[bug] Mouseover popup mobiele versie site

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabbie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-12-2022
De mouseover van bepaalde tekst blokken werkt alleen maar op een desktop PC. Een voorbeeld artikel:
nieuws: EA zet streep door zijn eerste moba-game Dawngate

Hierin staat het woord moba met streepjes onder het woord. Als je er dan met de muis overheen gaat, zie je wat de afkorting betekend. Dit werkt niet op mobiele apparaten.

Aangezien jullie druk bezig zijn met het responsive design, leek me dit wel het melden waard.

* my 2 cents *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Dat is feitelijk browser-behaviour. Het is jammer dat de browser-vendors daar nog geen goed alternatief voor touch-devices voor hebben ontwikkeld...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou uiteraard met een paar regels code je eigen tooltip kunnen tonen na een "click" op de abbr. Die kun je dan ook gebruiken voor de hover, of dit extra gedrag op non-touch apparaten uitschakelen. Ik snap dat je liever niet teveel extra code wilt moeten onderhouden, maar op een technische site als Tweakers zou ik het niet heel vreemd vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Als elke (tech)website hier een eigen oplossing voor gaat bedenken dan is dat niet alleen counter-productief maar helpt het ook het accessibility/usability aspect (waar abbr/acronym voor bedoelt zijn) in het algemeen niet.

Daarbij komt dat dit iets is wat in de browser niet te feature-detecten is en dus moet je daar weer allerlei ranzige browsersniffing omheen gaan schrijven...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo lang niet elke website zoiets introduceert is er voldoende aanleiding voor (mobiele) browsermakers om hier iets op te verzinnen. Zodra die voorziening er is, kan een workaround hiervoor eenvoudig worden uitgezet.

Met wat hulp van een js-framework moet het niet zo lastig zijn om vast te stellen of zo'n functie nodig is. Als je het tonen van de popup verbindt aan zowel click- als hoverevents en de default title onderdrukt kun je zulke feature detectie zelfs gewoon achterwege laten.

Ik zie niet hoe progressive enhancement, waarvan dit gewoon een vorm zou zijn, counterproductief is of een aanslag is op toegankelijkheid en gebruiksvriendelijkheid...

De ervaring van TS is natuurlijk geen bug, eerder een feature-request. Uit je eerste reactie was echter al op te maken dat je het niet de moeite waard vindt om hier in te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Het is een principekwestie; dergelijke behaviour dient door de browser te worden verzorgd. Dat zorgt voor een consistente gebruikerservaring op alle websites.
Met wat hulp van een js-framework moet het niet zo lastig zijn om vast te stellen of zo'n functie nodig is.
Is dat een vermoeden, of heb je een voorbeeld? vziw is dit namelijk niet te feature-detecten...

Intentionally left blank

Pagina: 1