dvdkiwi schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 03:07:
Ik ben nog niet echt met een bepaalde build bezig maar let wel op waar ik de punten in stop.
De Seething Dragon (een corrupted Switch Glaive) is mijn main weapon dus de meeste aandacht gaat uit naar constitution en magic. Daarnaast gaan de meeste punten in heart en courage zitten.
Met mijn level 35 ziet mijn verdeling er nu zo uit:
Constitution___15
Heart________12
Courage_____ 9
Stamina______7
Strength _____ 7
Skill_________7
Dexterity_____ 6
Magic_______ 13
Qua gear heb ik alles medium qua gewicht om de equipment weight op groen te houden.
Jammer dat je nu geen "(L)", "(M)" of "(H)" direct meer bij de gear ziet staan, dit zou het managen net wat makkelijker maken.
Alle wapens en armor die ik niet gebruik laat ik dismantelen voor upgrade items, die ik daarna weer laat forgen tot paarse upgrade items. Ik verkoop vooralsnog helemaal niks. (FYI: In Nioh 1 was het zo dat dismantelen en daarna de upgrade(d) materialen verkopen meer gold opleverde dan het verkopen van het wapen zelf).
Het enige wat ik nog niet helemaal begrijp zijn de Soul Cores. Zoals ik het nu zie worden die enkel gebruikt om met R2+driehoekje/kruisje een speciale move te doen?
Had er eerder vandaag zo'n 40 in bezit en heb degene die ik niet ge-equipped heb maar verbannen via resting rites. Kreeg ik toch weer wat mooie smithing materials voor terug.
Nog een algemene tip betreffende Prestige Points:
Je hebt 8 verschillende zaken om prestige points in te stoppen, welke lang niet alle 8 even interessant zijn. Kijken we bijvoorbeeld naar de Agyo prestige dan kunnen de volgende opties voorbij komen:
Amrita Earned, Anima, Anima Charge, Elemental Damage Taken, Yokai Ability Damage, Extended Yokai Shift, Soul Core Drop Rate, Other Realm Resistance.
De eerste 3 vind ik niet interessant dus als die als optie voorbij komen laat ik die ongemoeid; daar stop ik nooit een prestige punt in.
Zou ik nu een prestige punt krijgen dan heb ik de optie uit 4 mogelijkheden:
-Amrita Earned
-Anima
-Anima Charge
-Eén van de overige 5.
De bovenste 3 zijn zoals ik aangaf niet interessant dus daar doe ik niets mee, die blijven dan ook staan. Ik kies in mijn geval dus altijd de onderste, welke rouleert tussen de 5 opties die ik wél interessant vind. Zo weet ik zeker dat elk prestige punt besteed wordt aan een optie die ik wil.
Maak voor jezelf de afweging welke 3 je niet de moeite waard vind om punten in te stoppen en laat die staan als ze voorbij komen, zo weet je zeker dat je geen prestige punten verspilt aan onnodige zaken.