Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Mag ik voor een groot deel wel hopen. Nu zijn er ook al games op de Xbox One X die dit draaien.Wom schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 12:00:
Wel benieuwd of al die smart delivery games dan ook 4k60fps gaan zijn eerlijk gezegd.
Xbox Live: Miesjh NL
Zou echt niet te veel verwachten van raytracing.uchiha tijntje schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:34:
Het moet normaliter makkelijk kunnen maar het is ook even afhankelijk hoe zwaar ze willen inzitten op opties als raytracing.
Zelfs een beest van een pc krijgen ze makkelijk op de knieën met een vleugje raytracing hier en een vleugje raytracing daar.
Leuk dat de chip het ondersteund, maar meer dan een marketing dingetje verwacht ik er niet van.
Mooie is nu wel dat devs vanaf scratch rekening kunnen houden met smart delivery.
Remasters zijn dus eigenlijk vanaf deze generatie niet meer noodzakelijk.
Gewoon een broncode aanhouden en daar een schil omheen bouwen net naar gelang het platform.
Zou toch geweldig zijn als ze over twintig jaar gewoon een 128K 1000fps schilletje om Cyberpunk 2077 heen kunnen vouwen ?
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Ik denk dat ze er best nog wel leuke dingen mee zullen kunnen doen, maar dat ze echt nog moeten leren hoe. Raytracing is iets wat héél makkelijk uit de hand loopt qua hoeveel rekenkracht het kost, maar ik kan me voorstellen dat ze op een gegeven moment wel technieken weten te ontwikkelen waarmee je wellicht bijvoorbeeld al veel goedkoper je belichting er realistisch mee uit kunt laten zien. Dat is iets wat ik in ieder geval in demonstraties echt best wel flinke impact op de beeldkwaliteit vind hebben (het is nog niet echt daar in werkelijke games geloof ik, tenzij je Quake 2 gaat spelen of misschien die minecraft RTX versie).justifire schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:43:
[...]
Zou echt niet te veel verwachten van raytracing.
Zelfs een beest van een pc krijgen ze makkelijk op de knieën met een vleugje raytracing hier en een vleugje raytracing daar.
Leuk dat de chip het ondersteund, maar meer dan een marketing dingetje verwacht ik er niet van.
Tegen die tijd hoop ik eigenlijk meer op iets wat meer op Ready Player One lijkt dan 128K1000Mooie is nu wel dat devs vanaf scratch rekening kunnen houden met smart delivery.
Remasters zijn dus eigenlijk vanaf deze generatie niet meer noodzakelijk.
Gewoon een broncode aanhouden en daar een schil omheen bouwen net naar gelang het platform.
Zou toch geweldig zijn als ze over twintig jaar gewoon een 128K 1000fps schilletje om Cyberpunk 2077 heen kunnen vouwen ?
Gamertag: FinrazielNL
/f/image/McK4HlK0eFRIYgDa26oMQCKp.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/5kYnmZImtPRIuUFn7o4DO60z.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/DThUjSbcMsnZXn8bzUUE1ODw.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/skBSnAdOEzQKXsa8kcD8zVLq.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/GvLCcZQv5I1EcOdGp6xqjA3J.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/n6lLDwcmFdsP6wY3xGdX1fve.png?f=fotoalbum_large)
Moeilijk voor te stellen dat het in-game is, toch?
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
All made possible by the power of the cloudWom schreef op zondag 3 mei 2020 @ 17:51:
Weet even niet zo goed waar ik ze moet zetten, maar ik kwam deze screenshots tegen en denk dat ze hier het beste op hun plaats zijn.[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die wolken zijn wel echt tof.Wom schreef op zondag 3 mei 2020 @ 17:51:
Weet even niet zo goed waar ik ze moet zetten, maar ik kwam deze screenshots tegen en denk dat ze hier het beste op hun plaats zijn.[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Shit dat ziet er wel erg goed zeg. Is die Xsx ook?Wom schreef op zondag 3 mei 2020 @ 17:51:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Van wat ik begrijp komen de beelden van de beta, die naar mijn weten enkel op PC is op dit moment. Maar de gameplay beelden die Microsoft zelf gedeeld heeft op hun Xbox-kanaal laten eigenlijk soortgelijke beelden zien. En in die trailers zegt men dat het in real-time 4K draait.Donstil schreef op zondag 3 mei 2020 @ 18:41:
[...]
Shit dat ziet er wel erg goed zeg. Is die Xsx ook?
[YouTube: Microsoft Flight Simulator - X019 - Gameplay Trailer]
Eigenlijk moet je die trailer enkel kijken voor de epische muziek. Heb helemaal niks met Flight Simulators oid, maar zelfs ik krijg zin om even over mijn huis te vliegen
Er staat bij geen enkele game een release date van 2020 en/of launch game. Lijkt mij wat onwaarschijnlijk dat XGS zelf niet met launchgames zou komen voor de XSXdrakiesoft schreef op maandag 4 mei 2020 @ 08:12:
Dit is wat XGS aan het doen is.
Bekende korrel met zout, maar toch interessant.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I
Maar..... Een nieuwe Banjo of Fable zou fantastisch zijn, helemaal met de graphics van de XSX. Ik zou het niet eens erg vinden als Banjo een Nuts&Bolts sequel is.
FH5 aankondiging in de herst vind ik maar een vreemde, maar met de launch van een console kan alles natuurlijk. FM8 zou een leuke launch titel maken.
[ Voor 8% gewijzigd door Caayn op 04-05-2020 08:22 ]
Pak zout idd, er staat ook niks nieuws bij wat ik niet eerder gehoord heb. Idd ook niets in 2020 met release xsx, maar dat is wel weer in lijn met Spencers vermoeden dat de games vertraging oplopen vanwege covidCaayn schreef op maandag 4 mei 2020 @ 08:21:
Als je het niet erg vind pak ik een zak zout(Dit zijn uiteraard titels die iedereen kan raden.)
Maar..... Een nieuwe Banjo of Fable zou fantastisch zijn, helemaal met de graphics van de XSX. Ik zou het niet eens erg vinden als Banjo een Nuts&Bolts sequel is.
FH5 aankondiging in de herst vind ik maar een vreemde, maar met de launch van een console kan alles natuurlijk. FM8 zou een leuke launch titel maken.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Klopt helemaal. Dus zak met zout dan maar !BM schreef op maandag 4 mei 2020 @ 08:29:
Vrij voorspelbaar, en aantal rare zaken. Volgens mij is het nog nooit gebeurd dat een Forza Horizon game is aangekondigd voordat de voorafgaande Forza Motorsport in de schappen ligt
Volgens mij zijn alle huidige generatie Forza games tijdens een E3 aangekondigd en hetzelfde jaar nog in het najaar uitgebracht.BM schreef op maandag 4 mei 2020 @ 08:29:
Vrij voorspelbaar, en aantal rare zaken. Volgens mij is het nog nooit gebeurd dat een Forza Horizon game is aangekondigd voordat de voorafgaande Forza Motorsport in de schappen ligt
Edit: Blijkbaar is alleen FM6 niet tijdens een E3 aangekondigd maar tijdens een autoshow in januari, wel nog steeds in hetzelfde jaar als de uiteindelijke release.
[ Voor 16% gewijzigd door Caayn op 04-05-2020 08:37 ]
XBL: MRE Inc
Fable is ook al bijna een zekerheidje, de game waar ik stiekem toch het meeste naar uitkijkt op de Xbox Series X
Ik heb liever wat meer realisme dan vrolijk en zacht
Een extra Elder Scrolls/Witcher game zie ik graag, ook met een fable twist.
Lichtpuntje...
Viva Pinata leek ook ineens van de aardbodem verdwenen te zijn.
Precies, ik las dat en het was gelijk duidelijk dat dit onzin is.MRE-Inc schreef op maandag 4 mei 2020 @ 08:45:
Het gaat om de eerste alinea. Een soort van parodie op de leak van TLOU2, je weet wel, die boze medewerker die niet betaald kreeg. Totaal niet serieus te nemen dus. Iemand die probeert grappig te zijn, niet meer niet minder.
Gamertag: FinrazielNL
Ik kan me voorstellen dat ze wat meer aankondigingen doen om mensen wat games te geven die in de toekomst uitkomen. Zodat ze ook daadwerkelijk een next-gen kopen ipv bij de One te blijven. Dan krijg je gewoon een korte trailer met weinig info, maar die er wel mooi uit ziet.BM schreef op maandag 4 mei 2020 @ 08:29:
Verder idd een wishlist zonder echt feiten te noemen.
Vwb realisme, bedoel je dan foto realistisch? We weten inmiddels wel wat allemaal kan met UE4.LuisjeNL schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:08:
Ik ben vooral heel benieuwd hoe fable er uit komt te zien, de vorige waren in dat opzicht niet echt mijn ding.
Ik heb liever wat meer realisme dan vrolijk en zacht
Een extra Elder Scrolls/Witcher game zie ik graag, ook met een fable twist.
Ik hoop op zoiets als Dekogon onlangs heeft getoond, of ninja theory met project Mara.
:strip_exif()/f/image/JZRWRW58UrZKjwjptmnOpWbq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kmdrvuLwfX5GrrIQhkU6smtG.jpg?f=fotoalbum_large)
Binnen Sea of Thieves is er een Viva Pinata schip, dus helemaal vergeten is Rare het niet.Caayn schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:18:
Zeker niet. Zowel ik als mijn vriendin hebben ons beide prima vermaakt met de twee 360 games, wij vinden het dan ook jammer dat er nooit een vervolg op de XB1 is gekomen. Misschien hebben wij met de XSX meer geluk op een nieuw deel met grotere tuinen.
Viva Pinata leek ook ineens van de aardbodem verdwenen te zijn.
[ Voor 63% gewijzigd door Wom op 04-05-2020 10:39 ]
Bij dit soort afbeeldingen/korte demos zonder context heb ik altijd mijn twijfels in hoeverre het realtime is en of het niet offline render is wat het al een stuk minder indrukwekkend maakt.drakiesoft schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:36:
[...]
Vwb realisme, bedoel je dan foto realistisch? We weten inmiddels wel wat allemaal kan met UE4.
Ik hoop op zoiets als Dekogon onlangs heeft getoond, of ninja theory met project Mara.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Real time alleen vast op dikke pc. Heb zelf wat UE4 demo's op mijn pc draaien. Niet zo mooi als dit voorbeeld. Maar draait toch echt wel realtime. En daarbij mijn pc is toch al wel enkele jaren oud, dus het verbaasde mij hoe goed die unreal engine wel niet is, mits goed toegepast.Caayn schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:57:
[...]
Bij dit soort afbeeldingen/korte demos zonder context heb ik altijd mijn twijfels in hoeverre het realtime is en of het niet offline render is wat het al een stuk minder indrukwekkend maakt.
Hier nog een voorbeeld maar dan real time. De rots omgeving lijkt verdacht veel op senua's sacrifice
[ Voor 10% gewijzigd door drakiesoft op 04-05-2020 11:16 ]
Er zijn enkele heel mooie UE4 demo's waarbij je de screenshots echt niet kan onderscheiden van de realiteit. De bedenking hierbij is wel dat deze demo's statische, niet interactieve omgevingen zijn.Caayn schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:57:
[...]
Bij dit soort afbeeldingen/korte demos zonder context heb ik altijd mijn twijfels in hoeverre het realtime is en of het niet offline render is wat het al een stuk minder indrukwekkend maakt.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Ik zou donderdag eigenlijk niet teveel gaan verwachten van de graphics. Zeker niet in grote open wereld games. AC bijvoorbeeld zal er ongetwijfeld mooi uit gaan zien, maar ik denk dat de winst met de Series X zal zitten in 4k / 60 fps.
Wel benieuwd naar de games die in juni/juli worden gepresenteerd en dan ook de releaseperiode. Dit in relatie tot de opmerking dat MS de eerste periode nog cross platform gaat releasen.
Ik verwacht donderdag stiekem wel beelden van de nieuwe Fromsoftware game, the elder ring.
[ Voor 11% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-05-2020 12:05 ]
Het zou bijvoorbeeld kunnen dat MS, Dying light 2 exclusief heeft afgekocht of iets dergelijks. Daar waren geruchten van maar is niet officieel naar buiten gekomen. Dan is het tripje niet geweest om de studio te kopen maar om dealtjes te sluiten met ontwikkelaars.
Geruchten zijn dat een aantal bestaande games een XSX patch gaan krijgen bij release. Oa. Call Of Duty wordt genoemd als titel. Wat je dan mag verwachten durf ik niet te zeggen. Maar logisch lijkt het mij wel, dat zowel PS5 als XSX aantal bestaande games met upgrades speelbaar krijgen.Chrosser schreef op maandag 4 mei 2020 @ 13:02:
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat Microsoft exclusieve rechten heeft gekocht voor 1 á 2 jaar op een paar games zodat ze bij launch ook eeneen launch line-up hebben. Ik geloof an sich wel dat die eigen Xbox studio's nog wel even nodig hebben voor de ontwikkeling van hun nieuwe games.
Het zou bijvoorbeeld kunnen dat MS, Dying light 2 exclusief heeft afgekocht of iets dergelijks. Daar waren geruchten van maar is niet officieel naar buiten gekomen. Dan is het tripje niet geweest om de studio te kopen maar om dealtjes te sluiten met ontwikkelaars.
Mja dat is al langer mogelijk om te maken. Een beetje beweging gaat ook al prima, zie Red Dead, maar een realistische stad of personen blijft nog altijd het lastigst. Vooral als het overdag moet gebeuren. Regen en donker maakt het altijd wel wat makkelijker (ondanks dat het maken van plassen wel veel rekenkracht vergt)boe2 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 11:23:
[...]
Er zijn enkele heel mooie UE4 demo's waarbij je de screenshots echt niet kan onderscheiden van de realiteit. De bedenking hierbij is wel dat deze demo's statische, niet interactieve omgevingen zijn.
Ik heb zelf ontzettend op een day-one XSX patch voor Forza Horizon 4. Dat is dan meteen ook een makkelijke patch, omdat ze de ervaring al hebben middels de PC versie.Wom schreef op maandag 4 mei 2020 @ 13:14:
[...]
Geruchten zijn dat een aantal bestaande games een XSX patch gaan krijgen bij release. Oa. Call Of Duty wordt genoemd als titel. Wat je dan mag verwachten durf ik niet te zeggen. Maar logisch lijkt het mij wel, dat zowel PS5 als XSX aantal bestaande games met upgrades speelbaar krijgen.
Maar zo zijn er nog zat games die zo'n patch erg goed kunnen gebruiken
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Ben ik een doemdenker als ik eigenlijk lees "verwacht dat we meer games gaan uitstellen" ?Xbox head Phil Spencer interview with CNBC on the surge in demand for Xbox Live: "Teams are doing an incredible job to keep the hardware within schedule"
Nee ik verwacht dat het wel impact gaat hebben. Zo zijn Minecraft Dungeon en Wasteland 3 ook uitgesteld. Ik vind het wel fijn als ze gewoon open en transparant zijn en het duidelijk beargumenteren. En als ze games uitstellen dat ook gewoon tijdig aan geven.Wom schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:27:
[...]
Ben ik een doemdenker als ik eigenlijk lees "verwacht dat we meer games gaan uitstellen" ?
Fotorealisme mag zeker, maar of dat haalbaar isdrakiesoft schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:36:
[...]
Vwb realisme, bedoel je dan foto realistisch? We weten inmiddels wel wat allemaal kan met UE4.
Lichtpuntje...
[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-05-2020 19:12 ]
Daarnaast hebben we natuurlijk nog niet veel releasr data gehoord, dus dan wordt het lastig uitstellenuchiha tijntje schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:30:
[...]
Nee ik verwacht dat het wel impact gaat hebben. Zo zijn Minecraft Dungeon en Wasteland 3 ook uitgesteld. Ik vind het wel fijn als ze gewoon open en transparant zijn en het duidelijk beargumenteren. En als ze games uitstellen dat ook gewoon tijdig aan geven.
Ach, de laatste tijd waren multiplatform reviews en trailers meestal op PS4, dus dan mag het nu wel eens andersom zijnuchiha tijntje schreef op maandag 4 mei 2020 @ 19:12:
Ik vermoed dat deze Inside Xbox zeer hoge kijkcijfers krijgt... Best wel wat PS gerelateerde sites verwijzen er naarGratis reclame
[ Voor 27% gewijzigd door Wom op 04-05-2020 20:18 ]
Verwijderd
Next-gen battle royale bevestigd
Warzone, de battle royale-shooter binnen de Call of Duty-franchise, komt meteen wanneer PlayStation 5 en Xbox Series X lanceren op die platforms beschikbaar.
Dat laat Taylor Kurosaki, de narrative director van Infinity Ward, weten in een interview met Gamergen. Aangezien beide consoles voor de feestdagen eind dit jaar in de winkels moeten liggen, zal Warzone dan dus ook voor PS5 en Series X beschikbaar zijn.
Volgens Kurosaki heeft het team achter Warzone plannen voor jarenlange ondersteuning. Warzone is, zo claimt hij, de lijn die de verschillende subfranchises binnen Call of Duty verbindt.
De battle royale-shooter is een losstaand product en dus geen modus van de meest recente game in de reeks, Call of Duty: Modern Warfare. De free-to-play shooter heeft inmiddels al meer dan vijftig miljoen spelers.
Infinity Ward blijft bezig met het ondersteunen van Warzone en Modern Warfare. De andere Call of Duty-teams werken aan de volgende game in de franchise. Volgens geruchten speelt deze zich in Vietnam af.
Bron: https://gamer.nl/artikele...n-series-x-bij-lancering/
[ Voor 7% gewijzigd door boe2 op 05-05-2020 11:40 ]
Heb zelf helemaal niks met Battle Royale, ben dan ook al een fossiel, maar als je kijkt naar de meest gespeelde titels op dit moment heb je wel een punt.boe2 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 11:40:
Reken maar dat de grote BR games alles op alles zetten om hun games op launch beschikbaar te hebben gezien de miljoenen kinderen die nog steeds obsessief fortnite en gelijksoorten spelen: Een goudmijn voor de publishers (dus ze willen op alle platformen aanwezig zijn), en een killer app voor Microsoft en Sony (want je wil niet het platform zijn dat geen fortnite heeft)
/f/image/A3OC2jEky3iDGsfOsmRRA0HA.png?f=fotoalbum_large)
Multiplayer, free-to-play en beschikbaar in GamePass lijkt de gouden combinatie te zijn op dit moment.
Een nieuwe post van Xbox over wat er de komende periode allemaal komen gaat. Wederom prima communicatie wat we kunnen verwachten. In juli dus de first party titels.
For the Xbox 20/20 May update, we will focus on giving you a first look at next-gen gameplay, trailers and sneak peeks from a wide variety of publishing partners and independent developers across the globe and industry, including Ubisoft’s recently announced “Assassin’s Creed Valhalla,” and hear from game creators about what they’re doing with their games on Xbox Series X.
We’ll be confirming games that utilize our new Smart Delivery feature, which ensures that you always play the best version of the games you own for your console, across generations. And all the games you’ll see will be Xbox Series X Optimized, meaning they are built to take advantage of the powerful Xbox Series X features that make games look and feel incredible, including 4K resolution at up to 120 frames per second, DirectStorage, hardware-accelerated DirectX raytracing, super-fast load times and much more.
In July, we will dedicate time to focus on the incredible games coming from Xbox Game Studios. A number of our studio teams are looking forward to sharing first looks at new gameplay, insights from development teams being optimized for Xbox Series X, and brand-new game announcements. We cannot wait to share this initial look at what some of those teams are working on.
[ Voor 73% gewijzigd door uchiha tijntje op 05-05-2020 15:09 ]
En elke maand komt er een nieuwsupdate:So, what is in store for 2020?
This is a momentous year for Xbox, with our next-gen console paving the way for all our games and services to come together in even better ways. Here’s what 2020 looks like, just to start:
- Our goal remains to launch Xbox Series X and Halo Infinite this Holiday
- All 15 Xbox Game Studios teams are hard at work on next-generation games for Xbox Series X and Xbox Game Pass
- The best development teams around the world are working hard to have their games ready to play on Xbox Series X this holiday
- For PC players, we plan to support the community by making all our major releases at launch available with Xbox Game Pass for PC, including Halo Infinite, Wasteland 3, Minecraft Dungeons and of course, Microsoft Flight Simulator.
- We have new updates and titles lined up for Xbox Game Pass for console and PC
- We’re expanding Project xCloud into new countries and on new devices—and later this year Project xCloud and Xbox Game Pass will come together, enabling you and your friends to play together in more ways.
Linkjes voor 7 mei:Xbox 20/20
Starting with the May 7 episode of Inside Xbox, we will be showcasing what happens next in the world of Xbox, every month, which is why we’re calling it “Xbox 20/20.” These monthly moments will take place throughout the rest of the year and will be a way for us to engage, connect and celebrate with you about what’s in store for the next generation of gaming, including what’s next for Xbox Series X, Xbox Game Studios, Xbox Game Pass and Project xCloud. Every month will bring something different. Stay tuned to Xbox Wire for more details.
Goed, alles twee keer doorgelezen. In juli dus de 1st parties, alles wat we gaan zien is geoptimaliseerd voor de XSX en elke maand wordt er meer informatie gelost. Duidelijk verhaalHow to join Xbox 20/20 on May 7
I hope you’ll join me at 8 a.m. PDT on May 7 for the next episode of Inside Xbox and the first moment of Xbox 20/20. You can tune-in on:
Mixer.com/Xbox
Twitch.tv/Xbox
Facebook.com/Xbox
Twitter.com/Xbox
YouTube.com/Xbox for the 4K stream.
[ Voor 32% gewijzigd door Wom op 05-05-2020 15:19 ]
Zou dit effectief het bootup screen zijn? Ziet er wel mooi uit.
Precies wat ik dacht, heerlijk deze communicatie en openheid. Daar kunnen andere bedrijven *kuch* wat van leren.uchiha tijntje schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 15:18:
Wat een verandering heeft MS ondergaan sinds de release van Xbox one in 2013 zeg. Echt wel leuk om te zien dat ze de community gewoon serieus nemen en de interactie aan gaan. In tegenstelling tot de ivoren toren van een paar jaar geleden.
Heerlijk die communicatie!Wom schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 15:08:
Een update van Microsoft mbt wat we de komende maanden kunnen verwachten:
[...]
En elke maand komt er een nieuwsupdate:
[...]
Linkjes voor 7 mei:
[...]
Goed, alles twee keer doorgelezen. In juli dus de 1st parties, alles wat we gaan zien is geoptimaliseerd voor de XSX en elke maand wordt er meer informatie gelost. Duidelijk verhaal
We weten waar we aan toe zijn de komende maanden.
Props voor Xbox.
Opa verteld hier, maar ten tijde van de eerste Xbox ben ik ooit nog (op een evenement van de PU) in een vrachtwagen gekropen om de allereerste Halo te kunnen spelen. Dat zou vandaag de dag zeker niet meer werken, maar dat was toen een hele belevenis. Al was hij toen wel al uitgebracht geloof ik.Steven030 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:15:
Top die openheid! Het klinkt ook enigszins alsof ze een andere koers kiezen wat betreft pre-orders. De strategie was om dit te mogelijk te maken nadat gamers de console zelf hadden kunnen testen (wellicht op de E3?). Nu mensen niet meer bij elkaar kunnen komen, hoop ik dat we snel blind kunnen pre-orderen
uchiha tijntje schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 15:07:
including 4K resolution at up to 120 frames per second
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
https://twitter.com/CyberpunkGame/status/1257686933830086656
Ik verwacht donderdag ook nog wel wat info. Het is voor 3rd party developers ook wel tijd om de marketing op te starten van de games die in het najaar komen. Normaliter is daarvoor de E3 een prima platform. Nu die weg gevallen is, zullen ze zelf wat moeten doen, of in combinatie met bijvoorbeeld een platformhouder zoals MS.
https://twitter.com/aaron...tatus/1257690295484870659
Common Qs: Thursday show will be under an hour. June news will be done differently than Inside Xbox show. July is the big Xbox Games Studios show, we will go around the world to see first looks & even new game announcements from those creative teams. Will answer more in replies.
[ Voor 28% gewijzigd door uchiha tijntje op 05-05-2020 17:22 ]
Pixel Witcher schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:06:
[...]
Heerlijk die communicatie!
We weten waar we aan toe zijn de komende maanden.
Props voor Xbox.
Back in January I reported that Jerret West, Former Vice President/Head of Marketing at Netflix, rejoined Microsoft as Chief Marketing Officer at Xbox.
— Klobrille (@klobrille) 5 mei 2020
The Xbox 20/20 roadmap article from today is written by him and shows the bold new approach by him & the whole marketing team. https://t.co/14IxOeWn4E
Ik gok dat er wel een trailer van Cyberpunk te zien zal zijn om mensen klaar te stomen voor die 11 juni items.uchiha tijntje schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 17:14:
11 juni komt CD project met nieuws van Cyberpunk 2077.
https://twitter.com/CyberpunkGame/status/1257686933830086656
Ik verwacht donderdag ook nog wel wat info. Het is voor 3rd party developers ook wel tijd om de marketing op te starten van de games die in het najaar komen. Normaliter is daarvoor de E3 een prima platform. Nu die weg gevallen is, zullen ze zelf wat moeten doen, of in combinatie met bijvoorbeeld een platformhouder zoals MS.
https://twitter.com/aaron...tatus/1257690295484870659
Common Qs: Thursday show will be under an hour. June news will be done differently than Inside Xbox show. July is the big Xbox Games Studios show, we will go around the world to see first looks & even new game announcements from those creative teams. Will answer more in replies.
Ze doen echt goede zaken! Dit is wat ik al eerder bedoelde de communicatie bij Xbox is echt zoveel beter, duidelijk met wat ze willen en waar ze naar toe gaan.
Wat @uchiha tijntje al aangaf het is echt een gigantisch verschil met jaren geleden, maar alle puzzel stukjes lijken op zijn plaats te vallen nu.
Je merkt ook echt dat de community echt belangrijk voor Xbox is dat zie je met de Fanfest etc maar ook dat ze luisteren naar feedback.
Ik ben ook erg benieuwd naar waar de studios allemaal mee bezig zijn, ook hoe games als Halo en Forza eruit zien
Voor Xbox gamers wordt het een onwijs mooi jaar en ik denk zelfs nog mooie jaren.
Idd ze zijn echt goed bezig en trekken gewoon hun eigen lijn. Dat aantrekken van die Netflix gast lijkt ook een goede zet te zijn geweest. Voorheen was het marketing team van Xbox echt bagger, maar nu met deze openheid kun je dat niet meer zeggen.Pixel Witcher schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 20:21:
[...]
Ze doen echt goede zaken! Dit is wat ik al eerder bedoelde de communicatie bij Xbox is echt zoveel beter, duidelijk met wat ze willen en waar ze naar toe gaan.
Wat @uchiha tijntje al aangaf het is echt een gigantisch verschil met jaren geleden, maar alle puzzel stukjes lijken op zijn plaats te vallen nu.
Je merkt ook echt dat de community echt belangrijk voor Xbox is dat zie je met de Fanfest etc maar ook dat ze luisteren naar feedback.
Ik ben ook erg benieuwd naar waar de studios allemaal mee bezig zijn, ook hoe games als Halo en Forza eruit zien![]()
Voor Xbox gamers wordt het een onwijs mooi jaar en ik denk zelfs nog mooie jaren.
Vind het wel leuk en zo blijf je tot aan de release de hype in leven houden. Na de show van donderdag zal er al weer gespeculeerd worden wat er in de show daarna komt etc etc. tot aan de reveal. Wordt een mooie zomer.
Hoe baas ben je als je een nieuwe console aankondigt en meteen door een externe party een teardown laat doen ?
Dan heb je 200% vertrouwen in je product. Deze weg is al veel eerder ingezet. Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar de One X was eigenlijk maar een proefballon. Enerzijds om te kijken hoe de consument zou reageren en anderzijds om te kijken wat mogelijk was. Mede omdat deze generatie toch al gespeeld was.justifire schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 21:09:
Laten we gewoon eerlijk zijn.
Hoe baas ben je als je een nieuwe console aankondigt en meteen door een externe party een teardown laat doen ?
Het enige wat ik nog op hoop, is een Microsoft headset. Soort van Elite controller maar dan voor geluid en party chat. Laat maar komen.
En dat fijne draadloze oortje !MRE-Inc schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 23:57:
[...]
Dan heb je 200% vertrouwen in je product. Deze weg is al veel eerder ingezet. Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar de One X was eigenlijk maar een proefballon. Enerzijds om te kijken hoe de consument zou reageren en anderzijds om te kijken wat mogelijk was. Mede omdat deze generatie toch al gespeeld was.
Het enige wat ik nog op hoop, is een Microsoft headset. Soort van Elite controller maar dan voor geluid en party chat. Laat maar komen.
Inderdaad, erg jammer dat MS nooit met een draadloze chat headset voor de XB1 is gekomen zoals er toen wel voor de 360 was.
Headset vanuit MS zelf voor game audio kan mij eerlijk gezegd weinig boeien, die markt is aardig verzadigd. Helemaal nu ze gewoon USB audio gaan ondersteunen.
[ Voor 22% gewijzigd door Caayn op 06-05-2020 08:19 ]
Ik blijf erbij dat wat MS destijds wilde doen enorm vooruitstrevend was. Een digitale license voor alle spellen die je ook nog eens kon verkopen. Zo zonde dat dat in de kop werd gedrukt. Bah.
Deze generatie lijkt Microsoft net alles goed aan te pakken. De onthulling van de console, de informatie - en vooral wát we allemaal al weten. En Kamp Sony blijft enorm stil. We hebben alleen de specs en de controller gezien.
Ik hoop écht dat MS maximaal gaat inzetten op supertoffe exclusieve games. Dat is het enige waar Sony sterker in was. Althans, Gears en Halo trekken mij niet helemaal. De exclusives van Sony, zoals Uncharted en The Last of Us trokken mij wel enorm. Ben vooral benieuwd wanneer hij komt en wat het mag kosten.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Het is een behoorlijk understatement dat Sony op het vlak van 1st party titels fors sterker is geweest dan MS de huidige generatieSacreBleu schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 08:20:
Ik ben behoorlijk gecharmeerd door de XSX en de manier waarop Microsoft alles communiceerd. Daar kan Sony nog een puntje aan zuigen. Vorige generatie hadden ze mazzel, omdat MS toen een flater sloeg met hun, vrijwel, all-digital aanpak en 24/7 connectiviteit. Daar heeft Sony zijn hele strategy op aangepast.
Ik blijf erbij dat wat MS destijds wilde doen enorm vooruitstrevend was. Een digitale license voor alle spellen die je ook nog eens kon verkopen. Zo zonde dat dat in de kop werd gedrukt. Bah.
Deze generatie lijkt Microsoft net alles goed aan te pakken. De onthulling van de console, de informatie - en vooral wát we allemaal al weten. En Kamp Sony blijft enorm stil. We hebben alleen de specs en de controller gezien.
Ik hoop écht dat MS maximaal gaat inzetten op supertoffe exclusieve games. Dat is het enige waar Sony sterker in was. Althans, Gears en Halo trekken mij niet helemaal. De exclusives van Sony, zoals Uncharted en The Last of Us trokken mij wel enorm. Ben vooral benieuwd wanneer hij komt en wat het mag kosten.
Het grote nadeel voor MS is, dat de komende generatie de eerste generatie wordt die (bijna) volledig voortborduurt op de vorige generatie (momenteel nog huidige dus). Tot nu toe begon je iedere keer nagenoeg opnieuw. En kon je redelijk 'makkelijk' overstappen naar een andere partij. Zie hoeveel mensen van de X360 naar de PS4 zijn overgestapt. Dat zal de komende generatie minder gaan gebeuren, denk ik.
Microsoft zou zich door middel van die game studios op alle vlakken kunnen verstevigen wat betreft games.SacreBleu schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 08:20:
Ik ben behoorlijk gecharmeerd door de XSX en de manier waarop Microsoft alles communiceerd. Daar kan Sony nog een puntje aan zuigen. Vorige generatie hadden ze mazzel, omdat MS toen een flater sloeg met hun, vrijwel, all-digital aanpak en 24/7 connectiviteit. Daar heeft Sony zijn hele strategy op aangepast.
Als je voor de populairste genres, een nette game kunt verkopen, dan ben je toch wel redelijk binnen.
Microsoft moet Sony fans triggeren.
Dat gaat wel een hele uitdaging worden. Immers heeft Sony op veel meer genres exclusieve games. Ze hebben geen verhalende serie of een third-person game. De enige game die, voor mij, dicht bij Uncharted komt is Tomb Raider, maar die is niet exclusief. Hetzelfde geldt voor TLOU, geen andere game in het MS kamp tipt eraan.Mosin schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 08:35:
[...]
Microsoft zou zich door middel van die game studios op alle vlakken kunnen verstevigen wat betreft games.
Als je voor de populairste genres, een nette game kunt verkopen, dan ben je toch wel redelijk binnen.
Microsoft moet Sony fans triggeren.
Toch twijfel ik, want MS lijkt ook in te zetten op de PC, veel titels komen ook voor de PC uit. En ik heb een PC die tot nu toe betere resultaten dan de XOX levert. Weet niet hoe hij op gaat botsen tegen de XSX. Maar het lijkt erop dat je met een goede PC en een PS5 meer bereik hebt.
Wachten op die announcements in juli dan maar. Hopelijk nieuwe IP's. Forza is zalig, maar ik zou graag iets anders zien dan Gears en Halo. Tenzij ze iets radicaals gaan veranderen. Ik had bijvoorbeeld gelezen dat Halo 5 zomaar eens Open World zou kunnen zijn. Dat prikkelt mij ergens wel. Zeker als dat zou betekenen dat er een dynamisch battlefield is waar je vrij kan reizen en random conflicten zou kunnen oppakken.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Waarom vind je dat Halo en Gears op hun laatste benen lopen als ik vragen mag? Halo krijgt een, naar het schijnt, open-wereld vervolg zodat je daar gameplay gaat zie die we nog niet van Halo kennen. En het Gears-universum heeft ook net een nieuwe insteek kwa verhaal gekregen. Halo 5 was een wat mindere game, eens. Maar Gears 5 (en ook 4 imho) waren toffe games, met gameplay waar ik niet direct een directe concurrent voor weet.Rossi46 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 08:35:
[...]
Halo en Gears lopen op hun laatste benen. Wat dat betreft ook wel gedurft van MS om bij launch met een nieuwe Halo te komen. Die moet wel écht heel goed zijn, wil dat een succes worden.
Tuurlijk moeten er flink wat nieuwe titels naast komen, maar nu laat je het lijken alsof niemand er meer op zit te wachten. Of ben ik de enige die uitkijkt naar een nieuwe Halo?
Als je een dikke PC hebt zou een combi van PS5 + GamePass voor PC een hele goede optie kunnen zijn. Al verwacht ik dat Sony ook wel iets meer gaat doen met streaming van games, gezien het contract wat ze daar voor met Microsoft hebben afgesloten.SacreBleu schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 08:45:
[...]
Toch twijfel ik, want MS lijkt ook in te zetten op de PC, veel titels komen ook voor de PC uit. En ik heb een PC die tot nu toe betere resultaten dan de XOX levert. Weet niet hoe hij op gaat botsen tegen de XSX. Maar het lijkt erop dat je met een goede PC en een PS5 meer bereik hebt.
[ Voor 26% gewijzigd door Wom op 06-05-2020 09:00 ]
Aangezien de sony fans al 5 jaar lang over dezelfde 3 games opscheppen ondanks dat die games geen herspeelbaarheid hebben valt dat wel ERG goed mee naar mijn meningSacreBleu schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 08:45:
[...]
Dat gaat wel een hele uitdaging worden. Immers heeft Sony op veel meer genres exclusieve games. Ze hebben geen verhalende serie of een third-person game. De enige game die, voor mij, dicht bij Uncharted komt is Tomb Raider, maar die is niet exclusief. Hetzelfde geldt voor TLOU, geen andere game in het MS kamp tipt eraan.

uchiha tijntje schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 15:07:
including 4K resolution at up to 120 frames per second
Mja, heel dik. Kost me alleen wel een nieuwe tv en nieuwe receiver om 120fps @4K mogelijk te maken. Zonde om m'n OLED C7 en Marantz 5010 daarvoor te vervangen, wat de komende jaren dus ook niet gaat gebeuren. Denk dat heel veel consumenten denken 4K 120fps te zien, maar gewoon naar 4K 60fps zitten te gluren, omdat hun tv geen HDMI 2.1 ondersteunt.
Ik zit er toch nog sterk over te twijfelen om de overstap naar Xbox te maken de komende generatie. Microsoft is veel opener over wat ze te bieden hebben en daarnaast vind ik die xbox gamepass wel heel erg interessant.
Doe je Sony toch wel heel erg tekort. Sony heeft first party IP's die echt iets anders voorschotelen dan de zoveelste racer, shooter of rpg. Dat is ook het enige wat me bij Sony houdt. Ik heb namelijk het gevoel dat MS echt gaat scoren deze generatie en dat Sony achter de feiten aanloopt en de boel niet op orde heeft met de PS5. Maarja, is een gevoelboe2 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:15:
[...]
Aangezien de sony fans al 5 jaar lang over dezelfde 3 games opscheppen ondanks dat die games geen herspeelbaarheid hebben valt dat wel ERG goed mee naar mijn mening
[ Voor 28% gewijzigd door Hulleman op 06-05-2020 09:35 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Vast niet, en ik kan ook niet de enige zijn die uitkijkt naar Gears 6Wom schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 08:56:
[...]
Tuurlijk moeten er flink wat nieuwe titels naast komen, maar nu laat je het lijken alsof niemand er meer op zit te wachten. Of ben ik de enige die uitkijkt naar een nieuwe Halo?
Dat hou je altijd. Ik kan mij nog gamesites van de mid-2000s herinneren die dachten dat de Xbox 360 games op 1080p draaide toen de 1080p firmware update gereleased was. Of mensen die dachten dat de render resolutie op de achterkant van de hoesjes van een PS3/360 game stond. Kijk naar de frontpage hier en je vind af en toe nog steeds mensen die zoiets denken.Hulleman schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:29:
[...]
Mja, heel dik. Kost me alleen wel een nieuwe tv en nieuwe receiver om 120fps @4K mogelijk te maken. Zonde om m'n OLED C7 en Marantz 5010 daarvoor te vervangen, wat de komende jaren dus ook niet gaat gebeuren. Denk dat heel veel consumenten denken 4K 120fps te zien, maar gewoon naar 4K 60fps zitten te gluren, omdat hun tv geen HDMI 2.1 ondersteunt.
Ik zit er toch nog sterk over te twijfelen om de overstap naar Xbox te maken de komende generatie. Microsoft is veel opener over wat ze te bieden hebben en daarnaast vind ik die xbox gamepass wel heel erg interessant.
AV stukje: Zolang je receiver eARC ondersteund hoef je enkel je TV te vervangen voor een 4K@120Hz met HDMI 2.1 model. Het is nog steeds een klap geld maar het scheelt in ieder geval iets.
Ik ben eigenlijk geen echte Playstation fan. Heb bij launch van de Xbox One zelfs een exemplaar uit Duitsland geïmporteerd. Maar ben denk ik na een jaartje toch overgestapt op de Playstation. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik de exclusives als een van de weinige games uberhaupt helemaal heb uitgespeeld. De verhalende singleplayers van hun zijn echt goed. Daar moet Microsoft echt wat geweld tegenover gaan zetten. Halo is voor de ''oude'' Xbox fanaten een instabuy, maar het is ook geen systemseller zoals in de x360 tijd. Mogelijk dat als ze het nu over een totaal andere boeg gooien met open wereld gameplay dit het wel weer kan worden. Maar dat is wel nog wishfull thiking, zo eerlijk moeten we ook zijn. Gears of war is wat mij betreft echt weggezakt in kwaliteit en niveau. Je mag het misschien nog wel triple A noemen. Maar de aantrekkingskracht is wel echt weg vind ik. Verder staat mij niet veel bij behalve de Forza serie.boe2 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:15:
[...]
Aangezien de sony fans al 5 jaar lang over dezelfde 3 games opscheppen ondanks dat die games geen herspeelbaarheid hebben valt dat wel ERG goed mee naar mijn mening
Overigens vind ik Hellblade dus wel een sterke move (die wordt nu toch exclusief right?). Daar kun je ook super sterke verhalen mee vertellen!
Als er een nieuwe RPG Fable komt zou dat ook weer een flinke stap in de goede richting zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Chrosser op 06-05-2020 10:20 ]
Halo en Gears waren 'vroeger' echt system sellers. Dikke titels waar een breed publiek naar uit keek. Daar is mijn inziens weinig meer van over. Wellicht niet terecht, want Gears 5 schijnt bijvoorbeeld technisch ook een ontzettend goede game te zijn, maar de de IP's hebben veel van z'n glans verloren. Ze hebben zeker niet meer het aanzien zoals bij Playstation met Uncharded, The Last of Us en Horizon Zero Dawn hebben, om maar wat te noemen.Wom schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 08:56:
[...]
Waarom vind je dat Halo en Gears op hun laatste benen lopen als ik vragen mag? Halo krijgt een, naar het schijnt, open-wereld vervolg zodat je daar gameplay gaat zie die we nog niet van Halo kennen. En het Gears-universum heeft ook net een nieuwe insteek kwa verhaal gekregen. Halo 5 was een wat mindere game, eens. Maar Gears 5 (en ook 4 imho) waren toffe games, met gameplay waar ik niet direct een directe concurrent voor weet.
Daarom hoop ik dat ze met Halo echt uit gaan pakken, de reeks heeft dat nodig.
Ben ik volledig met je eens. Ik ben een beetje een Xbox mannetje, maar de exclusives van Playstation zijn echt heel erg goed. Mijn mening natuurlijk, maar volgens mij wordt dat wel breed gedragen. En Microsoft weet dat zelf ook wel. Het duurt alleen jaren voordat ze daar zelf alternatieven voor zullen hebben. De achterstand was/is echt fors.Hulleman schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:29:
[...]
Doe je Sony toch wel heel erg tekort. Sony heeft first party IP's die echt iets anders voorschotelen dan de zoveelste racer, shooter of rpg. Dat is ook het enige wat me bij Sony houdt. Ik heb namelijk het gevoel dat MS echt gaat scoren deze generatie en dat Sony achter de feiten aanloopt en de boel niet op orde heeft met de PS5. Maarja, is een gevoel
Die van mij ondersteunt alleen ARC, maar krijg dat met geen mogelijkheid werkend helaas. ARC blijft hit or miss. TV vervangen zou ik ook al te veel geld vinden voor alleen die 120fps die wellicht in sommige games gehaald gaat worden. Los van het feit dat qua beeldkwaliteit er nog geen upgrade is van een OLED. Ik ben ook een casual gamer die lekker van SP games wil genieten, dus die 4K60 is dikke prima voor mij.Caayn schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:37:
[...]
AV stukje: Zolang je receiver eARC ondersteund hoef je enkel je TV te vervangen voor een 4K@120Hz met HDMI 2.1 model. Het is nog steeds een klap geld maar het scheelt in ieder geval iets.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Headset maakt me weinig uit. Er is al genoeg. Als ze, zoals @Caayn zegt, USB gaan ondersteunen, dan wordt het verder geen probleem meer om wat goedkoops te vinden. Verder hoop ik eerder op filtering van party chat. Dat men beter achtergrondgeluid, irritante harde geluiden (chips bv) en volume-verschillen oplossen. Nvidia heeft nu een mooie RTX techniek. Als ze dan toch een dedicated chip hebbenMRE-Inc schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 23:57:
[...]
Dan heb je 200% vertrouwen in je product. Deze weg is al veel eerder ingezet. Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar de One X was eigenlijk maar een proefballon. Enerzijds om te kijken hoe de consument zou reageren en anderzijds om te kijken wat mogelijk was. Mede omdat deze generatie toch al gespeeld was.

De strategie is prima, nu is het vooral hopen dat de games ook een beetje tof gaan zijn. Want daarmee staat of valt de hype.
Aangezien in de huidige generatie de meeste games met uitbundige graphics nog rond de 30fps zitten ga ik mijn TV niet upgraden om 120fps mogelijk te maken, als 9 van de 10 AAA-games nou zou draaien op 4K@120fps dan zou het de upgrade misschien waard zijn, maar ik vermoed dat de meeste (zoniet alle) AAA-games 4K@120 echt niet gaan halen. En om nou weer een nieuwe tv te kopen alleen omdat wat indie developers de 120fps aantikken met hun pixelated games, dat is het voor mij niet waard denk ik.Hulleman schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:47:
[...]
Die van mij ondersteunt alleen ARC, maar krijg dat met geen mogelijkheid werkend helaas. ARC blijft hit or miss. TV vervangen zou ik ook al te veel geld vinden voor alleen die 120fps die wellicht in sommige games gehaald gaat worden. Los van het feit dat qua beeldkwaliteit er nog geen upgrade is van een OLED. Ik ben ook een casual gamer die lekker van SP games wil genieten, dus die 4K60 is dikke prima voor mij.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
[ Voor 10% gewijzigd door Steven030 op 06-05-2020 11:12 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Dat is hetzelfde als zeggen 'de zoveelste verhalende 3rd person game zonder multiplayer'. Ik speel zelf voornamelijk FPS en racegames, Dus daar doe je die genres juist weer te kort mee, juist omdat een Gears iets anders is als een COD of een Bulletstorm. Dat veel meer mensen de 1st party titels van Sony toffer vinden dan die van Microsoft mag geen geheim zijn. Heb zelf ook een PS4 geleend om Spider-man te spelen. Maar vind het te makkelijk om andere genres af te schilderen als eenheidsworst. Juist een zo breed mogelijk aanbod aan type games zou ik toejuichen. En heb het gevoel dat dit vooral van 1st party studios moet gaan komen, als ik kijk naar wat de verkooplijsten domineert.Hulleman schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:29:
[...]
Doe je Sony toch wel heel erg tekort. Sony heeft first party IP's die echt iets anders voorschotelen dan de zoveelste racer, shooter of rpg.
Gears 5 is ook een prima game. Geen GOTY materiaal, maar als fan van de reeks heb ik mij er mee dan prima mee vermaakt. Maar ik denk dat als Halo: Infinite ook maar iets van zijn belofte gaat inlossen, je juist een hele dikke system seller te pakken hebt. Geholpen door GamePass zal die game potentieel door veel mensen gespeeld gaan worden. Dus eigenlijk wordt het misschien meer een 'service seller' dan een system sellerRossi46 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:17:
[...]
Halo en Gears waren 'vroeger' echt system sellers. Dikke titels waar een breed publiek naar uit keek. Daar is mijn inziens weinig meer van over. Wellicht niet terecht, want Gears 5 schijnt bijvoorbeeld technisch ook een ontzettend goede game te zijn, maar de de IP's hebben veel van z'n glans verloren. Ze hebben zeker niet meer het aanzien zoals bij Playstation met Uncharded, The Last of Us en Horizon Zero Dawn hebben, om maar wat te noemen.
Daarom hoop ik dat ze met Halo echt uit gaan pakken, de reeks heeft dat nodig.
En laten we eerlijk zijn. Fifa, COD en GTA zijn de echte system sellers bij de consoles. Hier op Tweakers zijn we toch iets meer een niche-publiek heb ik het idee. Ik ben het wel meer geworden sinds ik hier meelees in Spielerij iig
[ Voor 41% gewijzigd door Wom op 06-05-2020 11:12 ]
Verwijderd
De opzet van Halo (en wat het ook erg leuk maakt) is dat je allerlei set-pieces hebt tijdens een level met beperkte resources. Je moet kiezen waar je wat in gaat zetten. Sommige stukjes kunnen je makkelijker maken of zelfs overslaan door gekke routes te vinden of slim te spelen. Ik zie niet hoe dat gaat werken met open world zonder dat je een dertijn in een dozijn game gaat worden dat niet meer op Halo lijkt. Daarnaast kan de Master Chief helemaal geen torens beklimmen om stukjes map vrij te spelen.
Tldr: Dat ze iets nieuws moeten met Halo is zeker waar. Hopelijk is het niet het een open world maken.
Dan vrees ik een beetje voor je. Wat je een jaar geleden vooral hoorde omtrent de Slipspace engine was de kracht die deze had in grote open werelden. Maar het valt of staat met hoe ze het implementeren, want Halo is idd een door een verhaal gedreven game, waarbij je altijd een bepaalde urgentie voelde. Als je net als in Far Cry 5 uur aan een stuk kan vissen gaat die urgentie er wat van afVerwijderd schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:21:
Tldr: Dat ze iets nieuws moeten met Halo is zeker waar. Hopelijk is het niet het een open world maken.
Microsoft moet het voornamelijk hebben van bestaande IP's. Zoals Halo en Gears. En hoewel ik heb genoten van Gears 5 was het weinig vernieuwend ten opzicht van de eerste Gears. Ook Uncharted kijk ik langzaam op uit, want het is altijd meer van hetzelfde.Wom schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:06:
[...]
Dat is hetzelfde als zeggen 'de zoveelste verhalende 3rd person game zonder multiplayer'. Ik speel zelf voornamelijk FPS en racegames, Dus daar doe je die genres juist weer te kort mee, juist omdat een Gears iets anders is als een COD of een Bulletstorm. Dat veel meer mensen de 1st party titels van Sony toffer vinden dan die van Microsoft mag geen geheim zijn. Heb zelf ook een PS4 geleend om Spider-man te spelen. Maar vind het te makkelijk om andere genres af te schilderen als eenheidsworst. Juist een zo breed mogelijk aanbod aan type games zou ik toejuichen. En heb het gevoel dat dit vooral van 1st party studios moet gaan komen, als ik kijk naar wat de verkooplijsten domineert.
De kracht van Sony was dat het juist een groot scala aan exclusieve games had die uniek waren. Zo heb ik genoten van Detroit: Become Human. Maar ook van Horizon. Het was gewoon de frisheid die het hem deed. En dat heeft Microsoft niet geboden. En daarom twijfel ik enorm wat een betere keuze is.
Ik neig enorm naar de XSX, maar dan moet er wel gesleuteld worden aan het aanbod. Want als ik alles wat de XSX krijg ook op de PS5 en PC kan spelen, maar niet alles wat op de PS5 komt op de XSX kan spelen, is de keuze al snel gemaakt. Niets af van het apparaat zelf. Maar MS mist gewoon unieke content.
Denk dat je niet alleen bent hoor. Iedereen die met regelmaat gamed hoopt dat er veel dikke games uitkomen die iets nieuws gaan brengen. En als ik eerlijk ben, ook op de PS5 gaan er weer fantastische exclusieve games uitkomen. Dat gaat never nooit een miskoop zijn, ondanks wat iedereen op social media wil bewijzenSacreBleu schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:51:
[...]
Microsoft moet het voornamelijk hebben van bestaande IP's. Zoals Halo en Gears. En hoewel ik heb genoten van Gears 5 was het weinig vernieuwend ten opzicht van de eerste Gears. Ook Uncharted kijk ik langzaam op uit, want het is altijd meer van hetzelfde.
De kracht van Sony was dat het juist een groot scala aan exclusieve games had die uniek waren. Zo heb ik genoten van Detroit: Become Human. Maar ook van Horizon. Het was gewoon de frisheid die het hem deed. En dat heeft Microsoft niet geboden. En daarom twijfel ik enorm wat een betere keuze is.
Ik neig enorm naar de XSX, maar dan moet er wel gesleuteld worden aan het aanbod. Want als ik alles wat de XSX krijg ook op de PS5 en PC kan spelen, maar niet alles wat op de PS5 komt op de XSX kan spelen, is de keuze al snel gemaakt. Niets af van het apparaat zelf. Maar MS mist gewoon unieke content.
Het enige wat ik wel wil meegeven is dat we van Microsoft weten wat hun plannen zijn. xCloud, GamePass, XSX (met mogelijk een XSS) en ondersteuning van PC waar mogelijk. Alle randvoorwaarden lijken in ieder geval op hun plaats te vallen en zijn naar mijn bescheiden mening een extra toevoeging voor ons als consument. De basis lijkt goed, dus mochten ze de unieke content die jij (en velen met jou) zoekt voor elkaar krijgen dan zal ook de XSX geen miskoop zijn. En daar heb ik wel vertrouwen in eigenlijk.
Goed, en dat was weer genoeg nuancering voor vandaag.
Bron: https://www.homecinemamag...-tvs-blijkbaar-toch-niet/
Lekker het geld in je knip houden en genieten.
[ Voor 12% gewijzigd door Ambition88 op 06-05-2020 12:19 ]
Ik ben niet persé pro-Sony of MS. Ik heb destijds de X1 en PS4 gehad. Maar bij de X1 miste ikWom schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:12:
[...]
Goed, en dat was weer genoeg nuancering voor vandaag.
de exclusives. Alles wat toen beschikbaar was kon ook op de PS4. Daarna werd Dragon Scale(?) op een gegeven moment uitgesteld en daarna geannuleerd.
Ik vind het een mooi ding en zou er graag eentje hebben. Qua software en features hebben ze een mooi ecosysteem gebouwd en dat trekt mij wel. Maar dat is niet genoeg. Daarom kijk ik uit naar morgen maar al helemaal naar juli. Ik denk dat daar ook de knoop wordt doorgehakt.
Lijkt me wat kort door de bocht.Ambition88 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:18:
Als je nu je 3 jaar oude C7 gaat verpatsen omdat deze geen 2.1 aansluiting heeft, ben je echt geld aan het verbranden. Games gaan echt niet bij release 120 fps in 4K resolutie aantikken dat trekken de huidige high end kaarten niet eens, los van het feit dat zelfs de nieuwe LG modellen geen volledige HDMI 2.1 ondersteuning hebben.
VRR kan wel degelijk een grote meerwaarde hebben toch? De nieuwe consoles gaan daar waarschijnlijk uitgebreid gebruik van maken. Daarnaast is 60fps 4k zonder kleurcompressie (chroma) nu volgens mij niet eens mogelijk.
Ja en al hadden ze wel volledige HDMI 2.1 ondersteuning dan hebben de Panels dat niet (12bit kleur o.a.)Ambition88 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:18:
Als je nu je 3 jaar oude C7 gaat verpatsen omdat deze geen 2.1 aansluiting heeft, ben je echt geld aan het verbranden. Games gaan echt niet bij release 120 fps in 4K resolutie aantikken dat trekken de huidige high end kaarten niet eens, los van het feit dat zelfs de nieuwe LG modellen geen volledige HDMI 2.1 ondersteuning hebben.
Daarvoor dus zeker nog even wachten idd.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Verwijderd
Zie je de master chief al rotsen slaan voor stukjes iron voor een upgrade van zijn helm? Of jagen op herten voor een nieuwe armband voor extra kogels. Help!Wom schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:30:
[...]
Dan vrees ik een beetje voor je. Wat je een jaar geleden vooral hoorde omtrent de Slipspace engine was de kracht die deze had in grote open werelden. Maar het valt of staat met hoe ze het implementeren, want Halo is idd een door een verhaal gedreven game, waarbij je altijd een bepaalde urgentie voelde. Als je net als in Far Cry 5 uur aan een stuk kan vissen gaat die urgentie er wat van af
Zoals ik in het artikel op de frontpage ookal aangaf is dit meer theoretisch dan iets wat je in de praktijk zal merkenAmbition88 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:18:
los van het feit dat zelfs de nieuwe LG modellen geen volledige HDMI 2.1 ondersteuning hebben.
Zouden de 4K 2020 modellen 48Gb/s inplaats van 40Gb/s ondersteunen veranderd er niks, behalve dat je nu een 12bitRGB 4K@120Hz kan versturen naar de TV. Echter! Zal de TV de 12bit kleuren vervolgens intern moeten mappen naar 10bit kleuren omdat het gebruikte OLED paneel "slechts" 10bit ondersteunt.
TLDR: De HDMI poort op de 4K 2020 OLED modellen van LG is voldoende voor de aanwezige hardware.
Ja raar he,en wel promoten met hdmi 2.1 op lg tv'sDonstil schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:22:
[...]
Ja en al hadden ze wel volledige HDMI 2.1 ondersteuning dan hebben de Panels dat niet (12bit kleur o.a.)
Daarvoor dus zeker nog even wachten idd.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
- Minecraft Dungeons
- Wastelander 3
- Gears Tactics
- Forza Motorsport 8 (zeer waarschijnlijk)
- Grounded
- Flight Simulator 2020
- Bleeding Edge
- Gears 5
- Halo Infinite
- Crackdown 3
- Psychonauts 2 (zeer waarschijnlijk)
- Pillars of Eternity 2
- Outer Worlds
Dat niet al deze games in de smaak vallen is niet meer dan logisch. Maar de opmerking dat MS geen diversiteit heeft is, met de nieuwe aankopen, natuurlijk wel erg twijfelachtig. Absurd zou ik het zelfs noemen
Dat MS echter ten opzichte van de concurrentie tekort heeft geschoten in 3rd person SP story driven games zal niemand ontkennen. Maar die games moeten je dan wel liggen. Het is niet mijn favoriete genre en ik ken zelfs mensen die zoeken naar de skip button bij het zien van 10 seconden aan cutscenenes
Ik kan voor de goede orde ook wel een lijstje plaatsen van Sony published games in 2019 en 2020, en dan zie je qua diversiteit toch wel een ander beeld, maar daar leent dit topic zich niet voor.
Een open wereld Halo beeld ik me eerder in als een soort van offline Destiny2. Open wereld shooters kunnen echt wel zonder saaie elementenVerwijderd schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:24:
[...]
Zie je de master chief al rotsen slaan voor stukjes iron voor een upgrade van zijn helm? Of jagen op herten voor een nieuwe armband voor extra kogels. Help!
[ Voor 11% gewijzigd door Steven030 op 06-05-2020 15:55 ]
Leuke spellen, maar geen systems sellers op 2 (ofzo) na die de mainstream gamer overtuigen om naar de Xbox over te stappen t.o.v. Het beeld van Sony.uchiha tijntje schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:00:
Om de discussie over de hoeveelheid en diversiteit aan games op de Xbox een beetje in context te plaatsen heb ik hieronder een overzichtje geplaatst van games die in 2019 en 2020 zijn uitgekomen of nog uitkomen en die door MS Game Studios zijn ontwikkeld.Een deel van deze games zijn multiplatform, vanwege het feit dat ze al in development waren ten tijde van de aankoop, dan wel omdat het gewoon logisch is om ze multiplatform uit te brengen. Hoeveel MS wel niet verdient aan Minecraft op de overige platformen... En ik laat een Ori en Age of Empires IV zelfs buiten beschouwing omdat deze slechts worden uitgegeven door Microsoft Game Studio's.
- Minecraft Dungeons
- Wastelander 3
- Gears Tactics
- Forza Motorsport 8 (zeer waarschijnlijk)
- Grounded
- Flight Simulator 2020
- Bleeding Edge
- Gears 5
- Halo Infinite
- Crackdown 3
- Psychonauts 2 (zeer waarschijnlijk)
- Pillars of Eternity 2
- Outer Worlds
Dat niet al deze games in de smaak vallen is niet meer dan logisch. Maar de opmerking dat MS geen diversiteit heeft is, met de nieuwe aankopen, natuurlijk wel erg twijfelachtig. Absurd zou ik het zelfs noemen.
Dat MS echter ten opzichte van de concurrentie tekort heeft geschoten in 3rd person SP story driven games zal niemand ontkennen. Maar die games moeten je dan wel liggen. Het is niet mijn favoriete genre en ik ken zelfs mensen die zoeken naar de skip button bij het zien van 10 seconden aan cutscenenesDus ik heb er ook minder moeite mee dat dat soort games deze generatie minder vertegenwoordigd waren.
Ik kan voor de goede orde ook wel een lijstje plaatsen van Sony published games in 2019 en 2020, en dan zie je qua diversiteit toch wel een ander beeld, maar daar leent dit topic zich niet voor.
Oftewel Gamepass zou al interessant moeten zijn voor die gamers of je moet ook grote titels leveren die miljoenen mensen willen spelen op de release. Daar zijn we maar weinig van in het bovenste lijstje.
Dit topic is gesloten.
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden