Waar?Koning-Admiraal schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:04:
Watch Dogs Legion digital key zojuist ook gehaald voor €36 euro. In afwachting voor de Xbox Series X.
Lekker dan, zit ik hier met me nieuwe tv en dacht klaar te zijn voor de series x en ps5. Hopelijk valt het mee of is het op te lossenRossi46 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:15:
[...]
120fps wel. Alles daar onder blijkbaar niet (tot 95fps las ik ergens, maar ik weet niet of dit klopt). En dan met VRR ingeschakeld dus. Maar voor mij is op dit vlak ook nog niet alles duidelijk.
Ik snap de opmerkingen ook hoor. Dinsdag komt m'n Series X hier toe met een chargekit voor mijn controller en AC:V. Meteen all-in.
Maar... ik heb er soms wat een dubbel gevoel bij. Kan namelijk alles gewoon ook op mijn One X spelen, zij het met iets mindere graphics en langere laadtijden. Tegelijk ben ik ook hyped omdat het ook gewoon fijn is het maximum uit je games te halen. Ik ben er ook van overtuigd dat Xbox deze gen wel een flink stuk marktaandeel kan terugwinnen, maar dat zal inderdaad pas in 2021 kunnen beginnen.
Hoop alleen dat er al geen 'Pro'-versie van de Series X uit komt tegen dat het werkelijk de moeite is hem in huis te halen
Maar... ik heb er soms wat een dubbel gevoel bij. Kan namelijk alles gewoon ook op mijn One X spelen, zij het met iets mindere graphics en langere laadtijden. Tegelijk ben ik ook hyped omdat het ook gewoon fijn is het maximum uit je games te halen. Ik ben er ook van overtuigd dat Xbox deze gen wel een flink stuk marktaandeel kan terugwinnen, maar dat zal inderdaad pas in 2021 kunnen beginnen.
Hoop alleen dat er al geen 'Pro'-versie van de Series X uit komt tegen dat het werkelijk de moeite is hem in huis te halen
[ Voor 4% gewijzigd door shyheim op 06-11-2020 09:26 ]
Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-
Ik haal dit uit het LG Oled topic elders op het forum:koenvd90 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:24:
[...]
Lekker dan, zit ik hier met me nieuwe tv en dacht klaar te zijn voor de series x en ps5. Hopelijk valt het mee of is het op te lossen
Digital Foundry zag met Gears 5 op de XSX geen issues met VRR icm de CX en dat is hoopvol.
We gaan het volgende week wel meemaken.
Ik ben ook een Premium-baas en die €2.50 wat ik daarvoor kwijt ben per maand vind ik het wel waard in ieder geval. Hun manier van presenteren is iets wat je moet liggen en ik kan het wel bekoren. Ik kijk zeker niet alle (premium-)items en video's van anderen met een meer technische onderbouwing kijk ik ook graag naar.TTHEEBO1 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:09:
[...]
Zeker niet hoor, ik heb ook een premium abonnement daar. Inmiddels weet ik wel waarvoor je er wel en niet naar moet kijken, en wie je op welk onderwerp serieus moet nemen. Wat betreft hun "review", ik vind het juist wel mooi dat ze de gebruikerservaring meenemen, ook al is die wellicht niet representatief voor iedereen.
Ik snap de conclusie van wachten met een aanschaf ook goed vanuit hun perspectief. Als ik zelf nu een One X of een goede game-pc had gehad was het voor mij ook geen day one aanschaf geweest. Aangezien ik zelf echter sinds de 360 geen Xbox heb gehad ziet het er voor mij heel anders uit, en heb ik juist een enorme berg aan (enhanced) games waar ik naar uitkijk.
Ik ga dalijk hun XSX-review kijken en dan kan ik een eigen oordeel vellen over dat item.
Xbox Live: Springbok NL
G2A
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Mensen moeten niet zo zwaar tillen aan heel dat VRR gebeuren. Zal in de praktijk allemaal reuze meevallen.koenvd90 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:24:
[...]
Lekker dan, zit ik hier met me nieuwe tv en dacht klaar te zijn voor de series x en ps5. Hopelijk valt het mee of is het op te lossen
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Stiekem heb ik best zin in om Fable 1 t/m 3 en GoW 1 t/m 5 te spelenRudoo schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:04:
[...]
Ik heb precies hetzelfde, ik zie het probleem niette veel om uit te kiezen dinsdag
[ Voor 18% gewijzigd door Thrace Grumble op 06-11-2020 09:47 ]
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Ja, toch ongeveer hetzelfde als 40 gbps op een CX ipv 48 gbps? Ik heb ook een C9 en er zijn mensen zàt die zich zo'n ding niet kunnen permiteren. Count your blessings.Rivanov schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:44:
[...]
Mensen moeten niet zo zwaar tillen aan heel dat VRR gebeuren. Zal in de praktijk allemaal reuze meevallen.
YouTube: *EARLY ACCESS* Watch Dogs: Legion Gameplay on Xbox One Xswoutr schreef op donderdag 5 november 2020 @ 23:46:
[...]
Meer dan de video van ubisoft met verbeteringen voor de series X kan ik niet vinden hoor.. Ja wat in elkaar geplakte video's van mensen die die trailer vergeleken met de huidige xbox.
De rest is volgens mij fake.
YouTube: Watch Dogs: Legion - Xbox Series X - Exploring NEW Cities!! dit bijvoorbeeld zijn echt geen series X beelden. Geen raytracing reflectie te bekennen, allemaal SSR.
Zo'n 2 uur aan beelden :-)
Verwijderd
Inderdaad, dit speelt alleen een rol als de developers het niet voor elkaar gekregen hebben hun framerate te locken met behulp van dynamische resolutie scaling.Rivanov schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:44:
[...]
Mensen moeten niet zo zwaar tillen aan heel dat VRR gebeuren. Zal in de praktijk allemaal reuze meevallen.
Ja, die Koos is een best sympathieke gast opzich, maar hij draaft af en toe erg door. Presenteert zijn mening ook wel erg vaak als feiten.Soccer98 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:22:
[...]
Gamekings is wel leuk, maar niet altijd. Dat informele is vermakelijk, maar soms slaat dat net iets te veel door in dat presentatoren van sommige dingen totaal niet op de hoogte zijn. En de houding waarbij GK vooral GK geweldig vindt is soms vervelend. Kwestie van uitpikken wat leuk is.
Vond de review wel beetje kortzichtig. Nauwelijks aandacht gegeven dat er gewoon een hoop multiplatformtitels aankomen de komende tijd. Ze lieten het overkomen alsof je echt alleen spellen uit het verleden kan spelen op dit moment.
Ik begrijp het argument wel om de xsx nog niet te kopen omdat er nog geen games zijn die je niet op je Xbox one kan kopen... Maar zelf kijk ik er heel anders naar.
Van oudsher ben ik eigenlijk meer een pc gamer (sinds halverwege jaren 90, daarvoor Commodore 64, Nes en Gameboy). Ik heb de Xbox, 360 en Xbox one gehad voor er bij (en een tijdje een PS2, een Wii u, een n3DS en wat emulatie handhelds), maar pas de afgelopen jaren ben ik meer primair console gamer geworden. Afgelopen jaar nog mijn one x verkocht maar miste hem toch te erg en de afgelopen maanden is mijn game pc eigenlijk verworden tot vr machine en verder niks.
Als ik dan met pc ogen naar de situatie kijk dan komt een one x ongeveer overeen met een 10 jaar oud systeem (want de cpu was bij release van de xbo al verouderd en de hdd is ook traag) waar je een jaar of 4 geleden een nieuwe midrange videokaart in gestopt hebt (ongeveer een 1060). Ja, je kunt nieuwe games er nog steeds op spelen, maar het draait eigenlijk niet echt lekker meer.
Nu komt er de mogelijkheid om voor 500 euro het hele systeem te upgraden... Je krijgt een nieuwe cpu, net niet meer helemaal het allernieuwste maar wel bijna. De gpu hetzelfde, komt ongeveer overeen met een videokaart van 800 euro een paar maanden geleden, nu misschien 500? Ook ga je dan eindelijk van die oude pruttel drive naar een moderne SSD en dan ook gelijk een hele snelle! Dit alles natuurlijk op een modern moederbord wat alles lekker vlot samen laat werken.
Kun je er games op draaien die niet op de oude pc draaiden? Eh, nee, daar draait ook alles nog wel op... Alleen niet zo goed. Als je die kwalificatie zou volgen dan zou je als pc gamer vrijwel nooit upgraden (en dat maakt ook dat 'nadeel' dat mensen wel eens aan pc gaming toekennen dat je zo vaak moet upgraden echt belachelijk... Het hoeft niet, het kan). Bij een pc zou deze upgrade al snel 1500 euro kosten en zou ik het nóg doen (sterker nog, redelijk recent nog gedaan, hoewel niet alles in een keer).
Dus ja, ik kan nu al mijn bestaande games spelen maar dan veel beter? En dat voor maar 500 euro? Hell yeah, gimme!
Van oudsher ben ik eigenlijk meer een pc gamer (sinds halverwege jaren 90, daarvoor Commodore 64, Nes en Gameboy). Ik heb de Xbox, 360 en Xbox one gehad voor er bij (en een tijdje een PS2, een Wii u, een n3DS en wat emulatie handhelds), maar pas de afgelopen jaren ben ik meer primair console gamer geworden. Afgelopen jaar nog mijn one x verkocht maar miste hem toch te erg en de afgelopen maanden is mijn game pc eigenlijk verworden tot vr machine en verder niks.
Als ik dan met pc ogen naar de situatie kijk dan komt een one x ongeveer overeen met een 10 jaar oud systeem (want de cpu was bij release van de xbo al verouderd en de hdd is ook traag) waar je een jaar of 4 geleden een nieuwe midrange videokaart in gestopt hebt (ongeveer een 1060). Ja, je kunt nieuwe games er nog steeds op spelen, maar het draait eigenlijk niet echt lekker meer.
Nu komt er de mogelijkheid om voor 500 euro het hele systeem te upgraden... Je krijgt een nieuwe cpu, net niet meer helemaal het allernieuwste maar wel bijna. De gpu hetzelfde, komt ongeveer overeen met een videokaart van 800 euro een paar maanden geleden, nu misschien 500? Ook ga je dan eindelijk van die oude pruttel drive naar een moderne SSD en dan ook gelijk een hele snelle! Dit alles natuurlijk op een modern moederbord wat alles lekker vlot samen laat werken.
Kun je er games op draaien die niet op de oude pc draaiden? Eh, nee, daar draait ook alles nog wel op... Alleen niet zo goed. Als je die kwalificatie zou volgen dan zou je als pc gamer vrijwel nooit upgraden (en dat maakt ook dat 'nadeel' dat mensen wel eens aan pc gaming toekennen dat je zo vaak moet upgraden echt belachelijk... Het hoeft niet, het kan). Bij een pc zou deze upgrade al snel 1500 euro kosten en zou ik het nóg doen (sterker nog, redelijk recent nog gedaan, hoewel niet alles in een keer).
Dus ja, ik kan nu al mijn bestaande games spelen maar dan veel beter? En dat voor maar 500 euro? Hell yeah, gimme!
Gamertag: FinrazielNL
Dynamisch scaling maak ik meVerwijderd schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:54:
[...]
Inderdaad, dit speelt alleen een rol als de developers het niet voor elkaar gekregen hebben hun framerate te locken met behulp van dynamische resolutie scaling.
Niet druk om. In de praktijk zie je dat niet. Enkel wanneer YouTube je video naar 360p gooit. Das een type dynamisch schalen die ik niet leuk vind 🤣.
Ik ga shaolin monks en mortal kombat 9 weer spelen. En gamepass games. Killer instinct natuurlijk. Verder geen idee.
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Tijden zijn gewoon veranderd. Nieuwe consoles zijn veel meer een incremental stap geworden ipv een giga grote sprong voorwaarts. Sowieso zijn wij een ander publiek natuurlijk. De early adopters vinden het gewoon vet om de laatste hardware in huis te hebben. En het belang van launch exclusives is ook al een paar generaties weg aan het zakken. Nintendo is eigenlijk de enige die dit nog doet met AAA titles. Bv breath of the wild (die ook eigenlijk op de wiiU speelbaar was). Verder zijn de launch games al een paar generaties meer tech demo’s dan games die je echt bij blijven. Sony heeft dan nog demon souls die er echt supergoed uitziet, maar mensen vergeten dat die soulsborne games echt best wel hardcore zijn. Dat gaat een hoop mensen tegenvallen. Bij de laatste paar generaties zo dat de echte topgames na een jaar of anderhalf/ twee komen.
Ik ben iig nogsteeds hyped as fuck, xbone overgeslagen dus ik begin met een mega backlog van enhanced games.
Ik ben iig nogsteeds hyped as fuck, xbone overgeslagen dus ik begin met een mega backlog van enhanced games.
PSN: Geengrenzuh
De kans dat dat gebeurt is natuurlijk wel groter als je 120 als target hebt.Verwijderd schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:54:
[...]
Inderdaad, dit speelt alleen een rol als de developers het niet voor elkaar gekregen hebben hun framerate te locken met behulp van dynamische resolutie scaling.
Resolutie scaling heeft natuurlijk enkel effect als de bottleneck niet bij de CPU ligtVerwijderd schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:54:
[...]
Tja zelfde gedachte hier, je krijg veel waar voor je geld bij deze consoles. Ga zelf voor de Series S om dan met 300 euro deze upgrades te krijgen. Heb echt geen mogelijkheden voor 4K en speel niet veel verschillende games (FIFA 21 + 2/3 andere titels en dan nog wat vanuit de Gamepass mogelijkheden) dus dit zou moeten voldoen.Finraziel schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:58:
Gamepass dus uiteraard, maar nu zag ik ook dat ik EA titels ook niet meer hoef aan te schaffen met ultimate? Dit is wel echt een budgetvriendelijke oplossing geworden..
Nul twijfel of spijt van mijn aankoop ondanks geen games. Mijn laptop is mijn hoofd computer (i7 8750H + 1070 MaxQ) en vooral de CPU heeft het moeilijk met grotere games. Ik moet games nu al op medium~ spelen op 1440p dus tja ik zoek iets om alsnog te gamen in hogere resolutie.
Microsoft met hun Game Pass en dat de kans er in zit dat Bethesda games exclusive wordt op Xbox/PC brengt mij wel over de streep
Ohje en over Gamekings, hun E3/Gamescom specials zijn wel altijd heel vet
Microsoft met hun Game Pass en dat de kans er in zit dat Bethesda games exclusive wordt op Xbox/PC brengt mij wel over de streep
[ Voor 8% gewijzigd door Vagax op 06-11-2020 10:19 ]
Verwijderd
Daar heb je gelijk in, maar de target zal nog steeds 60 of 120 zijn en dat zal ook het overgrote deel van de tijd ook de framerate moeten zijn. Men kan niet ontwerpen op basis van de kleine groep mensen die VRR ondersteuning heeft.Caayn schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:03:
[...]
Resolutie scaling heeft natuurlijk enkel effect als de bottleneck niet bij de CPU ligt
Bij PC's is het wat anders, omdat de gebruiker daar veel vrijer is in hoe de game wordt gerendered. Het grote voordeel daar is dat je bijvoorbeeld ook prima op 100 fps kan spelen op je 144 hz scherm. Maar op een console zal geen enkele game een target meekrijgen die anders is dan 30, 60 of 120. Natuurlijk zullen er games met een unlocked frame rate zijn, maar er zal altijd de optie zijn om op een framerate te spelen die zo goed als locked is.
Maar het is toch altijd zo dat bij het op de markt komen van next-gen machine bijna alle games ook nog op de vorige generatie te spelen zijn? Uit commercieel oogpunt ook het enige wijze besluit dat je als developer kunt nemen. Het is nu wel voor het eerst dat de vorige generatie tussentijds een upgrade heeft gekregen (Xbox One X) waardoor het verschil wellicht kleiner is dan we gewend zijn.shyheim schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:25:
Ik snap de opmerkingen ook hoor. Dinsdag komt m'n Series X hier toe met een chargekit voor mijn controller en AC:V. Meteen all-in.
Daarbij, launch games zijn bijna altijd gemiddeld, op z'n best. En ja, Sony heeft het op dit vlak slimmer gedaan door een uitbreiding van Spider Man uit te brengen als next-gen PS5 game. Terwijl het feitelijk niets anders is dan een enhanced versie van de oorspronkelijke Spider Man, met een nieuwe story. Had MS nieuwe DLC uitgebracht voor bijvoorbeeld Gears 5 enkel voor de XSX dan had je eigenlijk hetzelfde gehad.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Ja klopt. Persoonlijk vind ik het meer dat hun heel erg uit hun zelf kijken naar iets. Kijk koos heeft bijvoorbeeld de lg c9 dan moet hij elke item wel een keer benoemen in de items die met next gen te maken heeft. Maar van deze manier van kijken naar iets moet je houden. Heb ook vaak het idee dat ze dingen niet echt weten en door er maar hard overheen te praten het goed willen maken.Vagax schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:17:
Mij maakt het echt niet uit dat er nog niet superveel nieuwe launchgames zijn. Verbeterde versies van de huidige games is voor mij nu al meer dan voldoende. Begon me namelijk erg te storen aan de lange laadtijden bij bepaalde games (looking at you RDR 2 en Forza 4) en het feit dat de One X een jet-fighter wordt bij diverse games. Dat weerhield mij namelijk om bepaalde games te spelen de laatste tijd, en kan niet wachten om daar nu weer mee verder te gaan.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Kijk al jaren niet meer naar Nederlandse reviews van console/game gerelateerde media. Vaak gewoon feitelijk mis en oh zo vol van zichzelf. Lijken zich tegenwoordig ook gewoon meer op tieners te richten, dus val ook niet meer binnen de doelgroep. Ik houd het liever bij outlets als Digital Foundry en vind mijn eigen nieuws wel via resetera.
[ Voor 19% gewijzigd door LNBL op 06-11-2020 10:26 ]
Beetje off-topic, maar bij welke games merk je dat? Ik merk het vooral bij AC Origins. Alle andere games die ik speel is de XOX bijna geluidloos.Rivanov schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:24:
Mij maakt het echt niet uit dat er nog niet superveel nieuwe launchgames zijn. Verbeterde versies van de huidige games is voor mij nu al meer dan voldoende. Begon me namelijk erg te storen aan de lange laadtijden bij bepaalde games (looking at you RDR 2 en Forza 4) en het feit dat de One X een jet-fighter wordt bij diverse games. Dat weerhield mij namelijk om bepaalde games te spelen de laatste tijd, en kan niet wachten om daar nu weer mee verder te gaan.
Het mooie is dus dat ik nu van pc naar console ben overgestapt. Eind 2018 een One X gekocht icm een gamepc maar was logischerwijs altijd achter mijn pc te vinden. Nu heb ik hier vorige week mijn pc via tweakers verkocht en een One X gekocht (ik miste 'm ookFinraziel schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:58:
Ik begrijp het argument wel om de xsx nog niet te kopen omdat er nog geen games zijn die je niet op je Xbox one kan kopen... Maar zelf kijk ik er heel anders naar.
Het mooie is dat ik op het moment er ook echt van geniet om weer chill op de bank te zitten met een controller ipv continu achter mijn bureau waar ik naast gamen ook aan mijn studie werk etc. En ik geniet ook ontzettend van mijn One X dus dat moet dadelijk met de Series X alleen maar beter worden.
Jetfighter nog wel? Hier heb ik zelf geen last van en ik speel dan ook RDR2, nieuwe MW/Warzone. AKA bij mij blijft de One X vrij stil zelfs bij de nieuwste games.Rivanov schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:24:
[ Voor 10% gewijzigd door mcgloud op 06-11-2020 10:32 ]
One X..... niet series XHomeland schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:53:
[...]
YouTube: *EARLY ACCESS* Watch Dogs: Legion Gameplay on Xbox One X
Zo'n 2 uur aan beelden :-)
Star Wars Jedi Fallen Order, is dit nu een game die valt in de categorie backwards compatible op series S en X? Zo ja, dan is het auto HDR toch? Ben vooral benieuwd of je performance mode hebt op de series S.
Ben bang van niet.
Ben bang van niet.
Volgens mij zijn er heel veel One X systemen met slechte koelpasta / uitgedroogde koelpasta.Rossi46 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:26:
[...]
Beetje off-topic, maar bij welke games merk je dat? Ik merk het vooral bij AC Origins. Alle andere games die ik speel is de XOX bijna geluidloos.
Waardoor de CPU overhit raakt en de One X als een gek gaat staan blazen. Had er zelf ook last van, mijn one X was allesbehalve stil na 3 jaar.
Zelf koelpasta vervangen was een optie, maargoed nooit de moeite voor genomen.
Maar dat verklaart niet direct waarom het bijna ene (best zware) game niet voorkomt en bij de andere wel.swoutr schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:36:
[...]
Volgens mij zijn er heel veel One X systemen met slechte koelpasta / uitgedroogde koelpasta.
Waardoor de CPU overhit raakt en de One X als een gek gaat staan blazen. Had er zelf ook last van, mijn one X was allesbehalve stil na 3 jaar.
Zelf koelpasta vervangen was een optie, maargoed nooit de moeite voor genomen.
Ach, wat maakt het uit, over naar de XSX
Die heeft uit zichzelf hdrZhankou schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:35:
Star Wars Jedi Fallen Order, is dit nu een game die valt in de categorie backwards compatible op series S en X? Zo ja, dan is het auto HDR toch? Ben vooral benieuwd of je performance mode hebt op de series S.
Ben bang van niet.
Ah zo, oké. Ik weet niet zo goed waar de grens ligt met backwards compatible. Ja 360 games snap ik, maar de normale One generatie?
Call of Duty: Modern Warfare, Red Dead Redemption 2 o.a.Rossi46 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:26:
[...]
Beetje off-topic, maar bij welke games merk je dat? Ik merk het vooral bij AC Origins. Alle andere games die ik speel is de XOX bijna geluidloos.
Bij met name Warzone stijgt mijn One X op. Verder is hij heel stil, maar als je Warzone opstart is hij stil tot aan het beginscherm. Als je op verdergaan klikt begint ie ineens te vliegen (Project Scorpio editie trouwens)Rossi46 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:26:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Steven030 op 06-11-2020 10:49 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik heb mijn Series S besteld bij game mania zouden die van de Series S uitverkocht zijn?
Volgens John Linneman (Digital Foundry):Zhankou schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:35:
Ben bang van niet.
I can confirm that Fallen Order now runs at a locked 60fps without any of the pop-in or stutter. It's very very smooth.
— John Linneman @dark1x.bsky.social (@dark1x) 26 oktober 2020
Diverse retailers bieden een Series S aan voor aflevering op release. Ik verwacht niet dat de Series S uitverkocht is.elsympatico schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:58:
Ik heb mijn Series S besteld bij game mania zouden die van de Series S uitverkocht zijn?
Ik het het volgde nog nergens gelezen of gehoord tenzij ik er overheen hebben gelezen of Oost-Indisch doof ben.
Als je de Series X op een FHD (1080p) tvscherm aansluit i.p.v. een 4K-scherm zijn Series X dusdanig geoptimaliseerd dat de 4K-texturen niet standaard mee worden geïnstalleerd. Dat zou wat opslagruimte kunnen besparen.
Als je de Series X op een FHD (1080p) tvscherm aansluit i.p.v. een 4K-scherm zijn Series X dusdanig geoptimaliseerd dat de 4K-texturen niet standaard mee worden geïnstalleerd. Dat zou wat opslagruimte kunnen besparen.
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Das goed nieuws!Resinman schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:08:
[...]
Volgens John Linneman (Digital Foundry):
[Twitter]
Maar over welk van de 2 versies gaat dit dan: de performance-modus (die al op FPS was gericht) of de visuals-modus (die op high reso was gericht)?
Als het én visuals + 60 FPS is, is dat wel nice.
Geen idee of de performance-modus op OneX/PS4 Pro namelijk 60 FPS draaide of niet.
Ja, maar dat ging toch over de Series X, niet S ?Resinman schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:08:
[...]
Volgens John Linneman (Digital Foundry):
[Twitter]
Volgens mij zal hij de 4k downsampelen naar 1080p, voordeel is dat het een beetje scherper lijkt.ariekanari schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:11:
Ik het het volgde nog nergens gelezen of gehoord tenzij ik er overheen hebben gelezen of Oost-Indisch doof ben.
Nee. Er is maar één versie beschikbaar per console. Jij krijgt dan gewoon de Xbox Series X versie geïnstalleerd. Games kunnen wel "modulair" beschikbaar gesteld worden zoals Halo MCC dat doet waarbij je zelf kan aangegeven welke campaign en multiplayer onderdelen jij geïnstalleerd wilt hebben.ariekanari schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:11:
Jij hebt er uiteindelijk wel profijt fijn ondanks dat je op een 1080p scherm speelt.
[ Voor 12% gewijzigd door Caayn op 06-11-2020 11:16 ]
Probeer bol.com volgens mij hebben zij nog wel voorraadelsympatico schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:58:
Voor zover ik weet heeft die game geen next-gen update gekregen dus het gaat dan alleen over de performance mode omdat die als target 60fps had maar het zelde haalde. De visuals mode is locked 30fps waarvan ik niet weet of dat wel altijd gehaald werd maar dat zal dan nu ook wel strak 30fps zijn, misschien dat die ook nog 60fps kan worden door dat speciale sausje van Microsoft wat ze ook bij Fallout 4 hebben gedemonstreerd.shyheim schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:12:
[...]
Das goed nieuws!
Maar over welk van de 2 versies gaat dit dan: de performance-modus (die al op FPS was gericht) of de visuals-modus (die op high reso was gericht)?
Als het én visuals + 60 FPS is, is dat wel nice.
Geen idee of de performance-modus op OneX/PS4 Pro namelijk 60 FPS draaide of niet.
Kijk er al ontzettend naar uit , bedankt voor de input !
Forza Horizon 4 fast travel
Forza Horizon 4 fast travel is pretty quick on the Series X pic.twitter.com/lypTtW88y3
— Spawn Wave (@SpawnWaveMedia) 5 november 2020
Zo moet je het niet zien. Wat betreft HDR, middels auto HDR heeft iedere titel een mate van HDR op de XSX. Niet enkel BC titels.Zhankou schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:41:
[...]
Ah zo, oké. Ik weet niet zo goed waar de grens ligt met backwards compatible. Ja 360 games snap ik, maar de normale One generatie?
Stel er komt nu een titel uit enkel voor de XSX maar vanuit de developer zonder HDR, dan zorgt de auto HDR functie daarvoor.
Er er zijn ook zat Xbox One titels (die dus in BC modus op de XSX draaien) die vanuit de developer al over HDR beschikken. Daarvoor zal auto HDR niet werken omdat het niet nodig.
Ik ben zelf benieuwd naar de multiplayer van Gears 5 op de XSX. Ik speel eigenlijk alleen maar King Of The Hill en ik heb tè vaak dat ik het idee heb dat ik en de vijand tegelijkertijd schieten en dat ik dan uiteindelijk dood ga.
Dan heb je die killcam (wat van mij afgeschaft mag worden in Gears 5) en dan zie ik dat de vijand toch een fractie eerder schiet dan ik.
Ik ben benieuwd wat dan het verschil zal tijdens tussen XOX en XSX qua spelbeleving met 120fps, lagere input lag, lagere latency (heb een nieuwe TV), etcetera.
Gears Of War is voor mij naast Forza Horizon dé rede om Xbox trouw te blijven. Iedereen vindt Gears Of War met elk deel minder worden, maar ik speel Gears Of War nog steeds heel graag. Queen Myrrah is toch fantastich met haar droge one-liners?
Gears Pop was een gimmick waarvan de servers gesloten worden volgend jaar (en hier niet te downloaden zonder omwegen) en Gears Tactics komt volgende week uit op de console
Wellicht moet ik Gears Pop toch maar eens proberen nu het nog kan. Dan kan ik zeggen dat ik ècht alle Gears Of War-titels gespeeld heb.
Dan heb je die killcam (wat van mij afgeschaft mag worden in Gears 5) en dan zie ik dat de vijand toch een fractie eerder schiet dan ik.
Ik ben benieuwd wat dan het verschil zal tijdens tussen XOX en XSX qua spelbeleving met 120fps, lagere input lag, lagere latency (heb een nieuwe TV), etcetera.
Gears Of War is voor mij naast Forza Horizon dé rede om Xbox trouw te blijven. Iedereen vindt Gears Of War met elk deel minder worden, maar ik speel Gears Of War nog steeds heel graag. Queen Myrrah is toch fantastich met haar droge one-liners?
Gears Pop was een gimmick waarvan de servers gesloten worden volgend jaar (en hier niet te downloaden zonder omwegen) en Gears Tactics komt volgende week uit op de console
Wellicht moet ik Gears Pop toch maar eens proberen nu het nog kan. Dan kan ik zeggen dat ik ècht alle Gears Of War-titels gespeeld heb.
Bedankt voor de aanbevelingen!shyheim schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:47:
[...]
Zelf gespeeld & kan ik voor vouchen:
- Outer Worlds
- Fallout New Vegas (wel al wat ouder (X360))
Zelf niet gespeeld:
- Fallout 76 (krijgt wel gemengde reviews)
- The Elder Scrolls Online als je op zoek bent naar de setting van Skyrim... maar is MMORPG.
Vermoedelijk komt Skyrim en de andere TES & Fallout-titels wel nog naar GamePass (gezien overname van Zenimax/Bethesda door Xbox Studios), maar daar staat geen datum op.
Outer Worlds ga ik zeker proberen. Klopt het dat Obsidian meestal de 'goede' RPG's maakt?
The Witcher 2 heb ik ooit op de 360 gespeeld en ik heb de serie op Netflix gekeken. Lijkt me zeker een tof spel. Thanks!PepieNL schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:08:
[...]
Absoluut Witcher 3 als je die nog niet kent, daar ben je een jaar zoet mee
Weet iemand de game grote ongeveer op de xbx serie s? Dit omdat voor mij de dorslag zou zijn. De serie s of x, voor mij persoonlijk zou de 360gb voldoende zijn met een game instal van +- 6 games, maar aangezien de kinderen er ook
Gebruik van maken ook anderegames doen is dit wel
Een dingetje aangezien de ssd upgrade erg duur is tov de console..
Ergens tussen de 1Gb en 136GB. Met andere woorden, dat ligt helemaal aan welke games je speelt en geïnstalleerd wilt hebben. Van flink wat games komen daar de details wel van naar buiten. Dus even googlen op "gamenaam" + Series S install size zou je een eind kunnen brengen.Coldbullet schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:49:
Weet iemand de game grote ongeveer op de xbx serie s? Dit omdat voor mij de dorslag zou zijn. De serie s of x, voor mij persoonlijk zou de 360gb voldoende zijn met een game instal van +- 6 games, maar aangezien de kinderen er ook
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik hoop dat er nog een vergelijking opduikt tussen de laadtijden van een Externe SSD en de Series X
!
Ben benieuwd hoeveel snelheidswinst ik dan heb met de laadtijden.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Die is er toch al een tijdje:G_Dragon schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:51:
Ik hoop dat er nog een vergelijking opduikt tussen de laadtijden van een Externe SSD en de Series X!
Voor mij is Gears ook één van de grootste reden om bij Xbox te blijven (ook al heb ik ook een PS5 besteld). Speel Gears al vanaf het eerste uur met een vaste groep Nederlanders sinds het eerste deel, en dat blijft leuk. Al spelen wij ook wel veel private omdat we regelmatig teveel mensen hebben.Springbokkie schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:41:
Ik ben zelf benieuwd naar de multiplayer van Gears 5 op de XSX. Ik speel eigenlijk alleen maar King Of The Hill en ik heb tè vaak dat ik het idee heb dat ik en de vijand tegelijkertijd schieten en dat ik dan uiteindelijk dood ga.
Gears Of War is voor mij naast Forza Horizon dé rede om Xbox trouw te blijven. Iedereen vindt Gears Of War met elk deel minder worden, maar ik speel Gears Of War nog steeds heel graag. Queen Myrrah is toch fantastich met haar droge one-liners?![]()
Het is alweer een tijdje geleden omdat ik mijn One X heb verkocht twee maanden geleden, ter voorbereiding op de Series X, maar die Killcam kan je toch uitzetten?
Tactics ben ik ok erg benieuwd naar, nog een paar dagen...
XBL: Chaoz BamBam | PSN: Chaoz-BamBam
Waar is dan de Xbox One X met een externe SSD vs Xbox Series X met Interne SSD ?Xgar schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:52:
[...]
Die is er toch al een tijdje:
[YouTube: Xbox Series X: What's The Best SSD Option For Back Compat Xbox Games?]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik zag geen Xbox One X in je vraagG_Dragon schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:54:
[...]
Waar is dan de Xbox One X met een externe SSD vs Xbox Series X met een externe hdd?
Dacht dat je bedoelde extern vs intern op de SXS.
Staat mij niets van bij eerlijk gezegd, maar ik zal eens kijken komend weekend.bambam1979 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:52:
[...]
maar die Killcam kan je toch uitzetten?
Ik dacht namelijk dat ik die uitgezet had omdat ik me er ook aan irriteerde, kan het allen niet checken nu.Springbokkie schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:58:
[...]
Staat mij niets van bij eerlijk gezegd, maar ik zal eens kijken komend weekend.
Hoe verhouden die Gears of Wars-games zich met Gears 5?bambam1979 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:52:
[...]
Voor mij is Gears ook één van de grootste reden om bij Xbox te blijven (ook al heb ik ook een PS5 besteld). Speel Gears al vanaf het eerste uur met een vaste groep Nederlanders sinds het eerste deel, en dat blijft leuk. Al spelen wij ook wel veel private omdat we regelmatig teveel mensen hebben.
Het is alweer een tijdje geleden omdat ik mijn One X heb verkocht twee maanden geleden, ter voorbereiding op de Series X, maar die Killcam kan je toch uitzetten?
Tactics ben ik ok erg benieuwd naar, nog een paar dagen...
En Gears Tactics? Speelt zich blijkbaar af voor de eerste Gears of War-game leert een snelle Google mij.
Moet ik die allemaal gespeeld hebben - storywise?
Ben zelf nog maar sinds februari lid van de Xbox-familie en mijn eerste game was Halo 5. Storywise snapte ik er dus weinig van, en ben pas daarna MCC beginnen spelen. Dik spijt van dus.
Zo, even naar Brazilië op en neer gevlogen voor COD: Cold War pre-order. (cross-gen bundle, doe gamesharing met m'n schoonbroertje die de normale One heeft)
Bring on 120FPS shooting.
[ Voor 29% gewijzigd door Rivanov op 06-11-2020 12:10 ]
Wat vond je van die beta?Rivanov schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:09:
Zo, even naar Brazilië op en neer gevlogen voor COD: Cold War pre-order. (cross-gen bundle, doe gamesharing met m'n schoonbroertje die de normale One heeft)
Ben redelijk bekend met de Gears-lore, al moet ik Tactics nog spelen. Kan je wel aanraden ze op volgorde te spelen. Zonder verdere info is Gears Of War (eerste deel) het leukste om te ontdekken. De andere games bouwen daar echt op. Om bepaalde referenties te snappen zou ik eerst 1 tot 5 spelen. Judgement dus ook na deel 3 spelen. Daarna Tactics, dat werkt als een soort van prequel.shyheim schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:04:
[...]
Hoe verhouden die Gears of Wars-games zich met Gears 5?
En Gears Tactics? Speelt zich blijkbaar af voor de eerste Gears of War-game leert een snelle Google mij.
Ben zelf nog maar sinds februari lid van de Xbox-familie en mijn eerste game was Halo 5. Storywise snapte ik er dus weinig van, en ben pas daarna MCC beginnen spelen. Dik spijt van dus.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Vond het fijn spelen. Aangezien de nieuwe Battlefield pas eind volgend jaar uitkomt, moet ik wel wat te schieten hebben.
En ben beetje uitgekeken op de huidige MW maps. Dus vandaar dat ik nu voor Cold War ga.
En met het nieuwe Prestige systeem gaan ze weer de goede kant op.
Wat kost ie daar(en waar?Rivanov schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:09:
Omgerekend € 48,-D-Ed schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:14:
[...]
Wat kost ie daar(en waar?) Fomo is kicking in...
Giftcards gekocht via MTC Game.
[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 06-11-2020 12:16 ]
https://twitter.com/remedygames/status/1324653346112868353
Geen idee hoe je een twitter bericht insluit maar Control next-gen upgrade is uitgesteld tot begin volgend jaar.
Geen idee hoe je een twitter bericht insluit maar Control next-gen upgrade is uitgesteld tot begin volgend jaar.
[ embed] [ /embed] maar dan zonder de spatiesjwple schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:18:
Zo.jwple schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:18:
An update from the development team: Control Ultimate Edition will arrive on next generation platforms early 2021.
— Remedy Entertainment (@remedygames) 6 november 2020
We want the final quality of the game to be awesome, and so we need a bit more time to work on it. Thank you for your understanding and patience!
[embed] twitter link [/embed]
(en dan zonder de spaties ertussen)
Thx! Ik denk dat ik hem toch maar skip en de Samsung externe SSD neem.. Nog ff een uurtje wikken en wegenRivanov schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:14:
[...]
Omgerekend € 48,-
Giftcards gekocht via MTC Game.
Wat heeft een Samsung SSD te maken met COD: CW?D-Ed schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:20:
[...]
Thx! Ik denk dat ik hem toch maar skip en de Samsung externe SSD neem.. Nog ff een uurtje wikken en wegen
Dat je centen maar één keer uit kan gevenRivanov schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:21:
[...]
Wat heeft een Samsung SSD te maken met COD: CW?
Potjes schuiven tijdens een FOMO momentje is erg moeilijk voor mijRivanov schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:21:
[...]
Wat heeft een Samsung SSD te maken met COD: CW?
Dat was voor mij ook een belangrijke reden om terug naar console te willen en zelfs om in juni nog een one x opnieuw te kopen ook al wist ik eigenlijk al dat ik een xsx op release zou kopen. Door het thuiswerken sinds maart werd het steeds onprettiger om op precies dezelfde plek te zitten werken en te spelen. Nu heb ik zelfs ook een paar weken vakantie besteed aan het ombouwen van een van de kamers boven naar een kantoortje en is dat echt mijn werkplek (en beetje vr ruimte) en is mijn woonkamer gewoon weer echt puur een plek om te relaxen.mcgloud schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:30:
Het mooie is dat ik op het moment er ook echt van geniet om weer chill op de bank te zitten met een controller ipv continu achter mijn bureau waar ik naast gamen ook aan mijn studie werk etc.
Gamertag: FinrazielNL
Voor het verhaal zou ik wel bij deel 1 beginnen en zo verder om alles goed te begrijpen. Het is wel een redelijk doorlopend verhaal en er wordt met regelmaat naar voorgaande gebeurtenissen gerefereerd. Judgement is daarin een beetje de uitzondering, die kan je naar mijn idee best missen. Dat is prequel wat kwa verhaal weinig toevoegd en ook de gameplay elementen zijn daarin zodanig anders dan de andere delen dat het gewoon niet lekker speelt.Dus ik zou het zeker aanraden deel 1 t/m 5 op volgorde te spelenshyheim schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:04:
[...]
Hoe verhouden die Gears of Wars-games zich met Gears 5?
PS5 talk mag in PS5-topic
[ Voor 94% gewijzigd door BM op 06-11-2020 12:48 ]
Ik kijk toch ook wel uit naar hoe Kodi op de Series X straks werkt.
Af en toe klapt Kodi er nog uit op de One X als ik een 4K film opzet met HDR.. Lijkt wel of de CPU het niet trekt. Kodi in combinatie met real-debri is heerlijk maar vervelend als Kodi weer opnieuw opstart..
Af en toe klapt Kodi er nog uit op de One X als ik een 4K film opzet met HDR.. Lijkt wel of de CPU het niet trekt. Kodi in combinatie met real-debri is heerlijk maar vervelend als Kodi weer opnieuw opstart..
De kodi app heeft dan ook maar zeer beperkte resources. De apps krijgen niet de 100% cpu en memory tot hun beschikking.D-Ed schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:43:
Ik kijk toch ook wel uit naar hoe Kodi op de Series X straks werkt.
De review van gamer.nl lijkt hier ook op te hinten met: "De ssd’s van de Series X én S komen desondanks met een unieke eigenschap. Beide systemen kunnen meerdere games tegelijkertijd draaien, afhankelijk van de grootte van de spellen die het systeem moet ‘bewaren’. "LNBL schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:41:
Verhalen dat de PS5 ook een quick resume optie heeft lijkt nu te worden debunked:
[...]
Gebruik van het woord unieke eigenschap lijkt er dus op te duiden dat dit dus enkel voor de Xbox geldt. De recensent heeft beide consoles. Maar goed het is een feature die ik graag in beide consoles zou zien, zoals ik de controller vernieuwingen van PS5 ook graag bij Xbox had gezien.
https://gamer.nl/artikele...gameconsole-zonder-games/
Heb ook een typfout gemaakt zie ik net, ik bedoel een vergelijking tussen deXgar schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:56:
[...]
Ik zag geen Xbox One X in je vraag
Dacht dat je bedoelde extern vs intern op de SXS.
Xbox One X Externe SSD laadtijden
Vs
Xbox Series X Interne SSD laadtijden
I know, daarom ook zo benieuwd naar volgende weekSunnieNL schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:46:
[...]
De kodi app heeft dan ook maar zeer beperkte resources. De apps krijgen niet de 100% cpu en memory tot hun beschikking.
@Rivanov zeker dat gamesharing nog werkt?
Bij Far Cry in elk geval niet.
We kunnen het niet meer samen opstarten waar het eerst geen probleem was.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Alright, thanks!bambam1979 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:38:
[...]
Voor het verhaal zou ik wel bij deel 1 beginnen en zo verder om alles goed te begrijpen. Het is wel een redelijk doorlopend verhaal en er wordt met regelmaat naar voorgaande gebeurtenissen gerefereerd. Judgement is daarin een beetje de uitzondering, die kan je naar mijn idee best missen. Dat is prequel wat kwa verhaal weinig toevoegd en ook de gameplay elementen zijn daarin zodanig anders dan de andere delen dat het gewoon niet lekker speelt.Dus ik zou het zeker aanraden deel 1 t/m 5 op volgorde te spelen
Op wikipedia lees k dat Gears of War een remaster heeft gehad: Ultimate Edition. Beter die spelen dan de oorspronkelijke?
Staan namelijk allemaal op GP.
Ze gaan gamesharing toch echt niet aan de kant zetten neem ik aan?Famous schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:54:
Dat zou echt een tegenvaller zijn!
Mijn stiefvader gaat nog wel 2 jaar op de Xbox One S spelen en ik haal volgend jaar de Xbox Series X dus mag duimen dat ze onze gameshare niet afpakken
Hoezo werkt dit niet? Tot vorige week nog wel hoor.Famous schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:54:
Zijn Xbox One is de Home Xbox van mijn account.
Bij mij werkt gamesharing gewoon nog. Gisteravond nog met 4 vrienden (waarvan ik en een ander gamepass hebben en sharen met de andere 2) samen hetzelfde spel gespeeld van gamepass.
Die UE is beter ja. Bevat ook een stuk campaign die niet in de originele X360-versie zat, maar wel in de PC-versie.shyheim schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:59:
[...]
Alright, thanks!
Op wikipedia lees k dat Gears of War een remaster heeft gehad: Ultimate Edition. Beter die spelen dan de oorspronkelijke?
Ik ben er nog steeds niet over uit welke van de twee ik wil. Heb een 60 Hz, HD tv van slechts 3 jaar oud dus die ga ik de komende jaren niet vervangen. Heb het idee dat de Xbox Series X dan een dikke overkill is.
Tegelijkertijd is mijn huidige xbox al 7 jaar oud en als je van zo'n levensduur uitgaat is de Series X wel meer toekomstbestendig mocht er over een jaar of 5 een nieuwe tv aangeschaft worden.
Vraag me af ook hoe/of de performance verschilt als beide aangesloten zijn op een tv als de mijne. Uiteindelijk moet het gewoon zo snel/soepel mogelijk lopen en is voor mij pure beeldkwaliteit minder belangrijk.
Tegelijkertijd is mijn huidige xbox al 7 jaar oud en als je van zo'n levensduur uitgaat is de Series X wel meer toekomstbestendig mocht er over een jaar of 5 een nieuwe tv aangeschaft worden.
Vraag me af ook hoe/of de performance verschilt als beide aangesloten zijn op een tv als de mijne. Uiteindelijk moet het gewoon zo snel/soepel mogelijk lopen en is voor mij pure beeldkwaliteit minder belangrijk.
shyheim schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:59:
[...]
Alright, thanks!
Hier sluit ik mij bij aan, blijft dezelfde game/verhaal, alleen mooier en wat meer gameplay toegevoegd.Springbokkie schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:14:
[...]
Die UE is beter ja. Bevat ook een stuk campaign die niet in de originele X360-versie zat, maar wel in de PC-versie.
Kodi crashed op mij Shield ook geregeld, dus of het een specifiek xbox probleem is zou ik niet durven zeggen.SunnieNL schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:46:
[...]
De kodi app heeft dan ook maar zeer beperkte resources. De apps krijgen niet de 100% cpu en memory tot hun beschikking.
Uiteindelijk maakt het voor de console niet zo veel uit wat er zit aangesloten. Die zal intern altijd op dezelfde manier renderen.DennisCle schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:22:
Grootste punt zal dan toch je budged zijn. Ben je bereid nu 500 euro te betalen voor een console, dan zou ik zeker voor een X gaan. Game je relatief weinig en wil je gewoon wat leuks voor onder de TV voor zo nu en dan, dan is een S een prima optie.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Je bent dus niet voor de tussentijdse upgrade naar de One X gegaan, dus grote kans dat je een mid-gen upgraden van de Series X ook over zult slaan. Met andere woorden, je gaat 5-7 jaar doen met je nieuwe Xbox. Dan zou ik het prijsverschil tussen de Series S en X voor lief nemen en voor de Series X gaan. Je betaalt nu iets meer, paar over 5-7 jaar uitgesmeerd valt dat wel mee.DennisCle schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:22:
Ik ben er nog steeds niet over uit welke van de twee ik wil. Heb een 60 Hz, HD tv van slechts 3 jaar oud dus die ga ik de komende jaren niet vervangen. Heb het idee dat de Xbox Series X dan een dikke overkill is.
Maar je budget nu moet het wel toelaten uiteraard
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Dit is toch gewoon watertanden! kan gewoon niet wachten.
[ Voor 3% gewijzigd door Sjalabert op 06-11-2020 13:40 ]
Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!
Ik verwacht Borderlands 3 in de GP deze maand. Er zullen nog wel een paar mooie AAA titels worden toegevoegd verwacht ik dinsdag.
Misschien leuk voor in een gamekamer/mancacve maar voor de gewone woonkamer is dit design toch veel te "druk"
Die controller is wel gruwelijk, zo met het "oog" van Claptrap als Home button
Dat stukje met de Brumak weet ik nog goed, toen was ik nog erg pissig dat de PC versie exclusieve content kreegSpringbokkie schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:14:
[...]
Die UE is beter ja. Bevat ook een stuk campaign die niet in de originele X360-versie zat, maar wel in de PC-versie.
Het is nu allemaal afwachten op het mailtje van UPS zo een beetje
Zou leuk zijn, maar waarom verwacht je dat?mobygo76 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:46:
Ik verwacht Borderlands 3 in de GP deze maand. Er zullen nog wel een paar mooie AAA titels worden toegevoegd verwacht ik dinsdag.
Is namelijk één van de "Optimized for Series X"-games, daarom dat ik die dus wilde aankopen (via CDKeys kost die toch wat minder dan elders). Dus als er nog wat op GP bijkomt, zou dat wel weggegooid geld zijn.
Idem met die andere AAA-titels: waarom denk je dat? Zijn daar aanwijzingen toe?
Dacht dat DMC5:SE ook nog in NOV zou uitkomen, blijkbaar pas begin december. Kijk ik ook wel zwaar naar uit, ook al heb ik DMC5 al gespeeld.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden