Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Verwijderd
Maling hebben / frustratie omdat er weinig plek is en je snel je auto kwijt moet kunnen
Ik weet van mensen die express dubbel parkeren zodat er geen auto's met deuren tegen hun auto aanslaan en zo beschadigingen willen voorkomen.Snow_King schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:31:
Ik reis voor mijn werk veel rond en kom in veel hotels en (publieke) parkeergarages.
Ook woon ik in een appartement boven een Q-Park parkeergarage.
Ik blijf mij verbazen hoe mensen kunnen parkeren rondom hotels en in publieke parkeergarages.Valt dit andere mensen ook op?
- Dubbel parkeren
- Zo schuin parkeren dat niemand meer in het vak naast je past (dubbel?)
- Gereserveerde plekken bezetten
- Parkeren waar helemaal geen vak is
Wat kan de oorzaak hier achter zijn? Het feit dat je geen boete kan krijgen in een private parkeerplek?
Daarnaast niet kunnen rijden, niet kunnen parkeren, scheit hebben aan alles.
Overigens kan een private organisatie zeker wel een sanctie opleggen aangaande een overtreding van de algemene voorwaarden alleen is dit geen "boete" maar een schadeloosstelling via civiel recht.
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Daarentegen zie ik duurdere auto's vaak in de hoek staan, logisch want dan kan alleen de passagierskant beschadigd raken met openslaande deuren.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Verwijderd
Maar ik heb zoveel lakbeschadigingen op de deuren van mijn auto zitten, dat ik best begrijp dat sommige mensen dubbel parkeren. Alleen dan zal je net mijn buurman met zijn Suzuki Wagon R treffen, die hem er dan naast zet en express zijn deur open gooit
En het parkeren waar geen vak is: kom eens in Düsseldorf, foutparkeren is daar goedkoper dan een parkeergarage opzoeken. Dat is een kwestie van asociaal gedrag en te weinig parkeerplaatsen. Echter desondanks heb ik nog nooit mijn auto fout geparkeerde in Düsseldorf
Bij ons in de wijk was het zo erg dat nooit alle parkeervakken bezet waren omdat ze gewoon te klein waren. Nu heeft de gemeente ze iets groter gemaakt en hoewel er minder vakken zijn staan er nu wel meer autos in.
Maar ik ken ook wel in ieder geval 1 garage die hier tegenop treedt, die registreren op kenteken (en dat zijn er steeds meer) en bij aso parkeerders wordt het tarief simpelweg x2 gedaan in het systeem door de beheerders. Dus zodra het kaartje wordt ingevoerd voor betaling... kaching!
[ Voor 6% gewijzigd door MicGlou op 09-03-2020 11:56 ]
Dat eerste denk ik ook. Bij hotels maak ik het veel mee. Zo is vd Valk bij Urmond een drama wat dat betreft. Zeker rondom de ingang.Erdinger schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:35:
Ik denk dat dit voornamelijk zal komen door 'ik betaal dus ik bepaal'.. Ik moet zeggen dat ik dit zelf niet vaak tegenkom.
Dan ben je gewoon een aso toch? Lekker dubbel betalen dan voor je kaartje. Maar dát gebeurd dus niet.Ora et Labora schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:37:
[...]
Ik weet van mensen die express dubbel parkeren zodat er geen auto's met deuren tegen hun auto aanslaan en zo beschadigingen willen voorkomen.
Daarnaast niet kunnen rijden, niet kunnen parkeren, scheit hebben aan alles.
Dat gaat dus niet gebeuren, want het is véél te duur. Nietwaar?Ora et Labora schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:37:
[...]
Overigens kan een private organisatie zeker wel een sanctie opleggen aangaande een overtreding van de algemene voorwaarden alleen is dit geen "boete" maar een schadeloosstelling via civiel recht.
Welke P is dat? Dat heb ik echt nog nooit gezien!MicGlou schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:55:
Het zal om allerlei redenen zijn... ken genoeg mensen die simpelweg niet in staat zijn om de boel goed in te schatten en/of goed kunnen sturen en dus ook totaal niet kunnen parkeren. Maar ken ook zat bestuurders die het doen om schade aan de auto te voorkomen omdat parkeerplaatsen in betaalde parkeergarages meestal veel te smal zijn om zoveel mogelijk geld binnen te kunnen slepen.
Maar ik ken ook wel in ieder geval 1 garage die hier tegenop treedt, die registreren op kenteken (en dat zijn er steeds meer) en bij aso parkeerders wordt het tarief simpelweg x2 gedaan in het systeem door de beheerders. Dus zodra het kaartje wordt ingevoerd voor betaling... kaching!
Dat gebeurt bij ons voor de deur ook, gewoon in een woonwijk met een aantal parkeerplekken haaks op de weg. Een stuk of 10 plekken naast elkaar. Achter ons zit een basisschool, wat er voor zorgt dat op gezette tijden auto's zo neergekwakt worden en er niet naar vakkenindeling wordt gekeken. Aangezien het bij mij voor de deur is heb ik daar geen belang bij.Snow_King schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:31:
Ik blijf mij verbazen hoe mensen kunnen parkeren rondom hotels en in publieke parkeergarages.
Een poos geleden stond er ook een auto zo op de parkeerplek gesmeten, op het moment dat ik thuis kwam. De bestuurder van die auto stond even heel raar te kijken toen hij niet via de bestuurderskant in kon stappen, mijn auto stond zo dichtbij dat hij er zelf niet eens tussendoor kon. De persoon heeft een aantal minuten raar staan kijken alvorens er werd besloten om dan maar via de andere kant in te stappen... Hopelijk is de boodschap overgekomen. Een volgende keer doe ik het zo weer. En nee, ik ben niet zo iemand die daarvoor speciaal naar buiten gaat om de auto te verplaatsen. In dit geval kwam ik net aanrijden dus het kostte geen enkele extra moeite.
Dus nee, parkeerproblemen zijn niet alleen aan de orde bij hotels en parkeergarages.
Dubbel betalen is vaak lastig, maar vermoed als het een optie is er best mensen zijn die dit willen doen.Snow_King schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:51:
[...]
Dan ben je gewoon een aso toch? Lekker dubbel betalen dan voor je kaartje. Maar dát gebeurd dus niet.
Een kenteken valt onder persoonsgegevens, deze delen we dus niet
Hoe meneer/mevrouw Seat daar uit stapt zonder te denken 'goh, misschien moet ik 'm ff wat anders neerzetten' gaat mij echt de pet te boven. Ik heb enorm lange deuren (coupe auto) dus als ik twijfel dan kijk ik altijd of ik zo kan parkeren dat mijn beide deuren nog tot de eerste notch open kunnen, lukt dat niet dan parkeer ik ergens anders.
Zo heb ik ook een buurvrouw die haar Mazda nooit recht in het vak krijgt. Staat er altijd scheef in waardoor ik daar weer rekening mee moet houden als ik er naast parkeer, waardoor er in het vak naast mij weer minder ruimte is etc. etc.
[ Voor 30% gewijzigd door Outerspace op 10-03-2020 20:33 ]
Bij zulke situaties had ik 'm achteruit tussen de auto gezet, en dan meer naar die andere auto toe. Met die simpele inschatting had die tokkie ervoor kunnen zorgen dat alle 3 de auto's gewoon (wel krap) begaanbaar waren. Allemaal ruimte bij de bestuurderskant.FastFred schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:03:
Dat is niet voor behouden aan parkeergarages hoor. Bij mij in de wijk op openbare parkeervakken lukt het ze ook. Kwam vorige week deze tegen![]()
Laat de kentekens even weg aub
Hoe meneer/mevrouw Seat daar uit stapt zonder te denken 'goh, misschien moet ik 'm ff wat anders neerzetten' gaat mij echt de pet te boven. Ik heb enorm lange deuren (coupe auto) dus als ik twijfel dan kijk ik altijd of ik zo kan parkeren dat mijn beide deuren nog tot de eerste notch open kunnen, lukt dat niet dan parkeer ik ergens anders.
Zo heb ik ook een buurvrouw die haar Mazda nooit recht in het vak krijgt. Staat er altijd scheef in waardoor ik daar weer rekening mee moet houden als ik er naast parkeer, waardoor er in het vak naast mij weer minder ruimte is etc. etc.
[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 11-03-2020 09:20 ]
Laat ik het zo stellen: Nee, het is zeker niet alleen aan de orde bij hotels en parkeergarages, maar ik heb het gevoel dat het daar juist erger is omdat het privaat terrein is waar handhaving niet in kan grijpen.sypie schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:59:
[...]
Dat gebeurt bij ons voor de deur ook, gewoon in een woonwijk met een aantal parkeerplekken haaks op de weg. Een stuk of 10 plekken naast elkaar. Achter ons zit een basisschool, wat er voor zorgt dat op gezette tijden auto's zo neergekwakt worden en er niet naar vakkenindeling wordt gekeken. Aangezien het bij mij voor de deur is heb ik daar geen belang bij.
Een poos geleden stond er ook een auto zo op de parkeerplek gesmeten, op het moment dat ik thuis kwam. De bestuurder van die auto stond even heel raar te kijken toen hij niet via de bestuurderskant in kon stappen, mijn auto stond zo dichtbij dat hij er zelf niet eens tussendoor kon. De persoon heeft een aantal minuten raar staan kijken alvorens er werd besloten om dan maar via de andere kant in te stappen... Hopelijk is de boodschap overgekomen. Een volgende keer doe ik het zo weer. En nee, ik ben niet zo iemand die daarvoor speciaal naar buiten gaat om de auto te verplaatsen. In dit geval kwam ik net aanrijden dus het kostte geen enkele extra moeite.
Dus nee, parkeerproblemen zijn niet alleen aan de orde bij hotels en parkeergarages.
-geen verlichting gebruiken
-geen richting aangeven
-vol op de rem ("hee, een leeg vak")
-geen voorrang aan bestuurders van rechts geven
-voorrang claimen bij bijzondere manouvres ("ik MOET nu achteruit het vak uit")
Ik snap die situatie niet helemaal. De straat onder de Seat is droog, terwijl de straat onder de Renault nat is. Dan denk ik dat de Seat er eerder staat, maar hoe heeft de eigenaar van de Renault dan zijn auto zo neer kunnen zetten?FastFred schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:03:
[Afbeelding]
Hoe meneer/mevrouw Seat daar uit stapt zonder te denken 'goh, misschien moet ik 'm ff wat anders neerzetten' gaat mij echt de pet te boven.
Neergezet en via de passagiersstoel er uit? Zelfde manier waarop hij nu weer naar binnen moetStonehawk schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:24:
[...]
Ik snap die situatie niet helemaal. De straat onder de Seat is droog, terwijl de straat onder de Renault nat is. Dan denk ik dat de Seat er eerder staat, maar hoe heeft de eigenaar van de Renault dan zijn auto zo neer kunnen zetten?
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Hoewel de parkeervakken soms ook gewoon te klein zijn.
Onlangs parkeerde ik ergens en stond ik links én rechts op < 10 cm van de lijn.
Als daar iemand naast komt staan die ook 'juist' parkeert, hebben we wel een probleem...
En dat is dan met een auto uit de top 10 best verkochte in België, dus geen Ram, ofzo.
Deze vind ik moeilijk te geloven.MicGlou schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:55:
Want: volgens mij is er geen wettelijke grond voor, om prijzen te verhogen.
Ik zie onder die Renault anders ook wel droge straatstenen?Stonehawk schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:24:
[...]
Ik snap die situatie niet helemaal. De straat onder de Seat is droog, terwijl de straat onder de Renault nat is. Dan denk ik dat de Seat er eerder staat, maar hoe heeft de eigenaar van de Renault dan zijn auto zo neer kunnen zetten?
Zo zag ik laatst een vrouw haar auto midden op een streep tussen 2 vakken parkeren terwijl er genoeg plek was zowel links als rechts van het vak (alle 3 de vakken waren leeg). Dus ik bleef staan en vroeg waarom ze dat deed. Ik kreeg meteen een grote bek en veel geschreeuw. Dus ik ben doorgereden en toen kwam ze nog achter me aan ook, dat ik met mijn leasebak niet moet zeiken... Van sommige mensen verwacht je het, maar dit leek een normale vrouw.
Dom volk.
Wat ik ook heel bijzonder vindt, is auto’s die tegen de rijrichting in achterwaarts in de parkeervakken staan in parkeergarages.
Parkeersgarages zijn regelmatig ook extreem krap en ongelukkig. Zo was ik onlangs nog in parkeergarages in Arnhem en Alkmaar waar je met geknepen billen doorheen moest rijden, zo krap.
De hoeveelheid schades aan de palen in parkeergarages zegt overigens ook iets over de rijkwaliteiten van velen.
Bedoel je die schuine parkeervakken? Dit doe ik by default. Achteruit inparkeren is makkelijker dan vooruit.wolly_a schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:36:
Wat ik ook heel bijzonder vindt, is auto’s die tegen de rijrichting in achterwaarts in de parkeervakken staan in parkeergarages.
[ Voor 38% gewijzigd door Trommelrem op 09-03-2020 13:42 ]
Geen zin dat huismoedertjes met blagen hun deur tegen m'n auto aanflikkeren/laten openwaaien.
Geen lease auto.
[ Voor 5% gewijzigd door matthijst op 09-03-2020 13:40 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Simpelweg omdat je bij onkunde, na het uitstappen kunt zien hoe je geparkeerd staat en daar dan alsnog wat aan kunt doen.
Dit wordt vooral bewust gedaan door de wat meer asocialen in de wereld. Ik kan de motivatie soms wel voorstellen van het bang zjn voor schade, maar dat is natuurlijk geen valide excuus om meer dan 1 plek in beslag te nemen.
Jammer dat de mens zo in elkaar steekt.
Oudere parkeer garages met kolommen waar een discreet aantal auto’s tussen kunnen. Nieuwe auto’s zijn wat breder dan de auto’s toen de garage gebouwd werd. Maar ook nieuwe parkeer plekken zijn erg krap.
In de US is het gewoon onkunde, de vakken zijn daar zeer ruim en er is altijd wel plaats.
[ Voor 11% gewijzigd door MicroVAX3400 op 09-03-2020 13:49 ]
Als er bij schade altijd netjes een briefje wordt achtergelaten hoef je er ook niet bang voor te zijn. Maar omdat dat zelden gebeurd steekt men hand in eigen boezem probeer je zelf zo parkeerschade te voorkomen.Hann1BaL schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:44:
Ik kan de motivatie soms wel voorstellen van het bang zjn voor schade, maar dat is natuurlijk geen valide excuus om meer dan 1 plek in beslag te nemen.
En die vakken op eerder geplaatst foto zijn ook wel erg krap. Zelfs staat die Seat Ibiza goed heb je amper ruimte tot de streep. En een Ibiza is nou niet echt een grote/brede wagen.
[ Voor 13% gewijzigd door Señor Sjon op 11-03-2020 09:20 . Reden: URL verwijderd ivm kentekens ]
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Dat is het spreekwoord had in eigen boezem steken verkeerd gebruiken.LordSinclair schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:46:
[...]
Als er bij schade altijd netjes een briefje wordt achtergelaten hoef je er ook niet bang voor te zijn. Maar omdat dat zelden gebeurd steekt men hand in eigen boezem en probeert zo parkeerschade te voorkomen.
En die vakken op eerder geplaatst foto zijn ook wel erg krap. Zelfs staat die Seat Ibiza goed heb je amper ruimte tot de streep. En een Ibiza is nou niet echt een grote/brede wagen.
Als je daar bang voor bent, kies je nog steeds voor een asociale oplossing. Parkeer ergens anders of accepteer. Er is gewoon geen valide excuus om 2 plekken in te nemen en het is jammer dat beboeten zo lastig is. Lijkt me een goed idee om daar wat aan te doen.
Same, al zoek ik meestal liever een parkeerplek aan het begin/eind zodat ik de auto wat meer naar de kant zonder aangesloten vak kan parkeren. Helaas al meerdere kleine plekken op mijn deur van mensen die het niet zo uitmaakt wat er met hun barrel gebeurd, waarvan ik bij twee personen gelukkig net naar mijn auto liep en het zag gebeuren. (natuurlijk probeerden ze het nog te ontkennen)matthijst schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:40:
Doe het ook weleens, bij Albert Heijn als t waait
Geen zin dat huismoedertjes met blagen hun deur tegen m'n auto aanflikkeren/laten openwaaien.
Geen lease auto.
Ik heb het ook gehad met een vriendin, bam deur tegen mijn auto. Ja dat poets je er toch zo weer vanaf. Nee je poets een deukje er niet zo weer vanaf.m0h4life schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:58:
[...]
Same, al zoek ik meestal liever een parkeerplek aan het begin/eind zodat ik de auto wat meer naar de kant zonder aangesloten vak kan parkeren. Helaas al meerdere kleine plekken op mijn deur van mensen die het niet zo uitmaakt wat er met hun barrel gebeurd, waarvan ik bij twee personen gelukkig net naar mijn auto liep en het zag gebeuren. (natuurlijk probeerden ze het nog te ontkennen)
Daarom zo ver mogelijk van de ingang parkeren en niet naast auto's met kinderzitjes achterin. Liefst ook niet naast leasewagens maar wel nette privé wagens (dus ouder dan 4 jaar maar nog steeds netjes).
Er zijn parkeergarages waar ik ook geneigd ben om het te doen, om de simpele reden dat de vakken zelfs voor een relatief smalle jaren 90 auto al eigenlijk te smal zijn. Zet een paar wat grotere auto's naast elkaar (bij deze garage zit er bovengronds een EY-vestiging, dus relatief veel Tesla's daar en Tesla's zijn heel breed) en je kan niet meer normaal op een vak staan.Jumpman schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:35:
Onkunde, steeds kleiner gemaakte parkeervakken helpt ook niet mee en natuurlijk zijn er altijd een paar die het bewust zo doen.
Het is vaak geen onkunde (in een aantal gevallen overigens wel 100%), het is of desintresse, asogedrag of verkeerd aangelegd parkeerterrein.Hann1BaL schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:44:
Ik geloof niet zo in het onkunde-argument.
Simpelweg omdat je bij onkunde, na het uitstappen kunt zien hoe je geparkeerd staat en daar dan alsnog wat aan kunt doen.
Dit wordt vooral bewust gedaan door de wat meer asocialen in de wereld. Ik kan de motivatie soms wel voorstellen van het bang zjn voor schade, maar dat is natuurlijk geen valide excuus om meer dan 1 plek in beslag te nemen.
Ik zie het bij de supermarkt bij mij in de buurt ook. Auto komt aanrijden, draait dwars over het vak, waarbij één wiel op het naast gelegen vak uitkomt, bestuurder stapt uit en loopt weg.
Ik probeer die merken in te vullen met mijn reallife ervaring, maar ik kom eigenlijk op een lijstje dat uit vrijwel alle merken bestaat... Het is eerder de persoon achter het stuur dat een gemene deler is.wolly_a schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:36:
Bekende irritatie inderdaad. Het dubbel parkeren lijkt vaak voorbehouden aan bepaalde merken waarvan ook de richtingaanwijzers optioneel zijn en waar de elektronica dusdanig slecht is dat het groot licht regelmatig onnodig aangaat op de snelweg. Je mag de merken zelf invullen...
[...]
Alleen heb je ook niet altijd de keuzevrijheid om ergens anders te parkeren. De garage die ik aanhaalde is de enige in de ruimte omtrek waar je kan/mag parkeren als bezoeker.Hann1BaL schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:55:
[...]
Dat is het spreekwoord had in eigen boezem steken verkeerd gebruiken.
Als je daar bang voor bent, kies je nog steeds voor een asociale oplossing. Parkeer ergens anders of accepteer. Er is gewoon geen valide excuus om 2 plekken in te nemen en het is jammer dat beboeten zo lastig is. Lijkt me een goed idee om daar wat aan te doen.
In het geval van die garage is het een uitbater die nog net 10 plekjes extra eruit wil persen door de absolute minimale afmetingen voor een parkeervak aan te houden (1m60 breed, serieus, als je midden op het vak parkeert, staan aan beide kanten de wielen buiten het aangegeven vak
Iets anders is het op een parkeerterrein waar meer dan genoeg ruimte is om normaal te parkeren.
Zeker met mijn cabrio zet ik hem zo veel en dicht mogelijk met de passagierskant langs een blinde muur of het einde van een rij vakken, zodat alleen de bestuurderskant risico op schade is en de ruimte daar maximaal. Maar die luxe heb ik helaas lang niet altijd.LordSinclair schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:01:
[...]
Ik heb het ook gehad met een vriendin, bam deur tegen mijn auto. Ja dat poets je er toch zo weer vanaf. Nee je poets een deukje er niet zo weer vanaf.![]()
![]()
Daarom zo ver mogelijk van de ingang parkeren en niet naast auto's met kinderzitjes achterin. Liefst ook niet naast leasewagens maar wel nette privé wagens (dus ouder dan 4 jaar maar nog steeds netjes).
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Afgelopen vrijdag kwam ik aan, met een rijrichting waardoor ik alleen achteruit kon inparkeren (links van mij 1 plekje vrij in de openbare parkeerruimte, rechts iemand die 'm half op de stoep half op de weg had gezet). Achter mij zag ik iemand de weg opdraaien, dus netjes de richtingaanwijzer naar links, en naar rechts sturen zodat ik 'm er achteruit in kan zetten.
Komt die bestuurder een halve millimeter achter/naast mijn auto tot stilstand, terwijl ik nog achteruit aan het rijden ben, waardoor ik mijn parkeermanouvre niet kan afmaken óf eruit kon komen. Wat verwacht je?!
Toch erin kunnen parkeren, maar wel vlak naast een andere auto, zodat ik-geef-je-de-ruimte-niet erdoor kan, en nog een keer moeten steken zodat het zooitje wel netjes geparkeerd was. Als die gewoon een metertje eerder was gestopt kon ik m'n parkeermanouvre afmaken binnen 2 seconden, had de bestuurder niet moeten wachten op millimeter-precisie inparkeren en was mijn stressniveau ook laag geweest.
Situatieschets! Groen = ik, Zwart = Irritant persoon, Rood/Kruis = geparkeerde auto's.
[ Voor 1% gewijzigd door ikt op 09-03-2020 14:20 . Reden: Taalgebruik ]
Iedereen wil dolgraag een hoge grote auto rijden, en tja die zijn breder terwijl de vakken niet groter worden.
Parkeervakken standaard 2,5 meter breed maken en 5 meter lang.
Lekker asociaal dan..matthijst schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:40:
Doe het ook weleens, bij Albert Heijn als t waait
Geen lease auto.
Wat dacht je van gewoon allebei? Zowel kleinere vakken (vooral in garages, want meer plekken=more$$$) als bredere auto's.Kadett schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:16:
Iedereen zegt parkeervakken kleiner, ik zeg auto's worden groter en breder.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Zeker asociaal om schade aan een andere auto te veroorzaken en geen briefje achter te laten
Ik rij een Yaris van 1,69 breed. Hiervoor een Cuore van 1,47. Parkeren is nooit een probleemAngeloonie schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:31:
[...]
Wat dacht je van gewoon allebei? Zowel kleinere vakken (vooral in garages, want meer plekken=more$$$) als bredere auto's.
Eh, ja, dat ook, maar ik had het over asociaal parkeren en 2 plekken claimenLordSinclair schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:36:
[...]
Zeker asociaal om schade aan een andere auto te veroorzaken en geen briefje achter te laten
Ik ben dan alleen wel zo iemand die hem er dan strak naast zet uit protest zodat die persoon niet meer normaal kan instappen als ik de mogelijkheid heb.
Word ik aangesproken, vette pech, ik sta heel netjes precies in het midden van het vak. Dus niet mijn probleem.
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Daar was mijn Cuore ideaal voor. Die paste vaak nog ertussen met passagierskant strak tegen (vooral BMW's) bestuurders deur.42erik schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:47:
[...]
Eh, ja, dat ook, maar ik had het over asociaal parkeren en 2 plekken claimen
Zal best, die paar keer per jaar dat het hard waait neem ik het risico niet42erik schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:29:
Lekker asociaal dan..
15-20 minuten bij Appie dubbel parkeren, het is me wat
Gok dat een hoop van die "asociaal-roepers" een auto van de zaak rijden, dan zou het mij ook minder boeien.
En dan straks weer bumberkleven en zonder richting aan te geven van links naar rechts over de weg
[ Voor 20% gewijzigd door matthijst op 09-03-2020 14:55 ]
Mensen die auto van de zaak hebben kunnen ook zuinig zijn hoor, ik rij auto van de zaak maar ik ben erg zuinig met de auto en probeer ook op een hoek te staan.matthijst schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:52:
[...]
Gok dat een hoop van die "asociaal-roepers" een auto van de zaak rijden, dan zou het mij ook minder boeien.
Zijn altijd anderen die schade maken aan 'mijn' auto
Vooroordeel 1: auto van de zaak, nopematthijst schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:52:
[...]
Zal best, die paar keer per jaar dat het hard waait neem ik het risico niet![]()
15-20 minuten bij Appie dubbel parkeren, het is me wat![]()
En dan straks weer bumberkleven en zonder richting aan te geven van links naar rechts over de weg
Vooroordeel 2: bumperkleven, nope
Vooroordeel 3: richting niet aangeven, nope
Achteruit parkeren wordt in NL sterk ondergewaardeerd.ikt schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:09:
...rijrichting waardoor ik alleen achteruit kon inparkeren...
Achteruit inparkeren wordt door veel bedrijven, koeriers taxi’s etc, gedaan op hun eigen terrein omdat het schades voorkomt.
Als auto’s om en om geparkeerd worden, één vooruit en dan één achteruit dan ontstaan er ruimere plekken. Dat is omdat dan de bestuurders deuren langs elkaar staan met wat extra ruimte en de bijrijders zijdes strak langs elkaar kunnen staan zonder onnodige ruimte.
Andermans misdraging rechtvaardigt de jouwe niet. Dat soort vingerwijzen houdt een groot deel van het asociale verkeersgedrag (zoals jouw parkeerwijze) in stand want immers, iemand anders doet ook iets ergs, toch? Waarom jij dan niet?wimpie007 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:59:
[...]
Mensen die auto van de zaak hebben kunnen ook zuinig zijn hoor, ik rij auto van de zaak maar ik ben erg zuinig met de auto en probeer ook op een hoek te staan.
Zijn altijd anderen die schade maken aan 'mijn' auto
Had je echt verwacht dat je daar niet wat pushback op zou krijgen?
Ah, je fietst42erik schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:59:
[...]
Vooroordeel 1: auto van de zaak, nope
Vooroordeel 2: bumperkleven, nope
Vooroordeel 3: richting niet aangeven, nope
Precies. Zou ik de bestuurder van de Seat een 10 geven voor parkeren? Nee, tuurlijk niet, maar de auto staat netjes in het vak. De Renault had er ook rekening mee kunnen houden. Overigens vind ik eerder dat de vakken te smal zijn. Of ben ik nu zo tokkie? Als die binnen het vak staat is het toch goed?Stonehawk schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:24:
[...]
Uhm lees even terug?iceheart schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:17:
[...]
Andermans misdraging rechtvaardigt de jouwe niet. Dat soort vingerwijzen houdt een groot deel van het asociale verkeersgedrag (zoals jouw parkeerwijze) in stand want immers, iemand anders doet ook iets ergs, toch? Waarom jij dan niet?
Had je echt verwacht dat je daar niet wat pushback op zou krijgen?
Ik doe niks asociaals? Ik wees er alleen op dat het niet alleen prive rijders zijn die zuinig op hun auto zijn. Op een hoek parkeren is niks aso aan toch?
Is leegISaFeeliN schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:35:
Hou op over parkeren uberhaupt. Niet voor niets ooit begonnen met ikkannietparkeren.nl (al even niets mee gedaan maar er staat al een boel moois op).
Het viel mij vooral op bij hotels en parkeergarages omdat ik het gevoel heb dat het daar nóg erger is vanwege het ontbreken van boetes.
Op straat krijg je toch echt wel een keer een boete als je maar verkeerd blijft parkeren. Prive terrein is dan weer een ander verhaal.
...oeps, sorry, gereageerd op de verkeerde gebruiker in de conversatie. Niet voor jou bedoeld.wimpie007 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:32:
[...]
Uhm lees even terug?
Ik doe niks asociaals? Ik wees er alleen op dat het niet alleen prive rijders zijn die zuinig op hun auto zijn. Op een hoek parkeren is niks aso aan toch?
Dan is het geen onkundeNotSoSteady schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:46:
Als het onkunde is dan zet je de auto in zijn achteruit en er netjes in, letterlijk 10 seconden werk.
Ik denk dat een deel van de situaties wel erg goed te beschrijven is door dit soort figuren:
Eigenlijk ervaar ik dit persoonlijk heel anders.Mr.D78 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:22:
Je auto slecht c.q. asociaal parkeren is nog tot daar aan toe, het compleet negeren van de wegenverkeerswet in een parkeergarage of op een parkeerplaats is, in mijn optiek, veel hinderlijker;
-voorrang claimen bij bijzondere manoeuvres ("ik MOET nu achteruit het vak uit")
Moet ontzettend voorzichtig het vak uit, want omdat ik degene ben die de manoeuvre maakt trek ik aan het kortste eind bij een botsing.
In dit scenario dat ik dit voorzichtig doe en een mobiellist de bocht om komt in zo'n parkeerhaven/terrein en vind vervolgens dat ik maar terug in het vak moet omdat hij er langs moet, vind ik dan bijzonder asociaal.
Als je zoiets ziet gebeuren wanneer je de straat/parkeerdek op komt rijden.. gas inhouden of afremmen en laat die persoon z'n manoeuvre afmaken i.p.v. als een botte l*l erachter gaan staan en je voorrang claimen...
Dit is weer typisch zoiets dat met een scenario 2 kanten aan zitten, maar het beste is in elk scenario om elkaar tijd gunnen en niet op te dringen.
Jup, die bedoel ik. In de meeste parkeergarages kan je daar nooit meer uitrijden zonder tegen de rijrichting in te rijden zodra er auto’s naast je staan. De parkeervakken zijn schuin gepositioneerd zodat je er in één keer in kan rijden. Lijkt me woest onhandig.Trommelrem schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:38:
Is geen onkunde, wordt bewust gedaan. Dubbel parkeren zodat als de partner thuis komt dat die er dan ook kan parkeren door even de eerste auto recht te zetten. Ik heb nu al meerdere handhavers gehoord dat scheef parkeren niet kan worden beboet en geen reden is voor afslepen.
[...]
Bedoel je die schuine parkeervakken? Dit doe ik by default. Achteruit inparkeren is makkelijker dan vooruit.
Ah had ik 'm al offline gehaald.. ik zeg niets meer.
Regelmatig moet mijn vriendin me tot de orde roepen om ermee te stoppen om tot 1 cm naast die auto te parkeren terwijl er tientallen lege plekken zijn, principe dingetje.
Het verhaal dat parkeervakken steeds kleiner worden deel ik niet. Oudere parkeergarages hebbem dit overduidelijk, maar ik zie nieuwere parkeerplekken/garages toch echt netter ingericht.
Wel worden auto's steeds groter idd.
Maw je bent op z'n minst net zo'n grote rotzak, of een grotere ivm scenario dat het een domino effect had op de vorige parkeerder.FlowSnake schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:23:
Maakt mij niet uit waarom iemand dubbel staat. Als ik daarmee nog in het vak ernaast pas en dusdanig dicht dat de bestuurder vervolgens niet meer kan instappen, dan doe ik dat.
Regelmatig moet mijn vriendin me tot de orde roepen om ermee te stoppen om tot 1 cm naast die auto te parkeren terwijl er tientallen lege plekken zijn, principe dingetje.
Het verhaal dat parkeervakken steeds kleiner worden deel ik niet. Oudere parkeergarages hebbem dit overduidelijk, maar ik zie nieuwere parkeerplekken/garages toch echt netter ingericht.
Je escaleert de boel alleen en zometeen doe je het bij de verkeerde die een sample van je lak neemt. En wat heb je dan bereikt?
Spoiler: Een hoop ergernis
Helemaal mee eens. Om en om parkeren is het meest efficiënte gebruik van de beschikbare ruimte.MicroVAX3400 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:07:
[...]
Achteruit parkeren wordt in NL sterk ondergewaardeerd.
Achteruit inparkeren wordt door veel bedrijven, koeriers taxi’s etc, gedaan op hun eigen terrein omdat het schades voorkomt.
Als auto’s om en om geparkeerd worden, één vooruit en dan één achteruit dan ontstaan er ruimere plekken. Dat is omdat dan de bestuurders deuren langs elkaar staan met wat extra ruimte en de bijrijders zijdes strak langs elkaar kunnen staan zonder onnodige ruimte.
Vooruit parkeerders bij haakse parkeervakken. Deze staan relatief vaak scheef in het vak.. Achteruit parkeren is vele malen makkelijker, zowel qua inparkeren als met het vak uitrijden (meer overzicht). Kwestie van gewenning, even spiegelen...
Als er ruimte genoeg is op het terrein parkeer ik hem ook wel eens dubbel, moet ik zeggen.
vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser
Nee hoor, ik maak altijd een fotootje. Als ik lakschade tegenkom, ben je van mij. Sowieso gaat die deur iig niet van buiten open, daar past niemand meer bij.Fore! schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:34:
[...]
Maw je bent op z'n minst net zo'n grote rotzak, of een grotere ivm scenario dat het een domino effect had op de vorige parkeerder.
Je escaleert de boel alleen en zometeen doe je het bij de verkeerde die een sample van je lak neemt. En wat heb je dan bereikt?
Spoiler: Een hoop ergernis
Diegene is het dominoeffect zelf begonnen, ik kap hem juist af. Als je er niet fatsoenlijk in past, ga je maar ergens anders staan, heeft niets van doen met wat 'anderen' doen.
De islam kan uw vrijheid schaden
[ Voor 14% gewijzigd door sig69 op 09-03-2020 20:56 ]
Verwijderd
Als je zuinig bent op je auto dan kan je beter netjes in de de vakken parkeren.
Dus je weet eigenlijk al dat je raar doet, als een foto nodig is...FlowSnake schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:40:
[...]
Nee hoor, ik maak altijd een fotootje. Als ik lakschade tegenkom, ben je van mij. Sowieso gaat die deur iig niet van buiten open, daar past niemand meer bij.
Diegene is het dominoeffect zelf begonnen, ik kap hem juist af. Als je er niet fatsoenlijk in past, ga je maar ergens anders staan, heeft niets van doen met wat 'anderen' doen.
AjjjjVerwijderd schreef op maandag 9 maart 2020 @ 22:31:
[Afbeelding]
Als je zuinig op je auto bent waarom heeft die dan geen stootstrips
Als je zuinig op je auto bent, waarom rij je dan geen cactus
En precies dat de bijrijder even van te voren uit moet stappen bij het inparkeren of dat de auto eerst even uit het vak gereden moet worden voordat je kan instappen gaat bijna altijd fout.Dutchrevenge schreef op maandag 9 maart 2020 @ 21:38:
Een oplossing lijkt me een verplichte parkeerrichting, 1 vooruit 1 achteruit. Zo sta je altijd met de bijrijderskant dicht tegen elkaar en heb je als bestuurder de ruimte om uit/in te stappen. Moet alleen je eventuele bijrijders vast de auto uit, maar dat is te overzien. Op krappe plekjes parkeer ik mijn auto het liefst op zo’n kort mogelijke afstand van de bijrijderskant van de auto naast mij in ieder geval.
Bij mijn vorige appartement had iedereen zijn eigen parkeervak, ik zette altijd mijn auto achteruit op mijn eigen parkeerplek met de passasierskant tegen de lijn aan. Aan beide kanten zette ze de auto vooruit in het vak, maar alsnog wilt de bijrijder nooit even wachten tot de auto eruit gereden is. Ik heb er een keer ruzie over gehad, maar het lampje ging niet branden, sterker nog hij had zoveel ruimte nodig, dat die zelf zonder toestemming van mij, mijn buitenspiegel aan de bijrijders kant ingeklapt had, blijf met je tengels van mijn eigendom!
Verder zet ik mijn auto alleen vooruit in een parkeervak als ik boodschappen moet halen, alle andere keren gaat de auto achteruit het vak in. Ik ook vaste plekken in de parkeergarages waar ik als eerste naartoe rij om te kijken of ik daar de auto kwijt kan
[ Voor 9% gewijzigd door FabiandJ op 10-03-2020 08:32 ]
Stokje in je ventiel en laten leeglopenFlowSnake schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:23:
Maakt mij niet uit waarom iemand dubbel staat. Als ik daarmee nog in het vak ernaast pas en dusdanig dicht dat de bestuurder vervolgens niet meer kan instappen, dan doe ik dat.
Verder bij hotels vind ik het jusit wel mee vallen. Al moet ik zeggen dat als ik een hotel bezoek vaak met het OV of taxi ben.
[ Voor 17% gewijzigd door SlqmLqck op 10-03-2020 09:11 ]
Dat je willens en wetens iemands auto saboteert met potentieel dodelijke gevolgen, omdat je moet onderkennen dat iets dat een kind van 6 wel kan, binnen de lijntjes blijven, een volwassene niet kan.
Wat ook niet helpt is dat het vanuit de bestuurdersstoel lastig kan zijn om de breedte van de neus in te schatten. Dat wordt er bij moderne auto’s ook niet beter op.
Ik denk dat de auto’s te groot en te onhandig zijn geworden voor de parkeervakken. Doe daar dan nog een beetje egoïsme bij een deel onkunde, dan is het recept compleet.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
FlowSnake schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 17:09:
[...]
Dat je willens en wetens iemands auto saboteert met potentieel dodelijke gevolgen, omdat je moet onderkennen dat iets dat een kind van 6 wel kan, binnen de lijntjes blijven, een volwassene niet kan.
Lees je eigen reacties en de reacties die je erop krijgt nog eens terug zou ik zeggen.
Een kind van 6 reageert volwassener
Met je auto bewust iemand klem zetten terwijl de rest leeg is... Neuh, dat is gewoon raar. Dat is niet iemand iets keren, dat is gewoon pestenFlowSnake schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 06:40:
@42erik mwah, raar doen. Groot woord, maar als ik 'normaal' zou doen en verder ga met dubbelparkeren, leert niemand iets.
ROFL, slaap verderFlowSnake schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:40:
[...]
Nee hoor, ik maak altijd een fotootje. Als ik lakschade tegenkom, ben je van mij. Sowieso gaat die deur iig niet van buiten open, daar past niemand meer bij.
Daarnaast als ik jou zo zie parkeren kun je zelf daarna via je kofferbak instappen, want dan heb je aan de andere kant als je terugkomt ook maar een paar cm ruimte. Ik ben dan echter wel zo vriendelijk om een telnr. achter te laten zodat je kunt bellen als je in wilt stappen
Dat is niet afkappen, dat is het probleem groter maken. Als je bewust zo gaat parkeren dat het niet past maak je het probleem alleen maar groter.Diegene is het dominoeffect zelf begonnen, ik kap hem juist af. Als je er niet fatsoenlijk in past, ga je maar ergens anders staan, heeft niets van doen met wat 'anderen' doen.
[removed]
Touché, en je goed recht hoor. En mijn kofferbak is kaduuk, haha.redwing schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 20:10:
[...]
ROFL, slaap verderWat wil je dan gaan doen als jij lakschade hebt? De politie bellen die waarschijnlijk al niets doen, en als ze dat wel doen, niets anders kunnen dan het bij diegene gaan navragen. Die geeft dan aan van niets te weten en jij blijft lekker zitten met je lakschade.
Daarnaast als ik jou zo zie parkeren kun je zelf daarna via je kofferbak instappen, want dan heb je aan de andere kant als je terugkomt ook maar een paar cm ruimte. Ik ben dan echter wel zo vriendelijk om een telnr. achter te laten zodat je kunt bellen als je in wilt stappen
[...]
Dat is niet afkappen, dat is het probleem groter maken. Als je bewust zo gaat parkeren dat het niet past maak je het probleem alleen maar groter.
Betreffende de lakschade, afhankelijk van de ernst, ik zou gewoon de verzekeraar inlichten. Politie, en dan? Het is geen aanrijding.
Ik heb het nooit meegemaakt, en mensen die mij kennelijk de dood in wensen denken dat ik dit dagelijks doe, maar ik zie letterlijk eens per 2 maanden iemand dubbel geparkeerd staan, en ik doe er inderdaad iets aan om een punt duidelijk te maken.
Helaas kom ik vaak terug bij mijn auto en stond diegene nog steeds geparkeerd, maar goed, dat is dan de nuance aan mijn kant.
Ik ben in discussie met jou, niet met anderen.matthijst schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 17:57:
[...]
![]()
Lees je eigen reacties en de reacties die je erop krijgt nog eens terug zou ik zeggen.
Een kind van 6 reageert volwassener
Overigens is het meer volwassen, niet volwassener.
Maar ach, het zal wel grootspraak zijn allemaal.
[ Voor 63% gewijzigd door FlowSnake op 10-03-2020 21:22 ]
En verder bij hotels. Ik zit voor mijn werk ook regelmatig in hotels, maar vind het genoemde probleem eigenlijk wel meevallen (zit meestal in van der valks). Ja, het zijn dan vaak wel grote auto's op krappe plekjes, maar dat ligt dan meestal aan dat laatste. In principe is het 'ok' dat de auto nog net binnen de lijntjes staat. Dat je vervolgens de deur niet meer open kan doen is dan een ander probleem
Daarom, als er schade is heb je gewoon pech en zul je het zelf moeten oplossen. Politie of verzekering van de ander geven toch niet thuis.FlowSnake schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 21:15:
[...]
Touché, en je goed recht hoor. En mijn kofferbak is kaduuk, haha.
Betreffende de lakschade, afhankelijk van de ernst, ik zou gewoon de verzekeraar inlichten. Politie, en dan? Het is geen aanrijding.
Mijn punt is juist dat je hiermee geen punt duidelijk maakt. Die zien gewoon een eikel die niet kan parkerenIk heb het nooit meegemaakt, en mensen die mij kennelijk de dood in wensen denken dat ik dit dagelijks doe, maar ik zie letterlijk eens per 2 maanden iemand dubbel geparkeerd staan, en ik doe er inderdaad iets aan om een punt duidelijk te maken.
Tja, dat is dan weer jammer natuurlijk. Ik snap je nl. goed en zou er ook graag wat aan doen...Helaas kom ik vaak terug bij mijn auto en stond diegene nog steeds geparkeerd, maar goed, dat is dan de nuance aan mijn kant.
[removed]
Aha, dat dacht ik al, maar goed dat je het nu zelf ook even bevestigtFlowSnake schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 21:15:
[...]
Maar ach, het zal wel grootspraak zijn allemaal.
Ik wacht dan gewoon tot zij achteruit gaan. Het laatste wat je moet doen dat is onrustig worden.ikt schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:09:
Elkaar de ruimte niet gunnen is ook zo'n ding. Bij ons in de straat is een openbare parkeerplek voor 5 auto's, maar zijn er veel meer huizen, waardoor mensen hun auto langs de weg zetten. Hierdoor wordt het erg krap, waardoor je met enige moeite een parkeerplek in kunt.
Afgelopen vrijdag kwam ik aan, met een rijrichting waardoor ik alleen achteruit kon inparkeren (links van mij 1 plekje vrij in de openbare parkeerruimte, rechts iemand die 'm half op de stoep half op de weg had gezet). Achter mij zag ik iemand de weg opdraaien, dus netjes de richtingaanwijzer naar links, en naar rechts sturen zodat ik 'm er achteruit in kan zetten.
Komt die bestuurder een halve millimeter achter/naast mijn auto tot stilstand, terwijl ik nog achteruit aan het rijden ben, waardoor ik mijn parkeermanouvre niet kan afmaken óf eruit kon komen. Wat verwacht je?!
Toch erin kunnen parkeren, maar wel vlak naast een andere auto, zodat ik-geef-je-de-ruimte-niet erdoor kan, en nog een keer moeten steken zodat het zooitje wel netjes geparkeerd was. Als die gewoon een metertje eerder was gestopt kon ik m'n parkeermanouvre afmaken binnen 2 seconden, had de bestuurder niet moeten wachten op millimeter-precisie inparkeren en was mijn stressniveau ook laag geweest.Sommige mensen...
Situatieschets! Groen = ik, Zwart = Irritant persoon, Rood/Kruis = geparkeerde auto's.
[Afbeelding]
En voor wat betreft schade bij het parkeren wil ik mijzelf quoten uit een ander topic:
Auto's van mensen die dubbelparkeren en zo daar moet je ver weg van blijven.Roenie schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 10:33:
[...]
...Ik parkeer al jaren strategisch en dan heb ik het niet alleen over een bestuurder met een reputatie, maar ik let ook op: twee/vier deurs, kinderzitjes, grootte parkeervakken, locatie vakken, visgraat/file/gewone vakken, fancy parking of niet, leeftijd/merk/type/uiterlijk/interieur auto, tijdstip. Dat helpt veel, maar je hebt altijd malloten die het niet eens doorhebben dat zij de auto van een ander beschadigen of het niets interesseert.
Mijn overbuurvrouw rijdt in een gedeukte Nissan Micra waar de voorbumper houtje touwtje vast zit. Als je die ziet parkeren (fileparkeren) dan denkt zij in een Hummer limo te rijden want ze heeft werkelijk zoveel ruimte nodig. Er kan niets achter, en niets voor, ze neemt op die manier 2 vakken in beslag met haar koekblikje.
Aso
Mijn vrouw heeft haar ogen zelfs dicht als ik de V40 parkeer in de P boven de AH aan de Hooigracht te Leiden. Die vakken zijn extreem smal en kort. En toch staan er Audi Q7's die 2 vakken inpikken. Ik snap dat wel. Ik sta daar ook het liefst aan het eind van een rijtje zodat 1 deur in ieder geval normaal open kan.
Ik reed vroeger ook een 1976 Chevy Blazer, en ja dat is lomp en groot. Ik had ook het recht om dat ding te parkeren nietwaar? Was ik dan aso als ik anderhalf vak gebruik? NL is kampioen kleine P ruimtes, kan ik er dan wat aan doen?
Als het zo overduidelijk is dat je loopt te treiteren omdat je een briefje achter laat, bel ik mn zwager gewoon die dan met een andere auto komt. En dan trekken we jouw auto gewoon de straat op.redwing schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 20:10:
[...]
#got the T-shirt
Hadden bij mn ouders in de wijk altijd iemand die je klem zette als je ook maar enigszins scheef of tegen de lijn aan stond.
Na 2 x zijn auto midden op de weg terug gevonden te hebben na door de politie uit zijn bed gebeld te zijn was de lol er toch wel af denk ik.
Nooit meer gebeurd.
[ Voor 19% gewijzigd door FRANQ op 11-03-2020 07:29 ]
Die plekken zijn ook voor zwangere vrouwen! Mijn zus (of nouja eig mijn zwager, die chauffeur was) heeft toen zij zwanger was ook regelmatig geparkeerd.Palomar schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 21:31:
Wat ik ook irritant vind is wat je vooral bij Ikea's wel ziet. Daar heb je dicht bij de ingang een aantal gereserveerde parkeerplaatsen voor mensen met kleine kinderen en voor laden/lossen. [...] Of bij die parkeerplek voor mensen met kleine kinderen dat ik er auto's zie staan zonder kinderstoeltjes. Heb dan soms de neiging om die mensen op te wachten en er iets van te zeggen, maar ws. wordt ik dat toch recht in mijn gezicht uitgelachen
Op dat moment hadden ze dus geen kinderstoeltje in de auto, maar een normale parkeerplek was nauwelijks uit te komen met haar buik!
[ Voor 8% gewijzigd door Ryur op 11-03-2020 08:51 ]
Wel opletten bij welke auto je dat doet. Bij de mijne krijg ik daar bericht van (afgesloten + beweging) en dan wordt je snel opgepakt voor diefstal. Aan de andere kant zou ik daar zelf trouwens niet zoveel problemen mee hebben mits je hem dan wel veilig aan de kant zet. Ik hou nl. wel van dat soort geintjesFRANQ schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 07:27:
[...]
Als het zo overduidelijk is dat je loopt te treiteren omdat je een briefje achter laat, bel ik mn zwager gewoon die dan met een andere auto komt. En dan trekken we jouw auto gewoon de straat op.
#got the T-shirt
Tja, het werkt best, maar ik vind het toch echt te ver gaan als je er politie bij moet betrekken. Als je hem echt midden op de weg zet maak je het gevaarlijk en dat is natuurlijk niet de bedoeling.Hadden bij mn ouders in de wijk altijd iemand die je klem zette als je ook maar enigszins scheef of tegen de lijn aan stond.
Na 2 x zijn auto midden op de weg terug gevonden te hebben na door de politie uit zijn bed gebeld te zijn was de lol er toch wel af denk ik.
Nooit meer gebeurd.
[removed]
Verwijderd
Hier klaagt een specifieke buurtbewoners er weleens over, dat sommige hun auto zo dicht op een andere auto parkeren. Maja zeeën van ruimte hier en toch, staat het voor de deur vrij vol soms.Bestla schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 07:02:
Onkunde
Mijn overbuurvrouw rijdt in een gedeukte Nissan Micra waar de voorbumper houtje touwtje vast zit. Als je die ziet parkeren (fileparkeren) dan denkt zij in een Hummer limo te rijden want ze heeft werkelijk zoveel ruimte nodig. Er kan niets achter, en niets voor, ze neemt op die manier 2 vakken in beslag met haar koekblikje.
Aso
Mijn vrouw heeft haar ogen zelfs dicht als ik de V40 parkeer in de P boven de AH aan de Hooigracht te Leiden. Die vakken zijn extreem smal en kort. En toch staan er Audi Q7's die 2 vakken inpikken. Ik snap dat wel. Ik sta daar ook het liefst aan het eind van een rijtje zodat 1 deur in ieder geval normaal open kan.
Ik reed vroeger ook een 1976 Chevy Blazer, en ja dat is lomp en groot. Ik had ook het recht om dat ding te parkeren nietwaar? Was ik dan aso als ik anderhalf vak gebruik? NL is kampioen kleine P ruimtes, kan ik er dan wat aan doen?
Dus ik zet mijn auto sinds een tijdje achterom, daar parkeert geen kip en laat iedereen veel ruimte tussen de auto's. Daar is ook geen belijning meer zichtbaar van de parkeervakken. De kans dat iemand zijn deur tegen mijn auto open gooit, is zo dus heel klein
Alleen op werk kan ik het niet vermijden: ik werk bij een supermarkt en durf te wedden, dat het weleens voorkomt dat iemand zijn deur tegen mijn auto open gooit. Dus daar parkeer ik nu ook strategisch in een hoekje, naast de auto van een collega.
In dat hoekje parkeert namelijk niemand, omdat je daar je bestuurders deur bij achteruit rijden niet open kunt doen. Dus ik doe aan millimeter werk en mijn voorbumper, steekt dan een paar cm uit het vak. Want dan kan ik wel uitstappen: het muurtje is namelijk beschadigd
PS express iemand zijn auto beschadigen is echt kinderachtig hoor. Bel dan de handhavers ofzo, als je toch niks beters te doen hebt. Maar klem rijden? Leuk voor een YouTube filmpje wellicht, alleen je bereikt er niet zoveel mee. De volgende keer word die auto toch weer dubbel geparkeerd hoor.
Waar ik mezelf wel op betrap is bij rechte parkeervakken. Ik parkeer altijd achteruit en gebruik en vak tegenover me als orientatiepunt. Echter, op sommige plekken zijn de vakken helemaal niet gespiegeld en sta je dus scheef. Ik corrigeer het dan wel.
PSN: TyKashin
Arrestatieteam staat om de hoek te wachten ?redwing schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:16:
Wel opletten bij welke auto je dat doet. Bij de mijne krijg ik daar bericht van (afgesloten + beweging) en dan wordt je snel opgepakt voor diefstal. Aan de andere kant zou ik daar zelf trouwens niet zoveel problemen mee hebben mits je hem dan wel veilig aan de kant zet. Ik hou nl. wel van dat soort geintjes
Heb maar 2 minuten nodig.
Wel mooi systeem overigens, maar willen ze je auto hebben dan zijn ze vaak op de hoogte van die systemen en gaat hij direct een container in en naar bulgarije.
Het was in een woonwijk binnen ene 30 zone in een zijstraatje, politie rijd wel eens een rondje midden in de nacht en vinden dan een auto op de weg. Voor hun ook weer eens wat spannendsredwing schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:16:
Tja, het werkt best, maar ik vind het toch echt te ver gaan als je er politie bij moet betrekken. Als je hem echt midden op de weg zet maak je het gevaarlijk en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Maar die vent deed het daarvoor structureel, en nog niet eens als je over de lijn stond maar gewoon scheef of tegen de lijn aan.
Met A4tje op je raam dat je beter moet parkeren.
Bizarre van alles is dat door het klemparkeren van hem hijzelf ook fout stond volgens zijn eigen regels.
[ Voor 11% gewijzigd door FRANQ op 11-03-2020 09:52 ]
Klopt, daarom ie ik het ook meer als leuke gimmick dan iets anders. Het stelt natuurlijk ook weinig voor, als de GPS verandert terwijl de auto op slot is meldt ie dat. GPS storen is dus voldoende om er omheen te werken. Daarnaast is het een Amerikaans systeem waardoor de politie automatisch melden niet eens mag/werkt.FRANQ schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:50:
[...]
Arrestatieteam staat om de hoek te wachten ?![]()
Heb maar 2 minuten nodig.
Wel mooi systeem overigens, maar willen ze je auto hebben dan zijn ze vaak op de hoogte van die systemen en gaat hij direct een container in en naar bulgarije.
Tja dat laatste is inderdaad apart. Dat je hem dan gewoon strak in je eigen vak zet snap ik, maar zelf scheef/op de lijn zetten om iets aan te tonen is niet echt logisch[...]
Het was in een woonwijk binnen ene 30 zone in een zijstraatje, politie rijd wel eens een rondje midden in de nacht en vinden dan een auto op de weg. Voor hun ook weer eens wat spannends
Maar die vent deed het daarvoor structureel, en nog niet eens als je over de lijn stond maar gewoon scheef of tegen de lijn aan.
Met A4tje op je raam dat je beter moet parkeren.
Bizarre van alles is dat door het klemparkeren van hem hijzelf ook fout stond volgens zijn eigen regels.
[removed]
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Verwijderd
Niet iedereen heeft de middelen en/of mogelijkheden om in zo'n deugmobiel te rijden. Dus zo simpel is het niet op te lossen.Tassadar32 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:15:
En dit is allemaal op te lossen. Ik heb nu bijna een jaar een Model 3 en het hele parkeerdrama is voor mij een non-issue. Schade van anderen? Staat mooi op de SentryCam video en daar kan de verzekeraar echt wel wat mee. Krap vak? Auto ervoor zetten, iedereen uitstappen en met Summon erin rijden. Bij vertrek met Summon uit het vak rijden en dan instappen.
Wat jij doet is overigens net zo asociaal, je auto in een te krap parkeerplekje laten rijden zodat anderen niet meer kunnen instappen. Vergoed je verzekeraar het ook zonder no-claim aanspraak als er even een handje voor de "SentryCam" gaat als de deur van de andere auto open klapt? Ik denk en hoop het niet
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2020 10:30 ]
Overigens lukt het mij al jaren om mijn auto toch altijd netjes te houden zonder parkeerschades, omdat ik een nerd blijf met parkeren (achteraan, in de hoek, bovenste etage garage en bij echte drukte zoeken naar een nette auto, etc). Overigens vind ik het wel leuk om te zien dat er soms anderen ook bewust op die locaties parkeren. Vaak ook wel aan de auto te zien.
FlowSnake schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:23:
Ik snap dat je je er niets van aantrekt als het druk is en daardoor iemand vast kan zetten (zou het zelf niet bewust doen, maar als ik er anders niet uit kan is het die ander zijn probleem).
Maar hoe mensen geparkeerd staat als het zeer rustig is zegt toch niet per definitie is over hoe ze parkeren als het drukker is? Ik sta als ik mijn zoontje ophaal van de opvang 9 vd 10x over niet helemaal netjes in mijn vak geparkeerd. Er zijn van de 50 plekken misschien 5 bezet. Dat heeft echt helemaal niets te maken met hoe ik normaliter parkeer, bijvoorbeeld op dezelfde parkeerplaats in de ochtend, want dan weet ik dat het juist zeer druk is en dat de meesten erin/eruit moeten met kids.
Nog niet iedereen heeft deze middelen nee, maar dit zal ongetwijfeld steeds meer gemeengoed worden (net als achteruitrijcamera's) waardoor op termijn iedereen die niet in een oldtimer rijd dit zal hebben.Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:25:
[...]
Niet iedereen heeft de middelen en/of mogelijkheden om in zo'n deugmobiel te rijden.
Wat jij doet is overigens net zo asociaal, je auto in een te krap parkeerplekje laten rijden zodat anderen niet meer kunnen instappen. Vergoed je verzekeraar het ook zonder no-claim aanspraak als er even een handje voor de "SentryCam" gaat als de deur van de andere auto open klapt? Ik denk en hoop het niet
SentryCam zit op 4 plekken op de auto, knap als je tijdens het uitstappen (en 10 minuten ervoor) alle cams bedekt kan houden. Er zitten overigens ook nog 2 cams voor en twee cams op de zijkanten die momenteel niet meedoen, maar die kunnen in de toekomst ook mogelijk nog mee gaan werken.
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Verwijderd
Meer gemeengoed? Korte termijn? In welke bubbel leef jij? Er rijden nog steeds meer oude Ford Ka's en Peugeots 107 rond dan voor Jan Modaal onbetaalbare gesubsidieerde deugbakken.Tassadar32 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:34:
[...]
Nog niet iedereen heeft deze middelen nee, maar dit zal ongetwijfeld steeds meer gemeengoed worden (net als achteruitrijcamera's) waardoor op termijn iedereen die niet in een oldtimer rijd dit zal hebben.
SentryCam zit op 4 plekken op de auto, knap als je tijdens het uitstappen (en 10 minuten ervoor) alle cams bedekt kan houden. Er zitten overigens ook nog 2 cams voor en twee cams op de zijkanten die momenteel niet meedoen, maar die kunnen in de toekomst ook mogelijk nog mee gaan werken.
Het hoeft btw alleen maar op het moment dat de deur open geklapt wordt tegen je auto, dan is 1 cam 5 seconden bedekken genoeg. Dan is er namelijk al geen daadwerkelijk bewijs.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2020 10:39 ]
Wat een sukkelVerwijderd schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:43:
Maar ik heb zoveel lakbeschadigingen op de deuren van mijn auto zitten, dat ik best begrijp dat sommige mensen dubbel parkeren. Alleen dan zal je net mijn buurman met zijn Suzuki Wagon R treffen, die hem er dan naast zet en express zijn deur open gooit
Overigens wat veel anderen ook al zeggen. Als je een grote auto rijdt en je komt in een oude garage met zeer smalle plekken, dan kan ik me best voorstellen dat je m wat over de streep zet. Nog niet eens zozeer voor mogelijke schade, maar je komt je auto anders niet meer in joh
soms kom je ze tegen op de weg en zie je ze een parkeeplaats op schieten dan weet ik al vaak, dit gaat even duren.
5x steken en nog steeds staat de veel te dikke auto veel te scheef, moet meneer uit stappen 6x om de auto heen lopen met zn armen zwaaien terwijl 2 kinderen zitten te keeten op de achterbank...
Geen vooroordeel maar het valt me vaak op dat het stress is en de haast om snel ergens te komen wat voorkomt dat er fatsoelijk en geparkeerd wordt maar er ook voor zorgt dat mensen zich als een banaan gedragen op de openbare weg....
I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500
Verwijderd
Het is een buurman die ik graag te vriend hou i.v.m. zijn handigheid met auto'sSaven schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:38:
[...]
Wat een sukkelDubbele pannenkoek. Dan gedraag je je zo stom en rijd je ook nog eens een Wagon R
! Waarschijnlijk frustratie
Maar eigenlijk wilde ik er ook een voorbeeld mee geven, dat foutparkeren juist schade aan je auto kan opleveren. Omdat er mensen met oude auto's zijn, die dan gezellig hun deur tegen je auto open gooien. Ik durf mijn auto niet eens fout te parkeren in de straat in Dusseldorf, waar mijn vrouw woont. Terwijl de meeste daar lak aan hebben en hem gewoon langs de weg parkeren en meestal dan net op tijd weg zijn, voor het ordnungsamt eens langs komt om parkeerboetes uit te delen ala € 15 per stuk
Echter ik ben bang, dat mijn auto een mikpunt word i.v.m. het gele nummerbord: bedoel toen bij mij voor de deur een paardentrailer met Duits kenteken stond, heb ik ook de handhaving ingelicht. Want hij mag er niet staan en daarnaast betalen Duitsers geen eens wegenbelasting in Nederland, dus dan bel ik wel even. Bij een NL kenteken had ik wellicht gedacht, die zijn vast bezig met verhuizen
vaker moeten steken lijkt me geen probleem toch? als je dan tenminste door hebt dat je auto niet recht staat en je er wel wat aan wilt doen. dat je dan een keertje vaker vooruit/achteruit moet maakt dan niet zoveel uit lijkt me.maubaan schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:42:
mijn ervaring met mensen die niet kunnen parkeren kunnen ook vaak belabberd rijden.
soms kom je ze tegen op de weg en zie je ze een parkeeplaats op schieten dan weet ik al vaak, dit gaat even duren.
5x steken en nog steeds staat de veel te dikke auto veel te scheef, moet meneer uit stappen 6x om de auto heen lopen met zn armen zwaaien terwijl 2 kinderen zitten te keeten op de achterbank...
ik moet ook wel vaker een paar keer steken maar mijn auto heeft dan ook een draaicirkel van een fregat.
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Vaker steken is ook zeker geen probleem als je daarna maar recht staat met een twingo en niet als nog half binnen en half buiten het vak staat.superwashandje schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:06:
[...]
vaker moeten steken lijkt me geen probleem toch? als je dan tenminste door hebt dat je auto niet recht staat en je er wel wat aan wilt doen. dat je dan een keertje vaker vooruit/achteruit moet maakt dan niet zoveel uit lijkt me.
ik moet ook wel vaker een paar keer steken maar mijn auto heeft dan ook een draaicirkel van een fregat.
Als je een fregat rijdt heb je een ander probleem
I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500