Het grote "Ik Wil Een Digicam Hebben"-topic

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 3.649 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:43
Op dinsdag 11 juni 2002 00:55 schreef Tweakerboy1986 het volgende:
IK moet kiezen uit een Canon Powershot A10 of ee nA30 welke moet ik nemen? het is dus deze 2 en geen andere. prijs vverschilt mekaar niet zo. help
De A30 is de opvolger van de A10. Lijkt me dus duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

Waar is de Canon a200 te halen?
tweakers geeft geen info erover
en verder vind ik hem ook nergens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

* randje wilt nu ook een digicam :(

wat voor 1 ik wil:
-ultra compact
-goede kwaliteit foto's
-zoveel mogelijk manueel kunnen instellen

ik zat te denken aan de
-ixus (de v2 en de 330)
-kyocera finecam s4 (maar hier weet ik vrijwel niets van)
-konika kd300z (maar deze is niet al best oud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mij lijkt een digicam met PCMCIA wel handig, stop je PCMCIA hd'tje in en kliken maar *D

de RDC-i700 heeft dit.

welke toestellen hebben dit nog meer, en wie weet een mooie site voor introductie op digicams :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nou een mooie camera voor een bescheiden budget van 300/400 euro? Belangrijkste eigenschappen die hij zou moeten hebben zijn compactheid en ruime opslag. Ik heb wat url's gevolgd naar review sites maar vaak volg ik niet echt waar ze het over hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Op dinsdag 11 juni 2002 18:02 schreef retro het volgende:
Wat is nou een mooie camera voor een bescheiden budget van 300/400 euro? Belangrijkste eigenschappen die hij zou moeten hebben zijn compactheid en ruime opslag. Ik heb wat url's gevolgd naar review sites maar vaak volg ik niet echt waar ze het over hebben
Canon Powershot A40 zou ik je dan adviseren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:26
http://www.bdw.nl/

canon a40---------------- 349 euro incl btw

als we veel inkopen kunnen kan het nog cheaper misschien

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 13 juni 2002 22:08 schreef knny het volgende:
http://www.bdw.nl/

canon a40---------------- 349 euro incl btw

als we veel inkopen kunnen kan het nog cheaper misschien
Nee hoor, volgens de site:
Alle getoonde prijzen zijn excl. BTW en in € (Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woops, was te laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen beslissen welke camera ik moet kopen?
Ik twijfel tussen de Canon s40 of de Fuji FP S602 Zoom.
Ik heb ong. € 1000,-- te besteden.
Ik surf nu al dagen hier. En ik kom er niet uit. Vooral omdat ik een leek ben met digitaal fotograveren.Ik snap niets van bijv. CF of readers etc. Maar ik wil graag een complete camera dus niet dat ik na 5 foto's de batterijen moet vernieuwen of ik kan maar 20 foto's maken ofzo. Bij welk merk ik ook kijk er is altijd wel wat mee. Maar bij de S40 hoor ik nog het meest positief. Ik ga vooral de tuin en mijn Ara's fotograveren. Dus wie kan mij goed advies geven. Vooral met wat ik er eventueel bij moet kopen aan accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Op donderdag 13 juni 2002 22:54 schreef Eros het volgende:
Wie kan mij helpen beslissen welke camera ik moet kopen?
Ik twijfel tussen de Canon s40 of de Fuji FP S602 Zoom.
Ik heb ong. € 1000,-- te besteden.
Ik surf nu al dagen hier. En ik kom er niet uit. Vooral omdat ik een leek ben met digitaal fotograveren.Ik snap niets van bijv. CF of readers etc. Maar ik wil graag een complete camera dus niet dat ik na 5 foto's de batterijen moet vernieuwen of ik kan maar 20 foto's maken ofzo. Bij welk merk ik ook kijk er is altijd wel wat mee. Maar bij de S40 hoor ik nog het meest positief. Ik ga vooral de tuin en mijn Ara's fotograveren. Dus wie kan mij goed advies geven. Vooral met wat ik er eventueel bij moet kopen aan accessoires.
ik maak het je heel makkelijk -> Canon S30

waarom?

nou...ik stond voor dezelfde keus en dacht zo:

- foto's van S30 zijn soms mooier dan van S40
- 4mp is leuk, maar overbodig als je geen grotere afdrukken wilt dan 20x30 (eigenlijk kun je zelfs met 3.2mp op posterformaat afdrukken, die 0.8 verschil merk je dan ook niet meer)
- 3.2mp foto's zijn kleiner en er passen dus meer op de CF kaart
- het is allemaal een stuk goedkoper (S30 al voor 599 euro)

dus waarom zou je meer geld uitgeven dan nodig?
spaar de rest van het geld en doe het bij de 6mp camera die over 2 jaar voor 600 euro te koop zijn :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank je voor je reactie. Hoe zit het met de batterijen?
En wat is een Scan-Disk Image Mate CF/SM USB? Ik word gek van al die termen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaZee
  • Laatst online: 09:50
Eros:

in aanvulling op Mooooody;
Als je de Canon S30 in Nederland koopt, kost 'ie ong. 700 euro. Daarnaast zou ik er voor 150 euro een tasje, extra batterij en een 128MB CompactFlash bij doen.

Stop de 128MB in je camera en de 16MB die je bij de camera krijgt + de extra batterij die je hebt gekocht in het tasje voor het geval dat....

Tot slot; een reader en dat soort onzin heb je helemaal niet nodig. Bij de camera wordt een USB-kabel meegeleverd. Gewoon camera aansluiten en de foto's ophalen. Geen kaart uithalen nodig dus ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:12
Ik ben ook van plan de Canon S30 aan te schaffen.

Ik ben alleen benieuwd naar de kwaliteit van de digitale zoom. Heeft iemand misschien een foto van maximale digitale zoom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:49
Op vrijdag 14 juni 2002 09:08 schreef HaZee het volgende:
Als je de Canon S30 in Nederland koopt, kost 'ie ong. 700 euro. Daarnaast zou ik er voor 150 euro een tasje, extra batterij en een 128MB CompactFlash bij doen.
Een extra batterij... is dat wel nodig? Volgens Canon zou je op 1 volle accu ruim 100 foto's kunnen maken, met het LCD scherm aan. Kan iemand zijn ervaringen delen omtrent het aantal foto's met LCD aan wat op een volle accu te maken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Op vrijdag 14 juni 2002 10:17 schreef stefimke het volgende:

[..]

Een extra batterij... is dat wel nodig? Volgens Canon zou je op 1 volle accu ruim 100 foto's kunnen maken, met het LCD scherm aan. Kan iemand zijn ervaringen delen omtrent het aantal foto's met LCD aan wat op een volle accu te maken is?
en graag de volledige oplaadtijd van een accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
accu is met een uur helemaal vol. Ik heb zelf de batterij nog niet in 1 keer leeggeschoten, maar ik heb de camera (een s40 dan, maar goed) ook nog niet zo lang. Na 60 foto's deed de camera het nog goed in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Niet online
De olympus C 220 Zoom heeft een panorama functie (link) heeft de Canon A40 dat ook ?

In de pricewatch staat de 220 Zoom wat is het verschil met de C 220 Zoom)

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apereet
  • Laatst online: 27-02-2021

apereet

Jajaja, stelletje prutsers

Ook ik heb plannen, voordat ik ze uit ga voeren, de volgende vraag.

Wie heeft er een Fuji FinePix 2800 Zoom en kan er een ongeresizede foto ergens uppen, met wat bomen erop en dan ook eentje ingezoemd ongeresized.

En ook ervaringen met afdrukken op fotopapier 20x30 cm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 04:25
hey,

ik wil dus ook een digicam en ik zit te twijfelen tussen...

de Canon PowerShot A100 -> http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?cameras=canon_a100&method=sidebyside

en

de Olympus C-1 -> http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?cameras=oly_c1&method=sidebyside

ze lijken qua specs erg veel op elkaar... maar ik weet niet welke ik moet nemen want ik heb niet zo veel verstand van deze zaken.. prijs is ongeveer gelijk. dus wat is uw advies ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Op zondag 16 juni 2002 00:19 schreef The System het volgende:
hey,

ik wil dus ook een digicam en ik zit te twijfelen tussen...

de Canon PowerShot A100 -> http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?cameras=canon_a100&method=sidebyside

en

de Olympus C-1 -> http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?cameras=oly_c1&method=sidebyside

ze lijken qua specs erg veel op elkaar... maar ik weet niet welke ik moet nemen want ik heb niet zo veel verstand van deze zaken.. prijs is ongeveer gelijk. dus wat is uw advies ? :)
Uit de FAQ
Wat voor eigenschappen van een camera zijn voor jou belangrijk?
Neem het volgende lijstje als uitgangspunt en stel zelf een top 10 lijstje met de volgende punten:
<li>Aantal Megapixels (Hoe meer, hoe duurder. 1.3MP is toch wel het minimale om acceptabele foto's te krijgen)

<li>Doel van de camera. Denk hierbij aan macrofotografie, telefotografie of gewoon Point & Shoot?

<li>Formaat camera (ultracompact, compact, slr, etc)

<li>Opslagmedium (Compactflash, smartmedia, memorysticks,etc)

<li>Budget (geef een adviesbudget en een max. budget. Hou wel rekening mee dat je zeker 10% van je budget moet reserveren voor accesoires zoals accu's en opslagmedium)

<li>Voorkeur voor een bepaalde merk

<li>Uitbreidingsmogelijkheden (extra lenzen, filters, etc)

<li>Materiaal camera (metaal, plastic)

<li>Soort stroomvoorziening (dure lithium, goedkope AA, etc)
:P

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The System
Op zondag 16 juni 2002 00:23 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Uit de FAQ
Wat voor eigenschappen van een camera zijn voor jou belangrijk?
Neem het volgende lijstje als uitgangspunt en stel zelf een top 10 lijstje met de volgende punten:

Aantal Megapixels (Hoe meer, hoe duurder. 1.3MP is toch wel het minimale om acceptabele foto's te krijgen)
zijn beide 1.3 MP

Doel van de camera. Denk hierbij aan macrofotografie, telefotografie of gewoon Point & Shoot?
Point & Shoot meestal :)

Formaat camera (ultracompact, compact, slr, etc)
compact

Opslagmedium (Compactflash, smartmedia, memorysticks,etc)
maakt niet uit

Budget (geef een adviesbudget en een max. budget. Hou wel rekening mee dat je zeker 10% van je budget moet reserveren voor accesoires zoals accu's en opslagmedium)
+/- €200

Voorkeur voor een bepaalde merk
nope

Uitbreidingsmogelijkheden (extra lenzen, filters, etc)
extra geheugen

Materiaal camera (metaal, plastic)
moet wel een beetje stevig zijn :)

Soort stroomvoorziening (dure lithium, goedkope AA, etc)
AA
mijn punt is dat beide camera's aan mijn eisen voldoen, dus ik zou graag wat meningen van wat tweakers horen hierover. had de faq al doorgelezen en beantwoord voor mezelf maar ik kwam er niet uit omdat beide toestellen qua specs redelijk dicht op elkaar lijken... olympus ziet er wel mooier uit (IMO) maar die canon heeft wel iets meer zoom (3.2x ipv 2x) dus... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Op zondag 16 juni 2002 00:37 schreef The System het volgende:

[..]

mijn punt is dat beide camera's aan mijn eisen voldoen, dus ik zou graag wat meningen van wat tweakers horen hierover. had de faq al doorgelezen en beantwoord voor mezelf maar ik kwam er niet uit omdat beide toestellen qua specs redelijk dicht op elkaar lijken... olympus ziet er wel mooier uit (IMO) maar die canon heeft wel iets meer zoom (3.2x ipv 2x) dus... :P
De a100 heeft CF-kaart-> goedkoper en flexibeler in geheugenuitbreiding.

A100 heeft meer ISO-settings-> flexibeler in gebruik

A100 heeft meer resolutiemogelijkheden. Stap tussen 640->1200 is vrij groot. Een 1024 is wel heel handig.

A100-> kleiner dan Olymmpus.

A100-> Movieclips. Meer waar voor je geld.

Waarom zal je nog naar Olympus gaan?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The System
Op zondag 16 juni 2002 00:44 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

De a100 heeft CF-kaart-> goedkoper en flexibeler in geheugenuitbreiding.

A100 heeft meer ISO-settings-> flexibeler in gebruik

A100 heeft meer resolutiemogelijkheden. Stap tussen 640->1200 is vrij groot. Een 1024 is wel heel handig.

A100-> kleiner dan Olymmpus.

A100-> Movieclips. Meer waar voor je geld.

Waarom zal je nog naar Olympus gaan?
als je het zo stelt :P

zal ff een winkeltje zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 17:26
Nou nu heb ik dus een Minolta F100 en daarbij zie ik in de handleiding dat je ook een netvoeding kunt aan sluiten.
En dat zou dus in de vorm van een AC-6 adapter wezen.
Nou ik eens googlen maar ik wordt er niet wijs uit. kan ik gewoon naar de Lokale Electro boer gaan voor een AC-6 adapter of moet ik eerst op iets speciaals letten.

Nog een vraagje:
Weet iemand waar je zoals een Duracell 1800 NiHM batterijen lader kunt halen want bij ons in het dorp is hij niet verkrijgbaar.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Mijn vriendin wil ook een digicam

voorwaarde is: compact

Ze zit dus te twijfelen tussen de Canon V2 of de Minolta Dimage X

De canon heeft maar 2x zoom de Minolta 3
Minolta is kleiner en lichter

De canon heeft iets meer instelmogelijkheden

Welke is beter???

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Op zaterdag 15 juni 2002 14:51 schreef Lord of the Pentium het volgende:
De olympus C 220 Zoom heeft een panorama functie (link) heeft de Canon A40 dat ook ?
zeker weten! ik heb een a40 en die panoramafunctie zit er ook op :) heel relaxed :)

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

De Fuji F401z lijkt me ook :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Laatst online: 11-09 10:31

Copyman

Dode muis

Kan ik wel dit hele topic door gaan lezen, maar dat is nogal wat werk, mijn vraag is: wat is nou de beste digicam qua kwaliteits/prijs verhouding? Ik praat hier dan over een budget van rond de 250 euro.

Zullen hier vast wel mensen zijn die dit zo weten, want ik zit nog niet zo in de digicams. :)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Op maandag 17 juni 2002 11:31 schreef Copyman het volgende:
Kan ik wel dit hele topic door gaan lezen, maar dat is nogal wat werk, mijn vraag is: wat is nou de beste digicam qua kwaliteits/prijs verhouding? Ik praat hier dan over een budget van rond de 250 euro.

Zullen hier vast wel mensen zijn die dit zo weten, want ik zit nog niet zo in de digicams. :)
250 is wel erg weinig

De A40 is wel top en die kost rond de €350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjAb
  • Laatst online: 23-03 12:30
Op maandag 17 juni 2002 12:36 schreef ken het volgende:

[..]

250 is wel erg weinig

De A40 is wel top en die kost rond de €350
zekers top..
op naar de 15 [topic=517756/1/25]

ff een vraagje..ik ga binnekort op vakantie..en wil dus eigenlijk ook wel eens wat foto's naar huis uploaden...
ehm...hebben ze doorgaans bij internetcafe's daar (usb)aansluitingen voor?

of moet je ook nog apparte software installeren ofzo?

ja ik weet niet echt hoe dat gaat..heb nog geen digi cam..en dit topic is te groot om helemaal door te spitten

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 23:20 schreef tjAb82 het volgende:

[..]

zekers top..
op naar de 15 [topic=517756/1/25]

ff een vraagje..ik ga binnekort op vakantie..en wil dus eigenlijk ook wel eens wat foto's naar huis uploaden...
ehm...hebben ze doorgaans bij internetcafe's daar (usb)aansluitingen voor?

of moet je ook nog apparte software installeren ofzo?

ja ik weet niet echt hoe dat gaat..heb nog geen digi cam..en dit topic is te groot om helemaal door te spitten
Dat hangt af van verschillende zaken:
- Of de computers in het intercafe USB hebben (vrijwel wel, door fatsoenlijke computers)
- Besturingssysteem (Windows XP detecteerd veel digitale camera's, en zodoende dat je geen software hoeft te installeren).
- En verder: gewoon software en USB kabeltje meenemen, en dan moet het denk ik wel lukken dus (alleen moet het intercafe het aansluiten van de camera wel goed vinden dan...) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjAb
  • Laatst online: 23-03 12:30
Op maandag 17 juni 2002 23:26 schreef Emp-Hasis het volgende:

[..]

Dat hangt af van verschillende zaken:
- Of de computers in het intercafe USB hebben (vrijwel wel, door fatsoenlijke computers)
- Besturingssysteem (Windows XP detecteerd veel digitale camera's, en zodoende dat je geen software hoeft te installeren).
- En verder: gewoon software en USB kabeltje meenemen, en dan moet het denk ik wel lukken dus (alleen moet het intercafe het aansluiten van de camera wel goed vinden dan...) ;)
k dan thnx

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-Gold
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Ik zag een leuke aanbieding, Kodak dx3700. Is dat een beetje goeie camera, ik kan nergens vinden of die ook optische zoom heeft... Iemand ervaringen met deze cam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
Op dinsdag 18 juni 2002 08:53 schreef SuB-Gold het volgende:
Ik zag een leuke aanbieding, Kodak dx3700. Is dat een beetje goeie camera, ik kan nergens vinden of die ook optische zoom heeft... Iemand ervaringen met deze cam?
Hmmm hier staat hij wel bij hoor, have fun! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Op dinsdag 18 juni 2002 09:03 schreef -CKY2K- het volgende:

[..]

Hmmm hier staat hij wel bij hoor, have fun! :)
Inderdaad iets gevonden jah, maar nog nergens gevonden of die ook optische zoom heeft die cam...
Ik weet ook nu echt niet meer welke cam ik moet kiezen, heb zo'n 350€ te besteden?? (kan ook iets meer zijn/of minder >:))
Ik vind die Canon A40 interesting, die Kodak DX3700 en ook de HP 612 of HP618 (weet ff niet welke).
Hmz en die amerikaanse site, dpreview, die geeft me elke keer sony cams, die wil ik niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
  • Laatst online: 00:01
Ik ben op zoek naar een digitale camera met grote zoomlens (optisch iets van 6 maal) en een goed aantal megapixel's (ik d8 zelf rond de 3 a 3.3).
Ook wil ik graag naast automatische regeling van scherpstelling. e.d ook alles zelf kunnen regelen.

Nou was mijn keus de minolta dimage 5,hier vond ik al mijn "eisen" in terug,maar deze is nergens meer verkrijgbaar helaas.

Wat zouden jullie aanbevelelen?
liefst een camera met een lens zoals de dimage 5 want dat vind ik wel :7 zelf kwam ik ook nog uit op de FinePix 6900Z
Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apereet

apereet

Op woensdag 19 juni 2002 11:06 schreef jackel7007 het volgende:
Ik ben op zoek naar een digitale camera met grote zoomlens (optisch iets van 6 maal) en een goed aantal megapixel's (ik d8 zelf rond de 3 a 3.3).
Ook wil ik graag naast automatische regeling van scherpstelling. e.d ook alles zelf kunnen regelen.

Nou was mijn keus de minolta dimage 5,hier vond ik al mijn "eisen" in terug,maar deze is nergens meer verkrijgbaar helaas.

Wat zouden jullie aanbevelelen?
liefst een camera met een lens zoals de dimage 5 want dat vind ik wel :7 zelf kwam ik ook nog uit op de FinePix 6900Z
Wat denken jullie?
De Olympus C-720UZ

2.95 million effective pixels
3.34 million pixel sensor
40 mm - 320 mm (8x) zoom lens
Announced 08 May 02
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Olympus/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
  • Laatst online: 00:01
nee niet wat ik zoek,maar toch thnx voor de tip,nog iets anders misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij de dixons zag ik de Olympus camedia C-2 staan voor 279 Euro.

http://www.dixons.nl/Store/product/product.asp?cat=Fotografie&menucat=Fotografie%5FDigitale%5Fcamera%5Fs&subcat=Fotografie%5FDigitale%5Fcamera%5Fs&scindex=4&subsubcat=Fotografie%5FDigitale%5Fcamera%5Fs&prid=0007031478

(sorry voor de lange link)

is die een beetje camera want voor een 2 megapixel vind ik het geen dure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 21:10
Budget: € 600
Doel: Werk en vakantiefoto's
Wensen: Ik maak websites en webshops moet dus close-ups kunnen maken van producten maar ook foto's van mensen en gebouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Op woensdag 19 juni 2002 17:02 schreef Artje het volgende:
Wensen: Ik maak websites en webshops moet dus close-ups kunnen maken van producten maar ook foto's van mensen en gebouwen
Dat wordt er dus eentje met goede macro stand.
En een statiefje (zo'n mini geval) kan dan ook geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 21:10
Ik zat zelf te denken aan de Fuji Finepix 2800Z

Kan die wat ik wil ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook graag een digicam :)
Budget: max 550 ex btw (krijg btw terug, behalve in duitsland).
Doel: gewoon fotograferen, natuur etc, maar mijn moeder wil hem ook voor haar schilderkunst gebruiken (schilderijen fotograferen etc).
Merk: maakt me niet uit, als hij maar niet te groot is.
Opslag: minimaal 64mb, maar mijn vader krijgt nog een laptop van zn werk dus op vakantie is het geen probleem. Opslag moet wel binnen het budget zitten.
Als iemand me kan helpen? (kheb al wel een beetje gezocht, maar er zijn zoveel mogelijkheden)

PS: mijn moeder moet er ook een beetje om mee kunnen gaan, dus niet te ingewikkeld (heb geen zin om elke x uit te leggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben nu ook een digitale camera bij de DA
een Revue is dat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Laatst online: 09:46
Op woensdag 19 juni 2002 17:02 schreef Artje het volgende:
Sony P50!!!
Ik heb de S50, zelfde mechaniek en (iets minder) specs alleen andere behuizing en accu enzo, ideaal!
2.1 Mpixel, ideaal voor vakantie, foto's voor op GoT, LAN party reports, Indoor&Outdoor kortom alles.

Lekker spelen met sluitertijden en flits enzo, relaxed menu.
Voor mij geen ander merk meer.
En tot nu toe nog niet groter dan 32 MB memorystick nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met de prijzen van digicams; Ik ben aan het kijken naar een 2 mpixel camera met zoom. Ik heb op het oog:

Canon A40, ricoh caplio r120, olympus c220z, fuji f2600 en de sony cybershot p51.

Kan ik verwachten dat de komende tijd de prijzen van die cameras dalen (moet toch nog even sparen), of alleen dat ze vervangen worden door nieuwe cameras voor dezelfde prijs?

En verder vroeg ik me af of er iemand ervaring heeft met de ricoh en olympus camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Ik heb eens een opmerking, hebben jullie wel gelezen over die focus bij de Canon A40, die schijnt bij de verste inzoming nogal wazig te zijn... zie bij www.dpreview.com en dan bij opinions (van de A40) kijken. Ook op dit forum: http://powershot.inxtec.net/mb/viewtopic.php?t=1310&sid=5fc42010625b80351bdb2fecf92e06ce
staat er iets over...

Ik begin nu wel te twijfelen of die ik cam nog wel wil... Als dit niet opgelost wordt?!

UPDATE:
Wat vinden jullie eigenlijk van die Minolta E203?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apereet

apereet

[b]UPDATE:
Check de Fuji FinePix 2800 zoom eens... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 20:52 schreef Dennis17 het volgende:
Ze hebben nu ook een digitale camera bij de DA
een Revue is dat wat
Iemand enig idee of dit wat is? want de prijs lijkt me zeer interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 11:08 schreef SuB-Gold het volgende:
UPDATE:
Nou, de camera voelde op zich wel degelijk (minder plastic dan de olympus c220) alleen in de winkel kregen ze hem niet aan de gang; een error. Dat was wel een beetje een afknapper. Verder vond ik het wel een interresant ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een digicam van ongeveer 800 EURO

Hij moet wel wat instelmogelijkheden hebben. Ik wil goede kwaliteit foto's. Grote zoom is niet vereist. Ik dacht aan minstens 3 Megapixels.

Opties: Minolta S404, Canon Powerstot S30

Mijn voorkeur gaat het meest naar de laatste uit. Nog andere ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik zit al een tijdje met de gedachte om een Canon PowerShot A40 te kopen.
Nu is deze camera bijna niet leverbaar en had ik voorgenomen te wachten tot dat deze wel weer leverbaar werd en hem dan te kopen.
Nu is er een tijd over heen en zit ik nog eens naar andere camera's te kijken.
Nu kwam ik op de volgende twee camera's:
-Sony DSC-P50
-Sony DSC-P51

Wat is het verschil tussen deze twee camera's en is het misschien verstandiger om voor een van deze twee te gaan i.p.v. een Canon PowerShot A40?

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 14:59

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Op vrijdag 21 juni 2002 20:47 schreef TheRock het volgende:
Ik wil een digicam van ongeveer 800 EURO

Opties: Minolta S404, Canon Powerstot S30
Die zijn alle twee €650, of is die €800 inclusief geheugen/extra accu?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 14:59

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Op vrijdag 21 juni 2002 21:06 schreef wout-hugo het volgende:
Ik zit al een tijdje met de gedachte om een Canon PowerShot A40 te kopen.
Nu is deze camera bijna niet leverbaar en had ik voorgenomen te wachten tot dat deze wel weer leverbaar werd en hem dan te kopen.
Jammer, je hebt net een A40 inkoopactie gemist :)

De kleuren van Sony digicams zijn heel anders dan die van andere digicams. Rood en groen komen heel sterk naar voren. Dat kan je mooi vinden, of niet :)

edit: Iemand anders heeft in een ander topic laten weten dat hier nog 40 A40's op voorraad zijn.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Niet online
Op vrijdag 21 juni 2002 22:07 schreef Gizz het volgende:

edit: Iemand anders heeft in een ander topic laten weten dat hier nog 40 A40's op voorraad zijn.
Net één besteld, ik hoop dat het werkt :) Bij de mediamarkt was er vandaag ook nog 1 :o heb hem ook ff in de pricewatch gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 15:06 schreef caphex het volgende:

[..]

Iemand enig idee of dit wat is? want de prijs lijkt me zeer interessant!
Ik kreeg hier net een folder van Foto Quelle binnen en een Revue DC-210 voor 199 euro's lijkt een leuke aanbieding. Het zou gaan om een 2.1 megapixel camera. Ik heb 'm gelijk maar aan de PW toegevoegd.
Hier een link naar de site van Quelle: http://www.fotoquelle.nl/digitaal.html
Ik ben van plan om morgen eens bij mijn drogist te gaan informeren, op internet heb ik verder nog geen relevante tests of zo kunnen vinden.
Wel dacht ik dat Revue met z'n normale camera's altijd redelijk tot goed scoorde, m.a.w. ten minste redelijke spullen levert, geen troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, ik wil ook een digicam :)

-Budget 300/400 euro
-Moet makkelijk in gebruik zijn want dit wordt mijn eerste digicam
- Moeten wel kwalitatief mooie foto's zijn.

Tsja, zegt u het maar, ik heb er niet zo veel verstand van dus ik zou ook niet weten welk merk enz moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Niet online
Op zondag 23 juni 2002 11:20 schreef Kink het volgende:
OK, ik wil ook een digicam :)

-Budget 300/400 euro
-Moet makkelijk in gebruik zijn want dit wordt mijn eerste digicam
- Moeten wel kwalitatief mooie foto's zijn.

Tsja, zegt u het maar, ik heb er niet zo veel verstand van dus ik zou ook niet weten welk merk enz moet kopen.
Fuji Finepix 2600 Zoom € 339,- bij Alternate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal eens kijken, dankje iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Voor iedereen, die nadenkt over de Kodak DX4900, heb ik hier wat foto's van het ding online gezet.

http://www.xs4all.nl/~bramvrzt/

Perfect ding dus, let vooral op de foto met de watervlooien, die beesten zijn nog geen halve millimeter lang en zwemmen ongeveer een centimeter onder water.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een digicam in de prijs klasse 500/600 euro.

Hij moet gebruiksvriendelijk zijn (makelijk dus, liefst prachtige foto's op auto stand)

Ik zat te kijken naar de volgende cams : Canon PS A40, S30, Olympus c3020Z

Die a40 ligt behoorlijk onder de prijsklasse maar ik heb goede dingen over die dingen gehoord.

Ik wil gewoon een camera hebben die goede foto's levert met zo min mogelijk handmatige instellingen. Hij hoeft niet compact te zijn. Nog een vraag, 2,1 megapixels is dat goed genoeg? Is er veel verschil tussen een 3 en een 2 megapixel camera? De camera word dus niet professioneel gebruikt maar meer als familie camera(vakantiefoto's etc)

Daarnaast wil ik er nog extra geheugen bij kopen zodat ik ongeveer 80 foto's kan bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op zondag 23 juni 2002 11:44 schreef [Elite]Hippie het volgende:

Hij moet gebruiksvriendelijk zijn (makelijk dus, liefst prachtige foto's op auto stand)

[...]

Daarnaast wil ik er nog extra geheugen bij kopen zodat ik ongeveer 80 foto's kan bewaren.
Kijk eens naar de Kodak DX4900. Daarvan heb ik in de post boven jouw post een link naar wat samples gepost. Zoals je ziet is de macro-mode gewoon erg goed en ook foto's van landschappen zijn perfect. Binnen fotograferen met een flitser gaat ook voortreffelijk.

Voor normale vakantiekiekjes is het ding dus perfect, maar ook als je iets meer wilt, kan je ermee vooruit. Zo kun je handmatig de ISO instellen (ik zet 'm het liefst op 100 ipv Auto) en is bijvoorbeeld de sluitertijd instelbaar tot maar liefst 16 seconde. Vannacht ga ik, als het niet regent, eens proberen of ik zo'n leuk snelweg-effect kan krijgen, waarbij de koplampen strepen vormen.

Het is een overigens 4.1 megapixel camera die slechts 559 Euro kost. Voor 69 euro heb je er een 128MB CompactFlash kaartje bij, en er wordt al een 16MB CF bijgeleverd. Prijzen zijn van Alternate btw, waar ik 'm gekocht heb.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik ben aan het twijfelen over een Fuji Finepix F601, ik zag in de lijst dat er maar 1 iemand met deze camera is: stef.

Dus stef hoe bevalt de camera tot nu toe en zijn er dingen die je jammer vind ? Mochten er andere mensen ondertussen ook deze camera hebben dan hoor ik het graag.

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 09-09 07:08

Twhomp

Stayin' Alive

Ik zoek een camera:

Zie [topic=531926/2/25]

Maar is er een echte reden om een Sony te nemen?

Heeft iemand hier al ervaring met de Olympus C300 Zoom (die is nieuw, maar erg interessant).

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 11:44 schreef [Elite]Hippie het volgende:

Ik zat te kijken naar de volgende cams : Canon PS A40, S30, Olympus c3020Z

Die a40 ligt behoorlijk onder de prijsklasse maar ik heb goede dingen over die dingen gehoord.

Ik wil gewoon een camera hebben die goede foto's levert met zo min mogelijk handmatige instellingen. Hij hoeft niet compact te zijn. Nog een vraag, 2,1 megapixels is dat goed genoeg? Is er veel verschil tussen een 3 en een 2 megapixel camera? De camera word dus niet professioneel gebruikt maar meer als familie camera(vakantiefoto's etc)

*schop*

De Canon S30 lijkt me wel wat, kunnen jullie mij deze aanraden? Zijn er nog andere camera's die mischien ook wat zijn in dezelfde prijs catagorie als de s30?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
Op vrijdag 21 juni 2002 22:07 schreef Gizz het volgende:

[..]

Jammer, je hebt net een A40 inkoopactie gemist :)
Ik vind 450 euro voor een A40 toch te duur...bij MM in Duitsland heb je hem voor 333 euro excl. 128MB!
Dan heb ik hem toch liever iets later en dan wat goedkoper!

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
Nu weet ik eigenlijk nog steeds niet het verschil tussen een Sony DSC-P50 en een Sony DCS-P51!
En of ik nu beter een Sony kan kopen dan een Canon A40!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Op zondag 23 juni 2002 15:38 schreef wout-hugo het volgende:

[..]

Ik vind 450 euro voor een A40 toch te duur...bij MM in Duitsland heb je hem voor 333 euro excl. 128MB!
Dan heb ik hem toch liever iets later en dan wat goedkoper!
idd 333 euro, maar niet leverbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
Op zondag 23 juni 2002 15:48 schreef j-w het volgende:

[..]

idd 333 euro, maar niet leverbaar...
NOG niet nee..... maar liever wat goedkoper en wat langer wachten dan direct en dan ff heel wat centjes meer betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF vraagje tussendoor, hoeveel foto's gaan er op 16 mb, als je ze in 800x600 maakt? Ik zit er aan te denken om de fuji finepix 2600 zoom te kopen, maar daar zit maar 16 mb bij, en dat leek mij een beejte weinig, of is dat bullshit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook een FinePix 2600Z en die 16mb is wel leuk hoor maar natuurlijk wel te weinig als je op vakantie gaat en je PC thuis laat. 1 pic is 744 kb (max) dus een 64mb erbij is geen overbodige luxe. Kost iets van 35 eur trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohja idd, das nog goed te betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Laatst online: 16:33

RvV

Ik heb nu ongeveer een jaar de Minolta 2330 zoom. Nu vind ik de kwaliteit en instelmogelijkheden aardig beperkt en zoek daarom een nieuwe. Foto's van de 2330 vond ik vaak te blurry. Daarom moet de nieuwe mooie foto's kunnen maken en een macro functie hebben. Budget ligt zo rond de 800 euro.
Ik heb ook aardig zitten twijfelen tussen een analoge camera omdat je voor zo'n bedrag een hele mooie kunt kopen. Dat ontwikkelen is niet gratis en duurt lang. Daarom wil ik toch graag een digitale hebben.

Tips?

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 11:31 schreef intoxicated het volgende:
Voor iedereen, die nadenkt over de Kodak DX4900, heb ik hier wat foto's van het ding online gezet.

http://www.xs4all.nl/~bramvrzt/

Perfect ding dus, let vooral op de foto met de watervlooien, die beesten zijn nog geen halve millimeter lang en zwemmen ongeveer een centimeter onder water.
Zitten enkele fraaie opnamen bij Bram!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 17:27 schreef X-Fire het volgende:
Heb ook een FinePix 2600Z en die 16mb is wel leuk hoor maar natuurlijk wel te weinig als je op vakantie gaat en je PC thuis laat. 1 pic is 744 kb (max) dus een 64mb erbij is geen overbodige luxe. Kost iets van 35 eur trouwens.
ik heb sinds 4 dagen ook een 2600z. echt super goed dingetje , heb er ook gelijk 64 mb bijgekocht daar kun je toch 82 foto's mee maken op de hoogste kwaliteit. heb er tot nu toe niets op aan te merken. beste aankoop voor mijn pc (na mijn monitor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar heb je hem gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Op zondag 23 juni 2002 22:53 schreef ForayNL het volgende:

[..]

ik heb sinds 4 dagen ook een 2600z. echt super goed dingetje , heb er ook gelijk 64 mb bijgekocht daar kun je toch 82 foto's mee maken op de hoogste kwaliteit. heb er tot nu toe niets op aan te merken. beste aankoop voor mijn pc (na mijn monitor)
Is de behuizing van die Fuij van plastic of is die toch metaal behuisd? Ik heb gehoord dat die Fuij weinig handmatige instellingen heeft, klopt dat voor jou ook? Of maak je alleen maar standaard pics (daar wil ik me cam ook voor gaan gebruiken!)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de krant zat vanmorgen weer een mediamarkt reclamefolder.
Dit keer met een aantal digicams.
Aangezien ik er deze week nog een wil hebben is jullie mening meer dan welkom!!

Het ging om een nikon coolpix 5000 -> boven budget
Een Canon powershot S40 -> 700 euro
Een Canon ixus 330 -> 500 euro
en een fuji S602 -> 850 euro

Help!

Ik heb nooit een digicam gehad en ik ga hem veelal voor amateuristische kiekjes gebruiken, daarnaast ben ik nogal
veel rond racecircuits te vinden en daar is wat meer zoom erg wenselijk. Hiervan wil ik tevens de mooiere foto's op 20 x 30 afdrukken (of NOG meer :9~ ;) )
Mijn verstand zegt eigenlijk powershot S40. Mocht de zoom
niet genoeg zijn kan ik altijd nog een 3MP stuk uit de foto
snijden en die 20 * 30 afdrukken (toch ?? )

Van de andere kant is die Fuji natuurlijk ook een mooi dingetje. 6x zoom, burst mode en die interpoleerstand tot
6MP (Waarbij de kwaliteit me zeker niet tegenvalt zoals ik wel vaker heb gelezen), meer uitbreidingsmogelijkheden voor
als ik de smaak echt te pakken krijg en ach...die 150 euro
extra kom ik ook nog wel overheen al vind ik het nu nog een
beetje boven het budget.

Iemand die me kan zeggen waarom ik per se een bepaalde camera juist wel of niet moet kopen??

bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Dat knippen uit de foto heeft geen nut denk ik....
dat maakt de foto alleen maar lelijk als je hem afdrukt...
ik heb zelf ook een s602 sinds een paar dagen en ben er echt super goed over te spreken... de zoom lens is echt perfect gewoon...die 5 burst mode is helemaaal :9~ vooral op het cirquit wat ik ook wil gaan doen... de 6mp is stand is ook gewoon ""mooi"" dus waarom mensen zeggen je moet geen fuji nemen want ze die pixels opblazen weet ik ook niet want het beeld is gewoon mooi... en ja canon is en blijft het merk natuurlijk...maar dan zit je weer met een 3 x zoom lens...
Als je nog wat meer wil weten over de s602 kan je me icq/mailen staat in me info...

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Laatst online: 12-10-2021
Die s40 voor 700 euro is wel erg goedkoop! Ik heb hem een maandje geleden voor 799 gekocht, en dat was al goedkoper als de laagste prijs in de pricewatch.

De keuze die je denk ik moet maken is
s40 [goedkoop,4,mpxl,compact,nachtfotografie (op lage iso dan)] - 602z [duurder,3mpxl,groter,zoom]

Ik wou eerst ook een 602, maar duurde mij net iets te lang en nu ben ik echt heel erg blij met mijn s40...
(persoonlijk vind ik de foto's ook iets mooier dan e 602z, dat is meer een kleurenkanon, maar blijft een lekker toestel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 22:53 schreef ForayNL het volgende:

[..]

het is plastic ja maar voelt goed degelijk aan. Je kan inderdaad niet veel instellen (heb zelf niet veel fotografie kennis). de mijne is gewoon bedoeld als vakantie/internet pics camera en daar voldoet ie ruimschoots aan.
hier staan de eerste pics die ik ermee heb genomen:

http://homepage.kub.nl/~s556505/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Laatst online: 05-01 15:49
Op maandag 24 juni 2002 12:17 schreef Farmer22 het volgende:
In de krant zat vanmorgen weer een mediamarkt reclamefolder.
Dit keer met een aantal digicams.
Aangezien ik er deze week nog een wil hebben is jullie mening meer dan welkom!!

Het ging om een nikon coolpix 5000 -> boven budget
Een Canon powershot S40 -> 700 euro
Een Canon ixus 330 -> 500 euro
en een fuji S602 -> 850 euro

Help!

Ik heb nooit een digicam gehad en ik ga hem veelal voor amateuristische kiekjes gebruiken, daarnaast ben ik nogal
veel rond racecircuits te vinden en daar is wat meer zoom erg wenselijk.

[..]

bvd.
Ik ga zelf ook vaak naar circuits en had een jaartje of wat geleden een Coolpix 880 gekocht, een beetje spannende action shot van een rijdende auto is hier niet mee temaken.
Resultaat is meestal een blurry geheel. Of achter grond scherp en auto blurry :) Ook is de zoom te beperkt.

Zelf wil ik ook een nieuwe cam kopen die beter is voor action dan de CP880.

De Fuji lijkt me uit jouw rijtje de beste keuze, veel zoom, SLR-like, zowel CF als SmartMedia, ik weet alleen niet of de lens snel genoeg is voor aktie.

Zelf zit ik te denken aan een Dimage 7i met zijn relatief snelle lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus_at_work
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-10-2024
ik wil ook een minolta 7i hebben , kan iemand hier niet een inkoopactie voor houden :)

iets met lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Op maandag 24 juni 2002 14:14 schreef Morpheus_at_work het volgende:
ik wil ook een minolta 7i hebben , kan iemand hier niet een inkoopactie voor houden :)
Met de beperkte leverbaarheid :P is dat toch veel te lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
Op maandag 24 juni 2002 14:14 schreef Morpheus_at_work het volgende:
hou anders een inkoop actie met jezelf >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Ik ga (als ik geslaagd ben) een Canon Powershot S30 halen.
Nu was ik van plan een 2 x 128 MB geheugen erbij te nemen en nog een tasje.

Ik twijfel nog over de aanschaf van een extra accu. Op vakantie kom ik elke avond weer terug in een hotel waar ik de accu kan opladen.

Is het verstandig om een extra accu aan te schaffen? Hoelang doe je gemiddeld over een accu?

En wat gaat een accu kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de behuizing van die Fuij van plastic of is die toch metaal behuisd? Ik heb gehoord dat die Fuij weinig handmatige instellingen heeft, klopt dat voor jou ook? Of maak je alleen maar standaard pics (daar wil ik me cam ook voor gaan gebruiken!)...
Behuizing is inderdaad van plastic. Ik moet erbij zeggen dat ie toch redelijk degelijk is hoor. Het klepje van de accu's en SM kaart gaat wat makkelijk open dit is heel eenvoudig te voorkomen door het metalen lipje in het klepje iets omhoog te halen.

Er zijn niet veel handmatige instelling. Ik moet zeggen dat ik ze ook niet echt de behoefte heb aan handmatige instellingen. 1 nadeeltje ISO enkel 100. Dat maakt dat donkere foto's wat lastiger zijn. Exp. handmatig op +1,5 zetten lost dat redelijk op.

Tot dusver ben ik er best tevreden over. Ik heb thuis overigens ook de S10 van Canon (van mijn pa). Het display van Canon is wat helderder en de S10 doet het beter in donkere situaties, in kleur en scherpte van de foto's zie ik niet veel verschil.

Ten opzichte van de populaire Canon's heeft Fuji wel voor mij een belangrijk voordeel en dat is dat de USB verbinding zonder te instaleren drivers werkt (ME/2k/XP) en ook een heel stuk sneller is (meer dan 3X) dan die van Canon. Wel zo makkelijk als je geen administrator bent en je wilt ff je foto's van je camera halen. Of als je op vakantie ff het internet cafe ingaat om de fam. wat foto's te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ik weet ook echt neit welke cam ik moet nemen. kan iemand ff helpen?

bedrag max 650
moet minimaal 3megapix hebben, en min 3x zoom en min 15 sec sluitertijd.

ik zit zelf sterk te denken aan de s-30 voor 650 euro, maar andere die me ook wel wat lijken zijn de sony dsc-p71, en de fuji f601.

Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Op maandag 24 juni 2002 18:08 schreef RekZ het volgende:
ik weet ook echt neit welke cam ik moet nemen. kan iemand ff helpen?

bedrag max 650
moet minimaal 3megapix hebben, en min 3x zoom en min 15 sec sluitertijd.

ik zit zelf sterk te denken aan de s-30 voor 650 euro, maar andere die me ook wel wat lijken zijn de sony dsc-p71, en de fuji f601.

Wat zouden jullie doen?
Een Nikon Coolpix 885, heb zelf een 880, voor macro's en standaard foto's is het apparaat echt top!
3.3Mpixel, 3x Zoom en rond de € 500, toevallig kwam hij in PC Magazine als beste uit de test in die catagorie.
En over de sluitertijd, volgens mij bij 15sec geven alle digicams aardig wat hotpixels weer... maar de 880(waarschijnlijk ook de 885) heeft een bulb modus.

Een Coolpix 995 is ook lekker, wel een overjarig model, maar met een beetje mazzel kan je hem voor rond de €650 krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
de 885 zag ik vanmiddag nog liggen bij de media markt ja, ook wel interessant ding.

de 995 heeft mijn oom, en ik vind de kwaliteit ervan erg goed, alleen is het een erg groot en lomp ding vind ik.

kga ff opzoek naar pics van de 885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Op maandag 24 juni 2002 18:43 schreef RekZ het volgende:
de 885 zag ik vanmiddag nog liggen bij de media markt ja, ook wel interessant ding.

de 995 heeft mijn oom, en ik vind de kwaliteit ervan erg goed, alleen is het een erg groot en lomp ding vind ik.

kga ff opzoek naar pics van de 885
Wil je persee een kleine camera (tenkoste van extras) koop dan een Canon Digital Ixus.

Ik zelf heb liever een grotere camera met meer functies, koop daar gewoon een leuke (buidel)tas voor en je loopt er dan niet mee te sjouwen.

Nikon heeft trouwens ook extra lenzen, kosten aardig wat, maar kan belangrijk zijn wil je ooit meer zoom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
het is moeilijk om een keus te maken zeg, en het is niet zo als je een brood gaat kopen, maar ik wel echt zegmaar de perfecte cam binnen mijn mogelijkheden zeg maar :)

de max is eigenlijk 600, maar de kwaliteit van de s-30 vind ik zo goed dat ik die eigenlijk ook maar reken als 600.

de Nikon Coolpix 885 is een mooi ding, alleen 8 sec sluitertijd terwijl het mij erg vet lijkt om bijvoorbeeld met oud en nieuw hem op 15 sec te zetten. shutter time: 8 sec (up to 60 seconds Bulb exposure) over dat bulb vertelde je, wat houdt dit precies in? en ook die cam heeft een accu. houdt ie het een beetje lang vol of is het aan te raden er 1 bij te kopen?

de sony dsc-71 vind ik ook een mooie, alleen die memorystick weer van 150 euro voor 128 mb. en ik weet nog niet hoeveel sluitertijd dat ding heeft

de ixus vind ik wel een mooi ding, maar ik wil toch liever 3 megapix

tja moeilijk moeilijk moeilijk vind ik het :)

kga weer ff verder kijken wat er nog meer binnen mijn budget valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
ik snap nooit wat van die sluitertijden.
dit staat er bij de sony DSC-P71:
Shutter Control
Automatic: 2 seconds to 2/1000 second
automatisch, dus niet instelbaar of wel? en dat is een max van 2 seconden???

als dat zo is valt die dus af, das mooi dan blijven er minder over voor een uiteindelijke keus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Op maandag 24 juni 2002 19:26 schreef RekZ het volgende:

[..]

de Nikon Coolpix 885 is een mooi ding, alleen 8 sec sluitertijd terwijl het mij erg vet lijkt om bijvoorbeeld met oud en nieuw hem op 15 sec te zetten. shutter time: 8 sec (up to 60 seconds Bulb exposure) over dat bulb vertelde je, wat houdt dit precies in? en ook die cam heeft een accu. houdt ie het een beetje lang vol of is het aan te raden er 1 bij te kopen?

[..]
Bulb wil zeggen, dat zolang jij de sluiterknop ingedrukt houdt de CCD belicht wordt. Dus als jij hem 15s ingedrukt houdt heb je dus hetzelfde resultaat, echter is een statief bij lange sluiter tijden een must, je moest wel een hele vaste hand hebben, en met oud & nieuw kan ik me dat niet voorstellen :P

De accu v/d 880 en 885 is gelijk, ik kan een hele dag schieten met 1 accu (ongeveer 110 foto's, genomen met LCD)
maar een 2e is zeker een aanrader. Ook 128MB of meer compact flash is geen overbodige luxe, 1 foto is al 1MB.

Je kan als je een budget hebt van 600-650 beter een cam van 500 kopen en wat je overhoudt uitgeven aan extras bv. 2e accu, CF geheugen, tas etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
k thnx voor de uitleg

k zit nu een beetje tussen de Nikon Coolpic 885 en de Olympus C-3000 te vergelijken.
alletwee goeie cams volgens mij en prijs is ook goed te doen. nikon 599 en de olympus 549 en dat bij mij in de buurt waar ik gewoon naartoe kan fietsen.

na vergelijking vind ik de Olympus beter dan de nikon.
Iemand ervaring ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsekie_D
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-02 11:06

Hatsekie_D

Doe mij maar een glaasje prik

lama, al besloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Levertijd volgens diga 4 u van Canon PS A40 is nog 4-5 weken, dus klotezooi he! Iemand al positiever bericht...
Ik zit nu te twijfelen tussen de Canon PS A40 en Fuji 2800z, aangezien die laatst in een tweetal duitse testen erg goed naar voren kwam...
Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
Op dinsdag 25 juni 2002 14:29 schreef SuB-Gold het volgende:
Levertijd volgens diga 4 u van Canon PS A40 is nog 4-5 weken, dus klotezooi he! Iemand al positiever bericht...
Ik zit nu te twijfelen tussen de Canon PS A40 en Fuji 2800z, aangezien die laatst in een tweetal duitse testen erg goed naar voren kwam...
Wat denken jullie?
Even de grootste verschillen tussen de A40 en de 2800z op een rijtje:

- Met de A40 kun je een ISO-waarde van Auto, 50, 100, 200 en 400 instellen. Met de 2800z kan de ISO-waarde niet veranderd worden en staat het dus standaard op 100 ISO.
- De 2800z heeft 6x optische zoom. De A40 heeft 3x optische zoom.

Kortom:
Wil je goede foto's in het donker maken --> A40
Wil je veel ingezoomde foto's maken --> 2800z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Op dinsdag 25 juni 2002 14:51 schreef wout-hugo het volgende:

[..]

Even de grootste verschillen tussen de A40 en de 2800z op een rijtje:

- Met de A40 kun je een ISO-waarde van Auto, 50, 100, 200 en 400 instellen. Met de 2800z kan de ISO-waarde niet veranderd worden en staat het dus standaard op 100 ISO.
- De 2800z heeft 6x optische zoom. De A40 heeft 3x optische zoom.

Kortom:
Wil je goede foto's in het donker maken --> A40
Wil je veel ingezoomde foto's maken --> 2800z
Nou ik wil gewoon leuke foto's maken, maar dan zal ik inderdaad toch maar voor de A40 gaan, aangezien in de avond door mij dus ook nog wel foto's gemaakt gaan worden denk ik. Nou dan w8 ik maar, zouden ze het nog halen met leveren voor 24 juli?
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.