Acties:
  • +3 Henk 'm!
modee schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:28:
[...]
Dat is volgens mij ook de enige soul core die ik niet heb nog. Hoe krijg je die eigenlijk?
spoiler:
Als je een soul core aan een Sudama geeft heb je grote kans dat je een Kodama soul core terugkrijgt ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modee
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-04 17:18
dvdkiwi schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:32:
[...]

spoiler:
Als je een soul core aan een Sudama geeft heb je grote kans dat je een Kodama soul core terugkrijgt ;)
Dus toch dat heb ik een paar x gedaan maar niet gelukt. Blijven proberen dan maar 🤓

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
modee schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:58:
[...]

Dus toch dat heb ik een paar x gedaan maar niet gelukt. Blijven proberen dan maar 🤓
klopt het is geen gegarandeerde drop.
Zelf had ik de tropy door een Monster soul te droppen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Dat had ik ook.
Denk ook dat het een Yokai soul core moet zijn en geen mortal (human) soul core.

Ik lees trouwens net (in comments onder de video gepost door @Joetje079) dat je per missie kunt zien hoeveel dark realms, hotsprings ed je gevonden hebt door op de missie te gaan staan en R1 te drukken. Dat is wel verrekte handig!

[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 17-04-2020 13:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Nu online
dvdkiwi schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:29:
Dat had ik ook.
Denk ook dat het een Yokai soul core moet zijn en geen mortal (human) soul core.

Ik lees trouwens net (in comments onder de video gepost door @Joetje079) dat je per missie kunt zien hoeveel dark realms, hotsprings ed je gevonden hebt door op de missie te gaan staan en R1 te drukken. Dat is wel verrekte handig!
Ja kwam daar ook pas laat achter. Erg handige feature. Heeft me bij NIOH 1 toch nog een avondje extra gekost met een exellijstje op mn schoot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-06 11:51
Iemand enig idee of die Omnyo mages ook nog later in de game voorkomen of kan ik ze alleen killen in die laatste main mission van regio 4? Ik moet er namelijk tien verslaan zodat er een nieuwe sub-mission verschijnt in regio 4 en als ik die heb gedaan ben ik helemaal klaar daar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
In The Frenzied Blaze (het vuurlevel) zit er eentje, in The Sun Sets on Mount Tenno zitten er een paar in de grotten onder de grond. Als je er snel 10 wilt hebben zou ik de mages in die grotten farmen vanaf de shrine.
______

Mystic Art voor de Onmyo Magic vrijgespeeld.
Waarom moet ik kiezen, ik wil ze potverdikkie allebei gebruiken :P
Altijd leuk die laatste dojo missions; je wil niet teveel items gebruiken omdat je niet weet wat er verder nog komt. Nu was het wederom een oude bekende:

[YouTube: Nioh 2 dojo mission | The Nine Symbols | Onmyo Magic Mystic Art]

Ook de 'remodel' optie bij de blacksmith vrijgespeeld, dit is handig zeg!
Ze hebben in dit deel echt veel toffe features en verbeteringen doorgevoerd d:)b

[ Voor 20% gewijzigd door Superkiwi op 18-04-2020 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joetje079
dvdkiwi schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 10:42:
In The Frenzied Blaze (het vuurlevel) zit er eentje, in The Sun Sets on Mount Tenno zitten er een paar in de grotten onder de grond. Als je er snel 10 wilt hebben zou ik de mages in die grotten farmen vanaf de shrine.
______

Altijd leuk die laatste dojo missions; je wil niet teveel items gebruiken omdat je niet weet wat er verder nog komt. Nu was het wederom een oude bekende:

Ze hebben in dit deel echt veel toffe features en verbeteringen doorgevoerd d:)b
Ok Thnx! Dan ga ik straks nog maar eens dat level spelen met die mages in de grot.

Trouwens, wat ziet jouw character er charmant uit :9 Welk outfit is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat is Okuni ;)
Via de tea house kun je (net als in Nioh 1) uit verschillende chars kiezen, best grappig.
Het is enkel optisch, onderhuids loop ik nog steeds met de Sohaya set al heb ik die gerefashioned naar het uiterlijk van de ninja set, staat net wat beter imho. Nu maakt het niet meer uit omdat ik constant als Okuni rondloop :P

[ Voor 20% gewijzigd door Superkiwi op 18-04-2020 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joetje079
dvdkiwi schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 10:59:
Dat is Okuni ;)
Via de tea house kun je (net als in Nioh 1) uit verschillende chars kiezen, best grappig.
Het is enkel optisch, onderhuids loop ik nog steeds met de Sohaya set al heb ik die gerefashioned naar het uiterlijk van de ninja set, staat net wat beter imho. Nu maakt het niet meer uit omdat ik constant als Okuni rondloop :P
Oh, dat wist ik niet eens. Ik ga daar ook maar eens kijken dan :)

*edit* Cool zeg, behoorlijk veel keuze ook! Ik ben voor Fuku gegaan ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Joetje079 op 18-04-2020 11:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03:37
Hallo! Ik zie dat iedereen goede progressie heeft gemaakt, lekker!

Ik ben gister en vandaag weer ffe verder gegaan met region 5 moet nog 1 main mission en 2 subs als het goed is. :) had ffe niet gespeeld maar zat er toch vrij snel weer goed in, blijft een heerlijke game!

Wat doen jullie als jullie klaar zijn met het verhaal, gewoon het hele spel opnieuw doorlopen in NG+ of?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joetje079
Ambition88 schreef op zondag 19 april 2020 @ 18:15:
Hallo! Ik zie dat iedereen goede progressie heeft gemaakt, lekker!

Ik ben gister en vandaag weer ffe verder gegaan met region 5 moet nog 1 main mission en 2 subs als het goed is. :) had ffe niet gespeeld maar zat er toch vrij snel weer goed in, blijft een heerlijke game!

Wat doen jullie als jullie klaar zijn met het verhaal, gewoon het hele spel opnieuw doorlopen in NG+ of?
Welkom terug! ;)

Ik weet niet wat ng+ allemaal te bieden heeft dus ik laat me graag verrassen. Wat ik ervan heb begrepen is dat de endgame zeer uitgebreid is..Ook ga ik voor de platinum dus ik zal ook nog even flink moeten grinden en de dlc gaat er ook zeker komen! Voorlopig ben ik dus nog wel even zoet hiermee :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ambition88 schreef op zondag 19 april 2020 @ 18:15:
Sowieso de story doorlopen, devine gear bij elkaar grinden, wapens/armor zo sterk mogelijk maken, essentiele smithing texts (Onmyo Warrior set!!) farmen....
Ondertussen mensen helpen via de tori gate.
En daarna wachten op de dlc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:48
Ik ga hem vandaag ook weer is aan slingeren. Nu al tijd niet gespeeld dus moet weer ff inkomen ben ik bang.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• modee
dvdkiwi schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 10:42:
______

De remodel optie is inderdaad erg goed gevonden. Als je trouwens een wapen hebt dat met 2 stats kan scalen kun je ook dual remodeling doen door op driehoek te drukken en dan de andere te selecteren en dan pas op x. Zo krijg je vaak een hogere damage value.

Ik ben overigens overgestapt op axe met de kintaro set 😎

Speelt erg lekker en is wat meer in de action ipv van een afstand kunais gooien.

Ik vind nioh 2 zo steeds leuker worden eigenlijk. Ben nu eigenlijk alleen maar coop aan het doen. Heb in ng+ nog niet alle regions vrijgespeeld misschien dat ik daarmee ga beginnen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Volgens mij zit ik nu vrij tegen het einde aan en hoef ik enkel de eindbaas nog.
Het een na laatste gevecht was wel even schrikken:
spoiler:
Na de reguliere boss krijg je gelijk het gevecht met de "grim reaper" welke uit meerdere fases bestaat
Omdat ik graag alle (sub)missies gedaan wil hebben ben ik eerst de proficiency van mijn dual swords aan het levellen via co-op om de Dual Sword Master dojo missie te kunnen doen. Leuk wapen maar ik ben blij als die weer de kast in kunnen ;)
Verder is alles nu zo goed als klaar: alle Kodama en hot springs gevonden, alle dark realms tot nu toe gecleared, alle Mages en Samurai locks gevonden. Ook heb ik tot nu toe alle soul cores wel gevonden, die van de eindbaas zou de laatste moeten zijn.
Vanavond eens zien of we er een eind aan kunnen breien ;)

*edit
Oké, dat "enkel de eindbaas nog" bleek niet zo te zijn :+
Er zat nog een onverwachte verrassing in het vat!

[ Voor 13% gewijzigd door Superkiwi op 22-04-2020 09:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• modee
Zo NG+ ook erdoorheen gejast 😎

Tijd voor een nieuwe build denk ik. Mijn axe build is wel klaar. Ga voor dual swords nu.

Hoe gaat het bij jullie? Welke wapens gebruiken jullie allemaal?

[ Voor 11% gewijzigd door modee op 22-04-2020 20:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Nu online
modee schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:51:
Zo NG+ ook erdoorheen gejast 😎

Tijd voor een nieuwe build denk ik. Mijn axe build is wel klaar. Ga voor dual swords nu.

Hoe gaat het bij jullie? Welke wapens gebruiken jullie allemaal?
Eigenlijk op dit moment een mix van spear en Odachi.
Heb vandaag de trophy binnengeharkt mbt alle missies. Nu vooral nog een aantal mythic arts e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Ik heb helemaal geen tijd gehad om verder te gaan helaas. Van het (lange) weekend er maar weer eens goed voor gaan zitten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modee
Henkje.doc schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:47:
[...]

Eigenlijk op dit moment een mix van spear en Odachi.
Heb vandaag de trophy binnengeharkt mbt alle missies. Nu vooral nog een aantal mythic arts e.d.
Aangezien de stats voor axe en odachi gelijk zijn is het efficiënter voor mij om eerst odachi te levellen. Scheelt weer een book 🤓

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Gisteren de game uitgespeeld :)
Wat zijn de laatste missies tof zeg! Telkens wanneer ik dacht dat het over zou zijn werd ik weer verrast.
Uiteindelijk was het dan toch zover en stond het allerlaatste gevecht op het programma:
[YouTube: Nioh 2 | Otakemaru bossfight | First playthrough, first try]
Dit was mijn (licht overlevelde) char waarmee ik het gevecht met de eindbaas aanging:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/waFjazyAcXfcA17Egk_h9SNQA70=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/otlogsxyK7ia9wpk4zCJKsW4.jpg?f=user_large

Na het verslaan van de baas gelijk de trophies voor het verslaan van alle Yokai, het clearen van alle missies en het verzamelen van alle soul cores gekregen. Enige wat nog rest voor platinum is het vrijspelen van de resterende mystic arts. Maar dat komt wel, voorlopig ga ik eerst verder in ng+; heb de eerste paar missies al gedaan en die gaan (nog) vrij simpel. Nu wachten op goede devine drops zodat ik écht goede gear kan gaan maken.

Zomaar even wat willekeurige endgame stats:
-Deaths: 219 (ruim de helft minder dan in Nioh1)
-Times became a visitor: 438
-Amrita lost in deaths: 1219934 (waarvan één keer ruim 1 miljoen tegelijk in de één-na-laatste missie)
-Onmyo magic items used: 5202
-Ninjitsu items used: 1036
-Play time: 181 hours 32 minutes (bedankt corona)

De tofste boss vond ik Ryumen Sukuna, vooral qua design.
Al vond ik Shuten Doji, Kasha, Shibata Katsuie en uiteraard de eindbaas ook heel toffe bosses.
Het tofste level? Die met de schilderijen, zonder twijfel.

Ik ben voorlopig nog lang niet klaar met deze game, vermaak me nog uitstekend! d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joetje079
Zo, eindelijk weer even tijd om wat progressie te boeken :) Stond toen ik vorige week gestopt was blijkbaar vlak voor een deur van een boss
spoiler:
Tokichiro in de menselijke vorm, was in 1x neer, stelde dus niet zoveel voor. first try met 2 elixers gebruikt :P

Komende drie dagen lekker verlof en ik ga dus lekker progressie boeken. Ben toch wel benieuwd naar NG+ met de bijbehorende gear :)
dvdkiwi schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:14:
Wat zijn de laatste missies tof zeg! Telkens wanneer ik dacht dat het over zou zijn werd ik weer verrast.
Uiteindelijk was het dan toch zover en stond het allerlaatste gevecht op het programma:
Dit was mijn (licht overlevelde) char waarmee ik het gevecht met de eindbaas aanging:
[Afbeelding]

Na het verslaan van de baas gelijk de trophies voor het verslaan van alle Yokai, het clearen van alle missies en het verzamelen van alle soul cores gekregen. Enige wat nog rest voor platinum is het vrijspelen van de resterende mystic arts. Maar dat komt wel, voorlopig ga ik eerst verder in ng+; heb de eerste paar missies al gedaan en die gaan (nog) vrij simpel. Nu wachten op goede devine drops zodat ik écht goede gear kan gaan maken.

-Amrita lost in deaths: 1219934 (waarvan één keer ruim 1 miljoen tegelijk in de één-na-laatste missie)

Al vond ik Shuten Doji, Kasha, Shibata Katsuie en uiteraard de eindbaas ook heel toffe bosses.

Ik ben voorlopig nog lang niet klaar met deze game, vermaak me nog uitstekend! d:)b
dvdkiwi schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:14:
[Afbeelding]

Wat is de reden dat je behoorlijk wat punten in skill hebt gestopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
Netjes kiwi! :) Ik ben nu bezig met de eerste main missie in region 6 ben benieuwd hoe pittig het nog wordt.

Hoe zit het trouwens met Devine gear, kan ik bijv mijn sohaya set upgraden van paars naar groen of zijn er compleet nieuwe (betere) sets die je moet craften/vinden?

Zelf speel ik nog met de tonfa's maar zou wel in NG+ een keer met andere wapens willen spelen, geen idee welke...

Ik lees hier trouwens meerdere dingen over mystic arts wat zijn dat precies en wanneer unlock je deze?

[ Voor 28% gewijzigd door Ambition88 op 24-04-2020 17:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Je kunt geen devine gear craften, groene gear en wapens zijn drop only. Ik wacht ook nog steeds op mijn eerste devine Sohaya drop. Heb al wel groene Sohaya Garb gear zien droppen dus het is er wel. Voorlopig loop ik nog met mijn paarse +3 Sohaya set.
Wel al een hele mooie devine Seething Dragon gevonden: level 160+2, na remodelling 1498 base dmg nog zonder familiarity.
**EDIT**
Vergeet wat ik gezegd heb. Er is wel degelijk een mogelijkheid om devine armor en weapons te craften, zie hier: YouTube: How to craft divine weapons and armor - (Nioh 2)
Dat wordt morgen even een mooie groene Sohaya set maken :)
Heb ondertussen ook meer dan genoeg +1 en +2 spul gevonden om alles gelijk naar +3 te upgraden.

Mystic arts voor je wapens unlock je door de betreffende dojo missie voor dat wapen te doen, die unlockt zodra je 120000 proficiency punten met een wapen hebt gehaald. Wat de mystic arts inhouden kun je zien in de verschillende wapen skilltrees ;)
Ik doe mijn eigen missies in ng+ met mijn standaard wapen, als in in co-op ga helpen neem ik een wapen waar ik de profciency punten nog voor nodig heb.

@Joetje079 De Seething Dragon scaled na magic (B scaling) het beste met constitution en skill (beide C scaling), vandaar dat ik ook redelijk wat in skill heb zitten ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Superkiwi op 25-04-2020 19:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Nu online
Gisteravond leuk aantal trophies kunnen halen en vanmiddag kwam daar de all souls core trophie bij.

Gebruik mn wooden sword als second weapon. Zo gaat het halen van punten een stukje sneller.

Alleen Hatchet, Fondo en ninja arts en de locatie trophies nog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
In ng+ gaat het farmen van proficiency punten behoorlijk snel, het maakt die resterende mystic arts trophies een stuk minder grindy dan in deel 1. Ik moet wel zeggen dat de dojo missies soms best lastig kunnen zijn, vaak haal ik ze niet in één keer.
Gelukkig is bij veel wapens de high stance charge attack vaak wat OP in die missies, bij de speer, hatchets en Odachi alleen maar charge attacks gespammed :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joetje079
dvdkiwi schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 19:47:
In ng+ gaat het farmen van proficiency punten behoorlijk snel, het maakt die resterende mystic arts trophies een stuk minder grindy dan in deel 1. Ik moet wel zeggen dat de dojo missies soms best lastig kunnen zijn, vaak haal ik ze niet in één keer.
Gelukkig is bij veel wapens de high stance charge attack vaak wat OP in die missies, bij de Speer en Odachi alleen maar charge attacks gespammed :P
Net toevallig die dojo missie gedaan voor de switchglaive tegen Mumyo. Had daar meer moeite mee dan de meeste bazen. Maar inderdaad met High stance driehoekje indrukken en dan naar achteren dodgen maakt het allemaal een stuk eenvoudiger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik zag een filmpje van FightingCowboy voorbijkomen waarin hij de Golden Boy set mixt met enkele delen van de Warrior of the West set voor een ton extra lightning damage.
Op zich past de Sohaya set nog prima maar mochten er stukken van die sets droppen dan bewaar ik ze, als ik dan alles compleet heb ga ik dat eens proberen. Vind het zonde om nu geld uit te gaan geven aan het craften en temperen van compleet nieuwe gear.

Qua mystic arts nog 3 hele leuke wapens te gaan: Kusarigama, Sword en Axe. Enige die me niet zo leuk lijkt is de Tonfa dus die gaan we als eerst uit de weg ruimen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Superkiwi op 26-04-2020 11:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• modee
Goed bezig allemaal :)

Ik moet qua proficiency nog sword, speer, tonfas, hatchets en switchglaive maar gelukkig gaat het allemaal vrij snel in ng+

Zag laatst dat ik er al ruim 180 uur in heb zitten :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Na een tijd FF7 remake verder gegaan met Nioh. Aangekomen in region 3. Die missie met die uil haha. Kom er met een expedition pas achter wat eigenlijk de bedoeling is..

spoiler:
als hij als Spotlight speelt die orbs kapot moet maken. Ik heb hem steeds van afstand op zn kop geschoten. 3 kogels en t was klaar. Die orb ook helemaal gemist tijdens de bossfight :P

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Nu online
En hij is binnen. De platinum trophy voor Nioh 2.
Laatste kodama's zoeken duurde wat langer maar het is uiteindelijk gelukt.

Uiteindelijk uitgekomen op level 196.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joetje079
Henkje.doc schreef op zondag 26 april 2020 @ 14:53:
En hij is binnen. De platinum trophy voor Nioh 2.
Laatste kodama's zoeken duurde wat langer maar het is uiteindelijk gelukt.

Uiteindelijk uitgekomen op level 196.
Goed bezig! Vond je het een lastige platinum of viel het wel mee? Ik hoor er wisselende verhalen over namelijk.

Ik wil hem ook uiteindelijk platinum gaan halen maar op mijn tempo duurt dat nog wel even ;) Ik moet trouwens nog 8 kodama's en die zitten allemaal in de laatste missie van regio 6. Ik denk dus dat ik wel tegen het einde van de eerste walktrough aan zit.

Die main missions in regio 6 zijn trouwens wel heel erg tof :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Jaaa, de missies in regio 6 zijn heel tof gedaan!

Als je zoveel co-op doet als wij en de juiste (licht OP) magic/ninjitsu items gebruikt is de platinum niet echt lastig. Ik kan zo ook niet een echt lastige trophy bedenken :/

[ Voor 13% gewijzigd door Superkiwi op 27-04-2020 09:44 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Nu online
Joetje079 schreef op maandag 27 april 2020 @ 09:16:
[...]

Goed bezig! Vond je het een lastige platinum of viel het wel mee? Ik hoor er wisselende verhalen over namelijk.

Ik wil hem ook uiteindelijk platinum gaan halen maar op mijn tempo duurt dat nog wel even ;) Ik moet trouwens nog 8 kodama's en die zitten allemaal in de laatste missie van regio 6. Ik denk dus dat ik wel tegen het einde van de eerste walktrough aan zit.

Die main missions in regio 6 zijn trouwens wel heel erg tof :)
Had uiteindelijk sneller deze platinum dan bij het eerste deel van Nioh.
Meest lastige was voor mij vooral het zoeken naar de soul cores. Blijkbaar eentje vergeten. De laatste Kodama's zijn altijd lastig. Die krengen zitten echt overal :)

De mythic arts vondt ik eigenlijk alleen de spear lastig, alleen toen ik die eenmaal had gingen de andere weapons vrij gemakkelijk. Omnyo Magic was dan nog het meest vervelende om te doen.

Uiteindelijk toch een waardig 2e deel.
Benieuwd wat de DLC ons gaat brengen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joetje079
Ik ben lekker op m’n gemakje de collectible trophies aan het halen (kodama, hotsprings) en heb net de trophy gehaald voor de kodama’s. Nu wil ik de hotspring trophy gaan halen (zit al op 92,5%) maar zou m’n god niet weten in welke missies ik er eentje heb overgeslagen. Is er een manier voor om te zien te krijgen in welke missies deze kunnen zitten? Anders is het echt zoeken naar een naald in een hooiberg 😄

(Edit: laat maar, ben er al uit. Op een missie gaan staan en dan R1)

[ Voor 7% gewijzigd door Joetje079 op 27-04-2020 14:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ambition88
Ben inmiddels lvl 125 en aangekomen bij de eindbaas van de game.

Pittig gevecht. 2 keer geprobeerd en toen gestopt. Volgende keer maar ffe slopen en de overgebleven side missies afronden.

Heerlijk spel. Als ik hem uit heb zal ik zeker een 2e playthrough gaan doen in NG+ maar wel op een laag pitje af en toe even een paar uur spelen. :)

Alle hotsprings en mystic arts doen voor de throphies ga ik niet doen, voegt voor mij niks toe.

Heb wel alle kodama's.

Trots op jullie! 😎(nu al zin in de dlc)

[ Voor 20% gewijzigd door Ambition88 op 27-04-2020 18:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Vanmiddag in ng+ kwam ik onze oude vriend Onryoki weer tegen.
Hij zal nooit weten wat 'm overkwam _O- _O- _O-

[YouTube: Nioh 2 | Onryoki ng+ | He didn't even try]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
dvdkiwi schreef op maandag 27 april 2020 @ 18:16:

Haha jezus wat krijgt die allemaal op zn pan dan? lekker hoor. _/-\o_

Doe je ook alle side missions of alleen de main?

[ Voor 5% gewijzigd door Ambition88 op 27-04-2020 18:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik doe alle missies ;)
Loop ze op zich vrij snel door, zelfs als ik ze 100% probeer te clearen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
dvdkiwi schreef op maandag 27 april 2020 @ 18:16:

Haha, cool! Welke skill is dat eigenlijk? Heb dat wel vaker gezien in co-op en wil daar ook wel eens mee experimenteren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Joetje079 schreef op maandag 27 april 2020 @ 19:03:
[...]
Haha, cool! Welke skill is dat eigenlijk?
spoiler:
het is de Yokai ability van de eindbaas
behoorlijk overpowered tegen bosses :P

*edit
Zojuist ook Tatarimokke een flink koekje gegeven :D

[YouTube: Nioh 2 | Tatarimokke ng+ | he never knew what hit him]

[ Voor 26% gewijzigd door Superkiwi op 28-04-2020 12:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ambition88
Okè grapje, ik was nog niet bij de eindbaas. :+

*EDIT*

Weet iemand hier toevallig of bepaalde stats stacken? bijv als ik op mn wapen shock accumulation zou zetten en ik temper dat ook nog eens op een accessory ben ik dan stats aan het verpesten of wordt het bij elkaar opgeteld? :P

[ Voor 75% gewijzigd door Ambition88 op 28-04-2020 15:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• modee
En mijn eerste platinum trophie is binnen 🤓

Vond kusarigama, axe, dual swords en tonfa het beste spelen.

Ga nog wel verder met coop en de twilight missies voor de quality umbracite.

Iemand een idee wanneer de 1e dlc uitkomt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ambition88 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:44:
Weet iemand hier toevallig of bepaalde stats stacken? bijv als ik op mn wapen shock accumulation zou zetten en ik temper dat ook nog eens op een accessory ben ik dan stats aan het verpesten of wordt het bij elkaar opgeteld? :P
Dat is afhankelijk van de stat. Zo stackt een stat als "untouched omnyo magic" wel maar een stat als "faster wind recovery" niet.
Misschien dat je uitsluitsel krijgt door even naar je special effects details te kijken in het status menu als je één en twee shock accumulation buffs hebt, kijken of je verschil ziet.
Mijn gok is dat alles zonder percentage of getalletjes niet stackt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Net voor t eerst iets van 700.000 amrita verloren. Was te gretig met de gedachte ren wel even naar mn spullen nadat ik dood ging.

Ik heb een traantje moeten wegpinken....

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Volgende keer toch maar een summonners candle gebruiken ;)
Hoogmoed komt..... juist.

*edit
En platinum :*)
Kleine 215 uur gespeeld waarvan heel veel co-op (ruim 500 keer), uitgekomen op level 222.
Niet dat ik de game nu helemaal aan de kant leg; hij is te leuk om te laten liggen.
En ik 'moet' mijn gear nog naar +10 krijgen, nu zit alles op +5/+6.
Hier nog mijn ng+ gevechten met Kasha, Ryomen Sukuna en Onryoki.
De baasjes zijn nog steeds niet moeilijk maar ze slaan soms nog wel ontzettend hard :D

In vergelijking met Nioh 1 nauwelijks Yokai Shift gebruikt en dat is ook niet echt nodig imo omdat we nu sterke Yokai abilities en burst counters hebben. En zeker in Feral form vond ik de Yokai Shift niet echt iets toevoegen.

[ Voor 125% gewijzigd door Superkiwi op 02-05-2020 22:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joetje079
Ik heb eindelijk de game uitgespeeld en alle zichtbare missions gedaan. Ik mis alleen nog een soul core, een guardian spirit en ik moet nog de mystic arts halen voor alle wapens (op de switch glaive na), ninjutsu en er zijn blijkbaar nog missies die ik moet unlocken want de trophy van alle missies gecleared hebben is ook nog niet gepopt. Ik heb er momenteel 115 uur in gestoken en daar komen nog wel de nodige uurtjes bij vrees ik, al ga ik het nu wel een beetje afwisselen met andere games uit mijn backlog ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Joetje079 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 14:49:
Ik mis alleen nog een guardian spirit en er zijn blijkbaar nog missies die ik moet unlocken
Ik zou eens een praatje gaan maken met iedereen in The Interim ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joetje079
dvdkiwi schreef op zondag 3 mei 2020 @ 17:19:
[...]

Ik zou eens een praatje gaan maken met iedereen in The Interim ;)
Ga ik gelijk maar ff doen ;)

(Edit) Helaas, geen extra missies. Ik had al die missies blijkbaar al gedaan die vanuit daar unlocked waren. Het schijnt dat de training mission “Master of the dual blades” ook telt als side mission. Ik ben nu dus met de dual blades aan het spelen maar de damage is om te huilen. Maar ik heb gelukkig een goede profiency farm spot gevonden. Gozuki in de eerste main mission bewerken met de dual blades totdat hij bijna dood is, dan naar de shrine en rinse and repeat ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Joetje079 op 03-05-2020 20:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De dojo missie voor de dual blades moest je sowieso doen om een missie (ik dacht in regio 4) te kunnen spelen.
Je zag die missie even over het hoofd denk ik want die was al wel zichtbaar op de map ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 03-05-2020 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Voor de trophy hunters onder ons die hem nog niet platinum hebben.. https://psnprofiles.com/guide/10138-nioh-2-trophy-guide

Ik heb hem vandaag weer eens aangeslingerd en heb nu alle missies gedaan, alle soulcores, alle guardian spirits en wat mystic arts (spear, dual blades) behaald. Ik zit nu op 90% behaalde trophies. Rest alleen nog de mystic arts van Ninjutsu en een handjevol wapens. Iemand tips hoe ik die wapens snel level qua profiency en wat niet zo geestdodend is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De betreffende wapens in ng+ gebruiken levert wel goed proficiency op, 120000 zit je zo aan. Als je een houten versie van dat wapen hebt of kunt forgen zou ik dat doen, dan gaat het nog een stukje harder.

Beste baas om snel proficiency te farmen is die grote dude met zijn kristalhanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joetje079
dvdkiwi schreef op zondag 10 mei 2020 @ 19:44:
De betreffende wapens in ng+ gebruiken levert wel goed proficiency op, 120000 zit je zo aan. Als je een houten versie van dat wapen hebt of kunt forgen zou ik dat doen, dan gaat het nog een stukje harder.

Beste baas om snel proficiency te farmen is die grote dude met zijn kristalhanden.
In NG+ gaat het inderdaad wel een stuk vlotter, zeker bij de wat hogere missies. Ga alleen wel een stuk vaker dood omdat ik nauwelijks damage doe met de meeste wapens :D Dat van het houten wapen wist ik nog niet, thnx voor de tip!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Ben aangekomen bij de missie The High Spirited Demon. Jezus voel me net een beginner. Wat slaan vijanden hier ineens hard. Ben al zeker 10 keer dood gegaan bij de eerste other realm...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Haha, dat level doet wel even een tandje erbij ja.
De Magatsu Warrior (één van de vijanden die je daar tegenkomt) heeft wel een lekkere Yokai ability in zijn soul core zitten. Sinds ik 'm heb gekregen heb ik 'm eigenlijk niet meer verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Gehaald. Haha wat een berg crap in die missie! Maar wel tof, ook die yokai skill idd!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joetje079
Scrisissszzz schreef op maandag 11 mei 2020 @ 20:59:
Gehaald. Haha wat een berg crap in die missie! Maar wel tof, ook die yokai skill idd!
Missies worden vanaf nu wel heel gaaf. Ik vond het laatste gedeelte van de game in ieder geval het tofste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Weet iemand of die dojo missies mee schalen met je level of niet? Als dat niet het geval is ga ik ze wel doen als ik wat hoger level ben want ik vind ze vrij frustrerend eigenlijk 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ze schalen niet mee zover ik weet, maar ze zijn wel behoorlijk lastig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Story uitgespeeld!! Erg vette story en missies, vooral naar het einde toe.

Nu op naar de platinum. Hoe hebben jullie die mystic arts aangepakt? Heb bijna alles in magic en constitution zitten... iedere keer respeccen voor een ander wapen en ng+ gaan spelen lijkt me het makkelijkste toch?

Het is die mystic arts halen en de tea utensils nog...

Enige jammere vond ik dat ik de eindbaas in 1 poging had. Had meer moeite een paar misies ervoor waar je er 2 achter elkaar kreeg. Die gast met zn attack of the clones ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het wapen pakken waar je de mystic art voor moet hebben, remodel zodat ze het meeste damage doen tov je stats en dan gewoon hakken in ng+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
dvdkiwi schreef op zondag 17 mei 2020 @ 00:32:
Het wapen pakken waar je de mystic art voor moet hebben, remodel zodat ze het meeste damage doen tov je stats en dan gewoon hakken in ng+ ;)
Remodel kan toch alleen maar met bepaalde wapens? Kan het met alleen een matchlock nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Scrisissszzz schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 21:32:
Story uitgespeeld!! Erg vette story en missies, vooral naar het einde toe.

Nu op naar de platinum. Hoe hebben jullie die mystic arts aangepakt? Heb bijna alles in magic en constitution zitten... iedere keer respeccen voor een ander wapen en ng+ gaan spelen lijkt me het makkelijkste toch?

Het is die mystic arts halen en de tea utensils nog...

Enige jammere vond ik dat ik de eindbaas in 1 poging had. Had meer moeite een paar misies ervoor waar je er 2 achter elkaar kreeg. Die gast met zn attack of the clones ;)
Ik ben ook bezig met die mystic arts trophies maar ze ontnemen mij wel een beetje het plezier wat ik eerst had in de game. Het is gewoon niet leuk om een minuut in te hakken op een Gaki met wapens die ik niet leuk vind. Maar om nou elke keer die stats te respeccen...

Al gehaald:

Omnyo Magic
Dual Blades
Switchglaive
Spear

Nog te doen:

Odachi
Sword
Axe
Tonfa
Kusarigama
Hatchets
Ninja

Maargoed, die platinum gaat er wel komen, nog ff doorbijten ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Joetje079 op 17-05-2020 08:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Joetje079 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 07:54:
[...]

Ik ben ook bezig met die mystic arts trophies maar ze ontnemen mij wel een beetje het plezier wat ik eerst had in de game. Het is gewoon niet leuk om een minuut in te hakken op een Gaki met wapens die ik niet leuk vind. Maar om nou elke keer die stats te respeccen...

Maargoed, die platinum gaat er wel komen, nog ff doorbijten ;)
Ik wil best alle wapens proberen, maar zal ze zeker niet allemaal even leuk vinden. Mis mn Switchglaive nu al :-(

Nu respec gedaan voor hatchets en dual swords en ga daar tussen switchen. Ga gewoon NG+ doorlopen want wil die sowieso helemaal doen. Als ik dat doe moet ik toch wel een wapen of 4 klaar hebben lijkt me...

De laatste moet ik dan wel farmen... en coop spelen voor cups!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Scrisissszzz schreef op zondag 17 mei 2020 @ 08:28:
[...]

Ik wil best alle wapens proberen, maar zal ze zeker niet allemaal even leuk vinden. Mis mn Switchglaive nu al :-(

Nu respec gedaan voor hatchets en dual swords en ga daar tussen switchen. Ga gewoon NG+ doorlopen want wil die sowieso helemaal doen. Als ik dat doe moet ik toch wel een wapen of 4 klaar hebben lijkt me...

De laatste moet ik dan wel farmen... en coop spelen voor cups!
Haha. Die switchglaive mis ik ook al moet ik zeggen dat het zwaard en de hatchets ook best leuk spelen. Ik heb in ieder geval genoeg punten met die wapens gehaald en nu schakel ik over naar de odachi.

Nu ga ik wel een keertje respeccen trouwens want dat wapen schaalt met strength en die staat bij mij als enige stat nog op 5 :P
Ik ga het restant van de dojo missies in ieder geval doen op het moment dat ik genoeg punten heb voor alle wapens.

Vandaag maar eens een flinke slag slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scrisissszzz schreef op zondag 17 mei 2020 @ 01:19:
[...]
Remodel kan toch alleen maar met bepaalde wapens? Kan het met alleen een matchlock nu...
Ik kan al mijn wapens remodelen.
Heb net even zitten zoeken maar kan zo snel niet vinden of er bepaalde eisen aan verbonden zijn.
Misschien dat ze minimaal paars moeten zijn en een bepaald level moeten hebben, ik weet het niet ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joetje079
dvdkiwi schreef op zondag 17 mei 2020 @ 10:39:
[...]

Ik kan al mijn wapens remodelen.
Heb net even zitten zoeken maar kan zo snel niet vinden of er bepaalde eisen aan verbonden zijn.
Misschien dat ze minimaal paars moeten zijn en een bepaald level moeten hebben, ik weet het niet ;)
Ze moeten minimaal +1 zijn voordat je ze kan remodellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• modee
Update 1.09 is er sinds vrijdag volgens mij en voegt een aantal nieuwe missies en armor toe als je bij boons kijkt. Heb ze net allemaal gedaan was wel leuk weer 👍🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Joetje079 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 10:58:
[...]

Ze moeten minimaal +1 zijn voordat je ze kan remodellen.
Jouw psn naam is toch yoeri079? Dan was je straks mijn visitor ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joetje079
Scrisissszzz schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 21:33:
[...]

Jouw psn naam is toch yoeri079? Dan was je straks mijn visitor ;)
Ja, dat klopt. Ik herkende jouw naam ook al. Dat was in de missie “the hidden monsters of Okehazama”
We vlogen door het level heen in ieder geval ;)

Ik hoef trouwens alleen nog de mystic art van de axe en dan is de platinum binnen.. Dat zal voor vanavond zijn :) Dit is toch wel de leukste game die ik in hele lange tijd gespeeld heb trouwens.

[ Voor 7% gewijzigd door Joetje079 op 20-05-2020 06:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Joetje079 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 05:55:
Dit is toch wel de leukste game die ik in hele lange tijd gespeeld heb trouwens.
Dat ben ik met je eens :)
De levels zijn precies lang genoeg, de wapens zijn erg verschillend met elk hun eigen speelstijl en de build mogelijkheden zijn echt enorm. De combinatie van een Dark Souls achtige game met het lootsysteem van Diablo vind ik echt een gouden formule. Daarnaast is de online community erg levend en gewillig.
Wat ik bij Nioh ook mooi vind is dat je het (tot op zekere hoogte) zo makkelijk kunt maken als je zelf wil door gebruik te maken van de juiste magic en ninjitsu items.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joetje079
dvdkiwi schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 06:49:
[...]

Dat ben ik met je eens :)
De levels zijn precies lang genoeg, de wapens zijn erg verschillend met elk hun eigen speelstijl en de build mogelijkheden zijn echt enorm. De combinatie van een Dark Souls achtige game met het lootsysteem van Diablo vind ik echt een gouden formule. Daarnaast is de online community erg levend en gewillig.
Wat ik bij Nioh ook mooi vind is dat je het (tot op zekere hoogte) zo makkelijk kunt maken als je zelf wil door gebruik te maken van de juiste magic en ninjitsu items.
Het speelt echt heerlijk weg, het is niet enorm frustrerend want er zijn genoeg hulpmiddelen als je ergens ‘vast’ zit, de muziek is schitterend, HDR is goed geimplementeerd, amper laadtijden, lekker uitdagend, goede online community en zo kan ik nog wel even doorgaan...Toch is niet elke game perfect en heb ik ook wel enkele minpunten. Ik vind het recyclen van levels, mobs en bosses toch net iets teveel gedaan. Ook ben ik niet zo’n fan van de menu’s. Verder weinig op deze game aan te merken.

9/10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Joetje079 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 05:55:
[...]

Ja, dat klopt. Ik herkende jouw naam ook al. Dat was in de missie “the hidden monsters of Okehazama”
We vlogen door het level heen in ieder geval ;)

Ik hoef trouwens alleen nog de mystic art van de axe en dan is de platinum binnen.. Dat zal voor vanavond zijn :) Dit is toch wel de leukste game die ik in hele lange tijd gespeeld heb trouwens.
haha ja klopt. Ben ook aan de wapens levelen begonnen, ben er bijna met de dual blades, kan ik meteen die laatste missie doen die ik nog moet. Daarna hatchets omdat die hetzefde scalen met stats en dan zie ik wel weer. Tussendoor ninjitsu levelen.

Ik vermaak me ook heel erg met de game. Ook top dat het veel gespeeld wordt want je bent binnen no time visitor en je hebt ook binnen no time 2 andere meerennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joetje079
Scrisissszzz schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:15:
[...]

haha ja klopt. Ben ook aan de wapens levelen begonnen, ben er bijna met de dual blades, kan ik meteen die laatste missie doen die ik nog moet. Daarna hatchets omdat die hetzefde scalen met stats en dan zie ik wel weer. Tussendoor ninjitsu levelen.
Ik heb op een gegeven moment een hele stapel ‘books of reincarnation’ gekocht bij ‘the hidden teahouse’ en heb bij elk nieuw wapen wat ik wilde levelen mijn stats gerespecced en via internet de stats opgezocht waarmee een bepaald wapen schaalde. Op deze manier doe je tenminste fatsoenlijke damage waardoor je niet meer een minuut op bijvoorbeeld een Gaki moet inhakken ;) Levelen gaat op die manier lekker vlot, zeker als je de hogere missies speelt. Die boeken zijn relatief goedkoop voor Glory te koop en de prijzen stijgen niet zo exponentieel hard als dan dat je ze koopt voor gold bij de blacksmith.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Joetje079 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 12:57:
[...]

Ik heb op een gegeven moment een hele stapel ‘books of reincarnation’ gekocht bij ‘the hidden teahouse’ en heb bij elk nieuw wapen wat ik wilde levelen mijn stats gerespecced en via internet de stats opgezocht waarmee een bepaald wapen schaalde. Op deze manier doe je tenminste fatsoenlijke damage waardoor je niet meer een minuut op bijvoorbeeld een Gaki moet inhakken ;) Levelen gaat op die manier lekker vlot, zeker als je de hogere missies speelt. Die boeken zijn relatief goedkoop voor Glory te koop en de prijzen stijgen niet zo exponentieel hard als dan dat je ze koopt voor gold bij de blacksmith.
Zonder passende gear valt de damage na respec toch nog wel tegen vind ik. Maar ben nu in region 3 in ng+. Moet nog side missies doen om de volgende vrij te spelen. Pas na ng+ Kun je echt dikke builds maken volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Greenadmiraal79 iemand van hier?

Ben nu net aangekomen in het 4de gebied. Toch staat mijn progressie nog maar op 15%...

Ik blijf nog ff lekker doorspelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
k1978 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 11:34:
Ben nu net aangekomen in het 4de gebied. Toch staat mijn progressie nog maar op 15%...
Dat is wel weinig :/
Doe je ook alle sub missies?

Wellicht overbodig maar kijk je wel bij de juiste stat? "Mission achievement rate" is je overall progress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:38
Is dit tweede deel voor een beginneling een beetje te te doen of is het lastiger dan bv Bloodborne ?
Zit nog in twijfel of ik hem nu op PSN ga kopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joetje079
Scrisissszzz schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 08:45:
[...]

Zonder passende gear valt de damage na respec toch nog wel tegen vind ik. Maar ben nu in region 3 in ng+. Moet nog side missies doen om de volgende vrij te spelen. Pas na ng+ Kun je echt dikke builds maken volgens mij.
Ik level de main stat van het wapen wat ik wil levelen elke keer naar 99, de tweede en derde stat waarmee het wapen schaalt pomp ik ook een zooi punten in, ik zorg dat ik minimaal een +3 wapen heb en met remodelen kies ik altijd voor de optie met de meeste damage. Gaat prima op die manier. Ik doe dit allemaal nog met de Sohaya set waarvan de pieces allemaal minimaal +3 zijn. Ik ben nu ook level 175 dacht ik dus dat werkt ook wel mee ;)
k1978 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 11:34:
Greenadmiraal79 iemand van hier?

Ik blijf nog ff lekker doorspelen.
Kijk je misschien naar de trophy progressie? Dan kan 15% wel kloppen want de meeste trophies krijg je ook pas veel later in de game.
jori040 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:23:
Is dit tweede deel voor een beginneling een beetje te te doen of is het lastiger dan bv Bloodborne ?
Zit nog in twijfel of ik hem nu op PSN ga kopen.
Ik vond Bloodborne vele malen moeilijker dan Nioh 2 maar dat komt ook omdat Bloodborne mijn eerste kennismaking was met dit genre. Nioh 2 is in het begin, zeker voor een beginner goed pittig maar als je de mechanics een beetje onder de knie krijgt wordt het veel makkelijker. Ook kan je bij de meeste missies mensen oproepen om te co-oppen. Dat werkt echt uitstekend in deze game. Ik kan hem je in ieder geval van harte aanbevelen als je van games houdt in dit genre :)

(Edit) en platinum is binnen :) Nu lekker in de zon zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
dvdkiwi schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:10:
[...]

Dat is wel weinig :/
Doe je ook alle sub missies?

Wellicht overbodig maar kijk je wel bij de juiste stat? "Mission achievement rate" is je overall progress.
Ik kijk wat die aan geeft in mijn PS4 menu. Dat is dus trophy progress denk ik. Zal is in de game zelf kijken. Niet bij na gedacht |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat is trophy progression inderdaad, komt vaak niet goed overeen met je game progress ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Heb zitten zoeken maar waar zie je nu je game progress?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Touchpad > Titles > Gameplay Record ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Hoef alleen de Kusigarama en ninjitsu trophies nog... die ninjitsu veel te laat echt mee begonnen haha... moet nog 50k van de 200k schiet niet zo op..

Wil eigenlijk wel een endgame build gaan maken daarna... Weet alleen nog niet met welk wapen.

Maar ook wel weer ff zin in een andere game tot de dlc er is :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Platinum binnen!

Ik unlockte ninjutsu mystic art, maar de plat kwam niet. Had ik blijkbaar nog geen 10 hidden items op de map gevonden 😂

Beetje suffe laatste trophy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KanARIEpietjes
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14-05 17:15
Ik ben zojuist naar de tweede regio gegaan via de missie The Hidden Monsters of Okehazama

Ik heb daar een kodama gemist en wil dus de missie opnieuw doen maar ik zie deze missie niet op de kaart staan.

Hoe kan ik deze missie opnieuw starten zodat ik ook de laatste kodama kan krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Waarschijnlijk omdat je nu op de map van de tweede regio aan het kijken bent.
Je kunt in de map overview switchen tussen de verschillende regio's door middel van vierkantje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KanARIEpietjes
Ik zal er wel verschrikkelijk overheen kijken, maar ik zie hem in regio 1 ook niet op de map staan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ambition88
KanARIEpietjes schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:57:
Ik zal er wel verschrikkelijk overheen kijken, maar ik zie hem in regio 1 ook niet op de map staan
Er kunnen meerdere missies op 1 punt zijn, met L1 of R1 geloof ik, wissel je de missies om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KanARIEpietjes
Ambition88 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:09:
[...]

Er kunnen meerdere missies op 1 punt zijn, met L1 of R1 geloof ik, wissel je de missies om.
Klopt, dit was het inderdaad. Ik heb de missie gevonden. Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:23
Al bekend hoe laat de Darkness in the Capital Dlc te spelen is ? Ik zie hem staan bij de missies maar kan hem niet benaderen (heb de season pass)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0DRvoTqTUE7ioffepOiiQqTgO_4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WY3AZ3u0gD4sTX8knHKQp1e1.jpg?f=fotoalbum_large

Dlc ook weer door en platinum, nu Way of the Wise aan het doorspelen. Deze trophy 🏆 moest ik wel even grinniken......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 15:17

spaceboy

Op grote hoogte

Ik trap een redelijk oud topic omhoog, maar ondanks dat ik er lang naar heb gekeken, heb ik Nioh 2 pas afgelopen week (via Marktplaats) op de kop getikt.
Nu zag ik dat tot en met vandaag de DLC (drie pakketten) voor 12,50 te koop waren, dus die heb ik ook gelijk even gekocht. Die zie ik echter in het spel nergens terug.

Klopt dat? Is het after-endgame content? Of doe ik iets fout?

P.S. Wát een tof spel. Dit had ik een jaar eerder moeten weten. :P

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-12-2023

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

spaceboy schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:25:
Ik trap een redelijk oud topic omhoog, maar ondanks dat ik er lang naar heb gekeken, heb ik Nioh 2 pas afgelopen week (via Marktplaats) op de kop getikt.
Nu zag ik dat tot en met vandaag de DLC (drie pakketten) voor 12,50 te koop waren, dus die heb ik ook gelijk even gekocht. Die zie ik echter in het spel nergens terug.

Klopt dat? Is het after-endgame content? Of doe ik iets fout?

P.S. Wát een tof spel. Dit had ik een jaar eerder moeten weten. :P
DLC kan je pas doen als je de main story hebt completed.

Het is idd een top spel, heb deel 1 ook al heel veel gespeeld.

EDIT: Je kan merken datde DLC unlocked is als je fists en split staffs ook hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Oxidda op 29-05-2021 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

En wéér ditzelfde topic die ik omhoog trap. Ligt het aan mij of is dit spel toch echt best wel takke-moeilijk? Ik heb het niet echt bijgehouden, maar ik ben nu maanden verder. Ondertussen in de 6e area (volgens mij heet dat Dream) en ik ben zelf level 116. Maar man man... van die tussenbazen in van die levels die een minimum van level 105 claimen... ik lack echt skills.
Zelfs met een hulpje (een visitor summonen lukt zelden, ik heb het idee dat het niet veel meer gespeeld wordt).

Hoeveel uur hebben jullie hierin zitten? :|

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Totaal? Lastig, ik denk 200+ zoiets, inclusief heeeeel veel mensen helpen via de Tori gate.

*edit
Even nagezocht in dit topic:
Tot aan de platinum trophy: 215 uur, level 222.

Top tip om het jezelf makkelijker te maken: zorg dat je de sloth spell hebt.

[ Voor 20% gewijzigd door Superkiwi op 11-08-2021 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Superkiwi schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 18:28:
Totaal? Lastig, ik denk 200+ zoiets, inclusief heeeeel veel mensen helpen via de Tori gate.

*edit

Holy crap! Level 222!!! Oookay... ik ben al iets meer op m'n gemak. :P
Die sloth spell is inderdaad wel chill. Net als dat ding om bij een fatale klap weer opnieuw tot leven te komen. Maar goed, ik ga eerst nog maar wat levellen dan.... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb trouwens nu Nioh 2 uitgespeeld, moet alleen nog ff paar trophies langs (vooral in de dojo). Echterrrr... Ik heb die complete edition gekocht (ik heb de disc versie en heb 15 euro ofzo betaald voor de DLC) en ik kan nu op de wereldkaart met driehoekje naar de DLC, maar die blijft grijs. Ook in de PS Store zelf mag ik ze niet kopen (dat heb ik trouwens dus ook al gedaan). Iemand ook problemen met de DLC van Nioh 2?

Edit: fixed. Via PS Store website lukt het wel!

[ Voor 5% gewijzigd door spaceboy op 22-08-2021 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Superkiwi schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 18:28:

*edit

Hoi, nog 1 extra vraag he...? Ik heb ondertussen de platinum (rond level 150 gehaald), maar wil eigenlijk ook die 100% halen, daar heb je de 3 DLC's voor, maar DIE zijn lastig... dan heb je het ook over level caps van 600+. Heb jij ook DLC's gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hoi :)
Nee die heb ik niet gekocht. Las wel dat de dlc zoals je zegt een flink partijtje moeilijker is.
Ik was al een tijdje klaar met de game toen de dlc uitkwam en dan heb ik meestal geen zin om er weer in te komen; klaar is klaar en dan sluit ik de vaak game permanent af.

Gefeliciteerd met je platinum! d:)b _/-\o_

Pagina: 1 2 3 4 Laatste