MT/s? MegaTerra's?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
nieuws: Intel-slide toont Barlow Pass Optane-geheugendimms met snelheden tot ...
@AverageNL

Ik heb, zonder Google, geen idee waar MT/s voor staat. Ik gok de M en /s te kennen maar de T is voor mij nieuw. Misschien een goed idee om deze afkorting in de inleiding of eerste zinnen even uiteen te schrijven. :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Mega Transfers en dat wordt gebruikt sinds DDR geheugen. Omdat toen de bandbreedte per kloktik verdubbelde tegenover SDRAM. 3200MT/s DDR geheugen draait dus op 1600MHz.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-05 13:49

AverageNL

Redacteur
Dank voor je feedback!

Zoals The_Mask aangeeft staat MT/s inderdaad voor Megatransfers per seconde; dat is de 'juiste' manier om geheugensnelheid aan te duiden.

Ik heb uitleg van de term in de tekst toegevoegd als 'afkorting'. Gebruikers kunnen dan op MT/s tikken (mobiel) of met de muiscursor 'hoveren' (desktop/laptop) om de betekenis te zien. Die functie werkt helaas niet in de inleiding. Daarom heb ik het in de tekst zelf gezet.

Als je verder nog opmerkingen hebt, dan hoor ik dat graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Perfect, @AverageNL!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:37

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Je hebt gelijk, ik Firefox for Android krijg ik inderdaad niet de betekenis te zien.
@AverageNL Dan toch maar als tekst erachter? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 15-03-2020 19:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:37
Room42 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 19:14:
@AverageNL Dan toch maar als tekst erachter? ;)
Dat zou wel in lijn zijn met:
ikloon schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:38:
@Rainbow Ik zal hier eens naar kijken. In de basis ben ik ook van mening dat artikelen voor iedereen lees- en begrijpbaar moeten zijn. Mijns inziens betekent dat dan inderdaad dat afkortingen vermeden of uitgelegd/uitgeschreven moeten worden.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-05 13:49

AverageNL

Redacteur
Jullie hebben helemaal gelijk, my bad! Ik heb 'megatransfers per seconde' alsnog in de tekst voluit geschreven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-04 01:56

Redneckerz

A place to be.

@Ch3cker Neem dit even mee naar het CPU/GPU topic: Een mooi voorbeeld van uitleg van terminologie en waarom dat nuttig is. :)

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Redneckerz schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:53:
@Ch3cker Neem dit even mee naar het CPU/GPU topic: Een mooi voorbeeld van uitleg van terminologie en waarom dat nuttig is. :)
Het grote probleem is dat het op de meeste plaatsen verkeerd staat. Pricewatch staat het bijvoorbeeld nergens goed. Zoals de pricewatch trouwens vol met fouten staat. Daar moet hoognodig de bezem door heen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-05 10:01

Mooijekind

Manager Product Content
@-The_Mask- Bij intern geheugen hebben we het nu goed gezet.
Moet nog even kijken naar de andere categorieen,

Maar mocht je echt structurele fouten tegenkomen dan mag je deze altijd naar me sturen middels PM.
We kunnen niet alles meteen oppakken maar iig noteren en inplannen om het te doen dat kan natuurlijk altijd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Mooijekind schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:19:
@-The_Mask- Bij intern geheugen hebben we het nu goed gezet.
Moet nog even kijken naar de andere categorieen,

Maar mocht je echt structurele fouten tegenkomen dan mag je deze altijd naar me sturen middels PM.
We kunnen niet alles meteen oppakken maar iig noteren en inplannen om het te doen dat kan natuurlijk altijd
Dat werkt niet, als ik de fouten ga opzoeken en probleem ga uitleggen en oplossing aandragen, gaat dat zo maar vier keer zoveel tijd inzitten dan dat degene zelf de oplossingen direct gaat doorvoeren. Daarnaast is het gewoon een dagtaak, niet iets van even tussendoor. Maar ik heb wel een oplossing die al heel veel tijd kan besparen. En dat is als iets goed in de pricewatch staat het niet steeds veranderen naar iets wat niet klopt. Van sommige onderdelen heb ik volgens mij wel een stuk of 10 keer dezelfde verandering gedaan omdat die steeds weer terug wordt veranderd. Juiste specs moeten dus ook vastgezet kunnen worden. Als ik tien maal dezelfde verandering heb doorgevoerd betekent dit dus dat anderen het ook nog eens minimaal 9 maal hebben gedaan. Dus dat is voor jullie ook extreem veel nutteloos controleer werk. Of je moet jezelf graag aan het werk willen houden natuurlijk, dan kun je zo mooi je eigen werk genereren. :D

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-04 17:37

Ch3cker

Testlab Teamlead
-The_Mask- schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:50:
[...]

Dat werkt niet, als ik de fouten ga opzoeken en probleem ga uitleggen en oplossing aandragen, gaat dat zo maar vier keer zoveel tijd inzitten dan dat degene zelf de oplossingen direct gaat doorvoeren. Daarnaast is het gewoon een dagtaak, niet iets van even tussendoor. Maar ik heb wel een oplossing die al heel veel tijd kan besparen. En dat is als iets goed in de pricewatch staat het niet steeds veranderen naar iets wat niet klopt. Van sommige onderdelen heb ik volgens mij wel een stuk of 10 keer dezelfde verandering gedaan omdat die steeds weer terug wordt veranderd. Juiste specs moeten dus ook vastgezet kunnen worden. Als ik tien maal dezelfde verandering heb doorgevoerd betekent dit dus dat anderen het ook nog eens minimaal 9 maal hebben gedaan. Dus dat is voor jullie ook extreem veel nutteloos controleer werk. Of je moet jezelf graag aan het werk willen houden natuurlijk, dan kun je zo mooi je eigen werk genereren. :D
Ik neem aan dat de aanpassing die nu is doorgevoerd dus goed staat?

Zonder al teveel op de stoel van de pricewatch te willen gaan zitten... Alle producten in de pricewatch worden door mensen ingevuld en verbeterd. Elke wijziging wordt ook nagekeken. We voeren in principe alleen maar iets door als we er van overtuigd zijn dat het een verbetering is. Heb je een voorbeeld waarbij dit meerdere keren fout is gegaan?

@Redneckerz Lijkt me inderdaad in lijn met jouw eerdere post in het genoemde topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ch3cker schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:51:
[...]

Ik neem aan dat de aanpassing die nu is doorgevoerd dus goed staat?
Werkgeheugen bedoel je? Ja die is aangepast.
Zonder al teveel op de stoel van de pricewatch te willen gaan zitten... Alle producten in de pricewatch worden door mensen ingevuld en verbeterd. Elke wijziging wordt ook nagekeken. We voeren in principe alleen maar iets door als we er van overtuigd zijn dat het een verbetering is. Heb je een voorbeeld waarbij dit meerdere keren fout is gegaan?
Zeker, pricewatch: be quiet! Pure Power 11 300W en pricewatch: be quiet! Pure Power 11 350W bijvoorbeeld. Dit zijn ATX 2.32 voedingen, in tegenstelling tot de 400, 500, 600 en 700W versies die ATX 2.4 zijn. Van deze voedingen heb ik iig drie maal een verbetering doorgestuurd, maar ook nu staan ze ondertussen weer als ATX 2.4 vermeldt. En zo zijn er veel meer. Heeft denk ik te maken doordat de specificatie op de site van de fabrikant niet altijd klopt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker

Ch3cker

Testlab Teamlead
We gaan inderdaad bij alle producten zoveel mogelijk uit van de waardes die op de website van de fabrikant te vinden zijn, zij zijn immers degene die dit het beste zouden moeten weten. Er lijkt hier echter ook wat anders mis te gaan, dat gaan we even uitzoeken. Zijn er mee bezig in ieder geval, als ik meer weet laat ik het hier weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ch3cker schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:44:
We gaan inderdaad bij alle producten zoveel mogelijk uit van de waardes die op de website van de fabrikant te vinden zijn, zij zijn immers degene die dit het beste zouden moeten weten.
Zouden moeten weten misschien wel. Maar de praktijk is toch heel anders is mijn ervaring.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
@Ch3cker @Mooijekind Er is iemand geweest heeft zitten te prutsen met het geheugen van de videokaarten, dat staat nu nergens meer goed.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-05 10:01

Mooijekind

Manager Product Content
@-The_Mask- Ik heb net willekeurig 15 producten bekeken maar deze staan allemaal goed.
Geheugen meestal GDDR6 , De grootte meestal 6GB of 8GB en de snelheid 14000 of 15500 MT/s .

Ik heb deze willekeurig van de 1e pagina bekeken. Kun je aangeven wat er dan fout staat want ik zie het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Niemand gebruikt echter MT/s bij videogeheugen waardoor je alleen maar weer verwarrend bezig bent. Overal zie je MHz of Gbps. Als je dan alleen in de pricewatch MT/s gaat gebruiken en nergens anders op Tweakers of op het internet dan snapt het grootste deel van de gebruikers er niks meer van.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker

Ch3cker

Testlab Teamlead
Op dit moment is de specificatie die gebruikt wordt voor bijvoorbeeld de geheugensnelheid in de categorie "Geheugen intern" exact hetzelfde als de specificatie die gebruikt wordt voor de geheugensnelheid bij videokaarten. Bij alle videokaarten staan de waardes op dit moment ook zo ingevuld dat dit klopt.

We zijn nog aan het kijken naar een extra spec, geheugenbandbreedte. Dit zou dan een vermenigvuldiging zijn van de geheugensnelheid en de busbreedte. Dit getal zegt eigenlijk meer dan beide losse getallen. Op die manier kan je bijvoorbeeld ook beter HBM geheugen met GDDR geheugen vergelijken.

Ik zou nog even terugkomen op onderstaande post :
-The_Mask- schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:53:
Zeker, pricewatch: be quiet! Pure Power 11 300W en pricewatch: be quiet! Pure Power 11 350W bijvoorbeeld. Dit zijn ATX 2.32 voedingen, in tegenstelling tot de 400, 500, 600 en 700W versies die ATX 2.4 zijn. Van deze voedingen heb ik iig drie maal een verbetering doorgestuurd, maar ook nu staan ze ondertussen weer als ATX 2.4 vermeldt. En zo zijn er veel meer. Heeft denk ik te maken doordat de specificatie op de site van de fabrikant niet altijd klopt.
We hebben dit even uitgezocht en zijn er achter waar het probleem ligt, er ging iets fout in onze icecat-import. Dit is uiteraard niet wenselijk, we gaan dit zo snel mogelijk proberen op te lossen.
Pagina: 1