Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:16

frG

Xlast88 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:51:
Weet iemand of de ghost of tsushima ps5 disc alle content op de disc heeft staan? Of is de dlc nog een code die je moet redeemen?
Alles staat op de disc, je krijgt ook een code waarmee je wat extratjes kan redeemen (digitale soundtrack etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:21
Dus de goedkoopste manier om te game voor ps5 te krijgen is door de PS4 game voor 30 euro op de kop te tikken via marktplaats. Voor 20 euro ps4 upgrade kopen en dan de ps5 upgrade voor 10 euro? Of gelijk de ps5 upgrade voor 30 euro? Je komt dus op een euro of 60 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:52
Iemand anders ook input delays met de nieuwe update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:32

Superkiwi

Hoi doei

technoaddict schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 08:50:
Dus de goedkoopste manier om te game voor ps5 te krijgen is door de PS4 game voor 30 euro op de kop te tikken via marktplaats. Voor 20 euro ps4 upgrade kopen en dan de ps5 upgrade voor 10 euro? Of gelijk de ps5 upgrade voor 30 euro? Je komt dus op een euro of 60 uit.
Waarom zou je al die moeite doen terwijl je voor een kleine 6 euro meer de Director's Cut gewoon op schijf kunt kopen :/
https://www.allyourgames....s-cut.html?source=beslist

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technoaddict
Superkiwi schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 18:07:
[...]

Waarom zou je al die moeite doen terwijl je voor een kleine 6 euro meer de Director's Cut gewoon op schijf kunt kopen :/
https://www.allyourgames....s-cut.html?source=beslist
Dat is dus eigenlijk ook mijn conclusie. Ik reageerde vooral op veel posts voor mij die gingen over kosten enzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 08:58
Na een tijdje spelen. Wat een pareltje blijft dit toch.
Had 'm al een keer uitgespeeld op de PS4, maar de PS5 changes voegen toch wel heel veel toe. De vergrootte draw distance doet heel veel en het lijkt alsof de textures toch ook flink zijn opgepoetst (?).
Ben op de PS5 opnieuw begonnen, dus over de nieuwe DLC kan ik nog niets zeggen. Maar puur op basis van de base game blijft dit toch echt een dikke aanrader, des te meer als je de game nog niet eerder hebt gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Gisteren de game binnen gekregen op disc.
Net geïnstalleerd. Updates gedownload / geïnstalleerd.
Spel gestart, eerste stukje gespeeld tot het moment dat ze met z'n 2en zijn en de 'Uncle' vast gehouden wordt door een Mongol. Dan crasht de game.
Paar keer de game opnieuw gestart, maar blijft crashen op dat punt.
Graphic mode veranderd. Blijft crashen.

Meer last van? Ik had het ook met Ratchet & Clank. Veel crashes gehad. Soms na 10 keer opnieuw doen kwam ik voorbij het punt waar de game crashte. Echter met GoT crasht de game al na 1 seconde als ik de game continueer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:18
technoaddict schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:28:
Gisteren de game binnen gekregen op disc.
Net geïnstalleerd. Updates gedownload / geïnstalleerd.
Spel gestart, eerste stukje gespeeld tot het moment dat ze met z'n 2en zijn en de 'Uncle' vast gehouden wordt door een Mongol. Dan crasht de game.
Paar keer de game opnieuw gestart, maar blijft crashen op dat punt.
Graphic mode veranderd. Blijft crashen.

Meer last van? Ik had het ook met Ratchet & Clank. Veel crashes gehad. Soms na 10 keer opnieuw doen kwam ik voorbij het punt waar de game crashte. Echter met GoT crasht de game al na 1 seconde als ik de game continueer.
PS4 (Pro)? DB rebuild al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
PS5. Het is dan ook de PS5 Directors Cut versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:24
Vorig jaar het 1e eiland gecleared op de ps4 en toen het spel verkocht. Weet niet zo goed waarom, vond het een vet spel, maar was een beetje open world moe ofzo. Nu de directors cut versie vandaag binnen gekregen. Werkt het lock-on een beetje goed? dit zat er vorig jaar nog niet in. Ben benieuwd naar de ps5 versie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:49
Lock-on vond ik niet fijn werken. Heb het even op lethal geprobeerd, maar alles wat 'vanzelf' gaat, en daarom soms onverwachts is, zit meer in de weg dan dat het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:26
Vraagje: ik heb GoT PS4 versie op mijn PS5. Ik wil graag de uitbreiding Iki Island spelen. Ik zie alleen de upgrade van € 30 in de PS store, niet die van € 20. Hoe kan ik upgraden naar alleen Iki Island? Die andere extra features hoeven van mij niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 01-09-2021 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:36
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:36:
Vraagje: ik heb GoT PS4 versie op mijn PS5. Ik wil graag de uitbreiding Iki Island spelen. Ik zie alleen de upgrade van € 30 in de PS store, niet die van € 20. Hoe kan ik upgraden naar alleen Iki Island? Die andere extra features hoeven van mij niet.
Dan moet je deze hebben:
https://store.playstation...13323_00-GHOSTDIRECTORCUT

https://psnprofiles.com/RaemNL

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:20

FeaR

In GoT we trust

Hij lag al een paar dagen te wachten maar vanavond voor het eerst een paar uur zitten in de Directors Cut, PS5 versie. Lang geleden dat ik dit soort open wereld games heb gespeeld. Normaal was ik info Assassin's Creed maar sinds Origins was me dat te veel RPG geworden en was de originele charme van die reeks weg. In Ghost of Tsushima hoop ik er meer neutraal in te komen. Al is het nu bijvoorbeeld al twijfelen wat aan te trekken. Harnas met betere armor of toch een andere outfit met andere perk....

Enige waar ik nog mee zit te spelen is de HDR. Op sommige momenten is het gewoon te fel. Zo fel dat je items of vijanden simpelweg niet ziet. Aankomend weekend nog eens in de settings duiken en zien of ik het moet regelen in de game, de settings van de PS5 of toch de TV (LG OLED77G1).

Ik zoekende game wel in het Engels. Ik snap de charme van Japans maar ik word behoorlijk kriegel van de niet kloppende lip-sync met die taaloptie.

Morgen na werk even sporten en dan meteen de console weer aan. Eerst rustig de map verkennen en wat oefenen met vechten voordat ik aan de missies begin. Open deur wellicht maar vanaf het begin (begin van de open wereld) naar beneden is de beste start lijkt me? Qua moeilijkheid?

[ Voor 21% gewijzigd door FeaR op 03-09-2021 00:10 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:23
FeaR schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:35:
Hij lag al een paar dagen te wachten maar vanavond voor het eerst een paar uur zitten in de Directors Cut, PS5 versie. Lang geleden dat ik dit soort open wereld games heb gespeeld. Normaal was ik info Assassin's Creed maar sinds Origins was me dat te veel RPG geworden en was de originele charme van die reeks weg. In Ghost of Tsushima hoop ik er meer neutraal in te komen. Al is het nu bijvoorbeeld al twijfelen wat aan te trekken. Harnas met betere armor of toch een andere outfit met andere perk....

Enige waar ik nog mee zit te spelen is de HDR. Op sommige momenten is het gewoon te fel. Zo fel dat je items of vijanden simpelweg niet ziet. Aankomend weekend nog eens in de settings duiken en zien of ik het moet regelen in de game, de settings van de PS5 of toch de TV (LG OLED77G1).

Ik zoekende game wel in het Engels. Ik snap de charme van Japans maar ik word behoorlijk kriegel van de niet kloppende lip-sync met die taaloptie.

Morgen na werk even sporten en dan meteen de console weer aan. Eerst rustig de map verkennen en wat oefenen met vechten voordat ik aan de missies begin. Open deur wellicht maar vanaf het begin (begin van de open wereld) naar beneden is de beste start lijkt me? Qua moeilijkheid?
Als de lip sync niet klopt dan speel je volgens mij niet de ps5 directors cut? Ik dacht dat ze dat namelijk opgelost hadden en was 1 van de USPs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

kwdtje schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 07:45:
[...]
Als de lip sync niet klopt dan speel je volgens mij niet de ps5 directors cut? Ik dacht dat ze dat namelijk opgelost hadden en was 1 van de USPs.
Eerste zin uit mijn post:
...in de Directors Cut, PS5 versie.
Er kwam gisteren wel een update binnen, ik zal eens zien of er mogelijk in die versie een verbetering zit. Het is ook niet een klein beetje lip-sync, tekst loopt door nadat monden al bewogen hebben of de gesproken tekst begint veel te vroeg. De rest van de audio klopt wel en is volledig in sync, het is echt de Japans gesproken track die niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
FeaR schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:21:
[...]

[...]

Er kwam gisteren wel een update binnen, ik zal eens zien of er mogelijk in die versie een verbetering zit. Het is ook niet een klein beetje lip-sync, tekst loopt door nadat monden al bewogen hebben of de gesproken tekst begint veel te vroeg. De rest van de audio klopt wel en is volledig in sync, het is echt de Japans gesproken track die niet klopt.

Naar aanleiding van jouw post deze video eens gekeken, maar er lijkt inderdaad niets veranderd :? Zie op reddit ook veel posts dat het niet klopt. Beetje jammer, want het zou één van de perks van de PS5 upgrade moeten zijn. Wellicht dat de update het opgelost heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Raem op 03-09-2021 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Laatst online: 15:24
Ik heb hem sowieso op engels staan, ik heb echt geen zin om constant naar de ondertiteling te moeten kijken als je onderweg op een paard een verhaal te horen krijgt, kijk liever naar de omgeving. Zo slecht is de voice acting niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Laatst online: 19:23
FeaR schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:21:
[...]

[...]

Ik kan ook lezen hoor, alleen benadrukte Sucker Punch dat de lip sync in de ps5 versie opgelost zou zijn. Blijkt dus niet waar te zijn, als ik het dus zie in dat filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
Ik vond de PS5 lip-sync ook erg tegenvallen. Nauwelijks merkbaar dat er aan gesleuteld is.
FeaR schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:35:
Open deur wellicht maar vanaf het begin (begin van de open wereld) naar beneden is de beste start lijkt me? Qua moeilijkheid?
Tenzij je van begin af aan op lethal speelt is de game nooit 'moeilijk'. Je vergaart het snelste abilities door gewoon de main storyline af te werken. Eigenlijk is dat ook het leukst. De mythic tales kun je ook gerust afwerken zodra ze beschikbaar zijn, maar op RPG-achtige wijze sidequests afvinken zodat je upgrade mats verzamelt om je gear te upgraden zodat je sterk genoeg bent om de main story te progressen is absoluut niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

zzattack schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 14:05:
Tenzij je van begin af aan op lethal speelt is de game nooit 'moeilijk'. Je vergaart het snelste abilities door gewoon de main storyline af te werken. Eigenlijk is dat ook het leukst. De mythic tales kun je ook gerust afwerken zodra ze beschikbaar zijn, maar op RPG-achtige wijze sidequests afvinken zodat je upgrade mats verzamelt om je gear te upgraden zodat je sterk genoeg bent om de main story te progressen is absoluut niet nodig.
Niet moeilijk, dan ga ik het nog lastig krijgen :')
Mogelijk de vibe van button bashen zoals ik hiervoor deed in ASTRO en Ratchet & Clank vergeten en toch maar wat meer met defense gaan doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
Ok, R&C was misschien nog wel simpeler, maar GoT is absoluut een mooie, relaxte game met soepele combat, juist zonder dat die challenging hoeft te zijn. Wat het combat systeem goed aanbiedt is de variety aan stijlen die allemaal prima werken. Je vergaart snel zoveel mogelijkheden en 'oh shit buttons' dat je heel gevarieerd kunt vechten, maar dat hoeft zeker niet.
Dat dit net als Sekiro en Nioh een game in Sengoku/Japan setting met uitgebreide combat is maakt niet dat ook de uitdagingsfactor gelijk is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Het scheelt bij GoT een stuk als je de juiste stances tegen de juiste vijanden gebruikt. Echt moeilijk heb ik het ook nooit gevonden, enkele eindbazen waren pittig.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Hoe vecht ik een tweekamp uit? Ik heb per ongeluk de uitleg overgeslagen. Ik kan het niet meer terugvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
Farabi schreef op zondag 5 september 2021 @ 17:23:
Hoe vecht ik een tweekamp uit? Ik heb per ongeluk de uitleg overgeslagen. Ik kan het niet meer terugvinden.
Driehoekje loslaten op het moment dat je vijand aanvalt. Soms doen ze een schijnbeweging. Als je dan de knop al loslaat mislukt de aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Raem schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:18:
[...]

Driehoekje loslaten op het moment dat je vijand aanvalt. Soms doen ze een schijnbeweging. Als je dan de knop al loslaat mislukt de aanval.
Wat is 'het speltype legende'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
Farabi schreef op maandag 6 september 2021 @ 18:59:
[...]

Wat is 'het speltype legende'?
Ik denk dat je dan de multiplayer bedoelt.
https://ghostoftsushima.f...host_of_Tsushima:_Legends

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-06 08:49

Aight!

'A toy robot...'

Raem schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:18:
[...]

Naar de voeten kijken, dan weet je wanneer ze aanvallen :P.

Wat is het toch leuk om iedereen neer te hakken en die een op een gevechten. Ik krijg echt het gevoel als ik een samurai film aan het kijken ben :P. Vooral in die Ghost modus.

Ben nu bijna klaar in ACT II, ik ben wel gestopt om alles uit te checken (volg wel alle tales) want die Haiku's vindt ik saai hahah :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000

DarkSide

theres no place like ::1

Kon de verleiding niet weerstaan en toch de Directors Cur op de PS5 aangeschaft.
Nog bezig met ACT1 bijna de oom gered.
En dit lijkt mijn GOTY te worden.

Wat een prachtige game. En wat vermaak ik me met het verkennen van het eiland.
De missies, en de gevechten. Ben nooit zo goed in die timing, maar hier werkt het op een manier erg fijn dat ik zelfs van normal naar hard gegaan ben.

Misschien komt het omdat ik 79,- uitgegeven heb (normaal wacht ik wel op aanbiedingen en koop ik nooit games bij releas of full price) Maar hier ben ik echt nog uren zoet mee.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:26
Genoten van Iki Island :) alweer veel te snel voorbij helaas. Enige irritatie waren de visioenen op het laatst die wel erg vaak kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 08:10:
Genoten van Iki Island :) alweer veel te snel voorbij helaas. Enige irritatie waren de visioenen op het laatst die wel erg vaak kwamen.
Pas aan de DC begonnen en ze irriteren me nu al :+

Maar wat blijft dit een mooie game zeg, toen uitgespeeld op de ps4 en vond ik hem al mooi maar de DC op de PS5 doet er nog een schepje bovenop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z0di4k
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-07-2024
Die pijl en boog uitdagingen zijn verschrikkelijk loop ik met een -ja ik maak 'm- boog omheen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Z0di4k schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:01:
Die pijl en boog uitdagingen zijn verschrikkelijk loop ik met een -ja ik maak 'm- boog omheen
Dat dacht ik in eerste instantie ook maar je moet een pak aantrekken die jouw boogstats verbetert en je moet de tijd vertragen zodra het begint, dan is het een eitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Z0di4k schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:01:
Was hier ook mee bezig maar heb stick drift, wat het zwaar irritant maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-06 19:27

CoeliJoeli

Gamer

Gisteravond de Directors Edition voor de PS5 binnengehaald. De haptic feedback is de 30 euro al waard :P
Lees ook dat je Iki Island beter kunt starten na je het verhaal hebt uitgespeeld. Zijn jullie het daar mee eens?

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Nu online
CoeliJoeli schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:28:
Gisteravond de Directors Edition voor de PS5 binnengehaald. De haptic feedback is de 30 euro al waard :P
Lees ook dat je Iki Island beter kunt starten na je het verhaal hebt uitgespeeld. Zijn jullie het daar mee eens?
Zou ik wel doen zodat je er fris en fruitig aan begint, zonder dat je twee verhaallijnen aan het mengen bent. En het is iets pittiger, dan is het ook wel fijn als je zoveel mogelijk skills hebt unlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli

CoeliJoeli

Gamer

D. Ninjai schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:41:
[...]

Zou ik wel doen zodat je er fris en fruitig aan begint, zonder dat je twee verhaallijnen aan het mengen bent. En het is iets pittiger, dan is het ook wel fijn als je zoveel mogelijk skills hebt unlocked.
Top! Kijk er naar uit, al hoewel ik ook aan Legends wil beginnen. Ben benieuwd hoe het werkt

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:49

JSchut

.....

D. Ninjai schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:41:
[...]

Ik ben ook op de PS5 begonnen en ben na Act I direct naar Tiki island gegaan. Het is niet heel veel moeilijker tot nu toe. Enige is die irritante shamans.

Ik wist niet zo goed of het slim was om direct de DLC in te gaan maar was te niewusgierig.

Wat ik vooral heel bizar vind is de laadtijden bij het fast travelen. Begreep namelijk dat het op de PS4 zo goed als even snel is. Dat is best impressive.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoeliJoeli

CoeliJoeli

Gamer

JSchut schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:48:
[...]

Ik ben ook op de PS5 begonnen en ben na Act I direct naar Tiki island gegaan. Het is niet heel veel moeilijker tot nu toe. Enige is die irritante shamans.

Ik wist niet zo goed of het slim was om direct de DLC in te gaan maar was te niewusgierig.

Wat ik vooral heel bizar vind is de laadtijden bij het fast travelen. Begreep namelijk dat het op de PS4 zo goed als even snel is. Dat is best impressive.
Er zijn nauwelijk laadtijden, alles wordt instant ingeladen. Echt bizar voor een game als dit.
Ondertussen ben ik klaar met de main story en heb ik de platinum trophy binnen. Man man man wat een rit was dit zeg!
Begonnen met Legends mode en mijn eerste helpfull accolade gekregen. Heel tof om het spel in multiplayer mode te spelen.

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Ik heb gister ook de game uitgespeeld. Waanzinnige game. Ik ga niet voor de platinum. Heb namelijk geen zin om alles collectables te zoeken.

Deze game heeft mij echt verrast. Van te voren had ik mijn twijfels of dit wat voor mij was. 1 van de betere games die ik gespeeld heb de laatste tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoeliJoeli

CoeliJoeli

Gamer

JSchut schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:20:
Ik heb gister ook de game uitgespeeld. Waanzinnige game. Ik ga niet voor de platinum. Heb namelijk geen zin om alles collectables te zoeken.

Deze game heeft mij echt verrast. Van te voren had ik mijn twijfels of dit wat voor mij was. 1 van de betere games die ik gespeeld heb de laatste tijd.
Je hoeft de collectables niet echt te zoeken. Je kunt namelijk met je Travelers outfit de guiding wind instellen op de collectibles. Je wordt dan geleid naar de locatie waar je een collectable kan vinden.

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

CoeliJoeli schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:23:
[...]

Je hoeft de collectables niet echt te zoeken. Je kunt namelijk met je Travelers outfit de guiding wind instellen op de collectibles. Je wordt dan geleid naar de locatie waar je een collectable kan vinden.
Dat weet ik hoor maar de map is best groot en moet er nog best wel een hoop. Geen zin om uren over de eilanden te struinen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli

CoeliJoeli

Gamer

Zijn er nog Tweakers die Legends Mode spelen? Zo ja, dan lijkt het me leuk om eens een keer met een groep te spelen

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansPatat050
  • Laatst online: 08-06 10:19
CoeliJoeli schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:15:
Zijn er nog Tweakers die Legends Mode spelen? Zo ja, dan lijkt het me leuk om eens een keer met een groep te spelen
Yes, voeg me maar toe: hanspatat050

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cliors
  • Laatst online: 06-06 10:36
God of War & Red Dead Redemption 2 zijn spellen waar ik gek op ben en 20x opnieuw aan kan beginnen.
Zal ik met Ghost of Tsushima en goede 3e kunnen toevoegen aan mijn collectie? (ps5)

Nu bij de mediamarkt voor 50 euro wat wel een goede prijs is lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000

DarkSide

theres no place like ::1

RDR2 heb ik nooit uitgespeeld.
Maar GoW is top. En GoT vond ik ook super.
Zeer genoten van de DC versie een van de tofste games die ik dit jaar gespeeld heb

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:53

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Gisteren Horizon Zero Dawn gekocht voor 7,99 in de PS store. Echt wel de moeite waard, ook al heb ik hem al eens uitgespeeld op de PC.
Qua graphics komt de PS5 versie redelijk dicht in de buurt van de pc versie, zeker vanwege het gebruik van HDR dat ik op de PC niet had.

Edit: Ik zit dus in het verkeerde topic _O-

[ Voor 8% gewijzigd door Nyarlathotep op 28-12-2021 10:53 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Nyarlathotep schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 01:03:
Gisteren Horizon Zero Dawn gekocht (...)
Toch leuk dat je dit even in het Ghost of Tsushima topic meldt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loonatick78
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-06 18:20
Super mooi spel, alleen onwijs jammer dat je de vele cutscenes niet kan skippen.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

loonatick78 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 18:51:
Super mooi spel, alleen onwijs jammer dat je de vele cutscenes niet kan skippen.
Waarom zou je dat willen, dan mis je toch het verhaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loonatick78
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-06 18:20
Verhaal van bv de side missies boeit niet zo. Ook de voor herspeelbaarheid vind ik het vervelend dat het niet kan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-05 13:35

westergas

rikkie_pc

Spuit 11 hier
Vandaag binnen gekregen op PS4. Altijd al willen spelen op mijn favo platform (PC) en nu toch maar de knoop doorgehakt voor de PS4 versie. Nu een leuke hobby zoeken voor mijn vrouw zodat ik de TV kan claimen.

Wel stug dat ie juist nu zeer waarschijnlijk op de PC uit komt.... }:|

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrs.ED
  • Registratie: Maart 2013
westergas schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:24:
Spuit 11 hier
Vandaag binnen gekregen op PS4. Altijd al willen spelen op mijn favo platform (PC) en nu toch maar de knoop doorgehakt voor de PS4 versie. Nu een leuke hobby zoeken voor mijn vrouw zodat ik de TV kan claimen.

Wel stug dat ie juist nu zeer waarschijnlijk op de PC uit komt.... }:|
Ik speel hem ook pas twee weken hoor :P Maar oh wat een gaaf spel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Mrs.ED schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:34:
[...]

Ik speel hem ook pas twee weken hoor :P Maar oh wat een gaaf spel...
Stiekem toch wel hoge verwachtingen van. Ga er helemaal blanco in, verder niets over gelezen.
Morgen een dagje voor gereserveerd. Zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Eergisteren gekocht voor de PS5 in de ps store. Na een uurtje kon het spelen al beginnen. Niet normaal hoe mooi alles is. Geluid, beelden en de gameplay! Hiervoor Demon Souls gespeeld maar dit is echt een stuk makkelijker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ook een van mijn favo games van de laatste jaren. Zeker de PS5 versie met Iki island uitbreiding is mooi.

Vooral de belichting is mooi, zonsopgang of ondergang en dan door een bos rijden met wat laaghangende mist tussen de bomen, prachtig.

De texturen zijn niet overal van hoge kwaliteit, de wereld had wat levendiger gekund etc. maar voor een wat kleinere triple A productie is het een hele goede game.

Ik verwacht t.z.t wel een deel 2, benieuwd wat ze daar van kunnen maken met een wat groter budget.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

In het begin niet er moeilijk idd maar wel leuk om te spelen. Merk wel dat ik als PC gamer gewend ben om vlak voor mijn scherm te zitten want zo op de bank vind ik het soms lastig te zien. Denk dat ik toch ga switchen naar PC als ie binnenkort uit komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Dan is je tv gewoon te klein. Of je zit er te ver vanaf.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Meter of 3 op een 65" OLED dus dat valt wel mee.

Het is prima te spelen hoor maar de details ontgaan me. Misschien de helderheid en contrast een stuk omhoog gooien want hij is wat flets. Met TV/film kijken heb ik hier geen last van.

Zit gewoon liever met mijn neus op mijn UWQHD monitor :) Ieder zijn ding toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Zeker, lekker gamen op het toestel wat jij prettig vindt :)

Wel apart dat je 'm flets noemt, ik vond hem juist weer een beetje té verzadigd.

[ Voor 41% gewijzigd door Superkiwi op 31-01-2022 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:24

mulder

ik spuug op het trottoir

Vond het eerst ook wat flets, er is een contrast mode setting die wel wat verbetering brengt. En ik heb het idee dat verder in het spel steeds meer kleur gebruikt wordt in de omgeving.

oogjes open, snaveltjes dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Zit er nu een paar uur in en manmanman dit is weer eens ouderwets genieten. Heerlijke gameplay :>
Ik hoop dat dit niet heel snel inzakt zoals bijvoorbeeld Asassins Creed: Oddysey. Dat vond ik in het begin ook leuk maar daar bleef snel niets meer van over. Maar tot zo ver is het erg hoopvol, vanavond weer de tijd voor nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrs.ED
  • Registratie: Maart 2013
westergas schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:30:
Zit er nu een paar uur in en manmanman dit is weer eens ouderwets genieten. Heerlijke gameplay :>
Ik hoop dat dit niet heel snel inzakt zoals bijvoorbeeld Asassins Creed: Oddysey. Dat vond ik in het begin ook leuk maar daar bleef snel niets meer van over. Maar tot zo ver is het erg hoopvol, vanavond weer de tijd voor nemen :)
Ik heb eigenlijk iedere AC vroegtijdig weggelegd en ik vermaak me hier nog prima mee. Het blijft afwisselend en het verhaal is ook erg boeiend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:04
Ik heb er inmiddels 54 uur inzetten en ben bijna klaar. Alleen Iki eiland is nog niet helemaal bevrijd. Waarschijnlijk doe ik dat donderdagavond. Net op tijd klaar voor Forbidden West. Voor mij is GOT één van de betere games die ik de afgelopen periode heb gespeeld. De wereld ziet er prachtig en divers uit. Zoals de zon en het licht van de maan door de dikke bebossing vallen, Jin zijn hand door het pampusgras laat gaan tijdens het paardrijden, de vallende blaadjes, de misteffecten en de (bio)diversiteit van het eiland. Ik ben helemaal ingegaan op de rol van de 'Ghost'. Zeker gezien de gruweldaden die werden verricht door de Mongolen. In de ogen van de Samurai heb ik weinig eervol gespeeld. Continu heb ik ook bewust gekozen voor armor anders dan de Samurai. Veel "Ghost Weapons" gebruikt, stealth en vuur/dieren/vergif. Het verhaal is niet hoogstaand, maar het conflict tussen beide kampen (Samurai en Ghost) klikte wel.

Het is een heel andere game dan AC. Bij GOT werd ik echt de wereld ingetrokken. Ik was de Ghost. Het vechtsysteem is ook veel interessanter. Je moet echt opletten in plaats van simpelweg de attack knop blijven indrukken. Ik voelde me vrijer in de wereld en genoot er veel meer van. Je hebt ook veel meer mogelijkheden om de Mongolen te verslaan.
Persoonlijk had ik zonder het verzamelen van de items/vossen/vogels gekund. Vrijwel iedere RPG maakt zich daar schuldig aan, maar het haalt me teveel uit de game. Je geboortedorp is net geplunderd en in brand gestoken, de inwoners op het grote plein opgehangen aan de boom. De game roept op zulke momenten een emotie op. De daders zijn nog vlakbij! Maar eerst nog even deze bamboe uitdaging en in dit hete bad zitten. Oh, een vos...!

Uiteindelijk bleef de game de volle 55 uur boeien, maar inmiddels is het ook wel klaar. Voor mij zitten er net teveel in om te doen en te verzamelen. Gelukkig maken de nieuwe omgevingen, wapens en vaardigheden veel goed. Dat maakte toch dat ik bleef spelen. Voor mij was Act III wel de minste. De omgevingen zijn veel opener en kaler dan voorheen. Grafisch vond ik dat ook minder, omdat door de open omgeving textures van lagere kwaliteit (zeker op afstand) en pop-in meer opvallen. Daardoor werd ik minder in de wereld getrokken dan tijdens Act I & II en Iki eiland. Daar vind ik GOT grafisch echt prachtig. Zonder die opvulling had ik in een continue achtbaan van emoties en een prachtige wereld in 20 uur door het verhaal gegaan. En dan was het voor mij (persoonlijk) een meesterwerk geweest.

Wellicht dat ik ooit nog een NG+ ga doen. Dan kan ik me puur op het hoofdverhaal richten en alle vossen/vogels even laten voor wat ze zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Woodsy op 16-02-2022 12:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:24

mulder

ik spuug op het trottoir

Ik heb m'n linkerduim opgeofferd en heb platinum gehaald oOo Toffe game, nu ff afkicken en dan vrijdag door met HFW

oogjes open, snaveltjes dicht

• westergas

westergas

rikkie_pc

Hier ook nog steeds erg vermakelijk en sfeervol. Nog niet het Asassins Creed effect gehad gelukkig ;)
Heb wel het idee dat ik behoorlijk OP aan het raken ben. Doe ook alle vraagtekentjes op de kaart als ik in de buurt ben. Speel (nu nog) op normal, wellicht toch maar naar hard?

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:04
westergas schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:41:
Hier ook nog steeds erg vermakelijk en sfeervol. Nog niet het Asassins Creed effect gehad gelukkig ;)
Heb wel het idee dat ik behoorlijk OP aan het raken ben. Doe ook alle vraagtekentjes op de kaart als ik in de buurt ben. Speel (nu nog) op normal, wellicht toch maar naar hard?
Als je alle nevenactiviteiten doet is dat wel aan te raden. Dat gevoel had ik namelijk ook. Zodra je naar een nieuw gebied gaat gaat de moeilijkheidsgraad wel iets omhoog. Maar je krijgt ook nieuwe vaardigheden die sommige zaken weer makkelijker maken.

Normaal gesproken speel ik vrijwel altijd op normal. Maar hard was hier passender. GOT is sowieso geen game waar je het redt met alleen knoppen rammen, maar hard voegde echt een strategische dimensie toe aan de combat. Dan moet je echt stealth en reguliere combat combineren. Kiezen om je resolve te gebruiken voor healing of speciale moves. En optimaal gebruik maken van je arsenaal aan skills en items. Je wordt dan meer gedwongen keuzes te maken.

[ Voor 18% gewijzigd door Woodsy op 17-02-2022 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Vraagje, lijk aardig vast te zitten.

Ben nu bij de tweede ronde van Ryuzo. Helaas twee uuur bezig geweest maar nog steeds niet verslagen, super kansloos en frustrerend. Nu heb ik nog alles van de Stine houding vrij gespeeld. En nog wat technieken die deze baas makkelijker maken.

Het stomme is, dat ik niet uit deze missie kan? Hoe kan ik dan mijn karakter beter maken? Moet ik echt eerst langs deze baas wat super moeilijk is? Dan wordt het een lange zit zeg... 😝

YouTube: Ryuzo's Death and Boss Fight - Ghost of Tsushima Cutscene (Ghost of ...

Weet iemand hoe deze techniek heet? Als ik die haal, moet het zeker lukken. Ben alleen bang dat ik niet uit deze verhaallijn kan komen?

Edit:Gehaald! Modus stond blijkbaar ingesteld op moeilijk. Aangepast naar normaal en direct gehaald, bam!

[ Voor 33% gewijzigd door Wackmack op 20-02-2022 09:57 . Reden: , ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:00
De speler in dat filmpje heeft de Mythic techniek Dance of Wrath vrijgespeeld en daarbij ook z'n resolve flink geupgrade, zodat ie de techniek kan 'spammen'. Dat maakt het inderdaad een heel stuk makkelijker, maar het is echt niet nodig om Ryuzo te verslaan.
Stone stance is inderdaad alles wat je nodig hebt en als je daarvan alle technieken hebt, prima. Parry / perfect parry is waar je het van moet hebben in dit gevecht voor schade, maar ontwijken is evengoed belangrijk, want hij gebruikt nogal eens aanvallen die niet te blocken/parryen zijn. In dit stadium heb je in ieder geval zeker de Samurai Clan armor ook, dus die kan je gebruiken voor betere verdediging.
Eigenlijk moet je gewoon even een paar potjes relaxed tegen hem spelen, niet voor de winst gaan, maar puur om aanvalspatronen te herkennen en daarbij dodges / parries te oefenen.

Edit: te laat, gefeliciteerd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Tnx voor de feedback @Woodsy, op hard een stuk beter idd. Op normal wals je er zo doorheen.
Het is geen Dark Souls maar als je even niet oplet ben je zo kapot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z0di4k
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-07-2024
westergas schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:41:
Je moet de moeilijkste gradatie doen is echt leuk vooral als je Mongols onderweg tegen komt. Alleen die gevechten 1 op 1 tegen bazen zijn vrij kansloos om te halen dan maar ff lager zetten qua moeilijkheidsgraad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3mi3
  • Laatst online: 15:51
Z0di4k schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:18:
[...]

Je moet de moeilijkste gradatie doen is echt leuk vooral als je Mongols onderweg tegen komt. Alleen die gevechten 1 op 1 tegen bazen zijn vrij kansloos om te halen dan maar ff lager zetten qua moeilijkheidsgraad...
Ik speel het op normal maar heb ook wel moeite met de bazen. Elke keer even wachten op de aanvallen die hij gaat doen. Meestal ga ik wel een paar keer dood voor ik er achter kom wat zijn moves zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-06 15:42
Fijn om te lezen dat er goeie ervaringen zijn met deze game. Als het goed is valt deze vandaag bij in de bus en kan ik hem deze week spelen!

Ik ben voor de directors cut PS5 versie gegaan en ga op een 75 inch OLED samsung the frame spelen. Ben heel benieuwd, helaas is mijn audio receiver kapot gegaan. Ik vraag mij af of mijn Sony wh-1000xm4 kan aansluiten op een PS5 om te mogen genieten van de muziek en geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:02

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik heb de game pas geleden uitgespeeld, wat een top game was dat, heb de Directors Cut en gespeeld op de Playstation 4 Pro. Ik heb er z'n 40 uur over gedaan en alle extra's ook gedaan, maar dit is zeker een game die ik nog een keer ga spelen.

De muziek was ook prachtig, deze vond ik zo mooi, dat ik met de Vinyl heb gereserveerd, laat maar komen :D

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Mijn €0.02...
Leuk spel, maar achteraf veel herhaling en weinig uitdaging (op hard).
De combat was wel erg smooth en vermakelijk maar had er weinig gevoel bij op het eind. Ik was ook erg snel klaar met alles upgraden maar dat komt door mede mijn speelstijl, heb daar wel vaker last van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:11

Oxigeon

En zo is dat!

Nu deze game in PS+ Extra zit maar eens "geprobeerd" gisteren. Las erg goede verhalen over deze game maar waar ik huiverig voor was is gelukkig niet waar. Bij GoT denk ik meteen aan Japanse meuk. Hack en slash en button bashen.

Man dat ik ze game niet gewoon bij release gekocht heb. Wat een fantastische game. Zeer mooi gemaakt op de ps5 en speelt lekker weg.

Ben nog niet zo heel ver. Heb momenteel 1 missie gespeeld nadat ik uit de proloog kom. Maar kerels.... wat zag dit er tof uit als je uit de proloog komt en dan door die grote velden loopt met je paard.

Uit de proloog dacht ik eventjes een dorpje over te nemen. Hier werd ik keihard afgestraft. Na de eerste missie te spelen en geleerd te hebben hoe een sluipmoord te doen is het hele kamp gelukkig in 3 minuten tijd even een kopje kleiner gemaakt.

Dit is echt een game waar of heel veel uren in gaan zitten, of deze wordt op een gegeven moment wel erg repetitief. Vooralsnog een leuke game

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Oxigeon schreef op zondag 26 juni 2022 @ 08:30:
Dit is echt een game waar of heel veel uren in gaan zitten, of deze wordt op een gegeven moment wel erg repetitief.
Er zitten wel flink wat haiku 'rustmomentjes in', evenals andere zaken die vaker terugkomen.
Ik zag dat niet als repetitief maar als leuke afwisseling dus het is maar net wat je zelf als repetitief ervaart ;)
Veel plezier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik heb er nu een paar uur opzitten met de PS5 directors cut.
Hiervoor HFW gespeeld en dat is grafisch toch wel van een andere orde. Deze game is mooi, maar duidelijk al wat ouder. Niet zo gek natuurlijk. Ook soms wat kleine bugs.

Zoals in het begin als je achter een vrouw aan loopt die over verhoogde verspreide stenen loopt, dan zweeft ze tussen die stenen net een paar centimeter boven de grond.

Ik vind het ook al wel snel erg uitdagend. Gevechten zijn al snel lastig en ik speel op normal. Ga wel vaak dood. Zoveel tijd om te gamen heb ik niet, dus er zitten lange pauzes tussen het gamen in, maar ik merk dat ik bij HFW sneller weer verder wilde spelen. Deze game is leuk, mooi, prachtige setting, maar trekt mij duidelijk toch wat minder.

Misschien dat ik er nog meer in getrokken ga worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Hann1BaL schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:44:
Ik vind het ook al wel snel erg uitdagend. Gevechten zijn al snel lastig en ik speel op normal. Ga wel vaak dood. Zoveel tijd om te gamen heb ik niet, dus er zitten lange pauzes tussen het gamen in, maar ik merk dat ik bij HFW sneller weer verder wilde spelen. Deze game is leuk, mooi, prachtige setting, maar trekt mij duidelijk toch wat minder.
Ik herken bovenstaande wel. Ik heb jaren geroepen een Assassin's Creed game in Japanse/Samurai stijl te willen. Ghost of Tsushima komt in de buurt maar doet het voor mij toch niet helemaal. De omgevingen zijn heel mooi maar daar houdt het voor mij op. Mogelijk te veel samurai met de hot springs, Haiku's en het gros van de missies wat op eer wordt gedaan. Ik kan ook niet wennen aan de combat met het wisselen van stijlen dan wel hoe special attacks op te roepen. Gek eigenlijk, andere games gebruiken dezelfde methode/controls en daar heb ik er geen last van.

Al met al een game die ik direct moest hebben voor de Playstation 5 maar ook een game die meer tijd in het doosje door brengt dan ik had verwacht.

Aanvullend (en semi offtopic):
Ik merk sowieso dat een game me echt moet pakken wil ik er echt inkomen. Vroeger speelde ik alles wat los en vast zat. Nu moet een game me binnen x uur pakken of het is einde verhaal. Paar uur Horizon Forbidden West gespeeld, mooie omgeving maar de setting pakt me niet. Idem met Watch Dogs: Legion. Echter een game als Assassin's Creed Valhalla pakte me wel (ik zit in mijn Viking periode :P ) waardoor ik nu (tegen?) halverwege de main story ben en er 109 uur in heb zitten.

[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 08-07-2022 11:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik heb toch echt het tegenovergestelde, vond dit juist een game die het voor mijn gevoel beter deed dat de wat latere Assassin's Creed, heb ik de laatste 2 wel nog niet gespeeld en Origins was weer een betere.

Ik vond ook de muziek heel erg sterk, zo sterk dat ik me de vinyl heb gereserveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

@FeaR deels wel mee eens. Grappige is dat Horizon Zero Dawn mij eerst niet greep, maar toen we een kleine kregen waarmee ik lange avonden in de draagzak heb gezeten zodat mn vrouw kon slapen, ben ik het toch weer gaan proberen (met koptelefoon aangesloten op de controller zodat de kleine in de draagzak kon slapen) en omdat ik dan veel uren maakte, pakte de game mij ineens wel en toen ik er eenmaal in zat, bleef dat ook zo.

Deze week weer wat extra uurtjes GoT gespeeld en ik kom er langzaam toch wel meer in. Ik vind sommige dingen wat onnodig vertragend: Wat je allemaal overdenkt bij een hot spring (waarom kan ik dat niet doorspoelen?), haiku’s etc.. Langzaam aan ga ik niet alleen maar via de voordeur naar binnen om gewoon iedereen face to face met zwaard te lijf te gaan, maar speel het wat slimmer met wat assasinations, black powder bombs en dan is dat toch wel leuk.

Cut scenes doorspoelen zou wel wat vaker moeten kunnen. Sommige gesprekken van de kleine side missions zijn helemaal niet zo interessant en ik wil dan gewoon door. De game vindt dan van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-06 23:16
Recent ben ik met dit spel gestart, het is best goed gemaakt moet ik zeggen. Het voegt niet echt wat nieuws toe aan de genre en het is best makkelijk op de moeilijkste stand, maar de presentatie is erg goed. Je voelt je echt een samoerai en de wereld ziet er prima uit. Combat is redelijk uitgebreid en afwisselend genoeg. Wel merk ik dat ik tegenwoordig geirriteerd raak van open wereld spellen, er is gewoon te veel BS toegevoegd elke keer, maar het speelt wel lekker weg.

Hopelijk maken ze een sequel die goed kan bouwen hierop, dat kan een geweldig spel worden. Tot nu is deze een dikke 8/10 waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Dat met die open wereld deel ik helemaal, heb dat inderdaad ook bij veel spellen gehad, vooral omdat het op bepaalde punten een beetje als Assassin's Creed voelt. Toch vond ik deze game heerlijk weg spelen, de muziek, de sfeer en alles eromheen was gewoon zo mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baatje
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-02-2024
Afgelopen kerstvakantie (eindelijk) deze game gespeeld, overigens wel op de PS4 nog. Ik heb genoten van het verhaal en van de graphics. De sfeer was inderdaad zeker op een goede manier aanwezig.

Ik moet wel zeggen dat ik de gameplay toch redelijk veel op de Ubisoft formule vond lijken.

Het was in ieder geval een mooie afsluiting voor mij - voor goed of voorlopig - voor het type "open world games". Been there done that ;-).

Fear leads to anger, anger leeds to hate, hate leeds to suffering....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12:46
Ik ben hier afgelopen week ook aan begonnen op de PS5. Had hem voor een tientje zien liggen bij de action, maar heb daarna onverwacht een PS5 aangeschaft. Dus maar geüpgrade naar de directors cut. :)

Heb er pas een paar uurtjes in zitten, maar de sfeer wordt goed neergezet. Heb ook gekozen voor de japanse taaloptie met NL ondertitels voor de immersie. Ik ben wel bang dat de wereld (idd net als bij de AC spellen) te groot zal blijken te zijn waardoor ik hem niet uit zal spelen. Maar voorlopig vermaak ik me er goed mee.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik heb hem ook in het Japans gespeeld, prachtige taal gewoon, heel stom maar bij die game vind ik Engels niet klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
is het mogelijk om alleen iki island te spelen? dus de dlc? ik heb mijn completed save game niet meer van de main-story. heb geen zin om het spel opnieuw uit te spelen om de dlc te unlocken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Farabi schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:04:
is het mogelijk om alleen iki island te spelen? dus de dlc? ik heb mijn completed save game niet meer van de main-story. heb geen zin om het spel opnieuw uit te spelen om de dlc te unlocken.
Je moet een bepaald deel helaas opnieuw spelen, je kunt op het strand met een schipper praten die je naar het eiland brengt.

Maar als je Playstation+ hebt, dan staat je save file waarschijnlijk nog in de cloud.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Vandaag van mijn vrouw deze vinyl cadeau gekregen :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/waM_n3wxBxZJNWAM202iL-DvSKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YsyUveAQLYs57BzCgOC8cP0s.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r3mi3
  • Laatst online: 15:51
Linksquest schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:09:
Vandaag van mijn vrouw deze vinyl cadeau gekregen :D

[Afbeelding]
Heel mooi cadeau! Nog gefeliciteerd 🥳🥳🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 04-06 13:32
Overgehypte game en ontzettend repetitief. In de game is het volgens mij ook altijd windkracht 5 hoe alles waait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-06 23:16
Was een erg goede game geweest als het half zo lang was. Uiteindelijk heb ik er doorheen moeten snellen, wat het werd erg veel van hetzelfde. Eerste 20 uur of zo was wel genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Toch apart dat ik hem juist lekker vond weg spelen, heb me er heel goed mee vermaakt, iets korten mocht inderdaad, maar dat heb ik bij meerdere games inmiddels, lijkt alsof alles tegenwoordig grote open wereld moet zijn.

Maar goed, ik vond de muziek ook een heel geweldig van het spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyonara
Vind het zeker wel een strakke game maar in het midden is het wel wat een slomp kwa verhaal progressie.
Combat is en blijft wel verdomde goed.

En op zijn tijd heb je hele sfeervolle momenten bij bepaalde omgevingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .jef
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-04 09:11
Is er ondertussen al nieuws van een vervolg? (of een prequel?)

Ik hoop er alleszins wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Zo ver mij bekend is helaas nog niet. Wel heb ik gehoord dat er een film aan zou komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:43
Deze game op launch gekocht en vrij snel uitgespeeld. Begon toch weer te jeuken.
Gister de directors cut voor de PS5 gedownload en opgestart. Gespeeld tot net na de epische intro.
Man Man man wat was die intro toch goed.

Helemaal zin om de game weer eens door te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Die intro is ook echt goud waard.

@Tricto in welke taal speel je hem? Engels of Japans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:43
Linksquest schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:26:
Die intro is ook echt goud waard.

@Tricto in welke taal speel je hem? Engels of Japans?
Gewoon in het engels. Ik weet dat de taal nu meer synchroon met de mondbewegingen loopt. Maar versta liever wat er wordt gezegd dan dat ik continu de ondertiteling aan het lezen ben. Jij op Japans?

Vind voice acting van Jin ook prima gecast trouwens met engelse stem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Tricto schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 11:11:
[...]

Gewoon in het engels. Ik weet dat de taal nu meer synchroon met de mondbewegingen loopt. Maar versta liever wat er wordt gezegd dan dat ik continu de ondertiteling aan het lezen ben. Jij op Japans?

Vind voice acting van Jin ook prima gecast trouwens met engelse stem.
Ja, ik op zijn Japans, vond het geweldig klinken. Heb deze game vaker gestreamd en wat clips in 1 video gemaakt, dus gedownload van Twitch en na montage op Youtube gezet, ik zal hem hier delen dan kun je eens horen hoe dat klinkt.

[YouTube: Ghost of Tsushima: Director's Cut - Beautiful Moments (PS4)]

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste