[NextDNS] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
--

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2021 21:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JefGvFlkb1yEl-Gcq49wZCF4P0Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y42H8D7sy7Bu4BqNiz3tTjCZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bwQSxJbeD6Z7hFbb21qQ2LazsBo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RuIpnZkP0YcghqtT5fhhyETz.jpg?f=fotoalbum_large updates comming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
quic protocol staat er nu ook op de setup page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
volgensmij had nextdns een korte aanval op hun AMS vultr server, aangezien ik altijd via die ging en nu niet.. voor de switch laggde mn internet ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
is het mogelijk dat iemand anders het topic overneemt? ik gebruik nextdns niet meer, gebrekkig onderhoud daar, zijn hier verplaatsts naar controld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
Verwijderd schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:12:
is het mogelijk dat iemand anders het topic overneemt? ik gebruik nextdns niet meer, gebrekkig onderhoud daar, zijn hier verplaatsts naar controld
Hier nog steeds een tevreden Nextdns gebruiker. Hoe bevalt Controld? Ik heb nog steeds geen uitnodiging gehad van hen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheovdS schreef op maandag 7 juni 2021 @ 04:55:
[...]

Hier nog steeds een tevreden Nextdns gebruiker. Hoe bevalt Controld? Ik heb nog steeds geen uitnodiging gehad van hen helaas.
Ze zijn allang uit de beta, iedereen kan her gebruiken nu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Ja, dat wil ik wel. Hoe regelen we dat?

-edit-

Geregeld. Ik heb de topicstart alvast wat inhoud gegeven.

[ Voor 10% gewijzigd door ericafterdark op 07-06-2021 15:58 ]

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
Verwijderd schreef op maandag 7 juni 2021 @ 06:23:
[...]

Ze zijn allang uit de beta, iedereen kan her gebruiken nu
Ik ben inmiddels ook over met alle apparaten. ControlD heeft wat minder opties, maar daar word aan gewerkt. En de combinatie met een global proxy voor geo-restrictions is geweldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:29
Kun je wil je hier ook een topic over beginnen
ik ben ook benieuwd naar controld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
peterbier schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 22:37:
[...]

Kun je wil je hier ook een topic over beginnen
ik ben ook benieuwd naar controld
gedaan [ControlD] Ervaringen en Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Ik heb vandaag voor het eerst sinds dat ik klant ben een probleem met NextDNS. Het is bizar traag en lijkt af en toe compleet down. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eiríkr schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 08:33:
Ik heb vandaag voor het eerst sinds dat ik klant ben een probleem met NextDNS. Het is bizar traag en lijkt af en toe compleet down. Meer mensen last van?
Probeer test.nextdns.io, en ping.nextdns.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eiríkr schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 08:33:
Heb je mogelijk tmo thuis internet?, Op 4g nergens last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Het lijkt ook weer voorbij. Ik heb glasvezel van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
toch merk ik dat nextdns weer stabieler wordt, afentoe gebruik ik het nog. ze zijn nog steeds bezig met nieuwe locaties volgens nextdns forum gebruikers https://help.nextdns.io/t...re-more-pops-comming-soon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-09 15:19

Mr-D.

interpunctie? no hero here

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:01:
toch merk ik dat nextdns weer stabieler wordt, afentoe gebruik ik het nog. ze zijn nog steeds bezig met nieuwe locaties volgens nextdns forum gebruikers https://help.nextdns.io/t...re-more-pops-comming-soon
ik gebruik het nu een maand of 5 maar heb eigenlijk nooit problemen.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wator
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-01 20:41
Hoi,
Ook hier een tevreden gebruiker, weet iemand of je dit ook in je KPN router kan instellen? Ik heb nu enkel mijn mobiel en tablet ingesteld. Maar zou natuurlijk mooier zijn als alle apparaten hier gebruik van maken.
Ik neem aan dat, het dan wel een betaalde versie moet gaan worden. :-(
Heeft iemand hier dan weer ervaring mee?

Mvg Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wator schreef op zondag 25 juli 2021 @ 10:47:
Hoi,
Ook hier een tevreden gebruiker, weet iemand of je dit ook in je KPN router kan instellen? Ik heb nu enkel mijn mobiel en tablet ingesteld. Maar zou natuurlijk mooier zijn als alle apparaten hier gebruik van maken.
Ik neem aan dat, het dan wel een betaalde versie moet gaan worden. :-(
Heeft iemand hier dan weer ervaring mee?

Mvg Wouter
Ja dat kan, als uw kpn modem custom dns in kan stellen, ik zou er niet voor tobbe om 1,99per maand ervoor uit te geven. Of het jaar bedrag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ja, alle experiaboxen kunnen een dns instelling aangepast hebben naar je eigen smaak.

En je kunt dit gewoon doen met de gratis variant, je kunt namelijk een geregistreerd ip v4 adres opgeven.

Mocht de nieuwe box v12 (die ken ik niet) ook ipv6 dns ondersteunen, dan is het al helemaal mogelijk omdat je een unieke dns adres bij NextDNS krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
https://twitter.com/nextdns/status/1419652134757351424?s=21

We added the ability to export your query logs via the syslog protocol over TCP or TLS.

If you are interested, please DM us to test it. We are curious to learn about your use case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:09:
https://twitter.com/nextdns/status/1419652134757351424?s=21

We added the ability to export your query logs via the syslog protocol over TCP or TLS.

If you are interested, please DM us to test it. We are curious to learn about your use case.
Meer info: https://help.nextdns.io/t/p8h1q6m/syslog-feed

Jammer dat het nu vanuit hun servers komt. Zou tof zijn als de CLI client het in de toekomst kan versturen. Dan is er geen portforwarding etc nodig.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2021 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
update : nieuwe feature

AI-Driven Threat Detection
BÈTA
Block millions of threats detected by our AI technology — a proprietary AI engine designed from the ground up for DNS with hundreds of signals, terabytes of training data and real-time decision making.

onder beveiliging tab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05
Get!em schreef op zondag 25 juli 2021 @ 11:18:
Ja, alle experiaboxen kunnen een dns instelling aangepast hebben naar je eigen smaak.

En je kunt dit gewoon doen met de gratis variant, je kunt namelijk een geregistreerd ip v4 adres opgeven.

Mocht de nieuwe box v12 (die ken ik niet) ook ipv6 dns ondersteunen, dan is het al helemaal mogelijk omdat je een unieke dns adres bij NextDNS krijgt.
Helaas kun je in box v12 alleen de DNS IPv4 adres aanpassen dus al je apparaten die via IPv6 een verbinding maken gaan over DNS van KPN en zullen dus reclame ontvangen. Alleen als je de app per device installeert ben je reclame vrij.

Ik ben inmiddels weer terug naar Pihole in mijn netwerk setup. Ik merk dat het benaderen van websites veel sneller afgehandeld wordt.
NextDNS was een leuk project maar nog niet helemaal ready ondanks het goede concept.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
https://adguard.com/en/blog/reimagining-adguard-dns.html adguard komt nu ook met een nextdns clone en waarschijnlijk meer opties en betere servers door dedicated servers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:59:
https://adguard.com/en/blog/reimagining-adguard-dns.html adguard komt nu ook met een nextdns clone en waarschijnlijk meer opties en betere servers door dedicated servers
Dit ziet er echt heel interessant uit. Ik draai momenteel AdGuard Home op een VPS bij Vultr maar hier wil ik zeker eens mee spelen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update: nextdns heeft hun ios app UIT de appstore gehaald, verwijder de app dus niet op je bestaande device.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dbeusink
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 02:44
Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2021 @ 07:35:
Update: nextdns heeft hun ios app UIT de appstore gehaald, verwijder de app dus niet op je bestaande device.
Je kunt tegenwoordig een configuratie profiel exporteren die je installeert op je Mac, iPhone of iPad waarmee de app overbodig is geworden. Ik heb de app daarom verwijderd van mijn iPhone.

[ Voor 4% gewijzigd door dbeusink op 29-09-2021 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:27

MartNL

Het concept is mooi. Maar next dns vertraagd zodanig mijn internet dat het niet interessant is. Gebruik nu controld dat is al een stuk beter. IIk verwacht van adguard eigenlijk een nog betere ervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MartNL schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:51:
Het concept is mooi. Maar next dns vertraagd zodanig mijn internet dat het niet interessant is. Gebruik nu controld dat is al een stuk beter. IIk verwacht van adguard eigenlijk een nog betere ervaring.
Wat is zodanig vertraagd? Merk hier dus helemaal niks van dat het traag is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

Verwijderd schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 21:24:
[...]

Wat is zodanig vertraagd? Merk hier dus helemaal niks van dat het traag is
Eigenlijk elke pagina die ik wil laden zit regelmatig een merkbare lag in.
Vreemd dat jij dat niet hebt. Ik heb het zeker 6 maanden geprobeerd.

Zodra ik het weer uitzet dan is mijn internet weer "snel" uiteraard met advertenties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MartNL schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 21:36:
[...]

Eigenlijk elke pagina die ik wil laden zit regelmatig een merkbare lag in.
Vreemd dat jij dat niet hebt. Ik heb het zeker 6 maanden geprobeerd.

Zodra ik het weer uitzet dan is mijn internet weer "snel" uiteraard met advertenties.
Misschien heeft het te maken met de Facebook storing, probeer het eens met de nextdns app die geen anycast gebruikt maar rechtstreeks naar de server die het beste is voor je

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

Verwijderd schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 21:53:
[...]

Misschien heeft het te maken met de Facebook storing, probeer het eens met de nextdns app die geen anycast gebruikt maar rechtstreeks naar de server die het beste is voor je
Dankjewel voor het meedenken.
Ik zal het nog een keer een kans geven. Heb momenteel een proef periode bij controld. Ik maak deze periode is af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

ook ik ben gestopt met next dns krijg alleen maar klachten over traag internet.
en ik heb het al een maand of 9 dus kan niet zeggen dat ik het niet getest heb.
heb nog wel een subscription maar jammer dan.
ga weer terug naar pihole met div exlusions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Voor mij was de trager of slecht inladen van webpagina’s ook de reden om te stoppen ondanks dat ik ook nog een abonnement heb lopen tot december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mr-D. schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 07:42:
ook ik ben gestopt met next dns krijg alleen maar klachten over traag internet.
en ik heb het al een maand of 9 dus kan niet zeggen dat ik het niet getest heb.
heb nog wel een subscription maar jammer dan.
ga weer terug naar pihole met div exlusions
Zijn de traceroutes wel goed? Naar nextdns probeer nextdns.io/diag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

Verwijderd schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:11:
[...]

Zijn de traceroutes wel goed? Naar nextdns probeer nextdns.io/diag
hai,

ik heb het al uit mijn router gesloopt en zou dit niet eerder dan het weekend weer kunnen optuigen vanaf de commandline, maar als ik eerlijk ben zie ik het niet zo zitten.
als tussenoplossing ben ik weer terug naar open DNS voordat de pi-hole het weer kan overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Als client op de pc kun je eventueel ook YogaDNS gebruiken voor je NextDNS configuratie. De NextDNS client liep bij mij meerdere malen vast. Met YogaDNS tot nog toe nog geen problemen gehad. Installeert zich onder windows wel als service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Get!em schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:56:
Als client op de pc kun je eventueel ook YogaDNS gebruiken voor je NextDNS configuratie. De NextDNS client liep bij mij meerdere malen vast. Met YogaDNS tot nog toe nog geen problemen gehad. Installeert zich onder windows wel als service.
Ik raadt dit af, het is een extra software laag op een kritische infrastructuurservice, in dit geval DNS, welke als attackvector gebruikt kan worden, maar ook ongewenste resultaten kan geven.

Ik raadt je dan echt gebruik te maken van een lokale PFBlockerNG / Adguard / Pi-hole met als upstream servers een aantal TLS servers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q4UEYnCsgfwdBbVjWQJO4iFggjM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XSwGrzXUT0beihZTm3K7Dnng.png?f=user_large

tijdens de facebook storing, 30% meer facebook requests

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hier komen sindskort ads doorheen op tweakers en sommige andere sites met OISD lijst en nextdns? iemand ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:37
Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:11:
hier komen sindskort ads doorheen op tweakers en sommige andere sites met OISD lijst en nextdns? iemand ook last van?
Bij mij worden advertenties op Tweakers netjes geblokkeerd (met oisd en Adguard list in nextdns).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pelt schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 18:08:
[...]

Bij mij worden advertenties op Tweakers netjes geblokkeerd (met oisd en Adguard list in nextdns).
https://s0.2mdn.net/ads/r...MANrB&t=1&renderingType=2 deze vliegt erdoorheen hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Heb wat meer lists aan staan, en je url wordt hier geblokkeerd.

Easy list en easy list Dutch
AdGuard mobile ads
Notracking

[ Voor 34% gewijzigd door Get!em op 26-10-2021 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
na het zoeken van de issue uiteindelijk gevonden, apple voerde een sneaky update door waardoor als je deze optie aan heb (zie foto) dat maakt een soortvan local vpn waardoor de tracker bescherming inwerking gaat van apple zelf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5d9CQmIfZdwUg859xXgli3ouzjM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vI1coo5oKu2WDsLrGjZ03ehg.jpg?f=fotoalbum_large

wanneer je deze uitzet op mac apparaten en iphone's zal dat het verhelpen

dit geldt overigens alleen voor ios 15.1 en de nieuwe macos Monterey, aangezien ik sinds toen deze issue kreeg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2021 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Store88
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20-06-2024
Goedemorgen allemaal,

ben nieuw hier en heb een vraag over nextdns, ik gebruik nextdns nu een aantal dagen,

Ik heb mijn kpn experia v10 modem gekoppeld met nextdns en het werkt super alleen 1 probleem, de reclame worden wel op internet geblokt maar binnen de apps niet, en als ik nextdns op me mobiel zelf koppel zoals bij privé-Dns dan word het wel geblokt, iemand idee

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt_ZakLamP
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 15:34
Store88 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 08:58:
Goedemorgen allemaal,

ben nieuw hier en heb een vraag over nextdns, ik gebruik nextdns nu een aantal dagen,

Ik heb mijn kpn experia v10 modem gekoppeld met nextdns en het werkt super alleen 1 probleem, de reclame worden wel op internet geblokt maar binnen de apps niet, en als ik nextdns op me mobiel zelf koppel zoals bij privé-Dns dan word het wel geblokt, iemand idee

Alvast bedankt
Volgens mij hebben android devices de neiging om requests te sturen naar de Google DNS servers (8.8.8.8) in plaats van de door DHCP gegeven DNS servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Store88
Hoi Cpt_ZaklamP

Ja dat is best vervelend, ik zie namelijk idd 8.8.8.8 staan en daar onder dan de Dns die ik ook bij me kpn router heb opgegeven, dus pakt die dan toch de eerste 8.8.8.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
--

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2021 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:40
Store88 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 20:56:
Hoi Cpt_ZaklamP

Ja dat is best vervelend, ik zie namelijk idd 8.8.8.8 staan en daar onder dan de Dns die ik ook bij me kpn router heb opgegeven, dus pakt die dan toch de eerste 8.8.8.8
Als he 2 DNS adressen in kan voeren is het niet de "eerste" en daarna de "tweede" Hij pakt at random 1 van de 2..en daarna at random weer 1 van de twee. Bij Nextdns is dat 45.90.28.231 en 45.90.30.231..Beide even invoeren.

Daarna even testen, maar laat het gewoon even staan, caches enzo zitten vol, dit is altijd ffe shit met dns test dingetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Store88
Goedeavond dacuuu

Ik kan bij mijn kpn experia v10 alleen maar 1 Dns invullen niet alle 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Store88 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:16:
Goedeavond dacuuu

Ik kan bij mijn kpn experia v10 alleen maar 1 Dns invullen niet alle 2
Neem een fritzbox veel beter als die experiabox pruttel
Ik gebruik een fritzbox op het kpn netwerk (internet itv en bellen)

• rwr_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:22
Ik heb NextDNS geinstalleerd op mijn OnePlus6T via de aanbevolen Privé-DNS functie van Android. Echter, als ik thuis op mijn wifi zit, dan heb ik bij het wifinetwerk van mijn Fritz (7590) problemen. Omdat ik ook AP heb van Unifi heb ik dus ook een Unifi wifinetwerk, maar daar heb ik geen problemen. De melding die ik krijg is dat de prive-dnsserver niet gevonden kan worden. Ik heb enkel de instellingen voor NextDNS op de clients geïnstalleerd (en niet op de router). Iemand een idee waarom ik deze melding krijg? Ontstaat er hier een conflict omdat router normaliter mijn dns-server is en ik deze nu bypass via NextDNS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
rwr_ schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:30:
Ik heb NextDNS geinstalleerd op mijn OnePlus6T via de aanbevolen Privé-DNS functie van Android. Echter, als ik thuis op mijn wifi zit, dan heb ik bij het wifinetwerk van mijn Fritz (7590) problemen. Omdat ik ook AP heb van Unifi heb ik dus ook een Unifi wifinetwerk, maar daar heb ik geen problemen. De melding die ik krijg is dat de prive-dnsserver niet gevonden kan worden. Ik heb enkel de instellingen voor NextDNS op de clients geïnstalleerd (en niet op de router). Iemand een idee waarom ik deze melding krijg? Ontstaat er hier een conflict omdat router normaliter mijn dns-server is en ik deze nu bypass via NextDNS?
Waarom niet de nextdns in de fritzbox?
Ik heb dnsv4 en dnsv6 en dns over tls van nextdns in mijn fritzbox staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwr_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:22
Dan kan ik net zo goed Adguard draaien, want dan heb ik er alleen voordeel van op m'n thuisnetwerk. Daarom leek Nextdns me juist wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Soms maak ik me een beetje zorgen over nextdns ookal zijn ze nog een kleinere partij.. maar het gebeurt wel

https://www.pcmag.com/new...nearly-2-tbps-ddos-attack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbeusink
Edit: Probleem gevonden, heeft waarschijnlijk te maken met de update van GO 1.16 -> 1.17 die gedaan is bij de overgang van V1.35 -> V1.36. Sinds ik terug ben naar V1.35 heb ik geen uitval meer gehad _/-\o_
Zie GitHub.

Ik heb de laatste tijd last van kortstondige uitval van NextDNS waarbij voor een bepaalde tijd even niets meer resolved. Heeft iemand hier ook last van?

Ubiquiti USG-3P met NextDNS CLI.
USG firmware: v4.4.56
NextDNS CLI: v1.37.3

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
*******@BEUS-00-MK-GW:~$ nextdns log | grep 'Endpoint failed'
Nov 23 18:22:12 BEUS-00-MK-GW nextdns[3881]: Endpoint failed: https://dns.nextdns.io#93.189.61.195,188.172.219.167: roundtrip: context deadline exceeded
Nov 23 18:47:41 BEUS-00-MK-GW nextdns[3881]: Endpoint failed: https://dns.nextdns.io#188.172.219.167,93.189.61.195: roundtrip: context deadline exceeded
Nov 23 18:47:46 BEUS-00-MK-GW nextdns[3881]: Endpoint failed: https://dns1.nextdns.io#45.90.28.0,2a07:a8c0::: roundtrip: context deadline exceeded
Nov 23 18:47:52 BEUS-00-MK-GW nextdns[3881]: Endpoint failed: https://dns2.nextdns.io#45.90.30.0,2a07:a8c1::: roundtrip: context deadline exceeded
Nov 23 18:48:12 BEUS-00-MK-GW nextdns[3881]: Endpoint failed: https://dns.nextdns.io#188.172.219.167,93.189.61.195: roundtrip: context deadline exceeded
Nov 23 18:48:18 BEUS-00-MK-GW nextdns[3881]: Endpoint failed: https://dns1.nextdns.io#45.90.28.0,2a07:a8c0::: roundtrip: context deadline exceeded
Nov 23 18:48:23 BEUS-00-MK-GW nextdns[3881]: Endpoint failed: https://dns2.nextdns.io#45.90.30.0,2a07:a8c1::: roundtrip: context deadline exceeded
Nov 23 18:48:46 BEUS-00-MK-GW nextdns[3881]: Endpoint failed: https://dns.nextdns.io#188.172.219.167,93.189.61.195: roundtrip: context deadline exceeded
Nov 23 18:48:51 BEUS-00-MK-GW nextdns[3881]: Endpoint failed: https://dns1.nextdns.io#45.90.28.0,2a07:a8c0::: roundtrip: context deadline exceeded

[ Voor 23% gewijzigd door dbeusink op 26-11-2021 08:39 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:24
Bij deze meld ik me ook hier even aan, ben tevens alpha tester en doe de NL vertalingen voor NextDNS 😀

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
tcviper schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:50:
Bij deze meld ik me ook hier even aan, ben tevens alpha tester en doe de NL vertalingen voor NextDNS 😀
Welkom! Hoe ziet de organisatie er momenteel uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
Eiríkr schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 23:39:
[...]

Welkom! Hoe ziet de organisatie er momenteel uit?
Hi, als in? Het enige dat ik weet is dat Olivier Poitrey en Romain Cointepas de boel leiden en er een 3-tal anderen werken voor de techniek, geen idee wie er verder voor werkt nog, buiten een aantal vrijwilligers voor talen.

Wat vooral belangrijk ook is hoe snel een DNS dienst als NextDNS, Cloudflare en AdGuard benaderbaar zijn. Daarvoor kun je een tool als DNS Benchmark gebruiken. In mijn geval zie ik vaak NextDNS het snelste met vlak daarna Cloudflare.

[ Voor 58% gewijzigd door tcviper op 05-12-2021 09:02 ]

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:45
Maak sinds een maandje gebruik van NextDNS met veel tevredenheid. Goede blocking en het tijdsfilter op sommige applicaties is handig.

Maar nu ben ik over naar KPN met de ExperiaBox 10 (ZTE), op mijn vorige lijn en EB10 had ik alleen IPv4, en kon daar de DNS veranderen.
Dit kan ik nog steeds op de KPN EB10, maar hoe zet ik ook voor IPv6 de DNS om? Of pakt die voor IPv6 alleen de dns opdrachten via IPv4??

American Express vraagbaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Stinger_Ventura schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:32:
Maak sinds een maandje gebruik van NextDNS met veel tevredenheid. Goede blocking en het tijdsfilter op sommige applicaties is handig.

Maar nu ben ik over naar KPN met de ExperiaBox 10 (ZTE), op mijn vorige lijn en EB10 had ik alleen IPv4, en kon daar de DNS veranderen.
Dit kan ik nog steeds op de KPN EB10, maar hoe zet ik ook voor IPv6 de DNS om? Of pakt die voor IPv6 alleen de dns opdrachten via IPv4??
Je kunt beter de router met rust laten en de apps voor de verschillende apparaten gebruiken dan wel de specifieke DNS servers die je aangeboden worden in je configuratie scherm.

Ik heb besloten om mijn abbo na een jaar niet meer te verlengen. De service is niet altijd stabiel en dat maakt het met thuis werken niet altijd fijn. Daarom ben ik weer bij mijn raspberry Pi met Pihole erop.

• Stinger_Ventura
Miki schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:56:
[...]

Je kunt beter de router met rust laten en de apps voor de verschillende apparaten gebruiken dan wel de specifieke DNS servers die je aangeboden worden in je configuratie scherm.

Ik heb besloten om mijn abbo na een jaar niet meer te verlengen. De service is niet altijd stabiel en dat maakt het met thuis werken niet altijd fijn. Daarom ben ik weer bij mijn raspberry Pi met Pihole erop.
Voor alle devices en users in huis, ga ik niet per stuk een app installeren. Heb ook Pi-hole gedraaid, maar vind juist de blocking van tijdslot qua diensten heel handige future.
Wil opzicht best verlengen voor 1 jaar, maar dan wil ik wel dat alle devices in het netwerk geroute worden via NextDNS, en niet alleen de Ipv4 requests.

Aangezien ik niet zie waar ik de Ipv6 DNS in de EB10 moet aanpassen, moet ik dan een ander modem (Fritzbox bv? Maar dat kost ook weer geld!).
Ik heb nog een Edgerouter liggen, aangezien ik de EB10 niet in Bridge modus kan zetten, lukt het Ipv6 DNS aanpassen wel op de Edgerouter voor al het verkeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Adguard hun dns clone is sinds gister in beta, ziet er veelbelovend uit en snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2021 @ 05:17:
Adguard hun dns clone is sinds gister in beta, ziet er veelbelovend uit en snel
Waar aanmelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mwah, het klopt nog niet aan nextdns, mist nog veel features... Ik ga het niet volledig gebruiken😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:09:
[...]

Mwah, het klopt nog niet aan nextdns, mist nog veel features... Ik ga het niet volledig gebruiken😅
Maar waar meld ik me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Miki schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:56:
[...]

Niet stabiel? Gebruik het een jaar nu en heb 1 kleine interruption gezien, door onderhoud, werkt verder altijd prima. Nadeel van Pihole's blijf ik vinden een corrupte sd kaart, extra point of failure (ding kan uitvallen, kapot gaan of stoppen).

Was overigens zelf ook nog aan het kijken naar Cloudflare teams (gratis variant) maar daar kun je 'nog' geen volledige blacklists erin zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door tcviper op 04-01-2022 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
tcviper schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:14:
[...]

Niet stabiel? Gebruik het een jaar nu en heb 1 kleine interruption gezien, door onderhoud, werkt verder altijd prima. Nadeel van Pihole's blijf ik vinden een corrupte sd kaart, extra point of failure (ding kan uitvallen, kapot gaan of stoppen).

Was overigens zelf ook nog aan het kijken naar Cloudflare teams (gratis variant) maar daar kun je 'nog' geen volledige blacklists erin zetten.
Nope, niet stabiel in de zin dat er te vaak een te langzame DNS afhandeling plaats vond. Met name op het moment dat je extra snelle DNS server optie had aangezet.

Inmiddels is mijn abonnement verlopen en ben ik niet van plan de dienst nog verder af te nemen. Wellicht dat Adguard nog een optie wordt in de toekomst maar vooralsnog draait mijn Pi alweer een half jaar foutloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Ik ervaar eigenlijk geen problemen in iOS en macOS middels Apple Configuration Profile. Ben wel erg benieuwd naar de nieuwe dienst van AdGuard (https://adguard-dns.com).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Twijfel toch een beetje om terug te gaan naar NextDNS, reden dat ik het maar 1 maand geprobeerd heb is dat ik daarna naar KPN ging met IPv6. De geleverde Experiabox kan alleen het IPv4 DNS aanpassen. Met name de tijdslot van verschillende diensten blokkeren sprak me aan en dat het een externe service is (bedrijfs zeker), maar daar betaal je ook voor.

Dus wat te doen?
- Voordelen van IPv6 houden? (Zijn die merkbaar)
- NextDNS op IPv4 voor 2€ per maand
- Pihole op IPv4 uit de kast halen en gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:07:
Twijfel toch een beetje om terug te gaan naar NextDNS, reden dat ik het maar 1 maand geprobeerd heb is dat ik daarna naar KPN ging met IPv6. De geleverde Experiabox kan alleen het IPv4 DNS aanpassen. Met name de tijdslot van verschillende diensten blokkeren sprak me aan en dat het een externe service is (bedrijfs zeker), maar daar betaal je ook voor.

Dus wat te doen?
- Voordelen van IPv6 houden? (Zijn die merkbaar)
- NextDNS op IPv4 voor 2€ per maand
- Pihole op IPv4 uit de kast halen en gebruiken
Het vage ervan, dat dacht ik ook, maar schijnbaar pakt de optie met link ip automatisch ipv6 aan... Dus het werkt beide v4 en v6, met de v12 modem

Ja het is zeker merkbaar, voelt vaak sneller aan.
Nextdns op beide v4 en v6. Overigens heb ik automatisch op alle devices gewoon de app ook op staan.
Ik heb pihole de deur uit gegooid, nextdns werkt prima en nog geen storingen gehad

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2022 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:49

rally

Deyterra Consultancy

Heeft iemand problemen met NextDNS vandaag?
Via Cloudflare/Google/OpenDNS/QuadNine werkt alles prima.

Maar via NextDNS regelmatig dat lookups falen.

Tot nu toe was het prima, maar vadaag is dus drama 😞

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
rally schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:57:

Werkt prima hier en op andere locaties waar ik het actief heb, waar precies zie je die lookups falen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Mijn clients willen geen DNS looks meer doen. Na een paar minuten werkt het weer en dan na enkele minuten niet.

Met andere DNS servers gaat het dus wel prima.

Ga even kijken of ik iets over het hoofd zie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ericafterdark
rally schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:57:

Ik ben bezig met een monitoring hobby project en heb NextDNS zojuist toegevoegd.

https://smokemachine.nl/?target=public-dns.nextdns

Misschien handig in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

Eiríkr schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:29:
[...]

Ik ben bezig met een monitoring hobby project en heb NextDNS zojuist toegevoegd.

als ik daar kijk krijg ik onderstaand.

Beveiligde verbinding mislukt

Fout tijdens het verbinden met smokemachine.nl. SSL ontving een record die de maximaal toegestane lengte heeft overschreden.

Foutcode: SSL_ERROR_RX_RECORD_TOO_LONG

edit:

met chrome krijg ik dit

Deze site kan geen beveiligde verbinding leveren smokemachine.nl heeft een ongeldige reactie verzonden.

[ Voor 17% gewijzigd door Mr-D. op 21-01-2022 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

[...]

Cool. Ik bookmark hem.

Het *leek* te liggen aan de primary DNS server van NextDNS die ik had ingesteld.
Ik had alles overgezet op de "COQG" DNS servers en toen werkte alles weer als een zonnetje, behalve mijn NAS (waar slechts 1 DNS server ingesteld kon worden).

Nu draait alles inmiddels weer en heb ik de DNS weer naar NextDNS teruggezet. Over maximaal 24 uur weet ik hoe stabiel het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Mr-D. schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:30:
[...]

als ik daar kijk krijg ik onderstaand.

Beveiligde verbinding mislukt

Fout tijdens het verbinden met smokemachine.nl. SSL ontving een record die de maximaal toegestane lengte heeft overschreden.

Foutcode: SSL_ERROR_RX_RECORD_TOO_LONG

edit:

met chrome krijg ik dit

Deze site kan geen beveiligde verbinding leveren smokemachine.nl heeft een ongeldige reactie verzonden.
Ik ga even naar mijn config kijken. Apart dat ik het hier niet zie in Chrome.
rally schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:33:
[...]

Cool. Ik bookmark hem.

Het *leek* te liggen aan de primary DNS server van NextDNS die ik had ingesteld.
Ik had alles overgezet op de "COQG" DNS servers en toen werkte alles weer als een zonnetje, behalve mijn NAS (waar slechts 1 DNS server ingesteld kon worden).

Nu draait alles inmiddels weer en heb ik de DNS weer naar NextDNS teruggezet. Over maximaal 24 uur weet ik hoe stabiel het is.
Hopelijk is het opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

Eiríkr schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:34:
[...]

Ik ga even naar mijn config kijken. Apart dat ik het hier niet zie in Chrome.

[...]

Hopelijk is het opgelost!
kan zijn door mijn verbinding dat Zcaler loopt te pruttelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbeusink
[...]

Thx! Bij deze gebookmarked _/-\o_
Werkt bij mij trouwens wel gewoon prima (Firefox), geen SSL errors oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
Mr-D. schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:36:
[...]

kan zijn door mijn verbinding dat Zcaler loopt te pruttelen
Check!
dbeusink schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:37:
[...]

Thx! Bij deze gebookmarked _/-\o_
Werkt bij mij trouwens wel gewoon prima (Firefox), geen SSL errors oid.
Super. De komende weken voeg ik nog veel bestemmingen en sites toe. Moet ook nog een likje verf overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

op mijn mobiel werkt het perfect ziet er netjes uit zal hem ook maar even bookmarken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Ik keek toevallig even naar de statistieken en zag een vreemde piek.

Omdat het maar 1 server betreft denk ik niet dat veel mensen iets hebben gemerkt.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/svQGW4k/Screen-Shot-2022-01-23-at-10-47-08.png

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/KqRnT0m/Screen-Shot-2022-01-23-at-10-47-44.png

[ Voor 10% gewijzigd door ericafterdark op 10-02-2022 19:05 ]

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Zie vanmiddag ineens in verschillende apps weer reclame verschijnen ondanks gebruik van NextDNS. Ervaren andere dit ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
JBS schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 18:24:
Zie vanmiddag ineens in verschillende apps weer reclame verschijnen ondanks gebruik van NextDNS. Ervaren andere dit ook?
Nee, nog niet opgevallen. Welke apps? Welke filters heb je geactiveerd?

Zie je op https://my.nextdns.io bericht dat je gebruik maakt van de dienst?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/qjxSyFj/Screen-Shot-2022-02-10-at-19-06-26.png

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Eiríkr schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 19:06:
[...]

Nee, nog niet opgevallen. Welke apps? Welke filters heb je geactiveerd?

Zie je op https://my.nextdns.io bericht dat je gebruik maakt van de dienst?

[Afbeelding]
Was niet, na wat rondklikken binnen m'n profiel en weer terug naar de beginpagina weer wel, en de advertenties zijn ook weer verdwenen. Privé-DNS in Android was actief met de juiste URL, geen instellingen gewijzigd. Vreemd, maar opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ookal is het een beetje laat, toch post ik een update

Nextdns heeft paar dagen/week geleden web3 geïntroduceerd kan je aanzetten in instellingen tab,

Of zie tweet https://twitter.com/nextdns/status/1491034351391305731?s=21

En ook weer paar nieuwe locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat mij ook opvalt dat ze sinds kort, weet niet exacte datum* wat beveiligings maatregelen hebben doorgevoerd hebben je komt namelijk niet zomaar meer achter het echte server ip, daarvoor moet je wat geeky zijn,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bt3NB4gIoikxBTzHpyZU2cm5-og=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fmZavpfL7aQDYLUpBQMYR1yo.png?f=user_large

zoals hier destijds, als je daar een anycast ip invoerde kwamen de server ips daar te staan rechts, nu is dat niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Verwijderd schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:49:
Ookal is het een beetje laat, toch post ik een update

Nextdns heeft paar dagen/week geleden web3 geïntroduceerd kan je aanzetten in instellingen tab,

Of zie tweet https://twitter.com/nextdns/status/1491034351391305731?s=21

En ook weer paar nieuwe locaties.
Yes, dat is fijn, zou alleen nog niet weten wat je er voor nu aan hebt 😛
Ben wel nog altijd superblij met NextDNS, hoe werkt het bij jullie? Heb het bij mij via een UDM SE draaien (CLI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:41
tcviper schreef op zondag 6 maart 2022 @ 07:27:
[...]

Ben wel nog altijd superblij met NextDNS, hoe werkt het bij jullie? Heb het bij mij via een UDM SE draaien (CLI).
Ben er ook erg tevreden over! Draait hier nu een maandje of 4 probleemloos op een UDM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
tcviper schreef op zondag 6 maart 2022 @ 07:27:
[...]

Daftz schreef op zondag 6 maart 2022 @ 09:23:
[...]

Ben er ook erg tevreden over! Draait hier nu een maandje of 4 probleemloos op een UDM.
Yeap, hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:18

Ankh

|true

Zijn er hier mensen die de NextDNS CLI op een Edgerouter (4) met EdgeOS v2 hebben draaien?

Ik wildetesten met NextDNS en de website geeft relatief makkelijk aan "installeer en run de CLI tool" en je bent klaar. Maar heb dus de CLI tool op mijn Edgerouter 4 geïnstalleerd en kreeg mooi de melding dat alles is gelukt (en draait). Maar zoals verwacht zie ik geen melding online verschijnen. Logisch natuurlijk, want mijn huidige configuratie zorgt er voor dat alle clients een DNS vanuit DHCP krijgen (voor adguard etc).

Nu wil ik het liefst de CLI gewoon gebruiken, zodat ik niet handmatig DNS aanpassingen moeten doen. Maar ik weet nu wat ik moet "verwijderen" uit mijn config om de setup wel goed werkende te krijgen (en de wiki bij NextDNS zegt hier niets over).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
control /var/run/nextdns.sock
mdns all
setup-router true
auto-activate false
log-queries false
bogus-priv true
max-inflight-requests 256
listen localhost:53
cache-size 10MB
cache-max-age 0s
discovery-dns
use-hosts true
timeout 5s
config <config>
max-ttl 5s
report-client-info true
detect-captive-portals false
hardened-privacy false

[ Voor 19% gewijzigd door Ankh op 11-03-2022 13:41 ]

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 04-07 10:58
Sinds een paar weken gebruik ik nu ook nextDNS.
Eerst had ik nog het een en ander verkeerd ingesteld, maar vooralsnog werkt het best goed.

Gisteren kwam ik er achter dat ik wel nog steeds een adblocker nodig heb voor NPO start. Dat vind ik wel een tikkeltje jammer.
Na het goed in te hebben ingesteld...
Oh, ik kan nog steeds niet op bepaalde links klikken. Even testen.
Ik edit dit later wel.

Edit: Ik heb een probleem met 'mlsend' linkjes. Geen flauw idee waar het aan ligt.
Op andere linkjes kan ik wel klikken. Mijn Adblocker uitzetten maakt geen verschil.

Doe ik iets verkeerd?

[ Voor 19% gewijzigd door whahas op 11-03-2022 16:48 . Reden: mlsend linkjes ]

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
whahas schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:44:
Sinds een paar weken gebruik ik nu ook nextDNS.
Eerst had ik nog het een en ander verkeerd ingesteld, maar vooralsnog werkt het best goed.

Gisteren kwam ik er achter dat ik wel nog steeds een adblocker nodig heb voor NPO start. Dat vind ik wel een tikkeltje jammer.
Na het goed in te hebben ingesteld...
Oh, ik kan nog steeds niet op bepaalde links klikken. Even testen.
Ik edit dit later wel.

Edit: Ik heb een probleem met 'mlsend' linkjes. Geen flauw idee waar het aan ligt.
Op andere linkjes kan ik wel klikken. Mijn Adblocker uitzetten maakt geen verschil.

Doe ik iets verkeerd?
wat voor linkjes?

bedoel je dit?

Allow Affiliate & Tracking Links
Allow affiliate & tracking domains common on deals websites, in emails or in search results. Those usually only get called after manually clicking on a link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Ik weet niet helemaal of ik van de organisatie waar ik deze link vandaan heb of ik het hier mag plaatsen, maar ik doe het maar even, want anders kom ik niet verder.
Het gaat om deze link:

https://click.mlsend.com/link/c/YT0xODkwNjM4NjAwMjU3NjcyODkwJmM9bzBuMCZlPTE5MjgmYj05MTY4ODA4MjUmZD1mN3U3djFr.anDd99hKFaRY7LV-w2ZBAdm-EETz-P842t_vFsqkn9g

https://click.mlsend.com/...ZBAdm-EETz-P842t_vFsqkn9g

Ik weet niet of dit met MyNextDNS te maken heeft.

Edit: Wat gebeurt er bij jullie als jullie op die linkjes klikken?
Het zou mij naar de (opname van) een webinar moeten brengen.

[ Voor 8% gewijzigd door whahas op 11-03-2022 17:23 . Reden: Context bij linkjes ]

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
whahas schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:21:
Ik weet niet helemaal of ik van de organisatie waar ik deze link vandaan heb of ik het hier mag plaatsen, maar ik doe het maar even, want anders kom ik niet verder.
Het gaat om deze link:

https://click.mlsend.com/link/c/YT0xODkwNjM4NjAwMjU3NjcyODkwJmM9bzBuMCZlPTE5MjgmYj05MTY4ODA4MjUmZD1mN3U3djFr.anDd99hKFaRY7LV-w2ZBAdm-EETz-P842t_vFsqkn9g

beide linkjes zijn dood, Page not found en dat ligt niet aan nextdns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Aha. Dat verklaart.
Bedankt voor het controleren.

Ga ik even een werkende link van dit type zoeken.

Ook linkjes die het wel zouden moeten doen, doen het niet.

Ik heb op meer plekken een adblocker nodig, merk ik inmiddels.

[ Voor 40% gewijzigd door whahas op 11-03-2022 17:52 . Reden: Laatste twee zin ]

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

whahas schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:21:
Het gaat om deze link:

Link gat naar:
code:
1
https://betekenisvolleven.eu/er-live-22-02-21-ochtend/?ml_subscriber=1890638600257672890&ml_subscriber_hash=o0n0&utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=straks_om_15_00_iedereen_kan_vredesactivist_worden&utm_term=2022-03-11

Voor de rest gooit die hem hier in de PiHole block en nog eens AdGuard block. Uiteindelijk kom ik op een 404 pagina van de website van "Betekenisvol Leven".
Maar als je hun zoekfunctie gebruikt kan je alle "afgeschermde" video's wel gewoon zien O-)
https://betekenisvolleven...b_sf_post_type%5B%5D=page

Verder wat ontopic of misschien off-topic. Zie dat veel mensen dit draaien binnen Unifi enzo. Waarom geen PiHole? Gewoon het gedoe met hosten enzo?

[ Voor 21% gewijzigd door Kecin op 11-03-2022 17:58 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste