Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O5ygpppmOOfu-rexbb7T-2hre6c=/f/image/aihC5ypAXeq8O0h6Bw362U9V.jpg

Nioh 2 is een aankomende actie-rollenspel ontwikkeld door Team Ninja en gepubliceerd door Koei Tecmo in Japan en Sony Interactive Entertainment internationaal. Als een opvolger en een prequel voor Nioh zal de game op 13 maart 2020 worden uitgebracht voor de PlayStation 4

Maar even een simpel, kaal topic aangemaakt. :+

Nog een paar dagen tot de release, als het goed is kunnen we morgen de eerste reviews verwachten. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Ambition88 op 09-03-2020 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Met wat voor build/wapens gaan jullie je eerste playthrough doen?

Ik twijfel nog, maar ik ga denk ik voor een tonfa/kusarigama combo in combinatie met ninjutsu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joetje079
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-05 19:29
Ondanks dat ik deeltje 1 nog steeds moet af maken ga ik deze toch halen ;) Al de vernieuwingen spreken me wel aan. Ben benieuwd naar de reviews, die zullen straks verschijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:51
Ik was niet van plan deze gelijk bij launch te halen maar nu ik de laatste tijd weer wat Nioh streams zit te kijken gaat het toch wel kriebelen. Morgen maar eens in de pre-order gooien.

Wat mijn eerste build wordt weet ik nog niet. Ik vind de dual axes wel interessant om te gaan proberen, net als de scythe. Maar het zou ook zomaar een Nioh1 wapen kunnen worden.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joetje079
De game wordt in ieder geval goed tot zeer goed ontvangen met een gemiddelde van 86 uit 45 reviews! :) https://www.metacritic.com/game/playstation-4/nioh-2?ref=hp

[ Voor 19% gewijzigd door Joetje079 op 11-03-2020 06:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:16
Ja klinkt allemaal goed. Ga hem ook halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
dvdkiwi schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 18:45:
Ik was niet van plan deze gelijk bij launch te halen maar nu ik de laatste tijd weer wat Nioh streams zit te kijken gaat het toch wel kriebelen. Morgen maar eens in de pre-order gooien.

Wat mijn eerste build wordt weet ik nog niet. Ik vind de dual axes wel interessant om te gaan proberen, net als de scythe. Maar het zou ook zomaar een Nioh1 wapen kunnen worden.
Ik twijfel ook nog over de dual axes, maar hij heeft geloof ik geen echte combo finisher en van dat constant gooien ben ik ook geen fan.
Denk dat het wel een wapen is, als je er eenmaal goed mee bent, dat je er echt mee sloopt. :D

Goeie reviews idd! vrijdag ochtend even de game ophalen bij Gamemania.

*EDIT*

Ik snap trouwens niet zo goed waarom bijna elke reviewer aanhaalt dat er teveel loot is, of te weinig speciale loot en teveel crap.Waardoor je veel tijd kwijt bent aan inventory management.
Als je op een gegeve moment bijna volledig blauw/paarse gear hebt, kan je toch gewoon een loot filter aanzetten dat je wit/geel niet meer oppakt, problem solved? :+

[ Voor 18% gewijzigd door Ambition88 op 11-03-2020 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
Hoop dat we hier veel tips and tricks kunnen delen. Ga ik zeker nodig hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
Bij deze alvast de eerste paar handige tips en extra uitleg. :)

https://www.gamespot.com/...to-help-you-no/2900-3414/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Ambition88 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:15:
[...]
Als je op een gegeve moment bijna volledig blauw/paarse gear hebt, kan je toch gewoon een loot filter aanzetten dat je wit/geel niet meer oppakt, problem solved? :+
Ik zou altijd alles oppakken. Daarna gewoon dismantelen en de materialen die dat oplevert verkopen.
Levert je alles bij elkaar toch een hele berg goud op die je nodig hebt bij de hoge level soul matching.
Dismantelen en de verkregen materialen verkopen leverde in Nioh1 net iets meer goud op dan het wapen an sich verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
dvdkiwi schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:38:
[...]

Ik zou altijd alles oppakken. Daarna gewoon dismantelen en de materialen die dat oplevert verkopen.
Levert je alles bij elkaar toch een hele berg goud op die je nodig hebt bij de hoge level soul matching.
Dismantelen en de verkregen materialen verkopen leverde in Nioh1 net iets meer goud op dan het wapen an sich verkopen.
Ja klopt, persoonlijk doe ik het ook zo. Ik heb gelezen dat je nu ook items kan offeren en daar ipv exp nu divine rice voor terug krijgt, waar je spullen mee kan kopen bij de kodama's. Super handig! aangezien ik voor een ninjitsu/courage build ga kan ik voor elke boss fight even restocken bij een shrine, zonder dat ik eerst een half uur moet farmen. :+ :D

Het ziet er trouwens naar uit dat we dit met een klein groepje gaan spelen, ik had wel wat meer animo verwacht.

[ Voor 9% gewijzigd door Ambition88 op 12-03-2020 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Ambition88 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:47:
[...]
Het ziet er trouwens naar uit dat we dit met een klein groepje gaan spelen, ik had wel wat meer animo verwacht.
Het oorspronkelijke Nioh topic was ook vrij dun bezaaid, er zitten blijkbaar te veel casual gamers op Tweakers.
Ik verwacht wel dat een aantal van de Bloodborne/Dark Souls spelers nog deze kant op trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Die ki-pulse schijnt wel cruciaal te zijn in dit deel. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het in deeltje 1 nauwelijks gebruikte dus ik ga het maar onder de knie proberen te krijgen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Joetje079 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 12:55:
Die ki-pulse schijnt wel cruciaal te zijn in dit deel. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het in deeltje 1 nauwelijks gebruikte (...)
Niet? :D
Zo zonde, het zorgt ervoor dat je een groot deel van je gebruikte ki snel weer terug krijgt, een onmisbare feature imho.
Eén van de eerste skills die ik kocht was dan ook dodge-ki pulse zodat je niet elke keer op R1 hoefde te drukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 08:52

-SaveMe-

-klik-

Net als deel 1 (niet gespeeld) lijkt me dit echt een super game. Alleen veel te moeilijk ben ik bang. Dit deel heeft geloof ik wel NPC's die je kunnen helpen, maar toch. Vind vooral de spanning van de levels en het ontdekken van de secrets en shortcuts altijd erg vet ... Maar die Bosses :X
Jammer dat ze niet meer van dit soort games een moeilijkheidsgraad meegeven (zoals bijvoorbeeld JK fallen Order).

Gisteren wat gameplay op YT bekeken en het is wel erg bruut. En lekker veel loot!

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joetje079
-SaveMe- schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:10:
Net als deel 1 (niet gespeeld) lijkt me dit echt een super game. Alleen veel te moeilijk ben ik bang. Dit deel heeft geloof ik wel NPC's die je kunnen helpen, maar toch. Vind vooral de spanning van de levels en het ontdekken van de secrets en shortcuts altijd erg vet ... Maar die Bosses :X
Jammer dat ze niet meer van dit soort games een moeilijkheidsgraad meegeven (zoals bijvoorbeeld JK fallen Order).

Gisteren wat gameplay op YT bekeken en het is wel erg bruut. En lekker veel loot!
Deel 1 was een tijdje geleden bij plus, heb je die niet toevallig in je bibliotheek gezet? Dan kan je het in ieder geval even proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Joetje079 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:16:
[...]

Deel 1 was een tijdje geleden bij plus, heb je die niet toevallig in je bibliotheek gezet? Dan kan je het in ieder geval even proberen.
Ja, die heb ik. En pas geleden geprobeerd. Tot en met de eerste mini Boss. Level design is erg cool, net als het sfeertje, maar ben bang dat ik vast komt te zitten bij de (eerste) echte bazen. En het is best ingewikkeld met al die stances enzo. Ik zou denk ik dan voortdurend in de low stance lopen, omdat ik meer van het dodgen ben dan van parrying. Ik zuig echt big time met parrying in games. Dodge is my middle name :9
En in deel 1 heb je dus geen NPC hulpjes voorzover ik weet. Deel twee heeft die dan weer wel (toch?), maar die schijnt dan nog weer moeilijker dan deel 1 te zijn...

De moeilijkheid van de normal enemies raakt me niet, maar ik heb gewoon nooit de skills, concentratie, uithoudingsvermogen om die bosses tig keer te doen. Ben ook niet zo goed in het lezen van de moves en aanvallen ... Baasje wordt oud he O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Ik heb het gevoel met Nioh 2 dat het moeilijker is dan deel 1 om onder de knie te krijgen, maar als je het eenmaal onder de knie hebt, dat deel 2 makkelijker is dan dan deel 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
@-SaveMe- in deel 1 heb je wel co-op ;)
Elk level en elke baas kun je in co-op doorlopen. Uitkomst voor mensen die de game te moeilijk vinden of mensen die niet tientallen pogingen aan een boss willen spenderen.

Ik ga er zeker ook gebruik van maken, zowel door anderen te helpen als door hulp in te roepen.

[ Voor 18% gewijzigd door Superkiwi op 12-03-2020 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

@dvdkiwi Mja, maar het aantal spelers van het eerste uur zullen niet meer zoveel zijn....

Klopt het wel dat deel 2ook npc helpers heeft (naast coop) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Dat klopt ja :)
Je hebt verspreid over het level graven van échte spelers liggen, zogenaamde revenants.
In Nioh 1 kon je ze oproepen en ze verslaan om zo hun gear te verkrijgen, in Nioh 2 kun je ze ook oproepen om je te helpen.
Of dat enkel bij bepaalde bosses is of echt overal dat durf ik je niet te zeggen.

[ Voor 15% gewijzigd door Superkiwi op 12-03-2020 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
-SaveMe- schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:50:
[...]

Ja, die heb ik. En pas geleden geprobeerd. Tot en met de eerste mini Boss. Level design is erg cool, net als het sfeertje, maar ben bang dat ik vast komt te zitten bij de (eerste) echte bazen. En het is best ingewikkeld met al die stances enzo. Ik zou denk ik dan voortdurend in de low stance lopen, omdat ik meer van het dodgen ben dan van parrying. Ik zuig echt big time met parrying in games. Dodge is my middle name :9
En in deel 1 heb je dus geen NPC hulpjes voorzover ik weet. Deel twee heeft die dan weer wel (toch?), maar die schijnt dan nog weer moeilijker dan deel 1 te zijn...

De moeilijkheid van de normal enemies raakt me niet, maar ik heb gewoon nooit de skills, concentratie, uithoudingsvermogen om die bosses tig keer te doen. Ben ook niet zo goed in het lezen van de moves en aanvallen ... Baasje wordt oud he O-)
Je moet je niet laten afschrikken door de bosses, er is namelijk co-op. In co-op zijn de bosses een stuk beter te doen tot zelfs simpel is mijn ervaring. Gewoon zelf een paar keer proberen en als het echt niet lukt gewoon iemand oproepen. Ze hebben die co op mechanic er niet voor niets in gedaan ;) Ik ga er ook gewoon gebruik van maken als het echt niet lukt, het is geen schande :)
dvdkiwi schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:26:

Of dat enkel bij bepaalde bosses is of echt overal dat durf ik je niet te zeggen.
In Nioh 1 waren er wel een paar missies waar je menselijke bosses moest verslaan waarbij je niemand kon oproepen. Sommige waren wel erg pittig maar ze waren volgens mij allemaal wel optioneel.

[ Voor 12% gewijzigd door Joetje079 op 12-03-2020 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Klopt, bij The Two Kings en Meeting On The Other Shore. Beide Twilights missies die inderdaad optioneel waren maar wél nodig waren voor de platinum.
In de story mode kon je bij elke baas en in elk level iemand om hulp vragen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
Volgens mij kan je nu gewoon altijd een speler je laten joinen hoor, bij een shrine zo een ding(ochocup ofzo) gebruiken en dan roep je iemand op. :)

En die Benevolent graves(AI versie van een fallen speler) waar jij op doelt die kom je ook gewoon in levels tegen, niet persee voor een bossfight.

[ Voor 34% gewijzigd door Ambition88 op 12-03-2020 19:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Dat was in deel 1 ook al zo, alleen had je bij enkele missies geen shrine ;)
Dan prefereer ik toch het 'belletje' van Bloodborne > geen shrine nodig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• modee
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-04 17:18
Ik heb de game gisteren bij de intertoys kunnen kopen en ben er gelijk mee aan de slag gegaan.
Ik heb Nioh 1 ook helemaal uitgespeeld en Nioh 2 bevalt tot nu erg goed. Was even bang dat het te moeilijk zou zijn na de beta's maar het begin van Nioh 2 valt gelukkig erg mee.

Kijk er naar uit om ook samen met jullie een aantal levels te co oppen :)

PSN id is MoDEE79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modee
YouTube: Nioh 2_20200312185424

Eerste baas bevat spoilers.

En kleine tip niet de vogel kiezen op het begin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Ziet er vet uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
modee schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:09:
Ik heb de game gisteren bij de intertoys kunnen kopen en ben er gelijk mee aan de slag gegaan.
Ik heb Nioh 1 ook helemaal uitgespeeld en Nioh 2 bevalt tot nu erg goed. Was even bang dat het te moeilijk zou zijn na de beta's maar het begin van Nioh 2 valt gelukkig erg mee.

Kijk er naar uit om ook samen met jullie een aantal levels te co oppen :)

PSN id is MoDEE79
En welk wapen heb je als main? (heb het filmpje niet bekeken) Ik zit te twijfelen tussen de dual hatchets of de switchglaive. Kusarigama vind ik ook heel tof maar daar heb ik in deeltje 1 al heel veel mee gespeeld. Heb er wel zin in hoor! : :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• modee
Ik heb kusarigama als main ga weer voor een ninja build en odachi als 2e wapen.

Kusarigama speelt heel lekker en in high stance werkt t echt goed tegen alle yokai. Handmatige ki pulse is wel heel belangrijk nu ivm dark real ook. Vanavond weer verder 🤓

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik laat de game voorlopig toch aan me voorbij gaan ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
-SaveMe- schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:20:
Ik laat de game voorlopig toch aan me voorbij gaan ...
Mocht je een keertje mee willen kijken geef maar een gil, dan start ik wel een streampje of een share-play ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

dvdkiwi schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:22:
[...]

Mocht je een keertje mee willen kijken geef maar een gil, dan start ik wel een streampje of een share-play ;)
Heb gisteren redelijk wat zitten kijken van Cowboy op YT :9 Die kerel is zo chill met dit soort games _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Cowboy is fantastisch ja, mijn favoriete man als het gaat om 100% walkthroughs.
Daarnaast VaatiVidya met de lore videos, Tyrannicon met de easy boss guides en je hebt verder niks meer nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• modee
Ja die volg ik ook altijd 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Twee uur bezig geweest met het aanmaken van een char, doorlopen van de tutorials en het uitpluizen van de skilltrees en de menu's. Nu kunnen we eindelijk gaan spelen! :P
Wat ziet het er allemaal weer vertrouwd uit, heerlijk.

*edit
Oké, die grote dude direct aan het begin is een troll van de developers, niet?

[ Voor 16% gewijzigd door Superkiwi op 13-03-2020 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Ik ben ook begonnen. Heb een vrouwelijk character gemaakt, vind ik toch wat leuker om naar te kijken ;) Ik ben gegaan voor de switch glaive en de dual hatches. Heb een beginnetje gemaakt in het eerste level en ik moet zeggen dat het wel weer heerlijk wegspeelt. Ik ga ff boodschappen doen (mits er nog wat in de schappen ligt ;)) en dan lekker verder.
dvdkiwi schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:38:

*edit
Oké, die grote dude direct aan het begin is een troll van de developers, niet?
Haha, lijkt mij wel. Ik heb het wel een paar keer geprobeerd maar toen maar de handdoek in de ring gegooid :D Die komt later wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
De graphics zien er goed uit zeg.

Nu keuze stress welk wapen. Nog tip? Of kan je later nog switchen?

Zie dat je meerdere sets wapens kan aan maken 👍

[ Voor 72% gewijzigd door k1978 op 13-03-2020 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• modee
Je kan ook de andere kant op en later die mini boss doen als je paar x bent geleveld. Die blauwe revenants helpen ook wel. Goed systeem met die ochoco cups.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik ben gegaan voor de Switchglaive en Kusaragama. De eerste omdat ie nieuw is en scaled met magic (magic ga ik sowieso veel gebruiken) en de tweede omdat die gewoon lekker snel spelen.
Moet wel nog even wennen aan de nieuwe burst counter en yokai shift, maar de eerste indruk van beiden is heel goed; erg toffe features!
k1978 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:49:
Nu keuze stress welk wapen. Nog tip? Of kan je later nog switchen?
Tijdens je playthrough vind je elk wapen dus je kunt altijd nog switchen. Enige voordeel wat je hebt als je je eerste wapen kiest is dat je er een gratis punt in een bepaalde stat bij krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joetje079
Eerste level doorlopen en bij de baas aangekomen, maar ik krijg best wel een pak slaag van hem :P Het is een beetje hit or miss met die burst counter. Ik heb het nog niet echt onder de knie, maar oefening baart kunst. Ik ga morgen wel weer een (paar) poging(en) wagen. Ik vermaak me er wel weer mee in ieder geval :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• modee
Ik had met kusarigama in high stance niet heel veel moeite met hem. Lijkt wel alsof kusa in high stance is gemaakt voor die yoki horens :)

Ik had wel een blue bij me als bliksemafleider. Ik ben nu bij de tweede main mission die volgens mij ook in een van de beta's zat. Ben bijna bij de baas en vind het tot nu ook echt chill spelen wel af en toe dood gegaan uiteraard maar gelukkig nog geen amrita en soul cores kwijt geraakt. Ik heb in de 2e main mission vlak voor de dark realm daar een benevolent grave neergelegd ben benieuwd wat je daarvoor krijgt en of jullie die ook te zien krijgen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joetje079
modee schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 08:21:
Ik had met kusarigama in high stance niet heel veel moeite met hem. Lijkt wel alsof kusa in high stance is gemaakt voor die yoki horens :)

Ik had wel een blue bij me als bliksemafleider. Ik ben nu bij de tweede main mission die volgens mij ook in een van de beta's zat. Ben bijna bij de baas en vind het tot nu ook echt chill spelen wel af en toe dood gegaan uiteraard maar gelukkig nog geen amrita en soul cores kwijt geraakt. Ik heb in de 2e main mission vlak voor de dark realm daar een benevolent grave neergelegd ben benieuwd wat je daarvoor krijgt en of jullie die ook te zien krijgen :)
Ik heb hem ook verslagen, solo. Uiteindelijk viel het wel mee toen ik zijn moveset door had. Ik heb die burst counter maar even gelaten, daar ga ik wel mee oefenen op normale mobs. Ik vraag me wel af waarom er geen main wapens droppen? Ik heb heel dat level incluis de boss verslagen met mijn level 1 starterswapen (Switchglaive) terwijl er van de andere wapensoorten tientallen zijn gedropt. Soms lijkt het wel een beetje op Diablo ;) Maar doe ik iets verkeerd? Droppen er misschien geen wapens van het type waarmee je op dat moment speelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
Joetje079 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:35:
[...]

Ik heb hem ook verslagen, solo. Uiteindelijk viel het wel mee toen ik zijn moveset door had. Ik heb die burst counter maar even gelaten, daar ga ik wel mee oefenen op normale mobs. Ik vraag me wel af waarom er geen main wapens droppen? Ik heb heel dat level incluis de boss verslagen met mijn level 1 starterswapen (Switchglaive) terwijl er van de andere wapensoorten tientallen zijn gedropt. Soms lijkt het wel een beetje op Diablo ;) Maar doe ik iets verkeerd? Droppen er misschien geen wapens van het type waarmee je op dat moment speelt?
Jawel hoor, ik denk dat je gewoon pech hebt.
Bij mij duurde het ook lang voor ik een goede tonfa drop kreeg, maar gister eindelijk de white bones gekregen wel blauw helaas, maar toch.

Gaaf spel man. Ik heb er wel lang over gedaan om de 2e baas van de main story te verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modee
Goed bezig allemaal! Ja de loot drops zijn echt random. Ik ga vanavond weer verder en dan hoop ik de 2e missie af te ronden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joetje079
Ik heb eindelijk die burst counter onder de knie :) Het is echt wel een game changer hoor. Ik ben even wezen oefenen bij een mini-boss in de tweede hoofdmissie. In eerste instantie lukte me het voor geen meter en ging ik alleen maar dood maar ineens kreeg ik het onder de knie en heb ik dat baasje verslagen zonder ook maar 1x direct geraakt te worden. Ik kreeg alleen wat damage van de vlammen uit die hamer van hem tijdens het blokken. Wat een vette game is dit zeg :)

[YouTube: Ippon Datara mini boss]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• modee
Enenra is down 😎 eerste x bijna neer en net niet gehaald. Uiteindelijk drie x scheepsrecht. Heb nu ook een posessed kusa als drop gekregen echt nice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
Zo, ik ben net begonnen aan de 2e region.
De game wordt wel met de missie pittiger, het is maar goed dat je blues kan oproepen. :)

Weet iemand hoe ik een element, bijvoorbeeld water op mn paarse tonfa kan krijgen? moet ik geluk hebben met een random drop of kan dit pas in endgame/NG+? had al ffe lopen klote via temper, maar kwam deze niet tegen.

Hoe gaat ie bij jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joetje079
Ambition88 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 23:15:
De game wordt wel met de missie pittiger, het is maar goed dat je blues kan oproepen. :)

Weet iemand hoe ik een element, bijvoorbeeld water op mn paarse tonfa kan krijgen? moet ik geluk hebben met een random drop of kan dit pas in endgame/NG+? had al ffe lopen klote via temper, maar kwam deze niet tegen.

Hoe gaat ie bij jullie?
Ik ben momenteel bij de tweede baas maar ga elke keer op de laatste cm van zijn healthbar dood :P Ik doe wel alles solo. Ik heb wel een paar keer zo'n blue opgeroepen maar ik vind ze maar vrij waardeloos eerlijk gezegd. Ze zijn wel fijn als afleiding bij meerdere grote Yokai.
Ik heb alleen helaas niet zoveel tijd deze week om verder te gaan dus het baasje moet maar even wachten. Ik vermaak me er wel prima mee!
Weet iemand trouwens wanneer je die omnyo skills kan unlocken? Of zie ik iets over het hoofd en kan dat al gelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• modee
Joetje079 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 06:59:
[...]

Ik ben momenteel bij de tweede baas maar ga elke keer op de laatste cm van zijn healthbar dood :P Ik doe wel alles solo. Ik heb wel een paar keer zo'n blue opgeroepen maar ik vind ze maar vrij waardeloos eerlijk gezegd. Ze zijn wel fijn als afleiding bij meerdere grote Yokai.
Ik heb alleen helaas niet zoveel tijd deze week om verder te gaan dus het baasje moet maar even wachten. Ik vermaak me er wel prima mee!
Weet iemand trouwens wanneer je die omnyo skills kan unlocken? Of zie ik iets over het hoofd en kan dat al gelijk?
Ja de bazen worden wel steeds lastiger. Had gisteren veel moeite met de 3e baas maar uiteindelijk wel gelukt en solo ook. Die blues zijn inderdaad niet heel handig vaak.

Om omnyo te unlocken moet je omnyo gebruiken zoals water of fire amulets. Hoe vaker je dat soort dingen gebruikt hoe meer skill ponts je krijgt. Hetzelfde geldt voor ninjutsu hoe meer bommen je gebruikt hoe meer punten je krijgt. Een andere manier is door de locks die je nu ook op auto use kunt zetten in t menu. En uiteraard ook door magix en dex te levellen.

Ik vermaak me er nog prima mee en vooral in deze barre tijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• modee
Ambition88 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 23:15:

Hoe gaat ie bij jullie?
Of je hebt geluk en je vindt er 1 met water erop of je moet veel tijd en geld steken in tempering en hopen dat je water erop krijgt. Een andere manier zou via de yoki skill tree kunnen zijn ik zag dat je daar ook element op je attack kan doen.

Ik heb wel een beetje de indruk dat t vaak maar +4 is dus niet heel sterk. Je kan dan beter de papers gebruiken. Zo unlock je ook gelijk de magic skill points.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
modee schreef op maandag 16 maart 2020 @ 07:55:
[...]

Of je hebt geluk en je vindt er 1 met water erop of je moet veel tijd en geld steken in tempering en hopen dat je water erop krijgt. Een andere manier zou via de yoki skill tree kunnen zijn ik zag dat je daar ook element op je attack kan doen.

Ik heb wel een beetje de indruk dat t vaak maar +4 is dus niet heel sterk. Je kan dan beter de papers gebruiken. Zo unlock je ook gelijk de magic skill points.
Dat is hoe ik het nu idd doe, met papers, maar ik ga voor een ninja build dus wil niet teveel van mn slots laten innemen door magic items.
Wat is het verschil tussen een paper of een wapen met element dmg dan? Ik kan volgens mij niet echt zien hoeveel extra dmg zo een paper geeft.

Vind water echt nice.
modee schreef op maandag 16 maart 2020 @ 07:52:
[...]

Ja de bazen worden wel steeds lastiger. Had gisteren veel moeite met de 3e baas maar uiteindelijk wel gelukt en solo ook. Die blues zijn inderdaad niet heel handig vaak.

Om omnyo te unlocken moet je omnyo gebruiken zoals water of fire amulets. Hoe vaker je dat soort dingen gebruikt hoe meer skill ponts je krijgt. Hetzelfde geldt voor ninjutsu hoe meer bommen je gebruikt hoe meer punten je krijgt. Een andere manier is door de locks die je nu ook op auto use kunt zetten in t menu. En uiteraard ook door magix en dex te levellen.

Ik vermaak me er nog prima mee en vooral in deze barre tijden.
3e baas is dat
spoiler:
die slang? daar beet ik mij ook ffe op stuk wat mij uiteindelijk hielp, was toen ik die kleine mini armpjes die los raken in de dark realm, kapot schoot met mn matchlock, want zijn normale vorm is best easy.

Ik ben het deels met jullie eens, bij bosses vind ik die blues idd super nutteloos, ze gaan vaak ook snel dood, maar in de normale wereld vind ik ze wel super handig als afleiding, of gewoon als backup wanneer je weinig potions over hebt.

Ik plaats zelf ook regelmatig een grave, mochten jullie mij tegenkomen. (moeilijketijden) :+ :9

[ Voor 24% gewijzigd door Ambition88 op 16-03-2020 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modee
Ambition88 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:36:
[...]

Dat is hoe ik het nu idd doe, met papers, maar ik ga voor een ninja build dus wil niet teveel van mn slots laten innemen door magic items.
Wat is het verschil tussen een paper of een wapen met element dmg dan? Ik kan volgens mij niet echt zien hoeveel extra dmg zo een paper geeft.

Vind water echt nice.

[...]

3e baas is dat
spoiler:
die slang? daar beet ik mij ook ffe op stuk wat mij uiteindelijk hielp, was toen ik die kleine mini armpjes die los raken in de dark realm, kapot schoot met mn matchlock, want zijn normale vorm is best easy.

Ik ben het deels met jullie eens, bij bosses vind ik die blues idd super nutteloos, ze gaan vaak ook snel dood, maar in de normale wereld vind ik ze wel super handig als afleiding, of gewoon als backup wanneer je weinig potions over hebt.

Ik plaats zelf ook regelmatig een grave, mochten jullie mij tegenkomen. (moeilijketijden) :+ :9
Je zou het kunnen zien aan de damage cijfers voor water met element op je wapen of met papers.

Ja die inderdaad heb het wel gehaald zie filmpje hierboven dat ik heb gepost. Ik heb nu ook een hele poison fuma ninja kakashi lookalike build gemaakt 🤓

Ik heb ook een grave geplaatst maar heb er nog geen rewards voor gehad dus denk dat niemand het heeft gebruikt 😢

Weet iemand eigenlijk of het zoals bij souls meer health geeft aan een boss als je een blue bij je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
modee schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:47:
[...]

Je zou het kunnen zien aan de damage cijfers voor water met element op je wapen of met papers.

Ja die inderdaad heb het wel gehaald zie filmpje hierboven dat ik heb gepost. Ik heb nu ook een hele poison fuma ninja kakashi lookalike build gemaakt 🤓

Ik heb ook een grave geplaatst maar heb er nog geen rewards voor gehad dus denk dat niemand het heeft gebruikt 😢

Weet iemand eigenlijk of het zoals bij souls meer health geeft aan een boss als je een blue bij je hebt?
Ah okè.

Je weet dat je je rewards kan ophalen door bij het starting point in je hut bij received items ofzo te gaan hè? Ik kwam hier zelf per toeval achter... :) (ik dacht zelf namelijk dat ik gewoon een automatische popup zou krijgen)

Voor de ervaren nioh spelers onder ons, wat kan ik het beste doen? Ik heb nu echt een ''perfect'' wapen Paarse lvl 31 White bones tonfa met corruption, maar nu ik lvl 43 ben merk ik dat dit wapen een beetje underleveld is en soulmatchen kost me gewoon 90k.

Helaas pindakaas, hopen dat je er nog èèn tegenkomt van een hoger level via een drop of revenant farming. Of moet ik juist proberen een nieuwe te forgen bij de blacksmith (heb het recept nog niet)

Lees hier en daar namelijk dat je soulmatching eigenlijk niet moet gebruiken tot NG+

[ Voor 28% gewijzigd door Ambition88 op 16-03-2020 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• modee
Ambition88 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:33:
[...]

Ah okè.

Je weet dat je je rewards kan ophalen door bij het starting point in je hut bij received items ofzo te gaan hè? Ik kwam hier zelf per toeval achter... :) (ik dacht zelf namelijk dat ik gewoon een automatische popup zou krijgen)

Voor de ervaren nioh spelers onder ons, wat kan ik het beste doen? Ik heb nu echt een ''perfect'' wapen Paarse lvl 31 White bones tonfa met corruption, maar nu ik lvl 43 ben merk ik dat dit wapen een beetje underleveld is en soulmatchen kost me gewoon 90k.

Helaas pindakaas, hopen dat je er nog èèn tegenkomt van een hoger level via een drop of revenant farming. Of moet ik juist proberen een nieuwe te forgen bij de blacksmith (heb het recept nog niet)

Lees hier en daar namelijk dat je soulmatching eigenlijk niet moet gebruiken tot NG+
O dat wist ik niet thnx voor de tip!

Je kunt trouwens soul cores gebruiken voor soul matching en dat kost veel minder. Maar alleen als t een corrupt wapen is. Misschien helpt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
modee schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:38:
[...]

O dat wist ik niet thnx voor de tip!

Je kunt trouwens soul cores gebruiken voor soul matching en dat kost veel minder. Maar alleen als t een corrupt wapen is. Misschien helpt dat?
Ik plaats regelmatig een grave vlak voor een lastig gebied. De rewards zijn niet heel geweldig, maar wel mooi mee genomen, daarnaast vind ik ze zelf ook echt super handig. Ik spawn wel alleen high level blues zodat ze wat kunnen incasseren.

Ah ja super dom, hier dacht ik gister nog aan maar was het weer vergeten. :+ tnx for the reminder!

Trouwens, volgens mij krijgt de boss alleen extra HP erbij als je in een party van 3 zit, bij 2 is het volgens mij gelijk. (weet dit niet zeker)

*EDIT*

Het valt mij op dat de user score op metacritic van deel 2 een stuk lager ligt met als commentaar dat dit deel oneerlijk/te moeilijk is.
Ik heb deel èèn zelf nooit uitgespeeld denk dat ik iets voor de helft ben gestopt, dus ik kan hier niet echt een goed oordeel over geven.

Hoe ervaren jullie dit?

[ Voor 34% gewijzigd door Ambition88 op 16-03-2020 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Zonet het eerste level doorlopen, sta nu voor de deur van de boss. Tot zover voelt het allemaal heerlijk vertrouwd.
Had wel even flink moeite met de Enki, vooral omdat ik niet voorzichtig genoeg speelde. Merk wel dat ik de knoppencombinaties nog even uit elkaar moet halen, nu doe ik soms een Yokai power terwijl ik een burst counter wil doen.
Qua skills is het ontzettend uitgebreid maar de skilltree is naar mijn mening wel overzichtelijker dan in deel 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• modee
Ik vind het tot nu toe niet oneerlijk. Het is inderdaad moeilijk maar dat was deel 1 ook. Ik vond de betas wel te moeilijk en vind het tot nu toe geleidelijk moeilijker worden. Het kunnen inroepen van de blues helpt ook soms.

Weten jullie wanneer je toegang krijgt tot de teahouse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
modee schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:25:
Ik vind het tot nu toe niet oneerlijk. Het is inderdaad moeilijk maar dat was deel 1 ook. Ik vond de betas wel te moeilijk en vind het tot nu toe geleidelijk moeilijker worden. Het kunnen inroepen van de blues helpt ook soms.

Weten jullie wanneer je toegang krijgt tot de teahouse?
Nee ik zit dus aan het begin van de 2e region en ik heb daar nog geen toegang toe, nou moet ik je eerlijk bekennen dat ik ook niet weet wat dit is?
dvdkiwi schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:59:
Zonet het eerste level doorlopen, sta nu voor de deur van de boss. Tot zover voelt het allemaal heerlijk vertrouwd.
Had wel even flink moeite met de Enki, vooral omdat ik niet voorzichtig genoeg speelde. Merk wel dat ik de knoppencombinaties nog even uit elkaar moet halen, nu doe ik soms een Yokai power terwijl ik een burst counter wil doen.
Qua skills is het ontzettend uitgebreid maar de skilltree is naar mijn mening wel overzichtelijker dan in deel 1.
Ja ik vind die enki's echt vervelend... ze zijn zo wild en ben er ook nog niet achter wat nu echt hun weakness is. Die raven tengu's doe ik het trouwens ook van in mn broek, teminste ben er inmiddels wel achter gekomen dat blocken redelijk goed helpt. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Grappig dat je het over die Raven Tengu's hebt; het eerste waar ik aan dacht toen ik de eerste Enki tegenkwam was de Raven Tengu uit deel 1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Als iemand een goede en betrouwbare skill weet (tonfa) om de horns van yokai te breken, please let me know. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modee
Mijn gehate vijand uit nioh 1 die tengu. Nu vind ik die slangenvrouwen echt superirritant 🤬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
modee schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:31:
Mijn gehate vijand uit nioh 1 die tengu. Nu vind ik die slangenvrouwen echt superirritant 🤬
Hehe die slangen zijn best taai ja. Het hele recommended level gebeuren voor missions slaat wel echt nergens op. :P ga een twilight mission doen van lvl 14 krijg me toch een partij pakslaag niet normaal.

Zijn twilight missions bedoelt als endgame/NG+? of doen jullie deze al eerder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• modee
Ambition88 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:19:
[...]

Hehe die slangen zijn best taai ja. Het hele recommended level gebeuren voor missions slaat wel echt nergens op. :P ga een twilight mission doen van lvl 14 krijg me toch een partij pakslaag niet normaal.

Zijn twilight missions bedoelt als endgame/NG+? of doen jullie deze al eerder.
Ik heb die bij nioh 1 overgeslagen 😁 en was dat ook nu van plan. Misschien iets om coop te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
modee schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:00:
[...]

Ik heb die bij nioh 1 overgeslagen 😁 en was dat ook nu van plan. Misschien iets om coop te doen?
Ja kunnen we wel een keer doen als we beide wat verder in het spel zijn? :) lijk me wel lachen!
Je krijgt er wel super goeie rewards zie ik... :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• modee
Ambition88 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:17:
[...]

Ja kunnen we wel een keer doen als we beide wat verder in het spel zijn? :) lijk me wel lachen!
Je krijgt er wel super goeie rewards zie ik... :D
Ja lijkt me leuk!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Twilight missies kun je al eerder doen, is niet per se iets voor ng+. Je speelt eigenlijk dezelfde levels als in de story mode alleen zijn ze iets moeilijker, vandaar ook de hogere rewards. In co-op zijn die wel erg leuk ja.
Daarnaast heb je nog Twilight missies waarbij je gewoon een wave aan vijanden op je af krijgt, vaak gevolgd door een boss.
Ook heb je, en dat waren in Nioh1 de meest lastige, missies waarbij je het tegen twee human bosses tegelijk op mag nemen.

Ik heb zojuist nog wat gefarmd in het eerste level, ondertussen de game nog een beetje uitpluizend. Ben nu level 11 dus ik denk dat het tijd wordt voor de eerste baas.

[ Voor 24% gewijzigd door Superkiwi op 17-03-2020 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
Succes Kiwi! :)

Damn, ik wilde gister proberen kodama sense op mijn nieuwe helm te zetten via het temper systeem.
Ik was in de veronderstelling dat dit alleen umbracite kostte om er vervolgens achter te komen dat ik 100 duizend gold er door heen heb gepompt met als eindstand geen kodama sensor... damn het steekt nog steeds als ik eraan denk.. jammer dat het zo random is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modee
Ambition88 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:45:
Succes Kiwi! :)

Damn, ik wilde gister proberen kodama sense op mijn nieuwe helm te zetten via het temper systeem.
Ik was in de veronderstelling dat dit alleen umbracite kostte om er vervolgens achter te komen dat ik 100 duizend gold er door heen heb gepompt met als eindstand geen kodama sensor... damn het steekt nog steeds als ik eraan denk.. jammer dat het zo random is.
Ja dat is echt gokken en t kost ook enorm veel geld. Ik heb gelukkig kodama sensor op mn items gekregen maar het temperen is een dure grap. Wat je wel qua geld beter kan doen is dismantelen en dan materials verkopen ipv gear verkopen ben ik net achter 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crowbar
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 11:26
Echt heerlijke game. Nioh 1 platinum + alle DLC 100%, Nioh 2 gaat dezelfde behandeling krijgen. Ben al lvl 30 oid en kan al naar de 2e regio, maar wil regio 1 eerst helemaal klaar hebben.

Blauwe hulpjes zijn echt een uitkomst als bliksemafleider en helpen ook goed bij het revenant farmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
modee schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:07:
[...]

Ja dat is echt gokken en t kost ook enorm veel geld. Ik heb gelukkig kodama sensor op mn items gekregen maar het temperen is een dure grap. Wat je wel qua geld beter kan doen is dismantelen en dan materials verkopen ipv gear verkopen ben ik net achter 😅
Jaa pff kwam er pas achter toen ik niet meer verder kon temperen omdat mn gold op was, echt een oeps momentje.. Ik had ook kodama sense op mn oude helm, maar omdat ik inmiddels 15 levels hoger ben en een betere helm had gevonden, wilde ik het ffe proberen... doe ik dus ook nooit meer :+ teminste misschien een paar rolls maar geen 30.

Huh je materials verkopen? die heb je toch juist nodig om betere gear te forgen of zie ik dit verkeerd? ik verkoop bijna niks, dismantle wel alles. >:)
Crowbar schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:29:
Echt heerlijke game. Nioh 1 platinum + alle DLC 100%, Nioh 2 gaat dezelfde behandeling krijgen. Ben al lvl 30 oid en kan al naar de 2e regio, maar wil regio 1 eerst helemaal klaar hebben.

Blauwe hulpjes zijn echt een uitkomst als bliksemafleider en helpen ook goed bij het revenant farmen.
So far vind ik region 2 echt nice! Ik ben zelf ook fan van blues speel bijna niet zonder, alleen bosses doe ik solo omdat ik ze daar geen toegevoegde waarde vind hebben. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• modee
Ambition88 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:34:
[...]

Jaa pff kwam er pas achter toen ik niet meer verder kon temperen omdat mn gold op was, echt een oeps momentje.. Ik had ook kodama sense op mn oude helm, maar omdat ik inmiddels 15 levels hoger ben en een betere helm had gevonden, wilde ik het ffe proberen... doe ik dus ook nooit meer :+ teminste misschien een paar rolls maar geen 30.

Huh je materials verkopen? die heb je toch juist nodig om betere gear te forgen of zie ik dit verkeerd? ik verkoop bijna niks, dismantle wel alles. >:)

[...]

So far vind ik region 2 echt nice! Ik ben zelf ook fan van blues speel bijna niet zonder, alleen bosses doe ik solo omdat ik ze daar geen toegevoegde waarde vind hebben. :9
Klopt maar op een gegeven moment heb je meer mats dan je gebruikt en dan is het dus de moeite waard om te verkopen. Het levert in ieder geval meer op dan je gear verkopen.

Ik heb net alle side missions gedaan in region 2 en ga nu met 2e main mission verder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crowbar
De map heeft trouwens ook nog verborgen stukjes waar je items van kunt krijgen. Cursor wordt dan rood als je op een bepaald stukje komt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
modee schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:19:
[...]

Klopt maar op een gegeven moment heb je meer mats dan je gebruikt en dan is het dus de moeite waard om te verkopen. Het levert in ieder geval meer op dan je gear verkopen.

Ik heb net alle side missions gedaan in region 2 en ga nu met 2e main mission verder
Ah op die fiets, goed om te weten dan idd.

Lekker bezig je gaat hard! weekje corona vrij? :o :+
Crowbar schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:25:
De map heeft trouwens ook nog verborgen stukjes waar je items van kunt krijgen. Cursor wordt dan rood als je op een bepaald stukje komt
Ik vroeg me al af waar dat voor was. Heb je hier een bepaalde sensor voor nodig of zie je deze sowieso altijd op je map verschijnen?

[ Voor 28% gewijzigd door Ambition88 op 17-03-2020 15:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crowbar
Ambition88 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:25:
Ik vroeg me al af waar dat voor was. Heb je hier een bepaalde sensor voor nodig of zie je deze sowieso altijd op je map verschijnen?
Het is op de map waar je je missies selecteert. Uit mijn hoofd zie je een rode tori gate rechts van het midden, beetje aan de rand van de bergen. Als je daar bent met de cursor, wordt die rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Crowbar schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 17:47:
[...]

Het is op de map waar je je missies selecteert. Uit mijn hoofd zie je een rode tori gate rechts van het midden, beetje aan de rand van de bergen. Als je daar bent met de cursor, wordt die rood.
Oww ik dacht dat je wat anders bedoelde. Goed om te weten thanks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
Mezuki is niet meer. Kostte me 5 pogingen, viel eigenlijk wel mee. De eerste poging kwam ik letterlijk één slag tekort anders had ik 'm gelijk :P
Gelijk daarna een paar mensen geholpen in dat level, paar keer de baas verslagen nog en weer wat leveltjes kunnen pakken.

[YouTube: Nioh 2 | Mezuki bossfight | first playthrough]

Ander vraagje, want ik kan het niet vinden:
Waar vind je de skill om een sneaky attack van achter met driehoekje te doen?

[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 17-03-2020 18:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crowbar
dvdkiwi schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 18:22:
Bij de Ninjutsu skills, moet je eerst aantal dingen voor doen.

https://www.gamerevolutio...40-how-to-backstab-nioh-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modee
dvdkiwi schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 18:22:
Mezuki is niet meer. Kostte me 5 pogingen, viel eigenlijk wel mee. De eerste poging kwam ik letterlijk één slag tekort anders had ik 'm gelijk :P
Gelijk daarna een paar mensen geholpen in dat level, paar keer de baas verslagen nog en weer wat leveltjes kunnen pakken.

[YouTube: Nioh 2 | Mezuki bossfight | first playthrough]

Goed bezig!

Sneak attack zit volgens mij in de ninjutsu skill tree?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• modee
Ambition88 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:25:
[...]

Ah op die fiets, goed om te weten dan idd.

Lekker bezig je gaat hard! weekje corona vrij? :o :+
[...]

Ja gaat wel redelijk :) Net de baas van de 2e missie verslagen en de adept dojo missies gedaan.
Corona vrij inderdaad :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joetje079
Ik heb hem ook maar even aangeslingerd. Ik heb eigenlijk niet zoveel tijd maar ik kon het niet hebben dat dat baasje(Enenra) nog leefde maar nu is hij niet meer ;) Had er toch wel moeite mee, misschien moet ik ook maar wat levels grinden want ik werd best vaak geoneshot ( ben level 12)

Nu maar even de dojo in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Persoonlijk vind ik de sub missions lastiger dan de main missions. Vooral de levels met waves aan enemies in kleine ruimtes heb ik moeite mee, nou zijn de tonfas in die situatie ook niet de beste keuze maarja. :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Zijn jullie al bezig met builds? Of is dat iets voor later zorg? Ik heb in Nioh 1 maar wat aangeklooid en dat is waarschijnlijk ook de reden dat ik de game nog niet heb uitgespeeld. Ik zit soms wel eens build filmpjes te kijken van o.a. fightingcowboy en de mogelijkheden zijn echt zeer uitgebreid. Ik ga me er ook maar eens in verdiepen, dat maakt de game wel veel leuker lijkt mij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
Joetje079 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 06:11:
Zijn jullie al bezig met builds? Of is dat iets voor later zorg? Ik heb in Nioh 1 maar wat aangeklooid en dat is waarschijnlijk ook de reden dat ik de game nog niet heb uitgespeeld. Ik zit soms wel eens build filmpjes te kijken van o.a. fightingcowboy en de mogelijkheden zijn echt zeer uitgebreid. Ik ga me er ook maar eens in verdiepen, dat maakt de game wel veel leuker lijkt mij :)
Ik nog niet echt.. wissel nu om de 5/6 levels mn gear om aan de hand van revenant drops of random loot wat ik vind. Let natuurlijk wel een beetje op wat het beste bij mijn playstyle past qua stats enzo.

Ben wel van plan om binnekort zo rond level 65-70 een build te gaan forgen als ik de nodige materials/smithing texten heb. :)

Ik vind het soms wel chill om echt een half uur in mn inventory te kloten met het uitvogelen van de beste soulcores combo/upgraden etc.

[ Voor 8% gewijzigd door Ambition88 op 18-03-2020 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik ben nu bezig met Enenra, de baas van level 2. Lastig kereltje zeg :D
Tot nu toe krijg ik 'm nog niet over de helft, weet nog niet zo goed hoe hem aan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
dvdkiwi schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:01:
Ik ben nu bezig met Enenra, de baas van level 2. Lastig kereltje zeg :D
Tot nu toe krijg ik 'm nog niet over de helft, weet nog niet zo goed hoe hem aan te pakken.
Haha echt hè ik heb ook echt gestruggled bij hem.. wat ik deed is sowieso aan het begin van elke fight hem naar die 4 pillars lokken, zodat hij extra water damage incasseert als hij deze kapot slaat.

Ik weet niet of je al water papers kan maken? dat is zijn weakness en echt proberen zo goed mogelijk die burst counters te gebruiken! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ambition88 op 18-03-2020 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
De timing van die burst counters zit ik elke keer naast, vooral bij die tornado die hij doet.
Water papers is een goede maar ik heb geen magic skill points. Hoe kom je daar ook weer aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
dvdkiwi schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:31:
De timing van die burst counters zit ik elke keer naast, vooral bij die tornado die hij doet.
Water papers is een goede maar ik heb geen magic skill points. Hoe kom je daar ook weer aan?
Door magic items te gebruiken, beetje hetzelfde principe als bij wapens, hoe vaker je ermee speelt of items gebruikt, krijg je punten ervoor terug.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
Ah oké, bedankt :)

Het baasje is inmiddels neer:

[YouTube: Nioh 2 |Enenra bossfight | first playthrough]

Na elke missie doe ik via de Tori Gate altijd wat random encounters voor wat extra Amrita en eventueel Soul Cores. Is wel grappig om zo mensen te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
dvdkiwi schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:47:
Ah oké, bedankt :)

Het baasje is inmiddels neer:

[YouTube: Nioh 2 |Enenra bossfight | first playthrough]

Na elke missie doe ik via de Tori Gate altijd wat random encounters voor wat extra Amrita en eventueel Soul Cores. Is wel grappig om zo mensen te helpen.
Dit wil ik misschien ook gaan doen, maar hoe zit dat als degene die je joined doodgaat? kan jij dan wel verder spelen of?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Nee dan ga je weer terug naar het starting point. De amrita die je had voordat je iemand joined blijft bewaard, de amrita die je tijdens het helpen vergaart komt daar dan bij. Je krijgt een extra bonus als je de boss verslaat.

Als je op random encounters zoekt 'without conditions' kun je voor elke (sub)missie die je zelf al gecleared hebt opgeroepen worden.

[ Voor 34% gewijzigd door Superkiwi op 18-03-2020 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
dvdkiwi schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:47:
Nee dan ga je weer terug naar het starting point. De amrita die je had voordat je iemand joined blijft bewaard, de amrita die je tijdens het helpen vergaart komt daar dan bij. Je krijgt een extra bonus als je de boss verslaat.

Als je op random encounters zoekt 'without conditions' kun je voor elke (sub)missie die je zelf al gecleared hebt opgeroepen worden.
Lijkt me wel frustrerend als diegene die je joined de hele tijd dood gaat, ik dacht eigenlijk dat het ook met het revive systeem werkte, maar dat is dus niet niet zo. :+

Naja, maar een keer proberen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• modee
Ambition88 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 00:12:
Persoonlijk vind ik de sub missions lastiger dan de main missions. Vooral de levels met waves aan enemies in kleine ruimtes heb ik moeite mee, nou zijn de tonfas in die situatie ook niet de beste keuze maarja. :X :+
Ja echt he was een tijd bezig met die submission in region 2 na de 1e main mission maar die lukte gewoon niet :(

En de andere gaan wel gewoon goed terwijl die een hoger level zijn zgn. Misschien die maar samen proberen te doen.

Ik ga dat van die expeditions ook maar proberen dan. Heb wel nu eindelijk deliveries gekregen van mn blues :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• modee
Joetje079 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 06:11:
Ik speel dus als ninja met de fuma ninja set met extra kunai en shuriken damage. Werkt wel prettig samen met poison shuriken en extra melee damage op poisoned enemy.
Probleem alleen is dat je vrijwel gelijk dood bent als je 1x wordt geraakt doordat alles light gear is (blauw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
modee schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:48:
[...]

Ja echt he was een tijd bezig met die submission in region 2 na de 1e main mission maar die lukte gewoon niet :(

En de andere gaan wel gewoon goed terwijl die een hoger level zijn zgn. Misschien die maar samen proberen te doen.

Ik ga dat van die expeditions ook maar proberen dan. Heb wel nu eindelijk deliveries gekregen van mn blues :)
Ik denk dat wij beide dezelfde missie niet hebben gehaald. Het vreemde is, nadat ik verder ben gegaan met de main story ik die specifieke side missie niet meer op de map zie. :o

Ik zit toevallig ook voor een light armor set te kijken, maar ik speel met de kusarigama als backup voor ninjitsu dus ik heb bijna geen punten in skill.

Daarom overweeg ik nu om al mn skills te resetten en hatchets of een ander skill wapen te nemen ipv ninjitsu over te gaan op een talisman/magic build en een armor set wat focust op lifesteal en yokai melee % dmg. :+

Lastig.. maar merk dat hoe verder in t spel je komt hoe specifieker en beter je gear moet zijn.

Lijkt me wel leuk om een keer samen wat missies te spelen, wel balen kan pas vrijdag weer spelen. Ga in t weekend wel goed los. :D

@modee Kan je trouwens niet gewoon een medium armor setje maken en daar wat ninjitsu stats op temperen? of kom je dan in de knoei met je build. (weet niet welke wapens jij gebruikt)

[ Voor 6% gewijzigd door Ambition88 op 19-03-2020 11:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik ben nog niet echt met een bepaalde build bezig maar let wel op waar ik de punten in stop.
De Seething Dragon (een corrupted Switch Glaive) is mijn main weapon dus de meeste aandacht gaat uit naar constitution en magic. Daarnaast gaan de meeste punten in heart en courage zitten.
Met mijn level 35 ziet mijn verdeling er nu zo uit:
Constitution___15
Heart________12
Courage_____ 9
Stamina______7
Strength _____ 7
Skill_________7
Dexterity_____ 6
Magic_______ 13

Qua gear heb ik alles medium qua gewicht om de equipment weight op groen te houden.
Jammer dat je nu geen "(L)", "(M)" of "(H)" direct meer bij de gear ziet staan, dit zou het managen net wat makkelijker maken.

Alle wapens en armor die ik niet gebruik laat ik dismantelen voor upgrade items, die ik daarna weer laat forgen tot paarse upgrade items. Ik verkoop vooralsnog helemaal niks. (FYI: In Nioh 1 was het zo dat dismantelen en daarna de upgrade(d) materialen verkopen meer gold opleverde dan het verkopen van het wapen zelf).

Het enige wat ik nog niet helemaal begrijp zijn de Soul Cores. Zoals ik het nu zie worden die enkel gebruikt om met R2+driehoekje/kruisje een speciale move te doen?
Had er eerder vandaag zo'n 40 in bezit en heb degene die ik niet ge-equipped heb maar verbannen via resting rites. Kreeg ik toch weer wat mooie smithing materials voor terug.

Nog een algemene tip betreffende Prestige Points:
Je hebt 8 verschillende zaken om prestige points in te stoppen, welke lang niet alle 8 even interessant zijn. Kijken we bijvoorbeeld naar de Agyo prestige dan kunnen de volgende opties voorbij komen:
Amrita Earned, Anima, Anima Charge, Elemental Damage Taken, Yokai Ability Damage, Extended Yokai Shift, Soul Core Drop Rate, Other Realm Resistance.
De eerste 3 vind ik niet interessant dus als die als optie voorbij komen laat ik die ongemoeid; daar stop ik nooit een prestige punt in.
Zou ik nu een prestige punt krijgen dan heb ik de optie uit 4 mogelijkheden:
-Amrita Earned
-Anima
-Anima Charge
-Eén van de overige 5.
De bovenste 3 zijn zoals ik aangaf niet interessant dus daar doe ik niets mee, die blijven dan ook staan. Ik kies in mijn geval dus altijd de onderste, welke rouleert tussen de 5 opties die ik wél interessant vind. Zo weet ik zeker dat elk prestige punt besteed wordt aan een optie die ik wil.
Maak voor jezelf de afweging welke 3 je niet de moeite waard vind om punten in te stoppen en laat die staan als ze voorbij komen, zo weet je zeker dat je geen prestige punten verspilt aan onnodige zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joetje079
dvdkiwi schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 03:07:
Ik ben nog niet echt met een bepaalde build bezig maar let wel op waar ik de punten in stop.
De Seething Dragon (een corrupted Switch Glaive) is mijn main weapon dus de meeste aandacht gaat uit naar constitution en magic. Daarnaast gaan de meeste punten in heart en courage zitten.
Met mijn level 35 ziet mijn verdeling er nu zo uit:
Constitution___15
Heart________12
Courage_____ 9
Stamina______7
Strength _____ 7
Skill_________7
Dexterity_____ 6
Magic_______ 13

Qua gear heb ik alles medium qua gewicht om de equipment weight op groen te houden.
Jammer dat je nu geen "(L)", "(M)" of "(H)" direct meer bij de gear ziet staan, dit zou het managen net wat makkelijker maken.

Alle wapens en armor die ik niet gebruik laat ik dismantelen voor upgrade items, die ik daarna weer laat forgen tot paarse upgrade items. Ik verkoop vooralsnog helemaal niks. (FYI: In Nioh 1 was het zo dat dismantelen en daarna de upgrade(d) materialen verkopen meer gold opleverde dan het verkopen van het wapen zelf).

Het enige wat ik nog niet helemaal begrijp zijn de Soul Cores. Zoals ik het nu zie worden die enkel gebruikt om met R2+driehoekje/kruisje een speciale move te doen?
Had er eerder vandaag zo'n 40 in bezit en heb degene die ik niet ge-equipped heb maar verbannen via resting rites. Kreeg ik toch weer wat mooie smithing materials voor terug.

Nog een algemene tip betreffende Prestige Points:
Je hebt 8 verschillende zaken om prestige points in te stoppen, welke lang niet alle 8 even interessant zijn. Kijken we bijvoorbeeld naar de Agyo prestige dan kunnen de volgende opties voorbij komen:
Amrita Earned, Anima, Anima Charge, Elemental Damage Taken, Yokai Ability Damage, Extended Yokai Shift, Soul Core Drop Rate, Other Realm Resistance.
De eerste 3 vind ik niet interessant dus als die als optie voorbij komen laat ik die ongemoeid; daar stop ik nooit een prestige punt in.
Zou ik nu een prestige punt krijgen dan heb ik de optie uit 4 mogelijkheden:
-Amrita Earned
-Anima
-Anima Charge
-Eén van de overige 5.
De bovenste 3 zijn zoals ik aangaf niet interessant dus daar doe ik niets mee, die blijven dan ook staan. Ik kies in mijn geval dus altijd de onderste, welke rouleert tussen de 5 opties die ik wél interessant vind. Zo weet ik zeker dat elk prestige punt besteed wordt aan een optie die ik wil.
Maak voor jezelf de afweging welke 3 je niet de moeite waard vind om punten in te stoppen en laat die staan als ze voorbij komen, zo weet je zeker dat je geen prestige punten verspilt aan onnodige zaken.
Duidelijke uitleg! (y)

Ik begin maar opnieuw. Ik ben pas level 18 maar heb wel al een hoop verkeerde keuzes gemaakt omdat ik maar wat aanklooi :P Ook ben ik niet echt op zoek gegaan naar de kodama's en heb ik alleen degene gepakt die ik tegenkwam. Ik begin dus opnieuw vanavond en ga nu wat zorgvuldiger met de upgrades en skillpoints om. Die eerste levels waren goed te doen en ik weet wat me te wachten staat dus daar vlieg ik zo doorheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Opnieuw beginnen hoeft niet: de kunt al vrij snel het "book of reincarnation" kopen die je al je level- en skillpunten laat resetten zodat je ze opnieuw in kunt delen ;)

Klein nootje: op diverse fora lees ik dat het boek niet goed werkt; mensen kunnen wel hun level punten opnieuw instellen maar niet hun skillpunten.
Ik zou als ik jou was eerst het boek kopen, kijken of je alles opnieuw in kunt delen en dan lekker verder gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joetje079
dvdkiwi schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 07:16:
Opnieuw beginnen hoeft niet: de kunt al vrij snel het "book of reincarnation" kopen die je al je level- en skillpunten laat resetten zodat je ze opnieuw in kunt delen ;)

Klein nootje: op diverse fora lees ik dat het boek niet goed werkt; mensen kunnen wel hun level punten opnieuw instellen maar niet hun skillpunten.
Ik zou als ik jou was eerst het boek kopen, kijken of je alles opnieuw in kunt delen en dan lekker verder gaan.
Dat boek heb ik al een keer gekocht omdat ik met een ander wapen wilde spelen. Ik kon inderdaad al mijn level punten opnieuw instellen maar mijn skill punten waren niet gereset evenals de prestige points. Vandaar mijn keuze om maar opnieuw te beginnen. Ik heb pas een paar missies gedaan dus zo’n ramp is het niet. Ook ga ik dan gelijk maar op zoek naar alle kodama’s.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste