eigenlijk. Minecraft Dungeons is geen mindere game geworden omdat hij ook op PS4 en Switch te spelen is. Met de cross-play die er nu bij komt, wordt de game alleen maar beter eigenlijk.

Maar zo werkt de markt niet. En je koopt Messi niet om die vervolgens ook een helft bij de tegenpartij te laten voetballen natuurlijk.
Dan hadden ze eigenlijk geen console hoeven te ontwikkelen en gewoon een multiplatform uitgever geworden, zoals EA.

• Wom

Wom

CerandoX.nl schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:25:
[...]

Dan hadden ze eigenlijk geen console hoeven te ontwikkelen en gewoon een multiplatform uitgever geworden, zoals EA.
Het een sluit het ander toch niet uit? Microsoft brengt zelf ook laptops en tablets uit, maar hun software werkt ook op iOS, Android, Mac en zelfs laptops van andere fabrikanten. Denk dat ze bewijzen dat de kracht juist zit in het aanbieden van differentatie. Je krijgt de keuze waar te spelen, dan wil je zelf toch ook een van de opties zijn waar je kunt spelen? Met eventueel een klein voordeel bieden voor je eigen systeem?

• Nogne

Nogne

>.<

uchiha tijntje schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:32:
[...]

Ik denk dat als Sony het mogelijk zou maken om een Gamepass app toe te laten dat MS het graag zou doen... Maar nee, GP werkt niet op bijvoorbeeld een Switch of een PS5. Wel zie ik MS er nog voor aan om in samenwerking met Nintendo de Switch wel te voorzien van een dergelijke app trouwens...
Maar vaak hebben mensen wel een telefoon of een computer waarmee ze xCloud kunnen gebruiken. Je hoeft niet perse een console of goede gamepc te hebben om Microsoft games te spelen.

• Wom

Wom

Nog iets anders, de Series X en de opslag worden warm. Geen verrassing natuurlijk, maar lijkt er op dat enige ademruimte geen overbodige luxe is ;)

In de link hier onder wordt een podcast aangehaald waar dit kort besproken wordt door iemand die een Series X heeft staan.

https://www.resetera.com/...x-series-x-is-hot.301070/

• ArthurMorgan
  • Niet online
Mooi, scheelt me weer de verwarming aan te doen. ( *Denkt terug aan de tijd dat hij met een 290 gamede op de PC :D )

Maar serieus, imho liever warm dan veelgeluid, al heb ik wel het voordeel dat ik hem vrij open kan plaatsen zodat die hitte ook goed weg kan.

[ Voor 38% gewijzigd door ArthurMorgan op 06-10-2020 10:38 ]

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

ArthurMorgan schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:36:
Mooi, scheelt me weer de verwarming aan te doen. ( *Denkt terug aan de tijd dat hij met een 290 gamede op de PC :D )

Maar serieus, imho liever warm dan veelgeluid, al heb ik wel het voordeel dat ik hem vrij open kan plaatsen zodat die hitte ook goed weg kan.
Lol ik gebruik die 290 nu nog. :D

• ArthurMorgan
  • Niet online
CerandoX.nl schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:39:
[...]

Lol ik gebruik die 290 nu nog. :D
Geen sauna meer nodig :D

Ik mag echt hopen dat de sX dat niveau niet gaat halen. Die zat gewoon relaxed op 92 te bakken...

• squizur
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-10 20:40
Caayn schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:40:
[...]

[YouTube: Test Drive Unlimited Solar Crown]

Wat ik mij af vraag bij de trailer, 18+ game? :?

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-10 16:51
Wom schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:34:
Nog iets anders, de Series X en de opslag worden warm. Geen verrassing natuurlijk, maar lijkt er op dat enige ademruimte geen overbodige luxe is ;)

In de link hier onder wordt een podcast aangehaald waar dit kort besproken wordt door iemand die een Series X heeft staan.

Tja, dat is toch geen nieuws? De Xbox One X wordt ook heet. De originele Xbox One werd ook gloeiend heet bovenop. Je hoort ze alleen nauwelijks (tenzij je het deurtje van de kast dicht doet, dan beginnen ze aardig te loeien).
En hij kan straks bij mij toch niet in het meubel staan, de xbox en ps4 gaan wisselen van plek (ps4 staat nu buiten de kast en gaat er in, xbox naast het meubel op de grond) dus ga er waarschijnlijk geen last van hebben :)

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

SunnieNL schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:12:
[...]

Tja, dat is toch geen nieuws? De Xbox One X wordt ook heet. De originele Xbox One werd ook gloeiend heet bovenop. Je hoort ze alleen nauwelijks (tenzij je het deurtje van de kast dicht doet, dan beginnen ze aardig te loeien).
En hij kan straks bij mij toch niet in het meubel staan, de xbox en ps4 gaan wisselen van plek (ps4 staat nu buiten de kast en gaat er in, xbox naast het meubel op de grond) dus ga er waarschijnlijk geen last van hebben :)
Inderdaad. Ik had verwacht dat de XSX wel cool zou blijven. PS5 blijft volgens de eerste hands ons wel redelijk cool en stil.

• Retrospect
CerandoX.nl schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:18:
[...]

Inderdaad. Ik had verwacht dat de XSX wel cool zou blijven. PS5 blijft volgens de eerste hands ons wel redelijk cool en stil.
We zullen het over een anderhalve maand zeker weten.

Wat is koel en stil, hoe wordt het gemeten? Ik heb nog geen direct vergelijk gezien.

• drakiesoft
CerandoX.nl schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:18:
[...]

Die 12 terrafloppers gaan echt wel warmte afgeven. Vandaar het schoorsteen design.
One X wordt ook heel erg warm, maar zeer stil. Nooit echt problemen gehad, als je maar genoeg ventileert.
Vwb ps5 geen idee, zal ook wel warm worden. Heb nog geen echte hands on gezien behalve die studio opname.

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

Retrospect schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:36:
[...]

We zullen het over een anderhalve maand zeker weten.

Wat is koel en stil, hoe wordt het gemeten? Ik heb nog geen direct vergelijk gezien.
Dat is waar.

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:03
ArthurMorgan schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:41:
[...]

Geen sauna meer nodig :D

Ik mag echt hopen dat de sX dat niveau niet gaat halen. Die zat gewoon relaxed op 92 te bakken...
Hoeveel warmte een apparaat de ruimte in gooit is puur gerelateerd aan hoeveel watt het ding verstookt (100% van die energie wordt warmte en gaat de ruimte in), dat heeft niks te maken met de daadwerkelijke temperatuur die de chip haalt. Dat is meer afhankelijk van de koeling er op die de warmte niet snel genoeg af kan voeren waardoor de chip warmer wordt.

Gamertag: FinrazielNL

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:00
Wom schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:34:

Wordt al warm van last-gen games, nu ben ik benieuwd naar de next-gen warmte. Ah zal wel goed zitten, ms heeft het uitgebreid getest. Nu sony nog....

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:31
ArthurMorgan schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:36:

Doordat de XSX een behoorlijk 'onmogelijke' vorm heeft voor een tv-meubel, komt die van mij ook óp het tv-meubel te staan. Midden in de open lucht van de woonkamer. Ideaal als ik het zo lees :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:04
Bij ons komt hij in de tv kamer te staan, op het tv meubel ook. Met de One X nooit klachten gehad qua geluid en die stond in een kastje. Alleen staat tijdens het gamen dat kastje open, want anders komt er wel aardig geluid uit, maar dat is logisch.

• Nynto
  • Laatst online: 09-08 23:01
Alwayshappyz schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:59:
Bij ons komt hij in de tv kamer te staan, op het tv meubel ook. Met de One X nooit klachten gehad qua geluid en die stond in een kastje. Alleen staat tijdens het gamen dat kastje open, want anders komt er wel aardig geluid uit, maar dat is logisch.
Logisch, dan krijgt het ding geen lucht en moet 'ie nog harder gaan blazen om koel te blijven :P

Als de koeling van de XSX net zo goed gedaan is als de One X zit het echt wel goed. Ik ben veel benieuwder naar de PS5. Drama met de PS4 Pro gehad....

• Mavel 128
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-10 16:32

Mavel 128

Gamertag: Mavel 128

Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:55

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Wat zijn de laadtijden op een One X vanaf interne HDD ? Heb deze game ook nog liggen namelijk, maar als dat inhoudt dat op een One X dat ik 50+ seconden zit te wachten waar het op de SX 10 seconden is, dan wacht ik nog wel even.

XBL: MRE Inc

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
*doemaarniet...*

[ Voor 93% gewijzigd door Geronimous op 06-10-2020 15:32 ]

• Nogne

Nogne

>.<

Goed om te zien, die heb ik net in de sale gekocht en bewaar ik tot de XSX binnen is. Al lijkt het er op dat het laden instant gaat en dat de XSX even moet wachten op connectie van de server, dus daar kan de XSX zelf niks aan doen.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Nogne schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:29:
[...]

Goed om te zien, die heb ik net in de sale gekocht en bewaar ik tot de XSX binnen is. Al lijkt het er op dat het laden instant gaat en dat de XSX even moet wachten op connectie van de server, dus daar kan de XSX zelf niks aan doen.
Nee dat is ook met Destiny zo en andere multiplayers zo. Je zal toch op de zwakste schakel moeten wachten voor je een game samen kunt spelen.

• Nogne

Nogne

>.<

Kenny_026 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:30:
[...]

Nee dat is ook met Destiny zo en andere multiplayers zo. Je zal toch op de zwakste schakel moeten wachten voor je een game samen kunt spelen.
Klopt, vind het ook echt een verbetering. En kan niet wachten tot de XSX binnen is.

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:04
Nynto schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:01:
[...]

Logisch, dan krijgt het ding geen lucht en moet 'ie nog harder gaan blazen om koel te blijven :P

Als de koeling van de XSX net zo goed gedaan is als de One X zit het echt wel goed. Ik ben veel benieuwder naar de PS5. Drama met de PS4 Pro gehad....
Ja, daarom zei ik ook al dat dat wel gewoon logisch is :P

Ook benieuwd hoe het gaat werken bij de PS5. Ook wel vertrouwen in.

[ Voor 7% gewijzigd door Alwayshappyz op 06-10-2020 12:37 ]

• Nynto
  • Laatst online: 09-08 23:01
Alwayshappyz schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:36:
[...]

Ja, daarom zei ik ook al dat dat wel gewoon logisch is :P

Ook benieuwd hoe het gaat werken bij de PS5. Ook wel vertrouwen in.
Ja, ze zullen toch wel geleerd hebben van de bakken kritiek die ze hebben gehad? :9

• Thalaron
  • Nu online
Even een hersenspinsel van mijn kant;

Er gaan geruchten over Nintendo rond over dat men hun developers vraagt de games 4K ready te maken. Nintendo ontkent echter dat er een nieuwe Switch aan zit te komen.

MS kan volgens mij wel wat familie games op hun platform gebruiken. Nintendo juist andersom.

Ik verwacht het niet, maar het zou mijn inziens supervet zijn indien Nintendo hun games op het X-Box platform zou kunnen (mogen, niet moeten) aanbieden zonder provisie, en dat in ruil daarvoor mag MS een GamePass app op de switch zetten.

Voor mijn gevoel vult dat elkaar voornamelijk aan. Daarbij zien beide partijen elkaar volgens mij niet als (directe) concurrent waarbij. MS is voor Sony wél een concurrent. Een samenwerking met Nintendo zou ik dan ook - hoewel onwaarschijnlijk - niet vreemd vinden.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Caayn
  • Niet online
Hoewel Microsoft en Nintendo met elkaar overweg kunnen* en ik dol graag Nintendo games zie zonder de hardware beperkingen van de laatste paar Nintendo consoles zie ik dat scenario niet gebeuren.

*Ori op Switch, Xbox achievements op Switch en Banjo en Steve in Minecraft

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Thalaron schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:38:

Er gaan geruchten over Nintendo rond over dat men hun developers vraagt de games 4K ready te maken. Nintendo ontkent echter dat er een nieuwe Switch aan zit te komen.

MS kan volgens mij wel wat familie games op hun platform gebruiken. Nintendo juist andersom.

Ik verwacht het niet, maar het zou mijn inziens supervet zijn indien Nintendo hun games op het X-Box platform zou kunnen (mogen, niet moeten) aanbieden zonder provisie, en dat in ruil daarvoor mag MS een GamePass app op de switch zetten.

Voor mijn gevoel vult dat elkaar voornamelijk aan. Daarbij zien beide partijen elkaar volgens mij niet als (directe) concurrent waarbij. MS is voor Sony wél een concurrent. Een samenwerking met Nintendo zou ik dan ook - hoewel onwaarschijnlijk - niet vreemd vinden.
Die kans acht ik nihil. Er zijn maar weinig games op de Xbox die, zeker wat betreft de beperkte hardware van de Switch, interessant zijn voor Nintendo. Die games zouden dan allemaal aangepast moeten worden om goed op de Switch te kunnen draaien. Daar gaat veel te veel tijd en geld in zitten. Andersom zijn er juist een heleboel games interessant voor de Xbox.

En op handheld gebied is Nintendo momenteel heer en meester. Als Microsoft Nintendo games aan zou kunnen bieden welke gestreamd kunnen worden naar een tablet/telefoon zou Nintendo zichzelf daarmee behoorlijk in de voet schieten.

edit: Als Nintendo een noodlijdend bedrijf zou zijn dan was de kans misschien iets groter dan nihil, maar ze hebben juist een supergoed jaar achter de rug. Ze hebben Microsoft helemaal niet nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door Cannoli op 06-10-2020 13:57 ]

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:09

Nintendo ontkent altijd alles om het dan na een tijdje gewoon aan te kondigen. Ik zie het niet zo snel gebeuren. Daarnaast vraag ik me ook af in hoeverre de Switch alle games wel aan kan die in Gamepass staan. Of bedoel je xCloud?

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Retrospect
Ik zie het niet gebeuren. Xbox en Nintendo kunnen goed samen door 1 deur maar zijn wel twee verschillende platformen met verschillende doelgroepen. Beide hebben graag dat je hun console koopt om hun games op te spelen. Vooral Nintendo.

• Rivanov

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• bambam1979
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-10 10:55

Leuke hersenspinsels heb jij :+

Ik acht de kans ook op 0,0
Al zou ik dat zo gruwelijk vet vinden, Nintendo games op Xbox? Laat maar komen. _/-\o_

XBL: Chaoz BamBam | PSN: Chaoz-BamBam

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik zal me echt moeten aanleren om games niet echt af te sluiten, maar gewoon direct naar home te gaan.
Vrees dat dit me wel wat saves gaat kosten. Dat ik denk dat ik quick resume heb en vervolgens afsluit zonder te saven.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:17

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Ik hoop dat de Series X een stuk stiller is dan de Xbox One X, want als je Rdr2 of F1 2020 speelt hoor je de Xbox One X vaak behoorlijk.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Rivanov
Mocht iemand het nog niet gelezen hebben. Interessant stuk op Medium over het design proces van de Series X en Series S.

Behind the Design: Xbox Series X and Xbox Series S
Why these designers had to be in the room where it happens

https://medium.com/micros...box-series-s-cc814f81ad6c

• Thalaron
  • Nu online
Cannoli schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:54:
[...]

Die kans acht ik nihil. Er zijn maar weinig games op de Xbox die, zeker wat betreft de beperkte hardware van de Switch, interessant zijn voor Nintendo. Die games zouden dan allemaal aangepast moeten worden om goed op de Switch te kunnen draaien. Daar gaat veel te veel tijd en geld in zitten. Andersom zijn er juist een heleboel games interessant voor de Xbox.

En op handheld gebied is Nintendo momenteel heer en meester. Als Microsoft Nintendo games aan zou kunnen bieden welke gestreamd kunnen worden naar een tablet/telefoon zou Nintendo zichzelf daarmee behoorlijk in de voet schieten.

edit: Als Nintendo een noodlijdend bedrijf zou zijn dan was de kans misschien iets groter dan nihil, maar ze hebben juist een supergoed jaar achter de rug. Ze hebben Microsoft helemaal niet nodig.
Raem schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:56:
[...]

Nintendo ontkent altijd alles om het dan na een tijdje gewoon aan te kondigen. Ik zie het niet zo snel gebeuren. Daarnaast vraag ik me ook af in hoeverre de Switch alle games wel aan kan die in Gamepass staan. Of bedoel je xCloud?
Ik doelde inderdaad op xCloud, dus de beperkingen wat hardware betreft zou geen issue hoeven te zijn zover ik die dienst heb begrepen :)

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:41

Het gerucht dat Nintendo developers heeft verzocht hun spellen 4K-gereed te maken gaat al zeker een maand rond (waarschijnlijk langer want ik volg Nintendo niet nauwgezet)

De Duitse Mediamarkt site bevatte tijdelijk een Switch Pro pagina, deze is inmiddels verwijderd.

Ik vermoed dat er wel nieuwe Nintendo hardware zit aan te komen, of dit een upgrade van de Switch zal zijn (een Pro-model) of een geheel nieuwe hardwaregeneratie is afwachten. Nintendo ontkent toch alles.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Rossi46
G_Dragon schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:30:
Ik hoop dat de Series X een stuk stiller is dan de Xbox One X, want als je Rdr2 of F1 2020 speelt hoor je de Xbox One X vaak behoorlijk.
Ja, maar dat is echt game specifiek. Gewoon slecht geoptimaliseerd of echt zeer demanding, lijkt mij. Over het algemeen is mijn XOX fluisterstil.

• Rossi46
ariekanari schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:47:
[...]

Het gerucht dat Nintendo developers heeft verzocht hun spellen 4K-gereed te maken gaat al zeker een maand rond (waarschijnlijk langer want ik volg Nintendo niet nauwgezet)

De Duitse Mediamarkt site bevatte tijdelijk een Switch Pro pagina, deze is inmiddels verwijderd.

Ik vermoed dat er wel nieuwe Nintendo hardware zit aan te komen, of dit een upgrade van de Switch zal zijn (een Pro-model) of een geheel nieuwe hardwaregeneratie is afwachten. Nintendo ontkent toch alles.
Tsja, hoe ontzettend leuk de Switch ook is, ze moeten wel een beetje meegaan met de Xbox en Playstation. Anders wordt het gat zó groot dat 3rd party titels 'gelijk' aan die van de Xbox en Playstation amper meer voor de Switch te maken zijn.

Tegelijk ook wel lastig voor Nintendo, want een handheld device is best lastiger veel krachtiger te maken. Dan kom je heel snel in de prestatie/accuduur/gewicht/kosten loop terecht...

Zou wel een stunt zijn als Nintendo met een non-handheld Switch Pro komt :9

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:17

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Rossi46 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:59:
[...]

Ja, maar dat is echt game specifiek. Gewoon slecht geoptimaliseerd of echt zeer demanding, lijkt mij. Over het algemeen is mijn XOX fluisterstil.
Haha was dat fluisterstil hier maar het geval tijdens Modern Warfare of Rdr2

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:46
Rossi46 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:05:
[...]

Tsja, hoe ontzettend leuk de Switch ook is, ze moeten wel een beetje meegaan met de Xbox en Playstation. Anders wordt het gat zó groot dat 3rd party titels 'gelijk' aan die van de Xbox en Playstation amper meer voor de Switch te maken zijn.

Tegelijk ook wel lastig voor Nintendo, want een handheld device is best lastiger veel krachtiger te maken. Dan kom je heel snel in de prestatie/accuduur/gewicht/kosten loop terecht...

Zou wel een stunt zijn als Nintendo met een non-handheld Switch Pro komt :9
Tsja de switch lite is er al, dus waarom niet.
Ik gebruik mijn zelda machine ook alleen docked, dus laat maar komen.

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-10 13:14
bambam1979 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:10:
[...]

Leuke hersenspinsels heb jij :+

Ik acht de kans ook op 0,0
Al zou ik dat zo gruwelijk vet vinden, Nintendo games op Xbox? Laat maar komen. _/-\o_
Als dat gebeurd dan ruil ik mijn Pre-Order PS5 direct in :o
Xbox Series X of PS5 is in mijn optiek nagenoeg gelijk dus koos ik voor PS5 :9
Neemt niet weg dat beide prachtige consoles zijn O-)
Pagina: 1 ... 94 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden