"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
iets?
Dat is een Sudama en die moet je iets geven. Je moet dan een wapen of item droppen voor hem en dan krijg je wat rewards.k1978 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 14:59:
Kom nu een kodama tegen onder de grond. Maar deze is anders van kleur paars met rood. En die wil
iets?
[ Voor 3% gewijzigd door Joetje079 op 28-03-2020 15:03 ]
Haha dat was ik inderdaadJoetje079 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 14:53:
Er kwam iemand mijn game in die ik was gejoined en die heette zuperkiwi. Die werd gedood door zo’n grote Yokai (waira)
Alles spawnt inderdaad weer maar ik ben in die missie alles voorbij gesprint naar de dark realm die ik had gemist en die gecleared en met een divine branch de missie verlaten en toen telde dat wel. Je hoeft ze dus niet allemaal te clearen weer behalve degene die je hebt gemist.dvdkiwi schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 21:53:
[...]
Als je een missie opnieuw start spawnt alles inderdaad weer, behalve Kodama's die je al gevonden hebt.
Daarom snapte ik ook niet echt wat hij precies bedoelde met die vraag
Ik twijfel of ik moet respeccen naar axe. Ik heb de smithing text van een goeie set gefarmd van een submissie in region 3.
Wisten jullie trouwens dat je nu ook bepaalde wapen skils kan unlocken op die manier? Die zie je dan dus opeens verschijnen bij dat desbetreffende weapon tree.
Anyway goed bezig allemaal en ga vandaag weer verder met de main mission in region 4. Ben inmiddels level 95 en heb mn dex nu op 86 🤓
De baas van de tweede missie in één poging, net als de baas van de laatste missie:
[YouTube: Nioh 2 | Saito Yoshitatsu bossfight | first playthrough]
Was blij verrast toen ik een Onryoki tegen het lijf liep als normale vijand, hij is best sterk!
Die submissies is trouwens echt het ene of het andere uiterste: of je krijgt een shitload aan Yokai tegelijk of vlak na elkaar, of je krijgt een heel simpel poppetje als baas of hoeft enkel een Dark Realm te clearen.
Met de 25% extra Amrita van de Kodama blessing gaat het levellen op zich ook wel lekker snel
Ook nog zo'n mortal soul core gevonden, eens zien wat we daarmee kunnen.
[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 29-03-2020 17:48 ]

Ik heb weer even een dag pauze ingelast, ga morgen avond verder. Het eerste wat ik ga doen is even in de training ground verschillende soulcores uitproberen op random yokai. Je kan trouwens de mortal soul cores gebruiken om elke soulcore naar een hogere rank te levelen, weet niet of dit al eerder was vermeld.
Twilight missions kunnen idd best pittig zijn @Joetje079 maar is voor halverwege de story toch nog geen bittere noodzaak, dus deze kan je altijd later nog doen.
Wat handig is om te weten, ik heb gister zelf een twilight mission gedaan van level 59 en daar dropte soulcores van mijn level (100) het lijkt erop dat twilight missions meescalen naar je level/gear. Misschien dat het daarom toch nog taaier was ondanks je 40 levels boven het ''recommended'' level zat.
[ Voor 23% gewijzigd door Ambition88 op 29-03-2020 19:28 ]
Heb de 1e main mission van region 4 en nog wat side missions daarna inclusief dojo veteran missies. Behalve die van omnyo dan daar moet ik de adept versie nog van vrijspelen.
Probeerde de smithing text de ninja set te farmen in die veteran missie maar dat is me helaas nog niet gelukt 😕
Morgenavond weer verder 😁

Beide hebben erg sterke perks.
Handig weetje voor degenen die veel met temperen bezig zijn:
de Quality Umbracite is een zeer zeldzame drop, maar als je een Twilight missie volbrengt krijg je er gegarandeerd één.
[ Voor 38% gewijzigd door Superkiwi op 30-03-2020 13:23 ]
"Es hört doch jeder nur, was er versteht."
Het gevecht was een beetje rommelig, komt omdat ik echt veel te veel vertrouw op sloth en devigorate en daardoor niet echt let op wat de baas aan het doen is. Maar hé, tot nu toe werkt het
[YouTube: Nioh 2 | Tatarimokke bossfight | first playthrough]
Ja dat heb ik ook vaak alleen dan met ninjutsu ipv omnyo. Sommige gevechten gaan vrij strak en sommige is t gewoon overleven. Ik heb gelukkig wel vaak dat het in 1 of 2x gedaan is met een baas behalve de snek daar was ik toen iets langer mee bezig. Kan ook zijn dat ik wat overlevelled ben inmiddels 🤓dvdkiwi schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:34:
Eerste boss van regio 3 ook in één poging neer.
Het gevecht was een beetje rommelig, komt omdat ik echt veel te veel vertrouw op sloth en devigorate en daardoor niet echt let op wat de baas aan het doen is. Maar hé, tot nu toe werkt het![]()
[YouTube: Nioh 2 | Tatarimokke bossfight | first playthrough]
Dat heb ik ook; ben nu level 74 en heb net één missie in gebied 3 gehad.modee schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:45:
[...]
Kan ook zijn dat ik wat overlevelled ben inmiddels 🤓
Maar vind het wel het leukst spelen zo dus mij hoor je niet klagen
Beetje afwisseling doet mij sowieso goed, veel uren erin gepompt de laatste 2 weken. Ben van plan om er van het weekend weer goed voor te gaan zitten.
Ook leuk om soms wat nieuwe gezichten in dit topic te zien!
Ik ben ook aan het afwisselen. Ik vind Nioh 2 nog steeds een bijzonder vette game maar wil af en toe ook wel eens wat anders spelen. Zodoende ben ik sinds gisteren begonnen met Ori and the will of the wisps op de pc.Ambition88 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:52:
Lekker bezig mannen. Bij mij staat nioh even op een laag pitje, om toch enigsinds te socializen met vrienden in deze isolatie situatie ben ik even een paar dagen cod warzone aan het spelen.
Beetje afwisseling doet mij sowieso goed, veel uren erin gepompt de laatste 2 weken. Ben van plan om er van het weekend weer goed voor te gaan zitten.
Ook leuk om soms wat nieuwe gezichten in dit topic te zien!
Ook heel erg leuk en uitdagend trouwens. Van het weekend pak ik Nioh ook weer op en ga ik verder in de derde regio
*edit
Laat maar. Levert nauwelijks amrita op die missie. Kreeg wel een vrij sterke Mezuki soul core van de baas
[ Voor 30% gewijzigd door Superkiwi op 31-03-2020 16:49 ]
Het was op het nippertje, ik had geluk dat die burst counter op het einde goed getimed was anders had ik hartstikke dood geweest
[YouTube: Nioh 2 | Magara Naotaka bossfight | first playthrough]
Gisteren nog iemand geholpen met de eerste missie maar de baas wilde niet dood.
We sloopten hem als een gek en toen hij nog een millimeter leven had en laveloos op de grond lag konden we opeens geen damage meer doen. Waarschijnlijk omdat er een update van de game klaarstond want toen ik de missie verliet werd ik gelijk offline gegooid om de update binnen te halen.
Als tweede wapen nu de hatchets genomen. Die scalen met skill en mijn switchglaive heeft daar ook een beetje scaling mee dus dat komt goed uit. Veel zal ik ze niet gebruiken want mijn switchglaive doet nu zo'n 520 damage.
Alle gear die dropt laat ik dismantelen waarna ik er highest quality materials van laat forgen, die ik dan weer verkoop voor ruim 1100 gold per stuk. Met ca 400 stuks van elk hoef ik me voorlopig dus ook geen zorgen meer te maken om gold. Bijkomend voordeel is dat ik niet steeds een nieuwe set hoef te craften maar gewoon voor het relatief dure soul matching kan kiezen, een dik pluspunt omdat mijn Sohaya set (alle items level 60+ nu) erg goede perks heeft.
Ik moet alleen nog ergens "+xx% damage vs scorched/electrified enemies" op zien te krijgen. Heb nu 45 punten in magic zitten en gebruik vrijwel altijd lightning en fire talismans, vijanden vliegen daarom vrij snel in de fik of raken electrified. Als ik daar extra damage tegen kan doen is dat mooi meegenomen.
Van de magic items die ik nu gebruik heb ik de meeste geupgrade naar versie III waardoor ze minder jitsu kosten; dit is wat ik nu standaard onder mijn shortcuts heb zitten:
-8 elixers
-3 lightning talisman
-3 fire talisman
-3 life leech talisman
-2 fire shuriken
-5 sloth talisman
-4 devigorate talisman
-2 barrier talisman
Ruim 80 uur op de teller staan, 43% mission completion, lekker rustig aan.
wat een heerlijke game is het toch ook!
Goed bezig en bedankt voor de tips betreffende het farmendvdkiwi schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 09:09:
Laatste 2 dagen alleen maar anderen geholpen via co-op en zo ruim een miljoen Amrita gefarmd, gevolg is dat ik nu level 85 ben en alles in regio 3 vermorzel als een kakkerlak![]()
Alle gear die dropt laat ik dismantelen waarna ik er highest quality materials van laat forgen, die ik dan weer verkoop voor ruim 1100 gold per stuk. Met ca 400 stuks van elk hoef ik me voorlopig dus ook geen zorgen meer te maken om gold. Bijkomend voordeel is dat ik niet steeds een nieuwe set hoef te craften maar gewoon voor het relatief dure soul matching kan kiezen, een dik pluspunt omdat mijn Sohaya set (alle items level 60+ nu) erg goede perks heeft.
Ik moet alleen nog ergens "+xx% damage vs scorched/electrified enemies" op zien te krijgen. Heb nu 45 punten in magic zitten en gebruik vrijwel altijd lightning en fire talismans, vijanden vliegen daarom vrij snel in de fik of raken electrified. Als ik daar extra damage tegen kan doen is dat mooi meegenomen.
Van de magic items die ik nu gebruik heb ik de meeste geupgrade naar versie III waardoor ze minder jitsu kosten; dit is wat ik nu standaard onder mijn shortcuts heb zitten:
-8 elixers
-3 lightning talisman
-3 fire talisman
-3 life leech talisman
-2 fire shuriken
-5 sloth talisman
-4 devigorate talisman
-2 barrier talisman
Ruim 80 uur op de teller staan, 43% mission completion, lekker rustig aan.
wat een heerlijke game is het toch ook!
Ik ben gisteren ook weer verder gegaan. Eerste hoofdmissie in het derde gebied gecleared en daarna nog een side mission. Ik ben momenteel level 63 maar zit ook te denken om wat te gaan farmen om sterker te worden. Ik loop nog steeds met level 35 Sohaya set pieces.
Welke stats zijn nog meer wel handig om te levelen voor een magic/switchglaive build? Ik heb ca 30 punten in Constitution en iets meer dan 30 punten in Magic. Verder heb ik echt geen idee welke stats ik ook zou moeten levelen.
De switschglaive scaled het beste met Magic, daar zouden je meeste punten in moeten gaan zitten.
Omdat je ook bezig bent met een magic build wil je die stat sowieso hoog hebben. Win win.
Na Magic scaled het wapen het even goed met Constitution en Skill. Constitution zou ik levellen tot je health op een acceptabel niveau zit (ik heb 25 punten in Constitution, mijn health is ca 2300), daarna vrijwel alles in Skill pompen. Met punten in Skill krijg je ook elke keer een klein beetje health erbij dus dat is mooi meegenomen. En naast dat je Switchglaive er qua damage output op vooruit gaat heeft het ook voordeel voor je tweede wapen en je boog/geweer.
Heart en vooral Courage hoeven niet zo heel veel punten in, 10-15 moet genoeg zijn. Ik heb 13 in Heart en 10 in Courage.Gebruik je vaak high stance en strong attacks dan zijn iets meer ki en ki recovery speed waarschijnlijk wenselijk.
Dexterity, Stamina en Strength hoef je niets mee te doen. Die staan bij mij allemaal op 6 of 7.
Op allebei mijn accessoires heb ik "Defense bonus based on Magic B-" zitten, ik kan dus best wel een tik hebben, vandaar dat mijn Constitution (health) niet hoger hoeft.
Ook iets om op te letten: er zijn custom active skills die extra (ki) damage geven gebaseerd op bv Magic ("Damage boost: Magic") of Constitution (Damage boost: Constitution").
De skills die je het meest gebruikt wijs je daarom de active skill toe met extra damage gebaseerd op je hoogste stat. Tenzij je er voor kiest om een andere handige active skill te gebruiken natuurlijk.
[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 04-04-2020 10:46 ]
Ok, duidelijk! Hier kan ik wat meedvdkiwi schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 10:40:
30 in zowel Constitution als Magic zoals je nu hebt is een erg prima verdeling
De switschglaive scaled het beste met Magic, daar zouden je meeste punten in moeten gaan zitten.
Omdat je ook bezig bent met een magic build wil je die stat sowieso hoog hebben. Win win.
Na Magic scaled het wapen het even goed met Constitution en Skill. Constitution zou ik levellen tot je health op een acceptabel niveau zit (ik heb 25 punten in Constitution, mijn health is ca 2300), daarna vrijwel alles in Skill pompen. Met punten in Skill krijg je ook elke keer een klein beetje health erbij dus dat is mooi meegenomen. En naast dat je Switchglaive er qua damage output op vooruit gaat heeft het ook voordeel voor je tweede wapen en je boog/geweer.
Heart en vooral Courage hoeven niet zo heel veel punten in, 10-15 moet genoeg zijn. Ik heb 13 in Heart en 10 in Courage.Gebruik je vaak high stance en strong attacks dan zijn iets meer ki en ki recovery speed waarschijnlijk wenselijk.
Dexterity, Stamina en Strength hoef je niets mee te doen. Die staan bij mij allemaal op 6 of 7.
Op allebei mijn accessoires heb ik "Defense bonus based on Magic B-" zitten, ik kan dus best wel een tik hebben, vandaar dat mijn Constitution (health) niet hoger hoeft.
Ook iets om op te letten: er zijn custom active skills die extra (ki) damage geven gebaseerd op bv Magic of Constitution. De skills die je het meest gebruikt wijs je daarom de active skill toe met extra damage gebaseerd op je hoogste stat.
Straks weer lekker verder maar nu eerst even een stukje fietsen
Maar oei die intro missie alleen al. Dat paard voorin jezus.... rest van de missie buiten de baas klaar maar die vent krijg ik niet neer....
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Als je al moeite hebt met dat paard kun je misschien beter scrabble gaan spelenScrisissszzz schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 13:24:
Maar oei die intro missie alleen al. Dat paard voorin jezus.... rest van de missie buiten de baas klaar maar die vent krijg ik niet neer....
Zonder dollen: ik heb het idee dat het en troll van de ontwikkelaars is, net als de Executioner (die dikke dude met die bijl) aan het begin bij Bloodborne. Gewoon later terugkomen als je een wat hoger level bent.
Hier komt FF VII ook maar pas als ik klaar ben Nioh 2, die game is tè leuk om aan de kant te leggen.
[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 04-04-2020 13:38 ]
Dat dacht ik al dus maar aan de baas van t level begonnen. Moet die yokai dingen zoald die counter wel echt nog door krijgen. Snap t nog niet helemaal. Paardje klapt me vooralsnog neer als een malle.dvdkiwi schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 13:31:
[...]
Als je al moeite hebt met dat paard kun je misschien beter scrabble gaan spelen
Zonder dollen: ik heb het idee alsof het en troll van de ontwikkelaars is, net als de Executioner (die dikke dude met die bijl) aan het begin bij Bloodborne. Gewoon later terugkomen als je een wat hoger level bent.
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Vlak voordat een enemy je raakt met zijn superdupermega-aanval (die je aan kunt zien komen door de rode 'zweem') druk je op R2+rondje. R2 kun je al indrukken vanaf het moment dat je de aanval ziet komen, waardoor alleen de timing van het rondje op enige precisie aankomt.
Als je ze wilt oefenen kun je natuurlijk ook altijd in de dojo terecht.
[ Voor 17% gewijzigd door Superkiwi op 04-04-2020 13:45 ]
Het lukt me al wat beter maar vind dit deel meteen al een stuk pittiger dan deel 1. Zeker die stukken yokai realm. Ben nu in de 2e main missie maar kom er toch lastig doorheen. Gekozen voor dual hatchets/switchglaive. Misschien had ik toch anders moeten beginnen.dvdkiwi schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 13:43:
De Burst Counters zijn op zich niet zo heel lastig, vooral degene die je nu kunt doen is vrij eenvoudig:
Vlak voordat een enemy je raakt met zijn superdupermega-aanval (die je aan kunt zien komen door de rode 'zweem') druk je op R2+rondje. R2 kun je al indrukken vanaf het moment dat je de aanval ziet komen, waardoor alleen de timing van het rondje op enige precisie aankomt.
Als je ze wilt oefenen kun je natuurlijk ook altijd in de dojo terecht.
In Nioh heeft blokken in tegenstelling tot die games wél nut. In het begin vergat ik het ook te vaak.
Oké je raakt wat ki kwijt maar dat is nog altijd beter dan de helft van je levensbalk
Tip vwb de Dark Realms: er is altijd één vijand de 'baas' in de Dark Realm, die herken je aan een roodachtig bloemetjes-aura om zijn persoontje heen. Versla je die vijand dan gaat de rest in de Dark Realm ook gelijk dood.
Probeer wel wat meer te blocken idd. Is even wennen allemaal. Switchglaive lijkt me wel erg tof als je wat verder bent in t spel.dvdkiwi schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 16:55:
Hoe pak jij de combat aan, Bloodborne/Dark Souls stijl met vrijwel uitsluitend dodgen?
In Nioh heeft blokken in tegenstelling tot die games wél nut. In het begin vergat ik het ook te vaak.
Oké je raakt wat ki kwijt maar dat is nog altijd beter dan de helft van je levensbalk
Tip vwb de Dark Realms: er is altijd één vijand de 'baas' in de Dark Realm, die herken je aan een roodachtig bloemetjes-aura om zijn persoontje heen. Versla je die vijand dan gaat de rest in de Dark Realm ook gelijk dood.
Had net idd door dat die dark realm ‘baas’ afmaken alles laat verdwijnen
Ben gewoon beetje aan t spelen met de controls in missie 2. Ga vaak dood en heb een pool gezien maar vind niet hoe ik er kom haha. Genoeg te doen.
Wel weer tof om een uitdagende game te doen na Sekiro.
Ik ben ook weer verder gegaan en ben bijna tegen het einde van region 5 volgens mij.
Heb mijn gear en build nu redelijk compleet dus speelt erg lekker.
@Scrisissszzz vergeet de blauwe revenants niet die kunt summonen met een ochococup die zijn vooral in het begin erg handig om een level door te komen. Als je een blauwe summoned en daarna een rooie revenant heb je bijna altijd je ochoco cups terugverdiend. Win win 🤓
Op zich wil ik wel verder maar ik vind het helpen van anderen veel te leuk en het levert bakken met amrita/gear op om te levelen/upgraden. In eerste instantie vond ik soul matchen veel te duur maar na het verkopen van al mijn materials had ik ineens 2,5 miljoen aan gold(thnx voor de tip @dvdkiwi ) Ik heb gelijk mijn Sohaya set naar level 60+ geupgrade en ik hak nu als een mes door de boter door vijanden heen
Wat trouwens soul matchen veel goedkoper maakt, is het matchen met een wapen dat lager is in level, maar wel tussen aanhalingstekens een + in paars heeft staan, b.v.: level 100 (+1). De bonus die je dan krijgt, is hoger dan dat je voor een wapen van level 110 een level 115 of iets meer gebruikt. Bovendien begint het dan vooral prijzig te worden. Op deze wijze ben je "slechts" 80k of 90k kwijt.Joetje079 schreef op zondag 5 april 2020 @ 20:54:
Ik heb iets meer dan 45 uur erin zitten en ik ben nog steeds in de derde regio aan het aanklotenIk ben inmiddels level 75 en heb nu 40 punten in Magic.
Op zich wil ik wel verder maar ik vind het helpen van anderen veel te leuk en het levert bakken met amrita/gear op om te levelen/upgraden. In eerste instantie vond ik soul matchen veel te duur maar na het verkopen van al mijn materials had ik ineens 2,5 miljoen aan gold(thnx voor de tip @dvdkiwi ) Ik heb gelijk mijn Sohaya set naar level 60+ geupgrade en ik hak nu als een mes door de boter door vijanden heenIk ben nog wel een tijdje zoet met deze game denk ik.
Edit: Ben trouwens al ruim 100 uur bezig geweest. Ik vind vooral co-op erg leuk om te doen, andere mensen helpen een area door te komen, een eindbaas te verslaan etc.. Veel tijd is bij mij ook te "wijten" aan het feit dat ik lange tijd niet kon beslissen voor welk wapen definitief te gaan. Om dan weapon proficiency te levellen, ben je wel even bezig. Bovendien moet je dan ook kijken naar andere gear.
[ Voor 14% gewijzigd door Meister Sachs op 06-04-2020 11:07 ]
Ik heb nog niet gekeken hoeveel uur ik erin heb zitten. Waar kan je dat vinden?
Ben nu net in region 6 aangekomen. De laatste baas van region 5 was vervelend. Lukte wel de 2e poging maar vond t geen leuke boss fight.
Dat kan je zien via het startmenu — load game (oid) en dan krijg je je saves te zien.modee schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:52:
Ik heb nog niet gekeken hoeveel uur ik erin heb zitten. Waar kan je dat vinden?
Daar vind je al je stats tot in de kleinste details.
Heb het altijd jammer gevonden dat games als BB/DS dit niet hebben.
Top thanks allebei ga het even checken 😁dvdkiwi schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:29:
En anders via gameplay record. Touchpad > Titles > Gameplay record.
Daar vind je al je stats tot in de kleinste details.
Heb het altijd jammer gevonden dat games als BB/DS dit niet hebben.
Haha al die uren die iedereen erin heeft zitten. Kom ik aan met 8,5 uur en bezig in region 1
Edit: lees hier iets over Sohaya armor set?
[ Voor 7% gewijzigd door Scrisissszzz op 06-04-2020 19:17 ]
Later dropt er armor die meer geënt is op het gebruik van magic maar dat is lichtgewicht. Voor mij voldoet de Sohaya set prima zodat ik nog een hit kan krijgen zonder dat het heel veel pijn doet.
De 'Golden Boy' set is met zijn lightning damage buffs ook wel goed voor een magic build maar dat is allemaal zwaar spul.
Ik ben heel benieuwd of er nog mooie groene magic-based sets droppen in ng+.
[ Voor 17% gewijzigd door Superkiwi op 06-04-2020 20:02 ]
Vanavond nog twee missies kunnen afronden. Bosses vielen nu redelijk mee.
Af en toe wel hulp geroepen en ben wel wat bekende namen van hier voorbij zien komen.
Nog niks gedaan met forgen enz rn ook vrij weinig met die soul cores. Ga ik me nu eens op mn gemak bekijken wat t allemaal is.
Switchglaive bevalt iig prima! Gebruik de hatchets nooit haha..
Switch glaive is inderdaad een fijn wapen. Vind alleen wel beide mystic arts erg lastig om onder de knie te krijgen. Niet zo "straightforward" als die bij andere wapens. Persoonlijk had ik liever een wat simpelere mystic art gezien bij dit wapen. Gebruik zelf veel high stance, af en toe wat mid stance. Om de mystic arts echter uit te voeren moet je switchen tussen stances én dat switchen vervolgens combineren met ki flux. Valt mij best tegen eigenlijk.Scrisissszzz schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:14:
Region 1 klaar. Had nog de meeste moeite met de eerste baas. Tweede kostte twee pogingen en grappig genoeg de derde drie pogingen
Nog niks gedaan met forgen enz rn ook vrij weinig met die soul cores. Ga ik me nu eens op mn gemak bekijken wat t allemaal is.
Switchglaive bevalt iig prima! Gebruik de hatchets nooit haha..
Zag die van de switchglaive al staan in de skill tree, denk niet dat ik het veel ga gebruiken.
Wel wil ik heel graag die van de ninja, waarbij buffs op jezelf geen animatie meer nodig hebben.
Ook die van de onmyo magic is wel zeer welkom, waarbij spells op de enemy uitspreken een stuk minder tijd kost.
Nee,dvdkiwi schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:06:
Vraagje over die Mystic Arts:
spoiler:unlock je die als je 999,999 profficiency hebt met je wapen?
Zag die van de switchglaive al staan in de skill tree, denk niet dat ik het veel ga gebruiken.
Wel wil ik heel graag die van de ninja, waarbij buffs op jezelf geen animatie meer nodig hebben.
Ook die van de onmyo magic is wel zeer welkom, waarbij spells op de enemy uitspreken een stuk minder tijd kost.
Leuk om te zien dat er steeds meer armor dropt met groene set bonussen.
Ook qua guardian spirits zitten er een aantal leuke bij, alleen jammer dat je daar vaak ongeveer 20 punten in twee bepaalde stats voor hebt moeten zitten.
Voorlopig hou ik het wel bij mijn Phantom (Kagewani), loop ik al vanaf vrij ver in het begin mee.
Net mijn armor geupgrade naar level80, alles heeft nu een +1 erbij staan.
Vond toevallig een ook +1 Tonfa dus die heb ik gelijk gesoulmatched met mijn +1 Seething Dragon. De damage ging van 657 met volle familiarity naar 694(!!) zonder familiarity. Aardige boost
[ Voor 125% gewijzigd door Superkiwi op 08-04-2020 22:42 ]
Mystic arts heb ik voorlopig nog niet beschikbaar.Meister Sachs schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:48:
[...]
Switch glaive is inderdaad een fijn wapen. Vind alleen wel beide mystic arts erg lastig om onder de knie te krijgen. Niet zo "straightforward" als die bij andere wapens. Persoonlijk had ik liever een wat simpelere mystic art gezien bij dit wapen. Gebruik zelf veel high stance, af en toe wat mid stance. Om de mystic arts echter uit te voeren moet je switchen tussen stances én dat switchen vervolgens combineren met ki flux. Valt mij best tegen eigenlijk.
Wel binnen 5 min de sohaya smithing text gescoord. Alleen die skins die je nodig hebt van de dwellers duurt lang. Heb er na 30 min 2. Ach ja begin is er.
Grappig dat je alleen een sjaal om je lijf hebt als defence
Op naar region 2!
Let wel dat je 2 verschillende hebt; de lightweight Sohaya Garb set en de mediumweight Sohaya set.Scrisissszzz schreef op woensdag 8 april 2020 @ 23:13:
[...]
Wel binnen 5 min de sohaya smithing text gescoord. Alleen die skins die je nodig hebt van de dwellers duurt lang. Heb er na 30 min 2.
De mediumweight is uiteraard wat robuuster. Om die te maken heb je Warped Jawbone van de Gaki nodig, één van de meest voorkomende vijanden in de game.
Dan is dit de lichte versie aangezien ik alleen een sjaal om heb haha. De andere smithing text is ook een drop van die warrior in de 2e missie toch?dvdkiwi schreef op donderdag 9 april 2020 @ 00:35:
[...]
Let wel dat je 2 verschillende hebt; de lightweight Sohaya Garb set en de mediumweight Sohaya set.
De mediumweight is uiteraard wat robuuster. Om die te maken heb je Warped Jawbone van de Gaki nodig, één van de meest voorkomende vijanden in de game.
Daar heb ik hem gekregen in ieder geval. Trouwens die warped jawbone kan je ook verkrijgen door Gaki’s soulcores te dismantlen (resting rites)Scrisissszzz schreef op donderdag 9 april 2020 @ 08:07:
[...]
Dan is dit de lichte versie aangezien ik alleen een sjaal om heb haha. De andere smithing text is ook een drop van die warrior in de 2e missie toch?
De lichte versie heeft als set bonus Yokai Annihilator waar de medium versie Yokai Slayer heeft en hoewel deze exact hetzelfde zijn, zijn setpieces niet te combineren.
Heb 45 min die knakker gefarmd en verschillende losse setdelen van de Annihilator set bij elkaar gekregen in t geel en blauw maar niet paars en ook geen smithing text. Inmiddels wel 2 levels bij elkaar en over de 100 elixers haha. Ben nu wel ff klaar ermee, ga gewoon ff verder met region 2.dvdkiwi schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:07:
Jawel, van die kerel met die twee bijlen. Hij heeft zelf de medium set aan.
De lichte versie heeft als set bonus Yokai Annihilator waar de medium versie Yokai Slayer heeft en hoewel deze exact hetzelfde zijn, zijn setpieces niet te combineren.
Ren wel ff rond met mn sjaal
En heb nu 3 main missies gehaald. Ben nu in dat level waar die weg wordt geblokkeerd door zo strijder en dat je een gesture moet maken. Heerlijk spel. Maar wel heel moeilijk zeg 👍
Ben wel ineens al me groene mannetjes kwijt op 1 na bij me shrine 😰
[ Voor 13% gewijzigd door k1978 op 10-04-2020 07:14 ]
Dat komt omdat je nu in een nieuwe regio zit. In elke nieuwe regio moet je nieuwe kodama’s zoeken voor de bonusses (kodama blessing)k1978 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 07:13:
Ik speel ook nog steeds vol plezier. Level in de 30.
En heb nu 3 main missies gehaald. Ben nu in dat level waar die weg wordt geblokkeerd door zo strijder en dat je een gesture moet maken. Heerlijk spel. Maar wel heel moeilijk zeg 👍
Ben wel ineens al me groene mannetjes kwijt op 1 na bij me shrine 😰
Mocht je er nog eens zin in hebben...Scrisissszzz schreef op donderdag 9 april 2020 @ 22:51:
[...]
Heb 45 min die knakker gefarmd en verschillende losse setdelen van de Annihilator set bij elkaar gekregen in t geel en blauw maar niet paars en ook geen smithing text. Inmiddels wel 2 levels bij elkaar en over de 100 elixers haha. Ben nu wel ff klaar ermee, ga gewoon ff verder met region 2.
Ren wel ff rond met mn sjaal
Nu ik erover nadenk, er zitten in die missie 3 van die dudes vlak bij elkaar in de buurt van de shrine. Eentje in het huisje richting de dark realm (beneden) eentje rechts in het huisje boven de trap van de shortcut en eentje staat er in een vijvertje rechts van het brandende gebouw waar de boss zit.
Vierkantje indrukken als je op de map staat en dan kan je heen en weer reizen tussen de regio’s.k1978 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 07:48:
@Joetje079 Hoe kan je weer terug naar die andere region?
[ Voor 11% gewijzigd door Joetje079 op 10-04-2020 07:49 ]
[YouTube: Nioh 2 | The Refined Man of the Underworld | sub mission]
Daarnaast een beetje co-op gedaan (vooral de missies eind van regio 3 en begin regio 4 leveren veel op), nog één level voor level 100
Ja leuk is die he die kan ik nu ook met gemak wegblazen allebei 😎dvdkiwi schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:03:
Gisteren een submissie gedaan waarin ik twee oude bekenden tegen kwam waar ik voorheen met een grote boog omheen zou zijn gelopen![]()
[YouTube: Nioh 2 | The Refined Man of the Underworld | sub mission]
Daarnaast een beetje co-op gedaan (vooral de missies eind van regio 3 en begin regio 4 leveren veel op), nog één level voor level 100
Ben ook al bijna klaar denk ik met het verhaal dus doe nu rustig aan en veel coop anderen helpen. Inmiddels lvl 137 volgens mij en heb er al 100 uur opzitten 🤓
Zelfde situatie hier:modee schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 14:15:
[...]
Inmiddels lvl 137 volgens mij en heb er al 100 uur opzitten 🤓
104 uur gespeeld, level 100 en pas de eerste main missie in regio 4 gedaan.
Aan de ene kant wil ik de game uitspelen omdat ik benieuwd ben naar de Devine gear, aan de andere kant vind ik dit rustige tempo en het helpen in co-op echt heerlijk
Die heb ik zelf nooit gespeeld maar Ik denk er ook over na. Ik weet alleen niet of het te moeilijk gaat zijn omdat ze verwachten dat je dan ook al ng+ hebt gedaan?Joetje079 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:59:
Ik ben nog lang niet op het einde en dat gaat ook nog wel even duren op mijn tempo😄 Ik vind het echt wel een hele toffe game, leukste wat ik in tijden heb gespeeld en zit ook te denken om de season pass aan te schaffen. Was de dlc van Nioh 1 eigenlijk een beetje de moeite?
Volgens mij hebben we net samen iemand coop geholpen of niet 😁Joetje079 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:59:
Ik ben nog lang niet op het einde en dat gaat ook nog wel even duren op mijn tempo😄 Ik vind het echt wel een hele toffe game, leukste wat ik in tijden heb gespeeld en zit ook te denken om de season pass aan te schaffen. Was de dlc van Nioh 1 eigenlijk een beetje de moeite?
Haha ja dat klopt. Ik dacht al dat jij dat was. Je heet Modee79 toch ofzoiets? Hansje, die we hadden geholpen hoefde in ieder geval niet veel te doen😂modee schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 17:40:
[...]
Volgens mij hebben we net samen iemand coop geholpen of niet 😁
Wel grappig dat co-op vaak eerst in je eigen regio lijkt te zoeken, merendeel van iedereen die ik help zijn Nederlanders.
Yep dat was ik 😁Joetje079 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 17:48:
[...]
Haha ja dat klopt. Ik dacht al dat jij dat was. Je heet Modee79 toch ofzoiets? Hansje, die we hadden geholpen hoefde in ieder geval niet veel te doen😂
Je komt inderdaad wel vaak dezelfde namen tegen.
Stond er iig bij. Dus nu 5 paarse set items
Alleen de perks nog wat aanpassen.
Die Yokai ability van Onryoki is wel een aardig sterke trouwens, doet hele goede damage
Ik vanavond ja. Gast deed niks. Wachten tot ik wat deed. Als hij zelf 1 vijand af heeft gemaakt is het veel 😂k1978 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 22:13:
Iemand al cokiejokie geholpen?
Ja ja 😉 👍Scrisissszzz schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 23:01:
[...]
Ik vanavond ja. Gast deed niks. Wachten tot ik wat deed. Als hij zelf 1 vijand af heeft gemaakt is het veel 😂
Laat me raden dat was jij 🤪
No problem, tot de volgende keer! Coop is erg vermakelijk in deze game
Ik heb ook de medium set (met Yokai annhilator) geforged met de smithing text.Scrisissszzz schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 22:13:
Kan het zijn dat je door die ene Sohaya smithing text ook de medium set kunt forgen?
Stond er iig bij. Dus nu 5 paarse set items
Alleen de perks nog wat aanpassen.
Ik wilde trouwens gisteren even de perks aanpassen blijkt het dat ik al mijn quality umbracite verkocht heb aan de blacksmith

Liep al tijden met een blauwe Phantom guardian spirit met vrij aardige perks erop maar heb deze ingewisseld voor een gele Brute met focus op lightning damage. Als tweede spirit ook een gele genomen met als bonus extra lightning damage. In mijn stats staat de lightning damage(*) nu op +40%, toch behoorlijk.
*ik vraag me af of dat alleen voor lightning spells geldt of ook voor iets simpels als een lightning talisman buff op je wapen
Ik probeer nog ergens "+xx% damage vs electrified enemies" op te temperen maar dat is me tot op heden nog niet gelukt.
Op mijn accessoires tweemaal "elemental duration +24,9%" zitten dus mijn lightning (en fire) talismans blijven lekker lang actief. Life Leech is vervangen door een sterke lightning spell.
De Yokai Shift ga ik nu in elk geval veel vaker gebruiken; in Brute form lijkt die op wat Living Weapon in Nioh 1 was, in Phantom form vond ik Yokai Shift altijd maar meh meh. Daarnaast zijn de burst counters in Brute form veel cooler
[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 11-04-2020 10:49 ]
Heet die guardian spirit toevallig “Shin Roku” ?dvdkiwi schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 10:37:
Gisteren eens wat dingen aangepast.
Liep al tijden met een blauwe Phantom guardian spirit met vrij aardige perks erop maar heb deze ingewisseld voor een gele Brute met focus op lightning damage. Als tweede spirit ook een gele genomen met als bonus extra lightning damage. In mijn stats staat de lightning damage(*) nu op +40%, toch behoorlijk.
*ik vraag me af of dat alleen voor lightning spells geldt of ook voor iets simpels als een lightning talisman buff op je wapen
Ik probeer nog ergens "+xx% damage vs electrified enemies" op te temperen maar dat is me tot op heden nog niet gelukt.
Op mijn accessoires tweemaal "elemental duration +24,9%" zitten dus mijn lightning (en fire) talismans blijven lekker lang actief. Life Leech is vervangen door een sterke lightning spell.
De Yokai Shift ga ik nu in elk geval veel vaker gebruiken; in Brute form lijkt die op wat Living Weapon in Nioh 1 was, in Phantom form vond ik Yokai Shift altijd maar meh meh. Daarnaast zijn de burst counters in Brute form veel cooler
*edit
Even op de Nioh wiki gekeken, denk dat het inderdaad die is.
Zo jammer dat de Golden Boy set zware armor is, de combinatie van die twee had echt fantastisch geweest.
[ Voor 62% gewijzigd door Superkiwi op 12-04-2020 08:14 ]
Brute guardian spirits maken buret counters ook meteen makkelijker. Die kun je meteen inzetten als die rode gloed bij de vijand komt. Feral en Phantom moet je exact timen als een parry.dvdkiwi schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 10:37:
Gisteren eens wat dingen aangepast.
Had eerst een Feral maar heb nu steeds die Brute die je van die slang krijgt in missie 3
Nu de resterende submissies doorspelen en kijken hoever we komen voor de platinum.
De Brute voelt daardoor nu als easy mode, best lekker
Gisteren de tweede missie en de daardoor unlockte sub missies in regio 4 gedaan, gaat allemaal nog steeds vrij simpel. Ondertussen level 104 met aardig wat slagkracht. Soms denk ik dat ik onverslaanbaar ben maar als ik een directe hit incasseer wordt ik weer even met beide voetjes op de grond gezet, die komen nog steeds erg hard aan
Dit lijkt me toch wel een toffe build hoor met die set. Zal alleen dik moet inleveren op de agility..dvdkiwi schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 22:30:
Weet de naam zo niet, zal het morgen eens even nakijken
*edit
Even op de Nioh wiki gekeken, denk dat het inderdaad die is.
Zo jammer dat de Golden Boy set zware armor is, de combinatie van die twee had echt fantastisch geweest.
Dat zou je (denk ik) kunnen omzeilen door heel veel punten in Stamina te stoppen zodat je agility omlaag gaat maar dat is ook weer zonde van de punten imho.
Daarom hoop ik op een leuke middelzware Devine set in ng+ met de focus op magic icm lightning of fire.
Boss nummer 2 in regio 4 is ook helemaal dood.
Geen onbekende, ik was haar in een submissie al eerder tegengekomen.
[YouTube: Nioh 2 | Kasha bossfight | first playthrough]
[ Voor 24% gewijzigd door Superkiwi op 13-04-2020 11:17 ]
Ik heb me echt heel erg vermaakt met nioh 2 echt een verslavend spel 🤓
Ik weet niet wat ng+ allemaal te bieden heeft in Nioh 2. Voorlopig ben ik nog wel even bezig met de eerste walktrough denk ik. Ik ben nu level 98 en zit halverwege de vierde regio dus ik heb nog wel even te gaanmodee schreef op maandag 13 april 2020 @ 18:01:
Vandaag ook de game uitgespeeld afgezien van de dual swords side mission. Heb nu ook mijn gear allemaal divine. De eerste 2 main missions gedaan in ng+ ook ging wel aardig. Gaan jullie nog ver door in ng+?
Ik heb me echt heel erg vermaakt met nioh 2 echt een verslavend spel 🤓
Voorlopig heb ik toch geen andere games op m'n radar dus ik speel lekker rustig door. Vermaak me er in ieder geval nog uitstekend mee! Vooral het co-op vind ik echt heel leuk in deze game.
De levelkennis werpt nu vruchten af. Vlot door de levels heen.
Meest lastige gaat denk ik de mystic arts trophies worden. Gevechten zijn niet eens zo heel moeilijk, het moet alleen foutloos
Klopt gisteren ook een paar main missions gedaan en probeer er gewoon doorheen te rennen net zoals ik de twilight missies doe. Gaat wel snel inderdaad.Henkje.doc schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 09:35:
Gisteren begonnen met ng+ en lekker sets bij ellaar aan het farmen.
De levelkennis werpt nu vruchten af. Vlot door de levels heen.
Meest lastige gaat denk ik de mystic arts trophies worden. Gevechten zijn niet eens zo heel moeilijk, het moet alleen foutloos
Er wordt ook vaak gezegd dat nioh pas in ng+ echt begint omdat je dan je sets kan min maxen.
@Joetje079 Er komt inderdaad niks uit de komende tijd dus kan lekker rustig je gang gaan. Verwacht ook wel dat online lang doorgaat in deze game.
Laatste baas van regio 4, die ging in één poging neer.
[YouTube: Nioh 2 | Ryumen Sukuna bossfight | first playthrough]
Eerste baas van regio 5, daar had ik twee pogingen voor nodig; hij slaat erg hárd.
[YouTube: Nioh 2 | Shibata Katsuie bossfight | first playthrough]
Kwam gisteren ook
Uiteraard! Game is veel te leuk om na de eerste playthrough mee te stoppenmodee schreef op maandag 13 april 2020 @ 18:01:
Gaan jullie nog ver door in ng+?
[ Voor 17% gewijzigd door Superkiwi op 14-04-2020 09:56 ]
Ik heb zelf nu regio 5 helemaal clear. Viel op zich best wel mee, zelfs de submissies gingen vrij makkelijk.
Mijn Seething Dragon doet nu 1037 base damage (zonder familiarity) dus ook die gaat wel lekker.
Al mijn soul cores (Yoki, Onryoki & Enki) zijn level 128 en de Yokai abilities doen zéér aardige damage.
Qua armor ben ik even aan het rondkijken; ik zie de laatste tijd "Warrior of the East" spul droppen en die geeft +15% damage vs electrified enemies, voor mij toch wel een zéér welcome bonus.
In Nioh 1 liep ik vanaf late game met "The Crossed Sickles" set en ook die is wel aardig met een vrij flinke melee damage bonus én +15% damage van achteren. Omdat ik veel sloth gebruik is het niet zo heel lastig om achter vijanden te komen.
Maar ik vind het ook zonde om mijn volledig geupgrade Sohaya set aan de kant te leggen en eigenlijk werkt die voor nu nog prima.
De dojo missies voor de Mystic Arts zijn ondertussen ook unlocked, de enige die ik nog niet zie is die voor de Onmyo Magic. Dat wordt helaas nog even geduld hebben.
Stiekem al een beetje naar de trophies gekeken, dat komt wel goed. Verder niet echt op trophies aan het jagen nog. Wat ik wel doe is van elke unieke soul core er eentje bewaren, dan is het straks makkelijker om te zien welke ik nog mis in de verzameling.
Uiteindelijk ben ik nu rond de lvl 170 en regio 4 met NG+ XP gaat hard.
Ervaring met Nioh 1 en andere souls games helpt.
Al merk ik wel dat zelfs de meest eenvoudige tegenstander je al neer kan slaan.
Nog 1 item voor de Kingo set en dan eens kijken of we iets kunnen neerzetten.
Ik heb ook de dual sword side mission gedaan eindelijk dus heb alle regions in NG op 100% en alle spirits. Ik mis alleen nog 1 soul core volgens mij.
Nu gewoon lekker verder in ng+ en coop. Bevalt me nog steeds erg goed. Ben inmiddels denk ik lvl 180 ofzo.
Oja de veteran dojo missions in ng+ zijn heel pittig die sla ik nog even over 🤓
Ik merkte dat met soul matching mijn gold er toch wel vrij hard doorheen ging. Nu zag ik dat ik ruim 60 Tea Utensils in bezit heb, die leveren best aardig geld op!
Tweede missie in regio 6 gedaan, daar ben ik (wederom) best een aantal keer verdwaald

De mechanics in dat level zijn heel tof gedaan, kreeg een beetje God of War gevoel erbij.
De eindbaas was een eitje, had wel een beetje medelijden met 'm:
[YouTube: Nioh 2 | Shuten Doji bossfight | first playthrough]
Ik moet alleen nog een keer terug omdat ik één Kodama heb gemist.
Over Kodama's gesproken: ik denk dat ik mijn 3e soul core ga vervangen door een Kodama soul core, die 10% extra Kodama blessing die je daarmee krijgt klinkt toch wel aardig.
[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 17-04-2020 09:37 ]
Je krijgt wat divine gear en skill points. Niet echt nodig inderdaad maar wilde het proberen 😁dvdkiwi schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:38:
Is er een reden om de (veteran) dojo missies nog een keer in ng+ te doen?
Ik merkte dat met soul matching mijn gold er toch wel vrij hard doorheen ging. Nu zag ik dat ik ruim 60 Tea Utensils in bezit heb, die leveren best aardig geld op!
Tweede missie in regio 6 gedaan, daar ben ik (wederom) best een aantal keer verdwaald![]()
De mechanics in dat level zijn heel tof gedaan, kreeg een beetje God of War gevoel erbij.
De eindbaas was een eitje, had wel een beetje medelijden met 'm:
[YouTube: Nioh 2 | Shuten Doji bossfight | first playthrough]
Ik moet alleen nog een keer terug omdat ik één Kodama heb gemist.
Over Kodama's gesproken: ik denk dat ik mijn 3e soul core ga vervangen door een Kodama soul core, die 10% extra Kodama blessing die je daarmee krijgt klinkt toch wel aardig.
Geld blijft altijd een issue inderdaad. Je verdient het zo maar als je wat gaat soul matchen en temperen is t ook zo weer weg. De blacksmith vind ik echt belachelijk duur 🤓
Dat is volgens mij ook de enige soul core die ik niet heb nog. Hoe krijg je die eigenlijk?
modee schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:28:
[...]
Dat is volgens mij ook de enige soul core die ik niet heb nog. Hoe krijg je die eigenlijk?
Dus toch dat heb ik een paar x gedaan maar niet gelukt. Blijven proberen dan maar 🤓dvdkiwi schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:32:
[...]
spoiler:Als je een soul core aan een Sudama geeft heb je grote kans dat je een Kodama soul core terugkrijgt
klopt het is geen gegarandeerde drop.modee schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:58:
[...]
Dus toch dat heb ik een paar x gedaan maar niet gelukt. Blijven proberen dan maar 🤓
Zelf had ik de tropy door een Monster soul te droppen.
Denk ook dat het een Yokai soul core moet zijn en geen mortal (human) soul core.
Ik lees trouwens net (in comments onder de video gepost door @Joetje079) dat je per missie kunt zien hoeveel dark realms, hotsprings ed je gevonden hebt door op de missie te gaan staan en R1 te drukken. Dat is wel verrekte handig!
[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 17-04-2020 13:32 ]
Ja kwam daar ook pas laat achter. Erg handige feature. Heeft me bij NIOH 1 toch nog een avondje extra gekost met een exellijstje op mn schootdvdkiwi schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:29:
Dat had ik ook.
Denk ook dat het een Yokai soul core moet zijn en geen mortal (human) soul core.
Ik lees trouwens net (in comments onder de video gepost door @Joetje079) dat je per missie kunt zien hoeveel dark realms, hotsprings ed je gevonden hebt door op de missie te gaan staan en R1 te drukken. Dat is wel verrekte handig!