enter klikkenThibaut1234 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 14:15:
Beste
Ik wens graag een site te whitelisten. Maar na het typen van mn site kan ik het niet opslaan. ik zie namelijk geen save button.
[Afbeelding]
Ik heb bijvoorbeeld op vkmag en racingsnews365 dat ik de filmpjes niet kan afspelen. Zet ik Nextdns en ik accepteer vervolgens de cookies dan kan ik wel de video’s bekijken. Zet ik vervolgens Nextdns weer aan dan kan dit weer niet. Hoe voorkom ik dit?
waarschijnlijk een script wat geblockt wordt of een subdomain om te kijken of jij ad blockt,Deef_K schreef op zondag 18 juni 2023 @ 12:48:
Ik heb bijvoorbeeld op vkmag en racingsnews365 dat ik de filmpjes niet kan afspelen. Zet ik Nextdns en ik accepteer vervolgens de cookies dan kan ik wel de video’s bekijken. Zet ik vervolgens Nextdns weer aan dan kan dit weer niet. Hoe voorkom ik dit?
ik gebruik dan ook zo min mogelijk blocklists
:fill(white):strip_exif()/f/image/pDFMaPlhN3tHriOU8NbgOnte.png?f=user_large)
en redelijk aantal domeinen ge whitelist, zover het werkt
:fill(white):strip_exif()/f/image/Nv25QdDwfyJTzJWXQjT9MVhP.png?f=user_large)
en deze optie ook aan
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 767041 op 18-06-2023 13:28 ]
Ik heb steeds meer het gevoel dat je cosmetische filtering nodig heb om lege stukken te verwijderen waar advertenties waren, en überhaupt advertenties die niet te filteren zijn met dns..
Heb dus pas geleden dan ook een licentie gehaald voor adguard programma
Welke browser gebruik je? In Safari gebruik ik AdGuard for Safari. Bij Firefox en Chrome adviseer ik uBlock Origin.Anoniem: 767041 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 19:49:
Ik heb steeds meer het gevoel dat je cosmetische filtering nodig heb om lege stukken te verwijderen waar advertenties waren, en überhaupt advertenties die niet te filteren zijn met dns..
Hier had uw reclame kunnen staan.
Ik zit nu prima via het adguard ecosysteemericafterdark schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:35:
[...]
Welke browser gebruik je? In Safari gebruik ik AdGuard for Safari. Bij Firefox en Chrome adviseer ik uBlock Origin.
Wat betreft als het alleen om een browser gaat en je wil reclame vrij.ericafterdark schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:35:
[...]
Welke browser gebruik je? In Safari gebruik ik AdGuard for Safari. Bij Firefox en Chrome adviseer ik uBlock Origin.
Pak dan Brave.
Is ook een app van.
https://tweakers.net/nieuws/211810/brave-verkoopt-webcontent-als-data-voor-ai-training.htmlpeterbier schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:40:
[...]
Wat betreft als het alleen om een browser gaat en je wil reclame vrij.
Pak dan Brave.
Is ook een app van.
ik gebruik ook Brave hoor ism NextDNS en Adguard .
gebruik ook vivaldi maar die browser is het in mijn ook net niet, ondersteund genoeg hoor maar kan de vinger er niet echt opleggen.
of Orion, webkit based (like safari)peterbier schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:40:
[...]
Wat betreft als het alleen om een browser gaat en je wil reclame vrij.
Pak dan Brave.
Is ook een app van.
https://browser.kagi.com/faq.html
A wise man's life is based around fuck you
Ik gebruik ook Nextdns en dan in mijn router. (Fritzbox 5590)Mr-D. schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:58:
[...]
https://tweakers.net/nieuws/211810/brave-verkoopt-webcontent-als-data-voor-ai-training.html
ik gebruik ook Brave hoor ism NextDNS en Adguard .
gebruik ook vivaldi maar die browser is het in mijn ook net niet, ondersteund genoeg hoor maar kan de vinger er niet echt opleggen.
Zodat alls in het netwerk gefilterd wordt.
Zijn er hier mensen die de laatste dagen problemen hebben waarbij specifieke sites slecht, niet of slechts deels geopend worden wanneer NextDNS actief is? Sommige sites laden helemaal niet, andere hebben problemen met afbeeldingen bij berichten.
Jep, zelfde, ben zelf overgestapt naar Cloudflare DNS (Malware blocking) met ad blocking van mijn unifi router voor nu.JBS schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 09:44:
Zijn er hier mensen die de laatste dagen problemen hebben waarbij specifieke sites slecht, niet of slechts deels geopend worden wanneer NextDNS actief is? Sommige sites laden helemaal niet, andere hebben problemen met afbeeldingen bij berichten.
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Nee, maar wel overgestapt op controldJBS schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 09:44:
Laat die IPv6 resolvers maar buiten scope, die zitten op 190ms afstand. Dan kan je net zo goed 4G internet nemen als je dat fijn vindt browsenAnoniem: 767041 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 10:11:
[...]
Nee, maar wel overgestapt op controld
Los van de RTT, waarom overgestapt jij was toch wel een van de grootste fans van NEXTdns?
huh? ik heb gewoon 8ms latency naar ze maar oke, met ipv6stormfly schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 10:34:
[...]
Laat die IPv6 resolvers maar buiten scope, die zitten op 190ms afstand. Dan kan je net zo goed 4G internet nemen als je dat fijn vindt browsen![]()
Los van de RTT, waarom overgestapt jij was toch wel een van de grootste fans van NEXTdns?
maar ik heb dan ook proxy modus aan
omdat ze al tijden niet meer serieus zijn en issues negeren, inclusief mail..
ik als vrolijke noot issues op github zetten wordt je gebanned van hun github pagina, zoals vele waar ook niet op gereagerd wordt
Interessant, hier geen last van met vast en mobiel internet van KPN.JBS schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 09:44:
Ik ben terug van Control D naar NextDNS vanwege de vreselijke latency. Dat heeft NextDNS beter voor elkaar.Anoniem: 767041 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 10:38:
[...]
huh? ik heb gewoon 8ms latency naar ze maar oke, met ipv6
maar ik heb dan ook proxy modus aan
omdat ze al tijden niet meer serieus zijn en issues negeren, inclusief mail..
ik als vrolijke noot issues op github zetten wordt je gebanned van hun github pagina, zoals vele waar ook niet op gereagerd wordt
Ik weet niet of het hetzelfde issue betreft, maar ik heb sinds kort op alle Android toestellen in huis problemen met het niet compleet laden van apps als NextDns is geconfigureerd in "Private Dns" (MyDevice-xxxxxx.dns.nextdns.io). Het issue is beperkt tot een aantal specifieke apps: Rabobank, Magister, nu.nl.JBS schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 09:44:
Geen idee wat er exact mis gaat, maar alles wijst op "ïets" met dns, geen zin/tijd om op Android te gaan troubleshooten/debuggen. Volgens de nextDns log wordt niets relevants geblokkeerd, en ook in de FW log zie ik niets onverwachts. Als ik b.v. Adguard DOT (dns.adguard-dns.com) gebruik i.p.v. NextDns dan werkt het wel naar behoren, dus alles wijst op een probleem bij NextDns in combinatie met DOT.
Veemd genoeg werkt de boel via mobiele data wel perfect. Ik zag dat ik op Vodafone geen ipv6 adres krijg, dus net even ipv6 op het interne netwerk ook uitgezet. Tot nu toe lijkt dat te werken.
[ Voor 12% gewijzigd door iisworks op 27-08-2023 16:05 ]
Heb inderdaad exact wat jij beschrijft. Op mobiel internet werkt het wel probleemloos, zie dat ik daar ook geen IPv6 heb. Ik ga dat ook eens thuis uitschakelen.iisworks schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 13:18:
[...]
Ik weet niet of het hetzelfde issue betreft, maar ik heb sinds kort op alle Android toestellen in huis issues bij bepaalde apps met NextDns geconfigureerd als DOT in Private Dns (MyDevice-xxxxxx.dns.nextdns.io ). Het issue is beperkt tot het niet laden van een aantal specifieke apps: Rabobank, Magister, nu.nl.
Geen idee wat er exact mis gaat, maar alles wijst op "ïets" met dns, geen zin/tijd om op Android te gaan troubleshooten debuggen. IN nextDns log wordt niets gerelateerds geblokkeerd, en in de FW kan ik zo ook niets vreemds vinden (alleen.de verwachte flows naar nextdns fqdn op poort 853)
Veemd genoeg werkt de boel via mobiele data wel perfect. Ik zag dat ik op Vodafone geen ipv6 adres krijg, dus net even ipv6 op het interne netwerk ook uitgezet. Tot nu toe lijkt dat te werken.
ericafterdark schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 12:37:
[...]
Ik ben terug van Control D naar NextDNS vanwege de vreselijke latency. Dat heeft NextDNS beter voor elkaar.
/f/image/ugc8FB584UXwco1jlJNxFxb8.png?f=fotoalbum_large)
toch gek
Opmerkelijk ja. Ik schommelde rond 180ms - 195ms.
en heb gewoon ipv6 aan en controld proxy ookericafterdark schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 13:38:
[...]
Opmerkelijk ja. Ik schommelde rond 180ms - 195ms.
Sinds ik onderstaande handleiding voor het configureren van NextDNS gebruik met alleen de daarin vermelde blocklist "HaGeZi - Multi LIGHT" werkt het allemaal veel soepeler.
https://github.com/yokoffing/NextDNS-Config
Afgelopen weekend als test overgestapt naar ControlD. Dat ging de eerste dagen perfect, maar heb nu precies hetzelfde als met NextDNS (traag en slechts deels laden van specifieke apps op Android telefoon, wanneer verbinden met wifi. Op mobiel internet is dit issue er niet).
What about adguard dns? Heb je die al eens getest? Die resolven ook actief issuesJBS schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 07:59:
Afgelopen weekend als test overgestapt naar ControlD. Dat ging de eerste dagen perfect, maar heb nu precies hetzelfde als met NextDNS (traag en slechts deels laden van specifieke apps op Android telefoon, wanneer verbinden met wifi. Op mobiel internet is dit issue er niet).
Ze hebben ook een telegram kanaal met live contact naar de netwerk beheerder en
https://adguard-dns.io/nl/license.html
Of de gratis dns
Kan ik uiteraard ook eens proberen, maar ik vind 't wel merkwaardig dat ik nu met een alternatief voor NextDNS na een paar dagen exact dezelfde issues heb als met NextDNS.Anoniem: 767041 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 08:35:
[...]
What about adguard dns? Heb je die al eens getest? Die resolven ook actief issues
Ze hebben ook een telegram kanaal met live contact naar de netwerk beheerder en
https://adguard-dns.io/nl/license.html
Of de gratis dns
Maar controld is ook niet perse stabiel voor de normale gebruiker.. Hun systeem is meer ontwikkeld voor censuur omzeilen..JBS schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 08:52:
[...]
Kan ik uiteraard ook eens proberen, maar ik vind 't wel merkwaardig dat ik nu met een alternatief voor NextDNS na een paar dagen exact dezelfde issues heb als met NextDNS.
Ja, die handleiding is uitstekend. Goed om te horen!easyriider schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 15:24:
Sinds ik onderstaande handleiding voor het configureren van NextDNS gebruik met alleen de daarin vermelde blocklist "HaGeZi - Multi LIGHT" werkt het allemaal veel soepeler.
Zelfde issues, is echter sinds gisteren ook weer beter geworden. Met name Sony PSN gaf problemen.JBS schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 09:44:
Er is ook nog een probleem.. Gebruikers hebben het wel ge reported maar nextdns negeert het, OISD block list wordt niet geüpdatet
Bij mij staat "Bijgewerkt 3 uur geleden".Anoniem: 767041 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 07:50:
Er is ook nog een probleem.. Gebruikers hebben het wel ge reported maar nextdns negeert het, OISD block list wordt niet geüpdatet
Bij mij nu 2 uur, maar gisteren zag ik inderdaad iets van 8 dagen staan. Ik heb ook op Reddit gelezen dat dit vaker een probleem is bij Nextdns.ericafterdark schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:50:
[...]
Bij mij staat "Bijgewerkt 3 uur geleden".
Ik ervaar dezelfde langzame problemen als jullie.
Ik zie ook verschillende problemen voorbij komen op het nextdns forum alleen er wordt doodleuk niet op gereageerd, ook niet op github..laracroftonline schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:58:
Ik ervaar dezelfde langzame problemen als jullie.
Mijn advies is dan ook om over te gaan op controld of adguard dns, 1 nadeel van controld is geen Nederlandse server
Volgens mij is het nog niet gepost, maar bij StackSocial kan je Control D voor 5 jaar kopen voor 39,99 dollar ex BTW:
https://stacksocial.com/sales/control-d-5-year-subscriptions
Ik heb op een huidig trial account de coupon kunne inleveren voor 5 jaar, binnen de 5 jaar kan je ook voor 10$ per jaar een abonnement nemen (normaal 20$).
Ik heb op een huidig trial account de coupon kunne inleveren voor 5 jaar, binnen de 5 jaar kan je ook voor 10$ per jaar een abonnement nemen (normaal 20$).
kan je het dan gewoon niet beter lokaal gaan draaien, dan heb je nergens last van toch.Anoniem: 767041 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:35:
[...]
Ik zie ook verschillende problemen voorbij komen op het nextdns forum alleen er wordt doodleuk niet op gereageerd, ook niet op github..
Mijn advies is dan ook om over te gaan op controld of adguard dns, 1 nadeel van controld is geen Nederlandse server
behalve dat je het zelf moet onderhouden.
Dat probleem voor mij is dus het zelf onderhouden ervan, daar heb ik geen zin/tijd voor.. Dus ben over gegaan op adguard dns, waar de support proactief isMr-D. schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:05:
[...]
kan je het dan gewoon niet beter lokaal gaan draaien, dan heb je nergens last van toch.
behalve dat je het zelf moet onderhouden.
NextDNS draait hier als een zonnetje. Voornamelijk achter KPN glasvezel en KPN mobiel.
Opmerkelijk die verschillen.
Opmerkelijk die verschillen.
https://twitter.com/Contr.../1699915802445508769?s=20
15uur geleden hebben ze wat updates doorgevoerd
/f/image/JnxUeyaYl1oaTqqbsU3U7IeS.png?f=fotoalbum_large)
Here are the results of last night's anycast network upgrades. This was phase 1. Expect further reductions in the future.
ik zie nu ook dat Amsterdam erbij zit
/f/image/JnxUeyaYl1oaTqqbsU3U7IeS.png?f=fotoalbum_large)
Here are the results of last night's anycast network upgrades. This was phase 1. Expect further reductions in the future.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 767041 op 08-09-2023 16:35 ]
Dit hoort hier: [ControlD] Ervaringen en DiscussieAnoniem: 767041 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 16:34:
https://twitter.com/Contr.../1699915802445508769?s=20
[Afbeelding]
oops, was er niet van op de hoogte dat die topic er ook was, thanksericafterdark schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 16:53:
[...]
Dit hoort hier: [ControlD] Ervaringen en Discussie
JBS schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 09:44:
JBS schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 09:44:
iisworks schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 13:18:
[...]
Ik weet niet of het hetzelfde issue betreft, maar ik heb sinds kort op alle Android toestellen in huis problemen met het niet compleet laden van apps als NextDns is geconfigureerd in "Private Dns" (MyDevice-xxxxxx.dns.nextdns.io). Het issue is beperkt tot een aantal specifieke apps: Rabobank, Magister, nu.nl.
Geen idee wat er exact mis gaat, maar alles wijst op "ïets" met dns, geen zin/tijd om op Android te gaan troubleshooten/debuggen. Volgens de nextDns log wordt niets relevants geblokkeerd, en ook in de FW log zie ik niets onverwachts. Als ik b.v. Adguard DOT (dns.adguard-dns.com) gebruik i.p.v. NextDns dan werkt het wel naar behoren, dus alles wijst op een probleem bij NextDns in combinatie met DOT.
Ik heb/had dezelfde problemen met nextdns op wifi. Opeens ontstaan sinds afgelopen maand. Sommige sites laden prima, anderen vertraagd of helemaal niet. Bijv. nu.nl laadde heel traag, ABN AMRO app kon ik niet eens inloggen... Via mobiele data werkte alles perfect. Ook als ik alle filters in nextdns uitzette, bleef het probleem bestaan. Het lag dus niet aan de blocklist. Op mijn iOS device had ik ook hetzelfde probleem.Salento schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:09:
[...]
Zelfde issues, is echter sinds gisteren ook weer beter geworden. Met name Sony PSN gaf problemen.
Ik heb Ziggo en heb een beetje gespeeld in de instellingen van de modem. Ik heb DHCPv6 op stateful gezet, en alles werkt weer als een tierelier.. als jullie ook Ziggo hebben: wellicht het proberen waard?
/f/image/1xOdnOXlt1ZLdOMsVtXlSyXh.png?f=fotoalbum_large)
ok, toch eventjes iets te melden.., ze hebben voor het eerst weer is in zoveel tijd een reactie geplaatst op hub subreddit pagina /f/image/EJxSIVjlXebP0a8QC4eCbWEn.png?f=fotoalbum_large)
waaronder het feit dit,
en dan nog een opmerkelijk ding om makkelijk van de problemen af te komen, ze hebben gewoon op hun github pagina bijna 200 issues ge closed zonder een oplossing te bieden:fill(white):strip_exif()/f/image/7OCLwCaHMOAujXNP9syNai1Y.png?f=user_large)
zo kan iedereen ''problemen'' wegstoppen,
/f/image/EJxSIVjlXebP0a8QC4eCbWEn.png?f=fotoalbum_large)
waaronder het feit dit,
en dan nog een opmerkelijk ding om makkelijk van de problemen af te komen, ze hebben gewoon op hun github pagina bijna 200 issues ge closed zonder een oplossing te bieden
:fill(white):strip_exif()/f/image/7OCLwCaHMOAujXNP9syNai1Y.png?f=user_large)
zo kan iedereen ''problemen'' wegstoppen,
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 767041 op 10-09-2023 19:09 ]
Klopt ik zag dat ook,maar nu staat er een nieuwe app nextdns manager,maar niet meer net als eerst dat je makkelijk nextdns aan en uit kon zetten,
Werkt nog steeds, dank je !prakka schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:05:
Volgens mij is het nog niet gepost, maar bij StackSocial kan je Control D voor 5 jaar kopen voor 39,99 dollar ex BTW:
Is het voor jullie geen probleem dat NextDNS weinig activiteit van de eigenaren kent? Als ik de support fora lees vind ik het ook zorgelijk dat je bij billing issues meerdere malen contact moet zoeken. Dat houdt mij op dit moment eigenlijk tegen, ook omdat bij Control D er wel een wat grotere toko achter zit.
Als ik op LinkedIn kijk en zie wat de personeelsleden doen, lijkt het een uit de hand gelopen side hustle https://www.linkedin.com/company/nextdns/people/.
Als ik op LinkedIn kijk en zie wat de personeelsleden doen, lijkt het een uit de hand gelopen side hustle https://www.linkedin.com/company/nextdns/people/.
Precies om die reden ben ik overgestapt naar controld en daar heb ik zeker geen spijt van. Ik heb nextdns nu enkel als fallback mocht controld issues hebben. Die stack social deal kan je trouwens stapelen
[ Voor 13% gewijzigd door hgwj1983 op 24-05-2024 18:07 ]
Andere die op dit moment problemen hebben met nextdns/controld/pihole in combinatie met NPO start? Videos geven een error bij terugkijken via zowel NPO site als NLZIET.
(bijvoorbeeld: https://npo.nl/start/seri...limste-mens_1127/afspelen)
Jouw link werkt bij mij perfectRonwiel schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 18:37:
Andere die op dit moment problemen hebben met nextdns/controld/pihole in combinatie met NPO start? Videos geven een error bij terugkijken via zowel NPO site als NLZIET.
Misschien iets teveel geblokd of teveel lijsten geselecteerd?
Weet nl niet wat je allemaal filtert
@Mr-D. naja, de check was even of er een algemene block is op DNS resolvers die advertenties kunnen blokkeren. Dit omdat je streaming partij in principe kan zien wie je DNS provider is, volgens mij.
Maar dit is niet helemaal mijn topic, ik gebruik controld, en daar werkt het dus niet ook al zet ik alle blockregels uit. Het werkte overigens een paar weken geleden nog wel.
Edit: npo.prd.cdn.bcms.kpn.com resolved niet met controld. Lijkt een block aan hunt kant te zitten ofzo.
Maar dit is niet helemaal mijn topic, ik gebruik controld, en daar werkt het dus niet ook al zet ik alle blockregels uit. Het werkte overigens een paar weken geleden nog wel.
Edit: npo.prd.cdn.bcms.kpn.com resolved niet met controld. Lijkt een block aan hunt kant te zitten ofzo.
[ Voor 12% gewijzigd door Ronwiel op 06-08-2024 19:02 ]
ik herken dit probleem inderdaad zowel controld als nextdns lijken niet te werken. Enkel je dns server omzetten naar een reguliere dns werkt. Zelfs zonder een enkele rule werkt het niet lijkt het. Mocht je een oplossing hebben let me knowRonwiel schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:09:
@Mr-D. naja, de check was even of er een algemene block is op DNS resolvers die advertenties kunnen blokkeren. Dit omdat je streaming partij in principe kan zien wie je DNS provider is, volgens mij.
[ Voor 5% gewijzigd door DaydreamBelieve op 08-08-2024 20:04 ]
@DaydreamBelieve op wonderbaarlijke wijze werkt alles sinds vandaag bij mij ronder GEO redirect rule. Ik heb veel contact gehad met support, misschien dat die een knopje om hebben gezet.
Ik gebruik NextDNS op mijn iOS devices en router WAN DNS linked naar NextDNS.
Wat is nu best practice?
1. Als mijn iOS devices op mijn local wifi zitten de NextDNS excluden en mijn router local dns + cache gebruiken die naar NextDNS communiceerd.
2. Altijd direct communiceren naar NextDNS via mijn iOS devices?
Wat is nu best practice?
1. Als mijn iOS devices op mijn local wifi zitten de NextDNS excluden en mijn router local dns + cache gebruiken die naar NextDNS communiceerd.
2. Altijd direct communiceren naar NextDNS via mijn iOS devices?
@xeoMe Waarom niet allebei?
Je kunt op de router de NextDNS gebruiken voor het hele netwerk (inclusief de iOS devices als je thuis bent) en op je iOS devices NextDNS instellen als eigen DNS, zodat je daar buiten je eigen netwerk ook voordeel van hebt.
Je kunt op de router de NextDNS gebruiken voor het hele netwerk (inclusief de iOS devices als je thuis bent) en op je iOS devices NextDNS instellen als eigen DNS, zodat je daar buiten je eigen netwerk ook voordeel van hebt.
Ja ik heb op mijn router het WAN DNS ingesteld op NextDNS (public server) en mijn LAN DNS ingesteld als default 192.168.1.1 (router DNS)MK-NL schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 15:00:
@xeoMe Waarom niet allebei?
Ik dacht als ik mijn iOS devices exclude om NextDNS (public server) te gebruiken als ik op mijn thuisnetwerk zit dan kan hij de local router cache gebruiken i.p.v. de NextDNS public server en wellicht is local caching sneller.
Correct me if i'm wrong
Ik kan met controld in het dns profiel aangeven dat hij op bepaalde ssids uitgaat. Dus als ik thuis ben gebruik ik controle via m’n router. Kan vast met nextdns ook
Ah.. Ik gebruik op zowel de router als de telefoon de DNS van mijn eigen profiel. De caching maakt dan (voor mij) niet meer uit..xeoMe schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 15:24:
[...]
Ja ik heb op mijn router het WAN DNS ingesteld op NextDNS (public server) en mijn LAN DNS ingesteld als default 192.168.1.1 (router DNS)
Ik dacht als ik mijn iOS devices exclude om NextDNS (public server) te gebruiken als ik op mijn thuisnetwerk zit dan kan hij de local router cache gebruiken i.p.v. de NextDNS public server en wellicht is local caching sneller.
Correct me if i'm wrong
Router upstream NextDNS.MK-NL schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 21:14:
[...]
Ah.. Ik gebruik op zowel de router als de telefoon de DNS van mijn eigen profiel. De caching maakt dan (voor mij) niet meer uit..
Router DHCP DNS setup ook NextDNS ipv localhost
Nu gaan je clients direct naar NextDNS maar laten we zeggen dat is 15ms (cached of niet)
Stel router DHCP DNS setup is “localhost”
Als je clients naar je router gaan en dan NextDNS en dat is dan bijv 20ms maar daarna cached de router het wel dan is de volgende keer deze query geen 20ms maar 5ms omdat de router zijn responds veel sneller is dan de NextDNS server.
Dit klinkt logisch maar is het daadwerkelijk ook zo vraag ik me af
[ Voor 11% gewijzigd door xeoMe op 23-08-2024 02:08 ]
De afgelopewn dagen problemen met archive.today (onbereikbaar) en allestoringen.nl (geen plaatjes/gifs).
De oorzaak is overduidelijk nextdns want als ik naar de dns van de provider ga is eht over. Geen idee hoe dit op te lossen is.
De oorzaak is overduidelijk nextdns want als ik naar de dns van de provider ga is eht over. Geen idee hoe dit op te lossen is.
@satya ik denk dat je teveel filters aan hebt staan, hoewel de mijne redelijk strak staat heb ik geen enkel probleem om op deze site te komen.
Dank je, het vreemde is dat ik daar niets aan gewijzigd heb. Deze morgen was het even in orde, en nu is het drama weer terug. En het adres wordt normaal geresolved en komt ook voorbij in de lijst op nextdns.Mr-D. schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 13:58:
@satya ik denk dat je teveel filters aan hebt staan, hoewel de mijne redelijk strak staat heb ik geen enkel probleem om op deze site te komen.
[ Voor 9% gewijzigd door satya op 07-09-2024 14:11 ]
Ik heb ook wel eens dat ik site moet uitzonderen, beter dan een filter weghalen. Werkt voor mij goed na een tijdje staat alles er wel in.satya schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 14:05:
[...]
Dank je, het vreemde is dat ik daar niets aan gewijzigd heb. Deze morgen was het even in orde, en nu is het drama weer terug. En het adres wordt normaal geresolved en komt ook voorbij in de lijst op nextdns.
Voor alle archive entries een vast ip opgegeven bij herschrijvingen. Nu in orde.
Nu nog eens kijken naar alle storingen. Ook bij reddit is heir een topic over en ben ik niet de enige.
https://www.reddit.com/r/.../118haqg/comment/jwhqbsh/
Als ik met de dns van mijn router werk gaat het goed, werk ik met een prive dns adres van nexdns in android (DOH) dan gaat het mis. De router is het niet, bij de fortninet en de Sophos Firewall hetzelfde probleem.
Nu nog eens kijken naar alle storingen. Ook bij reddit is heir een topic over en ben ik niet de enige.
https://www.reddit.com/r/.../118haqg/comment/jwhqbsh/
Als ik met de dns van mijn router werk gaat het goed, werk ik met een prive dns adres van nexdns in android (DOH) dan gaat het mis. De router is het niet, bij de fortninet en de Sophos Firewall hetzelfde probleem.
OVan downdetector zitten een paar adressen in de gaming lijst die allestoringen.nl nogig heeft.
Bij deze krijg ik een certificaatfout: https://62.238.0.116.nl.inc6.0.pixel.archive.ph/x.gif
Bij deze krijg ik een certificaatfout: https://62.238.0.116.nl.inc6.0.pixel.archive.ph/x.gif
correct is geen domeinnaam maar een IP adres certificaat wordt voor een domein uitgegevensatya schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 20:03:
OVan downdetector zitten een paar adressen in de gaming lijst die allestoringen.nl nogig heeft.
Je filters worden door de beheerders continu aangepast.satya schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 14:05:
[...]
Dank je, het vreemde is dat ik daar niets aan gewijzigd heb. Deze morgen was het even in orde, en nu is het drama weer terug. En het adres wordt normaal geresolved en komt ook voorbij in de lijst op nextdns.
Dus misschien verander jij niets, maar zij wel.
Het beste is om zo weinig mogelijk filters te gebruiken om deze reden.
Fiber 1Gb symmetric, Odido, 12mini, i7, M1
Stom, stond ik even niet bij stil, maar dit is dan een leuke fout op hun pagina.Mr-D. schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 20:08:
[...]
correct is geen domeinnaam maar een IP adres certificaat wordt voor een domein uitgegeven
Kwam ook een ande stukje tegen met mail.ru. Wel vraagtekens bij.
https://top-fwz1.mail.ru/js/code.js
Dan kun je net zo goed dns zero van de EU gebruiken, want die filters zijn nu net de crux van onder andere nextdns.pe0mot schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 20:11:
[...]
Je filters worden door de beheerders continu aangepast.
Nope. Dat schrijf ik niet.satya schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 20:19:
[...]
Dan kun je net zo goed dns zero van de EU gebruiken, want die filters zijn nu net de crux van onder andere nextdns.
Minder is niet niks.
Ik werk al heel wat jaren met blacklists en filters, al voordat nextdns tot leven kwam.
Er zijn veel slechte filters die de verkeerde url’s blokkeren en na klachten soms weer verwijderen.
Door heel selectief weinig maar wel de beste te kiezen krijg je een prima resultaat.
Gewoon een filter van Hazegi instellen en nooit meer naar omkijken.pe0mot schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 20:11:
[...]
Je filters worden door de beheerders continu aangepast.
Dat snap ik ook wel en die beheerders lossen het probleem meestal vlot op, maar dit gaat om de lijsten voor ouderlijk toezicht van NextDNS waar de 'fouten' in zitten, nog los van alle andere security instellingen.pe0mot schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 20:53:
[...]
Nope. Dat schrijf ik niet.
Minder is niet niks.
Ik werk al heel wat jaren met blacklists en filters, al voordat nextdns tot leven kwam.
Er zijn veel slechte filters die de verkeerde url’s blokkeren en na klachten soms weer verwijderen.
Door heel selectief weinig maar wel de beste te kiezen krijg je een prima resultaat.
Het probleem met archive.today is met meer DNS services, maar dat zou iets van archive zelf zijn wat zo nu en dan op speelt.
Helder, nee geen ervaring mee.satya schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 21:47:
[...]
Dat snap ik ook wel en die beheerders lossen het probleem meestal vlot op, maar dit gaat om de lijsten voor ouderlijk toezicht van NextDNS waar de 'fouten' in zitten, nog los van alle andere security instellingen.
Het probleem met archive.today is met meer DNS services, maar dat zou iets van archive zelf zijn wat zo nu en dan op speelt.
Op mijn leeftijd niet meer nodig.
De laatste tijd loop ik tegen het volgende probleem aan.
Ik kan geen verbinding via wifi maken op steeds meer locaties als ik NextDNS niet uitzet.
Heb NextDNS als prive DNS ingesteld in Android, via Instellingen - Netwerk in internet - Prive DNS, ingevuld: userid.dns.nextdns.io
Ik krijg de melding: Geen toegang tot prive-DNS server.
Zet ik alles uit dan is het probleem opgelost.
Na wat zoeken heb ik RethinkDNS geinstalleerd en daar NextDNS ingesteld via DOH (DNS-over-HTTPS), omdat RethinkDNS de VPN permissies heeft kan ik niet meer een andere VPN gebruiken.
Iemand een tip hoe ik dit het beste kan oplossen?
Ik kan geen verbinding via wifi maken op steeds meer locaties als ik NextDNS niet uitzet.
Heb NextDNS als prive DNS ingesteld in Android, via Instellingen - Netwerk in internet - Prive DNS, ingevuld: userid.dns.nextdns.io
Na wat zoeken heb ik RethinkDNS geinstalleerd en daar NextDNS ingesteld via DOH (DNS-over-HTTPS), omdat RethinkDNS de VPN permissies heeft kan ik niet meer een andere VPN gebruiken.
Die kende ik nog niet, wat is het voordeel ten opzichte van OISD waar ze eigenlijk bijna allemaal inzitten en die ervoor zorg dat diensten blijven werken?Homeland schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 21:22:
[...]
Gewoon een filter van Hazegi instellen en nooit meer naar omkijken.
Ik zet hem meestal even uit bij openbare wifi als dat is wat je bedoeld. Die accepteren soms geen externe DNS, of ze gebruiken hun eigen DNS voor de omleiding naar een pagina waar je akkoord gaat met hun voorwaarden. Daarna werkt het weer met DOH.Binnetie schreef op maandag 9 september 2024 @ 09:41:
Als je NextDNS dan uitzet krijg je de adressen van hun server opgegven.
Hier vind je alle info: https://github.com/hagezi...me-ov-file#recommendationsatya schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:02:
[...]
Die kende ik nog niet, wat is het voordeel ten opzichte van OISD waar ze eigenlijk bijna allemaal inzitten en die ervoor zorg dat diensten blijven werken?
En hier een reactie van de maker van Hagezi over OISD vs Hagezi.
https://www.reddit.com/r/..._hagezi_in_place_of_oisd/
Op vakantie een bekend issue met public wifi die een aanmeld pagina heeft op een lokale server die ze proberen te benaderen via een local dns naam.Binnetie schreef op maandag 9 september 2024 @ 09:41:
Ik gebruik gewoon de nextdns app op de telefoon, en schakel daar heel snel de nextdns aan en uit in iOS. Soms ook nodig om bijv een cookie pagina te weigeren/accepteren, van bij een app, zoals NU.nl
https://help.nextdns.io/t/y4hmv0n/who-is-behind-nextdnspoes schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:20:
Weet iemand waar NextDNS vandaan komt? Waar zijn zij gevestigd?
Ook zitten ze in de groep die dns zero binnen de eu mogelijk heeft gemaakt.
IK heb nu ControlD en ProtonVPN en die laatste staat eigenlijk ook altijd aan. Proton raadt af om beiden te draaien. Volgens Proton is er dan kans op een DNS-leak.
Hebben er meer mensen problemen met Nextdns.
Ik heb een abonnement.
Gebruik de instellingen in een Fritzbox.
Ipv4 de adressen van Nextdns en over TLS.
Ik heb nu regelmatig dat ik niet meer op internet kan.
Dan ff een andere dns instellen werkt het direct weer.
Ik heb internet van Odido mijn public ip staat goed in Nextdns.
Ik heb een abonnement.
Gebruik de instellingen in een Fritzbox.
Ipv4 de adressen van Nextdns en over TLS.
Ik heb nu regelmatig dat ik niet meer op internet kan.
Dan ff een andere dns instellen werkt het direct weer.
Ik heb internet van Odido mijn public ip staat goed in Nextdns.
Zijn er nog medetweakers die NextDNS gebruiken en tevreden hierover zijn?
Jep, ik gebruik het en ben er zeer tevreden mee. Kort maar krachtig maar meer is er ook niet over te zeggen.
Zowel thuis als onderweg.Samplex schreef op zondag 13 april 2025 @ 11:56:
Merk zelf weinig problemen.
Draait lekker soepel
Hier ook. Voor mij de reden om NextDNS te nemen, i.p.v., bijvoorbeeld, PiHole is om deze ook onderweg bij me te hebben. Heb wel de betaalde versie moeten nemen omdat ik boven de 300k requests uitkwam door een plugin ergens.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ik zit ook op de VPN thuis, en heb de privé dns op nextdns staan.Room42 schreef op zondag 13 april 2025 @ 13:29:
Hier ook. Voor mij de reden om NextDNS te nemen, i.p.v., bijvoorbeeld, PiHole is om deze ook onderweg bij me te hebben. Heb wel de betaalde versie moeten nemen omdat ik boven de 300k requests uitkwam door een plugin ergens.
Pihole onderweg is inderdaad een uitdaging, maar met een beetje handigheid op te lossen met WireGuard op je mobiele devices en thuis een WireGuard naast je piholeRoom42 schreef op zondag 13 april 2025 @ 13:29:
Zeker heel tevreden, thuis op m'n router met Openwrt zodat alle aangesloten apparaten nextdns gebruiken en op m'n android telefoon met private-dns.Samplex schreef op zondag 13 april 2025 @ 11:56:
Bedankt voor jullie reacties, ik ben nextdns nu aan het testen. EDNS anonymized werkt goed.
Ik probeer de ip adressen van de ultralow1 en 2 te achterhalen, heeft iemand deze?
Ik probeer de ip adressen van de ultralow1 en 2 te achterhalen, heeft iemand deze?
Our network spans many locations worldwide, striving to have a presence in the main city of most countries or states.Samplex schreef op zondag 13 april 2025 @ 18:54:
Bedankt voor jullie reacties, ik ben nextdns nu aan het testen. EDNS anonymized werkt goed.
In each location, we always select two different providers with distinct network paths, hosted in separate datacenters.
Most locations are accessible via anycast, while all locations are available through ultralow (unicast with DNS steering).
We provide two anycast IPs assigned to the two different classes of providers present in each location, as described above. They have no preference over one another and are in place to ensure that if one becomes unreachable for any reason, the other will continue to operate. The DNS client will automatically fall back.
Note that if one provider fails in one location, the associated anycast IP will automatically be rerouted to another location. This combination offers high reliability.
With ultralow, the mechanism is similar, but our DNS steering system does all the work. Our *.dns.nextdns.io hostname does always resolve to two IPs across two different providers for a given location, and we also reroute to other locations when a provider's health in a location is degraded.
Ultralow provides access to more locations, potentially offering even lower latency than with anycast. For ultralow to function, you need to connect via our hostnames, which only works with encrypted protocols like DoH (DNS over HTTPS), DoT (DNS over TLS), and DoQ (DNS over QUIC).
https://help.nextdns.io/t...t-is-anycast-and-ultralow
UniFi
/f/image/HdR30UTb5SSqBDeoSN8lAlFO.png?f=fotoalbum_large)
@stormfly Ik gebruik liever het script via ssh.
Dat loopt alles net ff lekkerder.
En ook hun adviseren dat nog steeds volgens mij.
Dat is door anycast voor iedere locatie op de wereld weer anders. Volgens test.nextdns.io gebruik ik nu server zepto-ams met ip 93.189.61.195, en dat is volgens ping.nextdns.io ultralow1. Morgen kan het voor mij weer een andere server in Amsterdam zijn.Samplex schreef op zondag 13 april 2025 @ 18:54:
Welk script?Mr-D. schreef op zondag 13 april 2025 @ 20:38:
@stormfly Ik gebruik liever het script via ssh.
Het script wat op github staat en NextDNS client op de router installeert. Ik heb best wel wat problemen met de CLI client want ik krijg elke dag exit 1 status te zien op de router. Dus ik gebruik deze niet meer.
Idd wat @Vaevictis_ zegt.
Dat script.
Ik heb hier overigens geen enkel probleem mee.
En heeft de laatste 3 updates ook gewoon overleeft.
code:
1
| sh -c 'sh -c "$(curl -sL https://nextdns.io/install)"' |
Wat een knoepert van een script voor een simpele taak. Er lijkt geen logica in te zitten voor het bepalen van het dichtstbijzijnde DC.Mr-D. schreef op maandag 14 april 2025 @ 07:52:
[...]
Idd wat @Vaevictis_ zegt.
Dat script.
Ik heb hier overigens geen enkel probleem mee.
En heeft de laatste 3 updates ook gewoon overleeft.
code:
1 sh -c 'sh -c "$(curl -sL https://nextdns.io/install)"'
Ik zal de drie opties van UniFi eens door de Ping site halen van nextDNS en de uitkomsten vergelijken.
@Samplex
De 3 opties van UniFi gebruiken deze config. https://download.dnscrypt...st/v3/public-resolvers.md
Als je die 3 stamps laat decoderen krijg je dit:
UniFi ultralow
NextDNS
NextDNS IPv6
De 3 opties van UniFi gebruiken deze config. https://download.dnscrypt...st/v3/public-resolvers.md
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| ## nextdns NextDNS is a cloud-based private DNS service that gives you full control over what is allowed and what is blocked on the Internet. DNSSEC, Anycast, Non-logging, NoFilters https://www.nextdns.io/ sdns://AgcAAAAAAAAACjQ1LjkwLjMwLjAgmjo09yfeubylEAPZzpw5-PJ92cUkKQHCurGkTmNaAhkWYW55Y2FzdC5kbnMubmV4dGRucy5pbwovZG5zLXF1ZXJ5 ## nextdns-ipv6 Connects to NextDNS over IPv6. NextDNS is a cloud-based private DNS service that gives you full control over what is allowed and what is blocked on the Internet. DNSSEC, Anycast, Non-logging, NoFilters https://www.nextdns.io/ sdns://AgcAAAAAAAAADVsyYTA3OmE4YzA6Ol0gmjo09yfeubylEAPZzpw5-PJ92cUkKQHCurGkTmNaAhkWYW55Y2FzdC5kbnMubmV4dGRucy5pbwovZG5zLXF1ZXJ5 ## nextdns-ultralow NextDNS is a cloud-based private DNS service that gives you full control over what is allowed and what is blocked on the Internet. https://www.nextdns.io/ To select the server location, the "-ultralow" variant relies on bootstrap servers instead of anycast. sdns://AgcAAAAAAAAAACCaOjT3J965vKUQA9nOnDn48n3ZxSQpAcK6saROY1oCGQ5kbnMubmV4dGRucy5pbw8vZG5zY3J5cHQtcHJveHk |
Als je die 3 stamps laat decoderen krijg je dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| In summary: The first two stamps directly provide an anycast IPv4 or IPv6 address along with the hostname anycast.dns.nextdns.io. The third ("ultralow") stamp provides the hostname dns.nextdns.io which needs to be resolved separately to find the specific server IP addresses. root@UGC-Fiber:~# host dns.nextdns.io dns.nextdns.io is an alias for steering.nextdns.io. steering.nextdns.io has address 93.189.61.195 steering.nextdns.io has address 95.179.134.211 steering.nextdns.io has IPv6 address 2001:19f0:5001:1faf:5400:2ff:fec8:7d49 steering.nextdns.io has IPv6 address 2a0d:5641:1a30:195:5054:ff:fee0:652d |
UniFi ultralow
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| zepto-ams (IPv6) 8 ms (anycast1, ultralow2) vultr-ams 9 ms (anycast2, ultralow1) zepto-ams 9 ms (anycast1, ultralow2) vultr-ams (IPv6) 9 ms (anycast2, ultralow1) zepto-bru (IPv6) 10 ms vultr-fra (IPv6) 13 ms anexia-ams (IPv6) 13 ms vultr-lon (IPv6) 13 ms zepto-fra (IPv6) 13 ms vultr-fra 14 ms fusa-bru (IPv6) 14 ms anexia-ams 15 ms vultr-lon 15 ms anexia-fra 15 ms zepto-fra 16 ms zepto-bru 16 ms anexia-lux 19 ms anexia-lux (IPv6) 19 ms fusa-bru 23 ms anexia-fra (IPv6) 27 ms |
NextDNS
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| zepto-ams (IPv6) 7 ms (anycast1, ultralow2) anexia-ams (IPv6) 8 ms zepto-ams 8 ms (anycast1, ultralow2) ■ vultr-ams 8 ms (anycast2, ultralow1) vultr-ams (IPv6) 9 ms (anycast2, ultralow1) zepto-bru (IPv6) 10 ms vultr-lon (IPv6) 13 ms vultr-lon 13 ms vultr-fra (IPv6) 13 ms anexia-ams 14 ms vultr-fra 14 ms zepto-fra (IPv6) 14 ms anexia-fra (IPv6) 14 ms zepto-fra 15 ms fusa-bru (IPv6) 15 ms zepto-bru 16 ms anexia-lux 19 ms anexia-lux (IPv6) 20 ms fusa-bru 22 ms anexia-fra 27 ms |
NextDNS IPv6
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| anexia-ams (IPv6) 7 ms zepto-ams (IPv6) 7 ms (anycast1, ultralow2) zepto-ams 7 ms (anycast1, ultralow2) vultr-ams 8 ms (anycast2, ultralow1) vultr-ams (IPv6) 8 ms (anycast2, ultralow1) zepto-bru (IPv6) 10 ms vultr-lon 13 ms vultr-lon (IPv6) 13 ms vultr-fra 13 ms vultr-fra (IPv6) 13 ms anexia-ams 13 ms anexia-fra (IPv6) 13 ms zepto-fra (IPv6) 13 ms zepto-fra 14 ms zepto-bru 14 ms fusa-bru (IPv6) 15 ms anexia-lux 17 ms anexia-lux (IPv6) 17 ms fusa-bru 21 ms anexia-fra 27 ms |