Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02:30
Oh dat is wel heftig. Ik was net van plan zo een boek te gaan gebruiken, maar als deze bugged is dan beter nog even wachten. Ben sowieso benieuwd wanneer de volgende patch voor de deur staat. :)

Pff zin om weer verder te gaan, morgen pas. ;w

Ik heb trouwens besloten om alles te resetten(als het lukt) en voor hatchets/tonfas te gaan. Ik laat dexterity varen en ga een light melee focused armor set maken gezien hatchets ook een beetje scalen met magic en courage, de mainstat van tonfas zou dit op papier wat moois moeten opleveren. :)

Twijfel tussen de Sohaya en de Pet viper set.

Wat adviseren jullie als je de keuze hebt tussen een wapen met fire element of water?
dvdkiwi schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 03:07:

Het enige wat ik nog niet helemaal begrijp zijn de Soul Cores. Zoals ik het nu zie worden die enkel gebruikt om met R2+driehoekje/kruisje een speciale move te doen?
Had er eerder vandaag zo'n 40 in bezit en heb degene die ik niet ge-equipped heb maar verbannen via resting rites. Kreeg ik toch weer wat mooie smithing materials voor.
Niet helemaal, je kan het beste ffe dit filmpje kijken daar wordt alles duidelijk uitgelegd.

YouTube: Nioh 2 - Soul Core Guide - Fusion, Alignments, and Maxing Rank

*PS* @dvdkiwi @Joetje079 Je krijgt trouwens in èèn van de dojo missions(niet heel ver in de game) zo een book als reward, scheelt weer wat centjes.

De vraag is ook of het echt een bug is dat je skills niet worden gereset of dat het zo bedoelt is, maar de omschrijving niet is aangepast. Dit is wat ik lees op verschillende fora.
At the shrine in the dojo tab there is a Option to reset you skills for each weapon/ninjutsi/omnyo for money

[ Voor 88% gewijzigd door Ambition88 op 19-03-2020 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:38
Duidelijke video van FightinCowboy vwb Soul Cores. Hij gaat er wel vrij snel doorheen dus ik zal 'm nogmaals moeten bekijken ;)
Hij heeft ook een handige blacksmith guide online staan. De blacksmith verschilt niet veel tov Nioh1 maar toch zijn er wat kleine nieuwigheidjes.

Van het weekend ga ik er eens goed voor zitten.

[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 19-03-2020 13:14 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:05
Heb even een vraag: Ben nog in eerste level en kom nu in een gedeelte waarin alles beetje duister wordt met bijbehorende muziek. Hier kan ik geen kisten openen of bidden bij Shrine (hoop dat ik de naam goed heb).

Kan je hier iets voor nemen? Of moet ik eerst die dikke verslaan in dat gebouw iets verder?

Zijn kodama's die kleine groene mannetjes? Dit heeft nut bij de hoeveelheid healt elixers die je kan opslaan?

Hoe kan je nu beste bepalen waarin je punten in steekt qua build? Ik kijk nu gewoon waarin ik het meeste mee plus in me stats. Is dat een slimme manier?

Trouwens erg moeilijk maar zeer verslavend spel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ambition88
dvdkiwi schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:48:
Duidelijke video van FightinCowboy vwb Soul Cores. Hij gaat er wel vrij snel doorheen dus ik zal 'm nogmaals moeten bekijken ;)
Hij heeft ook een handige blacksmith guide online staan. De blacksmith verschilt niet veel tov Nioh1 maar toch zijn er wat kleine nieuwigheidjes.

Van het weekend ga ik er eens goed voor zitten.
Ja klopt ik moest hem ook meermaals bekijken, die blacksmith guide heb ik idd ook gezien. :) hij plaatst ook regelmatig videos van diverse builds dus kan geen kwaad om èèn keer in de week even zijn kanaal erbij te pakken.
k1978 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 13:26:
Heb even een vraag: Ben nog in eerste level en kom nu in een gedeelte waarin alles beetje duister wordt met bijbehorende muziek. Hier kan ik geen kisten openen of bidden bij Shrine (hoop dat ik de naam goed heb).

Kan je hier iets voor nemen? Of moet ik eerst die dikke verslaan in dat gebouw iets verder?

Zijn kodama's die kleine groene mannetjes? Dit heeft nut bij de hoeveelheid healt elixers die je kan opslaan?

Hoe kan je nu beste bepalen waarin je punten in steekt qua build? Ik kijk nu gewoon waarin ik het meeste mee plus in me stats. Is dat een slimme manier?

Trouwens erg moeilijk maar zeer verslavend spel.
Als je de dark realm bedoelt, moet je idd eerst de yokai killen die van die rode(blaadjes?) om zich heen heeft. Als je deze killed zal de dark realm verdwijnen en kan je alle kistjes openen. Handig om te weten is als je prayed bij een shrine dat de dark realm niet zal respawnen, dus 1 keer clearen is voor altijd.

Kodama's zijn idd de groene poppetjes, je hebt verschillende varianten. De èèn geeft bijv een verhoogde kans op potion drops een ander geeft weer een hogere % kans op soulcore droprate etc etc.

je kan het beste even dit soort dingen opzoeken op deze site: https://nioh2.wiki.fextralife.com/Nioh+2+Wiki is erg informatief.

Wat betreft de punten, persoonlijk zou ik adviseren om zowel body als heart naar 10 te levelen en je daarna te focussen op de primary skill van je main weapon om je damage omhoog te krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
Het deel van het level waar alles duister wordt is de zogenaamde Dark Realm. Je moet inderdaad de Yokai verslaan die deze Dark Realm veroorzaakt, doe je dat dan verdwijnt het duistere en zijn kisten weer te openen.
Let wel dat je ki recovery in de Dark Realm een stuk trager gaat.
*edit* spuit11. Ambition was me voor.

Betreffende Kodama:
Als je in een level een Kodama naar 'huis' hebt gestuurd, activeer dan bij een shrine een 'Kodama blessing' voor extra drop rates van bepaalde items.

Qua verdeling van je stat punten is het verstandig om te kijken waar je wapen mee scaled.
Stel een wapen heeft een B scaling in skill en een D scaling in strength dan gaat de attack power van dat wapen sneller omhoog wanneer je punten in skill steekt.

@Ambition88 je bedoelt Constitution en Heart. Body heeft een nieuwe naam gekregen in deel 2 ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Superkiwi op 19-03-2020 13:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k1978
Heren bedankt.. Ben nu ook paar filmpjes aan het kijken van Fightingcowboy (bedankt voor de tip) dus hoop dat het allemaal iets duidelijker wordt.

Ben normaal niet zo van alles uitpluizen, liever gewoon spelen. Maar bij deze game lijkt het me toch wel handig.

gr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ambition88
k1978 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 13:38:
Heren bedankt.. Ben nu ook paar filmpjes aan het kijken van Fightingcowboy (bedankt voor de tip) dus hoop dat het allemaal iets duidelijker wordt.

Ben normaal niet zo van alles uitpluizen, liever gewoon spelen. Maar bij deze game lijkt het me toch wel handig.

gr
Haha ik ging blind in Nioh 1 en dat heb ik geweten ook. Ik vind het nu heerlijk om lekker een uur in mn inventory te kloten of bij de blacksmith mn gear weer wat te improven. :D

Het eerste wat ik van het weekend ga doen is een oude submission opnieuw spelen (waves of enemies) hier kan je super goed amrita farmen kan wel een paar extra levels gebruiken.

Over patches gesproken! :+

https://www.psu.com/news/...04-patch-notes-confirmed/
Added the ability to easily increase the skill level of other weapons if the skill level of one weapon type is high
Iemand enig idee wat hiermee bedoelt wordt?

[ Voor 28% gewijzigd door Ambition88 op 19-03-2020 15:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• modee
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-04 17:18
Joetje079 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:33:
[...]

Dat boek heb ik al een keer gekocht omdat ik met een ander wapen wilde spelen. Ik kon inderdaad al mijn level punten opnieuw instellen maar mijn skill punten waren niet gereset evenals de prestige points. Vandaar mijn keuze om maar opnieuw te beginnen. Ik heb pas een paar missies gedaan dus zo’n ramp is het niet. Ook ga ik dan gelijk maar op zoek naar alle kodama’s.
De skill points kun je nu zonder book resetten via dojo en dan driehoekje reset skills. Kost wel wat geld maar het is nu losgekoppeld van je level. En je kan t voor elke tree apart resetten.

Wel handig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• modee
Ambition88 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 22:02:
[...]

Ik denk dat wij beide dezelfde missie niet hebben gehaald. Het vreemde is, nadat ik verder ben gegaan met de main story ik die specifieke side missie niet meer op de map zie. :o

Ik zit toevallig ook voor een light armor set te kijken, maar ik speel met de kusarigama als backup voor ninjitsu dus ik heb bijna geen punten in skill.

Daarom overweeg ik nu om al mn skills te resetten en hatchets of een ander skill wapen te nemen ipv ninjitsu over te gaan op een talisman/magic build en een armor set wat focust op lifesteal en yokai melee % dmg. :+

Lastig.. maar merk dat hoe verder in t spel je komt hoe specifieker en beter je gear moet zijn.

Lijkt me wel leuk om een keer samen wat missies te spelen, wel balen kan pas vrijdag weer spelen. Ga in t weekend wel goed los. :D

@modee Kan je trouwens niet gewoon een medium armor setje maken en daar wat ninjitsu stats op temperen? of kom je dan in de knoei met je build. (weet niet welke wapens jij gebruikt)
Ja dat zou wel kunnen alleen mis je dan vaak de ninjustsu power of shuriken stats.
Tot nu toe gaat t wel behalve die ene side mission dan en moet wel wat vaker mijn gear opnieuw forgen om het weer een paar levels op te krikken.

Vandaag kan ik ook niet gamen maar morgen en in t weekend wel.

Psn id is modee79 voeg me toe en kijken of we die missie samen kunnen doen 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• modee
Nog kleine tip voor iedereen als je de master archers bow en het zwaard gebruikt in t 2e weapon slot van de golden boy set heb je gelijk 20% meer bow damage. Het zwaard kan je farmen in imagawa die hard submission. Ik heb 1x de missie opnieuw moeten doen en toen dropte de katana gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 04-06 10:50
modee schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:20:
[...]

De skill points kun je nu zonder book resetten via dojo en dan driehoekje reset skills. Kost wel wat geld maar het is nu losgekoppeld van je level. En je kan t voor elke tree apart resetten.

Wel handig
Thnx voor de tip! Ga zo gelijk even kijken. Zat dit bij een nieuwe patch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modee
Joetje079 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 18:20:
[...]

Thnx voor de tip! Ga zo gelijk even kijken. Zat dit bij een nieuwe patch?
Nee dat zat er gelijk al in. Is wel een verandering tov nioh 1 misschien daarom de verwarring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ambition88
Even een advanced tip tussendoor voor de mensen die het niet weten, of wie voor het niet helemaal duidelijk was zoals ik.

Als je een burst counter goed timed, kan je meteen triangle ingedrukt houden en dan doe je automatisch een yokai grapple voor extra dmg. (Let wel dat de stamina/ki bar van de yokai in kwestie leeg moet zijn) Blijkbaar blijf je nog 0.8sec in yokai form als je je burst doet.

Ik dacht dat je eerst er naar toe moest lopen als de yokai gedowned is, maar je kan het blijkbaar chainen, super handig dus ga dit ook maar eens oefenen in de dojo training ground, waar je verschillende vijanden kan spawnen om skills te proberen.

https://twitter.com/Alain.../1234189629621964800?s=20

[ Voor 14% gewijzigd door Ambition88 op 19-03-2020 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modee
Wat wel een nadeel is van de nieuwe manier van respeccen is dat je je weapon skills niet hebt als je voor een andere build wilt gaan met een ander wapen. Je zal dan sws alle weapon skills moeten unlocken door het wapen te gebruiken. Ik heb nu voornamelijk kusarigama skills als ik dus wil switchen naar odachi of dual swords of wat dan ook moet ik met dat wapen dus weer from scratch beginnen 😢

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
modee schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:12:
Wat wel een nadeel is van de nieuwe manier van respeccen is dat je je weapon skills niet hebt als je voor een andere build wilt gaan met een ander wapen. Je zal dan sws alle weapon skills moeten unlocken door het wapen te gebruiken. Ik heb nu voornamelijk kusarigama skills als ik dus wil switchen naar odachi of dual swords of wat dan ook moet ik met dat wapen dus weer from scratch beginnen 😢
En daarom ben ik maar opnieuw begonnen. Ik sta trouwens alweer voor de poort van de eerste baas :D Ben gegaan voor de speer als main en switch glaive als second. Speer schijnt wel goed te zijn voor n00bs als mij ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
modee schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:12:
Ja klopt, ook wel logisch natuurlijk.

Opzich valt dit wel mee toch? weet niet in hoeverre dit voor alle wapens geldt, maar de meeste skills die ik gebruik had ik al vrij snel, behalve de passives sommige daar van zitten wat dieper verstopt.

Mijn advies is om (wat ik zelf trouwens ook ga doen) na de 2e main mission in de 2e region is er een submissie die vrijwel meteen begint en daar moet je waves aan enemies verslaan. Mocht je daar dood gaan vlakbij je shrine, kan je gewoon je grave oprapen zonder dat de missie word getriggerd en kan je dus ''eindeloos'' amrita farmen of zoals in jouw geval, je wapen levelen. :)

Wat weer een voordeel is, is dat je momenteel wel al een goede versie van dat wapen zou moeten kunnen forgen via de blacksmith. ;) Om de pijn te verzachten. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Ambition88 op 19-03-2020 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Joetje079 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:17:
[...]
Ben gegaan voor de speer als main en switch glaive als second.
Dat is wel slim om twee wapens te nemen die scalen met vrijwel dezelfde stats.
Ik heb een Switch Glaive als main en een (rotten) Kusarigama als secundary maar die laatste scaled met heel andere stats dan die eerste.

Van het weekend ga ik ook eens kijken naar goede armor sets icm de switch glaive.
Zware armor valt daarbij al af, ik wil nog wel enige bewegingsruimte hebben. Op zich jammer want de Golden Scythe build ziet er wel interessant uit. Benieuwd of er (medium zware) sets zijn die goed passen bij de switch glaive, misschien in combinatie met magic.

[ Voor 30% gewijzigd door Superkiwi op 20-03-2020 04:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
Ik gebruik momenteel odachi en dual swords. En eigenlijk altijd de Odachi kan ik beetje op afstand blijven :)
Ben wel zo traag als stront door me heavy armor. Moet hier nog is goed naar kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joetje079
k1978 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:20:
Ik gebruik momenteel odachi en dual swords. En eigenlijk altijd de Odachi kan ik beetje op afstand blijven :)
Ben wel zo traag als stront door me heavy armor. Moet hier nog is goed naar kijken.
Als je heavy armor gebruikt moet je punten stoppen in stamina.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
dvdkiwi schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 00:54:
[...]

Dat is wel slim om twee wapens te nemen die scalen met vrijwel dezelfde stats.
Ik heb een Switch Glaive als main en een (rotten) Kusarigama als secundary maar die laatste scaled met heel andere stats dan die eerste.

Van het weekend ga ik ook eens kijken naar goede armor sets icm de switch glaive.
Zware armor valt daarbij al af, ik wil nog wel enige bewegingsruimte hebben. Op zich jammer want de Golden Scythe build ziet er wel interessant uit. Benieuwd of er (medium zware) sets zijn die goed passen bij de switch glaive, misschien in combinatie met magic.
Zou hier eens een kijkje nemen https://nioh2.wiki.fextralife.com/Set+Bonuses

Alleen jammer dat nog niet van alles bekend is waar de smithing texts droppen.

@modee
The player will now gain “Proficiency” faster when using a weapon that is not as high in Proficiency as their highest proficiency leveled weapon
Patch van gister, komt jou even goed uit. :P

[ Voor 16% gewijzigd door Ambition88 op 20-03-2020 09:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik wil nog niet te veel van alle sets weten, vind het wel leuk om zelf nieuwe sets tegen te komen ;)
Heb nu net de complete (middelzware) Sohaya set gemaakt, met oa melee damage vs Yokai en Life Drain.
Ben benieuwd!

Net als bij Nioh 1 ga duik ik pas ná new game de wiki's in. Tot die tijd is het vooral veel zelf ontdekken. Tenzij ik er echt niks van snap zoals met die soul cores, dan wil ik nog wel eens een tutorial kijken.

Smithing texts heb ik er al een aantal van zien droppen. Toevallig van de week in het tweede level de text voor Ippon-Datara's Odachi gekregen.

[ Voor 20% gewijzigd door Superkiwi op 20-03-2020 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• modee
Ambition88 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:10:
[...]

Zou hier eens een kijkje nemen https://nioh2.wiki.fextralife.com/Set+Bonuses

Alleen jammer dat nog niet van alles bekend is waar de smithing texts droppen.

@modee

[...]

Patch van gister, komt jou even goed uit. :P
Nice had gisterenavond nog gekeken of de patch live was maar gebeurde niks. Straks maar weer proberen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
dvdkiwi schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:32:
[...]

Ik wil nog niet te veel van alle sets weten, vind het wel leuk om zelf nieuwe sets tegen te komen ;)
Heb nu net de complete (middelzware) Sohaya set gemaakt, met oa melee damage vs Yokai en Life Drain.
Ben benieuwd!

Net als bij Nioh 1 ga duik ik pas ná new game de wiki's in. Tot die tijd is het vooral veel zelf ontdekken. Tenzij ik er echt niks van snap zoals met die soul cores, dan wil ik nog wel eens een tutorial kijken.

Smithing texts heb ik er al een aantal van zien droppen. Toevallig van de week in het tweede level de text voor Ippon-Datara's Odachi gekregen.
Netjes kiwi! kwam je deze per toeval tegen? hoe werkt dit precies moet je voor elke individule piece een smith text vinden of dropt deze 1x en kan je de hele set maken? ik wil exact dezelfde craften, alleen dan de light variant ervan. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Als je de smithing text voor een armor set hebt gevonden kun je gelijk de hele set craften.
Let wel dat je één Warped Jawbone (een Gaki drop) nodig hebt voor elke setpiece uit de Sohaya set die je craft.

Waar ik die smithing text heb gekregen weet ik niet, maar sinds ik nog maar 2 main missies en 2 sub missies heb gedaan moet het ergens daar zijn ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Superkiwi op 20-03-2020 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
dvdkiwi schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:31:
Als je de smithing text voor een armor set hebt gevonden kun je gelijk de hele set craften.
Let wel dat je één Warped Jawbone (een Gaki drop) nodig hebt voor elke setpiece uit de Sohaya set die je craft.

Waar ik die smithing text heb gekregen weet ik niet, maar sinds ik nog maar 2 main missies en 2 sub missies heb gedaan moet het ergens daar zijn ;)
Ah ok. Ik geloof dat je die materials ook kan krijgen door bijv yaki soulcores die je niet gebruikt te reciten of hoe heet dat en ik heb echt een shitload aan gaki soulcores.

Verbaasd mij trouwens dat die gaki in hp en dmg zjin generfed. Ik heb echt totaal geen moeiten met die gasten, ze zijn wel irritant als er 2 fusen en ze èèn grote worden. :D

Thnx voor de info!

*Laat trouwens even weten hoe deze set je bevalt als je wilt!

[ Voor 4% gewijzigd door Ambition88 op 20-03-2020 11:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• modee
Heb die submission gehaald eindelijk wel met summon erbij 😅

Misschien overbodig maar wisten jullie dat je de game nu echt kan pauzeren door op touchpad en dan options te drukken? Weet je zeker dat je niet random wordt aangevallen en kan je rustig wat te drinken pakken bv 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Ambition88 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:38:
[...]

Ah ok. Ik geloof dat je die materials ook kan krijgen door bijv yaki soulcores die je niet gebruikt te reciten of hoe heet dat en ik heb echt een shitload aan gaki soulcores.

*Laat trouwens even weten hoe deze set je bevalt als je wilt!
Als het goed is wel ja. Resting rites uitvoeren van ongebruikte soul cores levert je zeldzame smithing materialen op.

Ik ga er nu wat mee spelen, laat je later weten hoe het bevalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
dvdkiwi schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:07:
[...]

Als het goed is wel ja. Resting rites uitvoeren van ongebruikte soul cores levert je zeldzame smithing materialen op.

Ik ga er nu wat mee spelen, laat je later weten hoe het bevalt ;)
Als ik het goed heb begrepen, krijg je ook meer of betere materials als je een max rank soulcore ''rerite'' :+ maar ik zal hier vanavond wel ffe mee spelen, kijken wat eruit komt.

Thnx, succes!
modee schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:58:
Heb die submission gehaald eindelijk wel met summon erbij 😅

Misschien overbodig maar wisten jullie dat je de game nu echt kan pauzeren door op touchpad en dan options te drukken? Weet je zeker dat je niet random wordt aangevallen en kan je rustig wat te drinken pakken bv 😁
Lekker bezig man. Ja wist ik gelukkig al, maar altijd handig om te delen voor andere.

[ Voor 32% gewijzigd door Ambition88 op 20-03-2020 12:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi
@Ambition88

Ik heb de armor set en mijn Seething Dragon via tempering wat meer naar mijn zin gemaakt, daarna de eerste missie ingegaan en de mini bosses en de eindbaas aangepakt. Op zich ben ik wel tevreden over deze build, ook in combinatie met de magic.
Natuurlijk ben ik overleveld voor deze missie maar het was puur even om te testen. Als ik nu mensen help in de 2e missie merk ik ook dat ik meer damage én ki damage doe. Ook lijk ik wat vaker een hit te kunnen pakken zonder echte schade op te lopen.

[YouTube: Nioh 2 | Sohaya armor set & Seething Dragon vs first main mission bosses]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modee
YouTube: Nioh 2_Saito Yoshitatsu

Ninja build OP!

[ Voor 61% gewijzigd door modee op 20-03-2020 14:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ambition88
dvdkiwi schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:16:
@Ambition88

Ik heb de armor set en mijn Seething Gragon via tempering wat meer naar mijn zin gemaakt, daarna de eerste missie ingegaan en de mini bosses en de eindbaas aangepakt. Op zich ben ik wel tevreden over deze build, ook in combinatie met de magic.
Natuurlijk ben ik overleveld voor deze missie maar het was puur even om te testen. Als ik nu mensen help in de 2e missie merk ik ook dat ik meer damage én ki damage doe. Ook lijk ik wat vaker een hit te kunnen pakken zonder echte schade op te lopen.

[YouTube: Nioh 2 | Sohaya armor set & Seething Dragon vs first main mission bosses]
Nice! omdat mijn tonfa's een passive hebben die mij meer damage geven gebaseerd op hoe licht mn gear is + dat ik ook op mijn tonfa zelf +4.5 % yokai dmg heb verwacht ik wel een flinke upgrade in terms of damage.

Goed om te horen dat het bevalt. Ik ben helaas nog op kantoor kan pas om 7 uur los gaan grrr.

Heeft het zin om omnyo magic stats op mn gear te zetten als je niet van plan bent heel veel punten in de magic stat te pompen? ninjitsu bevalt mij niet zo.. ik gebruik veel liever talismans om mezelf te buffen en dan gewoon close combat los te gaan.

Begrijp dat +xx omnyo power wel de duratie van bepaalde buffs verlengd, maar vind het een beetje onduidelijk met hoeveel en vanaf hoeveel punten is het echt #worth :X

[ Voor 16% gewijzigd door Ambition88 op 20-03-2020 14:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Dat durf ik zo niet te zeggen. Mijn Seething Dragon scaled het beste met magic dus daar pomp ik sowieso veel punten in.
Dat ik via mijn gear dan extra defense en een +25% duration van mijn elemental buffs heb is dan helemaal mooi meegenomen.

@Ambition88 ik heb zojuist de smithing text voor de lichte variant van de Sohaya set gekregen, in sub missie "Dark Omens" in het eerste gebied. Dus als je die smithing text nog zoekt zou ik daar eens gaan kijken ;)
Leuk eindbaasje in die submissie trouwens, gelukkig ben ik overpowered :P

[ Voor 38% gewijzigd door Superkiwi op 20-03-2020 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
dvdkiwi schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:04:
Dat durf ik zo niet te zeggen. Mijn Seething Dragon scaled het beste met magic dus daar pomp ik sowieso veel punten in.
Dat ik via mijn gear dan extra defense en een +25% duration van mijn elemental buffs heb is dan helemaal mooi meegenomen.

@Ambition88 ik heb zojuist de smithing text voor de lichte variant van de Sohaya set gekregen, in sub missie "Dark Omens" in het eerste gebied. Dus als je die smithing text nog zoekt zou ik daar eens gaan kijken ;)
Leuk eindbaasje in die submissie trouwens, gelukkig ben ik overpowered :P
Music to my ears! thnx man.. damn ik ga vanavond alleen al met farmen/levelen/gear maken de hele avond zoet zijn haha :o

van een specifieke enemy trouwens of geen idee? :9

[ Voor 3% gewijzigd door Ambition88 op 20-03-2020 16:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Ambition88 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 16:27:
[...]
van een specifieke enemy trouwens of geen idee? :9
Heb het laatste uur gameplay opgeslagen vanaf het moment dat ik deze vraag zag, zal eens kijken voor je of ik het nog terug kan vinden ;)
Ik moet zo even weg maar je hebt vanavond je antwoord!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
dvdkiwi schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 16:38:
[...]

Heb het laatste uur gameplay opgeslagen vanaf het moment dat ik deze vraag zag, zal eens kijken voor je of ik het nog terug kan vinden ;)
Ik moet zo even weg maar je hebt vanavond je antwoord!
Zelf denk ik waarschijnlijk van de eindbaas in die missie, lijkt mij het meest logisch. als je dat zou willen doen graag! :)

@dvdkiwi Ik heb hem al thanks!

[ Voor 4% gewijzigd door Ambition88 op 20-03-2020 18:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joetje079
Ambition88 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 16:40:
[...]

Zelf denk ik waarschijnlijk van de eindbaas in die missie, lijkt mij het meest logisch. als je dat zou willen doen graag! :)
Ik heb die smithing text net toevallig ook gehad :) Ik heb hem gekregen bij de enemy (human) die vlak voor de dark realm in een huisje staat in de tweede main mission (The beast born of smoke and flames)

Ik heb trouwens alweer twee main missions en een submission gedaan nadat ik gisteravond opnieuw was begonnen. Ik heb gelijk ook alle kodama's uit die levels opgezocht met behulp van Powerpyx op Youtube :P
Het is trouwens wel even wennen om met de speer te spelen maar ik vind het wel fijn spelen op zich. Ik kan tenminste wat meer afstand houden terwijl ik damage doe.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• k1978
Vandaag voor eerst bij een eindbaas gekomen. Dat paard. Eerste gedeelte ging goed maar daarna snel afgelopen.

Ben level 12 😄

Ik ga morgen verder. Anders met hulp.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• modee
2e region is helemaal gecleared op naar region 3 👍🏼

Heb ook online coop gedaan wat erg leuk is. Bij nioh 1 nooit gedaan maar t bevalt wel. Heb de vipers sanctum paar x gedaan om de snake soulcore te farmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Iemand enig idee hoe ik aan “warped jawbone” kom? Is dat ergens te farmen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
Dat is een drop van een Gaki. Wellicht dat je ze ook krijgt door Soul Cores van de Gaki te 'resten' zoals Ambition al aangaf.

@Ambition88 ik heb de smithing text van dezelfde soort vijand als dat Joetje 'm van heeft: de human enemy met twee axes.
In de missie die ik aangaf zit ie ook net voordat je de Dark Realm in loopt ;)
Die vijand moet je dus even farmen.

*ah, zie dat je hem al hebt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 20-03-2020 20:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi
Level 3 en het baasje ook gecleared :)
Het level ging vrij simpel al waren die slangenmeisjes aardig vervelend.
Het baasje kostte me 6 pogingen, had haar in de eerste paar pogingen bijna maar zat aan het einde telkens door mijn elixers heen.

[YouTube: Nioh 2 | Yatsu-no-Kami bossfight | first playthrough]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joetje079
dvdkiwi schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 00:09:
Level 3 en het baasje ook gecleared :)
Het level ging vrij simpel al waren die slangenmeisjes aardig vervelend.
Het baasje kostte me 6 pogingen, had haar in de eerste paar pogingen bijna maar zat aan het einde telkens door mijn elixers heen.

[YouTube: Nioh 2 | Yatsu-no-Kami bossfight | first playthrough]
Ik ben volgens mij ook in dat level (derde main mission) maar ik zie er bijlange na niet zo bad-ass uit als jou 8) Welk level ben jij en welke richting ben je op gegaan qua build? Volg je een build guide oid? Ik wil mezelf een beetje overpoweren maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik vind het vrij overweldigend eigenlijk allemaal wat je kan doen qua skills etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Weet iemand of je in NG alle kodamas behoudt of deze opnieuw moet zoeken?

Zie dat ik er 1 mis, dus wil die ffe opnieuw doen, maar ik ben bijna zo goed als klaar met de 2e region dus of het nog nut heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Ambition88 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 11:22:
Weet iemand of je in NG alle kodamas behoudt of deze opnieuw moet zoeken?

Zie dat ik er 1 mis, dus wil die ffe opnieuw doen, maar ik ben bijna zo goed als klaar met de 2e region dus of het nog nut heeft?
Je hoeft alleen degene te zoeken die je nog niet hebt. Powerpyx op Youtube heeft trouwens prima guides hiervoor. Of je ze in NG behoudt weet ik niet eigenlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Joetje079 op 21-03-2020 11:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
Alle Kodama's die je gevonden hebt hoef je inderdaad niet opnieuw te zoeken d:)b
Joetje079 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 07:21:
[...]
Welk level ben jij en welke richting ben je op gegaan qua build? Volg je een build guide oid?\
Ik volg geen online guides, heb gewoon gekeken waar mijn wapen het beste mee scaled (Constitution en Magic) en daar gaan dan ook de meeste punten naartoe. Omdat ik net als in Nioh 1 veel magic wil gaan gebruiken komt dat alleen maar goed uit. Stamina, Strength, Skill en Dex staan allemaal nog op 7.
De armor set die ik aan heb is die Sohaya set waar het gisteren over hadden. Set op zich is prima al heb ik enkele perks even opnieuw gerolled. Die set blijf ik upgraden zodat ik er mee kan blijven lopen, totdat ik later iets beter vind misschien.
Dat is het mooie van Nioh: je hoeft niet een bepaalde internetbuild te volgen; als jij bepaalde items/wapens leuk vindt spelen ga je daar gewoon je poppetje omheen bouwen.

Om je eerste vraag te beantwoorden: ik deed missie 3 met een level 42 poppetje ;)
Omdat ik zoveel mensen help nadat ik een missie klaar heb stroomt de Amrita vrij vlot binnen. Ik vind dit zelf een hele fijne manier van spelen en omdat ik een stuk hoger level ben dan het (in mijn ogen vaak veel te lage) aanbevolen level tankt het ook wel wat vertrouwen.

[ Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 21-03-2020 13:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joetje079
dvdkiwi schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 12:59:
Alle Kodama's die je gevonden hebt hoef je inderdaad niet opnieuw te zoeken d:)b

[...]

Ik volg geen online guides, heb gewoon gekeken waar mijn wapen het beste mee scaled (Constitution en Magic) en daar gaan dan ook de meeste punten naartoe. Omdat ik net als in Nioh 1 veel magic wil gaan gebruiken komt dat alleen maar goed uit. Stamina, Strength, Skill en Dex staan allemaal nog op 7.
De armor set die ik aan heb is die Sohaya set waar het gisteren over hadden. Set op zich is prima al heb ik enkele perks even opnieuw gerolled. Die set blijf ik upgraden zodat ik er mee kan blijven lopen, totdat ik later iets beter vind misschien.
Dat is het mooie van Nioh: je hoeft niet een bepaalde internetbuild te volgen; als jij bepaalde items/wapens leuk vindt spelen ga je daar gewoon je poppetje omheen bouwen.

Om je eerste vraag te beantwoorden: ik deed missie 3 met een level 42 poppetje ;)
Omdat ik zoveel mensen help nadat ik een missie klaar heb stroomt de Amrita vrij vlot binnen. Ik vind dit zelf een hele fijne manier van spelen en omdat ik een stuk hoger level ben dan het (in mijn ogen vaak veel te lage) aanbevolen level tankt het ook wel wat vertrouwen.
Ok duidelijk! (y)

Ik ben momenteel level 25 en het gaat me redelijk af in dat level. Als ik eerlijk ben vind ik deze Nioh een stuk beter te doen dan zijn voorganger vooralsnog. Trouwens die warped jawbone vallen nu ineens bij bosjes nadat ik de kodama blessing heb aangepast naar een hogere droprate van materials. Na die missie kan ik ook de complete Sohaya set craften en zal ik er ook wat meer badass uit zien ;) >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Region 1 nu helemaal gecleared.
Ik moet toch maar eens wat dieper in die Soul Cores duiken want ik heb het gevoel dat ik daar veel meer uit kan halen.

Eerste Twilight missie ook begonnen maar Enenra is wel significant moeilijker dan in de oorspronkelijke missie :D

[ Voor 27% gewijzigd door Superkiwi op 21-03-2020 18:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• k1978
Eerste missie gehaald. Paard is dood 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
dvdkiwi schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:49:
Region 1 nu helemaal gecleared.
Ik moet toch maar eens wat dieper in die Soul Cores duiken want ik heb het gevoel dat ik daar veel meer uit kan halen.

Eerste Twilight missie ook begonnen maar Enenra is wel significant moeilijker dan in de oorspronkelijke missie :D
wel neer gekregen of voor een andere keer gelaten? zoja, zijn die twilight missies het waard,ook als je al way over levelt bent? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joetje079
Gisteravond ook region 1 gecleared op 1 submission na maar daar ga ik later wel weer heen als ik wat sterker ben. Momenteel ben ik level 32 en alle open missies zijn van een hoger level als mij dus ik ga ook maar even wat levels grinden. Trouwens die Yokai skill van Yatsu no kami is wel sterk zeg, die ga ik voorlopig niet omwisselen vermoed ik >:)

Wat is deze game verslavend zeg, ik vermaak me hier veel meer mee eigenlijk dan deel 1 terwijl ik die ook heel tof vind. Ik denk dat het komt omdat ik me er nu ook veel meer in verdiep. De mogelijkheden qua skills, gear en wapens zijn haast oneindig :)

[ Voor 26% gewijzigd door Joetje079 op 22-03-2020 07:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Ambition88 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 02:13:
[...]
wel neer gekregen of voor een andere keer gelaten? zoja, zijn die twilight missies het waard
Ik heb er uiteindelijk maar een summon voor ingeroepen. Kostte alsnog 3 pogingen maar toen ging ie wel neer.
De rewards in de Twilight missies zijn het wel waard ja, die zijn van een hoger level dan normaal.
Joetje079 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 07:35:
Trouwens die Yokai skill van Yatsu no kami is wel sterk zeg, die ga ik voorlopig niet omwisselen vermoed ik >:)
Daar heb ik er ook nog één van liggen, zal 'm eens proberen d:)b
Nu heb ik de tornado van Enenra en een Yoki core equipped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Als je bv bezig bent met een side missie kan je dan
ook weer kiezen om met de main missie verder te gaan ? Dus dat je in dat beginscherm komt die landkaart met missies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Zeker, je hebt items waarmee je op elk gewenst moment een missie kunt verlaten:
-Divine Branch Fragment (unlimited use) > je verlaat de missie en verliest al je Amrita.
-Divine Branch (consumable) > je verlaat de missie en behoudt al je Amrita.

Zonet even de dojo ingedoken en de tweede magic missie gedaan, kan nu de sloth talisman maken. Dat is wel een gamechanger tegen bosses ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Superkiwi op 22-03-2020 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
dvdkiwi schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:47:
-Divine Branch Fragment (unlimited use) > je verlaat de missie en verliest al je Amrita.

Zonet even de dojo ingedoken en de tweede magic missie gedaan, kan nu de sloth talisman maken. Dat is wel een gamechanger tegen bosses ;)
Ik ben ook veel punten in magic aan het stoppen momenteel maar welke onmyo skills gebruik jij allemaal? Wat zijn de echt goede?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
De allerbeste is in mijn optiek Sloth. Die kun je unlocken nadat je The Way Of Onmyo: Novice hebt gedaan in de dojo.

Ik de volgende items als shortcut equipped:
Tabblad 1:
-Elixer (je standaard health potion)
-Life Leach (gedane damage restored health)
-Purification Talisman (extra ki damage)
-Elemental Talisman (water, fire etc)

Tabblad 2:
-Devigorate Talisman (enemies doen minder damage)
-Sloth (enemies bewegen significant trager)

Lifeleach, Purification en de Elemental Talismans kun je al vrij vroeg in de game equippen.
Sloth en Devigorate moet je eerst de dojo missie voor doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Superkiwi op 22-03-2020 16:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• modee
Eerste missie van region 3 gecleared incl baas first try 🤓

YouTube: Nioh 2_Tatarimokke

Verder veel online coop gedaan erg leuk zo anderen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Netjes :)

Ik kwam zojuist de baas tegen van de eerste main missie in de tweede regio, dat is geen lieverdje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joetje079
dvdkiwi schreef op zondag 22 maart 2020 @ 20:31:
Netjes :)

Ik kwam zojuist de baas tegen van de eerste main missie in de tweede regio, dat is geen lieverdje.
Die heb ik zojuist naar de eeuwige rijstvelden geholpen :P

Nu echt maar wat gaan farmen want ik begin wat levels achter te lopen. Gaat het levelen snel als je anderen helpt? Het gaat me op zich wel goed af alleen ga ik nog wel iets te snel dood naar mijn gevoel. Ik loop ook nog met de Sohaya set waarvan sommige pieces 15-20 levels lager zijn als dat ik ben. Misschien moet ik toch maar eens wat anders gaan aantrekken want dat soulmatchen kost wel heel erg veel knaken ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik craft gewoon om de zoveel tijd een nieuwe Sohaya set en reroll de perks zodat ie altijd up to date is. Stuk goedkoper dan soul matchen want dat is echt belachelijk duur in Nioh 2.
Ik gebruik alleen maar de hoogste kwaliteit materialen om te forgen en stop pas als ik een paarse krijg.

Als je anderen helpt verdien je wel redelijk wat Amrita ja, zeker als je ook nog de baas verslaat. Voordeel van anderen helpen is dat je nooit je amrita kwijtraakt.

[ Voor 13% gewijzigd door Superkiwi op 22-03-2020 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
dvdkiwi schreef op zondag 22 maart 2020 @ 20:49:
Ik craft gewoon om de zoveel tijd een nieuwe Sohaya set en reroll de perks zodat ie altijd up to date is. Stuk goedkoper dan soul matchen want dat is echt belachelijk duur in Nioh 2.
Ik gebruik alleen maar de hoogste kwaliteit materialen om te forgen en stop pas als ik een paarse krijg.

Als je anderen helpt verdien je wel redelijk wat Amrita ja, zeker als je ook nog de baas verslaat. Voordeel van anderen helpen is dat je nooit je amrita kwijtraakt.
Ok, dat is inderdaad wel een beter idee :)
Maar krijg ik wel zo’n special material , in het geval van de Sohaya set, zo’n warped jawbone terug als ik een piece dismantle of moet ik dan weer op zoek?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Daar moet je naar op zoek. Gaki verslaan of Gaki soul cores resten en je hebt er weer een aantal ;)

Of je die terug krijgt als je een armor piece dismanteld weet ik eigenlijk niet, nooit op gelet.

[ Voor 33% gewijzigd door Superkiwi op 22-03-2020 21:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• modee
Nioh 2 is wel echt heel verslavend vooral nu ook met het coop gedeelte waardoor ik heel makkelijk door blijf gaan aangezien je toch niks te verliezen hebt. Dat haalt voor mij heel wat stress weg van een level voor de 1e x alleen doorlopen 😁

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ambition88
Zo, na 2 dagen intensief te hebben gespeeld neem ik vandaag ffe een break, morgen weer een dag. :)

Veel side missions en online co-op gedaan, erg handig idd! het levelen gaat best snel en zo vergaar je nog wat extra soulcores/materials/smithing texts.

Ik speel trouwens zelf ook nog met een blauwe accessory die 25 levels lager is, puur omdat er een stat op zit die mij Courage B defense geeft en dat is mijn main stat waar ik punten in pomp (tonfa) dus die item geeft mij 100 defense ipv de 21 die het normaal geeft.

Wil dat ding echt niet inruilen. :+

[ Voor 37% gewijzigd door Ambition88 op 23-03-2020 10:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joetje079
De levels doorloop ik wel solo alleen als ik me stukbijt op een baas roep ik iemand op. Ook wil ik wel eens een blauwe npc oproepen want deze zijn wel erg handig als bliksemafleider bij de grote Yokai in de dark realms.

Ik ga de komende tijd ook maar mensen helpen in co op om te levelen want ik loop een beetje achter op het aanbevolen level van de missies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
Het is rustig. Meer mensen die zoals ik even een paar dagen pauze hebben genomen na de vele uren van de afgelopen week? Ik ben van plan om morgen region 3 af te ronden. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ambition88 op 25-03-2020 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Misschien iemand tips voor mijn build.
Ben level 19.
Wapens: bizen odachi en yamashiro odachi.

Constitution: 6
Heart: 13
Courage: 5
Stamina: 7
Strength: 12
Skill: 8
Dexterity: 5
Magic: 5

Constant geeft die bij heart en strength de meeste blauwe punten. Maar de rest blijft dan aardig achter. Maakt dit uit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ambition88
k1978 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 16:47:
Misschien iemand tips voor mijn build.
Ben level 19.
Wapens: bizen odachi en yamashiro odachi.

Constitution: 6
Heart: 13
Courage: 5
Stamina: 7
Strength: 12
Skill: 8
Dexterity: 5
Magic: 5

Constant geeft die bij heart en strength de meeste blauwe punten. Maar de rest blijft dan aardig achter. Maakt dit uit?
https://samurai-gamers.com/nioh-2/odachi-build-skill/

Denk dat dit je wel aardig op weg zou moeten helpen. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k1978
Thanks. Had dus beter eerst alles op strength en stamina kunnen doen. Maar weet nu welke richting ik op moet.

Trouwens vind het wel een game waarbij je er niet paar dagen uit moet zijn. Dan wordt het weer stuk lastiger. Kan ook aan mij liggen 😄

[ Voor 39% gewijzigd door k1978 op 25-03-2020 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
k1978 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 17:07:
Thanks. Had dus beter eerst alles op strength en stamina kunnen doen. Maar weet nu welke richting ik op moet.

Trouwens vind het wel een game waarbij je er niet paar dagen uit moet zijn. Dan wordt het weer stuk lastiger. Kan ook aan mij liggen 😄
Ja daarom.

Eens, al kan je natuurlijk altijd wat makkelijkere side missions uit een vorig gebied in co-op doen om weer even de feeling en controls onder de knie te krijgen voor je weer aan het echte werk begint. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joetje079
Dat co oppen is verrassend leuk vooral als degene die je helpt nog helemaal aan het begin van het level is. Dat levert dan echt bakken met xp en materials op (mits degene niet dood gaat ;)) Het werkt ook heel erg vloeiend allemaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
Ambition88 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:32:
Het is rustig. Meer mensen die zoals ik even een paar dagen pauze hebben genomen na de vele uren van de afgelopen week?
Weinig tijd gehad, moest ook weer werken en zo. Vanmiddag weer begonnen en als tweede weapon een spear genomen omdat deze wel aardig in mijn build past. Speelt wel even wat anders dan de Seething Dragon zeg. Ik kijk het nog even aan maar grote kans dat ik binnenkort weer gewoon met twee Seething Dragons rondloop, daar ben ik nu zo erg aan gewend dat die speer gewoon niet lekker speelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joetje079
Ik heb ook niet zo heel veel tijd gehad de afgelopen dagen om te spelen. Ik moet gewoon werken en omdat het halve bedrijf thuis werkt of ziek is heb ik het nogal druk gehad. Van het weekend ga ik er wel weer even goed voor zitten :)

Ik vind de speer wel oke op zich maar het is wel een beetje een saai wapen. Maar ik ga nu niet weer opnieuw beginnen want ik heb al behoorlijk veel skills vrijgespeeld. Helaas zijn die wapen skills niet te resetten en in een ander wapen te stoppen.

[ Voor 34% gewijzigd door Joetje079 op 25-03-2020 20:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• modee
Ja ik heb gisteren ook even pauze genomen 😁

Heb daarvoor weer veel coop en side missions gedaan en ik heb nu de perfecte farm missie een sidemission die a formal match heet in region 3. Is zo voorbij en levert veel xp, geld, goeie gear en een spirit stone op van 20K.
Vandaag de 2e main mission doen denk ik.
Wordt nu wee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
dvdkiwi schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:47:

Nog even vraag over dit. Als je dit doet om bv makkelijk occachups te krijgen in de eerste missie. En je gaat daarna weer terug naar de missie waar je bezig was. Begin je dan weer bij je laatste shrine? Of gewoon weer in begin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joetje079
k1978 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:13:
[...]

Nog even vraag over dit. Als je dit doet om bv makkelijk occachups te krijgen in de eerste missie. En je gaat daarna weer terug naar de missie waar je bezig was. Begin je dan weer bij je laatste shrine? Of gewoon weer in begin?
Dan moet je helemaal opnieuw beginnen. Alleen de kodama’s die je gevonden hebt hoef je niet opnieuw te zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
modee schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 06:36:
Ja ik heb gisteren ook even pauze genomen 😁

Heb daarvoor weer veel coop en side missions gedaan en ik heb nu de perfecte farm missie een sidemission die a formal match heet in region 3. Is zo voorbij en levert veel xp, geld, goeie gear en een spirit stone op van 20K.
Vandaag de 2e main mission doen denk ik.
Wordt nu wee
spoiler:
Dat is toch een boss fight of niet? ik probeerde deze in co-op te doen, maar zag deze er niet tussen staan, deze farm je gewoon in je uppie of? :) Ik weet trouwens niet of je de hidden teahouse al hebt unlocked, maar vergeet niet om daar die teasets te maken en in je hut aan te zetten voor extra luck/gold income.

Ik ben net klaar met alle side en sub missions in region 3, ik wil nog even een twilight mission doen en dan door naar region 4. wat een heerlijk spel.. Ik lees trouwens dat de echte game eigenlijk pas begint bij NG+ dat belooft nog wat. :+

Als iemand trouwens een goede dweller farm spot weet let me know, moet een nieuw setje forgen maar heb niet meer zoveel van die dweller materials (kom ze haast niet meer tegen)

Kan me nog wel een missie herinneren waar ze echt met bosjes waren, misschien ffe kijken of ik deze weer kan vinden.

[ Voor 25% gewijzigd door Ambition88 op 26-03-2020 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
De speer maar ingewisseld voor een paar hatchets als tweede wapen, speelt toch net wat lekkerder.

Merk wel dat de amrita uit co-op wat achter begint te lopen op de amrita die ik nodig heb om te levellen.
Ben nu level 52 en wordt 9 van de tien keer opgeroepen voor de tweede main missie van gebied 1. Hoewel dat een leuke missie is en Enenra redelijk snel te verslaan is levert het toch niet echt veel op, tenzij het de Twilight variant is.
Vandaag dus toch maar eens verder met de (sub)missies uit regio 2.
Ambition88 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:20:
[...]
Als iemand trouwens een goede dweller farm spot weet let me know, moet een nieuw setje forgen
Ben je van je Sohaya set afgestapt?

[ Voor 20% gewijzigd door Superkiwi op 26-03-2020 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
dvdkiwi schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:47:
De speer maar ingewisseld voor een paar hatchets als tweede wapen, speelt toch net wat lekkerder.

Merk wel dat de amrita uit co-op wat achter begint te lopen op de amrita die ik nodig heb om te levellen.
Ben nu level 52 en wordt 9 van de tien keer opgeroepen voor de tweede main missie van gebied 1. Hoewel dat een leuke missie is en Enenra redelijk snel te verslaan is levert het toch niet echt veel op, tenzij het de Twilight variant is.
Vandaag dus toch maar eens verder met de (sub)missies uit regio 2.

[...]

Ben je van je Sohaya set afgestapt?
Nee wat dan? voor de light variant heb ik mutated skin nodig dat is een dweller drop. :P

Wel tof dat je mensen op die manier helpt. Ik doe meestal een expedition in co-op van specifieke missions waar je veel amrita/soulcores kan farmen.

[ Voor 9% gewijzigd door Ambition88 op 26-03-2020 09:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Ambition88 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:55:
[...]
voor de light variant heb ik mutated skin nodig dat is een dweller drop. :P
Ah, dat verklaart ;)

De sub missies van regio 2 loop ik nu zonder al te veel problemen doorheen, lekker :)
Heb mijn Yoki soul core ingewisseld voor een van Karasu Tengu, die doet wel aardige damage. Als tweede heb ik die van de Enki erop zitten, doet het ook vrij goed.

[ Voor 36% gewijzigd door Superkiwi op 26-03-2020 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• modee
Ambition88 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:20:
[...]

spoiler:
Dat is toch een boss fight of niet? ik probeerde deze in co-op te doen, maar zag deze er niet tussen staan, deze farm je gewoon in je uppie of? :) Ik weet trouwens niet of je de hidden teahouse al hebt unlocked, maar vergeet niet om daar die teasets te maken en in je hut aan te zetten voor extra luck/gold income.

Ik ben net klaar met alle side en sub missions in region 3, ik wil nog even een twilight mission doen en dan door naar region 4. wat een heerlijk spel.. Ik lees trouwens dat de echte game eigenlijk pas begint bij NG+ dat belooft nog wat. :+

Als iemand trouwens een goede dweller farm spot weet let me know, moet een nieuw setje forgen maar heb niet meer zoveel van die dweller materials (kom ze haast niet meer tegen)

Kan me nog wel een missie herinneren waar ze echt met bosjes waren, misschien ffe kijken of ik deze weer kan vinden.
Klopt inderdaad die kan je inderdaad niet coop doen maar dat is ook niet echt nodig. Die is vrij makkelijk te doen met een ninja build in ieder geval 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
modee schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:13:
[...]

Klopt inderdaad die kan je inderdaad niet coop doen maar dat is ook niet echt nodig. Die is vrij makkelijk te doen met een ninja build in ieder geval 😁
Ja klopt! ga deze ook maar ffe een paar keer solo farmen dan wil minimaal lvl 90 zijn als ik naar de 4e region ga, ben momenteel lvl 86.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• modee
Ambition88 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:21:
[...]

Ja klopt! ga deze ook maar ffe een paar keer solo farmen dan wil minimaal lvl 90 zijn als ik naar de 4e region ga, ben momenteel lvl 86.
Lekker bezig man 👍🏼

Ik hoop vanavond weer verder te kunnen gaan met de main mission.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
dvdkiwi schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:02:
[...]

Ah, dat verklaart ;)

De sub missies van regio 2 loop ik nu zonder al te veel problemen doorheen, lekker :)
Heb mijn Yoki soul core ingewisseld voor een van Karasu Tengu, die doet wel aardige damage. Als tweede heb ik die van de Enki erop zitten, doet het ook vrij goed.
Ik heb precies dezelfde combinatie, mijn tengu heeft +5 attack erop zitten dus dat is mooi mee genomen.

Snap alleen niet zo goed hoe het nu precies werkt. Je kan soulcores matchen aan je guardian spirit (feral/brute/phantom) soulcores die je matcht zouden dan een stuk krachtiger moeten zijn, maar ik heb geen idee waaraan ik dit zou moeten merken.

Heb met een mortal soul core een sterke brute soulcore verandert naar een feral versie ervan maar vind de voordelen een beetje onduidelijk, of ik heb niet goed opgelet, kan ook.

[ Voor 10% gewijzigd door Ambition88 op 26-03-2020 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Hoe dat precies zit weet ik ook niet :/

De 2e missie van gebied 2 een aantal keer gecleared; er zat één Kodama erg goed verstopt op een klein richeltje, daar ben ik bijna een uur naar op zoek geweest.
Na het eten maar eens een kijkje nemen bij de baas!
28 punten in magic nu, gaat wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Ff een vraagje. Als ik de switchglaive (nu secondary) in het slot doe van de speer (main) wordt dan de switchglaive mijn main weapon? Of werkt dit anders? Ik vind de speer eigenlijk helemaal geen leuk wapen om mee te spelen en de switchglaive wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ambition88
Joetje079 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 07:51:
Ff een vraagje. Als ik de switchglaive (nu secondary) in het slot doe van de speer (main) wordt dan de switchglaive mijn main weapon?
Ja. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Ambition88 op 27-03-2020 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• modee
Zo region 3 ook helemaal gecleared 😎

Ik heb alleen in de laatste main mission een dark realm overgeslagen blijkbaar. Weten jullie of als ik coop dat level overdoe dus niet in mijn game en we de missende dark realm wel doen of dat ook in mijn game telt?

Beetje verwarrend misschien maar ben benieuwd of dat zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
modee schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 20:11:
Zo region 3 ook helemaal gecleared 😎

Ik heb alleen in de laatste main mission een dark realm overgeslagen blijkbaar. Weten jullie of als ik coop dat level overdoe dus niet in mijn game en we de missende dark realm wel doen of dat ook in mijn game telt?

Beetje verwarrend misschien maar ben benieuwd of dat zo is.
Nice! ik heb vandaag een begin gemaakt in region 4. Heb de eerste main en side mission gedaan, heb t idee dat t vanaf hier best pittig gaat worden, spannend. :)

Ik baal wel een beetje dat ik weinig goeie feral guardian spirits krijg, hopelijk komt dat nog,. Speel nog steeds met de vogel die je aan het begin krijgt. :+

Ik weet eerlijk gezegd niet hoe dit werkt. Ik was zelf in de veronderstelling dat ongeacht of je een missie haalt, als je deze opnieuw doet alles(inclusief the dark realm) respawned.

En ze ze dus alleen niet "respawnen" als je tijdens een on going missie bij een shrine saved. Dus ik ben ook wel benieuwd of iemand anders hier wat meer duidelijkheid over kan geven.

Ugh, zo verslavend. Blijft me ook verbazen hoe weinig ik gedaan krijg in een paar uur spelen.

Deze missie ffe farmen voor amrita, oh even mn wapens en soulcores upgraden, oh even alle overbodige wapens dismantlen etc. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
modee schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 20:11:
Weten jullie of als ik coop dat level overdoe dus niet in mijn game en we de missende dark realm wel doen of dat ook in mijn game telt?
Nee, alleen als jij een summon oproept ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
dvdkiwi schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 20:37:
[...]

Nee, alleen als jij een summon oproept ;)
Weet je dat zeker? volgens mij als ik het mij goed herinner, respawned een dark realm sowieso als je een missie opnieuw start.

Alleen tijdens een missie niet, heb gister een main mission opnieuw gedaan omdat ik 2 kodamas miste zou zweren dat de dark realm er gewoon weer was, maar nu ga ik twijfelen.

[ Voor 26% gewijzigd door Ambition88 op 27-03-2020 21:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joetje079
Ambition88 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 21:43:
[...]

Weet je dat zeker? volgens mij als ik het mij goed herinner, respawned een dark realm sowieso als je een missie opnieuw start.

Alleen tijdens een missie niet, heb gister een main mission opnieuw gedaan omdat ik 2 kodamas miste zou zweren dat de dark realm er gewoon weer was, maar nu ga ik twijfelen.
Alles spawnt gewoon weer behalve de kodama’s.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Ambition88 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 21:43:
[...]

Als je een missie opnieuw start spawnt alles inderdaad weer, behalve Kodama's die je al gevonden hebt.
Daarom snapte ik ook niet echt wat hij precies bedoelde met die vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Joetje079 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 21:49:
[...]

Alles spawnt gewoon weer behalve de kodama’s.
Ja precies. Ik loop misschien wat op de zaken vooruit, maar ik ben nu al benieuwd naar de future DLC's. hoop dat het flink wat content is met compleet nieuwe regions! :D

Hoe bevalt de switchglaive? wordt dit je wapen voor de rest van t spel, voor een magic built gegaan dus. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
De switch glaive speelt zo ontzetten lekker! Aardige moveset ook zowel in mid als high stance. Denk dat dit mijn wapen blijft voor de hele game ja :)
Als ik straks de softcaps van health en magic aantik zal ik eens wat punten in stamina stoppen om te kijken of ik met de Golden Boy set nog op 'groen' qua equipment weight kan blijven. Tot die tijd blijf ik bij de Sohaya set, bevalt tot nu toe prima.

[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 27-03-2020 22:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joetje079
Ambition88 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 21:54:
[...]

Hoe bevalt de switchglaive? wordt dit je wapen voor de rest van t spel, voor een magic built gegaan dus. :)
Speelt veel leuker/fijner als de speer, zelfs nu ik nog amper skills vrijgespeeld heb voor het wapen :)

Ik had al aardig wat punten gestopt ik magic omdat ik al voor een magic build wilde gaan. Zit nu op 18 punten in magic en bijna 30 in constitution omdat ik die stat eerst levelde voor de speer. Ik kan nu dus ook wel aardig wat klapjes incasseren :9

[ Voor 38% gewijzigd door Joetje079 op 28-03-2020 06:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
30 Constitution :D Hoeveel health heb je nu dan?
Als je al zoveel punten in magic hebt zijn voor jou de accessoires die je een extra Defence bonus ( B- ) geven aan de hand van je magic stat ook wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
dvdkiwi schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 10:01:
30 Constitution :D Hoeveel health heb je nu dan?
Als je al zoveel punten in magic hebt zijn voor jou de accessoires die je een extra Defence bonus ( B- ) geven aan de hand van je magic stat ook wel handig.
Ik heb 1849 health points (level 29 constitution) :P Ik moet zeggen dat ik ook steeds minder dood ga. Die baas van de tweede main missie in het bos
spoiler:
die wezel
had ik in 1x.

Ik ga straks eens kijken wat ik allemaal kan equipen en upgraden om mijn character nog sterker te maken. Vind het altijd wel leuk om een beetje overpowered te zijn in dit soort games :)

Zoeken jullie trouwens de kodama's altijd zelf op of gebruiken jullie daar een guide voor? Ik heb zelf flink lopen zoeken in die tweede main mission van de tweede regio maar ik heb er maar 2 kunnen vinden. Ga zometeen dat level nog maar een keer spelen met een guide erbij, want die kodama bonusses zijn best wel handig .

[ Voor 18% gewijzigd door Joetje079 op 28-03-2020 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Joetje079 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:30:
[...]
Zoeken jullie trouwens de kodama's altijd zelf op of gebruiken jullie daar een guide voor?
Ik zoek ze het liefst allemaal zelf en tot nu toe is me dat ook gelukt, al zat er in de 2e missie van de 2e regio eentje zo goed verstopt dat ik daar ruim een uur naar op zoek ben geweest :P
Misschien maar eens een stukje armor met Kodama Sensor apart houden voor dat soort gevallen.
Joetje079 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:30:
[...]
Vind het altijd wel leuk om een beetje overpowered te zijn in dit soort games :)
Eens d:)b
Ik vind het ook fijn dat deze game daar de ruimte voor geeft, in tegenstelling tot de Souls games.

[ Voor 24% gewijzigd door Superkiwi op 28-03-2020 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
Ik heb sowieso een piece met Kodama sensor erop, maar het wil het nog wel eens sporadisch voorkomen dat ik er 1 mis in bepaalde mainmissions.

dan pak ik even een guide erbij, duik de missie opnieuw in om deze ffe snel op te pikken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
@dvdkiwi Ik rende nog naar beneden om je te helpen maar ik was net te laat ;)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste